Na diverse ervaringen met een lange wachttijd bij bellen, gebruik ik Facebook maar voor contact met de klantenservice. Via Facebook reageren ze meestal binnen een paar uur en het kost je geen wachttijd.
Afgelopen tijd dus contact gehad via Facebook over regelmatige wegvallende dekking. Hierbij moet ik vaak de telefoon herstarten of even in de vliegtuigmodus zetten om weer dekking te krijgen. Aangezien ik hier bij m'n vorige provider (ook Vodafone netwerk) geen last van had, weet ik het aan Hollands Nieuwe. Na een paar berichtjes over en weer gaf HN mij gelijk en stelde voor het abonnement kosteloos voortijdig te beëindigen.
Ik blij, want ik wilde al een tijdje weg. Vervolgens heb ik nummerbehoud aangevraagd voor een abbo bij Tele2, wordt deze geblokkeerd. Naar aanleiding hiervan bel ik vandaag met HN, zegt de ietwat knorrige dame tegen mij dat 'ik gewoon dekking heb tot 4G' en dat mijn abbo dus niet voortijdig beëindigd gaat worden. Nou ja, ik kan afkopen. Ik breng nog in dat HN helemaal geen 4g aanbiedt en ik het probleem op verschillende locaties ervaar, maar het mocht niet baten. Vervolgens refereerde ik aan de conversatie via Facebook, maar deze wist ze niet terug te vinden. Ik heb nog een tijdje gediscussieerd met genoemde dame, maar het mocht niet baten.
Na enigzins geïrriteerd opgehangen te hebben, maar weer contact gezocht via de Facebook conversatie en gevraagd of ik nu wel of niet kosteloos kon opzeggen. Binnen zo'n vijf minuten krijg ik een reactie per welke datum ik wilde opzeggen. Ik overlegd met Tele2 en voor de 31e gekozen. Deze datum doorgegeven aan HN via FB en binnen een paar minuten was het geregeld.
Hollands Nieuwe