Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 22:51
HBSVDK schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:54:
hier ook hetzelfde. Na 1.5 jaar nooit problemen, altijd alles keurig (wel eens 1 dag te laat met nieuwe bundel, maar ach, toch 3 maanden tegoed houdbaar).
Nu dan ineens: op de dag dat nieuw bundel (275 units) en 500mb internet moet komen een sms: je bundel wordt toegevoegd vandaag of morgen.
dit geld ook voor mij. heb vrijdag een fb bericht gestuurd, maar krijg geen antwoord. ze reageren wel gewoon op de reacties onder hun facebookposts. ik heb nu een week geen internet omdat mijn mb's op zijn, maar hij wilt niet via mijn tegoed op 3g.. ik ga gwn mijn geld terugboeken als het word afgeschreven een deze dagen. wat een k*tbedrijf is het opeens geworden... contract ontbinden word ook nog lastig als je nooit iemand kan spreken :X

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 17:42
Nee hoor, waarschijnlijk juist iets makkelijker. Als ze zich niet aan hun voorwaarden houden kan je de klachtprocedure in gang zetten. Reageren ze daar niet op dan kan je juist sneller door naar de geschillencommisie. Ze hebben namelijk het recht om uitstel/extra tijd voor hun reactie te vragen.

Blijft trouwens iets wat lang duurt als ze niet meteen willen ontbinden. Maar heb het bij Tmobile ooit met succes gedaan, gaat wel maanden overheen via de geschillencommisie.
giovanni2903 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:11:... contract ontbinden word ook nog lastig als je nooit iemand kan spreken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 22:29
giovanni2903 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:11:
[...]

dit geld ook voor mij. heb vrijdag een fb bericht gestuurd, maar krijg geen antwoord. ze reageren wel gewoon op de reacties onder hun facebookposts. ik heb nu een week geen internet omdat mijn mb's op zijn, maar hij wilt niet via mijn tegoed op 3g.. ik ga gwn mijn geld terugboeken als het word afgeschreven een deze dagen. wat een k*tbedrijf is het opeens geworden... contract ontbinden word ook nog lastig als je nooit iemand kan spreken :X
Kennis van me heeft tot 2x geld gestorneerd vanwege te hoge afschrijving en negeren van migratie verzoeken. Doodleuk sluiten ze hem af en brengen aansluitkosten in rekening omdat hij wel bereikbaar wil blijven. Walgelijke toko, kan niet wachten tot Mei 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Erwin schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:56:
[...]

Kennis van me heeft tot 2x geld gestorneerd vanwege te hoge afschrijving en negeren van migratie verzoeken. Doodleuk sluiten ze hem af en brengen aansluitkosten in rekening omdat hij wel bereikbaar wil blijven. Walgelijke toko, kan niet wachten tot Mei 2017.
hmm, das wel minder.... ik weet ook niet goed wat ik ermee aanmoet. maar als ze me afsluiten ben ik wel van mijn contract af :P. nadeel is dan wel weer dat ik een nieuw nummer krijg bij een andere provider omdat HN je nummer niet overzet

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
En zeer waarschijnlijk dat ze de boel doorschuiven naar een incassobureau, dat ongedierte aan je deur zit je ook niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
troftnom schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:49:
Nee hoor, waarschijnlijk juist iets makkelijker. Als ze zich niet aan hun voorwaarden houden kan je de klachtprocedure in gang zetten. Reageren ze daar niet op dan kan je juist sneller door naar de geschillencommisie. Ze hebben namelijk het recht om uitstel/extra tijd voor hun reactie te vragen.

Blijft trouwens iets wat lang duurt als ze niet meteen willen ontbinden. Maar heb het bij Tmobile ooit met succes gedaan, gaat wel maanden overheen via de geschillencommisie.

[...]
geschillencommissie kost ook geld dacht ik.. ik wil gwn van dit kutbedrijf af. 1. ze zijn te duur en 2. lopen echt achter met alles (geen 4g, niet auto bijschrijven van bundel om 00:00 uur etc) en 3. onmogelijk om reactie van ze te krijgen. Dat bij kassa heeft geen moer geholpen, mooie praatjes, maar niks uitvoeren.

enige wat ik wil is dat mijn nummer wel word overgezet, maar dat gaat lastig worden als je niet meer betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Erwin schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 23:50:
En zeer waarschijnlijk dat ze de boel doorschuiven naar een incassobureau, dat ongedierte aan je deur zit je ook niet op te wachten.
inderdaad, lastig zeg dit klotebedrijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Geschillencommisie kostte destijds alleen geld als je verliest. Je moet wel betalen om de zaak in behandeling te krijgen, maar de tegenpartij vergoed dat als zij verliezen.

Kosten abo en geen 4G waren bekend toen je het contract afsloot, daar kun je gedurende de looptijd weinig aan veranderen....
giovanni2903 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 23:51:
[...]
geschillencommissie kost ook geld dacht ik.. ik wil gwn van dit kutbedrijf af. 1. ze zijn te duur en 2. lopen echt achter met alles (geen 4g, niet auto bijschrijven van bundel om 00:00 uur etc) en 3. onmogelijk om reactie van ze te krijgen. Dat bij kassa heeft geen moer geholpen, mooie praatjes, maar niks uitvoeren.

enige wat ik wil is dat mijn nummer wel word overgezet, maar dat gaat lastig worden als je niet meer betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04:21
Ik heb van de week voor de 2e keer een simkaart mogen ontvangen voor 4G. De vorige keer zou het 18 november overgaan en deze keer was de overgangsdatum 2 februari.

Heb wederom een mail gehad met als onderwerp: Stap 3 werkzaamheden hollandsnieuwe: de nieuwe simkaart is onderweg.

En weer de brief met de simkaart, waar in staat dat ik een dag voordat het nummer wordt overgezet een mail en sms krijg met een uitleg wat ik moet doen.

Geen mail of sms gehad dag van te voren.

Had de vorige keer al gebeld maar na 1 uur in de wacht vond ik het wel welletjes :P

Meer mensen waarbij dit misgaat? of doe ik iets fout? En wat zijn die instructies die je een dag van te voren krijgt?

[ Voor 15% gewijzigd door Janus Bier op 03-02-2016 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:14
De Stap 4 mail kreeg ik de nacht voor overzetting met de volgende inhoud:

Op 02-02-2016 worden je telefoonnummer 06...... en tegoed overgezet op de nieuwe simkaart met simkaartnummer 89.............. die je onlangs van ons hebt ontvangen.

Wat betekent dit?

Je bent dan op 02-02-2016 niet meer bereikbaar op je oude simkaart
Stop dan de nieuwe simkaart in je telefoon en toetst de standaard pincode 0000 in
Je nieuwe simkaart wordt dan automatisch geactiveerd, waarna je weer kunt internetten, bellen en smsen zoals je gewend bent. Let op: dit kan enkele uren duren.

Nog vragen?
Ga naar hollandsnieuwe.nl/vernieuwing of bel gratis onze afdeling vernieuwing op 0800-8881234 (bereikbaar van maandag t/m vrijdag, van 09:00 - 18:00 uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Naast die email ontvang je als het goed is ook nog een SMS de dag ervoor. Het tweede HN abo hier in huis wordt morgen omgezet, kreeg vandaag zowel de email (stap 4) als een SMS daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
Aha dus hollandsnieuwe faalt dan steeds, achja heb een kleine bundel die met 4g alleen maar sneller opgaat, vind het wel prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
troftnom schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 00:37:

Kosten abo en geen 4G waren bekend toen je het contract afsloot, daar kun je gedurende de looptijd weinig aan veranderen....

[...]
snap ik, maar nu 4g overal goedkoop te krijgen is baal ik wel dat ik nog een jaar moet.
nu met die nieuwe simkaart kan ik met mijn btg niet internetten, terwijl ik 10 euro saldo heb. heb na 5 dagen nog geen reactie, en daar heb ik gewoon recht op. als dit te lang gaat duren ga ik volgende maand niet betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Janus Bier schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:30:
Aha dus hollandsnieuwe faalt dan steeds, achja heb een kleine bundel die met 4g alleen maar sneller opgaat, vind het wel prima zo.
tis geen 4g he, tis gewoon een iets sneller 3g netwerk (waar je niks van merkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
ja het is niet echt 4G maar toch een stijging van bijna 75% in snelheid, 14,4 naar 25.

Kan mij voorstellen dat je dan net wat meer kan doen binnen dezelfde tijd en bijvoorbeeld filmpjes sneller worden ingeladen in de Facebook app/ (die je helemaal niet wil zien ,moet nog steeds uitzoeken hoe je dat uit kan zetten :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:42
Mr_gadget schreef op maandag 01 februari 2016 @ 13:11:
Ik weet niet of meer mensen er last van hebben maar ik heb last van wegvallend netwerk...
Mijn telefoon is net terug van reparatie dus het zou ook een hardware probleem kunnen zijn..Ik heb af en toe alleen noodoproepen. Als ik dan bij 'Serviceproviders' zoek kan ik alleen KPN en T-Mobile maar geen vodafone..
Zitten t-mobiele en KPN op frequenties waar vodafone niet op zit? Misschien dat een antenne voor een specifieke frequentie het niet meer doet ofzo?
Of zou het aan de simkaart kunnen liggen? Vind het wel een beetje raar dat hij het af en toe wel doet.
Hier ook. Zelfde verschijnselen. Toestel van m'n vrouw werkt feilloos.
Op 11-2 moet ik over naar de nieuwe sim. (al in huis).
Heb jij het probleem nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Janus Bier schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:00:
ja het is niet echt 4G maar toch een stijging van bijna 75% in snelheid, 14,4 naar 25.

Kan mij voorstellen dat je dan net wat meer kan doen binnen dezelfde tijd en bijvoorbeeld filmpjes sneller worden ingeladen in de Facebook app/ (die je helemaal niet wil zien ,moet nog steeds uitzoeken hoe je dat uit kan zetten :X )
ja ik snap wat je bedoelt haha, ik merk er iig weinig van.

Hier een simpele uitleg van hoe je die optie veranderd in facebook ;)
https://youtu.be/lqB_2zmjo0M

Btw,
ik kan nu ineens wel met 3g op internet via m'n beltegoed, heel raar, maar het werkt dus weer :P

[ Voor 4% gewijzigd door giovanni2903 op 03-02-2016 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Appeltjeeitje schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:46:
[...]

Hier ook. Zelfde verschijnselen. Toestel van m'n vrouw werkt feilloos.
Op 11-2 moet ik over naar de nieuwe sim. (al in huis).
Heb jij het probleem nog?
Ja maar mijn SIM werkt in een andere telefoon goed. Op de nieuwe telefoon heb ik bijna geen bereik (of alleen noodoproepen), -111 dBm oid terwijl hij in de andere telefoon -85 dBm geeft. (geen streepjes op de nieuwe en 2 of 3 streepjes op de oude). Dus het lijkt me eerder de telefoon in mijn geval.
Maar je hebt nog een oude simkaart? Die van mij is al wel een nieuwe. Kan je al overstappen op de nieuwe kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:42
Mr_gadget schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:29:
[...]

Ja maar mijn SIM werkt in een andere telefoon goed. Op de nieuwe telefoon heb ik bijna geen bereik (of alleen noodoproepen), -111 dBm oid terwijl hij in de andere telefoon -85 dBm geeft. (geen streepjes op de nieuwe en 2 of 3 streepjes op de oude). Dus het lijkt me eerder de telefoon in mijn geval.
Maar je hebt nog een oude simkaart? Die van mij is al wel een nieuwe. Kan je al overstappen op de nieuwe kaart?
Kaart heb ik al. Volgende week aktivatie. Ik heb vorige week Lollipop 5.1 op m'n S2 gezet.
Tot gisteren ging het als een speer maar toen begonnen de problemen. Tsja.... is het Lollipop of toch HN....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
troftnom schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:59:
Als ze dat probleem niet kunnen oplossen dan kan je waarschijnlijk wel het contract ontbinden. Maar je moet ze wel de gelegenheid geven om het op te kunnen lossen, en zo te zien is dat wel mogelijk ook. Dus dat wordt gewoon je contract uitdienen dan.

[...]
Vervelend inderdaad. Hier geprobeerd het contract te ontbinden, want klantenservice niet bereikbaar. Dus de kans geven het probleem op te lossen. Is dan ook wat moeilijk. Hadden natuurlijk een aangetekende brief daarvoor kunnen sturen. Maar iemand was ongeduldig. En gelijk proberen op te zeggen.

Nu dus. bijna anderhalve maand na dato, de mogelijkheid om het contract af te kopen.

Ik vind het trouwens echt bizar hoe het eraan toegaat bij HN Alsof ze niet ergens een blik klantenservice medewerkers kunnen opentrekken. Totaal incompetente bedrijfsvoering mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
Ik zou wel willen ontbinden maar durf het niet aan mbt nummer meenemen, heb dit nummer al sinds 2001 (Libertel) en zie het al gebeuren dat na afkopen ik mijn nummer probeer te migreren en het ineens foetsie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Laatst online: 08:37
Er is nu een nieuwe pagina voor de apn instellingen online gezet: https://www.hollandsnieuwe.nl/internet-buitenland

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Jogai schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:34:
Er is nu een nieuwe pagina voor de apn instellingen online gezet: https://www.hollandsnieuwe.nl/internet-buitenland
thanks, het werkte bij mij al, maar deze zijn net weer even anders dan dat ik had ingesteld & het nieuwste is denk ik ook het beste :)

[ Voor 6% gewijzigd door giovanni2903 op 07-02-2016 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
ben vandaag iets van 15 keer gebeld door 4 verschillende nummers & een paar keer privé, heb 1x opgenomen en dan hoor ik: toets uw code en sluit af met een hekje. daarna krijg ik in het engels bericht van mijn voicemail dat ik een gemiste oproep heb van mijn provider (Hollandsnieuwe). Heb de nummers opgezocht en 2 ervan zijn van vodafone/hollandsnieuwe. De andere 2 kon ik niks over vinden. Iemand ervaring hiermee?

Afbeeldingslocatie: http://oi64.tinypic.com/2j4wllu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi66.tinypic.com/291iyqw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Vele problemen, allerlei problemen, maar het mag ook weleens gezegd worden: alles goed hier...
M'n moeder heeft al enkele jaren een HollandsNieuwe-abbo, elk jaar even goed zoeken op het internet en op die manier heeft ze elk jaar bij een abbo van minder dan een tientje een toestel kunnen krijgen met een losse waarde van € 100 á € 140. Bereik is prima, ze komt goed uit met haar bundel, wordt netjes afgeschreven. Eén keer wat problemen gehad met een overstap en een 13e maand die te hoog werd gefactureerd, dat is inder- daad nooit opgelost, waarbij ik weken contact heb gehad via Twitter. Gaat hierbij maar om € 2, maar uiteraard meer om het principe. In jaren hiervoor ook genoeg problemen gehad met onder andere KPN, waarbij het ging over honderden euro's dus okee we doen het er maar voor. Ook de SIMkaartwissel is meer dan prima gegaan, alleen de datum klopte niet helemaal. Gemigreerd zou er gaan worden op de 9e van deze maand, maar dat gebeurde de 3e al. SIMkaart was al netjes binnen, dus na het werk even omgezet en hop, knallen maar :)
Vind het principe van alles-uit-één-bundel nog steeds interessant, jammer dat er geen beltegoed meer meegenomen mag worden voor een periode van drie maanden, maar overal gaan voorwaarden op de schop.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag antwoord op mijn tweet van 2 februari aan de klantenservice.
Ja mijn beltegoed was inderdaad te laat bijgeschreven.
Op mijn vraag of dat nog gecompenseerd ging worden hebben ze een tientje beltegoed gegeven.

Op zich best netjes aangezien dat extra tegoed geldig is tot in augustus, en dus het komende half jaar gebruikt kan worden wanneer het nieuwe tegoed weer eens een dagje te laat is.
Zit nog te dubben of ik er nu toch nog steeds iedere maand consequent over blijf klagen wanneer het te laat komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag ook een simkaartwissel gedaan. Bereik viel niet weg, dus ik had geen idee dat ik mijn simkaart al moest verwisselen. Pas toen ik naar buiten ging, merkte ik dat mobiele internet niet meer werkte. Dus toen maar de simkaart verwisseld. Alles lijkt gewoon te werken. Ik begreep dat ik de APN instellingen van Vodafone moet gebruiken voortaan om ook in het buitenland kan internetten. Ik neem aan dat door de nieuwe simkaart het nu mogelijk is om er sneller mee te internetten?

Trouwens bellen naar *101# werkt niet meer als voorheen bij mij. Voorheen kreeg je direct een paar pupups met de informatie over je beltegoed ed, maar nu krijg je een sms. Ik neem aan dat het bij jullie ook zo is met de nieuwe sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij is de migratie ook prima gegaan. Ik dacht wel dat ik eerst een andere datum had opgegeven, maar de datum die HN mij meldde toen ik de nieuwe SIM-kaart ontvang klopte in elk geval met de datum waarop ik werd overgezet. Het ging zonder problemen, behalve dat ik het pinnetje niet meer kon vinden om mijn SIM-slot open te maken... (uiteindelijk de achterkant van een speld gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:10
xileS schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 01:20:
...... Ik neem aan dat het bij jullie ook zo is met de nieuwe sim?
yes. mijn vrouw ontvangt nu ook een smsje bij het intoetsen van *101#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
dat via sms is echt onhandig, dus gebruik ik voortaan de HN app gewoon. kreeg het smsje vorig keer pas na 10 minuten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Inderdaad, tot nu toe het enige minpuntje, dat je soms pas na 40 minuten een sms krijgt (soms ook binnen paar minuten, 's nachts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 16:30
H92! schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:14:
Inderdaad, tot nu toe het enige minpuntje, dat je soms pas na 40 minuten een sms krijgt (soms ook binnen paar minuten, 's nachts).
Echt? Ik merk trouwens ook een verschil bereik. Haal in mijn huis nu ook 3.5G (H). Voorheen alleen GPRS.

Kan trouwens iemand mij uitleggen waarom Hollands Nieuwe überhaupt een simkaart switch heeft gedaan? Simkaarten zijn zover ik weet alleen bedoeld ter identificatie op het netwerk. Ik kan me daarom niet voorstellen dat met een nieuw simkaartje je ineens contact kan maken met snellere masten, laat staan dat je de verbinding sneller word.

Desalniettemin, hoop ik dat deze simkaart switch een voorbereiding is op het activeren van 4G voor Hollands Nieuwe gebruikers. Mij gaat het niet om de snelheid, maar het bereik wordt er zo veel beter door :D .

[ Voor 13% gewijzigd door Bliksem B op 10-02-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bliksem B schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:10:
[...]
hoop ik dat deze simkaart switch een voorbereiding is op het activeren van 4G voor Hollands Nieuwe gebruikers. Mij gaat het niet om de snelheid, maar het bereik wordt er zo veel beter door.
Juist bij het vodafone netwerk ja;
3G zit alleen op 2100mhz, een lagere 3G frequentie voor betere binnendekking ontbreekt.
Door 4G open te zetten met 800mhz erbij zal de dekking echt verbeteren.

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:55
Ik had gisterenavond ook de simkaartwissel gedaan. Ik dacht dat het goed verlopen was. Maar ik kan niet gebeld worden en geen sms ontvangen. Whatsapp lukt wel en ik kan ook op internet. Zelf bellen en sms-en lukt wel. Het beltegoed is ook overgeschreven. Moet ik nog geduld hebben of zal er iets fout gegaan zijn?

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:00
Bliksem B schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:10:
[...]

Echt? Ik merk trouwens ook een verschil bereik. Haal in mijn huis nu ook 3.5G (H). Voorheen alleen GPRS.

Kan trouwens iemand mij uitleggen waarom Hollands Nieuwe überhaupt een simkaart switch heeft gedaan? Simkaarten zijn zover ik weet alleen bedoeld ter identificatie op het netwerk. Ik kan me daarom niet voorstellen dat met een nieuw simkaartje je ineens contact kan maken met snellere masten, laat staan dat je de verbinding sneller word.

Desalniettemin, hoop ik dat deze simkaart switch een voorbereiding is op het activeren van 4G voor Hollands Nieuwe gebruikers. Mij gaat het niet om de snelheid, maar het bereik wordt er zo veel beter door :D .
Wordt ook tijd ook. Afgelopen dinsdag is mijn privé nummer geporteerd van HollandsNieuwe naar Tele2. Vooralsnog vlekkeloos verlopen en ik heb tot nu toe overal 4G bereik. Bij mij thuis en op het werk zelfs beter bereik dan Vodafone 4G. Heb een dualsim toestel dus kan de netwerken goed vergelijken.

Als HollandsNieuwe inmiddels 4G had gehad of op zijn minst duidelijkheid had gegeven wanneer 4G uitgerold zou gaan worden was ik waarschijnlijk bij HollandsNieuwe gebleven. Heb er enkele keren naar gevraagd maar kreeg ofwel geen reaktie ofwel een ontwijkend antwoord en geen duidelijkheid. Als de strategie is om mensen naar het duurdere Vodafone netwerk over te laten stappen dan zullen ze op zijn minst de sim-only bundels met 4G iets interessanter moeten maken bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 22:59

matroosoft

Lone Christian

HollandsNieuwe again: gisteren beltegoed opgewaardeerd, want op. Na betaling: uw beltegoed wordt binnen 10 min. bijgeschreven. Ik wacht er nog op. Meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:27
GH45T schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:10:
[...]

Wordt ook tijd ook. Afgelopen dinsdag is mijn privé nummer geporteerd van HollandsNieuwe naar Tele2. Vooralsnog vlekkeloos verlopen en ik heb tot nu toe overal 4G bereik. Bij mij thuis en op het werk zelfs beter bereik dan Vodafone 4G. Heb een dualsim toestel dus kan de netwerken goed vergelijken.

Als HollandsNieuwe inmiddels 4G had gehad of op zijn minst duidelijkheid had gegeven wanneer 4G uitgerold zou gaan worden was ik waarschijnlijk bij HollandsNieuwe gebleven. Heb er enkele keren naar gevraagd maar kreeg ofwel geen reaktie ofwel een ontwijkend antwoord en geen duidelijkheid. Als de strategie is om mensen naar het duurdere Vodafone netwerk over te laten stappen dan zullen ze op zijn minst de sim-only bundels met 4G iets interessanter moeten maken bij Vodafone.
Ik word begin volgende maand ook overgezet van hollandsnieuwe naar tele2 dus dit verhaal geeft me weer wat meer vertrouwen haha. Gisteren even contact gehad met de klantenservice van tele2 om de overgangsdatum voor nummerbehoud te checken, wat een verademing met hollandsnieuwe is dat zeg. Na 2 keuzemenu's kreeg ik gelijk iemand aan de lijn in tegenstelling tot de wachttijden van hollandsnieuwe die op sommige dagen op kunnen lopen tot wel drie kwartier.

Qua prijs/kwaliteit ben ik altijd erg tevreden geweest over hollandsnieuwe, maar zeker nu met de nieuwe bundelstructuur (maximale geldigheid van 1 maand voor tegoed) zijn ze wat mij betreft een stuk minder aantrekkelijk geworden. Daarom nu maar weer even iets anders proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 22:48
Krijgt HN ook gratis data op Valentijnsdag(net als Vodafone)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SolarOrbiter schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:53:
[...]

yes. mijn vrouw ontvangt nu ook een smsje bij het intoetsen van *101#
Behalve dit, heb ik ook gemerkt dat de voicemail is veranderd. Je kan nu gebeld worden door de voicemail, als die door iemand is ingesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
darksnake88 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 19:37:
Krijgt HN ook gratis data op Valentijnsdag(net als Vodafone)?

[...]
nee, het geld echt alleen voor vodafone klanten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
xileS schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 01:56:
[...]

Behalve dit, heb ik ook gemerkt dat de voicemail is veranderd. Je kan nu gebeld worden door de voicemail, als die door iemand is ingesproken.
ja, dit is zo irritant, aangezien er een fucking oplichtingsbende mijn voicemail nu al 30x heeft ingesproken en ik elke dag 10x word gebeld door verschillende nummers. HN heeft na 2 weken nog steeds geen reactie gegeven op mijn berichten op facebook |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:14
@giovanni2903

Waarom dan niet je voicemail uitzetten (online via instellingen) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giovanni2903 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 20:03:
[...]

ja, dit is zo irritant, aangezien er een fucking oplichtingsbende mijn voicemail nu al 30x heeft ingesproken en ik elke dag 10x word gebeld door verschillende nummers. HN heeft na 2 weken nog steeds geen reactie gegeven op mijn berichten op facebook |:(
Je kan de instellingen hiervan aanpassen door zelf je voicemail te bellen. Je kan bv kiezen dat je een sms ontvangt en zelf je voicemail moet bellen. Dat je gebeld wordt, scheelt denk ik weer een aantal belminuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.day
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-12-2022
Heb ik dus een maandje geleden ook plotseling gehad. Komt denk ik doordat HN wat wijzigingen heeft doorgevoerd in hun vm dienst. Zo begint het vm bericht nu met: 'dit is de (HN) vm van ...' en ook kan je nu idd teruggebeld worden nadat er een vm is ingesproken. Inderdaad je voicemail bellen en alle instellingen nalopen en opnieuw bevestigien. Is toen bij mij opgehouden. Wel lijkt het nu of het sms-je dat komt nadat er een vm is erg laat komt (ongeveer 1 uur later, voorheen een paar minuutjes na inspreken bericht). heb geprobeerd HN erover te bellen en mailen, maar helaas weinig resultaat. Ik laat het er maar bij want zo erg is het ook niet en wil er geen tijd meer in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:05
xileS schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 01:56:
Is toch bij Vodafone-klanten ook zo als standaard instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet of het bij Vodafone ook zo is, maar dit viel mij iig opeens op toen ik 5x achter elkaar gebeld werd. Het stond idd standaard aan, maar je kan het dus wel uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:05
Hier nog even kort mijn ervaring met de sim kaart wissel.

Ik kreeg dus 2 weken geleden de nieuwe sim-kaart toegestuurd. Goed op de hoogte gehouden dmv emails en sms wanneer ik moest wisselen: 9 februari. Ik had hier niet zo'n zin in omdat ik op 12 februari overstap naar Tele2.

Goed, op 9 februari niets, 10 februari ook niet. Op 11 februari deed m'n oude sim het niet meer dus de nieuwe gebruiken, voor 1 dag dus.

Nouja, als per 11 februari dus bij Tele2.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag zowaar het beltegoed tijdig bijgeschreven (in ieder geval voor ik wakker was), hopelijk gaat dat vaker gebeuren.

Bij mijn partner stond na simwissel de voicemail weer aan zoals meer mensen hier aangegeven hebben.
Op de webinstellingenpagina bleek de voicemail vreemd genoeg uit te staan. Toch maar even uit- en weer aangetoggled en daarna stond de voicemail uit.

[ Voor 4% gewijzigd door ASW1 op 15-02-2016 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
r.sharp schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 20:23:
@giovanni2903

Waarom dan niet je voicemail uitzetten (online via instellingen) ?
stond het al..
ik kan ermee leven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat schrijf ik net hierboven; hier stond het zogenaamd ook uit maar het stond in de praktijk wel degelijk aan.
Even aan- en weer uitzetten en het is gefikst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
ASW1 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:05:
[...]

Dat schrijf ik net hierboven; hier stond het zogenaamd ook uit maar het stond in de praktijk wel degelijk aan.
Even aan- en weer uitzetten en het is gefikst.
heb ik gedaan nadat ik die comment plaatste, hopelijk werkt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Ik kan wel verbinden met HollandsNieuwe 4g maar er is nog geen 4g netwerk? Weet iemand hoe dit zit?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
Het is er gewoon niet en zal ook nog wel even duren, nadeel van een budget/crisis provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Appeltjeeitje schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:10:
[...]

Kaart heb ik al. Volgende week aktivatie. Ik heb vorige week Lollipop 5.1 op m'n S2 gezet.
Tot gisteren ging het als een speer maar toen begonnen de problemen. Tsja.... is het Lollipop of toch HN....
Heb nog steeds problemen met het bereik? Ik heb mijn mobiel terug van reparatie, ze hebben het moederbord vervangen. Bereik is wel beter maar nog steeds minder dan dat het was volgens mij..Dus het moet nu wel aan de software liggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Erwin schreef op maandag 15 februari 2016 @ 22:02:
Het is er gewoon niet en zal ook nog wel even duren, nadeel van een budget/crisis provider.
crisis sws idd, berichtje op fb is na 19 dagen nog steeds niet beantwoord..

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Apart dat ze dan wel een netwerk hebben dat 4g heet.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik ben ergens niet verbaasd... maar geen netwerk voor mij. Eerste sim kwijt, niet aangekomen. Mijn suggestie om dan de omschakeling om te zetten naar een paar dagen later was technisch niet mogelijk, kon niet meer veranderd worden. Nieuwe simkaart geprobeerd te activeren, maar bij het bevestigen kwam ik uit op een 'pagina niet gevonden'. De helpdesk wist me te vertellen dat het normaal wel tot 48 uur (!!) kon duren voor de activatie werd doorgezet (gek, daar rept de website en de informatie helemaal niet over!), dat ze 'm nu handmatig hebben geactiveerd en hij het waarschijnlijk wel zou doen, en dat ze een nieuwe zouden opsturen.

Leuk allemaal, en ik ben blij dat ik niet eeuwen in de wacht sta, maar... tsjee wat een gezeik. En ondertussen heb ik sinds vorige week woensdag dus al mijn telnr niet meer.

Jammer dan, eens kijken waar ik mijn telnr heen verhuis.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
vuurtjih schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:14:
[...]

Apart dat ze dan wel een netwerk hebben dat 4g heet.
Dat netwerk heet Vodafone ...

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:16
Nee hoor. Binnen een anderhalve maand zal het er zijn...
Spannend. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
SafariFlow schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 20:37:
[...]

Nee hoor. Binnen een anderhalve maand zal het er zijn...
Bron? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Op 1 april, da's natuurlijk extra spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lol, ik kijk nooit naar mijn facturen van HN eigenlijk. Maar ik zie nu dat alle bedragen van het afgelopen jaar niet kloppen xD:

Maandelijkse bundel €8,75
Extra internetbundel -€5,75
Totaal -€6,00

Bijna allemaal bedragen in het min, terwijl ik toch maandelijks 13,50 betaal.

In maart gaat mijn verlenging naar hun nieuwe abovorm in. Nu heb ik nog 3 maanden gespaard tegoed, blijven die ook nog gewoon geldig. Of is het beter dat ik die voor die tijd allemaal opbel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat blijft geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
dat denk ik niet, als hij/zij nu het oude SIM ONLY pakket heeft en nar de nieuwe gaat denk ik dat het tegoed vervalt. aangezien je als klant met het nieuwe pakket je tegoed maar 1 maand hebt, en het daarna vervalt..
Correct me if i'm wrong (met bron :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben mijn eigen bron, gezien dat ik niet zo lang geleden naar de nieuwe abonnementsstructuur overgestapt ben. Tegoed met datum X bleef daarbij staan met datum X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny7556
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:12
Voorzover ik weet blijft het tegoed wat extra gekocht is nog geldig tot de oorspronkelijke datum, het opgespaarde maandelijkse tegoed vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je dat uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielzsche
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:55
giovanni2903 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:34:
ben vandaag iets van 15 keer gebeld door 4 verschillende nummers & een paar keer privé, heb 1x opgenomen en dan hoor ik: toets uw code en sluit af met een hekje. daarna krijg ik in het engels bericht van mijn voicemail dat ik een gemiste oproep heb van mijn provider (Hollandsnieuwe). Heb de nummers opgezocht en 2 ervan zijn van vodafone/hollandsnieuwe. De andere 2 kon ik niks over vinden. Iemand ervaring hiermee?

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb dit nu ook gehad. Geen 15x, eerder 5x. Ben je er al achter wat het was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Is bij jullie het bereik onlangs minder geworden? Of is Hollandsnieuwe zijn netwerk aan het aanpassen oid?
Ik heb al een tijdje problemen met bereik (Mr_gadget in "HollandsNieuwe: Discussie- en ervaringentopic") sinds reparatie maar volgens de Belcompany zijn ze met het netwerk bezig :?
Volgens mij is de antenne niet goed aangesloten maar kan dat niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Simkaart in een ander toestel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ASW1 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 08:28:
Ik ben mijn eigen bron, gezien dat ik niet zo lang geleden naar de nieuwe abonnementsstructuur overgestapt ben. Tegoed met datum X bleef daarbij staan met datum X.
Let op! Van het resterende tegoed is
€ 18,50 geldig tot 04 mei
€ 18,50 geldig tot 04 april
€ 16,21 geldig tot 03 maart

Staat nu op mijn Hollandsnieuwe, dan zou het idd wel raar zijn dat alle tegoed op 4 maart verlopen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjoSo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-08 16:54
Je tegoed blijft gewoon staan tot aan de vermelde datum.
Ben zelf ook naar de nieuwe abo vorm overgegaan.

[ Voor 30% gewijzigd door SjoSo op 22-02-2016 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
neilpad schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:30:
[...]

Ik heb dit nu ook gehad. Geen 15x, eerder 5x. Ben je er al achter wat het was?
eerste dag had ik het echt 15x daarna heb ik et nog 3x gehad en was et 5-7x
heb al die nummer geblokkeerd met een app uit de playstore. meer kan je er niet aan doen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:27
Ik zag dit bij 'mijn hollandsnieuwe', ik val nu nog onder het oude systeem van 3 maanden beltegoed.
Je hebt nog geen sms bundel. Zet hem hier aan.
1000 SMS van € 10,00 voor € 0,00 per maand
Wat is het addertje onder het gras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pascal.A schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:19:

[...]

Wat is het addertje onder het gras?
Dat het niet werkt.
Als je dat aanvraagt staat die sms-bundel daarna vrolijk voor 1 euro p/m op je account.
Ik weet dat het een enkeling gelukt is door te zeuren bij de klantenservice om alsnog die sms-bundel voor niets te krijgen, zij corrigeren dan het bedrag.
Ik heb dat zelf ook geprobeerd maar het is me niet gelukt.
op de een of andere manier krijgen ze hun systeem niet zo aangepast dat het bedrag wel klopt, of het interesseert ze niets, dat kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Het is mij gelukt met 3 abo’s van HN. Maar inderdaad zodra je er voor kiest krijg je uiteindelijk te zien dat het 1 euro kost. Mailen hielp niet, maar via FB messenger lukte het uiteindelijk wel. Inmiddels is 1 van de drie abo’s omgezet naar een nieuw type abo dus daar zijn de 1000 sms’jes nu weg. Zoals al door meerdere is aangegeven is HN nog wel goedkoop maar met een beetje zoeken zijn er vergelijkbare of betere abo’s te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik ben inmiddels overgestapt naar Ben en kan dit toch wel iedereen aanraden. De prijzen zijn vergelijkbaar of lager, en niet onbelangrijk: je krijgt 4G snelheid.

Ik heb 1000 SMS, 300 belminuten en 2GB data voor €14 in de maand. Die actie is helaas alweer afgelopen, maar om maar even mee te geven hier: HollandsNieuwe heeft als voordeel dat alles uit 1 bundel gaat, maar ze zijn al lang niet meer heel voordelig.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Ben heeft van die belachelijke buitenbundel-tarieven. Ik bel heel weinig - tenzij ik eens in de zoveel tijd met een bureaucratische molen in aanraking kom, en dan is 31ct per minuut gewoon niet grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Sja, voor mij geldt hetzelfde. Maar als ik voor €14 1500 MB/SMS/Minuten krijg bij Hollands Nieuwe, en bij Ben dus voor €14 2GB én 1000 SMS én 300 belminuten, dan weet ik dat dat in ieder geval een veel betere deal is.

Dat is vooral omdat ik met mijn oude HN bundel (550) nog weleens er overheen ging en dan kon je meteen voor €5 tegoed bij kopen om te kunnen blijven internetten. Bij Ben heb ik nu voor het zelfde bedrag veel meer ruimte in de bundel en dat levert dan natuurlijk het voordeel op dat je nooit meer over je bundel gaat.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het grootste voordeel vind ik nog steeds dat je bij HN je overgebleven tegoed kunt opthoornen.
Ik gebruik het daarmee als een soort prepaid/pay-as-you-go en dan is het erg voordelig.

Per 1 april komt er volgens onbevestigde geruchten 4G bij en daar zie ik ook wel naar uit, want de binnendekking van vodafone met alleen 2100 op 3G (en geen 900mhz) vind ik onder de maat; hopelijk verbetert dat met 4G op 800mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Ja, dat Thoornen zou ik eigenlijk ook nog moeten doen. In eerste instantie vond ik het vooral ook een leuke manier om mijn overgebleven tegoed naar een goed doel te sms'en, en daarom vond ik het ook geen probleem mijn maandelijkse kosten te verhogen. Inmiddels ben ik daar vanaf gestapt omdat al die goede doelen vervolgens mijn tijd en mijn donatie gaan verspillen door mij terug te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

ASW1 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:26:
Het grootste voordeel vind ik nog steeds dat je bij HN je overgebleven tegoed kunt opthoornen.
Ik gebruik het daarmee als een soort prepaid/pay-as-you-go en dan is het erg voordelig.
Via dat soort sites is het allemaal wel erg eurocenten bij elkaar schrapen. Er zijn diverse goedkope sim only's (ben, simpel belrevolutie) die je voor een habbekrats ruim voorzien van belminuten. Je kan dan wel bij HN gaan zitten omdat je dan elke maand misschien 1 a 2 euro terug kan krijgen -mocht je die niet gebruiken- maar helemaal elke minuut die je betaalt eruit zien te krijgen krijg je toch nooit voor elkaar.

Ik kies liever voor het gemak van nooit naar mijn rekening om hoeven kijken. Daar heb ik die paar dubbeltjes minder in de maand (gemiddeld) wel voor over.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tuurlijk, gemak is ook wat waard.
As ik eke maand 20% van mijn tegoed overhield zou ik de moeite ook niet nemen.
Maar ik hou regelmatig 80% over, en ik beheer nog 3 andere abonnementen. Dan loont het wel om op het einde van de maand even een belrondje te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Laatst online: 14:14
Voor het geld dat ik maandelijks in totaal kwijt ben aan HN, kan ik echt geen enkele andere sim-only krijgen.
Ik heb 1000mb/sms/min voor 11 euro. Ik verbruik meestal maar 350mb en een paar min bellen (op het werk en thuis wifi). Dan blijft er zo'n 13 euro beltegoed over. Dat geeft dan €8,40 terug via thoorn.
Blijft er dus maar €2,60 over wat ik per maand eigenlijk betaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazY1985
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 19:51
ASW1 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:26:

Per 1 april komt er volgens onbevestigde geruchten 4G bij en daar zie ik ook wel naar uit, want de binnendekking van vodafone met alleen 2100 op 3G (en geen 900mhz) vind ik onder de maat; hopelijk verbetert dat met 4G op 800mhz.
Waar gaat het mis... :+

Vooral de datum steekt me..

PC gamer | AMD Ryzen 7800X3D | AMD Radeon 7900 GRE | Apple IPhone 15 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet toegeven dat ik de datum van 1 april zelf heb verzonnen, het was een grovere aanduiding die ongeveer op "begin april" neerkwam, staat overigens ergens op de vorige pagina te lezen.
De niet-gelovers kunnen er naar eigen wens 2 of 3 april van maken of een andre datum begin april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ASW1 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:30:
Ik moet toegeven dat ik de datum van 1 april zelf heb verzonnen, het was een grovere aanduiding die ongeveer op "begin april" neerkwam, staat overigens ergens op de vorige pagina te lezen.
De niet-gelovers kunnen er naar eigen wens 2 of 3 april van maken of een andre datum begin april.
Ik ben extreem benieuwd. Vooral ook of 4G met een meerprijs komt, zoals bij Telfort. Voor €5 extra weet ik niet of ik het de moeite waard vind (maar heb nog nooit 4G gehad...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
Geloof er gewoon geen reet van dat ze met 4G gaan komen op zo'n korte termijn. Hoop vooral dat ik het mis heb edoch...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb toevallig vandaag nog aan de klantenservice gevraagd of het gerucht waar is. Er kwam een ontwijkend antwoord op, het werd niet ontkend.

Ik denk dat ze het zich niet permitteren kunnen om extra te vragen voor 4G omdat ze zich daarmee uit de markt prijzen. Er zijn scherpere aanbiedingen van concurrenten waarbij de klant al 4G krijgt.
Maar goed, je weet het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag nog? Heel interessant! Het kan natuurlijk ook gewoon dat die miep geen idee had en een antwoord ontweek omdat ze dacht dat ze voor lul stond...

Wat betreft concurrenten, ik weet niet: Telfort vraagt ook extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iets heel anders, vanaf 1 mei gaan de nieuwe EU regels voor roaming in waarbij de tarieven verder omlaag gaan: Wikipedia: European Union roaming regulations

Bij HN heb je zoals bij alle extra betaalde diensten waar je gebruik van maakt het voordeel dat je maar een deel van de kosten betaalt omdat je het uit je bundel gaat.

Rekenvoorbeeld uitgaande van een 1000 units voor 10 euro abbo:
Kosten internet per mb in een ander europees land basistarief (zoals in ned.) 1,9 ct p/mb
Daarbovenop komt 5 ct per mb plus btw. Ik weet niet of dat het btw tarief is van het land waar je verblijft of waar je woont, maar laten we uitgaan van 21% dan is de opslag 6,05 ct.
Totaal 7,95 cent/mb, maarrrr.....je zit bij HN en voor 10 euro krijg je 19 euro beltegoed.
Je betaalt dus maar 10/19e van die 7,95 cent en dat is dan 4,18 cent per mb.
Niet supergoedkoop, maar heel goed te doen om online te blijven, beetje te browsen, berichten sturen, navigeren etc, daar hoef je echt geen buitenlands simkaartje meer voor te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Cerberus_tm schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 01:07:

Wat betreft concurrenten, ik weet niet: Telfort vraagt ook extra.
Ik ben net overgestapt naar Ben (zoals eerder gezegd hier) en heb 75Mb 4G (bundel 1000 sms, 300 bel, 2GB €14). Dat lijkt mij toch aardig concurrerend met 1500 bel/sms/mb zonder 4G voor €14). Nog steeds erg jammer, ik vond het qua profiel een fijne provider en vooral het alles-uit-1-bundel idee vind ik erg fijn. Helaas zijn hun tarieven het afgelopen jaar te hoog gebleven t.o.v. de concurrenten... simpel. youfone. overal haal je tegenwoordig veel betere deals zolang je niet je belbundel overschrijdt.

[ Voor 29% gewijzigd door DeNachtwacht op 02-03-2016 15:53 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:51:
[...]
en heb 75Mb 4G (bundel 1000 sms, 300 bel, 2GB €14)
Huh, je hebt een databundel van 2GB en 75mb daarvan is op 4G?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
ASW1 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 19:40:
[...]

Huh, je hebt een databundel van 2GB en 75mb daarvan is op 4G?
:?
Ik moest ook een paar keer lezen maar waarschijnlijk bedoelt hij 75mbit snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Sorry voor de verwarring. De afkorting Mb staat voor megabit, terwijl mb of MB staat voor megabyte. Net zoals GB of gb dus staat voor gigabyte. Ik bedoel dus inderdaad een verbinding van 75Mb(it) met een bundel van 2 GB(yte). De verwarring is heel begrijpelijk, die afkorting moet ik zelf ook nog regelmatig googelen, nogal suf dat het zo op elkaar lijkt.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ASW1 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 07:45:
Iets heel anders, vanaf 1 mei gaan de nieuwe EU regels voor roaming in waarbij de tarieven verder omlaag gaan: Wikipedia: European Union roaming regulations

Bij HN heb je zoals bij alle extra betaalde diensten waar je gebruik van maakt het voordeel dat je maar een deel van de kosten betaalt omdat je het uit je bundel gaat.

Rekenvoorbeeld uitgaande van een 1000 units voor 10 euro abbo:
Kosten internet per mb in een ander europees land basistarief (zoals in ned.) 1,9 ct p/mb
Daarbovenop komt 5 ct per mb plus btw. Ik weet niet of dat het btw tarief is van het land waar je verblijft of waar je woont, maar laten we uitgaan van 21% dan is de opslag 6,05 ct.
Totaal 7,95 cent/mb, maarrrr.....je zit bij HN en voor 10 euro krijg je 19 euro beltegoed.
Je betaalt dus maar 10/19e van die 7,95 cent en dat is dan 4,18 cent per mb.
Niet supergoedkoop, maar heel goed te doen om online te blijven, beetje te browsen, berichten sturen, navigeren etc, daar hoef je echt geen buitenlands simkaartje meer voor te kopen.
Op zich inderdaad chill. Alleen kun je maar 50MB per maand in het buitenland gebruiken op die manier, zo lijkt het; daarna kun je "cut off" worden. Wat ik me daar in de praktijk moet voorstellen weet ik niet: mag je dan niet meer Internetten in het buitenland tenzij je een extra bundel neemt? Of tegen welk tarief dan? Of is het zo dat je onder 50MB Internet gebruikt tegen je binnenlandse tarief, en dat daarna het maximale EU-tarief geldt zoals door jou berekend? Ik denk dat laatste eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:51:
[...]

Ik ben net overgestapt naar Ben (zoals eerder gezegd hier) en heb 75Mb 4G (bundel 1000 sms, 300 bel, 2GB €14). Dat lijkt mij toch aardig concurrerend met 1500 bel/sms/mb zonder 4G voor €14). Nog steeds erg jammer, ik vond het qua profiel een fijne provider en vooral het alles-uit-1-bundel idee vind ik erg fijn. Helaas zijn hun tarieven het afgelopen jaar te hoog gebleven t.o.v. de concurrenten... simpel. youfone. overal haal je tegenwoordig veel betere deals zolang je niet je belbundel overschrijdt.
Bedoel je 75Mb per maand of per uur? (Grapje.)

Dat is inderdaad niet slecht. Toch heeft HN ook een paar voordelen boven Ben:

- Je kunt resterend tegoed opthoornen, waardoor het goedkoper wordt.
- Als je 2 weken in het buitenland bent kost dat je niets extra als je een beetje zuinig bent.
- Als je een keer een uur over je belbundel gaat ben je opeens veel geld kwijt.
- Het netwerk van Vodafone heeft in mijn ervaring betere dekking dan dat van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cerberus_tm schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 05:06:
[...]

Op zich inderdaad chill. Alleen kun je maar 50MB per maand in het buitenland gebruiken op die manier, zo lijkt het
Waar haal je dat vandaan? Op de huidige 20 ct/mb ex. btw zit toch ook geen 50 mb cap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ASW1 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 08:26:
[...]

Waar haal je dat vandaan? Op de huidige 20 ct/mb ex. btw zit toch ook geen 50 mb cap?
Nou, dat staat daar op Wikipedia. Maar zie vooral ook de rest van mijn post.
Pagina: 1 ... 36 ... 64 Laatste

Let op:
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie