Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Bruin Poeper
  • Registratie: april 2013
  • Niet online
Ik zie die tarieven nergens terug. Die zijn ter plekke verzonnen om een "waarde" uit te rekenen. Dubbel tarief levert dan dubbele waarde. Wat een tovertruuc!

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 23:48
;( :F

Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten

• Bruin Poeper
  • Niet online
Als men echt bedoelt dat 2500 een waarde heeft van €13,75 als budget om te betalen zouden ze dat met koeieletters moeten roepen. Natuurlijk verwacht ik dan €5,25 terug want ze hoefden maar €8,50 van me te hebben.
Zou ik dan a €2 bijna 7 minuten kunnen bellen ivm zone B, Ik zeg "ivm" omdat het ook nog eens volstrekt onduidelijk is vanuit welke zone dat dan gebeurt.
Het is allemaal giswerk daar.

[Voor 54% gewijzigd door Bruin Poeper op 26-05-2021 01:41]

• Morpheusk
Als je dit soort zinnen niet snapt is het inderdaad allemaal giswerk. Succes bij BEN!

“tarieven voor bellen, sms’en:
vanuit Nederland naar buitenlandse nummers”

“tarieven voor bellen, sms’en en mobiel internet: buiten de EU”

“tarieven voor bellen, sms’en en mobiel internet:
in Nederland en de EU”

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik ben wel benieuwd waarom er voor HN gekozen zou worden. Aanbieders als Youfone en Simpel hebben veel aantrekkelijkere pakketten. Mijn zoon heeft een simkaartje van Youfone (KPN Netwerk) en heeft voor 10 euro 10 Gb data en 50 belminuten. Als ik dat vergelijk bij HN ben je bijna het dubbele kwijt.

Ik kan mij voorstellen dat als je door ontvangstproblemen vast zit aan het VF netwerk, je naar HN kijkt, maar zelfs dan biedt VF vaak toch nog aantrekkelijkere opties?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:09
PaT schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:02:
Ik ben wel benieuwd waarom er voor HN gekozen zou worden. Aanbieders als Youfone en Simpel hebben veel aantrekkelijkere pakketten. Mijn zoon heeft een simkaartje van Youfone (KPN Netwerk) en heeft voor 10 euro 10 Gb data en 50 belminuten. Als ik dat vergelijk bij HN ben je bijna het dubbele kwijt.

Ik kan mij voorstellen dat als je door ontvangstproblemen vast zit aan het VF netwerk, je naar HN kijkt, maar zelfs dan biedt VF vaak toch nog aantrekkelijkere opties?
Goede vraag, ik denk dat veel mensen uit dit topic kiezen voor HN vanwege een mogelijke Ziggo korting. En de mogelijkheid je belbundel om te zetten naar cyptovaluta (cash).

Toen ik afsloot waren mijn overwegingen:
-negatieve reviews over youfone, mede doordat je een fors buiten de bundel tarief hebt. Tevens waren ze niet goedkoper als de ING 6GB / onbeperkt bellen actie toen.
-simpel is dezelfde provider als mijn werkgever, en ik wil mobiele redundantie _/-\o_ het moest daarom KPN of Vodafon worden.

[Voor 4% gewijzigd door wopper op 26-05-2021 08:09]

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO Tesla Model3

• Morpheusk
@PaT wellicht speelt de snelheid ook mee? Maar bij HN betaal je nu ook €10,- voor 10GB of 10.000 minuten. Verder heb je echt een bundel waar alles uitgaat. Ook 0900 nummers, bel/sms spelletjes etc.

Het enige gemist is dat je geen langzaam internet krijgt als je bundel op is. Dat doet mij nog twijfelen om over te stappen van Vodafone. Betaal daar €10 voor 13gb met 120 belminuten.

[Voor 61% gewijzigd door Morpheusk op 26-05-2021 08:19]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23:51
PaT schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:02:

Naast dat HN nu ook 10Gb (11 zelfs met Ziggo erbij) voor €10 levert zijn de voordelen van HN wat mij betreft:
  • Alles uit 1 bundel, ook premium SMS, bellen naar buitenland 0900 etc
  • Geen risico op een bill-shock. Als je tegoed op is, dan moet je bijkopen of wachten tot de volgende maand. Handig voor simkaarten voor de kids
  • Overgebleven tegoed kan worden opgenomen of gedoneerd aan een goed doel (SMS)

• user109731
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Voor een doelgroep als ouderen is 50 belminuten trouwens best krap, mijn ouders hebben ruim voldoende aan 2000 MB (of units) maar bellen regelmatig nog ouderwets als ze van huis zijn. Voor hen is HN voor < 10 euro per maand met één bundel, geen risico op buiten-bundel kosten, etc dan het perfecte abbo.

• tyson69
Bruin Poeper schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 01:26:
Als men echt bedoelt dat 2500 een waarde heeft van €13,75 als budget om te betalen zouden ze dat met koeieletters moeten roepen. Natuurlijk verwacht ik dan €5,25 terug want ze hoefden maar €8,50 van me te hebben.
Zou ik dan a €2 bijna 7 minuten kunnen bellen ivm zone B, Ik zeg "ivm" omdat het ook nog eens volstrekt onduidelijk is vanuit welke zone dat dan gebeurt.
Het is allemaal giswerk daar.
Dat HN niet de simpelste tariefstructuur heeft daar ben ik het wel mee eens maar giswerk is het zeker niet; het staat allemaal netjes op de site en ook @Morpheusk heeft het je ook goed proberen uit te leggen. Wil best nog een poging doen om het nogmaals uit te leggen als daar behoefte ana is

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Bedankt voor jullie reacties. Dat zijn idd use case waar ik nog niet aan gedacht had. Geen van allen zijn op mijn situatie van toepassing waardoor ik het mij wat minder goed kon voorstellen waarom te kiezen voor HN.
En ik zit niet in Ziggo gebied, dus ook dat argument had ik niet bedacht.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Cybje
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:23

Cybje

First Post!

Ik heb net een week geleden de vergelijking Youfone vs HN gedaan en dan kwam HN gewoon gunstiger uit, zelfs zonder Ziggo. Ik weet niet waar Youfone 10 GB voor 10 euro aanbiedt, maar op hun site zie ik dat niet staan. Het dichtstbij komt 8 GB + 200 min voor 9,50 bij Youfone, maar dan heb ik liever 10.000 MB/min/SMS voor 10 euro bij HN.

Wat ruist er door het struikgewas

• Bruin Poeper
  • Niet online
Met de voorwaarden kom ik er niet uit.
Omdat ik nu (nog) klant ben heb ik nog eens gekeken naar mijn verbruik onder "mijn-hollandsnieuwe/........./tegoed". Ik heb mijn 2j-contract uitgediend en heb nu een 1000-bundel waarvoor ik €8,72 betaal.

Mijn tegoed is nog 949 MB/MIN/SMS. Het schakelaartje kan ik op € zetten. Ik heb nog €9,48 in mijn bundel.
Kennelijk vertegenwoodigt de 1000-bundel nu een tegoed ("waarde") van €10.

Bellen van NLnaar Andorra (zone B ) kost €2/min, een SMS kost €1 en 1MB internet €4.
Je zou dan 5 min kunnen bellen, maar... krijgt een SMS-waarschuwing als je tegoed beneden €3 komt, zodat je eigenlijk maar (maximaal) voor €7 kan verbellen.
Je kan automatisch opwaarderen aanzetten. Hopelijk worden gesprekken dan niet onderbroken.
Volgens mij staat opwaarderen gelijk aan een bedrag storten buiten de bundel. Of je een 1000, 2500, 5000 of 10.000 bundel hebt maakt niet uit. Dan vertegenwoordigt €10 "waarde" €10.
Ergens op de site wordt de suggestie gewekt dat je dan "tegen hetzelfde tarief" kan als je bundeltarief, maar dat betwijfel ik.

Als het "waarde"verhaal opgaat zou je vanuit NL/EU/Zwitserland met een 10,000 bundel (=€20) 10 minuten naar Andorra kunnen bellen, afgezien van de < €3 waarschuwing.

[Voor 6% gewijzigd door Bruin Poeper op 26-05-2021 14:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:18
Misschien dat het hier al bekend was, maar bij mij nog niet. Het blijkt dat HN tegenwoordig niet meer aan 'actietarief' doet. Als je je huidige abonnement nu dus aanpast naar de 10.000 eenheden voor €10 per maand, blijft dit ook na je contractperiode gewoon gelden. Het maandbedrag zal dan niet omhoog gaan. In principe kun je dit abonnement dus houden voor zolang je verder geen mutaties doorvoert in je bundel.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23:31
@Bruin Poeper Het is vrij simpel.
- Je bundel naam = 1000
- Je tegoed = 1000 units (sms/min/mb)
- Je tegoed in units staat gelijk aan een bedrag in euro's (staat in je contract)
- Voor elke unit die je verbruikt gaat er een bedrag af van je euro tegoed (unit prijs staat in je contract)
- Indien je gebruik maakt van diensten die buiten je normale units vallen (sms/min/mb binnen NL en de EU), dan gaat er het bij die dienst behorende bedrag af van je tegoed in euro's.

Wat zijn die andere diensten? Download de tariefvoorwaarden hier: https://www.hollandsnieuwe.nl/voorwaarden of als je al een abonnement hebt: inloggen op je account > naar abonnement > en daar de voor jou geldende tariefvoorwaarden raadplegen.

Maar ik zal je uit de brand helpen: Hollands Nieuwe is gewoonweg niet geschikt als je
1. Wilt bellen vanuit Nederland naar het buitenland
2. Buiten de EU wilt bellen/smsen of internetten

Sommige dingen (bellen naar Andorra bijvoorbeeld) zijn relatief duur. Maar ook de "prepaid" constructie zorgt er voor dat je geen oplopende rekening kunt krijgen (gelukkig maar ;) ). Als je vaak naar nummers in Zone B wilt bellen, moet je gewoon een andere provider zoeken. Dan is HN niet de juiste fit.

Maar voor 1 zou ik persoonlijk alles lekker via het internet doen (Signal/Whatsapp/Skype/Teams)
En voor 2 koop je lokaal een simkaart met prepaid tegoed.

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Scooper schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:52:
Misschien dat het hier al bekend was, maar bij mij nog niet. Het blijkt dat HN tegenwoordig niet meer aan 'actietarief' doet. Als je je huidige abonnement nu dus aanpast naar de 10.000 eenheden voor €10 per maand, blijft dit ook na je contractperiode gewoon gelden. Het maandbedrag zal dan niet omhoog gaan. In principe kun je dit abonnement dus houden voor zolang je verder geen mutaties doorvoert in je bundel.
Klopt, mogelijks met jaarlijkse indexatie a.d.h.v inflatie :)

Hoe lang duurt het ongeveer totdat je een simkaart (sim-only) binnen krijgt? Ik lees ergens circa 2 werkdagen?

Ik heb namelijk voor des moeders ook een sim-only besteld afgelopen vrijdag, incl. nummerbehoud. Nummerbehoud is al doorgevoerd sinds vandaag en ze kan dus niemand bellen met haar oude (pre-paid) kaartje, maar het nieuwe sim-only kaartje is ook nog niet binnen :X

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• user109731
  • Niet online
MK_ schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:13:
Hoe lang duurt het ongeveer totdat je een simkaart (sim-only) binnen krijgt? Ik lees ergens circa 2 werkdagen?

Ik heb namelijk voor des moeders ook een sim-only besteld afgelopen vrijdag, incl. nummerbehoud. Nummerbehoud is al doorgevoerd sinds vandaag en ze kan dus niemand bellen met haar oude (pre-paid) kaartje, maar het nieuwe sim-only kaartje is ook nog niet binnen :X
Binnen twee of drie werkdagen is mijn ervaring. Mijn vader had een soortgelijk probleem, ik heb toen met de klantenservice gechat en die hebben nummerbehoud een paar dagen uitgesteld. Daar heb je nu niets meer aan, maar ze kunnen je misschien vertellen of het al verstuurd is en waar het pakketje is (ze hadden tracking informatie in ons geval).

• Bruin Poeper
  • Niet online
@Freakster86
Ik werk veelal vanuit huis en doe eigenlijk haast niets met een telefoon.
Werk altijd vanaf laptop met internet, telefoon over wifi, navigatie met Garmin.
Maar als ik buiten de deur ben wil ik, juist in het buitenland, op mijn telefoon(-abonnement) kunnen vertrouwen.
Een heldere uitleg vooraf voorkomt veel problemen ter plekke. Het kan beroerd uitpakken als je ter plekke nog wat (afwijkingen) moet ontdekken. Zou HN beter moeten doen.

Voor thuis, in de buurt, vind ik het Hollandsnieuwe systeem MB=MIN=SMS ideaal. Werkt het zorgeloost.
Gewoon EU lijkt me ook wel OK, maar als je bundel op raakt wordt het m.i. even duur als Ben.
Ben heeft een kraakhelder tarievenoverzicht voor elke situatie. Hollandsnieuwe niet.

• GarBaGe
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 21:54
Ik heb jaren HN gehad.
Echter, door de jaren heen werden ze steeds duurder.
Kom op zeg, €10 voor 1GB?
Anyway, ben nu overgestapt naar een andere provider voor ongeveer de helft.

Ryzen5 2600X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

user109731 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:27:
[...]

Binnen twee of drie werkdagen is mijn ervaring. Mijn vader had een soortgelijk probleem, ik heb toen met de klantenservice gechat en die hebben nummerbehoud een paar dagen uitgesteld. Daar heb je nu niets meer aan, maar ze kunnen je misschien vertellen of het al verstuurd is en waar het pakketje is (ze hadden tracking informatie in ons geval).
Ik zal ze dan maar eens contacteren :Y Thanks :)
GarBaGe schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:44:
Ik heb jaren HN gehad.
€10 voor 1GB? :?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Bruin Poeper
  • Niet online
Ik heb jaren HN gehad.
Nou het kan meevallen hoor: ik kan 10.000 krijgen voor €12, €14 en dan kan ik volgende maand weg.
1 jaarcontract maakt de bundels €1 goedkoper, 2 jaar scheelt €2

P.S.:
omdat mijn contract uitgediend is kan ik mijn huidige 1000-abo niet wijzigen:
Het is niet mogelijk je abonnement te wijzigen, omdat de einddatum van je contract is bereikt.
Verleng snel je abonnement, zodat je kan blijven genieten van al het moois dat hollandsnieuwe je biedt.

Dat vind ik wel een beetje onvrij/hebzuchtig.

[Voor 31% gewijzigd door Bruin Poeper op 26-05-2021 16:02]

• Freakster86
Bruin Poeper schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:37:
@Freakster86
Ik werk veelal vanuit huis en doe eigenlijk haast niets met een telefoon.
Werk altijd vanaf laptop met internet, telefoon over wifi, navigatie met Garmin.
Maar als ik buiten de deur ben wil ik, juist in het buitenland, op mijn telefoon(-abonnement) kunnen vertrouwen.
Een heldere uitleg vooraf voorkomt veel problemen ter plekke. Het kan beroerd uitpakken als je ter plekke nog wat (afwijkingen) moet ontdekken. Zou HN beter moeten doen.

Voor thuis, in de buurt, vind ik het Hollandsnieuwe systeem MB=MIN=SMS ideaal. Werkt het zorgeloost.
Gewoon EU lijkt me ook wel OK, maar als je bundel op raakt wordt het m.i. even duur als Ben.
Ben heeft een kraakhelder tarievenoverzicht voor elke situatie. Hollandsnieuwe niet.
Je moet bij HN even een PDF downloaden. BEN heeft inderdaad een fancy webpagina. Maar in die PDF staat het toch vrij duidelijk allemaal. Bellen naar Andorra had ik binnen een minuut opgezocht :?

En buiten de deur = buiten de EU? Want daar gaat het hier om. Kan me niet voorstellen dat dat vaak voorkomt. Indien wel, dan zit je zoals ik al zei bij de verkeerde provider.

En zie het zo; maak je een vergissing, dan ben je nooit meer kwijt dan je maandelijkse bundel. De verhalen van mensen bij andere providers waarbij een foutje met internet/bellen een rekening van tientallen/honderden euro's opleverde, die zijn er talloos. Alleen al daarom <3 HN
Ik heb jaren HN gehad.
Het is door de jaren heen voor mij alleen maar goedkoper geworden... 10GB voor 10 euro nu, wat gelijk staat aan 20 euro tegoed. Beter kan echt niet.

• Bruin Poeper
  • Niet online
Freakster86 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:58:
[...] Kan me niet voorstellen dat dat vaak voorkomt.

Je moet bij HN even een PDF downloaden. BEN heeft inderdaad een fancy webpagina. Maar in die PDF staat het toch vrij duidelijk allemaal. Bellen naar Andorra had ik binnen een minuut opgezocht :?
Dat is ook zo. Maar het is een noodvoorziening voor op reis. Daar kan ik geen fratsen bij gebruiken. HN heeft daar bij mij heel erg in gefaald. Ze (telefoon, internet) waren er niet toen ik ze nodig had.Gewoon 0,0 niks, en dat was niet omdat er "geen bereik" was.

Het "waarde" verhaal wordt duidelijker als je inlogt op je account. Het schakelaartje naar € moet je aanzetten. Wist ik niet.
Als je de documentie leest staat er tussen de tarieftabellen allerlei tekst die spreek over tarief, standaardtarief, andere tarieven - daar kan je geen touw aan vast knopen waar wat op slaat.
Het (verhelderende) schakelaartje krijgt je niet te zien als je geen klant bent. Dan moet je het doen met de warhoofden tekst tussen de tabellen uit jouw PDF.

[Voor 44% gewijzigd door Bruin Poeper op 26-05-2021 16:22]

• Danny the dog
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22:23
Bruin Poeper schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:08:
[...]

Het "waarde" verhaal wordt duidelijker als je inlogt op je account. Het schakelaartje naar € moet je aanzetten. Wist ik niet.
Installeer de app gewoon op je telefoon.
Dan kun je het nóg makkelijker in de gaten houden! (in 'units' of euro's, wat je wilt!)

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

• Bruin Poeper
  • Niet online
@Danny the dog
Je snapt het/mij niet, denk ik.
Mensen lezen eerst de voorwaarden (ik doe dat), en als die helder zijn nemen ze een abo en app.
Het is dus niet de bedoeling dat je adhv de app moet leren waar je ingetuind bent. :(

• Danny the dog
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22:23
Bruin Poeper schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:44:
@Danny the dog
Je snapt het/mij niet, denk ik.
Mensen lezen eerst de voorwaarden (ik doe dat), en als die helder zijn nemen ze een abo en app.
Het is dus niet de bedoeling dat je adhv de app moet leren waar je ingetuind bent. :(
Ik zei enkel dat je in plaats van inloggen op je account ook de app kunt gebruiken.
Als jij aangeeft in te loggen op je account, ga ik er van uit dat je ook een abonnement hebt bij HN.

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

• Bruin Poeper
  • Niet online
@Danny the dog
Ja ik heb er een abo. En heb nog eens de "Voorwaarden" gelezen. Die zijn mij niet duidelijk. Ze zouden "tarief". "standaardtarief" en "tarieven" niet door elkaar moeten gebruiken. Soms bedoelen ze met verschillende namen hetzelfde,. soms geven ze heel verschillende categorieën dezelfde naam, soms zeggen ze dat "andere tarieven" gelden. Allemaal rond dezelfde tarieftabel. Er staat te veel niet-relevants bij.
Als HN rechtzaken moet voeren dan schiet elke advocaat er diepe gaten in.
Ook al hebben ze nog zo'n mooi schakelaartje in de app.

@Freakster86 (hieronder)
Ik heb mijn punt gemaakt en hoop (in hun eigen belang) dat HN eens flink de bezem door z'n voorwaarden haalt. De tabellen zijn wel duidelijk leesbaar maar met de omringende tekst niet duidelijk/eenduidig interpreteerbaar. Zo ervaar ik het, en ik geloof uit sommige reacties eerder in dit topic dat ik daar niet uniek in ben. Ik laat me er door wegjagen...

[Voor 64% gewijzigd door Bruin Poeper op 26-05-2021 18:39]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Freakster86
@Bruin Poeper Je blaast het imho toch wel een beetje op nu. De voorwaarden zijn voor jou niet duidelijk, maar voor een ieder hier wel... Dan ga ik niet meteen beweren dat het probleem bij jou ligt, HN is niet heilig en kan soms zeker beter communiceren naar klanten toe, maar in dit geval denk ik wel dat je je drukker maakt dan nodig is.

Wanneer je het abo afsluit staat op diezelfde pagina onderaan duidelijk hoe HN werkt en ook een kopje met "bundels & tarieven" waarin duidelijk staat wat je bundel waard is in euro's en hoe ze andere dingen berekenen. Ook staat er een grote knop "alle tarieven op een rij" waarmee je de PDF direct download. En die PDF bevat nou ook weer niet bepaald hogere wiskunde. Als je daarna voor verrassingen komt te staan, heb je dat ook aan jezelf te danken.

• Pietervs
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Toch wel een stel figuren bij de klantenservice van HN.
Half jaar van te voren beginnen ze te piepen "binnenkort verloopt je abonnement, verleng nu!”. Hou niet van dat gedram, dus genegeerd. Tot mijn abonnement verliep. Kreeg ik ineens een e-mail dat mijn maandelijkse kosten omhoog gingen van 8,50 naar 8,72€. Niet schokkend, maar wel ff een herinnering dat ik er iets mee moest doen.
Dus ik bel de klantenservice: hoe zit dat nu, en wat betaal ik als ik een nieuw abonnement afsluit? "Ja meneer, dat komt dan inderdaad neer op 8,72€ per maand." Maar als ik niet verleng betaal ik dat ook? "Ja, klopt." :o

Paar maanden zo gelaten. Nu nog eens gekeken: zelfde abonnement met looptijd van 1 jaar kost… 8,50 euro.
Irritant, als je het idee hebt dat de klantenservice niet weet waar ze mee bezig zijn en te incompetent om je door te schakelen naar iemand die wel weet hoe het in elkaar steekt.

laatst soortgelijk akkefietje met energieleverancier : stuurde 2x een "verlengingsaanbieding" die gewoon slecht was. Waar ik dus geen tijd en moeite in ga steken. Om op de dag dat ik overstapte een verongelijkte mail te sturen dat ze me een beter aanbod hadden kunnen doen als ik aangegeven had dat ik hun aanbieding niet goed genoeg vond. Ja dahaag!

[Voor 16% gewijzigd door Pietervs op 27-05-2021 00:43]

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• Alex53
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15-06 07:35
Bad Brains schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:25:
Ze hebben toch twatter of vreesboek?
Probeer het daar.
ik ben al jaren (jaaaaaren) klant bij ze, maar dit vind ik altijd wel een minpunt: bedrijven die 'communiceren' via Twitter/Facebook. Geloof het: er zijn mensen, in het bezit van een prima smartphone, absoluut geen digibeet (ik bouw mijn eigen Pc's), die geen Twitter of Facebook hebben, en dit ook niet willen.
Gewoon mail. Dat werkt tenminste.

Alleen de 'verleng' policy is erg star. Ik snap niet helemaal waarom, maar ik heb een sim-only tot 02-2022, ik mag absoluut NIET verlengen (van hun dus), dus ik kan geen gebruik maken v.d. Galaxy A52, tenzij ik die koop, maar dan is het volle prijs. Dat is jammer. Maar goed: mijn Nokia 8 kan nog wel een jaartje mee.

[Voor 23% gewijzigd door Alex53 op 27-05-2021 06:08]

• Bruin Poeper
  • Niet online
Pietervs schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 00:40:
Tot mijn abonnement verliep. Kreeg ik ineens een e-mail dat mijn maandelijkse kosten omhoog gingen van 8,50 naar 8,72€. Niet schokkend, maar wel ff een herinnering dat ik er iets mee moest doen.
Dus ik bel de klantenservice: hoe zit dat nu, en wat betaal ik als ik een nieuw abonnement afsluit? "Ja meneer, dat komt dan inderdaad neer op 8,72€ per maand." Maar als ik niet verleng betaal ik dat ook? "Ja, klopt." :o

Paar maanden zo gelaten. Nu nog eens gekeken: zelfde abonnement met looptijd van 1 jaar kost… 8,50 euro.
Irritant, als je het idee hebt dat de klantenservice niet weet waar ze mee bezig zijn
Ik heb precies zo'n uitgediend abo, staat op 1000MB. Je kan dus op ieder moment weg. Onlangs nog eens gekeken of ik meer MB kon instellen? Nee! Reactie:
"Het is niet mogelijk je abonnement te wijzigen, omdat de einddatum van je contract is bereikt. Verleng snel je abonnement...." Ik dacht dat het voortgezet werd voor onbepaalde tijd, maar ze veranderen dus de regels..
Heel raar, als ik ineens niet meer dan 1000 MB's mag moet ik toch eens uitkijken naar een ander.

[Voor 3% gewijzigd door Bruin Poeper op 27-05-2021 10:50]

• Bruin Poeper
  • Niet online
Alex53 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 05:59:
[...] dus ik kan geen gebruik maken v.d. Galaxy A52,
Ik had verlengd vanwege de Galaxy A52, maar dat heb ik alles kunnen annuleren. Misschien kan jij hem hebben.

"Annuleren" gaat officieel door de zending te weigeren als de postbode voor de deur staat.
Maar daar had ik geen zin in, er zat levertijd op. Na wat aandringen in de chat dinsdag beloofden ze direct terug te draaien. Ze hebben dit bevestigd met een mail. Het geld van de ineens betaalde Galaxxy had ik woensdag, een dag na de toezegging, al terug!
Kijk, daar verdient HN een dikke pluim voor. :)

• MadDogMcCree
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:08
Ik heb momenteel 2 abonnementen via Vodafone lopen, die via één account te beheren zijn. Omdat ik ook Ziggo klant ben hebben beide abonnementen hierdoor dubbele data en korting. Nu wil ik overstappen naar HN, want veel goedkoper, meer data, alleen kan ik beide accounts nog koppelen aan één Ziggo account, of kan nog maar één van de twee accounts de Ziggo bundel bonus krijgen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tyson69
MadDogMcCree schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:01:
Ik heb momenteel 2 abonnementen via Vodafone lopen, die via één account te beheren zijn. Omdat ik ook Ziggo klant ben hebben beide abonnementen hierdoor dubbele data en korting. Nu wil ik overstappen naar HN, want veel goedkoper, meer data, alleen kan ik beide accounts nog koppelen aan één Ziggo account, of kan nog maar één van de twee accounts de Ziggo bundel bonus krijgen?
Dat kan met beide, alle HN abonnementen op hetzelfde adres (Ziggo adres) krijgen de extra data.

• twowheeler
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 12-06 20:51
En netwerk Vodafone vs T-Mobile? Ik hoor vaker om me heen dat Vodafone geen bereik heeft

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
@twowheeler
Vergelijk even op: https://antennekaart.nl/kaart/4g (je kan er ook 5g, 3g. etc selecteren)

• twowheeler
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 12-06 20:51
Bruin Poeper schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 00:04:
@twowheeler
Vergelijk even op: https://antennekaart.nl/kaart/4g (je kan er ook 5g, 3g. etc selecteren)
Merci! Als ik het zo zie heeft Vodafone wel meer torens.

• TimoD
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11-06 07:36
MK_ schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:13:
[...]

Klopt, mogelijks met jaarlijkse indexatie a.d.h.v inflatie :)

Ik heb vorige week ook dit abonnement afgesloten. Ik ben ook in de veronderstelling dat het tarief van 10 euro per maand blijft gelden na afloop van de contractperiode. Maar ik maak me toch zorgen, omdat in het contract dat ik per e-mail heb gekregen staat ‘t.w.v. 20 euro’.

• user109731
  • Niet online
TimoD schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 00:15:
Ik heb vorige week ook dit abonnement afgesloten. Ik ben ook in de veronderstelling dat het tarief van 10 euro per maand blijft gelden na afloop van de contractperiode. Maar ik maak me toch zorgen, omdat in het contract dat ik per e-mail heb gekregen staat ‘t.w.v. 20 euro’.
Dat is normaal, je hebt een prepaid tegoed ter waarde van 20 euro voor de 10000 bundel van 2 jaar. Dat is niet het bedrag wat je moet betalen. Zie de tabel onder "bundels en tarieven" onderaan de bestel pagina.

• TimoD
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11-06 07:36
user109731 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:58:
[...]

Dat is normaal, je hebt een prepaid tegoed ter waarde van 20 euro voor de 10000 bundel van 2 jaar. Dat is niet het bedrag wat je moet betalen. Zie de tabel onder "bundels en tarieven" onderaan de bestel pagina.
Ah oké, thanks!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:33

zx9r_mario

IPv6 & Linux lover

Vroeger kon je het nog overgebleven tegoed 3 maanden meenemen bij HN. Nu ben je het na 1 maand al kwijt.

Tip: Als je aan het einde van de maand nog tegoed overhebt, dan kun je ook via SMS eenmalig doneren aan diverse goede doelen.

Linux, what else? | 2x370Wp mono, Z 20°, Solis mini-1000-4G

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scooper
Hollandsnieuwe heeft weer een nieuwe 10-jaars-actie. Als je internet en tv bij Ziggo hebt en het niet erg vindt weer een jaar aan hen vast te zitten kun je van deze aanbieding gebruik maken:
https://www.ziggo.nl/hollandsnieuwe/feestdeal

Dan betaal je in de eerste 6 maanden van je jaarabonnement niet het normale bedrag, maar 29,95 per maand. Dit werkt dus niet alleen voor nieuwe klanten, maar ook voor bestaande klanten van Ziggo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:42
Scooper schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:28:
Hollandsnieuwe heeft weer een nieuwe 10-jaars-actie. Als je internet en tv bij Ziggo hebt en het niet erg vindt weer een jaar aan hen vast te zitten kun je van deze aanbieding gebruik maken:
https://www.ziggo.nl/hollandsnieuwe/feestdeal

Dan betaal je in de eerste 6 maanden van je jaarabonnement niet het normale bedrag, maar 29,95 per maand. Dit werkt dus niet alleen voor nieuwe klanten, maar ook voor bestaande klanten van Ziggo.
Helaas niet voor bestaande Ziggo klanten:
Uit de actievoorwaarden: Abonnees die in de afgelopen 6 maanden internet van Ziggo hadden, kunnen geen gebruik maken van het actieaanbod.

Als bestaande klant moet je echt zelf actie ondernemen door te bellen met de afdeling opzeggingen van Ziggo.

[Voor 6% gewijzigd door Megapaul op 07-06-2021 18:20]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scooper
Raar, ik kon inloggen en het bestelproces doorlopen. Heb per mail ook de bevestiging inclusief de korting ontvangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tyson69
Megapaul schreef op maandag 7 juni 2021 @ 18:17:
[...]

Als bestaande klant moet je echt zelf actie ondernemen door te bellen met de afdeling opzeggingen van Ziggo.
Offtopic: Net vrijdag gedaan, kreeg 9 maanden 10 euro korting bij verlengen met een jaar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Morpheusk
tyson69 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:22:
[...]

Offtopic: Net vrijdag gedaan, kreeg 9 maanden 10 euro korting bij verlengen met een jaar
Owja, dat is het eerste bod van ze ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:42
Scooper schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:47:
Raar, ik kon inloggen en het bestelproces doorlopen. Heb per mail ook de bevestiging inclusief de korting ontvangen.
Hou het goed in de gaten. ;)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tyson69
Morpheusk schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:43:
[...]

Owja, dat is het eerste bod van ze ;)
Kwam na 3x aandringen niet verder. Was effectief 18 euro minder dan de korting vorig jaar

• rowicom
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19:33
Het bedrag van de korting zegt niets als je er niet bij vermeldt wat voor abonnement je hebt. Over welk regulier maandbedrag hebben we het?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 11-06 13:49
Nog meer mensen last dat volgens de app heel je tegoed op is?
Volgens specificatie ruim 800mb gebruikt op een 10+1GB abo.
Schiet niet op, kan nu helemaal niks, behalve via wifi.

Edit
Blijkt na zoekwerk aan hun kant te liggen sinds gister

hollandsnieuwe
@hollandsnieuwe
Als antwoord op
@pieppiepsla
Hi! Door een configuratiefout kan het zijn dat we teveel tegoed hebben afgeschreven. We zijn dit aan het herstellen en het betreffende tegoed wordt teruggezet. Je hoeft hiervoor geen contact met ons op te nemen, excuses voor het ongemak! ^HB
1:45 p.m. · 10 jun. 2021·Tracebuzz

[Voor 53% gewijzigd door Wasabi! op 11-06-2021 09:29]

• jv65
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20:20
Nee, maar er zijn bij mij wel plotseling 227 MB/Min verdwenen.

Edit:
Oké, configuratiefoutje dus.

[Voor 24% gewijzigd door jv65 op 11-06-2021 10:00]

• Wasabi!
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 11-06 13:49
jv65 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:54:
Nee, maar er zijn bij mij wel plotseling 227 MB/Min verdwenen.

Edit:
Oké, configuratiefoutje dus.
Eindelijk opgelost, moest even heen en weer chatten, uiteindelijk heeft ze het handmatig aangepast.
Je zal maar in het buitenland zitten.
Pagina: 1 ... 51 52 53 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True