Wellicht dat je hier iets aan hebt betreffende de 'muziek':
HydraRaptor: Melzi mod
HydraRaptor: StepStuck
HydraRaptor: Melzi mod
HydraRaptor: StepStuck
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 13% gewijzigd door WeeDzi op 11-09-2012 15:14 ]
Aantal dingen die je kan checken:maikel schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 14:21:
Inmiddels heb ik de printer helemaal in elkaar zitten en probeer ik m'n eerste printjes te maken. Helaas wil dat nog niet echt lukken: het lijkt alsof de extruder niet genoeg kracht heeft om het filament goed door te voeren. Als ik de potmeter op de driver nog verder open draai, gaat ie een pulserend geluid geven. Dat lijkt me dus te hoog.
Wat kan ik hier verder nog aan doen?
Een beetje tegenstrijdigbeOnt schreef op zondag 16 september 2012 @ 17:16:
Ik gebruik momenteel wel nog geen Heatbed.
[ Voor 6% gewijzigd door WeeDzi op 17-09-2012 09:18 ]
[ Voor 34% gewijzigd door maikel op 28-09-2012 09:49 ]
[ Voor 22% gewijzigd door WeeDzi op 01-10-2012 12:58 ]
[ Voor 33% gewijzigd door AlexanderB op 06-10-2012 16:45 ]
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2012 16:56 ]
Verwijderd
Dank voor de feedback. Ik heb voorlopig zelf een rol ABS en 1 rol PLA van ultimaker website zelf. Al zijn die daar ook niet goedkoop. Ik laat nog weten hoe de kwaliteit daarvan is. Ik verwacht er iig wel veel van.sebastius schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:52:
Ik heb mijn 3mm ABS van Reprapworld vandaan, en persoonlijk vond ik het flink tegenvallen. Veel luchtbellen, het is niet rond (en dus onregelmatig bij calibratie), het plakt niet goed op de ondergrond. Het spul dat ik van Printrbot zelf kreeg deed het veel prettiger. Is ook een flinke mep duurder.
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2012 07:17 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Basement Bios ---- Exo-S
[ Voor 62% gewijzigd door martijnr17 op 24-10-2012 15:58 . Reden: extra info ]
Basement Bios ---- Exo-S
Basement Bios ---- Exo-S
[ Voor 18% gewijzigd door Mystikal op 27-10-2012 13:24 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Verwijderd
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2012 01:27 ]
[ Voor 40% gewijzigd door sebastius op 28-10-2012 18:28 ]
Divide and conquer.
Divide and conquer.
[ Voor 4% gewijzigd door databeestje op 12-11-2012 19:12 ]
Verwijderd
Hoe is dat ouderwets? Ik ben zelf nu maar weer eens voorzichtig aan het rondneuzen voor een Mendel90 en wat er verder voor nodig is, maar ik heb toch het idee dat het gros van kunststof, MDF of multiplex gebouwd wordt.databeestje schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:03:
ouderwets 6mm alluminium plaat gebruiken.
Goede vraag, wat is ouderwets, als ik het vergelijk met de diverse mendel90 bots die ik op youtube tegen kwam is, zoals jij aangeeft, voornamelijk acryl en mdf. Ik heb nog geen multiplex waar genomen.Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:12:
[...]
Hoe is dat ouderwets? Ik ben zelf nu maar weer eens voorzichtig aan het rondneuzen voor een Mendel90 en wat er verder voor nodig is, maar ik heb toch het idee dat het gros van kunststof, MDF of multiplex gebouwd wordt.
Verwijderd
Mooi ding! Ik had de diverse printrbot modellen op het internet voorbij zien komen en ze zien er best aardig uit. Ik had ook een bouw instructie gezien van 1 van de eerste kits die uit het project waren gekomen en dat was een pittige bouwinstructie!CT schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 18:16:
Ze worden steeds goedkoper
~400euro omgerekend en zie het resultaat!
[afbeelding]
0.35mm j-head, heatbed, 100% linear lagers, en printrboard die alles regelt op een 400watt voeding met handige aansluitingen(geen geklooi) was onder de 8 uur volledig inelkaar.
Donderdag een glasplaatje erop en dan kan de eerste print eruit rollen, droog printen doet'ie al prima.
Hele verbetering al zo na mijn Prusa ervaringen jaar geleden, en nog goedkoper ook ;-)
[ Voor 19% gewijzigd door CT op 21-11-2012 23:45 ]
Hm dat is raar, hier een directe link naar de PDF http://dl.dropbox.com/u/2...ndard%20Resolution%29.pdfsander0 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 05:54:
Ik bouw se prusa ja, de bouw is nu afgerond maar als ik naar de visual instructies ga dan dan word ik door gelink en dan ongeveer een kwartier later heb ik 10 internet tabs openstaan
Ziet er goed uit! Was zelf aan het kijken naar een mendelmax maar dan betaal je snel 800-900 euro voor een kit of ben je weken aan het zelf sourcen. Zou er een groot verschil zitten in de print kwaliteit?CT schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 18:16:
Ze worden steeds goedkoper
~400euro omgerekend en zie het resultaat!
...
[ Voor 25% gewijzigd door RSXX op 22-11-2012 13:00 ]
Hou er even rekening mee dat je voor die 130 euri alleen het bord en 4 stepsticks krijgt LCD etvc moet je er nog los bij kopen.databeestje schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:44:
Ik zag een paar megatronics kitjes van circa 130 euro op eBay, waaronder 1 in Nederland. Beide met een display omdat het mooi is om naar te kijken.
http://www.ebay.nl/itm/29..._trksid=p3984.m1423.l2649
en vanuit china http://www.ebay.nl/itm/18..._trksid=p3984.m1423.l2649 met ook een pcb heatbed.
[ Voor 13% gewijzigd door WeeDzi op 22-11-2012 13:37 ]
Achja weken is misschien overdrevenWeeDzi schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:32:
[...]
Hou er even rekening mee dat je voor die 130 euri alleen het bord en 4 stepsticks krijgt LCD etvc moet je er nog los bij kopen.
En dat chinese setje is niet megatronics maar RAMPS
@ rsxx waarom ben je weken bezig aan het sourcen? meeste onderdelen zijn gewoon in nl te verkrijgen behalve misschien het plasticsetje
is dat voor een prusa of een mendelmax? in het 2e geval zou deze zeer welkom zijnWeeDzi schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:59:
kan je zo een lijstje pasen waar je bijna alles kan halen behalve dan de plastic parts. Dan komt het gestaffeld binnen omdat het bij verschillende producenten komt maar goed, je moet net zo goed wachten op je complete setje
Printkwaliteit kan met elke printer zo hoog als je wilt, als je maar tijd in calibratie/onderdelen upgraden etc.. steekt. Maar deze set print wel gewoon okay direct na inelkaar zettenRSXX schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:06:
[...]
Ziet er goed uit! Was zelf aan het kijken naar een mendelmax maar dan betaal je snel 800-900 euro voor een kit of ben je weken aan het zelf sourcen. Zou er een groot verschil zitten in de print kwaliteit?
Ik heb besloten om toch maar voor de kant en klare kit van nophead te gaan voor een Mendel90. Deze zou circa 500 pond kosten, omgerekend 650 euro. Maar geen invoerrechten vanuit Engeland, wat fijn is.RSXX schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:06:
[...]
Ziet er goed uit! Was zelf aan het kijken naar een mendelmax maar dan betaal je snel 800-900 euro voor een kit of ben je weken aan het zelf sourcen. Zou er een groot verschil zitten in de print kwaliteit?
@Databeestje
Ben je er al uit wat je gaat halen? Wellicht kunnen we de verzendkosten delen.
Had jij nog dat lijstje voor me?WeeDzi schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:07:
Ik ben toevallig bezig om een 2e mendel90 in elkaar te zetten misschien dan interesse nadat je zonnepanelen op het dak liggen?
glow in de dark PLA voor de minder stress gevoelige delen en wit ABS voor motor mounts en hitte gevoelige delen.... mocht je interesse hebben roep maar ff misschien dat we wat kunnen regelen.
[ Voor 14% gewijzigd door RSXX op 23-11-2012 11:56 ]
[ Voor 17% gewijzigd door boazkl0p op 25-11-2012 18:59 ]
Verwijderd
Is inderdaad 0.5mmboazkl0p schreef op zondag 25 november 2012 @ 18:58:
Ik neem aan dat je een 0.5mm nozzle hebt. Ik vind de travel snelheid wel erg hoog staan. Dit geeft een flinke schok. Verder kan je eens proberen om een dikkere wand te printen. Zo te zien is deze een enkele lijn, wat vrij precies komt.
En een fan er op laten blazen kan ook helpen om alles stabiel te houden. Als ik het goed zie wiebelt je vierkant gigantisch tijdens het verschuiven van het printbedDit is zeer zeker niet de bedoeling.
Succes
die perimiter snelheid lijkt me prima te doen, het lijkt er meer op dat het filament er A wat te heet op komt probeer gewoon eens op ipv 180 op 170 of misschien 165 te printen en B lijkt het in de eerste lagen op het printje net of de laagjes elkaar net raken. Dit heeft dan niet zozeer te maken met je laagdikte maar misschien meer met de calibratie van je Z as. Kun je makkelijk even checken door je schuifmaat op de Z as te zetten en dan 3 mm omhoog te sturen.beOnt schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:21:
[...]
Is inderdaad 0.5mm
De travel snelheid staat inderdaad hoog, ik zal die wat verminderen, maar ik denk niet dat het veel uitmaakt bij deze print. I
Ivm het wiebelen van de print, ik ga eens proberen een fan te monteren, zodat het wat sneller afkoelt, misschien dat dit helpt. (of de temperatuur klein beetje te zakken)
Ik vraag me ook af wat ik kan doen om de filament te verminderen in de hoeken.
Bedankt voor de tips.
[ Voor 4% gewijzigd door WeeDzi op 01-12-2012 01:18 ]
[ Voor 17% gewijzigd door frickY op 13-12-2012 19:18 ]
Dat komt me bekend voor! Ik heb er zelf ook heel erg mee zitten prutsen, maar het ook nog niet perfect gekregen. Ik heb wel op een gegeven moment de firmware vervangen door de laatste Marlin-versie. Daarmee zag ik al wel wat verbeteringen.beOnt schreef op zondag 25 november 2012 @ 15:56:
Na uren en uren te kalibreren en aanpssingen te doen aan slic3r slaag ik er maar niet in om prints op een redelijke manier te doen.
Aangezien een foto meer zegt dan duizend woorden:
[afbeelding]
[afbeelding]
één van de problemen die ik zie is dat de hoeken meer filament krijgen dan de rechten lijnen, maar ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen. Retraction?
Even wat achtergrond info, ik heb een 0.5mm nozzle, 3mm PLA filament op 180° en de layer height is 0.4mm.
De layer hoogte heb ik al aangepast tussen 0.3mm en 0.4mm, maar ik krijg het niet beter dan op bovenstaande afbeeldingen.
Trager laten printen is geen oplossing, ik heb dezelfde problemen.
Video: http://youtu.be/UC1NtdMjDzo
Hopelijk heeft iemand nog enkele goede ideeën
ik denk dat het te maken heeft met het schaalmodel wat daar in de foto op het bureau staatWeeDzi schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:10:
wat wil je gaan printen dat je die hoogte nodig hebt? cool project nevertheless
[ Voor 16% gewijzigd door WeeDzi op 04-01-2013 09:09 ]
[ Voor 35% gewijzigd door sebastius op 04-01-2013 13:16 ]
Dit vrees ik ook. Ik heb er in ieder geval nog eentje die ik ga laten maken als deze wat wordt.sebastius schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:14:
Pas wel op: 3dprinten werkt verslavend. Dan is ie net niet goed en bestel je weer een prototype. En weer eentje
Niet gelijk mee eens, op je eigen 3d printer kun je net zulke goeie printjes maken dan dat shapeways zijn printer. Het is maar net wat voor tolerantie je er om heen gooit. sommige huisprintertjes kunnen beter op spec draaien dan de duurdere machines. Alleen deze machines van 150K en meer garanderen het voor elk onderdeel dat er af komt en dat kun je van je huisprinter helaas niet zeggen. daarom betaal je daar ook voor bij shapeways dat als je nu een model koopt dat die hetzelfde gaat zijn als die je over 6 maanden koopt. Bovendien hebben die duurdere machines als voordeel dat ze vaak met oplosbaar support printen waardoor je een wat cleaner resultaat krijgt.mux schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:45:
. Spul van shapeways blijft wel altijd nauwkeuriger
[ Voor 25% gewijzigd door WeeDzi op 04-01-2013 15:13 ]
Oooo, you piqued my interest!CT schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 16:19:
400 is wel ongeveer de norm nu voor een complete kit (met heatbed, lagers, goeie electronics etc..)
Onder de 400 worden er veel compromissen gedaan en is de boel meer uitgekleed, maar rond de 200 is er al, 200 dollar zelfs
[ Voor 9% gewijzigd door Pathogen op 07-01-2013 16:12 ]
[ Voor 51% gewijzigd door MrDummy op 08-01-2013 23:15 ]
Ik ben ook bezig met een design van een soort case, voor een usb hub, usb schijf en usb soundkaart (ik wordt een beetje gek van al die draden achter de router..) Tot nu toe had ik vrij grote wanddiktes, van 2 en 3mm. Maar nav van je post ben ik dit eens gaan verminderen, om de printkosten wat te verlagen. Heb je ook je bodemplaat 1mm dik gemaakt? Of is die dikker? Ik heb geen idee of een 1mm dikke/dunne bodem voldoende gaat zijn.Infant schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:41:
[...]
Dit vrees ik ook. Ik heb er in ieder geval nog eentje die ik ga laten maken als deze wat wordt.
De wandjes zijn 1mm, er werd minimaal .7mm geadviseerd met dit materiaal. Kun je dit soort nauwkeurig heden en sterktes ook behalen met een zelf-bouw machine? Dat zou het namelijk wel interessant maken...
[ Voor 5% gewijzigd door Harrie op 08-01-2013 23:15 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq