Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

HollandsNieuwe: Discussie- en ervaringentopic Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 39 40 41 Laatste
Acties:

• MK1998NL
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK1998NL

Sneller dan het licht :)

Ik vind het ook opvallend.

Maakt niet zo veel uit, nog 2 maandjes en dan verleng ik hem dan naar een nieuw abonnement :)

iMac medio 2011 - i5@2,5Ghz | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | LG G2 | Xbox One ;) | LPG powered

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 27-04 12:24
Iedereen wil overstappen naar 4g geloof ik, kom er niet door op de site en in de app :(

• MK1998NL
  • Niet online

MK1998NL

quote:
vuurtjih schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:39:
Iedereen wil overstappen naar 4g geloof ik, kom er niet door op de site en in de app :(
Ik kom er anders gewoon door. Laden duurt lang, maar het werkt wel allemaal (site dan, app niet geprobeerd).

iMac medio 2011 - i5@2,5Ghz | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | LG G2 | Xbox One ;) | LPG powered

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 27-04 12:24
quote:
MK1998NL schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:11:

Oud abonnement (¤13) > Nieuw abonnement (¤11) :? :+
Om hem even nog leuker te maken:

Oud abonnement (16) > nieuw abonnement 13 :?

vuurtjih wijzigde deze reactie 30-01-2017 16:55 (8%)

• MK1998NL
  • Niet online

MK1998NL

quote:
vuurtjih schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:54:
[...]

Om hem even nog leuker te maken:
[afbeelding]

Oud abonnement (16) > nieuw abonnement 13 :?
Jouw Sim Only 2000 is bij jou ook al ¤1 duurder als bij mij :? Opvallend.

• giovanni2903
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 23:14
zal wel nieuwe leden korting zijn, dus die geld niet voor ons die al een abo hebben.
wel raar dat HN niet een mail of iets dergelijks stuurt betreft het 4g dat uitgerold is. Alsnog ben ik over 2 maanden mooi naar tele2 _/-\o_

giovanni2903 wijzigde deze reactie 30-01-2017 22:43 (46%)

PS3/4: Gi0vanni2903 - Samsung Galaxy S7 Edge - PC: http://oi63.tinypic.com/29l1r9k.jpg

• Reflector
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 02:48
quote:
giovanni2903 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 22:42:
zal wel nieuwe leden korting zijn, dus die geld niet voor ons die al een abo hebben.
wel raar dat HN niet een mail of iets dergelijks stuurt betreft het 4g dat uitgerold is. Alsnog ben ik over 2 maanden mooi naar tele2 _/-\o_
Ik heb vandaag aan het einde van de middag wel een mailtje gehad;
quote:
Goed nieuws:

Binnenkort ook voor jou supersnel internet verkrijgbaar!

Voor nieuwe klanten en klanten die willen verlengen is vanaf vandaag bij hollandsnieuwe 4G internet beschikbaar, maar onze bestaande klanten zijn we natuurlijk niet vergeten!

Binnen 2 weken ontvang je een bericht hoe en wanneer je 4G internet kunt aanzetten. Vanaf ¤ 1,- per maand extra maak je dan al gebruik van 4G internet van hollandsnieuwe, met een downloadsnelheid tot maar liefst 150 Mbps. Hou je mail dus in de gaten. Tot die tijd hoef je hier niets voor te doen. Makkelijk toch!
Tjonge, wat dom dat ze dit niet eerder aangekondigd hebben! Ik was ook bijna weg geweest bij HN vanwege geen 4G, maar ik ben traag. Nu weet ik het even niet meer: wel 4G en Thoorn, maar Vodafone-netwerk, geen maanden meenemen, en korting vervalt na einde contract (gedoe).

Ik kan trouwens wel gewoon wijzigen naar dezelfde tarieven als nieuwe klanten. Mijn abonnement is wel oud, nu 24 maanden geleden afgesloten. Weet je zeker dat je 24 maanden met 24 maanden vergelijkt, en niet 12 met 24?

Cerberus_tm wijzigde deze reactie 30-01-2017 23:10 (7%)

• giovanni2903
ik ga er sws op achteruit als ik nu voor die laatste 2 maanden nog 4g wil, dus wat zal ik doen? 8)7

http://oi63.tinypic.com/x5vzvq.jpg

1000smsjes voor 1 euro verdwijnt sws wat ik al stom vind, maar uitzetten met de nieuwe tarieven maakt mn abo opeens 4,50 duurder ipv 1 euro goedkoper (wtf HN)..

Ook mag ik bij de 1500 en 2000 bundel niet profiteren van die kortingen voor nieuwe klanten, beetje jammer..

EDIT: heb alsnog maar voor die laatste 2 maanden de 2000mb bundel genomen met 4g, die 3 euro extra maakt ook niet zoveel uit :P (of zit ik er dan weer 2 jaar aan vast?)

giovanni2903 wijzigde deze reactie 31-01-2017 04:02 (31%)

PS3/4: Gi0vanni2903 - Samsung Galaxy S7 Edge - PC: http://oi63.tinypic.com/29l1r9k.jpg

• giovanni2903
quote:
Cerberus_tm schreef op maandag 30 januari 2017 @ 23:09:
Tjonge, wat dom dat ze dit niet eerder aangekondigd hebben! Ik was ook bijna weg geweest bij HN vanwege geen 4G, maar ik ben traag. Nu weet ik het even niet meer: wel 4G en Thoorn, maar Vodafone-netwerk, geen maanden meenemen, en korting vervalt na einde contract (gedoe).

Ik kan trouwens wel gewoon wijzigen naar dezelfde tarieven als nieuwe klanten. Mijn abonnement is wel oud, nu 24 maanden geleden afgesloten. Weet je zeker dat je 24 maanden met 24 maanden vergelijkt, en niet 12 met 24?

[afbeelding]
die printscreen laat rechts gewoon zien dat het dus een nieuw abonnement afsluit voor 2 jaar, omdat je huidige abo al afgelopen is (24 maanden verstreken). Wij met een abo die nog de 12/24 maanden moet aantikken krijgen die korting niet (want, geen nieuwe klant)..

• MK1998NL
  • Niet online

MK1998NL

quote:
Cerberus_tm schreef op maandag 30 januari 2017 @ 23:09:

[afbeelding]
Korting aan het einde vervalt is toch niet zo'n ramp? Gewoon optijd een nieuw abonnement afsluiten :*)

Vodafone netwerk is voor mij trouwens een reden om te blijven :p

En zoals giovanni2903 hierboven zegt, je sluit een nieuw abbo af, oftewel verlengen aangezien je oude contract (bijna) is afgelopen.

• Paddo
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 27-04 07:29

Paddo

¿Ik hier?

Ik baal er wel van. Net 1,5 week geleden verlengt via Belsimpel en nu hebben ze opeens 4G voor dezelfde prijs.
Mijn contract gaat pas 10 februari in maar ben bang dat ze die niet naar 4G om gaan zetten. :(

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 28-04 19:44

rens-br

Moderator Mobile & IH
quote:
Paddo schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:14:
Ik baal er wel van. Net 1,5 week geleden verlengt via Belsimpel en nu hebben ze opeens 4G voor dezelfde prijs.
Dat is binnen 14 dagen toch? Volgens mij is het dan mogelijk om te cancelen onder Wet van Koop op afstand.

Daarbij zou ik gewoon even contact met ze opnemen, wellicht zijn ze er gewoon heel soepel in.

• Paddo

Paddo

¿Ik hier?

Ik heb nu even snel contact gezocht met Belsimpel om te kijken wat het standpunt van hen is.

22-01 afgesloten. 10-02 gaat hij in dus eigenlijk moet het wel kunnen.
In mijn geval zou ik nog 8 euro totaal goedkoper zijn als ik nu zou bestellen. Maar dat vind ik niet belangrijk. Ik heb liever 4G voordezelfde prijs.
quote:
rens-br schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:15:
[...]

Dat is binnen 14 dagen toch? Volgens mij is het dan mogelijk om te cancelen onder Wet van Koop op afstand.

Daarbij zou ik gewoon even contact met ze opnemen, wellicht zijn ze er gewoon heel soepel in.

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

quote:
giovanni2903 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 03:54:
[...]

die printscreen laat rechts gewoon zien dat het dus een nieuw abonnement afsluit voor 2 jaar, omdat je huidige abo al afgelopen is (24 maanden verstreken). Wij met een abo die nog de 12/24 maanden moet aantikken krijgen die korting niet (want, geen nieuwe klant)..
Aa, ik begrijp het, ik nam aan dat jullie ook bezig ware met verlengen, vandaar. Wel stom dat jullie die korting niet ook krijgen!
quote:
MK1998NL schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 09:04:
[...]

Korting aan het einde vervalt is toch niet zo'n ramp? Gewoon optijd een nieuw abonnement afsluiten :*)

Vodafone netwerk is voor mij trouwens een reden om te blijven :p

En zoals giovanni2903 hierboven zegt, je sluit een nieuw abbo af, oftewel verlengen aangezien je oude contract (bijna) is afgelopen.
"Gewoon" inderdaad, maar ik ben wel zo iemand die dat vaak uitstelt en vergeet, zit er nu ook al een maand overheen. En het is gewoon chill als je er niet naar om hoeft te kijken, als het gewoon doorloopt tegen een goed tarief na het einde van je contract. Mijn vaste Internet bij Tele2 heb ik nu ook al niet veranderd sinds 2010 (tot komende vrijdag).

Is jouw indruk van het netwerk beter dan dan dat KPN? Ik heb op bepaalde plaatsen geen breik, buiten haperend 2G, binnen een kruisje. Alleen mensen met KPN hebben daar bruikbaar Internet.

Cerberus_tm wijzigde deze reactie 31-01-2017 12:55 (48%)

• MK1998NL
  • Niet online

MK1998NL

quote:
Cerberus_tm schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:51:
[...]
"Gewoon" inderdaad, maar ik ben wel zo iemand die dat vaak uitstelt en vergeet, zit er nu ook al een maand overheen. En het is gewoon chill als je er niet naar om hoeft te kijken, als het gewoon doorloopt tegen een goed tarief na het einde van je contract. Mijn vaste Internet bij Tele2 heb ik nu ook al niet veranderd sinds 2010 (tot komende vrijdag).
Reminder zetten in je telefoon :*) Maar volgens mij doen meerdere providers dat, je abonnement veranderen naar de "normale" prijs als je contract afloopt.
quote:
Is jouw indruk van het netwerk beter dan dan dat KPN? Ik heb op bepaalde plaatsen geen breik, buiten haperend 2G, binnen een kruisje. Alleen mensen met KPN hebben daar bruikbaar Internet.
Ik vind persoonlijk van wel. Wij wonen hier vlak op de grens (500 meter van de grens af) in een ietwat afgelegen dorp 2-3km van andere dorpen af. Tot volgens mij vorig jaar was Vodafone de enige die hier bereik hadden. KPN heeft nu volgens mij ook bereik hier, maar voor lange tijd was Vodafone hier de enige met bereik. Daarom dat we ook allemaal Vodafone/hollandsnieuwe hebben hier.

• Paddo

Paddo

¿Ik hier?

Contact gehad met Hollandsnieuwe maar deze willen het niet omzetten dus ga ik mijn order annuleren zodat ik 4G krijg voor dezelfde prijs. Alleen balen dat je het toestel perse moet opsturen bij Belsimpel....

• Speedmaster
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Tja, veel te laat met uitrol van 4G, met ingang van morgen ben ik weg naar Telfort..... :w :w

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 08:53
Ben jij even mooi op tijd. :+

De app heeft een kleine update, ik zie geen verschil overigens.
Let erop dat indien je de update uitvoert je je password opnieuw moet invoeren.

• giovanni2903
quote:
ASW1 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 23:24:
Ben jij even mooi op tijd. :+

De app heeft een kleine update, ik zie geen verschil overigens.
Let erop dat indien je de update uitvoert je je password opnieuw moet invoeren.
blijf het waardeloos vinden, soms blijft ie gewoon op het beginscherm staan..

quote:
MK1998NL schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:40:
[...]

Reminder zetten in je telefoon :*) Maar volgens mij doen meerdere providers dat, je abonnement veranderen naar de "normale" prijs als je contract afloopt.
Het verschilt inderdaad per aanbieder, maar b.v. Telfort, Tele2, T-Mobile doen dat niet. Zie hier voor een overzicht van alle goedkope abonnementen met 4G die nu aangeboden worden:
http://tanaquil.eu/vergelijking-2/
quote:
Ik vind persoonlijk van wel. Wij wonen hier vlak op de grens (500 meter van de grens af) in een ietwat afgelegen dorp 2-3km van andere dorpen af. Tot volgens mij vorig jaar was Vodafone de enige die hier bereik hadden. KPN heeft nu volgens mij ook bereik hier, maar voor lange tijd was Vodafone hier de enige met bereik. Daarom dat we ook allemaal Vodafone/hollandsnieuwe hebben hier.
OK goed om te weten!

• ASW1
Sinds vandaag kan ik mijn bundel weer wijzigen.
Ik zie nu inderdaad dat het niet mogelijk is tegen de nieuwe huidige tarieven.
(vroeger kon dat wel altijd)
Dit is strijdig met de overige voorwaarden/tariefsvoorwaarden die bij je contract horen!

Ik heb daarom een klacht ingediend en roep iedereen op hetzelfde te doen, via mail, twitter, bel ze op, wat je wilt.
De "overige voorwaarden" of "tariefsvoorwaarden" (hangt er vanaf wanneer je je contract hebt afgesloten hoe dit genoemd wordt) vermeldt hierover het volgende:
quote:
Aanpassen van sim-only bundel:
Het aanpassen van je sim-only bundel is bij hollandsnieuwe helemaal gratis. Dit geldt zowel voor het
aanpassen naar een grotere als naar een kleinere sim-only bundel.
....
Bij wijziging vervallen alle kortingen op je huidige abonnement en zijn de dan geldende promoties van toepassing.
https://www.hollandsnieuw...fvoorwaarden-20160430.pdf
Oftewel de huidige promoties moeten ook aangeboden worden aan bestaande klanten die hun bundel willen aanpassen.
Neem contact op met HN en wijs ze op hun eigen voorwaarden, ze moeten dit aanpassen.

ASW1 wijzigde deze reactie 01-02-2017 10:28 (6%)

• GH45T
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 29-04 08:43
Vorig jaar rond deze tijd overgestapt van HollandsNieuwe naar Tele2 juist vanwege 4G. Ergens beviel mij HollandsNieuwe beter omdat ook echt alles uit 1 bundel ging. Een keer in het buitenland was wel een aanslag op de bundel maar leverde voor mij normaal geen extra kosten op.

Bereik was bij mij in beide gevallen prima. In het verleden had ik met KPN in mijn geval drama. Het kan dan wel het netwerk met de hoogste dekkingsgraad hebben maar als je net in dat kleine gedeelte woont én werkt waar geen bereik is ben je alsnog nergens. T-mobile was goed genoeg voor mij maar minder dan Vodafone (HollandsNieuwe) en Tele2 4G.

Waarschijnlijk ga ik nu weer terug naar HollandsNieuwe. Even kijken hoe ik dat het handigst kan plannen met mijn maandelijks opzegbaar abonnement :)

• MK1998NL
  • Niet online

MK1998NL

quote:
ASW1 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:13:
Sinds vandaag kan ik mijn bundel weer wijzigen.
Ik zie nu inderdaad dat het niet mogelijk is tegen de nieuwe huidige tarieven.
(vroeger kon dat wel altijd)
Dit is strijdig met de overige voorwaarden/tariefsvoorwaarden die bij je contract horen!

Ik heb daarom een klacht ingediend en roep iedereen op hetzelfde te doen, via mail, twitter, bel ze op, wat je wilt.
De "overige voorwaarden" of "tariefsvoorwaarden" (hangt er vanaf wanneer je je contract hebt afgesloten hoe dit genoemd wordt) vermeldt hierover het volgende:
[...]
Oftewel de huidige promoties moeten ook aangeboden worden aan bestaande klanten die hun bundel willen aanpassen.
Neem contact op met HN en wijs ze op hun eigen voorwaarden, ze moeten dit aanpassen.
Ga ik doen, maar enkel dit al:
quote:
Je kunt ons ook een email sturen. Je ontvangt dan binnen 14 werkdagen een reactie.
_o-

• ASW1
Tsja, je hebt er gewoon recht op.
Kan even duren maar een klacht moeten ze behandelen, daarna kun je het voorleggen aan de geschillencommissie Telecom.

Wanneer ze echt willen dat mensen niet meer over kunnen stappen naar de huidige promoties dan zullen ze eerst de bestaande tariefsvoorwaarden aan moeten passen. Dan nog is het daarna alleen van toepassing op nieuwe contracten en niet op de oude.

• MK1998NL
  • Niet online

MK1998NL

quote:
ASW1 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:25:
Tsja, je hebt er gewoon recht op.
Kan even duren maar een klacht moeten ze behandelen, daarna kun je het voorleggen aan de geschillencommissie Telecom.

Wanneer ze echt willen dat mensen niet meer over kunnen stappen naar de huidige promoties dan zullen ze eerst de bestaande tariefsvoorwaarden aan moeten passen. Dan nog is het daarna alleen van toepassing op nieuwe contracten en niet op de oude.
Ik heb de mail gestuurd, we zullen wel zien. 14 werkdagen is voor de nieuwe termijn.

@Gh45t: Goed om te weten! Het blijft lastig om betrouwbare, realistische informatie over landelijk bereik van de aanbieders te krijgen...dekkingskaarten zijn immers gemaakt door de aanbieders zelf, en gaan niet echt over de praktijk.

@ASW1: Goede actie. Het enige is dat deze voorwaarde misschien nog niet gold op het moment dat je het abonnement afsloot?

• ASW1
quote:
Cerberus_tm schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:08:

@ASW1: Goede actie. Het enige is dat deze voorwaarde misschien nog niet gold op het moment dat je het abonnement afsloot?
Je kunt alle oudere tariefvoorwaarden consument hier vinden: www.hollandsnieuwe.nl/voorwaarden

De bewuste passage waarin staat
"Bij wijziging vervallen alle kortingen op je huidige abonnement en zijn de dan geldende promoties van toepassing."
staat er in ieder geval sinds begin 2015 al zo in.
OK dan heb je denk ik wel een sterke zaak.

• MK1998NL
  • Niet online

MK1998NL

quote:
ASW1 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:41:
[...]

Je kunt alle oudere tariefvoorwaarden consument hier vinden: www.hollandsnieuwe.nl/voorwaarden

De bewuste passage waarin staat
"Bij wijziging vervallen alle kortingen op je huidige abonnement en zijn de dan geldende promoties van toepassing."
staat er in ieder geval sinds begin 2015 al zo in.
Ik heb sinds juni 2015 een abonnement daar dus ik val daar ook onder :)

Ik wacht wel ff af.

Hebben jullie trouwens al nieuw tegoed? Ik sta nog steeds op iets van ¤3,nogwat.

Nieuw tegoed komt normaal de eerste van de maand (bij mij in ieder geval). Er staat "nog 1 dag", maar dat stond er gisteren ook?

Edit: laat maar, in tegenstelling tot 5 minuten geleden heb ik nu nieuw tegoed :p

MK1998NL wijzigde deze reactie 01-02-2017 14:53 (5%)

• ASW1
Heb een voorlopig antwoord:
quote:
­
­
­ Beste ­heer "asw1"­

Hartelijk dank voor ­uw bericht.

U geeft aan het niet­ eens te zijn met de ­tarieven die worden a­angeboden bij een bun­delwijziging.

Wij gaan dit voor u ­uitzoeken. Als er mee­r informatie over is ­gaan wij u hierover b­erichten.

Wij wensen u nog een­ fijne dag.

Met vriendelijke gro­et

Team hollandsnieuwe­

• Evertvdw
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 25-04 11:23
Ik heb nu inmiddels wel een heel bijzondere situatie bij HN. Had altijd een abonnement met 275 mb/min/sms. Er was een 5-6 maanden geleden een actie dat ik daarbij nog een extra internet bundel kon aanzetten van 500 mb voor 4,50. Volgens mij via zo'n aan/uitzet constructie, dat als je het nodig heb je het even aan kunt zetten een bepaalde maand.

Dit toen gedaan, maar vervolgens was het een paar maand later onmogelijk dit weer uit te zetten en zeiden ze bij HN dat ik er 2 jaar aan vast zat (terwijl het gewone abonnement nog maar een paar maand liep). Hier uiteraard niet mee akkoord en na wat gezeur zouden ze toch dit abonnement opzeggen. Kijk ik vandaag op mijn rekening is er opeens 17,50 (ipv 7,50) afgeschreven. Blijk ik nog steeds dat 500 mb extra abonnement te hebben alleen nu voor 10¤.

Ik weet niet wat ze daar bij HN aan het doen zijn maar dit slaat helemaal nergens op. Andere mensen ook zulke slechte ervaringen met HN?

• MK1998NL
  • Niet online

MK1998NL

quote:
ASW1 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:27:
Heb een voorlopig antwoord:
[...]
Fijn om te horen, ik zal ook iets posten als ik reactie heb gehad.
quote:
Evertvdw schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:31:
Ik heb nu inmiddels wel een heel bijzondere situatie bij HN. Had altijd een abonnement met 275 mb/min/sms. Er was een 5-6 maanden geleden een actie dat ik daarbij nog een extra internet bundel kon aanzetten van 500 mb voor 4,50. Volgens mij via zo'n aan/uitzet constructie, dat als je het nodig heb je het even aan kunt zetten een bepaalde maand.

Dit toen gedaan, maar vervolgens was het een paar maand later onmogelijk dit weer uit te zetten en zeiden ze bij HN dat ik er 2 jaar aan vast zat (terwijl het gewone abonnement nog maar een paar maand liep). Hier uiteraard niet mee akkoord en na wat gezeur zouden ze toch dit abonnement opzeggen. Kijk ik vandaag op mijn rekening is er opeens 17,50 (ipv 7,50) afgeschreven. Blijk ik nog steeds dat 500 mb extra abonnement te hebben alleen nu voor 10¤.

Ik weet niet wat ze daar bij HN aan het doen zijn maar dit slaat helemaal nergens op. Andere mensen ook zulke slechte ervaringen met HN?
Dit klopt uiteraard niet. Bij hollandsnieuwe kan je ten alle tijden je abonnement wijzigen voor de op dat moment geldige tarieven (scroll maar eens ietsjes terug, o.a ASW1 en ik hebben daar een mail voor gestuurd).

• ASW1
Denk dat je idd beter over kunt stappen naar de nieuwe tariefstructuur. 500 units voor 7 euro is ook niet gek.
Om die oude systemen aan te passen is waarschijnlijk hopeloos en/of niemand weet hoe dat moet.

• Evertvdw
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 25-04 11:23
quote:
MK1998NL schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:39:

[...]

Dit klopt uiteraard niet. Bij hollandsnieuwe kan je ten alle tijden je abonnement wijzigen voor de op dat moment geldige tarieven (scroll maar eens ietsjes terug, o.a ASW1 en ik hebben daar een mail voor gestuurd).
Ik zal eens contact opnemen met HN over het omzetten van het abonnement dan, ook voor mijn vrouw wel interessant. Bedankt!

• ASW1
Let wel op dat je tegoed niet meer 3 maanden geldig is in de nieuwe tariefstructuur, maar dat lijkt me wel overkomelijk.

• MK1998NL
  • Niet online

MK1998NL

Ik heb ook antwoord gekregen van HN:
quote:
Beste meneer MK,

Hartelijk bedankt voor uw e-mail van 01-02-2017. U geeft aan een vraag te hebben over de nieuwe tariefvoorwaarden. Ik geef u hier graag meer duidelijkheid over.

Binnen 2 weken ontvangt u bericht hoe u uw bundel kunt wijzigen naar het 4G netwerk inclusief de nieuwe tariefvoorwaarden.

Ik hoop u hiermee meer duidelijkheid te hebben gegeven en ik wens u een prettige dag toe.

Groeten,
Wesley
Maar ik heb toch al verandert naar 4G :?

• ASW1
Ja maar niet inclusief de nieuwe tariefsvoorwaarden.
Ziet er hoopvol uit, misschien realiseren ze zich inmiddels dat ze fout zitten.

• MK1998NL
  • Niet online

MK1998NL

quote:
ASW1 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:03:
Ja maar niet inclusief de nieuwe tariefsvoorwaarden.
Ziet er hoopvol uit, misschien realiseren ze zich inmiddels dat ze fout zitten.
We zullen zien oOo

• ribbekassie
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:49
Hallo
Ik heb al lange tijd een 175 units abo bij HN met de mogelijkheid om drie maanden te sparen.
Daarvan is onlangs de actieperiode afgelopen en betaal nu 7 euro p/m ipv 5 euro voorheen.
Gebruik de telefoon alleen om bereikbaar te zijn en sporadisch te bellen.
Tevens ben ik regelmatig in het buitenland en vind het erg prettig dat de belkosten uit de bundel gaan.
Ik heb nu de mogelijkheid om te verlengen en bijv. de bundel 1000 units te kiezen voor 8 euro.
Het bellen vanuit het buitenland zone 1 kost momenteel 0,08 cent per minuut.
Wat gebeurt er nu eigenlijk na 15 juni 2017 blijft het dan 0,08 cent p/m of wordt het iets goedkoper?
En kan je dan ook met andere Nederlandse providers in het buitenland vanuit je belbundel bellen?
Misschien is hier iemand die hier over zijn licht kan laten schijnen want heb dit nog niet duidelijk kunnen vinden.

• ASW1
Ik heb hierboven al aangegeven dat het feit dat Hollandsnieuwe de bestaande klanten niet laat wijzigen naar de nieuwe (goedkopere) bundels strijdig is met de tariefvoorwaarden, zie ook mijn post van 1 feb 10:13.

Met de account van mijn partner heb ik ook een klacht naar HN gestuurd, en daar de volgende reactie op gekregen:

"Hartelijk dank voor uw bericht.
U geeft aan dat de voorwaarden niet overeenkomen met de tariefwijzigingen die zijn doorgevoerd.
Wij zijn hiervan op de hoogte en hebben dit in onderzoek.
Om te weten of hier inderdaad een wijziging op komt, adviseren wij u om de website in de gaten te houden voor meer nieuws

Met vriendelijke groet
Team hollandsnieuwe"

Beetje nietszeggend, maar ze lijken echt door te hebben dat er iets niet in de haak is en zijn er mee bezig.
We wachten af, al roep ik iedereen nog steeds op om hierover ook een klacht in te dienen, emailadres antwoord(at)hollandsnieuwe.nl

Het kan een aantal kanten op gaan,
-ze passen de boel aan zodat bestaande klanten naar de nieuwe bundels kunnen en laten de voorwaarden gelijk.
-ze passen de tariefsvoorwaarden aan zodat nieuwe klanten niet meer mogen wijzigen naar nieuwe bundels.
Dan moet er nog wel wat verzonnen worden voor de bestaande klanten die onder de oude voorwaarden hun contract hebben afgesloten.
-ze interpreteren de tariefsvoorwaarden op een dusdanig creatieve manier dat ze beweren het huidige beleid niet te hoeven wijzigen. In dat geval moet er iemand naar de Geschillencommissie Telecommunicatie om het aan te vechten.

Hoe dan ook verbaast het me niet indien binnenkort de tariefsvoorwaarden veranderen zodat nieuwe klanten blijven vastzitten aan de bundels waarmee ze ingestapt zijn.

• giovanni2903
vanaf vandaag zou mijn 2000mb+4g ingaan, maar er werd niks bijgevuld. even een berichtje op facebook en binnen 10 minuten was het al geregeld. ben blij dat de service een stuk beter is dan 2 jaar geleden.

mooie is wel dat ze het bij het extra tegoed hebben geschreven, dus kan het nu 3 maanden gebruiken ipv 1 maand (want, nieuwe bundel) :P

• CrazY1985
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 29-04 18:06
Zo..

vandaag de bevestiging binnen gekregen dat mijn nummer per begin april naar Vodafone geporteerd wordt.

De voornaamste redenen van vertrek bij HN waren voor mij:

- ik heb nu nog een bundel welke 3 maanden geldig is, dit vervalt bij een nieuw abo
- tot voor kort geen 4G (dat is vorige week gewijzigd, maar toen was mijn keuze al gemaakt).
- de afronding van data per sessie op 100kb (gaf mij maandelijks een verschil van zo'n 10% tussen werkelijk verbruik en berekend verbruik).

Bij Vodafone ga ik naar een Red Essential (17 euro / maand) toe = onbeperkt bellen en sms'en in NL en EU
Daarnaast heb ik 1500 mb erbij voor data. De 1000mb die ik bij HN nu had was krap aan soms.

Vooral het onbeperkt bellen in NL en EU zijn voor mij (zeker met de huidige kortingen bij Vodafone) de no-brainer geweest voor de overstap. Ik woon aan de Duitse grens en kom regelmatig bij onze bratwurst broeders. Bij HN ging het dan wel uit de bundel, maar wel met een factor van 4 of 5.
Ik ben me er wel van bewust dat dit voordeel met het afschaffen van de roamingtarieven later dit jaar te niet gedaan wordt.

MSI GS70 2PC Stealth | Xbox One | Samsung Galaxy S5 G900F

Overigens is de afronding tegenwoordig per 10 KB, althans voor nieuwe abonnementen.

• ASW1
Ja, maar hij had nog een oud abbo met 3mnd tegoed geldig...
Anyway als je veel in de grensstreek belt en roamt dan zou ik ook voor Vodafone gaan.

Ik zie trouwens dat HN de 300min/sms/mb bundel niet langer aanbiedt.
De tariefsvoorwaarden zijn ook aangepast, maar alleen het 300 abbo is verdwenen, verder is alles hetzelfde lijkt het.
Maar bij zijn overweging t.a.v. zijn overstap of verlenging was die oude 100 KB niet meer relevant (aangenomen dat hij anders wel moest verlengen).

• nocalimero
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 09:35
Heeft iemand al iets vernomen van HN over dat de nieuwe aanbiedingen niet voor bestaande klanten gelden? Ik heb ook al een mailtje gestuurd, maar een antwoord kan tot 2 weken duren ...

Zo'n nieuwe aanbieding is nl. best cool. Voor ¤ 1 per maand meer van 1500 naar 2000 MB/min/SMS met 4G erbij. Dan ga ik het zeker doen. Maar ¤ 3 per maand is me te veel (van ¤ 12 naar ¤ 15 per maand).

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• RobinF
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 29-04 12:52
quote:
Cerberus_tm schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:10:
Overigens is de afronding tegenwoordig per 10 KB, althans voor nieuwe abonnementen.
Voor zo ver ik weet geldt dit ook voor de oude abonnementen

• ASW1
Ik heb de hoop dat ergens volgende week de website wordt aangepast en dat de lagere tarieven dan ook voor bestaande klanten beschikbaar zijn.
We zullen zien.

• CrazY1985
quote:
RobinF schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:38:
[...]

Voor zo ver ik weet geldt dit ook voor de oude abonnementen
Uit eigen ervaring weet ik dat dit niet zo is.

Er wordt op 100kb afgerond.

• HaTe
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 29-04 16:48

HaTe

haat niet

Mijn vriendin heeft een 2000 abonnement voor 15 euro per maand, maar ik zie dat deze nu nog maar 12 euro kost! Als ik abonnement wijzigen doe, dan staan daar niet de huidige prijzen..
Iemand ervaring of dit wel over te zetten is?

edit:
Oh ik zie dat het hierboven er volgens mij ook al over gaat.. Het abonnement loopt nog een jaar in dit geval.

Ik heb zelf nog een oud 550 abonnement die 1 maart afloopt, bij mij zie ik wel de nieuwe tarieven op dezelfde pagina.

HaTe wijzigde deze reactie 10-02-2017 11:03 (34%)

Specs

• ASW1
quote:
HaTe schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:58:
Ik heb zelf nog een oud 550 abonnement die 1 maart afloopt, bij mij zie ik wel de nieuwe tarieven op dezelfde pagina.
Dat is een andere pagina namelijk verlengen (=contractvernieuwing) i.p.v. je bundel wijzigen (met behoud oude contract)

• nocalimero
quote:
nocalimero schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:15:
Heeft iemand al iets vernomen van HN over dat de nieuwe aanbiedingen niet voor bestaande klanten gelden? Ik heb ook al een mailtje gestuurd, maar een antwoord kan tot 2 weken duren ...

Zo'n nieuwe aanbieding is nl. best cool. Voor ¤ 1 per maand meer van 1500 naar 2000 MB/min/SMS met 4G erbij. Dan ga ik het zeker doen. Maar ¤ 3 per maand is me te veel (van ¤ 12 naar ¤ 15 per maand).
Net antwoord gekregen van HN. Helaas niet het antwoord wat ik had verwacht:

Beste heer ......

Hartelijk dank voor uw bericht.

U geeft aan het niet eens te zijn met de tarieven die bij een wijziging berekend worden.

Helaas is het voor klant die een bundelwijziging aanvragen, niet mogelijk om te profiteren van de nieuwe prijzen.
Dit betekent dat voor u bij de wijziging, dat de voorwaarden van toepassing zijn waar u akkoord voor heeft gegeven in de oorspronkelijke verlenging/ bestelling.
Als hier verandering in komt, zal deze informatie worden verstrekt via de website.

Wij wensen u nog een fijne dag.

Met vriendelijke groet
........
Team hollandsnieuwe

Volgens mij klopt dit niet. Ik heb voor het laatst verlengd per oktober 2015. Toen waren de voorwaarden toch al zo dat bij het aanpassen van je abonnement, de nieuwe aanbiedingen van toepassing zouden zijn?

Ik las ergens dat deze voorwaarden met de nieuwe tariefstructuren van toepassing zijn gegaan. Waar kan ik dit checken?
Ik zie net dat ik een contract heb met de Algemene Voorwaarden van 8 april 2015.

Ik zie al dat ik de Tariefvoorwaarden moet hebben. Als ik die van april 2015 doorzoek zie ik inderdaad het aangehaalde artikel staan:

Aanpassen van sim-only bundel:
Het aanpassen van je sim-only bundel is bij hollandsnieuwe helemaal gratis. Dit geldt zowel voor het
aanpassen naar een grotere als naar een kleinere sim-only bundel. .....
Op onze tarieven kunnen op het moment van afsluiten kortingen van toepassing zijn geweest.
Bij wijziging vervallen alle kortingen op je huidige abonnement en zijn de dan geldende promoties van toepassing.

Ik ga HN beantwoorden met bovenstaande. Hopelijk krijg ik dan wel het gewenste antwoord.
De crux zit hem natuurlijk in de omschrijving "dan geldende promoties". Het lijkt me dat die universeel zijn voor bestaande klanten en voor nieuwe.

nocalimero wijzigde deze reactie 10-02-2017 14:09 (26%)

• ASW1
Dat dus ja.

• nocalimero
Ik moet HN nageven, ze reageren snel. Alleen krijg ik weer een onbevredigend antwoord.

Beste ....,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

U geeft aan dat u het niet eens bent met de verschillen in tarieven.

Wij begrijpen dat de situatie verwarrend is omdat de correcte voorwaarden nog niet online staan. In alle voorwaarden staat echter ook vermeld 'Prijswijzigingen en zet- en drukfouten voorbehouden'.

Wij kunnen dan ook helaas geen gehoor geven aan uw verzoek, Zodra het abonnement verlengd kan worden kunt u het nieuwe contract onder de nieuwe voorwaarden en prijzen afsluiten.

Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.

Groeten,
..........

hollandsnieuwe

Ik had misschien wel een beetje een negatief antwoord verwacht, maar niet met deze argumentatie. Volgens mij klopt dit ook niet. Hoezo, de correctie voorwaarden staan niet online?
Ik ben in 2015 akkoord gegaan met bepaalde voorwaarden, die mag HN toch niet zomaar wijzigen?

Hoe is dit bij de anderen van dit forum die naar HN hebben gereageerd?

• chippie777
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22-04 14:36
quote:
nocalimero schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:15:

Dit was het antwoord wat ik kreeg via Facebook Messenger: "De kortingen die tijdens je bestelling van toepassing waren, zijn ook de kortingen die blijven gelden gedurende je contract. Daarom worden de betreffende tarieven weergegeven in mijn hollandsnieuwe.”

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Ik heb dus vorige maand in mijn voordeel kunnen wijzigen naar een hogere abo voor hetzelfde prijs (van 1500 voor 14e naar 2000 voor 14e), maar ik nam eigenlijk juist aan dat dit niet de bedoeling is (en eigenlijk een fout was van HN dat het mogelijk was).

Het is toch altijd zo, dat actieprijzen alleen voor "nieuwe" klanten geldig is? Als je contract weer voorbij is, kan je weer verlengen voor de actieprijzen. Maar ik vind het eigenlijk niet zo vreemd, dat je niet elke keer voor een een nieuwe actietarief kan kiezen. Wat ik wel vreemd vind is dat de prijzen telkens zo variëren.

Op het moment kan ik downgraden naar een 1500 abo voor 12e (terwijl hetzelfde abo als nieuwe klant 10e kost), dat is nog steeds voordeliger dan wat ik voor 2 jaar afgesloten had (1500 voor 14e). Dus voor mij is het eigenlijk alleen maar voordeliger dat ik überhaupt tussendoor kan wijzigen voor andere tarieven, want eigenlijk heb ik een contract afgesloten voor 14e voor 1500 abo.

• ASW1
quote:
xileS schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:12:
Het is toch altijd zo, dat actieprijzen alleen voor "nieuwe" klanten geldig is? Als je contract weer voorbij is, kan je weer verlengen voor de actieprijzen.
Juist niet; bij HN kon je tot nog toe altijd je bundel wijzigen naar de dan geldende actietarieven, precies zoals het in hun tariefvoorwaarden staat.
Dat is niet bij elke provider zo, maar wel bij HN, zie hun voorwaarden.

Alleen beweren ze nu ineens dat dat niet meer kan en dat je aan je oude korting vastzit.
Dat is absoluut niet zo, dat is strijdig met waar je mee akkoord bent gegaan bij het afsluiten van je contract.

Dien hierover een officiële klacht bij ze in.
Dus niet de discussie aangaan met één of andere miep op facebook of twitter, maar stuur een email naar antwoord@hollandsnieuwe.nl met als onderwerp "klacht" en verwijs naar de tariefsvoorwaarden waar ze zich aan moeten houden.

De tariefsvoorwaarden, ook de oude, vind je op deze pagina:
www.hollandsnieuwe.nl/voorwaarden

ASW1 wijzigde deze reactie 10-02-2017 21:14 (4%)

• xileS
  • Niet online
Ik heb dat zelf dus maar 1 x gedaan. Mijn bundel tussentijds wijzigen. Ik wist niet dat het soms ineens voordeliger zou zijn. Ik was dus juist verbaast dat ik daar gebruik van kon maken en dacht misschien dat dit een foutje was (HN maakt wel vaker foutjes), maar ik begrijp dus dat dit in de voorwaarden staat dat dit mogelijk moet zijn. Dat was niet wat ik bedoelde. Ik bedoelde meer dat het meer logisch is dat zulke actie tarieven alleen voor nieuwe klanten is (daarom dat ik alleen ging verlengen als mijn contract verliep en nooit tussentijds wijzigde), aangezien ik dat gewend ben bij bijvoorbeeld andere bedrijven. Alsnog wel erg slordig natuurlijk dat het tegenstrijdig is met hun eigen voorwaarden.

• chippie777
Ik heb een mail gestuurd aan antwoord@hollandsnieuwe, vrij snel een antwoord:
Hartelijk dank voor uw e-mail van 12 februari 2017.

U geeft in uw e-mail aan dat u informatie wilt over het wijzigen van uw bundel.

Graag leggen wij dit aan u uit.
Het is voor u niet mogelijk om mee te profiteren met de nieuwe bundelprijzen. Dit heeft te maken met het tariefplan waar u nu gebruik van maakt. Dit zijn andere tarieven dan wij nu aanbieden op onze site. Via de volgende knop kunt u hier ook meer over nalezen: wijzigen & verlengen wijzigen binnen bestaande tariefplannen.

Wij hebben bewust de term: bestaande tariefplannen gekozen om het zo duidelijk mogelijk te houden. Wellicht is de tekst in de voorwaarden verwarrend wij zullen dit intern doorzetten. Bedankt voor uw tip.

Onze excuses voor de verwarring.

• MK1998NL
  • Niet online

MK1998NL

Eigenlijk l*llen ze zich er nu onderuit en zeggen ze dat ze de voorwaarden gaan aanpassen, maar momenteel is het dus strijdig met de huidige voorwaarden en de voorwaarden die er waren op het moment we het abonnement afsloten.

• ASW1
quote:
chippie777 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:41:

Via de volgende knop kunt u hier ook meer over nalezen: wijzigen & verlengen wijzigen binnen bestaande tariefplannen.
Welke knop is dat dan, waar verwijzen ze naar?

Ik vind het overigens een nietszeggend antwoord dat eigenlijk helemaal niet ingaat op de vraag.
De tariefsvoorwaarden zijn duidelijk, daar is echt niets verwarrends aan. Maar dat aspect negeren ze maar gewoon.

• chippie777
Wat is de next step dan? Waar moeten we heen met onze klacht als deze op bovengenoemde manier door HN wordt afgehandeld?

• ASW1
De Geschillencommissie Telecommunicatie.
Je betaalt wel 50 euro griffierecht om het geschil voor te laten komen, die krijg je echter terug indien je in het gelijk wordt gesteld.
Ik ga dit waarschijnlijk wel doen, alleen heb ik zelf nog geen definitieve reactie gehad van HN.
Pas als de klacht is afgewezen of indien er na 4 weken nog niet gereageerd is kun je het voorleggen.

• jaspernts
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 28-04 20:29
Net terug van wintersport in Oostenrijk. Dit jaar de 3e keer dat ik in het buitenland ben geweest (Oostenrijk, Duitsland en België). Al deze keren heb ik niet kunnen internetten op m'n OnePlus One, tenzij ik een WiFi punt opzocht natuurlijk...
Tijdens de reizen de APN instellingen proberen te veranderen. Na de 2e keer contact opgenomen met HN over dit probleem. Zij gaven aan er niks aan te kunnen doen, omdat ze ook afhankelijk zijn van het netwerk van anderen. Ik kreeg de suggestie om nogmaals de APN instellingen te veranderen en eventueel te switchen tijdens de reis tussen netwerken.

Ik met goede hoop op reis, maar je raad het al.. Geen internet.
Dat terwijl het voorheen wel altijd heeft gewerkt (laatste keer vorig jaar september).

Dit zijn de instellingen die ik van HN doorkreeg:
-Bij APN, voer live.vodafone.com in.
-Bij gebruikersnaam, voor niets in.
-Bij wachtwoord, voer niets in.
-Bij MCC, voer 204 in.
-Bij MNC voer 04 in.
-Bij Verificatietype, kies PAP.

Zoals gezegd, heb ik meerdere APN instellingen geprobeerd. Geen één die werkt. Ook heeft HN voor een OnePlus One geen automatische APN configuratie.
Is er iemand die dit probleem herkend en er misschien een oplossing voor heeft?

• ASW1
Heb je in Oostenrijk je simkaart ook in een ander toestel geprobeerd?
Heb je in Oostenrijk een andere simkaart in je toestel geprobeerd?

• xileS
  • Niet online
quote:
jaspernts schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:20:
Net terug van wintersport in Oostenrijk. Dit jaar de 3e keer dat ik in het buitenland ben geweest (Oostenrijk, Duitsland en België). Al deze keren heb ik niet kunnen internetten op m'n OnePlus One, tenzij ik een WiFi punt opzocht natuurlijk...
Tijdens de reizen de APN instellingen proberen te veranderen. Na de 2e keer contact opgenomen met HN over dit probleem. Zij gaven aan er niks aan te kunnen doen, omdat ze ook afhankelijk zijn van het netwerk van anderen. Ik kreeg de suggestie om nogmaals de APN instellingen te veranderen en eventueel te switchen tijdens de reis tussen netwerken.

Dat terwijl het voorheen wel altijd heeft gewerkt (laatste keer vorig jaar september).

-Bij MCC, voer 204 in.
-Bij MNC voer 04 in.

Zoals gezegd, heb ik meerdere APN instellingen geprobeerd. Geen één die werkt. Ook heeft HN voor een OnePlus One geen automatische APN configuratie.
Bij mij hielp het in Japan om de voorkeursnetwerktype op 2G/3G te zetten op mijn OP3. Ik neem aan dat je roaming wel aan hebt staan natuurlijk. Volgens mij had ik prima bereik in Oostenrijk.

• jaspernts
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 28-04 20:29
quote:
ASW1 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:23:
Heb je in Oostenrijk je simkaart ook in een ander toestel geprobeerd?
Heb je in Oostenrijk een andere simkaart in je toestel geprobeerd?
Nee, dat heb ik niet geprobeerd. Was wellicht een goed idee geweest! Kan het helaas nu niet testen..
quote:
xileS schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:37:
[...]

Bij mij hielp het in Japan om de voorkeursnetwerktype op 2G/3G te zetten op mijn OP3. Ik neem aan dat je roaming wel aan hebt staan natuurlijk. Volgens mij had ik prima bereik in Oostenrijk.
Heb ook met die voorkeursnetwerktypes gespeeld, dat werkte ook niet. Roaming staat uiteraard aan.

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 29-04 14:49
quote:
chippie777 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:41:
Ik heb een mail gestuurd aan antwoord@hollandsnieuwe, vrij snel een antwoord:
Hartelijk dank voor uw e-mail van 12 februari 2017.

U geeft in uw e-mail aan dat u informatie wilt over het wijzigen van uw bundel.

Graag leggen wij dit aan u uit.
Het is voor u niet mogelijk om mee te profiteren met de nieuwe bundelprijzen. Dit heeft te maken met het tariefplan waar u nu gebruik van maakt. Dit zijn andere tarieven dan wij nu aanbieden op onze site. Via de volgende knop kunt u hier ook meer over nalezen: wijzigen & verlengen wijzigen binnen bestaande tariefplannen.

Wij hebben bewust de term: bestaande tariefplannen gekozen om het zo duidelijk mogelijk te houden. Wellicht is de tekst in de voorwaarden verwarrend wij zullen dit intern doorzetten. Bedankt voor uw tip.

Onze excuses voor de verwarring.
Zoals ik het lees zijn ze bij Hollandsnieuwe van mening dat "promoties" iets anders is dan "tariefsplannen". Oftewel, je hebt verschillende tarieven; deze wordt vastgelegd bij het afsluiten en daar kun je niet tussen switchen. Je kunt echter wel profiteren van huidige promoties en acties op jouw tariefsplan.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• ASW1
"Tariefplan" is een woord dat helemaal niet voorkomt in de officiële tariefvoorwaarden.

Wat is hier volgens jou niet duidelijk aan?
"Wijzigingen naar een andere sim-only
bundel zijn alleen mogelijk naar een abonnement dat op het moment van aanpassing commercieel wordt aangeboden op hollandsnieuwe.nl. "

en:
"Bij (bundel)wijziging vervallen alle kortingen op je huidige abonnement en zijn de dan geldende promoties van toepassing."
Ja, dit lijkt mij niet anders te interpreteren, als je bewijs hebt dat die regel gold op het moment dat je het contract afsloot.

• chippie777
Ik heb ze nogmaals gemaild met de mededeling dat ik het geen goede uitleg vond en met een verwijzing naar hun voorwaarden. Dit is hun reactie:

Hartelijk dank voor uw e-mail.

U geeft aan dat u het niet eens bent met de uitleg van de nieuwe tarieven.

Wij begrijpen dat er verwarrin ontstaat door de algemene voorwaarden, hier bieden wij dan ook onze welgemeende excuses voor aan.

In de voorwaarden staat echter ook 'Prijswijzigingen en zet- en drukfouten voorbehouden'. Zodra uw abonnement verlengd kan worden kunt u gebruik maken van de vernieuwde voorwaarden tarieven.

Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.
Dat lijkt mij toch niet juridisch houdbaar? Een "zet- of drukfout" is alleen als iets overduidelijk en zonder twijfel niet de bedoeling was, b.v. een nieuwe auto die ¤2200 kost volgens een prijslijst terwijl de gemiddelde prijs ¤22.000 is, zoiets. In principe is een foutieve passage anders gewoon contractueel geldig.

En "prijswijzigingen voorbehouden"? Dat lijkt mij zeer vaag. De regel "je kunt bij wijziging gebruikmaken van nieuwe kortingen" lijkt mij specifieker en dus boven dat vage voorbehoud gaan. Anders kunnen ze dat wel bij alles zeggen.

Cerberus_tm wijzigde deze reactie 14-02-2017 23:07 (8%)

• job89
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 27-04 15:09
En tevens kon je in het verleden wel gebruik maken van de nieuwe prijzen als er een prijswijziging had plaatsgevonden. Dus dan vind ik "Prijswijzigingen en zet- en drukfouten voorbehouden" helemaal vreemd als reden.

job89 wijzigde deze reactie 15-02-2017 07:52 (29%)

• ASW1
Ik heb zojuist een geschil ingediend bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.
Bravo! Ik hoop en denk dat dat succes zal hebben.

• Robinjuuh
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 28-02 22:48
Ik heb een paar dagen terug een vervangende simkaart aangevraagd en die vandaag binnengekregen. De reden was omdat ik soms slechte service had. Nu heb ik de nieuwe in de telefoon geplaatst, sim geactiveerd maar de iPhone geeft aan dat de sim niet geïnstalleerd is. Vervolgens de oude terug geplaatst maar daar heb ik helemaal geen service meer mee. Ik heb al contact met ze opgenomen.

Ligt dit aan het simkaartje?

Robinjuuh wijzigde deze reactie 15-02-2017 20:45 (10%)

• Koos77
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 29-04 10:25
@Asw1: Mooi!! Vermoedelijke uitkomst: je krijgt gelijk & voorwaarden worden aangepast voor nieuwe abo's....

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IH
quote:
Dat je oude simkaart niet meer werkt is logisch, aangezien je nieuwe de functies van de oude heeft overgenomen.

Aangezien je met twee verschillende simkaarten problemen hebt, verwacht ik eerlijk gezegd dat je het probleem bij je telefoon moet zoeken. Heb je het nieuwe kaartje al in een andere telefoon gestopt?

• Robinjuuh
quote:
rens-br schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:27:
[...]

Dat je oude simkaart niet meer werkt is logisch, aangezien je nieuwe de functies van de oude heeft overgenomen.

Aangezien je met twee verschillende simkaarten problemen hebt, verwacht ik eerlijk gezegd dat je het probleem bij je telefoon moet zoeken. Heb je het nieuwe kaartje al in een andere telefoon gestopt?
Nja bij het eerste was het zo dat ik op sommige plekken in het land geen internet had, en misschien dat het aan het simkaartje lag. En vervolgens bij een nieuw simkaartje vind die de simkaart geen eens.

Net de nieuwe simkaart in een samsung gestopt en precies hetzelfde probleem. Hij vind de simkaart niet.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IH
quote:
Robinjuuh schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:35:
Net de nieuwe simkaart in een samsung gestopt en precies hetzelfde probleem. Hij vind de simkaart niet.
Dan ligt het waarschijnlijk aan je nieuwe simkaart. Ik lees dat je al contact hebt opgenomen met de klantenservice, wat zeiden die?

rens-br wijzigde deze reactie 16-02-2017 15:38 (12%)

• Robinjuuh
quote:
rens-br schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:38:
[...]

Dan ligt het waarschijnlijk aan je nieuwe simkaart. Ik lees dat je al contact hebt opgenomen met de klantenservice, wat zeiden die?
Ja net een hele tijd gebeld en de simkaart was gewoon goed geactiveerd en er waren geen problemen, zou het gewoon moeten doen. Ze heeft het doorgestuurd naar de technische afdeling en die gaat er nog goed naar kijken, kan tot 5 werkdagen duren. Dus kan niks met de telefoon, alleen wifi. Buitenshuis niet bereikbaar
quote:
Robinjuuh schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:39:
[...]

Ja net een hele tijd gebeld en de simkaart was gewoon goed geactiveerd en er waren geen problemen, zou het gewoon moeten doen. Ze heeft het doorgestuurd naar de technische afdeling en die gaat er nog goed naar kijken, kan tot 5 werkdagen duren. Dus kan niks met de telefoon, alleen wifi. Buitenshuis niet bereikbaar
Dat duurt wel erg lang. Als je haast hebt kun je vast een nieuwe sim-kaart vragen (desnoods zeggen dat oude kapot/weg is), alleen moet je daar misschien wel voor betalen. Bedrag kan erg verschillen per aanbieder; bij de een is het ¤2,50, bij de ander ¤20 (erg ver van de kostprijs...).

• iBugged
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 00:56
Gisteren een nieuw abo besteld bij Tele2, dan kan ik in april eindelijk weg bij hollandsnieuwe.. Maandenlang gezeurd over slecht bereik, zowel buiten als binnen, maar telkens hetzelfde bericht "Volgens onze administratie heeft u op die tijden gewoon gebruik kunnen maken van internet en volgens de dekkingskaart is het bereik optimaal"..

• luckremers
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 08:31
Ik heb vandaag mijn abonnement verlengt, deze zou verlopen op 19-05-2017.
Alleen vraag ik me af wanneer ik de telefoon ontvang, zou dat binnenkort zijn of pas als mijn contract bijna afloopt?

01010101 01010011 01000001

• MK1998NL
  • Niet online

MK1998NL

quote:
luckremers schreef op zondag 19 februari 2017 @ 21:26:
Alleen vraag ik me af wanneer ik de telefoon ontvang, zou dat binnenkort zijn of pas als mijn contract bijna afloopt?
Vanaf het punt je nieuwe contract in gaat lijkt me, nee?

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 10:30
quote:
luckremers schreef op zondag 19 februari 2017 @ 21:26:
Wat staat er in je contact/wat heb je afgesproken? Over het algemeen krijg je de telefoon binnen een paar weken, anders is nu al verlengen vrij zinloos aangezien toestellen dagprijzen zijn en vrij snel dalen.

• luckremers
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 08:31
quote:
jongetje schreef op zondag 19 februari 2017 @ 22:19:
[...]

Wat staat er in je contact/wat heb je afgesproken? Over het algemeen krijg je de telefoon binnen een paar weken, anders is nu al verlengen vrij zinloos aangezien toestellen dagprijzen zijn en vrij snel dalen.
Het stond/staat gek genoeg niet in het contract dus heb ik gebeld en er is mij verteld dat de telefoon binnen 2-3 werkdagen word geleverd :).

01010101 01010011 01000001

• Snippo
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 29-04 16:17
Twee weken terug is mijn nieuwe abonnement ingegaan, en nu zie ik dat de prijzen opeens een stuk lager zijn dan toen ik heb verlengd. Heb maar een 1000 abo gepakt omdat de 500 maar één euro goedkoper was, maar met de actieprijzen kost die nu nog maar 7 euro...
Binnen 14 dagen kon ik het nog annuleren, maar daarmee ben ik weer net te laat 8)7 .

Ik zie dat er hier meerdere zijn die tegen hetzelfde aan zijn gelopen. Ik wil ook een email sturen, maar krijg de foutmelding 'er is iets mis gegaan; je bericht is niet ontvangen probeer het nogmaals; TypeError: a is undefined" :/

• ASW1
Sturen naar antwoord(at)hollandsnieuwe.nl

• Snippo
Bedankt, het bleek door NoScript te komen en het is inmiddels al gelukt :+. Had al gezocht naar een email adres maar die weten ze goed verborgen te houden.

Ben benieuwd naar hun reactie. Waarschijnlijk doen ze er niets mee, maar naar mijn idee is het wel raar dat ik nu vast zit aan een 'oud' abonnement terwijl deze pas is ingegaan nadat de prijzen zijn verlaagd.

• ASW1
quote:
Snippo schreef op maandag 20 februari 2017 @ 17:30:
Ben benieuwd naar hun reactie. Waarschijnlijk doen ze er niets mee, maar naar mijn idee is het wel raar dat ik nu vast zit aan een 'oud' abonnement terwijl deze pas is ingegaan nadat de prijzen zijn verlaagd.
Het hangt er vanaf wat er uit het geding gaat komen wat ik heb opgestart bij de Geschillencommissie.
Mogelijk komt daar een bruikbare uistpraak uit waarmee iedereen naar de geschillencommissie kan.
In de praktijk zal dat betekenen dat HN de systemen dan moet aanpassen om iedereen toegang te geven tot de nieuwe actietarieven bij een bundelwijziging.

Ik wilde bij deze nog een oproepje plaatsen; ik wil zoveel mogelijk reacties verzamelen van de klantenservice van HN op klachten van abonnees die dit aangekaart hebben. Dit omdat er al de meest idiote reacties/uitvluchten zijn langsgekomen waarom ze denken dat ze zich niet aan die tariefsvoorwaarden hoeven houden.

Wat ik graag van jullie krijg is het volgende:
Jouw reactie/klacht/vraag aan de klantenservice, vermeld daarbij welk medium je gebruikt hebt (email, twitter e.d.), en vervolgens welke reactie je daarop gekregen hebt.
Liefst complete copy/paste, en voorzien vamn data.
Als je wilt anonimiseren mag dat, maar liever gewoon met je naam.
Stuur me een PM dan geef ik je een emailadres waarop je me kunt mailen.

• Snippo
In mijn geval was het niet een bundelwijziging, maar een compleet nieuw abonnement van één jaar.

Ik wacht de reactie van HN af en dan zal ik hem met je delen.

• ASW1
quote:
Snippo schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:22:
In mijn geval was het niet een bundelwijziging, maar een compleet nieuw abonnement van één jaar.
Voorheen kon je altijd je bundel wijzigen waarna je gebruik maakte van de nieuwe tarieven.
Zo staat het ook in de voorwaarden dat dat zou moeten kunnen, jij ook dus.

• paulb_nl
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 29-04 17:17
Ik heb nu sinds een paar dagen 4g en ik had verwacht dat het bereik beter zou zijn dan 3g maar het is zelfs slechter. Mijn telefoon is de HTC One M8 en die ondersteunt de 800MHz frequentie.

Nog steeds is het bereik van 2g het beste. Met 3g/4g 1 streepje en met 2g vol bereik. Hebben jullie wel een beter bereik met 4g?

• ASW1
Wat versta je onder "beter", alleen het aantal streepjes dat je telt of heb je ook speedtests gedaan?

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10:34
quote:
paulb_nl schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:00:
Ik heb nu sinds een paar dagen 4g en ik had verwacht dat het bereik beter zou zijn dan 3g maar het is zelfs slechter. Mijn telefoon is de HTC One M8 en die ondersteunt de 800MHz frequentie.

Nog steeds is het bereik van 2g het beste. Met 3g/4g 1 streepje en met 2g vol bereik. Hebben jullie wel een beter bereik met 4g?
Er zit een verschil in het aantal streepjes. Met 1 streepje heb nog steeds een prima en snelle verbinding via 4G, bij 3G zal het net wel/niet werken en als het werkt, dan veel trager dan 4G

2G is erg traag, ook al heb je vol bereik.

Vodafone heeft 3G alleen op een hoge frequentie zitten, dus zal best kunnen dat er een 3G mast in de buurt zit en de 4G mast op een andere plek.

Of ervaar je dit op meerdere plekken?

• wmeester
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:54
quote:
jaspernts schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:20:

-Bij MCC, voer 204 in.
-Bij MNC voer 04 in.

Beter laat dan nooit; ik moet op mijn Windows Phone i.c.m. HN ook altijd het vodafone apn nemen. Ik hoef alleen de MCC en MCN gegevens niet in te vullen.
Kan je je telefoon wel de automatische vodafone configuratie laten nemen?

• paulb_nl
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 29-04 17:17
quote:
ASW1 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:04:
Wat versta je onder "beter", alleen het aantal streepjes dat je telt of heb je ook speedtests gedaan?
Beter als in meer streepjes. 4g met 1 streepje zal vast sneller zijn dan 3g op 1 streepje maar het gaat er mij om dat ik ongeveer hetzelfde aantal streepjes verwacht als 2g en niet net zoals 3g maar 1 streepje.
quote:
krakendmodem schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:16:
[...]

Vodafone heeft 3G alleen op een hoge frequentie zitten, dus zal best kunnen dat er een 3G mast in de buurt zit en de 4G mast op een andere plek.

Of ervaar je dit op meerdere plekken?
Als de kaarten op 4gmasten.nl kloppen dan staan de masten voor 2g, 3g, en 4g op dezelfde plek. Op een andere locatie heb ik ook dat het aantal streepjes minder is bij 4g.

Het zou toch zo moeten zijn dat het bereik van 4g binnen ongeveer gelijk is aan 2g doordat ze dezelfde lage frequenties gebruiken? 800 en 900 Mhz.

Het lijkt er nu op dat of mijn telefoon of hollandsnieuwe alleen de 1800Mhz gebruikt op 4g.

paulb_nl wijzigde deze reactie 24-02-2017 00:00 (22%)

• CrazY1985
quote:
paulb_nl schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 23:53:

Het lijkt er nu op dat of mijn telefoon of hollandsnieuwe alleen de 1800Mhz gebruikt op 4g.
Dit gevoel kreeg ik op het toestel van mijn vriendin ook al.

Zij heeft een Samsung Note 4 en bij ons in de wijk slechts 1 streepje bereik (op 4G).
Dit terwijl er een mast hemelsbreed zo'n 500 meter bij ons vandaan staat.
Deze mast zou 800mhz zijn. Aldus 4gmasten.nl
Op deze zelfde mast zit ook een 3G frequentie op 2100mhz. 3G geeft qua streepjes wel volledig bereik door heel de wijk.

Een kleine 800 meter hemelsbreed de andere kant op staat een 1800mhz mast op 4G..

Zou haar telefoon dan ook alleen met de 1800mhz mast verbinding maken voor een 4G verbinding?!

Vanaf begin april kan ik het verschil gaan bekijken.
Dan ga ik zelf over naar Vodafone en zou ik met mijn eigen toestel sowieso verbinding kunnen maken met de 800mhz 4G mast .

CrazY1985 wijzigde deze reactie 24-02-2017 10:29 (10%)

Pagina: 1 ... 39 40 41 Laatste

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One (Scorpio) Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*