• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-06 21:25
Ik ben nu ergens met idd Vodafone Australië dekking, en daar krijgt mijn vrouw nu wel dekking idd. Terwijl die van mij gewoon ook werkt op het Telstra netwerk (en dus veel meer bereik heeft)

  • Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:19
LET OP voor de mensen die nog wel eens Vodafone Unlimited prepaid bundel gebruiken in het buitenland. Deze wordt nu actief behoorlijk geknepen. 25GB voor de week bundel.

Afbeeldingslocatie: https://upload.mattie-systems.nl/uploads/5057-screenshot_2024-11-10_170910.png

Het lijkt er op dat deze voorwaarden gelden sinds 23-10-2024: https://www.vodafone.nl/s...en-en-voorwaarden/prepaid

En als je op https://www.vodafone.nl/abonnement/prepaid/prepaid-bundels klikt op "bekijk tarieven" krijg je de (oude?) versie waar alleen staat FUP maar geen aantal GB genoemd.

Wie o wie weet er een alternatief?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)


  • Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Mattie112 schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:14:
LET OP voor de mensen die nog wel eens Vodafone Unlimited prepaid bundel gebruiken in het buitenland. Deze wordt nu actief behoorlijk geknepen. 25GB voor de week bundel.

[Afbeelding]

Het lijkt er op dat deze voorwaarden gelden sinds 23-10-2024: https://www.vodafone.nl/s...en-en-voorwaarden/prepaid

En als je op https://www.vodafone.nl/abonnement/prepaid/prepaid-bundels klikt op "bekijk tarieven" krijg je de (oude?) versie waar alleen staat FUP maar geen aantal GB genoemd.

Wie o wie weet er een alternatief?
Heb zelf getest want zag dit inderdaad al staan van de week. Ik heb een weekbundel geactiveerd en ben gaan downloaden, na 26.8GB werkte het internet niet meer (logisch staat in de voorwaarde) toen in echter weer in NL kwam had ik ook daar geen internet meer. De klantenservice heeft toen de bundel opnieuw geactiveerd en had weer internet, echter kon ik daarna weer volop downloaden in het buitenland ben bij 88GB maar gesopt. Dus ben benieuwd of het limiet er nu dan weer vanaf is gehaald of dat de klantenservice een oudere versie van de bundel kan activeren. Je ziet nu trouwens ook een 25GB bundel in My Vodafone staan. Een alternatief is een O2 UK esim van 300GB, zijn verschillende resselers van en de prijs loopt van €27 tot €35. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rorFEFXb6Z6NEXHCM9-44eS4TJs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/gI2PfZhCZmkNrHp83OzqxYAu.png?f=user_large

  • Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:19
Roy Tollenaar schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:22:
[...]

Heb zelf getest want zag dit inderdaad al staan van de week. Ik heb een weekbundel geactiveerd en ben gaan downloaden, na 26.8GB werkte het internet niet meer (logisch staat in de voorwaarde) toen in echter weer in NL kwam had ik ook daar geen internet meer. De klantenservice heeft toen de bundel opnieuw geactiveerd en had weer internet, echter kon ik daarna weer volop downloaden in het buitenland ben bij 88GB maar gesopt. Dus ben benieuwd of het limiet er nu dan weer vanaf is gehaald of dat de klantenservice een oudere versie van de bundel kan activeren. Je ziet nu trouwens ook een 25GB bundel in My Vodafone staan. Een alternatief is een O2 UK esim van 300GB, zijn verschillende resselers van en de prijs loopt van €27 tot €35. [Afbeelding]
Hm, had ze toevallig een tweet gestuurd (nog voor ik de voorwaarden had gevonden) kijken wat er daar uit komt.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)


  • Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Mattie112 schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:23:
[...]


Hm, had ze toevallig een tweet gestuurd (nog voor ik de voorwaarden had gevonden) kijken wat er daar uit komt.
Ga zaterdag eens testen met een 1 dag bundel.

  • Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:19
Wordt via Twitter verwezen naar:

https://www.vodafone.nl/abonnement/sim-only/redelijk-gebruik

Daar staat (nu) 25GB inderdaad bij de weekbundel. Kijk ik in de WayBack machine dan stond daar begin van dit jaar al 2GB per dag. Dus dan is 25GB voor een week niet onredelijk. Blijkbaar was die limit eerder niet goed doorgevoerd ofzo?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)


  • Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Mattie112 schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:33:
Wordt via Twitter verwezen naar:

https://www.vodafone.nl/abonnement/sim-only/redelijk-gebruik

Daar staat (nu) 25GB inderdaad bij de weekbundel. Kijk ik in de WayBack machine dan stond daar begin van dit jaar al 2GB per dag. Dus dan is 25GB voor een week niet onredelijk. Blijkbaar was die limit eerder niet goed doorgevoerd ofzo?
Er heeft altijd al een limiet gestaan maar deze is nooit gehandhaafd. Wel was er een verborgen limiet van 75GB per dag (zowel in NL als in de EU) die lijkt nu wel verdwenen.

  • Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:19
Roy Tollenaar schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:35:
[...]

Er heeft altijd al een limiet gestaan maar deze is nooit gehandhaafd. Wel was er een verborgen limiet van 75GB per dag (zowel in NL als in de EU) die lijkt nu wel verdwenen.
Haha ja 75GB per dag is wel veel. Maar ik vind voor een week bundel "unlimited" 25GB wel weer aan de karige kant. Maarja het staat er nu wel duidelijk (als ze alle linkjes updaten) dat scheelt dan.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)


  • Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:59
https://www.amazon.nl/-/e...5ab324&pd_rd_i=B0BZ8NRVXR

Is dit een beetje een goede kaart om 3 weken in Amrika rond te reizen.
Inclusief 1 kind die op een hotspot zit.

Tijd van werken, tijd van rusten


  • timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-06 01:00
Hoe ervaren jullie roaming met Nederlandse simkaarten in België?

Met KPN(en virtuele providers) krijg ik daar toegang tot Orange en soms tot BASE maar regelmatig valt de datasessie weg of komt er gewoon geen data door. Telefonisch ook onbereikbaar als signaal onder de 3 streepjes komt en altijd een doffe geluidskwaliteit op EDGE/GPRS bij het gebruik van een iPhone. Gebruik van APNs internet en portalmmm.

Met Vodafone standaard toegang tot Proximus met op bijna alle plaatsen veel sterker signaal en geen wegvallende dataverbinding. Maar ook daar wel eens malaise, Het duurt een flinke tijd na de grens voordat je überhaupt toegang tot het netwerk hebt. En soms problemen met inkomende oproepen die naar de voicemailbox worden doorgezet.

Met een lokale simkaart geen problemen ervaren. Ik zorg er dan ook standaard voor in België dat ik offline kaarten beschikbaar heb of een lokale simkaart lenen kan. Ben ik de enige?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?


  • Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
timmie1 schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:44:
Hoe ervaren jullie roaming met Nederlandse simkaarten in België?

Met KPN(en virtuele providers) krijg ik daar toegang tot Orange en soms tot BASE maar regelmatig valt de datasessie weg of komt er gewoon geen data door. Telefonisch ook onbereikbaar als signaal onder de 3 streepjes komt en altijd een doffe geluidskwaliteit op EDGE/GPRS bij het gebruik van een iPhone. Gebruik van APNs internet en portalmmm.

Met Vodafone standaard toegang tot Proximus met op bijna alle plaatsen veel sterker signaal en geen wegvallende dataverbinding. Maar ook daar wel eens malaise, Het duurt een flinke tijd na de grens voordat je überhaupt toegang tot het netwerk hebt. En soms problemen met inkomende oproepen die naar de voicemailbox worden doorgezet.

Met een lokale simkaart geen problemen ervaren. Ik zorg er dan ook standaard voor in België dat ik offline kaarten beschikbaar heb of een lokale simkaart lenen kan. Ben ik de enige?
Hier met Odido eigenlijk nooit problemen, standaard orange maar selecteer meestal zelf Proximus (als ik ergens in een ander land ben kijk ik wat de beste provider is en die selecteer ik dan ook.) Data werkt altijd prima (genoeg voor lossless Apple Music en Waze)

  • prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-06 13:19
@swhnld Wel interessant om even te vergelijken voor mobiele internet opties in het buitenland. Zo te zien zijn er de volgende opties:

- via (eigen) NL provider
- via virtuele provider (eSIM) (Ubigi, Airalo, Holafly etc.)
- via speciale toeristen SIMs (fysiek en/of eSIM)
- via buitenlandse providers (niet specifiek op toeristen geriicht)

Als voorbeeld neem ik Thailand:

KPN Buitenlandbundel:

2 Gb voor € 19,99 / - 500 Mb/Min/SMS voor € 39,99 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WxEUg8OxOOkLUHJxBoKoEZcubZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q0smPj6tJkQZL9HBA9fTwIYN.jpg?f=fotoalbum_large

++ geen extra SIM kaart nodig, meest simpele oplossing
-- zeer matige hoeveelheid data

Ubigi:

https://cellulardata.ubig...-off=on#ubigi-destination

B.v. 25 Gb voor € 45, 30 dagen geldig, 3/4/5G.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bySXafauknaCVhKkeoSY8TrNb2A=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/cQMGnRYa3YWejvYIqRhXP5vO.jpg?f=user_large


++ makkelijk zeker als je vaak moet wisselen
- minder gunstige datahoeveelheid

Via Thaise operators (speciaal voor toeristen)

https://www.dtac.co.th/en/prepaid/products/tourist-sim.html
https://www.true.th/en/prepaid/sim/tourist
https://www.ais.th/en/con...nternational/tourist-plan

B.v. 30 dagen ongelimiteerde snelheid en data voor 1,199 baht = € 32,77

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ul7xPmBJZGwwMfqNZLtObyoLwI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GIjPBA3CEPAZhnbveaLDjdDX.jpg?f=user_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwQxbYniIIKeyvhk6AJGtRA1JbA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/u4uvLBKZ3gec9SNKlbU4Gwq4.jpg?f=user_large

PS: mooi hoor die tuktuk en olifant, ik krijg meteen weer zin in vakantie :+ 8)

++ veel betere bang for buck dan via KPN of virtuele providers als Airalo, Ubigi, Holafly etc.
- registratie (paspoort) / activatie nodig voor gebruik

Nog veel betere bang voor buck via Thaise operators (niet speciaal gericht op toeristen):

B.v. 30 dagen / 30 Gb / 15 Mbps @ 199 baht ( € 5,42)

https://www.true.th/en/prepaid

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rz64JssFFLSV3ydajsvuTO5MPI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/52QjlwWHVMqVNF8BAcLr5Kkd.jpg?f=user_large

+++ veel data voor heel weinig
- (soms) lagere snelheid
- je moet een naar een fysieke locatie zoals 7 Eleven om 'm te activeren en/of kopen


Noot: nu ik toch bezig ben een vergelijking voor Cambodja tussen een 'Smart traveller SIM' en Ubigi:

https://www.smart.com.kh/plans/traveller-sim

30 Gb / 15 dagen / € 4,61

Ubigi: https://cellulardata.ubig...15-days/?wmc-currency=EUR

3 Gb / 15 dagen / € 12

Dat is dus 10x minder data tegen 2,5x hogere kosten ...dat kan guller ;)

Back on topic:

Ik ben nu naar een Samsung S25 aan het kijken:
SIM Formaat
Nano SIM (4FF), Embedded SIM

Type SIM slot
SIM 1 + SIM 2 / SIM 1 + eSIM / Dual eSIM
Als ik het goed lees kun je dus eigenlijk 4 'SIMS / nummers' op je telefoon hebben staan waarvan max. 2 actief (in ieder geval 1).

Voorbeeld:

SIM 1 = KPN nano
SIM 2 = Cambodia Smart Traveller SIM (Cambodia)
eSIM 1 = DTAC Happy Tourist ESIM (Thailand)
eSIM 2 = andere eSIM (b.v. KPN),, voor ander land (b.v. Vietnam) of allround eSIM zoals Ubigi

Deze kun je dan afwisselen denk ik en er altijd tenminste 1 hebben ingeschakeld. Of combo's zoals bellen alleen SIM 2 en data via eSIM 2 laten lopen etc. etc.

schopje naar het Mobiel in het buitenland topic.

[ Voor 0% gewijzigd door 13art op 30-03-2025 08:24 ]


  • Rick13
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Ik heb gezocht op dit forum, maar de enigste post komt uit 2017.
Beetje oud...
Nu gaan wij binnenkort naar Dubai. Welke simkaart kopen voor internet?
Wat is een beetje voordelig?

  • duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-06 21:25
Rick13 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 15:44:
Ik heb gezocht op dit forum, maar de enigste post komt uit 2017.
Beetje oud...
Nu gaan wij binnenkort naar Dubai. Welke simkaart kopen voor internet?
Wat is een beetje voordelig?
Weinig keuzes in Dubai .. er zijn twee netwerken . En die bieden Touristen Sims aan .. afhankelijk van hoeveel Gb je nodig hebt ...

De sim wordt automatisch gedeactiveerd als je het land verlaat ..en zit dus gekoppeld aan je visum.

De prijzen ontlopen elkaar niet heel erg.

Misschien dat zo'n wereldwijde esim Provider wat betere prijzen kan bieden .. maar ik verwacht van niet.

  • Rick13
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
@duvekot Dus Du en Etisalat zijn dus de enigste providers. Heb niet veel data nodig (paar GB) de rest gaat op wifi. Ik heb wel data nodig o.a. voor navigeren met Google Maps.

  • duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-06 21:25
Rick13 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:29:
@duvekot Dus Du en Etisalat zijn dus de enigste providers. Heb niet veel data nodig (paar GB) de rest gaat op wifi. Ik heb wel data nodig o.a. voor navigeren met Google Maps.
Idd .. dus je kan gewoon even op hun sites kijken ...of ter plekke op de aankomst terminal de twee vergelijken .. en direct aanschaffen (met een kopietje van je passport)

Volgens mij kan tegenwoordig ook eSIM ..

  • swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:06
Rick13 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:29:
@duvekot Dus Du en Etisalat zijn dus de enigste providers. Heb niet veel data nodig (paar GB) de rest gaat op wifi. Ik heb wel data nodig o.a. voor navigeren met Google Maps.
De SIM kaarten voor Dubai zijn best prijzig vind ik:
https://www.allesoverdubai.info/toeristen-sim-kaart-dubai/

Dus ter overweging, waar zit je met je abonnement, wat zou een databundel aldaar kosten via je eigen provider? Misschien wel iets duurder dan lokaal via een visume gerelateerde kaart, maar ook makkelijker?

  • Rick13
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Ja, zeker. Ik heb een blik geworpen en de prijzen vallen tegen.
Is dat ook een optie? Ik heb nu een abbo bij Simpel.

  • duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-06 21:25
Rick13 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:39:
Ja, zeker. Ik heb een blik geworpen en de prijzen vallen tegen.
Is dat ook een optie? Ik heb nu een abbo bij Simpel.
Simpel heeft geen "buiten Europa" bundels ... Dus dat is ook geen optie.

https://www.simpel.nl/klantenservice/vakantie

  • saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:01
Ik ben toevallig ook aan het kijken voor dubai en ik neem denk ik deze esim
https://www.airhubapp.com/esim-detail/UAE-10GB-30Days

want de unlimited zijn flink duurder voor de 10 dagen daar en gecapped op 2gb per dag.

[ Voor 25% gewijzigd door saharoen op 03-04-2025 10:41 ]


  • Rick13
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
duvekot schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 18:27:
[...]

Simpel heeft geen "buiten Europa" bundels ... Dus dat is ook geen optie.

https://www.simpel.nl/klantenservice/vakantie
Klopt, dat is inderdaad geen optie.

  • Rick13
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
@saharoen Bedankt, ga er waarschijnlijk ook voor (jammer dat er geen goedkopere alternatieven zijn)

  • driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:36
@Rick13
Ik kijk altijd bij TravelTom. Hij reist de hele wereld over en heeft een blog over Simkaarten.

Dubai :
https://www.traveltomtom....-sim-card-sharjah-airport

Wij hebben simkaarten van DU gebruikt.
Succes.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd


  • Rick13
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Bedankt, zal het artikel is op mijn gemak doorlezen.
Ik heb van iemand de tip Airalo gekregen.
Toevallig zie ik dit ook in jouw artikel staan.
Onderstaande optie ga ik waarschijnlijk voor (goedkoper krijg je het denk niet)
https://www.airalo.com/nl...im/burj-mobile-30days-5gb

Jammer dan de tel van mijn vriendin (Samsung A52S geen esim ondersteuning heeft) Dus het wordt daar een simkaartje kopen.

  • knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:28

knakworst

Get more sats!

Rick13 schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:55:
Bedankt, zal het artikel is op mijn gemak doorlezen.
Ik heb van iemand de tip Airalo gekregen.
Toevallig zie ik dit ook in jouw artikel staan.
Onderstaande optie ga ik waarschijnlijk voor (goedkoper krijg je het denk niet)
https://www.airalo.com/nl...im/burj-mobile-30days-5gb

Jammer dan de tel van mijn vriendin (Samsung A52S geen esim ondersteuning heeft) Dus het wordt daar een simkaartje kopen.
Ik kijk altijd op esimdb. Hier is UAE: https://esimdb.com/uae
5 gig direct bij burh als je aan 10 dagen genoeg hebt.
Dertig dagen Burj is er ook voor $9.99
https://esimdb.com/uae/monty-esim

Ook voor dertig dagen zijn er zeker nog wel goedkopere beschikbaar. Zoals globalesim:
https://globalesim.app/product/uae/

Dan heb je 10 gig voor hetzelfde bedrag.

[ Voor 4% gewijzigd door knakworst op 07-04-2025 12:54 ]


  • Rick13
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Bedankt, dat is inderdaad nog goedkoper!

  • Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-06 07:59
5ber lijkt (tijdelijk?) out of business, website nog wel online maar niks meer te koop. Vermoedelijk een juridisch conflict over de intellectual property rights. Deze week nog mijn laatste slot gebruikt voor een e-sim voor Thailand, maar kan niet meer bijkopen. Jammer. Denk dat ik 9esim ga proberen.

  • Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:09
Rick13 schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:12:
Bedankt, dat is inderdaad nog goedkoper!
Holafly is ook goedkoop. Geen idee hoelang je gaat, maar 5 dagen Unlimited is €18,90.

https://esim.holafly.com/esim-arab-emirates/

  • Rick13
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Bedankt, ik ben er 7 dagen. Ik zal straks is kijken of je dit ook voor een week kan afsluiten.
Of weet iemand dit?

  • knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:28

knakworst

Get more sats!

Rick13 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:17:
Bedankt, ik ben er 7 dagen. Ik zal straks is kijken of je dit ook voor een week kan afsluiten.
Of weet iemand dit?
Even op de website klikken, 7 dagen kost 26,90.

Holafly zou ik zelf niet nemen vanwege hun ontransparante 'unlimited' verhaal en al die influencers die holafly lopen te pushen.

https://www.reddit.com/r/...mited_as_they_advertised/

10 gig voor 10 dollar lijkt me dan beter tenzij je echt meer data nodig hebt, maar dan is het de vraag tot wanneer je "echte" snelheid hebt... In verscheidene comments worden mensen na minder dan 1GB gethrottled. Keer 7 dagen heb je dan alsnog minder data dan wanneer je gewoon 10GB koopt terwijl je wel veel meer betaalt.

[ Voor 29% gewijzigd door knakworst op 15-04-2025 11:30 ]


  • Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:56
Opmerking over esimdb: die site lijkt alleen affiliate links te bevatten.

Orange Travel lijkt inmiddels ook een goede optie, zeker in landen met een Orange-netwerk:
https://travel.orange.com...fers/united-arab-emirates

Zelf nog niet gebruikt, maar wel interessant! Vodafone heeft net zoiets, maar is veel minder aantrekkelijk:
https://travel.vodafone.com/

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.


  • saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:01
Ik ben terug uit de VAE. Tijdens mijn verblijf heb ik deze eSIM van Airalo gebruikt: Airalo - 10 dagen onbeperkt data op Etisalat netwerk.
Werkte prima: je krijgt 3 GB hoge snelheid per dag. Na die limiet zakt de snelheid naar 1 Mbps, maar dat was nog steeds goed genoeg voor navigatie en apps.

[ Voor 61% gewijzigd door saharoen op 13-05-2025 21:41 ]


  • Tehlo
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-06 13:42
Hi allen,

Ik ga volgende week voor 3 weken naar Canada en heb ondertussen Airolo gevonden (welke ook door meerderen in dit topic als prima wordt beschreven) als mobiele provider. Ik zou echter liever niet mijn eigen telefoon de hele dag als mobiele hotspot gebruiken, en ben dus op zoek naar een Mifi router welke een E-Sim support. Heeft iemand hier een goeie tip voor?

  • RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-06 22:05
Ik weet dat de (moderne) Peplink routers dit kunnen.

  • duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-06 21:25
Tehlo schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:28:
Hi allen,

Ik ga volgende week voor 3 weken naar Canada en heb ondertussen Airolo gevonden (welke ook door meerderen in dit topic als prima wordt beschreven) als mobiele provider. Ik zou echter liever niet mijn eigen telefoon de hele dag als mobiele hotspot gebruiken, en ben dus op zoek naar een Mifi router welke een E-Sim support. Heeft iemand hier een goeie tip voor?
Je hebt tegenwoordig ook fysieke sim kaarten waar je eSIMs op kan bijladen ..
(Zelf nog niet gebruikt omdat het nog niet nodig was)

Bijvoorbeeld van GL.inet en esim.me 9esim ..
(Ik lees net boel negatieve recensies over esim.me)

Die werken wel met een app ..maar als je hem dus in je telefoon doet kan je hem daar programmeren .. maar zou die daarna wel gewoon in elke andere apparaat moeten kunnen werken als er maar een SIM in past (als ik de marketing praat goed begrepen heb)

[ Voor 3% gewijzigd door duvekot op 15-05-2025 12:43 . Reden: 9esim ipv esim ]


  • Tehlo
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-06 13:42
RadioAir schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:32:
Ik weet dat de (moderne) Peplink routers dit kunnen.
Zit er even naar te kijken, maar beetje overkill denk ik voor mijn use-case 3 weken vakantie :P

  • mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:19

mb1

Ik heb nu www.breezesim.com een paar keer gebruikt.
Werkt eenvoudig en betaalbaar.

  • roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-04 21:00
Hallo

hier ook een e-sim nodig voor 3 weken trip naar Amerika, maar dan wel met mobiel bellen en daarnaast data bundel (dus bellen niet via whatsapp etc), wil bereikbaar blijven onder alle omstandigheden voor het thuisfront.

Nu vind ik bij Odido een aantrekkelijk aanbod; 'Odido unlimited snelst'

Een sim only maandelijks opzegbaar (dat dus ook na de 3 weken trip meteen doen)
31 dagen heb je dan het volgende;
75gb internet EU,..,..VS
onbeperkt bellen naar NL en in VS.
vanuit Nederland bereikbaar op (ander tijdelijk) 06 nummer
ik kan bellen zonder extra kosten naar NL

we zitten daar veel in airbnb's met wifi, dus de hoeveelheid data is meer dan genoeg, denk ik.

Dit lijkt mij een heel interessant aanbod, klopt dat is mijn vraag of ben ik toch ergens anders, niet percé goedkoper uit, met wél onbeperkt GB wanneer de wifi toch niet zo goed is bij de airbnb's)

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

  • jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:08
@roycerolls Ik weet niet of je de hele vakantie op je mobiel gaat zitten of juist de omgeving bekijken? Waarom zou je te kort hebben aan 75GB?
Neem een goed boek mee, ga eropuit en knoop een gesprek aan. En anders download je via de wifi wat films/series voor offline gebruik.

[ Voor 31% gewijzigd door jongetje op 11-06-2025 15:56 ]


  • Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
jongetje schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:54:
@roycerolls Ik weet niet of je de hele vakantie op je mobiel gaat zitten of juist de omgeving bekijken? Waarom zou je te kort hebben aan 75GB?
Neem een goed boek mee, ga eropuit en knoop een gesprek aan. En anders download je via de wifi wat films/series voor offline gebruik.
Dat hangt er echt vanaf, wij trekken elk jaar wel 2 tot 3 weken door Europa (8K km) en met dus elke dag wel zo'n 7 uur google maps en spotify gaat het aardig hard. Wij zitten dan wel in de avond op een camping zonder wifi maar gebruik mijn telefoon verder niet veel op 1 a 2 Instagram post en 10 story's per dag na.

  • roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-04 21:00
jongetje schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:54:
@roycerolls Ik weet niet of je de hele vakantie op je mobiel gaat zitten of juist de omgeving bekijken? Waarom zou je te kort hebben aan 75GB?
Neem een goed boek mee, ga eropuit en knoop een gesprek aan. En anders download je via de wifi wat films/series voor offline gebruik.
tis niet voor mezelf maar 21 jaar oude zoon, rondtrekken in de regio wel wat ja maar niet echt steden trips maken.

en meer inderdaad 'savond mogelijkheid hebben om te streamen via chrome cast van allerei... dat gaat waarschijnlijk via wifi, maar als deze slecht/of niet is dan gaat ie data gebruiken

[ Voor 15% gewijzigd door roycerolls op 11-06-2025 16:08 ]


  • elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:02
roycerolls schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:43:
.... 3 weken trip naar Amerika, maar dan wel met mobiel bellen en daarnaast data bundel (dus bellen niet via whatsapp etc), wil bereikbaar blijven onder alle omstandigheden voor het thuisfront......
Je moet wel vooraf bekijken of de smartphone ook de Amerikaanse frequenties van desbetreffende provider ondersteunt. Dat hoeft nl niet automatisch het geval te zijn. Ook moet de smartphone soms formeel VoLTE ondersteunen om niet geweerd te worden van het netwerk..

[ Voor 12% gewijzigd door elinx op 11-06-2025 19:55 ]


  • knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:28

knakworst

Get more sats!

Roy Tollenaar schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:01:
[...]

Dat hangt er echt vanaf, wij trekken elk jaar wel 2 tot 3 weken door Europa (8K km) en met dus elke dag wel zo'n 7 uur google maps en spotify gaat het aardig hard. Wij zitten dan wel in de avond op een camping zonder wifi maar gebruik mijn telefoon verder niet veel op 1 a 2 Instagram post en 10 story's per dag na.
Google Maps verbruikt 3 tot 5 MB per uur :)
En Spotify kun je natuurlijk wel wat lijstjes vantevoren downloaden.

  • roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-04 21:00
elinx schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 19:38:
[...]
Je moet wel vooraf bekijken of de smartphone ook de Amerikaanse frequenties van desbetreffende provider ondersteunt. Dat hoeft nl niet automatisch het geval te zijn. Ook moet de smartphone soms formeel VoLTE ondersteunen om niet geweerd te worden van het netwerk..
tis een iphone 15 gekocht via belsimpel, mei2025, samen met 2 jr vodafone abbo, qua nieuwigheid lijkt me dat geen probleem.

Alleen verkoopt Belsimpel (iig vroeger) wel eens niet nederlandse modellen, dus weet niet goed wat dat inhoud wat jouw vraag betreft.

[ Voor 100% gewijzigd door roycerolls op 11-06-2025 20:02 ]


  • elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:02
Die zal waarschijnlijk geen probleem geven met de beschikbare frequenties.

mbt "niet Nederlands" hoeft geen probleem te zijn als het wel een EU land betrof.

Iphone 15 frequenties kan je hier bij connectivity een overzicht van zien.

Amerikaanse frequenties: 700/800/1700AWS/1800/1900 zitten er allemaal op. 5G kan ik niet helemaal inschatten, maar de belangrijkste 3700 is aanwezig.

[ Voor 47% gewijzigd door elinx op 11-06-2025 20:26 ]


  • knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:28

knakworst

Get more sats!

duvekot schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:40:
[...]

Je hebt tegenwoordig ook fysieke sim kaarten waar je eSIMs op kan bijladen ..
Hier blijkbaar een voordelige. Zelf geen ervaring mee.

https://nl.pepper.com/aan...chineze-toestellen-359194

  • Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:38
Iemand orange fr prepaid kaartje al geprobeerd? Kun je deze in de winkel aanschaffen? Gaat dit soepel? Ben op zoek voor een grote databundel voor de duur van 14 dagen.

  • tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-06 11:36
Zelf ook deze kaart in huis, werkt perfect!

  • duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-06 21:25
Untouchablezz20 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 19:52:
Iemand orange fr prepaid kaartje al geprobeerd? Kun je deze in de winkel aanschaffen? Gaat dit soepel? Ben op zoek voor een grote databundel voor de duur van 14 dagen.
Was Free niet het handigste in Frankrijk? .. die kan je in de winkel zo regelen ..

  • Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:09
duvekot schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 22:51:
[...]

Was Free niet het handigste in Frankrijk? .. die kan je in de winkel zo regelen ..
Ja precies. Gisteren toevallig afgesloten samen met een kennis in Frankrijk. Kwam na 5 minuten uit de automaat rollen. Meteen bruikbaar. Voor 29,95 (eerste keer betaal je de simkaart mee) krijg je 300GB per maand.

Wel kiezen voor ‘1 maand’ bij de automaat.

Hier een filmpje hoe het werkt. Werkwijze is nog exact hetzelfde. Databundel is inmiddels verhoogd.

YouTube: 210 Gb 📲 Prepaid Internet Simkarte in Frankreich (ohne Vertrag) 💻 So...

[ Voor 27% gewijzigd door Incognitum op 19-06-2025 12:02 ]


  • knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:28

knakworst

Get more sats!

Incognitum schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:01:
[...]

Ja precies. Gisteren toevallig afgesloten samen met een kennis in Frankrijk. Kwam na 5 minuten uit de automaat rollen. Meteen bruikbaar. Voor 29,95 (eerste keer betaal je de simkaart mee) krijg je 300GB per maand.

Wel kiezen voor ‘1 maand’ bij de automaat.

Hier een filmpje hoe het werkt. Werkwijze is nog exact hetzelfde. Databundel is inmiddels verhoogd.

YouTube: 210 Gb 📲 Prepaid Internet Simkarte in Frankreich (ohne Vertrag) 💻 So...
Sinds een paar maanden is het 350 GB per maand :)

  • Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:36
ik ga binnenkort op vakantie naar sri lanka (en paar dagen maladiven minder belangrijk daar) en ben op zoek naar een e-sim of andere oplossing voor internet als ik daar ben. iemand nog goede ervaringen?

zie door de bomen het bos niet als ik ga zoeken.

  • knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:28

knakworst

Get more sats!

Crysania schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 08:58:
ik ga binnenkort op vakantie naar sri lanka (en paar dagen maladiven minder belangrijk daar) en ben op zoek naar een e-sim of andere oplossing voor internet als ik daar ben. iemand nog goede ervaringen?

zie door de bomen het bos niet als ik ga zoeken.
Met de app mobimatter vind je altijd wel een paar mooie, zoals Sri Lanka 30 dagen 10GB voor 17.99 dollar. Bij mobimatter verkopen ze esims van anderen door. Uiteindelijk is die van 17.99 dan via Sparks.travel waar het weer voor een dollartje minder kan. Maar via mobimatter zijn er talloze kortingscodes te vinden.

Ik heb zelf met mobimatter en andere landen, goede ervaringen.

  • duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-06 21:25
knakworst schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:09:
[...]
Met de app mobimatter vind je altijd wel een paar mooie, zoals Sri Lanka 30 dagen 10GB voor 17.99 dollar. Bij mobimatter verkopen ze esims van anderen door. Uiteindelijk is die van 17.99 dan via Sparks.travel waar het weer voor een dollartje minder kan. Maar via mobimatter zijn er talloze kortingscodes te vinden.

Ik heb zelf met mobimatter en andere landen, goede ervaringen.
Dat is makkelijk verdienen voor die partij .. want als je rechtstreeks bij Dialog (grootste provider) een touristen eSIM koopt met 50Gb aan data .. dan ben je Rs.2450 kwijt (iets meer dan 7 Euro waarschijnlijk)
https://www.dialog.lk/buy-best-tourist-sim-plan-in-sri-lanka

En bij een andere provider:
https://www.mobitel.lk/tourist-plans

Voor Rs.5131 (15 Euro) heb je daar ongelimiteerde data ..

Dus @Crysania .. altijd kijken naar de lokale providers wat die hebben aan Prepaid oplossingen .. zeker in een land dat leeft van de touristen is dat in 90% van de gevallen de goedkoopste oplossing.

  • Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-06 12:23
Ik weet niet zo goed waar ik mijn vraag kan stellen.

We gaan naar Oostenrijk op vakantie en ik wil een MiFi achtige oplossing. Gewoon internet via een simkaart als wifi punt voor 4 telefoons, 2 iPads en een laptop.

Het internet kaartje zelf kom ik wel uit, dat gaat in Oostenrijk of A1 worden, of bij de Lidl op het 3 netwerk.
Voordeel van Lidl is dat de snelheid hoger ligt, bij A1 zag ik maximaal 60Mbit voor onbeperkt internet.

Maar nu de MiFi box.

Hoe nuttig is een box op accu en hoeveel ga ik met een accu versie inleveren op bereik en snelheid?

Mijn budget is maximaal €200, alleen is de pricewatch een drama voor MiFi apparaten. Als ik filter op 4G filtert hij best veel weg, wat er hoort te staan naar mijn idee.

Hebben jullie ervaringen voor dit budget?
Zou je een versie met of zonder accu adviseren?

We hebben overal accomodaties, met stroom.

Blijft onderweg over, maar groot deel is Duitsland en dan hebben we nog niet eens een simkaartje, laat staan voor Duitsland.


Nog even een voorbeeld van waarbij zelf vond en waarom ik misschien naar een versie zonder accu neig.

Ik zag de TP Link M7650 voor dit budget, op papier 600Mbit.
Maar in topics hier op Tweakers zie ik mensen die 30Mbot halen hiermee.

Nu hoeft het geen 600 te zijn, maar een Mbit of 150 zou wel fijn zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Tweak_ers op 08-07-2025 10:25 ]


  • Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Tweak_ers schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:23:
Ik weet niet zo goed waar ik mijn vraag kan stellen.

We gaan naar Oostenrijk op vakantie en ik wil een MiFi achtige oplossing. Gewoon internet via een simkaart als wifi punt voor 4 telefoons, 2 iPads en een laptop.

Het internet kaartje zelf kom ik wel uit, dat gaat in Oostenrijk of A1 worden, of bij de Lidl op het 3 netwerk.
Voordeel van Lidl is dat de snelheid hoger ligt, bij A1 zag ik maximaal 60Mbit voor onbeperkt internet.

Maar nu de MiFi box.

Hoe nuttig is een box op accu en hoeveel ga ik met een accu versie inleveren op bereik en snelheid?

Mijn budget is maximaal €200, alleen is de pricewatch een drama voor MiFi apparaten. Als ik filter op 4G filtert hij best veel weg, wat er hoort te staan naar mijn idee.

Hebben jullie ervaringen voor dit budget?
Zou je een versie met of zonder accu adviseren?

We hebben overal accomodaties, met stroom.

Blijft onderweg over, maar groot deel is Duitsland en dan hebben we nog niet eens een simkaartje, laat staan voor Duitsland.
Ik gebruik zelf een ZTE_MU5120 dat werkt perfect in Nederland en de rest van Europa. Is momenteel wel €249. Ik zelf zou altijd een mobiel model kiezen want wie weet komt die later nog van pas.

  • Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-06 12:23
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:27:
[...]

Ik gebruik zelf een ZTE_MU5120 dat werkt perfect in Nederland en de rest van Europa. Is momenteel wel €249. Ik zelf zou altijd een mobiel model kiezen want wie weet komt die later nog van pas.
Thnx!
En zaken als snelheden en bereik zijn gewoon goed?

Onze eerste accomadatie is 112m2
Ik zou toch wel 150Mbit op het gebruikte toestel willen kunnen halen en dat mag vervolgens wel gedeeld worden tussen alle gebruikers.

  • Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Tweak_ers schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:30:
[...]


Thnx!
En zaken als snelheden en bereik zijn gewoon goed?

Onze eerste accomadatie is 112m2
Ik zou toch wel 150Mbit op het gebruikte toestel willen kunnen halen en dat mag vervolgens wel gedeeld worden tussen alle gebruikers.
Bij mij thuis dekt hij niet alles (258m2) maar komt een heel eind. Zolang het mobiele netwerk het aan kan en je apparaten wifi 6 ondersteunen kun je 12000mbps halen (op Odido) getest.

  • Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Tweak_ers schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:23:
Ik weet niet zo goed waar ik mijn vraag kan stellen.

We gaan naar Oostenrijk op vakantie en ik wil een MiFi achtige oplossing. Gewoon internet via een simkaart als wifi punt voor 4 telefoons, 2 iPads en een laptop.

Het internet kaartje zelf kom ik wel uit, dat gaat in Oostenrijk of A1 worden, of bij de Lidl op het 3 netwerk.
Voordeel van Lidl is dat de snelheid hoger ligt, bij A1 zag ik maximaal 60Mbit voor onbeperkt internet.

Maar nu de MiFi box.

Hoe nuttig is een box op accu en hoeveel ga ik met een accu versie inleveren op bereik en snelheid?

Mijn budget is maximaal €200, alleen is de pricewatch een drama voor MiFi apparaten. Als ik filter op 4G filtert hij best veel weg, wat er hoort te staan naar mijn idee.

Hebben jullie ervaringen voor dit budget?
Zou je een versie met of zonder accu adviseren?

We hebben overal accomodaties, met stroom.

Blijft onderweg over, maar groot deel is Duitsland en dan hebben we nog niet eens een simkaartje, laat staan voor Duitsland.


Nog even een voorbeeld van waarbij zelf vond en waarom ik misschien naar een versie zonder accu neig.

Ik zag de TP Link M7650 voor dit budget, op papier 600Mbit.
Maar in topics hier op Tweakers zie ik mensen die 30Mbot halen hiermee.

Nu hoeft het geen 600 te zijn, maar een Mbit of 150 zou wel fijn zijn.
als je een model zoekt die vast staat (voor in huis)
zoek dan een 2e hans B818 die heeft een CAT18 modem en kan meerdere banden combineren en zorgt meestal voor een betere dekking.

2e hans zou je ook een Netgear M1 kunnen zoeken. die doet CAT16 en heeft een accu :)

  • Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Met betrekking tot mifi hotspts, ik ga deze proberen:

https://www.bol.com/nl/nl...xGOQ.4_49.51.ProductTitle

30 euro bij Bol, lijkt me niet al te duur, ben benieuwd of het geen duurkoop is.

How bad is it on a scale from one to Spurs


  • Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Slasher schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 11:53:
Met betrekking tot mifi hotspts, ik ga deze proberen:

https://www.bol.com/nl/nl...xGOQ.4_49.51.ProductTitle

30 euro bij Bol, lijkt me niet al te duur, ben benieuwd of het geen duurkoop is.
ik kan je nu al vertellen dat het niet lekker gaat werken.

CAT 4 is enkele band. dus als het ook maar iets drukker is valt je snelheid weg + dat je uit mag gaan van maximaal 15-30mbps

  • Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Brentjuh2000 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:09:
[...]


ik kan je nu al vertellen dat het niet lekker gaat werken.

CAT 4 is enkele band. dus als het ook maar iets drukker is valt je snelheid weg + dat je uit mag gaan van maximaal 15-30mbps
Hoe zie je bij de specs dat het CAT4 is? (ik heb er niet veel verstand van)

How bad is it on a scale from one to Spurs


  • Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Slasher schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:27:
[...]


Hoe zie je bij de specs dat het CAT4 is? (ik heb er niet veel verstand van)
maximaal 150Mbps.

CAT6 is al 300Mbps

en cat 9 600mbps

  • Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-06 12:23
Brentjuh2000 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:59:
[...]


als je een model zoekt die vast staat (voor in huis)
zoek dan een 2e hans B818 die heeft een CAT18 modem en kan meerdere banden combineren en zorgt meestal voor een betere dekking.

2e hans zou je ook een Netgear M1 kunnen zoeken. die doet CAT16 en heeft een accu :)
Wat als je een tweedehands Netgear M1 vergelijkt met de ZTE_MU5120?

  • Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Tweak_ers schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 14:51:
[...]


Wat als je een tweedehands Netgear M1 vergelijkt met de ZTE_MU5120?
de ZTE_MU5120 heeft 5G en is CAT22

echter zou je met een M1 of M2 (als je die kan vinden) goedkoper uit.

in het buitenland zie je nog veel 4G i.p.v 5G

  • Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-06 12:23
Brentjuh2000 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 15:01:
[...]


de ZTE_MU5120 heeft 5G en is CAT22

echter zou je met een M1 of M2 (als je die kan vinden) goedkoper uit.

in het buitenland zie je nog veel 4G i.p.v 5G
Ik zie inderdaad dat de databundels bij beide 4G zijn.
Misschien dat ik eens een Netgear opzoek.

  • Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-06 07:59
Tweak_ers schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:23:
...

Ik zag de TP Link M7650 voor dit budget, op papier 600Mbit.
Maar in topics hier op Tweakers zie ik mensen die 30Mbot halen hiermee.

Nu hoeft het geen 600 te zijn, maar een Mbit of 150 zou wel fijn zijn.
Die TP-Link is een fantastisch apparaat. Gaat hier mee op iedere vakantie en iedere business trip. Heeft hier de proef doorstaan met 2 TEAMs bellende ouders en ondertussen 2 streamende kinderen. Hoeveel Mbps dat is weer ik niet, maar de gebruikerservaring is als thuis. Is al weer een paar jaar oud. Misschien is er inmiddels een 5g variant, maar zou hem zo weer kopen.

  • Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-06 12:23
Ik heb een Netgear M1 gekocht voor €110

  • knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:28

knakworst

Get more sats!

Roy Tollenaar schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:27:
[...]

Ik gebruik zelf een ZTE_MU5120 dat werkt perfect in Nederland en de rest van Europa. Is momenteel wel €249. Ik zelf zou altijd een mobiel model kiezen want wie weet komt die later nog van pas.
Deze lijkt me ook wel wat. 109 euro inclusief verzenden.

https://www.reichelt.com/...uter_wlan_867_mbps-398207

  • Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-06 12:23
Tweak_ers schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 22:37:
Ik heb een Netgear M1 gekocht voor €110
Zit een beetje te spelen ermee en kom het volgende scherm tegen.

Om te voorkomen dat ik alles op vakantie moet uitzoeken, liever nu alvast een beetje voorwerk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z5FdwLs-VWfRP8qTrGN8Sd1sGyU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ssSbtuGgTEZWHWKbSsDgBWsE.png?f=fotoalbum_large

Wat moet ik hier allemaal invullen?
Ben van plan een kaartje bij de Lidl in Oostenrijk te halen, omdat je die met 150Mbit kunt aanvragen.

A1 gaat maximaal tot 60Mbit van wat ik kan terugvinden.

Daarnaast komen we op zondag aan en zijn bijna alle A1 winkels op zondag dicht, Lidl’s zijn denk ik wel open.

  • koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tweak_ers schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:48:
[...]


Zit een beetje te spelen ermee en kom het volgende scherm tegen.

Om te voorkomen dat ik alles op vakantie moet uitzoeken, liever nu alvast een beetje voorwerk.

[Afbeelding]

Wat moet ik hier allemaal invullen?
Ben van plan een kaartje bij de Lidl in Oostenrijk te halen, omdat je die met 150Mbit kunt aanvragen.

A1 gaat maximaal tot 60Mbit van wat ik kan terugvinden.

Daarnaast komen we op zondag aan en zijn bijna alle A1 winkels op zondag dicht, Lidl’s zijn denk ik wel open.
Normaal staan deze gegevens op de simkaart en werkt het vanzelf als je de simkaart erin steekt

  • elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:02
Tweak_ers schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:48:
.....
Wat moet ik hier allemaal invullen?
Ben van plan een kaartje bij de Lidl in Oostenrijk te halen, omdat je die met 150Mbit kunt aanvragen.

A1 gaat maximaal tot 60Mbit van wat ik kan terugvinden.

Daarnaast komen we op zondag aan en zijn bijna alle A1 winkels op zondag dicht, Lidl’s zijn denk ik wel open.
De APN gegevens staan inderdaad op de simkaart.
Echter het besturingssysteem van het apparaat kiest uiteindelijk de juiste APN via een tabel.
Het komt soms voor dat de aanbieder zelf (lidl) niet aanwezig is in deze tabel en dat de APN van de netwerkprovider (Drei) wordt gekozen. Helaas werkt dit soms niet.
Kijk dan of de keus voor een andere aanwezige APN wel gaat werken.

Zo niet, kun je daarna het beste de APN gegevens handmatig invullen in dat blad.
Dit doe je door bv. via APN Arena te zoeken om dit overzicht voor Lidl te krijgen.

Mocht je toch voor A1 te gaan, dan vind je daarvan ook de juiste APN

[ Voor 6% gewijzigd door elinx op 12-07-2025 23:55 ]


  • olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-06 23:07
Heeft er hier iemand met Roamify eSim? Normaliter gebruik ik altijd Airalo als ik in het buitenland ben, en dat gaat eigenlijk altijd wel goed. Maar we gaan nu zowel naar Thailand als Laos, en Airalo heeft gewoon een hele slechte deal voor Laos (thailand lijkt prima). Roamify heeft wel een prima Laos pakket, en ook de gebruikte providers (zowel voor Laos als Thailand) lijken top-tier. Dus even hier de vraag wat hier de ervaringen met Roamify zijn :)

bvd!

  • koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Voor vakantie buiten de eu, maar in Europa ben ik op zoek naar een oplossing voor het gezin, voor 2 toestellen onderweg, en max 4 op locatie.
Ik zit te denken aan een airalo oplossing of esim met wat data in de balkan,
Die esim in een oude iPhone en dan als hot-spot laten werken. Is dat een mogelijkheid of zal ik een fysieke sim op ee mifi router moeten gebruiken?

  • draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:16
koelkast schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 22:55:
Voor vakantie buiten de eu, maar in Europa ben ik op zoek naar een oplossing voor het gezin, voor 2 toestellen onderweg, en max 4 op locatie.
Ik zit te denken aan een airalo oplossing of esim met wat data in de balkan,
Die esim in een oude iPhone en dan als hot-spot laten werken. Is dat een mogelijkheid of zal ik een fysieke sim op ee mifi router moeten gebruiken?
Dat is zeker een mogelijkheid. Afhankelijk van het land dat je bezoekt kan het de moeite zijn om te kijken naar een lokale (e)simkaart. Ook bieden veel esims de mogelijkheid je verbinding te delen via een hotspot. In de praktijk hadden wij vaak een enkele telefoon met esim en de andere telefoons op de hotspot.
Je kunt ook nog kijken naar Roamless. Dit is vooral handig om als backup achter de hand te hebben, je betaalt een vast bedrag per gb, en je tegoed verloopt niet. Dm maar voor een kortingscode mocht je hier gebruik van willen maken.

Oost west 127.0.0.1 best


  • swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:06
koelkast schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 22:55:
Voor vakantie buiten de eu, maar in Europa ben ik op zoek naar een oplossing voor het gezin, voor 2 toestellen onderweg, en max 4 op locatie.
Ik zit te denken aan een airalo oplossing of esim met wat data in de balkan,
Die esim in een oude iPhone en dan als hot-spot laten werken. Is dat een mogelijkheid of zal ik een fysieke sim op ee mifi router moeten gebruiken?
Een mifi router is perfect, mits je als groep bij elkaar blijft.
Echter, blijf je als groep bij elkaar, zou je ook een van de telefoons als hotspot kunnen instellen en de data verbinding daarvan kunnen delen.

Wij kiezen er tegenwoordig voor om allemaal een eigen eSim te installeren, zodat we ook los van elkaar bereikbaar zijn. Ja, het is wel iets duurder, maar dat geld ben je ook kwijt als je iemand ineens via roaming moet gaan bellen omdat je die persoon kwijt bent, of terug moet sturen naar de winkel door een vergeten mee te vragen boodschap. Die paar Euro extra op vakantie zijn het minder hebben van stress en zorgen ons wel waard.

  • koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
swhnld schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 15:28:
[...]

Een mifi router is perfect, mits je als groep bij elkaar blijft.
Echter, blijf je als groep bij elkaar, zou je ook een van de telefoons als hotspot kunnen instellen en de data verbinding daarvan kunnen delen.

Wij kiezen er tegenwoordig voor om allemaal een eigen eSim te installeren, zodat we ook los van elkaar bereikbaar zijn. Ja, het is wel iets duurder, maar dat geld ben je ook kwijt als je iemand ineens via roaming moet gaan bellen omdat je die persoon kwijt bent, of terug moet sturen naar de winkel door een vergeten mee te vragen boodschap. Die paar Euro extra op vakantie zijn het minder hebben van stress en zorgen ons wel waard.
Dat is een goede tip inderdaad! Nu dus op zoek naar een esim.die zowel.in bosnie, albanie en Montenegro geldig is.

  • olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-06 23:07
olafmol schreef op maandag 14 juli 2025 @ 10:12:
Heeft er hier iemand met Roamify eSim? Normaliter gebruik ik altijd Airalo als ik in het buitenland ben, en dat gaat eigenlijk altijd wel goed. Maar we gaan nu zowel naar Thailand als Laos, en Airalo heeft gewoon een hele slechte deal voor Laos (thailand lijkt prima). Roamify heeft wel een prima Laos pakket, en ook de gebruikte providers (zowel voor Laos als Thailand) lijken top-tier. Dus even hier de vraag wat hier de ervaringen met Roamify zijn :)

bvd!
Even antwoord op mezelf geven: Roamify werkt perfect, minstens zo goed als Airalo. En stuk betere deals voor bepaalde landen. Heb het gebruikt in Laos en altijd prima dekking en snelheid. Denk dat ik de volgende keer ook voor andere landen Roamify esim ga gebruiken ipv Airalo als de kosten hetzelfde of minder zijn.

  • Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Ik heb twee weken geden nog een sim in de winkel in Italië gekocht. 100 GB voor 12,30.

Perfect in de mifi voor het streamen. Wel goed kijken of TIM bereik heeft, waar je vakantie houdt.

Volgend jaar gaan we overstappen naar Starlink met het Roam abbo. Duurder, maar dan dat gedoe met de locatie niet.


High speed wifi in Italië, is niet altijd high speed. 🥵.

  • A.Haag2001
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 01-10-2025
Ik weet niet of ik hier goed zit is namelijk geen buitenland maar na wat googelen kwam ik op tweakers dus hoop hierbij wat informatie te kunnen krijgen over onderstaande situatie.

Ik heb onlangs een eSIM aangeschaft waarmee ik in Nederland onbeperkt zou kunnen internetten. Het gaat via het Vodafone-netwerk. Nu beweert het bedrijf waarbij ik die eSIM heb gekocht dat Vodafone hier een datalimiet van 2,5 TB per maand op hanteert.

Eerlijk gezegd lijkt me dat een beetje ongeloofwaardig – “onbeperkt” zou toch onbeperkt moeten zijn? Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand of Vodafone daadwerkelijk zo’n limiet hanteert?

  • jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:08
A.Haag2001 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:15:
Eerlijk gezegd lijkt me dat een beetje ongeloofwaardig – “onbeperkt” zou toch onbeperkt moeten zijn? Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand of Vodafone daadwerkelijk zo’n limiet hanteert?
Hoezo ongeloofwaardig? Kom je niet uit met 2,5TByte per maand?!?! Ik heb met mijn vaste glasvezellijn vorige maand een kleine 1,3TB gebruikt waarin ook grote PS5 games zitten die gedownload zijn. Met een gezin van 4 personen (met 2 pubers die regelmatig games).

  • A.Haag2001
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 01-10-2025
jongetje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:53:
[...]

Hoezo ongeloofwaardig? Kom je niet uit met 2,5TByte per maand?!?! Ik heb met mijn vaste glasvezellijn vorige maand een kleine 1,3TB gebruikt waarin ook grote PS5 games zitten die gedownload zijn. Met een gezin van 4 personen (met 2 pubers die regelmatig games).
Ik werk deze maand vanuit een B&B en download per dag 8 tot 12 data sets van ongeveer 80GB per stuk. Heb het nu maar opgelost door automatisch sms’jes te sturen naar Odido.

  • jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:08
A.Haag2001 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:49:
[...]

Ik werk deze maand vanuit een B&B en download per dag 8 tot 12 data sets van ongeveer 80GB per stuk. Heb het nu maar opgelost door automatisch sms’jes te sturen naar Odido.
Kun je dan niet beter een maandje klik&klaar nemen (of op een VPS werken?)

  • duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-06 21:25
A.Haag2001 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:49:
[...]

Ik werk deze maand vanuit een B&B en download per dag 8 tot 12 data sets van ongeveer 80GB per stuk. Heb het nu maar opgelost door automatisch sms’jes te sturen naar Odido.
odido? je zei eerst vodafone 🤔 maar bij zulke grote datasets zou ik altijd kijken hoe je die zo veel mogelijk "remote" kan laten staan .. zo dicht mogelijk bij de compute resources waarmee ze bevraagt worden.
En als er GDPR gerelateerde data in zit .. dan zou alles van begin tot eind encrypted moeten zijn in mijn ogen .. en zelfs zonder dat zou ik als bedrijf dit soort grote datasets nooit los op een eindgebruiker apparaat willen hebben staan.

  • j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:06
Ik ben voor drie weken in Colombia en ik ben opzoek naar esim om hier data te kunnen gebruiken als ik niet in het hotel of appartement ben. Ik kwam op holafly dat is onbeperkte data maar daardoor ook duur. Misschien weet iemand anders een oplossing die wat beter is. Want ik wil het ook op de telefoon van mijn zoon zodat hij gewoon ze eigen gang kan gaan

  • Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-06 19:45
j.f.otten schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 17:03:
Ik ben voor drie weken in Colombia en ik ben opzoek naar esim om hier data te kunnen gebruiken als ik niet in het hotel of appartement ben. Ik kwam op holafly dat is onbeperkte data maar daardoor ook duur. Misschien weet iemand anders een oplossing die wat beter is. Want ik wil het ook op de telefoon van mijn zoon zodat hij gewoon ze eigen gang kan gaan
Een goed begin is https://esimdb.com/colombia, vergelijk daar bijvoorbeeld verschillende aanbieders. Persoonlijk geen fan van onbeperkte bundels, vrijwel altijd is er een dagelijks maximum met daarna 256kbps/1mbps snelheid.

  • Superbol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-06 22:50
j.f.otten schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 17:03:
Ik ben voor drie weken in Colombia en ik ben opzoek naar esim om hier data te kunnen gebruiken als ik niet in het hotel of appartement ben. Ik kwam op holafly dat is onbeperkte data maar daardoor ook duur. Misschien weet iemand anders een oplossing die wat beter is. Want ik wil het ook op de telefoon van mijn zoon zodat hij gewoon ze eigen gang kan gaan
Zelf vergelijk ik altijd via https://www.thebestesims.com/esims/colombia/
Voordeel daar van is dat je geen 2817 opties hebt maar dat ze alleen de beter beoordeelde providers vergelijken. Staat vast iets moois tussen. Veel plezier daar!

  • Dekkertje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21-06 13:56
j.f.otten schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 17:03:
Ik ben voor drie weken in Colombia en ik ben opzoek naar esim om hier data te kunnen gebruiken als ik niet in het hotel of appartement ben. Ik kwam op holafly dat is onbeperkte data maar daardoor ook duur. Misschien weet iemand anders een oplossing die wat beter is. Want ik wil het ook op de telefoon van mijn zoon zodat hij gewoon ze eigen gang kan gaan
Airalo.com

  • swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:06
.plan: De vernieuwde SimWallet van Odido: vijf testers gezocht voor e-sim-app...

Artikel over esim dienst van Odido, met testers gezocht.

  • duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-06 21:25
Voor de vakantiegangers:

Als je een Free sim wil in Frankrijk dan moet je nu 10 euro betalen voor de feitelijke simcard en ook voor eSIM.

Dus een 29.99 prepaid data kaart met onbeperkte data voor een maand wordt dus een 10 euro duurder.

Zie hier de laatste prijs lijst:
https://mobile.free.fr/docs/bt/tarifs.pdf

Dus de SIM kaart goed bewaren zodat je die later nog een keer kan gebruiken.

  • knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:28

knakworst

Get more sats!

duvekot schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:11:
Voor de vakantiegangers:

Als je een Free sim wil in Frankrijk dan moet je nu 10 euro betalen voor de feitelijke simcard en ook voor eSIM.

Dus een 29.99 prepaid data kaart met onbeperkte data voor een maand wordt dus een 10 euro duurder.

Zie hier de laatste prijs lijst:
https://mobile.free.fr/docs/bt/tarifs.pdf

Dus de SIM kaart goed bewaren zodat je die later nog een keer kan gebruiken.
Die sim kostte altijd al een tientje. Als je beëindigt kun je volgens mij niet hergebruiken en ben je volgend jaar weer een tientje kwijt.

Overigens kun je in de portal ook daarna voor je horloge de esim activeren als je horloge dat ondersteunt. Is gratis/inclusief bij het abonnement van twee tientjes.

Ook als je aan 350GB niet genoeg hebt, voor een tientje extra is er een MAX abonnement, ongelimiteerd aantal GB. Ook buiten Frankrijk in heel veel landen, maar daar zul je wel met een FUP te maken krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door knakworst op 04-06-2026 09:33 ]


  • duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-06 21:25
knakworst schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:32:
[...]

Die sim kostte altijd al een tientje. Als je beëindigt kun je volgens mij niet hergebruiken en ben je volgend jaar weer een tientje kwijt.

Overigens kun je in de portal ook daarna voor je horloge de esim activeren als je horloge dat ondersteunt. Is gratis/inclusief bij het abonnement van twee tientjes.
Ik heb hier het bonnetje liggen vanuit 2022 .. en toen was het 29.99 inclusief fysieke SIM ... En op de website moet je ook echt wel zoeken om te vinden dat er nog een tientje bij komt.

  • RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-06 22:05
Af en toe is er een actie dat de simkaart gratis is, maar in principe is deze altijd 10 euro geweest buiten promotionele acties.

  • knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:28

knakworst

Get more sats!

duvekot schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:34:
[...]

Ik heb hier het bonnetje liggen vanuit 2022 .. en toen was het 29.99 inclusief fysieke SIM ... En op de website moet je ook echt wel zoeken om te vinden dat er nog een tientje bij komt.
Maar dat was het 350GB abonnement. Die is er nog steeds voor 19.99 per maand. 10 Euro erbij is dan die 29.99. Als je genoeg hebt aan 350GB is het dus niet duurder.

Het Max abonnement is nieuw en pas sinds een paar maanden beschikbaar.

  • duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-06 21:25
knakworst schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:37:
[...]


Maar dat was het 350GB abonnement. Die is er nog steeds voor 19.99 per maand. 10 Euro erbij is dan die 29.99. Als je genoeg hebt aan 350GB is het dus niet duurder.

Het Max abonnement is nieuw en pas sinds een paar maanden beschikbaar.
Volgens mij was dat toen ook al onbeperkt .. maar dat kan ik me niet herinneren.

  • knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:28

knakworst

Get more sats!

duvekot schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:42:
[...]

Volgens mij was dat toen ook al onbeperkt .. maar dat kan ik me niet herinneren.
Ik heb het abonnement al een paar jaar lopen. Het is 'onbeperkt' maar wordt gelimiteerd na 350 GB tot iets van 1 mbps. Ze adverteerde met illimitee en dan een sterretje met uitleg. De nieuwe MAX wordt niet gelimiteerd.

  • Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
knakworst schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:32:
[...]

Die sim kostte altijd al een tientje. Als je beëindigt kun je volgens mij niet hergebruiken en ben je volgend jaar weer een tientje kwijt.

Overigens kun je in de portal ook daarna voor je horloge de esim activeren als je horloge dat ondersteunt. Is gratis/inclusief bij het abonnement van twee tientjes.

Ook als je aan 350GB niet genoeg hebt, voor een tientje extra is er een MAX abonnement, ongelimiteerd aantal GB. Ook buiten Frankrijk in heel veel landen, maar daar zul je wel met een FUP te maken krijgen.
Het Max abonnement deed bij mij 1,1TB zonder snelheids limiet. Dit was verdeeld over Nederland, Duitsland, België, Luxemburg, Zwitserland, Italië, Liechtenstein en Oostenrijk. (Getest in de mei vakantie)

  • stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:55
heeft iemand ervaring met het gebruiken van een max abonnement als je vaste data abonnement als niet-inwoner van Frankrijk? Ziet er interessant uit als je veel buiten Europa reist

  • Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
stijnec1 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:32:
heeft iemand ervaring met het gebruiken van een max abonnement als je vaste data abonnement als niet-inwoner van Frankrijk? Ziet er interessant uit als je veel buiten Europa reist
Ik heb hem geactiveerd in Nederland met mijn Nederlandse Rabobank en dat ging perfect.

  • knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:28

knakworst

Get more sats!

stijnec1 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:32:
heeft iemand ervaring met het gebruiken van een max abonnement als je vaste data abonnement als niet-inwoner van Frankrijk? Ziet er interessant uit als je veel buiten Europa reist
Ik gebruik Free al heel lang en ben niet veel in Frankrijk, nooit gezeur gehad. Wel het abonnement met 35 GB per maand buiten Frankrijk. Als je TB's per maand downloadt, zal het wel sneller tot problemen leiden gok ik.
Pagina: 1 ... 54 55 Laatste

Let op:
Informatie over buitenlandse data abonnementen: http://prepaid-data-sim-c...iki/Prepaid_SIM_with_data.