Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 10:36
MeRCi schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:04:
[...]

Ik heb een one+, bij netwerkinstellingen kun je behalve 3g ook LTE kiezen (staat ook aanbevolen als optie), na paar seconden zie je 3g veranderen in een driehoek met H+. Ik haal met LTE wel consequent snelheden boven 12mb.

Ja, hij gooit mij wel van LTE netwerk af, waar geen 4g bereik is denk ik, het gaat dan naar 3g. Maar wanneer weer LTE netwerk is schakelt het automatisch naar LTE (H+)
Dus boven in je display zie je H+ (HSPA) en in de speedtest app geeft hij LTE aan of hoe moet ik dit nou zien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeRCi
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-06 13:22
SafariFlow schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:15:
[...]

Dus boven in je display zie je H+ (HSPA) en in de speedtest app geeft hij LTE aan of hoe moet ik dit nou zien? :)
Zo zie je dan :) tekst LTE heb ik zelf in paint erin gezet, excuses voor de verwarring
Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/j088wnmqh/3gvs_LTE.png

[ Voor 9% gewijzigd door MeRCi op 21-10-2015 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeRCi schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:29:
[...]

Zo zie je dan :) tekst LTE heb ik zelf in paint erin gezet
[afbeelding]
Ehm, je zit de boel hier gewoon te besodemieteren.
Waarom als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
MeRCi schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:29:
[...]

Zo zie je dan :) tekst LTE heb ik zelf in paint erin gezet, excuses voor de verwarring
[afbeelding]
HSPA (H+) is geen LTE...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel als je het photoshopt. |:(

Ik wilde gisteren al schrijven dat ik er geen moer van geloofde.
Maar ik dacht, laat ik proberen aardig te zijn, ik hou me eens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeRCi
ASW1 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:35:
[...]

Ehm, je zit de boel hier gewoon te besodemieteren.
Waarom als ik vragen mag?
nee ik ziet de boel hier niet te besodemiteren, met nieuwe sim heb ik ruim 17mb kunnen halen, 4g is in theorie 150mb maar in werkelijkheid tussen 10 a 20mb, daarom heb ik gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeRCi
ASW1 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:40:
[...]

Wel als je het photoshopt. |:(

Ik wilde gisteren al schrijven dat ik er geen moer van geloofde.
Maar ik dacht, laat ik proberen aardig te zijn, ik hou me eens in.
had je gisteren toch maar gedaan, had veel ergernissen voorkomen. ik had geen kwade bedoelingen, mijn wel gemeende excuses nogmaals.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou ja, wie ben ik om te zeggen dat het niet kan, op enig moment zal HN ook wel 4G krijgen, al denk ik zelf dat het nog wel een tijdje zal duren.

Maar om dan een screenshot als bewijs dat je 4G hebt te posten waar je zelf "LTE" in hebt gefotoshopt lijkt me geen goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeRCi
zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. nogmaals ik had geen kwade bedoelingen.
ik heb screenshot alleen gedeeld om aan te geven dat met nieuwe sim hogere snelheden behaald kan worden. achteraf gezien had ik "lte" weg moeten laten of hspa+ moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de website van HN is sinds een tijdje te lezen: "De maximale downloadsnelheid van ons netwerk is verhoogd van 14,4 naar 25 Mbps, de praktische downloadsnelheid van ons netwerk ligt tussen 2 en 4 Mbps."
Dus wanneer het een keer rustig op het netwerk is en je een goede verbinding hebt haal je die 17Mbs wel op 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeRCi
Ik heb met oude sim (en optie LTE aan op one+ ) nooit een hogere snelheden kunnen halen dan 2 a 3 Mbps. Na zien van hogere snelheden heb iets te enthousiast gereageerd en ook feiten door elkaar gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edit: laat maar, had nieuwste berichten nog niet gezien. Inderdaad geen 4G dus.
MeRCi schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:04:
Ik heb met oude sim (en optie LTE aan op one+ ) nooit een hogere snelheden kunnen halen dan 2 a 3 Mbps. Na zien van hogere snelheden heb iets te enthousiast gereageerd en ook feiten door elkaar gehaald.
Ik heb juist wel vaker 13 Mb/s gehaald met HN. Op een telefoon die überhaupt geen 4G kon.

[ Voor 162% gewijzigd door Cerberus_tm op 21-10-2015 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:08
ik kreeg vandaag ook een sms/mail over vernieuwing/verbetering, heb nog niets in dit topic teruggevonden

https://www.hollandsnieuwe.nl/vernieuwing
verbeteringen in onze systemen

De komende periode werken wij hard aan verbeteringen in onze systemen. Zo kunnen wij je in de toekomst nog beter van dienst zijn.

Omdat je huidige simkaart geen verbinding kan maken met de vernieuwde systemen wordt deze gratis vervangen. Je mobiele nummer wordt op een nieuwe simkaart overgezet.

Haal je nieuwe simkaart op bij de BelCompany
Medewerkers van de BelCompany winkels staan nu voor je klaar. Je hoeft alleen je mobiele telefoon met je oude simkaart en een geldig ID bewijs mee te nemen en zij regelen de rest. Makkelijk toch!

Hoe het werkt?

Op deze pagina lichten we toe wat er in de winkel gaat gebeuren en wat je moet doen.

Hoe kan ik mij voorbereiden op mijn bezoek aan de winkel?

Zorg dat je geen aanvraag voor nummerbehoud of openstaande betalingen hebt.
Controleer of je al je voicemail berichten beluisterd hebt.
Neem je mobiele telefoon met je oude simkaart en een geldig ID bewijs mee.

TIP: Wacht niet te lang. Doe dit zo snel mogelijk dan profiteer je ook nog eens van 50% korting op accessoires.

Wat gebeurt er precies in de winkel?

De medewerker in de winkel controleert je gegevens (om fraude te voorkomen). Hij vraagt naar je ID, e-mailadres en geboortedatum.
Hierna zet hij je gegevens over op een nieuwe simkaart.
Het overzetten van de gegevens op de nieuwe simkaart duurt een paar minuten. De nieuwe simkaart wordt dan enkele minuten tot enkele uren later actief. Tot die tijd blijf je bereikbaar op je oude simkaart. Kom je op een koopavond of in het weekend, dan wordt de nieuwe simkaart pas actief op de eerstvolgende werkdag.
Heb je nog contactgegevens op je oude simkaart staan, laat deze dan overzetten op je nieuwe simkaart of telefoon door de medewerker in de winkel.

Wat mag ik verwachten na mijn bezoek?

Houd je oude en nieuwe simkaart bij de hand. Wanneer je niet meer bereikbaar bent op de oude simkaart, plaats je de nieuwe simkaart in je toestel en toetst de standaard pincode ‘0000’ in.
Controleer of je kunt bellen, sms’en en internetten.
Spreek opnieuw je voicemail in.

Nog vragen?
Zie dan onze veelgestelde vragen.
Ik zie voor mij geen enkele verbetering. En wat ik nog veel irritanter vind is dat ze verwachten van me dat ik even naar een winkel die niet in de buurt is langs ga.

Er staat niet dat het moet, kan ik hier ook vanuit gaan denken jullie?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoying-Orange
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01-2023
In de mail van Hollandsnieuwe staat dat je het ook zelf kan doen, maar vind het nou niet duidelijk aangegeven. Nog maar even geduld dan.
Binnenkort ontvang je van ons bericht per mail en sms hoe je dit in vijf eenvoudige stappen zelf kunt regelen.

xbl: superlucky luke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Ook ik meld me eve. Ik had contact met HN gehad via Facebook over de simkaart. Die bevestigen het bericht van Annoying-Orange, het was mezelf niet opgevallen in de mail. Ik woon namelijk niet bij een BC winkel in de buurt, dus had ernaar gevraagd en zeiden dat ik geduld moest hebben.

Waarom zou je je afvragen, wat is de moeilijkheid van een stappenplan online gooien? Het lijkt in mijn ogen gewoon een actie om je naar de winkel te lokken en daar je wat extra's proberen te verkopen. Want als je het zelf doet, is er geen verkoopmogelijkheid voor HN of BC. Ik ga daar dus niet aan meewerken en blijf wel op 14Mbps zitten voor zolang het duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zou ook kunnen dat ze proberen hun klantensysteem op te schonen, aangezien je in de winkel opnieuw gevraagd wordt je te legitimeren.
Belcompany mag het afhandelen, in ruil daarvoor krijgen zij inderdaad een contactmomentje met de klant/verkoopmogelijkheid.

Het is dat ik mijn simkaart laatst al vernieuwd heb (omdat ik een nanosim nodig had) maar ik denk dat ik geen nieuwe zou halen vanwege dat mailtje, het lijkt me sterk dat je simkaart ineens niet meer zou werken.
Of als je geen zin hebt naar die winkel te gaan en je wilt perse wel een nieuwe sim dan doe je het via de website en kost het 2,50 en dan wordt ie thuisgestuurd.

Een verband zoals hierboven gesuggereerd tussen een nieuwere simkaart en hogere snelheden zie ik niet, waarop is dat gebaseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:36
Ik heb mijn simkaart een week geleden laten vervangen bij belcompany. Het is echt heel simpel, ze controleren je ID en geven je een simkaart mee. Die moet je zelf erin zetten wanneer het signaal wegvalt van de oude. Van verkooptechnieken heb ik niks gemerkt. Wel werken ze met batches en kun je niet voor jouw beurt een nieuwe sim halen. Mijn vrouw heeft ook HN en die moest nog wachten.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:52
Was vandaag in de buurt van een winkel maar even gewisseld. Had in Mei nog een nieuwe NANO sim gehad maar nu ik er toch was. Snel geregeld na een simpele gegevens check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:02
Mij vrouw en ik zitten beide bij hollandsnieuwe maar hebben helemaal geen email gehad over een nieuwe sim.

Meer mensen die niets hebben gehad?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
dit heeft waarschijnlijk te maken met de migratie van Teleena systemen naar Vodafone. Kun je verifieren door te checken welke IMSI je oude SIM (20407 - Teleena) heeft ten opzichte van de nieuwe SIM (20404 - Vodafone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 11:18
Sorry verkeerde topic :>

[ Voor 94% gewijzigd door itsmemax op 22-10-2015 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:36
evleerdam schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:39:
Mij vrouw en ik zitten beide bij hollandsnieuwe maar hebben helemaal geen email gehad over een nieuwe sim.

Meer mensen die niets hebben gehad?
Zoals ik al zei, het komt met golven. Dus je komt vanzelf aan de beurt. Mijn vrouw heeft ook nog geen brief gehad. Terwijl die van mij al 2 weken geleden in de bus lag.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Laatst online: 09:52
Erwin schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 18:38:
Was vandaag in de buurt van een winkel maar even gewisseld. Had in Mei nog een nieuwe NANO sim gehad maar nu ik er toch was. Snel geregeld na een simpele gegevens check.
Wat een honden daar bij de BelCompany. Gisteren nieuwe SIM meegenomen "medio volgende week wordt hij actief". Had dus die SIM vandaag niet meegenomen toen ik van huis ging met het idee hem vanaf maandag in mijn tas te stoppen. Ik de deur uit; na een half uur "no service"... |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Ik zit momenteel bij Choozze, met het gratis Zero abonnement, maar ga overstappen naar HollandsNieuwe. Echter als ik nummerbehoud wil aanvragen moet ik mijn huidige provider selecteren. Choozze staat hier niet tussen.

Enig idee hoe nu verder? Of kan ik mijn nummer dan niet meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat je de rest van je leven aan Choozze vast zit. :+

Wat dacht je ervan om contact op te nemen met de klantenservice van HN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Keiichi schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:33:
ik kreeg vandaag ook een sms/mail over vernieuwing/verbetering, heb nog niets in dit topic teruggevonden

Ik zie voor mij geen enkele verbetering. En wat ik nog veel irritanter vind is dat ze verwachten van me dat ik even naar een winkel die niet in de buurt is langs ga.
In de winkel wachtte mij een aangename verrassing, als doekje voor het bloeden mocht elke HN abonnee een willekeurige accessoire uitzoeken voor 50% van de winkelprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Dat van die korting stond bij mij in de email, niet echt een verrassing dus.

Zelf niet van plan om naar de Belcompany te gaan, ze sturen die SIM maar gewoon op. Maar nu al twee keer een herinnering SMS ontvangen dat er actie van mij nodig is. Weet niet hoelang ze dat wekelijks vol gaan houden. Maar ze kunnen beter zelf eens in actie komen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 20:59
Ervaring.

Mijn dochter kon weg bij HN na de tariefsverhoging. Wilde ook graag, want waar ze woont had ze slecht bereik. Was gedwongen tot dezelfde operator als ik. Oke, kan. Met opzeggen was er iets fout gegaan, de portering was geblokkeerd. Na telefonisch contact was dit rechtgezet. Tot ze plots afgelopen week een rekening binnen kreeg. Was de opzegging niet doorgekomen. Gelukkig konden ze alles nazien, ook de contactmomenten. Moet wel even de rekening betalen (ik kan me dat voorstellen, die automatische systemen hebben moeite met dit soort zaken) maar krijg via een teruggaven weer gewoon alles terug. En de opzegging is per direct ingegaan. Ik blij. Ze hadden ook kunnen zeggen, nee hoor we kunnen niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik ben sinds januari 2011 Hollandsnieuwe klant. Eigenlijk altijd prima ervaringen gehad. Maar nu ga ik toch overstappen op Ziggo Mobiel abo. 15 euro voor 300min/1500MB (4G) is een deal die HN me niet kan bieden. De aanpassingen die HN recent aan hun abonnementkenmerken heeft gemaakt, zijn toch een dealbreaker geworden. Daarnaast mag er wel eens een 4G optie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Laatst online: 12:52
Ligt het aan mij of wordt mijn dataverbruik niet meer verrekend bij HN? 2 weken geleden is m'n verlenging ingegaan naar de nieuwe abonnementsvorm. Maar sindsdien is er nog niks (buiten de verbelde hoeveelheid) van mijn beltegoed afgegaan.
Heeft dit te maken met de nieuwe simkaart? (die ik nog op moet halen)
Of heb ik een voordelig bugje te pakken :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 22:20
Ik zit nu enige tijd bij HN en kon vanaf 21-10 weer verlengen.

Volgens de mail die ik kreeg heeft verlengen 'extra voordelen' tov nieuwe klanten. Nu heb ik de prijzen naast elkaar gelegd (dus nieuw vs verlengen), maar zie 0.0 verschil.
Ook HN hier al een bericht over gestuurd, en ze sturen terug 'verschil kan in sommige gevallen 1 euro zijn'. Ze gaan echter niet in op voor welke abonnementen dit dan zou verschillen.

Is dit gewoon een leugen ('lokkertje') dus, of zie ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 08:08
Ik heb laatst mijn nieuwe sim-kaart opgehaald. Alles werkte de eerste dagen prima totdat ik ineens geen internet meer had. Reboot had geen zin, APN stond op vreemde settings (bij de nieuwe sim zitten een hoop APN's die niet HN zijn) maar de juiste HN settings gebruiken leverde niks op. Neem ik contact op met de helpdesk via Twitter, weten ze het binnen enkele minuten op te lossen. Kennelijk gebeurt de overzet van oude naar nieuwe sim-kaart qua klant gegevens handmatig en iemand was vergeten een vinkje te zetten bij het 'heeft recht op Internet" gedeelte bij mij. Ik vond het een beetje een gek verhaal, maar ach ik heb weer internet :) .

@Remcooo87

Mijn persoonlijke ervaring bij HN is dat je als nieuwe klant beter af bent dan als iemand die gaat verlengen... Uiteindelijk heb ik mijn verlenging via zo'n reseller gedaan (voordeelmobiel.nl) had een mail gestuurd naar ene Lianne (destijds actief op telecomvergelijker) en die heeft toen een iets betere deal kunnen regelen dan direct via HN :P.

[ Voor 22% gewijzigd door laminaatplaat op 30-10-2015 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:25
Remcooo87 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:44:
Ik zit nu enige tijd bij HN en kon vanaf 21-10 weer verlengen.

Volgens de mail die ik kreeg heeft verlengen 'extra voordelen' tov nieuwe klanten. Nu heb ik de prijzen naast elkaar gelegd (dus nieuw vs verlengen), maar zie 0.0 verschil.
Ook HN hier al een bericht over gestuurd, en ze sturen terug 'verschil kan in sommige gevallen 1 euro zijn'. Ze gaan echter niet in op voor welke abonnementen dit dan zou verschillen.

Is dit gewoon een leugen ('lokkertje') dus, of zie ik iets verkeerd?
ik kreeg in april bij verlenging van mijn abonnement (via studentmobiel) 500mb extra. inmiddels zijn de abonnementen op studentmobiel verandert en is er inderdaad geen verschil meer volgens mij

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 07:40
Ik had 2 jaar lang een 550min/sms/mb abonnement van 12,50 voor 10 euro. Deze 2 jaar is net voorbij en ik heb het abonnement nu een maand door laten lopen om rustig een volgend abonnement te kunnen zoeken.

Nu blijkt dat ik 18,50 betaal voor die maand buiten mijn abonnement. Waar komt die 18,50 vandaan? Ik kan op de site niets vinden over tarieven van het oude 550 abonnement, behalve dat ik een abonnement heb van 12,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Dat zal waarschijnlijk de normale waarde van die bundel zijn. Moet je even kijken naar je oorspronkelijke bestelling. Ik heb 17-3-2015 een 550 afgesloten, bij mij is de prijs zonder korting 19,50. Zou best kunnen dus, een euro duurder geworden.

Ik kreeg deze week een nieuwe simkaart per post, met de mededeling dat er problemen waren met de simkaarten die net uitgegeven waren. Nou had ik geen problemen, maar toch maar vervangen.
Bij het eerste telefoontje gelijk een slechte verbinding, maar dat kan ook toeval geweest zijn :P

[ Voor 37% gewijzigd door Azrael op 08-11-2015 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Chrizzly schreef op zondag 08 november 2015 @ 19:28:
Nu blijkt dat ik 18,50 betaal voor die maand buiten mijn abonnement. Waar komt die 18,50 vandaan? Ik kan op de site niets vinden over tarieven van het oude 550 abonnement, behalve dat ik een abonnement heb van 12,50.
Na je 2 jarig abonnement vervalt je korting (6 euro blijkbaar). En daarna ga je dus meer betalen. Dit staat op je 'Mijn Hollands Nieuwe' onder het kopje aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lieuwe15 schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:20:
[...]

Na je 2 jarig abonnement vervalt je korting (6 euro blijkbaar). En daarna ga je dus meer betalen. Dit staat op je 'Mijn Hollands Nieuwe' onder het kopje aansluiting.
Dat dus. Na 2 jaar ben je van je contract af en kun je een nieuw contract (met korting) afsluiten, of overstappen naar een andere provider. Of je kunt voor de volle mep blijven zitten waar je zit in je oude contract, dat dan wel maandelijks opzegbaar geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:11

ralfbosz

xm create bosz -c

Nou krijg ik een nieuwe SIM-kaart met de post, mijn gewisselde SIM-kaart is toch niet goed. Gaat lekker bij HN, mag ik hem zelf activeren en weer wisselen.

In December kan ik verlengen of overstappen, wil eigenlijk wel eens naar 4G, maar ja zoek daar ook nog een toestel voor :).

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 07:40
@Lieuwe bedankt. Nu staat er inderdaad 18,50 bij mijn aansluiting. Toen ik het bericht op dit forum typte stond er zeker weten nog dat ik een abonnement had van 12,50 voor 10 euro. Wel bijzonder, het abonnement van 18,50 is nergens te vinden en in de voorwaarden is er ook niets over te vinden.

Naar mijn weten is het altijd 12,50 euro geweest en met mijn 2,50 korting dus 10 euro. Als de korting vervalt dan zou ik 12,50 per maand verwachten.

Het is natuurlijk slechts 6 euro en ik heb al een nieuw abonnement, maar betere communicatie zou ik wel waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Ik had ze daar ook over gesproken, maar ik had 2 dagen voordat mijn abonnement afliep verlengd. Alleen de automatische incasso was dus al de deur uit gegaan. In principe was ik op tijd met verlengen, alleen vonden zij van niet en had ik dus ook een duurdere maand. Beetje krom systeem maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Mmm, ik heb een vreemd probleem, ik kan het nummer 0900 1884 (ziggo) niet bereiken. Andere nummers en 0900 nummers lukken wel. Als ik met de telefoon van iemand anders bel, kan ik het nummer wel bereiken.... Als ik het bel, wordt gelijk opgehangen (cancelled zie ik in mijn scherm). Ik heb een Samsung Galaxy S3....

Kan iemand even een poging doen en bellen met Klantenservice Ziggo: 0900-1884 (normaal tarief)?
Ik zal thuis de sim in een ander toestel stoppen en kijken of het daaraan ligt.....

Everything is better with Bluetooth

jeanj schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:50:
Mmm, ik heb een vreemd probleem, ik kan het nummer 0900 1884 (ziggo) niet bereiken. Andere nummers en 0900 nummers lukken wel. Als ik met de telefoon van iemand anders bel, kan ik het nummer wel bereiken.... Als ik het bel, wordt gelijk opgehangen (cancelled zie ik in mijn scherm). Ik heb een Samsung Galaxy S3....

Kan iemand even een poging doen en bellen met Klantenservice Ziggo: 0900-1884 (normaal tarief)?
Ik zal thuis de sim in een ander toestel stoppen en kijken of het daaraan ligt.....
Ik heb het geprobeerd en het werkt prima met mijn HN. Goedenacht, welkom bij Ziggo bla bla.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:58
Werkt: 088 121 2817 wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Laatst online: 05-06 08:08
jeanj schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:50:

Heb hetzelfde probleem, dat nummer van Ziggo werkt voor mij niet. Het wordt direct opgehangen. 088 121 2817 gaat gewoon. Ander 0900 nr geprobeerd, die van HN (0900 0700)... dat werkt gewoon wel. Super raar :S Gelukkig geen klant bij Ziggo 8)7 maar wel bij HN :/ en alle 0900 moet natuurlijk gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:14
@jongetje bedankt voor 088 nr. Heb hier 2 HN abonnementen en geen van de 2 kan ze bellen.
Heb er 3 mnd geleden er al achter aangebeld ,maar was een storing??

Wil je een HN abonnement verlengen kijk dan eens bij student mobiel.
Kies de LGF 70 .Deze krijg je dan voor 6,95 thuis gestuurd. En vergeet cashbackxl niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:13
M'n HN internet doet het ineens niet meer sinds eergisteren. Ik krijg in m'n Moto G een uitroeptekentje naar het netwerksymbooltje. Als ik in Chrome iets opent staat er DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET. Ik heb al de APN verwijderd (stond ineens op vodafone ipv data.dataxs.mobi?) en via de website nieuwe APN-instellingen naar m'n telefoon laten sturen. Die heb ik geïnstalleerd, maar geen soelaas. Iemand enige idee? Ik ben wel een week geleden naar een nieuw contract overgegaan (met nog meer internet)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat mij wel eens is overkomen is dat ik mijn mobiele data had uitgezet. Het duurde een dag waarom ik erachter kwam dat mijn Internet het niet deed...

Werkt een andere SIM (ander abonnement) wel in je telefoon?

Werkt je SIM wel in een andere telefoon?

APN-gegevens handmatig instellen in plaats van automatisch installeren?

De SIM-toolkit instellen volgens de instructies van HN voor jouw model telefoon?

Meer kan ik niet bedenken.

• Garfieldtjuh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 00:30
Avalaxy schreef op maandag 16 november 2015 @ 00:55:
M'n HN internet doet het ineens niet meer sinds eergisteren. Ik krijg in m'n Moto G een uitroeptekentje naar het netwerksymbooltje. Als ik in Chrome iets opent staat er DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET. Ik heb al de APN verwijderd (stond ineens op vodafone ipv data.dataxs.mobi?) en via de website nieuwe APN-instellingen naar m'n telefoon laten sturen. Die heb ik geïnstalleerd, maar geen soelaas. Iemand enige idee? Ik ben wel een week geleden naar een nieuw contract overgegaan (met nog meer internet)...
Had ik ook kwam bij mij door opera max.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:13
Het is opgelost door een telefoontje naar HN. Ze hadden aan hun kant iets verneukt mbt het overzetten van m'n SIMkaart (wat al een maand geleden gebeurd is). Wat? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rover4
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08 12:22
Sinds kort een extra (prive) abbo voor mijn oude iPhone 4S. Dus HN voor 13 euro per maand 800 Mb/min/sms. Een G4 abbo heeft voor dit toestel geen zin, Echter wil wel gebruik kunnen maken van internet voor bv mobile parkeren, af en toe mail, en uiteraard navigatie. De verbinding van HN is slecht vaak GPRS ipv 3G. Ook de gespreks kwaliteit valt me erg tegen. Beetje spijt dat ik geen Vodafoon scherp heb genomen (slechts 2 euro meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horst263
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-12-2018
Zijn er meer mensen die niet meer uitgaand kunnn bellen/sms'en of mobiel internetten. Ik kan wel inkomende telefoontjes aannemen, maar uitgaand werkt er niets. Simkaart reeds in een andere telefoon gezet, daar ligt het niet aan. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Misschien beetje voor de hand liggend, maar heb je nog wel beltegoed?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Moet in Januari verlengen of een nieuw abo nemen, zit nu 4 jaar bij Hollandsnieuwe. Toch wel zin in 4G eigenlijk met een groter abo. Neem aan dat Hollandsnieuwe nog geen plannen voor 4G heeft?

Zit aan Tele2 te denken, voor Eur 10 krijg je 100 minuten/sms + 1000 MB (4G).

Anders zou ik Hollandsnieuwe nemen met 500Mb/min/sms ook voor Eur 10 maar dat is dus zonder 4G. Maar voor dezelfde prijs heb je dus een grotere bundel bij Tele2 en dan incl. 4G. Enige nadeel is buiten de bundel bellen in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op termijn gaan alle providers naar 4G.
HN zal er ook ongetwijfeld een road map voor hebben liggen maar wie het weet mag het zeggen.

Eind december willen er sowieso nog wel eens wat leuke abbonementendeals langskomen van resellers die bepaalde jaarcijfers moeten halen, dus hou oren en ogen open zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het netwerk van Vodafone (Hollands Nieuwe is een dochter) is waarschijnlijk wel veel beter dan dat van Tele2 qua dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Ja, dat denk ik ook wel. Het netwerk van Vodafone is beter dan dat van Tele2 (4G netwerk van Tele2 zelf) en beter dan Tmobile (3G netwerk waar Tele2 gebruik van maakt).

Het is even de vraag of het ook beter is dan Tele2 + Tmobile want dat is in feite wat Tele2 doet nu.

Ik zit in de randstad dus ik hoop dat het hier wel meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyDeBoer2
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-07 18:31
Het is erg moeilijk om contact op te nemen met Hollandsnieuwe...Chat is offline en bellen sta ik al 20 min in de wacht....
evleerdam schreef op maandag 23 november 2015 @ 07:16:
Ja, dat denk ik ook wel. Het netwerk van Vodafone is beter dan dat van Tele2 (4G netwerk van Tele2 zelf) en beter dan Tmobile (3G netwerk waar Tele2 gebruik van maakt).

Het is even de vraag of het ook beter is dan Tele2 + Tmobile want dat is in feite wat Tele2 doet nu.

Ik zit in de randstad dus ik hoop dat het hier wel meevalt.
Precies. Ik heb alleen de ervaring gehad te switchen van T-Mobile 3G naar HN, drie jaar geleden, en mijn dekking ging enorm vooruit, vooral buiten de randstad, zoals in trein of auto (browsen in de trein, Google-navigeren in de auto). Maar ook in de stad was T-Mobile in elk geval vroeger een stuk minder goed binnenshuis, omdat ze een frequentie gebruik(t?)en die minder goed door muren heen kon. Mijn broertje was in Leiden alleen bereikbaar in zijn kamer als hij zijn telefoon op de vensterbank legde, dat soort gedoe.
Wij thuis zijn met zijn alle een aantal jaren terug speciaal overgestapt op het Vodafone netwerk (ik naar Hollandsnieuwe dus) omdat dat het enige netwerk was dat een beetje normaal bereik had binnenhuis.

Maar opeens sinds afgelopen week, heeft iedereen vaak opeens helemaal geen bereik meer thuis ;s. Ik heb geen idee of er wijzigingen hebben plaatsgevonden bij Vodafone ofzo.

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 18:16
xileS schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:20:
Wij thuis zijn met zijn alle een aantal jaren terug speciaal overgestapt op het Vodafone netwerk (ik naar Hollandsnieuwe dus) omdat dat het enige netwerk was dat een beetje normaal bereik had binnenhuis.

Maar opeens sinds afgelopen week, heeft iedereen vaak opeens helemaal geen bereik meer thuis ;s. Ik heb geen idee of er wijzigingen hebben plaatsgevonden bij Vodafone ofzo.
Mijn vrouw en ik allebei Hollandsnieuwe ervaren dit zelfde fenomeen ook ineens sinds 2 weken.
Bij mij is het zo erg dat ik maar gewoon thuis mijn telefoon op 2g zet anders kan ik niet eens gebeld worden. Als dit zo blijft dan denk ik er toch sterk aan om weer naar een partij te gaan die gebruik maakt van KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheJuul schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:22:
[...]

Mijn vrouw en ik allebei Hollandsnieuwe ervaren dit zelfde fenomeen ook ineens sinds 2 weken.
Bij mij is het zo erg dat ik maar gewoon thuis mijn telefoon op 2g zet anders kan ik niet eens gebeld worden. Als dit zo blijft dan denk ik er toch sterk aan om weer naar een partij te gaan die gebruik maakt van KPN netwerk.
Hmm laten we hopen dat het iets tijdelijks is. Iemand anders met een Vodafone simkaart ervaart hetzelfde hier, dus het lijkt mij iig niet dat het aan HN ligt.

Helpt op 2g zetten voor mobiele signaal? Thuis zit ik namelijk gewoon op Wi-Fi. 3g thuis maakt mij niks uit, gaat eigenlijk om de bereikbaarheid. Ik kon blijkbaar afgelopen x ook niet gebeld worden. Heb ook geen sms ontvangen van een gemiste oproep ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 18:16
Ja 2g helpt bij mij enorm met bellen vooral thuis. En thuis heb ik ook gewoon Wifi dus maakt mij die 3g ook niks uit. Om snel te switchen naar 2g in de systeem instellingen heb ik maar deze widget geinstalleerd werkt prima.

Google Play: 2G-3G OnOff

Nog 1 bijkomend voordeel is dat mijn batterij nu ook weer veel langer mee gaat, thuis op 3g is het signaal zo zwak dat je in de batterij grafiek een constante rode lijn ziet bij Signaal sterkte van netwerk. Die is op 2g nu gewoon weer mooi donker groen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah bedankt voor de tip, als ik volgende keer weer last van heb zal ik er naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net ook een mailtje van HN gekregen dat ik de sim moet laten vervangen.
Even gebeld met ze om na te vragen omdat ik in september nog een nieuwe sim heb gekregen. Moest toch worden vervangen, maarrrrrrrrrr:
HN gaf aan dat wanneer je die eerste mail negeert je in later stadium nogmaals een mail zult krijgen waarin staat hoe je de sim gratis thuisgestuurd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:55
Dat zou mij ook wel goed uitkomen! Zojuist ook de sms gekregen dat ik mijn sim moet laten vernieuwen, maar ik heb helemaal geen zin om daarvoor naar een winkel te moeten. Ze konden de eerste sim ook gewoon thuissturen zonder gedoe, dan kunnen ze dat nu ook.
Kost me anders weer een (paar) uur en parkeergeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Buzz-01 op 27-11-2015 15:31 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Laatst online: 10-09 21:10
Eens. Vind het niet getuigen van service om klanten naar de winkel te sturen voor zoiets simpels. Was ook van plan om het gewoon te laten lopen tot ze met een betere oplossing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb dan ook de indruk dat het tevens om het verbeteren van de admninistratie gaat; ze registreren niet voor niets opnieuw een id-bewijs bij belcompany.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
ASW1 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:26:
HN gaf aan dat wanneer je die eerste mail negeert je in later stadium nogmaals een mail zult krijgen waarin staat hoe je de sim gratis thuisgestuurd krijgt.
Ik hoop dat je veel geduld hebt dan. Ik kreeg op 8 october mijn eerste email, sindsdien 4 keer een sms en nogmaals een email gehad om me toch maar die Belcompany winkel te krijgen... 8)7
Ze hebben daar een plank voor hun hoofd (en binnenkort betekend er minimaal 8 weken). |:(

[ Voor 4% gewijzigd door troftnom op 27-11-2015 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prima, ik heb alle tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb nog steeds geen mail of sms ontvangen over een nieuwe simkaart. Wel apart idd dat ze je naar een winkel sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kreeg ook eerst te horen dat er een mogelijkheid zou zijn om niet naar de winkel te hoeven, maar de laatste tijd zeggen ze alleen nog maar dat ik naar die winkel moet. Nou, ga zelf naar die winkel! Ik merk het wel, ga zelf niets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 12:51
Mijn moeder en mijn zus kregen allebei mail m.b.t. de sim, ik niet, wat op zich vrij raar is, want zij hebben korter het abonnement dan ik...

Maar in de mail staat duidelijk:
Je kunt dit zelf eenvoudig online regelen. Hierover ontvang je binnenkort bericht per mail en sms.

Het liever laten doen?
Je kunt het ook laten doen in een BelCompany winkel. Tot 30 november a.s. profiteer je dan ook nog eens van 50% korting op alle accessoires. Wees er dus snel bij!
Hier staat gewoon dat naar de Belcompany gaan optioneel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Afgelopen zaterdag kwam ik in Duitsland, bleek mobiel internet daar niet te werken.. Blijkbaar nadat ik m'n simkaart gewisseld heb, daarvoor deed internet het daar altijd perfect en ik heb verder geen enkele wijziging gedaan aan instellingen oid.. :(

Contact gehad met via de chat en blijkbaar moet je met de nieuwe simkaart de vodafone instellingen gebruiken:
Je mag in het buitenland met de nieuwe simkaart de instellingen van live.vodafone.nl gebruiken.
Naam: Vodafone
APN: live.vodafone.com (office.vodafone.nl als je zakelijke klant bent)
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Server: Niet ingesteld
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS-proxy: 192.168.251.150
MMS-poort: 8799
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: Geen
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

[ Voor 55% gewijzigd door Lieuwe15 op 30-11-2015 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Laatst online: 09-09 20:19
na bijna 4 jaar stop ik nu met Hollandsnieuwe, Ik ga mijn abbonoment afkopen. Toen ik bij ze kwam waren ze goedkoop, maar afgelopen jaren is het allemaal minder geworden. Er zit geen innovatie in (geen 4g en enkel kleine bundels) en iig ik word steeds zeer matig geholpen.

gedoe met die verplichte nieuwe simkaart. Ga naar de winkel dan regelen ze alles voor je en je kunt meteen verder. (ik ben echt niet te beroerd zelf even alles over te zetten, maar als ze aanbieden het voor je te doen dan tsja)nou bleek medewerker kon niks voor me betekenen, nieuwe simkaart zou ergens volgende week gaan werken en ik moest zelf maar even alles overzetten want het was druk in de winkel. (meneer had daarna wel 10 minuten om mij t hele asortiment te verkopen wat ik had korting.)

vervolgens steeds vaker geen sms als mijn tegoed op is, nee ze gooien mij er gewoon uit. mag je naar een computer lopen om weer op te laden, laatste keer duurde dat een dag voor het erop stond, want sms opwaarden mag niet zonder tegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Mijn internet werkt al de hele dag niet. Om 8 uur deed ie het nog, toen ineens niet meer. Lekker dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Had ik laatst ook een na een software update, de APN-instelling had hij toen veranderd.

Verder, verplichte nieuwe simkaart? Ik heb hier geen bericht o.i.d van gehad....

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Ik heb al van alles geprobeerd, handmatig instellen, automatisch instellen, 100x opnieuw opstarten, het werkt allemaal niet. Ik baal echt enorm.

Ik heb een heel sterk vermoeden dat het komt doordat mijn internetbundel op is. Maar ik heb ook nog een gewone 550 bundel, daar zou ie gewoon op moeten overgaan.

[ Voor 36% gewijzigd door Azrael op 30-11-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Misschien de Vodafone instellingen proberen zoals ik een paar posts hierboven gepost heb? Wellicht werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Laatst online: 09-09 20:19
lekker dan,

chat offline, mail formulier niet beschikbaar en bellen is 45 cent per minuut.

tis net alsof ze niet willen dat je contact met ze opneemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:20
Ik kreeg gisteren binnen een aantal uren (terwijl ik mijn telefoon niet gebruikt heb) 3 sms'jes betreffende mijn tegoed. Eerst dat ik nog maar 100MB van mijn data bundel over had, een uur later dat mijn data bundel op was en er gebruik werkt gemaakt van mijn normale bundel voor internet. Weer een uur later kreeg ik een SMS dat ik volledig door mijn bundel was en ik niet meer kon bellen, SMS-en en internetten... Ik heb mijn data verbruik op mijn iPhone nagekeken, maar deze heeft 900MB verbruikt sinds juli (dus ruim 5 maanden).

Ben aan het bellen, maar hang al 20 minuten in de wacht...

Edit: Er bleek een fout bij HollandsNieuwe te zitten waardoor er volgens hun systeem data verbruikt werd terwijl dit niet het geval is.

[ Voor 10% gewijzigd door SpaceAce op 02-12-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zag dat je nu 1000 units/€20 beltegoed kunt krijgen voor 10 euro.
Dat is toch wel een erg goede prijs dus alsnog mijn oude abonnement van 275 units/€10,50 beltegoed voor 6,75 omgezet naar een nieuw type abbo.
Jammer dat het tegoed niet meer 3 maanden geldig is, maar deze uitbetalingsratio (thoorn) kan ik niet laten liggen, daarnaast worden mijn zelfgeconsumeerde units ook veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Op de site staat dat je als klant ook een los toestel kopen.

Wil je een toestel bij je abonnement? Bekijk dan direct onze losse toestellen. Je betaalt het toestel met iDeal, dus de telefoon is meteen van jou. Staat je toestel er niet bij? Kijk dan of het in combinatie met een hollandsnieuwe abonnement beschikbaar is op belsimpel.

Als ik daar op klik komt er direct een overzicht met abonnementen en dus geen losse toestellen.

Iemand al eens een los toestel besteld? Of worden de prijzen dan ook verhoogd?

Ik kan pas in april verlengen maar ben nu wel aan nieuw toestel toe.

Edit. Laat maar, is al gelukt. Kan P8 bestellen voor 288 met 100 flashback. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Pos2007 op 02-12-2015 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
ASW1 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:46:
Dat is toch wel een erg goede prijs dus alsnog mijn oude abonnement van 275 units/€10,50 beltegoed voor 6,75 omgezet naar een nieuw type abbo.
Jammer dat het tegoed niet meer 3 maanden geldig is, maar deze uitbetalingsratio (thoorn) kan ik niet laten liggen, daarnaast worden mijn zelfgeconsumeerde units ook veel goedkoper.
Ja, dit abo is wel gunstig. Zit met precies hetzelfde probleem: nu € 6,75 voor 275 units, maar wil graag meer. De 1000 minuten/sms/mb voor € 10 is een goede deal.

Overigens moest Hollandsnieuwe ook wel. Bij Tele2 krijg je voor € 10 namelijk 100 min + 1GB en bij Simpel krijg je onbeperkt bellen/sms + 1 GB.

Lijkt een aardige prijzenoorlog aan de gang bij de budgetproviders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evleerdam schreef op donderdag 03 december 2015 @ 07:07:
[...]

Lijkt een aardige prijzenoorlog aan de gang bij de budgetproviders.
Yup, maar wel aardig om binnen het contract over te kunnen stappen naar een goedkopere bundel zonder dat je meteen vastzit aan een nieuw tweejarig contract.

Alleen staat er na het kiezen van de 10 euro bundel nu 19 euro in mijn overzicht. Het zal wel een foutje zijn, maar moet het toch even checken. Klantenservice is weer eens offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Goed dat ik het lees, je kan dus blijkbaar je bundel wijzigen. Zat eerst op 1000 voor 14 euro, nu naar 1200 voor 13 euro. Wellicht dan volgende maand weer terug naar 1000 voor 11 euro. Scheelt weer een paar euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
SpaceAce schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:49:

Edit: Er bleek een fout bij HollandsNieuwe te zitten waardoor er volgens hun systeem data verbruikt werd terwijl dit niet het geval is.
Haha dit was dus bij mij ook het geval zie ik nu. Ineens heb ik weer 456 MB over van m'n internetbundel.

Op Twitter reageerden ze vrij snel. Niet met deze uitleg trouwens, maargoed, m'n internet deed het weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ASW1 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 09:44:
[...]
Alleen staat er na het kiezen van de 10 euro bundel nu 19 euro in mijn overzicht. Het zal wel een foutje zijn, maar moet het toch even checken. Klantenservice is weer eens offline.
19 euro is ook de standaard prijs.
Als je geen nieuw contract afsluit zal je niet de actieprijs krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:20
Azrael schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:40:
[...]

Haha dit was dus bij mij ook het geval zie ik nu. Ineens heb ik weer 456 MB over van m'n internetbundel.

Op Twitter reageerden ze vrij snel. Niet met deze uitleg trouwens, maargoed, m'n internet deed het weer.
Bij mij doet het internet het nog steeds. Aan de telefoon konden ze niet vertellen wanneer het opgelost zou worden :S. Heb je het @hollandsnieuwe Twitter account gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NIMIC schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:54:
[...]
19 euro is ook de standaard prijs.
Als je geen nieuw contract afsluit zal je niet de actieprijs krijgen.
Dat is onjuist, want een ander (nieuwer) abonnement heb ik ook kunnen overrzetten en daar gaat het wel goed, d.w.z. de korting is dan ook in de overzichtpagina te zien.
Het gaat blijkbaar fout met de oude abonnementen.
De klantenservive heeft inmiddels aangegeven dat zij het bedrag handmatig zullen aanpassen zodra het abonnement is overgezet, al is het me niet duidelijk wat ze daar precies mee bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
SpaceAce schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:15:
[...]

Bij mij doet het internet het nog steeds. Aan de telefoon konden ze niet vertellen wanneer het opgelost zou worden :S. Heb je het @hollandsnieuwe Twitter account gebruikt?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
  • Laatst online: 15-07 22:16
Pos2007 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 18:54:

Edit. Laat maar, is al gelukt. Kan P8 bestellen voor 288 met 100 flashback. ;)
Klopt, soms zijn de prijzen bij HN voor losse toestellen erg laag ten opzichte van welke andere aanbieder dan ook.
Hou wel rekening met €30 bezorgkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ASW1 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:46:
Deze prijs lijkt al wat gunstiger dan wat ik de afgelopen periode zag bij de nieuwe abonnementen.
Ik kan toevallig vanaf vandaag verlengen, maar abo loopt pas af in maart. Neem aan dat als ik verleng het nieuwe abo ook dan pas in gaat. En het tegoed dat nu nog 3 maanden houdbaar is gaat dan ook wel mee hoop ik, anders wordt dit snel opbellen met Thoorn.

Op het moment heb ik een Sim Only 550 (18,50e tegoed per maand) met 1000 sms bundel en 500 MB bundel voor 13,50e p/m. Alleen ik bel nauwelijks nog en aan de 500 mb heb ik vaak net genoeg. Soms gebruik ik mijn gespaarde tegoed een beetje in het buitenland. Als het tegoed verloopt bel ik het op met Thoorn. Een voorbeeld wat dit mij per maand kost nu, als ik niet bel is:
13,50-(18,50/1,34*0,84)=1,91e
Niet zoveel dus ;p. Aan mijn uitbetalingen bij Thoorn te zien heb ik afgelopen jaar bijna altijd wel meer dan 10e per maand kunnen cashen.

Even schatten wat dit gaat kosten als ik ga verlengen met een 2 jarig sim only met de huidige actie prijzen, ervan uit gaande dat ik elke maand ongeveer 500MB gebruik en niet bel.

1000 min/mb/sms:
10-(19/10*5/1,32*0,84)=3,96e

1200 min/mb/sms:
12-(20/12*7/1,32*0,84)=4,58e

1500 min/mb/sms:
14-(23/15*10/1,32*0,84)=4,25e

1800 min/mb/sms:
17-(25/18*13/1,32*0,84)=5,52e

Scheelt niet zoveel welke simonly ik neem zo te zien, maar ik betaal wel het dubbele wat ik nu ongeveer betaal dan ;p. Maar alsnog wel een goede deal. Alleen wel jammer dat tegoed maar 1 maand houdbaar is met nieuwe abos.
Als ik nu zou moeten kiezen, dan ga ik voor de 1500 bundel. Ik betaal dan waarschijnlijk maar een beetje meer, maar heb dan wel meer tegoed per maand. Uiteraard dan wel elke laatste avond van de maand even Thoorn een paar keer bellen.

Ik heb nog niet gekeken naar abonnementen met toestellen, maar misschien is hierin ook wel een voordelige combinatie te maken. Zodat je een toestel voor een goede prijs eraan overhoudt. Of heeft iemand nog een betere deal gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik jou was zou ik ook nog Lebara One (prepaid) overwegen, dan betaal je 1ct/mb en betaal je alleen wat je gebruikt.
Dus 500 mb=€5 maar 400mb=€4

Thoorn is leuk om in je rekenmodel mee te nemen maar je hoeft het maar 1x te vergeten op de laatste dag van de maand (of je bent op vakantie of kunt het om andere reden niet doen) en je berekening valt anders uit.
Denk dat dat qua kosten uiteindelijk weinig uitmaakt maar Lebara lijkt me veel relaxter omdat je niet elke maand je overblijvende tegoed hoeft te thoornen. Niet aan een contract vastzitten is ook prettig.

Het is dat ik nog tot in 2017 aan een contract vastzit, maar wanneer ik nu mijn ideale oplossing mocht bedenken dan zou ik het als volgt doen:
(Dual sim toestel heb ik al)
-eigen nummer overzetten naar choozze zero, kosten eenmalig 25 euro
-2e sim alleen voor data, met Lebara One en af en toe misschien een andere sim met een leuke data aanbieding als dat zo voorbij komt.

[ Voor 44% gewijzigd door ASW1 op 04-12-2015 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

ArCadE

No banana available

Azrael schreef op maandag 30 november 2015 @ 18:57:
Ik heb al van alles geprobeerd, handmatig instellen, automatisch instellen, 100x opnieuw opstarten, het werkt allemaal niet. Ik baal echt enorm.

Ik heb een heel sterk vermoeden dat het komt doordat mijn internetbundel op is. Maar ik heb ook nog een gewone 550 bundel, daar zou ie gewoon op moeten overgaan.
Bij mij vergelijkbaar sinds eergisteren. Kort geleden de nieuwe simkaart erin gedaan en nu problemen. Hiervoor nooit issues gehad.

Via een twitterberichtenwisseling (leuk scrabble woord) kreeg ik door dat ze geen data abbo bij mij zagen alleen een 275... teruggestuurd dat dat niet klopt, maar nog geen reactie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ASW1 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 03:32:
Als ik jou was zou ik ook nog Lebara One (prepaid) overwegen, dan betaal je 1ct/mb en betaal je alleen wat je gebruikt.
Dus 500 mb=€5 maar 400mb=€4

Thoorn is leuk om in je rekenmodel mee te nemen maar je hoeft het maar 1x te vergeten op de laatste dag van de maand (of je bent op vakantie of kunt het om andere reden niet doen) en je berekening valt anders uit.
Denk dat dat qua kosten uiteindelijk weinig uitmaakt maar Lebara lijkt me veel relaxter omdat je niet elke maand je overblijvende tegoed hoeft te thoornen. Niet aan een contract vastzitten is ook prettig.

Het is dat ik nog tot in 2017 aan een contract vastzit, maar wanneer ik nu mijn ideale oplossing mocht bedenken dan zou ik het als volgt doen:
(Dual sim toestel heb ik al)
-eigen nummer overzetten naar choozze zero, kosten eenmalig 25 euro
-2e sim alleen voor data, met Lebara One en af en toe misschien een andere sim met een leuke data aanbieding als dat zo voorbij komt.
Ik heb even gekeken naar de Lebara One Prepaid, internetten ermee lijkt inderdaad voordelig maar bellen is geloof ik een beetje duur. Niet dat ik veel bel, maar met HN is het handig dat dan alles uit 1 bundel gaat voor dezelfde prijs. En daarnaast vind ik de informatie op hun site niet allemaal erg duidelijk en ik weet niet op welk netwerk ze zitten. Ik heb namelijk ook expres voor HN gekozen, omdat die op het Vodafone netwerk zit. Dat was destijds het enige waarmee ik bereik had thuis. En volgens mij werkt Vodafone nog steeds het beste bij ons in huis.

Het is wel fijn dat je met lebara niet aan een abo vast zit, maar daarnaast weet ik niet of nummerbehoud makkelijk is. Ook heb je natuurlijk de risico dat de prijzen opeens omhoog gaan. Bij HN zit ik voor 2 jaar aan dezelfde prijs vast, dus dat is wel zeker.

Momenteel heb ik ook gewoon in mijn agenda staan dat ik aan eind van de maand mijn tegoed moet opbellen, dus ik zal het niet snel vergeten. Wel heb ik een keer meegemaakt dat ik toen in het buitenland was, toen heb ik maar gewoon roaming aangedaan om alsnog merendeel van mijn tegoed te kunnen opmaken i.p.v. het zomaar te laten verlopen. Dat is ook wel fijn aan HN, dat buitenland kosten uit hetzelfde tegoed, zodat ik niet met extra kosten kom. Dat opbellen met Thoorn is een fijne extra, waar ik afgelopen jaren goed gebruik van heb gemaakt.

Ik kreeg ook al een mail van coolblue (had een verlengingschecker gedaan) dat ik mijn abonnement bij HN kan verlengen, maar zoals ik het op hun site zie zijn de sim only abonnementen gewoon precies hetzelfde. Ik weet niet wat de voordelen of nadelen zijn om het dan via hun te doen.

Bij verlenging met toestellen heeft Coolbue geloof ik wel meer keus. En geen bezorgkosten als ik het zo snel zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allemaal waar. Wat ik ook altijd prettig vind (en wat vaak over het hoofd wordt gezien) is dat betaalde 0900 nummers met HN veel goedkoper zijn om te bellen. Met 20 euro tegoed voor 10 euro kosten die dus de helft van wat je met een andere provider betaalt. Eurtopatarieven idem dito.
Toestel kopen bij verlenging kan idd voordeel opleveren, als je toch al een nieuw toestel wilt.
Denk dat ik zelf ook niet snel naar lebara over zou stappen, zou het alleen als datasim in een dual sim toestel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonet ook mail van HN gehad dat ik kan verlengen: "Bovendien profiteer je bij verlenging van extra kortingen op je abonnement. Dus doe jezelf een plezier en laat je ook blij verrassen." En dan staat er een plaatje van de 1000 bundel voor 12 euro bij een 2 jaar contract xD. Een oude plaatje dus, aangezien de prijzen pas aangepast zijn en nu 10 euro is.

Vraag mij alleen af hoe lang deze actie prijzen blijven. Aangezien mijn huidige abo tot maart loopt. Volgens mij zullen de prijzen niet veel beter worden dit de aankomende maanden en kan ik wel beter deze periode verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

ijsbeer1 schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:21:
@jongetje bedankt voor 088 nr. Heb hier 2 HN abonnementen en geen van de 2 kan ze bellen.
Heb er 3 mnd geleden er al achter aangebeld ,maar was een storing??

Wil je een HN abonnement verlengen kijk dan eens bij student mobiel.
Kies de LGF 70 .Deze krijg je dan voor 6,95 thuis gestuurd. En vergeet cashbackxl niet.
Ik heb vorige week maar eens met HN gebeld en het bleek een technische oorzaak te hebben (ik denk ontstaan nadat ik mijn sim heb gewisseld). Er waren meer klachten over, de dag er voor had de persoon die ik aan de lijn had dezelfde klacht ontvangen. Ze zouden gaan het oplossen dat is nog niet gebeurd (ik heb dinsdag gebeld)......

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
xileS schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:25:
Zonet ook mail van HN gehad dat ik kan verlengen: "Bovendien profiteer je bij verlenging van extra kortingen op je abonnement. Dus doe jezelf een plezier en laat je ook blij verrassen." En dan staat er een plaatje van de 1000 bundel voor 12 euro bij een 2 jaar contract xD. Een oude plaatje dus, aangezien de prijzen pas aangepast zijn en nu 10 euro is.

Vraag mij alleen af hoe lang deze actie prijzen blijven. Aangezien mijn huidige abo tot maart loopt. Volgens mij zullen de prijzen niet veel beter worden dit de aankomende maanden en kan ik wel beter deze periode verlengen.
Je kan altijd aanvragen en als de prijs nog verder gaat zakken, kun je het intrekken en opnieuw aanvragen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja je hebt 2 weken voor de aanvraag definitief wordt.
Dus inderdaad aanvragen en als je het over een dag of 12 nog niet zeker weet en hetzelfde aanbod is nog steeds geldig dan trek je de aanvraag weer in en doe je direct weer een nieuwe aanvraag.
Pagina: 1 ... 33 ... 64 Laatste

Let op:
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie