Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Bedankt voor de tip!
Ik heb de cache ook geleegd net. OS services maakt nu geen verbinding meer met 3G! Probleem lijkt opgelost :D

Blijkbaar zijn we niet de enige met problemen:
http://allaboutmotog.com/...-android-lollipop-update/

Terug on-topic:
r.sharp schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 09:24:
[...]

De nieuwe abonnementen van HN rekenen per 10 kB af.
10 kB is al minder schofterig dan 100kB, maar nog steeds raar. Dat het verbruik aan het eind van de dag wordt afgerond kan ik me prima in vinden, maar dat het elke minuut wordt afgerond op 100kB vind ik niet OK.

Ik had er voor de android update nooit last van gehad en nu lijkt het ook weer opgelost, maar het slaat eigenlijk nergens op dat Hollandsnieuwe mij doodleuk vertelt dat ik 200MB heb gebruikt en daarom mijn 500MB bundel op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Baldertt schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 11:40:
10 kB is al minder schofterig dan 100kB, maar nog steeds raar. Dat het verbruik aan het eind van de dag wordt afgerond kan ik me prima in vinden, maar dat het elke minuut wordt afgerond op 100kB vind ik niet OK.
Tsja, schofterig?
Normaal gesproken wordt hoort de verbinding vastgehouden te worden en niet iedere keer een nieuwe sessie gestart. In die zin zal HN er niet veel bij te winnen hebben; het voordeel dat ze hieruit halen bij de gemiddelde klant is vrijwel nul.

Ik kan me voorstellen dat het ongewenst gedrag is wanneer een toestel continue nieuwe sessies begint i.p.v. deze vast te houden omdat dat extra belasting voor het netwerk is (geen idee of dat ook echt zo is?)

Maar mooi dat het opgelost is in ieder geval.
(ik bedenk me dat bij gebruik in het buitenland er vaak per Mb afgerond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
ASW1 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:43:
[...]

Tsja, schofterig?
Normaal gesproken wordt hoort de verbinding vastgehouden te worden en niet iedere keer een nieuwe sessie gestart. In die zin zal HN er niet veel bij te winnen hebben; het voordeel dat ze hieruit halen bij de gemiddelde klant is vrijwel nul.
Ja schofterig. Als ik 3kB download en een minuut later weer, waarom betaal ik dan voor 200kB? Net als bellen per minuut afrekenen zal dit op den duur ook verdwijnen omdat je nu betaalt voor iets dat je niet krijgt.

Het probleem blijkt helaas niet opgelost. De systeem-app "google-contacten synchroniseren" blijft iedere zoveel seconden data downloaden. Gelukkig wel via wifi als wifi aanstaat en niet meer via 3g terwijl wifi aanstaat, maar het probleem is dus niet opgelost. Synchroniseren staat uitgeschakeld. Morgen toch maar een factory reset doen :(

edit: zelfs als ik de service heb gestopt en uitgeschakeld en automatisch syncen uit staat blijft com.google.android.syncadapters.contacts data downloaden :? :? :?

[ Voor 13% gewijzigd door Baldertt op 04-07-2015 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Baldertt schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:36:
Ja schofterig. Als ik 3kB download en een minuut later weer, waarom betaal ik dan voor 200kB?
Je begrijpt mijn punt niet; normaal betaal je dan ook maar 6kB.
Het is raar gedrag van je telefoon, die hoort de datasessie open te houden.

Het zou zonder meer sympathieker zijn wanneer de afronding kleiner was, maar normaal gesproken merk je helemaal niets van die afronding.

[ Voor 16% gewijzigd door ASW1 op 04-07-2015 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Hoe kom ik er achter of ik in mijn 1e 2e of 3e maand van mijn beltegoed zit?

Ik wil het een dag van tevoren namelijk opbellen zodat ik er nog wat voor krijg maar dan moet ik wel weten in welke maand ik zit en wanneer de nieuwe bundel ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Even inloggen op je HN-account. Daar kun je precies zien welk deel van je tegoed tot welke datum houdbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:26
Stel ik sluit nu een HN 1000 abonnement af, ik wil dit over een paar maanden aanpassen 1500 eenheden en geldt voor dit 1500 eenhede abo op dat moment een actie (zoals nu bijv. van 23 voor 18 euro). Kan ik op dat moment ook van de actie gebruik maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Da's helder dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thoorn zegt trouwens dat je met HN niet meer naar hun perminuutnummer kunt bellen, maar het werkt wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cerberus_tm schreef op maandag 06 juli 2015 @ 18:10:
Thoorn zegt trouwens dat je met HN niet meer naar hun perminuutnummer kunt bellen,
Dat was mij ook al opgevallen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
Cerberus_tm schreef op maandag 06 juli 2015 @ 18:10:
Thoorn zegt trouwens dat je met HN niet meer naar hun perminuutnummer kunt bellen, maar het werkt wel gewoon.
Zou ik misschien mogen vragen waar je dat gelezen/gehoord hebt? Op de site van Thoorn kan ik dat niet vinden.
Wel zie ik dat er nu pas vanaf €15,- wordt uitbetaald (en anders krijg je minder uitbetaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-07 22:16
Pazzie schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:55:
[...]

Wel zie ik dat er nu pas vanaf €15,- wordt uitbetaald (en anders krijg je minder uitbetaald).
Daar werd ik dus vorige week ook door verrast. Las het pas nà dat ik mijn beltegoed met Thoorn had opgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pazzie schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:55:
[...]

Zou ik misschien mogen vragen waar je dat gelezen/gehoord hebt? Op de site van Thoorn kan ik dat niet vinden.
In elk geval in de Rekenhulp, als je HN invult. Er staat dan o.a., in het rood: "Opmerking: Bij hollandsnieuwe zijn 0909-nummers geblokkeerd. 0900-nummers zijn echter nog wel te bellen, vandaar dat cashen via de per-gesprek-betaallijn nog wel mogelijk is."

Irritant van die €15! Maar goed, er is mee te leven.

[ Voor 4% gewijzigd door Cerberus_tm op 07-07-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Cerberus_tm schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 17:51:
[...]

In elk geval in de Rekenhulp, als je HN invult. Er staat dan o.a., in het rood: "Opmerking: Bij hollandsnieuwe zijn 0909-nummers geblokkeerd. 0900-nummers zijn echter nog wel te bellen, vandaar dat cashen via de per-gesprek-betaallijn nog wel mogelijk is."

Irritant van die €15! Maar goed, er is mee te leven.
Bedankt. Ik zie het bij de rekenhulp inderdaad staan.

Binnenkort kan ik mijn contract verlengen, maar ik denk dat ik daar nog even mee wacht, totdat deze echt afgelopen is. De huidige abonnementen vind ik een stuk minder interessant. De per-minuut-betaallijn gebruikte ik toch al niet, maar als de per--gesprek-betaallijn geblokkeerd wordt, dan ga ik waarschijnlijk sowieso overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pazzie schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 22:54:
[...]

Bedankt. Ik zie het bij de rekenhulp inderdaad staan.

Binnenkort kan ik mijn contract verlengen, maar ik denk dat ik daar nog even mee wacht, totdat deze echt afgelopen is. De huidige abonnementen vind ik een stuk minder interessant. De per-minuut-betaallijn gebruikte ik toch al niet, maar als de per--gesprek-betaallijn geblokkeerd wordt, dan ga ik waarschijnlijk sowieso overstappen.
Waarom gebruikte je de per-minuutlijn niet? Die is juist zo handig: je stelt van te voren in hoe lang je wilt bellen, je belt op, en de verbinding wordt automatisch verbroken na het juiste aantal minuten. Met de per-gespreklijn moet je steeds opnieuw inbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik denk hierom:
Cashen per gesprek: Je betaalt per kort gesprek. Tijdrovender maar hogere opbrengst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Inderdaad. Ik heb nummerherkenning geactiveerd en dan kan ik na vier seconden weer ophangen.

De per-minuut-lijn heeft nu wel ook het voordeel dat er eerder uitbetaald wordt zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A okee, ik zie dat je 7,7% meer uitbetaald krijgt als je per gesprek doet. Voor een uitbetaling van €10 is dat dus 77 cent. Eerlijk gezegd vind ik dat bedrag het ongemak niet waard; je moet immers 12x extra opbellen daarvoor: hoe lang doe je daarover? Maar ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
Dit gedrag zorgt er natuurlijk wel voor dat je straks letterlijk weer in minuten gaat werken i.p.v. een geldtegoed. Zo zijn de Flex abonnementen van Orange en T-Mobile ook geëindigd.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Señor Sjon schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:19:
Dit gedrag zorgt er natuurlijk wel voor dat je straks letterlijk weer in minuten gaat werken i.p.v. een geldtegoed. Zo zijn de Flex abonnementen van Orange en T-Mobile ook geëindigd.
Dat is wel een beetje waar. Maar Vodafone kiest ervoor om deze rare structuur aan te bieden, waarbij kosten voor de gebruiker totaal niet gebaseerd zijn op de kosten van Vodafone, dus misschien is het ook niet goed dat het op deze manier bestaat. De reden waarom ze dit zo doen is dat ze, door die tijdelijke korting, je verlokken tot te veel betalen na de contractsperiode. De korting is wat ervoor zorgt dat alle 0900/0909-nummers onvoordelig zijn voor Vodafone (ik denk niet dat ze verlies draaien op 0900/0909, maar het scheelt niet veel, door die korting). Sowieso cash ik niet zo vaak en zou ik het niet doen als ik niet straatarm was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
Voor kleine sessies:
Android 5 heeft geen handige standaardsetting meer die al het geupdate en gedoe van losse apps centraal regelt. Je kunt met het settingswiel naar Gegevensgebruik en dan kan je bij iedere app afzonderlijk vastleggen dat hij alleen via wifi gegevens gebruikt.
Handig, maar wel vervelend want voor de update stond het bij me uit en je neemt toch aan dat die settings overgenomen worden. Niet dus.
En er is een hoop bloatware ten weinig nuttige apps die toch allemaal druppelsgewijs lopen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had Android 4 die dan wel? Wat bedoel je precies, en waar zit dat in het menu in 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
Schrudde schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 16:42:
Voor kleine sessies:
Android 5 heeft geen handige standaardsetting meer die al het geupdate en gedoe van losse apps centraal regelt. Je kunt met het settingswiel naar Gegevensgebruik en dan kan je bij iedere app afzonderlijk vastleggen dat hij alleen via wifi gegevens gebruikt.
Handig, maar wel vervelend want voor de update stond het bij me uit en je neemt toch aan dat die settings overgenomen worden. Niet dus.
En er is een hoop bloatware ten weinig nuttige apps die toch allemaal druppelsgewijs lopen te gebruiken.
Achtergrondgegevens beperken kun je uitzetten door bij gegevens op het menuutje rechtsboven te klikken. Alleen werkt dat niet, want de gegevens blijven ook dan gewoon gedownload worden door "google-contacten synchron" in mijn geval. Inmiddels alweer 52MB in een week. Gelukkig het grootste deel via wifi, maar het is bizar dat je dat niet uit kunt zetten (of eigenlijk; bizar dat je denkt dat je het uitzet, maar de telefoon gewoon kleine datapakketjes blijft downloaden :()

Hollandsnieuwe geeft niet thuis overigens, ze adviseren doodleuk 3G uit te zetten als het niet wordt gebruikt..... "100% controle over je mobiele kosten" noemen ze dat.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Heel vervelend zijn dat soort bloed onder de nageldingen. Je kan desnoods gewoon mobiele gegevens uit zetten indien niet nodig.
Als dat hinderlijk is ivm gewenst gebruik door mail of sociale media dan kan je eens proberen of een spaarstand helpt. Dan doet hij geen dingen die hij kan uitstellen.
Google contacten synchroniseren was bij mij bij Hollands nieuwe nihil. Ik was wel te koppig me aan te melden voor de browser en youtube. Gebruikte de wereldbolbrowser van android zelf. Misschien valt daar nog wat in te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Cerberus_tm schreef op maandag 13 juli 2015 @ 05:58:
Had Android 4 die dan wel? Wat bedoel je precies, en waar zit dat in het menu in 4?
In de eerdere versies zat nog ergens een vinkje. Bij 4 moet je Google Play kiezen en dan naar de instellingen (onder de drie streepjes rechts in de app eigen adresbalk).
Bij de instellingen is (bij mijn oude s3) de eerste optie een optie waarin je kan kiezen of je apps nooit, altijd of via wifi update.

In mijn ervaring heeft dat wel een brede werking want als je dat aanvinkt is het sluipverbruik beperkt. Ik had Hollands Nieuwe met iets van 250 units zonder aparte wifi en hield enorm over iedere maand.

[ Voor 21% gewijzigd door Schrudde op 13-07-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:04
Om vat te krijgen wat- en wanneer communiceert heb ik een firewall op mijn telefoon staan. Op Android 4.4 met root gebruikte ik AFwall. Nu ik Android 5 op mijn Xperia Z heb gebruik ik geen root meer en heb ik NoRoot Firewall op mijn telefoon staan. Nadeel is dat de datacounter enkel nog NoRoot aangeeft als dataverbruiker, maar voordeel is wel dat je véél onnodig datagebruik kunt voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schrudde schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:42:
[...]

In de eerdere versies zat nog ergens een vinkje. Bij 4 moet je Google Play kiezen en dan naar de instellingen (onder de drie streepjes rechts in de app eigen adresbalk).
Bij de instellingen is (bij mijn oude s3) de eerste optie een optie waarin je kan kiezen of je apps nooit, altijd of via wifi update.

In mijn ervaring heeft dat wel een brede werking want als je dat aanvinkt is het sluipverbruik beperkt. Ik had Hollands Nieuwe met iets van 250 units zonder aparte wifi en hield enorm over iedere maand.
A okee, het gaat over het updaten van applicaties. Dat heb ik inderdaad standaard uitstaan, ook omdat nieuwe versies soms bugs bevatten of andere dingen doen waar ik niet om gevraagd heb. Ik houd liever zelf de controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
GH45T schreef op maandag 13 juli 2015 @ 23:01:
Om vat te krijgen wat- en wanneer communiceert heb ik een firewall op mijn telefoon staan. Op Android 4.4 met root gebruikte ik AFwall. Nu ik Android 5 op mijn Xperia Z heb gebruik ik geen root meer en heb ik NoRoot Firewall op mijn telefoon staan. Nadeel is dat de datacounter enkel nog NoRoot aangeeft als dataverbruiker, maar voordeel is wel dat je véél onnodig datagebruik kunt voorkomen.
Ideaal! Ik heb die google contacts synchronisatie meteen geblokkeerd. Precies wat ik nodig had! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baldertt schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:16:
Volgens Hollandsnieuwe heb ik in 10 dagen mijn 500MB bundel EN mijn belbundel van 275 minuten er doorheen gejast. Ik heb niet veel gebeld en volgens de MB-teller in mijn telefoon heb ik 220MB gedownload via het mobiele netwerk.

Ik heb navraag gedaan bij Hollandsnieuwe hoe dit zit. Het blijkt dat mijn telefoon zeer regelmatig 1 seconde verbinding maakt met internet en dan 3 of 4kB download, dit volgt uit een specificatie van 23 (!!!) bladzijden lang....
Heb in 1 maand tijd mijn opgespaarde tegoed (€ 50 voor 3 maanden) van de 550 bundel er doorheen gejast sinds ik mijn Nexus 4 telefoon heb geupdate naar Android 5.1.1
Mijn telefoonrekening voor juni is 93 pagina's lang met elke keer 2kb verbruik elke minuut. Omdat ik zoveel tegoed had kreeg ik pas na lange tijd verbruiken de waarschuwings-SMS dat mijn tegoed bijna op is.
Wacht nog op het terugbellen van de Klantenservice van HN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
Verwacht niet teveel van HN. Adviseren om 3G uit te zetten is het meest zinvolle waar ze mee kwamen. Ik vind dat geen oplossing.

die NoRoot Firewall werkt wel goed trouwens, zie nu dat Twitter ook continu verbinding probeert te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:56

Cheezus

Luiaard

Pff.. vandaag is mijn HN abo ingegaan met al meteen de eerste negatieve ervaring. Nummerbehoud was 2 weken geleden aangevraagd en goedgekeurd door zowel vodafone als HN en zou vandaag dus omgezet worden.
Blijkt dat nummerbehoud door HN is geannuleerd? Op de site van HN staat dit ook vrolijk, maar zonder opgaaf van reden. Contact lijkt onmoglijk maar na 20 standaard menu's doorlopen te hebben bij hun klanten'service' blijken ze toch een 0900 nummer te hebben.
Na daar een half uur a 50ct per minuut in de wacht te hebben gestaan (= al duurder dan het abonnement) een half antwoord gekregen:
'ja, dat hebben wij gedaan maar het wordt wel gewoon omgezet vandaag of anders waarschijnlijk maandag' -O-
Wat een prutsers, ik zie de bui al hangen dat ik volgende week weer m'n geld naar hun 'service'nummer mag weggooien, dat beloofd weinig goeds voor de komende 2 jaar ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
Stuur volgende keer een email naar:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Daar reageren ze binnen een paar dagen op (adres staat niet op de site voor zover ik weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:50
via twitter gaat ook snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Ik heb geen twitter maar zal in het vervolg het advies van Baldertt opvolgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Baldertt schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 15:42:
Stuur volgende keer een email naar:
Members only:

Daar reageren ze binnen een paar dagen op (adres staat niet op de site voor zover ik weet).
Slim! Hoe kom je daaraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
Vroeger had HN een webformulier. Als je dan een reactie kreeg stond dat email adres in de mail. Het webformulier is weg (ik kan t iig niet meer vinden) maar het email adres werkt nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mailen deed ik vroeger altijd met klantenservice@hollandsnieuwe.nl zie ik, doet die het niet meer? Via Facebook chat kan je ook nog contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 21:42
Ik heb, toen ik een keer een SIM kaart nummer nodig had dit heel snel via Facebook geregeld. Top service! Via de telefoon en mail geen doorkomen aan..

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 23:44
Mijn pa kan binnenkort zijn contract verlengen, hij heeft nu nog een abonnement waarbij het tegoed 3 maanden geldig is. Echter als hij gaat verlengen dan vervalt dat voordeel. Wel blijft de alles in een bundel een aantrekkelijk argument. Zit erover t denken om er dan 5 Euro erop te zetten dat is dan 6 mnd geldig het overige tegoed wat dan eind van de maand over is kan dan via thoorn weer gecashed worden.
Is er al wat meer bekend of Hollands nieuwe ook 4G gaat krijgen?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Ja, hebben ze. In Rome via Vodafone.it
Maar in NL niet. Al zie ik ik eens bij Sensory dat hij op zeer afgelegen plekken met vrijwel gee signaal wel eens een paar LTE punten pakt. Ben benieuwd wat dat inhoudt: probeert mijn telefoon en wordt hij er af gekicked of is er een soort ultieme fallbackoptie.. Nooit ook op dat moment het gezien, anders zou ik wel meteen even een pagina proberen te laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:45
Hier ook problemen met het nummerbehoud, maar ik hoef tot die tijd niks te betalen voor mn abbonnement :D Dus voorlopig betaal ik alleen voor mijn telefoon, maar ik wil wel een keer mijn oude nummer terug. Nu net via Facebook én bovenstaand email contact op genomen, ben benieuwd hoelang het gaat duren voor ik een antwoord krijg.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:20
Hier ook probleem met nummer behoud:

Onlangs heb je bij ons een verzoek gedaan voor nummerbehoud van je Vodafone nummer naar hollandsnieuwe. Door een technische storing in onze systemen is dit helaas niet gelukt. We zijn hiervan op de hoogte en werken hard aan een oplossing.

We willen uiteraard niet dat jij hier last van hebt. We laten je Vodafone abonnement met telefoonnummer 06********( dan ook tijdelijk doorlopen tot het is opgelost en we je nummer alsnog kunnen overzetten.

In de tussentijd kun je twee dingen doen:
•Je blijft gebruik maken van dit Vodafone abonnement (je hollandsnieuwe abonnement wordt dan pas actief zodra je nummer is overgezet), of
•Je gaat gebruik maken van je tijdelijke hollandsnieuwe nummer

Voor beide abonnementen hoef je de abonnementskosten niet te betalen vanaf de datum dat je nummerbehoud hebt aangevraagd tot de datum dat je nummer is overgezet naar hollandsnieuwe.

Dit werkt als volgt:

•Het maandbedrag van je Vodafone abonnement wordt vanaf de datum dat je nummerbehoud hebt aangevraagd tot de datum dat je nummer is overgezet naar hollandsnieuwe steeds automatisch 100% gecrediteerd op je eerstvolgende rekening. Mocht je sinds de datum dat je nummerbehoud hebt aangevraagd al een keer gefactureerd zijn, wordt dit bedrag ook automatisch op je eerstvolgende rekening gecrediteerd
•Als je gebruik gaat maken van je tijdelijke hollandsnieuwe nummer vindt in deze periode geen incasso plaats

Eventuele kosten voor bellen buiten je bundel(s) en, indien van toepassing, de kosten voor je toestelabonnement van hollandsnieuwe worden WEL in rekening gebracht. We houden je per mail op de hoogte van de voortgang en verwerking van de compensatieregeling.

Je kunt er op vertrouwen dat we er alles aan doen om te zorgen dat je huidige nummer behouden blijft. Belangrijk hierbij is wel dat jij in geen geval zelf je Vodafone abonnement opzegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Hier staat de swap nu gepland voor 24 juli. Ik ben benieuwd (gebruik nu nog steeds m'n dumbphone met normale SIM i.p.v. smartphone met nanoSIM) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
Baldertt schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:17:
Verwacht niet teveel van HN. Adviseren om 3G uit te zetten is het meest zinvolle waar ze mee kwamen. Ik vind dat geen oplossing.

die NoRoot Firewall werkt wel goed trouwens, zie nu dat Twitter ook continu verbinding probeert te maken.
Inmiddels een week onderweg met nieuwe bel/databundel en NoRoot Firewall.
Volgens mijn telefoon heb ik 63MB gedownload, volgens Hollandsnieuwe 68MB. Dat lijkt er meer op :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
ijsbeer1 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 23:45:
Hier ook probleem met nummer behoud:

Onlangs heb je bij ons een verzoek gedaan voor nummerbehoud van je Vodafone nummer naar hollandsnieuwe. Door een technische storing in onze systemen is dit helaas niet gelukt. We zijn hiervan op de hoogte en werken hard aan een oplossing.

We willen uiteraard niet dat jij hier last van hebt. We laten je Vodafone abonnement met telefoonnummer 06********( dan ook tijdelijk doorlopen tot het is opgelost en we je nummer alsnog kunnen overzetten.

In de tussentijd kun je twee dingen doen:
•Je blijft gebruik maken van dit Vodafone abonnement (je hollandsnieuwe abonnement wordt dan pas actief zodra je nummer is overgezet), of
•Je gaat gebruik maken van je tijdelijke hollandsnieuwe nummer

Voor beide abonnementen hoef je de abonnementskosten niet te betalen vanaf de datum dat je nummerbehoud hebt aangevraagd tot de datum dat je nummer is overgezet naar hollandsnieuwe.

Dit werkt als volgt:

•Het maandbedrag van je Vodafone abonnement wordt vanaf de datum dat je nummerbehoud hebt aangevraagd tot de datum dat je nummer is overgezet naar hollandsnieuwe steeds automatisch 100% gecrediteerd op je eerstvolgende rekening. Mocht je sinds de datum dat je nummerbehoud hebt aangevraagd al een keer gefactureerd zijn, wordt dit bedrag ook automatisch op je eerstvolgende rekening gecrediteerd
•Als je gebruik gaat maken van je tijdelijke hollandsnieuwe nummer vindt in deze periode geen incasso plaats

Eventuele kosten voor bellen buiten je bundel(s) en, indien van toepassing, de kosten voor je toestelabonnement van hollandsnieuwe worden WEL in rekening gebracht. We houden je per mail op de hoogte van de voortgang en verwerking van de compensatieregeling.

Je kunt er op vertrouwen dat we er alles aan doen om te zorgen dat je huidige nummer behouden blijft. Belangrijk hierbij is wel dat jij in geen geval zelf je Vodafone abonnement opzegt.
Precies hetzelfde verhaal hier.

Scheelt dat ik dus mijn abonnement niet betaal tot die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:13
Hier ook een nummerbehoud probleem van HI (nu kpn) naar HN. Eerst al de mist in gegaan vanwege hun eigen updates die ze aan hun systemen hebben gedaan. Daarna nog na te bellen weer 2 weken erbij gezet zodat de overgangsdatum op vandaag 24 juli kwam te staan. Vandaag alles wat er gebeurt, geen nummerbehoud gebeurt. Wel het abbo afgeschreven dat wel natuurlijk. Wat een baggerbedrijf, dit moet heel snel verbeteren en dat nummerbehoud rap afgehandeld worden want ik heb m'n stornering al klaar staan.
Ik wil best betalen voor een abbo maar alleen als het werkt, en dat doet het nu alleen met het aangemaakte nummer van HN en die hoef ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
Klopt het dat als je mobiele data gebruikt in het buitenland, deze gewoon uit je bundel gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

vuurtjih schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:47:
Klopt het dat als je mobiele data gebruikt in het buitenland, deze gewoon uit je bundel gaat?
Klopt, maar gewoon met hogere kosten. De tarieven kan je hier vinden. Ik krijg per maand €24, en betaal in het buitenland dan €0,24 per MB. Dit zijn dus echt veel hogere kosten, want zo kan je maar 100MB verbruiken voordat je abonnement helemaal op is (terwijl dit normaal 1500MB is).

Dat met die nummerbehoud is echt rotzooi geweest. Dat was ook de oorzaak van mijn probleem hier. Na een stuk op 12 wachtende voor me te hebben gehad geholpen, doorgegeven aan iemand van onderhoud en na 2 weken kon ik eindelijk zelf bellen *O*

Nu zou ik zelf eigenlijk 2 dagen gelden nieuw tegoed gekregen moeten hebben, maar dat staat er ook nog steeds niet op. Vandaag is de automatische incasso er ook pas vanaf gegaan. In de mail staat dan weer dit:
Bij een succesvolle incasso wordt je maandelijkse tegoed binnen 2 werkdagen bijgeschreven.
Fijn, nu 2 dagen weekend dus dan staat het er waarschijnlijk pas dinsdag (4 augustus) op. En dat terwijl mijn periode loopt vanaf de 29ste.

Gaat lekker bij Hollandsnieuwe.........

Ik ga ook nog maar eens kijken naar die gratis 1000SMS'jes. Via FB Messenger is dus de beste manier blijkbaar?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

scofield schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 20:05:
Hier ook een nummerbehoud probleem van HI (nu kpn) naar HN. Eerst al de mist in gegaan vanwege hun eigen updates die ze aan hun systemen hebben gedaan. Daarna nog na te bellen weer 2 weken erbij gezet zodat de overgangsdatum op vandaag 24 juli kwam te staan. Vandaag alles wat er gebeurt, geen nummerbehoud gebeurt. Wel het abbo afgeschreven dat wel natuurlijk. Wat een baggerbedrijf, dit moet heel snel verbeteren en dat nummerbehoud rap afgehandeld worden want ik heb m'n stornering al klaar staan.
Ik wil best betalen voor een abbo maar alleen als het werkt, en dat doet het nu alleen met het aangemaakte nummer van HN en die hoef ik niet.
Is het bij jou inmiddels al gelukt? Mijn nummer is ook nog steeds niet overgezet. Wel een mail gestuurd naar het adres wat eerder in dit topic is genoemd maar daar ook 0 reactie op gekregen (behalve een auto-reply dat ze contact op gaan nemen...). Ik zit te twijfelen of ik weer een half uur naar dat dure 'service'-nummer ga bellen of speciaal voor HN maar een facebook/twitter account aan moet maken om het voor elkaar te krijgen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
MK1998NL schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:29:
[...]

Klopt, maar gewoon met hogere kosten. De tarieven kan je hier vinden. Ik krijg per maand €24, en betaal in het buitenland dan €0,24 per MB. Dit zijn dus echt veel hogere kosten, want zo kan je maar 100MB verbruiken voordat je abonnement helemaal op is (terwijl dit normaal 1500MB is).
Dan maar wifi spotten in het buitenland.

Kreeg vandaag bericht terug via de mail over het nummerbehoud:
Naar aanleiding van je e-mail omtrent je nummerbehoud van Vodafone naar Hollandsnieuwe stuur ik je dit bericht. We hebben op dit moment nog een technisch probleem waardoor het niet mogelijk is om het nummerbehoud nu door te voeren. Dit geldt voor alle Vodafone en Hollandsnieuwe klanten die nummerbehoud aanvragen. Wij zijn daarom op dit moment met man en macht bezig dit probleem op te lossen. Wij verwachten dit binnen aanzienlijke tijd opgelost te hebben echter gaan we je hierover nog nader informeren.

Tot dan blijft het Vodafone abonnement doorlopen. Je zou niet zelf het abonnement moeten opzeggen. Het vodafone abonnement evenals het hollandsnieuwe abonnement zullen tijdelijk gratis zijn. Echter betaal je wél voor de toestelkosten. Het Vodafone abonnement zal maandelijks op je rekening worden teruggestort. Mocht je nog wel steeds betalen voor het Vodafone abonnement wil ik je verzoeken hierover een melding te maken dan kunnen wij dit voor je doorsturen naar Vodafone. Je zou ook de Vodafone simkaart in het nieuwe toestel kunnen zetten, eventueel kan je deze laten bijsnijden bij een telefoonwinkel. Dan zal je tijdelijk kunnen bellen met je abonnement via vodafone in het nieuwe toestel.

Het is absoluut mogelijk het nummer te behouden, wij zullen je nog nader informeren. Mijn excuses voor het ongemak.
Oftewel, nog langer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Cheezus schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:44:
[...]

Is het bij jou inmiddels al gelukt? Mijn nummer is ook nog steeds niet overgezet. Wel een mail gestuurd naar het adres wat eerder in dit topic is genoemd maar daar ook 0 reactie op gekregen (behalve een auto-reply dat ze contact op gaan nemen...). Ik zit te twijfelen of ik weer een half uur naar dat dure 'service'-nummer ga bellen of speciaal voor HN maar een facebook/twitter account aan moet maken om het voor elkaar te krijgen -O-
Neen, inmiddels afgelopen maandag zelf maar weer gebeld. "Ze" konden niet zien wat er nou precies gebeurt was behalve dat er iets niet goed gegaan was. ( Voor de zoveelste keer). Nu is het nummerbehoud weer "handmatig" ingepland????? En staat op 11 augustus. Heb wel afgesproken dat er een vergoeding moet komen voor de dubbel gemaakte abbo kosten (hi/kpn en hollands nieuwe) en voor de drie keer moeten bellen met ze met gemiddeld 3,50 euro per gesprek. Als het 11-8-15 weer niks wordt gaat de hele handel in een doos rechtstreeks naar ze terug en storneer ik alle betalingen alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

vuurtjih schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:33:
[..]
Kreeg vandaag bericht terug via de mail over het nummerbehoud:
[..]
Naar welk e-mail adres heb je wat gestuurd?
Op het eerder genoemde adres
Members only:

krijg ik alleen een auto-reply dat er contact opgenomen gaat worden - maar dit is nog niet gebeurd (en ondertussen loop ik met 3 telefoons rond voor het oude nummer - nieuwe nummer en m'n werk 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 17:58
Mijn Hollands Nieuwe abonnement loopt af op 6 augustus aanstaande. Ik heb 12,50 per maand betaald 2 jaar lang.
Nu kreeg ik gister een mailtje dat er over 6 dagen 20,50 gaat worden afgeschreven.

Ik heb 2 jaar lang 2 euro betaald voor het toetsen Nexus 4.

Kan iemand mij uitleggen waarom ik nu ineens 20,50 ga betalen?
Als dit zomaar mag moeten ze mij hier niet eerder van op de hoogte brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Dat is het abonnement zonder de korting. Mijn zus liep tegen hetzelfde aan. Vergeten op te zeggen / over te stappen en dan ga je dus automatisch over je 2 jaar heen én betaal je dus het bedrag zonder korting.

Dat bedrag slaat werkelijk nergens op, maar daar doe je vrij weinig aan. Voor nu: snel overstappen / verlengen en een reminder zetten 2 maanden voordat je abonnement afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 17:58
Ok dank je voor je snelle antwoord. Ik ga ermee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Afgelopen weekend kreeg ik zomaar reactie via de mail dat 'de betreffende afdeling' naar mijn nummerbehoud zou kijken (na 2 weken). Vandaag is het wonder geschied en is het nummer zomaar omgezet!
Het heeft een maand geduurd maar hopelijk verloopt de rest van het abonnement zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rspl382
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-12-2023
Heeft iemand anders nog last dat zijn voicemail niet werkt? Bij mijn nieuwe abonnement (sinds eind mei) heb ik hiermee problemen.

Bij het bellen naar mijn voicemail krijg ik de Engelse voicemail service te horen, waarna er direct wordt doorverbonden en ik de melding krijg " Your call has not been answered", waarna automatisch de verbinding .
wordt verbroken. Als men mij probeert te bellen, kan men geen bericht achterlaten, enkel hoort men "Goodbye", waarna automatisch de verbinding wordt verbroken.

Na onlangs een paar keer de HN servicelijn gebeld te hebben, kreeg ik een voicemail reset (geen resultaat), en uiteindelijk kreeg ik te horen dat men er druk mee bezig was, maar na 10 dagen nog steeds niets gehoord, en heb ik nog steeds geen oplossing. Wel gaf men mij eerder 5 euro tegoed ter compensatie.

Ik heb het idee dat aan de back-end er veel mis is bij HN, gezien de verhalen die er zijn over nummerbehoud hierboven en mijn ervaringen van voicemail.

Bij het abonnement van mijn vrouw bij HN (vanaf dec 2013) werkt alles daarentegen wel prima.

[ Voor 0% gewijzigd door rspl382 op 11-08-2015 09:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:27
Ik heb een nieuwe Motorola Moto G 2015 gekocht. Na het instellen van de APN (die hij niet vanuit het netwerk krijgt) heb ik geen internet ! Ik zie een uitroepteken bij hollandsnieuwe staan.

Heb de volgende APN instellingen:

Bij APN, voer data.dataxs.mobi.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 12 in.
Bij Verificatietype, kies PAP.
APN Type is default

Wat ik ook probeer ik heb geen data, ik kan wel gewoon bellen. Als ik de simkaart in mijn OnePlusOne doe dan heb ik wel data met dezelfde APN instellingen...

Iemand ideeën ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Laatst online: 17:27
AAAAAAAAAAAAAARGH ik heb het zelf gevonden: het "Mobiele gegevens" vinkje stond standaard uit............................. :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

vortexnl1982 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 19:25:
Het "Mobiele gegevens" vinkje stond standaard uit.
>:)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• NYzE
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 22:38
HollandsNieuwe...Prutsers is het juiste woord voor dit bedrijf.

Mijn nummerbehoud was door Hollandsnieuwe geannuleerd, maar daar hoorde ik verder niks over, totdat ik zelf begon met bellen en mailen natuurlijk, omdat mijn oude sim kaart het miraculeus bleef doen.
Als je dan al belt moet je hopen dat je niet langer dan een kwartier in de wacht staat, of als je mailt, dat jouw mailtje wordt uitgekozen om te beantwoorden.

Ik hoop echt dat de afgelopen twee maanden slechts eenmalig waren en dat ik verder geen problemen met dit bedrijf zal ondervinden :'(

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
Nou, als het goed is, is de storing over. Heel benieuwd, begin september moet mijn nummer dan alsnog worden overgezet na een storing van 3 (!) maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
En inmiddels weer een 2e melding in de mail gehad dat Ayden gaat incasseren voor het abbogeld. Nog steeds is nummerbehoud niet doorgevoerd. Wat een schandalig zooitje is dat HN. Nooit aan moeten beginnen. Hoe kom ik van ze af?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Na alle berichten over problemen met nummerbehoud was ik benieuwd hoe het bij mijn vrouw zou gaan maar bij haar is de overgang Youfone - HN prima gegaan. En Youfone heeft keurig tot de dag voor het nummerbehoud gefactureerd. Het kan dus ook goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
2 dagen geleden klachtenformulier online ingevuld op de site van die baggerzooi. U wordt binnen 2 werkdagen teruggebeld om over het "probleem" te praten. Dus natuurlijk ook niet hé. Ook dit kunnen ze wederom niet nakomen. Wat een ongelofelijke situatie dat zo'n "bedrijf" nog bestaansrecht heeft. Gelukkig werkt de blokkering van de incasso van st ayden dus HN gaat eerst maar eens leveren wat er afgesproken is. Een nummerbehoudsaanvraag van 7-6-15, tis nu 21-8 en nog steeds niks. Ja loze beloftes daar zit hun bek vol mee.

[ Voor 27% gewijzigd door scofield op 21-08-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Laatst online: 09-09 21:21
scofield schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:55:
En inmiddels weer een 2e melding in de mail gehad dat Ayden gaat incasseren voor het abbogeld. Nog steeds is nummerbehoud niet doorgevoerd. Wat een schandalig zooitje is dat HN. Nooit aan moeten beginnen. Hoe kom ik van ze af?????
Als je nog binnen je bedenktermijn zit kan je gewoon ontbinden dacht ik. Even de KS bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
7 Juni abonnement "afgesloten" met direct een bevestiging van het nummerbehoud. Dus zeg jij maar hoelang je bedenktermijn is, als ik tot op de dag van vandaag nog zit te wachten op de nummeroverzetting. Is imiddels 10 weken dus...................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
scofield schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:21:
7 Juni abonnement "afgesloten" met direct een bevestiging van het nummerbehoud. Dus zeg jij maar hoelang je bedenktermijn is, als ik tot op de dag van vandaag nog zit te wachten op de nummeroverzetting. Is imiddels 10 weken dus...................
Kijk even de algemene voorwaarden na betreffende de klachten procedure. Begin met een duidelijke klacht plus de oplossing die je wel (redelijke termijn waarin het nummerbehoud probleem opgelost moet zijn, vergoedingen voor aantoonbaar gemaakte kosten (je oude abo dat nog door loopt?)), en vermeld eventueel al dat je anders naar de geschillencommissie gaat. Let daarna goed op het verloop van de termijnen voor reacties etc. Is het dan nog niet opgelost stap je naar de geschillencommissie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Het maakt allemaal niet uit wat je doet. Of je nou mailt, schrijft, belt met de klanten(geen)service. HN reageert toch nergens op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Laatst online: 16:51
scofield schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:09:
Het maakt allemaal niet uit wat je doet. Of je nou mailt, schrijft, belt met de klanten(geen)service. HN reageert toch nergens op?
Het is en blijft een budget provider. Je krijgt dus ook budget ondersteuning. Mijn ervaring met email is dat dat in ieder geval niets oplevert. Facebook en dan met name Facebook messenger werkt wel, althans daar heb ik positieve ervaringen mee. Tot nu toe binnen 36 uur antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Je bent een bevoorrecht mens chippie777.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
scofield schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:09:
Er is een klachtenprocedure en een geschillencommissie, als je in je recht staat dan "win" je het daar uiteindelijk wel. Kost alleen tijd, maar als je ze duidelijk maakt dat je bereid bent die weg in te slaan zijn de telecomproviders vaak al een stuk behulpzamer....

Zodra ze niet reageren binnen de in de voorwaarden gestelde termijn kan je direct door naar de geschillencommissie. Dus niet reageren van HN versnelt het proces voor jou dan.

[ Voor 14% gewijzigd door troftnom op 23-08-2015 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Laatst online: 16:51
scofield schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:21:
Je bent een bevoorrecht mens chippie777.
Doordat ik een positieve ervaring heb gehad met HN? Ik heb ook wel minder goede ervaringen gehad met H, echter tot op heden is alles naar behoren opgelost, maar het duurt wel lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Vorig jaar zag ik hier en daar nog wel wat telefoontjes gratis bij een verlenging van één jaar met 275 units.
Nu mag ik weer verlengen, maar zie nergens meer soortgelijke aanbiedingen met het huidige 300-units-abbo...

Nog maar even wat meer websites bekijken, iemand wel iets gevonden?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
evleerdam schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 07:33:
[...]

Je bedoelt hollandsnieuwe/chooze/simyo/etc. etc. tegenover kpn/vodafone/tmobile?

Dat komt voornamelijk neer op digitale provider tegenover echte provider. De eerstgenoemde hebben geen fysieke winkels en geen eigen netwerk. Dat is voornamelijk het verschil.

Daarnaast heb je wat kleinere verschillen, als bijvoorbeeld wel/geen 4g, wel/niet de nieuwste toestellen, goede/slechte klantenservice etc. etc. maar dat verschilt allemaal een beetje per provider.
[...]

Vaag.. Hollandsnieuwe heeft geen buitenland bundels. Sterker nog, ze hebben maar 1 bundel voor alles samen. Heb dat bericht zelf ook nog nooit gehad (ook niet toen ik over mijn bundel heen ging in het buitenland ;) ).
Ik heb dit bericht ook meerdere keren gehad, is daar al een verklaring voor? Ook ik ben niet in het buitenland geweest, en krijg dit bericht (van 101).

Kan het iets met StageFright te maken hebben?

:? 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Laatst online: 15-09 22:31
Ik realiseerde me ineens dat ik door m'n abonnement heen was toen ik om de zoveel dagen 5 euro moest bijbetalen. Nou wil ik verlengen, maar zie ik nergens de optie staan voor een losse databundel (ik had voorheen iets van 500Min + 1GB data). Is dat er niet meer? Of zie je dat pas nadat je een nieuw contract hebt afgesloten? Wat ik nogal flauw zou vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Laatst online: 15-09 22:31
Hmm thanks, dan ga ik er dus even vanuit dat de introductie van nieuwe bundels impliceert dat de oude er niet meer zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Voor de studenten onder ons, en misschien ook wel de niet studenten: https://www.hollandsnieuwe.nl/student
De aanbieding zou geldig moeten zijn tot 31 oktober.

[ Voor 20% gewijzigd door job89 op 28-08-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Voor de wijze studenten en niet studenten onder ons: ik zou er niet aan beginnen. Lees eerst eens de diverse verhalen die er op o.a. facebook staan over dit fantastische bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heej, wanneer ik handmatig een netwerk scan doe dan komt er nu ook een "hollandsnieuwe 4G" omhoog.
Registreren lukt niet, maar volgens mij had ik dit nog niet eerder gezien.

(vind dat de meeste providers maar erg traag aan het overschakelen zijn op 4G, ik krijg de indruk (ook vanwege de ervaringen die bij drukke evenementen genoemd worden) dat er een enorme overcapaciteit aan 4G is terwijl het krap/dringen is op 3G)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bizar, wanneer ik nu een netwerkscan doe is ie weer weg. :?
Het stond er echt.

Edit: zo zag het er eerder vandaag uit:Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/6zejox17b/IMG_20150829_202544.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door ASW1 op 29-08-2015 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Vertaalt hij niet Vodafone automatisch in HollandsNieuwe? Tenslotte bestaat er eigenlijk evenmin een 2G of 3G. De database van Vodafone bepaalt vervolgens je rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zou kunnen. Eerlijk gezegd heb ik geen idee van de techniek hierachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm ik ben wel heel benieuwd! Zou erg chill zijn als we eindelijk 4G zouden krijgen. Dat is zo ongeveer het enige dat ik nog mis aan HN.

[ Voor 23% gewijzigd door Cerberus_tm op 29-08-2015 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:04
Van het weekend ook een paar keer gezocht en proberen te verbinden met de HollandsNieuwe LTE APN maar ook bij mij registreert de telefoon niet.

Hoop echt dat ze 4G gaan uitrollen. Ik ben echt perfect tevreden over HollandsNieuwe, alleen dat er geen 4G is vind ik erg jammer en zou bij een nieuw af te sluiten abonnement, in mijn geval volgens mij februari, echt een dealbreaker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

job89 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:12:
Voor de studenten onder ons, en misschien ook wel de niet studenten: https://www.hollandsnieuwe.nl/student
De aanbieding zou geldig moeten zijn tot 31 oktober.
Ik betaal exact hetzelfde (1500 voor €14) en dat was geen studenten actie :P

Over die 4G, LTE staat er al een tijdje tussen bij mij, verbinden is een keertje gelukt maar verder als 3G verbinding ging hij niet. Ietsjes later knalde hij er weer uit, en maar weer verbonden met de 3G variant.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MK1998NL schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 12:05:
[...]

Ik betaal exact hetzelfde (1500 voor €14) en dat was geen studenten actie :P

Over die 4G, LTE staat er al een tijdje tussen bij mij, verbinden is een keertje gelukt maar verder als 3G verbinding ging hij niet. Ietsjes later knalde hij er weer uit, en maar weer verbonden met de 3G variant.
Hoeveel beltegoed in euro's wordt er maandelijks bij die 1500 units bundel bijgeschreven? Bij de 550 bundel die ik nu heb is dat €18.50.
En werkt thoorn.nl ook nog gewoon bij de vernieuwde bundels van hollandsnieuwe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:16:
[...]

Hoeveel beltegoed in euro's wordt er maandelijks bij die 1500 units bundel bijgeschreven?
23 euro.
Alleen is het tegoed nog maar 1 maand geldig. Helemaal opmaken moet dus op het laatste moment van iedere maand, 1x vergeten en je tegoed=foetsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASW1 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:20:
[...]

23 euro.
Alleen is het tegoed nog maar 1 maand geldig. Helemaal opmaken moet dus op het laatste moment van iedere maand, 1x vergeten en je tegoed=foetsie.
De "waarde" van het beltegoed is in de nieuwe bundels dus flink omlaag gegaan vergeleken met de € 18.50 die ik nu voor mijn oude 550 bundel krijg bijgeschreven.

Effectief kan je dus minder cashen via thoorn: jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 18:42:
[...]

De "waarde" van het beltegoed is in de nieuwe bundels dus flink omlaag gegaan vergeleken met de € 18.50 die ik nu voor mijn oude 550 bundel krijg bijgeschreven.

Effectief kan je dus minder cashen via thoorn: jammer!
Dat zie je verkeerd. De kosten voor 1 min/sms/mb is nu een stuk lager dan voorheen. "Effectief" kun je dus min of meer net zoveel cashen als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hangt er vanaf wat je voor die 18,50 aan beltegoed betaalt.
Maar ik zou het oude abonnement sowieso uitzitten.
Doordat je het met een nieuw abbo elke keer voor de laatste avond van de maand in je agenda moet zetten i.p.v. dat je het kunt doen wanneer het je uitkomt is het in de praktijk een stuk minder aantrekkelijk geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
Zie hier ook HN 4G er tussen staan, maar verbinden lukt helaas nog niet. Hopen dat dit binnenkort kan :)

EDIT: Kan wel met het netwerk verbinden, maar blijft op H+ staan. Kan uiteraard ook met de dekking te maken hebben

[ Voor 36% gewijzigd door vuurtjih op 02-09-2015 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rspl382
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:16:
[...]

Hoeveel beltegoed in euro's wordt er maandelijks bij die 1500 units bundel bijgeschreven? Bij de 550 bundel die ik nu heb is dat €18.50.
En werkt thoorn.nl ook nog gewoon bij de vernieuwde bundels van hollandsnieuwe?
Afhankelijk van je abonnement (1 of 2 jaar) wordt er 24 of 23 euro beltegoed bijgeschreven iedere maand.
Met de nieuwe bundels van HN werkt thoorn gewoon, ik heb een 1500 bundel, ideaal als je een onregelmatig verbruik hebt, bij weinig gebruik icm thoorn kost het abonnement dan slechts 4-5 euro (lager dan de laagste HN bundel) :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluefish007
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:58
Vorige maand een HN abo afgesloten, iPhone 5S i.c.m. 1000-bundel. Abo afgesloten bij Belcompany en als ingangs en nummerporteringdatum 1 september gekozen.

Inmiddels is het nummer (gisteren) geporteerd, heb ik mijn Hollandsnieuwe simkaart in het toestel zitten en kan ik (op mijn oude, geporteerde nummer) worden gebeld en gesmst. Echter: ik kan zelf niet bellen, niet sms-en en geen data gebruiken.

Gecheckt bij Hollandsnieuwe, bleek m'n bundel niet te zijn bijgeschreven. Heeft de medewerker opgelost door handmatig 5€ te storten, maar dit verhielp het probleem niet.
Simkaart tig keer uit het toestel gehaald en teruggeplaatst, iPhone opnieuw opgestart, APN instellingen geladen, etc.
Vandaag zelfs voor de zekerheid een sim swap gedaan (nieuwe kaart gehaald bij Belcompany). Nieuwe kaart vertoont exact hetzelfde gedrag (wel inkomend, niet uitgaand en geen data).

Lijkt dus het een en ander mis te gaan bij HN (in elk geval niet gestorte bundel, mijn gevoel zegt dat het feit dat ik niks kan daarmee te maken heeft). Weet een van jullie raad?

Mijn eerste ervaring niet al te best...

EDIT: Contact met HN tot nu toe via Twitter gehad, wordt vrij traag en in algemene termen op gereageerd, maar mijn probleem zou nu zijn doorgezet naar betreffende afdeling.

[ Voor 7% gewijzigd door bluefish007 op 02-09-2015 16:40 . Reden: kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakster86 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 19:54:
[...]

Dat zie je verkeerd. De kosten voor 1 min/sms/mb is nu een stuk lager dan voorheen. "Effectief" kun je dus min of meer net zoveel cashen als voorheen.
Hoeveel wordt er dan bij die 500 bundel bijgeschreven? Als dat ongeveer 8 euro is, kom ik uit op de volgende vergelijking:
Stel dat ik mijn gehele tegoed van €18.50 (oude 550 bundel) volledig opbel aan thoorn.nl.
(18.50/1.4) * 0.84 = 11,1 euro (grofweg)

Bij de nieuwe 500 bundel waar € 8 wordt bijgeschreven zou dat dus zijn:
(8/1.4) * 0.84 = € 4.8

edit: ik zie dat bij de 500 bundel volgens de website van HH € 13.5 wordt bijgeschreven:
(13.5/1.4) * 0.84 = € 8.1 Das iets beter maar alsnog zijn de nieuwe bundels veel onaantrekkelijker dan de oude :-(

Dit levert dus verhoudingswijs veel minder op en dan gaat dit tegoed maar 1 maand mee.
Voor me huidige 550 bundel betaal overigens 10 euro en dat kost die nieuwe 500 bundel ook.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2015 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08 09:00
scofield schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:21:
Hier min of meer hetzelfde probleem met overstap KPN > HN. Al geruime tijd aan het wachten op de nieuwe aanvraag van nummerbehoud, momenteel is er ook helemaal niemand die concreet een tijdschema kan aangeven wanneer het wel mogelijk is. Diep in juli contract aangevraagd, zou begin augustus allemaal geregeld worden inclusief het opzeggen van mijn huidige abonnement. Echter tot op de dag van vandaag heeft KPN nooit een nummerbehoud aanvraag gehad en dus tevens ook geen beëindiging van mijn huidige abonnement.

Afijn, hele verhaal voorgelegd aan telefoon wat overigens erg lang duurde en echt alle informatie die ik telefonisch heb gehad van HollandsNieuwe (nummer word 2-4 maanden bewaard bij KPN, mijn nieuwe nummerbehoud aanvraag zou 4 aug, 10 aug, 19 aug, 4 sept in gaan etc etc) klopt voor geen kant, ben daarna met min of meer dezelfde vragen/informatie naar KPN gegaan en die wisten me doodleuk te vertellen als ik mijn abonnement opzeg ben ik per direct mijn nummer kwijt. Vervolgens op twitter gevraagd waarom mijn status op geblokkeerd staat en niet op in aanvraag bijvoorbeeld.......aanvraag is niet gedaan (dus ook niet op 4 september) en het is momenteel niet bekend wanneer het wel weer kan. Één grote puinzooi dus.

Meest vervelende is nu dus dat ik twee abonnementen betaal, dit heb ik ook duidelijk gemaakt bij HN en die heeft om facturen gevraagd van KPN die ik inmiddels door gegeven hebt. Hun oplossing: 3 maanden geen abonnementskosten (wel telefoon afbetaling) voor 1 maand KPN (HN: 22 p/m , KPN: 35 p/m). Komt dus op neer dat ik de komende 3 maanden bij HN alleen betaal voor mijn telefoon (12 p/m), echter in verhouding met mijn huidige kosten ( 35 + 9 = 44 p/m tegenover HN alleen 22 p/m). Met andere woorden hun voorstel is alles behalve redelijk en dat heb ik ze ook duidelijk gemaakt en wacht nu af op reactie. Als student zijnde telt elke euro, dus 22 of 44€ p/m is wel een groot verschil en als ik het goed begrijp kan dit nummerbehoud probleem nog wel een tijd duren. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Officiële klacht indienen, vandaar door naar de geschillencommissie. Voor een voorbeeld brief zie hier. Lijkt me sterk als je de extra kosten dan niet compleet vergoed krijgt.

Ik zou dit soort porterings problemen ook zeker melden bij de ACM. Die kunnen HN er dan op aan spreken als ze niet conform de regelgeving nummerbehoud verwerken, zoiets mag maximaal 10 werkdagen duren bij mijn weten...
Pagina: 1 ... 31 ... 64 Laatste

Let op:
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie