Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:52
ASW1 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:53:
Ben benieuwd wie jou 4G beloofd had dan.

Abonnement afkopen kan bij elke provider. Is altijd een mooie deal voor ze; geld vangen maar geen tegenprestatie meer hoeven leveren.
Volgens mij hoefde hij alleen zijn mobiel af te betalen en niet zijn abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bazziek schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:03:
[...]

Volgens mij hoefde hij alleen zijn mobiel af te betalen en niet zijn abonnement.
Ah ja, op die manier.

Dat doen veel providers ook wel wanneer ze de beloofde dienst niet kunnen leveren (onvoldoende dekking op het thuisadres valt daaronder, maar daarop zullen maar weinigen zich kunnen beroepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:58

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik vind de tarieven ook een stuk minder scherp dan voorheen. Ik zit nu op 550 eenheden voor €10, maar als je voor €14 bij hn 1500 eenheden krijgt, terwijl je bij Ben voor €14 300 minuten/sms én 2000 4G MB krijgt lijkt me dat toch een betere deal... bovendien gaan de eenheden bij nieuwe abonnementen veel minder lang mee, niet meer 3 maanden...

nog even twijfelen of ik dus op ga zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door DeNachtwacht op 04-01-2016 17:39 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:49
hollandsnieuwe heeft toch geen 4g abonnementen? :$

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Precies, maar Ben heeft wel 4g.

Ik heb ook wat rond gekeken en ga ook overstappen. Korte vergelijking van 10 euro abo's

hollandsnieuwe: 1000 min/SMS/MB (3g)
Simpel: onbeperkt bellen/SMS en 1GB data (3g)
Ben: 100 min en 1GB (3g) (9 euro)
Tele2: 100 min en 1 GB (4g)
Youfone: 100 min en 1 GB (9 euro) (3g)

Ja er zijn meer verschillen als meerdere maanden je bundel meenemen als bij Ben of alles uit 1 bundel bij hollandsnieuwe. Maar ik denken dat hollandsnieuwe niet zo voordelig meer is.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Inderdaad, het voordeel van hn blijft natuurlijk dat alles uit je bundel gaat inclusief buitenland. Maar langzamerhand weegt dit voordeeltje niet meer op tegen de steeds grotere belbundels die concurrenten voor hetzelfde geld aanbieden. Leuk dat je buiten de bundel hetzelfde blijft betalen, maar als Ben je in de bundel gewoon 500mb extra geeft voor dezelfde prijs ben je alsnog duurder uit. Ook omdat het kopen van beltegoed weer per €5 gaat bij hollandsnieuwe, dat is ook al zo'n slinks trucje. Ze adverteren leuk met hetzelfde bedrag buiten de bundel maar ondertussen 'vergeten' ze even te zeggen dat je verbinding wordt afgesloten en je vervolgens voor minimaal €5 tegoed moet bijkopen. Als je dit dan net als ik, toevallig op 2 januari hebt en je krijgt op 3 januari weer nieuw tegoed, betaal je dus voor die tien minuutjes bellen/browsen op 2 januari €0,50 per minuut Niet helemaal correct om zo t vergelijken natuurlijk maar je ziet hopelijk wel wat ik bedoel. Hn brengt het iig rooskleuriger dan het is...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Nu online
Ja, in het buitenland bellen uit dezelfde bundel was een groot voordeel voor mij. Met name in combinatie met beltegoed opsparen voor 3 maanden. Ik ga misschien maar 2 keer per jaar op vakantie maar scheelde zo een paar tientjes.

Maar nu het beltegoed maar 1 maand geldig is, kan je in het buitenland maar nauwelijks bellen.

In combinatie met een kleinere bundel dan bij concurrenten en geen 4g zorgt dat ervoor dat ik overstap.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:15:
.. en je vervolgens voor minimaal €5 tegoed moet bijkopen. Als je dit dan net als ik, toevallig op 2 januari hebt en je krijgt op 3 januari weer nieuw tegoed, betaal je dus voor die tien minuutjes bellen/browsen op 2 januari €0,50 per minuut Niet helemaal correct om zo t vergelijken natuurlijk maar je ziet hopelijk wel wat ik bedoel.
Helemaal niet correct, aangezien die €5 bijgekocht tegoed 6 maanden geldig blijft.

En je kunt je bundelgrootte krap inschatten omdat het niet erg duur is eroverheen te gaan. Bij ben bijvoorbeeld wordt het al gauw kostbaar wanneer je een paar keer per jaar meer dan je 100 minuten bundel verbelt. Het marketingtrucje is dan natuurlijk dat men uit voorzorg een 300 minutenbundel neemt die vervolgens nauwelijks gebruikt wordt.

Bellen naar servicenummers met HN is overigens ook erg goedkoop; wanneer je nu een 10 euro abonnement neemt krijg je 19 euro beltegoed.
Voor iedere euro die je naar een servicenummer belt betaal je daardoor effectief maar 10/19= 53 cent
Diezelfde "korting" geldt ook op b.v. de Europatarieven waardoor je ongeveer de helft betaalt.

(En het grote voordeel van HN is nog steeds dat je je overgebleven tegoed kan opthoornen >:) )

[ Voor 7% gewijzigd door ASW1 op 04-01-2016 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@evanleerdan: Bij Tele2 vraag ik me af hoe goed hun netwerk nu is. Ben en nog een paar anderen zitten op het netwerk van T-Mobile, dat in mijn ervaring een stuk minder goede dekking heeft dan dat van Vodafone, waar HN op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Nu online
Cerberus_tm schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 01:15:
@evanleerdan: Bij Tele2 vraag ik me af hoe goed hun netwerk nu is. Ben en nog een paar anderen zitten op het netwerk van T-Mobile, dat in mijn ervaring een stuk minder goede dekking heeft dan dat van Vodafone, waar HN op zit.
Daar heb je zeker een punt. Tele2 heeft nog geen landelijke dekking met 4g en dat gaat nog zeker een paar maanden duren. En dan nog denk ik dat het kwalitatief nooit zo goed zo worden als kpn of Vodafone.

Als je geen 4g bereik hebt bij tele2 val je terug op 3g van t-mobile, wat ook niet bekend staat als beste netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:01
ASW1 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:53:
Ben benieuwd wie jou 4G beloofd had dan.

Abonnement afkopen kan bij elke provider. Is altijd een mooie deal voor ze; geld vangen maar geen tegenprestatie meer hoeven leveren.
Medewerker van de klantenservice die mij telefonisch heeft geholpen met het afsluiten van een abonnement. Snapte toen vrij weinig van de site en hun systeem, dus belde ze even. Medewerker hielp mij overigens heel vriendelijk en legde alles rustig uit (werking van beltegoed binnen abbo etc). Op de vraag of ze ook met 4g kwamen vertelde mevrouw mij dat ze binnen 6 maanden de eerste 4g-abonnementen aan gingen bieden. Vooral de laatste paar maanden heb ik toch wel behoefte aan 4g gekregen.
En inderdaad zoals gezegd: abonnement niet afgekocht, enkel resterende telefoon-vergoeding (a 9 euro per maand). Dus dat vond ik wel een strakke deal.
evleerdam schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 06:30:
[...]

Daar heb je zeker een punt. Tele2 heeft nog geen landelijke dekking met 4g en dat gaat nog zeker een paar maanden duren. En dan nog denk ik dat het kwalitatief nooit zo goed zo worden als kpn of Vodafone.

Als je geen 4g bereik hebt bij tele2 val je terug op 3g van t-mobile, wat ook niet bekend staat als beste netwerk.
Toch ben ik ook geen fan van het netwerk wat HN me biedt. 3g is vaak traag en op drukke plekken (evenementen etc) krijg ik vaak het gevoel dat ik te 'gast' ben op het netwerk (wat natuurlijk zo is), mijn 3g is dan vaak trager dan Vodafone klaten op hetzelfde netwerk (op 3g, niet op 4g).

[ Voor 28% gewijzigd door jakob558 op 05-01-2016 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jakob558 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:21:

[...]

Toch ben ik ook geen fan van het netwerk wat HN me biedt. 3g is vaak traag en op drukke plekken (evenementen etc) krijg ik vaak het gevoel dat ik te 'gast' ben op het netwerk (wat natuurlijk zo is), mijn 3g is dan vaak trager dan Vodafone klaten op hetzelfde netwerk (op 3g, niet op 4g).
Ik had een keer een probleem met het netwerk (extreem traag Internet in het centrum van Amsterdam, ook 's nachts). Toen heb ik het vergeleken met een prepaid kaartje van Vodafone, en dat had hetzelfde probleem. Dus bij mij kreeg Vodafone geen voorkeursbehandeling op hun eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 23:14
Op 8 februari loopt mijn 1-jarige contract HollandsNieuwe 275 af. Ik heb hiervoor een 1-jarig 550 abonnement gehad bij Hollandsnieuwe. Vanaf februari stap ik over op Tele2 en dat om maar 1 enkele reden: 4G. Ik heb op diverse plekken gekeken en zo goed als overal kan ik het Tele2 4G netwerk zien als ik naar netwerken zocht.

Heb wel een 1 maand abonnement gekozen, mocht het toch tegenvallen of bijvoorbeeld HollandsNieuwe komt met een interessant 4G abonnement dan zie ik dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

ASW1 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:32:
[...]

Helemaal niet correct, aangezien die €5 bijgekocht tegoed 6 maanden geldig blijft.

En je kunt je bundelgrootte krap inschatten omdat het niet erg duur is eroverheen te gaan. Bij ben bijvoorbeeld wordt het al gauw kostbaar wanneer je een paar keer per jaar meer dan je 100 minuten bundel verbelt. Het marketingtrucje is dan natuurlijk dat men uit voorzorg een 300 minutenbundel neemt die vervolgens nauwelijks gebruikt wordt.

Bellen naar servicenummers met HN is overigens ook erg goedkoop; wanneer je nu een 10 euro abonnement neemt krijg je 19 euro beltegoed.
Voor iedere euro die je naar een servicenummer belt betaal je daardoor effectief maar 10/19= 53 cent
Diezelfde "korting" geldt ook op b.v. de Europatarieven waardoor je ongeveer de helft betaalt.

(En het grote voordeel van HN is nog steeds dat je je overgebleven tegoed kan opthoornen >:) )
wat is opthoornen? Bij de nieuwe abonnementen kun je iig geen beltegoed meer meenemen...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beltegoed cashen door een betaalnummer te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 19:11
Ik heb op dit moment een 275 abo van HN en daar ben ik tevreden over. Volgende maand loop het abonnement echter af. Ik zit nu te twijfelen wat te doen. HN is lang niet meer zo goedkoop als 2 jaar geleden (aan 275 heb ik genoeg, maar nu moet ik minimaal 300 á 8 euro afnemen...), maar het Vodafone netwerk is het enige netwerk met fatsoenlijk bereik hier thuis.
Als het huidige abonnement met dezelfde kosten doorloopt is het prima, maar volgende maand gaat de korting van €3.75 er af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neem een jaarabonnement voor 11 euro/1000 units, daar krijg je 20 euro beltegoed voor.
Elke maand bel je 10x naar thoorn, dat kost je 13 euro en een beetje van je tegoed, en dat levert je ruim 8 euro op.
Dan hou je nog ruim 300 units per maand over om te bellen/internetten, en dat kost je maar 3 euro.
Beltegoed meenemen naar de volgende maand kan niet meer met de huidige abonnementen.

Als je dat teveel gedoe vindt ben je misschien beter af met vodafone prepaid.

Andere optie: met een dual sim toestel kun je alleen met vodafone(netwerk) bellen en dan neem je een andere sim voor goedkope data, bijv. Lebara one prepaid voor 1ct/MB.
Ik neem tenminste aan dat je thuis via wifi verbonden bent, en daarom voor data niet aan hert Vodafone netwerk vastzit.

[ Voor 32% gewijzigd door ASW1 op 07-01-2016 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Dat bellen naar thoorn klinkt leuk, maar ik weet nu al dat ik dat na een maand al niet meer ga doen.
Denk dat ik maar gewoon het iets duurde abonnement neem van HN. Voor die paar euro per maand heb ik ook geen zin om het ingewikkeld te maken, het is alleen jammer dat het niet zo goed meer is als het oude abonnement. Ik ben dan denk ik ook in de minderheid als iemand die aan 275 min/sms/mb ruim voldoende heeft :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snippo schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:00:
Ik ben dan denk ik ook in de minderheid als iemand die aan 275 min/sms/mb ruim voldoende heeft
Dat denk ik niet, er zijn genoeg mensen die alleen behoefte hebben aan een heel beschreiden bundeltje.
Maar onder de 7 a 8 euro is er eigenlijk bijna niets, en vrijwel alle bundels onder de tien euro zijn relatief al erg duur.

Ik zou eigenlijk niet weten wat er naast hollandsnieuwe nog meer op het Vodafone netwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Er is echt heel weinig precies op die grens van goedkoop bij weinig gebruik maar de mogelijkheid voor meer mocht het nodig zijn. Je zit of bij prepaid met enge prijzen als 30ct/min of met maandbundels die toch nog altijd vrij snel oplopen in prijs.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op zich is er niets mis met prepaid natuurlijk als je slechts incidenteel belt, alleen is bundelloos internet per MB schandalig duur.
De enige positieve uitzondering is Lebara one (prepaid) met slechts 1 cent per MB, alleen is bellen dan wel relatief duur met 9 cent starttarief en 9ct/m voor mobiel en 1 ct/m vast. Maar op zich goed te doen wanneer je weinig belt en nog steeds een stuk voordeliger dan 30ct/m die de meeste prepaids inderdaad vragen.(en veel abbo's buiten de bundel trouwens ook)

Ik bel zelfs steeds vaker met whatsapp, dan gaat het van je databundel af (of zelfs dat niet wanneer je op wifi zit)

[ Voor 18% gewijzigd door ASW1 op 07-01-2016 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Weet iemand of er nog alternatieven zijn voor een alles uit 1 bundel constructie als hij hollandsnieuwe? Op zich is op dit moment de ben 1500+500mb 4g met 300 minuut/sms voor €14 de beste deal die ik kan vinden, beter iig dan 1500mb/sms/min voor €15 bij hollandsnieuwe. Maar het liefst zou ik toch alles uit één bundel houden, alleen volgens mij biedt alleen HN dit aan?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
DeNachtwacht schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 22:18:
Weet iemand of er nog alternatieven zijn voor een alles uit 1 bundel constructie als hij hollandsnieuwe? Op zich is op dit moment de ben 1500+500mb 4g met 300 minuut/sms voor €14 de beste deal die ik kan vinden, beter iig dan 1500mb/sms/min voor €15 bij hollandsnieuwe. Maar het liefst zou ik toch alles uit één bundel houden, alleen volgens mij biedt alleen HN dit aan?
Volgens mij is HN de enige die momenteel alles uit 1 bundel aanbiedt. Wellicht dat je kan kijken naar Simpel. Onbeperkt bellen en SMS + 2gb voor 15 euro p/m. Ongeveer dezelfde bedragen als hierboven genoemd en dan hoef je in ieder geval geen rekening te houden met je belgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Thx dat is een goede tip... Alleen bellen in buitenland is dan jammer, maar dit is t best wat ik tot nu toe ben tegen gekomen ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deman.nl
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:57
Bazziek schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 22:35:
[...]

Volgens mij is HN de enige die momenteel alles uit 1 bundel aanbiedt. Wellicht dat je kan kijken naar Simpel. Onbeperkt bellen en SMS + 2gb voor 15 euro p/m. Ongeveer dezelfde bedragen als hierboven genoemd en dan hoef je in ieder geval geen rekening te houden met je belgedrag.
Volgens mij heeft Ziggo wel iets op hun site staan over bellen in de EU (zone 1) wat dan uit je bundel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk80
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-05-2020
Let wel op dat je bij Simpel een contract van 2 jaar hebt en Ben per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
deman.nl schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 12:11:
[...]

Volgens mij heeft Ziggo wel iets op hun site staan over bellen in de EU (zone 1) wat dan uit je bundel gaat.
Je hebt helemaal gelijk, had niet aan Ziggo gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is alleen bij het bellen naar Nederlandse nummers vanuit EU landen.
Gebeld worden en bellen naar niet-Nederlandse nummers valt daar dus niet onder.

Edit: "Ook inkomende gesprekken worden met je bundel verrekend als je in de EU bent."
Nog een edit voor de duidelijkheid: dit gaat dus over ziggo en niet HN.

[ Voor 37% gewijzigd door ASW1 op 12-01-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vharten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:18
Ik heb een nieuwe simkaart van Hollands Nieuwe thuisgestuurd gekregen. Vandaag zou mijn omwisseldag zijn. Ik had eigenlijk gedacht dat ik moest wachten tot het bereik met m'n oude simkaart wegvalt, en op dat moment de nieuwe simkaart plaatsen (zoals dat ook gaat bij nummerbehoud).

Nu krijg ik net een SMS van Hollands Nieuwe: "Helaas is je nummer niet overgezet op een nieuwe simkaart (simnummer) We informeren je snel over een nieuwe datum". Zou er bij HollandsNieuwe dan iets misgegaan zijn, of had ik vanochtend gelijk m'n nieuwe sim in de telefoon moeten stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, je dient te wachten tot je verbinding wegvalt en dan je sim te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xileS schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 22:01:
[...]

https://www.spaarwinkelen.nl/korting/coolblue.php ik was benieuwd of de 25e cashback zou lukken. Morgen verloopt ook wat beltegoed, maar dat kan ik dus nu niet opmaken in het buitenland aangezien ik zonder bereik zit. Dit zou dan een goede compensatie zijn.
Mijn geweldige idee, kost toch nog meer moeite dan gedacht ;p. Ik moest nog een aantal keer terug mailen met mijn gegevens en een contract ondertekenen en inscannen. En nu alles geregeld is, merk ik dat ze voor de verkeerde periode verlengd hebben xD. Ik had gekozen voor een 24 maanden abo, maar er is verlengd voor een 12 maanden abo (wat ook een euro p/m duurder is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Lekker dan...

Ik zit tot zeker april in het buitenland.

Krijg net de mail, ook ik wordt overgezet. De datum staat op 10 februari, maar die kan ik aanpassen... tot uiterlijk 24 februari!

En on top of that:
Houd er rekening mee dat je op de opgegeven migratie datum binnen Nederland aanwezig moet zijn om je nieuwe simkaart actief te laten worden.
Ik had eventueel de sim-kaart hierheen kunnen laten sturen, en hem hier activeren, maar om nou zelf ff op-en-neer te gaan (a 1200 euro) om een mobiel nummer te activeren... no thanks. Ik vind het erg vervelend dat ze dit soort shit uithalen. Ik heb mijn abonnement aangehouden om juist geen gedoe te hebben.

Iemand enig idee wat er gebeurd als ik dit gewoon 'laat gaan' en pas in april/mei de nieuwe simkaart er in prop? Ik gebruik het nummer momenteel niet, behalve 1x per maand ff aanzetten om te checken of ik nog sms-jes oid heb. Ik gebruik het Whatsapp nummer wel (op een andere simkaart met een lokaal nummer en data-abonnement overigens).

[ Voor 9% gewijzigd door EMP op 14-01-2016 01:41 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:52

ralfbosz

xm create bosz -c

EMP schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 01:40:
Lekker dan...

Ik zit tot zeker april in het buitenland.
Als je al iemand hebt die de sim-kaart kan opsturen, waarom dan niet in NL de simkaart op een ander toestel activeren. Oké dan heb je wel tussen die tijd en dat je de simkaart krijgt geen telefoon. Maar voor minder dan de ticket kun je de simkaart binnen 24u op je buitenland adres krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door ralfbosz op 14-01-2016 10:02 ]

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 21:00

matroosoft

Lone Christian

Een interessante blog over de klantenservice bij Hollandsnieuwe:

[wimjongil]: Hollandsnieuwe klantenservice

Ik weet niet of iederen zich hierin herkent, maar ik in ieder geval wel. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Als je iets wilt bereiken moet je ook gewoon twitter gebruiken, dat kan namelijk iedereen zien, dus daar trekken ze zich wat van aan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:10
Heb al tijden dat mijn tegoed vreemd wordt gerapporteerd. Na *101# krijg ik dit te zien: (van onder naar boven lezen dus)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yiihdyBl.png
Voor de rest werkt alles gewoon.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Nu online
Als je nu de nieuwe simkaart haalt bij de belcompany, halen ze dan ook informatie van je oude? Of krijg je gewoon een nieuwe mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
evleerdam schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:15:
Als je nu de nieuwe simkaart haalt bij de belcompany, halen ze dan ook informatie van je oude? Of krijg je gewoon een nieuwe mee?
Nee puur koppelen van een nieuwe sim aan je telefoonnummer en verificatie van je ID. Oude SIM mag je meenemen of daar in de bak mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jogai schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:22:
Heb al tijden dat mijn tegoed vreemd wordt gerapporteerd. Na *101# krijg ik dit te zien: (van onder naar boven lezen dus)
[afbeelding]
Voor de rest werkt alles gewoon.
Oh dat heb ik ook.
Nog nooit eerder gechecked met ussd code trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

ralfbosz schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:01:
Als je al iemand hebt die de sim-kaart kan opsturen, waarom dan niet in NL de simkaart op een ander toestel activeren.
Dat is een slimme tip, thanks!

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
matroosoft schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:02:
Een interessante blog over de klantenservice bij Hollandsnieuwe:

[wimjongil]: Hollandsnieuwe klantenservice

Ik weet niet of iederen zich hierin herkent, maar ik in ieder geval wel. :)
Die ene keer dat ik de klantenservice nodig had was de service prima. Maar volgens mij is het bij alle providers hetzelfde en heb ik gewoon geluk gehad die ene keer. Bij Vodafone hebben we hier wel slechte ervaring dus...

Denk dat ik overigens maar verleng met 300 MB/SMS/Min voor een jaar. Hopelijk zijn er over een jaar wat betere aanbiedingen (€2.25 extra voor 25 MB/SMS/Min, niet echt een goede deal :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb gisteren de knoop doorgehakt en ben gegaan voor het Ben Sim only abonnement van 2GB, 1000 SMS en 300 belminuten voor €14. Dan kan alles bij HN wel uit 1 bundel komen maar als je voor diezelfde €14 maar 1,5 gb krijgt én ook nog eens 2 jaar vast zit... nee dan houdt het voor mij op.

Doorslaggevend voor mij was vooral dat het een maandabonnement is, dus als ik over een half jaar een betere deal vind stap ik zo weer over ;-)

[ Voor 24% gewijzigd door DeNachtwacht op 18-01-2016 16:33 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xileS schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 22:01:
[...]

https://www.spaarwinkelen.nl/korting/coolblue.php ik was benieuwd of de 25e cashback zou lukken. Morgen verloopt ook wat beltegoed, maar dat kan ik dus nu niet opmaken in het buitenland aangezien ik zonder bereik zit. Dit zou dan een goede compensatie zijn.
https://www.spaarwinkelen.nl/korting/studentmobiel-nl.php bij studentmobiel zelfs 32 euro cashback zie ik nu.

/edit
zojuist voor mijn zusje verlengd via studentmobiel.

"Omdat het contractverlenging van een bestaande aansluiting betreft, heeft u door middel van een verificatie-SMS bevestigd. U hoeft geen papieren contract meer te ondertekenen of in te sturen."

Dat is dus een stuk makkelijker dan via Coolblue, moest namelijk nog documenten printen scannen enzo. Wat achteraf meer tijd in beslag nam. En ze hebben het nog steeds niet juist verwerkt xD.

[ Voor 31% gewijzigd door xileS op 20-01-2016 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 13:00
Hmmm. Krijg nu ineens een incassoaankondiging zonder de korting. Korting is ook ineens niet meer zichtbaar op "Mijn Hollandsnieuwe".. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Het is wel een rommeltje met die SIMmigraties. Na 4 maanden gezeur om naar de Belcompany te gaan genegeerd te hebben kreeg ik laatst toch gewoon de nieuwe SIMkaart opgestuurd. Zou gisteren overgaan naar de nieuwe SIM, bleef maar bereikbaar op de oude. Om 16:00 uur een SMS van HN "De nieuwe simkaart is naar je onderweg. Houd deze bij de op null". Weinig informatief en onjuist bericht (heb de SIM tenslotte al). Om half 6 uiteindelijk een tweede SMS dat het ze die dag niet gelukt was om de nieuwe SIM kaart te activeren en ze het donderdag opnieuw gaan proberen.

Het wordt er niet beter op daar geloof ik...
vharten schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:06:
Ik heb een nieuwe simkaart van Hollands Nieuwe thuisgestuurd gekregen. Vandaag zou mijn omwisseldag zijn. Ik had eigenlijk gedacht dat ik moest wachten tot het bereik met m'n oude simkaart wegvalt, en op dat moment de nieuwe simkaart plaatsen (zoals dat ook gaat bij nummerbehoud).

Nu krijg ik net een SMS van Hollands Nieuwe: "Helaas is je nummer niet overgezet op een nieuwe simkaart (simnummer) We informeren je snel over een nieuwe datum". Zou er bij HollandsNieuwe dan iets misgegaan zijn, of had ik vanochtend gelijk m'n nieuwe sim in de telefoon moeten stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsnack
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 19:17
Jab65 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:06:
Hmmm. Krijg nu ineens een incassoaankondiging zonder de korting. Korting is ook ineens niet meer zichtbaar op "Mijn Hollandsnieuwe".. Meer mensen last van?
Bij mijzelf is alles nog in orde; de korting is nog berekend en staat ook aangegeven in Mijn Hollandsnieuwe. Maar bij mijn moeder is de korting ook verdwenen. Ik heb het nog even gecheckt, maar ze is toch echt in Mei een verlenging aangegaan van 24 maanden met 9 euro korting. Morgenochtend maar even bellen :(

[ASUS H97-Pro][Intel i5-4690][16GB Crucial Ballistix Sport][Gigabyte GTX1070][Samsung 860 EVO 1TB][Samsung 840 EVO 250GB][1TB Samsung F1][Corsair Vengeance 650M][Corsair Carbide 200R][HyperX Alloy Origins Core][Logitech G305][LG 38UC99-W]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:14
Azrael schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:26:
Als je iets wilt bereiken moet je ook gewoon twitter gebruiken, dat kan namelijk iedereen zien, dus daar trekken ze zich wat van aan :P
Maar dan moet je geen haast hebben. In het weekend is webcare gesloten en doordeweeks wordt er nu ook al ruim 2 dagen niet gereageerd.

Ik ving op dat Radar er binnenkort aandacht aan gaat schenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:12
waardeloos,

het maandbedrag is afgeschreven maar mijn tegoed is niet bijgewerkt. Heb nu nog 10 cent over...
Zal een poging doen om ze te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Ja, bij mij ook iets vreemds. 's Ochtends een sms'je met 'tegoed is bijgeschreven', 's middags een sms'je met 'morgen wordt je tegoed bijgeschreven'.
Geeft allemaal niet voldoende vertrouwen om te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
incaz schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:52:
Ja, bij mij ook iets vreemds. 's Ochtends een sms'je met 'tegoed is bijgeschreven', 's middags een sms'je met 'morgen wordt je tegoed bijgeschreven'.
Geeft allemaal niet voldoende vertrouwen om te verlengen.
Ik krijg niet eens een smsje met wanneer mijn tegoed wordt bijgeschreven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:12
Boomster schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:33:
waardeloos,

het maandbedrag is afgeschreven maar mijn tegoed is niet bijgewerkt. Heb nu nog 10 cent over...
Zal een poging doen om ze te bereiken.
Zo,

Na 1 uur aan de telefoon gehangen te hebben is inmiddels mijn tegoed bijgeschreven en heb ik 5 euro tegoed extra gekregen voor coulance.

Blijkt dat het tegoed in de loop van de dag pas wordt bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Afgelopen week een mail gekregen dat ik de sim zou moeten omwisselen bij Bel company. Vandaag om 11.00 gehaald. Een uurtje later was mijn oude sim uitgeschakeld. Nieuwe erin. Direct bereik. Klaar. Kan ook goed gaan dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Hmmm ik was helemaal vergeten dat ik mijn sim moest omruilen. Nou werd vanavond een telefoongesprek ineens afgekapt en sinds dien kan ik niet meer bellen maar wel gebeld worden. Komt dat door een storing of omdat ik nog een oude sim heb oid.
Ik kan mij trouwens niet herinneren dat ik een mail kreeg dat ik hem op een bepaalde datum om moest ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me onwaarschijnlijk. Alleen als ze inderdaad echt een datum genoemd hebben (en je een SIM-kaart per post toegestuurd hebben) zouden ze dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Inderdaad, plus als je oude sim dan de lucht uit gaat kan je ook niet meer gebeld worden. Moet dus wel een storing ergens zijn.

Op donderdag is mijn SIM wel succesvol gemigreerd. Communicatie van HN blijft belabberd, s'middags kreeg ik nog een email waarin stond dat het morgen op 21 januari zou gaan gebeuren. Migratie had inmiddels al plaatsgevonden, op 21 januari was correct, morgen niet op het moment dat die email aankwam. Slordig dat ze met iets wat al zo lang er aan komt nog steeds niet de puntjes op de i hebben weten te zetten.

Ik snap goed dat het een budget merk is, maar als je je zaken niet voor elkaar hebt kost het je toch ook geld omdat klanten (onnodig) gebruik gaan maken van je klantenservice voor opheldering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Kreeg net een SMS dat ik mn adres online moest controleren. Na inloggen staat er:
Je hebt van ons een email en/of SMS ontvangen om je migratie datum en afleveradres voor dit 06-nummer te controleren.

Kies 'wijzigen' en/of 'bevestigen' om de voorgestelde migratie datum en het afleveradres te wijzigen en te bevestigen.
Zo te zien gaan ze de nieuwe sim gewoon sturen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Jogai schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:21:
Yup, vandaag is mijn nieuwe simkaart overgezet.
Lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
@vDorst, hoeveel dagen voor het overzetten ontving je de nieuwe simkaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Jogai schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:21:
Kreeg net een SMS dat ik mn adres online moest controleren. Na inloggen staat er:

[...]

je krijgt er vanzelf een mailtje over, dan komt er een nieuw tabje op je account op hollandsnieuwe.nl met "migratie"
heb mijne nu een weekje en werkt prima. merk geen verschil met de "oude" simkaart

Ik heb zelf ook een vraagje
ik heb dit abonnement

ik betaal op het 2e plaatje waar staat "huidig tarief" dus maar 8 euro > (check laatste plaatje). is het verstandig om over te stappen op het "nieuwe tariefplan sim only 300 (of 500, voor een euro meer). of zitten er erge nadelen aan het nieuwe tariefplan. ik kan namelijk niet vinden wat het inhoudt...

en hoeveel tegoed krijg ik met die nieuwe 500 sim only keuze
met mijn "oude" 275 krijg ik elke maand €10,50

sorry voor de lastige uitleg, maar hollandsnieuwe vraag ik niet eens wat want die reageren pas na een week ofso..

[ Voor 43% gewijzigd door giovanni2903 op 23-01-2016 23:46 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Nu online
giovanni2903 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 23:37:
[...]

je krijgt er vanzelf een mailtje over, dan komt er een nieuw tabje op je account op hollandsnieuwe.nl met "migratie"
heb mijne nu een weekje en werkt prima. merk geen verschil met de "oude" simkaart

Ik heb zelf ook een vraagje
ik heb dit abonnement

ik betaal op het 2e plaatje waar staat "huidig tarief" dus maar 8 euro > (check laatste plaatje). is het verstandig om over te stappen op het "nieuwe tariefplan sim only 300 (of 500, voor een euro meer). of zitten er erge nadelen aan het nieuwe tariefplan. ik kan namelijk niet vinden wat het inhoudt...

en hoeveel tegoed krijg ik met die nieuwe 500 sim only keuze
met mijn "oude" 275 krijg ik elke maand €10,50

sorry voor de lastige uitleg, maar hollandsnieuwe vraag ik niet eens wat want die reageren pas na een week ofso..
Nieuwe 300 abo is 11 euro, maar zou met de gebruikelijke korting ook 8 euro moeten kosten . Grootste nadeel aan de nieuwe abonnementen is dat tegoed nog maar 1 maand geldig is.

Voor 8 euro 275 oude stijl of 300 nieuwe stijl? Ligt aan je bel/internet gedrag wat gunstiger is. Maar ik zou dan toch oude stijl kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giovanni2903 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 23:37:

Ik zie dat je er een bundel bij hebt van 1Gb per maand.
In de nieuwe tariefstructuur kan dat niet meer, als je dan 1Gb+500 units wilt zul je een 1500 units abbo moeten nemen.

Vraag is ook wat je met je huidige abbo doet. Gaat die 1Gb elke maand op, of lange niet?
Heb je genoeg aan die 275 units of kom je daaraan tekort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Het grote nadeel van de nieuwe bundels is dat je je overgebleven tegoed niet meer kan meenemen naar nieuwe maanden. Als ik jouw gebruik zo lees zou ik dus niet overstappen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ingewikkeld zeg, de juiste APN instellen zodat internet werkt.
Heb een en ander gecombineerd van de site van HollandsNieuwe, maar nu lijkt het te werken.

Dit zijn nu mijn instellingen:
APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone (staat niet in de standaard instructie)
Wachtwoord: vodafone (staat niet in de standaard instructie)
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-type: default,supl

Ik heb een nieuw contract, dus geen nieuwe simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Zo meteen de problemen met hollandsnieuwe in Radar, NPO1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky Lynx
  • Registratie: Maart 2002
Hollandsnieuwe heeft een subpagina geopend op hun website voor mensen die compensatie willen voor financiële schade door nummerporteringsproblemen en/of lange wachttijd bij de klantenservice:

https://www.hollandsnieuwe.nl/we-maken-het-goed

Overigens zijn er wel weer een lap compensatievoorwaarden waaraan voldaan moet worden. Mooie handreiking, maar die kan dus altijd nog worden teruggetrokken wanneer het puntje bij paaltje komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Ik zie er niet per se iets geks in?

Maar het verhaal rond die simkaarten snap ik nog steeds niet, en ook snap ik niet dat ze de vrij voor de handliggende stap (gewoon een beetje langzamer porteren als het niet werkt) niet eerder hebben genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 18:57
Telefoonaanbieder Hollandsnieuwe stopt campagne na klachten http://nu.nl/mobiel/42037...pt-campagne-klachten.html (via @NUnl)

En dit:
http://www.radartv.nl/mob...-klachtenregen-bij-radar/

[ Voor 28% gewijzigd door dutchnltweaker op 25-01-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
NIMIC schreef op maandag 25 januari 2016 @ 09:16:
Ingewikkeld zeg, de juiste APN instellen zodat internet werkt.
Heb een en ander gecombineerd van de site van HollandsNieuwe, maar nu lijkt het te werken.

Dit zijn nu mijn instellingen:
Gebruikersnaam: vodafone (staat niet in de standaard instructie)
Wachtwoord: vodafone (staat niet in de standaard instructie)
APN-type: default,supl

Ik heb een nieuw contract, dus geen nieuwe simkaart.
Dat krijg je toch ook gewoon via hun toestelhulp: https://www.hollandsnieuwe.nl/internet-instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Nee, daar staat:
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Ik heb daar nu vodafone staan. Misschien dat het gewoon pas ging werken nadat ik mijn telefoon opnieuw opstartte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik stap over op BEN.
Niet echt vanwege de problemen die had ik niet echt behalve afgelopen maand dat ik niet kon bellen. Ik had geen tegoed meer, op een of andere manier was het op. Dat had ik nog nooit eerder gehad.

Zaterdag naar de belcompany gegaan daar nieuwe sim gekregen, maandag in m'n mobiel gestopt en direct signaal.

Anyway de korting die ik afgelopen jaar had is verlopen en nu ben ik met 19,95 gewoon duur uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart96
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-03-2024
ik ben al sinds 15 oktober bezig om over te stappen van hollandsnieuwe naar een andere provider,, door een fout van hollandsnieuwe was mijn abonnement per ongeluk beeindigd. Na lang bellen etc. wordt mij enkel verteld dat ze het probleem nog niet hebben opgelost. Blijkbaar ben ik niet de enige die dit probleem heeft:

http://www.radartv.nl/uit...5-01-2016/hollandsnieuwe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Iets fatsoenlijk nakijken doen ze al niet:

"Indien je klant bent van hollandsnieuwe en in de periode vanaf 7 december 2016 tot en met 30 januari 2016"

7 December 2016 is het toch nog lang niet?

[ Voor 14% gewijzigd door W00fer op 26-01-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
evleerdam schreef op zondag 24 januari 2016 @ 04:46:
[...]

Nieuwe 300 abo is 11 euro, maar zou met de gebruikelijke korting ook 8 euro moeten kosten . Grootste nadeel aan de nieuwe abonnementen is dat tegoed nog maar 1 maand geldig is.

Voor 8 euro 275 oude stijl of 300 nieuwe stijl? Ligt aan je bel/internet gedrag wat gunstiger is. Maar ik zou dan toch oude stijl kiezen.
bedankt voor het reageren, ik ga mijn abonnement maar niet aanpassen. over iets meer dan een jaar ben ik klaar bij HN en dan stap ik over op tele2, HN is mij veel te duur geworden voor het weinige dat je krijgt.

Btw, dit zijn de (vernieuwde) APN instellingen (dikgedrukt is waar je zelf wat moet invullen):

Naam: Hollandsnieuwe
Proxy: niet ingesteld
Poort: niet ingesteld
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: niet ingesteld
MMSC: niet ingesteld
MMS-Proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld

APN-type: default
APN-protocol: IPv4
Drager: niet opgegeven

[ Voor 27% gewijzigd door giovanni2903 op 26-01-2016 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:55

PoweRoy

funky!

DeNachtwacht schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:32:
Ik heb gisteren de knoop doorgehakt en ben gegaan voor het Ben Sim only abonnement van 2GB, 1000 SMS en 300 belminuten voor €14. Dan kan alles bij HN wel uit 1 bundel komen maar als je voor diezelfde €14 maar 1,5 gb krijgt én ook nog eens 2 jaar vast zit... nee dan houdt het voor mij op.

Doorslaggevend voor mij was vooral dat het een maandabonnement is, dus als ik over een half jaar een betere deal vind stap ik zo weer over ;-)
Mooie prijs, heb alleen slechte verhalen gehoord van collegas en vrienden over het T-Mobile netwerk wat Ben gebruikt. Hopelijk is dit inmiddels al beter.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 18:57
PoweRoy schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:49:
[...]

Mooie prijs, heb alleen slechte verhalen gehoord van collegas en vrienden over het T-Mobile netwerk wat Ben gebruikt. Hopelijk is dit inmiddels al beter.
Wanneer heb je dat gehoord? En uit welke omgeving komen ze? Kan ook invloed hebben.

Maar als ik zie wat ze het afgelopen jaar hebben gedaan moet ik zeggen dat t-mobile echt veel masten heeft neergezet en nu zelfs 900mhz masten meer gaat uitrollen voor een beter bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
zoals ik bijna bovenaan deze pagina postte, heb ik nog een "oud" sim only 275 pakket (+1000mb internet).
nu heb ik sinds 2 weken de nieuwe simkaart, maar nu heb ik het volgende probleem.
met de vorige simkaart kon ik als mijn mb's opwaren, met mijn 10,50 btg (dus het tegoed voor de 275 belminuten/smsjes) aan internet opmaken. Nu kan ik dat niet meer. zal dat door de nieuwe simkaart komen , kan ik om deze reden mijn contract ontbinden en zal dit opgelost worden als ik overstap op het "nieuwe tariefplan''?

het dikgedrukte zou ik sws graag antwoord op willen hebben, ik ben niet zo thuis in deze zaken :$

hopelijk kan iemand mij helpen :)

[ Voor 8% gewijzigd door giovanni2903 op 31-01-2016 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faffiedemajeur
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:56
Ik had een paar maanden geleden het zelfde toen ik de nieuwe sim had. Even op twitter contact gehad met hn, en gevraagd om een reset. Daarna werkte het internetten uit bundel weer, kreeg 500mb voor de trouble.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Als ze dat probleem niet kunnen oplossen dan kan je waarschijnlijk wel het contract ontbinden. Maar je moet ze wel de gelegenheid geven om het op te kunnen lossen, en zo te zien is dat wel mogelijk ook. Dus dat wordt gewoon je contract uitdienen dan.
giovanni2903 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:07:
Nu kan ik dat niet meer. zal dat door de nieuwe simkaart komen , kan ik om deze reden mijn contract ontbinden en zal dit opgelost worden als ik overstap op het "nieuwe tariefplan''?

het dikgedrukte zou ik sws graag antwoord op willen hebben, ik ben niet zo thuis in deze zaken :$

hopelijk kan iemand mij helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
troftnom schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:59:
Als ze dat probleem niet kunnen oplossen dan kan je waarschijnlijk wel het contract ontbinden. Maar je moet ze wel de gelegenheid geven om het op te kunnen lossen, en zo te zien is dat wel mogelijk ook. Dus dat wordt gewoon je contract uitdienen dan.

[...]
thanks voor het antwoord, ik ga maar is een poging wagen via facebook. dan heb ik met een beetje geluk vrijdag antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
09-02-2016 is mijn migratie datum, maar heb nog geen nieuwe sim ontvangen. Waarschijnlijk komt die deze week binnen? Of gaat dit ook nog weleens fout bij HN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
xileS schreef op zondag 31 januari 2016 @ 23:03:
09-02-2016 is mijn migratie datum, maar heb nog geen nieuwe sim ontvangen. Waarschijnlijk komt die deze week binnen? Of gaat dit ook nog weleens fout bij HN?
als het goed is staat erbij/krijg je een sms wanneer de simkaart word opgestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er staat dus al een maand dat die onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
@ xileS, bij mij kwam de simkaart een week voor migratiedatum. Een paar dagen later een email met info over de migratie, waarin ook staat wat te doen als je geen simkaart hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmm, dan wacht ik nog wel even geduldig. Zet zo wel alvast in mijn agenda als ik een dag ervoor nog niks ontvangen heb dat ik de telefonische klantenservice even uittest. Zou maar opeens zonder bereik zitten.

/edit
Ik had nog niet in mijn sms'jes gekeken:
"De nieuwe simkaart is naar je onderweg. Houd deze bij de hand op null."

[ Voor 23% gewijzigd door xileS op 01-02-2016 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Laatst online: 14:21

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik weet niet of meer mensen er last van hebben maar ik heb last van wegvallend netwerk...
Mijn telefoon is net terug van reparatie dus het zou ook een hardware probleem kunnen zijn..Ik heb af en toe alleen noodoproepen. Als ik dan bij 'Serviceproviders' zoek kan ik alleen KPN en T-Mobile maar geen vodafone..
Zitten t-mobiele en KPN op frequenties waar vodafone niet op zit? Misschien dat een antenne voor een specifieke frequentie het niet meer doet ofzo?
Of zou het aan de simkaart kunnen liggen? Vind het wel een beetje raar dat hij het af en toe wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:24
@Mr_gadget, nope, heb daar nooit last van. Heb je anders geen andere smartphone die je even een dagje kunt gebruiken? Heb je dan nog steeds last van het het probleem dan even met HN contact opnemen en anders zal het wss je telefoon wel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo zout heb ik het nog nooit gegeten:
vanochtend om 0:00 had mijn tegoed bijgeschreven moeten zijn.
Dat was het niet (dat is het nooit, het is altijd te laat)
Op een of andere manier krijgt HN het maar niet voor elkaar het tegoed op het begin van de maand bij te werken.
Al weer op Twitter gezeurd, klantenservice laat zoals gebruikelijk weer eens niets van zich horen.
Zojuist deze SMS ontvangen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0FrOBnd.jpg
8)7

[ Voor 16% gewijzigd door ASW1 op 01-02-2016 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny7556
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:03
Ik heb deze sms ook gekregen dit is zeer irritant, hebben meer mensen daar last van dat je bundel bijna altijd een dag te laat word bijgeschreven.
Wat eigenlijk nog irritanter is is dat wat je vandaag verbruikt niet van het restant van vorige maand af gaat maar van het nieuwe wat nog niet is bijgeschreven

[ Voor 35% gewijzigd door johnny7556 op 01-02-2016 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Sterker ik had 28 januari dat ineens zonder een eerder sms'je dat mijn beltegoed op was. Volgens mijn data app had ik nog maar 350 mb verbruikt en bellen doe ik amper, dus een heel vreemd verhaal. Ik had weinig zin om nog geld naar ze over te maken dus nu maar even een paar dagen zonder bellen, alleen gebeld worden. Klagen heeft natuurlijk al helemaal geen zin met die ellenlange wachtlijsten bij de klantenservice. Nee, ze scoren geen punten op dit moment...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
johnny7556 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:18:
Wat eigenlijk nog irritanter is is dat wat je vandaag verbruikt niet van het restant van vorige maand af gaat maar van het nieuwe wat nog niet is bijgeschreven
Huh? Ik kan helemaal niet meer bellen of internetten.
Maar mijn tegoed van januari is dan ook op. Tegoed van februari is nog steeds niet binnen. |:(

[ Voor 8% gewijzigd door ASW1 op 01-02-2016 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny7556
ASW1 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:15:
[...]

Huh? Ik kan helemaal niet meer bellen of internetten.
Maar mijn tegoed van januari is dan ook op. Tegoed van februari is nog steeds niet binnen. |:(
Als je nog beltegoed hebt kun je gewoon verder maar zoals ik al schreef niet eerlijk want dat gaat wel van je nieuwe tegoed af wat je nog niet is bijgeschreven.
Maar als je niets meer over hebt, wat ik zelf ook al heb gehad, blijft het stil !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
johnny7556 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 19:42:
[...]

Als je nog beltegoed hebt kun je gewoon verder maar zoals ik al schreef niet eerlijk want dat gaat wel van je nieuwe tegoed af wat je nog niet is bijgeschreven.
Nou ja, in dat geval klopt het dus wel en gebruik je al je nieuwe bundel, alleen is dat op dat moment nog niet zichtbaar.

Maar wanneer je tegoed van de vorige maand op is dan kan dat dus niet.
Ongeloofelijk brak zitten hun systemen dan in elkaar.

Wat ik niet begrijp; wanneer ze nu om welke reden dan ook er niet voor kunnen zorgen dat het tegoed op een vaste dag om middernacht wordt aangevuld, waarom dan telkens te laat? Ze kunnen de systemen toch ook zodanig instellen dat het 1 of 2 dagen te vroeg gebeurt, zodat het in ieder geval op tijd is.
Maar nee, consequent te laat iedere maand weer. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny7556
Helemaal mee eens, maar wat kunnen we eraan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klacht indienen en abbo laten ontbinden is een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny7556
Klopt, maar ik ben voor de rest eigenlijk wel tevreden (prijs/kwaliteit) dus voor mij geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk80
Probeer twitter, ik heb ditzelfde nu al twee keer gemeld bij ze en beide keren een €5 beltegoed compensatie gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ze reageren niet op twitter.
Heb je die compensatie achteraf gekregen of op een moment dat je nog niet bellen kon omdat je bundel nog niet was bijgeschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk80
Volgens mij was mijn bundel nog niet eens op, ik heb gewoon aangegeven dat het niet handig is dat mijn bundel te laat werd aangevuld, daar het geen drie maanden meer houdbaar is en kreeg toen gelijk de compensatie, tweede keer een dag later. Heb dit wel in een prive bericht gecorrespondeerd, weet niet of dat uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zowel getweet als privetweet, ze reageren helemaal nergens meer op op het moment. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:59
hier ook hetzelfde. Na 1.5 jaar nooit problemen, altijd alles keurig (wel eens 1 dag te laat met nieuwe bundel, maar ach, toch 3 maanden tegoed houdbaar).
Nu dan ineens: op de dag dat nieuw bundel (275 units) en 500mb internet moet komen een sms: je bundel wordt toegevoegd vandaag of morgen.

2 dagen later een sms: je internet bundel en sms bundel zijn verlopen. Nu nog steeds geen nieuwe units bijgeschreven. Omdat ik in het buitenland woon gebruik ik de sms/internet bundel voorlopig niet, alles gaat toch uit de belbundel, maar slecht is het wel. Hopelijk komt het tegoed ooit nog, want anders dan ga ik wel door mn beltegoed heen.... (en heb ik zodra in nederland geen reguliere internet bundel..)
Pagina: 1 ... 35 ... 64 Laatste

Let op:
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie