Hier ook even mijn ervaring:
Aangezien ik zelf een goede telefoon heb was ik aan het kijken voor sim-only met goed bereik, aangezien een vriend van mij Vodafone heeft en daarmee goed bereik heeft dacht ik> HN op het Vodafone netwerk.
De aanvraag en het nummerbehoud ging goed, de ingang van het abonnement was echter verkeerd gegaan door een nieuw systeem aldaar... dit is echter gecompenseerd!
Gezien Hollandsnieuwe gebruik maakt van het Vodafone netwerk was ik er vanuit gegaan dat de kwaliteit van de verbinding ook wel goed was, dit is echter totaal niet het geval!
Als je belt duurt het erg lang voor dat er een spraakverbinding is opgezet.
De kwaliteit van de spraakverbinding is echt veel te laag (bandbreedte)
Het bovenstaande is al erg irritant maar wat nog veel irritanter is is dat ze om de haverklap de verbindingen laten wegvallen en dat je in een gesprek zomaar een aantal keren moet terug bellen of terug gebeld moet worden. (soms lukt dit gewoon niet)
Dit gebeurd vooral op de drukke spitsmomenten, het lijkt er nu op dat Vodafone gewoon te weinig capaciteit heeft voor zich zelf en al helemaal voor haar MVNO Hollandsnieuwe.
Heb dit getest op een S8+ en een S7 edge, hierin werkt een Vodafone simkaart wel gewoon en heeft goede kwaliteit en zonder het wegvallen...
Andere mensen die ik gesproken heb met Hollandsnieuwe ervaren de zelfde issues, deze dachten dat het aan hun toestel lag... dit is wel een buyer beaware.
T-mobile en Tele2 hebben een erg slecht bereik in de buitengebieden, Vodafone heeft niet genoeg capaciteit in de spitsmomenten of dicht bij snelwegen.
Dan blijft dus alleen KPN over