Nee, maar voordeel bij HN is wel dat het van je bundeltegoed gaat en hierdoor dus geen extra kosten hebt, als je binnen je tegoed blijft. Bij oude abonnementen kon je 3 maanden tegoed opsparen, die je dan bv in het buitenland kan opmaken. 1MB voor 5 euro is idd best pittig, dus ik zou mobiel inet van HN gewoon lekker uitzetten, als je geen tegoed over hebt. Om hiervoor je tegoed extra op te waarderen vind ik ook niet waard.
Stap 1 was de introductie van nieuwe abonnementen (=migratie van Teleena naar Vodafone) om onder andere dit te bewerkstelligen.
De rest volgt snel.
[ Voor 5% gewijzigd door SafariFlow op 18-05-2015 00:17 ]
Betekend dat dat de oude abonnementen dit sowieso niet krijgen? Mijn 550 abonnement gaat 1 juni in voor 2 jaarSafariFlow schreef op maandag 18 mei 2015 @ 00:16:
[...]
Stap 1 was de introductie van nieuwe abonnementen (=migratie van Teleena naar Vodafone) om onder andere dit te bewerkstelligen.
De rest volgt snel.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Kort gezegd: nee.kaasaanfiets schreef op zondag 17 mei 2015 @ 23:18:
Is er geen andere manier om bij HollandsNieuwe internet in het buitenland te krijgen?
Het beste haal je een Turks prepaidkaartje.
dan lees je het toch verkeerd. 1 mb = 0,24 in Turkije,kaasaanfiets schreef op zondag 17 mei 2015 @ 23:18:
Ik ga over 2 week naar turkije, nu leek het me wel handig om een internet bundel aan te zetten maar ik kan niks vinden op de site over internet in het buitenland behalve dat Turkije in zonde 2 valt en 1MB dan 5euro kost.
Sorry hoor maar 5 euro per MB dit kan niet waar zijn. (is het wel maar hoe kan iemand dit in vredesnaam accepteren en normaal vinden)
Is er geen andere manier om bij HollandsNieuwe internet in het buitenland te krijgen?
Je kan tegenwoordig ook een los internet abonnement afsluiten in het buitenland?
http://www.iculture.nl/ze...der-kiezen-hoe-werkt-dat/
Nu de vraag is of het ook kan....
Nee, kan niet.vDorst schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:38:
Je kan tegenwoordig ook een los internet abonnement afsluiten in het buitenland?
Dat artikel kan de prullenbak in, het beschrijft helaas niet hoe het in de praktijk werkt (namelijk niet).
Het GOT topic hierover. [Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland
Ik zie maar twee verschillende tarieven voor internet in het buitenland:SolarOrbiter schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:29:
[...]
dan lees je het toch verkeerd. 1 mb = 0,24 in Turkije,
mobiel internet per MB
zone 1 € 0,24
zone 2 € 5,08
En Turkije staat inderdaad in zone 1
Ik zag het eerst ook niet, omdat Turkije in de lijst niet op alfabetische volgorde staat maar helemaal onderaan.

Voor een beetje whatsappen en/of emailen nog wel te doen, maar als je meer wilt zou ik alsnog een lokaal prepaidkaartje halen.
Nu je het zegt. ik heb 2 verschillende pdf's gevonden een waar zone 2 en 3 respectievelijk 5 en 10 euro kosten en afgelopen jaar na 27 februari kosten zonde 2 en 3 hetzelfde.SolarOrbiter schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:29:
[...]
dan lees je het toch verkeerd. 1 mb = 0,24 in Turkije,
En 1 waarin turkije voor internet ineens in zone 1 zit en het inderdaad 0,24 cent per MB kost.
klik: https://www.hollandsnieuw...df/tarieven_overzicht.pdf
en klik: https://www.hollandsnieuw...efinformatie-20150408.pdf
Beetje vreemd want voor bellen zitten ze in zone 4 en voor SMS in zone 2.
Ik ga er vanuit dat onderste link komt gezien de datum in de link.
Ik heb net ook even zitten kijken naar de nieuwe abonnementen.
Ik had de oude 275 (EUR 9) + extra 500 mb (EUR 3) = totaal per maand EUR 12. Ik heb namleijk maandelijks een erg wisselend belgedrag, dus de ene maand praktisch niets en de andere maand zomaar 600 minuten. In het meest gunstige geval had ik dus met drie maanden beltegoed te gebruiken 825 minuten in een maand. De 500 mb extra is eigenlijk niet nodig ik gebruik ongeveer 200-250 mb per maand.
Ik kan nu dus een 1000 afsluiten voor het zelfde bedrag (EUR 12) of nog 2 euro extra per maand er tegenaan gooien en dan kan ik 1500 minuten bellen/mb gebruiken. Dan heb ik dus bij 1000 precies hetzelfde maar zelfs nog 175 minuten of mb extra. Totale kosten blijven hetzelfde en ik heb per maand zelfs nog iets meer minuten..
Klopt toch?
Ik had de oude 275 (EUR 9) + extra 500 mb (EUR 3) = totaal per maand EUR 12. Ik heb namleijk maandelijks een erg wisselend belgedrag, dus de ene maand praktisch niets en de andere maand zomaar 600 minuten. In het meest gunstige geval had ik dus met drie maanden beltegoed te gebruiken 825 minuten in een maand. De 500 mb extra is eigenlijk niet nodig ik gebruik ongeveer 200-250 mb per maand.
Ik kan nu dus een 1000 afsluiten voor het zelfde bedrag (EUR 12) of nog 2 euro extra per maand er tegenaan gooien en dan kan ik 1500 minuten bellen/mb gebruiken. Dan heb ik dus bij 1000 precies hetzelfde maar zelfs nog 175 minuten of mb extra. Totale kosten blijven hetzelfde en ik heb per maand zelfs nog iets meer minuten..
Klopt toch?
Ik zou dan inderdaad gaan voor dat 1500 abo. Je kunt elke maand via Thoorn je overtollige gedeeltelijk terug incasseren. Sterker nog, als je helemaal niets zou gebruiken van die 1500 eenheden, zou je via Thoorn zelfs meer (€14,62) terug krijgen dan dat je betaald (€14) hebt.BB-One schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:16:
Ik heb net ook even zitten kijken naar de nieuwe abonnementen.
Klopt toch?
Punt is dat je beltegoed in de nieuwe tariefstructuur nog maar 1 maand geldig is, en je dus steeds voor het eindedaarvan het tegoed moet opmaken. Dat wil je eigenlijk pas op de laatste dag/het laatste moment doen, maar 1x vergeten en weg is je voordeel.
De nieuwe abonnementen zijn een stuk minder gunstig voor thoorn.
De nieuwe abonnementen zijn een stuk minder gunstig voor thoorn.
Ik doe het niet voor Thoorn, dus per saldo valt deze nieuwe tariefstructuur wel mee. Nadeel blijft het bellen in het buitenland, daar heb ik dan nu minder beltegoed voor. Maar ik merkte dat ik de laatste tijd in het buitenland bijna niet meer via de mobiel belde. 12voip op mijn telefoon en via wifi verbinding maken en gewoon tegen normale tarieven kunnen bellen.
Je kunt ook een wat kleiner abonnement nemen dat je meestal helemaal opmaakt, en dan soms een beetje tegoed bijkopen, dat blijft wel een half jaar geldig.
Je kunt ook tussentijds je bundel aanpassen trouwens.
Je kunt ook tussentijds je bundel aanpassen trouwens.
Beste mensen voor mijn vrouw heb ik een hollandsnieuwe abbo ingesteld. Nu zegt de website dat ik voor mobiel internet haar lumia 520 handmatig moet instellen. Alleen volgens mij maakt hij automatisch al verbinding met internet (3g). Kan dat kloppen? En nog een leken vraagje als wifi aanstaat heeft wifi dan altijd voorrang boven 3g?
Thx 😊
Thx 😊
Wanneer je wifi uitzet en je hebt toch internet dan werkt het en hoef je verder niets te doen (behalve wifi weer aanzetten)Joel22 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:47:
Alleen volgens mij maakt hij automatisch al verbinding met internet (3g). Kan dat kloppen?
Ja, alleen wanneer het wifi signaal te slecht/instabiel wordt zal het toestel overspringen op mobiel internet.Joel22 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:47:En nog een leken vraagje als wifi aanstaat heeft wifi dan altijd voorrang boven 3g?
Vraagje er staat dat internet afgerond wordt op 100 kb is elk appje dan 100 kb?
Dank 😊
Dank 😊
als een app bijv. 165kb zou zijn, dan rekenen ze dus 200kbJoel22 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 14:48:
Vraagje er staat dat internet afgerond wordt op 100 kb is elk appje dan 100 kb?
Dank 😊
Niet helemaal, als dat in dezelfde sessie gebeurd, dan wordt het pas op het laatst afgerond.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ja dat snap ik maar als ik 4 korte berichtjes stuur is dat dan 400 kb terwijl dit in werkeljkheid maar een paar kb is..
Is het trouwens handig om 3g heel de tijd aan te laten staan of gebruikt whatsapp ook kbs als je geen berichten binnen krijgt?
Dank
Is het trouwens handig om 3g heel de tijd aan te laten staan of gebruikt whatsapp ook kbs als je geen berichten binnen krijgt?
Dank
Ik denk dat je je meer om andere apps zorgen moet maken als je 3G aan hebt staan. Dingen zoals synchronisatie van contacten/mail/agenda etc gebeuren ook nog steeds eens in de zoveel tijd.
Je hebt volgens mij wel half gelijk met die sessies. Er kan volgens mij wel meerdere sessies gestart worden als je altijd 3G aan laat staan, want zo'n sessie verloopt na zoveel uur. Maar als je 3G aan en dan snel uit zet heb je sowieso 1 sessie en wordt er dus sowieso 100kb gerekend.
Je hebt volgens mij wel half gelijk met die sessies. Er kan volgens mij wel meerdere sessies gestart worden als je altijd 3G aan laat staan, want zo'n sessie verloopt na zoveel uur. Maar als je 3G aan en dan snel uit zet heb je sowieso 1 sessie en wordt er dus sowieso 100kb gerekend.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Dat klopt, maar soms sluiten telefoons zelf een sessie. Daar heb je niet heel veel invloed op.Joel22 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 14:59:
Aha maar wat is een sessie? Ant dan kan je 3g toch beter heel de dag aan laten staan als je verder niets met je telefoon doet?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Bij de meeste telefoons merk je helemaal niets van die afronding.
HN is wel raar bezig bij mijn factuur van april, volgens hun eigen factuur was mijn 500 MB-bundel al op nadat ik 433,4 MB had gebruikt.. Iemand dat ook gehad of controleren jullie je factuur niet?
Lees een paar berichten boven je dat komt door die afronding van sessies op 100kb. Die verschillen zie je altijd bij HN.
Ik neem aan dat de gegevens op de factuur / ieder regeltje een sessie is, wat er bij mij ongeveer 30 zijn, dus in het maximale geval komt er 30 x 100KB bij (= 3MB). Dan zit je nog steeds met een verschil van > 60 MBwortelsoft schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:28:
Lees een paar berichten boven je dat komt door die afronding van sessies op 100kb. Die verschillen zie je altijd bij HN.
iemand een idee waarom ik een sms krijg van het nummer 101 met : let op je limiet voor datagebruik in het buitenland is overschreden.
ik heb een abo sinds deze maand. 1000bel/sms/mb. en zit op 11,75 euro te goed. (begon bij 18/19 euro)
ik ben gewoon in Nederland. ook niet in de buurt van de grens trouwens.
ik heb een abo sinds deze maand. 1000bel/sms/mb. en zit op 11,75 euro te goed. (begon bij 18/19 euro)
[ Voor 14% gewijzigd door fespen op 27-05-2015 22:52 ]
Verwijderd
Het is vast al eens gevraagd, maar wat is de reden van het grote prijsverschil voor een willekeurig mobiel abonnement tussen HollandsNieuwe en bijv. vodafone/kpn? Heeft dit met kwaliteit/prestaties te maken en zo ja hoe komt dit tot uiting?
Je bedoelt hollandsnieuwe/chooze/simyo/etc. etc. tegenover kpn/vodafone/tmobile?Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:13:
Het is vast al eens gevraagd, maar wat is de reden van het grote prijsverschil voor een willekeurig mobiel abonnement tussen HollandsNieuwe en bijv. vodafone/kpn? Heeft dit met kwaliteit/prestaties te maken en zo ja hoe komt dit tot uiting?
Dat komt voornamelijk neer op digitale provider tegenover echte provider. De eerstgenoemde hebben geen fysieke winkels en geen eigen netwerk. Dat is voornamelijk het verschil.
Daarnaast heb je wat kleinere verschillen, als bijvoorbeeld wel/geen 4g, wel/niet de nieuwste toestellen, goede/slechte klantenservice etc. etc. maar dat verschilt allemaal een beetje per provider.
Vaag.. Hollandsnieuwe heeft geen buitenland bundels. Sterker nog, ze hebben maar 1 bundel voor alles samen. Heb dat bericht zelf ook nog nooit gehad (ook niet toen ik over mijn bundel heen ging in het buitenlandfespen schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:27:
iemand een idee waarom ik een sms krijg van het nummer 101 met : let op je limiet voor datagebruik in het buitenland is overschreden.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Afgelopen week een mailtje gekregen van HN dat ik weer kon gaan verlengen. Nu vanavond toch maar eens gekeken en het valt me goed mee!
Ben nu van;
550 bel/sms/MB's + extra 500MB bundel @ € 20
Naar
1500 bel/sms/MB's @ € 15
Dat zijn nog prijzen waar je blij van wordt
. Weliswaar geen 4G of andere hebbedingetjes maar voor het komende jaar zit ik toch weer bij HN.
Ben nu van;
550 bel/sms/MB's + extra 500MB bundel @ € 20
Naar
1500 bel/sms/MB's @ € 15
Dat zijn nog prijzen waar je blij van wordt
Hou er alleen wel rekening mee dat je bundel maar 1 maand geldig is ipv max 3 bij je oude abonnement. Koop je tegoed bij dan is dat 6 maanden geldig.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Jup maar op mijn huidige abo hou ik altijd wel iets over als ik niet aan het YouTuben sla
. Dus dit is ietsjes overgedemensioneerd waardoor ik eigenlijk niet verwacht beltegoed van 3 maanden terug te gebruiken maar dank voor de tip
Ik heb hier 3 abo’s “oude”stijl. Bij alle 3 kan ik een sms bundel van 1000 sms’jes aanzetten voor 0 euro. Wat is hier het addertje? (er wordt niet veel, eigenlijk nauwelijks, ge-sms-t maar goed 1000 sms’jes voor niets is nog altijd goedkoper dan 1 sms betaald per maand)
Addertje? Is niet gratis maar kost 1 euro per maand.chippie777 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:36:
Ik heb hier 3 abo’s “oude”stijl. Bij alle 3 kan ik een sms bundel van 1000 sms’jes aanzetten voor 0 euro. Wat is hier het addertje? (er wordt niet veel, eigenlijk nauwelijks, ge-sms-t maar goed 1000 sms’jes voor niets is nog altijd goedkoper dan 1 sms betaald per maand)
Weet niet of het nu nog steeds zo is, bovendien kan hollandsnieuwe dit wel aanpassen voor je als je contact opneemt. Maar blijkbaar is de aanpassing van hun heel simpel: bundel weer uit zetten.
Zie bijvoorbeeld
jeanj schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 11:51:
Mm, ik heb mijn gratis sms bundel aangezet en toch wordt er 1 euro in rekening gebracht. Krijg net bericht dat ik dat toch moet betalen terwijl er echt 0 euro stond toen ik het bestelde. Ik zie in dit topic dat meer mensen hier last van gehad hebben. Zal nogmaals bezwaar aantekenen, ik heb er screenshots van, dit is pure misleiding.
Dus let goed op als je iets bij HN besteld en maak screen shots, je hebt ze nodig
xileS schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:46:
Tijdje geleden een sms bundel aangevraagd voor 0 euro, waar eerst alsnog 1 euro voor gerekend werd. Maar na contact met HN hadden ze dit alsnog gecorrigeerd naar 0 euro. Maar nu ik eindelijk een sms verstuur, krijg ik een sms dat mijn sms bundel volledig is verbruikt en dat het alsnog mijn reguliere tegoed kost -.-. Terwijl ik nooit sms.
/edit
Dit is nu na contact ook gecorrigeerd, alsnog wel vreemd dat het ineens uit was.
xileS schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:50:
[...]
"De korting op je Simonly bundel en eventuele databundel komen niet te vervallen. Stel dat je de SMS-bundel inschakeld voor €0.00, deze daarna uitschakelt, en later weer inschakelt; dan kan het zijn dat je korting vervalt omdat de op dat moment geldende prijs dan wordt gehanteerd."
Kreeg ik als antwoord.
/edit
Had zonet een sms bundel ingeschakeld en zie nu het volgende staan op mijn Hollandsnieuwe:
Huidig
Geen sms bundel
Nieuw
+ 1000 SMS bundel
€ 1,00 p/maand
€ 9,00 korting op de sms bundel
Dat is geen €0,00. Dus het is mij alsnog beetje onduidelijk.
/edit2
uiteindelijk schrijven ze die euro alsnog van je rekening af na het aanpassen van de sms bundel. Heb hiervoor al contact opgenomen met de klantenservice via fb. Ze beloven het aan te passen.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Inderdaad, het lijkt alsof het o euro kost maar als je het aanzet dan blijkt het 1 euro te kosten.chippie777 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:36:
Vreemd dat ze dat nog steeds niet gefikst hebben op de website.
Duidelijk, dus ga ik het niet aanzetten.
Ik heb ze een berichtje gestuurd op FB met een screenshot, eens kijken wat hun reactie is.
Ik heb ze een berichtje gestuurd op FB met een screenshot, eens kijken wat hun reactie is.
[ Voor 54% gewijzigd door chippie777 op 31-05-2015 13:14 ]
Je kan het best aanzetten, maar dan kan je beter screenshots maken dat er 0 euro staat.
Als je dan via fb bv contant opneemt kunnen ze hiernaar vragen. Mij is het iig wel gelukt om het voor 0 euro te krijgen. Kost je dus beetje meer moeite, moet je maar net waard vinden.
Als je dan via fb bv contant opneemt kunnen ze hiernaar vragen. Mij is het iig wel gelukt om het voor 0 euro te krijgen. Kost je dus beetje meer moeite, moet je maar net waard vinden.
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie er een antwoord op hebben. Tot en met 31 mei kun je een goedkoop abonnement bij HollandsNieuwe nemen en dat zou ik graag doen als ik een antwoord heb mijn vraag. De klantenservice is in het weekend niet bereikbaar en ik weet ook niet of ze mijn vraag via Facebook tijdig zullen beantwoorden. Wanneer ik op de online klantenservice mijn vraag stel krijg ik een antwoord waar ik niet echt wijs van wordt.
Mijn vraag is: Als ik mijn abonnement verleng met een Sim Only van 1000 mb/min/sms neem ik het tegoed dan 3 maanden mee of is het tegoed dan maar 1 maand geldig?
Het antwoord op de site luidt als volgt:
Je tegoed blijft drie maanden geldig als je een abonnement hebt. Heb je prepaid? Dan is je tegoed zes maanden geldig. Heb je Sim Only 75/175/275/550/1000? Dan geldt het tegoed 3 maanden. Bij Sim Only 150/300/500/800/1000/1200/1500/1800 geldt het tegoed 1 maand. Opgewaardeerd tegoed in combinatie met deze bundels is 6 maanden geldig. Extra opties als 1000 sms, 500 MB en 1000 MB zijn één maand geldig. Heb je tegoed van een eerdere maand over, dan verbruik je dit altijd eerst. Bekijk je tegoed in mijn hollandsnieuwe of via de app voor iOS of Android.
Het zou heel fijn als iemand mij zou kunnen helpen!!! Alvast bedankt!
Ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie er een antwoord op hebben. Tot en met 31 mei kun je een goedkoop abonnement bij HollandsNieuwe nemen en dat zou ik graag doen als ik een antwoord heb mijn vraag. De klantenservice is in het weekend niet bereikbaar en ik weet ook niet of ze mijn vraag via Facebook tijdig zullen beantwoorden. Wanneer ik op de online klantenservice mijn vraag stel krijg ik een antwoord waar ik niet echt wijs van wordt.
Mijn vraag is: Als ik mijn abonnement verleng met een Sim Only van 1000 mb/min/sms neem ik het tegoed dan 3 maanden mee of is het tegoed dan maar 1 maand geldig?
Het antwoord op de site luidt als volgt:
Je tegoed blijft drie maanden geldig als je een abonnement hebt. Heb je prepaid? Dan is je tegoed zes maanden geldig. Heb je Sim Only 75/175/275/550/1000? Dan geldt het tegoed 3 maanden. Bij Sim Only 150/300/500/800/1000/1200/1500/1800 geldt het tegoed 1 maand. Opgewaardeerd tegoed in combinatie met deze bundels is 6 maanden geldig. Extra opties als 1000 sms, 500 MB en 1000 MB zijn één maand geldig. Heb je tegoed van een eerdere maand over, dan verbruik je dit altijd eerst. Bekijk je tegoed in mijn hollandsnieuwe of via de app voor iOS of Android.
Het zou heel fijn als iemand mij zou kunnen helpen!!! Alvast bedankt!
Dat zijn de oude abonnementen/tariefstructuur.
Wanneer je nu een abonnement afsluit is je bundel maar 1 maand geldig.
Ik vermoed dat de huidige actie gewoon verlengd wordt trouwens.
Wanneer je nu een abonnement afsluit is je bundel maar 1 maand geldig.
Ik vermoed dat de huidige actie gewoon verlengd wordt trouwens.
Verwijderd
Oké dus op de website is het nog niet goed aangepast als ik het goed begrijp?
Het is daarbij onduidelijk aangegeven omdat er staat dat het 3 maanden geldig is en vervolgens staat er dat het tegoed 1 maand geldig is.
Weet u toevallig providers waarbij je je tegoed wel meeneemt naar de volgende maand?
Het is daarbij onduidelijk aangegeven omdat er staat dat het 3 maanden geldig is en vervolgens staat er dat het tegoed 1 maand geldig is.
Weet u toevallig providers waarbij je je tegoed wel meeneemt naar de volgende maand?
Het staat er misschien niet helemaal duidelijk nee.
Ik geloof niet dat er nog providers zijn bij wie de abonnementbundel langer dan een maand geldig blijft (sinds HN ermee is gestopt).
Ik geloof niet dat er nog providers zijn bij wie de abonnementbundel langer dan een maand geldig blijft (sinds HN ermee is gestopt).
Telfort verkoopt dat nu, blijkbaar zag KPN er wel brood in om dat aan te bieden nu HN ermee gestopt is...
Daar zijn je belminuten/internetbundel dan 3 maanden geldig, wel wat duurder daar natuurlijk.
Daar zijn je belminuten/internetbundel dan 3 maanden geldig, wel wat duurder daar natuurlijk.
[ Voor 31% gewijzigd door troftnom op 30-05-2015 17:06 ]
Als ik op de site kijk hebben ze het over 10kB.iBugged schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:47:
[...]
Ik neem aan dat de gegevens op de factuur / ieder regeltje een sessie is, wat er bij mij ongeveer 30 zijn, dus in het maximale geval komt er 30 x 100KB bij (= 3MB). Dan zit je nog steeds met een verschil van > 60 MB
"Alle gesprekken worden naar boven afgerond op hele minuten. Je betaalt geen starttarief per gesprek. Mobiel internet wordt afgerond per 10 kB."
Dat geldt alleen voor nieuwe abonnementen, ik heb nog een 'oud' abonnement waarbij de voorwaarden hetzelfde zijn gebleven en dus ook de 100kb-afronding.deman.nl schreef op zondag 31 mei 2015 @ 12:12:
[...]
Als ik op de site kijk hebben ze het over 10kB.
"Alle gesprekken worden naar boven afgerond op hele minuten. Je betaalt geen starttarief per gesprek. Mobiel internet wordt afgerond per 10 kB."
Intussenis het trouwens heel netjes opgelost, er is voor deze maand een hele internetbundel (a 500MB) bijgeschreven
Zoals eerder gemeld kan ik mijn abonnementen “upgraden” met 1000 sms’jes voor 0 euro. De ervaringen zijn dat dit uiteindelijk toch 1 euro per maand is. Ik heb op Facebook dit gevraagd aan HN en via FB messenger kreeg ik als antwoord dat dit klopte en dat het hun niet gelukt is om de website aan te passen. Maar wanneer ik de bundel zou aanzetten moest ik dit via FB messenger doorgeven en zou men er voor zorgen dat ik als nog 0 euro zou betalen. Ik heb dat nu gedaan en ben heel benieuwd of dit gaat lukken.
Ik kreeg zojuist de volgende e-mail:
"
Beste xxx,
Graag maken we je erop attent dat er binnen 6 werkdagen €10,50 van je rekening wordt geïncasseerd onder vermelding van machtigingskenmerk 1234567890123456.
Het betreft de betaling van de maandelijkse kosten van je abonnement van hollandsnieuwe met mobiel nummer 0612341234. Bij een succesvolle incasso wordt je maandelijkse tegoed binnen 2 werkdagen bijgeschreven."
Ik heb nu 2 maanden een HN-abo maar dit is de eerste keer dat ik zo'n e-mail krijg, is dit standaard (krijgt iedereen hem)?
"
Beste xxx,
Graag maken we je erop attent dat er binnen 6 werkdagen €10,50 van je rekening wordt geïncasseerd onder vermelding van machtigingskenmerk 1234567890123456.
Het betreft de betaling van de maandelijkse kosten van je abonnement van hollandsnieuwe met mobiel nummer 0612341234. Bij een succesvolle incasso wordt je maandelijkse tegoed binnen 2 werkdagen bijgeschreven."
Ik heb nu 2 maanden een HN-abo maar dit is de eerste keer dat ik zo'n e-mail krijg, is dit standaard (krijgt iedereen hem)?
Ik krijg deze email ook, maar gek genoeg niet elke maand. Soms wordt er een maand overgeslagen.iBugged schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 19:45:
Ik kreeg zojuist de volgende e-mail:
"
Beste xxx,
En ik neem aan dat de email niet klopt, of wat is er raar aan?
Er wordt een ander bedrag afgeschreven?
10,50 is volgens mij het bedrag dat je in de oude tariefstructuur betaalde zonder korting bij een 275 abbo.
(wat je dus alleen betaalde wanneer je na het aflopen van je abbonnement geen verlenging nam en geen korting meer kreeg)
10,50 is volgens mij het bedrag dat je in de oude tariefstructuur betaalde zonder korting bij een 275 abbo.
(wat je dus alleen betaalde wanneer je na het aflopen van je abbonnement geen verlenging nam en geen korting meer kreeg)
Dat bedrag klopt ook niet zie ik nu. Op mijn factuur van twee weken geleden staat:ASW1 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 20:36:
En ik neem aan dat de email niet klopt, of wat is er raar aan?
Maandelijkse bundel (275): €7,50
Extra internetbundel (500MB): €4,50
Maar ik zie nu als ik ingelogd ben dat ik nu maar €3,00 betaal voor de internetbundel. Ik klaag niet
Het ging om het feit dat ik die mail nog nooit heb gehad.ASW1 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 20:49:
Dus de email klopt wel; 7,50 +3 = 10,50?
Ja maar wat dan, geen email uberhaupt of geen email met dat bedrag?iBugged schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 20:53:
[...]
Het ging om het feit dat ik die mail nog nooit heb gehad.
Ik heb nog nooit een e-mail gehad met de melding dat het bedrag binnen zoveel werkdagen wordt afgeschreven.ASW1 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 20:56:
[...]
Ja maar wat dan, geen email uberhaupt of geen email met dat bedrag?
Dit riekt eerlijk gezegd naar oneerlijke handelspraktijken en iets waar de ReclameCodeCommissie het niet zomaar mee eens zou zijn. Je kunt niet adverteren met iets waarvan je weet dat het technisch vaak mis gaat en dan de bal bij de klant neerleggen. (En ondertussen al die extra euro's incasseren van al die andere klanten. Da's gewoon echt niet juist.)chippie777 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 19:36:
Zoals eerder gemeld kan ik mijn abonnementen “upgraden” met 1000 sms’jes voor 0 euro. De ervaringen zijn dat dit uiteindelijk toch 1 euro per maand is. Ik heb op Facebook dit gevraagd aan HN en via FB messenger kreeg ik als antwoord dat dit klopte en dat het hun niet gelukt is om de website aan te passen. Maar wanneer ik de bundel zou aanzetten moest ik dit via FB messenger doorgeven en zou men er voor zorgen dat ik als nog 0 euro zou betalen. Ik heb dat nu gedaan en ben heel benieuwd of dit gaat lukken.
En ik vind eigenlijk dat Hollands Nieuwe dat net wat te vaak doet (bij het kijken naar een ander tarief bv wordt helemaal niet vermeld dat de houdbaarheid van het tegoed verandert, en de leesmeer-knop werkt niet.)
Zo zonde. Het concept van HN zoals het nu (oude structuur) werkt vind ik geweldig. Zo jammer dat ze daar afbreuk aan doen en zich opstellen als een partij die niet echt betrouwbaar is in hun communicatie.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Ik heb dit al eens via twitter aangekaart en toen waren ze absoluut niet bereid om daar 0 euro van te maken. Beriepen zich op hun disclaimer, volkomen onterecht waarschijnlijk.chippie777 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 19:36:
Heb het nu ook weer aangezet, volgende week tijd om te kijken of ze via facebook dat dan wel netjes op gaan pakken. Ben benieuwd ;-)
Ik heb het dus gevraagd voordat ik het aan heb gezet. Screenshots van hun antwoorden gemaakt en screenshots van mijn pagina in HN waar duidelijk staat het het nul euro is. Daarna aangezet en inderdaad nu is het 1 euro geworden en dit, zoals door HN aangeven, doorgeven via FB messenger. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen. Maar raar is het wel.
Heb vorige week een HN 1500 afgesloten.Hiermee kan ik niet naar 0900 bellen.
Reactie van klantenservice:
Beste Klant,
Je hebt contact gehad met de klantenservice omtrent de problemen met het bellen naar twee 0900-nummers. De problemen zijn bekend bij hollandsnieuwe, en er wordt dan ook al gewerkt aan een oplossing. Ik kan je alleen niet vertellen binnen welk termijn dit probleem opgelost zal zijn. Ik raad je aan om je toestel regelmatig opnieuw op te starten en te testen of de problemen zijn verholpen.
Hebben andere nieuwe abonnees dit ook?
Reactie van klantenservice:
Beste Klant,
Je hebt contact gehad met de klantenservice omtrent de problemen met het bellen naar twee 0900-nummers. De problemen zijn bekend bij hollandsnieuwe, en er wordt dan ook al gewerkt aan een oplossing. Ik kan je alleen niet vertellen binnen welk termijn dit probleem opgelost zal zijn. Ik raad je aan om je toestel regelmatig opnieuw op te starten en te testen of de problemen zijn verholpen.
Hebben andere nieuwe abonnees dit ook?
Kun je uberhaupt niet naar 0900 bellen, of alleen specifieke nummers?
Hallo
Sinds vandaag heb ik ook een abbonnement bij HN
HN1500. Simkaartje lag al 2 weken in de kast, vandaag ging nummerbehoud om dus krijg ik bij mijn oude kaart de melding dat het afgelopen was. Nou, prima, nieuwe kaart erin en gaan met die banaan. Alles gedownload (MMS, internetsettings, geen idee wat), even een keer gebeld om te testen... prima! Proberen in te loggen op HN-app... werkt niet. Site lukte wel, wachtwoord verandert en.... het werkt weer niet. Ook niet meer via de PC, geeft steeds aan dat de combinatie niet bestaat ofzoiets. Wachtwoord vergeten geklikt.... na een half uur nog geen mail. Goed, dan laten we dat voor wat het is, komt een andere keer wel. Beltegoed opvragen met *101# geeft hij een melding dat het ontvangen is, maar verder...
Goed, dan proberen we nog eens met bellen. Bel en wat krijg ik?

Direct, de telefoon gaat nieteens over. Gebeld worden kan dan weer wel
Is dit normaal, moet ik het een dag laten rusten, of is er een storing o.i.d?

Sinds vandaag heb ik ook een abbonnement bij HN

Direct, de telefoon gaat nieteens over. Gebeld worden kan dan weer wel

Is dit normaal, moet ik het een dag laten rusten, of is er een storing o.i.d?
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Het lukt mij niet om op 3g naar https://sas.smsparking.nl/ te gaan, via hun app kom ik ook niet ingelogd. op Wifi werkt alles wel gewoon normaal. Hebben jullie dit probleem ook? Vraag mij af of het aan HN ligt of aan SMS Parking.
Nadat ik contact had gehad met HN over de sms bundel van 1000 sms’jes voor 0 euro bleek hij inderdaad 1 euro te kosten. Het zou goed komen werd mij verteld maar na 2 weken stond de bundel nog steeds op 1 euro ipv 0 euro. Weer contact gehad met HN via FB Messenger, en nu was het binnen 1 uur geregeld. Wanneer ik nu inlog staat de bundel van 1000 sms’jes aan en zijn de kosten 0 euro.
Ja ze werken daar niet echt samen. Ik had contact opgenomen met hn op facebook, maar het duurde even voordat ik daar antwoord op kreeg, dus had toen maar de klantenservice gevraagd. Ik kreeg eerst van hun antwoord dat het niet kon en ze verwezen naar de clausule over prijsfouten. Een dag later kreeg ik antwoord op facebook dat ze de prijs op 0 euro hadden gezet!
Dat van van 1 Euro vs 0 Euro voor die sms bundel speelt al meer dan een jaar.
Kunnen ze moeilijk gooien op prijsfout, ze hebben zat tijd gehad om dat te fixen.
Kunnen ze moeilijk gooien op prijsfout, ze hebben zat tijd gehad om dat te fixen.
Ik heb ook een vraag over die 1000 sms. Er staat bij "let op: je kunt je kortingen verliezen bij wijzigingen van het abonnement". Iemand ervaring hiermee? Want nu heb ik 10.50 tegoed waar ik maar 6,75 voor betaal bovendien is het 3 maanden geldig. Ik zou dat niet graag verliezen.
Natuurlijk kan ik de klantenservice contacten, maar bij mijn vorige vraag kreeg ik per medewerker verschillende antwoorden. Dus misschien heeft iemand hier ervaring mee. Dank 😊
Owja ik overweeg ook om 500mb extra data te nemen. Hierbij dezelfde vraag veranderd mijn abbo dan?
Natuurlijk kan ik de klantenservice contacten, maar bij mijn vorige vraag kreeg ik per medewerker verschillende antwoorden. Dus misschien heeft iemand hier ervaring mee. Dank 😊
Owja ik overweeg ook om 500mb extra data te nemen. Hierbij dezelfde vraag veranderd mijn abbo dan?
[ Voor 9% gewijzigd door Joel22 op 21-06-2015 06:48 ]
Bij mij is de korting niet weggevallen. Er staat nog steeds 6,75 voor de bundel, 5,00 voor de 500 Mb en 0,00 voor de 1000 sms’jes.
Je kunt zelfs je bundel aanpassen binnen de oude tariefstructuur, of je kunt ervoor kiezen over te stappen naar de nieuwe tariefstructuur. Inloggen, op "wijzig" kllikken bij je bundel en dan zie je de mogelijkheden (zonder dat je daadwerkelijk iets hoeft te wijzigen)Joel22 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 06:42:
Ik heb ook een vraag over die 1000 sms. Er staat bij "let op: je kunt je kortingen verliezen bij wijzigingen van het abonnement". Iemand ervaring hiermee? Want nu heb ik 10.50 tegoed waar ik maar 6,75 voor betaal bovendien is het 3 maanden geldig. Ik zou dat niet graag verliezen.
500 mb voor 4,50 bij je oude bundel kan ook.
Thx, maar ik zie nergens dat ik kan overstappen naar de nieuwe tariefstructuur en bij de sms en databundel geeft hij dus aan dat ik mijn kortingen kan verliezen. Nouja als meerdere mensen hier hebben gewijzigd zonder gevolgen ga ik dat ook maar ff doen dan. Thx.
Als het goed is krijg je dit te zien:Joel22 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 12:12:
Thx, maar ik zie nergens dat ik kan overstappen naar de nieuwe tariefstructuur

Thx ik krijg dat scherm alleen niet te zien. Zal morgen eens op mijn computer kijken i.p.v. Mijn tablet wie weet dat ik het dan kan vinden.
Kan iemand een tldr geven over de nieuwe abonnementen, heb je nog steeds behoud van beltegoed (3 maanden)? Ik ben sinds februari al van mijn 2 jarige contract af maar ik laat het nog even doorlopen totdat ik ergens een betere deal zie.
Maar die nieuwe tarieven zijn wel iets aantrekkelijker.
Nee. Het beltegoed dat je maandelijks betaalt is 1 maand geldig. Het beltegoed dat je bijkoopt is 6 maanden geldig. (Eerst vervallen is eerst gebruikt vziw.)Timons106 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 22:45:
Kan iemand een tldr geven over de nieuwe abonnementen, heb je nog steeds behoud van beltegoed (3 maanden)?
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Weet je zeker dat je deze vraag al hebt opgezocht in dit topicTimons106 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 22:45:
Kan iemand een tldr geven over de nieuwe abonnementen, heb je nog steeds behoud van beltegoed (3 maanden)? Ik ben sinds februari al van mijn 2 jarige contract af maar ik laat het nog even doorlopen totdat ik ergens een betere deal zie.
Volgende keer graag wat meer eigen inzet voordat je een vraag post.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ik vind het nooit zo erg om een oude vraag nog eens te beantwoorden. Zoeken in forumdraden is daarentegen wel best vervelend om te doen. Zo vaak gebeurt het niet dat het echt een probleem is hier, toch? En wie geen zin heeft in zo'n herhaalde vraag die af en toe langskomt kan hem negeren...
Verwijderd
Echtgenote die sinds kort bij Hollands Nieuwe zit, krijgt uit het niets een SMS'je dat ze haar limiet voor datagebruik in het buitenland overschreden zou hebben. Nu is ze niet in het buitenland geweest en we wonen ook niet dicht bij de grens, dus dit kan niet kloppen. Uiteraard gelijk om opheldering gevraagd aan de klantenservice.
Dan zou ze ook door haar beltegoed heen moeten zijn, tenminste wanneer "automatisch opladen" uit staat.Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:29:
Echtgenote die sinds kort bij Hollands Nieuwe zit, krijgt uit het niets een SMS'je dat ze haar limiet voor datagebruik in het buitenland overschreden zou hebben.
Wat zie je als je inlogt op de site?
Er gaan wel vaker spook-smsjes rond, ik kreeg bijvoorbeeld een smsje voor het overschrijden van de sms-bundel van 1000 smsjes terwijl ik er één had gestuurd
Denk ook dat het niets betekent.
Wanneer je echt die limiet zou overschrijden (lag rond de 60 euro?) dan zou je met de standaardinstellingen niet meer kunnen bellen/internetten omdat je tegoed dan ook op is.
En je tegoed is overigens hoogstwaarschijnlijk allang op voordat je aan die buitenlanddatalimiet zit.
Wanneer je echt die limiet zou overschrijden (lag rond de 60 euro?) dan zou je met de standaardinstellingen niet meer kunnen bellen/internetten omdat je tegoed dan ook op is.
En je tegoed is overigens hoogstwaarschijnlijk allang op voordat je aan die buitenlanddatalimiet zit.
Verwijderd
Mijn vrouw heeft nu nog 9 euro van de 12,50 euro van haar maandelijkse tegoed over. Begrijp ik het nu goed dat datagebruik in het buitenland van dezelfde bundel af gaat? (maar dan tegen een ander tarief).
Bij andere providers is bellen/sms/internet in het buitenland altijd buiten de bundel.
Bij andere providers is bellen/sms/internet in het buitenland altijd buiten de bundel.
Dat begrijp je goed.Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 14:12:
Mijn vrouw heeft nu nog 9 euro van de 12,50 euro van haar maandelijkse tegoed over. Begrijp ik het nu goed dat datagebruik in het buitenland van dezelfde bundel af gaat? (maar dan tegen een ander tarief).
Vind ik dus ook, ik heb nog twee HN abo’s en daar heb ik de sms bundel ook aangezet en weer kost het wat moeite maar via FB messenger is het gelukt. dus nu 3 HN abo’s met als extra alle 3 gratis 1000 sms’jes per maand. (Maar ja wie sms’t er nogpvcholten schreef op zondag 21 juni 2015 @ 02:20:
Dat van van 1 Euro vs 0 Euro voor die sms bundel speelt al meer dan een jaar.
Ik mag weer gaan verlengen bij HN. Zit nu op de oude 275 voor E8,- per maand. Dat wordt zonder korting 11,50. Als ik verleng zou ik naar de nieuwe 300 voor E9,- per maand gaan. Ligt het aan mij of is HN helemaal niet zo interessant meer?
Als ik bijvoorbeeld Tele2 kijk: 500 MB + 150 Bel/SMS, 4G, maandelijks opzegbaar, E11,- per maand.
Het enige nadeel is dat het dan niet meer uit één bundel komt. Maar mijn maandelijks gebruik is ongeveer Bel:30-60, MB: 200-250, SMS: 0,5.
Als ik bijvoorbeeld Tele2 kijk: 500 MB + 150 Bel/SMS, 4G, maandelijks opzegbaar, E11,- per maand.
Het enige nadeel is dat het dan niet meer uit één bundel komt. Maar mijn maandelijks gebruik is ongeveer Bel:30-60, MB: 200-250, SMS: 0,5.
"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."
Prijzen en vooorwaarden zijn inderdaad minder aantrekkelijk t.o.v. de concurrentie dan ze vroeger waren.
Volgens Hollandsnieuwe heb ik in 10 dagen mijn 500MB bundel EN mijn belbundel van 275 minuten er doorheen gejast. Ik heb niet veel gebeld en volgens de MB-teller in mijn telefoon heb ik 220MB gedownload via het mobiele netwerk.
Ik heb navraag gedaan bij Hollandsnieuwe hoe dit zit. Het blijkt dat mijn telefoon zeer regelmatig 1 seconde verbinding maakt met internet en dan 3 of 4kB download, dit volgt uit een specificatie van 23 (!!!) bladzijden lang.
Iedere keer dat dit gebeurt rekent Hollandsnieuwe 100kB af
. Met als gevolg dat mijn bundels na 10 dagen op zijn.
Ik vermoed dat dit door het synchroniseren van mijn telefoon komt (probleem speelt sinds laatste android update). Automatisch syncen heb ik nu uitgezet wanneer deze is verbonden met mobiel internet. Hopelijk lost dit het probleem op.
Ik heb nu een paar jaar Hollands nieuwe en mijn huidige abonnement loopt nog tot september, daarna stap ik over naar een provider die gewoon per kB afrekent.
Ik heb navraag gedaan bij Hollandsnieuwe hoe dit zit. Het blijkt dat mijn telefoon zeer regelmatig 1 seconde verbinding maakt met internet en dan 3 of 4kB download, dit volgt uit een specificatie van 23 (!!!) bladzijden lang.
Iedere keer dat dit gebeurt rekent Hollandsnieuwe 100kB af
Ik vermoed dat dit door het synchroniseren van mijn telefoon komt (probleem speelt sinds laatste android update). Automatisch syncen heb ik nu uitgezet wanneer deze is verbonden met mobiel internet. Hopelijk lost dit het probleem op.
Ik heb nu een paar jaar Hollands nieuwe en mijn huidige abonnement loopt nog tot september, daarna stap ik over naar een provider die gewoon per kB afrekent.
Is dat dan opeens spontaan veranderd of ben je een ander toestel gaan gebruiken?
(of misschien een andere rom of instelling)
(of misschien een andere rom of instelling)
Exchange? Sony telefoon? Althans, was ongelukkige combi bij m'n huisgenootBaldertt schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:16:
Volgens Hollandsnieuwe heb ik in 10 dagen mijn 500MB bundel EN mijn belbundel van 275 minuten er doorheen gejast. Ik heb niet veel gebeld en volgens de MB-teller in mijn telefoon heb ik 220MB gedownload via het mobiele netwerk.
Iedere keer dat dit gebeurt rekent Hollandsnieuwe 100kB af. Met als gevolg dat mijn bundels na 10 dagen op zijn.
Telefoon is een Moto G. Voorheen nooit problemen gehad.HBSVDK schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:31:
[...]
Exchange? Sony telefoon? Althans, was ongelukkige combi bij m'n huisgenoot
Syncen staat nu uit, gaat alleen aan als ie op wifi zit. Blijkbaar is het probleem niet opgelost want ik kreeg vannacht (waarom 's nachts?) een smsje dat mijn bundel weer leeg is (gisteren opgewaardeerd).
Telefoon hangt thuis en op werk aan de wifi.
Iemand een idee? Dit begint een irritant en kostbaar dingetje te worden.
De nieuwe abonnementen van HN rekenen per 10 kB af.Baldertt schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:16:
Iedere keer dat dit gebeurt rekent Hollandsnieuwe 100kB af. Met als gevolg dat mijn bundels na 10 dagen op zijn.
Had ik ook bij Vodafone, toen had ik nog prepaid. Terwijl data uit stond vernam hij om één of andere manier data waardoor elke keer de dagbundel van €1 werd geactiveerd. Enige oplossing was (zelfs met naar de Vodafone winkel gaan e.d) het APN aanpassen naar een ongeldig iets (random letters ofzo). Zeer omslachtig, want wil je er weer gebruik van maken moet je je APN weer aanpassen en je telefoon opnieuw opstarten.Baldertt schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 07:21:
[...]
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Hier hetzelfde met een moto G. Sinds update naar nieuwste update ook een SMS dat bundel op was. Volgens Android maar 250 van de 500 de gebruikt.Baldertt schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 07:21:
[...]
Telefoon is een Moto G. Voorheen nooit problemen gehad.
Syncen staat nu uit, gaat alleen aan als ie op wifi zit. Blijkbaar is het probleem niet opgelost want ik kreeg vannacht (waarom 's nachts?) een smsje dat mijn bundel weer leeg is (gisteren opgewaardeerd).
Telefoon hangt thuis en op werk aan de wifi.
^ heb jij het ook sinds de laatste android update?
Ik heb "net block" gedownload en voor alle apps 3G vanmorgen geblokkeerd.
Nu blijkt mijn telefoon sinds vanmorgen toch 500kB aan data te hebben verbruikt, volgens watch dog is het "OS services" die steeds verbinding maakt, zelfs als ik op wifi zit. Lekker dan.
Iemand enig idee hoe ik dat uit kan zetten (master sync staat al uit)?
Ik heb "net block" gedownload en voor alle apps 3G vanmorgen geblokkeerd.
Nu blijkt mijn telefoon sinds vanmorgen toch 500kB aan data te hebben verbruikt, volgens watch dog is het "OS services" die steeds verbinding maakt, zelfs als ik op wifi zit. Lekker dan.
Iemand enig idee hoe ik dat uit kan zetten (master sync staat al uit)?
Ik had met mijn Moto G ook last van kleine pakketjes (steeds om 5 of 10 minuten 2 kb ofzo). Dit is bij mij opgelost door de cache partitie te legen (geen idee wat er mis was)...
Let op:
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie