Ik heb de 3$ ook maar betaald, nu werkt het weer normaal. Denon bellen is trouwens een zaak van lange adem, pfeew..... ik heb niet eeuwig de tijd.The Eagle schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:07:
.....En mijn DNP wijst vrolijk naar radiodenon.com voor meer info. 3 dollar betaald en alles werkt weer, vrijwel direct.
Ik lees hier dat AirPort Express wel AirPlay 2 ondersteund? https://support.apple.com/en-us/HT208728#airplay2Sluuz schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:09:
[...]
HEOS en Airplay (2) zijn twee verschillende protocollen die niet mixen.
HEOS gebruiken: Airport Express kan niet worden benaderd/gebruikt
Airplay 2 gebruiken: Alleen Denon Home speaker speelt, Airport Express ondersteunt geen Airplay 2
Airplay 1 gebruiken: ondersteunt geen meerdere speakers
Gaat dus niet werken.
Even uitgaande van dat dit zo is (en dat ik een 2nd generation met laatste firmware heb), zou ik dan via het airplay protocol twee devices tegelijk kunnen aansturen, te weten de Home en de airport express?
My bad, ik ging even uit van die allereerste Airport Express. Aan de andere kant had je ook niet vermeld welke versie je had3V3RT schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:26:
[...]
Ik lees hier dat AirPort Express wel AirPlay 2 ondersteund? https://support.apple.com/en-us/HT208728#airplay2
Even uitgaande van dat dit zo is (en dat ik een 2nd generation met laatste firmware heb), zou ik dan via het airplay protocol twee devices tegelijk kunnen aansturen, te weten de Home en de airport express?
In dat geval kan je wel met Airplay 2 muziek uit beide speakers laten komen.
PSN: Sluuz
Sinds kort een Denon X3500 voor een leuke prijs gekocht.
Bevalt allemaal prima, best een verademing als je ziet hoe de gebruiksvriendelijkheid omhoog is gegaan met betrekking tot de bedienint.
Daarnaast doet ie goed zijn ding, voor mijn doeleinden prachtig zelfs
Het enigste kleine puntje waar ik nu even tegen aan loop is dat het GUI menu bijvoorbeeld transparant is als ik de Ziggo mediabox aan ben. Maar heb ik de Apple TV aan dan heb ik een gewoon zwart GUI scherm. Kan ik dit ergens instellen ?
Bevalt allemaal prima, best een verademing als je ziet hoe de gebruiksvriendelijkheid omhoog is gegaan met betrekking tot de bedienint.
Daarnaast doet ie goed zijn ding, voor mijn doeleinden prachtig zelfs
Het enigste kleine puntje waar ik nu even tegen aan loop is dat het GUI menu bijvoorbeeld transparant is als ik de Ziggo mediabox aan ben. Maar heb ik de Apple TV aan dan heb ik een gewoon zwart GUI scherm. Kan ik dit ergens instellen ?
Inmiddels ook betaald voor vTuner en het werkt weer.
Iets anders: eens in de paar weken kan de Denon iPhone app de X2000 niet vinden. De app crasht dan. De enige oplossing die ik tot nu toe heb gevonden, is de stekker van de X2000 eruit en weer erin steken. Is dit een vaker voorkomend issue en vooral, is er een simpeler oplossing?
Iets anders: eens in de paar weken kan de Denon iPhone app de X2000 niet vinden. De app crasht dan. De enige oplossing die ik tot nu toe heb gevonden, is de stekker van de X2000 eruit en weer erin steken. Is dit een vaker voorkomend issue en vooral, is er een simpeler oplossing?
Welke support heb je gebeld dan? Staat me bij dat ik in NL idd lang moest wachten, toen de US of UK vrienden heb gebeld en vrijwel meteen geholpen werdFolke schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:16:
[...]
Ik heb de 3$ ook maar betaald, nu werkt het weer normaal. Denon bellen is trouwens een zaak van lange adem, pfeew..... ik heb niet eeuwig de tijd.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Het nummer op de site van Denon, een 040-nummer.The Eagle schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:29:
...Welke support heb je gebeld dan? ...
Ah, da's D&M Holding in Eindhoven, die doen qua support eigenlijk alleen maar garantiezaken en ook dat moet allemaal door naar Audio Service in Elst. Inhoudelijk verwijzen die idd naar custhelp.
Overigens helpt het ook om niet de NL custhelp te pakken, maar in de URL even de NL te vervangen door UK of US. Die sites staan veel meer op
Overigens helpt het ook om niet de NL custhelp te pakken, maar in de URL even de NL te vervangen door UK of US. Die sites staan veel meer op
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Sinds vorige week eigenaar van een Denon AVR X1600 H. Wat een verademing tegenover mijn HIFI setje uit het jaar stenen tijdperk
Vraagje, iets waar ik tegenaan loop en nog geen oplossing voor heb kunnen vinden:
De versterker zit aangesloten op een LG C8 via ARC. Ik bedien dus ook het volume via de afstandbediening van mijn TV. Nu is het bereik van het volume (van 0 naar 99 (zo uit mijn hoofd)) zo groot dat het soms even duurt voordat je het volume hebt op het niveau dat je het wilt hebben. Daarnaast zit er een kleine vertraging in. Het resultaat is dan vaak ook dat ik de knop te lang ingedrukt houd, het volume te hard of te zacht staat en dat je de andere kant weer op kan corrigeren.
Is het mogelijk om het volume in grotere stappen aan te passen? Ik heb tot nu toe enkel de optie gevonden om het in een ander formaat op het display te krijgen.
Vraagje, iets waar ik tegenaan loop en nog geen oplossing voor heb kunnen vinden:
De versterker zit aangesloten op een LG C8 via ARC. Ik bedien dus ook het volume via de afstandbediening van mijn TV. Nu is het bereik van het volume (van 0 naar 99 (zo uit mijn hoofd)) zo groot dat het soms even duurt voordat je het volume hebt op het niveau dat je het wilt hebben. Daarnaast zit er een kleine vertraging in. Het resultaat is dan vaak ook dat ik de knop te lang ingedrukt houd, het volume te hard of te zacht staat en dat je de andere kant weer op kan corrigeren.
Is het mogelijk om het volume in grotere stappen aan te passen? Ik heb tot nu toe enkel de optie gevonden om het in een ander formaat op het display te krijgen.
Niet specifiek dat ik weet, maar je kunt wel het input source level van de bron aanpassen op de receiver. Per saldo geef je hem dan al standaard een extra versterking mee. Gaat per input cq bron. Zie http://manuals.denon.com/AVRX1600H/NA/EN/GFNFSYyvbqibdw.php
Je kan die support ook gewoon mailen. Ontvang je altijd reactie van! Kan via: https://www.denon-hifi.nl/nl/support/homeFolke schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:16:
[...]
Ik heb de 3$ ook maar betaald, nu werkt het weer normaal. Denon bellen is trouwens een zaak van lange adem, pfeew..... ik heb niet eeuwig de tijd.
Ik heb sinds kort een Denon x2600h, heb een 5.1 speaker opstelling en vraag mij eigenlijk af wat is nou de schoonste manier om audio door te sturen naar de speakers, zodat de receiver niet allerlei virtualisaties erover heen doet? Ik heb het idee dat als ik alleen DTS zie staan in het scherm bijvoorbeeld dit een vrij "schoon" signaal is.
Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!
Direct of pure direct is zonder eq, word veel gebruikt voor stereo met muziek.Jeru schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:06:
Ik heb sinds kort een Denon x2600h, heb een 5.1 speaker opstelling en vraag mij eigenlijk af wat is nou de schoonste manier om audio door te sturen naar de speakers, zodat de receiver niet allerlei virtualisaties erover heen doet? Ik heb het idee dat als ik alleen DTS zie staan in het scherm bijvoorbeeld dit een vrij "schoon" signaal is.
@Jeru
Bij onze 2500H gebruik ik voor de analoge bronnen multi channel stereo.
Dat is dus gewoon 2.0 stereo over alle aangesloten speakers.
En dan heb ik het over onze cd speler, platenspeler en cassette deck
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Die gebruik ik ook al wel inderdaad, maar voor films was ik meer aan het zoeken naar een setting zonder virtualisatie.GiLeX schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:17:
@Jeru
Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!
Dan voldoet denk ik de auto mode wel:Jeru schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:36:
[...]
Die gebruik ik ook al wel inderdaad, maar voor films was ik meer aan het zoeken naar een setting zonder virtualisatie.
Uit de handleiding:
Of anders de Direct sound modes:Auto sound mode
In this mode, the type of digital signal input, such as Dolby Digital, Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus, Dolby Digital EX, Dolby Atmos, DTS, DTS-HD, DTS:X, DTS-ES, PCM (multi-channel) is detected, and the playback mode switches automatically to the corresponding mode.
If the input signal is analog or PCM (2-channel), stereo playback is used. For Dolby Digital or DTS, the music is played back according to the respective channel number.
Direct
This mode plays back audio as recorded in the source.
Pure Direct
This mode plays back an even higher quality sound than the “Direct” mode.
The following circuits are stopped in order to further improve sound quality.
Display indicator circuit of the main body (display will go off.)
The analog video input/output switcher and processor is disabled.
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Ik had de auto mode inderdaad ook vaak aan, maar ik meen mij te herinneren dat hij dan best nog wel eens wat aan wil zetten qua virtualisatie. De direct modes zijn volgens mij de beste opties.GiLeX schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:46:
[...]
Dan voldoet denk ik de auto mode wel:
Uit de handleiding:
[...]
Of anders de Direct sound modes:
[...]
Ik zal het vanavond nog even dubbelchecken.
Bij auto maakt hij er dan DTS + neu:X van, dat vind ik best vreemd eigenlijk, dat neural:X is volgens mij virtualisatie naar 7.1 oid
[ Voor 17% gewijzigd door Jeru op 11-02-2020 19:27 ]
Na overgestapt te zijn van een Sony 2.1 setje (BDV-F500) naar een 4.1 opstelling met als versterker de AVR-X1500H ben ik zeer tevreden over de Denon en het geluid etc. Tot ik van het weekend een plaatje wilde afspelen.
Mijn platenspeler heeft geen voorversterker (Argon TT2), maar de Denon heeft een phono aansluiting. Echter wanneer ik de RCA tulps aansluit komt er een heel zwak en zeer verstoord signaal door naar mijn speakers (stereo voor de phono aansluiting). Ik heb direct gecheckt of het aan mijn platenspeler of kabels ligt, door mijn Sony setje weer aan te sluiten. Daar is het geluid glashelder.
Als ik de handleiding van de AVR erbij pak, zie ik een optie tot aarden (SIGNAL GND) van de platenspeler en dat dit eventueel ruis kan voorkomen. Mijn huidige signaal is echter zo slecht dat ruis niet echt de lading dekt. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan GND het signaal dusdanig versterken of is er een andere setting die ik over het hoofd zie.
Mijn platenspeler heeft geen voorversterker (Argon TT2), maar de Denon heeft een phono aansluiting. Echter wanneer ik de RCA tulps aansluit komt er een heel zwak en zeer verstoord signaal door naar mijn speakers (stereo voor de phono aansluiting). Ik heb direct gecheckt of het aan mijn platenspeler of kabels ligt, door mijn Sony setje weer aan te sluiten. Daar is het geluid glashelder.
Als ik de handleiding van de AVR erbij pak, zie ik een optie tot aarden (SIGNAL GND) van de platenspeler en dat dit eventueel ruis kan voorkomen. Mijn huidige signaal is echter zo slecht dat ruis niet echt de lading dekt. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan GND het signaal dusdanig versterken of is er een andere setting die ik over het hoofd zie.
Staat je input assignment goed? Als in: is voor de bron platenspeler, de ingang die je gebruikt ook daadwerkelijk geselecteerd?
verder, uit de handleiding:
Wat voor element zit er in jouw platenspeler?
Bron: http://manuals.denon.com/...mmffxv.php#OKNRMLwgxghagoEen platenspeler aansluiten
Dit toestel is compatibel met platenspelers die zijn uitgerust met een bewegende magneet (MM) fonocartridge. Gebruik een in de handel verkrijgbare MC-hoofdversterker of een step-up transformator indien u een platenspeler aansluit op een MC-cartridge (MC) met lage uitvoer.
U hoort mogelijk een zoemend geluid via de luidsprekers wanneer u de ingangsbron van dit toestel naar “Phono” schakelt en het volume per ongeluk verhoogt terwijl er geen platenspeler is verbonden.
Niemand?JME schreef op maandag 3 februari 2020 @ 07:25:
eens in de paar weken kan de Denon iPhone app de X2000 niet vinden. De app crasht dan. De enige oplossing die ik tot nu toe heb gevonden, is de stekker van de X2000 eruit en weer erin steken. Is dit een vaker voorkomend issue en vooral, is er een simpeler oplossing?
De argon heeft standaard een MM element meestal Ortofon OM5e of OM10The Eagle schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:51:
Staat je input assignment goed? Als in: is voor de bron platenspeler, de ingang die je gebruikt ook daadwerkelijk geselecteerd?
[...]
Bron: http://manuals.denon.com/...mmffxv.php#OKNRMLwgxghago
Ik heb thuis de AVR-X2500H staan. Deze heeft de Harman Kardon AVR 265 vervangen, omdat we een kleine tv-meubel hadden gekocht (haha).
Zonder de Dynamic Volume op Light te zetten is het geen doen; het volume van de stereo tv zenders (Baby TV bijvoorbeeld) was véél hoger dan de zenders met Dolby support (KPN iTV).
Maar waar we nog steeds weleens mee stoeien; het praten van mensen in een uitzending is veel slechter te verstaan voor ons dan met de HK AVR. Het lijkt wel wat dof, gemompel.
De center speaker heb ik al op +4dB staan, maar dit zou toch niet nodig moeten zijn? Iemand soortgelijke ervaringen of tips hoe we dit kunnen verbeteren?
Zonder de Dynamic Volume op Light te zetten is het geen doen; het volume van de stereo tv zenders (Baby TV bijvoorbeeld) was véél hoger dan de zenders met Dolby support (KPN iTV).
Maar waar we nog steeds weleens mee stoeien; het praten van mensen in een uitzending is veel slechter te verstaan voor ons dan met de HK AVR. Het lijkt wel wat dof, gemompel.
De center speaker heb ik al op +4dB staan, maar dit zou toch niet nodig moeten zijn? Iemand soortgelijke ervaringen of tips hoe we dit kunnen verbeteren?
Als je met input assignment bedoelt dat ik Phono als bron geselecteerd heb tijdens het afspelen, uiteraard. Ik zie Phono niet terug in het menu input assign overigens, maar dat zie ik in de handleiding ook niet terug. Phono input mode staat op analog.The Eagle schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:51:
[...]
Bron: http://manuals.denon.com/...mmffxv.php#OKNRMLwgxghago
Speler heeft een Ortofon OM5E element zoals Gilex ook aangeeft.
Het geluid lijkt nog t meest op een opgeblazen niveau. Alsof het veel te hard staat, of alsof de speakers zijn opgeblazen. Uiteraard beide niet het geval. Ik heb gespeeld met de DB niveaus, equalizers uit/aan etc en mijn klipsch speakers werken nog perfect met mijn overige bronnen.
EDIT
Heb nu de RCA aangesloten op mediaplayer ingang, die input op analoog gezet. Daar komt wel goed geluid uit. Prima work around voor nu, want gebruik deze ingang niet, maar blijft vreemd.
[ Voor 9% gewijzigd door Chabio op 12-02-2020 15:43 ]
Dat klinkt toch wel heel erg naar een Argon TT2 met ingebouwde voorversterker.Chabio schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:35:
[...]
EDIT
Heb nu de RCA aangesloten op mediaplayer ingang, die input op analoog gezet. Daar komt wel goed geluid uit. Prima work around voor nu, want gebruik deze ingang niet, maar blijft vreemd.
Die kan je dan in principe op alle analoge ingangen zetten behalve de phono (die wordt door de Denon conform de RIAA spec versterkt)
Heb je niet toevallig ook een USB uitgang op de TT2?
Die heeft namelijk wel een ingebouwde voorversterker.
Heb je het Audyssey meet systeem ook gebruikt om alle afstanden en volumes in te stellen ?plofkip schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:04:
Ik heb thuis de AVR-X2500H staan. Deze heeft de Harman Kardon AVR 265 vervangen, omdat we een kleine tv-meubel hadden gekocht (haha).
Of je je simpel alles omgeplugd van de oude H.K. en aangezet?
Dat lijkt me de correcte conclusie aangezien de Sony BDV-F500 volgens de handleiding maar een setje analoge inputs heeft en dat die ingang géén Phono In is.GiLeX schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:24:
[...]
Dat klinkt toch wel heel erg naar een Argon TT2 met ingebouwde voorversterker.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Yes dat is het dus... thnxGiLeX schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:24:
[...]
Heb je niet toevallig ook een USB uitgang op de TT2?
Die heeft namelijk wel een ingebouwde voorversterker.
Ja de set-up uiteraard netjes uitgevoerd en zich in laten regelen :-)GiLeX schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:27:
[...]
Heb je het Audyssey meet systeem ook gebruikt om alle afstanden en volumes in te stellen ?
Of je je simpel alles omgeplugd van de oude H.K. en aangezet?
Krijg nou wat? Is Denon nu gestopt met internetradio? Prompt na Time after Time kapte de radio ermee, en in de lijst van radiozenders, trof ik enkel een tekst aan met: Ga naar Radiodenon.com voor met informatie over de reden.
Ik ga daar heen en vervolgens kom ik op een vage inlogsite uit van vTuner. Zie ook nergens een reden staan waarom mijn internetradio gestopt is, en deze website lijkt mij aan te willen duiden dat ik voor 3$ per jaar moet gaan betalen voor deze dienst? Maar een echt statement lees ik echter nergens.
Wat is er loos? Meerdere mensen hier?
Ik ga daar heen en vervolgens kom ik op een vage inlogsite uit van vTuner. Zie ook nergens een reden staan waarom mijn internetradio gestopt is, en deze website lijkt mij aan te willen duiden dat ik voor 3$ per jaar moet gaan betalen voor deze dienst? Maar een echt statement lees ik echter nergens.
Wat is er loos? Meerdere mensen hier?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
https://denon-nl.custhelp...t-radiodienst-door-vtuner
Ik zie het!
Lekker dan! Blijkbaar is Denon dus beroerd om de licentiekosten te betalen aan vTuner, waar ik normaal niks van afneem. Nu is het nog 3$, maar straks? Het idee dat ik opeens geld moet gaan betalen is naar mijn mening gewoon schofterig, maar meer rants lijken me overbodig in dit topic. Ik weet genoeg!
Trouwens, blijkbaar is het gefaseerd gegaan, want de eerste klachten kwamen al in januari, en gezien het opeens hier gebeurde dacht ik dat het net was stopgezet. Met Yamaha gaan we blijkbaar dus ook niks opschieten. Dan maar die frickn' 3$ betalen. Maar Denon laat wel duidelijk zien dat ze geen ballen hebben.
Edit:
Dat betalen viel nog mee, vrijwel direct na het invoeren van mijn ID (mijn Mac-adres dus) had ik alles weer terug.
Ook wel tof dat ik nu via vTuner.com de lijst kan beheren, alhoewel ik dat niet vaak zal gebruiken.
Ik zie het!
Lekker dan! Blijkbaar is Denon dus beroerd om de licentiekosten te betalen aan vTuner, waar ik normaal niks van afneem. Nu is het nog 3$, maar straks? Het idee dat ik opeens geld moet gaan betalen is naar mijn mening gewoon schofterig, maar meer rants lijken me overbodig in dit topic. Ik weet genoeg!
Trouwens, blijkbaar is het gefaseerd gegaan, want de eerste klachten kwamen al in januari, en gezien het opeens hier gebeurde dacht ik dat het net was stopgezet. Met Yamaha gaan we blijkbaar dus ook niks opschieten. Dan maar die frickn' 3$ betalen. Maar Denon laat wel duidelijk zien dat ze geen ballen hebben.
Edit:
Dat betalen viel nog mee, vrijwel direct na het invoeren van mijn ID (mijn Mac-adres dus) had ik alles weer terug.
[ Voor 68% gewijzigd door AW_Bos op 16-02-2020 13:10 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Eh, nee, Denon (en vele anderen) is over naar Tunein en hebben de dikke vinger aan Vtuner gegeven. Tunein of en ander abo kost je klauwen met geld en vtuner is 3 usd per jaar. Maar geen reclame terwijl je dat bij tunein wel hebt. Commercieel is tunein voor Denon en co veel interessanter. Voor de consument totaal niet.
Na jaren enkel een Teufel cinebar 11 soundbar gebruikt te hebben kriebelt het toch voor een betere set.
Mijn aandacht is gevallen op de Denon AVR-x2600h in combinatie met Teufel Ulltima 40 Surround 5.1 (Eventueel met uitbreiding naar 5.1.2)
Iemand ervaringen met deze set?
Ik ben geen audiofiel maar kan een onderdompelende ervaring wel heel erg waarderen.
Mijn aandacht is gevallen op de Denon AVR-x2600h in combinatie met Teufel Ulltima 40 Surround 5.1 (Eventueel met uitbreiding naar 5.1.2)
Ik ben geen audiofiel maar kan een onderdompelende ervaring wel heel erg waarderen.
Ik denk dat je die vraag beter in [Speakers] Teufel, wat zijn de ervaringen? kan stellen. Of mogelijk Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49 doorlezen om te zien die iemand daar de speakers(set) heeft. De receiver in deze is veel minder belangrijk dan de speakers. Receiver kan zo van een ander merk of serie zijn en nog steeds een representatief beeld geven. Speakers zijn mijns inziens de meest bepalende schakel in de keten van wat je kant en klaar koopt. Akoestiek is een ander groot ding maar daar gaat wat meer werk in zitten.Denneke,,! schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:01:
Ik kwam ook nog Denon AVR-X2600 voor Teufel Ultima 40 qua vermogen? tegen over dezelfde combinatie. Helaas is TS al geruime tijd niet op GoT geweest dus hem taggen en vragen of hij tot koop over is gegaan heeft weinig nut.
Ik heb nooit iets moeten betalen voor TuneinThe Eagle schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:54:
Eh, nee, Denon (en vele anderen) is over naar Tunein en hebben de dikke vinger aan Vtuner gegeven. Tunein of en ander abo kost je klauwen met geld en vtuner is 3 usd per jaar. Maar geen reclame terwijl je dat bij tunein wel hebt. Commercieel is tunein voor Denon en co veel interessanter. Voor de consument totaal niet.
Da's mooi. Staat alleen haaks op de verhalen die ik gelezen heb over Tunein; mensen die targetted reclame horen nog voordat een zender begint te spelen. En als ik kijk wat Tunein regulier kost betaal je er ook grif voor.Bubble-BE schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:10:
[...]
Ik heb nooit iets moeten betalen voor TuneinOok geen reclame. Ongeveer een jaar geleden was mijn eerste aankoop.
Kan zijn dat Denon bepaalde afspraken heeft gemaakt natuurlijk, dat kan ik niet uitsluiten. Maar van overige merken hoor iki wel mensen ie er gewoon reclame her en der tussendoor krijgen, wat ook niet uit kon ook.
@FeaR , dankje voor je reactie. Ik ga de topics eens doorspitten!
Hier ook geen reclame bij TuneIn via HEOS.
Anyone?plofkip schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:04:
Hier ook niet (X1500h), tenminste geen extra reclameboodschappen, alleen eventueel reguliere reclames.plofkip schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:15:
[...]
Anyone?
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Sinds kort heb ik wel van die reclames voordat een zender start via Tunein (X1600H), net nog toen ik KinkFM inschakelde hoorde ik eerst reclame van AH. Valt me sinds een paar weken op en het is overigens ook niet elke keer dat het gebeurt.The Eagle schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:38:
[...]
Da's mooi. Staat alleen haaks op de verhalen die ik gelezen heb over Tunein; mensen die targetted reclame horen nog voordat een zender begint te spelen. En als ik kijk wat Tunein regulier kost betaal je er ook grif voor.
Kan zijn dat Denon bepaalde afspraken heeft gemaakt natuurlijk, dat kan ik niet uitsluiten. Maar van overige merken hoor iki wel mensen ie er gewoon reclame her en der tussendoor krijgen, wat ook niet uit kon ook.
Zijn hier toevallig mensen met de DAB versie van de Denon X2600H? Ik heb namelijk de X2600H DAB (icm Oberon 5) en zou graag zowel de CAI-kabel en de DAB antenne willen gebruiken. Toen ik de receiver kocht was ik onder de indruk dat de DAB in plaats van de AM aansluiting zou zijn maar hij heeft maar 1 aansluiting voor zowel FM als DAB. Zou het met behulp van een splitter toch mogelijk zijn om beide te gebruiken?
Een foto blijf ik jullie nog even verschuldigd want ik moet eerst een plek creëren voor de centerspeaker (Oberon Vokal). Ow ik heb wel braaf de Oberon 5's parallel aan de muur gezet en niet naar binnen gedraaid
Een foto blijf ik jullie nog even verschuldigd want ik moet eerst een plek creëren voor de centerspeaker (Oberon Vokal). Ow ik heb wel braaf de Oberon 5's parallel aan de muur gezet en niet naar binnen gedraaid
[ Voor 15% gewijzigd door sjirafje op 21-02-2020 17:45 ]
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Met een splitter zou je kunnen testen (wel F connector nodig) maar ik betwijfel of dat gaat werken. Voor zover ik nalees heeft DAB een andere impendantie (50 ohm) als FM kabel (75 ohm). Wat je nodig zou hebben heet een combiner cq diplexer. Die zijn er wel, kosten 40 -50 euro.
Ik zou trouwens eerst kijken in hoeverre je DAB binnenantenne voldoet. Kan zomaar zijn dat je weinig tot geen ontvangst hebt en je een outdoor DAB antenne nodig hebt. If so kun je die met ingebouwde combiner krijgen zie ik. Ik vraag me evenwel af waarom je dat uberhaupt zou doen. Datgene wat je op DAB kunt krijgen kun je namelijk ook gewoon streaming krijgen. Dan heeft die DAB toevoeging idd weinig zin, maar dat heeft ie in bekabeld Nederland sowieso een beetje zolang de kabelaars geen DAB signaal op de kabel zetten.
Ik zou trouwens eerst kijken in hoeverre je DAB binnenantenne voldoet. Kan zomaar zijn dat je weinig tot geen ontvangst hebt en je een outdoor DAB antenne nodig hebt. If so kun je die met ingebouwde combiner krijgen zie ik. Ik vraag me evenwel af waarom je dat uberhaupt zou doen. Datgene wat je op DAB kunt krijgen kun je namelijk ook gewoon streaming krijgen. Dan heeft die DAB toevoeging idd weinig zin, maar dat heeft ie in bekabeld Nederland sowieso een beetje zolang de kabelaars geen DAB signaal op de kabel zetten.
Ik was positief verrast door het ontvangst van de DAB antenne (tevens FM antenne). Ik moest alleen even doorhebben dat je de 2 draad uiteinden van elkaar af moet houden. In principe ontvang ik hiermee alle gewenste zenders (incl Belgisch zenders). Er is echter 1 zender die ik graag beluister die niet (meer) uitzend via de ether en die een vrij matige internet stream heeft maar wel in goede kwaliteit op de kabel zit.
Ik kwam op internet een review over een DAB antenne tegen waar iemand hem met een radio/tv splitter combineerde met de kabel maar meer details over welke splitter dat zou zijn en welke aansluitingen waar op aangesloten zijn stonden er helaas niet bij.
Ik ga eens kijken of ik wat informatie kan vinden over combiners/diplexers, het klinkt alsof die kunnen wat ik zoek.
Ik kwam op internet een review over een DAB antenne tegen waar iemand hem met een radio/tv splitter combineerde met de kabel maar meer details over welke splitter dat zou zijn en welke aansluitingen waar op aangesloten zijn stonden er helaas niet bij.
Ik ga eens kijken of ik wat informatie kan vinden over combiners/diplexers, het klinkt alsof die kunnen wat ik zoek.
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Ik wil Zone 2 van mijn X1600H uitbreiden van 2 speakers naar 6 speakers. Alle 6 speakers hebben een impedantieweerstand van 8 ohm.
Als ik het goed begrijp, is de enige manier om dit te doen, door 2x (L&R) 3 speakers in serie te zetten, aangezien de versterker niet blij zal worden van 2,67 ohm als ik alles parallel zet (denk ik?).
Als ik alles in serie zet, gaat dit dan ten koste van het geluid? Verder zal de totale weerstand in serie 24 ohm
(3x8ohm) zijn, kan de versterker hier mee omgaan?
Als ik het goed begrijp, is de enige manier om dit te doen, door 2x (L&R) 3 speakers in serie te zetten, aangezien de versterker niet blij zal worden van 2,67 ohm als ik alles parallel zet (denk ik?).
Als ik alles in serie zet, gaat dit dan ten koste van het geluid? Verder zal de totale weerstand in serie 24 ohm
(3x8ohm) zijn, kan de versterker hier mee omgaan?
[ Voor 11% gewijzigd door bartosiej op 28-02-2020 08:17 ]
Hier precies hetzelfde, Ah of Burger King, ook op Kink FM. En niet alleen op mijn Denon maar ook op mijn Logitech wekkerradio.®Otto schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:47:
[...]
Sinds kort heb ik wel van die reclames voordat een zender start via Tunein (X1600H), net nog toen ik KinkFM inschakelde hoorde ik eerst reclame van AH. Valt me sinds een paar weken op en het is overigens ook niet elke keer dat het gebeurt.
Heeft iemand anders ook issues met een Denon receiver en een Logitech Harmony (elite in mijn geval)?
Waar ik tegenaan loop is dat de receiver soms niet van ingang wisselt. Met de nadruk op soms, dat maakt het lastig debuggen.
Waar ik tegenaan loop is dat de receiver soms niet van ingang wisselt. Met de nadruk op soms, dat maakt het lastig debuggen.
Als je de afstandsbediening gebruikt of spontaan? In any case, gebruik de draaiknop voro bronkeuze op het apparaat zelf eens. Ik heb zelf ook wel eens gehad dat die net niet lekker stond, kan dit soort dingen veroorzaken
Hmm dat is een goede suggestie, zal de knop eens checken.
Het gaat om het gebruik van de afstandsbediening en dan specifiek de Harmony. Het ligt niet aan het IR signaal, gezien er een zendertje precies voor de receiver hangt.
Het gaat om het gebruik van de afstandsbediening en dan specifiek de Harmony. Het ligt niet aan het IR signaal, gezien er een zendertje precies voor de receiver hangt.
[ Voor 24% gewijzigd door plofkip op 02-03-2020 11:00 ]
Hier gaat de combinatie van Harmony one en Harmony 665 al tijden probleemloos in combinatie met AVR-X3100 en 3200.plofkip schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:02:
Heeft iemand anders ook issues met een Denon receiver en een Logitech Harmony (elite in mijn geval)?
@plofkip, kan het zijn dat de Denon meerdere blasters 'ziet'? Dus bijvoorbeeld een blaster en de hub zelf? Je kan dacht ik instellen welke blaster/poort er welk apparaat aan mag sturen.
Heb zelf een x8500, waar op ik zonder problemen een Elite en Companion gebruik; semi open kast met speakerdoek, 2 blasters en 1 hub; IR op Elite uitgeschakeld:

De planken lopen net niet door tot de rand, hetgeen voldoende is om de Denon en de LG bluray speler te bereiken.
Heb zelf een x8500, waar op ik zonder problemen een Elite en Companion gebruik; semi open kast met speakerdoek, 2 blasters en 1 hub; IR op Elite uitgeschakeld:

De planken lopen net niet door tot de rand, hetgeen voldoende is om de Denon en de LG bluray speler te bereiken.
[ Voor 40% gewijzigd door MDKlapwijk op 03-03-2020 10:27 ]
Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...
Ja de hub staat in hetzelfde compartiment van de gesloten kast, alleen op de lade boven de receiver. Ik vermoed dat zowel het signaal van de hub als de blaster bij de receiver kunnen komen.
Zal vanavond het signaal scheiden en kijken of dat soelaas biedt. Thanks voor de suggestie!
Zal vanavond het signaal scheiden en kijken of dat soelaas biedt. Thanks voor de suggestie!
Ik had hierbij mijn oude Denon nooit last van en merk dat bij mijn nieuwe Denon dit soms fout gaat: Hij schakelt niet naar de juist bron. Misschien moet ik eens een vertraging bij het schakelen inbouwen?plofkip schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:02:
@The Eagle, is maatwerk van Ardeno media furniture.
Was best nog een klus om het binnen te krijgen.
[ Voor 43% gewijzigd door MDKlapwijk op 03-03-2020 22:43 ]
https://m.apollo.nl/nl/15...ash/?pageCount=3&pos=8842Denneke,,! schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:01:
Na jaren enkel een Teufel cinebar 11 soundbar gebruikt te hebben kriebelt het toch voor een betere set.
Is dit ook wat voor je?
Deze sub gaat veel dieper dan de teufel subs.
Oef, subs.. M'n enige schaamte in m'n setup(s) . Beide gevallen een Denon x2500H en degelijke B&W speakers maar bij de ene een Onkyo sub die ooit bij een set zat en de andere een losse Pioneer die bij te veel bass nét iets te veel moeite heeft.
Staat nog op de planning deze te vervangen maar aan de andere kant vangen de speakers met de juiste crossover settings het laag deels goed op en zijn ze ook niet compleet useless.
Staat nog op de planning deze te vervangen maar aan de andere kant vangen de speakers met de juiste crossover settings het laag deels goed op en zijn ze ook niet compleet useless.
Thanks. Die vallen qua budget een beetje buiten wat we in gedachte hadden geloof ik. Maar zal Mrs Eagle eens laten zien, kijken of ze schriktMDKlapwijk schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:01:
@The Eagle, is maatwerk van Ardeno media furniture.
Hoi Denneke,,!Denneke,,! schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:01:
ik heb de oudere X2000 met de Ultima 40 surround 5.1 (wit)
ik had alles van B&O redline rl45 in 5.1 opstelling, maar die zijn gedoemd te sterven
Dus drie Teufels te weten de MK40II zuilen en MK40II center speaker voor
en twee B&O redlines 45 achter
die achter moet ik nog eens vervangen
maar het geluid is grand iOOS geen subwoofer nodig
Er is nog beter en duurder, maar ik ben heel tevreden met de Teufels die ook nog eens heel degelijk gebouwd zijn.
Er zijn vaker acties voor dit type speakers en dat kan een hoop geld schelen.
Zowel Surround als Spotify en analoog stereo (met de DRS810 tapedeck) heel fijne set.
Tja, het is een hoop geld, maar ik wilde graag 365 aan een stuk en dan wordt het als snel duur. Verder helpt de afmeting van die Rubicon Vokal in het midden ook niet echt mee en toen Klubben belde of ik m'n t777v3 wilde omruilen met hun x8500 demo heb ik toch ook nog even moeten meten of de kast wel diep genoeg was...The Eagle schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:03:
[...]
Thanks. Die vallen qua budget een beetje buiten wat we in gedachte hadden geloof ik. Maar zal Mrs Eagle eens laten zien, kijken of ze schrikt
Voordat we deze kast bestelden hebben we nog naar de Spectral Cocoon en Hulsta Scopia gekeken, die eerste was me net iets te duur en kwam met de maat niet echt lekker uit. De Hulsta was was beter geprijsd, maar maar ook de maten kwamen niet helemaal uit. Verder is de Scopia wel een verdomd mooie kastenserie, met name de lowboards:
- Scopia plaatjes
Dit is ook een bedrijf dat kasten op maat maakt, maar daar heb ik nooit de kwaliteit van in het echt gezien: https://tvkastopmaat.nl/kast-op-maat/tv-kasten-op-maat.php
@Goofy1978 thx voor je reactie! Al zit dit wel wat boven m'n budget ben ik bang. Zien er wel heel tof uit!
@AntoniusDD thx! Ik zit in afwachting voor een verhuizing en hoe groot mijn woonkamer gaat worden. De teufel ultima 40 zien er erg tof uit maar ook groot dus ze moeten wel in een ruime kamer staan! Maar hier kan ik zeker wat mee! Heb de pricewatch aan staan dus als ze een mooie prijs krijgen kan ik direct inhaken!
@AntoniusDD thx! Ik zit in afwachting voor een verhuizing en hoe groot mijn woonkamer gaat worden. De teufel ultima 40 zien er erg tof uit maar ook groot dus ze moeten wel in een ruime kamer staan! Maar hier kan ik zeker wat mee! Heb de pricewatch aan staan dus als ze een mooie prijs krijgen kan ik direct inhaken!
Hier ook geen reclame op Tunein via Heos op mijn AVR-X3500. Ik heb hem nog maar een paar dagen in huis en ik vraag me af of je ook zonder Tunein internet radio kan ontvangen via Heos. Ik zie namelijk sommige vertrouwde zenders niet meer terug bij Tunein.plofkip schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:15:
[...]
Anyone?
Als je twee schoenen Maat 44 naast elkaar kunt plaatsen in de kamer, dan past de MK40 II ook in de hoek hoorDenneke,,! schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:32:
@Goofy1978 thx voor je reactie!
@AntoniusDD De Teufel Ultima 40 zien er erg tof uit maar ook groot
Voor de goede bas reflex die aan de achterzijde twee gaten heeft moet de zuil ongeveer 30cm vrij van wand staan.
[ Voor 26% gewijzigd door AntoniusDD op 08-03-2020 10:59 . Reden: linkje naar foto ]
Ik heb de AVR X2000 en wilde de pre-out (cinch rood wit) gebruiken voor een Cassetterecorder ingang.
Dacht dat dat voor Tape-In moest kunnen.
Als ik hem zo aansluit is totaal geen uitslag en geluid bij de Cassetterecorder aanwezig.
Tijdens het testen heb ik internet radio voor zone2 ingesteld en die speelde ook (volgens het webinterface)
kun je de Pre-out Zone2 voor een tapedeck gebruiken?
Dacht dat dat voor Tape-In moest kunnen.
Als ik hem zo aansluit is totaal geen uitslag en geluid bij de Cassetterecorder aanwezig.
Tijdens het testen heb ik internet radio voor zone2 ingesteld en die speelde ook (volgens het webinterface)
kun je de Pre-out Zone2 voor een tapedeck gebruiken?
Nee. Een casettedeck verwacht een lijnsignaal, een pre-out is dat niet, die is geregeld (volumeregeling)
Gaat het om weergeven of opnemen met het cassettedeck? Weergeven pak je een van de analoge ingangen. Opnemen gaat hem niet direct worden. Je zou wat zelf kunnen knutselen door de met een apart doosje de audio van HDMI ARC af te tappen naar analoog, maar de vraag is of je dan voor de rest nog wat overhoudt.
Een X2000 is niet gemaakt om analoge opnames te feciliteren iig.
Gaat het om weergeven of opnemen met het cassettedeck? Weergeven pak je een van de analoge ingangen. Opnemen gaat hem niet direct worden. Je zou wat zelf kunnen knutselen door de met een apart doosje de audio van HDMI ARC af te tappen naar analoog, maar de vraag is of je dan voor de rest nog wat overhoudt.
Een X2000 is niet gemaakt om analoge opnames te feciliteren iig.
Nou, één van m'n 2500's klapte er gisteren met een big bang uit. Niets meer mee aan te vangen. Compleet losgekoppeld van alles en tijd stroomloos gelaten, niks. Rode LED gaat even aan en daarna knipperen, schakelt compleet niet meer in. Gelukkig nog in de garantie maar wat een gedoe om dat ding los te koppelen..
Morgen maar even () een wissel uitvoeren en de 2500 uit de woonkamer op die plek zetten, je bent gelijk zo onthand.
Morgen maar even () een wissel uitvoeren en de 2500 uit de woonkamer op die plek zetten, je bent gelijk zo onthand.
Tja dat ontdekte ik direct na aankoop ook al. Het Denon Tapedeck DRS810 stond dus heel lang niet meer naast de X2000 en ik kan dan alleen aan een ouder type Amplifier voor mooi analoog opnemen zoeken dus.The Eagle schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:44:
Nee. Een casettedeck verwacht een lijnsignaal, een pre-out is dat niet, die is geregeld (volumeregeling)
Een X2000 is niet gemaakt om analoge opnames te feciliteren iig.faciliteren
Voor de X2000 had ik de AVR 1802 (met zelfs twee tapedeck aansluitingen)
De suggestie met die HDMI audio aftakken, met zo'n kastje, betekent wel nog meer kabels en ook 5 volt stroom adapters. En ik moet wel HDMI kunnen blijven gebruiken voor de andere apparatuur zonder kabels pluggen.
Het is overigens jammer dat Denon de Tapedecks en Reel to Reel Recorders aan de kant schoof met de nieuwe surround AVReceivers.
eens kijken naar een analoge amp
Heb mijn oude Marantz TT 153 draaitafel aan de praat gekregen. Snaar was helemaal verpulverd.
En via een Power Dynamics PDX010 op de analoge CD ingang aangesloten van mijn X2400H.
De meeste platen klinken beetje schel, weinig Bass. Alleen die van Madonna lijkt het redelijk goed te doen.
Is dit normaal bij dit oude systeem of ligt dit aan
- De AVR
- De PDX010
- De naald van de oude pick-up
- Te hoog toerental (zou dan heel weinig wezen, want tekst klinkt goed).
Wat is volgens jullie het meest waarschijnlijk?
En via een Power Dynamics PDX010 op de analoge CD ingang aangesloten van mijn X2400H.
De meeste platen klinken beetje schel, weinig Bass. Alleen die van Madonna lijkt het redelijk goed te doen.
- De AVR
- De PDX010
@PCan drop de vraag even in het Het Grote Vinyl Topic Deel 3 forum.
@GiLeX Gedaan, maar nu staat hij dus in 2 topics. Sorry.
EQ instellingen van de input op de Denon, icm het input volume van die input.PCan schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:38:
Heb mijn oude Marantz TT 153 draaitafel aan de praat gekregen. Snaar was helemaal verpulverd.
- De AVR
- De PDX010
@The Eagle Het inputvolume had ik al 10dB hoger gezet voor de analoge CD ingang. Of ik ook per bron een EQ kan instellen, ff zoeken ….
Heb bij opties/klank de lage tonen +6dB en hoge -2dB gezet. Klinkt beter, maar Donna Summer blijft een ietwat hoge stem houden.
Heb bij opties/klank de lage tonen +6dB en hoge -2dB gezet. Klinkt beter, maar Donna Summer blijft een ietwat hoge stem houden.
[ Voor 32% gewijzigd door PCan op 06-03-2020 18:03 ]
Had ze die niet gewoon bij voorbaat dan? 
En verder worden iig audissey settings, eq settings en dynamic volume en dynamic eq per bron onthouden. Kwestie van afstellen dus
Come to think of it: dikke kans dat dit aan je naald of andere afstelling van je platenspeler ligt. Maar daar weten de mensen in het vinyl topic wel raad mee. Ik zou eerst die goed afstellen, met je eq instelling op direct. En dan verder kijken en naar je zin met de eq afregelen.
En verder worden iig audissey settings, eq settings en dynamic volume en dynamic eq per bron onthouden. Kwestie van afstellen dus
Come to think of it: dikke kans dat dit aan je naald of andere afstelling van je platenspeler ligt. Maar daar weten de mensen in het vinyl topic wel raad mee. Ik zou eerst die goed afstellen, met je eq instelling op direct. En dan verder kijken en naar je zin met de eq afregelen.
[ Voor 44% gewijzigd door The Eagle op 06-03-2020 18:19 ]
Ik heb bij Denon Nederland een review exemplaar aangevraagd. Na overleg met Denon, is dit de Denon AVR-X3600H geworden. Zo kan er navolging geven worden aan de audio handleiding door Lip

Een sneak & peek van de inhoudsopgave kladversie :
Inleiding
De voorversterker van de Denon avr-x3600h
Technische specificaties van de Denon AVR-X3600H Netwerk receiver
Het installeren van een receiver, met afdoende koeling(!)
Het meeste rendement uit je luidsprekers halen, door goede positionering van de luidsprekers, en de luister- of zitplek.
Maak kennis met de "Room Simulator " van Room EQ Wizard
Hoe kies ik, goede meetpunten voor het Audyssey MultEQ® XT32 kalibratieproces?
De voordelen van het vergroten van het aantal, laagweergevers.
Audyssey MultEQ® XT32 (shared SUB EQ), met(!) individuele delay’s en Audyssey Sub EQ HT™ voor 2 subwoofers
VS.
Audyssey 2EQ, met een MiniDSP 2x4 (non-HD) i.c.m 4-way Advanced plugin, de
MiniDSP UMIK-1 USB meetmicrofoon te samen met Room EQ Wizard en Multi-Sub Optimizer (MSO)
Een sneak & peek van de inhoudsopgave kladversie :
Inleiding
De voorversterker van de Denon avr-x3600h
Technische specificaties van de Denon AVR-X3600H Netwerk receiver
Het installeren van een receiver, met afdoende koeling(!)
Het meeste rendement uit je luidsprekers halen, door goede positionering van de luidsprekers, en de luister- of zitplek.
Maak kennis met de "Room Simulator " van Room EQ Wizard
Hoe kies ik, goede meetpunten voor het Audyssey MultEQ® XT32 kalibratieproces?
De voordelen van het vergroten van het aantal, laagweergevers.
Audyssey MultEQ® XT32 (shared SUB EQ), met(!) individuele delay’s en Audyssey Sub EQ HT™ voor 2 subwoofers
VS.
Audyssey 2EQ, met een MiniDSP 2x4 (non-HD) i.c.m 4-way Advanced plugin, de
MiniDSP UMIK-1 USB meetmicrofoon te samen met Room EQ Wizard en Multi-Sub Optimizer (MSO)
[ Voor 64% gewijzigd door Lip op 06-03-2020 20:43 ]
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Dat laatste hoort mijns inziens niet in een product review, dat is een product op zich. Mijns inziens sla je sowieso door met hetgeen wat je allemaal in de review gezet hebt en weer gaat doen. Lijkt me meer iets voor op het forum. Dan houd je ook de discussie open en is het geen eenrichtingsverkeer. Room EQ-topic of iets in die trant.
[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 06-03-2020 21:07 ]
Voor de lol heb ik de Zone2 van mijn AVR X2000 eens geprobeerd met extra setje speakers in plaats van die Zone2-PreOut.
Dat werkt voor een analoge bron maar niet een digitaal signaal.
Digitaal signaal / bron wordt niet via Zone2 doorgegeven. Of is mijn X2000 stuk?
Hij was de tweede week na aankoop gerepareerd maar ik heb 7 jaar geen Zone2 gebruikt op deze manier.
Digitaal signaal / bron wordt niet via Zone2 doorgegeven. Of is mijn X2000 stuk?
Hij was de tweede week na aankoop gerepareerd maar ik heb 7 jaar geen Zone2 gebruikt op deze manier.
Alleen bepaalde series kunnen digitale uitgangen op Zone 2 weergeven. Zoek eens in dit topic op "zone". Staat genoeg erover.AntoniusDD schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:35:
Voor de lol heb ik de Zone2 van mijn AVR X2000 eens geprobeerd met extra setje speakers in plaats van die Zone2-PreOut.
NoFi, maar dit is een RTFM.AntoniusDD schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:35:
Zoals hierboven gezegd is Zone 2 veelal beperkt. Hoe lager de serie receiver hoe minder er door wordt gegeven. Standaard is veelal alleen analoog en netwerk, klasse hoger en S/PDIF werkt ook en de hoogste modellen hebben HDMI naar Zone 2. Al moet er wel worden gezegd dat Denon met de nieuwe serie dat heeft laten vallen. Volgens de specs doet de X1600H nu al tot en met HDMI naar Zone 2.
RTFM, die is een maandje of twee geleden weggegooid vooraf aan de verhuizing...
maar oké het is me duidelijk...
heb de pdf nu ook weer in 't internet gevonden
het is me wat met al die beperkingen voor de audio/video hobbyist
bedankt voor de opheldering
maar oké het is me duidelijk...
heb de pdf nu ook weer in 't internet gevonden
het is me wat met al die beperkingen voor de audio/video hobbyist
bedankt voor de opheldering
Ik kreeg net een firmware update melding op m'n Denon AVR-X3400h.
Maar na het drukken dat hij kon updaten, viel de versterker direct uit en nu gaat hij niet meer aan.
... hebben anderen dit ook, of ervaring hiermee?
Maar na het drukken dat hij kon updaten, viel de versterker direct uit en nu gaat hij niet meer aan.
Hier een 2600H en zelfde probleem. Stekker uit en weer in het stopcontact werkte gelukkig. Maar ik schrok wel eventjesWhiskey48 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:36:
Ik kreeg net een firmware update melding op m'n Denon AVR-X3400h.
Goedemiddag allen. Zijn er nog meer mensen die een " no network connection " op de receiver krijgen ?
Voor alle duidelijkheid : internet , bekabeling en switch zijn in orde ! 16-03.Inmiddels opgelost !
Voor alle duidelijkheid : internet , bekabeling en switch zijn in orde ! 16-03.Inmiddels opgelost !
[ Voor 7% gewijzigd door cheapcharlie op 16-03-2020 12:01 . Reden: storing opgelost ]
Mooi! Ook wel mooi als je even toelicht wat de oplossing van het euvel was...cheapcharlie schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:05:
Goedemiddag allen. Zijn er nog meer mensen die een " no network connection " op de receiver krijgen ?
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Denk dat de HEOS server off line was ?
weet iemand hoe robuust de firmware installatie procedure is? vanmorgen update gestart van mijn X2500 maar na bijna een uur staat ie nog op "please wait". wil m nog best laten staan zo, maar ik krijg er geen warm gevoel bij
doet ie zelf een retry?
kan ik m unpluggen en rebooten?
factory reset uitvoeren?
wat is het advies? heb geen zin m te bricken.
edit: zojuist advies gekregen van Denon om toch de stekker trekken. Daarna kwam ie weer op in de oude config. Netwerk duurde lang voor weer opkwam. Opnieuw gestart, en nu ging het als een zonnetje.
doet ie zelf een retry?
factory reset uitvoeren?
edit: zojuist advies gekregen van Denon om toch de stekker trekken. Daarna kwam ie weer op in de oude config. Netwerk duurde lang voor weer opkwam. Opnieuw gestart, en nu ging het als een zonnetje.
[ Voor 22% gewijzigd door peter00 op 20-03-2020 11:18 . Reden: denon update, issue resolved ]
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Zojuist mijn X3600 bijgewerkt met een firmware update: 10min voor het hele proces.peter00 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:22:
weet iemand hoe robuust de firmware installatie procedure is? vanmorgen update gestart van mijn X2500 maar na bijna een uur staat ie nog op "please wait". wil m nog best laten staan zo, maar ik krijg er geen warm gevoel bij
doet ie zelf een retry?
factory reset uitvoeren?
Check je internet verbinding eerst. Anders lijkt het mij dat ie hangt. Maar ook geen ervaring met wat te doen in jouw geval.
Hier twee maal snel achter elkaar een update gehad op mijn X-3500. Verliep zonder problemen en dat ging in het verleden ook altijd prima op de X-3200. Ik vind het wel jammer dat Denon nooit aangeeft welke aanpassingen/verbeteringen zijn toegepast.
Hier gisteren avond ook een "no network connection". Heb het maar zo gelaten en een cd'tje opgezet.cheapcharlie schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:05:
Vanmorgen weer internet radio alsof er niets gebeurd was.
Een paar dagen geleden was bij mij in de Heos app mijn account ineens ontkoppeld waardoor services als Favorieten etc. niet werken. Na een paar uur was het euvel spontaan verholpen.
Vanmiddag gebeurde echter weer hetzelfde. Als ik bij de account instellingen kijk moet ik mijn Heos account koppelen, en ook als ik diensten als soundcloud en TuneIn kies moet ik mijn account koppelen (dit heeft uiteraard wel altijd gewerkt). Een nieuw wachtwoord opvragen vanuit de app lukt wel, maar de mails komen helemaal niet aan. Op dit moment is het nog steeds niet verholpen. Hoop dat het morgen weer werkt.
Edit: vanochtend zag ik dat ik een mail had ontvangen met een tijdelijk wachtwoord. Dit gedaan en opnieuw ingelogd, wachtwoord aangepast en de diensten zijn nu weer terug.
Vanmiddag gebeurde echter weer hetzelfde. Als ik bij de account instellingen kijk moet ik mijn Heos account koppelen, en ook als ik diensten als soundcloud en TuneIn kies moet ik mijn account koppelen (dit heeft uiteraard wel altijd gewerkt). Een nieuw wachtwoord opvragen vanuit de app lukt wel, maar de mails komen helemaal niet aan. Op dit moment is het nog steeds niet verholpen. Hoop dat het morgen weer werkt.
Edit: vanochtend zag ik dat ik een mail had ontvangen met een tijdelijk wachtwoord. Dit gedaan en opnieuw ingelogd, wachtwoord aangepast en de diensten zijn nu weer terug.
[ Voor 12% gewijzigd door PatrickPR op 25-03-2020 07:31 ]
Had vanmiddag ook gedoe met heos en met internet radio. Heb een x2400H.
Maar na een onderbreking van de netstroom van een paar minuten lijkt het allemaal weer te werken, maar vreemd blijft het wel.
Maar na een onderbreking van de netstroom van een paar minuten lijkt het allemaal weer te werken, maar vreemd blijft het wel.
Vraagje voor de echte Tweakers: Zijn er hier mensen die aansturen van een Denon versterker via TCP/Node Red aan de praat hebben gekregen? De denon-plugin die bestaat is maar half af, dus ben vooral benieuwd naar andere manieren.
Niks
Vroegah was Spotify een standaard optie op mijn x2000 maar maakte ik daar geen gebruik van. Nu heb ik Spotify Premium maar blijkt de Spotify optie uit het menu van de x2000 te zijn verdwenen. Ik kan wel de x2000 als afspeelapparaat kiezen in de Spotify app op de iPhone of iPad. Fungeert de app dan alleen als afstandsbediening en haalt de x2000 zijn content zelf van het web, of streamt de muziek zelf ook via de iPhone of iPad naar de x2000?
JME, de app op een van de toestellen zoals pC mobiel of tablet fungeert dan als afstandbediening en met spotify connect stream je vanaf een van die toestellen naar de X2000.
Een beetje krom omschreven door @AntoniusDD
@JME
Spotify Connect: je Denon maakt verbinding met de Spotify servers en je telefoon is dus een afstandsbediening. Er loopt dus geen stream tussen je iPhone/iPad en de Denon.
Airplay (v1): Je iPhone/iPad maakt verbinding met de Spotify servers en je iPhone/iPad streamt het naar je Denon toe.
Airplay (v2): Jouw Denon ondersteunt dit niet, maar dit werkt hetzelfde als Spotify Connect. De iPhone/iPad stuurt het streamadres door naar de Denon, die de verbinding legt met Spotify.
@JME
Spotify Connect: je Denon maakt verbinding met de Spotify servers en je telefoon is dus een afstandsbediening. Er loopt dus geen stream tussen je iPhone/iPad en de Denon.
Airplay (v1): Je iPhone/iPad maakt verbinding met de Spotify servers en je iPhone/iPad streamt het naar je Denon toe.
Airplay (v2): Jouw Denon ondersteunt dit niet, maar dit werkt hetzelfde als Spotify Connect. De iPhone/iPad stuurt het streamadres door naar de Denon, die de verbinding legt met Spotify.
[ Voor 41% gewijzigd door Sluuz op 30-03-2020 10:31 ]
mea culpa,
bedankt voor de uitgebreide uitleg @Sluuz
bedankt voor de uitgebreide uitleg @Sluuz
Helder onderscheid, dank @Sluuz en @AntoniusDD
Rest voor mij de vraag: werkt mijn situatie nu als Spotify Connect of als AirPlay v1? En hoe check ik het verschil?
Rest voor mij de vraag: werkt mijn situatie nu als Spotify Connect of als AirPlay v1? En hoe check ik het verschil?
Start Spotify, laat de muziek via de Denon lopen (hoe je dat ook doet). Kill daarna de Spotify app op je iPhone/iPad (via het multitasking scherm).JME schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:23:
Helder onderscheid, dank @Sluuz en @AntoniusDD
Loopt de muziek op de Denon door? Spotify Connect
Stopt de muziek? AirPlay
Vraagje. Op dit moment heb ik de denon x2200. Dit is aangesloten op dali zensor 7 en 3 serie.
Nu kan ik van iemand de Denon x4100 overnemen. Is dit slim om te doen en ga ik hier wat van merken in de audio?
Nu kan ik van iemand de Denon x4100 overnemen. Is dit slim om te doen en ga ik hier wat van merken in de audio?
Ik zou zeggen probeer eens of het lukt om (voordat je hem overneemt) je de X4100 kan/mag proberen op je eigen speakers. Ging zelf van een X1000 naar een X3400H en het geluid verbaasde mij positief, had niet verwacht dat het dusdanig beter zou gaan klinken.vangoghnl schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:18:
Vraagje. Op dit moment heb ik de denon x2200. Dit is aangesloten op dali zensor 7 en 3 serie.
@vangoghnl, belangrijkste vraag kan je zonder HDCP 2.2? Of ben je bereid om daar omheen te werken met meer kabels en een 4k speler met 2 uitgangen?