Ik begin steeds meer de neiging te krijgen ook een 3D-printer aan te schaffen. Nu las ik hierboven dus over de Printrbot, die qua prijs natuurlijk erg gunstig is.
Echter, als ik er
een vergelijking bij pak, komt ie daar toch wel weer als een van de minste printers uit. Bovendien begrijp ik van die site dat PLA wat
sterker materiaal is, dus dat heeft mijn voorkeur. minder snel vervormd. Dit leek mij een voordeel, maar dan kom ik dus al gauw uit bij de Mosaic of de Ultimaker. Van die eerste heb ik alleen weer nergens een mogelijkheid gezien om 'm te bestellen (als kit). En Ultimaker komt uit op bijna € 1500.-. Dat is dus bijna 3 keer zoveel als de Printrbot.
Het valt me trouwens wel op dat er in die vergelijking nergens over Mendel wordt gesproken.
Aangezien ik al een aantal projectjes thuis heb lopen (waar een 3D-printer uitkomst zou bieden), wil ik dus wel graag een volledige kit hebben. Zelf in elkaar zetten lukt me nog wel.
De vraag is dus alleen wat de beste optie is. Is de Ultimaker het geld echt waard? Op zich wel mooi dat ie zo nauwkeurig is, maar of ik dat heel vaak nodig heb.... De snelheid is dan natuurlijk wel weer erg fijn.
Erg lastig dus allemaal....
[edit]
Ik kom nu ook online de Solidoodle tegen. Die heeft ook wel een leuke prijs, maar ik hoor er hier nooit wat over.
[
Voor 11% gewijzigd door
maikel op 17-07-2012 11:38
]