• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10:11
Ik heb voor die 7 euro een sim only genomen bij HN. Voor dat bedrag kan er niet veel misgaan, en anders is Thoorn zoals ik zie ook een optie :P

Maar, ik heb een kleine week geleden het abonnement afgesloten, en heb de simkaart nog steeds niet ontvangen? Duurt dat zo lang bij HN??

Wil graag nummer meenemen, maar zoals ik in de mail las moet dat binnen twee weken gebeuren.

• potverdikkie
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 06-12 22:30
Mobiel.nl laat de nieuwe tarieven t/m 31 jan'18 zien, en deze zijn voor alle looptijden gestegen voor 1000MB en 2000MB
Bij HN nog alleen vandaag de oude tarieven te verkrijgen.

En je hebt ook weer aansluitkosten van 15 euro.

De nieuwe tarieven:

1jr 2jr
1000MB 10 9
2000MB 12 11
4000MB 13 12
5000MB 15 14

Dus iets om rekening meer te houden.
Gelukkig zelf nog voor de jaarwisseling verlengd.

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 11:12
Members only: thoorn
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Xiaomi Mi 10 Pro | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Members only:

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12:19
potverdikkie schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 18:48:
Mobiel.nl laat de nieuwe tarieven t/m 31 jan'18 zien, en deze zijn voor alle looptijden gestegen voor 1000MB en 2000MB
Bij HN nog alleen vandaag de oude tarieven te verkrijgen.

En je hebt ook weer aansluitkosten van 15 euro.

De nieuwe tarieven:

1jr 2jr
1000MB 10 9
2000MB 12 11
4000MB 13 12
5000MB 15 14

Dus iets om rekening meer te houden.
Gelukkig zelf nog voor de jaarwisseling verlengd.
Uhm als ik op de website van Hollandsnieuwe zie ik geen verschil tussen de tarieven met Mobiel.nl

• vuurtjih
Ah vandaar, thanks.

Bij thoorn mis ik trouwens de optie nog voor het abonnement van 5000 eenheden.

• MK_
  • Niet online

MK_

vuurtjih schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:22:
[...]
Ah vandaar, thanks.

Bij thoorn mis ik trouwens de optie nog voor het abonnement van 5000 eenheden.
Members only:

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• vuurtjih
Members only: title

• MK_
  • Niet online

MK_

Members only:

Damn, abbo van €7 per maand is verdwenen, net nu ik een reserveabonnementje om wilde gaan zetten :-(

• krakendmodem
Mijn simkaart is na ruim een week ook binnen. Nummerbehoud was binnen 2 uur al geregeld bij KPN prepaid naar HN. Volgende week omzetten.

Ben benieuwd. :)
Begin deze maand trouwens weer getwitterd dat mijn nieuwe bundel nog niet bijgeschreven was en de oude op. Daarop heeft de klantenservice handmatig de bundel toegevoegd.
Zag ik gister dat ik twee bundels van €32 had staan, waarvan één geldig tot augustus. Nou ja, ik thoorn het wel weer op.

• MK_
  • Niet online

MK_

ASW1 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:13:
Begin deze maand trouwens weer getwitterd dat mijn nieuwe bundel nog niet bijgeschreven was en de oude op. Daarop heeft de klantenservice handmatig de bundel toegevoegd.
Zag ik gister dat ik twee bundels van €32 had staan, waarvan één geldig tot augustus. Nou ja, ik thoorn het wel weer op.
_o-

Ik kreeg hem ook pas erg laat, was al laat in de avond toen het eindelijk bijgeschreven werd :(

Daarom juist wel fijn om wat lang houdbaar tegoed te krijgen, dan heb ik een half jaar in elk geval geen last van late bundelbijschrijvingen.

• acclo
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 18-10 17:47
Mocht iemand binnenkort nog willen verlengen:
Bij MediaMarkt een gratis Nokia 2 Zwart in combinatie met een 2 jarig Hollandsnieuwe abonnement vanaf 10 euro per maand bij verlenging of een nieuw contract:

https://telefoonabonnemen...nement?articles=1636+3111

Bij Mobiel.nl een gratis Motorola Moto C Plus Zwart (16GB/1GB RAM) in combinatie met een 1 of 2 jarig Hollandsnieuwe abonnement:

https://www.mobiel.nl/sma...uwe/hollandsnieuwe-1-jaar

Er komt bij Mobiel.nl sowieso nog €5,69 Thuiskopieheffing en eventueel €2,75 verzendkosten bijop, maar je kan hierbij ook 30 euro vriendenvoordeel claimen. Geen idee hoe het bij MediaMarkt gaat.

• Bulldock
  • Registratie: mei 2007
  • Nu online
acclo schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 18:49:

[...]
De moto c is alleen voor nieuwe abonnees bij mij? En alleen bij 1 jarig. :s wel een goede deal.

Ga de Nokia bestellen.

[Voor 14% gewijzigd door Bulldock op 21-02-2018 19:31]

• MK_
  • Niet online

MK_

Zeer interessant! Misschien iets voor mijn ouders als nieuw abonnement... Zitten nu nog op prepaid (Vodafone).

• Terrestrial
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 22:24
Ik heb 12 jan een bestelling gedaan bij Simpel omdat mijn Hollandsnieuwe abo per 24 feb 2 jaar oud is. Ik heb als overgangsdatum 22 feb opgegeven en van simpel een brief gehad dat ze de huidige aanbieder gingen vragen het nummer naar over te zetten. In die brief staat ook de datum 22 feb vermeldt.

Uiteindelijk heb ik van simpel een mailtje gekregen dat de 26ste feb wordt omgezet. Op dat moment heb ik er niet bij stil gestaan. Maar nu krijg ik van Hollandsnieuwe een mailtje dat over 6 dagen 19 euro wordt afgeschreven. Overigens heeft Hollandsnieuwe ook bevestigd dat per 26 feb het nummer wordt overgezet naar de nieuwe provider.

Maar ik ben niet van plan extra te gaan betalen omdat simpel of hollandsnieuwe de overgangsdatum na het verlopen van mijn 2 jarig abonnement neerzet.

[Voor 3% gewijzigd door Terrestrial op 22-02-2018 13:25]

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 12:09
Terrestrial schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:25:
Maar ik ben niet van plan extra te gaan betalen omdat simpel of hollandsnieuwe de overgangsdatum na het verlopen van mijn 2 jarig abonnement neerzet.
Jouw abonnement loopt tot de 24ste, eerder kun je er dus niet vanaf. Omdat dit een zaterdag is wordt de datum automatisch op maandag gezet (de 26ste). je gaat dus 2 dagen extra betalen bij HollandseNieuwe en je contract bij Simpel dus 2 dagen later in. Lijkt me nu niet een onoverkomelijk probleem om 2 dagen extra te betalen, kon me niet voorstellen dat dat meer dan 2 euro is waar je je nu druk om maakt.

• Terrestrial
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 22:24
jongetje schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:14:
[...]

Jouw abonnement loopt tot de 24ste, eerder kun je er dus niet vanaf. Omdat dit een zaterdag is wordt de datum automatisch op maandag gezet (de 26ste). je gaat dus 2 dagen extra betalen bij HollandseNieuwe en je contract bij Simpel dus 2 dagen later in. Lijkt me nu niet een onoverkomelijk probleem om 2 dagen extra te betalen, kon me niet voorstellen dat dat meer dan 2 euro is waar je je nu druk om maakt.
Wat is dit voor onzin? Hoezo kan ik er niet eerder vanaf? Daar is toch helemaal geen sprake van, zelfs al laat ik het nummer iets eerder omzetten naar simpel ik heb allang betaald tot 24 FEB dus mijn verplichting is voldaan. ik verwacht niet dat hollandsnieuwe geld gaat terug storten omdat ik de 22e heb opgegeven of zo maar ik verwacht ook niet dat hun de datum vooruit schuiven zodat een volle maand extra kunnen rekenen, ik betaalde 10 euro per maand maar nu willen ze 19 euro afschrijven omdat de 2 jaar voorbij zijn en dat accepteer ik niet.

Als dat gebeurt laat ik het bedrag per direct storneren! Dat ik voor 2 dagen extra moet betalen vind ik al vreemd want nogmaals ik er heb er niet om gevraagd maar 19 euro voor een volle maand gaan we zeker niet doen. Niet dat ik niet kan missen maar het is een principe kwestie.

Ik ben in het verleden ook van Vodafone naar hollandsnieuwe overgestapt, toen was het geen probleem.

• Koos77
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 01-12 15:29
Succes met storneren: je maakt er geen vrienden mee...
Na een maand stort HN +/- 26/28ste deel van het maandbedrag retour

• yhk123
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 24-03 23:24
Moet zeggen bevalt goed, relatie tussen dataverbruik en rekening is consistent. In tegenstelling tot t mobile die het voor elkaar krijgen dataverbruik te berekenen bij gebruik van een internetloze telefoon.

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

[...]
Lol, dat is gewoon een gratis Nokia 2 xD. Zal binnenkort even voor mijn moeder verlengen.

• Meneer iCy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 05-12 23:52
Hollandsnieuwe kan je nu 120 dagen van te voren verlengen, staat nog niet op de sites maar wel bij je abbonement informatie.

Zal binnenkort vast en zeker ook bij de resellers kunnen en verwacht dat de HN website ook aangepast gaat worden.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• xileS
  • Niet online

[...]
Iemand al ervaring met het verlengen via MediaMarkt via bovenstaande deal? Ik wou net het contract ondertekenen en ik zie staan: "Nummerbehoud: Nee"

Ik heb nergens kunnen vinden, waar ik kon kiezen voor ja.

• Bulldock
  • Nu online
xileS schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 16:48:
[...]

Iemand al ervaring met het verlengen via MediaMarkt via bovenstaande deal? Ik wou net het contract ondertekenen en ik zie staan: "Nummerbehoud: Nee"

Ik heb nergens kunnen vinden, waar ik kon kiezen voor ja.
Was bij mij ook. Omdat er wel mijn telefoonnummer stond en duidelijk verlenging stond vermeld, gewoon doorgezet. Binnen een week was het geregeld. Ik denk dat hun 'nummerbehoud' alleen van toepassing is bij overstappen naar een andere provider.

• xileS
  • Niet online
Pascal.A schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 17:51:
[...]

Was bij mij ook. Omdat er wel mijn telefoonnummer stond en duidelijk verlenging stond vermeld, gewoon doorgezet. Binnen een week was het geregeld. Ik denk dat hun 'nummerbehoud' alleen van toepassing is bij overstappen naar een andere provider.
Had zojuist ook contact met MM opgenomen en die zei als je abonnement verlengd hoef je ook niet te kiezen voor nummerbehoud, maar ze ging het voor zekerheid navragen en zou uiterlijk morgen op terug komen.

Het zal idd gewoon een standaard formulier zijn, die beetje verwarrend is. Er staat idd wel verlenging bij bij marktrelatie en het zal vast wel goed gaan, maar dacht laat ik toch maar even voorzichtig zijn hiermee.

Moest je voor de rest ook geen SIM nummer opgeven?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bulldock
  • Nu online
xileS schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 17:55:
[...]

Had zojuist ook contact met MM opgenomen en die zei als je abonnement verlengd hoef je ook niet te kiezen voor nummerbehoud, maar ze ging het voor zekerheid navragen en zou uiterlijk morgen op terug komen.

Het zal idd gewoon een standaard formulier zijn, die beetje verwarrend is. Er staat idd wel verlenging bij bij marktrelatie en het zal vast wel goed gaan, maar dacht laat ik toch maar even voorzichtig zijn hiermee.

Moest je voor de rest ook geen SIM nummer opgeven?
Nee kan ik me niet herinneren. Wel ouderwets handtekening zetten en bankpas+id inscannen
[...]
Damn had je post helemaal gemist. Gauw mijn verlenging bij HN geannuleerd en via MM verlengd voor een gratis nokia 2. Denk eigenlijk dat het een foutje moet zijn aangezien verlenging normaal gesproken nooit toestelkorting of cashback oplevert. Ik heb het nog nooit eerder gezien tenminste.
Heeft er iemand de gratis Moto C plus besteld via mobiel.nl? Ik zou graag horen of je de versie met 1 of 2 gb ram hebt gekregen.

• Bulldock
  • Nu online
ASW1 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 20:57:
[...]

Damn had je post helemaal gemist. Gauw mijn verlenging bij HN geannuleerd en via MM verlengd voor een gratis nokia 2. Denk eigenlijk dat het een foutje moet zijn aangezien verlenging normaal gesproken nooit toestelkorting of cashback oplevert. Ik heb het nog nooit eerder gezien tenminste.
Tot nu toch vaak wel leuke kortingen gehad, oa bij verlenging via mobiel.nl of belsimpel. Echter is dit maar op heel weinig telefoons. De moto g5s is bij Mobiel.nl bijvoorbeeld maar 110 euro bij verlenging, ongeveer 100 euro goedkoper. En je kunt daar nog 15 euro vriendenkorting krijgen met een referral.

• drwoo
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 03-04 15:25
Kan dit niet op HN website vinden.

is er 4g roaming in de EU ?

is het zelfde als vodafone ?

Bedankt! :)

• MK_
  • Niet online

MK_

drwoo schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:32:
Kan dit niet op HN website vinden.

is er 4g roaming in de EU ?

is het zelfde als vodafone ?

Bedankt! :)
Sure, waarom niet? Je zit gewoon op het Vodafone netwerk.

• drwoo
MK_ schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:43:
[...]

Sure, waarom niet? Je zit gewoon op het Vodafone netwerk.
omdat het is niet expliciet aangegeven op hun website.

Dus, in Duitsland, Frankrijk, Spanje 4g roaming (maar alleen als vodafone een network heeft?)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Het is meer dat er bij andere providers soms een specifieke waarschuwing staat dat je alleen kunt roamen op 3G. Met HN kun je gewoon van het volledige Vodafone netwerk gebruik maken, inclusief 4G.

• drwoo
@ASW1 and @MK_ Geweldig. Veel veel dank voor de info.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Ah op die manier :P Maar ook zonder Vodafone netwerk, ik zit momenteel in België bijvoorbeeld, met 4G via Proximus :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• acclo
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 18-10 17:47
Bij Mobiel.nl krijg je nu 500 extra bij de 8/10 euro abonnementen en 1000 extra bij de 12/14 euro abonnementen. De onderstaande actie geldt ook nog steeds voor nieuw en verlengen. Ook krijg je nog 10 euro korting met kortingscode KIESSLIM10. Daarvan wordt €1,56 op je rekening gestort (of +€2,75 bij ophalen). Daarbovenop kan nog de 30 euro vriendenvoordeelcashback komen.
Bij Mobiel.nl een gratis Motorola Moto C Plus Zwart (16GB/1GB RAM) in combinatie met een 1 of 2 jarig Hollandsnieuwe abonnement:

https://www.mobiel.nl/sma...4842%7Chc24-0_0%7Cpv-1429

Er komt bij Mobiel.nl sowieso nog €5,69 Thuiskopieheffing en eventueel €2,75 verzendkosten bijop.
NB €9/1 jaar icl. Motorola is 24 euro extra.

• Koos77
Stevige aanpassing... zoals ik het lees wordt het maandelijkse bundel-tegoed bij bijv. de grootste bundel (2jr.) 16,80 ipv 31,=

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Koos77 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:37:
Stevige aanpassing... zoals ik het lees wordt het maandelijkse bundel-tegoed bij bijv. de grootste bundel (2jr.) 18,= ipv 31,=
Nooo :'( Daar gaat m'n Thoorn winst ;w

• H92!
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
https://www.hollandsnieuwe.nl/sim-only

Aparte is dat je bij 1500/2500 MB evenveel in waarde krijgt (1 jaar). Verder benieuwd of ze dit ook bij huidige abbo's doorvoeren of alleen voor nieuwe klanten/verlengingen.

Dat betekent dus ook dat je tarieven voor betaalde nummers/buitenland etc. omhoog gaan, want die betaal je met de "waarde" van je bundel, die nu dus ineens veel minder wordt.
Overigens zal dit alleen gelden voor nieuwe klanten, verlengingen en wanneer je je bundel wijzigt. Zo lang je je huidige bundel houdt zou je goed moeten (blijven) zitten.

• Koos77
Mooi hoe HN een verslechtering van de voorwaarden (voor nwe abos) verpakt als een tijdelijke grotere bundel voor hetzelfde geld...

• MK_
  • Niet online

MK_

Hmmm dan hou ik nog wel ff bij de "oude" 5000 units bundel als ik daarmee gewoon 31€ tegoed krijg... Voor mij voordeliger als switchen naar de 6000 units bundel.

• Meneer iCy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 05-12 23:52
ASW1 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:01:
Dat betekent dus ook dat je tarieven voor betaalde nummers/buitenland etc. omhoog gaan, want die betaal je met de "waarde" van je bundel, die nu dus ineens veel minder wordt.
Overigens zal dit alleen gelden voor nieuwe klanten, verlengingen en wanneer je je bundel wijzigt. Zo lang je je huidige bundel houdt zou je goed moeten (blijven) zitten.
Hmm, dat wordt geen xbox kaartje van 10 euro elke maand cashen ipv 15 euro. :'(

Hoop dat het oude abbo blijft voor de huidige klanten, heb net vernieuwd namelijk.

[Voor 7% gewijzigd door Meneer iCy op 10-04-2018 13:16]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• BB-One
  • Laatst online: 08:45
Maar is het niet zo dat als je contract afloopt dat je dan de 'normale' prijs gaat betalen? Even uit mijn hoofd betaal ik nu € 13 voor 3000 MB en ik krijg daar een tegoed voor van iets van € 28. Na mijn contractsperiode ga ik dan volgens mij gewoon € 28 betalen en krijg ik elke maand € 28.

• MK_
  • Niet online

MK_

BB-One schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:46:
Maar is het niet zo dat als je contract afloopt dat je dan de 'normale' prijs gaat betalen? Even uit mijn hoofd betaal ik nu € 13 voor 3000 MB en ik krijg daar een tegoed voor van iets van € 28. Na mijn contractsperiode ga ik dan volgens mij gewoon € 28 betalen en krijg ik elke maand € 28.
Na het contract wel, maar tot dan kan je je oude bundel gebruiken :) Daarna gaat het óf door tegen de hogere prijs, óf je moet opzeggen/overstappen, óf over gaan op een nieuwe bundel.

Mijn abonnement is nog dik een jaar geldig dus :)

• Koos77
Van de alg.- en de tariefsvoorwaarden is er voor nwe aboos per vandaag een nieuwe versie. Heb ze nog niet doorgespit...

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12:02
Geen thoorn meer mogelijk dan met de nieuwe abo's?

• MK_
  • Niet online

MK_

Koos77 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:55:
Van de alg.- en de tariefsvoorwaarden is er voor nwe aboos per vandaag een nieuwe versie. Heb ze nog niet doorgespit...
Zal straks eens kijken...
Vinzz schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:15:
Geen thoorn meer mogelijk dan met de nieuwe abo's?
Volgens mij wel, maar gewoon minder.

Hmm, 1 mei loopt mijn huidige abonnement af. Laat ik nou net vanwege de gratis Nokia alvast 2 jaar verlengd hebben (terwijl ik normaal gesproken altijd 1 jaar verleng). Goed, geen bundelwijzigingen meer dus en over 2 jaar kijk ik wel weer eens rond wat het gaat worden.

• destro9704
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 06-12 11:25
Bel/data tarieven zijn toch met de nieuwe abonnementen meer dan gehalveerd, dus per saldo is bij dat 2500 MB abonnement de waarde van 13,75 ook een verdubbeling naar verhouding naar meer als 27,50 beltegoed.

Of dat met Thoornen dan net zoveel oplevert als in de oude abo versie is dan nog de vraag wellicht...

• MK_
  • Niet online

MK_

destro9704 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 23:10:
Bel/data tarieven zijn toch met de nieuwe abonnementen meer dan gehalveerd, dus per saldo is bij dat 2500 MB abonnement de waarde van 13,75 ook een verdubbeling naar verhouding naar meer als 27,50 beltegoed.

Of dat met Thoornen dan net zoveel oplevert als in de oude abo versie is dan nog de vraag wellicht...
Thoornen zal minder opleveren: de helft om precies te zijn. Bij Thoorn wordt nog altijd 1,30 van je tegoed af gehouden. Waar je met je oude tegoed dus max. 20x kon bellen (=€16,80) kan je met de nieuwe vorm max. 10x bellen (=€8,40).

• xileS
  • Niet online
Hmm voorbij met de pret dus. Qua MB/MIN/SMS krijg je 1000 meer, maar idd veel minder tegoed in Euro's. Helaas heb ik het maar verlengd met een 1-jarig abo.
Nou ja zo'n ramp is het niet, vroeger was het ook ongeveer zoals het nu weer is.
De tijd dat je een grote bundel nam, 1gb verstookt, de rest opthoornt en daarna nog geld overhoudt is voorbij inderdaad (of zal over 2 jaar voorbij zijn in mijn geval). Maar dat was eigenlijk ook te mooi om waar te zijn.

• MK_
  • Niet online

MK_

Zolang het kan hou ik nog deze bundel, oftewel tot eind mei volgend jaar :+

Verbaast me eigenlijk dat het zolang geduurd heeft voordat HN het aanpaste. Dat het er aan zat te komen wist iedereen wel gok ik.

Het was inderdaad vanaf het begin al een heel dom plan. Waarschijnlijk zoals altijd bedacht door de marketingafdeling. Vandaar ook alle ondoorzichtige abonnementsvormen en -kosten bij alle aanbieders.

• vw23a
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 10:25
HN is wel "goedkoper" geworden. Voor het kleinste abonnement is de prijs per MB gedaald van 1,9 cent naar 1,6 cent. Voor het grootste abonnement is de prijs gehalveerd: van 0,6 cent per MB naar 0,3 cent per MB.

Maar de kortingen zijn bijna afgeschaft. Voor € 8 aan beltegoed betaal je nu € 7, voor € 18 aan beltegoed betaal je € 14.

Als je echt heel weinig belt of data gebruikt is het 1500 MB abonnement van € 8.- nu de voordeligste optie. Grootgebruikers kunnen het beste het grootste abonnement nemen.

• xileS
  • Niet online
Thoorn was de grootste reden geweest dat ik telkens mijn abo mij HN verlengde. Op heb moment heb ik zelfs een 2e simkaart en door Thoorn betaal ik eigenlijk niks voor mijn HN simkaart ;p.

Die rare prijsplan met zogenaamde korting zal vast voor hun een tijdje voordelig zijn geweest, want ik kan mij best voorstellen dat veel mensen vergeten hun abo te verlengen en die betalen dus dubbel.. Is mij ook volgens mij weleens overkomen voor een maandje.

Voordeel voor ons was/is wel dat je dus altijd wel de normale bedrag in euros in tegoed had/hebt :), maar idd was wel een beetje te mooi om waar te zijn. Volgend jaar even kijken of ik nog HN ga verlengen of toch een keer voor iets anders ga.

• MK_
  • Niet online

MK_

Voor mij was Thoorn ook de reden om te verlengen :p Mijn abo ga ik dus niet wijzigen totdat deze afloopt, en daarna kijkt ik wel. Vodafone destijds ook overwogen i.v.m Korting gezien we ook Ziggo hebben. Misschien is dat dan ook aantrekkelijker.

Maar voor het komende jaar nog fijn bij HN :)

• BB-One
  • Laatst online: 08:45
Natuurlijk is het leuk om te 'thoornen' maar HN heeft voor mij nog steeds de volgende voordelen:
Krijg nu 4000 mb/sms/minuten voor 13 euro, zijn weinig partijen in de markt waar je dat krijgt. Plus als groot voordeel dat buiten de bundel hetzelfde tarief geldt en dat je zelf kan bepalen of je opwaardeert. En dat de belminuten sms en MB uitwisselbaar zijn is natuurlijk ook erg handig.

• MK_
  • Niet online

MK_

Buiten mijn bundel ga ik nooit, net als bellen/sms'en, doe ik ook vrij weinig, maar ik snap je punt :)

Ik bekijk volgend jaar wel wat dan weer het voordeligste is, kan goed zijn dat ik nog altijd bij HN blijf :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 11:47
BB-One schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:59:
Natuurlijk is het leuk om te 'thoornen' maar HN heeft voor mij nog steeds de volgende voordelen:
Krijg nu 4000 mb/sms/minuten voor 13 euro, zijn weinig partijen in de markt waar je dat krijgt. Plus als groot voordeel dat buiten de bundel hetzelfde tarief geldt en dat je zelf kan bepalen of je opwaardeert. En dat de belminuten sms en MB uitwisselbaar zijn is natuurlijk ook erg handig.
En je buiten bundel geld meer minuten/MB's waard wat het voor de echte beller/internetter nog goedkoper maakt.

• potverdikkie
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 06-12 22:30
Koos77 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:37:
Stevige aanpassing... zoals ik het lees wordt het maandelijkse bundel-tegoed bij bijv. de grootste bundel (2jr.) 16,80 ipv 31,=
Jeej, ben ik even blij dat ik gecheckt heb hoe jullie over die nieuwste tarieven denken.
Had niet meteen door dat het beltegoed zo'n duikeling gemaakt had.

Vorige maand m'n abo aangepast, gelukkig nog tegen de oude tarieven.

Thanks peoples! (y)

[Voor 9% gewijzigd door potverdikkie op 15-04-2018 23:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
Ik had op 2 april mijn bundel veranderd, per vandaag ingegaan. Ik heb gelukkig nog de oude tarieven :)

Verder zie ik dat als je nu je bundel wilt veranderen, je met de nieuwe voorwaarden akkoord moet gaan.

[Voor 34% gewijzigd door H92! op 01-05-2018 09:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• r.sharp
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 11:46
Ook ik was op het verkeerde been gezet door Hollandsnieuwe. Ik dacht niet dat ik 2 weken geleden akkoord moest gaan met nieuwe tarieven en (€)tegoed.

Gelukkig heeft HN mijn oude bundel (en tarieven) hersteld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koos77
GrotereBundels-'aktie' verlengd t/m 3 juni. Spannend wat HN na 3 juni gaat doen: verlengen...? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Koos77 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 13:20:
GrotereBundels-'aktie' verlengd t/m 3 juni. Spannend wat HN na 3 juni gaat doen: verlengen...? :)
Ja kan gewoon verlengen, als ze dan met een nóg betere actie komen kan je je abonnement altijd aanpassen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 10-11 20:22

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik ga regelmatig enkele maanden naar het buitenland en gebruik dan mijn simkaart niet. Begrijp ik het goed dat je dan bij HN je minuten/MBs spaart/meeneemt naar de volgende maand? Ik kan dit nergens terugvinden: https://www.hollandsnieuwe.nl/sim-only#over-je-bundel

Edit: https://www.hollandsnieuw...rvice?FreeSearch=verbruik

Nog steeds niet 100% duidelijk maar als ik het goed begrijp is het antwoord dus nee, "Onze bundels zijn één maand geldig."

[Voor 28% gewijzigd door Philflow op 27-05-2018 19:26]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Philflow schreef op zondag 27 mei 2018 @ 19:23:
Ik ga regelmatig enkele maanden naar het buitenland en gebruik dan mijn simkaart niet. Begrijp ik het goed dat je dan bij HN je minuten/MBs spaart/meeneemt naar de volgende maand? Ik kan dit nergens terugvinden: https://www.hollandsnieuwe.nl/sim-only#over-je-bundel

Edit: https://www.hollandsnieuw...rvice?FreeSearch=verbruik

Nog steeds niet 100% duidelijk maar als ik het goed begrijp is het antwoord dus nee, "Onze bundels zijn één maand geldig."
Bundels zijn 1 maand geldig. Maar wanneer je teweinig hebt en tegoed bij koopt, dat is langer geldig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koos77
En mijn voorspelling wordt idd bewaarheid: HN verlengt weer de 'Grotere-bundels-aktie' tot 1 juli. En ik gok daarna weer verlenging??
Spannend.... LOL

• noud
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 01:18
Mijn telefoon is aan het begeven en ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon met abonnement.
Via de site Belsimpel ben ik op Hollands Nieuwe uitgekomen. Ik heb daar een vraag over,

Het abonnement bestaat uit: 2500 min/sms/ MB 4G per maand. Voor 24 maanden.
Apple iPhone SE 32GB Silver. Ik blijf bij Apple. Vertrouwd.
17 Euro per maand.

Ik zal nu voor het eerst van het internet gebruikmaken in plaats van alleen Wifi. Zowaar Wifi is zal ik wifi gaan gebruiken.
Ik heb verder geen referentiekader of het aantal minuten voor dit abonnement voor mij voldoende is.

In de afgelopen zes maanden was mijn maandelijkse gemiddelde belverbruik: 160 minuten en 65 sms.

Voor mijn telefoon internet denk ik alleen te gebruiken voor route planners/google maps/Telegram/Whatsapp/ beetje dingetjes opzoeken of ticketskopen, (licht internetgebruik denk ik zo)Nouja en vooruit af en toe op Tinder dan en misschien Spotify.
Ik zal er geen internetspelletjes op spelen of vaak filmpjes op kijken.

Wat denken jullie is dit Hollands Nieuwe abonnement voldoende voor mij, gelet met het mogelijke internetverbruik?

Overigens staat op de Belsimpel dat ik 16 Euro aan BelSimpel moeten betalen, waarom?

Het andere abonnement dat mij ook fijn lijkt.

Ben:
300 min/sms
2000 MB 4G
Apple iPhone SE 32GB Black Refurbished
2 jaar
19,40 per maand

Van oudsher bedankt maar weer.

[Voor 3% gewijzigd door noud op 16-07-2018 13:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

noud schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:23:
Mijn telefoon is aan het begeven en ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon met abonnement.
Via de site Belsimpel ben ik op Hollands Nieuwe uitgekomen. Ik heb daar een vraag over,

Het abonnement bestaat uit: 2500 min/sms/ MB 4G per maand. Voor 24 maanden.
Apple iPhone SE 32GB Silver. Ik blijf bij Apple. Vertrouwd.
17 Euro per maand.

Ik zal nu voor het eerst van het internet gebruikmaken in plaats van alleen Wifi. Zowaar Wifi is zal ik wifi gaan gebruiken.
Ik heb verder geen referentiekader of het aantal minuten voor dit abonnement voor mij voldoende is.

In de afgelopen zes maanden was mijn maandelijkse gemiddelde belverbruik: 160 minuten en 65 sms.

Voor mijn telefoon internet denk ik alleen te gebruiken voor route planners/google maps/Telegram/Whatsapp/ beetje dingetjes opzoeken of ticketskopen, (licht internetgebruik denk ik zo)Nouja en vooruit af en toe op Tinder dan en misschien Spotify.
Ik zal er geen internetspelletjes op spelen of vaak filmpjes op kijken.

Wat denken jullie is dit Hollands Nieuwe abonnement voldoende voor mij, gelet met het mogelijke internetverbruik?

Overigens staat op de Belsimpel dat ik 16 Euro aan BelSimpel moeten betalen, waarom?

Het andere abonnement dat mij ook fijn lijkt.

Ben:
300 min/sms
2000 MB 4G
Apple iPhone SE 32GB Black Refurbished
2 jaar
19,40 per maand

Van oudsher bedankt maar weer.
Eerste aanbod is met een nieuwe SE, 2de is duurder met een refurbished toestel. Geen idee waarom je dat dan zou doen om eerlijk te zijn.

Belsimpel kosten geen idee, zou je aan hun moeten vragen.

Voor wat je noemt is de 2500 units bundel ruim voldoende. Bellen/sms zit je aan nog geen 250 units, blijven 2250 MB over. Ruim voldoende. Ik gebruik het voor ongeveer hetzelfde als jou en zit net aan de 1GB/maand.

Mocht het onverwachts te weinig zijn kan je je abonnement altijd naar boven of beneden aanpassen bij Hollandsnieuwe, gaat dan in vanaf de volgende periode. Kost je niks extra's (afgezien het dan geldende tarief voor de hogere abonnementsvorm).

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@noud je betaald aan BS, de verzendkosten en evt eenmalige actievatiekosten voor het abonnement. dat gaat dan naar provider en daarna betaal je alleen aan je provider. je kunt ook een deel van de toestelkosten nu betalen of na paar mnd het restbedrag. zorg dat je op €10,- toestelkosten komt om geen registratie te krijgen bij BKR. <250

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• noud
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 01:18
@Hackus Het hoogst dat ik aan het toestelbetaling kan betalen is €9. Dan vervallen die BelSimpel kosten wel. Ik haal de telefoon uit de winkel op.
(Dit abonnement)

Je spreekt zojuist over een BKR registratie. Als ik het goed begrijp is dit meer voor het hebben van hypotheken autolease, creditkaarten etc. En tot nu toe ben ik niet in aanmerking met de schuldsanering gekomen. De andere zaken komen tot nu toe niet bij mij aan de orde.

Ik zie geen optie de telefoon in een keer te af te betalen.
EDIT:
Wel gevonden dus. Maar klopt het dat ik onder de 250 euro zit. Die telefoon zou dan 208 Euro kosten.
Terwijl hij los 304 Euro kost.

Denken jullie als ik een abonnement bij een BelSimpel winkeltje afsluit er nog voordelen uit kan halen?

EDIT2:
Heb een nieuw abonnement dat pas over een maand ingaat.
Extra voordelen kon ik bij BelSimpel niet krijgen.
Heb de telefoon in een keer afbetaald.

Enfin morgen nog even terug om mijn oude simkaart te laten bijknippen voor mijn nieuwe Iphone

[Voor 17% gewijzigd door noud op 17-07-2018 18:58]

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online
Eerste ervaring met HN niet al te best... Gister avond rond 20:00 een nieuwe simonly afgesloten. Gelijk nummerbehoud aangevraagd en van morgen rond 11:00 mijn nummer al over van vodafone naar HN.

Nu dus zonder telefoon (Geen service meer) en 2 tot 3 dagen wachten tot de sim van HN er is..

• MK_
  • Niet online

MK_

HKLM_ schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:18:
Eerste ervaring met HN niet al te best... Gister avond rond 20:00 een nieuwe simonly afgesloten. Gelijk nummerbehoud aangevraagd en van morgen rond 11:00 mijn nummer al over van vodafone naar HN.

Nu dus zonder telefoon (Geen service meer) en 2 tot 3 dagen wachten tot de sim van HN er is..
Nummerbehoud liep bij mij ook slecht destijds... Gebeld worden kon wel maar verder niks.

Als het is opgelost werkt het wel als een trein, maar vervelend is het wel inderdaad :(

• HKLM_
  • Nu online
MK_ schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 18:33:
[...]

Nummerbehoud liep bij mij ook slecht destijds... Gebeld worden kon wel maar verder niks.

Als het is opgelost werkt het wel als een trein, maar vervelend is het wel inderdaad :(
Ik kan niks mijn huidige sim heeft geen service meer en mijn HN sim is nog niet binnen... echt je porteerd toch niet iemands nummer als deze zijn spullen nog niet heeft ( binnen 12 uur)

• MK_
  • Niet online

MK_

HKLM_ schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 18:35:
[...]
Ik kan niks mijn huidige sim heeft geen service meer en mijn HN sim is nog niet binnen... echt je porteerd toch niet iemands nummer als deze zijn spullen nog niet heeft ( binnen 12 uur)
Ah ik zie het ja, fout gelezen :F Dat slaat inderdaad nergens op :N

• fast-server
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 12-11 19:40
Hier ook even mijn ervaring:

Aangezien ik zelf een goede telefoon heb was ik aan het kijken voor sim-only met goed bereik, aangezien een vriend van mij Vodafone heeft en daarmee goed bereik heeft dacht ik> HN op het Vodafone netwerk.

De aanvraag en het nummerbehoud ging goed, de ingang van het abonnement was echter verkeerd gegaan door een nieuw systeem aldaar... dit is echter gecompenseerd!

Gezien Hollandsnieuwe gebruik maakt van het Vodafone netwerk was ik er vanuit gegaan dat de kwaliteit van de verbinding ook wel goed was, dit is echter totaal niet het geval!

Als je belt duurt het erg lang voor dat er een spraakverbinding is opgezet.
De kwaliteit van de spraakverbinding is echt veel te laag (bandbreedte)

Het bovenstaande is al erg irritant maar wat nog veel irritanter is is dat ze om de haverklap de verbindingen laten wegvallen en dat je in een gesprek zomaar een aantal keren moet terug bellen of terug gebeld moet worden. (soms lukt dit gewoon niet)
Dit gebeurd vooral op de drukke spitsmomenten, het lijkt er nu op dat Vodafone gewoon te weinig capaciteit heeft voor zich zelf en al helemaal voor haar MVNO Hollandsnieuwe.

Heb dit getest op een S8+ en een S7 edge, hierin werkt een Vodafone simkaart wel gewoon en heeft goede kwaliteit en zonder het wegvallen...

Andere mensen die ik gesproken heb met Hollandsnieuwe ervaren de zelfde issues, deze dachten dat het aan hun toestel lag... dit is wel een buyer beaware.

T-mobile en Tele2 hebben een erg slecht bereik in de buitengebieden, Vodafone heeft niet genoeg capaciteit in de spitsmomenten of dicht bij snelwegen.

Dan blijft dus alleen KPN over :(

• krakendmodem
Hier ook een Hollandsnieuwe kaartje met een S7. Voldoet eigenlijk prima. Bellen is kraakhelder (HD Voice, ook naar KPN netwerk, groot pluspunt van Vodafone). Qua internet is het Vodafone netwerk inderdaad de langzaamste, maar dat maakt voor dat beetje Facebook en Whatsapp niet uit.

Ik heb nog geen klachten eigenlijk. Ook altijd wel bereik. 4G voor internet werkt prima, 3G ook.

Voor nu tevreden voor die 7 euro per maand.

• HKLM_
  • Nu online
Vandaag de simkaart ontvangen en alles werkt. Ga alleen nog wel een klacht indienen die ik hoog ga spelen n.a.v hun actie.
Ik heb de laatste maanden nooit meer dat mijn nieuwe tegoed pas ergens halverwege de dag wordt bijgeschreven. Hoe laat het komt weet ik niet maar tegenwoordig als ik 's ochtends kijk staat het er altijd al op. Hebben meer mensen dat? Hele verbetering in elk geval.

• MK_
  • Niet online

MK_

ASW1 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:51:
Ik heb de laatste maanden nooit meer dat mijn nieuwe tegoed pas ergens halverwege de dag wordt bijgeschreven. Hoe laat het komt weet ik niet maar tegenwoordig als ik 's ochtends kijk staat het er altijd al op. Hebben meer mensen dat? Hele verbetering in elk geval.
Yes, hier wordt het ook vroeger op de dag bijgeschreven. Geen idee hoe laat exact, maar toen ik vanmorgen keek om half 10 was het al bijgeschreven, waar het eerst vaak in de middag was.

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12:02
ASW1 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:51:
Heb ik eveneens, reeds van begin, vorig jaar.

• Freakster86
  • Laatst online: 08:33
Heeft HN de bundels weer gewijzigd? :o

Gisteren toevallig verlengd voor iemand via Mobiel.nl en dacht dus de 1500 bundel af te sluiten. Dat staat op Mobiel.nl als 1000 + 500 mb/min/sms. Zojuist de mail dat de bestelling is afgerond ontvangen en ik dus naar HN om in te loggen. En daar staat dus:

Sim Only 1000 8,-
+ 500 extra 0,-

Prima dacht ik, alleen keek ik vervolgens bij de bundels op HN zelf en daar staat nu een "info" teken achter de extra bundel:
Extra MB/MIN/SMS niet te gebruiken: buiten de EU; vanuit Nederland naar buitenlandse nummers; en naar speciale betaalde servicenummers (lees: thoorn?) en SMS-diensten.
Wat is een "speciaal" betaald servicenummer? Waar is de lijst van "normale" betaalde servicenummers?

Ze doen volgens mij hun best om het tegoed in euro's omlaag te brengen. Ik kan deze nieuwe constructie nergens terugvinden in de AV of tarievenlijst én ook op Mobiel.nl c.q. in het contract wordt nergens melding gemaakt van deze uitzondering. Er wordt nergens melding gemaakt van een "extra bundel" waarvoor dus afwijkende regels zouden gelden voor 0900 nummer etc. En verder staat ook nergens welk deel van je bundel dus als eerste opgaat... zal natuurlijk wel je "normale" bundel gedeelte zijn. Dat verandert e.e.a. ten aanzien van het opbellen van eventueel tegoed dat over is.

Edit
Net op de valreep dus het oude abonnement besteld lijkt het. Benieuwd wat Mobiel.nl gaat zeggen.

Contract HN
Sim Only bundel: Sim Only 1000
Extra bundel: 500 extra
*Extra MB/MIN/SMS niet te gebruiken: buiten de EU; vanuit Nederland naar buitenlandse nummers; en naar speciale betaalde servicenummers en
SMS-diensten

Contract HN via Mobiel.nl
Bundel 1000 + 500 € 9,- p.m. € 8,- p.m.
Extra bel- of smsbundel Geen extra belbundel

[Voor 20% gewijzigd door Freakster86 op 12-08-2018 12:06]

• Koos77
Volgens mij heb je geen mogelijkheid op dit moment om na te gaan of je bestelling van afgelopen zaterdag via Mobiel.nl is geschiedt tegen de oude voorwaarden of de nieuwe. Klopt dit? En zo niet: hoe kan je dat dan nagaan vandaag?

Ik denk nl. dat je bij het bestellen op zaterdag niet wist of er toen al op de HNsite het info-teken er stond...

• Freakster86
@Koos77 Heb via de mail contact gehad met Mobiel.nl. De klantenservice was niet echt behulpzaam.
Op onze website staan niet per bundel alle voorwaarden. Deze zijn te vinden op de website van hollandsnieuwe.
Moet niet gekker worden... Het feit dat die voorwaarden nergens vindbaar zijn gingen ze meermaals aan voorbij. Inmiddels doorgezet naar de aftersales aangezien de klantenservice het niet meer aankon.
  • Mobiel.nl noemt die nieuwe voorwaarden nergens op hun site
  • Mobiel.nl noemt die nieuwe voorwaarden in geen enkele mail (ook niet in het contract)
  • HN noemt de voorwaarden nergens op hun site*.
  • HN verduidelijkt nergens de extra regels bij die extra bundel. Wat zijn "speciale" betaalde servicenummers? 0900-8844 ook? Welk deel van de bundel gaat als eerste op? Misschien wel logisch, maar het staat werkelijk nergens
* De nieuwe voorwaarden zijn nergens online te vinden. Als je "tarieven en bundels" open klapt zie je het nu wel staan (gisteren zeker nog niet), maar als je klikt op "alle tarieven op een rij klikt" krijg je de 'oude' voorwaarden te zien https://www.hollandsnieuw...fvoorwaarden-20180604.pdf

Via de klantenservice van Mobiel.nl het juiste document gekregen. Blijkbaar kun je de datum handmatig veranderen in 7 augustus om bij de nieuwe tarieven te komen, dus: https://www.hollandsnieuw...fvoorwaarden-20180807.pdf

Vind het gewoon geen nette gang van zaken. Ze leggen je voorwaarden op waar je op geen enkele normale wijze kennis van hebt kunnen nemen. En dat Mobiel.nl dan ook nog eens aangeeft dat ze (bewust?) niet alle voorwaarden vermelden...

• Koos77
'Geen nette gang van zaken...' Klopt, maar in mijn ervaring kan HN van de ene op de andere dag simonly's naar wens aanpassen zonder dit 1 op 1 af te stemmen met tussenpersonen als mobiel.nl of belsimpel.

Alleen als het duidelijk in strijd is met hun AV, zijn ze gevoelig voor argumenten evt na tussenkomst van de geschillencommissie.

Omdat de voorwaarden blijkbaar per 8 juli zijn aangepast (maar onvoldoende zijn gecommuniceerd..), is deze verslechtering wss dus ook van toepassing op je bestelling van afgelopen zaterdag.

• Freakster86
@Koos77 Gaat mij om het principe. Hier ga ik geen zaak van maken verder, maar wel trachten de oude voorwaarden te krijgen en niet deze (verslechterde en vage) nieuwe voorwaarden.
Koos77 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 00:12:
Omdat de voorwaarden blijkbaar per 8 aug zijn aangepast (maar onvoldoende zijn gecommuniceerd..), is deze verslechtering wss dus ook van toepassing op je bestelling van afgelopen zaterdag.
Hoe kun je gebonden worden aan voorwaarden als die niet op voorhand kenbaar aan je worden gemaakt? HN verzaakt het te communiceren en dan heb je als klant alsnog pech? Dat is toch wel de omgekeerde wereld in mijn ogen.

• Koos77
'wel trachten de oude voorwaarden te krijgen'... Is mij niet gelukt bij de vorige wijziging van HNvoorwaarden met een soortgelijke situatie...

• Wannial
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 06-12 09:20
fast-server schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:06:
Hier ook even mijn ervaring:

Aangezien ik zelf een goede telefoon heb was ik aan het kijken voor sim-only met goed bereik, aangezien een vriend van mij Vodafone heeft en daarmee goed bereik heeft dacht ik> HN op het Vodafone netwerk.

De aanvraag en het nummerbehoud ging goed, de ingang van het abonnement was echter verkeerd gegaan door een nieuw systeem aldaar... dit is echter gecompenseerd!

Gezien Hollandsnieuwe gebruik maakt van het Vodafone netwerk was ik er vanuit gegaan dat de kwaliteit van de verbinding ook wel goed was, dit is echter totaal niet het geval!

Als je belt duurt het erg lang voor dat er een spraakverbinding is opgezet.
De kwaliteit van de spraakverbinding is echt veel te laag (bandbreedte)

Het bovenstaande is al erg irritant maar wat nog veel irritanter is is dat ze om de haverklap de verbindingen laten wegvallen en dat je in een gesprek zomaar een aantal keren moet terug bellen of terug gebeld moet worden. (soms lukt dit gewoon niet)
Dit gebeurd vooral op de drukke spitsmomenten, het lijkt er nu op dat Vodafone gewoon te weinig capaciteit heeft voor zich zelf en al helemaal voor haar MVNO Hollandsnieuwe.

Heb dit getest op een S8+ en een S7 edge, hierin werkt een Vodafone simkaart wel gewoon en heeft goede kwaliteit en zonder het wegvallen...

Andere mensen die ik gesproken heb met Hollandsnieuwe ervaren de zelfde issues, deze dachten dat het aan hun toestel lag... dit is wel een buyer beaware.

T-mobile en Tele2 hebben een erg slecht bereik in de buitengebieden, Vodafone heeft niet genoeg capaciteit in de spitsmomenten of dicht bij snelwegen.

Dan blijft dus alleen KPN over :(
Ik gebruik al zo'n 6 jaar hn en heb dit nog nooit mee gemaakt. Welke regio zit je, wellicht dat dit nog uitmaakt.. Zelf door heel het land (platteland en randstad) nog nooit meegemaakt iig, buitenland gaat nu ook al een jaar prima

• krakendmodem
Ik heb die ervaringen ook niet. De verbinding is kraakhelder, bellen naar vaste nummers is erg duidelijk en bellen naar Vodafone en KPN aansluitingen vaak in HD voice. Qua bellen en gesprekskwaliteit niks te klagen. Je hoort soms bij het overgaan een kiestoon waarvan ik soms denk van "of de lijn wegvalt", maar als er eenmaal verbinding is, dan is deze ook erg duidelijk.

De snelheid van het Vodafone netwerk is wel jammer. Hier halen we op 4G meestal niet hoger dan 15Mbit. Deze snelheid is op een duur VF Red abonnement ook maar maximaal 15Mbit, dus het 4G netwerk is hier nog niet zo geweldig als van KPN of T-Mobile. Die gaan minstens 10x zo snel.

Destijds voor HN omdat de gesprekskwaliteit beter is dan bij T-Mobile. Bij T-Mobile heb ik het idee door een blik te spreken als ik een klant van Vodafone of KPN bel.

Locatie Noord-Nederland, vooral platteland. Samsung S7

• fast-server
Wannial schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 00:58:
[...]

Ik gebruik al zo'n 6 jaar hn en heb dit nog nooit mee gemaakt. Welke regio zit je, wellicht dat dit nog uitmaakt.. Zelf door heel het land (platteland en randstad) nog nooit meegemaakt iig, buitenland gaat nu ook al een jaar prima
Regio Arnhem/betuwe en mijn schoonvader heeft het ook in Beilen, dicht bij autowegen en rond spitstijd is het helemaal onbruikbaar. (bellen)

Had juist voor HN (vodafone netwerk) gekozen omdat deze een betere dekking zouden hebben in de middle of nix regio's waar T-mobile veel minder bereik had waardoor de accu ook snel leeg was.

Maar als ik met T-mobile bereik had kon ik tenminste normaal bellen, nu heb ik veel beter bereik maar kan ik niet fatsoenlijk meer bellen.

Verbinding wordt regelmatig verbroken en als het wel werkt voelt het of je op de rest bandbreedte van vodafone mag meeliften indien beschikbaar, kwaliteit van spraak is echt bagger.

Vodafone pre-paid kaart er in en het werkt gewoon goed, dus ik weet dat het aan HN ligt.

• darksnake88
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 22:22
Kan je met de nieuwe abonnementen wel of geen thoorn meer gebruiken?

• MK_
  • Niet online

MK_

darksnake88 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:03:
Kan je met de nieuwe abonnementen wel of geen thoorn meer gebruiken?
Kan wel maar de opbrengst is lager (je hebt namelijk minder beltegoed).

• fast-server
Nou ik kreeg vandaag een reactie van HN:
Allereerst willen wij opmerken dat het hij hollandsnieuwe niet mogelijk is om via 4g te bellen.
Dit is een speciale service van Vodafone en daar mogen wij geen gebruik van maken. Bellen en smssen gaat daarom altijd via 2g.

Ook geeft u aan dat de gesprekskwaliteit niet goed is, wij begrijpen dat dit vervelend is.
En het klopt dat de bandbreedte van vodafone zelf beter is en dat hun klanten voorrang krijgen klopt.
Wij zijn dan ook een B-merk. Helaas kunnen wij u niet kosteloos stellen en als u over wil stappen, dan moet het contract worden afgekocht.

Onze excuses voor het eventuele ongemak
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wensen u nog een fijne dag.

Met vriendelijke groet,

"name removed"
Team hollandsnieuwe
Ze komen nu achteraf dus met allerlei beperkingen en zaken die van te voren niet bekend waren, terwijl ze wel adverteren met "op het 4G netwerk van Vodafone."
Vindt dit op zijn minst toch wel misleiding...

• krakendmodem
fast-server schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:48:
Nou ik kreeg vandaag een reactie van HN:

[...]

Ze komen nu achteraf dus met allerlei beperkingen en zaken die van te voren niet bekend waren, terwijl ze wel adverteren met "op het 4G netwerk van Vodafone."
Vindt dit op zijn minst toch wel misleiding...
Vind ik niet. Noem eens een provider buiten KPN en Vodafone om die wel bellen via 4G aanbiedt. Die zijn er niet. Al die budgetproviders bellen nog over 3G. Zelfs T-Mobile heeft nog steeds geen bellen over 4G.

Hier opzich tevreden met hollandsnieuwe. Snelheid van 4G is niet denderend met 10-20Mbit down, maar verder gaat bellen hier uitstekend. Maar misschien wonen we in een rustig gebied qua verkeer.

• antidote
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 08:50
krakendmodem schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:32:
[...]

Vind ik niet. Noem eens een provider buiten KPN en Vodafone om die wel bellen via 4G aanbiedt.
Tele2

• krakendmodem
Good one ;). Maar ook die heeft een "eigen" netwerk. Op de grote 3 na (T-Mobile doet niet mee) zijn er geen "goedkope" providers die 4G bellen aanbieden.

En dan is hollandsnieuwe geen rare aanbieder. Heeft ook gewoon HD Voice van / naar KPN netwerk. Groot voordeel tov Simpel en andere providers op T-Mobile. Had T-Mobile dat ook actief, dan was ik gewoon naar Simpel overgestapt ofzo.
Pagina: 1 ... 44 ... 54 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee