• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
even voor de zekerheid.

het klopt toch dat bij HN alles uit de bundel gaat.

ook internet in het buitenland?

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:23
fespen schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:30:
even voor de zekerheid.

het klopt toch dat bij HN alles uit de bundel gaat.

ook internet in het buitenland?
Maar wel met een kleine aantekening.
100 MB buitenland wordt omgezet in de prijs en dat gaat van je bundle af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Meer dan een paar MB binnen de EU en een handjevol andere landen wil je niet gebruiken., anders is je beltegoed in no-time weg.
Alles wat in zone 1 valt kost 24ct/Mb, daarbuiten 5 euro.

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:49:
[...]

Hoeveel wordt er dan bij die 500 bundel bijgeschreven? Als dat ongeveer 8 euro is, kom ik uit op de volgende vergelijking:
Stel dat ik mijn gehele tegoed van €18.50 (oude 550 bundel) volledig opbel aan thoorn.nl.
(18.50/1.4) * 0.84 = 11,1 euro (grofweg)

Bij de nieuwe 500 bundel waar € 8 wordt bijgeschreven zou dat dus zijn:
(8/1.4) * 0.84 = € 4.8

edit: ik zie dat bij de 500 bundel volgens de website van HH € 13.5 wordt bijgeschreven:
(13.5/1.4) * 0.84 = € 8.1 Das iets beter maar alsnog zijn de nieuwe bundels veel onaantrekkelijker dan de oude :-(

Dit levert dus verhoudingswijs veel minder op en dan gaat dit tegoed maar 1 maand mee.
Voor me huidige 550 bundel betaal overigens 10 euro en dat kost die nieuwe 500 bundel ook.
Je rekent met verkeerde kosten per minuut.

Bundel * kosten per minuut = totaal beltegoed
totaal beltegoed / 1,34 (kosten voor 1x bellen) * 0,84 (geld terug per 1x bellen) = totaal geld terug.

Bij de 550 bundel reken je met 3,6 cent per minuut als ik het me goed herinner. Bij de nieuwe bundels hangt het van de bundel af (1500 is 1,6 cent?). Daarnaast is het dus afhankelijk van hoeveel je betaalt voor je abonnement. Dát bepaalt in grote mate welk abonnement (nieuw of oud) "voordeliger" is wanneer je dezelfde hoeveelheid tegoed maandelijks laat uitbetalen.

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Hoe zit het bij HN eigenlijk met saldo wat je overhoudt? Gaat dat mee naar de volgende maand? Bij veel providers is het zo dat belminuten wel mee gaan maar MB's niet.
Weet iemand hoe dat zit bij HN?

Verwijderd

Freakster86 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:26:
[...]

Je rekent met verkeerde kosten per minuut.
Komt gewoon van de thoorn website : daar staat bij de rekenhulp: "bellen voor € 1,40 (€ 1,30 + € 0,10) per gesprek. Uitbetaling per gesprek: € 0,84"

Ik heb in mijn rekenvoorbeeld de oude 550 (die 10 euro kost) vergeleken met de nieuwe 500 bundle (die ook 10 euro kost) en dan is de nieuwe bundel gewoon minder aantrekkelijk.
Jammer want ik was de afgelopen 3 jaar best tevreden bij HN.
stansfield schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:36:
Hoe zit het bij HN eigenlijk met saldo wat je overhoudt? Gaat dat mee naar de volgende maand? Bij veel providers is het zo dat belminuten wel mee gaan maar MB's niet.
Dat wordt ongeveer 5x gevraagd op iedere pagina van dit topic.
Is het nou echt zo moeilijk dat zelf even op te zoeken?
stansfield schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:36:
Tot een paar maanden geleden kon je tegoed 3 maanden meenemen, dus als je nog een oud abonnement hebt kun je blij zijn. Met de nieuwe abonnementen is je tegoed slechts 1 maand houdbaar. Dus je kunt tegoed niet meer opsparen: je hebt 31 dagen om te tegoed te gebruiken en daarna vervalt het, waarna je nieuw tegoed krijgt. Als je buiten je abonnement extra tegoed koopt is dat geloof ik wel 6 maanden houdbaar. HN gebruikt altijd eerst dat deel van je tegoed dat nog het minst lang houdbaar is, als het goed is.

[ Voor 7% gewijzigd door Cerberus_tm op 03-09-2015 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
job89 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:12:
Voor de studenten onder ons, en misschien ook wel de niet studenten: https://www.hollandsnieuwe.nl/student
De aanbieding zou geldig moeten zijn tot 31 oktober.
Ik zie dat ik in december kan verlengen, mijn abo verloopt in maart.

Ik betaal nu 13,50 p/m voor een oud Sim Only 550 24 maanden abo met 500 MB data en 1000 SMS. Eigenlijk gebruik ik meestal alleen maar de internetbundel, van mijn 18,50 euro beltegoed houd ik vaak veel van over. Met Thoorn kom ik ongeveer op het volgende uit:
13,50-(18,50/1,34)*0,84=€1,90 p/m

Erg voordelig dus. En tegoed is nog 3 maanden houdbaar. Soms zet ik in het buitenland 3g ook even aan, zonder extra kosten (alleen dan wel minder terug cashen van Thoorn).

Als ik mijn abo niet verleng voor een nieuw contract, wordt het neem ik aan 18,50 p/m ipv 13,50 p/m, dus dan kom ik ongeveer op:
1,90+5=€6,90 p/m

Hierbij behoud ik wel de voordelen van 3 maanden geldig beltegoed denk ik dan aangezien het een oud abonnement is.

Ik weet niet of het mogelijk wordt om tussen december en maart te gaan verlengen met deze "studenten"prijzen. Als mijn gebruik ongeveer hetzelfde blijft dan wordt het met een Sim Only 1500 abo ongeveer (ik denk dat je €23 beltegoed krijgt waarvan ik ongeveer 500 MB nodig heb):
14-(23/3*2)/1,315*0,84=€4,21 p/m

Als ik nog minder MB's verbruik, wordt het nog ietsjes goedkoper. Als je helemaal niks verbruikt dan maak je zelfs 28 cent winst ofzo zie ik ;p.
Nadeel met de nieuwe abo wordt dan wel, dat mijn beltegoed maar 1 maand houdbaar is. Dus ik zou al mijn tegoed op de laatste dag moeten opmaken, maar dit moet wel lukken als je dat gewoon in je agenda zet.
Een nieuwe abo is in mijn geval toch goedkoper met deze prijzen. Het scheelt niet heel veel, dus dat wordt tussen december en maart even overwegen of ik een oude abo wil blijven houden voor een bundel waarvan het beltegoed 3 maanden houdbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Ik weet niet of het mogelijk wordt om tussen december en maart te gaan verlengen met deze "studenten"prijzen. Als mijn gebruik ongeveer hetzelfde blijft dan wordt het met een Sim Only 1500 abo ongeveer (ik denk dat je €23 beltegoed krijgt waarvan ik ongeveer 500 MB nodig heb):
14-(23/3*2)/1,315*0,84=€4,21 p/m
Die aanbieding zou gelden tot 31 oktober volgens de advertentie die ik had gezien.

De zelfde prijzen waren er ook tijdens de koningsdag aanbiedingen, dus ze komen wel vaker voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alleen wordt (bij mij) het nieuwe tegoed niet om middernacht op de eerste van de nieuwe maand actief.
En dat is knap vervelend wanneer je je oude tegoed al hebt opgemaakt.

Mijn tegoed is in het oude abbosysteem nog 3 mnd geldig dus ik hou het niet echt bij, maar volgens mij komt het regelmatig voor dat het tegoed pas op de 2e of nog later actief wordt.
Afgelopen 1sept ook pas einde dag.
Wat is jullie ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
job89 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 17:04:
[...]

Die aanbieding zou gelden tot 31 oktober volgens de advertentie die ik had gezien.

De zelfde prijzen waren er ook tijdens de koningsdag aanbiedingen, dus ze komen wel vaker voor.
Ja zoiets las ik ook, maar ik doelde idd op of die prijzen wel vaker als "actie" komen. En of die actieprijzen ook voor een verlenging gelden. Vaak was dit wel mogelijk geloof ik.
ASW1 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 17:17:
Alleen wordt (bij mij) het nieuwe tegoed niet om middernacht op de eerste van de nieuwe maand actief.
En dat is knap vervelend wanneer je je oude tegoed al hebt opgemaakt.

Mijn tegoed is in het oude abbosysteem nog 3 mnd geldig dus ik hou het niet echt bij, maar volgens mij komt het regelmatig voor dat het tegoed pas op de 2e of nog later actief wordt.
Afgelopen 1sept ook pas einde dag.
Wat is jullie ervaring daarmee?
Bij mij wordt mijn nieuwe tegoed altijd op de 4e van de maand bijgeschreven, aangezien mijn abo blijkbaar ook op de 4e van de maand is ingegaan (dus dit is voor iedereen anders neem ik aan dan).

Ik krijg altijd een SMS'je als mijn beltegoed is bijgeschreven, zoals ook vandaag om 16:29. Best laat dus vandaag. Ik zat er al op te wachten wanneer mijn bundel weer werd bijgeschreven. Van de maanden daarvoor kreeg ik ze om:

04-07-15: 9:53
04-08-15: 9:31

Dus normaal gesproken wel altijd in de ochtend.
Maar ik heb hier verder nog geen last van, aangezien het tegoed 3 maanden geldig is, bel ik het tegoed pas op, de dag voordat de tegoed verloopt. Dus ik heb altijd minimaal 2*€18,50 beltegoed beschikbaar. Alleen als mijn internetbundel al op is, kan het vervelend zijn dat mijn nieuwe tegoed laat wordt bijgeschreven, maar dan kan ik alsnog wel gebruik maken van mijn belbundel dus zo'n groot probleem is het dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt ook 1x per 6 maanden een extra bundel kopen van €5 om de laatste dag van de maand mee door te komen in geval van nood. Als het goed is is die 6 maanden houdbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cerberus_tm schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 18:29:
Je kunt ook 1x per 6 maanden een extra bundel kopen van €5 om de laatste dag van de maand mee door te komen in geval van nood. Als het goed is is die 6 maanden houdbaar.
Onder de nieuwe tariefstructuur wel ja, was dat met de oude abbo's ook 6 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In principe is het bij HN dus bijna altijd voordeliger om een abo te verlengen voor een nieuwe actieprijs, aangezien de prijs na je contract fors omhoog gaat naar de "normale" prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:13
ASW1 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 23:10:
[...]
Onder de nieuwe tariefstructuur wel ja, was dat met de oude abbo's ook 6 maanden?
Voorzover ik weet 3 maanden. Het normale abonnement liep ook 3 maanden en aanvullingen ook.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ASW1 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 23:10:
[...]
Als E. van Leerdam zegt dat het 3 maanden was, geloof ik dat... maar voor het oude abonnement loont het sowieso niet om die €5 te kopen voor het overbruggen van de laatste dagen van de maand na het Thoornen, dus het gaat om het nieuwe abonnement. (Overigens Thoorn ik zelf maar zelden, ben best blij met het normale tarief.)

[ Voor 3% gewijzigd door Cerberus_tm op 05-09-2015 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:22
Wanneer het zo ver is dat ik moet verlengen ga ik eens goed kijken wat ik doe. Ik heb nu nl bij mijn HN abo 1000 sms’jes gratis. Stap ik over op de nieuwe tarief structuur dan ben ik dat kwijt. En ja ik weet dat sms’en ouderwets is, maar wanneer mijn bundel op is heb ik nog genoeg sms’jes om contact te houden. En sms’jes gaan niet van de bundel af. Met 3 HN abo’s in het gezin is dat prettige bijkomstigheid. (alle 3 gratis 1000 sms’jes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cerberus_tm schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 03:47:
[...]
maar voor het oude abonnement loont het sowieso niet om die €5 te kopen voor het overbruggen van de laatste dagen van de maand na het Thoornen
Loont sowieso niet omdat je je tegoed niet op hoeft te maken op de laatste dag omdat het tegoed 3 mnd geldig is. Dus waarom zou je willen bijkopen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ASW1 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:40:
[...]
Loont sowieso niet omdat je je tegoed niet op hoeft te maken op de laatste dag omdat het tegoed 3 mnd geldig is. Dus waarom zou je willen bijkopen dan.
Hij heeft het over de nieuwe abonnementen, waar de tegoed maar 1 maand geldig is. Dan kan tegoed bijkopen handig zijn, omdat bijgekochte tegoed 6 maanden geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:27

4x2

lộn xộn quá

Zijn er hier nog meer mensen die in bepaalde landen geen bereik hebben met HN ?
Ik bedoel niet qua mobiele data, maar gewoon 0,niks, geen telefonie, geen data, helemaal niks.
Ik had het 2 weken terug in zuid-korea, hilarisch genoeg doet mn vodafone werk SIM het daar wel.
Wat met instellingen lopen rommelen, een andere telefoon geprobeerd, niks hielp.
Taiwan, VS & Hongkong heb ik wel gewoon bereik.

Volgens hollandsnieuwe wisten ze van het probleem, maar hebben ze geen flauw idee waar het door komt.

Voor mij is het een lastig iets, de voorwaarden van HN bevallen me prima, maar als ik in Korea geen bereik heb zie ik geen andere keus dan overstappen op een andere provider, aangezien ik er vaker zal komen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het niet een beter idee om een aparte sim kaart in Korea te nemen, aangezien je daar toch vaker heen gaat. Lijkt mij ook voordeliger. Bellen en inetten met je HN sim buiten Europa zal je tegoed snel opgaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:19
Het hele gedoe, lees klucht, rond het nummerbehoud komt hier iig aan een eind. Ik heb voorgesteld om het hele abbo maar te ontbinden en tot annuleren over te gaan. Ze zagen het bij HN ook niet meer zo zitten met mij denk ik en het één en ander is in gang gezet. Dus hopelijk eerder dan de 11 weken dat het nummerbehoud liep van ze verlost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer dat je geen kans hebt gehad om gebruik te kunnen maken van je HN abo. Ik zelf ben al een aantal jaren klant en vind hun sim only abonnementen gewoon prima voor wat je betaald. Alleen aan hun klantenservice had ik vroeger ook regelmatig irritaties. Er ging/gaat geregeld wat fout. Ik heb een keer toen ik telefonisch contact had en in de wacht werd gezet uit frustratie, best hard lopen schelden hoe dom ze zijn ;p. Vraag mij nog steeds af of ze mij aan de andere kant eigenlijk wel horen als ik in de wacht word gezet xD, aangezien ik hun niet hoor.
Laatste jaren neem ik contact met ze op via FB chat als ik vragen of problemen heb. Dat gaat vaak wel een stuk vlotter merk ik, je wordt dan naar mijn gevoel beter en sneller geholpen.
Voor de rest een prima provider, als alles eenmaal werkt. Daarnaast is het gewoon super voordelig icm met bv Thoorn en zelf niet veel verbruikt. Ik heb nog nergens zo'n voordelige simonly kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixellBox
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-04-2024
job89 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:12:
Voor de studenten onder ons, en misschien ook wel de niet studenten: https://www.hollandsnieuwe.nl/student
De aanbieding zou geldig moeten zijn tot 31 oktober.
Bedankt! Was van plan om bij verlenging van 550 + 500 MB (15 euro) over te stappen naar 1000 voor 13 euro per maand. 1500 voor 14 euro is echter een betere deal.

Ook al een kleine 2 jaar een contract bij HollandsNieuwe, maar was nog niet op de hoogte van "THoorn". Handig! Des te meer een reden om te kiezen voor de 1500 bundel.

Voor wie geen gebruik kan/wil maken van de studentenkorting, is het interessant om te kijken naar cashback websites (ik spreek niet uit ervaring).
+ Eenmalig 30/35 euro (€ 20/25 vergoeding + €10 bonus) cashback via Cashbacktotaal bij HollandsNieuwe.
+ Eenmalig 34,50 euro (€ 32 + € 2,50 bonus) cashback via Spaarwinkelen bij Studentmobiel.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
4x2 schreef op zondag 06 september 2015 @ 00:02:
Ik bedoel niet qua mobiele data, maar gewoon 0,niks, geen telefonie, geen data, helemaal niks.
Ja dat had ik een paar jaar geleden in Kaapverdië ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zullen die cashbacks ook werken voor een verlenging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ervoor en erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:37
4x2 schreef op zondag 06 september 2015 @ 00:02:
Ik had het 2 weken terug in zuid-korea, hilarisch genoeg doet mn vodafone werk SIM het daar wel.
Wat met instellingen lopen rommelen, een andere telefoon geprobeerd, niks hielp.
Taiwan, VS & Hongkong heb ik wel gewoon bereik.

Volgens hollandsnieuwe wisten ze van het probleem, maar hebben ze geen flauw idee waar het door komt.

Voor mij is het een lastig iets, de voorwaarden van HN bevallen me prima, maar als ik in Korea geen bereik heb zie ik geen andere keus dan overstappen op een andere provider, aangezien ik er vaker zal komen.
Ja, ik heb hetzelfde probleem gehad in Zuid-Korea. In China werkt het ook niet. Japan volgens mij wel en in Hong Kong inderdaad ook.

Erg vervelend aangezien ik elk jaar een paar weken in China ben. Volgens de website van HollandsNieuwe zou het gewoon moeten werken, maar helaas...voor mij een reden om mijn contract niet te verlengen wanneer het afloopt. Hoewel ik het waarschijnlijk sowieso niet zou gaan verlengen nu de bundels nog maar een maand houdbaar zijn.

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:40

ralfbosz

xm create bosz -c

Hier mensen die mail van HN gekregen over wisselen van de simkaart ivm bereikbaarheid van hun systemen. Via een BelCompany winkel. Mail ziet er echt uit, maar raar iets!?!? Gaat HN naar 4G en moet iedereen nieuwe sims?

rm -r *

• maartend
ralfbosz schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:00:
Hier mensen die mail van HN gekregen over wisselen van de simkaart ivm bereikbaarheid van hun systemen. Via een BelCompany winkel. Mail ziet er echt uit, maar raar iets!?!? Gaat HN naar 4G en moet iedereen nieuwe sims?
En wat moet je invullen en terugmailen voordat je mag inruilen?

• ralfbosz

ralfbosz

xm create bosz -c

maartend schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:20:
[...]

En wat moet je invullen en terugmailen voordat je mag inruilen?
Nog niks, er volgt mail nadat je nummer is overgezet via mail en SMS. Heel gek is ook dat voicemail niet meegaat.

Oh er is één pagina bij HN: https://www.hollandsnieuwe.nl/vernieuwing

Maar blijft raar, de sim is jonger dan een andere en daar geen mail over?!?!

rm -r *

Ik ben al een aantal jaren klant, maar ik heb (nog) niks ontvangen hierover.

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
Hmm, 4G is nog bij geen enkele budgetnaam standaard. Wel kan je bij de KPN labels 4G tegen een meerprijs krijgen (€5 oid).
Ik verwacht dus niet dat ze ineens heel HN omzetten. En ook qua communicatie, al 4G het doel was konden ze dat ook wel roepen, wissel je SIM en kan dan op 4G. Dan gaat het vast vlotter.
Ik denk dat het wel echt is voor de samenwerking net hun systemen. Je hoort tenslotte ook over hardnekkige problemen bij een deel van de hollandsnieuwe/vodafoneklanten. Nummerporteringen die niet lekker gaan, datadingen, rare vertraagde internetperiodes, vreemd dataverbruik.
Wellicht heeft men eindelijk een boosdoener gevonden en is het een serie simkaarten waar ze geen goede dichte administratie van hebben of waar een bug inzit. Mischien waren het wel SIMs die aan het datacentrum in Rotterdam hingen waarbij dan wat details verloren zijn gegaan ofzo. Het is ook een vreemde gang van zaken om mensen per mail naar de winkel te sturen, met een goede administratie kan je toch ook een sim naat het huisadres sturen. SMSje vooraf zodat verhuisde mensen wakker schieten. Zou dus echt kunmen dat het een serie klanten is waar ze in hun systemem niet alles meer van hebben. Of het is een mogelijk gehackte serie ofzo. Let wel, dit is natuurlijk speculeren

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:05
HN vroeg altijd een flink bedrag voor het wisselen van de SIM. Later is dit verlaagd naar ~€4,- (hoewel ik bij mijn iPhone nog gratis een nieuwe sim heb afgedwongen omdat ik nog een full-size sim had van ze). Dat ze nu in een golf alle oude kaarten vervangen zou mooi zijn voor iedereen die nu een geknipte SIM heeft :)
De laatste keer dat ik keek kostte het via de website slechts 2,50 en dan wordt hij thuisgestuurd. Zal vaak een aantrekkelijker optie zijn dan naar zo'n winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixellBox
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-04-2024
xileS schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:33:
Zullen die cashbacks ook werken voor een verlenging?
Spreek niet uit ervaring, mogelijk is contact opnemen met Hollandsnieuwe/een webwinkel/een cashback website een optie?

ralfbosz schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:06:
Nog niks, er volgt mail nadat je nummer is overgezet via mail en SMS. Heel gek is ook dat voicemail niet meegaat.

Oh er is één pagina bij HN: https://www.hollandsnieuwe.nl/vernieuwing
Mijn vermoeden is dat 4G en/of een upgrade van de snelheid niet aanstaande is, gezien dat gisteren dan wel was aangekondigd, zie Tweakers: Vodafone verhoogt 3g-snelheden tot maximaal 43Mbit/s

Grote kans dat het wisselen van simkaarten te maken heeft met de aanhoudende problemen omtrent nummerbehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
geweldig. Klantenservice is enkel tussen 09.00 en 18.00 te bereiken.

Afijn, vraagje
Is het bij jullie ook wel eens voorgekomen dat er plots een stoot beltegoed (50 euro) is afgeschreven en dat je geen idee hebt waar dat vandaan komt?

Paar dagen geleden, niks bijzonders gedaan. Of data zou open hebben gestaan met een probleempje op de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 11:47
Goedendag,

Ik heb in huis bijna geen bereik met hollandsnieuwe/vodafone.
zou dit apparaatje mij kunnen helpen?

http://nl.aliexpress.com/...Amplifier/1130772708.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk80
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-05-2020
Voor de mensen die willen verlengen dan wel een nieuw 1 jarig abonnement willen afsluiten bij HN,
nu met gratis LG F70 bij Studentmobiel, komen nog wel €6,95 aan bezorgkosten bij, of gratis afhalen :

https://www.studentmobiel..._id=4325&internet=&voice=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz

ralfbosz

xm create bosz -c

PixellBox schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 00:06:

Mijn vermoeden is dat 4G en/of een upgrade van de snelheid niet aanstaande is, gezien dat gisteren dan wel was aangekondigd, zie Tweakers: Vodafone verhoogt 3g-snelheden tot maximaal 43Mbit/s

Grote kans dat het wisselen van simkaarten te maken heeft met de aanhoudende problemen omtrent nummerbehoud.
Nu zelf ook een mailtje gekregen of ik mijn kaartje wil wisselen, morgenavond eens kijken of ik tijd heb voor een bezoek aan BelCompany...

Het blijft raar dat je zelf naar een winkel moet en ze niet gewoon de sim opsturen :|.

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
@Boomster. Nee dat helpt niet. Hij ondersteund de GSMfrequentie van HollandsNieuwe/Vodafone niet.
Bovendien mag je hem niet zonder vergunning gebruiken. De vergunning is van het GSMnet en dan niet je daar aankloppen voor toestemming. Die krijg je niet. De kan is namelijk redelijk dat het net rondom je huis negatieve invloed op hun nrt heeft. Dat zullen ze alleen in eigen beheer doen, of desnoods als KPN of TMobile het professioneel heeft aangelegd.
Vodafone, het moedermerk heeft bovendien een eigen oplossing die op het betere 3g zit. Dat is de Signaal Plus en die verkopen ze. Maar dat doen ze voor hun b-merk Hollands Nieuwe ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 11:47
Schrudde schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:51:
@Boomster. Nee dat helpt niet. Hij ondersteund de GSMfrequentie van HollandsNieuwe/Vodafone niet.
Bovendien mag je hem niet zonder vergunning gebruiken. De vergunning is van het GSMnet en dan niet je daar aankloppen voor toestemming. Die krijg je niet. De kan is namelijk redelijk dat het net rondom je huis negatieve invloed op hun nrt heeft. Dat zullen ze alleen in eigen beheer doen, of desnoods als KPN of TMobile het professioneel heeft aangelegd.
Vodafone, het moedermerk heeft bovendien een eigen oplossing die op het betere 3g zit. Dat is de Signaal Plus en die verkopen ze. Maar dat doen ze voor hun b-merk Hollands Nieuwe ook niet.
Duidelijk verhaal. Thnks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:00
Je kunt de signal plus van vodafone kopen, die moet je dan wel openstellen voor iedereen en dan moet dat gewoon werken (heb ik ooit op het forum gelezen). Je hebt alleen iemand met vodafone (of een prepaid kaartje) nodig om hem te activeren. Deze sluit je dan aan op je internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Maar dan is het, afhankelijk van het abbonnement, misschien net zo duur en handig om een x aantal maanden verlies te pakken en te switchen naar een met meer dekking. Vraag bezoekers en buren eens hoe hun dekking daar is en bij wie.
Nummerbehoud is vervelend maar je kan wel je nummer eerst doorschakelen naar je tijdelijke nummer.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Even over Thoorn, ik heb nu net mijn beltegoed opgebeld en heb 7,56 via de 1,30 gesprekslijn
Kan ik dit over een paar maand als ik meer heb opgespaard pas laten uitbetalen of moet je het maandelijks zelf uitbetalen.
(ik las ergens dat je anders je tegoed kwijt bent maar kan het nergens terug vinden)
kaasaanfiets schreef op woensdag 23 september 2015 @ 02:07:
Even over Thoorn, ik heb nu net mijn beltegoed opgebeld en heb 7,56 via de 1,30 gesprekslijn
Kan ik dit over een paar maand als ik meer heb opgespaard pas laten uitbetalen of moet je het maandelijks zelf uitbetalen.
(ik las ergens dat je anders je tegoed kwijt bent maar kan het nergens terug vinden)
Voor zover ik weet raak je bij Thoorn geen tegoed kwijt. Sowieso heb ik gehoord dat Thoorn sinds kort pas uitbetaalt als je tegoed boven de €15 is. Dus ik zou het gewoon laten zitten tot de volgende keer (wel voor de zekerheid even checken).

• A_V
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-03 20:26

A_V

Een vriendin werkt sinds deze zomer veel in het buitenland (Frankrijk). Toen haar mobile telefoon abonnement was afgelopen zijn we naar NH overgestapt. Ze klachten dat ze met hollandsnieuwe geen internet verbinding in het buitenland had (in Nederland werkte alles goed). Ik dacht eerst nog dat zij wat verkeerd deed of dat er iets verkeerd stond ingesteld op haar telefoon.. dit bleek echter niet het geval

Ik ben toevallig afgelopen weekend met haar mee geweest en zelf het probleem ervaren. Na alles keer op keer na kijken en op internet opzoeken kwam ik er niet uit waarom er geen internet mogelijk was op haar telefoon. Alles stond goed ingesteld (volgens de gegevens van HN) roaming aan APN handmatig op hollandsnieuwe netwerk gezet. De telefoon (Sony Experia Z2) kon bellen gebeld worden en sms maar internet zat er niet in. Uiteindelijke de simkaart in me eigen telefoon gedaan (Moto G met CM mod) en daar had ik wel internet op! Na lang zoeken kwam ik er achter dat mijn telefoon automatisch de APN van vodafone pakt (en dus niet de APN die hollandse nieuwe voorschrijft). Uiteindelijk de Vodafone APN ook ingesteld op haar telefoon. En het werkte! ze na 12 weken eindelijk internet in het buitenland.

Dit was de APN die dus wel werkte voor Hollands nieuwe in het buitenland:

Naam: Vodafone
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Server: Niet ingesteld
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS-proxy: 192.168.251.150
MMS-poort: 8799
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: Geen
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

Het heb mijn veel tijd gekost om het allemaal uit te zoeken vandaar dat ik dit deel! Dus als een van jullie het zelfde ervaart is dit dus mogelijk een oplossing.

Grt

A_V

Edit: Typo en verduidelijking
Tjonge, dat is wel heel vreemd. Ik ben deze zomer naar Parijs geweest en had nergens last van. Ik had mijn SIM-kaart niet verwisseld o.i.d., dus bij mij werkte de APN van HN gewoon in Frankrijk. Er moet dus een verschil zijn per SIM-kaart, of per account bij HN? Ik zit al ca. 3 jaar bij HN; misschien is het iets met nieuwe accounts? Sommige dingen zin een zootje bij HN, dus wie weet... goeie tip in elk geval, voor mensen wier HN niet werkt in het buitenland.

[ Voor 18% gewijzigd door Cerberus_tm op 24-09-2015 04:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflector
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 13:38
Per 31 augustus is mijn verlenging van 1 jaar (1000 mb, 20 euro met 6 euro korting). De eerste maand is er netjes 14 euro van mijn rekening afgeschreven.

Krijg ik afgelopen week een mail dat binnen 6 werkdagen 15 euro geincasseerd gaat worden (???). Kijk ik op mijn account krijg ik nog maar 5 euro korting.

Vreemd. Maar gelijk een mail gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:55
Kan iemand van jullie iets controleren op de Simkaart? Ik heb de mijne verknipt (iPhone vandaar), maar nu vraag ik mij af of het nummer dat je via iOs kan achterhalen van de simkaart hetzelfde is als op de kaart.

Kan iemand met een iPhone dit controleren?

Open de instellingen en druk op ‘Algemeen’;
Druk op ‘Info’;
Je simkaartnummer vind je onder ICCID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

In een iPhone is het simkaartnummer terug te vinden onder de instellingen. Je kan het simkaartnummer vinden via de volgende stappen:
  • Instellingen
  • Algemeen
  • Info
  • ICCID
Het nummer dat achter het ICCID staat is het simkaartnummer van de simkaart die je gebruikt in de iPhone.
Ja dus :P

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:55
Kort maar krachtig. Ik haal wat dingen door elkaar, maar volgens mij ben ik geholpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:27
Reflector schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:45:
Per 31 augustus is mijn verlenging van 1 jaar (1000 mb, 20 euro met 6 euro korting). De eerste maand is er netjes 14 euro van mijn rekening afgeschreven.

Krijg ik afgelopen week een mail dat binnen 6 werkdagen 15 euro geincasseerd gaat worden (???). Kijk ik op mijn account krijg ik nog maar 5 euro korting.

Vreemd. Maar gelijk een mail gestuurd.
Ik had juist het omgekeerde! Ik ha een oude 275-bundel met gratis 1000 extra smsjes en een internetbundel voor €12 per maand. Echter na de tweede maand werd er geen €12 meer afgeschreven maar €10,50 :p Ineens was de korting op mijn internetbundel verhoogd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annenouk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-09 15:58
Ik krijg (alweer) een sms van 101 dat mijn datalimiet buitenland is overschreden maar ik ben niet in het buitenland geweest. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:11:
[...]

Heb in 1 maand tijd mijn opgespaarde tegoed (€ 50 voor 3 maanden) van de 550 bundel er doorheen gejast sinds ik mijn Nexus 4 telefoon heb geupdate naar Android 5.1.1
Mijn telefoonrekening voor juni is 93 pagina's lang met elke keer 2kb verbruik elke minuut. Omdat ik zoveel tegoed had kreeg ik pas na lange tijd verbruiken de waarschuwings-SMS dat mijn tegoed bijna op is.
Mmm, hetzelfde probleem nu op mijn Moto G 4G. Jammer dat ik niet een paar maanden eerder naar mijn facturen heb gekeken. Toch een paar maanden uit weten te zingen met mijn opgespaard tegoed, maar dan ook veel geweest op plaatsen met gewoon wifi. Wel helemaal klaar met Android zo, gebruik altijd exchange (Office 365) mail, dus absoluut geen reden voor het OS om een sessie af te sluiten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
Krijg nu ook een mail over die nieuwe simkaart, mijn SIM is amper 4 maanden oud. Raar verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Erwin schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:59:
Krijg nu ook een mail over die nieuwe simkaart, mijn SIM is amper 4 maanden oud. Raar verhaal...
Ik krijg hem ook terwijl ik hem een maand geleden heb laten vervangen.

Volgens mij hoeven alleen de NIET 3-in-1 sims te worden vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
Concreet staat erin dat ik moet afwachten tot mailing, of naar de Belcompany gaan als ik niet kan wachten. Nou ik kan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Heb die mail ook ontvangen, de mijne zijn wel aan vervanging toe, zelf nog ooit verknipt tot microSIM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
Dan komt het mooi uit, had ik zelf ook gedaan destijds maar inmiddels hadden ze mij al een nieuwe gestuurd om in mijn iPhone 6 te drukken. Ga er eerst op mailen of het wel echt nodig is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie dat iedereen mailtjes krijgt over een nieuwe sim, maar ik heb al jaren dezelfde simkaart en ik heb nog niks vernomen van HN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John3
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10-2015
Er is al vaker over geschreven, maar de aandacht lijkt weer weg te zakken. Toch wil ik mensen herinneren aan deze review.
Zojuist zat ik naar de, alweer weken te laat beschikbare, factuur te kijken en erger mij weer aan de afronding naar 1 minuut en 100kb.
Moet ik natuurlijk wel zeggen dat ik voorafgaande dit abonnement af te sluiten dacht dat het wel mee zou vallen.
Afgelopen maand (eigenlijk 2 maanden geleden omdat de factuur zo laat komt) heb ik maar liefst 850seconden op telefoongesprekken en maar liefst 80kb te veel betaald per internetsessie door de afrondingen.
Het is ongelooflijk dat er zoveel 1kb en 4kb op de factuur staan waarvoor je wel 100kb moet betalen.
Wat exact een internetsessie is is mij ook niet duidelijk omdat er zelfs nieuwe sessies starten een minuut later dan de vorige sessie. Zo heb je wel heel veel sessies op een dag.
Ook staan er soms elk uur van de nacht internetsessies terwijl ik thuis alleen maar wifi gebruik.
Als tip voor iedereen die naar hollandsnieuwe kijkt, let op de afronding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
  • Laatst online: 12-09 19:14
John3, mobiel internet wordt bij HN tegenwoordig per sessie afgerond op 10kb !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John3
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10-2015
r.sharp schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:01:
John3, mobiel internet wordt bij HN tegenwoordig per sessie afgerond op 10kb !
r.sharp. Ik zou je graag willen geloven, maar de factuur doet toch echt anders voor. namelijk 100kb.
Ondertussen heb ik de nachtelijke datums gechecked waarop meerdere malen internet eenheden zijn afgeschreven, maar ik heb geen idee.
De router en wifi in huis geven geen storingen in die nachten.
Er wordt dus te veel afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk worden bij de nieuwe abonnementen per 10 kb afgerond. Als je oude abonnement hebt, misschien nog wel 100 kb ja. Maar scheelt normaal gesproken niet veel met het echte gebruik (natuurlijk wel iets meer). Ik ben nog altijd prima binnen mijn bundel gebleven dankzij dat bijna overal Wi-Fi beschikbaar is.

Als je veel losse sessies hebt, ligt dat eerder aan de instellingen van jouw telefoon lijkt mij, dan aan HN. Er is vaak bv ergens een optie dat ervoor zorgt dat je op 3g gaat als je Wi-Fi verbinding zwak is. Of als je een tijdje niet op je telefoon zit, dat die dan over gaat op 3g om stroom te besparen.

Je kan ook gewoon handmatig heel je mobiele data uitschakelen, als je op Wi-Fi zit, dan zit je altijd goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• r.sharp
  • Laatst online: 12-09 19:14
HN heeft idd bevestigd dat oude contracten nog steeds worden afgerond op 100kb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de nieuwe simkaart opgehaald en geplaatst, ze zeggen dat de internet snelheid omhoog gaat. Weet iemand waarom ze hiermee bezig zijn? Verder, als ik ga zoeken naar netwerken met mijn mobiel zie ik Hollandsnieuwe LTE (4G). Aanmelden lukt niet. Is 4G voor HN op korte termijn in opkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op 13 juli een contract afgesloten bij Hollands Nieuwe, mijn huidige contract was maandelijks opzegbaar dus geen probleem voor nummerbehoud en opzeggen, zou je zeggen. Niets bleek minder waar. Inmiddels zijn we drie maanden verder en is het ze nog steeds niet gelukt om mijn huidige contract op te zeggen en nummerbehoud te realiseren. Ik heb al ontelbare keren gemaild en gebeld, maar je loopt tegen een muur op. Onbenullige service medewerkers, auto reply mails dat het wel goed komt, een manager die zegt dat het echt wel goed komt en dat ik de rekeningen vergoed krijg... Maar tot nu toe niets. Ik betaal al drie maanden dubbel abonnee geld omdat ik bereikbaar wil blijven. Het is 1 groot tranendal.
NIET DOEN DUS!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:59:
Ik heb de nieuwe simkaart opgehaald en geplaatst, ze zeggen dat de internet snelheid omhoog gaat. Weet iemand waarom ze hiermee bezig zijn? Verder, als ik ga zoeken naar netwerken met mijn mobiel zie ik Hollandsnieuwe LTE (4G). Aanmelden lukt niet. Is 4G voor HN op korte termijn in opkomst?
O! Als er echt "Hollandsnieuwe LTE (4G)" staat denk ik dat dat ook echt zal komen! Dat is goed nieuws. Eerder had iemand al iets van 4G gezien, maar dat had ook van Vodafone kunnen zijn dacht ik. Met 4G wordt Hollands Nieuwe echt perfect voor mij. Tenzij ze daar (te veel) extra geld voor gaan vragen... Telfort vraag €5 extra voor 4G, wat ik echt te veel vind als je een klein abonnement hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Cerberus_tm op 15-10-2015 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij ziet je telefoon standaard het vodafone netwerk en laat dit met een hn sim erin automatisch zien als hn 2g/ hn 3g/hn 4g en zegt het dus helemaal niets( behalve dat er vodafone 4g in de buurt is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
ASW1 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 22:29:
Volgens mij ziet je telefoon standaard het vodafone netwerk en laat dit met een hn sim erin automatisch zien als hn 2g/ hn 3g/hn 4g en zegt het dus helemaal niets( behalve dat er vodafone 4g in de buurt is).
Inderdaad. Mijn telefoon met HN simkaart ziet het Vodafone netwerk (ook) aan voor Hollands Nieuwe :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11-2023
Ik zit al vele jaren bij HollandsNieuwe en ben eigenlijk supertevreden.
Kwaliteit is altijd puik, en erg fijn dat minuten/MB's buiten de bundel voor hetzelfde lage tarief gaan als binnen de bundel, en dat ook buitenlands gebruik uit de bundel kan.
Nummerbehoud is destijds probleemloos gegaan.
Dat je voor elke internetsessie moest betalen is ooit geweest maar bij mij al lang niet meer.
Alleen jammer dat MMS berichten die mij wel eens gestuurd worden niet aankomen, en dat er geen goedkope buitenlandbundels zijn (zoals bv de 'Dagbundels voor op Reis' van Vodafone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeBruin
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11-2023
Annenouk schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:23:
Ik krijg (alweer) een sms van 101 dat mijn datalimiet buitenland is overschreden maar ik ben niet in het buitenland geweest. Hoe kan dit?
Ben je in de buurt van de grens geweest en heb je 'roaming' aanstaan op je telefoon?
Dan kan het zijn dat je telefoon contact met een buitenlandse GSM-mast heeft gemaakt. Dat voorkom je door 'roaming' uit te zetten.
Anders kan het niet kloppen en zou je het HollandsNieuwe kunnen melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ASW1 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 22:29:
Hmm dus je denkt dat de formulering van dit netwerk dat hij op zijn telefoon zag niet opgesteld is door de provider van dat netwerk, maar dat het een interpretatie van zijn telefoon is, die er een naampje op plakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:32
Ja ik zie namelijk ook geen vodafone netwerk met m'n hollandsnieuwe simkaart en geen kpn met m'n simyo kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cerberus_tm schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:12:
[...]
Hmm dus je denkt dat de formulering van dit netwerk dat hij op zijn telefoon zag niet opgesteld is door de provider van dat netwerk, maar dat het een interpretatie van zijn telefoon is, die er een naampje op plakt?
Dat is precies wat ik denk ja.
Alle netwerken van vodafone worden op een telefoon met een hollandsnieuwe simkaart automatisch omgenoemd in hollandsnieuwe netwerken. 2g, 3g en 4g.
Dat er "hollandsnieuwe 4g" staat betekent alleen maar dat je telefoon het 4g netwerk van vodafone kan zien. Niets meer, niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WildeBeestje schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:49:
Ja ik zie namelijk ook geen vodafone netwerk met m'n hollandsnieuwe simkaart en geen kpn met m'n simyo kaart.
ASW1 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:11:
[...]

Dat is precies wat ik denk ja.
Alle netwerken van vodafone worden op een telefoon met een hollandsnieuwe simkaart automatisch omgenoemd in hollandsnieuwe netwerken. 2g, 3g en 4g.
Dat er "hollandsnieuwe 4g" staat betekent alleen maar dat je telefoon het 4g netwerk van vodafone kan zien. Niets meer, niets minder.
A okee, dan is het dus toch hetzelfde als wat iemand anders eerder al zag. Wel jammer, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Vraagje, hoe zit het nou precies met die tarieven van de nieuwe structuur?
Hollands Nieuwe zegt namelijk: "Binnen Nederland betaal je één vast laag tarief voor 1 MB data, 1 minuut bellen en 1 sms versturen, zowel binnen je abonnement als wanneer je opwaardeert."

Om vervolgens een buiten-bundeltarief te noemen. Maar wat houdt dat dan in?

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:13
incaz schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 23:01:
Hollands Nieuwe zegt namelijk: "Binnen Nederland betaal je één vast laag tarief voor 1 MB data, 1 minuut bellen en 1 sms versturen, zowel binnen je abonnement als wanneer je opwaardeert."

Buiten bundel is buitenland waar andere tarieven gelden.

Gaat overigens uit dezelfde bundel maar met andere tarieven.

8)7

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het houdt in dat wanneer je bundel op is het ook echt op is, en je niet meer kunt bellen/smsen/internetten (wel gebeld worden).
Je dient dan (handmatig of automatisch) nieuw beltegoed bij te kopen, waarvoor dan het buiten-de-bunde- tarief geldt. Bovendien blijft dit bijgekochte tegoed 6 maanden geldig i.p.v.1.

Het tarief is dus hetzelfde voor 1 minuut/sms/mb, maar niet hetzelfde binnen en buiten de standaardbundel.

[ Voor 14% gewijzigd door ASW1 op 18-10-2015 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
ASW1 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 09:14:
Het houdt in dat wanneer je bundel op is het ook echt op is, en je niet meer kunt bellen/smsen/internetten (wel gebeld worden).
Je dient dan (handmatig of automatisch) nieuw beltegoed bij te kopen, waarvoor dan het buiten-de-bunde- tarief geldt. Bovendien blijft dit bijgekochte tegoed 6 maanden geldig i.p.v.1.
Dat dacht ik ook, maar da's wel rechtstreeks in tegenspraak met
quote: HN
Binnen Nederland betaal je één vast laag tarief voor 1 MB data, 1 minuut bellen en 1 sms versturen, zowel binnen je abonnement als wanneer je opwaardeert.
Maar goed, HN is uberhaupt niet zo sterk in schrijven.
quote: HN
De maandelijkse bundel is de hele maand geldig vanaf de datum van aanschaf en dit tegoed maak je als eerste op. Het opwaardeertegoed is 6 maanden geldig vanaf de datum van aanschaf. Voor het opwaardeertegoed geldt dat het tegoed dat als eerste verloopt wordt aangesproken. Het tegoed dat als eerste verloopt wordt dus als eerste opgemaakt
Wat nou als je opwaardeertegoed eerder verloopt dan je maandtegoed?

... Oh! Ik zie het al. Dat is een mooi trucje om te zorgen dat je het restant van je opwaardeertegoed niet kunt gebruiken zonder je maandtegoed op te maken.
Als je het maand- en opwaardeertegoed op dezelfde dag afsluit, vervalt het na 6 maanden allebei. Dus dan heb je het die laatste maand niet als overbrugging voor als je op de laatste dag je openstaande tegoed wilt sturen naar Thoorn of Amnesty ofzo.

Dan zou je zeggen: je neemt dat opwaardeertegoed dus wat later, zodat het steeds die overgangen dekt. Maar dan zit je in maand 7 met bv nog 5 euro opwaardeertegoed, maar dat kun je niet naar Thoorn sturen voor het verloopt omdat het pas wordt aangesproken als je maandtegoed op is.

Vernuftig bedacht. Onsympathiek, maar vernuftig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee het maandtegoed vervalt sowieso na 1 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
ASW1 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 09:46:
Nee het maandtegoed vervalt sowieso na 1 maand.
Dat weet ik, maar wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:22
incaz schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 10:13:
[...]

Ik vind dat ASW1 het goed uitlegt. Je maand tegoed is “leading” dat gaat altijd eerst gebruikt worden. Is je maand tegoed op dan ga je verder met het extra opgewaardeerde bedrag. (als dat er is)
Op het moment dat er weer een maand tegoed wordt gestort, wordt dat weer gebruikt en staat het extra te gestorte te goed in de wacht en begint het verhaal weer van voren af aan.
Je afgesloten abonnement bepaald de prijs per mb/sms/min en dit geldt dan ook voor je extra gestorte tegoed.
Gebruik je minder dan je standaard maand tegoed dan vervalt het restant van het maand tegoed wat over is op het moment dat de volgende maand gestort wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door chippie777 op 18-10-2015 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
chippie777 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 10:20:
Ik vind dat ASW1 het goed uitlegt. Je maand tegoed is “leading” dat gaat altijd eerst gebruikt worden. Is je maand tegoed op dan ga je verder met het extra opgewaardeerde bedrag. (als dat er is)
Op het moment dat er weer een maand tegoed wordt gestort, wordt dat weer gebruikt en staat het extra te gestorte te goed in de wacht en begint het verhaal weer van voren af aan.
Ja, ik had het inmiddels uit de voorwaarden gehaald. Maar da's dus erg onvoordelig omdat het betekent dat het restant van je opgewaardeerde tegoed dus lastig bereikbaar is en vermoedelijk vervalt.
Je afgesloten abonnement bepaald de prijs per mb/sms/min en dit geldt dan ook voor je extra gestorte tegoed.
Dat is dus niet eenduidig. Je hebt of 1 tarief, of een binnen-/buitenbundel-tarief maar het kan niet allebei. De informatie van HN is strijdig met zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
Het moet me daar toch een zooitje zijn op dat kantoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulb_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 12:27
incaz schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 10:28:
Dat is dus niet eenduidig. Je hebt of 1 tarief, of een binnen-/buitenbundel-tarief maar het kan niet allebei. De informatie van HN is strijdig met zichzelf.
Ze bedoelen 1 tarief voor data, bellen en sms. Buiten de bundelkosten heb je eigenlijk niet want je moet tegoed opwaarderen als je maandtegoed op is. Dat goedkopere buiten bundel tarief is dus als je extra opgewaardeerd heb. Ze kunnen het beter tarief na opwaarderen noemen ofzo.

Bij de oude tarieven had je wel 1 tarief voor je maandtarief en opgewaardeerd tarief dus ze hebben het wel wat ingewikkelder gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[...]

Jij schrijft "Als je het maand- en opwaardeertegoed op dezelfde dag afsluit, vervalt het na 6 maanden allebei."
Dat is dus niet zo, want de maandelijkse bundel vervalt al aan het einde van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
ASW1 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 13:31:
[...]

[...]

Jij schrijft "Als je het maand- en opwaardeertegoed op dezelfde dag afsluit, vervalt het na 6 maanden allebei."
Dat is dus niet zo, want de maandelijkse bundel vervalt al aan het einde van de maand.
Ah, ik snap het misverstand, dat heb ik idd niet handig opgeschreven.

Wat ik bedoelde... stel je sluit je abonnement op 1 januari af. Dan vervalt elke maand je tegoed aan het eind van de maand en dan krijg je nieuw. Ik zou dan het resterende deel op de laatste dag van de maand sms'en naar Amnesty (of Thoorn voor anderen.) Maar dan heb je 1 nacht waarin je geen tegoed hebt en dus niet kunt bellen als er iets is.

Als je nu meteen op 1 januari opwaardeert, dan vervalt dat tegoed gelijk met het maandtegoed van juni op 30 juni. Dan heb je dus nog geen overlap. Je kunt ook denken, ok, dan waardeer ik de eerste keer op een stukje later, bv de 15e. Dan kan je opwaardeertegoed mee tot 14 juli. Maar.... ook al vervalt dat opwaardeertegoed eerder dan je maandtegoed van juli, het wordt toch niet eerst gebruikt. Dus de kans dat dat vervalt is dan ook weer groot, of je moet je maandtegoed al voor 14 juli helemaal op hebben.

Kortom, HN heeft wel precies gekeken hoe ze toch via omwegen ervoor kunnen zorgen dat je het tegoed niet helemaal op gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kan me daar nou niet druk om maken, je hebt dan nog 5 maanden om het op te maken.
Het zou me trouwens niet verbazen wanneer het beltegoed dat als eerste vervalt het eerste opgemaakt wordt.
Maar zelfs als dat niet zo is is het wel heel marginaal. Als je het als provider daar van moet hebben..... (Of als klant..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
ASW1 schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 17:06:
Kan me daar nou niet druk om maken, je hebt dan nog 5 maanden om het op te maken.
Nee, want de volgende maanden speelt hetzelfde. Ze hebben het systeem zo gemaakt dat het uitlokt om een reservetegoed aan te maken, terwijl dat reservetegoed dus na een tijdje vermoedelijk ongebruikt vervat.
Maar zelfs als dat niet zo is is het wel heel marginaal. Als je het als provider daar van moet hebben..... (Of als klant..)
Ik ga er niet failliet aan uiteraard, maar ik hou niet van die trucjes, en ook niet van de tegenstrijdige en onduidelijke communicatie. De oude voorwaarden waren heerlijk helder, en ik zou daar met liefde wat meer voor betalen. Maar met het nieuwe systeem is het gewoon veel minder betrouwbaar en is de kans dat je tegoed toch vervalt veel groter, en doen ze (net als elke provider steeds) hun best om het onoverzichtelijk te maken. En da's vast niet toevallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
incaz schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 23:01:

Ik krijg de indruk dat dat "zowel binnen je abonnement als wanneer je opwaardeert" een rudiment is van de oude tarieven: dat was vroeger zo, maar is nu niet meer zo. Slecht van HN dat ze dat niet geüpdate hebben. In de praktijk maakt niet heel veel verschil, omdat de tarieven binnen en buiten de bundel niet extreem veel verschillen, en buiten de bundel is zelfs goedkoper dan binnen.

[ Voor 11% gewijzigd door Cerberus_tm op 20-10-2015 04:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cerberus_tm schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 04:02:
[...]

In de praktijk maakt niet heel veel verschil, omdat de tarieven binnen en buiten de bundel niet extreem veel verschillen, en buiten de bundel is zelfs goedkoper dan binnen.
Dat hangt van de prijs af die je voor je bundel betaalt.
Bv 1000 units voor 13 euro is 1,3 cent/unit.
Buiten de bundel is dan dus wel degelijk duurder dan erbinnen, maar het scheelt niet heel veel (zoals veel andere providers die rustig 20/30 cent rekenen)
Het ontloopt elkaar in ieder geval niet veel bij HN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeRCi
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-06 13:22
Nieuwe sim kaart, LTE gekozen [Utrecht], ruim 17mb dwl Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/jf3e2st7x/image.png :9~

[ Voor 4% gewijzigd door MeRCi op 20-10-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ASW1 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:08:
[...]

Dat hangt van de prijs af die je voor je bundel betaalt.
Bv 1000 units voor 13 euro is 1,3 cent/unit.
Buiten de bundel is dan dus wel degelijk duurder dan erbinnen, maar het scheelt niet heel veel (zoals veel andere providers die rustig 20/30 cent rekenen)
Het ontloopt elkaar in ieder geval niet veel bij HN.
Ja, nee, op die manier bekeken kopt dat; maar voor die €13 die je betaalt voor 1000 minuten krijg je neem ik aan "€19" beltegoed. Dus in "euros" betaal je "1,9 cent" per tik, terwijl je in de praktijk inderdaad uitkomt op 1,3 echte cent per tik. En als je tegoed bijkoopt is een euro gelijk aan een "euro" dus betaal je wel echt het buiten-bundel-tarief per tik. Maar zo is altijd geweest, toch? Daarom kon je theoretisch ook een kleine winst maken door al je tegoed te verthoornen met het oude abonnement (wat ik niet aanmoedig overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeRCi schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:46:
Nieuwe sim kaart, LTE gekozen [Utrecht], ruim 17mb dwl [afbeelding] :9~
Wow! En haal je dat consequent? Hij gooit je nooit van het LTE-netwerk af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
MeRCi schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:46:
Nieuwe sim kaart, LTE gekozen [Utrecht], ruim 17mb dwl [afbeelding] :9~
Zou erg mooi zijn als we straks op het 4G netwerk komen. Niet alleen vanwege de snelheidsverbetering tov 3G, maar vooral omdat het 3G signaal op veel plekken niet te ontvangen is. Is het meer mensen gelukt om een 4G verbinding te maken met HN? Is dit met een oud of nieuw abbonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeRCi
Cerberus_tm schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 01:58:
[...]

Wow! En haal je dat consequent? Hij gooit je nooit van het LTE-netwerk af?
Ik heb een one+, bij netwerkinstellingen kun je behalve 3g ook LTE kiezen (staat ook aanbevolen als optie), na paar seconden zie je 3g veranderen in een driehoek met H+. Ik haal met LTE wel consequent snelheden boven 12mb.

Ja, hij gooit mij wel van LTE netwerk af, waar geen 4g bereik is denk ik, het gaat dan naar 3g. Maar wanneer weer LTE netwerk is schakelt het automatisch naar LTE (H+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeRCi
GrowMyHair schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:37:
[...]

Zou erg mooi zijn als we straks op het 4G netwerk komen. Niet alleen vanwege de snelheidsverbetering tov 3G, maar vooral omdat het 3G signaal op veel plekken niet te ontvangen is. Is het meer mensen gelukt om een 4G verbinding te maken met HN? Is dit met een oud of nieuw abbonnement?
Bij mij gaat het om een oud (2 jaar al bij HN) sim only abonnement
Pagina: 1 ... 32 ... 64 Laatste

Let op:
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie