Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

HollandsNieuwe: Discussie- en ervaringentopic Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 38 39 40 Laatste
Acties:

• WoKo
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 13:21
Voor de mensen die Thoorn gebruiken, dit is op dit moment niet mogelijk door een uitspraak van de AFM
quote:
Wat is er aan de hand?
De Autoriteit FinanciŽle Markten (AFM) heeft op 24 november 2016 aangegeven dat Thoorn.nl kredieten vertrekt, door een deel van het beltegoed als geldsom aan de consument te verstrekken. Voor deze werkzaamheden is volgens de AFM een vergunning als financiŽle dienstverlener vereist. Een vereiste hiervoor is echter dat de kosten per maand voor de consument slechts 1% boven de opbrengsten liggen. Dit betekent dat Thoorn.nl voor § 10 beltegoed minimaal een bedrag van § 9,90 zou moeten uitbetalen. Dit is echter onmogelijk, gezien Thoorn.nl een veel lager bedrag van de provider krijgt uitgekeerd. Hierdoor is het voor Thoorn.nl onmogelijk een vergunning te verkrijgen.
Wat nu?
Omdat het niet mogelijk is een vergunning te krijgen voor de huidige dienstverlening, heeft Thoorn.nl besloten de werkzaamheden stil te leggen, totdat wij een alternatieve oplossing hebben. Dit kan bijvoorbeeld zijn dat er producten kunnen worden aangekocht, in plaats van een geldsom uitgekeerd te krijgen. Meer informatie hierover volgt nog.
Bron

Dit is wel jammer. Hoop dat er iets "geregeld" kan worden!

/edit
Wat verder gezocht, een mogelijkheid wordt hier geboden: http://www.beltegoedover.nl/nieuwe-methode.php

Deze keren uit in bitcoins. Voor mij geen optie maar voor anderen wellicht wel?

WoKo wijzigde deze reactie 08-12-2016 15:33 (7%)

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 12:59
Ik begrijp er niets van en vind het een hele rare uitspraak. Er wordt toch helemaal geen krediet verstrekt door thoorn? :?

• MK1998NL
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK1998NL

Sneller dan het licht :)

Voor §10 9,90 beltegoed uitbetalen, dat komt er dus nooit. Ik betaal §14 en krijg §23... dan zou ik dus 23*0.99=22,77, oftewel 22,77-14=8,77 winst als ik mijn volledige beltegoed zou terug bellen...

Dan zou ik gewoon 200+ abonnementen nemen, duurt me nog geen 10 minuten om alles terug te bellen (=6/uur, 8u/week = 48/week, *4,5 = 216) en dan ben ik wel 216*8.77 = §1894,32 rijker... een uurloon van §52...

Ik zie het al voor me _o-

iMac medio 2011 - i5@2,5Ghz | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | LG G2 | Xbox One ;) | LPG powered

• ASW1
quote:
Daaruit blijkt al dat beltegoed geen geld is maar een dienst waar de provider een fictieve (uit de duim gezogen) waarde aan hangt.
Dat je dat tegoed aan een derde geeft die daar wel een bedrag aan toekent en uitkeert is een tweede verhaal.

Maar het is natuurlijk ook vreselijk allemaal al die mensen die elke maand in de problemen komen omdat thoorn ze krediet heeft verstrekt. Het is maar goed dat we de AFM hebben om hard op te treden. Kost wat belastinggeld maar dan heb je ook een daadkrachtige organisatie die daar optreedt waar de pijn zit. :)F
quote:
ASW1 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 19:25:
[...]

Daaruit blijkt al dat beltegoed geen geld is maar een dienst waar de provider een fictieve (uit de duim gezogen) waarde aan hangt.
Dat je dat tegoed aan een derde geeft die daar wel een bedrag aan toekent en uitkeert is een tweede verhaal.

Maar het is natuurlijk ook vreselijk allemaal al die mensen die elke maand in de problemen komen omdat thoorn ze krediet heeft verstrekt. Het is maar goed dat we de AFM hebben om hard op te treden. Kost wat belastinggeld maar dan heb je ook een daadkrachtige organisatie die daar optreedt waar de pijn zit. :)F
Ik ben ook heel blij dat de AFM al die mensen beschermt tegen de kredieten van Thoorn en doet wat de telefoonmaatschappijen willen, om hun oligopolistische en markt-inatransparante verdienmodellen en prijsconstructies te beschermen tegen burgers. Gelukkig houdt zij zich met Thoorn bezig en niet met onbelangrijke zaken zoals instabiliteit bij de banken gedurende de laatste paar decennia of het huidige waterhoofd van de financiŽle wereld. Ik draag graag bij aan het steunen van de banken als onze staatsschuld weer eens met tientallen miljarden stijgt om weer een reddingsplan te financieren voor de lonen van al die arme bankmanagers.

Overigens loopt mijn abonnement over een maand af en neig ik ernaar over te stappen naar Telfort:

- gratis 4G
- KPN-netwerk, heeft betere dekking op plaatsen waar ik kom
- minuten en MB's drie maanden houdbaar
- gratis telefoneren na de tiende minuut van een gesprek
- niet duurder dan HN
- §5 per maand korting als je ook vast internet van Telfort hebt, wat ik overweeg

Vodafone Friends & Family heeft wel een iets goedkoper abonnement, maar dat heeft dan weer niet bovengenoemde voordelen.

Cerberus_tm wijzigde deze reactie 08-12-2016 20:52 (16%)

• giovanni2903
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 21-02 23:36
quote:
agaam schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:07:
Nou lekker dan van Hollandsnieuwe, heb hier dagen geen vast internet gehad, dus maar via mijn mobiel
nou dat heb ik geweten, pagina is niet eens te openen, waar staat hij op, een klein g :( , geen 3g geen h+.
dus hollandsnieuwe maar weer gebeld, om mijn contract op te zeggen, heb dus ook even direct gezegd wanneer ze es gaan beginnen met 4g nou nog niet bekend dus.
lang verhaal kort te maken, we sturen het door naar de Td, en dus weer de standaard mail van hun.
belachelijk Hollandsnieuwe zal heel blij zijn als ik bij deze SLECHTE Provider wegben :( . ........... de puntjes begijpen jullie, maar laat het hier zeker niet bij zitten, hoezo Vodafone, zou niet eens willen dat hun het netwerk verkrachten :( :( :(
citaat

Na een onderzoek is gebleken dat je optimaal gebruik kan maken en gebruik maakt van je abonnement.
Tevens is er op je aangegeven postcode voldoende dekking om gebruik te kunnen maken van je abonnement.

Vertrouwend je voldoende te hebben geÔnformeerd.

pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
had het laatst ook 3 dagen, had opeens een G in mijn huis ipv h+, maar opeens was het weer normaal.
hopelijk zeggen ze uiteindelijk je contract af..

PS3/4: Gi0vanni2903 - Xperia Z2 - PC: http://oi63.tinypic.com/200z7yw.jpg

• giovanni2903
quote:
WoKo schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:30:
Voor de mensen die Thoorn gebruiken, dit is op dit moment niet mogelijk door een uitspraak van de AFM

[...]

Bron

/edit
Wat verder gezocht, een mogelijkheid wordt hier geboden: http://www.beltegoedover.nl/nieuwe-methode.php

wat een naaistreek, gelukkig ga ik over 4 maanden toch weg want HN is kut en door het AFM is het nu dus al helemaal niet aantrekkelijk meer om er te blijven

• Amafi
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13:50

Amafi

Amafi

quote:
agaam schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:07:
Nou lekker dan van Hollandsnieuwe, heb hier dagen geen vast internet gehad, dus maar via mijn mobiel
nou dat heb ik geweten, pagina is niet eens te openen, waar staat hij op, een klein g :( , geen 3g geen h+.
dus hollandsnieuwe maar weer gebeld, om mijn contract op te zeggen, heb dus ook even direct gezegd wanneer ze es gaan beginnen met 4g nou nog niet bekend dus.
lang verhaal kort te maken, we sturen het door naar de Td, en dus weer de standaard mail van hun.
belachelijk Hollandsnieuwe zal heel blij zijn als ik bij deze SLECHTE Provider wegben :( . ........... de puntjes begijpen jullie, maar laat het hier zeker niet bij zitten, hoezo Vodafone, zou niet eens willen dat hun het netwerk verkrachten :( :( :(
citaat

Na een onderzoek is gebleken dat je optimaal gebruik kan maken en gebruik maakt van je abonnement.
Tevens is er op je aangegeven postcode voldoende dekking om gebruik te kunnen maken van je abonnement.

Vertrouwend je voldoende te hebben geÔnformeerd.

pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
Let op bij Hollandsnieuwe. Onderzoek bestaat bij hun uit de dekkingskaart bekijken.
En onderzoek of je optimaal gebruik kan maken bestaat uit een controle of je weleens gebeld hebt of geinternet hebt de laatste maand. Waar dat dan ook geweest is. |:(

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Nu online

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Tja ik heb zakelijk KPN 4G en privť dus Hollands Nieuwe. Thuis is het drama met KPN en optimaal met Hollands Nieuwe. Geen big deal, want thuis werk ik normaal gesproken niet :)

Maar het zou toch geen verrassing moeten zijn als je normaal gesproken ook gprs hebt er niet omdat je geen vast internet hebt je snelheid automagisch hoger wordt?

• agaam
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 09:57

agaam

dit is mijn huisdier

quote:
Amafi schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:09:
[...]

Let op bij Hollandsnieuwe. Onderzoek bestaat bij hun uit de dekkingskaart bekijken.
En onderzoek of je optimaal gebruik kan maken bestaat uit een controle of je weleens gebeld hebt of geinternet hebt de laatste maand. Waar dat dan ook geweest is. |:(
Ja klopt je hebt helemaal gelijk, hadden ze bij mij ook gedaan en dan de standaard mail :( slaat dus echt nergens op bij hun, zodra ik weg kan zien ze mij nooit weer terug.
heb ook even via twitter een antwoordt en vraag geplaatst, maar natuurlijk ook geen antwoord van hun |:(

agaam wijzigde deze reactie 09-12-2016 23:00 (8%)

• ASW1
quote:
Cerberus_tm schreef op donderdag 8 december 2016 @ 20:49:
[...]

Overigens loopt mijn abonnement over een maand af en neig ik ernaar over te stappen naar Telfort:
...

Vodafone Friends & Family heeft wel een iets goedkoper abonnement, maar dat heeft dan weer niet bovengenoemde voordelen.
Ben me ook aan het oriŽnteren voor een nieuw abonnement voor mijn vrouw.
Had net een verlenging afgesloten bij HN maar die kan ik nog annuleren tot de 21e.
Wanneer Thoorn ermee ophoudt dan is HN nog maar weinig interessant.
Overigens deed Thoorn het vanavond nog wel, ik denk dat morgen of zondag de stekker eruit gaat.

Heb eigenlijk sowieso geen zin meer in een tweejarig contract, liefst maandelijks opzegbaar als dat kan.
Telfort is aantrekkelijk met de combideal (heb vast internet van ze) maar dan zit je dus dubbel vast met je contracten. Ik heb daar gewoon niet zo'n zin in, liefst wil ik kunnen overstappen als er eens echt een mooie deal langskomt.
Hoop dat er voor mijn vrouw nog een leuke sim-only aanbieding komt voor het einde van het jaar, heb in voorgaande jaren goede aanbiedingen gezien van providers die hun klantenbestand nog wat op willen krikken in het boekjaar maar tot nog toe nog niet echt iets gezien.

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

quote:
ASW1 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 23:01:
[...]

Had net een verlenging afgesloten bij HN maar die kan ik nog annuleren tot de 21e.
Overigens deed Thoorn het vanavond nog wel, ik denk dat morgen of zondag de stekker eruit gaat.

Heb eigenlijk sowieso geen zin meer in een tweejarig contract, liefst maandelijks opzegbaar als dat kan.
Telfort is aantrekkelijk met de combideal (heb vast internet van ze) maar dan zit je dus dubbel vast met je contracten. Ik heb daar gewoon niet zo'n zin in, liefst wil ik kunnen overstappen als er eens echt een mooie deal langskomt.
Hoop dat er voor mijn vrouw nog een leuke sim-only aanbieding komt voor het einde van het jaar, heb in voorgaande jaren goede aanbiedingen gezien van providers die hun klantenbestand nog wat op willen krikken in het boekjaar maar tot nog toe nog niet echt iets gezien.
Ik zou nog heel goed na denken over HN, zijn genoeg die veel beter zijn als deze bagger provider, met slechte services.

• giovanni2903
quote:
ASW1 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 23:01:
[...]

annuleren zou ik sws doen, alles is beter dan HN zowat..

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
Ik heb de knip getrokken en afgekocht, liep nog tot Mei maar ik trok het niet meer. 4 november verzoek in gediend en vanavond het akkoord gekregen. Nu diep bukken en zuchten voor de tarieven van KPN; maar wel bereikbaar. Vanaf het begin bij HN klant geweest (januari '11) maar ik zie het eind naderen. Sterkte allen!

• giovanni2903
quote:
Erwin schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 00:36:
Ik heb de knip getrokken en afgekocht, liep nog tot Mei maar ik trok het niet meer. 4 november verzoek in gediend en vanavond het akkoord gekregen. Nu diep bukken en zuchten voor de tarieven van KPN; maar wel bereikbaar. Vanaf het begin bij HN klant geweest (januari '11) maar ik zie het eind naderen. Sterkte allen!
ik nog tot eind maart, dan ben ik er na 4 jaar ook weg. finally

• Erwin
  • Nu online
quote:
giovanni2903 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 01:39:
[...]

ik nog tot eind maart, dan ben ik er na 4 jaar ook weg. finally
Blijf drammen dan komen ze met een gunstige oplossing :Y)

• rotvogel
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 07:22

rotvogel

Linux gebruiker sinds 1996

Vooral ook flink via social media klagen en dat een tijdje volhouden werkt prima. Na een paar zeer negatieve twitter berichten en via facebook kwamen ze met een goede oplossing die recht deed aan de situatie: geen dekking op huisadres. Dus einde contract dat nog een aantal maanden zou lopen (zonder toestel).

I read your email. PVOutput

• ASW1
quote:
giovanni2903 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 00:25:

annuleren zou ik sws doen, alles is beter dan HN zowat..
We gebruiken allebei HN al een jaar of vier naar tevredenheid.
Maar zonder cashback mogelijk (=unique selling point van HN) zijn er vergelijkbare deals qua prijs te vinden waarbij je wel 4G krijgt.

De dekking van HN is niet optimaal aangezien het alleen Vodafone 3G is op de 2100mhz. Ik merk dat met een Vodafone prepaid kaartje dat wel 4G geeft ik dekking op plaatsen krijg waar ik dat met HN niet heb.
Heb dus eigenlijk geen zin om weer een HN contract af te sluiten zonder te weten of ze eindelijk eens 4G gaan ondersteunen.
En daarnaast ben ik de langdurige contracten ook een beetje zat waarbij je de hele contractperiode niet weg kunt, en aan het einde kun je het niet contractvrij door laten lopen wŠnt dat is dan stervensduur.

Dus ik ga op zoek naar of een maandelijks contract of een contract dat na afloop voor dezelfde prijs doorloopt.
Ben is een goede kandidaat.

Aan de andere kant, misschien wordt de soep met de AFM niet zo heeft gegeten.
Heb overigens gisteravond Thoorn nog gewoon kunnen gebruiken. Mocht er alsnog een acceptabele cashback aanbieder blijken te zijn de komende weken dan plak ik er nog een jaartje HN aan vast

• Barrycade
  • Nu online

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Hebben jullie dan zo'n grote bundel genomen?

Ik vind HN juist zo interessant dat bij het einde van je bundel je goedkoop tegoed kan bijkopen voor hetzelfde tarief als je abbo.

Dus mijn data verbranden doe ik zelf al.

Daarnaast geen enkel probleem met dekking. Ik woon in de Randstad en werk daar ook en overal 3G of H+ ook binnen.

Net weer jaartje aan vastgeplakt. A5 2016 was 216 euro bij een jaartje verlengen. Goedkoopste aanbieder van los toestel was 298 euro. Dus prima deal.

Barrycade wijzigde deze reactie 10-12-2016 15:42 (18%)

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
quote:
WoKo schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:30:

[...]

Bron

/edit

Ik zie niks staan op de site van Thoorn. Lijkt gewoon nog hetzelfde.

• giovanni2903
quote:
Erwin schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 01:41:
[...]

Blijf drammen dan komen ze met een gunstige oplossing :Y)
ik heb geen recht op klagen qua de geleverde diensten, maar dat er geen grotere bundel is van 1gb en geen 4g...

• giovanni2903
quote:
Barrycade schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 15:41:
Hebben jullie dan zo'n grote bundel genomen?

Ik vind HN juist zo interessant dat bij het einde van je bundel je goedkoop tegoed kan bijkopen voor hetzelfde tarief als je abbo.

Dus mijn data verbranden doe ik zelf al.

Daarnaast geen enkel probleem met dekking. Ik woon in de Randstad en werk daar ook en overal 3G of H+ ook binnen.

Net weer jaartje aan vastgeplakt. A5 2016 was 216 euro bij een jaartje verlengen. Goedkoopste aanbieder van los toestel was 298 euro. Dus prima deal.
ik heb 1gb internet, wat bij HN de max is. dat is voor mij inmiddels echt te weinig en wil gewoon meer. aan "beltegoed" heb ik elke maand 10,50 euro (er is maar 1 grotere bundel wat dat betreft). omgerekend is dat tegoed 275 mb's/smsjes/belminuten, wat voor mij dus eigenlijk altijd voor mb's gebruikt word, maar 1275 is alsnog te weinig :P

wil gewoon 3gb of 5gb, dus dat ga ik in maart nemen bij tele2. heb ik ook gelijk 4g _/-\o_

• ASW1
quote:
giovanni2903 schreef op zondag 11 december 2016 @ 02:50:
[...]

ik heb geen recht op klagen qua de geleverde diensten, maar dat er geen grotere bundel is van 1gb en geen 4g...
De grootste bundel is 2gb (2000mb/min/sms).

Als je nog 275 eenheden plus een losse 1gb bundel hebt dan zit je nog in de oude abonnementsvorm.
Je kunt dat aanpassen zonder dat de einddatum van je huidige contract verschuift.
Let wel op dat je in de nieuwe abonnementsvorm je overgebleven tegoed aan het einde van de maand niet meer mee kunt nemen.
quote:
xileS schreef op zondag 11 december 2016 @ 01:05:
Ik zie niks staan op de site van Thoorn. Lijkt gewoon nog hetzelfde.
Dan moet je even uitloggen. Overigens kon ik gisteren en eergisteren nog gewoon cashen.

• xileS
  • Niet online
quote:
ASW1 schreef op zondag 11 december 2016 @ 09:26:
[...]

Als je nog 275 eenheden plus een losse 1gb bundel hebt dan zit je nog in de oude abonnementsvorm.
Je kunt dat aanpassen zonder dat de einddatum van je huidige contract verschuift.
Let wel op dat je in de nieuwe abonnementsvorm je overgebleven tegoed aan het einde van de maand niet meer mee kunt nemen.

[...]
Dan moet je even uitloggen. Overigens kon ik gisteren en eergisteren nog gewoon cashen.
Ah zie nu op de pc idd wel wat staan, maar zodra je inlogd zie je niks meer hierover. Zie mijn niet uitbetaalde tegoed onder 7 euro ook nog gewoon staan. Alles lijkt gewoon nog normaal zeg maar, maar ben benieuwd of het mogelijk gaat blijven in de toekomst. Dit speelt zeker wel mee om blijven te verlengen bij HN of niet.

• giovanni2903
quote:
ASW1 schreef op zondag 11 december 2016 @ 09:26:
[...]

[...]
oude abovorm is wat fijner vind ik, ik zing de tijd wel uit

• CrazY1985
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21-02 22:46
Mijn abonnement loopt in April af.
Voor mij is het dan, na 4 jaar tevreden klant geweest te zijn, ook tijd om verder te gaan kijken.

Ik kom tegenwoordig op plekken waar ik nauwelijks of geen bereik heb.
Laat staan dat er een 3G verbinding beschikbaar is.

Dit is mij pas echt op gaan vallen na de simkaart wissel die eerder dit jaar plaats heeft gevonden.
Daarvoor had ik er wel eens last van, maar veel minder dan tegenwoordig.

Daarnaast geniet ik nu nog van een oude vorm met 3 maanden beltegoed sparen. Dat is er bij een verlenging ook vanaf.

Qua service heb ik verder geen klachten. De problemen en/of vragen die ik gehad heb zijn altijd netjes opgelost zonder enig weerwoord.

Ik denk dat ik een switch naar Telfort ga maken. Nagenoeg gelijke prijzen, maar wel op het KPN netwerk en met 4G.

CrazY1985 wijzigde deze reactie 12-12-2016 12:17 (9%)

MSI GS70 2PC Stealth | Xbox One | Samsung Galaxy S5 G900F

En vergeet niet, 3 maanden beltegoed en databundel meenemen bij Telfort, en gesprekken gratis na de 10e minuut. Ik aarzel nog maar neig ook naar Telfort nu, ik loop af over een maand.

• bombadil
  • Registratie: september 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

HN blijft goedkoop en overzichtelijk. Enige echte issue is dat mijn online uitgeschakelde voicemail toch aanstaat.

De laatste maanden reis ik wat meer en ik ondervind op veel plaatsen in Holland en Utrecht (ondermeer in de trein en op de stations) een zeer trage internet-dekking (S5). Ik zie "h" en "g" vaker voorbijkomen dan "3g". Dat is toch wel een probleem.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Phentaq
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 18-02 18:20
Is beltegoed.nl niet wat als thoorn ermee kapt? Ik dacht dat beltegoed.nl voordeliger was.

• ASW1
Alle cash-voor-beltegoed-aanbieders moeten met de huidige constructie stoppen.
Thoorn gaat door met dezelfde bitcoinconstructie waar "beltegoedover" ook mee kwam door niet langer geld maar bitcoins uit te keren.
Ik ga het eens proberen om te zien hoe omslachtig dit is, misschien valt het allemaal wel mee en ga ik een bitcoinspaarpotje opbouwen.

Zonder cashback is HN lang niet meer de goedkoopste aanbieder;
Ben biedt 1000mb/100min aan voor 8 euro (9 euro maandelijks opzegbaar, 4G 2 extra)
simpel doet dat zelfs voor 7,50 (4G 2,5 extra)
youfone voor 8,50 (3G)

Het hangt natuurlijk erg af van de grootte van de databundel en of en hoeveel je wilt bellen voor wat de goedkoopste aanbieder is, en daarnaast of je wel/niet zonder 4G wilt.

De telfort abbo's zijn niet zo heel goedkoop vind ik, alleen wanneer je combikorting gebruikt is het aantrekkelijk.
Maar het irritante van die combikorting is dat je beide abbo's moet aanhouden om aanspraak te blijven maken op de korting, wat ook reuze onhandig is wanneer je in de toekomst wilt overstappen en die abbo's lopen niet gelijk. Juist daarom vind ik maandelijks opzegbaar van Ben erg aantrekkelijk; je zit nergens aan vast en als er een keer een echt mooie aanbieding langskomt dan kun je die altijd pakken.

In die zin hoop ik nog steeds op een wanhopige provider die voor het eind dan 2016 nog een target moet halen en dat gaat doen met een prijsstunt, dat is de laatste jaren wel vaker langsgekomen dus wie weet wat er voor het einde van de maand nog komt...

ASW1 wijzigde deze reactie 13-12-2016 09:28 (62%)

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

:Update. opzeggen hollandsnieuwe.
ik heb al een aantal keren naar jullie gebeld over het Bereik bij mij thuis en buiten,
dat het gewoon slecht is, dan kijken ze bij mijn Postcode gebied en zeggen nee hoor niks aan de hand bij u in de buurt maar sturen het door naar de Td.
daar krijg ik dan het antwoord u gebruikt Data en Telefoon dus niks aan de hand volgens hun.
heb vandaag dus weer gebeld en nu kreeg ik dus dit mail adres van de klanten services.
ik kon het dus wel afkopen oke zij ik, maar dat is dan inclusief uw lopende maanden + telefoon maanden.
oke telefoon wil ik afkopen dat is het probleem niet, maar ga dus niet mijn Bel Sms Internet maanden betalen, terwijl ik wil overstappen op andere provider.
en dus ook mijn nummer wil meenemen.
dus mocht dit tot een akkoord met jullie komen, wil ik mijn nummer dus meenemen.
oja de medewerker die ik aan de lijn had vandaag heeft het ook nog vermeld dus daar kunnen jullie ook genoeg info vinden. krijg ik dus weer hun standaard mail op, komt hier onder te staan.
Onlangs heeft u contact opgenomen met onze klanten service, in verband met het feit dat u wel bereid bent om het toestel af te kopen maar niet het abonnement gedeelte.

ze zijn zelfs nog te beroerd om een citaat te geven, dus zetten ze er maar een vraagteken neer.
lijkt toch nergens naar of wel? ze blijven dus vasthouden aan hun postcodecheck 8)7 8)7

?

Echter kom ook ik tot de conclusie dat:

a) het signaal in uw postcode gebied stabiel is

b) u toch wel gebruik kan maken van de diensten.

?

Hierop is ook afkoop optie gebasseerd.

?

?

Hopend u hiermee voldoende te hebben geÔnformeerd.
Carlo :( :(
Hollandsnieuwe

agaam wijzigde deze reactie 16-12-2016 23:06 (12%)

• xileS
  • Niet online
Bij mij thuis is juist het Vodafone netwerk de enige die fatsoenlijk bereik heeft binnen. Ik zat eerst namelijk bij Simyo (KPN netwerk) en die had nauwelijks bereik binnen. Ik had ergens een Vodafone prepaid simkaart kunnen bedachten om het bereik te testen, voordat ik een abo aanging. Misschien ook een idee als je overstapt naar een ander netwerk. Natuurlijk erg vervelend om vast te zitten aan een abo, waarvan je geen goed gebruik van kan maken. Er vanaf komen is in praktijk niet altijd even makkelijk blijkbaar.

• Barrycade
  • Nu online

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Niets ten nadele van agaam.

Maar als zijn communicatie naar HN in de vorm is zoals zijn bovenstaande post snap ik wel dat ze m niet zo goed begrijpen.

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

quote:
Barrycade schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 07:00:
Niets ten nadele van agaam.

Maar als zijn communicatie naar HN in de vorm is zoals zijn bovenstaande post snap ik wel dat ze m niet zo goed begrijpen.
oke snap ik, maar als je het beter weet (bedoel ik niet kwaad) voor een betere opzeg brief hou ik mij aanbevolen ;) mag via Dm.

• ASW1
Hierboven staat dus een conceptbrief die je wilt gaan versturen begrijp ik dat goed?
Want je plempt hier zomaar een stuk tekst neer en dan moeten wij gaan uitvogelen waar we naar kijken...

Als dat zo is moet je het kort en zakelijk houden.
"Beste klantenservice HN,
sinds ik uw mobiele diensten afneem is het mij duidelijk geworden dat ik op mijn thuisadres onvoldoende dekking heb om te kunnen bellen/internetten via het netwerk van Hollands Nieuwe.
Ondanks meermaals contact met uw klantenservice heeft dat helaas niet tot een oplossing mogen leiden.
Er is simpelweg onvoldoende netwerkdekking op mijn huisadres aanwezig om de diensten van HN te kunnen afnemen.
Ik stel u dan ook in gebreke voor het niet kunnen leveren van de afgenomen dienst.
Als oplosssing stel ik voor een kostenloze voortijdige beeindiging van het contract.
mvg, etc"

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

quote:
ASW1 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 14:14:
Hierboven staat dus een conceptbrief die je wilt gaan versturen begrijp ik dat goed?
Want je plempt hier zomaar een stuk tekst neer en dan moeten wij gaan uitvogelen waar we naar kijken...

Als dat zo is moet je het kort en zakelijk houden.
"Beste klantenservice HN,
sinds ik uw mobiele diensten afneem is het mij duidelijk geworden dat ik op mijn thuisadres onvoldoende dekking heb om te kunnen bellen/internetten via het netwerk van Hollands Nieuwe.
Ondanks meermaals contact met uw klantenservice heeft dat helaas niet tot een oplossing mogen leiden.
Er is simpelweg onvoldoende netwerkdekking op mijn huisadres aanwezig om de diensten van HN te kunnen afnemen.
Ik stel u dan ook in gebreke voor het niet kunnen leveren van de afgenomen dienst.
Als oplosssing stel ik voor een kostenloze voortijdige beeindiging van het contract.
mvg, etc"
Ja klopt die heb ik verstuurd ik zie nu ook dat het een beetje moeilijk te lezen is, maar dat komt door constant die zelfde antwoorden van hun met de postcode check, en ik heb ook een telefoon bij hun afgenomen vandaar het verhaal van ben bereid de kosten van de telefoon te betalen. maar bedankt voor je voorbeeld brief.

• ASW1
Die heb je dus al verstuurd, ook dat was niet duidelijk.

Je begrijpt toch wel dat als je hier alleen letterlijk zo'n brief neerplempt dat wij ook niet kunnen weten wat er aan de hand is?

Begin zo'n post nou eens met "ik heb vandaag/vorige week de volgende brief verstuurd naar hollands nieuwe:" en dan zet je de inhoud van die brief tussen aanhalingstekens daarachter, zodat wij begrijpen dat je uit die brief aan het citeren bent.

Probeer het eens iets meer te bekijken vanuit het standpunt van degene met wie je wilt communiceren; die begrijpen niet automatisch wat jij allemaal in je hoofd hebt, dus je moet dat een beetje structuur geven.

• Lieuwe15
  • Laatst online: 10:28
Het is de laatste tijd weer dramatisch met het bijschrijven van het tegoed...
De 1e van de maand toen m'n betere wederhelft bijgeschreven moest krijgen, maar dat werd pas ergens in de middag na veel klagen op faceboook.
En nu heb ik er ook last van.. Erg vervelend als je de rest van het beltegoed opgebeld hebt..

• xileS
  • Niet online
Ja erg jammer, dat tegoed niet meer 3 maanden houdbaar is. Wel is als je zelf opwaardeert, het tegoed 6 maanden houdbaar. Misschien is dat een optie om als backup te gebruiken.

• Lieuwe15
  • Laatst online: 10:28
Ontvang net een smsje.
quote:
Beste klant, het maandelijkse tegoed wordt vanmiddag toegekend, later dan gebruikelijk. Excuses voor het ongemak. Groeten, hollandsnieuwe.
Dus komt wel goed en heb het niet direct nu nodig.

• ASW1
quote:
Lieuwe15 schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:52:
... Erg vervelend als je de rest van het beltegoed opgebeld hebt..
Mja, vooral i.c.m. thoorn.

Heb laatst voor beide abbo's weer §5 extra beltegoed weten los te praten vanwege hetzelfde euvel, dat is dan weer 6 maanden geldig.

• wmeester
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20-02 20:21
Ik had nog 128 euro openstaan bij Thoorn, maar even laten uitbetalen.
Grootste voordeel van HN voor mij was dat ook roaming netjes van het tegoed afging. Volgend jaar is dat bij alle providers het geval. Mijn abonnement loopt pas in april af dus heb nog even de tijd om wat moois uit te zoeken.

• ASW1
Weet iemand of nadat je je bundel omhoog aanpast hebt je daarna ook weer omlaag kunt zonder dat je daarbij meer gaat betalen?

(oftewel, wanneer je de bundel later weer omlaag wil gooien, maak je dan nog steeds van de actietarieven gebruik of ga de dan de standaardtarieven betalen?)

• Snippo
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 11:51
Ik kreeg afgelopen week een email dat ik weer kon verlengen. Echter lijkt de situatie weinig veranderd t.o.v. van vorig jaar. Toen heb ik een ťťnjarig abonnement afgesloten omdat er toen nergens een goede deal te vinden was (toen §9 p.m. voor 300 min/sms/mb terwijl het 2 jaar daarvoor nog §7,50 voor 275 min/sms/mb was). Het 1000 min/sms/mb lijkt me relatief goedkoop, maar zoveel heb ik helemaal niet nodig.

Zijn er alternatieve aanbieder die simpele abonnementen (incl. data) aanbieden voor een aantrekkelijke prijs? Aan 100 mb heb ik in principe al ruim genoeg, maar het lijkt vaak een keuze tussen goedkoop en geen data, of 'duur' en heel veel data.

• ASW1
quote:
Snippo schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:09:
Ik kreeg afgelopen week een email dat ik weer kon verlengen. Echter lijkt de situatie weinig veranderd t.o.v. van vorig jaar. Toen heb ik een ťťnjarig abonnement afgesloten omdat er toen nergens een goede deal te vinden was (toen §9 p.m. voor 300 min/sms/mb terwijl het 2 jaar daarvoor nog §7,50 voor 275 min/sms/mb was). Het 1000 min/sms/mb lijkt me relatief goedkoop, maar zoveel heb ik helemaal niet nodig.

Zijn er alternatieve aanbieder die simpele abonnementen (incl. data) aanbieden voor een aantrekkelijke prijs? Aan 100 mb heb ik in principe al ruim genoeg, maar het lijkt vaak een keuze tussen goedkoop en geen data, of 'duur' en heel veel data.
Bij simpel kan het iets goedkoper, maar niet heel veel.
8 euro voor 250min, onbeperkt sms en 300mb.
Alleen dan zit je vast aan een tweejarig contract en betaal je 20 aansluitkosten; daar gaat je winst....

Goedkoper zou je uit zijn met een dual sim, en dan ťťn sim met een klein belabonnementje en de andere sim voor data met lebara one id voor 1ct/mb.

Of je blijft bij HN, neemt een tweejarig abonnenmentje van 10/mnd en op de laatste dag van elke maand verbel je je overgebleven tegoed naar thoorn. Lastig is wel dat dat in bitcoins moet tegenwoordig.
Na twee jaar trek je je bitcoinspaarpotje leeg en best kans dat daar dan een leuk bedrag op staat.

• Snippo
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 11:51
quote:
ASW1 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:31:
[...]

Bij simpel kan het iets goedkoper, maar niet heel veel.
8 euro voor 250min, onbeperkt sms en 300mb.
Alleen dan zit je vast aan een tweejarig contract en betaal je 20 aansluitkosten; daar gaat je winst....

Goedkoper zou je uit zijn met een dual sim, en dan ťťn sim met een klein belabonnementje en de andere sim voor data met lebara one id voor 1ct/mb.

Of je blijft bij HN, neemt een tweejarig abonnenmentje van 10/mnd en op de laatste dag van elke maand verbel je je overgebleven tegoed naar thoorn. Lastig is wel dat dat in bitcoins moet tegenwoordig.
Na twee jaar trek je je bitcoinspaarpotje leeg en best kans dat daar dan een leuk bedrag op staat.
Dat laatste zal hem wel gaan worden denk ik. Ik schat echter zo in dat ik dat bellen naar thoorn na een maand al zat ben :+ .
Maar de keuze tussen 300 voor §8 of 1000 voor §10 is niet zo heel moeilijk, ook al heb ik het helemaal niet nodig.

Of misschien dat ik een nieuwe telefoon met dual-sim aanschaf. Maar ook hier weer, ik heb helemaal geen nieuwe telefoon nodig want de oude doet het nog prima ook al gaat die al 3 jaar mee :+ .

• ASW1
quote:
Snippo schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:51:
[...]
Ik schat echter zo in dat ik dat bellen naar thoorn na een maand al zat ben :+ .
Dacht ik ook maar ben er toch wel consequent in, elektronische agenda maakt het makkelijk om een notificatie in te plannen elke maand.
Toch 5 piek ofzo als je maar de helft van je bundeltje gebruikt.
1e keer goed opzetten is wel even werk.

• 4x2
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:37

4x2

Niks

quote:
4x2 schreef op zondag 6 september 2015 @ 00:02:
Volgens hollandsnieuwe wisten ze van het probleem, maar hebben ze geen flauw idee waar het door komt.

Voor mij is het een lastig iets, de voorwaarden van HN bevallen me prima, maar als ik in Korea geen bereik heb zie ik geen andere keus dan overstappen op een andere provider, aangezien ik er vaker zal komen.
Even een update: zit nu sinds eind november in Z.Korea en heb nu wel gewoon bereik op mn HN nummer, dus blijkbaar hebben ze het gemaakt.
(Data eigenlijk niet geprobeerd, heb toch een lokaal simkaartje)

Niks

• Natsu
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 13:29
Ik kwam er onlangs achter dat hollandsnieuwe maandenlang 14§ heeft afgeschreven in plaats van §13 voor mijn 2 jarig 1000min/sms/mb abonnement. Alleen de eerste maand hadden ze het wel goed gedaan, daarna dacht ik dat het wel in orde was }:O
Gister contact opgenomen met de klantenservice, ook aangegeven dat ik het liefst had dat mijn contract omgezet werd naar 12 maanden. Zodat ik over kan naar een andere provider die wel 4g aanbiedt.
Vandaag al de volgende reactie:
quote:
Hartelijk dank voor uw e-mail wat u op 21 december jl. naar ons verzonden heeft. Hierin gaf u aan dat het contract niet correct is.

Via deze e-mail willen wij u kenbaar maken dat wij het contract hebben gewijzigd naar 12 maanden. Uw contract is per 11 december jl. maandelijks opzegbaar.

Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geÔnformeerd en wensen u fijne feestdagen toe!
_/-\o_

Had dit echt niet verwacht :o ben nu dus aan het kijken naar welke provider ik over zal gaan 8)

• Speedmaster
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 11:41

Speedmaster

Make my day...

quote:
Natsu schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:11:

ben nu dus aan het kijken naar welke provider ik over zal gaan 8)
Telfort is een optie, 4G, KPN netwerk, data en minuten mee voor maximaal 3 maanden.

• giovanni2903
of t-mobile, hebben ook goedkope abbonementen en een goed netwerk :)

• ASW1
De twee grootste bundels zijn iets goedkoper geworden zie ik net, allebei een euro omlaag.
De 1500 units kost nu 12 euro en de 2000 14 euro.

De 1500 bundel heeft daarmee nu een marginaal betere return rate (12/23=0,522) dan de 1000 bundel (10/19=0,526)

• giovanni2903
leuk joh, de "Mijn hollandsnieuwe" pagina ligt er al sinds gister uit. Inloggen op de app kan ook niet meer.. zal wel volgende week pas ergens gefixt worden aangezien ze nu lekker vrij zijn op kantoor -_-

giovanni2903 wijzigde deze reactie 31-12-2016 23:01 (10%)

• jan_oniem
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 16-02 23:58
De Android app van HN vraagt om in te loggen maar daarna blijft de app hangen. Dat is al minimaal een dag zo. De IOS app gaf gisteren dacht ik, nog antwoord maar blijft nu ook hangen.
Ook de webversie "Mijn Hollandsnieuwe" is nu kennelijk uit de lucht.
Maar ja, het is een B-merk dus daar zal in het weekend wel niet aan IT problemen worden gewerkt.
Gelukkig kan ik nog bellen en opvragen beltegoed naar *101# werkt ook nog.

• ASW1
quote:
giovanni2903 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 23:01:
leuk joh, de "Mijn hollandsnieuwe" pagina ligt er al sinds gister uit. Inloggen op de app kan ook niet meer.. zal wel volgende week pas ergens gefixt worden aangezien ze nu lekker vrij zijn op kantoor -_-
Zucht.... prutsers weer.
Nieuwe tegoed is uiteraard ook weer niet bijgeschreven.

Anyway, voor wie het niet wist: door *101# te bellen krijg je een sms met hoeveel tegoed je hebt.

• MK1998NL
  • Niet online

MK1998NL

Android app werkt inderdaad niet, heeft ook zichzelf weer uitgelogd en het wachwoord kan ik niet aanpassen ( :? ) dus dan moet ik weer oude mails gaan zoeken met het wacht woord.

Thoorn werkt trouwens weer, al keren ze nu uit in BTC.

Ik denk dat als ik in mei/juni voor een nieuw abbo moet gaan, ik ergens anders ga zoeken. Vanaf juni zijn er ook geen roamings kosten meer, dus dan blijft er weinig over om voor HN te kiezen.

Nieuw beltegoed heb ik trouwens wel al binnen, gecheckt via *101#

iMac medio 2011 - i5@2,5Ghz | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | LG G2 | Xbox One ;) | LPG powered

• giovanni2903
app doet het inmiddels weer :)

• mathman
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-02 21:19
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• giovanni2903
quote:
thanks voor het melden, dan ga ik donderdag nog ff 15 euro opthoornen :D

• Scooper
  • Laatst online: 13:35
Sinds 30 april 2016 zouden de roamingkosten maximaal 5ct boven de normale kosten per minuut of MB mogen zijn. Als ik naar de tarieven van Hollandsnieuwe kijk, dan rekenen zij meer.

Ik heb bijvoorbeeld het 1000 minuten-abbo. De bel/sms/mb-prijs daarvan is 1,9 cent.
HN rekent in qua roaming 8,1 cent.

Toen ik Hollandsnieuwe hier naar vroeg, kreeg ik volgende reactie:
quote:
U geeft in uw e-mail aan dat u graag uitleg wilt over onze tariefvoorwaarden.

Wij begrijpen uit uw e-mail dat u graag uitleg wilt over onze roaming afspraken.
In onze roaming afspraken hebben wij de wettelijke regels nagestreefd na 8 april 2015.
Elk land wordt ingedeeld in een zone. Zo is zone 1 bijvoorbeeld een stuk voordeliger dan zone 2. Wij kunnen hierin geen verandering brengen dit zijn onze huidige tarieven.

Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.
Ze gaan niet echt in op mijn vraag. Maar geven aan dat ze de wettelijke regels nastreven. De maximale prijs zou toch 6,9 cent moeten zijn?

Ik zie nu dat de max van 5ct +nationalite kosten ex btw is. Volgens mij is de 1,9ct incl. btw, dus dan zouden de kosten alsnog maximaal 7,95ct mogen zijn?

specs

• ASW1
quote:
Scooper schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:05:
Ik zie nu dat de max van 5ct +nationalite kosten ex btw is. Volgens mij is de 1,9ct incl. btw, dus dan zouden de kosten alsnog maximaal 7,95ct mogen zijn?
Inderdaad een toeslag van 5ct ex btw.
Dus 6.05 cent + 1.9=7,95 cent en niet de 8,1 cent die ze "rekenen". Edit: is afgerond 8,0 cent wat ook het tarief is voor 24mnd abonnement. 8,1 cent is bij 1-jarig abbo.

Alleen betaal je van die 8,1 cent maar 52,6% (tegoed wat je krijgt§19/§10 wat je betaalt) ofwel 4,26ct. Zolang je binnen de bundel zit val je dus ruim binnen de maximaal toegestane toeslag.

Buiten de bundel betaal je een ander tarief, en de volle mep.
Tarief per mb in NL is dan 1,7ct +toeslag van 6,05 ct = 7,8 cent afgerond wat je maximaal in de EU zou mogen betalen. En dat komt exact overeen met wat in de tarieven staat.

ASW1 wijzigde deze reactie 08-01-2017 20:01 (12%)

• Scooper
Ah, even doorrekenen naar echte kosten dus. Dat is wel logisch ja. Als de servicedesk dat nou gewoon even uitlegt als je daarom vraagt...

specs

• ASW1
Ik denk dat die geen flauw benul hebben hoe die tarieven tot stand gekomen zijn.

• giovanni2903
quote:
Scooper schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:55:
Ah, even doorrekenen naar echte kosten dus. Dat is wel logisch ja. Als de servicedesk dat nou gewoon even uitlegt als je daarom vraagt...
die mensen weten vrij weinig, je krijgt altijd een antwoord waar je net niks aan hebt :P

• ASW1
Anderszijds, wanneer je tweejarig abonnement is afgelopen betaal je daadwerkelijk 19 euro voor 19 euro beltegoed. Dan betaal je dus 6,2 ct toeslag binnen de EU.
Het scheelt niet veel, maar het is meer dan toegestaan.
Wie houdt eigenlijk toezicht op die tarieven?

Edit: ik zie dat die 8,1 cent is voor 1-jarige abonnementen.
Tweejarig is 8,0ct. Dus na aftrek van de 1,9ct blijft er een toeslag over van 6,1ct.
Is afgerond precies de wettelijk toegestane 6,05ct toeslag per mb, dus de tarieven kloppen wel.

ASW1 wijzigde deze reactie 08-01-2017 19:57 (32%)

• LongBowNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13:06
quote:
Snippo schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:09:
[...]

Als je prepaid niet erg vindt, kun je kijken naar Lebara One. 1ct/mb staat gelijk aan §10/GB.
Alleen het bellen zal relatief duur zijn. (9ct/min naar boven afgerond met 12ct starttarief)

• Erwin
  • Nu online
Ik ben afgelopen week overgegaan naar KPN en daar heb ik vanaf 5 november voor geknokt. Talloze e-mails gestuurd om alles bevestigd te krijgen en optijd vrij voor portering wat natuurlijk 3 keer mis ging. Desondanks blijven bellen, blijven mailen blijven zeiken totdat ik iemand te pakken had die mij Ťcht zat was vermoed ik en het toen maar regelde. Ben in Januari 2011 vanaf Vodafone gekomen en het was allemaal prima maar het afgelopen jaar kwam daar qua dekking en dienstverlening zo'n verandering in dat het tijd was om te vertrekken ondanks een lopend contract tot mei 2017. Nu ben ik al een paar dagen overal bereikbaar met 4G+ tegen een gering hoger bedrag dan bij HN dankzij de gunstige kortingen die ik kon krijgen bij KPN :*) . Ik wens iedereen nog heel veel sterkte met het oplossen van z'n sores, het wachten op 4G (April 2016 toch?) en het Łberhaupt met die gasten in contact komen. :>
quote:
Erwin schreef op zondag 8 januari 2017 @ 17:47:
Ik ben afgelopen week overgegaan naar KPN en daar heb ik vanaf 5 november voor geknokt. Talloze e-mails gestuurd om alles bevestigd te krijgen en optijd vrij voor portering wat natuurlijk 3 keer mis ging. Desondanks blijven bellen, blijven mailen blijven zeiken totdat ik iemand te pakken had die mij Ťcht zat was vermoed ik en het toen maar regelde. Ben in Januari 2011 vanaf Vodafone gekomen en het was allemaal prima maar het afgelopen jaar kwam daar qua dekking en dienstverlening zo'n verandering in dat het tijd was om te vertrekken ondanks een lopend contract tot mei 2017. Nu ben ik al een paar dagen overal bereikbaar met 4G+ tegen een gering hoger bedrag dan bij HN dankzij de gunstige kortingen die ik kon krijgen bij KPN :*) . Ik wens iedereen nog heel veel sterkte met het oplossen van z'n sores, het wachten op 4G (April 2016 toch?) en het Łberhaupt met die gasten in contact komen. :>
Nou, gefeliciteerd. Denk je trouwens dat het verschil tussen 4G en 4G+ erg merkbaar is in de praktijk? Ik twijfel namelijk nog tussen Telfort (4G) en Youfone (4G+).

• giovanni2903
quote:
Cerberus_tm schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:05:
[...]

Nou, gefeliciteerd. Denk je trouwens dat het verschil tussen 4G en 4G+ erg merkbaar is in de praktijk? Ik twijfel namelijk nog tussen Telfort (4G) en Youfone (4G+).
4g is snel genoeg, je merkt alleen verschil in het downloaden van bestanden want dat zal met 4g+ nog sneller gaan. Bestanden downloaden zou ik lekker met wifi doen :P

quote:
giovanni2903 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 23:02:
[...]

4g is snel genoeg, je merkt alleen verschil in het downloaden van bestanden want dat zal met 4g+ nog sneller gaan. Bestanden downloaden zou ik lekker met wifi doen :P
Ok, dacht al zoiets. Eigenlijk vind ik 3.5G ook wel genoeg, alleen verwacht ik betere dekking met 4G. Ik zag trouwens dat mijn telefoon sowieso geen 4G+ kan, dus prima, 4G it is.

• ASW1
Aan 3G snelheid heb ik ook meer dan genoeg.
Ik heb zelf een tijdje 4G gebruikt in een tweede telefoon met een Vodafone prepaid kaartje, en had toch wel de indruk dat de dekking daarvan een stuk beter was dan met HN/3G.
Waar ik binnen met HN terugval op edge is met Vodafone 4G vaak nog wel wat signaal.
Dat is op dit moment de enige reden dat ik graag 4G wil.
Alleen is HN met kop en schouders nog steeds de goedkoopste provider voor mij, ik bel weinig en verbruik meestal maar een paar honderd MB per maand.

Rekenvoorbeeld: heb nu 1500 units p/m voor 12 euro.
Ik gebruik misschien 300 units (al zal het de ene maand veel meer zijn en de andere maand veel minder).
Blijft over 1200/1500=80% van de bundel van 23 euro, dus §18,40
Die thoorn ik op voor §1,30 per gesprek, kosten 1,31.
18,40/1,31=14 gesprekken, maal 0,84 cent opbrengst=11,76 euro retour.
Totale kosten 24 ct/maand in dit voorbeeld, daar kan geen andere provider aan tippen.
Grote voordeel is dat je op deze manier min of meer per MB betaalt, maar dat je ook goedkoop kunt bellen en ook soms veel meer dan gemiddeld kunt gebruiken zonder dat het duur wordt door hoge buiten-bundel-tarieven.

• xileS
  • Niet online
En daarbij, dat alles uit hetzelfde bundel gaat. Ik was pas in AziŽ en aangezien je niet in het buitenland je tegoed kan opthoornen. Heb ik gewoon mobiel internet aangezet, toch wel handig dat je daardoor geen extra kosten krijgt. Natuurlijk gaat je tegoed dan wel veel sneller op, dus wel beetje opletten waarvoor je mobiel internet gebruikt als je niet alles in 1 dag op wilt hebben.

Waar ik wel last van had, is dat de verbinding steeds verbrak zodra ik mobiele internet had aangezet. Dit was opgelost toen ik mijn voorkeursnetwerktype op 3G forceerde, toen was de verbinding wel stabiel. 2G gaf helemaal geen verbinding.

Ik heb zelf ook niet heel veel MB's nodig per maand (aangezien ik bijna overal wel wifi heb) en daarvoor is Thoorn nog steeds ideaal. Ik betaal momenteel nog 14 euro p/m voor een 1500 abo (ik heb wel bericht gekregen dat ik al kan verlengen, maar ik zie net dat dit niet klopt en dat ik nog een jaar moet wachten hiervoor).

Wel zie ik dit:

Ik kan blijkbaar wel mijn abo omhoog en omlaag wijzigen. Als ik kies voor een 2000 MB abo betaal ik hetzelfde wat ik nu betaal.. Zou de looptijd dan wel hetzelfde blijven? Of zullen er andere nadelen hieraan verbonden zijn? Anders lijkt het mij stom, om niet mijn abo te wijzigen.

xileS wijzigde deze reactie 09-01-2017 18:57 (25%)

• ASW1
quote:
Ik betaal momenteel nog 14 euro p/m voor een 1500 abo
Je kunt je bundel omhoog of omlaag aanpassen, en daarmee gebruik maken van de huidige (goedkopere) tarieven. Je contract en einddatum wijzigen daardoor niet.
Het rare is dat je niet ineens het bedrag van je 1500 bundel omlaag kunt krijgen naar 12 euro.
Je moet dan eerst wijzigen naar een 1000 of 2000 bundel, en de maand daarop terug naar de 1500 bundel, dan wordt het 12 euro. En ik dacht de laatste week voordat je nieuwe tegoed wordt bijgeschreven kun je niet wijzigen. (Zou ook iets korter of langer kunnen zijn, daar wil ik vanaf wezen)

ASW1 wijzigde deze reactie 09-01-2017 19:15 (47%)

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 21-02 13:00
Ik wil verlengen binnenkort, op de site staat dat dit kan vanaf 04-02-2017. Kan ik het al eerder bestellen via bv belsimpel? (Ik wil m'n nieuwe telefoon alvast >:)) Of kan ik het ook pas bestellen vanaf 04-02?

• MK1998NL
  • Niet online

MK1998NL

quote:
xileS schreef op maandag 9 januari 2017 @ 17:19:
En daarbij, dat alles uit hetzelfde bundel gaat. Ik was pas in AziŽ en aangezien je niet in het buitenland je tegoed kan opthoornen. Heb ik gewoon mobiel internet aangezet, toch wel handig dat je daardoor geen extra kosten krijgt. Natuurlijk gaat je tegoed dan wel veel sneller op, dus wel beetje opletten waarvoor je mobiel internet gebruikt als je niet alles in 1 dag op wilt hebben.

Waar ik wel last van had, is dat de verbinding steeds verbrak zodra ik mobiele internet had aangezet. Dit was opgelost toen ik mijn voorkeursnetwerktype op 3G forceerde, toen was de verbinding wel stabiel. 2G gaf helemaal geen verbinding.

Ik heb zelf ook niet heel veel MB's nodig per maand (aangezien ik bijna overal wel wifi heb) en daarvoor is Thoorn nog steeds ideaal. Ik betaal momenteel nog 14 euro p/m voor een 1500 abo (ik heb wel bericht gekregen dat ik al kan verlengen, maar ik zie net dat dit niet klopt en dat ik nog een jaar moet wachten hiervoor).

Wel zie ik dit:
[afbeelding]

Ik kan blijkbaar wel mijn abo omhoog en omlaag wijzigen. Als ik kies voor een 2000 MB abo betaal ik hetzelfde wat ik nu betaal.. Zou de looptijd dan wel hetzelfde blijven? Of zullen er andere nadelen hieraan verbonden zijn? Anders lijkt het mij stom, om niet mijn abo te wijzigen.
Thnx, ik heb hem aangepast naar 2000Mb, de 1500 verbruikte ik al niet maar kan altijd handig zijn :*)

• xileS
  • Niet online
Heb het zojuist maar ook even gewijzigd naar een 2000 abo. Lijken idd geen nadelen aan te zitten. Extra 500 mb te verbruiken of extra om te gebruiken voor Thoorn. Had ik al veel eerder moeten doen, was geloof ik al een tijdje mogelijk.

• giovanni2903
quote:
vuurtjih schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:16:
Ik wil verlengen binnenkort, op de site staat dat dit kan vanaf 04-02-2017. Kan ik het al eerder bestellen via bv belsimpel? (Ik wil m'n nieuwe telefoon alvast >:)) Of kan ik het ook pas bestellen vanaf 04-02?
het kan 3 maanden voordat je contract afloopt, dus waarschijnlijk ook via belsimpel op mobiel.nl
zou sws nog even wachten want volgende maand is er een telecombeurs waarop alle merken hun nieuwe toestellen voor dit jaar aankondigen ;)

giovanni2903 wijzigde deze reactie 09-01-2017 21:59 (14%)

quote:
ASW1 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:48:
Dat is op dit moment de enige reden dat ik graag 4G wil.
Same here. Een andere reden waarom ik weg wil is dat ik op sommige plaatsen niet eens 2G heb, waar mensen met KPN prima kunnen browsen.
quote:
Totale kosten 24 ct/maand in dit voorbeeld, daar kan geen andere provider aan tippen.
Dat is waar, met Thoornen is het echt heel goedkoop. Maar wie weet hoe lang HN dat nog toestaat: op een dag kunnen ze flink vaart zetten met het blokkeren van bepaalde 0900-nummers, of wie weet wat. En het is gedoe. Waarom doe je Thoorn trouwens per gesprek en niet per minuut? Dat laatste vind ik veel chiller.

En als je vaste Internet er een keer een week uitligt wordt het heel duur om dat met bundels van HN te vervangen. Bij andere aanbieders kun je dan snel je bundel verhogen. Al zie ik dat het wel wat goedkoper is geworden met de nieuwe bundels.

Cerberus_tm wijzigde deze reactie 10-01-2017 01:06 (13%)

• ralfbosz
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 10:32

ralfbosz

xm create bosz -c

quote:
Cerberus_tm schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 01:03:
Waarom doe je Thoorn trouwens per gesprek en niet per minuut? Dat laatste vind ik veel chiller.
Per gesprek krijg je meer dan per minuut, en zelf doe ik het vaak in mijn auto. Twee keer klikken om laatst gekozen nummer te kiezen, dan wachten op de tweede melding van pincode (nummer is bekend bij Thoorn, maar just to be sure wacht ik iets langer) en dan nog een paar keer. Beter dan je ergeren in de file...

rm -r *

• ASW1
Ik gebruik een app "auto redial", dan gaat het helemaal vanzelf.
quote:
ralfbosz schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 06:48:
[...]

Per gesprek krijg je meer dan per minuut, en zelf doe ik het vaak in mijn auto. Twee keer klikken om laatst gekozen nummer te kiezen, dan wachten op de tweede melding van pincode (nummer is bekend bij Thoorn, maar just to be sure wacht ik iets langer) en dan nog een paar keer. Beter dan je ergeren in de file...
Als ik het goed berekening is het verschil iets van 10%?

• ASW1
Het scheelt niet zo heel veel, per minuut is het uitkeringspercentage ongeveer 60%, per gesprek is het 65%
Procentje of 8 meer.
Maar per gesprek (met auto redial) gaat wel sneller, mocht dat uitmaken.
Bij ongeveer 2x verbinden per minuut is in mijn eerdere voorbeeld die 18,40 in 14 gesprekken dus 7 minuten verdwenen. Bij 80cpm duurt het ruim drie keer zo lang.

Mochten ze het ooit willen blokkeren dan is dat een verandering van de voorwaarden en dus kostenloze beeindiging abbo mogelijk, ga ik even van uit. Dus dat zie ik dan wel weer, doe het al 3,5 jaar zo.
Maar het komt toch wel voor dat telefoonmaatschappijen bepaalde 0900-nummers blokkeren, ook Thoorn? Hoe dan ook, na dit laatste akkefietje met de Oligopoliebeschermautoriteit (afgekort ACM) blijkt wel dat je nooit weet hoe lang zoiets blijft werken. Maar ik kan me voorstellen dat je nu je routine hebt en het werkt.

• Scooper
In de voorwaarden staat in principe al dat je dit niet mag doen. Dus de voorwaarden hoeven ze niet aan te passen.

specs

• ASW1
Ja en dan?
Dan worden ze boos en beŽindigen ze mijn abbo.

Maar ik zou nu geen tweejarig abbo meer nemen; een jaartje verlengen per keer is meer dan genoeg.
Als je abonnement opeens beŽindigen terwijl je nog geen nieuw hebt, is dat knap vervelend. Of je op een zwarte lijst plaatsen. Of gewoon alle 0900-nummers voor jou blokkeren. Kortom, er zijn allerlei manieren waarop ze misschien Thoorn kunnen blokkeren, en dat vind ik een nadeel van Thoorn e.d.

• ASW1
Er zal ooit wel een keer een einde aan komen, dan verzin ik wel weer iets anders.
Ga me daar nu niet druk over maken.
Verstandig.

• ASW1
Tarieven zijn weer verlaagd, en 4G is beschikbaar voor 2 euro extra per maand.

• xileS
  • Niet online
quote:
ASW1 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:52:
Tarieven zijn weer verlaagd, en 4G is beschikbaar voor 2 euro extra per maand.
Nice, vanaf 1500, wordt het 1 euro extra voor 4G. Ik had deze maand al mijn abo gewijzigd naar 2000 voor 14 euro, dus ik kan nog niet wijzigen. Maar ik denk dat ik volgende maand gewoon kan wijzigen naar 1500 voor 10 euro p/m :).

• NIMIC
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Jammer zeg, net te laat.
Ik moest mijn abonnement verlengen en ben voor een concurrent gegaan.
Als ze dit nou eerder hadden aangekondigd was ik niet overgestapt.

Ik betaal nu 5§ meer.

• maartend
  • Laatst online: 13:44
Ik heb mjn abbo net verlengd, oude voorwaarden. Zou ik nog kunnen laten verlagen?

• ASW1
quote:
maartend schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:15:
Ik heb mjn abbo net verlengd, oude voorwaarden. Zou ik nog kunnen laten verlagen?
Je kunt eenvoudig je bundel aanpassen binnen je abonnement naar het nieuwe tarief.
Als je dezelfde bundelgrootte wilt dan kun je eerst omlaag of omhoog gaan en de maand daarna terug naar je oude bundelgrootte voor het nieuwe tarief.
Niets aan de hand dus.

• ASW1
quote:
xileS schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:03:
[...]

Nice, vanaf 1500, wordt het 1 euro extra voor 4G.
Goed gezien, dat was me niet opgevallen!
Voor die ene euro toch maar doen dan (al blijf ik het onzin vinden dat een provider je daarvoor laat betalen).

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11:29
Ah dat is wel aantrekkelijk. Heb nu 1000 voor 10 euro. Voor 12 euro heb ik dan 4G. Maar voor 13 euro heb ik 4G en 1500... Even over nadenken. 12 euro per jaar voor elke maand 500 extra is natuurlijk wel aantrekkelijk i.c.m. 4G.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• MK1998NL
  • Niet online

MK1998NL

quote:
xileS schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:03:
[...]

Nice, vanaf 1500, wordt het 1 euro extra voor 4G. Ik had deze maand al mijn abo gewijzigd naar 2000 voor 14 euro, dus ik kan nog niet wijzigen. Maar ik denk dat ik volgende maand gewoon kan wijzigen naar 1500 voor 10 euro p/m :).
Nice, ik had hem ook verhoogd naar 2000 voor dezelfde prijs, nu weer terug naar 1500 voor §12 + 4G voor §1. T.o.v December is 1 euro minder + 4G :D

Ben nu alleen een beetje in de war met mijn tegoed? Normaal krijg je toch de eerste van de maand nieuw tegoed? Mijn beltegoed staat anders op exact §20, dat vind ik verwarrend :+ Maar als het nieuwe tegoed er al op had gestaan was het 2000Mb = §25 geweest?

Ik ga gewoon Thoornen, anders heb ik pech in Februari :+

Waarschijnlijk is die 4G voor §1 of §2 maar tijdelijk, aangezien §5 doorgestreept staat :? Snel beslissen dus oOo

Edit: als ik een nieuw abbo af sluit, krijg ik 1500 voor §10 (+ 4G = §11)?

Dat wordt in maart een nieuw abbo afsluiten >:)

MK1998NL wijzigde deze reactie 30-01-2017 14:55 (6%)

• ASW1
quote:
MrFl0ppY schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:45:
Ah dat is wel aantrekkelijk. Heb nu 1000 voor 10 euro. Voor 12 euro heb ik dan 4G.
Nee, voor 10 euro heb je 1000+4G.
Voor 11 heb je 1500+4G.
quote:
MK1998NL schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:45:
Edit: als ik een nieuw abbo af sluit, krijg ik 1500 voor §10 (+ 4G = §11)?
Je hoeft geen nieuw abbo te hebben, je kunt eenvoudig je bundel aanpassen, zie mijn eerdere opmerking.

Prijzen van HN tov de concurrentie zijn in ieder geval weer competitief te noemen.

ASW1 wijzigde deze reactie 30-01-2017 15:10 (42%)

• xileS
  • Niet online
4G is leuk, maar voor snel internet heb ik vaak wel WiFi. 3G snelheid voor mobiel internet verbruik, is voor mij snel zat. Ben altijd wel beetje zuinig met mijn databundel, die ik aan einde van de maand kan opthoornen. Of tegoed in het buitenland verbruiken, altijd fijn als dit zonder "extra kosten" kan.

• MK1998NL
  • Niet online

MK1998NL

quote:
ASW1 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:58:
[...]

Je hoeft geen nieuw abbo te hebben, je kunt eenvoudig je bundel aanpassen, zie mijn eerdere opmerking.

Prijzen van HN tov de concurrentie zijn in ieder geval weer competitief te noemen.
Dat weet ik, ik heb hem nu weer aangepast, maat dit is duurder dan een nieuw abonnement.

Zal zometeen op de PC wel wat printscreens maken :)

Edit:
Als ik mijn huidige abonnement aanpas:

Wanneer ik een nieuw abonnement afsluit:

Oud abonnement (§13) > Nieuw abonnement (§11) :? :+

MK1998NL wijzigde deze reactie 30-01-2017 15:22 (25%)

• ASW1
Dat is vreemd, ik heb bij HN altijd bundels kunnen wisselen voor de nieuwste tarieven.
Lijkt me sterk dat dat ineens veranderd zou zijn?
Kan het nu niet zien omdat ik nu niet van bundel kan wisselen (1 feb nieuwe maand).

Misschien is het een overgangsfoutje, of misschien kun je tegenwoordig echt niet meer het nieuwe tarief krijgen met een ouder abonnement. Ik durf het niet te zeggen.
Pagina: 1 ... 38 39 40 Laatste

Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*