Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• stijnec1
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21-05 14:57
quote:
RickB schreef op maandag 16 juli 2018 @ 00:51:
Over een paar week zit ik in het mooie Frankrijk. Graag zou ik hier wel een verbinding met internet hebben. Nu kwam ik de aanbieding van Free.fr tegen: 100GB 4G voor €20 + €10-setup. Het lijkt erop dat ze bij onze verblijfplaats goede dekking hebben ( http://mobile.free.fr/couverture/ ) - dus die kans zou ik graag met beide handen aangrijpen. Ik vraag mij echter af:

- hoe kan er bij de automaten van Free betaald worden?
- welke gegevens heeft Free van mij nodig?

Hoop dat iemand hier ervaring heeft en mij kan voorzien van antwoorden :)

Fijne zomer.
-Rick.
je betaalt per creditcard en volgens mij heeft Free alleen je naam+emailadres nodig

• wesley2004
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17:01
quote:
stijnec1 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 08:54:
[...]

je betaalt per creditcard en volgens mij heeft Free alleen je naam+emailadres nodig
Idd credit card.
Ik had ook een account nodig.
Daar had ik adres voor nodig.
Postcode van plaats waar ik stond ingevuld en random straat.
Werkte prima.
Free beviel me prima. Dit jaar ga ik hem ook weer halen!
€30 voor drie weken goed internet is beter dan betalen op camping en dan bedroevende snelheid halen.

8x LG MonoX Neon 300wp --> 2400Wp

• driel24
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
quote:
wesley2004 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:02:
[...]

Idd credit card.
Ik had ook een account nodig.
Daar had ik adres voor nodig.
Postcode van plaats waar ik stond ingevuld en random straat.
Werkte prima.
Free beviel me prima. Dit jaar ga ik hem ook weer halen!
€30 voor drie weken goed internet is beter dan betalen op camping en dan bedroevende snelheid halen.
Volgens mij is Free nu ook voor Spanje reizigers interessant.
http://mobile.free.fr/fiche-forfait-free.html
Voorheen 5gb roaming.
Als ik het goed lees is het nu 25GB (wel 3G)

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• RadioAir
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 11:51
Klopt, niet alleen daarvoor maar ook bijvoorbeeld USA, daar heb je ook 25GB voor 20 euro + 10 euro setup fee.

Nog leuker is het in Frankrijk als je ook nog Free ADSL hebt, dan wordt de 4G sim namelijk onbeperkt. Heb deze oplossing ook weggezet bij kennissen, die genieten nu van 135Mbit down via 4G1800+2600 ipv 1,4Mbit via ADSL, die wordt alleen nog maar gebruikt voor de vaste lijn...

• pe0mot
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 03-05 10:56
quote:
RickB schreef op maandag 16 juli 2018 @ 00:51:
Over een paar week zit ik in het mooie Frankrijk. Graag zou ik hier wel een verbinding met internet hebben. Nu kwam ik de aanbieding van Free.fr tegen: 100GB 4G voor €20 + €10-setup. Het lijkt erop dat ze bij onze verblijfplaats goede dekking hebben ( http://mobile.free.fr/couverture/ ) - dus die kans zou ik graag met beide handen aangrijpen. Ik vraag mij echter af:

- hoe kan er bij de automaten van Free betaald worden?
- welke gegevens heeft Free van mij nodig?

Hoop dat iemand hier ervaring heeft en mij kan voorzien van antwoorden :)

Fijne zomer.
-Rick.
Aanrader, werkt prima hier.
Wel even controleren of je dekking hebt op je locatie via http://reseau.mobile.3g.free.fr/free-mobile-map.php
Automaat (staan in bijna elk dorp bij de sigarenboer) is niet echt handig, maar gewoon de 19,95 4G optie kiezen.
Google translate erbij en dan lukt het wel.
Creditcard, email adres en het adres van de camping/huis waar je zit is voldoende.
Sim kaart is niet herbruikbaar, dus je betaalt 29,99.

pe0mot wijzigde deze reactie 19-07-2018 09:34 (3%)

AVM 7490 met Telfort VDSL, T-Mobile met Oneplus 5T.

• Joostglas
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 04-05 00:17
Ik was begin juni in de Eifel in Duitsland, en tot mijn grote verbazing kon ik met mijn KPN sim roamen op Vodafone.de, nog nooit meegemaakt. Echter kon ik geen verbinding meer maken met Telekom.de. Dit is echt een groot nadeel, Vodafone.de is (in de Eifel in ieder geval) een heel stuk slechter dan Telekom. Hoop dat ze dit snel weer omdraaien want het is zeker geen verbetering.

Nu ik er aan denk kon ik in Tsjechië begin juni ook geen verbinding maken met T-Mobile CZ, maar wel met Vodafone CZ. Zie ik een patroon? :(

• Steven.w
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 18:58
quote:
Joostglas schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:51:
Ik was begin juni in de Eifel in Duitsland, en tot mijn grote verbazing kon ik met mijn KPN sim roamen op Vodafone.de, nog nooit meegemaakt. Echter kon ik geen verbinding meer maken met Telekom.de. Dit is echt een groot nadeel, Vodafone.de is (in de Eifel in ieder geval) een heel stuk slechter dan Telekom. Hoop dat ze dit snel weer omdraaien want het is zeker geen verbetering.

Nu ik er aan denk kon ik in Tsjechië begin juni ook geen verbinding maken met T-Mobile CZ, maar wel met Vodafone CZ. Zie ik een patroon? :(
Daar lijkt inderdaad een patroon in te zitten. Vorige maand in Oostenrijk kon ik met A1 (Vodafone?) verbinden, maar niet met T-Mobile A. Onderweg in Duitsland meen ik wel zowel Vodafone.de als Telekom.de gezien te hebben, terwijl voorheen roamen op Vodafone-netwerken niet ging met een KPN abonnement.

• RadioAir
Vreemd. Begin april kon ik nog op T-Mobile CZ en (veel belangrijker voor mij) O2-CZ. Vodafone CZ ging niet. In Oostenrijk kon ik ook voor de nieuwe roaming tarieven alleen op A1 en 3.

Overigens eind april nog in Duitsland geweest, ook toen gewoon Telekom.de 4G. Hoop niet dat ze daarmee stoppen, dan gaat de dekking enorm achteruit...

SFR France ging altijd wel voor zover ik me kan herinneren met KPN.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thijs?
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 18:56
quote:
Thijs? schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:41:
[...]

Daar ga ik volgende maand heen. Op 200m afstand zit een T-Mobile shop waar ik van plan ben een “Internet prepaid card” te halen voor 499 MKD (https://www.telekom.mk/new-number.nspx). Voor circa €8,30 heb je 5GB internet. Hoe het bereik en de snelheid is kan ik dus nog weinig over zeggen, ik hoor graag je ervaringen :+
Inmiddels paar dagen ervaring hier in Ohrid, Macedonië. Heel de omgeving goed 4G ontvangst, speedtest ongeveer 20 Mbit. Als je teruggaat op 3G gaat het tot ongeveer 5 Mbit. We zijn een dag naar Albanië geweest en ook daar (heel apart) overal goed bereik op T-Mobile Macedonië, in verlaten dorpjes met koeien op de straat wel 4G :+

De T-Mobile shop heeft het kaartje in m’n iPhone gestopt en de boel ingesteld en geactiveerd, dus ook dat is geen probleem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
4g zie je wel in meer landen prima. Vooral de landen die wat later pas ‘uptodate’ werden hebben het in 1x goed kunnen doen

In Duitsland heb ik vaak edge, of 4G. T 3G Netwerk lijkt wel een stuk beperkter.

In Polen vrijwel overal 4G. Ik zit nu in wit rusland, ook overal 4G. Ook in dorpjes waar asfalt onbekend is en een roestende lada of gaz het vervoermiddel is..

Lokale sim (mtc) 7 roebel (3 euro ofzo) voor 1gb, 18 roebel voor onbeperkt

Acties:
  • +2Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 17:35
In Rusland is MTS vaak het goedkoopst voor data en bellen, voor ~€7 pakket met 5GB internet en 500 belminuten en onbeperkt sms. In Moskou binnen MKAD werkt het allemaal perfect. Echter, signaalsterkte valt soms tegen en zodra je Moskou uitgaat de regio/oblast in vaak wisselingen tussen 4G, 3G(HSDPA of UMTS), of soms zelfs 2G(EDGE, soms GPRS). Met 2G heb je vaak geen dataverkeer of vrije spraaklijnen. 3G is over het algemeen wel bruikbaar, maar verwacht niet meer dan hooguit enkele honderden kilobits. Gebruik van tethering is mogelijk afhankelijk van tariefplan.

Megafon heeft het beste bereik maar is wel duurder(vergelijkbaar als KPN bij ons). Zowel binnen als buiten stadsgrenzen vaak goed 4G. Daarbuiten ook 4G maar trager want in buitengebieden wordt vaak Yota(MVNO op Megafon netwerk) gebruikt voor internet in recreatiegebieden en buitenhuizen. Afhankelijk van het ingestelde tarief zit onbeperkt verkeer voor Whatsapp, Viber, Telegram, e.a. messengers standaard inbegrepen.

Simsim(MVNO op Beeline netwerk) is aanrader voor goedkoper internationaal bellen en goedkopere kleine databundels. Echter, volgens klantenservice is roaming uitgeschakeld. Werkt dus alleen in Moskou en regio en simkaart activeren kan dus ook alleen daar.

Yota is MVNO op Megafon netwerk. Oudere simkaarten hebben tarieven op basis van internetsnelheid(~€12/mnd voor maximale snelheid op 4G in Moskou en regio), dataverkeer altijd onbeperkt. Sinds kort zijn het beperkte databundels met altijd maximale snelheid en belminuten. Simkaarten voor laptop en tablet hebben nog wel onbeperkt dataverkeer, kosten ~€20,00 indien je maximale snelheid wilt. Ook mogelijk om internet te activeren voor 2 uur of 1 dag met maximale snelheid.

MTS is momenteel de enige die zonder belachelijk hoge tarieven of zelfs binnen bundel gebruik toestaat op de Krim. Bij de anderen heb je kans dat je enorm veel extra geld kwijt bent aan extra roaming bundels of dat je Russische simkaart niet eens werkt.

Probeer bij elke provider zoveel mogelijk de extra's(doorschakelingen, muziek bij ringtone, etc) uit te schakelen die standaard bij activering van simkaart aan worden gezet, anders raak je daar per dag een bedrag van je tegoed aan kwijt.

Er wordt bij zowat alle providers gebruik gemaakt van throttling van p2p- en tetherverkeer, afhankelijk van geselecteerd tarief.

Tarieven verschillen per provider per gebied / provincie. De ene bundel die in Moskou bestaat, kan in Sint-Petersburg niet geldig zijn.

Ga je op doorreis door het land, dan is het vaak beter om simkaarten van meerdere grote providers mee te nemen. Dit komt doordat niet alle providers in elk gebied signaal leveren. Ook is bel en internettarief vaak afhankelijk van het gebied waar je je bevindt en in welk gebied je de simkaart gekocht hebt.

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:06
quote:
RadioAir schreef op maandag 16 juli 2018 @ 20:20:
Nog leuker is het in Frankrijk als je ook nog Free ADSL hebt, dan wordt de 4G sim namelijk onbeperkt. Heb deze oplossing ook weggezet bij kennissen, die genieten nu van 135Mbit down via 4G1800+2600 ipv 1,4Mbit via ADSL, die wordt alleen nog maar gebruikt voor de vaste lijn...
Werkt die SIM ook in een 4G-router? Jammer dat Free nog geen 4G/DSL hybride oplossing heeft, daar zou ik graag wat extra voor betalen ivm de hondsberoerde upload van DSL.

specs

• RadioAir
Ja hoor, bij die kennissen zit ‘ie in een Huawei B525s-23a!

• Dreamvoid
Het is wel onzinnig eigenlijk - ik zou graag mijn DSL lijn compleet de deur uit doen voor een pure 4G oplossing, maar ik krijg geen unlimited data van Free zonder een 25 euro p/m DSL lijn. En zodra ik dat DSL abo dan neem, dan staat die Freebox DSL router permanent stof te happen omdat ik dan alles over de (10x snellere) 4G router laat lopen, erg inefficient allemaal.

Het wachten is totdat het kwartje bij Free valt en ze een ~35 euro pm hybride 4G/DSL abonnement met multipath bonding/load balancing leveren. Er zijn geruchten dat over een maand of twee de Freebox v7 dit gaat krijgen.

specs

• Steven.w
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 18:58
quote:
Dreamvoid schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 10:04:
Het is wel onzinnig eigenlijk - ik zou graag mijn DSL lijn compleet de deur uit doen voor een pure 4G oplossing, maar ik krijg geen unlimited data van Free zonder een 25 euro p/m DSL lijn. En zodra ik dat DSL abo dan neem, dan staat die Freebox DSL router permanent stof te happen omdat ik dan alles over de (10x snellere) 4G router laat lopen, erg inefficient allemaal.

Het wachten is totdat het kwartje bij Free valt en ze een ~35 euro pm hybride 4G/DSL abonnement met multipath bonding/load balancing leveren. Er zijn geruchten dat over een maand of twee de Freebox v7 dit gaat krijgen.
Vergeet niet dat het 4G-netwerk weliswaar veel sneller is, maar de capaciteit is verhoudingsgewijs zeer beperkt. Als iedereen de 4G-verbinding vol gaat gebruiken, gaat de maximumsnelheid ver teruglopen. Per zendmast is maar een beperkt spectrum aan bandbreedte beschikbaar wat elke gebruiker op die mast moet delen met elkaar. Het lijkt dan ook inefficiënt, maar ze willen voorkomen dat iedereen 4G als vervanging van vast internet gaat gebruiken.

• Dreamvoid
Yep, daarom doen alle providers ook eerst een postcode check, zo kunnen ze mondjesmaat mensen toelaten per zendmast. En met de komst van hybride ADSL/4G abonnementen (nog niet in Frankrijk maar wel in Zwitserland, Nederland, Oostenrijk etc) kunnen ze het nog beter afregelen, dan heb je in elk geval de vaste lijn als minimum fallback.

Dreamvoid wijzigde deze reactie 26-07-2018 15:40 (13%)

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joostglas
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 04-05 00:17
quote:
Joostglas schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:51:

Twee dagen terug in Duitsland, kon wel weer gewoon op Telekom.de gelukkig.

In Litouwen met KPN sim kon ik op Telia en Tele2 4G ontvangen, Bite alleen 3G.

Letland lukte 4G over LMT wel, Tele2 weet ik nit zeker. Bite niet geprobeerd.

Estland kan ik alleen op 4G van Telia, Tele2 kom ik alleen maar op 2G en Elisa lukt helemaal niet.

Alle netwerken in de Baltische Staten zijn wel erg goed, om de paar kilometer staat er een kleine radiomast van 50 à 60 meter, waardoor je praktisch overal 4G hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15:49

coelho

VanTheManFan

In Kroatië heb ik tijdens mijn 3 weken vakantie 3 pakketjes T-Hrvatska (T-mobile) gekocht. Ze bieden een tourist sim aan voor 85 kuna, zo'n 11/12 euro, welke je een onbeperkte 4g dekking geeft (en op de terugreis naar huis zo'n 3GB in het buitenland) en welke roaming/mifi toestaat. Ik ben tot 50GB gegaan in een week en heb geen geknepen verbinding ervaren. Het lijkt dus inderdaad aardig onbeperkt te zijn.

Op zich zou je ze na een week moeten kunnen opwaarderen, maar dat bleek lastiger gezegd dan gedaan. Via een website met credit card 70 kuna overgemaakt, maar omdat mijn mifi gedurende die tijd aan stond heeft hij dit direct als tegoed gezien en was het tegoed tegen een buitensporig tarief al binnen een kwartier weg, nog voordat ik het voor elkaar kreeg om op een website aan te geven dat ik wilde verlengen. Na een telefoontje met de helpdesk bleek dat ik de simkaart volledig had moeten uitschakelen en dat deze na het verlengen pas 24 uur later weer aangezet mag worden.

De gouden tip is dus wat mij betreft: koop gewoon zoveel simkaartjes als je weken wilt overbruggen. Het scheelt je 2 euro per week en een hoop frustratie.

• pa3fap
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 07-03 19:03
Ik ga volgende week en mijn bedoeling is om ook een simkaart te kopen bij tmobile. Maar hoe gaat het dan met Whatsapp, krijg je dat de berichten nog binnen ?
Graag je ervaring
quote:
Thijs? schreef op maandag 23 juli 2018 @ 20:26:
[...]

Inmiddels paar dagen ervaring hier in Ohrid, Macedonië. Heel de omgeving goed 4G ontvangst, speedtest ongeveer 20 Mbit. Als je teruggaat op 3G gaat het tot ongeveer 5 Mbit. We zijn een dag naar Albanië geweest en ook daar (heel apart) overal goed bereik op T-Mobile Macedonië, in verlaten dorpjes met koeien op de straat wel 4G :+

De T-Mobile shop heeft het kaartje in m’n iPhone gestopt en de boel ingesteld en geactiveerd, dus ook dat is geen probleem.

• Bulldock
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 18:57
quote:
pa3fap schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 12:44:
Ik ga volgende week en mijn bedoeling is om ook een simkaart te kopen bij tmobile. Maar hoe gaat het dan met Whatsapp, krijg je dat de berichten nog binnen ?
Graag je ervaring

[...]
Ik vond het handiger om een extra phone mee te nemen voor de us sim. Puur voor informatie onderweg en navigatie (wel vooraf gedownload op maps). En dan gewoon op de eigen telefoon blijven whatsappen als er wifi is.
-Edit: dacht dat ik in usa topic zat. Maar misschien heb je er wat aan -

Bulldock wijzigde deze reactie 05-08-2018 14:31 (6%)

• prijk
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
quote:
Graag je ervaring
Whatsapp blijft gewoon werken met een andere simkaart. Niet iets gaan veranderen in Whatsapp! Na afloop je NL simkaart terug en wederom blijft alles gewoon werken.

• Thijs?
  • Laatst online: 18:56
Ja, dat is precies de ervaring die ik ook had: WhatsApp herkent dat je een ander nummer hebt en vraagt of je je daarop wilt 'aanmelden'. Maar dat hoeft niet, je kan gewoon je NL nummer blijven gebruiken, dat werkt gewoon. Als je Facetime gebruikt (van Apple): daar veranderd je nummer wel mee. Als je dus iemand belt zien ze je buitenlandse nummer (en nemen ze mogelijk niet op :+)

• driel24
  • Nu online
Groot nadeel van Europa roaming.
Ik mag als Vodafone klant, alleen op het Vodafone netwerk registreren. Is op mijn plekje het allerslechtste netwerk.... speedtest starten lukt niet eens.

• magicturbo
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 11-05 23:52
quote:
driel24 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 19:33:
Groot nadeel van Europa roaming.
Ik mag als Vodafone klant, alleen op het Vodafone netwerk registreren. Is op mijn plekje het allerslechtste netwerk.... speedtest starten lukt niet eens.
Je kunt gewoon handmatig een ander netwerk proberen. Dat doe ik ook regelmatig in het buitenland, soms zijn wel meerdere pogingen nodig. Vodafone heeft in bijna elk land overeenkomsten met meerdere providers, meestal alle beschikbare, maar niet altijd, zelden kun je alleen Vodafone gebruiken.

• driel24
  • Nu online
Movistar, orange, yoigo. Niets werkt....

driel24 wijzigde deze reactie 05-08-2018 20:09 (8%)

• RadioAir
Huh? Op Movistar (niet Mobistar, da’s België) zou je prima moeten kunnen met Voda NL..

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19:45
quote:
driel24 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 19:59:
Movistar, orange, yoigo. Niets werkt....
APN goed staan? Staat data roaming op je toestel aan?

• driel24
  • Nu online
quote:
zacht schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 20:18:
[...]

APN goed staan? Staat data roaming op je toestel aan?
Roaming staat aan.... anders kan ik niet op Vodafone es

• driel24
  • Nu online
Na vijf keer opnieuw met movistar proberen komt hij er ineens wel op!

Bedankt voor de tip

• pa3fap
Bedankt voor de info . 15Gb voor nog geen €25 in macedonië. Als ik een travel &surf pas moet kopen dan betaal ik €25 voor 1Gb .
Tel uit je winst 😀
quote:
prijk schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:23:
[...]

Whatsapp blijft gewoon werken met een andere simkaart. Niet iets gaan veranderen in Whatsapp! Na afloop je NL simkaart terug en wederom blijft alles gewoon werken.

• Bolk
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik heb de afgelopen dagen ook continu problemen met roaming (Vodafone abonnement). In Duitsland, België en Turkije werkt het bij registratie een paar seconden. Daarna valt de dataverbinding weg en moet ik me opnieuw registreren op het/een netwerk om weer een paar seconden internet te hebben. Redelijk vervelend, speelt nu een week ofzo...

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Dreamvoid
quote:
Je (Nederlandse) telefoonnummer is enkel je Whatsapp gebruikersnaam en wordt gebruikt voor de eenmalige koppeling app-aan-toestel, met een US sim/dataverbinding erin werkt je Nederlandse whatsapp gewoon door.

specs

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 13:10
quote:
Bartjeee schreef op maandag 4 januari 2016 @ 02:38:
Heeft iemand recente ervaring met een global oplossing zoals Keepgo of MaxRoam?
Maxroam stopt ermee:
quote:
Please note that as of September 10th MAXROAM services will no longer be in operation.
SIM card purchases will be disabled on 8th August and any SIM cards purchased prior to this date can be registered until 15th August.

MAXROAM services will continue as normal until September 10th and so, should you have any upcoming trips planned in this time please be assured you can continue to recharge your SIM, purchase bundles and enjoy connectivity at low costs. Features such as automatic top up and local numbers have now been disabled due to this shut down approaching.

We would encourage people to make use of any credit balance on their accounts prior to the cessation of service. Any outstanding balance on accounts will be addressed at the time of cessation and actioned in accordance with our updated T&Cs
Link: https://www.maxroam.com/

• julius007
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14:48
quote:
coelho schreef op maandag 30 juli 2018 @ 23:26:
In Kroatië heb ik tijdens mijn 3 weken vakantie 3 pakketjes T-Hrvatska (T-mobile) gekocht. Ze bieden een tourist sim aan voor 85 kuna, zo'n 11/12 euro, welke je een onbeperkte 4g dekking geeft (en op de terugreis naar huis zo'n 3GB in het buitenland) en welke roaming/mifi toestaat. Ik ben tot 50GB gegaan in een week en heb geen geknepen verbinding ervaren. Het lijkt dus inderdaad aardig onbeperkt te zijn.

Op zich zou je ze na een week moeten kunnen opwaarderen, maar dat bleek lastiger gezegd dan gedaan. Via een website met credit card 70 kuna overgemaakt, maar omdat mijn mifi gedurende die tijd aan stond heeft hij dit direct als tegoed gezien en was het tegoed tegen een buitensporig tarief al binnen een kwartier weg, nog voordat ik het voor elkaar kreeg om op een website aan te geven dat ik wilde verlengen. Na een telefoontje met de helpdesk bleek dat ik de simkaart volledig had moeten uitschakelen en dat deze na het verlengen pas 24 uur later weer aangezet mag worden.

De gouden tip is dus wat mij betreft: koop gewoon zoveel simkaartjes als je weken wilt overbruggen. Het scheelt je 2 euro per week en een hoop frustratie.
Ik koop die kaartjes ook altijd gewoon bij de tisak (kiosk). Tip: Activeer je kaart niet in de avond,want dat telt hij als een hele dag. Meest optimale is na 12 uur in de nacht te activeren. Zon kaartje kost maar 11 euro per week, en je kan er inderdaad gelijk 2 kopen. 4g is inderdaad geheel onbeperkt. Ik heb in 1 week 100 GB gehaald (veel gestreamd en laptop eraan gehangen) T-Mobile is in dit geval de beste keus, beste netwerk en als je mifi 4g+ ondersteund werkt hij bijna overal op volledige snelheid.

• pa3fap
bedankt , ik ga het uitproberen in marcedonie !
quote:
Dreamvoid schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:14:
[...]

Je (Nederlandse) telefoonnummer is enkel je Whatsapp gebruikersnaam en wordt gebruikt voor de eenmalige koppeling app-aan-toestel, met een US sim/dataverbinding erin werkt je Nederlandse whatsapp gewoon door.

• Dommels2010
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 18:44
Goedemorgen, weet iemand of MVNO's, zoals bijvoorbeeld Telfort, Simyo, Simpel en Ben, automatisch gebruik kunnen maken van de roaming-partners van het netwerk waar zij in Nederland gebruik van maken.
Zo ja, kan er dan ook automatisch gebruik worden gemaakt van 4G in het buitenland als die afspraak er is tussen bijvoorbeeld KPN of T-Mobile met buitenlandse roaming-partners?

• Ener103
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 19:30
Vietnam.
In dit forum en op internet verschillende verhalen gelezen over welke provider en waar aan te schaffen: wel/geen registratie/ niet werkende bundels na een paar dagen/ verschillende bedragen voor dezelfde bundel, etc.

Er zijn verschillende aanbieders en wat ik zoal las op internet hebben de Viettel (overheid) en Vinaphone de meeste dekking. In Hanoi ben ik naar een locale Viettel winkel gegaan en stond nog geen stap binnen werd aan mij gevraagd: Sim-card? Yes, ok ga naar die balie. Er waren nog meer buitenlanders en er lag een A4 met de bundels. Data only en Spraak/Data. Ik had alleen data nodig en heb gekozen voor 30dagen unlimited voor VND300.000. Dat is ongeveer 12,00euro. Data only was alleen op 3G. Voor mij snel genoeg. Data/Spraak was wel op 4G maar die had geen unlimited data en de prijzen lagen ietwat hoger. Sim-kaart wordt ter plekke in je toestel gedaan en getest. Binnen 10min weer buiten.
Ik had een oud toestel meegenomen die als hotspot werd gebruikt. Ook dit gaf geen problemen

Bij mij werd niet om een registratie gevraagd en ik ben van noord naar zuid gereisd en tijdens mijn reis overal goede verbinding voor de hele periode.

• pa2ra
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19-05 19:14
quote:
Dommels2010 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:27:
Goedemorgen, weet iemand of MVNO's, zoals bijvoorbeeld Telfort, Simyo, Simpel en Ben, automatisch gebruik kunnen maken van de roaming-partners van het netwerk waar zij in Nederland gebruik van maken.
Zo ja, kan er dan ook automatisch gebruik worden gemaakt van 4G in het buitenland als die afspraak er is tussen bijvoorbeeld KPN of T-Mobile met buitenlandse roaming-partners?
Dat hoeft niet standaard zo te zijn. In wezen koopt een MVNO netwerkdekking, ook in NL. Dus het is niet automatisch zo dat Ben in alle landen waar T-mobile 4G ingekocht heeft, ook 4G biedt.

Overigens viel ons in Zweden op dat zowel T-mobile sim als Ben beiden gewoon 4G hadden. Maar ja... dat is niet gegarandeerd.

• Dommels2010
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 18:44
Okee, dank voor je reactie!

• ErikRo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18-05 18:43
Ik heb kpn en dat is sinds het gratis is een drama in Duitsland. Ik heb nu een tweede sim erbij genomen van Vodafone prepaid voor een maand. En ben er blij mee want nu in Hildesheim op festival geen verbinding ik schakel naar voda dualsim is wel fijn dan en alles komt weer aan en wordt verzonden.
Zelfde gezeik had ik vorig jaar ook in Keulen vandaar dat ik een tweede provider keek. Al ging het dit jaar beter waar vorig jaar nog twee dagen zonder verbinding zat. Voda was de betaalbaarste en zat zelf ook in DL vandaar dat ik deze keuze maakte
Kpn mag dan wel goed zijn in NL in DL bakken ze er weinig van. Al worden ze wel wat beter heb ik idee

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19:43
quote:
ErikRo schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 15:54:
Ik heb kpn en dat is sinds het gratis is een drama in Duitsland. Ik heb nu een tweede sim erbij genomen van Vodafone prepaid voor een maand. En ben er blij mee want nu in Hildesheim op festival geen verbinding ik schakel naar voda dualsim is wel fijn dan en alles komt weer aan en wordt verzonden.
Zelfde gezeik had ik vorig jaar ook in Keulen vandaar dat ik een tweede provider keek. Al ging het dit jaar beter waar vorig jaar nog twee dagen zonder verbinding zat. Voda was de betaalbaarste en zat zelf ook in DL vandaar dat ik deze keuze maakte
Kpn mag dan wel goed zijn in NL in DL bakken ze er weinig van. Al worden ze wel wat beter heb ik idee
T-Mobile is ook een aanrader, had als 2e simkaart eerst Vodafone (prepaid). Maar ben overgestapt naar T-Mobile prepaid en de dekking vind ik persoonlijk beter in afgelegeren dorpen (roamt dan op Telekom), had vaker 4G dan op Vodafone.

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10:15
quote:
Dommels2010 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:27:
Zeker niet. Mijn vrouw heeft een tijdje 88 Mobile gebruikt. Zie hier de groene vinkjes. Viel dus nogal tegen. In NL op T-Mobile. Klopte trouwens niet altijd. Soms wel verbinding met een netwerk in het buitenland, waar geen vinkje op die pagina stond.

Napsju wijzigde deze reactie 12-08-2018 17:56 (8%)

Lekker!

• ErikRo
quote:
dutchnltweaker schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:34:
[...]

T-Mobile is ook een aanrader, had als 2e simkaart eerst Vodafone (prepaid). Maar ben overgestapt naar T-Mobile prepaid en de dekking vind ik persoonlijk beter in afgelegeren dorpen (roamt dan op Telekom), had vaker 4G dan op Vodafone.
die wilde ik eerst totdat ik zag in de kleine lettertjes dat ze alles op 100kb afronden, oh het is zelfs 200kb zie ik. Dan ga je wel snel door je 1000 mb. Dus toen werd het maar Voda.

ErikRo wijzigde deze reactie 12-08-2018 19:28 (4%)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19:45
Heeft er iemand recent nog ervaringen met Nieuw-Zeeland? Ik lees eerder in dit topic dat een Sparks of Vodafone prepaid-sim het handigst is, klopt dat nog?

• dutchnltweaker
quote:
ErikRo schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 18:16:
[...]
die wilde ik eerst totdat ik zag in de kleine lettertjes dat ze alles op 100kb afronden, oh het is zelfs 200kb zie ik. Dan ga je wel snel door je 1000 mb. Dus toen werd het maar Voda.
Gebruik meestal de onbeperkt bundel, trouwens heb nog niet een erge afwijking meegemaakt dus valt wel mee O-) .
Btw hier staat 1kb vermeld: https://www.simonlycheck.nl/afronden-dataverbruik-sim-only/

dutchnltweaker wijzigde deze reactie 12-08-2018 20:55 (9%)

• ErikRo
quote:
dutchnltweaker schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:54:
[...]

Gebruik meestal de onbeperkt bundel, trouwens heb nog niet een erge afwijking meegemaakt dus valt wel mee O-) .
Btw hier staat 1kb vermeld: https://www.simonlycheck.nl/afronden-dataverbruik-sim-only/
Die mag zijn site dan wel eens updaten dit riekt naar oplichting.

https://community.t-mobil...-200kb-298733/index1.html

Ik koop overigens steeds een maandbundel van 1 GB als er weer eens een festival weekend aankomt in DL. Voda verdubbeld hem de laatste tijd.

ErikRo wijzigde deze reactie 12-08-2018 23:27 (12%)

• Mozart
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:36
Afgelopen maand heb ik gebruik gemaakt van een 2GB bundel van Roam Mobility voor gebruik in de US. Ik zat in Florida en had prima dekking en had verbinding via het T-Mobile netwerk.
De volgende keer ga ik denk ik voor een T-Mobile SIM via e-bay (is hier wel vaker genoemd) met unlimited data. Het 2GB plan wat ik had was toch wel vrij snel erdoor.

PSN: PcDCch

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 15:22
Tip voor Roemenië: Orange heeft een actie met 5GB + 30 GB GRATIS voor 5 euro. Je kunt de bundel 30 dagen gebruiken. Op 4G+. Was een super verbinding. Van Boekarest tot Constanta in de trein verbinding gehad. Zelfs in Fetesti!

• magnifor
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19:13
Over een week ga ik naar de USA, begin in Youngstown in Ohio en ga ik op mijn gemak naar NY. Zijn er paketten met MiFI + 4GB internet voor rond de 50 dollar?

Anders heb je bij T-Mobile 6GB voor 25 dollar + 10 dollar Sim, heb een Nederlandse iPhone 6s. Hoe is het bereik met T-Mobile in Ohio en New York icm een Nederlandse iPhone 6s?

Of zijn er andere alternatieven? Ik heb gelezen over een Three simkaart maar ben bang met een week te gaan wel erg krap wordt betreft levertijd.

• pa3fap
ik heb een lokaal kaartje gekocht bij een tmobile winkel in macedonie, en ja hoor het werkte prima !
toen ik terug kwam in nederland werkte alles ook weer normaal op mijn eigen simkaart
bedankt voor de info

• harmentiem
  • Laatst online: 20-05 21:10
quote:
pa2ra schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:18:
[...]

Dat hoeft niet standaard zo te zijn. In wezen koopt een MVNO netwerkdekking, ook in NL. Dus het is niet automatisch zo dat Ben in alle landen waar T-mobile 4G ingekocht heeft, ook 4G biedt.

Overigens viel ons in Zweden op dat zowel T-mobile sim als Ben beiden gewoon 4G hadden. Maar ja... dat is niet gegarandeerd.
Geld ook voor Spanje, met Ben en Simpel gewoon 4g bij Movistar en orange
Youfone had ook 4g in Spanje op movistar

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
zacht schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 19:25:
Heeft er iemand recent nog ervaringen met Nieuw-Zeeland? Ik lees eerder in dit topic dat een Sparks of Vodafone prepaid-sim het handigst is, klopt dat nog?
@zacht Yep. Ik heb die ruim twee weken terug op Auckland airport gekocht.

Prijzen vergelijkbaar:
1 GB met bellen en SMS (gebruik ik beiden niet echt): NZD 29 (€17)
2 GB met bellen en SMS (gebruik ik beiden niet echt): NZD 39 (€23)
3 GB met bellen en SMS (gebruik ik beiden niet echt): NZD 49 (€29)
Voor een maand (kan 4 weken zijn).

Belangrijk verschil: bij Sparks kan je makkelijk data bijkopen, bij Vodafone moet ik de data eerst opmaken volgens de winkel, en dan moest het soort prepay worden omgezet, of het was NZD 20 per GB. Bereik was vergelijkbaar in Auckland, Queenstown en Dunedin.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19:04
Mijn vader gaat binnenkort een paar weken door India rondtrekken en vroeg mij om advies. Hij heeft een 4G mifi die eerder ook met succes in Griekenland en Marokko gebruikt is. Maar India is allemaal net even iets ingewikkelder als ik het hier zo lees.

Nu kwam ie zelf met wat shops waar je hier in NL al een simkaart zou kunnen bestellen, zoals deze en deze. Maar hoe betrouwbaar is dat?

Ik kwam ook nog een aanbieder tegen die aangaf alleen via 4G te werken. Dat is op zich prima (want 4G mifi), maar ik kan me niet voorstellen dat de 4G dekking net zo wijdverspreid is als 3G dekking.

• elinx
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 16:49
quote:
posttoast schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:38:
Mijn vader gaat binnenkort een paar weken door India rondtrekken en vroeg mij om advies. ........
Ik kijk altijd hier voor eventuele mogelijkheden en dekking van de diverse providers in de diverse landen.

• prijk
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
quote:
posttoast schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:38:
Mijn vader gaat binnenkort een paar weken door India rondtrekken en vroeg mij om advies. Hij heeft een 4G mifi die eerder ook met succes in Griekenland en Marokko gebruikt is. Maar India is allemaal net even iets ingewikkelder als ik het hier zo lees.

Nu kwam ie zelf met wat shops waar je hier in NL al een simkaart zou kunnen bestellen, zoals deze en deze. Maar hoe betrouwbaar is dat?
Hoe betrouwbaar dat is weet ik niet, maar ik weet wel dat het geen probleem is om in India een lokale simkaart aan te schaffen. Stap een airtel-shop (een officieel filiaal) binnen en ze helpen je verder. Ga niet naar een van de ontelbare vage telefoonwinkeltjes die van alles verkopen, die zijn vooral voor het opwaarderen van bestaande prepaidkaarten. Je moet een kopie van je paspoort, kopie van je e-visa en een pasfoto meenemen. Tot voor kort moest je ook nog een verklaring van je hotel hebben dat je er logeerde, maar dat is afgeschaft, lijkt het.

• gold_dust
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 19:20
Ik ben naar het buitenland (wel EU) verhuisd en had consequent geen mobiel internet en ook de meeste spraakoproepen kwamen niet door met mijn Nederlandse sim kaart (zakelijk Hollandsnieuwe contract). Van alles geprobeerd zoals andere providers kiezen. Uiteindelijk heb ik op advies van de Hollandsnieuwe website een soft reset van m'n iPhone gedaan en opeens zijn alle verbindingsproblemen weg. Zo simpel kan het zijn. Maar afwachten of het zo goed blijft werken. Is dit een bekend probleem?

In de Duitse stad waar ik veel heen ging had ik trouwens nooit problemen.

• menzo
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 19:37
Heeft iemand ervaring met een prepaid simkaart op Mauritius.

Ik heb my.t en Emtel gevonden. Je kan voor ongeveer 11euro 5GB aan data krijgen. Alleen weet misschien een van jullie of je op het vliegveld al een SIM kaart kan kopen?

https://www.myt.mu/mobile/mob-int-prepay-packages
https://www.emtel.com/mobile-internet

• Ouweh
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 26-12-2018
Hi, vraagje, ga binnenkort naar Portugal, 4 maanden later naar IJsland dan weer naar Spanje.
Ik zoek dus een prepaid kaartje voor in mijn TPlink mifi ding.
En dan een kaartje die het in al die landen doet, voor weinig. Tis voor internet/ data only en het liefst ook makkelijk te updaten als het tegoed op is.
Zal vast bestaan maar ik zie door de zendmasten het internet niet meer.
Wie kan mij iets aanraden?

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10:15
Napsju schreef op zondag 7 januari 2018 @ 15:04:
SINGAPORE

Deze StarHub prepaid heb ik onlangs getest in Indonesië en Maleisië waar een lokaal kaartje kopen eigenlijk goedkoper is, maar ook in Japan en China. In CN en JP is het vrijwel onmogelijk gebleken om als toerist een betaalbare data oplossing te kopen. In China zit je dan zelfs nog achter de Chinese firewall. Met dit kaartje uit Singapore heb ik een prima snelle verbinding gehad en je zit gewoon achter een Singapore IP adres. Google Maps en YouTube doet 't dus gewoon. Binnenkort Canada en de USA proberen. Zal wel prima zijn!
Inmiddels de kaart in de USA, Canada, Japan, Maleisië, Indonesië, Australië, Taiwan, China, Japan en natuurlijk Singapore gebruikt. Ik kan niet anders zeggen dan dat het een fantastische toevoeging is voor elke wereldreiziger. En nog betaalbaar ook! Overal lekker snel en opwaarderen is super simpel. Het enige nadeel is dat er elk half jaar minimaal 20 SGD opgewaardeerd moet worden om het kaartje in leven te houden. 10 SGD kan ook, maar dat geeft je slechts 3 maanden langere geldigheid.

Lekker!

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
Ik ga volgend jaar mei 2,5 week naar Florida, ik zoek nu een sim kaartje die gewoon 1 maand geldig is vanaf activatie waar ik unlimited 4G data op wil, iemand een aanrader?

• Mozart
Jackson6 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:16:
Ik ga volgend jaar mei 2,5 week naar Florida, ik zoek nu een sim kaartje die gewoon 1 maand geldig is vanaf activatie waar ik unlimited 4G data op wil, iemand een aanrader?
Zoek eens op eBay. Volgens mij is unlimited niet meer beschikbaar...

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
Mozart schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:57:
[...]

Zoek eens op eBay. Volgens mij is unlimited niet meer beschikbaar...
Via deze site wel http://www.arielimobile.com/smxgb/ deze wordt ook vaak genoemd of reisfora.

• Mozart
Jackson6 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:47:
[...]

Via deze site wel http://www.arielimobile.com/smxgb/ deze wordt ook vaak genoemd of reisfora.
Ga ik even opslaan. Ik ga in april 2 weken naar de US, dan is deze wel interessant.

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19:16
timmie1 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 15:18:
In Rusland is MTS vaak het goedkoopst voor data en bellen, voor ~€7 pakket met 5GB internet en 500 belminuten en onbeperkt sms. In Moskou binnen MKAD werkt het allemaal perfect. Echter, signaalsterkte valt soms tegen en zodra je Moskou uitgaat de regio/oblast in vaak wisselingen tussen 4G, 3G(HSDPA of UMTS), of soms zelfs 2G(EDGE, soms GPRS). Met 2G heb je vaak geen dataverkeer of vrije spraaklijnen. 3G is over het algemeen wel bruikbaar, maar verwacht niet meer dan hooguit enkele honderden kilobits. Gebruik van tethering is mogelijk afhankelijk van tariefplan.

Megafon heeft het beste bereik maar is wel duurder(vergelijkbaar als KPN bij ons). Zowel binnen als buiten stadsgrenzen vaak goed 4G. Daarbuiten ook 4G maar trager want in buitengebieden wordt vaak Yota(MVNO op Megafon netwerk) gebruikt voor internet in recreatiegebieden en buitenhuizen. Afhankelijk van het ingestelde tarief zit onbeperkt verkeer voor Whatsapp, Viber, Telegram, e.a. messengers standaard inbegrepen.

Simsim(MVNO op Beeline netwerk) is aanrader voor goedkoper internationaal bellen en goedkopere kleine databundels. Echter, volgens klantenservice is roaming uitgeschakeld. Werkt dus alleen in Moskou en regio en simkaart activeren kan dus ook alleen daar.

Yota is MVNO op Megafon netwerk. Oudere simkaarten hebben tarieven op basis van internetsnelheid(~€12/mnd voor maximale snelheid op 4G in Moskou en regio), dataverkeer altijd onbeperkt. Sinds kort zijn het beperkte databundels met altijd maximale snelheid en belminuten. Simkaarten voor laptop en tablet hebben nog wel onbeperkt dataverkeer, kosten ~€20,00 indien je maximale snelheid wilt. Ook mogelijk om internet te activeren voor 2 uur of 1 dag met maximale snelheid.

MTS is momenteel de enige die zonder belachelijk hoge tarieven of zelfs binnen bundel gebruik toestaat op de Krim. Bij de anderen heb je kans dat je enorm veel extra geld kwijt bent aan extra roaming bundels of dat je Russische simkaart niet eens werkt.

Probeer bij elke provider zoveel mogelijk de extra's(doorschakelingen, muziek bij ringtone, etc) uit te schakelen die standaard bij activering van simkaart aan worden gezet, anders raak je daar per dag een bedrag van je tegoed aan kwijt.

Er wordt bij zowat alle providers gebruik gemaakt van throttling van p2p- en tetherverkeer, afhankelijk van geselecteerd tarief.

Tarieven verschillen per provider per gebied / provincie. De ene bundel die in Moskou bestaat, kan in Sint-Petersburg niet geldig zijn.

Ga je op doorreis door het land, dan is het vaak beter om simkaarten van meerdere grote providers mee te nemen. Dit komt doordat niet alle providers in elk gebied signaal leveren. Ook is bel en internettarief vaak afhankelijk van het gebied waar je je bevindt en in welk gebied je de simkaart gekocht hebt.
Thanks Timmie voor jou uitgebreide post! Ik ga in Maart ruim een week naar Moskou en ben op zoek naar een sim-kaart. Één vraag heb ik nog: Welke providers bieden ook dekking in de metro? Ik las dat MTS sinds kort uitgebreide dekking heeft, maar hebben de andere providers ook dekking onder de grond?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• dutchnltweaker
Jassy schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:09:
[...]

Thanks Timmie voor jou uitgebreide post! Ik ga in Maart ruim een week naar Moskou en ben op zoek naar een sim-kaart. Één vraag heb ik nog: Welke providers bieden ook dekking in de metro? Ik las dat MTS sinds kort uitgebreide dekking heeft, maar hebben de andere providers ook dekking onder de grond?
Ik zelf als ik in Rusland ban pak ik altijd MTC in plaats van Megafon.
De reden voor mij is dat ik met MTC betere dekking binnenshuis heb (waar ik dan verblijf), ook vind ik persoonlijk mts stabieler werken dan Megafon.

Voor de rest kan ik beamen dat MTC in de Metro uitstekend werkt qua 4G, ik had overal gewoon goed bereik. Ook 4G+ zie ik steeds vaker verschijnen.
Megafon heeft op dit moment wel meer 4G+ masten, maar in praktijk merk je hier niks van.

vanaf eind 2018 bieden MTC en Tele2 (rusland) onbeperkt internet aan (megafon volgens mij ook), let wel op dat hotspot functie geblokkeerd is en je deze dus niet kan gebruiken (alleen bij de onbeperkt bundels is dit van kracht). Je betaalt tussen de 5 a 600 honderd roebels + 50 roebels meestal voor de simkaart zelf nog, wat uiteindelijk tussen de 6 a 8 euro is.
Hier de link van mts: https://moskva.mts.ru/per...ifi/vse-tarifi/tarifishhe

dutchnltweaker wijzigde deze reactie 03-01-2019 11:08 (5%)

• Jassy
  • Laatst online: 19:16
dutchnltweaker schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:07:
[...]

Ik zelf als ik in Rusland ban pak ik altijd MTC in plaats van Megafon.
De reden voor mij is dat ik met MTC betere dekking binnenshuis heb (waar ik dan verblijf), ook vind ik persoonlijk mts stabieler werken dan Megafon.

Voor de rest kan ik beamen dat MTC in de Metro uitstekend werkt qua 4G, ik had overal gewoon goed bereik. Ook 4G+ zie ik steeds vaker verschijnen.
Megafon heeft op dit moment wel meer 4G+ masten, maar in praktijk merk je hier niks van.

vanaf eind 2018 bieden MTC en Tele2 (rusland) onbeperkt internet aan (megafon volgens mij ook), let wel op dat hotspot functie geblokkeerd is en je deze dus niet kan gebruiken (alleen bij de onbeperkt bundels is dit van kracht). Je betaalt tussen de 5 a 600 honderd roebels + 50 roebels meestal voor de simkaart zelf nog, wat uiteindelijk tussen de 6 a 8 euro is.
Hier de link van mts: https://moskva.mts.ru/per...ifi/vse-tarifi/tarifishhe
Bedankt! Ik zat ook al naar MTC te kijken, ik denk dat die het gaat worden. Vooral in de metro is het fijn om dekking te hebben, mocht je ergens onder grond wat moeten opzoeken of vertalen, ik ben de taal absoluut niet machtig. MTC kan je ook op de airport makkelijk verkrijgen, terwijl Megafon daar geen eigen shop heeft.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• dutchnltweaker
Jassy schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:22:
[...]

Bedankt! Ik zat ook al naar MTC te kijken, ik denk dat die het gaat worden. Vooral in de metro is het fijn om dekking te hebben, mocht je ergens onder grond wat moeten opzoeken of vertalen, ik ben de taal absoluut niet machtig. MTC kan je ook op de airport makkelijk verkrijgen, terwijl Megafon daar geen eigen shop heeft.
Dat klopt, in iedergeval op airport Sjeremetjevo en Domodedovo zijn er MTC shops/kiosken.

Zou het daar ook gewoon gelijk aanschaffen, basis abbo is 500 minuten + onbeperkt data voor 585 roebels. Dat is een koopje vergeleken met andere landen ;)

Ohja wel even 1 ding, als je een Samsung toestel hebt dien je een Regio unlock uit te voeren. Samsung toestellen zijn namelijk europees gelockt. Dit betekend dat je geen simkaart van buiten de EU kan gebruiken (zoals Rusland).

Als je dus een Samsung hebt zou ik deze gelijk aanvragen bij Samsung Nederland, mij is dit een keer overkomen (was mijn eerst samsung en wist dit dus niet) en ze gaven mij toen aan dat ik me telefoon kan opsturen (in Rusland) en hem 3 weken kwijt zou zijn + ongeveer de kosten 100 euro zouden bedragen omdat het een speciaal iets zou zijn... uiteindelijk kan je dit gewoon gratis doen dus wees voorzichtig als ze dienste aanbieden, want uiteindelijk wordt je gewoon genept.

Ohja als je de taal niet machtig bent zou ik gewoon voordat je er naar toe gaat (rusland) even een screenshot maken van deze website: https://moskva.mts.ru/per...ifi/vse-tarifi/tarifishhe dat je deze optie wil.

dutchnltweaker wijzigde deze reactie 03-01-2019 11:50 (8%)

• timmie1
Jassy schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:09:
[...]

Ik heb in de metro gebruik kunnen maken van MTS en Megafon netwerk. Beide waren goed te doen. Beeline heb ik in de metro niet geprobeerd. Mocht je wat langer met de metro onderweg zijn, dan kun je ook gebruik maken van de gratis metro WiFi. In dat geval zou ik wel gebruikmaken van VPN.

Let er trouwens wel op dat je je visum moet tonen bij het kopen van een officiële simkaart op je eigen naam bij een winkel. Er staan bij trein/metro stations vaak jongeren met andere naam geactiveerde simkaarten te verkopen, mocht je je eigen gegevens niet willen gebruiken. Of desnoods kun je diezelfde simkaarten via Ebay bestellen, dan kun je ze al testen voordat je weg gaat.
Jassy schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:22:
[...]

Megafon en MTS hebben in ieder geval een eigen shop op Sheremetyevo airport. Die bevinden zich bij de looproute naar de Aeroexpress. Anders kun je altijd terecht bij de Svyaznoi of andere telefoonwinkels. Houdt er wel rekening mee dat ze in de winkels op het vliegveld evt. wel wat meer rekenen en dat je soms commissie betaalt als je geld op je simkaart wilt leggen in een andere winkel dan die van je mobiele provider.
dutchnltweaker schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:48:
[...]

Dat klopt, in iedergeval op airport Sjeremetjevo en Domodedovo zijn er MTC shops/kiosken.

Zou het daar ook gewoon gelijk aanschaffen, basis abbo is 500 minuten + onbeperkt data voor 585 roebels. Dat is een koopje vergeleken met andere landen ;)

Ohja wel even 1 ding, als je een Samsung toestel hebt dien je een Regio unlock uit te voeren. Samsung toestellen zijn namelijk europees gelockt. Dit betekend dat je geen simkaart van buiten de EU kan gebruiken (zoals Rusland).

Als je dus een Samsung hebt zou ik deze gelijk aanvragen bij Samsung Nederland, mij is dit een keer overkomen (was mijn eerst samsung en wist dit dus niet) en ze gaven mij toen aan dat ik me telefoon kan opsturen (in Rusland) en hem 3 weken kwijt zou zijn + ongeveer de kosten 100 euro zouden bedragen omdat het een speciaal iets zou zijn... uiteindelijk kan je dit gewoon gratis doen dus wees voorzichtig als ze dienste aanbieden, want uiteindelijk wordt je gewoon genept.

Ohja als je de taal niet machtig bent zou ik gewoon voordat je er naar toe gaat (rusland) even een screenshot maken van deze website: https://moskva.mts.ru/per...ifi/vse-tarifi/tarifishhe dat je deze optie wil.
MTS is vooral goed in de stad zelf. Ga je de oblast in of naar een dorpje, dan is het Megafon netwerk vaak wel wat beter. Zeker op de weg of het spoor.

Dat van dat regiogelockt heeft mij niet weerhouden om Russische simkaarten in Europese Samsung toestellen te gebruiken. It worked like a charm. En ik heb er geen unlock voor hoeven doen...

• dutchnltweaker
@timmie1 vreemd ik juist wel, kwam er achter toen ik het land zelf kwam. Volgens Samsung moest dit automatisch gebeuren alleen helaas...

Maar dat terzijde, ik heb juist dat MTS en Megafone buiten Moskou centrum (oblast) MTS en Megafon niks van elkaar verschillen, alle bij even goeie dekking qua 4G.

Heb jij andere ervaring dan?

• stijnec1
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21-05 14:57
dutchnltweaker schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:48:
[...]

off topic, maar dit klopt niet. Samsung toestellen zijn inderdaad regio gelockt, maar als je je toestel voor een bepaalde periode met een europese simkaart hebt gebruikt vervalt de lock en kun je er daarna ook simkaarten uit andere regio's zonder problemen in gebruiken. Heb zelf prima ervaringen met simkaarten in bv Thailand en USA, nooit problemen gehad. Het enige geval waarin je een probleem hebt is als je een gloednieuw Samsung toestel met een niet-europese simkaart wilt gebruiken

• dutchnltweaker
stijnec1 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:49:
[...]

off topic, maar dit klopt niet. Samsung toestellen zijn inderdaad regio gelockt, maar als je je toestel voor een bepaalde periode met een europese simkaart hebt gebruikt vervalt de lock en kun je er daarna ook simkaarten uit andere regio's zonder problemen in gebruiken. Heb zelf prima ervaringen met simkaarten in bv Thailand en USA, nooit problemen gehad. Het enige geval waarin je een probleem hebt is als je een gloednieuw Samsung toestel met een niet-europese simkaart wilt gebruiken
Ook even of topic, ik heb dit dus wel gehad. Met een s7 edge en een s8, beide gebruikt met een Tele2 simkaart voor een lange tijd maar alsnog zat die regiolock er op..
Zelfs met het bellen vanuit het buitenland naar een Nederlands nummer hielp niet (op advies van Samsung om hem te unlocken). S7 edge had ik toen al een half jaar minimaal in gebruik en de s8 een paar maanden.

• timmie1
dutchnltweaker schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:06:
@timmie1 vreemd ik juist wel, kwam er achter toen ik het land zelf kwam. Volgens Samsung moest dit automatisch gebeuren alleen helaas...

Maar dat terzijde, ik heb juist dat MTS en Megafone buiten Moskou centrum (oblast) MTS en Megafon niks van elkaar verschillen, alle bij even goeie dekking qua 4G.

Heb jij andere ervaring dan?
Ik heb zeker een andere ervaring. Met MTS had ik in de Mos oblast zeer wisselende ervaringen, vaker afwisselend EDGE en H/H+ dan 4G. Werd heel veel en snel geschakeld tussen 2G en 3G. En als ik H+ had, dan had ik vaak een enorme ping waardoor browsen niet fijn was. H+ van Megafon werkte redelijk en ik had 4G in het bos. Vreemd genoeg kon ik geen noemenswaardig verschil ontdekken tussen beide in verbinding in St. Petersburg en oblast, werkte allemaal redelijk vlot.

• dutchnltweaker
timmie1 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 22:42:
[...]

Ik heb zeker een andere ervaring. Met MTS had ik in de Mos oblast zeer wisselende ervaringen, vaker afwisselend EDGE en H/H+ dan 4G. Werd heel veel en snel geschakeld tussen 2G en 3G. En als ik H+ had, dan had ik vaak een enorme ping waardoor browsen niet fijn was. H+ van Megafon werkte redelijk en ik had 4G in het bos. Vreemd genoeg kon ik geen noemenswaardig verschil ontdekken tussen beide in verbinding in St. Petersburg en oblast, werkte allemaal redelijk vlot.
Duidelijk, ik kan juist meer net het 3g van MTS dan megafon (mijn ervaring dus).

Weet niet hoelang geleden dit is geweest van jou?

Ik weet nog wel toen 4g net geïntroduceerd was en nog een beetje pre 4g het echt een regelrechte drama was om iets te kunnen op 3g, website laden duurde gewoon 1 a 2 minuten. Praten we nog over 2011/12
Sinds 4G is het 3g netwerk ook heel stuk verbeterd en gemoderniseerd, mede denk ik ook wel dat er nu minder op 3g zitten.

Zal als ik er dit jaar weer ben geweest mijn bevindingen weer hier plaatsen.

dutchnltweaker wijzigde deze reactie 06-01-2019 23:21 (9%)

• cupra4
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13-05 13:28
Ik heb voor een vriend een simkaart gevonden van KPN die je met een bundel unlimited kan gebruiken. Echter de snelheid is max 128 kbps. Is dat een beetje te doen voor messaging? Je kan er natuurlijk niet over skypen en zo, maar whatsapp en een fotootje af en toe, is dat te doen?

• daxy
  • Laatst online: 17:32
cupra4 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:47:
Ik heb voor een vriend een simkaart gevonden van KPN die je met een bundel unlimited kan gebruiken. Echter de snelheid is max 128 kbps. Is dat een beetje te doen voor messaging? Je kan er natuurlijk niet over skypen en zo, maar whatsapp en een fotootje af en toe, is dat te doen?
128Kbit/s is toch zeker even snel als de 2 ISDN kanalen van "vroeger"! >:)

Ik denk dat 128Kbps toch wel erg langzaam is. Een foto downloaden duurt zeker 10 seconden (1.2Mb / 128k = ~10 sec). Dat is de theoretische tijd natuurlijk want ondertussen worden data ook voor veel meer dingen gebruikt op je telefoon (denk aan systeem taken zoals DNS requests, tijd synchroniseren, weer opvragen, etc). Zonder het echt te proberen denk ik dat het te weinig is, omdat we veel meer gewend zijn tegenwoordig.

• Bram D
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 11-05 19:39
Ik ben binnenkort ongeveer twee weken in de VS. Ik heb dit topic en andere informatie al doorgenomen en kom er nog niet helemaal uit. Ik zoek een simkaart die ik bij voorkeur in een mobiele router kan gebruiken met flink wat data. De trip gaat vanaf LA via Chicago naar NYC, dus om de hele reis een beetje bereik te hebben lijkt AT&T mij het meest geschikt, behalve als T-mobile tegenwoordig 4G flink heeft uitgebouwd.

De goedkoopste optie lijkt de Three SIM met 12 GB data, maar ik zie daar wisselende verhalen over. Hier en daar (waaronder in dit topic) lees ik dat het zeer traag is, maar zie ook mensen die er juist erg tevreden over zijn. Hebben jullie nog andere goede alternatieven? En ik ben natuurlijk benieuwd naar wat meer Three-ervaringen zodat ik weet wat ik daarmee kan verwachten :).

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19:27
cupra4 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:47:
Voor Whatsapp is die snelheid prima. Foto's downloaden in Whatsapp duurt wel een paar seconden, foto's versturen gaat met 64kbps! Let daar goed op.

En de verbinding is 3G. Opzich geen grote ramp aangezien 3G tegenwoordig ook wat sneller is. (Er zit bijna niemand meer op).

• Scarify
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-05 22:12
Voor mensen die naar het buitenland gaan en een eSIM enabled phone hebben (iPhone XS / XR bijv), ik kwam op aanbieders als GigSky en TruPhone waar je een data-only plan kan kopen direct via de app. Deze zijn wel *redelijk* duur. Ongeveer 50 euro voor 5GB, wat volgens mij best prijzig is. Toen ben ik wat verder gaan zoeken op aanbieders van eSIM, en Three (HK) speelt hier ook op in; 10 dagen onbeperkt internet voor 138 HKD = €15.50. Zo zullen er vast nog meer aanbieders zijn.

Heeft iemand anders ook al ervaringen met eSIM's van internationale aanbieders en die een goede aanbieder heeft gevonden?

Scarify wijzigde deze reactie 25-02-2019 14:28 (5%)

• carnager
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21-05 19:06

carnager

AmsterdamVideo

Scarify schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:25:
[..]Toen ben ik wat verder gaan zoeken op aanbieders van eSIM, en Three (HK) speelt hier ook op in; 10 dagen onbeperkt internet voor 138 HKD = €15.50. [..]
Kleine lettertjes: Na 500MB per dag ga je omlaag naar 128kbit.

Iedere dag nieuwe videos op AmsterdamVideo ||| Overal ter wereld gratis mobiel internet: FonNederland.nl

• Scarify
  • Laatst online: 19-05 22:12
carnager schreef op maandag 25 februari 2019 @ 19:38:
[...]

Kleine lettertjes: Na 500MB per dag ga je omlaag naar 128kbit.
Slim daar had ik nog niet naar gekeken! Er staat wel no less than 128kb, dus het kan ook meer zijn :9 vast niet veel ;).

Alsnog wel een goedkope aanbieder als je geen gekke dingen doet.. Zo vaak kom ik niet boven de 500mb/dag.

• pa2ra
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19-05 19:14
Scarify schreef op maandag 25 februari 2019 @ 20:56:
[...]

Zo vaak kom ik niet boven de 500mb/dag.
Let op dat de provider bepaalt hoeveel je gebruikt hebt. Het kon zo maar eens zijn dat het vanaf 250 MB heel wat sneller richting de 500 MB gaat dan van 0 naar 250....

• petjekel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13:56
Bram D schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 19:57:
Ik ben binnenkort ongeveer twee weken in de VS. Ik heb dit topic en andere informatie al doorgenomen en kom er nog niet helemaal uit. Ik zoek een simkaart die ik bij voorkeur in een mobiele router kan gebruiken met flink wat data. De trip gaat vanaf LA via Chicago naar NYC, dus om de hele reis een beetje bereik te hebben lijkt AT&T mij het meest geschikt, behalve als T-mobile tegenwoordig 4G flink heeft uitgebouwd.

De goedkoopste optie lijkt de Three SIM met 12 GB data, maar ik zie daar wisselende verhalen over. Hier en daar (waaronder in dit topic) lees ik dat het zeer traag is, maar zie ook mensen die er juist erg tevreden over zijn. Hebben jullie nog andere goede alternatieven? En ik ben natuurlijk benieuwd naar wat meer Three-ervaringen zodat ik weet wat ik daarmee kan verwachten :).
Ben wel benieuwd wat je uiteindelijk hebt gekozen.
Ik ga volgende maand naar New York en ben ook een beetje aan het zoeken. De buiten Europa bundel XL van Vodafone is nogal prijzig.
Gaat erom dat ik hotspot functie wel kan gebruiken en 4G bereik mee is.

• Mozart
petjekel schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:37:
[...]

Ik ga volgende maand naar New York en ben ook een beetje aan het zoeken. De buiten Europa bundel XL van Vodafone is nogal prijzig.
Ik heb afgelopen twee weken een Sim van www.arielimobile.com gebruikt welke ook in Canada werkt. Dat is dan een Sim van $58 op het AT&T netwerk. Sim werkt prima in de USA en Canada. In eerste instantie had ik hem in een mifi van ZTE zitten en dat werkte ook prima alleen bij het overgaan naar Canada was dat niet meer zo. Sim in de telefoon gedaan en dat werkte wel. De mifi kreeg ik niet meer aan de praat en dat vond de rest van het reisgezelschap niet leuk. Mijn plan was om dan maar de hotspotfunctie van mijn iPhone aan te zetten alleen is het blijkbaar mogelijk om die optie via de Sim of via het AT&T netwerk uit te zetten :(
Het werkt dus goed alleen niet altijd in een mifi. Deze zomer ga ik weer en dan koop ik drie kaartjes om van het gezeur af te zijn ;)
Met de Sim had ik meestal LTE, soms 5e, soms 4G en heel soms 3G.

• coelho
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15:49

coelho

VanTheManFan

Vast vooruitlopend op de zomervakantie, zijn er mensen met persoonlijke ervaringen met een datasim in een MiFi in Argentinie (BA en Iguazu) en Brazilie (ook Iguazu, Bonito, Pantanal, Rio, Ilha Grande en Paraty)?

Wat is goed en wat niet? Is 4G te verwachten of niet? Is er überhaupt dekking buiten de grote steden?

De wiki geeft wel een aantal opties, maar komt niet altijd overeen met de ervaring ter plaatse.

• saharoen
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 19:46
Ik orienteer ook voor usa ik heb dit gevonden https://www.ebay.com/itm/...9fb8f7ffffcd28b%7Ciid%3A1

Iemand ervaringen met ebay verkopers en tmobile usa bundel die erop zit?

• petjekel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13:56
Mozart schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:13:
[...]

Ik heb afgelopen twee weken een Sim van www.arielimobile.com gebruikt welke ook in Canada werkt. Dat is dan een Sim van $58 op het AT&T netwerk. Sim werkt prima in de USA en Canada. In eerste instantie had ik hem in een mifi van ZTE zitten en dat werkte ook prima alleen bij het overgaan naar Canada was dat niet meer zo. Sim in de telefoon gedaan en dat werkte wel. De mifi kreeg ik niet meer aan de praat en dat vond de rest van het reisgezelschap niet leuk. Mijn plan was om dan maar de hotspotfunctie van mijn iPhone aan te zetten alleen is het blijkbaar mogelijk om die optie via de Sim of via het AT&T netwerk uit te zetten :(
Het werkt dus goed alleen niet altijd in een mifi. Deze zomer ga ik weer en dan koop ik drie kaartjes om van het gezeur af te zijn ;)
Thanks voor de tip.
Zit op de site te lezen, dan zou ik denk voor een van de volgende kaarten moeten gaan ivm hotspot functie.
https://www.arielimobile.com/atttxgb
http://www.arielimobile.com/smtxgb

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bram D
petjekel schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:37:
[...]

Ik kocht een T-mobile SIM via Ebay, zoals ergens eerder in dit topic door iemand is voorgesteld. Onbeperkt data en onbeperkt bellen in de US en beperkt (maar is me niet duidelijk hoeveel precies) bellen naar het buitenland waaronder Nederland. Dat was een interessante ervaring. De envelop met SIMs was niet bij ons hotel aangekomen/niet te vinden bij aankomst. Verkoper wilde best nieuwe opsturen, maar dat zou dan dagen duren. Ik stelde voor om dan maar zelf naar de T-mobile shop te gaan en twee lege SIMs te regelen. Zo gezegd zo gedaan, niet verteld dat ik de bundel via Ebay heb gekocht uiteraard. Kreeg gratis twee kaartjes mee.

Ik heb mijn hele reis verrassend goed bereik gehad op het T-mobile netwerk. Zelfs in de afgelegen gebieden waar ik per trein doorheen ging vaak nog wel LTE en soms 4G en een enkele keer 3G op telefoon (zie wel hieronder!).

Volgens de voorwaarden was de snelheid beperkt tot 3G in een MiFi of met de tetheringfunctie van telefoon. Helaas houdt T-mobile er een wat andere definitie opp na dan de rest van de wereld en is 3G eigenlijk GPRS. De snelheid is dan ook waardeloos en niet echt bruikbaar via een hotspot. 4G is ons 3G en LTE is ons 4G. Gelukkig laptop nauwelijks nodig gehad, maar volgende keer ga ik toch een optie zoeken die ook dan betere snelheden biedt. Als je een T-mobile SIM kunt krijgen die dat wel heeft tegen leuke prijs zou ik het echt aanraden. Helaas kun je enkel T-mobile abo's of maandkaarten kopen als je een inwoner van de US bent.

Ik ben ook benieuwd op welke optie jij uitkomt. Als je van iemand een Nederlandse T-mobile SIM kunt lenen is dat ook nog een mogelijkheid, die zou je voor ene maand naar het US unlimited abo kunnen upgraden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mozart
Bram D schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 22:10:
[...]

Ik kocht een T-mobile SIM via Ebay, zoals ergens eerder in dit topic door iemand is voorgesteld. Onbeperkt data en onbeperkt bellen in de US en beperkt (maar is me niet duidelijk hoeveel precies) bellen naar het buitenland waaronder Nederland. Dat was een interessante ervaring. De envelop met SIMs was niet bij ons hotel aangekomen/niet te vinden bij aankomst. Verkoper wilde best nieuwe opsturen, maar dat zou dan dagen duren. Ik stelde voor om dan maar zelf naar de T-mobile shop te gaan en twee lege SIMs te regelen. Zo gezegd zo gedaan, niet verteld dat ik de bundel via Ebay heb gekocht uiteraard. Kreeg gratis twee kaartjes mee.

Ik heb mijn hele reis verrassend goed bereik gehad op het T-mobile netwerk. Zelfs in de afgelegen gebieden waar ik per trein doorheen ging vaak nog wel LTE en soms 4G en een enkele keer 3G op telefoon (zie wel hieronder!).

Volgens de voorwaarden was de snelheid beperkt tot 3G in een MiFi of met de tetheringfunctie van telefoon. Helaas houdt T-mobile er een wat andere definitie opp na dan de rest van de wereld en is 3G eigenlijk GPRS. De snelheid is dan ook waardeloos en niet echt bruikbaar via een hotspot. 4G is ons 3G en LTE is ons 4G. Gelukkig laptop nauwelijks nodig gehad, maar volgende keer ga ik toch een optie zoeken die ook dan betere snelheden biedt. Als je een T-mobile SIM kunt krijgen die dat wel heeft tegen leuke prijs zou ik het echt aanraden. Helaas kun je enkel T-mobile abo's of maandkaarten kopen als je een inwoner van de US bent.

Ik ben ook benieuwd op welke optie jij uitkomt. Als je van iemand een Nederlandse T-mobile SIM kunt lenen is dat ook nog een mogelijkheid, die zou je voor ene maand naar het US unlimited abo kunnen upgraden.
Was je mifi wel geschikt voor de Amerikaanse frequenties? Als je een mifi uit Europa meenemen kom je niet verder dan de 3G frequenties namelijk. Zelf heb ik via AliExpress een gebruikte t-mobile mifi gekocht die wel de ondersteuning heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bram D
Mozart schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 23:21:
[...]

Was je mifi wel geschikt voor de Amerikaanse frequenties? Als je een mifi uit Europa meenemen kom je niet verder dan de 3G frequenties namelijk. Zelf heb ik via AliExpress een gebruikte t-mobile mifi gekocht die wel de ondersteuning heeft.
Goed punt. Ik had een AT&T MiFI (weet niet meer precies welke, maar een rebranded ZTE) en die unlocked via een unlockcode. Blijkbaar is het gebruik van zo'n ding makkelijk te detecteren, net als de hotspotfunctie van je telefoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• saharoen
Ik heb de voorwaarden gevonden, En het klopt dat 3g volgens tmobile usa link https://support.t-mobile.com/thread/145340

Now, the question is, how fast is the 3G tethering? I've been looking and looking, but can't find anything that actually says, it is xxx kbps. I've seen non TMobile sites claim it's at 512 kbps and others that say 128 kbps. I've seen on T-Mobile's site that wearables are maxed at 512 kbps and tethering in foreign countries is maxed at 128 kbps, but tethering is just "3G". I can determine if the speeds will be an issue using rate limiters on my firewall, so I just need to know T-Mobile's theoretical 3G speed. Is it 512 kbps or 128 kbps or something else? Outside of tower congestion and going over 50 GB and being throttled, what are the actual throughput speeds (taken in the best of conditions of course, such as near a tower and not where there isn't any coverage). Can someone provide a link on the T-Mobile site that says the speeds in numerical format? And can someone provide actual speed test results while tethering while using the ONE plan?

Ik heb een misschien oplossing gevonden daarop om dan voor een extra $15 upgrade te doen T-Mobile ONE Plus en dan heb je 20GB hotspot op LTE snelheid en daarna 600 kbs .
You can amp up the standard T-Mobile ONE experience by adding T-Mobile ONE Plus to your line for an additional cost. Add ONE Plus to all your talk & text lines and get a discount for your family (plan change to T-Mobile ONE w/ONE Plus Family or Business required).

Here's what you get with ONE Plus in addition to all your T-Mobile ONE benefits listed above:

20GB of 4G LTE mobile hotspot in the US
Unlimited 3G mobile hotspot after 20GB (up to 600 kbps)

Unlimited HD streaming while in the US (requires activation)

Unlimited data at 2x speeds in 210+ destinations abroad (up to 256 kbps)

Unlimited Gogo in-flight Wi-Fi - on Gogo®-enabled flights to, from, or within the U.S.

Voicemail to Text - Read voicemails on the go

Name ID - Identify calls from unknown numbers

saharoen wijzigde deze reactie 04-05-2019 21:09 (66%)

• Je Moeder
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 11:46
Ik wil voor de zomervakantie graag een unlimited Europa data abonnement?

Is dat überhaupt ergens (In europa?) verkrijgbaar?

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

• daxy
  • Laatst online: 17:32
Je Moeder schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:53:
Ik wil voor de zomervakantie graag een unlimited Europa data abonnement?

Is dat überhaupt ergens (In europa?) verkrijgbaar?
Ik denk niet dat dit er is. Roaming kost de providers een hoop geld, dus gebruiken ze graag de limieten die de EU aan roaming gegeven heeft. Ik weet de regels niet precies (google is your friend :)) maar ik geloof dat het max zo rond de 6-8GB ligt. Binnen Nederland zal je niet abbo's vinden die meer toestaan, tenzij expliciet aangegeven en dus extra duur. Ik ga er even voor het gemak van uit dat dit ook voor andere landen zo is.

• saharoen
Red Pro Elite
75 GB data in de hele EU
Onbeperkt min/sms binnen de EU
Onbeperkt min/sms van NL naar EU
75 GB extra bij Data delen met collega's Microsoft Office 365 licentie Vervangend toestel service Toestel beheer en beveiliging Telefoon switch tijdens contract Zakelijk advies en service Extra data simkaart
€ 50 € 37 p/m
Looptijd 2 jaar

• RichieB
  • Laatst online: 18:05
Dat is wel tof, kan je 2 jaar lang op vakantie!

• dutchnltweaker
saharoen schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:40:
Red Pro Elite
75 GB data in de hele EU
Onbeperkt min/sms binnen de EU
Onbeperkt min/sms van NL naar EU
75 GB extra bij Data delen met collega's Microsoft Office 365 licentie Vervangend toestel service Toestel beheer en beveiliging Telefoon switch tijdens contract Zakelijk advies en service Extra data simkaart
€ 50 € 37 p/m
Looptijd 2 jaar
Maar wel zakelijk en ik denk dat @Je Moeder dat niet gaat nemen (of hij moet het zakelijk kunnen afsluiten).
Als je Kpn thuis heb zou je voor 31 euro per maand 100gb bundel kunnen afsluiten die je in de EU kan gebruiken (of de 200gb maar daar betaal je 60 euro de maand voor).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 11:46
Die bedragen zijn voor wat gemak geen probleem, een jaar of zelfs 2 jarig abonnement wel natuurlijk en dan toch nog een datalimiet.

Ik ga eens verder zoeken in ander landen.

Three lijkt iets te hebben maar of die data nu echt unlimited is in Europa is mij nog niet helemaal duidelijk.

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 17:33
Je Moeder schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:07:

Three lijkt iets te hebben maar of die data nu echt unlimited is in Europa is mij nog niet helemaal duidelijk.
Kijk even naar de ervaringen met Three in het topic... staat mij iets bij dat die niet al te positief zijn (of het moet nu beter gaan)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 16:07
coelho schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:22:
Vast vooruitlopend op de zomervakantie, zijn er mensen met persoonlijke ervaringen met een datasim in een MiFi in Argentinie (BA en Iguazu) en Brazilie (ook Iguazu, Bonito, Pantanal, Rio, Ilha Grande en Paraty)?

Wat is goed en wat niet? Is 4G te verwachten of niet? Is er überhaupt dekking buiten de grote steden?

De wiki geeft wel een aantal opties, maar komt niet altijd overeen met de ervaring ter plaatse.
Wees voorbereid dat er in het weekend "onderhoud" is aan de systemen, ik kon zowel bij Personal op EZE airport als in BA zelf geen simkaart halen omdat het systeem eruit lag. Zelfde gold voor Movistar.

Uiteindelijk bij de lokale kiosk een simkaart gehaald en via de #nomi procedure via Twitter de sim geactiveerd toen het systeem weer werkte. 2GB per dag is bij Movistar 40 ARS (<1 euro), 4G aanwezig in grote steden. In Iguazu niet, maar 3G werkt nog behoorlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Julianl
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21-05 21:00
Mozart schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:13:
[...]

Was dat deze AT&T kaart? Ik ga deze zomer naar Canada, en als je daar onbeperkt 4G mee krijgt op AT&T lijkt het me een nobrainer? Ga van Vancouver naar de Rockies en terug, dus lijkt me qua coverage (behalve buitengebieden) ook niet echt een probleem?

Andere opties die ik zag was via Ebay deze T-Mobile kaart, maar dan heb je maar 5GB 4G... Blijft voor Canada toch lastig om iets goeds te vinden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mozart
Julianl schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:43:
[...]

Was dat deze AT&T kaart? Ik ga deze zomer naar Canada, en als je daar onbeperkt 4G mee krijgt op AT&T lijkt het me een nobrainer? Ga van Vancouver naar de Rockies en terug, dus lijkt me qua coverage (behalve buitengebieden) ook niet echt een probleem?

Andere opties die ik zag was via Ebay deze T-Mobile kaart, maar dan heb je maar 5GB 4G... Blijft voor Canada toch lastig om iets goeds te vinden...
Dat is de kaart inderdaad...

Pagina: 1 ... 47 48 49 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True