Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Eff vraagje..

Heb net hollands nieuwe sim only 2 jaar genomen ipv t mobile..

Maar wat een baggerprovider zeg!!! Als ik iemand bel gaat die zooo zacht over terwijl de volume op zn hardst staat..ook hoor ik diegene veeeel en veel zachter dan bij tmobile. Ook vaak bericht van IMS service ofzo dat bereik kennelijk wegvalt, terwijl ik gewoon thuis zit. (A'dam)

Bedenktermijn zit erop, kan ik het toch ontbinden bij hollands nieuwe op basis van al het bovenstaande? Moet er niet aan denken om dit nog 2 jaar vol te gaan houden. Tips?

Een iets mildere toon zorgt over het algemeen voor minder negatieve reacties en een prettiger sfeer op het forum. Iets om mee te nemen voor in de toekomst (y)

[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 30-11-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:08
Daan2020 schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:33:
Eff vraagje..

Maar wat een baggerprovider zeg!!! Als ik iemand bel gaat die zooo zacht over terwijl de volume op zn hardst staat..ook hoor ik diegene veeeel en veel zachter dan bij tmobile. Ook vaak bericht van IMS service ofzo dat bereik kennelijk wegvalt, terwijl ik gewoon thuis zit. (A'dam)

Bedenktermijn zit erop, kan ik het toch ontbinden bij hollands nieuwe op basis van al het bovenstaande? Moet er niet aan denken om dit nog 2 jaar vol te gaan houden. Tips?
HN zit gewoon op Vodafoon en ik heb ook HN en nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

@Daan2020 Ik ben afgelopen week ook overgestapt van T-Mobile naar HN, en merk niets van wat jij beschrijft.

Knip, liever een TR aanmaken de volgende keer (y)

Voor tips over evt. andere providers, zou ik zeggen: zoek dit subforum even door (bijv. op een vrije dag), er is hier echt genoeg informatie te vinden.

[ Voor 38% gewijzigd door 13art op 30-11-2020 10:57 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
KillerBee schreef op maandag 30 november 2020 @ 06:44:
@Daan2020 Ik ben afgelopen week ook overgestapt van T-Mobile naar HN, en merk niets van wat jij beschrijft.
Je stelt dat je een vraag hebt, maar ik zie dit toch echt meer als een klaag- bijna troll post. Klagen mag uiteraard altijd, mits dit terecht is en je zélf eerst hebt uitgezocht in hoeverre het probleem niet bij jou ligt (je had bijv. ook je post kunnen beginnen met de volgende vragen: Is dit normaal? Ondervinden jullie dit ook? Kan het probleem bij mij liggen? etc...)

Voor tips over evt. andere providers, zou ik zeggen: zoek dit subforum even door (bijv. op een vrije dag), er is hier echt genoeg informatie te vinden.
Knip, Iets minder negatief komt het forum ten goede.

[ Voor 15% gewijzigd door 13art op 30-11-2020 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Knip

Je IMS melding komt waarschijnlijk vanwege bellen over wifi/4g (1e hit google...)
https://forum.vodafone.nl...ms-service-melding-298524

En qua belgeluid zul je dat even zelf moeten opzoeken i.c.m. het merk/type telefoon dat je hebt. Dat kan aan van alles liggen. Persoonlijk had ik precies het tegenovergestelde; belgeluid bij BEN (T-Mobile) was van een stuk slechtere kwaliteit dan bij Hollandsnieuwe (Vodafone).

[ Voor 40% gewijzigd door 13art op 30-11-2020 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 19:23
Daan2020 schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:33:
Eff vraagje..

Wat als je de simkaart in een andere telefoon stopt? Is de beltoon dan ook zacht?
Wat als je oortjes gebruikt?
Wat als je de speaker aanzet?
Of gebruik je nu oortjes/speaker/extern apparaat?
Ik merk bijvoorbeeld dat bellen via mijn carkit een hele zachte beltoon geven maar dit heeft niets te maken met HN maar met de carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Ik vermoed overigens dat het volume van de oproeptoon nogal naar beneden geschroefd wordt door een echo canceller.

Niks aan de hand als het volume van het daadwerkelijke gesprek OK is lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:28

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Even wat berichten aangepast en verplaatst naar de donkere krochten van dit forum. Op de man spelen doen we hier niet. Houdt het aub on topic.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 30-11-2020 11:00 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-05 06:20
Heeft iemand hier een 5G-ready phone en gekeken of ze 5G kunnen ontvangen met HN? Ik had laatst 1x gehad dat ik in Amsterdam 1 klein streepje 5G had gehad :+ , en daarna nooit meer om een of andere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:43
Weet iemand hoe HN te werk gaat bij het uit-porteren van een nummer? Mijn nieuwe facturatiemaand start vandaag en het nummer wordt op de 15e uit-geporteerd. Zie nu wel het normale aantal eenheden (+ziggo) beschikbaar. Factureren ze de volledige maand? Een pro-rato stuk? En krijg ik dan ook het pro-rato aantal eenheden? Wat als ik ze allemaal opmaak voor die datum?

Wie heeft hier eerder mee van doen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Laatst online: 03-05 16:15
Ik kan niet bellen en internetten tegelijkertijd op HN. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toettoetdaan schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:28:
Ik kan niet bellen en internetten tegelijkertijd op HN. Is dat normaal?
Wanneer je toestel geen voice over LTE (VoLTE) ondersteunt dan is dat normaal ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toettoetdaan
ASW1 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:58:
[...]

Wanneer je toestel geen voice over LTE (VoLTE) ondersteunt dan is dat normaal ja.
Wat jammer dit toestel (LG G8s ThinQ) deed dat wel met een KPN sim. Maar wellicht sprong die gewoon over op een 3G verbinding tijdens het bellen.

Volgens mij ondersteunt dit toestel gewoon VoLTE, maar moet Vodafone dit toestel nog whitelisten.

Ik vindt het een beetje raar...

EDIT: Jup, dit is het treurige lijstje van telefoons die VoLTE mogen gebruiken op het Vodafone netwerk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66p285uxwL57awJi5TcD2yR6v-U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fcYQ0XOxoIG3KkhO39S3DqfW.png?f=fotoalbum_large

Wat een teleurstelling!

[ Voor 32% gewijzigd door Toettoetdaan op 16-12-2020 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 12:28
De Xiaomi Note 8T staat niet op de lijst maar werkt wel met VoLTE igv.

[ Voor 29% gewijzigd door zx9r_mario op 16-12-2020 12:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Op Androids kan je vaak de VoLTE whitelist van de provider overriden

op Xiaomi telefoons kan dit bijvoorbeeld met:
VoLTE *#*#86583#*#*
VoWiFi/WLAN *#*#869434#*#*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:40
Toettoetdaan schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:14:
[...]

Wat jammer dit toestel (LG G8s ThinQ) deed dat wel met een KPN sim. Maar wellicht sprong die gewoon over op een 3G verbinding tijdens het bellen.

Volgens mij ondersteunt dit toestel gewoon VoLTE, maar moet Vodafone dit toestel nog whitelisten.

Ik vindt het een beetje raar...

EDIT: Jup, dit is het treurige lijstje van telefoons die VoLTE mogen gebruiken op het Vodafone netwerk:
[Afbeelding]

Wat een teleurstelling!
Tja, dat is nog een voordeel van 3G, data blijft werken tijdens bellen.

De meeste klanten zullen wel een telefoon hebben die in dat lijstje voorkomt, maar er zullen altijd klanten buiten de boot vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0kerNL
da_Mastah schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:28:
Op Androids kan je vaak de VoLTE whitelist van de provider overriden

op Xiaomi telefoons kan dit bijvoorbeeld met:
VoLTE *#*#86583#*#*
VoWiFi/WLAN *#*#869434#*#*
Vreemd genoeg heb ik alleen VoWiFi met mijn Mi 10, ik had de eerste geprobeerd, moet dan de check aan of uit staan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Niet online
Ik weet het niet meer zeker. Mogelijk gaat het zelfs tussen 3 modi (default, force disable, force enable)
Wat je in ieder geval kunt doen is in de (Google)Dialer app naar Instelingen->Gespreksaccounts->[je hollandse nieuwe sim], en dan kijken of daar Bellen via Wifi vermeld staat. Dan weet je of het juist aan of uit staat :-)

• Toettoetdaan
Bij mij is dat allemaal geblokkeerd, VoLTE is gewoon niet zichtbaar en VoWiFi is wel tevoorschijn te toveren met een verborgen menu, maar kan ik dat niet veranderen.
(Schijnbaar moet je rooten en wat bestanden vervangen om de provider data te overschrijven op een G8)

Ik heb het nog even gecheckt, met een KPN sim is die instelling gewoon beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
da_Mastah schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:49:
Ik weet het niet meer zeker. Mogelijk gaat het zelfs tussen 3 modi (default, force disable, force enable)
Wat je in ieder geval kunt doen is in de (Google)Dialer app naar Instelingen->Gespreksaccounts->[je hollandse nieuwe sim], en dan kijken of daar Bellen via Wifi vermeld staat. Dan weet je of het juist aan of uit staat :-)
Ik heb zowel de optie "gebruik VoLTE" als "VoWifi" op de Xiaomi note 8T (VoLTE check is disabled, Android 10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:23
Weet iemand hoe hollandsenieuwe hun simkaart levert? Komt deze met de post of dient er aan de deur getekend te worden? M’n moeder wil ik overzetten maar die is wat panisch ivm Corona.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

@Incognitum : simkaart komt met de post, hoeft niet voor getekend te worden.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerophobia1
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-04 21:20
yep123 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:39:
Mijn dochter kreeg vorige week zondag (4 oktober) een sms van Hollandsnieuwe dat haar data bijna op was, ze had de telefoon toen al alleen op wifi staan (wat ze altijd doet) kort daarna kreeg ze nog een sms dat alles op was. Ik heb zelf ook de hollandsnieuwe app op de telefoon en het gelijk nagekeken. Op 30-9-2020 is er om 13.01 2x 3809.45 mb data afgegaan; een onwaarschijnlijk hoog verbruik in zeer korte tijd, bijna 8 gig. Mijn dochter was die dag op school waar ze gewoon wifi hebben. Natuurlijk heb ik het er eerst met dochter over gehad “heb je veel op het mobiele netwerk gezeten?” Dit was niet zo en ik heb dit ook gecheckt op de instellingen van haar telefoon bij het mobiele netwerk van Hollandsnieuwe. Daarin staat dat ze in de periode van 14 september tot nu 844mb heeft verbruikt. Bij de apps zie ik ook geen hoog verbruik (snapchat, Instagram, playstore, whatsapp). Er staat wel dat de door de provider berekende gegevens wat af kunnen wijken, maar ruim 7 gig verschil lijkt mij heel onwaarschijnlijk. De instellingen op de telefoon heb ik ook nog eens nagekeken maar die staan zo ingesteld dat de updates via de playstore alleen via wifi kunnen. Hetzelfde geldt voor whatsapp en ook foto’s en filmpjes kunnen alleen via de wifi. Kortom, alles is zo ingesteld dat er zo min mogelijk van het internet gebruikt wordt gemaakt via het mobiele netwerk.
Bovendien is de telefoon zo ingesteld dat wanneer er in een periode (4 weken) meer als 2000 mb data wordt verbruikt, het een waarschuwing geeft. Dat is niet gebeurd, er is namelijk maar 844mb verbruikt volgens de gegevens van de telefoon.

Wat ik vreemd vind, is dat mijn dochter pas zondag een sms krijgt over haar overschrijding van haar limiet en niet gelijk op 30-9-2020. Het is heel vervelend dat ze zo ver over haar bundel kan gaan zonder onmiddellijk bericht. Deze maand krijgen wij een rekening van 37,50 euro in plaats van 7,50 euro.

Vorige week maandag heb ik met de help desk hierover gebeld ze konden mij echter niet helpen, zou toch waarschijnlijk aan mijn dochter liggen. Ik moet maar een mail sturen (8 dagen gelegen). Dit heb ik gelijk gedaan echter tot op heden geen antwoord gekregen.

Zijn er meer mensen bij wie dit wel eens is gebeurd?? En wat kun je verder nog ondernemen om alleen al een antwoord van Hollandsnieuwe te krijgen?
Ik begin langzamerhand het idee te krijgen dat ze bij Hollandse Nieuwe meer data berekenen als de telefoon verbruikt.
Vorige maand volgens mijn telefoon (Mi9 / Android) 3.05 GB mobiele data verbruikt.
Das zelfs nog inclusief nog staartje van 6 dagen van de contractmaand er voor.
Ik kreeg de melding dat ik door mijn bundel van 5GB heen was, dus er nog voor de laatste paar dagen 500MB extra opgezet. Ik bel gemiddeld maar zo'n 150 minuten per maand.
Dan is er dus magisch 2GB verdwenen aan dataverbruik in een dikke maand die ik op de telefoon nergens kan terugvinden.
Een paar honderd MB kan ik nog begrijpen aan carrier data.
Maar er zijn geen 2000 belminuten/SMS doorheen gegaan.
Kom al nauwelijks buiten de laatste maanden.
En ik weet donders goed waar mijn eigen data aan opgaat.
Ik had al langer het idee dat mijn verbruik sinds ik een dik half jaar geleden ben overgestapt naar HN hoger is als normaal.
Voor een thuiswerker die op een prima WiFi netwerk zit, en het meest internet op de PC via een bekabelde aansluiting.
Die paar euro extra maakt mij niets uit op een sim van een tientje (5000mb/sms/bel).
Ik kan het prima betalen, met mij de meeste klanten daar.
Zolang je binnen je bundel blijft klaagt er ook niemand over.
Maar als dit bij meerdere klanten gebeurt dan is dat een behoorlijke bak geld/data die ze achterover drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:13
Aerophobia1 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:31:
[...]

Ik begin langzamerhand het idee te krijgen dat ze bij Hollandse Nieuwe meer data berekenen als de telefoon verbruikt.
Vorige maand volgens mijn telefoon (Mi9 / Android) 3.05 GB mobiele data verbruikt.
Das zelfs nog inclusief nog staartje van 6 dagen van de contractmaand er voor.
Ik kreeg de melding dat ik door mijn bundel van 5GB heen was, dus er nog voor de laatste paar dagen 500MB extra opgezet. Ik bel gemiddeld maar zo'n 150 minuten per maand.
Dan is er dus magisch 2GB verdwenen aan dataverbruik in een dikke maand die ik op de telefoon nergens kan terugvinden.
Een paar honderd MB kan ik nog begrijpen aan carrier data.
Maar er zijn geen 2000 belminuten/SMS doorheen gegaan.
Kom al nauwelijks buiten de laatste maanden.
En ik weet donders goed waar mijn eigen data aan opgaat.
Ik had al langer het idee dat mijn verbruik sinds ik een dik half jaar geleden ben overgestapt naar HN hoger is als normaal.
Voor een thuiswerker die op een prima WiFi netwerk zit, en het meest internet op de PC via een bekabelde aansluiting.
Die paar euro extra maakt mij niets uit op een sim van een tientje (5000mb/sms/bel).
Ik kan het prima betalen, met mij de meeste klanten daar.
Zolang je binnen je bundel blijft klaagt er ook niemand over.
Maar als dit bij meerdere klanten gebeurt dan is dat een behoorlijke bak geld/data die ze achterover drukken.
Klopt per provider kan het verschillen of ze per 1KB of 10KB berekenen, staat in de voorwaarden.

Mobiel internet wordt per sessie naar boven afgerond op 10KB.

Neem je KPN

Het gebruik van data wordt per 1 KB afgerekend. Een hoeveelheid van 1 GB staat gelijk aan 1.000 MB

Je kan je voorstellen dat per 10KB && naar boven afronden idd fors op kan lopen bij kleine pakketjes, als je 1KB verstuurd dan kost het je 10KB.

[ Voor 14% gewijzigd door stormfly op 06-01-2021 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smittie78
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13:30
Juist gestart om dit wat in de gaten te houden bij abo van mijn vrouw. Ook hier meer verbruik dan ik kan plaatsen. Krijg wel eens de indruk dat ook inkomende oproepen van tegoed worden gehaald. We zullen hier in ieder geval komende tijd zelf het verbruik goed bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerophobia1
stormfly schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:36:
[...]

Klopt per provider kan het verschillen of ze per 1KB of 10KB berekenen, staat in de voorwaarden.

Mobiel internet wordt per sessie naar boven afgerond op 10KB.

Neem je KPN

Het gebruik van data wordt per 1 KB afgerekend. Een hoeveelheid van 1 GB staat gelijk aan 1.000 MB

Je kan je voorstellen dat per 10KB && naar boven afronden idd fors op kan lopen bij kleine pakketjes, als je 1KB verstuurd dan kost het je 10KB.
Dat het zoveel data scheelt is dus gewoon een verkapte oplichtingstruc met kleine lettertjes.
Dit is echt een overhead van 40% vergeleken met een normale provider.

Ik ga het nu zeer precies monitoren, als dit bij veel klanten van NH voor buitengewoon hoger verbruik lijdt t.o.v. andere providers lijkt met het een mooie rechtzaak en ditto bad nieuws worden. 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Aerophobia1 op 06-01-2021 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Je kan dit toch niet bijhouden, jij weet niet of je whatsapp berichtje daadwerkelijk 1KB of 9KB is? In dat geval van 1KB zit er een afronding op van 90%.

Als een product te goedkoop is dan is er altijd een addertje, en lees ik altijd alle details extra goed door.

Bad news gaat het niet worden, je krijgt dan de bad-reader pet toegespeeld van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerophobia1
stormfly schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:00:
Je kan dit toch niet bijhouden, jij weet niet of je whatsapp berichtje daadwerkelijk 1KB of 9KB is? In dat geval van 1KB zit er een afronding op van 90%.

Als een product te goedkoop is dan is er altijd een addertje, en lees ik altijd alle details extra goed door.

Bad news gaat het niet worden, je krijgt dan de bad-reader pet toegespeeld van ze.
Maar bad nieuws zorgt er wel voor dat er aanstaande klanten een andere provider nemen.
Als mijn abbo afloopt ben ik ook weg.
Dat er een bewustzijn komt dat ze HN de boel semi oplicht.
Ik dacht dat dat soort afrondingstrucs allang verboden waren bij de wet.
Had daar al jaren niets meer over gelezen.
Ik kwam van Vodafone en was onder de indruk dat het zelfde netwerk met wat minder services en goedkopere serie telefoons was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstrr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-03-2023
Ik ben in overweging om een abb bij hn aan te gaan.
Op dit moment geen aansluitkosten van 20.00 euro, was benieuwd tot welke datum deze actie duurt dus contact via chat opgenomen met hn, medewerker wist niet tot welke datum dit is, ik zeg dat is vreemd dat moeten jullie intern toch weten, zou het even bij leiding gevende informeren na lang wachten het antwoord dat deze het ook niet wist.
Is er hier iemand die dat misschien weet?
Na het lezen van bovenstaande berichten toch mijn bedenkingen gekregen om een abb bij hn te nemen.
Heb nu een prepaid overeenkomst.
Ik bel weinig, voordeel zou zijn buiten de deur ook whats app en internet verbinding.
Klopt het met b.v 2000 mb (zij geven aan 1 belminuut is 1 mb) stel ik zou een hele maand alleen bellen verder geen Internet en geen SMS kan ik dan ongeveer 33 uren bellen die maand of zie ik iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerophobia1
hstrr schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:46:
Ik ben in overweging om een abb bij hn aan te gaan.
Op dit moment geen aansluitkosten van 20.00 euro, was benieuwd tot welke datum deze actie duurt dus contact via chat opgenomen met hn, medewerker wist niet tot welke datum dit is, ik zeg dat is vreemd dat moeten jullie intern toch weten, zou het even bij leiding gevende informeren na lang wachten het antwoord dat deze het ook niet wist.
Is er hier iemand die dat misschien weet?
Na het lezen van bovenstaande berichten toch mijn bedenkingen gekregen om een abb bij hn te nemen.
Heb nu een prepaid overeenkomst.
Ik bel weinig, voordeel zou zijn buiten de deur ook whats app en internet verbinding.
Klopt het met b.v 2000 mb (zij geven aan 1 belminuut is 1 mb) stel ik zou een hele maand alleen bellen verder geen Internet en geen SMS kan ik dan ongeveer 33 uren bellen die maand of zie ik iets over het hoofd.
Als ze de minuten ook naar boven afronden gaat daar nog wel wat vanaf.
Apps die ondanks dat ze weinig data maar veel kleine pakketjes versturen/ontvangen vreten dan ineens behoorlijk hard in je tegoed blijkbaar.
Want youtube en facebook content wordt bij mij eigenlijk alleen via wifi gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

@hstrr zie bovenin: https://www.hollandsnieuw...e=SIM_ONLY&brand=CONSUMER

Er staat een teller op de site van de huidige actie, hoe lang deze nog loopt. In dit geval dus nog een kleine 13 dagen.

Ik kom zelf van prepaid (T-Mobile) en ben in november overgestapt op HN, tot nu toe ben ik tevreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Niet online
Laten we ook maar niet overdrijven met die 10kB afronding (maar ben er zelf ook geen fan van hoor).

Dit gaat om dataverkeer per sessie en niet per individuele webpagina die je opvraagt. Uiteindelijk valt het verschil daarom wel mee. Ik houd het dataverbruik zelf goed in de gaten, en zie bij hoge uitzondering 5 tot 10% extra verbruik t.o.v. wat Android rapporteert. Meeste maanden is het minder dan 5% extra.

Bij degenen die hier op het forum meldingen maken van veel hoger dataverbruik is er imho eigenlijk altijd sprake van een bug/probleem bij het meten. Zoals bij de overstap naar VoLTE werd er bij sommige gebruikers databundel gebruikt wanneer er werd gebeld. Dat betreft dan een technisch probleem, dat je bij HN kan melden, en niet de "kleine lettertjes" in het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
En het kan altijd erger.
* Internetbundels zijn af te sluiten i.c.m. een Sim Only abonnement. Verbruikte KB's worden per sessie naar boven afgerond op 100 KB
Bron: Youfone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
stormfly schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:00:

Er zit nog een andere adder onder het gras bij HN, de prijzen van lopende contracten worden ieder jaar verhoogd. Er is een truuk om dit te omzeilen: bundel aanpassen en na 1 maand weer terugzetten voor de oude prijs. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
zx9r_mario schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:21:
[...]

Er zit nog een andere adder onder het gras bij HN, de prijzen van lopende contracten worden ieder jaar verhoogd. Er is een truuk om dit te omzeilen: bundel aanpassen en na 1 maand weer terugzetten voor de oude prijs. }:O
Nou zeg je wat, stel dat je een ING bundel hebt: onbeperkt bellen + 6G voor 10euro. Dan denk ik dat ik liever de indexatie heb, want die prijs krijg je niet meer. Omdat je niet die bundel kunt aankiezen?

KPN indexeerde mijn oude abonnement ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
stormfly schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:24:
[...]

Nou zeg je wat, stel dat je een ING bundel hebt: onbeperkt bellen + 6G voor 10euro. Dan denk ik dat ik liever de indexatie heb, want die prijs krijg je niet meer. Omdat je niet die bundel kunt aankiezen?

KPN indexeerde mijn oude abonnement ook.
Ik heb de 10€ / 4000MB bundel, 1 maand terug naar 2000 / 8,50€ en toen weer naar 4000 / 10€ (geen combideal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos77
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-05 16:05
Via INGrentepunten: 10,= voor 6000mb en onbeperkt sms/min.
Herhaling van eerdere aktie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
  • Registratie: April 2015
zx9r_mario schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:21:
[...]

Goede tip. Heb hier wel een vraag over. Werkt dit ook als je gebruikt maakt van de ING actie, icm Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rennie01 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:14:
[...]

Goede tip. Heb hier wel een vraag over. Werkt dit ook als je gebruikt maakt van de ING actie, icm Ziggo?
Dat vraag ik mij ook af, maar denk als je een aangepaste/actie abo hebt dit niet voordelig werkt. Geïndexeerde prijs is denk ik dan alsnog voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
  • Registratie: April 2015
xileS schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:07:
[...]

Dat vraag ik mij ook af, maar denk als je een aangepaste/actie abo hebt dit niet voordelig werkt. Geïndexeerde prijs is denk ik dan alsnog voordeliger.
Thanks! Ga ik voorlopig maar even niets aanpassen :) . Ik las in dit topic dat de "ING aanbieding" ook na 2 jaar door zou moeten lopen. Heeft iemand zelf de ervaring al dat dit ook daadwerkelijk zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-04 11:13
Gister code aangevraagd via ING rentepunten. Vandaag wil ik het invullen, staat er code reeds vervallen. Stond in de brief dat deze tot en met 31 maart 2021 geldig is. ING gebeld, heeft u hem niet gebruikt? Nee, daarom bel ik. Heeft u hem niet icm andere acties gebruikt? Nee, ik gebruik de link uit de mail.
Duurt een paar dagen voordat ik een antwoord krijg, moeten ze eerst uitzoeken.
Anderen ook dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-05 15:37
@Wasabi! had dit laatst ook met een andere aanbieding van ing. Toen heeft het 3 weken geduurd voor ik een nieuwe code kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Bulldock schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:25:
@Wasabi! had dit laatst ook met een andere aanbieding van ing. Toen heeft het 3 weken geduurd voor ik een nieuwe code kreeg.
Zo, dat is best lang. Vervallen betekend gewoon, niet meer geldig. Ik had voor de zekerheid andere codes uit dit forum gebruikt, daar staat reeds gebruikt of reeds vervallen. Had ik hem ook al op gewezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
Wasabi! schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:36:
Gister code aangevraagd via ING rentepunten. Vandaag wil ik het invullen, staat er code reeds vervallen. Stond in de brief dat deze tot en met 31 maart 2021 geldig is. ING gebeld, heeft u hem niet gebruikt? Nee, daarom bel ik. Heeft u hem niet icm andere acties gebruikt? Nee, ik gebruik de link uit de mail.
Duurt een paar dagen voordat ik een antwoord krijg, moeten ze eerst uitzoeken.
Anderen ook dit probleem?
Ja ook gehad laatst. Gewoon mailtje sturen naar e-mailadres in de mail van ing. Binnen 3 dagen opgelost en kun je de code gebruiken.
Schijnbaar veelvoorkomend probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

nieuws: Hollandsnieuwe verhoogt 4G-downloadsnelheid naar 350Mbit/s

Niet dat ik de 250Mbit ooit heb gehaald O-) Hoogste dat ik hem gemeten was ~50Mbit (wat natuurlijk al ruim voldoende is voor praktisch alles)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
Incognitum schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:37:
[...]

Ja ook gehad laatst. Gewoon mailtje sturen naar e-mailadres in de mail van ing. Binnen 3 dagen opgelost en kun je de code gebruiken.
Schijnbaar veelvoorkomend probleem.
Krijg net email, ik moet zelf contact opnemen met HollandseNieuwe...... Lekker dan.

Hollandse nieuwe antwoord vandaag 5-2
Helaas is het niet mogelijk om een nieuwe code, die wel werkt naar u toe te sturen.

Wat ik wil voorstellen is het volgende; als u via deze mail. chat of telefonisch contact met ons op neemt, dan sluiten we in eerste instantie het abonnement tegen het reguliere tarief voor u af.

Ja, en dan gaat het fout, dan vergeten ze de code of zo. Vul liever het zelf in, al eerder meegemaakt dat het niet goed ging via mail, telefoon, etc. bij een abo afsluiten bij andere bedrijven. Zeker in dit geval dat er nog een nummer overgezet moet worden.

Gereageerd dat ik een werkende code wil, ook raar dat ING het niet oppikt, aangezien anderen dit probleem hadden. Lekker van het kastje naar de muur.

Edit:

Er is in de afgelopen dagen door hollandnsieuwe en ing hier aan gewerkt en hier is uit gekomen dat alleen wij de aanvraag momenteel kunnen behandelen met de ing rentenpunten code.
Daarom kunnen wij helaas u geen nieuwe code toesturen.

Via de stappen welke XXXX in zijn e-mail beschreef kunnen wij dit alsnog in orde maken voor u.
Hier vind u nogmaals de stappen:
Als u via deze mail. chat of telefonisch contact met ons op neemt, dan sluiten we in eerste instantie het abonnement tegen het reguliere tarief voor u af.
Als u ons dan een kopie stuurt van de mail waarin uw ING rente actie code zichtbaar is, dan zullen wij de korting die van toepassing zou zijn handmatig verrekenen.

Achteraf verwerken dus...... En ik heb daar echt een hard hoofd in bij klantenservice, abo afsluiten kan binnen een minuut, maar problemen oplossen...... En ook nu weer, een ander contactpersoon. Tegenwoordig moet je alles loggen, vroeger kon je nog aan op afspraak is afspraak.
Heeft iemand een werkende code?

[ Voor 84% gewijzigd door Wasabi! op 05-02-2021 13:58 ]

• J0kerNL
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
Klopt, kan niet.
Zie artikel 2.1.2, bullit 2 uit de actievoorwaarden
https://www.hollandsnieuw...llandsnieuwe-en-ziggo.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kan inderdaad niet, net als met bonustegoed.
Is wel raar omdat het in het tegoedoverzicht wel in € wordt weergegeven maar je kunt het niet voor betaalde diensten gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasabi!
Eindelijk opgelost door ING, had ze weer een mail gestuurd dat het niet mijn probleem is dat een code niet werkt, en tevens het niet op hun ING rentepunten vermeld stond dat er tijdelijk problemen zijn. HollandsNieuwe bleef volhouden, eerst normaal contract afsluiten en dan de niet werkende achteraf mailen.

Tevens de quote van RayenM vermeld in de mail, het kan dus wel via ING en niet zoals ze eerder beweerden dat alles via HollandsNieuwe gaat. En gezegd dat als het fout gaat, heel lang kan duren, voordat het gecorrigeerd wordt, aangezien je iedere keer een ander via de mail/chat krijgt. En dan toevallig dat ze geen log hebben. Een collega had 1,5 jaar lang een probleem met KPN glaszvezel abo, tientallen keren verschillende mensen, verhaal tig keer moeten vertellen, etc. Zelfs de gemeente zat ertussen vanwege het openbreken van de straat. Kan ook niet zomaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Freakster86 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:48:
Persoonlijk zou ik voor dergelijke mensen (ouderen) HN aanbevelen. Vanwege de unieke 'prepaid' constructie kun je nooit over je bundel heengaan. Je loopt niet het risico dat zo iemand wordt opgelicht en per ongeluk xxx euro's opbelt aan een duur nummer of in een land als de VS "even" gaat internetten. HN werkt wat dat betreft perfect. Geen gedoe of extra kosten met plafonds of zo.
Ik heb m'n ouders overgezet naar HN om deze reden (kwamen van prepaid, steeds vaker even kort "internet aanzetten" onderweg..). Heel fijn en veilig abonnement voor ouderen, ze zijn er blij mee en ik had dit veel eerder moeten voorstellen.

Ze zitten nu op 4000, ik ga het gebruik over een paar maanden eens bekijken en mogelijk bijstellen naar beneden indien ze daar ver onder zitten. Maar voor die paar euro verschil vinden ze het ook wel best zo...

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:15
Zijn er hier mensen die op HN de functie groepsgesprek (ook wel conference call genoemd) werkend hebben?
Dus dat je in gesprek bent met persoon A en wordt gebeld door persoon B en je wilt die twee gesprekken samenvoegen?

Ik weet uiteraard dat groepsgesprekken via o.a. Signal en Facetime kunnen, maar ik gebruik nog vaak de 'klassieke' manier van bellen. Ik gebruik een iPhone 8 met de functie 'Wisselgesprek' ingeschakeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:10
MalleEppie71 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:29:
Zijn er hier mensen die op HN de functie groepsgesprek (ook wel conference call genoemd) werkend hebben?
Dus dat je in gesprek bent met persoon A en wordt gebeld door persoon B en je wilt die twee gesprekken samenvoegen?

Ik gebruik een iPhone 8 met de functie 'Wisselgesprek' ingeschakeld.
Ik heb een Android telefoon en bij mij werkt dit. Ook kan ik meerdere mensen toevoegen aan een gesprek door ze er 'bij te bellen'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Misschien eerst via *43# [bellen] wisselgesprek aanzetten, niet bij alle providers&telefoons werkt dat via het menu.

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:15
HerZon schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 22:01:
Misschien eerst via *43# [bellen] wisselgesprek aanzetten, niet bij alle providers&telefoons werkt dat via het menu.
Dat heb ik nu gedaan, en het werkt. Zowel zelf een groepsgesprek opzetten als ook in een bestaand gesprek een beller toevoegen als deze mij belt. Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"Graag maken we je erop attent dat er binnen 6 werkdagen € 14,00 van je rekening wordt geïncasseerd "

Oeps, ik betaalde eerste een tientje en dan elk jaar een indexering voor een Sim Only 5000 (+2000 extra) abo. Ik dacht eigenlijk om niets aan te passen en alleen met een indexering te maken zou hebben. Waarschijnlijk toch niet goed opgelet en beter toch eens verlengen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
xileS schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:20:
"Graag maken we je erop attent dat er binnen 6 werkdagen € 14,00 van je rekening wordt geïncasseerd "

Oeps, ik betaalde eerste een tientje en dan elk jaar een indexering voor een Sim Only 5000 (+2000 extra) abo. Ik dacht eigenlijk om niets aan te passen en alleen met een indexering te maken zou hebben. Waarschijnlijk toch niet goed opgelet en beter toch eens verlengen dan.
Welke datum afgesloten?

Je korting vervalt na de contractperiode van 12 of 24 maanden. Blijf gebruik maken van de huidige kortingen door je abonnement te verlengen via mijn hollandsnieuwe. Verlengen kan al vanaf 4 maanden voor de einddatum van je contract.

Vanaf 10 april 2018 besteld? Dan is de korting geldig voor de hele levensloop van je abonnement totdat je wijzigt, verlengt of opzegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:53:
[...]

Welke datum afgesloten?

Je korting vervalt na de contractperiode van 12 of 24 maanden. Blijf gebruik maken van de huidige kortingen door je abonnement te verlengen via mijn hollandsnieuwe. Verlengen kan al vanaf 4 maanden voor de einddatum van je contract.

Vanaf 10 april 2018 besteld? Dan is de korting geldig voor de hele levensloop van je abonnement totdat je wijzigt, verlengt of opzegt.
Hmm, misschien heb ik het toch wel goed onthouden, want mijn startdatum was in 2019...
Vreemd. Zal eens de link waar dat staat op moeten zoeken en vragen hoe dat zit.

/edit gevonden:
https://www.hollandsnieuwe.nl/klantenservice
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9wZxfsLFjVktmiMXAtpubZjHtd0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ePCYtc8k4282GEGx5IiGFLmy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door xileS op 01-03-2021 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos77
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-05 16:05
@xileS Benieuwd of je een creditering voor mekaar krijgt... want je hebt het gelijk natuurlijk aan je zijde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koos77 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:31:
@xileS Benieuwd of je een creditering voor mekaar krijgt... want je hebt het gelijk natuurlijk aan je zijde
Het is volgens mij gelukt! Ik heb iig een bericht gekregen via FB messenger dat ik € 3.57 terug gestort krijg. Was best snel geregeld moet ik zeggen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Heeft iemand VoWIFI werkend op een Xiaomi Redmi Note 8? Als ik de sim in een Redmi Note 8 Pro stop, dan werkt het direct. Instellingen staan voor zover ik kan zien goed, VoWIFI staat aan en is als favoriete netwerk geselecteerd. Helaas is deze optie gewenst hier in huis gezien de lokale VF dekking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Voor mijn zoontje wil ik een abonnement afsluiten bij Hollandsenieuwe.

Nu vraag ik mij alleen nog af of hij zelf de bundel kan vergroten/opwaarderen?
Ik wil er voor zorgen dat hij het niet kan zodat het netjes binnen zijn bundel blijft.
Kan je de app dan wel installeren op zijn telefoon zodat hij kan zien wat zijn verbruik is?
Of heeft hij dan direct de mogelijkheid om alles aan te passen?

Of Moet hij het dan doen met de sms dat hij op 80% zit als waarschuwing en ik op mijn telefoon dan de app zet om de boel te regelen?

Als ik een goede dekking thuis heb wil ik waarschijnlijk mijn nummer en van mijn vrouw ook overzetten dus die wil ik ook via de app kunnen inzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Crxtreem schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:33:
Voor mijn zoontje wil ik een abonnement afsluiten bij Hollandsenieuwe.

Nu vraag ik mij alleen nog af of hij zelf de bundel kan vergroten/opwaarderen?
Ik wil er voor zorgen dat hij het niet kan zodat het netjes binnen zijn bundel blijft.
Kan je de app dan wel installeren op zijn telefoon zodat hij kan zien wat zijn verbruik is?
Of heeft hij dan direct de mogelijkheid om alles aan te passen?

Of Moet hij het dan doen met de sms dat hij op 80% zit als waarschuwing en ik op mijn telefoon dan de app zet om de boel te regelen?

Als ik een goede dekking thuis heb wil ik waarschijnlijk mijn nummer en van mijn vrouw ook overzetten dus die wil ik ook via de app kunnen inzien.
Opwaarderen kan per ideal of je kan automatisch opwaarderen aan zetten via je account of SMS opwaarderen kan ook nog. Er valt idd wel wat aan te passen in de instellingen.

Als het puur gaat om te zien hoeveel mb je nog over hebt is "bellen" naar *101# ook een optie, kan je gewoon als contact opslaan. Je krijgt dan een SMS, met hoeveel tegoed je nog over hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik beheer 4 nummers, 2 op mijn eigen naam en die kan ik in de app met een soort drop down menuutje selecteren. De andere 2 abonnementen staan elk op een andere naam en die doe ik vanuit de browser.
(Waar ik zeg "naam" gaat het vermoedelijk om het emailadres waarmee je het abbo afsluit bedenk ik me, want dat is ook je login naam. Ander adres, andere login)

Als je alledrie de nummers vanuit de app wilt beheren zonder steeds uit- en in te loggen op een andere account moet je de contracten alledrie op je eigen naam email afsluiten.
Als ze niet op jouw naam email staan kun je beter een browser gebruiken en dan even uit- en weer inloggen met een andere gebruiker. Wanneer je in je browser daarvoor een password manager gebruikt werkt dat overigens heel vlot en is prima te doen.

[ Voor 45% gewijzigd door ASW1 op 25-03-2021 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
xileS schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 01:04:
[...]

Opwaarderen kan per ideal of je kan automatisch opwaarderen aan zetten via je account of SMS opwaarderen kan ook nog. Er valt idd wel wat aan te passen in de instellingen.
Handig om te weten.
Ik zie op hun website dat je opwaarderen via SMS ook uit kan zetten.
Dat scheelt weer dat dit niet misbruikt kan worden.
ASW1 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 07:16:
Ik beheer 4 nummers, 2 op mijn eigen naam en die kan ik in de app met een soort drop down menuutje selecteren. De andere 2 abonnementen staan elk op een andere naam en die doe ik vanuit de browser.
(Waar ik zeg "naam" gaat het vermoedelijk om het emailadres waarmee je het abbo afsluit bedenk ik me, want dat is ook je login naam. Ander adres, andere login)

Als je alledrie de nummers vanuit de app wilt beheren zonder steeds uit- en in te loggen op een andere account moet je de contracten alledrie op je eigen naam email afsluiten.
Als ze niet op jouw naam email staan kun je beter een browser gebruiken en dan even uit- en weer inloggen met een andere gebruiker. Wanneer je in je browser daarvoor een password manager gebruikt werkt dat overigens heel vlot en is prima te doen.
Dus ik kan wel op mijn eigen mailadres 2 abonnementen afsluiten.
Dat is ook wel weer een voordeel.

Ik lees trouwens ook op hun website dat ze volledig 4G zijn.
Betekent het dan dat je niet kan terugvallen op 3G?
Ik heb nog wel eens dat mijn telefoon terugschakelt naar 3G.

[ Voor 57% gewijzigd door Crxtreem op 25-03-2021 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crxtreem schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:18:
[...]

Handig om te weten.
Klopt, kan je idd uit zetten. Maar het aanzetten gaat via de instellingen heel makkelijk, maar als jij alleen de inlog hebt kan je zoon idd lastig dingen aanpassen.
[...]

Dus ik kan wel op mijn eigen mailadres 2 abonnementen afsluiten.
Dat is ook wel weer een voordeel.

Ik lees trouwens ook op hun website dat ze volledig 4G zijn.
Betekent het dan dat je niet kan terugvallen op 3G?
Ik heb nog wel eens dat mijn telefoon terugschakelt naar 3G.
Ja dat kan idd ook, zelf heb ik er 2 op 1 mail/naam. Je moet dat wel opletten dat je dezelfde naam/mail opgeeft, want ik dacht dat dit achteraf ook te koppelen was, maar ik had met een andere abo een andere mail/naam gebruikt en daarvoor heb ik nu een aparte login. Maar zoals ASW1 zegt, gaat dat ook gewoon gemakkelijk als je wachtwoorden in bv je browser opslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Crxtreem schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:18:
[...]

Handig om te weten.

[...]
Ik heb bij beide nummer gehad, dat Hollandsnieuwe dat weer heeft aangezet.
Je krijgt er wel een email over. Maar irritant is het wel, omdat ik het bewust had uitgezet.
Maar volgens hun is het allemaal zo makkelijk als het aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hollandsnieuwe heeft nu ook een 7,5GB abo. Mocht ook wel eens, ze lopen met bundels ver achter op de andere. Mijn huidige abo loopt nog 2 maanden, nu met 7,5GB per maand. Eens kijken of dit voldoende is of dat ik toch ga overstappen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maiwufsiorn
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-11-2022
HollandsNieuwe schermt met een 8,8 van Kiyoh en een 8,9 van de Consumentenbond. Wat ze gemakshalve vergeten is dat ze een van 2,1 hebben op TrustPilot. Omdat ik niet de beroerdste ben wil ik dat nog wel omrekenen naar een 4,2.

Mijn vriendin geeft hetzelfde 2GB SimOnly abonnement afgesloten als ik. Nu staat er in haar app dat ze 835 MB verbruikt heeft en minder dan 30Mb tegoed heeft. Sinds wanneer is 2 GB - 835 MB minder dan 30MB?
Maar oké, denk je dan, een foutje, en misschien wel alleen in de interface. Dus de klantenservice van hollandsnieuwe bellen. Die zeggen dat het 24 uur duurt voordat wijzigingen worden verwerkt (wat niet waar is, want zelfs een belletje van 1 minuut gelende staat nog in het overzicht). Ze kijken niet eens met je mee. Pas toen ze dreigde een klacht in te dienen werd haar gevraagd om een screenshot toe te sturen. Dat is toch de bloody limit - waarom moet je ze een screenshot van hun eigen gegevens toesturen? Maar het ergste is nog dat haar werd verteld dat ze dan maar even moest opwaarderen om later het geld terug te krijgen.

Hollandsnieuwe is van de ratten besnuffeld. Het is veelzeggend dat ze niet een eigen forum hebben zoals de meeste providers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
maiwufsiorn schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:01:
HollandsNieuwe schermt met een 8,8 van Kiyoh en een 8,9 van de Consumentenbond. Wat ze gemakshalve vergeten is dat ze een van 2,1 hebben op TrustPilot. Omdat ik niet de beroerdste ben wil ik dat nog wel omrekenen naar een 4,2.

Mijn vriendin geeft hetzelfde 2GB SimOnly abonnement afgesloten als ik. Nu staat er in haar app dat ze 835 MB verbruikt heeft en minder dan 30Mb tegoed heeft. Sinds wanneer is 2 GB - 835 MB minder dan 30MB?
Maar oké, denk je dan, een foutje, en misschien wel alleen in de interface. Dus de klantenservice van hollandsnieuwe bellen. Die zeggen dat het 24 uur duurt voordat wijzigingen worden verwerkt (wat niet waar is, want zelfs een belletje van 1 minuut gelende staat nog in het overzicht). Ze kijken niet eens met je mee. Pas toen ze dreigde een klacht in te dienen werd haar gevraagd om een screenshot toe te sturen. Dat is toch de bloody limit - waarom moet je ze een screenshot van hun eigen gegevens toesturen? Maar het ergste is nog dat haar werd verteld dat ze dan maar even moest opwaarderen om later het geld terug te krijgen.

Hollandsnieuwe is van de ratten besnuffeld. Het is veelzeggend dat ze niet een eigen forum hebben zoals de meeste providers.
Data, bellen en betaalde services gaan allemaal uit dezelfde bundel bij HN.
Het kan dus best dat je 832mb hebt gebruikt en nog 30mb over hebt wanneer je ook andere dingen met je bundel hebt gedaan.
Wanneer je in de app op het tabblad op "verbruik" tikt kun je dat zien, merk op dat je ook kunt wisselen tussen # en € .
Plaats eens een screenshot daarvan? :)
Het verschil in weergave tussen tegoed in eenheden en euro kan ook best verwarrend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
ASW1 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 16:11:
[...]

Data, bellen en betaalde services gaan allemaal uit dezelfde bundel bij HN.
Het kan dus best dat je 832mb hebt gebruikt en nog 30mb over hebt wanneer je ook andere dingen met je bundel hebt gedaan.
Wanneer je in de app op het tabblad op "verbruik" tikt kun je dat zien, merk op dat je ook kunt wisselen tussen # en € .
Plaats eens een screenshot daarvan? :)
Het verschil in weergave tussen tegoed in eenheden en euro kan ook best verwarrend zijn.
Precies wat ik dacht; geen belletjes naar 090x of buitenland gemaakt? Dan gaat het saldo namelijk snel.omlaag en blijven er weinig mb's over. Persoonlijk nooit problemen met de afrekening van HN ervaren, wat mij betreft kloppend de rapportcijfers van de Consumentenbond en Kiyoh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben de eerste om toe te geven dat de tariefstructuur van HN er met de jaren niet doorzichtiger op is geworden. Vroeger was het nog enigszins simpel maar met bonusbundels die wel meetellen voor MB's of belminuten maar niet in tegoed in € is het behoorlijk verwarrend geworden.

De basis bij HN is dat je bedrag X betaalt en daar een bedrag Y aan units voor krijgt.
Die units zijn mb's of belminuten of sms. Maar alles wat niet daarin valt bijvoorbeeld betaalde nummers en sms, buitenland wordt nog steeds uit je bundel betaald maar dan moet je het tegoed in € gebruiken.
Wanneer je een bepaald bedrag in € verbruikt resulteert dat dus ook in een aftrek van aftrek in mb's (of sms of belminuten)

Dat is allemaal nog wel te volgen maar soms zijn er extra bundels bij een abonnement (de 1000mb extra bij ziggo abbo is er één van) die wel als bel/sms/mb units gebruikt kunnen worden maar niet als tegoed in € voor betaalde diensten.

Ik kan het nog volgen maar voor de gemiddelde consument die even gauw een abonnementje afsluit is het een totaal ondoorzichtige tariefstructuur geworden. En ik zou het zelf ook wel waarderen wanneer dit weer simpel gemaakt werd.

Ik heb overigens in vele jaren met het beheren van vele HN abbo's nog nooit meegemaakt dat er foutief in rekening werd gebracht. Wel dat het soms lastig te bevatten is hoe zaken in rekening worden gebracht en hoe de bundels nou precies werken.

Daarnaast blijft het een budgetprovider en geen premiumdienst dus de mensen die de klantenservice bemannen hebben er ook weinig kaas van gegeten en werken hun script af. Het product is lastig uit te leggen voor zover ze het zelf überhaupt begrijpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Mijn advies voor wat betreft de helpdesk is ze netjes de vraag stellen via Twitter DM. Ik heb altijd keurig en snel antwoord gekregen. Zelfs toen 2 maand geleden de portering van een nummer (na de mislukte Lmobi test) niet soepel verliep werd ik keurig op de hoogte gehouden en werd het uiteindelijk netjes geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maiwufsiorn schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:01:

En vervolgens geen enkele reactie op de gedane suggesties hier, dat is dan wel weer typisch.
Wanneer je alleen maar wilt klagen hiet ipv naar een oplossing te zoeken, waarom post je dan hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 13:04
Zojuist ook geprobeerd met Thoorn. Ik kon 12x bellen met mijn 6000+1000(Ziggo) en onbeperkt bellen & sms.

Daarna krijgt ik 'server error' te zien als ik bel. Maar waar is deze 12x op gebaseerd? Ik kan nog wel naar normale nummers bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die 12x is gebaseerd op je standaard bundel dus zonder de ziggo units erbij.
Jouw bundel zal een waarde vertegenwoordigen van rond de €16, dan kun je 12x bellen voor 1,30 per gesprek.
Mocht je daarna nog ziggo units overhebben (die gaan normaal gesproken dacht ik het eerste op) dan kun je daar nog mee bellen/internetten maar wanneer je een onbeperkt bellen bundel hebt dan kun je uiteraard sowieso nog bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:10
.

[ Voor 100% gewijzigd door MdO82 op 10-04-2021 22:21 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ASW1 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:41:
Ik ben de eerste om toe te geven dat de tariefstructuur van HN er met de jaren niet doorzichtiger op is geworden. Vroeger was het nog enigszins simpel maar met bonusbundels die wel meetellen voor MB's of belminuten maar niet in tegoed in € is het behoorlijk verwarrend geworden.

De basis bij HN is dat je bedrag X betaalt en daar een bedrag Y aan units voor krijgt.
Die units zijn mb's of belminuten of sms. Maar alles wat niet daarin valt bijvoorbeeld betaalde nummers en sms, buitenland wordt nog steeds uit je bundel betaald maar dan moet je het tegoed in € gebruiken.
Wanneer je een bepaald bedrag in € verbruikt resulteert dat dus ook in een aftrek van aftrek in mb's (of sms of belminuten)

Dat is allemaal nog wel te volgen maar soms zijn er extra bundels bij een abonnement (de 1000mb extra bij ziggo abbo is er één van) die wel als bel/sms/mb units gebruikt kunnen worden maar niet als tegoed in € voor betaalde diensten.

Ik kan het nog volgen maar voor de gemiddelde consument die even gauw een abonnementje afsluit is het een totaal ondoorzichtige tariefstructuur geworden. En ik zou het zelf ook wel waarderen wanneer dit weer simpel gemaakt werd.

Ik heb overigens in vele jaren met het beheren van vele HN abbo's nog nooit meegemaakt dat er foutief in rekening werd gebracht. Wel dat het soms lastig te bevatten is hoe zaken in rekening worden gebracht en hoe de bundels nou precies werken.

Daarnaast blijft het een budgetprovider en geen premiumdienst dus de mensen die de klantenservice bemannen hebben er ook weinig kaas van gegeten en werken hun script af. Het product is lastig uit te leggen voor zover ze het zelf überhaupt begrijpen...
Kan idd wat verwarrend zijn, maar dat alles binnen de bundel wordt verrekend vind ik (en meerderen) toch wel fijn. Geen extra kosten, wat je normaal met andere providers al heel snel hebt. Vooral vroeger als je even in het buitenland was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
@xileS Dat valt bij andere providers toch wel mee. Als ik vergelijk met bijv. Simpel dan kun je daar onbeperkt bellen nemen (voor1,50 extra bij de goedkope abonnementen als je wilt) en eventueel voor 50cent een plafond instellen. Dan kun je volgens mij meer bellen (is tegenwoordig toch in heel Europa geldig), meer GB's en met Via Via nog eens 10euro eenmalig korting).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jongetje schreef op zondag 11 april 2021 @ 09:45:
@xileS Dat valt bij andere providers toch wel mee. Als ik vergelijk met bijv. Simpel dan kun je daar onbeperkt bellen nemen (voor1,50 extra bij de goedkope abonnementen als je wilt) en eventueel voor 50cent een plafond instellen. Dan kun je volgens mij meer bellen (is tegenwoordig toch in heel Europa geldig), meer GB's en met Via Via nog eens 10euro eenmalig korting).
Moet je eens naar een betaald nummer bellen. Ik ken weinig providers dat je met een betaald nr binnen je bundel blijft. Idd een plafond is wel handig, maar als dat bij sommige providers niet kan, kan ik mij voorstellen dat je opeens verbaasd bent over de extra kosten.

Ik ken iig genoeg verhalen van mensen die minder op al die extra kosten letten. Niet iedereen let op al die kleine lettertjes en regeltjes. Bij HN sta je qua kosten gewoon minder snel voor verassingen. Mijn vader had bv altijd standaard €50 (plafond) extra kosten als hij op vakantie was. Hij laat altijd zijn internet aan staan en heeft geen idee wat nou wel of niet binnen zijn bundel valt, ook al leg ik het altijd uit. Heb hem ook laten overstappen naar HN, dus die verassingen kunnen dan ook niet meer gebeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Megapaul
  • Laatst online: 10:13
Toevallig keek ik op de site van Hollandsnieuwe en met de huidige prijzen kan het voordeliger zijn om je lopende abonnement te wijzigen. Mijn vader betaalde 10 euro voor 4000 units (+1000 Ziggo combi)

Nu voor 10 euro 5000 units (+1000 Ziggo combi)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7cdeJas-4bYZy1a28kBat71o7mk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fa04JwMz8R93RsGqof8DFqKJ.jpg?f=fotoalbum_large

Toch mooi 1000 units erbij voor hetzelfde bedrag! :)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
@Megapaul leuke upgrade voor hetzelfde geld. En de eventuele inflatie correctie valt weg. Bij mij 26 cent.

Wel wordt je bundel minder waard. Mijn bundel (2 jarig) van 4000 is 16 euro waard en de nieuwe van 5000 is 14 euro waard. Voor de betaalde belletjes is dat ongunstig.
Edit: ik heb meestal voldoende aan de bonus 1000 van Ziggo.

[ Voor 22% gewijzigd door Bulldock op 16-04-2021 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Laatst online: 10:13
Bulldock schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:51:
@Megapaul leuke upgrade voor hetzelfde geld. En de eventuele inflatie correctie valt weg. Bij mij 26 cent.

Wel wordt je bundel minder waard. Mijn bundel (2 jarig) van 4000 is 16 euro waard en de nieuwe van 5000 is 14 euro waard. Voor de betaalde belletjes is dat ongunstig.
Edit: ik heb meestal voldoende aan de bonus 1000 van Ziggo.
De lagere "waarde", is inderdaad wel iets om rekening mee te houden.
Gelukkig belt mijn pa bijna nooit naar betaalde nummers. ;)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Megapaul schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:08:
[...]
De lagere "waarde", is inderdaad wel iets om rekening mee te houden.
Gelukkig belt mijn pa bijna nooit naar betaalde nummers. ;)
Je pa mag wel naar mijn Thoorn account bellen aan het einde van de maand :7

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Laatst online: 30-04 13:52
Sinds kort ook over op Hollandsnieuwe, lijkt allemaal prima te werken, behalve dat we nog in afwachting zijn van de 1000 MB extra van Ziggo. Zou maximaal 5 weken kunnen duren als we Ziggo mogen geloven, of komt het pas als er een nieuwe maand in gaat? Er staat wel al een melding in de app van combi voordeel, maar nog geen tegoed.

Daarnaast valt het me op dat er in de verbruiksdetails 0,23 euro aan premium sms in rekening gebracht lijkt te worden als iemand in je voicemail eindigt maar niks inspreekt en je daarna een sms krijgt. Lastig te achterhalen of dat daadwerkelijk van je tegoed is afgehaald. Weet iemand toevallig of je inderdaad moet "betalen" voor een gemiste oproep sms?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:05
Hugo__Boss schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:47:

Daarnaast valt het me op dat er in de verbruiksdetails 0,23 euro aan premium sms in rekening gebracht lijkt te worden als iemand in je voicemail eindigt maar niks inspreekt en je daarna een sms krijgt. Lastig te achterhalen of dat daadwerkelijk van je tegoed is afgehaald. Weet iemand toevallig of je inderdaad moet "betalen" voor een gemiste oproep sms?
Weet je zeker dat het door de voicemail komt? Als je een iPhone hebt wordt er namelijk eenmalig een SMS gestuurd als je iMessage voor de eerste keer activeert op je SIM. Weet niet of dat dit ook op jou van toepassing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Laatst online: 30-04 13:52
Nee, geen iPhone, weet zeker dat het een oproep naar voicemail was. Tijdstip is namelijk exact hetzelfde als de sms. Een paar dagen later is het trouwens weer weggehaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Laatst online: 03-05 21:41

jefjef

learning by doing

weet iemand hoe ik een 2de account/telefoonnummer toevoeg aan Hollandsenieuwe?
ik wil dus eigenlijk 2 account op hollandsenieuwe en wanneer ik inlog zie ik de twee telefoonnummers en hun gegevens in een overzicht. weet iemand hoe je dat moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jefjef schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:46:
weet iemand hoe ik een 2de account/telefoonnummer toevoeg aan Hollandsenieuwe?
ik wil dus eigenlijk 2 account op hollandsenieuwe en wanneer ik inlog zie ik de twee telefoonnummers en hun gegevens in een overzicht. weet iemand hoe je dat moet doen?
Een account bij HN is gekoppeld aan een emailadres. Je kunt meerdere nummers op hetzelfde emailadres aanvragen deze staan dan op dezelfde account.
Ik weet niet of het mogelijk is om een nummer dat bij HN onder een bepaalde account staat over te hevelen naar een andere account, ik vermoed dat dat niet zomaar gaat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Er is een actie van 10 euro voor 10000 MB/min/sms (waarvan 20 euro korting, dus waarde 30 euro).
https://www.hollandsnieuw...e=SIM_ONLY&brand=CONSUMER

Weet iemand of er recent nog iets veranderd is met Thoorn en Hollandsnieuwe? Ik heb nog een 'oud' abonnement bij HN en kan daar nog Thoorn gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
H92! schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 08:58:
Er is een actie van 10 euro voor 10000 MB/min/sms (waarvan 20 euro korting, dus waarde 30 euro).

Weet iemand of er recent nog iets veranderd is met Thoorn en Hollandsnieuwe? Ik heb nog een 'oud' abonnement bij HN en kan daar nog Thoorn gebruiken.
Bij zo’n 6000 abbo kreeg je €16,80 te goed. Weet je zeker dat je bij deze €30,- te goed krijgt? Kan ook nergens vinden of je na die 2 jaar dan €30,- gaat betalen.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock

Dit abo heeft 20 euro korting op de aansluitkosten. De waarde van de bundel staat niet vermeld, maar lijkt me geen 30 euro. De bundel van 7.500 MB is namelijk 18 euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online

Op Twitter krijg ik het volgende antwoord op de vraag wat het bundeltarief is van deze actie:
Je ontvangt bij de bundel van 10.000 belminuten/sms/MB's 20 euro aan tegoed.
Dus 0,002 euro per MB/SMS/Min dus. Wel erg interessant dus. Denk dat ik alle abonnementen maar ga overzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly

Er staat dat de voorwaarden hetzelfde blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freakster86 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:31:
[...]

Op Twitter krijg ik het volgende antwoord op de vraag wat het bundeltarief is van deze actie:

[...]

Dus 0,002 euro per MB/SMS/Min dus. Wel erg interessant dus. Denk dat ik alle abonnementen maar ga overzetten ;)
Met een postnl medewerkersnummer kost de 2500 bundel €4 en is het icm ziggo maar 0,001 euro per unit ;)
Daarnaast €13,75 tegoed voor die vier euro. Heb alle abonnementen inmiddels daarnaar overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Nu online
ASW1 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:09:
[...]

Met een postnl medewerkersnummer kost de 2500 bundel €4 en is het icm ziggo maar 0,001 euro per unit ;)
Daarnaast €13,75 tegoed voor die vier euro. Heb alle abonnementen inmiddels daarnaar overgezet.
Klinkt goed. Welk nummer kan ik invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morpheusk schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:25:
[...]

Klinkt goed. Welk nummer kan ik invullen?
Kijk je postbode eens lief aan <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Nu online
ASW1 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:26:
[...]

Okay, nou ja dan is de €10,- met 10.000MB voor de meesten nu de meest interessante optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morpheusk schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:30:
[...]

Okay, nou ja dan is de €10,- met 10.000MB voor de meesten nu de meest interessante optie.
Niks mis mee als de bundelwaarde inderdaad €20 is.
Ben je wel even bezig om op te thoornen.

Sowieso interessant dat ze een grotere bundel aanbieden, ik denk dat daar best vraag naar is.

[ Voor 13% gewijzigd door ASW1 op 05-05-2021 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
ASW1 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:09:
[...]

Dat is zeker een goede deal, maar het loopt voor mij toch echt spaak op dit:
ASW1 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:26:
[...]

Dat voelt voor mij toch te veel als bedelen om korting :P

En los daarvan, 2500MB is imo te weinig vandaag de dag. Dan zit je met die 10GB 10000 bundel toch een heel stuk ruimer/comfortabeler. Ik heb hier destijds die ING actie voor meerdere mensen afgesloten; 6GB + onbeperkt bellen voor 10 euro. Nu ruil je dus onbeperkt bellen in voor 4GB 4000 units en het euro tegoed gaat van 14 naar 20 euro, al is dat laatste (nog) niet terug te vinden op de site zelf. Neem aan dat die 20 euro voor het 2 jarig abo geldt? 1 jarig zal zelfs nog iets hoger zijn dan dat.
Pagina: 1 ... 51 ... 64 Laatste

Let op:
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie