Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:48

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Strontvlieg schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 21:59:
[...]

Die fout heb ik laatste vakantie ook nog gemaakt. Ik bedacht me om 2 uur 's nachts dat ik een nieuwe bundel moest kopen, maar toen was mijn 30 euro tegoed op het account al volledig verbrand.
Dus nog een tip houdt het saldo zo laag mogelijk, zodat als je deze fout maakt de schade beperkt blijft.
Ja dat kan ook natuurlijk gewoon €15 opwaarderen, bundel activeren (via app op ander toestel) en dan hoef je niet moeilijk te doen. Alleen vóór opwaarderen even dat ding uit zetten.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryHaver
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:02
Weet iemand een goede data simkaart voor de EU, liefst onbeperkt en het liefst niet met abonnement? Ik ben van plan op vakantie in Frankrijk veel TV te gaan streamen. esim kan niet want ik maak gebruik van een mifi-router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:04
HarryHaver schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 22:16:
Weet iemand een goede data simkaart voor de EU, liefst onbeperkt en het liefst niet met abonnement? Ik ben van plan op vakantie in Frankrijk veel TV te gaan streamen. esim kan niet want ik maak gebruik van een mifi-router.
Vodafone prepaid €14 7 dagen onbeperkt in de EU.

Edit: 7 weken moet 7 dagen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Roy Tollenaar op 03-02-2024 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:22
Roy Tollenaar schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 22:29:
Vodafone prepaid €14 7 weken DAGEN onbeperkt in de EU.
Let ff op .. het is dus 7 dagen .. voor 14 euro.

@HarryHaver

Voor een maand (4 weken) is dat dus 56 EUR .. en ben je afhankelijk van de dekking van het netwerk waar je bent.

Voor 59 per kalendermaand heb je Starlink Roam.
https://www.starlink.com/service-plans

Moet je wel een Starlink "schotel" aanschaffen (450 eur) .. maar daarna kan je dus per maand aan/uit zetten.
Soms kan je een tweedehands schotel krijgen, maar wel ff opletten dat die schotel dan nog wel bij Starlink vrijgegeven wordt.
Maar heb je overal in Europa Starlink dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryHaver
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:02
14 euro per 7 dagen zou best ok zijn, ware het niet dat ik in de Fair Use Policy lees dat
De Vodafone Prepaid Unlimited bundels bieden een onbeperkte databundel in Nederland voor een periode van 1 dag, 3 of 7 dagen. In EU zone 1 kun je 2 GB per dag van je bundel gebruiken. Na het verbruik van deze 2 GB per dag zal toegang tot data uit deze bundel geweigerd worden voor diezelfde dag.
2 GB per dag vind ik niet veel, zeker niet als ik wat stream, en wat werk, plus mijn vriendin komt ook mee.

Starlink ... liever niet zo'n dure schotel hoeven aan te schaffen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
HarryHaver schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 06:47:
14 euro per 7 dagen zou best ok zijn, ware het niet dat ik in de Fair Use Policy lees dat
[...]

2 GB per dag vind ik niet veel, zeker niet als ik wat stream, en wat werk, plus mijn vriendin komt ook mee.

Er staat 2GB per dag maar dit wordt niet gehanteerd. Lees ook even terug in dit topic wordt door meerdere gebruikt waaronder ik zelf en nog nooit last gehad van een FUP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
[...]

Als je dat allemaal "spannend" vind .. neem een Vodafone sim kaart mee op vakantie .. en kijk wat er gebeurt ... En loop de dichtstbijzijnde Free winkel binnen om een prepaid sim op te halen voor het geval je Vodafone sim toch geblokkeerd wordt.

En ja .. die Starlink schotel is vrij prijzig .. maar je hebt dan wel volledige onafhankelijkheid van welke dekking ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:43

hellknight

Medieval Nerd

Ik ga begin Juni voor 2 weken naar Canada, en wil hier mobiele data beschikbaar hebben, en waar nodig kunnen bellen.
Mijn NL provider, Vodafone, heeft geen interessante opties voor buiten Europa, dus ben ik op zoek naar een tijdelijke SIM voor gebruik tijdens de vakantie. Mijn toestel (Asus Zenfone 10) heeft geen E-sim support, maar wel dual-sim, dus ik zoek een fysieke SIM.
De in het verleden gelinkte Traveltomtom site geeft Simoptions als enige optie, en dan kom ik op een 10GB Orange World sim, incl. verzender zou dit op +- €60,- uitkomen (https://www.simoptions.co...m-card-canada/?wpam_id=74)
Nu heb ik zelf nog een andere optie gevonden, 12GB pre-paid SIM via Airport Telecom, wat een betere optie lijkt (€49, gratis verzenden of ophalen op Schiphol - https://www.airportteleco...a/prepaid-simkaart-canada). Reviews over deze partij zijn echter gemixed.
Heeft er iemand hier toevallig ervaring met 1 van deze opties, of weet er iemand nog een betere optie?

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:06
hellknight schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:03:
Ik ga begin Juni voor 2 weken naar Canada, en wil hier mobiele data beschikbaar hebben, en waar nodig kunnen bellen.
Mijn NL provider, Vodafone, heeft geen interessante opties voor buiten Europa, dus ben ik op zoek naar een tijdelijke SIM voor gebruik tijdens de vakantie. Mijn toestel (Asus Zenfone 10) heeft geen E-sim support, maar wel dual-sim, dus ik zoek een fysieke SIM.
De in het verleden gelinkte Traveltomtom site geeft Simoptions als enige optie, en dan kom ik op een 10GB Orange World sim, incl. verzender zou dit op +- €60,- uitkomen (https://www.simoptions.co...m-card-canada/?wpam_id=74)
Nu heb ik zelf nog een andere optie gevonden, 12GB pre-paid SIM via Airport Telecom, wat een betere optie lijkt (€49, gratis verzenden of ophalen op Schiphol - https://www.airportteleco...a/prepaid-simkaart-canada). Reviews over deze partij zijn echter gemixed.
Heeft er iemand hier toevallig ervaring met 1 van deze opties, of weet er iemand nog een betere optie?
Er staan legio voorbeelden in dit topic, ook voor Canada. Maar goed, ik heb prima ervaringen met Airalo. Esim en te activeren voordat je opstijgt. Wanneer je land heb je meteen netwerk.

Kosten weet ik zo 1,2,3 niet meer, maar goedkoper dan die €49.

Edit:
Ik zie dat ze nu aanbiedingen hebben. 20gb voor $25. Netwerk is trouwens prima, echter buiten de grotere steden heb je (bij alle netwerken) soms traag of geen netwerk.

[ Voor 6% gewijzigd door Incognitum op 20-02-2024 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:43

hellknight

Medieval Nerd

hellknight schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:03:.
Mijn toestel (Asus Zenfone 10) heeft geen E-sim support, maar wel dual-sim, dus ik zoek een fysieke SIM.
E-sim is zoals aangegeven geen optie.
De voorbeelden in dit topic die ik voor Canada kan vinden gaan zover ik zag ook allemaal over E-sim

[ Voor 16% gewijzigd door hellknight op 20-02-2024 14:37 ]

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
hellknight schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:35:
[...]

E-sim is zoals aangegeven geen optie.
De voorbeelden in dit topic die ik voor Canada kan vinden gaan zover ik zag ook allemaal over E-sim
Zo kun je wel een eSim gebruiken al heb ik hier zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:06
Ik zie hier het Vodafone prepaid kaartje voorbij komen voor 2euro per dag. Maar ik ben toch bang dat dit opeens niet meer werkt en zeker omdat dit ook zo in de voorwaarden staat.

Alternatief voor Frankrijk is dat ik merk dat grote databundels best goedkoop zijn in Frankrijk.

Orange prepaid bijv. voor 25euro, 1 maand 275GB:
https://boutique.orange.f...nts-mobile/mobicarte/#max

Maar kan verder weinig alternatieven vinden, al is die van Orange natuurlijk prima en genoeg voor 2 weken vakantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• duvekot
jongetje schreef op zondag 16 juni 2024 @ 12:34:
Ik zie hier het Vodafone prepaid kaartje voorbij komen voor 2euro per dag. Maar ik ben toch bang dat dit opeens niet meer werkt en zeker omdat dit ook zo in de voorwaarden staat.

Alternatief voor Frankrijk is dat ik merk dat grote databundels best goedkoop zijn in Frankrijk.

Maar kan verder weinig alternatieven vinden, al is die van Orange natuurlijk prima en genoeg voor 2 weken vakantie.
Dan is Free.fr nog steeds goedkoper met 300Gb voor 1 maand voor 19.95 (zo te zien dus niet meer onbeperkt per maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 14:07
Zijn er nog mensen met recente Thailand ervaringen? Ik heb een mifi en we gaan een rondreis maken, dus dekking is belangrijk.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:54
coelho schreef op zondag 16 juni 2024 @ 14:36:
Zijn er nog mensen met recente Thailand ervaringen? Ik heb een mifi en we gaan een rondreis maken, dus dekking is belangrijk.
AIS schijnt het allerbeste bereik te hebben. Zelf heb ik Truemove H gebruikt, die ligt er qua bereik dichtbij naar het schijnt. Ik heb er goede ervaringen mee. Ze hebben een speciale tourist SIM die ze op het vliegveld verkopen. Ruime databundels en ook Wifi op veel plekken zoals winkelcentra zit erbij. Moest wel mijn ID laten zien bij het kopen van de SIM, maar dat is wettelijk verplicht voor alle simkaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
jongetje schreef op zondag 16 juni 2024 @ 12:34:

Heb je dit dan al ervaren?
Zover ik kan zien zijn de voorwaarden al ruim twee jaar niet aangepast.
Er staat ook gewoon in dat je het in de EU mag gebruiken, er zit alleen een FUP op.
https://www.vodafone.nl/s...en-en-voorwaarden/prepaid
Vorige zomer heb ik dit nog prima kunnen gebruiken in Frankrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 23:06
@koesie Het ging me meer om de voorwaarden van de bundel zoals @HarryHaver noemt:
[...]

Blijkbaar wordt er niet op gehandhaafd, ik ga het toch ook proberen (ook al vind ik zulke dingen op een of andere manier wel spannend :+ ). Maar dan heb ik altijd een alternatief achter de hand door naar een Free of Orange winkel te gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door jongetje op 17-06-2024 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik hoorde net in de bright podcast over Firsty. Het is een app en een e-sim waar je met een reclame kijken een uur internet hebt in alle (?) landen met een langzame verbinding. Iemand ervaring met de app? Ik koop tegenwoordig meestal zelf (thuis) een e-sim als ik buiten Europa ben die ik dan ter plaatse alleen maar hoef te activeren/aan te zetten. Even snel gezocht op de laatste drie landen waar ik geweest ben (Tanzania, VS en Vietnam) en die staan in de lijst van landen van de app.

Dus misschien een handige app om te installeren, ook bij een tussenlanding als je vliegt want daar koop ik geen sim voor en er is niet overal wifi op een vliegveld of het werkt niet (in Ethiopie stoppen ze iedereen bij elkaar in een hal (twee hallen voor 40 gates ofzo :p ) en dan kom je gewoon niet meer op de wifi omdat het te druk is).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-06 16:58
Marzman schreef op zondag 14 juli 2024 @ 08:33:
Ik hoorde net in de bright podcast over Firsty. Het is een app en een e-sim waar je met een reclame kijken een uur internet hebt in alle (?) landen met een langzame verbinding. Iemand ervaring met de app? Ik koop tegenwoordig meestal zelf (thuis) een e-sim als ik buiten Europa ben die ik dan ter plaatse alleen maar hoef te activeren/aan te zetten. Even snel gezocht op de laatste drie landen waar ik geweest ben (Tanzania, VS en Vietnam) en die staan in de lijst van landen van de app.

Dus misschien een handige app om te installeren, ook bij een tussenlanding als je vliegt want daar koop ik geen sim voor en er is niet overal wifi op een vliegveld of het werkt niet (in Ethiopie stoppen ze iedereen bij elkaar in een hal (twee hallen voor 40 gates ofzo :p ) en dan kom je gewoon niet meer op de wifi omdat het te druk is).
Ik heb deze app geprobeerd, op zich werkt het wel. De verbinding werkt voldoende voor simpele tekstberichten of telefoongesprekken. Iets als Google Maps of Spotify werkt niet.
Een alternatief is gebruik maken van een van de vele gratis eSim trials. Veel Esim providers hebben een gratis proef esim, meer dan genoeg voor de eerste dagen. Ook kun je met apps als BNEsim en een referral code 5 gb data kopen voor nog geen drie euro. Dat is vaak handiger dan een verbinding die elk uur stopt als je geen reclame kijkt, en dan ook nog zo traag is dat maar een klein deel van de apps werkt.
Eskimo, Roamless en Keepgo zijn andere providers met gratis data.

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:43
draak42 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 21:21:
[...]

Ik heb deze app geprobeerd, op zich werkt het wel. De verbinding werkt voldoende voor simpele tekstberichten of telefoongesprekken. Iets als Google Maps of Spotify werkt niet.
Een alternatief is gebruik maken van een van de vele gratis eSim trials. Veel Esim providers hebben een gratis proef esim, meer dan genoeg voor de eerste dagen. Ook kun je met apps als BNEsim en een referral code 5 gb data kopen voor nog geen drie euro. Dat is vaak handiger dan een verbinding die elk uur stopt als je geen reclame kijkt, en dan ook nog zo traag is dat maar een klein deel van de apps werkt.
Eskimo, Roamless en Keepgo zijn andere providers met gratis data.
Raar, ik heb het ook eens uitgeprobeerd en bij mij werkt het wel redelijk. Audiocalls, lagere kwaliteit audiostreams, navigatie via Google en Waze, mail. Websites openen en foto's versturen met wat meer geduld. Snelheid van Free is 128Kbit up en down. Het is wel jammer dat dat uur Free niet te pauzeren is, als dat voorbij is moet je weer een reclamefilmpje van 30 seconden afspelen(filmpje laadt overigens wel altijd binnen een seconde). Moest wel speciaal het KPN netwerk selecteren om het werkend te krijgen, via Vodafone wel verbinding maar geen dataverbruik en via T-Mobile überhaupt geen toegang tot het netwerk.

Je moet trouwens wel opletten dat je niet meerdere apps tegelijk laat draaien, alle apps doe openstaan vreten dan van de beperkte bandbreedte waardoor het lijkt alsof het niet werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door timmie1 op 15-07-2024 23:56 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-06 16:58
timmie1 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 23:54:
[...]

Raar, ik heb het ook eens uitgeprobeerd en bij mij werkt het wel redelijk. Audiocalls, lagere kwaliteit audiostreams, navigatie via Google en Waze, mail. Websites openen en foto's versturen met wat meer geduld. Snelheid van Free is 128Kbit up en down. Het is wel jammer dat dat uur Free niet te pauzeren is, als dat voorbij is moet je weer een reclamefilmpje van 30 seconden afspelen(filmpje laadt overigens wel altijd binnen een seconde). Moest wel speciaal het KPN netwerk selecteren om het werkend te krijgen, via Vodafone wel verbinding maar geen dataverbruik en via T-Mobile überhaupt geen toegang tot het netwerk.

Je moet trouwens wel opletten dat je niet meerdere apps tegelijk laat draaien, alle apps doe openstaan vreten dan van de beperkte bandbreedte waardoor het lijkt alsof het niet werkt.
Ik vraag me af hoe ze ervoor zorgen dat de reclame wel altijd snel kan laden. Zou er een soort filter op het netwerk zitten die bepaalde domeinen wel snel laat laden en andere niet? Doet me denken aan een provider die vroeger onbeperkte data had voor elke url waarin het woord speedtest voor kwam ;)

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:26
draak42 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 15:30:
[...]

Ik vraag me af hoe ze ervoor zorgen dat de reclame wel altijd snel kan laden. Zou er een soort filter op het netwerk zitten die bepaalde domeinen wel snel laat laden en andere niet? Doet me denken aan een provider die vroeger onbeperkte data had voor elke url waarin het woord speedtest voor kwam ;)
30 jaar terug met analoge modems had je ook reclames en werden die geoptimaliseerd voor de trage verbindingen. Dat kan nu nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Iemand nog tips voor een esim voor op Aruba voor 3 weken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Even een ervaring van Connectpls, zit in Hongarije aan het balaton en haal snelheden van 300mbps+ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixB2Y6zrFWZtO8eM7Jj-UrPxMX0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Zltbfb1be569qXlDmd9MkWG1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
Roy Tollenaar schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 08:29:
Even een ervaring van Connectpls, zit in Hongarije aan het balaton en haal snelheden van 300mbps+ [Afbeelding]
Los van de prettige snelheid .. als ik naar die abonnementen kijk .. dan is een Starlink toch een veel voordeliger oplossing? 59 per maand, unlimited, overall in Europa .. ongeacht de 4G/5G dekking ter plaatse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:46

knakworst

Get more sats!

duvekot schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 17:40:
[...]

Los van de prettige snelheid .. als ik naar die abonnementen kijk .. dan is een Starlink toch een veel voordeliger oplossing? 59 per maand, unlimited, overall in Europa .. ongeacht de 4G/5G dekking ter plaatse
Niet iedereen zit 24/7 op de camping. Zie me al in het museum de audio guide met starlink binnenhalen. Overigens binnen EU gewoon Vodafone prepaid gebruiken met de unlimited bundel.

14 euro voor een week, tot op heden voor zover ik weet geen limiet, en vaak meerdere netwerken mogelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door knakworst op 26-07-2024 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
knakworst schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 18:28:
[...]

Niet iedereen zit 24/7 op de camping. Zie me al in het museum de audio guide met starlink binnenhalen. Overigens binnen EU gewoon Vodafone prepaid gebruiken met de unlimited bundel.

14 euro voor een week, tot op heden voor zover ik weet geen limiet, en vaak meerdere netwerken mogelijk.
Ik denk dat voor gebruik buiten de dekking van een starlink router de meeste mensen wel een mobiel abonnement hebben met een bundel die ze ook in Europa kunnen gebruiken. Daarmee dek je idd dit soort bezoekjes af. (En anders een locale sim voor dat gebruik) Maar ik heb meer dan eens meegemaakt dat de dekking op campings vaak te wensen over laat.

(Ik heb jaren met een Netgear MiFi en idd een Vodafone prepaid sim rond gereden in Europa)

Dus die combinatie zou voldoende moeten zijn en volgens mij nog steeds goedkoper dan een 5G abonnement van Connectpls.

• Gerundium
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:20
Hallo,

Ik ben bezig met mijn vakantie van 3 weken in de VS voor te bereiden en ik heb een simkaart nodig daar. Een fysieke want mijn telefoon ondersteunt geen e-SIM. Daar is die te oud voor. Zijn er aanbieders in nederland waar je nog een fysieke simkaart op de kop kan tikken voor de VS? alles wat ik online vind gaat alleen nog maar over eSIM lijkt het.

Ik heb mijn oog laten vallen op een 30 dagen onbeperkt internet en bellen prepaid kaartje van T-Mobile maar dan als fysieke sim.

EDIT: er zijn wel aanbieders die ook nog fysieke sim aambieden zie ik nu. USASim.net en airporttelecom.nl onder andere. misschien iemand met ervaring bij een van deze aanbieders?

[ Voor 15% gewijzigd door Gerundium op 15-08-2024 23:37 . Reden: update nav verder onderzoek ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:31
Gerundium schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 23:18:
Hallo,

Ik ben bezig met mijn vakantie van 3 weken in de VS voor te bereiden en ik heb een simkaart nodig daar. Een fysieke want mijn telefoon ondersteunt geen e-SIM. Daar is die te oud voor. Zijn er aanbieders in nederland waar je nog een fysieke simkaart op de kop kan tikken voor de VS? alles wat ik online vind gaat alleen nog maar over eSIM lijkt het.

Ik heb mijn oog laten vallen op een 30 dagen onbeperkt internet en bellen prepaid kaartje van T-Mobile maar dan als fysieke sim.

EDIT: er zijn wel aanbieders die ook nog fysieke sim aambieden zie ik nu. USASim.net en airporttelecom.nl onder andere. misschien iemand met ervaring bij een van deze aanbieders?
Ik heb een aantal keren bij deze website besteld. De simkaarten werden netjes via de post thuis bezorgd.

PSN: PcDCch

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-05 09:02
Gerundium schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 23:18:
Hallo,

Ook op een telefoon die geen eSIM ondersteunt kun je dit toch gebruiken, dmv van een fysieke SIM die eSIM profielen softwarematig kan laden.

Ik heb zelf onlangs dit uitgeprobeerd via http://5ber.esim/ tijdens een trip naar Indonesië. Op de telefoon de app van 5ber installeren. Online een eSIM kopen en via de app op de 5ber SIM laden. In mijn geval de 5ber SIM daarna overprikken in een MiFi kastje en viola op alle apparaten onbeperkt internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:25
Strontvlieg schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:08:
......Op de telefoon de app van 5ber installeren. Online een eSIM kopen en via de app op de 5ber SIM laden. .....SIM daarna overprikken in een MiFi kastje....
Bedankt voor deze tip.
Weer wat geleerd, want ik was nog niet op de hoogte van een dergelijke toepassing.
Dat opent weer mogelijkheden voor het gebruik van de MiFi in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-06 15:23
Mooi topic :).

Ik heb een S24 Ultra met Dual Sim en eSIM. Ik heb voor een komende trip naar Maleisië een Airalo eSIM aangeschaft. Echter, ik heb het nut van een lokaal nummer over het hoofd gezien (vaak heb je een lokaal nummer nodig voor bepaalde diensten).

Ik wil dus naast de eSIM ook een lokale simkaart erbij kopen. Mijn telefoon laat een aantal opties zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dcqQ9KYSNlFpvwLyaKubFoBpxcA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n9XO9rO6umKp2Rh2biRDJJ6k.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb straks dus een SIM1, SIM2 (lokale simkaart) en een actieve eSIM. Ik schakel bij aankomst SIM1 uit met het schuifje. SIM2 gaat aan zodra ik deze geactiveerd heb. Dan dus ook de eSIM aan.

Maar daaronder staat 'preffered SIM's'.....als ik bij Calls/Messages -> SIM2 selecteer en bij Mobile Data -> eSIM....klopt het dan dat alle data via de databundel van de eSIM verloopt? En dat ik dus eigenlijk alleen maar een minimaal beltegoed voor de SIM2 hoef te kopen?

Ik zie verder de optie 'Data switching', maar die is nu nog grijs.....moet ik daar tzt ook nog wat mee?

Bij voorkeur dus bellen, gebeld worden en SMS via de lokale SIM2 en alle data via de eSIM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerundium
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:20
Mozart schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 02:42:
[...]

Ik heb een aantal keren bij deze website besteld. De simkaarten werden netjes via de post thuis bezorgd.
Bedankt voor je input maar deze link werkt niet bij mij? Zit er een typfoutje in of is deze zaak uit de lucht ondertussen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:31
Gerundium schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:29:
[...]

Bedankt voor je input maar deze link werkt niet bij mij? Zit er een typfoutje in of is deze zaak uit de lucht ondertussen?
Lijkt niet meer te werken inderdaad…

PSN: PcDCch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-06 12:07
GustavSan schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:03:
Mooi topic :).

Ik heb een S24 Ultra met Dual Sim en eSIM. Ik heb voor een komende trip naar Maleisië een Airalo eSIM aangeschaft. Echter, ik heb het nut van een lokaal nummer over het hoofd gezien (vaak heb je een lokaal nummer nodig voor bepaalde diensten).

Ik wil dus naast de eSIM ook een lokale simkaart erbij kopen. Mijn telefoon laat een aantal opties zien:

[Afbeelding]

Ik heb straks dus een SIM1, SIM2 (lokale simkaart) en een actieve eSIM. Ik schakel bij aankomst SIM1 uit met het schuifje. SIM2 gaat aan zodra ik deze geactiveerd heb. Dan dus ook de eSIM aan.

Maar daaronder staat 'preffered SIM's'.....als ik bij Calls/Messages -> SIM2 selecteer en bij Mobile Data -> eSIM....klopt het dan dat alle data via de databundel van de eSIM verloopt? En dat ik dus eigenlijk alleen maar een minimaal beltegoed voor de SIM2 hoef te kopen?

Ik zie verder de optie 'Data switching', maar die is nu nog grijs.....moet ik daar tzt ook nog wat mee?

Bij voorkeur dus bellen, gebeld worden en SMS via de lokale SIM2 en alle data via de eSIM.
de s24 kan max 2 sins tegelijk aktief hebben.
De knop data switching zou ik uitzetten, wat die doet is dat als je esim geen verbinding heeft, de telefoon toch de data van je primaire simkaart pakt en dat wil je niet buiten Europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-06 15:23
stijnec1 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:55:
[...]

de s24 kan max 2 sins tegelijk aktief hebben.
De knop data switching zou ik uitzetten, wat die doet is dat als je esim geen verbinding heeft, de telefoon toch de data van je primaire simkaart pakt en dat wil je niet buiten Europa
Ah. Ok goed om te weten. Moet wel zeggen dat ik het plan heb om mijn NL sim (1) uit te zetten en een lokale simkaart erbij te nemen (2) om een actief lokaal nummer te hebben...dus dan zou het nog steeds max 2 sims tegelijk zijn en is het ook niet een grote ramp als ik terugval op de SIM (want die zal ook wel wat data hebben)....

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:51

page404

Website says no

Ik heb dit topic doorgezocht op esim providers zoals yohomobile. Zij bieden een 20 dagen unlimited data in Europa aan voor rond de 55@. ik vind dat wel interessant maar lees weinig ervaringen (alhoewel TrustPilot redelijk positief lijkt te zijn). Zijn er ervaringen met de betrouwbaarheid en dekking? Halen ze ook een beetje fatsoenlijke datatransfer? Ik vind ca 20MBit wel prima want daar kan ik nog wat nieuws mee streamen maar minder is niet acceptabel.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cafeliman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-10-2024
*knip* Spam.

[ Voor 96% gewijzigd door rens-br op 10-10-2024 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:51

page404

Website says no

page404 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:48:
Ik heb dit topic doorgezocht op esim providers zoals yohomobile. Zij bieden een 20 dagen unlimited data in Europa aan voor rond de 55@. ik vind dat wel interessant maar lees weinig ervaringen (alhoewel TrustPilot redelijk positief lijkt te zijn). Zijn er ervaringen met de betrouwbaarheid en dekking? Halen ze ook een beetje fatsoenlijke datatransfer? Ik vind ca 20MBit wel prima want daar kan ik nog wat nieuws mee streamen maar minder is niet acceptabel.
We hebben Yoho 20 dagen gebruikt in Spanje en Frankrijk. Erg tevreden over snelheid en dekking. Via eigen provider vaak iets beter maar we hebben prima kunnen navigeren, radio luisteren en Netflix streamen. Ging perfect als hotspot naar de Apple TV.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:24
Mocht je naar Australië gaan, weet dat Optus, Telstra en Vodafone hun 3G netwerken aan het afschakelen zijn. Dan zou je denken dat je met een 4G telefoon daar geen last van hebt, maar dat blijkt niet zo te zijn. De aanbieders moeten namelijk zorg dragen dat gebruikers die telefoons hebben die niet gegarandeerd via VoLTE met de Australische 112 kunnen bellen geen dienstverlening hebben. Dat betekent ongelooflijk maar waar, dat buitenlandse roamers die geen iPhone hebben er achter komen dat hun telefoon geblokkeerd is. Dat geldt bijvoorbeeld voor veel China phones, de Fairphones, maar ook Europese versies van verschillende Androids. Zie oa https://medium.com/@james...4g-5g-phones-2bf41e95de8a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Raindeer schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:13:
Mocht je naar Australië gaan, .....ongelooflijk maar waar, dat buitenlandse roamers die geen iPhone hebben er achter komen dat hun telefoon geblokkeerd is. .....
Bizar.....
Door de overheid opgelegde verplichte klantenbinding.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit stand houdt.
Mij is, na lezen van de info in de link, alleen niet duidelijk waarom dit niet zou gelden voor de Iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
elinx schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:36:
[...]

Bizar.....
Door de overheid opgelegde verplichte klantenbinding.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit stand houdt.
Mij is, na lezen van de info in de link, alleen niet duidelijk waarom dit niet zou gelden voor de Iphone.
Het mooie is Tweakers heeft dat ooit al eens uitgelegd. Alhoewel ik niet had verwacht dat de Australiërs dit zouden doen. :) review: Het probleem met VoLTE en waarom we nog niet zonder 2G en 3G kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Raindeer schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:13:
Mocht je naar Australië gaan, weet dat Optus, Telstra en Vodafone hun 3G netwerken aan het afschakelen zijn. Dan zou je denken dat je met een 4G telefoon daar geen last van hebt, maar dat blijkt niet zo te zijn. De aanbieders moeten namelijk zorg dragen dat gebruikers die telefoons hebben die niet gegarandeerd via VoLTE met de Australische 112 kunnen bellen geen dienstverlening hebben. Dat betekent ongelooflijk maar waar, dat buitenlandse roamers die geen iPhone hebben er achter komen dat hun telefoon geblokkeerd is. Dat geldt bijvoorbeeld voor veel China phones, de Fairphones, maar ook Europese versies van verschillende Androids. Zie oa https://medium.com/@james...4g-5g-phones-2bf41e95de8a
Als ik het artikel lees staat er dat reizigers uitgesloten zijn van dit potentiële probleem:

The only devices exempt from the block under the Minister’s determination direction are those used be travellers/roamers.

Verder, als het echt ernstig zal uitpakken (lees slachtoffers vallen) wordt het wel weer aangepast. Maar eerst zien of de soep zo heet gegeten wordt als die wordt opgediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
swhnld schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 21:32:
[...]

Als ik het artikel lees staat er dat reizigers uitgesloten zijn van dit potentiële probleem:

The only devices exempt from the block under the Minister’s determination direction are those used be travellers/roamers.

Verder, als het echt ernstig zal uitpakken (lees slachtoffers vallen) wordt het wel weer aangepast. Maar eerst zien of de soep zo heet gegeten wordt als die wordt opgediend.
Ja, dat zegt de wet maar niet de Telco. Zie bijvoorbeeld de aardige mensen bij Telstra.
"Will international travellers be blocked?
If you’re visiting from overseas and your device isn’t compatible with our network, it will be blocked from connecting. This is instantaneous from when you first turn on your phone. Your phone will still work once you leave Australia, and can still be used with Wi-Fi" https://www.telstra.com.a...obiles-devices/3g-closure
Maar goed, er zijn mensen met China Unicom, ThreeUK en dergelijke SIMs die er achter komen dat Sony, Xiaomi, Fairphone en dergelijke vage apparaten geen toegang hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
Ik zit momenteel in Australië .. met een Pixel 8 ... dus helemaal geen problemen. Maar je zou gek zijn om hier je Nederlandse sim te gebruiken om bellen. Met Boost Mobile (eigendom van Telstra) heb je voor de eerste 28 dagen voor 39 AUD een prepaid data bundle van 50Gb. Helaas zijn de prijzen net omhoog gegaan (op de zelfde dag als de start van de 3G shutdown) want wij kregen nog de 12 AUD aanbieding voor de eerste 28 dagen met 70Gb aan data (daarna dus 35 ..nu 39 AUD).
Alles met een esim gedaan, maar daar moet je wel ff door een hoepeltje heen springen om die te krijgen. Die moet via de Boost Mobile app geïnstalleerd worden, maar die kan je alleen downloaden uit de Google Play Store als je een "Australisch" Google account hebt. Dus je normale account staat waarschijnlijk op Nederland, en die kan je maar 1 keer per 12 maanden switchen naar een andere land. Maar er staat je niets in de weg om een nieuw Google Account aan te maken .. en daarmee de app te downloaden en te installeren. Daarna kan je de esim activeren en je kan bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-06 11:23
Of je download de apk via websites zoals apkmirror en hoeft niet te switchen.

Zelf tevreden gebruiker van Jetpac voor buitenlandse reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Messje schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 05:59:
Of je download de apk via websites zoals apkmirror en hoeft niet te switchen.

Zelf tevreden gebruiker van Jetpac voor buitenlandse reizen.
Dat kan natuurlijk ook ... Maar een apart email adres voor alles wat met Australië te maken had was ook wel makkelijk.
Werkt die "achterdeur" dan ook dat je de updates wel via de Play Store kan doen? (Ik dacht dat Google daar mee bezig was ... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-06 11:23
duvekot schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 06:44:
[...]

Dat kan natuurlijk ook ... Maar een apart email adres voor alles wat met Australië te maken had was ook wel makkelijk.
Werkt die "achterdeur" dan ook dat je de updates wel via de Play Store kan doen? (Ik dacht dat Google daar mee bezig was ... )
Ik heb zojuist nog een update gehad voor een lokale coffeeshop app, dus ik ga ervan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
duvekot schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 23:39:
Ik zit momenteel in Australië .. met een Pixel 8 ... dus helemaal geen problemen. Maar je zou gek zijn om hier je Nederlandse sim te gebruiken om bellen.
Veel plezier en ja, eens dat je een lokale SIM zou willen, maar dan is het wel handig om een toestel van een whitelist te hebben.

Welke Nederlandse aanbieder heb je? Werkt VoLTE roaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Raindeer schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 10:35:
[...]

Veel plezier en ja, eens dat je een lokale SIM zou willen, maar dan is het wel handig om een toestel van een whitelist te hebben.

Welke Nederlandse aanbieder heb je? Werkt VoLTE roaming?
Vodafone, maar ik heb er niet mee gebeld. Hoeft ook niet want met deze esim kan ik ook onbeperkt bellen met Nederlandse nummers ... (Als je die 39 AUD voor 28 dagen bundel opwaardering doet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raindeer
duvekot schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:07:
[...]

Vodafone, maar ik heb er niet mee gebeld. Hoeft ook niet want met deze esim kan ik ook onbeperkt bellen met Nederlandse nummers ... (Als je die 39 AUD voor 28 dagen bundel opwaardering doet)
Snap ik, maar je begrijpt misschien wel dat ik heel veel tijd heb gestoken in de analyse van dit gedoe. Dus elk datapunt dat jij me kunt leveren over of iets wel of niet werkt, daar ben ik blij mee :P Het probleem is ooit mede met hulp van de Tweakers redactie zichtbaar gemaakt. Toch had ik toen niet gedacht dat Australië dit zou doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
Raindeer schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:34:
[...]

Snap ik, maar je begrijpt misschien wel dat ik heel veel tijd heb gestoken in de analyse van dit gedoe. Dus elk datapunt dat jij me kunt leveren over of iets wel of niet werkt, daar ben ik blij mee :P Het probleem is ooit mede met hulp van de Tweakers redactie zichtbaar gemaakt. Toch had ik toen niet gedacht dat Australië dit zou doen
Het lijkt er op dat hier waar ik nu ben iig er nog iets van 3G beschikbaar is (voor mijn Vodafone esim) en dat deze nu met 3g op boost (Telstra) verbonden is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rgskFmK9F4cA80u5EjtsBJPzc3c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/37LF8fwv45qiciwY24mnI5Ic.png?f=fotoalbum_large
Update: zodra ik airplane mode aanzet dan blijft mijn boost esim werken, terwijl de Vodafone esim direct op "not available" springt, dus VoWiFi voor Vodafone werkt niet ..
Ik zal eens mijn Wireguard tunnel naar Nederland eens aanzetten >:)
Update2: met Wireguard aan (naar mijn Nederlandse VodafoneZiggo aansluiting) blijft Vodafone "not available" staan lijkt het. Dat is dan met Wireguard op de telefoon, ik kan later van de week eens kijken wat er gebeurt als ik er een router tussen zet met Wireguard tunnel.

[ Voor 21% gewijzigd door duvekot op 02-11-2024 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:16
duvekot schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 23:39:
Ik zit momenteel in Australië .. met een Pixel 8 ... dus helemaal geen problemen. Maar je zou gek zijn om hier je Nederlandse sim te gebruiken om bellen. Met Boost Mobile (eigendom van Telstra) heb je voor de eerste 28 dagen voor 39 AUD een prepaid data bundle van 50Gb. Helaas zijn de prijzen net omhoog gegaan (op de zelfde dag als de start van de 3G shutdown) want wij kregen nog de 12 AUD aanbieding voor de eerste 28 dagen met 70Gb aan data (daarna dus 35 ..nu 39 AUD).
Alles met een esim gedaan, maar daar moet je wel ff door een hoepeltje heen springen om die te krijgen. Die moet via de Boost Mobile app geïnstalleerd worden, maar die kan je alleen downloaden uit de Google Play Store als je een "Australisch" Google account hebt. Dus je normale account staat waarschijnlijk op Nederland, en die kan je maar 1 keer per 12 maanden switchen naar een andere land. Maar er staat je niets in de weg om een nieuw Google Account aan te maken .. en daarmee de app te downloaden en te installeren. Daarna kan je de esim activeren en je kan bellen.
Of gebruik Aurora store, daar kan je alle google apps downloaden en update zonder geoblockade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het hoe en waarom het nodige aantal mensen in Australië hun telefoon tot afval gereduceerd zien. Maf gedoe vanuit de telco's en de overheid.

https://www.abc.net.au/ne...ews_app&utm_content=other

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Bastien schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 23:11:
Het hoe en waarom het nodige aantal mensen in Australië hun telefoon tot afval gereduceerd zien. Maf gedoe vanuit de telco's en de overheid.

https://www.abc.net.au/ne...ews_app&utm_content=other
Als ik dat zo lees dan voornamelijk de telco's. Die hebben de regel van de overheid (die in mijn ogen correct is in deze situatie) aangegrepen om hem heel erg strict te interpreteren. Dat voorbeeld van die telefoon die gekocht was via Telstra en nu op het Optus netwerk niet meer werkt is een bijzondere situatie. De vraag is nu .. als hij zou wisselen naar Telstra .. zou de telefoon het dan weer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
duvekot schreef op zondag 3 november 2024 @ 00:26:
... aangegrepen om hem heel erg strict te interpreteren. ....
Strikt is wat anders dan dat je alleen je eigen simkaarten en toestellen accepteert.
De regel van de overheid is redelijk, dus hadden de telco's een manier moeten zien te vinden om alleen 3G toestellen uit te sluiten en niet de toestellen die naast 4G tevens 3G ondersteunen.

Nu hebben ze de eenvoudigste manier toegepast en alle toestellen, die ook 3G ondersteunen, uitgesloten, behalve dan die van henzelf met hun simkaart.
Ik vermoed dat de goede intentie van de overheid daardoor juist een averechts effect heeft en juist meer mensen uitsluit, om hulpdiensten te bereiken, dan nodig is.

Ik kan mij niet voorstellen dat de overheid het hierbij laat zitten en waarschijnlijk ook de consumentenorganisaties niet. Maar hoelang dit gaat duren is onbekend.

In de eerste instantie zal de beroepsprocedure vereenvoudigd moeten worden als je toestel VoLTE en VoWifi ondersteunt, of ook door de sim provider wordt aangeboden.

[ Voor 8% gewijzigd door elinx op 03-11-2024 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
Raindeer schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:34:
[...]

Ik zit nu in een gebied waar alleen Optus nog een 3G actief heeft (die hadden aangegeven een maand nodig te hebben om 3G uit te zetten) .. maar mijn Vodafone esim mag blijkbaar niet op het telstra netwerk ook niet op de 4G van Optus ... En ik denk dat Optus alle verbindingen op 3G al blokkeert. Want ik kan met mijn Vodafone esim alleen maar emergency calls doen (natuurlijk niet uitgeprobeerd) .. maar geen verbinding op 4G blijkbaar (ik heb mobile data wel uit staan).

Update: nu in een gebied met alleen maar Telstra 4G .. dus helemaal geen verbinding op mijn Vodafone eSIM.
Ondertussen ook contact met de klantenservice van Vodafone Nederland .. maar we zitten nog in de "herstart je telefoon, controleer settings, etc etc" fase :+

[ Voor 12% gewijzigd door duvekot op 04-11-2024 10:07 . Reden: Update van locatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
duvekot schreef op maandag 4 november 2024 @ 06:24:
[...]

Ik zit nu in een gebied waar alleen Optus nog een 3G actief heeft (die hadden aangegeven een maand nodig te hebben om 3G uit te zetten) .. maar mijn Vodafone esim mag blijkbaar niet op het telstra netwerk ook niet op de 4G van Optus ... En ik denk dat Optus alle verbindingen op 3G al blokkeert. Want ik kan met mijn Vodafone esim alleen maar emergency calls doen (natuurlijk niet uitgeprobeerd) .. maar geen verbinding op 4G blijkbaar (ik heb mobile data wel uit staan).
Zeker Optus is zeer onduidelijk in de implementatie. Optus lijkt de zwaarste TAC blokkade te hebben, waarbij alles wat ze niet kennen wordt geblokkeerd. Dat blijken ook modellen te zijn die ze zelf verkopen, maar met een andere TAC-range, omdat ze gekocht zijn in een Australische winkel, andere productie maand, of bij een concurrerend netwerk. Je kunt bij hen dus een telefoon hebben die perfect zou moeten werken en het toch niet doet, want het is een verkeerde IMEI range.

Telstra lijkt wat liberaler te zijn en lijkt toestellen die ze kennen, zoals iPhone, Pixel, Samsung etc. niet te blokkeren. Het gaat mis wanneer het modellen zijn die ze zelf niet hebben verkocht. Denk aan Oppo modellen, waar Telstra wel wat van verkoopt. Buitenlandse Oppo's of modellen die niet door Telstra waren verkocht, worden soms wel geblokkeerd, omdat Telstra denkt dat ze de juiste instellingen niet hebben, terwijl Oppo natuurlijk niet gek is en de Telstra settings ook op die telefoons heeft gezet. Maar goed, het is een puinhoop.

Naar mijn mening moet een land eisen dat:
1. Telcos hun settings publiceren via GSMA , AOSP etc
2. Telcos testen met handset makers, ook degene waar ze geen telefoons van verkopen.
3. Telcos de het standaard VoLTE profiel voor 112 oproepen moeten ondersteunen, ongeacht de handset.
4. Telcos gezamenlijk en minimaal 2 jaar van te voren onderling testen of "camping" onderling werkt, zodat bij een 112 oproep de telefoon van netwerk kan wisselen.
5. Telcos minimaal 2 jaar vooraf van het einde van 2G/3G, alle 112 oproepen via VoLTE moeten doorgeven en monitoren welke toestellen, netwerken etc terugvallen naar 2G/3G. En hier maandelijks over rapporteren en gezamenlijk met handset makers deze aantallen terugdringen.
6. Telcos vanaf 2 jaar voor einde 2G/3G alle inbound roaming contracten verplicht op VoLTE interconnectie testen. En monitoren welke roaming partner toch terugvalt naar 2g/3g voor voice
etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
@Raindeer .. er is nu door de klantenservice een case aangemaakt. Ik ben benieuwd of dat wat gaat opleveren op korte termijn. Mijn interpretatie van de gesprekken via de telefoon is dat er geen overeenkomst is voor VoLTE inkomend naar een Vodafone klant die in Australië aan het roamen is. En dat daardoor er dus geen verbinding gemaakt kan worden.
Er is een roaming overeenkomst met alle 3 de providers dus ik zou in theorie bij alleen dekking door Telstra gewoon verbinding moeten hebben.

Ik heb ook een thread op de Vodafone community forum aangemaakt voor dit probleem.

🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Telstra heeft een site online om op basis van de IMEI van je toestel te kunnen controleren of deze blijft werken. Gelukkig komt daar uit dat mijn Pixel 8 idd zou moeten blijven werken.

https://www.telstrawholes...cked-Devices-Checker.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Vandaag rond 16u had ik wel weer verbinding met het Telstra netwerk ... Mijn vrouw nog steeds niet. Nog niet duidelijk wat er veranderd is ..en door wie (Telstra of Vodafone Nederland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
duvekot schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:15:
Vandaag rond 16u had ik wel weer verbinding met het Telstra netwerk ... Mijn vrouw nog steeds niet. Nog niet duidelijk wat er veranderd is ..en door wie (Telstra of Vodafone Nederland).
Dit zijn precies de waanzinnige situaties waar we voor hebben gewaarschuwd. We zijn zo gewend geraakt aan werkende roaming en opeens is dat er niet meer. De Australische manier is helemaal de botte bijl. Zij sluiten je af,omdat ze denken dat je mogelijk niet 000 kunt bellen, zelfs als dat waarschijnlijk wel het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
Raindeer schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:48:
[...]

Dit zijn precies de waanzinnige situaties waar we voor hebben gewaarschuwd. We zijn zo gewend geraakt aan werkende roaming en opeens is dat er niet meer. De Australische manier is helemaal de botte bijl. Zij sluiten je af,omdat ze denken dat je mogelijk niet 000 kunt bellen, zelfs als dat waarschijnlijk wel het geval is.
Dat afsluiten doen ze op toestel (TAC .. eerste deel van je IMEI) niveau ... En dat is bij mij niet het geval. Omdat ik wel verbinding had met mijn Australische SIM op het zelfde toestel.

Dus wat er nu precies veranderd is .. geen idee.

Zie ook:

https://community.vodafon...Australi%C3%AB/m-p/228832

Leukste opmerking daar: we doen geen VoLTE met Telstra (grootste netwerk in Australië) .. en ook niet met Optus (tweede netwerk in Australië) .. dus verbind maar met Vodafone Australië (die een dekking hebben van een postzegel lijkt het wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Ik ben nu ergens met idd Vodafone Australië dekking, en daar krijgt mijn vrouw nu wel dekking idd. Terwijl die van mij gewoon ook werkt op het Telstra netwerk (en dus veel meer bereik heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

LET OP voor de mensen die nog wel eens Vodafone Unlimited prepaid bundel gebruiken in het buitenland. Deze wordt nu actief behoorlijk geknepen. 25GB voor de week bundel.

Afbeeldingslocatie: https://upload.mattie-systems.nl/uploads/5057-screenshot_2024-11-10_170910.png

Het lijkt er op dat deze voorwaarden gelden sinds 23-10-2024: https://www.vodafone.nl/s...en-en-voorwaarden/prepaid

En als je op https://www.vodafone.nl/abonnement/prepaid/prepaid-bundels klikt op "bekijk tarieven" krijg je de (oude?) versie waar alleen staat FUP maar geen aantal GB genoemd.

Wie o wie weet er een alternatief?

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Mattie112 schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:14:
LET OP voor de mensen die nog wel eens Vodafone Unlimited prepaid bundel gebruiken in het buitenland. Deze wordt nu actief behoorlijk geknepen. 25GB voor de week bundel.

[Afbeelding]

Het lijkt er op dat deze voorwaarden gelden sinds 23-10-2024: https://www.vodafone.nl/s...en-en-voorwaarden/prepaid

En als je op https://www.vodafone.nl/abonnement/prepaid/prepaid-bundels klikt op "bekijk tarieven" krijg je de (oude?) versie waar alleen staat FUP maar geen aantal GB genoemd.

Wie o wie weet er een alternatief?
Heb zelf getest want zag dit inderdaad al staan van de week. Ik heb een weekbundel geactiveerd en ben gaan downloaden, na 26.8GB werkte het internet niet meer (logisch staat in de voorwaarde) toen in echter weer in NL kwam had ik ook daar geen internet meer. De klantenservice heeft toen de bundel opnieuw geactiveerd en had weer internet, echter kon ik daarna weer volop downloaden in het buitenland ben bij 88GB maar gesopt. Dus ben benieuwd of het limiet er nu dan weer vanaf is gehaald of dat de klantenservice een oudere versie van de bundel kan activeren. Je ziet nu trouwens ook een 25GB bundel in My Vodafone staan. Een alternatief is een O2 UK esim van 300GB, zijn verschillende resselers van en de prijs loopt van €27 tot €35. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rorFEFXb6Z6NEXHCM9-44eS4TJs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/gI2PfZhCZmkNrHp83OzqxYAu.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Roy Tollenaar schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:22:
[...]

Heb zelf getest want zag dit inderdaad al staan van de week. Ik heb een weekbundel geactiveerd en ben gaan downloaden, na 26.8GB werkte het internet niet meer (logisch staat in de voorwaarde) toen in echter weer in NL kwam had ik ook daar geen internet meer. De klantenservice heeft toen de bundel opnieuw geactiveerd en had weer internet, echter kon ik daarna weer volop downloaden in het buitenland ben bij 88GB maar gesopt. Dus ben benieuwd of het limiet er nu dan weer vanaf is gehaald of dat de klantenservice een oudere versie van de bundel kan activeren. Je ziet nu trouwens ook een 25GB bundel in My Vodafone staan. Een alternatief is een O2 UK esim van 300GB, zijn verschillende resselers van en de prijs loopt van €27 tot €35. [Afbeelding]
Hm, had ze toevallig een tweet gestuurd (nog voor ik de voorwaarden had gevonden) kijken wat er daar uit komt.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Mattie112 schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:23:
[...]

Hm, had ze toevallig een tweet gestuurd (nog voor ik de voorwaarden had gevonden) kijken wat er daar uit komt.
Ga zaterdag eens testen met een 1 dag bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Wordt via Twitter verwezen naar:

https://www.vodafone.nl/abonnement/sim-only/redelijk-gebruik

Daar staat (nu) 25GB inderdaad bij de weekbundel. Kijk ik in de WayBack machine dan stond daar begin van dit jaar al 2GB per dag. Dus dan is 25GB voor een week niet onredelijk. Blijkbaar was die limit eerder niet goed doorgevoerd ofzo?

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Mattie112 schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:33:
Wordt via Twitter verwezen naar:

https://www.vodafone.nl/abonnement/sim-only/redelijk-gebruik

Daar staat (nu) 25GB inderdaad bij de weekbundel. Kijk ik in de WayBack machine dan stond daar begin van dit jaar al 2GB per dag. Dus dan is 25GB voor een week niet onredelijk. Blijkbaar was die limit eerder niet goed doorgevoerd ofzo?
Er heeft altijd al een limiet gestaan maar deze is nooit gehandhaafd. Wel was er een verborgen limiet van 75GB per dag (zowel in NL als in de EU) die lijkt nu wel verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Roy Tollenaar schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:35:
[...]

Er heeft altijd al een limiet gestaan maar deze is nooit gehandhaafd. Wel was er een verborgen limiet van 75GB per dag (zowel in NL als in de EU) die lijkt nu wel verdwenen.
Haha ja 75GB per dag is wel veel. Maar ik vind voor een week bundel "unlimited" 25GB wel weer aan de karige kant. Maarja het staat er nu wel duidelijk (als ze alle linkjes updaten) dat scheelt dan.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Laatst online: 21:27
https://www.amazon.nl/-/e...5ab324&pd_rd_i=B0BZ8NRVXR

Is dit een beetje een goede kaart om 3 weken in Amrika rond te reizen.
Inclusief 1 kind die op een hotspot zit.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:43
Hoe ervaren jullie roaming met Nederlandse simkaarten in België?

Met KPN(en virtuele providers) krijg ik daar toegang tot Orange en soms tot BASE maar regelmatig valt de datasessie weg of komt er gewoon geen data door. Telefonisch ook onbereikbaar als signaal onder de 3 streepjes komt en altijd een doffe geluidskwaliteit op EDGE/GPRS bij het gebruik van een iPhone. Gebruik van APNs internet en portalmmm.

Met Vodafone standaard toegang tot Proximus met op bijna alle plaatsen veel sterker signaal en geen wegvallende dataverbinding. Maar ook daar wel eens malaise, Het duurt een flinke tijd na de grens voordat je überhaupt toegang tot het netwerk hebt. En soms problemen met inkomende oproepen die naar de voicemailbox worden doorgezet.

Met een lokale simkaart geen problemen ervaren. Ik zorg er dan ook standaard voor in België dat ik offline kaarten beschikbaar heb of een lokale simkaart lenen kan. Ben ik de enige?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
timmie1 schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:44:
Hoe ervaren jullie roaming met Nederlandse simkaarten in België?

Met KPN(en virtuele providers) krijg ik daar toegang tot Orange en soms tot BASE maar regelmatig valt de datasessie weg of komt er gewoon geen data door. Telefonisch ook onbereikbaar als signaal onder de 3 streepjes komt en altijd een doffe geluidskwaliteit op EDGE/GPRS bij het gebruik van een iPhone. Gebruik van APNs internet en portalmmm.

Met Vodafone standaard toegang tot Proximus met op bijna alle plaatsen veel sterker signaal en geen wegvallende dataverbinding. Maar ook daar wel eens malaise, Het duurt een flinke tijd na de grens voordat je überhaupt toegang tot het netwerk hebt. En soms problemen met inkomende oproepen die naar de voicemailbox worden doorgezet.

Met een lokale simkaart geen problemen ervaren. Ik zorg er dan ook standaard voor in België dat ik offline kaarten beschikbaar heb of een lokale simkaart lenen kan. Ben ik de enige?
Hier met Odido eigenlijk nooit problemen, standaard orange maar selecteer meestal zelf Proximus (als ik ergens in een ander land ben kijk ik wat de beste provider is en die selecteer ik dan ook.) Data werkt altijd prima (genoeg voor lossless Apple Music en Waze)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-06 10:56
@swhnld Wel interessant om even te vergelijken voor mobiele internet opties in het buitenland. Zo te zien zijn er de volgende opties:

- via (eigen) NL provider
- via virtuele provider (eSIM) (Ubigi, Airalo, Holafly etc.)
- via speciale toeristen SIMs (fysiek en/of eSIM)
- via buitenlandse providers (niet specifiek op toeristen geriicht)

Als voorbeeld neem ik Thailand:

KPN Buitenlandbundel:

2 Gb voor € 19,99 / - 500 Mb/Min/SMS voor € 39,99 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WxEUg8OxOOkLUHJxBoKoEZcubZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q0smPj6tJkQZL9HBA9fTwIYN.jpg?f=fotoalbum_large

++ geen extra SIM kaart nodig, meest simpele oplossing
-- zeer matige hoeveelheid data

Ubigi:

https://cellulardata.ubig...-off=on#ubigi-destination

B.v. 25 Gb voor € 45, 30 dagen geldig, 3/4/5G.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bySXafauknaCVhKkeoSY8TrNb2A=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/cQMGnRYa3YWejvYIqRhXP5vO.jpg?f=user_large

++ makkelijk zeker als je vaak moet wisselen
- minder gunstige datahoeveelheid

Via Thaise operators (speciaal voor toeristen)

https://www.dtac.co.th/en/prepaid/products/tourist-sim.html
https://www.true.th/en/prepaid/sim/tourist
https://www.ais.th/en/con...nternational/tourist-plan

B.v. 30 dagen ongelimiteerde snelheid en data voor 1,199 baht = € 32,77

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ul7xPmBJZGwwMfqNZLtObyoLwI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GIjPBA3CEPAZhnbveaLDjdDX.jpg?f=user_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwQxbYniIIKeyvhk6AJGtRA1JbA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/u4uvLBKZ3gec9SNKlbU4Gwq4.jpg?f=user_large

PS: mooi hoor die tuktuk en olifant, ik krijg meteen weer zin in vakantie :+ 8)

++ veel betere bang for buck dan via KPN of virtuele providers als Airalo, Ubigi, Holafly etc.
- registratie (paspoort) / activatie nodig voor gebruik

Nog veel betere bang voor buck via Thaise operators (niet speciaal gericht op toeristen):

B.v. 30 dagen / 30 Gb / 15 Mbps @ 199 baht ( € 5,42)

https://www.true.th/en/prepaid

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rz64JssFFLSV3ydajsvuTO5MPI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/52QjlwWHVMqVNF8BAcLr5Kkd.jpg?f=user_large

+++ veel data voor heel weinig
- (soms) lagere snelheid
- je moet een naar een fysieke locatie zoals 7 Eleven om 'm te activeren en/of kopen

Noot: nu ik toch bezig ben een vergelijking voor Cambodja tussen een 'Smart traveller SIM' en Ubigi:

https://www.smart.com.kh/plans/traveller-sim

30 Gb / 15 dagen / € 4,61

Ubigi: https://cellulardata.ubig...15-days/?wmc-currency=EUR

3 Gb / 15 dagen / € 12

Dat is dus 10x minder data tegen 2,5x hogere kosten ...dat kan guller ;)

Back on topic:

Ik ben nu naar een Samsung S25 aan het kijken:
SIM Formaat
Nano SIM (4FF), Embedded SIM

Type SIM slot
SIM 1 + SIM 2 / SIM 1 + eSIM / Dual eSIM
Als ik het goed lees kun je dus eigenlijk 4 'SIMS / nummers' op je telefoon hebben staan waarvan max. 2 actief (in ieder geval 1).

Voorbeeld:

SIM 1 = KPN nano
SIM 2 = Cambodia Smart Traveller SIM (Cambodia)
eSIM 1 = DTAC Happy Tourist ESIM (Thailand)
eSIM 2 = andere eSIM (b.v. KPN),, voor ander land (b.v. Vietnam) of allround eSIM zoals Ubigi

Deze kun je dan afwisselen denk ik en er altijd tenminste 1 hebben ingeschakeld. Of combo's zoals bellen alleen SIM 2 en data via eSIM 2 laten lopen etc. etc.

schopje naar het Mobiel in het buitenland topic.

[ Voor 0% gewijzigd door 13art op 30-03-2025 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
  • Laatst online: 16:12
Ik heb gezocht op dit forum, maar de enigste post komt uit 2017.
Beetje oud...
Nu gaan wij binnenkort naar Dubai. Welke simkaart kopen voor internet?
Wat is een beetje voordelig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Rick13 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:44:
Ik heb gezocht op dit forum, maar de enigste post komt uit 2017.
Beetje oud...
Nu gaan wij binnenkort naar Dubai. Welke simkaart kopen voor internet?
Wat is een beetje voordelig?
Weinig keuzes in Dubai .. er zijn twee netwerken . En die bieden Touristen Sims aan .. afhankelijk van hoeveel Gb je nodig hebt ...

De sim wordt automatisch gedeactiveerd als je het land verlaat ..en zit dus gekoppeld aan je visum.

De prijzen ontlopen elkaar niet heel erg.

Misschien dat zo'n wereldwijde esim Provider wat betere prijzen kan bieden .. maar ik verwacht van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
@duvekot Dus Du en Etisalat zijn dus de enigste providers. Heb niet veel data nodig (paar GB) de rest gaat op wifi. Ik heb wel data nodig o.a. voor navigeren met Google Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Rick13 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:29:
@duvekot Dus Du en Etisalat zijn dus de enigste providers. Heb niet veel data nodig (paar GB) de rest gaat op wifi. Ik heb wel data nodig o.a. voor navigeren met Google Maps.
Idd .. dus je kan gewoon even op hun sites kijken ...of ter plekke op de aankomst terminal de twee vergelijken .. en direct aanschaffen (met een kopietje van je passport)

Volgens mij kan tegenwoordig ook eSIM ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Rick13 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:29:
De SIM kaarten voor Dubai zijn best prijzig vind ik:
https://www.allesoverdubai.info/toeristen-sim-kaart-dubai/

Dus ter overweging, waar zit je met je abonnement, wat zou een databundel aldaar kosten via je eigen provider? Misschien wel iets duurder dan lokaal via een visume gerelateerde kaart, maar ook makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Ja, zeker. Ik heb een blik geworpen en de prijzen vallen tegen.
Is dat ook een optie? Ik heb nu een abbo bij Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Rick13 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:39:
Ja, zeker. Ik heb een blik geworpen en de prijzen vallen tegen.
Is dat ook een optie? Ik heb nu een abbo bij Simpel.
Simpel heeft geen "buiten Europa" bundels ... Dus dat is ook geen optie.

https://www.simpel.nl/klantenservice/vakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:55
Ik ben toevallig ook aan het kijken voor dubai en ik neem denk ik deze esim
https://www.airhubapp.com/esim-detail/UAE-10GB-30Days

want de unlimited zijn flink duurder voor de 10 dagen daar en gecapped op 2gb per dag.

[ Voor 25% gewijzigd door saharoen op 03-04-2025 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
duvekot schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 18:27:
[...]

Simpel heeft geen "buiten Europa" bundels ... Dus dat is ook geen optie.

https://www.simpel.nl/klantenservice/vakantie
Klopt, dat is inderdaad geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
@saharoen Bedankt, ga er waarschijnlijk ook voor (jammer dat er geen goedkopere alternatieven zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:49
@Rick13
Ik kijk altijd bij TravelTom. Hij reist de hele wereld over en heeft een blog over Simkaarten.

Dubai :
https://www.traveltomtom....-sim-card-sharjah-airport

Wij hebben simkaarten van DU gebruikt.
Succes.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Bedankt, zal het artikel is op mijn gemak doorlezen.
Ik heb van iemand de tip Airalo gekregen.
Toevallig zie ik dit ook in jouw artikel staan.
Onderstaande optie ga ik waarschijnlijk voor (goedkoper krijg je het denk niet)
https://www.airalo.com/nl...im/burj-mobile-30days-5gb

Jammer dan de tel van mijn vriendin (Samsung A52S geen esim ondersteuning heeft) Dus het wordt daar een simkaartje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Rick13 schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:55:
Bedankt, zal het artikel is op mijn gemak doorlezen.
Ik heb van iemand de tip Airalo gekregen.
Toevallig zie ik dit ook in jouw artikel staan.
Onderstaande optie ga ik waarschijnlijk voor (goedkoper krijg je het denk niet)
https://www.airalo.com/nl...im/burj-mobile-30days-5gb

Jammer dan de tel van mijn vriendin (Samsung A52S geen esim ondersteuning heeft) Dus het wordt daar een simkaartje kopen.
Ik kijk altijd op esimdb. Hier is UAE: https://esimdb.com/uae
5 gig direct bij burh als je aan 10 dagen genoeg hebt.
Dertig dagen Burj is er ook voor $9.99
https://esimdb.com/uae/monty-esim

Ook voor dertig dagen zijn er zeker nog wel goedkopere beschikbaar. Zoals globalesim:
https://globalesim.app/product/uae/

Dan heb je 10 gig voor hetzelfde bedrag.

[ Voor 4% gewijzigd door knakworst op 07-04-2025 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Bedankt, dat is inderdaad nog goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-05 09:02
5ber lijkt (tijdelijk?) out of business, website nog wel online maar niks meer te koop. Vermoedelijk een juridisch conflict over de intellectual property rights. Deze week nog mijn laatste slot gebruikt voor een e-sim voor Thailand, maar kan niet meer bijkopen. Jammer. Denk dat ik 9esim ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:06
Rick13 schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:12:
Bedankt, dat is inderdaad nog goedkoper!
Holafly is ook goedkoop. Geen idee hoelang je gaat, maar 5 dagen Unlimited is €18,90.

https://esim.holafly.com/esim-arab-emirates/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Bedankt, ik ben er 7 dagen. Ik zal straks is kijken of je dit ook voor een week kan afsluiten.
Of weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Rick13 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:17:
Bedankt, ik ben er 7 dagen. Ik zal straks is kijken of je dit ook voor een week kan afsluiten.
Of weet iemand dit?
Even op de website klikken, 7 dagen kost 26,90.

Holafly zou ik zelf niet nemen vanwege hun ontransparante 'unlimited' verhaal en al die influencers die holafly lopen te pushen.

https://www.reddit.com/r/...mited_as_they_advertised/

10 gig voor 10 dollar lijkt me dan beter tenzij je echt meer data nodig hebt, maar dan is het de vraag tot wanneer je "echte" snelheid hebt... In verscheidene comments worden mensen na minder dan 1GB gethrottled. Keer 7 dagen heb je dan alsnog minder data dan wanneer je gewoon 10GB koopt terwijl je wel veel meer betaalt.

[ Voor 29% gewijzigd door knakworst op 15-04-2025 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12
Opmerking over esimdb: die site lijkt alleen affiliate links te bevatten.

Orange Travel lijkt inmiddels ook een goede optie, zeker in landen met een Orange-netwerk:
https://travel.orange.com...fers/united-arab-emirates

Zelf nog niet gebruikt, maar wel interessant! Vodafone heeft net zoiets, maar is veel minder aantrekkelijk:
https://travel.vodafone.com/

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:55
Ik ben terug uit de VAE. Tijdens mijn verblijf heb ik deze eSIM van Airalo gebruikt: Airalo - 10 dagen onbeperkt data op Etisalat netwerk.
Werkte prima: je krijgt 3 GB hoge snelheid per dag. Na die limiet zakt de snelheid naar 1 Mbps, maar dat was nog steeds goed genoeg voor navigatie en apps.

[ Voor 61% gewijzigd door saharoen op 13-05-2025 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehlo
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-05 11:48
Hi allen,

Ik ga volgende week voor 3 weken naar Canada en heb ondertussen Airolo gevonden (welke ook door meerderen in dit topic als prima wordt beschreven) als mobiele provider. Ik zou echter liever niet mijn eigen telefoon de hele dag als mobiele hotspot gebruiken, en ben dus op zoek naar een Mifi router welke een E-Sim support. Heeft iemand hier een goeie tip voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:40
Ik weet dat de (moderne) Peplink routers dit kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
Tehlo schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:28:
Hi allen,

Ik ga volgende week voor 3 weken naar Canada en heb ondertussen Airolo gevonden (welke ook door meerderen in dit topic als prima wordt beschreven) als mobiele provider. Ik zou echter liever niet mijn eigen telefoon de hele dag als mobiele hotspot gebruiken, en ben dus op zoek naar een Mifi router welke een E-Sim support. Heeft iemand hier een goeie tip voor?
Je hebt tegenwoordig ook fysieke sim kaarten waar je eSIMs op kan bijladen ..
(Zelf nog niet gebruikt omdat het nog niet nodig was)

Bijvoorbeeld van GL.inet en esim.me 9esim ..
(Ik lees net boel negatieve recensies over esim.me)

Die werken wel met een app ..maar als je hem dus in je telefoon doet kan je hem daar programmeren .. maar zou die daarna wel gewoon in elke andere apparaat moeten kunnen werken als er maar een SIM in past (als ik de marketing praat goed begrepen heb)

[ Voor 3% gewijzigd door duvekot op 15-05-2025 12:43 . Reden: 9esim ipv esim ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehlo
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-05 11:48
RadioAir schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:32:
Ik weet dat de (moderne) Peplink routers dit kunnen.
Zit er even naar te kijken, maar beetje overkill denk ik voor mijn use-case 3 weken vakantie :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-06 13:13

mb1

Ik heb nu www.breezesim.com een paar keer gebruikt.
Werkt eenvoudig en betaalbaar.
Pagina: 1 ... 54 55 Laatste

Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.