Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:40

Welkom in het Mobiel internet in het buitenland topic

Dit topic is bedoeld om een discussie op te starten en ervaringen uit te wisselen over het gebruik van mobiel internet in het buitenland. Internetten op de vakantielocatie wordt steeds normaler, steeds meer vakantiegangers nemen hun mobiele telefoon met internetmogelijkheden of hun laptop mee. Wireless internet is in vele hotels vaak nog erg duur, en wanneer men via de Nederlandse en Belgische providers gaat roamen in het buitenland staat men thuis een zeer gepeperde rekening te wachten. Daarnaast moet je met campingwifi of hotel wifi je maar afvragen hoeveel bandbreedte je tot je beschikking hebt aangezien je je verbinding met anderen zal moeten delen.

Wat is de beste manier om in het buitenland het internet op te gaan?

Er zijn grofweg drie manieren om mobiel het internet op te gaan in het buitenland, de tweakerwaardige manier, en de $$$ easy way out.

Met je eigen abbo
Sinds vorig jaar geldt Roam like home, dus roaming vanuit je bundel binnen de EU. Bellen, SMS en internet vanuit de gehele EU met je thuisbundel. Afhankelijk van je soort contract heb je gewoon je eigen bundel (KPN, Vodafone) of een beperkt aantal GB's (T-Mobile/Tele2). Neem contact op met je provider om te kijken wat voor jou geldt.

Let op: Sinds Roam like home kan je niet meer alle netwerken gebruiken over de grens. Ik kan met mijn KPN prive en Vodafone grootzakelijke sims geen contact meer maken met Free in Frankrijk bijvoorbeeld.

De tweakerwaardige manier
Vaak is een prepaid simkaart van een nationale aanbieder de beste optie. Net zoals in Nederland en België hebben veel buitenlandse providers een optie om voor een vast bedrag per maand online te gaan. Mijn advies is om dit met een Mifi te doen (geeft de meeste flexibiliteit met eventueel wisselen van SIMS). Deze zijn zeer goedkoop aan te schaffen via eBay. Mijn advies is echter wel er een te nemen waar een externe antenne op kan worden aangesloten, het signaal is in het buitenland niet zo goed als in Nederland en dit kan op sommige rurale locaties problemen opleveren. Antenne aansluitingen op mifi's zijn meestal van het type TS-9 of CRC-9, de meeste externe antennes hebben een SMA-aansluiting (niet te verwarren met RP-SMA van WiFi, pinnetje zit andersom).

Hieronder stonden mijn persoonlijke ervaringen, aangevuld met die van mede GoT-ers. Aangezien de lijst snel verouderd, laat ik alleen nog de zaken zijn die actueel zijn. Voor de rest verwijs ik graag door naar de Prepaid Wireless Internet Access Wiki

Laatst bijgewerkt: Januari 2018
Frankrijk

Provider: Free Mobile
Netwerk: UMTS/HSDPA/LTE(4G)
Kosten: 10 euro voor de sim, 20 voor de bundel
Bundellimiet: 100GB
Omschrijving: De Free sims zijn bij heel veel punten te koop in Frankrijk bij een soort pinautomaat (Dome Interactive). Simpelweg simkaart kopen, in je mifi/telefoon en gaan, de bundel stopt automatisch na een maand. De bundel is op het moment 100GB bij gebruik in een 4G toestel/mifi. De dekking kan je controleren door te googelen op Couverture Reseau Free France.

Taiwan
FET 3G (Far EasTone), werkt soepel (veel HSDPA in de steden) maar geen FUP. Let wel op: de naam van het access point (f3prepaid) is nieuw en wordt alleen in het Chinese deel van de handleiding gegeven (de smiechten). De meeste configuratietools (zelfs die op m'n toch nieuwe en van origine Taiwanese HTC) hebben niet het goede access point. In Taiwan heb je 2 vormen van foto ID nodig om een pre-paid kaart aan te vragen, en bij voorkeur iemand meenemen die Chinees spreekt Geldigheidsperiode is geloof ik een half jaar.

Thailand
Happy (DTAC), let wel: betalen per tijdseenheid, niet per dataeenheid. Over het algemeen EDGE maar snel genoeg om te gebruiken. Sim-kaartjes zijn te krijgen voor al 50 baht (een eurootje dus) en je kunt zelfs uit een set nummers kiezen in de meeste winkels. That's it, geen ID, registratie of lokale-schone-die-de-taal-spreekt nodig. Let wel: sommige kaarten lijken al voorgeactiveerd dus check dit gelijk, anders werkt je nummer misschien na 2 dagen ineens niet meer! Ook is de geldigheidsperiode vrij kort, 30 of 45 dagen geloof ik. Als je belt en dubbeltarief kiest (2 baht p/m ipv 1 baht) schijnt de kaart een half jaar geldig te zijn, maar dat moet ik nog uitproberen.

In beide landen zijn opwaardeerkaarten makkelijk te halen in de 7-Eleven.

Suriname
Provider: Telesur (Teleg simkaart!)
Netwerk: GPRS/EDGE
Kosten: $1 per dag
APN/wachtwoord: worden toegezonden per SMS
Omschrijving: NET ON smssen naar 4006. Wanneer je dit doet wordt er per dag één Amerikaanse Dollar van je prepaid tegoed afgeschreven. Als je binnen 24 uur weer NET OFF smst staat de bundel weer uit. De benodigde instellingen worden via SMS verzonden.

Turkije
In Turkije heb je 3 keuzes in mobiel internet. Turkcell, Vodafone en Avea.
Alledrie de operators gebruiken ''Kontör'' als beltegoedsysteem. 100 kontör=20TL=<10€
Je kan voor alledrie de providers prepaid kaartjes kopen voor ongeveer 25TL met 100 kontör erop.
Als je langer dan 2 weken verblijft in Turkije moet je je telefoon laten registreren, anders wordt je IMEI geblokkeerd na ongeveer 10 dagen. Dit kan voor 10TL bij de meeste TİM (Turkcell İletişim Merkezi) locaties. Hiervoor moet je je paspoort bij je hebben.
Bij Turkcell kan je 2 paketten kopen voor mobiel internet.
1 week geldige 1GB pakket voor 140 kontör en 1 maand met 4GB voor 360 kontör.
De snelheid die je krijgt is maximaal 21Mb down.
Bij Vodafone heb je 3 verschillende paketten.
Een onbeperkt dagpakket voor 35 kontör.
Hiernaast heb je 2 maandelijkse paketten van 250MB en 1GB. Ze kosten 75 kontör en 175 kontör.
De maximale snelheid bij Vodafone is 7.2Mbit.

Hong Kong:
Provider: China Mobile (voorheen Peoples)
Kosten: 78 HK$ voor 30 dagen

In principe is het onbeperkt (geen FUP) maar met EDGE kan je ook ook niet gigabytes gaan verstoken tenzij je constant gaat downloaden.

Tethering is in principe ook toegestaan als ik me niet vergis (vaker gedaan en kaart is nooit geblokkeerd) maar zoals aangegeven is EDGE niet zo snel dus is het langzaam op een laptop, verder geen beperkingen gemerkt wat betreft met geblokkeerde ports e.d.

Bereik is prima tenzij je echt diep in de metrostelsel zit dan wil het bereik nog weleens wegvallen. Voor gebruik op een smartphone is het prima te doen, ik heb dan vooral mail via POP3 binnengehaald, Google Maps gebruikt en webbrowsen.

Er zijn verschillende soorten prepaidkaarten van Peoples (goedkoper internationaal bellen, standaard en nog meer varianten). Ik heb zelf altijd de standaardprepaidvariant gekozen die 78 hk$ kost en vervolgens opgewaardeerd met een paar tientjes in HK$ zodat ik ook nog lokaal kon bellen. Let wel op dat je eerst GPRS moet activeren en vervolgens het 30 dagen Unlimited Data pakket. Er zitten boekjes bij met Engelse instructies hoe dat kan. Iedereen mag in principe prepaidkaartjes kopen, geen ID-kaart oid nodig.

Een duurder, minder tweakwaardig maar wel goed alternatief
Na het failissement van Droam is het mogelijk om bij KeepGo een datasim en/of mifi gehuurd te huren. Dit kan soms goedkoper zijn dan een lokale sim kaart, afhankelijk van je dataverbruik.
Wat we wel in dit topic willen zien:
• Discussie over ervaringen m.b.t. mobiel internet in het buitenland
• Vragen over mobiel internet in het buitenland
Wat we niet in dit topic willen zien:
• Discussies over de hoge roamingprijzen van de NL/BE aanbieders. Hiervoor kun je terecht bij de providers zelf, of bij de Europese Commissie.
• Ook hier gelden de regels van GoT, dus geen opmerkingen zoals Ik zit er nu mee te werken!
• Een vijf woorden melding van, Kijk, dit is een post vanaf deze simkaart, tenzij je de eerste bent die van een nieuwe mogelijkheid gebruik gaat maken :)

Mijn dank gaat uit naar een aantal posters in dit topic voor de aanvullingen :)

Dit is mijn eerste "grote" TS, alle op/aanmerkingen zijn welkom!
Veel plezier in dit topic en happy roaming!

[ Voor 111% gewijzigd door RadioAir op 19-01-2018 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat is de goedkoopste optie voor mobiel internet in Engeland? Of moet ik dan voor de Ierse Vodafone simkaart gaan? :)

• RadioAir
Ik zou dan gaan voor een prepaid (Pay as you Go) van Three Mobile. Je moet dan opwaarderen met 10 pond, daarna kan je via de My3 website (soort My Vodafone, My T-Mobile and so on) een package voor internet er op zetten. APN is three.co.uk en 1GB data kost 10 pond. Je kan ook kiezen voor 3GB en 7GB voor 15 en 25 pond. De bundel blijft 30 dagen geldig. Poorten zijn niet geblokkeerd, en snelheid varieert tussen de 384 en 1024kbit.

Dit trucje werkTE vroeger ook in Zweden (Tre SE) en Oostenrijk (3 Mobil AG), helaas door de Europese Commissie regels m.b.t. Roaming zijn ze hiermee gestopt. Service heette 3Like Home, en werkte best goed!

Vodafone UK kan ook trouwens, alleen dan moet je er een USB modem bij kopen. Prijs voor het package is dan 29 pond.

[ Voor 8% gewijzigd door RadioAir op 16-09-2009 00:09 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik ben als emigrant geinteresseerd in de omgekeerde situatie, dwz waar ik in Nederland als buitenlander kan internetten. Ik hoop dat dit ook in het topic past? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RadioAir
Natuurlijk, beste oplossing voor jou is een vodafone prepaid simkaart. 20 euro beltegoed erbij kopen, opwaarderen, de tekst "zorgeloos internet aan" naar 4000 smssen en je hebt een maand internet voor 9,50/maand (FUP van 250MB)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

tha_bulldog schreef op woensdag 16 september 2009 @ 00:31:
Natuurlijk, beste oplossing voor jou is een vodafone prepaid simkaart. 20 euro beltegoed erbij kopen, opwaarderen, de tekst "zorgeloos internet aan" naar 4000 smssen en je hebt een maand internet voor 9,50/maand (FUP van 250MB)
Thanks. Kun je dat zorgeloos internet ook uitzetten? Ik ben meestal twee of drie dagen in Nederland, en dan weer een maand of twee niet, etc ;) . Zal me er in verdiepen, de volgende keer dat ik er ben :)

Goed idee, dit topic, mijn complimenten d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 16-09-2009 01:30 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Nee, zorgeloos internet kun je niet uitzetten. Dat is altijd voor 30 dagen. Voor een mogelijk alternatief moet je weer even op de internet guru tha_bulldog wachten. ;)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:29

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Handig topic dit... afgelopen zomer in Frankrijk geweest en onder andere de Orange winkel ingelopen... hoewel ik dacht dat bovenstaande mogelijk was, beweerden ze dat en dergelijke dienst niet bestond.

Uiteraard was er wel de 'internet clé'...

Ik weet genoeg voor komend jaar!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• RadioAir
Als je een maand in NL zit is de Zorgeloos internet BloX handig, als je er maar een paar dagen zit is de Hi Vandaag Online misschien handiger, dan betaal je 2,50 eur per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:48

hneel

denkt er het zijne van

Ik heb een en ander eens bekeken. En het valt me op dat de nederlandse providers verschil maken tussen mobiel internet voor laptop en voor telefoon. Ik snap dat niet goed. Als ik een sim-kaart ga kopen en daarmee ga willen internetten zal dat meestal in mijn pda zijn, maar soms ook in mijn laptop.

Het lijkt er trouwens op dat de informatie van tha_bulldog over Hi Online Vandaag nu alweer achterhaald is:
http://www.hi.nl/web/show/id=213078
http://www.hi.nl/web/show/id=7650272
Ik zie daar trouwens dat je na het opmaken van je bundel van 20mb weer per mb gaat betalen. Daar schrik ik persoonlijk voor terug.

Ik ben trouwens geinterreseerd in zowel Belgie als Nederland. In beide gevallen prepaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
NL: Vodafone prepaid simkaartje halen, zorgeloos internet aan smssen, zoals eerder beschreven.
BE: Base, en dan de WAP200MB bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320956

_/-\o_

Dit is net het topic dat ik zoek O+

Volgend jaar vaar ik en verblijf ik ongeveer 8 maanden in Frankrijk en internet is dus haast van levensbelang voor het thuisfront, hebben wij mogen ervaren dit jaar!!!

Wij zijn dus nooit lang op eenzelfde plaats en meestal ergens op een afgelegen en rustige plaats in de natuur.

Alle extra info word dan ook in dank aanvaard!! O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 320956

Heb eens op Orange.fr gaan kijken en bij Orange Mobicarte.

Hebben zij de tarifering + de mogelijkheden(o.a. internet) zoals u beschreef niet aangepast. :? 8)7

Ter info, In Belgie hebben ze een nieuwe provider http://mobilevikings.com, daar kan je :9 >>1GIG<< :P per maand "gratis" surfen voor 15euro + bellen ook!
Is niet echt een prepaid, maar volgens mij kunnen buitenlanders he SIM ook bestellen.

Ik heb er alvast eentje besteld. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 16:29

Myedvyed

Ofzo

In Taiwan: FET 3G (Far EasTone), werkt soepel (veel HSDPA in de steden) maar geen FUP. Let wel op: de naam van het access point (f3prepaid) is nieuw en wordt alleen in het Chinese deel van de handleiding gegeven (de smiechten). De meeste configuratietools (zelfs die op m'n toch nieuwe en van origine Taiwanese HTC) hebben niet het goede access point. In Taiwan heb je 2 vormen van foto ID nodig om een pre-paid kaart aan te vragen, en bij voorkeur iemand meenemen die Chinees spreekt ;) Geldigheidsperiode is geloof ik een half jaar.

In Thailand: Happy (DTAC), let wel: betalen per tijdseenheid, niet per dataeenheid. Over het algemeen EDGE maar snel genoeg om te gebruiken. Sim-kaartjes zijn te krijgen voor al 50 baht (een eurootje dus) en je kunt zelfs uit een set nummers kiezen in de meeste winkels. That's it, geen ID, registratie of lokale-schone-die-de-taal-spreekt nodig. Let wel: sommige kaarten lijken al voorgeactiveerd dus check dit gelijk, anders werkt je nummer misschien na 2 dagen ineens niet meer! Ook is de geldigheidsperiode vrij kort, 30 of 45 dagen geloof ik. Als je belt en dubbeltarief kiest (2 baht p/m ipv 1 baht) schijnt de kaart een half jaar geldig te zijn, maar dat moet ik nog uitproberen.

In beide landen zijn opwaardeerkaarten makkelijk te halen in de 7-Eleven.

Mochten andere mensen ook daadwerkelijk hierheen reizen en meer details willen, dan zoek ik ze wel even op in de bewuste handleidingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Heb je voor het gebruik van mobicarte een SIM kaart nodig die je ter plaatse aan moet schaffen?
Het is mij eerlijk gezegd niet helemaal duidelijk wat ik nou op ebay koop op een 'waardebon' na.

Ik heb nml al een 3g kaartje (vodafone) in mijn laptop die er gewoon uit kan zodra ik in frankrijk aanwezig ben.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-06 14:04
In Turkije heb je 3 keuzes in mobiel internet. Turkcell, Vodafone en Avea.
Alledrie de operators gebruiken ''Kontör'' als beltegoedsysteem. 100 kontör=20TL=<10€
Je kan voor alledrie de providers prepaid kaartjes kopen voor ongeveer 25TL met 100 kontör erop.
Als je langer dan 2 weken verblijft in Turkije moet je je telefoon laten registreren, anders wordt je IMEI geblokkeerd na ongeveer 10 dagen. Dit kan voor 10TL bij de meeste TİM (Turkcell İletişim Merkezi) locaties. Hiervoor moet je je paspoort bij je hebben.
Bij Turkcell kan je 2 paketten kopen voor mobiel internet.
1 week geldige 1GB pakket voor 140 kontör en 1 maand met 4GB voor 360 kontör.
De snelheid die je krijgt is maximaal 21Mb down.
Bij Vodafone heb je 3 verschillende paketten.
Een onbeperkt dagpakket voor 35 kontör.
Hiernaast heb je 2 maandelijkse paketten van 250MB en 1GB. Ze kosten 75 kontör en 175 kontör.
De maximale snelheid bij Vodafone is 7.2Mbit.
Ik heb geen idee hoe het bij Avea zit, omdat ik ze niet heb geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Alle mogelijkheden tot dusver besproken heb ik in de TS bijgewerkt. Ik kan het offer ook niet meer vinden bij Orange France. Het zou toch raar zijn dat ze dit zomaar intrekken...

Voor de zekerheid: Ga voor een Ierse SIM, veel meer flexibiliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:15
Aangezien mijn Portugees niet zo goed is, ga ik het toch vragen. Wij zijn opzoek naar een aanbieding in Portugal voor ongeveer 2 weken in de zomervakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-05 01:26

MikeVM

- Baloo -

Een hoop andere landen
Voor de rest van de landen waarmee Vodafone een dataroaming overeenkomst heeft kan ik je met KLEM een Ierse vodafone Pay as you Go simkaart aanraden. 50MB per dag voor 1 euro per dag. Deze sim kaart koester ik, alle poorten behalve 25 staan open, dus je hebt een volwaardige internet verbinding! Nadeel is alleen dat het alleen maar op de partnernetwerken, zoals vodafone DE/UK, SFR France, Tele Mobil Danmark, Omnitel Italia, CH SwissGSM etc werkt, als je dus buiten bereik van dit netwerk zit heb je helaas pech.
heb je een lijst van landen en providers? wat is de gemiddelde snelheid wat jij ermee haalt?
zijn er kosten als ik het maar 1x in het jaar enkele dagen gebruik?
kan ik het vanuit belgie regelen, of moet ik naar ierland gaan om een kaartje aan te vragen?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:17
in Hong Kong gebruik ik altijd China Mobile (voorheen Peoples), kost je 78 hk$ (omgerekend 7 euro) voor 30 dagen, in principe is het onbeperkt (geen FUP) maar met EDGE kan je niet gigabytes gaan verstoken tenzij je constant gaat downloaden.

Tethering is in principe ook toegestaan als ik me niet vergis (vaker gedaan en kaart is nooit geblokkeerd) maar zoals aangegeven is EDGE niet zo snel dus is het langzaam op een laptop, verder geen beperkingen gemerkt wat betreft geblokkeerde ports e.d.

Bereik is prima tenzij je echt diep in de metrostelsel zit dan wil het bereik nog weleens wegvallen. Voor gebruik op een smartphone is het prima te doen, ik heb dan vooral mail via POP3 binnengehaald, Google Maps gebruikt en webbrowsen.

Er zijn verschillende soorten prepaidkaarten van Peoples (goedkoper internationaal bellen, standaard en nog meer varianten). Ik heb zelf altijd de standaardprepaidvariant gekozen die 78 hk$ kost en vervolgens opgewaardeerd met een paar tientjes in HK$ zodat ik ook nog lokaal kon bellen. Let wel op dat je eerst GPRS moet activeren en vervolgens het 30 dagen Unlimited Data pakket. Er zitten boekjes bij met Engelse instructies hoe dat kan. Iedereen mag in principe prepaidkaartjes kopen, geen ID-kaart oid nodig.

Er zijn 3G/UMTS/HSDPA alternatieven aanwezig bij "3", Smartone-Vodafone, PCCW maar daar vragen ze gemiddeld 30-40 euro voor per 30 dagen en er zitten ook nog eens FUP aan en andere regels aan vast. Ik heb met die providers zelf geen data-ervaringen.

[ Voor 2% gewijzigd door dcell op 03-02-2011 08:43 . Reden: spelfauten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
MikeVM schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:38:
[...]

heb je een lijst van landen en providers? wat is de gemiddelde snelheid wat jij ermee haalt?
zijn er kosten als ik het maar 1x in het jaar enkele dagen gebruik?
kan ik het vanuit belgie regelen, of moet ik naar ierland gaan om een kaartje aan te vragen?
Die lijst kan ik zelf niet vinden. Ga er maar van uit dat alle landen waar toeristen of zakenlui vaak komen, dat je daar op internet kan. Het werkt in elk land waar Vodafone een GPRS of UMTS roaming overeenkomst heeft. Als referentie zou je dus de Nederlandse roaminglijst van Vodafone NL aan kunnen houden voor prepaid.

Vwb de simkaart, de kaart moet geactiveerd worden in Ierland (als in, daar moet er even wat beltegoed afgebeld worden).

Heeft er iemand ervaring met MVNO's in Frankrijk?

[ Voor 3% gewijzigd door RadioAir op 04-01-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

tha_bulldog schreef op zondag 03 januari 2010 @ 23:35:
Alle mogelijkheden tot dusver besproken heb ik in de TS bijgewerkt. Ik kan het offer ook niet meer vinden bij Orange France. Het zou toch raar zijn dat ze dit zomaar intrekken...

Voor de zekerheid: Ga voor een Ierse SIM, veel meer flexibiliteit!
Heb je wel nog een suggestie voor frankrijk?
Flatfee zou het mooiste zijn, snelheid is niet boeiend.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:01
Zijn er opties voor de verenigde staten eigenlijk? We willen misschien die kant op voor huwelijksreis maar ik zie alleen 500MB voor $50,- bij Verizon en ATT is ook niet veel goedkoper. Zijn er suggesties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 01-06 22:05
Vwb de simkaart, de kaart moet geactiveerd worden in Ierland (als in, daar moet er even wat beltegoed afgebeld worden).
Dus ik moet er mee naar Ierland en daar dan opwaarderen/bellen, of kan dat ook in Nederland (dus in Nederland opwaarderen en bellen)?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Nou ik ben alle MVNO's aan het afzoeken in Frankrijk, maar Orange leek de enige te zijn die flatfee had op prepaidbasis :( Vodafone Ierland is nu je beste optie, helaas...

Ook voor de VS is dit de beste optie. Of je moet kijken naar Slingshot (www.slingshot.com). Zij bieden de volgende prijzen aan:

$59.95 5GB
$49.95 500 MB
$34.95 250 MB
$24.95 100 MB

UMTS is nog betrekkelijk nieuw in de VS zo te zien...

Voor wat betreft de vraag van Jassy, zoek iemand in Ierland die zo'n sim haalt, en even wat tegoed er van af belt (euro of 2 laat ik altijd doen). Als je dat niet doet werkt de kaart helaas niet in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:15
tha_bulldog schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:11:
[...]

UMTS is nog betrekkelijk nieuw in de VS zo te zien...

[...]
In de VS gebruiken ze over het algemeen EV-DO, is een vervolg op CDMA, wat een alternatief was op GSM. Dus mocht je een 'world-phone' hebben dan zou je het kunnen proberen met een andere provider dan AT&T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
alex3305 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 01:02:
Aangezien mijn Portugees niet zo goed is, ga ik het toch vragen. Wij zijn opzoek naar een aanbieding in Portugal voor ongeveer 2 weken in de zomervakantie.
Ga voor TMN. Verkooppunten vind je hier: http://www.tmn.pt/vgn-ext...0VgnVCM1000005a01650aRCRD

Voor 25 euro heb je dan 1GB, verbinding gaat via 3G. Dit is verreweg de beste oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:54
Iemand ervaringen met GPRS/UMTS in Griekenland? Tips voor prepaid kaartjes?
(het is voor m'n ouders die 6 weken in Griekenland zijn met de caravan... dus ik wil zoveel mogelijk van te voren instellen/uitzoeken)

[ Voor 49% gewijzigd door Vandread op 01-02-2010 13:16 ]

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:02

The Legend

*Plop*

Iemand ervaring met een SIM uit Ierland over laten komen om hier in het buitenland mee te internetten? Op ebay worden ze wel aangeboden maar vraag me af of ze dan wel geactiveerd zijn.

Ik ben toch malle pietje niet!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-05 16:15
Sim uit Ierland komt mijn kant op! Daarna testen of 't inderdaad maar 0,99 euro per dag kost :)

[ Voor 38% gewijzigd door BaSsDruM op 11-02-2010 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
GPRS/UMTS is in Griekenland goed te doen. Cosmote/Wind heeft de beste 3G dekking, maar Vodafone is zeker ook niet slecht. user/pass is wind, apn is gint-b.online.gr. Simkaart kan je daar ter plekke kopen en het activeren doe je door NS7 (7 dagen, 14 euro) te smssen naar 19595. Je krijgt een griekse SMS terug maar verder hoef je niets te doen.

Als je zaken op voorhand wil regelen zou ik toch voor de Vodafone Ireland optie gaan. 50MB/dag is echt zat is mijn ervaring. Gewoon beltegoed er op gooien via je creditcard/NL opwaardeervoucher en gaan met die banaan.

Voor wat betreft het overhalen van geactiveerde simkaarten; De eBay-user "iesim" (voorheen kralcak2) heeft mij al 2x uitstekend hiermee geholpen. Gewoon een mailtje sturen met de vraag of hij eventjes een euro of 2 beltegoed er af wil bellen (deduct the credit a little bit zeg ik altijd), dan is hij geactiveerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Mijn simkaart is inmiddels ook binnen en lijkt het prima te doen. Ebay verkoper heeft gewoon 1x een gratis nummer gebeld, dan is hij ook geactiveerd. Staat standaard maar 50 cent op, Vodafone opwaardeerkaart gekocht (minimaal 20 euro, dat dan weer wel) en lijkt het prima te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
The Legend schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:24:
Mijn simkaart is inmiddels ook binnen en lijkt het prima te doen. Ebay verkoper heeft gewoon 1x een gratis nummer gebeld, dan is hij ook geactiveerd. Staat standaard maar 50 cent op, Vodafone opwaardeerkaart gekocht (minimaal 20 euro, dat dan weer wel) en lijkt het prima te doen :)
Je kan via creditcard bij de myvodafone site ook opwaarderen, minimaal 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:50
Ga in mei ook een weekje naar New York...kan ik dan het beste zo'n databundel nemen bij Verizon of AT&T?
of heeft KPN hier ook een optie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 02-06 12:53

netblade

Sunrise

Michel242186 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:57:
Ga in mei ook een weekje naar New York...kan ik dan het beste zo'n databundel nemen bij Verizon of AT&T?
of heeft KPN hier ook een optie voor?
AT&T Of T-Mobile, Verizon maakt gebruik van een andere netwerktechnologie als GSM/UMTS.
Voor zakelijke gebruikers had KPN wel een oplossing, particulier niet voor zover ik weet.

[ Voor 11% gewijzigd door netblade op 24-02-2010 14:34 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
netblade schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:33:
[...]

AT&T Of T-Mobile, Verizon maakt gebruik van een andere netwerktechnologie als GSM/UMTS.
Voor zakelijke gebruikers had KPN wel een oplossing, particulier niet voor zover ik weet.
En is dat hier in nederland al te regelen...of moet ik echt daadwerkelijk naar een tel shop in NY

vond deze site ook nog: http://www.usasims.com/ kun je at&t sim kopen en dan betaal je 19.99 dollar per 100mb nog vrij duur vind ik....maar sim kan je op laten sturen.

[ Voor 17% gewijzigd door Michel242186 op 24-02-2010 23:34 ]

• Michel242186
Opties in de VS zijn dus of zo'n ierse sim aan te schaffen of een prepaid sim van AT&T en daarmee kan je 100mb verstoken voor 20 dolllar.

iemand misschien een link naar een verkoper van die ierse sims?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:55
[/quote]
Ik ben als emigrant geinteresseerd in de omgekeerde situatie, dwz waar ik in Nederland als buitenlander kan internetten. Ik hoop dat dit ook in het topic past? :)
Simyo 1 euro dag bundel maximum 20mb
of 10 cent per 100kb
I

SURINAME

Provider telesur =teleg simkaart

EDGE maximaal 10 kb/s

1us dollar door net on naar 4006 te sms en binnen 24 uur net off anders elke dag 1 $ eraf.

De instellingen krijg je per sms en dan kopieren in pc suite

[ Voor 84% gewijzigd door saharoen op 25-03-2010 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Michel242186 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:31:
Opties in de VS zijn dus of zo'n ierse sim aan te schaffen of een prepaid sim van AT&T en daarmee kan je 100mb verstoken voor 20 dolllar.

iemand misschien een link naar een verkoper van die ierse sims?
Inmiddels zo'n iers simkaartje in de pocket en al even getest werk hier prima nu maar hopen dat het in New York ook werk voor 0.99 cent per dag voor 50mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Het netwerk waar je op zit moet een roaming partner van Vodafone zijn, dan zou het moeten werken.

[ Voor 5% gewijzigd door The Legend op 27-03-2010 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:07
Ik heb ook een Ierse SIM, in Nederland getest in mijn Iphone en dat gaat goed, 3G verbinding en keurig 99 ct afgeschreven van mij tegoed. Volgende maand in Spanje proberen.

Ik kan alleen nergens vinden hoelang je tegoed 'houdbaar' is. Iemand een idee?
The Legend schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 13:48:
Het netwerk waar je op zit moet een roaming partner van Vodafone zijn, dan zou het moeten werken.
Als je gebruik kunt maken van internet, betekent dat toch automatisch dat het een roaming partner is, toch? Met andere woorden als het werkt, dan werkt het ;)
The Legend schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:19:
Iemand ervaring met een SIM uit Ierland over laten komen om hier in het buitenland mee te internetten? Op ebay worden ze wel aangeboden maar vraag me af of ze dan wel geactiveerd zijn.
Ik heb mijn SIM voor 5€ (+ 3 € verzendkosten) op Ebay gekocht. Zat nog 1 euro tegoed op. De vriendelijke verkoper had zelfs al keurig mijn gegevens op de vodafone website ingevuld. Ik heb alleen maar mijn password hoeven aan te passen en klaar. Ik heb wel eerst sellectief gezocht naar iemand met een 100% score op Ebay en meer dan 50 transacties.

[ Voor 34% gewijzigd door mitalp op 27-03-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
In spanje werkt de sim prima via zowel movistar als Vodafone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
mitalp schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 14:19:

Ik heb mijn SIM voor 5€ (+ 3 € verzendkosten) op Ebay gekocht. Zat nog 1 euro tegoed op. De vriendelijke verkoper had zelfs al keurig mijn gegevens op de vodafone website ingevuld. Ik heb alleen maar mijn password hoeven aan te passen en klaar. Ik heb wel eerst sellectief gezocht naar iemand met een 100% score op Ebay en meer dan 50 transacties.
Wat is z'n ebaynaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:07
szujcok84
Maar hij is volgens mij geen 'vaste' verkoper van SIM kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:14

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Michel242186 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 11:22:
Inmiddels zo'n iers simkaartje in de pocket en al even getest werk hier prima nu maar hopen dat het in New York ook werk voor 0.99 cent per dag voor 50mb
Ik vrees van niet, want...
The Legend schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 13:48:
...het moet een partner network zijn en niet een roaming partner. En afaik heeft Vodafone nog steeds geen partner network in de US (mocht dat veranderen dan hoor ik het graag...), ze zijn namelijk mede-eigenaar van Verizon maar dat is geen GSM.

Verder klinkt de Ierse Voda sim ideaal overigens, daar ga ik ook maar eens achteraan _/-\o_ Jammer dat het dus vrijwel alleen Europa is. Terwijl mijn Amerikaanse collega's gewoon voor $20 per maand wereldwijd onbeperkt Blackberry kunnen gebruiken. (Ik haat Blackberries alleen, ik moet gewoon af en toe onderweg even kunnen mailen e.d. vanaf de laptop.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Het gaat dus over dit soort sim kaarten:

http://cgi.ebay.nl/Vodafo...ds_CV?hash=item414ee28c42

Die werkt ook gewoon in een umts/hdspa kaart? Ik neem aan van wel, suggesties welke?
Ik zoek er een die bulletproof is voor ouders die eigenlijk net te weinig van pc's snappen om behoorlijk wat instellingen te wijzigen, dus dat ik het hier kan instellen en gaan met die banaan!

Denk dat het een Huawei E220 word, wel wat ouder maar ik denk dat deze het makkelijkste werkt.

[ Voor 40% gewijzigd door Vandread op 26-04-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Andere ireland gevonden maar het duurt me te lang :P iemand hier die z'n sim uit kan lenen/verhuren voor 2 maanden? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
Vandread schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 23:18:
Andere ireland gevonden maar het duurt me te lang :P iemand hier die z'n sim uit kan lenen/verhuren voor 2 maanden? :o
Als die van mij niet werkt in the USA mag je hem overnemen ik ben weg tot 22mei dus weet niet wanneer je hem nodig hebt?

Mocht het toch niet slagen in de USA met die ierse sim dan koop ik daar ter plekke wel een prepaid data sim.

[ Voor 14% gewijzigd door Michel242186 op 30-04-2010 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 19:57
http://cgi.ebay.ie/ws/eBa...iewItem&item=110522728070

vragen of hij ook naar nederland wil shippen 2 euro erbij optellen en 3 werkdagen later heb je het in huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Helaas.... maandag rijden ze weg :P dus nu heb ik het huweai simlock vrij modempje en dan nemen ze in Griekenland een Wind prepaid sim waar je voor 7 euro 2 dagen onberkt internet hebt en voor 14 euro 7 dagen (paar gb dus)

Die sim-king sim heb ik besteld maar die gozer reageerde traag als dikke stront, dus ach, komt nog wel eens van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Mocht het toch niet slagen in de USA met die ierse sim dan koop ik daar ter plekke wel een prepaid data sim.
Hhou ons op de hoogte. Willen wel weten wat de mogelijkheden zijn in USA

[ Voor 18% gewijzigd door saharoen op 02-05-2010 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 17:17

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ook ik ben me hier ivm een aanstaande USA-trip in aan het verdiepen, maar volgens mij ben je beperkt tot AT&T en T-Mobile, omdat Verizon en Sprint geen SIM-kaart gebruiken. :s

Op een ander forum vond ik deze info:
For those visiting US with need for SIM with data, here's some info that may help. There are only 2 GSM cell networks in US that use SIM cards, AT&T & T-Mobile. The other 2 major networks, Version (Vodaphone) & Sprint are CDMA networks (no SIM cards). Neither AT&T or T-Mobile have a prepay data plans as are customary in other countries. However, AT&T is testing this now. T-Mobile does not have any prepaid type data only plans, and AT&T's Go Phones (prepaid) plans have ridiculous data cost as spookfx noted.

AT&T is testing prepaid data now though. You need an AT&T SIM and the following web page to sign up. You can get an AT&T SIM at any of hundreds of AT&T locations, or on ebay. Once you have the SIM, go to the following web page to sign up. I have been told this is the only way to activate the SIM for prepaid data at this time. You cannot call AT&T or go to a store to get this service. Page is:

https://buyasession.att.com/sbd/unauth/InitiateSBD.action

Its still very expensive, but there's no other options as the cell companies are all geared toward postpaid plans with 2 year contracts. The only other option now is DataJack.com or Virgin Broadband2go, but you'll have to buy their modems for $100 first. Hope this helps....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Ik heb ook een Ierse SIM kaart van Vodafone, maar ik krijg het niet voor elkaar om goedkoop ste internetten, wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:16

Richard

Kuru Kuru Kururin

Qorne schreef op maandag 03 mei 2010 @ 19:45:
Ik heb ook een Ierse SIM kaart van Vodafone, maar ik krijg het niet voor elkaar om goedkoop ste internetten, wat doe ik verkeerd?
Je moet wel de live APN gebruiken en niet de Office APN

Ik heb er fijn gebruik van kunnen maken. Heb een Vodafone Ireland SIM nog liggen met E30 beltegoed en 600 Web-SMSjes in de maand gratis. Wegens een Nederlandse SIM is deze overbodig geworden. Dus als ik er iemand een plezier mee kan doen!

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
@richard wat wil je er voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Voor dit soort dingen moet je even een PM (Personal Message) versturen!

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 12:32

reuzekind

Ik geloof in GoT

Weet iemand hier of het ook mogelijk is om vanuit Nederland een Vodafone Ireland prepaid kaart op te waarderen met in Nederland gekocht beltegoed? En zo ja, is daar misschien een speciale procedure voor?

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

reuzekind schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:48:
Weet iemand hier of het ook mogelijk is om vanuit Nederland een Vodafone Ireland prepaid kaart op te waarderen met in Nederland gekocht beltegoed? En zo ja, is daar misschien een speciale procedure voor?
Dat kan, gewoon even bellen naar het nummer (wat in Nederland 1200 is), staat standaard op je SIMkaart in het telefoonboek. En aldaar kiezen in het menu voor "opwaarderen met topupvoucher" en dan kiezen voor "opwaarderen met foreign-voucher" en dat gaat dan gewoon werken.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderbz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-03-2022
Ik ben ook van plan om een Ierse vodafone SIM_kaart aan te schaffen, maar heb nog 1 vraag:
Wat gebeurt er na de 50MB op een dag? Wordt je dan afgesloten of moet je een extra euro betalen?
Indien je een extra euro moet betalen, betekend het dus ook dat je bijv 400MB kan verstoken op één dag, en dat dan vier euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Na 50MB wordt het een cent per KB. Oftewel, een MB wordt dan 10 euro. Niet aan te raden dus om er overheen te gaan!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Laatst online: 02-06 12:32

reuzekind

Ik geloof in GoT

Richard schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 15:37:
[...]

Dat kan, gewoon even bellen naar het nummer (wat in Nederland 1200 is), staat standaard op je SIMkaart in het telefoonboek. En aldaar kiezen in het menu voor "opwaarderen met topupvoucher" en dan kiezen voor "opwaarderen met foreign-voucher" en dat gaat dan gewoon werken.
Ik heb het zojuist geprobeerd. Bellen met 1741 vervolgens keuze 2 en dan weer keuze 2, Nederlandse opwaardeercode invullen, en dan hekje. Werkt perfect :)

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentinho
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-12-2021
Ik zal het gedeelte van België even wat aanpassen, er is namelijk iets voordeligers wat ik altijd zelf gebruik aangezien ik in Belgie woon.

België
Provider: BASE
Kosten: 10 euro voor 500MB aan data (30 dagen geldig)
Kosten simkaart: 15 euro waarvoor je 15 euro beltegoed krijgt.
APN: gprs.base.be
user/pass: base/base
De simkaart kan je in elke BASE shop, Phone House e.d. kopen, legitimatie is niet noodzakelijk. De simkaart moet vervolgens geactiveerd worden, dit staat duidelijk beschreven in de handleiding die wordt meegeleverd.
Vervolgens stuur je een sms met 'SURF10' naar 1912 en er wordt 10 euro van je beltegoed afgetrokken. Zodra je een sms bevestiging ontvangt is de internetbundel actief.
Als je ook nog wilt weten hoeveel data (en beltegoed) je over hebt, stuur dan een sms met 'consult' naar 1912

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

Nog een oplossing gevonden voor bellen in o.a. de USA; USSIM
Hier wat info met prijzen.
Hier de officiele site.

Rechtstreeks gekopieerd van de website:

...vanuit de VS kunt bellen vanaf EUR 0,07* per minuut naar meer dan 144 landen wereldwijd, waaronder Nederland en België. U kunt deze SIMkaart gebruiken in uw eigen mobiele telefoon tijdens uw verblijf in de VS.

De SIMkaart kost EUR30 en komt inclusief $10 beltegoed. Er zijn geen abonnementskosten en uw beltegoed vervalt nooit. U kunt uw beltegoed altijd online opwaarderen als u meer tegoed nodig heeft.

* Genoemde tarief is vanuit de USA naar vaste nummers. Voor gebruik in de Verenigde Staten dient u "US Calling" te activeren. De service fee voor bellen vanuit Amerika is EUR 0,36 per gesprek.

U kunt de SIMkaart aanvragen door ons een e-mail te sturen. Als u via AllesAmerika.com bestelt, ontvangt u een exclusieve extra korting van 5% op de aankoop. Na betaling zorgen wij dat de SIMkaart per post bij u afgeleverd wordt. (De verzendkosten zijn EUR 1,75 of aangetekend EUR 7,00.)

U kunt de SIMkaart ook rechtstreeks bestellen via USSIM. indien u bij het actie/kortingsbon-veld "allesamerika" invult ontvangt u 5% korting op de aankoop.
Heb nog een vraag uitstaan over de mogelijkheid, kosten en snelheid van dataverkeer...
Edit:
Dataverkeer is (nog) niet mogelijk met deze sim.
Een andere optie is deze, maar de prijzen voor data (GPRS T-Mobile) zijn 1,78 Euro per 100kb :(

Edit2:
kreeg een update door, blijkt toch wel dataverkeer mogelijk met de USSIM:
Yes - the SIM does offer a data service, which we are in the process of improving. Details of the current plan on offer are here: www.ekit.com/ekit/MobileInfo/Data

However, we are bringing out our next generation of SIM in June and this will offer data rates of US$2.50 per MB in the US as well.”
Als ik het goed begrijp komen ze in juni met een aangepast tariefstelsel;
nu kost 1MB in de USA $15, straks $2,50.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 198824 op 12-05-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
Als ik het goed begrijp, werkt die Ierse SIM niet in New York (Amerika) omdat er daar geen partner network is? Kan iemand dat bevestigen?

_/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door ck2000nl op 12-05-2010 09:29 ]

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
dentinho schreef op maandag 10 mei 2010 @ 01:48:
Ik zal het gedeelte van België even wat aanpassen, er is namelijk iets voordeligers wat ik altijd zelf gebruik aangezien ik in Belgie woon.
Wanneer gaat Base nou eindelijk naar 3G? Dat hing toch al een tijd in de lucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

ck2000nl schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 09:27:
Als ik het goed begrijp, werkt die Ierse SIM niet in New York (Amerika) omdat er daar geen partner network is? Kan iemand dat bevestigen?
Werkt sowieso wel, maar ga er zonder tegenbericht maar vanuit dat dat *niet* tegen het goedkope tarief zal zijn ;) * PowerFlower betaalt met Vodafone NL in de US gewoon €15/mb, en dat zal in dit geval niet anders zijn met de Ierse sim.

Ik krijg overigens in Juni van mijn werkgever een Blackberry, US abonnement op Tmobile -- en dat is dus $20 per maand voor onbeperkt data wereldwijd! Alleen, volgens mij kun je tethering daarmee wel vergeten tegen dat tarief :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

_/-\o_
Ik begrijp net van iemand die nu met z'n Ierse Vodafone-kaartje in Turkije is (waar geen partner network is) dat het ook in de VS gewoon zou moeten werken voor die 99 cent per dag.

Op http://www.vodafone.ie/vlive/internetmobile/faq lees ik:
What about roaming and Mobile Internet?
Vodafone Mobile Internet is the same price when roaming abroad as at home. The service will be accessible from any country where we have a 3G or GPRS roaming agreement.
Een 'agreement' is natuurlijk wat anders als een partnernetwerk. Zoals ik het interpreteer is: "werkt het, dan kost het die 99 cent". Ik kan het zelf helaas pas in augustus testen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Dat zou wel heel mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Dat maakt het wel heel breed ineens:
http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/roa_iete.shtml#SectU
AT&T 3g dus!
Dan heb je wereldwijd prima dekking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentinho
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-12-2021
Vandread schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 09:33:
[...]

Wanneer gaat Base nou eindelijk naar 3G? Dat hing toch al een tijd in de lucht?
3G van Base is sinds januari online, echter alleen in de steden Antwerpen en Gent. Uitrol van het netwerk verloopt niet heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
MartijnGizmo schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:10:
[...]

Ik begrijp net van iemand die nu met z'n Ierse Vodafone-kaartje in Turkije is (waar geen partner network is) dat het ook in de VS gewoon zou moeten werken voor die 99 cent per dag.

Op http://www.vodafone.ie/vlive/internetmobile/faq lees ik:

[...]

Een 'agreement' is natuurlijk wat anders als een partnernetwerk. Zoals ik het interpreteer is: "werkt het, dan kost het die 99 cent". Ik kan het zelf helaas pas in augustus testen... ;)
Die 'iemand' was ik :) In duitsland, belgie en Turkije getest, werkt perfect. Opwaarderen gaat jammer genoeg sinds kort niet meer via creditcard, maar moet je via NL beltegoed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

BaSsDruM schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:45:
[...]

Die 'iemand' was ik :) In duitsland, belgie en Turkije getest, werkt perfect. Opwaarderen gaat jammer genoeg sinds kort niet meer via creditcard, maar moet je via NL beltegoed doen.
Niet alleen Nederlands beltegoed las ik:
Countries you can use top up vouchers in

You can use local Vodafone top up vouchers (that you buy in shops) in the following countries:

* Australia - Vodafone
* Austria - Mobilkom
* Croatia - VipNet
* France - SFR
* Germany - Vodafone D2
* Greece - Vodafone
* Hungary - Vodafone
* Italy - Vodafone Omnitel
* Malta - Vodafone
* Netherlands - Vodafone
* Portugal - Vodafone
* Slovenia - SiMobil
* Sweden - Vodafone
* UK - Vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
@ basdrum Moet je iets smsen of werkt die 99 cent vanzelf en na 50mb tarief per mb, Of iets activeren /smsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
_/-\o_
Werkt dus wel ik zit as we speak in New York en kan de ierse Vodafone sim gebruiken op het T-Mobile netwerk.
Helaas wel alleen Edge netwerk...maar wel gewoon overal internet om te mailen,surfen en twitteren voor 99 cent per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
@Michel242186: een hele domme vraag, bellen in NY valt toch onder roaming? Het blijft natuurlijk een Ierse kaart met een Iers nummer...toch? Neem je dan 2 telefoons mee? 1 met een lokale simkaart en de andere om mee te surfen? O-) _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door ck2000nl op 18-05-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
saharoen schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:52:
@ basdrum Moet je iets smsen of werkt die 99 cent vanzelf en na 50mb tarief per mb, Of iets activeren /smsen.
Je moet het juiste apn ingeven: live.vodafone.com.
Username: vodafone
password: vodafone

Dan werkt het gewoon en betaal je maar 99 cent per dag, mits je onder die 50 mb blijft. Daarboven ga je zonder waarschuwing in 1x je gehele beltegoed erdoorheen blaffen, dus pas op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
ck2000nl schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 08:22:
@Michel242186: een hele domme vraag, bellen in NY valt toch onder roaming? Het blijft natuurlijk een Ierse kaart met een Iers nummer...toch? Neem je dan 2 telefoons mee? 1 met een lokale simkaart en de andere om mee te surfen? O-) _/-\o_
ik swap gewoon van simkaart...ik ga natuurlijk niet bellen met de ierse sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
@Michel242186: Duidelijk! Kan ik daar eenvoudig een plaatselijke prepaid simkaart aanschaffen dan? Noemen ze dat ook gewoon zo? Is zoiets al te koop op vliegveld Newark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
ck2000nl schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:41:
@Michel242186: Duidelijk! Kan ik daar eenvoudig een plaatselijke prepaid simkaart aanschaffen dan? Noemen ze dat ook gewoon zo? Is zoiets al te koop op vliegveld Newark?
T-mobile heeft prepaid simkaart voor 59 dollar waar je mee kan bellen/smsen en internetten bij AT&T heb je voor 20 dollar een prepaid data plan waarmee je 100mb kan verstoken.
Dan blijft natuurlijk de ierse sim de beste oplossing.

Geen idee of je dat al op het vliegveld kan aanschaffen...maar in manhattan zitten veel shops van at&t en T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 15:18
Vandread schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:48:
Het gaat dus over dit soort sim kaarten:

http://cgi.ebay.nl/Vodafo...ds_CV?hash=item414ee28c42

Die werkt ook gewoon in een umts/hdspa kaart? Ik neem aan van wel, suggesties welke?
Ik zoek er een die bulletproof is voor ouders die eigenlijk net te weinig van pc's snappen om behoorlijk wat instellingen te wijzigen, dus dat ik het hier kan instellen en gaan met die banaan!

Denk dat het een Huawei E220 word, wel wat ouder maar ik denk dat deze het makkelijkste werkt.
Ik ben niet zo bekend met ebay.
Wie weet waar ik op ebay nog zo ń iers simkaartje kan kopen, want bij de links van de aanbieders is de aanbieding afgelopen.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Niet online
hakuin schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:13:
[...]

Ik ben niet zo bekend met ebay.
Wie weet waar ik op ebay nog zo ń iers simkaartje kan kopen, want bij de links van de aanbieders is de aanbieding afgelopen.

Bij voorbaat dank!
Zoek even op de aanbieder iesim, die heeft er nog wel wat.

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:44

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Ik heb net een simkaart voor 12 pond binnengekregen van THE-SIM-KING-UK

Snelle leverling en goedkoper dan IEsim. :)

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
gertitombo schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 07:35:
Ik heb net een simkaart voor 12 pond binnengekregen van THE-SIM-KING-UK

Snelle leverling en goedkoper dan IEsim. :)
Ik ben niet zo bekend met ebay. Volgens de site hebben ze niets meer (als ik het goed begrijp).

Bij Isiem kost een smkaart met 50 cent tegoed en 600 smsjes (waar ik niks aan heb) met verzenden 30 euro. Dat vind ik een beetje prijzig.

In ieder geval allebei bedankt voor het reageren. Andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Aanmelden op EBay en dan e-mailen naar de verkoper! Even help lezen, is simpel :)

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

Ik heb dat ierse simkaartje nu ook binnen, maar hoe zit dat met het bijbehorende nummer, heb ik nergens kunnen vinden? In het boekje staat dat je moet registreren op de Vodafone website met je 06 nummer? Iemand die een kleine uitleg kan geven?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 198824 op 22-05-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
als het goed is heeft de verkoper dat al gedaan(voor mij tenminste)
zo niet hier registeren https://www.vodafone.ie/myv/services/login/index.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-05 11:54
Is hier niet een Ier in de house, die wat van die Vodafone kaartjes kan doorsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
Klaaz Vaak schreef op maandag 24 mei 2010 @ 21:53:
Is hier niet een Ier in de house, die wat van die Vodafone kaartjes kan doorsturen?
Yes, die zoek ik ook!

Ik heb een paar verkopers op ebay gemaild of ze nog ierse simkaartjes hadden, maar ik heb geen antwoord gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
hakuin schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:52:
[...]

Yes, die zoek ik ook!

Ik heb een paar verkopers op ebay gemaild of ze nog ierse simkaartjes hadden, maar ik heb geen antwoord gekregen.
En deze dan?!

http://cgi.ebay.nl/VODAFO...45f2dbf284#ht_2822wt_1139

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Veel te duur!! Mail THE-SIM-KING-UK op ebay. Dan betaal je maar rond 14,50 euro's!.

Hij antwoord vaak binnen 48 uren.
Succes.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-05 13:35
Kan iemand zijn ervaring met Turkse providers posten?
Ik weet zeker dat er meer mensen zijn die dit willen weten.

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
gertitombo schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:40:
Veel te duur!! Mail THE-SIM-KING-UK op ebay. Dan betaal je maar rond 14,50 euro's!.

Hij antwoord vaak binnen 48 uren.
Succes.
Bedankt voor de tip! Binnen 48 uur bericht.

Alleen kan ik niet betalen met paypal, omdat mijn gironummer 6 cijfers heeft en voor paypal heb je een gironummer met 7 cijfers nodig. :/
Paypal maar een mailtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361506

Hallo ben nw hier
ik heb inmiddels een iers simkaart gekocht en ontvangen, ik had nog een vodafone mobile connect data card van een vorig abonnement met uiteraard bijbehorende software(was nog geinstalleerd)
Vervolgens de nw ierse sim erin gestopt, maar niets geen verbinding, wat doe ik fout of vergeet ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Juiste AP instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AP?
ik heb de verkoper gemaild en die mailde terug dat ik een sim telephone card had ontvangen en geen data card. Wist niet dat hier verschil in zat, heb ik ook niet begrepen uit alle correspondentie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Er is geen verschil tussen spraak en data!!

Zelfde sim.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daar ben ik inmiddels ook achter, maar feit blijft dat de sim niet werkt in mijn vodafone mobile connect card als ik hem in mijn laptop steek. en inmiddels heb ik ook van de verkoper begrepen dat dit sim trucje dus ook alleen met een mobile telefoon werkt. Of is er een mogelijkheid waar ik nog niets van weet????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Dan moet je zeker wat verkeerd doen ;-)

1) Is je USB dongle niet gelocked
2) Staat je APN instelling goed?

APN: live.vodafone.com
GEBRUIKERS NAAM : vodafone
WACHTWOORD : vodafone

Bij mij werkt het super in telefoon en USB Dongle.
GT

[ Voor 0% gewijzigd door jamesbond007uk op 01-06-2010 20:01 . Reden: Typo ]

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

begrijp ik nu goed dat het wel mogelijk moet zijn om ipv in een mobiele telefoon ook met een laptop van de sim truck gebruik te kunnen maken voor die 99ct/50mb??
Hoe kan ik controleren om mijn Vodafone mobile connect datacard "gelockt" is?
En die procedure van APN? heb ik daar geen code voor nodig op die site (www.livevodafone.com)?
of is alleen het telnr genoeg? En ga ik daarvoor dan online met de mobiele tel of kan dat ook eerst met de laptop via een andere internettoegang?
Ik weet het veel(misschien wel erg domme) vragen, maar ja ik heb ook wel eens gehoord dat er geen domme vragen bestaan. Ben blij met elke goede hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ter verdere aanvulling: dit was wat ik als respons van de leverancier van de ierse sim terug gemaild kreeg:

[sub]Just send the card back with your name that is ok. Unfortunately it is virtually impossible to get a Vodafone Ireland data card, no one except Vodafone can supply one and in reality to get one you need an Irish address. If you are visiting Ireland you would need to go to a Vodafone shop for one.

I am sorry I can only supply cards suitable for mobile telephones and not data cards. The card I sent you was verified as activated with a test call at 14.29 on 28 May 2010. Most of my customers buy them for connecting to the internet through their phone at 99c day for 50MB daily usage in EU countries where vodafone parner networks exist. Once you use them with a laptop they will either not work or 50MB will be used within a few minutes so they are not suitable for laptop use.[/sub]
Pagina: 1 2 ... 55 Laatste

Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.