Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-09 20:26
Dat is inderdaad een goede. Kun je er ook voor kiezen om bijvoorbeeld het beeld van de Xbox gelijk naar de tv te doen en dan met een HDMI kabel alleen het geluid via de receiver of werk dit niet?

En als dit wel werkt ga je er dan wel op vooruit? Ik kan hem niet eerst zelf thuis testen namelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door vangoghnl op 03-04-2020 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 14:49

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@vangoghnl, dat denk ik haast wel, maar dat zal je zelf even na moeten gaan. Ik heb hier des tijds naar gekeken om 4k met mijn 4520ci te realiseren, ik heb uiteindelijk een x8500 staan, dus dat was niet meer nodig...

Ik zou persoonlijk het nog even uitzingen met de x2200 en sparen voor iets wat al je spullen, die je aan wil sluiten, ondersteund. Ik heb zelf het 'vechten' met HDMI (CEC, ACR enz.) een beetje opgegeven...

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:27
hier heb je snel een vergelijk tussen beide modellen.

https://www.zkelectronics...usa/denon-avr-x2200w/usa/

ik zou idd nog even wachten en voor een hoger model gaan qua jaar.

[ Voor 20% gewijzigd door mtv1 op 03-04-2020 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

mtv1 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:04:
hier heb je snel een vergelijk tussen beide modellen.

https://www.zkelectronics...usa/denon-avr-x2200w/usa/

ik zou idd nog even wachten en voor een hoger model gaan qua jaar.
Die lijkt niet heel exact, ze zeggen dat de x4100 HDCP 2.2 zou supporten, echter:
- https://usa.denon.com/us/...eater/receivers/avrx4100w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27
vangoghnl schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:32:
Dat is inderdaad een goede. Kun je er ook voor kiezen om bijvoorbeeld het beeld van de Xbox gelijk naar de tv te doen en dan met een HDMI kabel alleen het geluid via de receiver of werk dit niet?
Er zijn bronnen die twee HDMI Outputs hebben, specifiek voor dit doel: beeld en geluid apart versturen. Ik heb dit echter alleen nog gezien bij Blu-rayspelers en niet bij consoles. Er is omheen te werken met splitters maar dat wil je eigenlijk niet. HDMI eARC om zo HD Audio bij de receiver te krijgen voor als je de TV als hub zou gebruiken zou ook kunnen, maar ook dat heeft de genoemde X4100 niet.

Als je waarde hecht aan 4K/HDR én HD Audio dan is de X4100 niet de beste keuze. Neem je genoegen met gewoon DTS kan je de bronnen direct met HDMI naar de TV kunnen verbinden en dan met HDMI ARC, S/PDIF Out (vanaf de bron of TV) voor audio kunnen werken.

De enige reden waarom je een upgrade als deze zou doen is de aanwezigheid van een hogere versie van Audyssey op de 4000 serie ten opzichte van de 2000-serie. Eventueel voor andere opties zoals een betere ondersteuning van Zone 2, mits je dat gebruikt. En natuurlijk een groter display en betere afwerking van een (paar) series hoger. Het eerste punt is iets wat je kan horen, de andere opties zijn niet waarneembaar qua klank. Verbetering op dat gebied, klank, omdat je een serie hoger gaat is sowieso discutabel.
Let goed op met modellen van de Amerikaanse site vergelijken. EU en USA modellen zijn lang niet altijd vergelijkbaar. Ik ben dan zelf meer van de UK site als de NL site niet afdoende is. Al heeft Denon het in het verleden ook voor elkaar gekregen om voor de EU en UK andere/verschillende versies van hetzelfde model uit te brengen.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 03-04-2020 13:44 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@FeaR, I know, maar de link met de vergelijking tussen de 2 was ook US-based en daarin wordt HDCP 2.2 dus wel vermeld als aanwezig op de x4100. Vandaar mijn opmerking dat die vergelijking niet heel zorgvuldig lijkt te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
Allemaal bedankt voor de informatie. Ik ga dit dan maar niet doen.
Wel een ander vraagje. Heb ik dan straks sowieso dit probleem niet met mijn huidige receiver als HDMI 2.1 op de console zit? Mijn tv ondersteund dit al wel maar de x2200w niet lijkt me. Of kan het dan via eArc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

FeaR schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:42:
[...]

De enige reden waarom je een upgrade als deze zou doen is de aanwezigheid van een hogere versie van Audyssey op de 4000 serie ten opzichte van de 2000-serie. Eventueel voor andere opties zoals een betere ondersteuning van Zone 2, mits je dat gebruikt. En natuurlijk een groter display en betere afwerking van een (paar) series hoger. Het eerste punt is iets wat je kan horen, de andere opties zijn niet waarneembaar qua klank. Verbetering op dat gebied, klank, omdat je een serie hoger gaat is sowieso discutabel.
O.a de nieuwe Denon x3600H heeft support voor 2 subs met onafhankelijke delays en EQ, dat is wel een groot voordeel ten opzichte van de 2000-serie waarbij de subs parallel geschakeld zijn, en er maar 1 instelbare delay is voor de subs . :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:26
Zojuist ging mijn x4500h bezig met een firmware update. Maar ik kan nergens echt een changelog vinden.

Niet echt heel belangrijk maar vind het wel fijn om te kunnen nakijken.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioX
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 19:50
The-Source schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 00:14:
Zojuist ging mijn x4500h bezig met een firmware update. Maar ik kan nergens echt een changelog vinden.

Niet echt heel belangrijk maar vind het wel fijn om te kunnen nakijken.
Hier hetzelfde voor mijn X3500H, kan nergens een changelog vinden, blijft irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@RadioX @The-Source @Rocketman @Hulliee
https://www.avsforum.com/...read-faq-posts-1-8-a.html Denon 2019 modellen

https://www.avsforum.com/...read-faq-posts-1-8-a.html Denon 2018 modellen

Hebben jullie dan helemaal geen Google-Foo?

[ Voor 4% gewijzigd door Lip op 04-04-2020 08:30 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
@Lip Dank voor je link. Maar ik begrijp niet zo goed waarom je mij aanspreekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
Even een snelle vraag. Heb al veel gezocht maar snap het denk ik niet helemaal.
Gebruik een Denon AVR x2200w

Ik ben bezig met mijn crossovers.
Dali zensor 7 op 80hz ingesteld
Dali zensor 3 op 80 Hz ingesteld
Dali zensor vokal op 80 Hz ingesteld.

Maar waar moet ik nu mijn subwoofer op instellen? Ik kan kiezen uit 80,90,100,110,120,150,200,250 Hz
Nu lees ik dat je die het beste vol open kan zetten maar is dit dan 80 of 250hz?
Achterop de subwoofer kan ik ook de Hz instellen van 65t/m 150 zelfde vraag waar moet die op als die volledig open moet.

Ook nog de vraag heeft de DB instellingen achterop nog nut? Kan van -80 tot + 9 wat is hier het advies? Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Subwoofer gain op 50% en de crossover op max 250hz achterop de subwoofer.
Dan de receiver alles in laten regelen.
In receiver alle speakers op small en de crossovers op 80hz idd
Let op dat na het afregelen de subwoofer level niet op -12 of + 12 staat in de receiver dan moet je met de gain spelen totdat het -11 of max +11 is maar met de gain op 50% komt dat meestal wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Cross van de sub zelf (achterop) vol open, dus 150Hz in jouw geval. Gain van de sub op half. Audissey draaien, daarna zelf bijregelen.
Wat de beste crossfrequentie is hangt van je speakers af ook. Ik heb als ik me niet vergis de fronts op 80 en de rears op 100 of 120 gecrossed, en dat zijn allemaal vloerstaanders, maar de achterste zijn een maatje kleiner dus die gaan van zichzelf wat minder laag.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
Oké bedankt voor de informatie. Ga er mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawai0
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-09 18:43
Onlangs kreeg ik een update op mijn X3500H.

Vroeger kon je al eens op https://firmware.denon.eu/ terecht om te zien wat de release notes waren. Echter deze site werkt al een tijdje niet meer (redirected naar homepage).
Op de support pagina's vind ik ook nergens meer een firmware changelog ofzo.

Iemand die weet waar je nog release notes kan raadplegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:38
dawai0 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:09:
Onlangs kreeg ik een update op mijn X3500H.

Vroeger kon je al eens op https://firmware.denon.eu/ terecht om te zien wat de release notes waren. Echter deze site werkt al een tijdje niet meer (redirected naar homepage).
Op de support pagina's vind ik ook nergens meer een firmware changelog ofzo.

Iemand die weet waar je nog release notes kan raadplegen?
https://www.avsforum.com/...read-faq-posts-1-8-a.html

Zie een post of 5 boven die van jouw.

[ Voor 7% gewijzigd door motogp op 09-04-2020 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:16
ik heb een Denon AVRX2600H gekocht via amazon.nl

Ik ben hier zeer tevreden over, maar mis toch een aantal zaken, waardoor ik sterk zit te tweifelen om te upgraden naar een Denon AVRX3600H.

Ik heb nog de mogelijkheid tot 31 mei mijn 2600 terug te sturen naar Amazon. (i.v.m corona virus)

Ik mis nu de volgende future proof opties, zoals 4K upscaling naar 60hz, mijn huidige kan maar tot 24/30hz 4K gaan, als ik het goed lees.

En ook mis ik component/composite video upscaling via HDMI.
Mijn huidige 2600 doet helaas enkel een passtrough van het video signaal, en doet verder niks aan upscaling of output via HDMI.

Klopt het dat de 3600 ook 4k kan upscalen van een component/composite signaal.. ?
en zo ja wat zijn dat de beperkingen.. ?
Klopt het dat dit minimaal 480i/480p signaal moet zijn.. ?
Zo ja, hoe zit dit dan met bijv. een N64 of andere classic game consoles.. ?

Momenteel heb ik nog een klassieke 2010 samsung 1080P LCD tv, maar zal ooit eens gaan upgraden naar 4K.
Dan is denk ik de 3600 wellicht zeer interessant voor mij.. ?
de upscale methode is volgens mij goed van de 3600.. ?

Ik hoop dat iemand mij hier wellicht wat tips/adviezen kan geven..
bedankt zover,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wat ie wel en niet kan upsvalen staat meestal in een matrix in de handleiding. Je weet wel, dat dikke boekje dat je er bij kreeg en meteen in een hoekje gemikt hebt ;)
Staan ook online overigens :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
@FlorisVN Je kan beter de upscaling van je tv gebruiken die is daar beter in dan de receiver en geeft enkel maar meer inputlag met gamen.
De reden voor een x3600 is meer speakers aansluiten en de betere versie van roomcorrectie, de upscaling zou ik niet meenemen als reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
Goofy1978 schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:12:
@FlorisVN Je kan beter de upscaling van je tv gebruiken die is daar beter in dan de receiver en geeft enkel maar meer inputlag met gamen.
De reden voor een x3600 is meer speakers aansluiten en de betere versie van roomcorrectie, de upscaling zou ik niet meenemen als reden.
ok thx voor je feedback.
ik dacht dat de upscaler van de denon juist er goed was, maar kennelijk heb ik het dus mis.. ?

Momenteel gebruik ik nog steeds mijn samsung full hd lcd tv, net zolang totdat deze stuk is.
dus wie weet hoe lang dat nog wellicht kan duren..
ook aan mijn 5.1 audio setup heb ik geen behoefte om aan te passen of voorlopig verder uit te breiden.

de 4k 60hz upscale en analoog naar digitaal video conversie zou dan voor mij de enigste reden zijn.
en 4k 60hz upscale met name voor de toekomst, als ik een 4k tv zou gaan kopen..

momenteel heb ik nog een original modded xbox in mijn setup, alsmede een oude xbox 360 beide via component aangesloten.
deze zijn nu via passtrough via de denon 2600 naar mijn tv aangesloten..
nu kan ik deze wel aansluiten via hdmi, de og xbox zijn zo te zien goede adapters voor..

maar kortom, jij adviseert dus niet te upgraden naar de 3600 in mijn situatie, ook niet voor de 4k 60hz upscale mogelijkheden, voor de toekomst voor mij... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
The Eagle schreef op maandag 13 april 2020 @ 11:50:
Wat ie wel en niet kan upsvalen staat meestal in een matrix in de handleiding. Je weet wel, dat dikke boekje dat je er bij kreeg en meteen in een hoekje gemikt hebt ;)
Staan ook online overigens :)
yep dat snap ik, en heb de matrix ook gelezen.
maar deze hebben het enkel over 480i/576i signalen bij de 3600, wat ik zo terug lees.

hier een voorbeeld filmpje van youtube, waarin de gebruiker verteld dat na een firmware update de 3600 en zijn 4300 beiden kunnen upscalen.

hij laat hier echter een 480p signaal zien, en verteld dat het upscalen erg goed gaat.
YouTube: Denon X4300H Upscaling

upscalen naar 1080p is denk ik ook erg leuk/handig voor mijn classic game consoles, zoals de OG xbox en van plan de N64 weer uit de kast te halen... (composite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
@FlorisVN Ik zou niet upgraden naar een hogere klasse receiver voor upscaling idd.
Een mooie lgc9 oled kan dat even goed of beter, en 2 keer upscaling is ook nergens voor nodig.
Zeker met gamen zet je dat spul allemaal uit ook op de tv.
Meer geld uitgeven om het beeld van een 10 jaar oude tv beter te krijgen lijkt me niet rendabel koop dan gelijk een betere tv daar heb je veel meer profijt van.
Ik heb zelf een x3400 maar de reden was de betere roomcorrectie.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
Goofy1978 schreef op maandag 13 april 2020 @ 13:45:
@FlorisVN Ik zou niet upgraden naar een hogere klasse receiver voor upscaling idd.
Een mooie lgc9 oled kan dat even goed of beter, en 2 keer upscaling is ook nergens voor nodig.
Zeker met gamen zet je dat spul allemaal uit ook op de tv.
Meer geld uitgeven om het beeld van een 10 jaar oude tv beter te krijgen lijkt me niet rendabel koop dan gelijk een betere tv daar heb je veel meer profijt van.
Ik heb zelf een x3400 maar de reden was de betere roomcorrectie.
Succes!
ok thx, echter die LG tv's waar jij het over hebt, zijn voorlopig nog niet in de prijsklasse waaraan ik een 4K tv wil kopen.

ik heb momenteel een 42" full hd, waar ik nog steeds zeer tevreden over ben.
Echter mocht ik ooit gaan upgraden, dan zal het bedrag eerder richting de 500-600 euro gaan..

Hoe zit het denk je met conversie op goedkopere modellen.. ?
Momenteel nog niet interessant, maar misschien in de toekomst anders wel in de goedkopere klasse wellicht, wat denk jij ?

Hoe dan ook, ook de analoog naar 1080p/4k conversie is ook niet de moeite waard denk je.. ?

Wat betreft geluid ben ik dik tevreden met mijn huidige 2600..

[ Voor 7% gewijzigd door FlorisVN op 13-04-2020 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

@FlorisVN Als je gebruik maakt van retro consoles/upscaling kan ik je een OSSC aanraden ipv. scalers in versterkers en/of TV. Kom je veel verder mee, qua opties en visueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

FlorisVN schreef op maandag 13 april 2020 @ 13:57:
[...]

ok thx, echter die LG tv's waar jij het over hebt, zijn voorlopig nog niet in de prijsklasse waaraan ik een 4K tv wil kopen.
Video scalers op receivers, kunnen firmware fouten hebben.
zie vb : https://www.intl.onkyo.com/support/firmware/tx-nr609.html

IMHO geef ik voorkeur aan de Video scaler van de televisie. De timings van een specifiek LCD scherm, worden geregeld door een TCON. Een groot deel of de gehele Video scaler van een televisie, zit dan ook in het TCON board.
ik heb momenteel een 42" full hd, waar ik nog steeds zeer tevreden over ben.
Echter mocht ik ooit gaan upgraden, dan zal het bedrag eerder richting de 500-600 euro gaan..

Hoe zit het denk je met conversie op goedkopere modellen.. ?
Die kunnen helemaal geen conversie doen.
Momenteel nog niet interessant, maar misschien in de toekomst anders wel in de goedkopere klasse wellicht, wat denk jij ?

Hoe dan ook, ook de analoog naar 1080p/4k conversie is ook niet de moeite waard denk je.. ?

Wat betreft geluid ben ik dik tevreden met mijn huidige 2600..
Een upgrade naar een Denon- AVR-X3600H, moet je alleen doen als....
Je een betere versie van Audyssey wil met, meer meetposities en zodoende meer rekenkracht. (niet echt interessant)
Ondersteuning wilt voor dual sub met indivuduele delays en EQ. (wel interessant)
Een 9.2 pre/pro wilt of 3 HDMI uitgangen nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
Lip schreef op maandag 13 april 2020 @ 17:56:
[...]

Video scalers op receivers, kunnen firmware fouten hebben.
zie vb : https://www.intl.onkyo.com/support/firmware/tx-nr609.html

IMHO geef ik voorkeur aan de Video scaler van de televisie. De timings van een specifiek LCD scherm, worden geregeld door een TCON. Een groot deel of de gehele Video scaler van een televisie, zit dan ook in het TCON board.

[...]
Die kunnen helemaal geen conversie doen.
[...]

Een upgrade naar een Denon- AVR-X3600H, moet je alleen doen als....
Je een betere versie van Audyssey wil met, meer meetposities en zodoende meer rekenkracht. (niet echt interessant)
Ondersteuning wilt voor dual sub met indivuduele delays en EQ. (wel interessant)
Een 9.2 pre/pro wilt of 3 HDMI uitgangen nodig hebt.
ok thx voor je info !
Echter zoals je aangeeft, kunnen goedkopere modellen geen upscaling doen..
En als ik toch een 4K tv ga kopen in de toekomst, moet ik dus wel een dikke 1-1,5K uitgeven voor een tv welke goede ingebouwde upscaling doet.. ?

Ik had gehoopt goedkoper weg te kunnen komen..
Dan is wellicht de 3600 wel een handige optie, als ik toch upscaling wil gebruiken op een goedkope 4K tv.. ?
Of zie ik dat verkeerd.. ?

Of zijn er betere third-party 4k upscale alternatieven, welke ik dan achter de 2600 plaats welke in verbinding staat met de tv.. ?

Of hoe moet ik dit zien.. ?

ik zie bijv. dat de Samsung RU7470 TV een uitstekende upscaling heeft.. ?
Of zie ik dat verkeerd.. ?
En dit is toch een wat lagere prijsklasse, als ik het zo bekijk..

[ Voor 5% gewijzigd door FlorisVN op 14-04-2020 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ingebouwde videoscalers van (goedkopere) televisies, doen 't gewoon vaak prima. Niks mis mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
Lip schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:09:
Ingebouwde videoscalers van (goedkopere) televisies, doen 't gewoon vaak prima. Niks mis mee. :)
Aah ok, I see thx.
Dan heb ik je verkeerd begrepen.

Gelukkig maar.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Vaak kunnen de receivers van 600 of meer, ook prima een conversie doen. Alleen de budget (instap) modellen vanaf 250, doen het dus helemaal niet.

Voor wie het interesseert... Eerder schreef ik in dit topic, dat ik een review model heb aangevraagd bij Sound United van de Denon AVR-X3600H. De verwachte leveringsdatum was 6 april j.l. maar is door de Corona pandemie uitgesteld tot 28 april

[ Voor 47% gewijzigd door Lip op 14-04-2020 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
Lip schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:13:
Vaak kunnen de receivers van 600 of meer, ook prima een conversie doen. Alleen de budget (instap) modellen vanaf 250, doen het dus helemaal niet.
ok thx voor de info.
zijn er nog andere dingen die bijv. een TV met ingebouwde upscaling heeft kwa features, welke je zou missen als je AVR geen upscaling kan doen.. ?

of hoe gaat dat in praktijk.. ?

de TV heeft maar 1 HDMI link naar de AVR, de avr heeft div. bronnen in mijn geval varierent van 720p tot 4k bijv.
De TV doet dan alles altijd upscalen naar 4K bijv., behalve voor native 4K materiaal.. ?
Of hoe valt dit in de praktijk uit, als je AVR geen upscaling kan doen... ?

Er zijn dus geen verdere voordelen welke ik bijv. zou verliesen door niet de upscale te laten doen via de AVR.. ?

Ben benieuwd..

[ Voor 7% gewijzigd door FlorisVN op 14-04-2020 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

FlorisVN schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:16:
[...]
Of hoe valt dit in de praktijk uit, als je AVR geen upscaling kan doen... ?

Ben benieuwd..
Daar merk je helemaal niks van, als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
Lip schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:18:
[...]

Daar merk je helemaal niks van, als het goed is.
ok thx, dus eenmaal aanzetten en klaar is kees..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-09 15:55
Zijn er voormalige Denon gebruikers die om wat voor reden dan ook op een ander merk en/of type zijn over gegaan? Ikzelf heb een avr x2400h en had hiervoor een onkyo tx nr 509 maar heb het idee dat ik het geluid van de onkyo wat voller beleefde. Er zijn zoveel merken en prijzen, dat loopt uiteen van een paar honderd ( budget segment) tot soms wel 6 duizend euro (high end)

[ Voor 20% gewijzigd door scofield op 14-04-2020 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Beleving van geluid is moeilijk te bepalen, uit te drukken in cijfers.

Waren de instellingen gelijk? Stond het inputniveau van de Denon wat lager? Waardoor het allemaal net wat minder klinkt. Of ging de Onkyo net wat sneller naar een hoger volume? Dat alles kan een hele andere beleving gingen van het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

scofield schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:15:
Zijn er voormalige Denon gebruikers die om wat voor reden dan ook op een ander merk en/of type zijn over gegaan? Ikzelf heb een avr x2400h en had hiervoor een onkyo tx nr 509 maar heb het idee dat ik het geluid van de onkyo wat voller beleefde. Er zijn zoveel merken en prijzen, dat loopt uiteen van een paar honderd ( budget segment) tot soms wel 6 duizend euro (high end)
Raar, ik ben twee keer van Denon naar Onkyo gegaan en zo snel mogelijk weer terug, omdat ik het geluid erg klinisch en kil vond. Precies het tegenovergestelde dus.

Of bedoel je voller qua volume? Onkyo ging hier wel harder bij vergelijkbare modellen.

[ Voor 6% gewijzigd door |sWORDs| op 14-04-2020 20:13 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scofield schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:15:
Nee.

Ik ben heel bewust bij Denon gebleven omdat mijn eerste AV receiver de 1905 het hier nog steeds perfect doet ondanks dat die al 15 jaar oud is _/-\o_

De meeste andere receiver heb ik in die tussen tijd stuk zien sneuvelen. Vandaar bewust voor Denon gekozen vanwege hun zeer goede levensduur. Die van mij zie ik wel de 20 jaar halen zonder defecten of dat reparatie nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

^^^ +1
Ik heb een AVR2311 en da's een van de laatste non-networked apparaten. Geen gezeik met firmware updates, ding doet gewoon wat ie moet doen. Die tikt nu de 9 jaar aan en daar komen er ongetwijfeld nog 9 of meer bij. Tegen die tijd is Eagle Jr 13 en zal ie heel blij zijn met dat ding. Koop ik wel wat anders. Of ik dat na de eerste keer opendraaien van zijn kant dan nog steeds zo'n goed idee vind laat ik even in het midden, maar dat zie ik dan wel weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:30
Ik zie ook geen reden om van merk te wisselen. De X4000 is inmiddels al weer een jaar of 6 in trouwe dienst en heeft nog geen enkele makken vertoond. Alleen de communicatie middels CEC tussen TV en andere apparaten loopt niet altijd even vlekkeloos, maar ik gok dat dat met m'n Philips scherm te maken heeft (2010 model).

Zodra ik in de gelegenheid ben de Onkyo (HT-RC660) van mijn vriendin er naast te zetten kan ik wel eens een vergelijking maken, lijkt me een leuk project voor een loze zondag.

De enige reden waarom ik m'n versterker mogelijk zou willen vervangen is om een upgrade naar Atmos mogelijk te maken. Maar dat is toekomstmuziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mja, na Atmos komt er vast wel weer iets anders waar je nog meer speakers voor nodig hebt. Ik vind 5 plus een sub eigenlijk wel voldoende, je moet het ook nog ergens kwijt kunnen. En WAF wordt ook steeds lager naarmater het er meer of groter worden. Ik heb al vier flinke zuilen staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Ja, ik moet idd nodig nog eens de setup draaien, aangezien ik 2 nieuwe vloerstaanders heb gekocht en de setup staat nog op de oude boxen afgsteld. Wellicht dat er dan wat "andere" geluiden tevoorschijn gaan komen. Btw die 2 zuilen zijn puur om m'n stereo meer boost te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 14:42
EDIT: Oh laat maar, toch gevonden. Maar misschien helpt het iemand anders: http://manuals.denon.com/...eharpi.php#WBSPMLscvxxalb

5.1 Set in Zone 1 en 2.0 set in Zone 2 opzetten.

----

Vraag m.b.t. een 2.0 én 5.1 setup bij een X1400H.

Heb de X1400H sinds ongeveer 1,5 á 2 jaar in gebruik i.c.m. 2 luidsprekers (HECO Victa 300). Deze worden gebruikt voor muziek (60%) en films/series (40%). Nu zit ik al langer te denken over een surround setje (klein, ruimte is maar 17m2), maar wil mijn HECO's blijven gebruiken voor het luisteren van muziek. Wil de 5.1 set dan eigenlijk parallel aansluiten.

De X1400H heeft 7.2 kanalen. Kan ik hier de setup zo op aansluiten dat ik voor muziek de 2.0 HECO's gebruik en voor films/series de 5.1 set? Ik vermoed dat het wel kan (als HEOS Streamen dan 2.0, als TV Audio, dan 5.1) maar ik heb niet gevonden hoe het in te stellen is en ik kan ook niet testen aangezien ik (nog) geen surround set heb.

Dank alvast! :)

[ Voor 18% gewijzigd door Malfoi op 16-04-2020 16:33 ]

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
Malfoi schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:22:
EDIT: Oh laat maar, toch gevonden. Maar misschien helpt het iemand anders: http://manuals.denon.com/...eharpi.php#WBSPMLscvxxalb

5.1 Set in Zone 1 en 2.0 set in Zone 2 opzetten.
Let wel dat Zone 2 op lagere series aanzienlijk beperkt is qua ingangen die door worden gegeven. Denk aan alleen analoge signalen en eventueel netwerk. Geen S/PDIF en HDMI. Vanaf de AVR-Xx600 is Denon daarmee gestopt en wordt vanaf het laagste model (AVR-X1600) audio tot en met HDMI naar Zone 2 doorgestuurd. Main Zone en Zone 2 zijn dan ook niet echt om stereo en surround te scheiden. Het kan wel maar er zitten dus nadelen aan.

Ik zou gewoon een 5.1 set maken met de Heco als front. Je kan een receiver zo instellen om 2.0 te spelen als er een 2.0 signaal binnen komt. Mogelijk (ik denk van wel) heb je nog baat bij de .1 die de fronts kan ondersteunen en aanvullen voor een grootser geluidsbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Iemand toevallig al de nieuwe 150/250 in bezit en een vergelijking gedaan met de heos 1/3? Ik zit nu aan 2x een heos 3 als rears voor m'n 5.1 set. Maar wil misschien de nieuwe vooral vanwege de vormfactor en de instant radio knoppen. En dan laat ik de 3s wel ergens in huis verdwijnen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tholef
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-11-2020
Hoe zit het met ontvangst van internet radio bij nieuwe modellen. Heb nu een x2100 w. Hier kan ik nog zenders ontvangen via v tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 23:41
Nu met thuiswerken dacht ik laat mij even de internet radio aanzetten, (voorheen gratis), blijkt dat je nu 3 dollar moet betalen voor een jaar, oke prima gedaan en het werkt (redelijk). Maar is er geen alternatief? De app van denon is zo langzaam als ik van kanaal wissel, totaal niets veranderd tov van een paar jaar geleden. Ik heb zelf de Denon AVR-X1200W. Ik heb tune-in pro op mijn android telefoon, hoe krijg ik dit naar mijn receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 14:42
FeaR schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:20:
[...]

Let wel dat Zone 2 op lagere series aanzienlijk beperkt is qua ingangen die door worden gegeven. Denk aan alleen analoge signalen en eventueel netwerk. Geen S/PDIF en HDMI. Vanaf de AVR-Xx600 is Denon daarmee gestopt en wordt vanaf het laagste model (AVR-X1600) audio tot en met HDMI naar Zone 2 doorgestuurd. Main Zone en Zone 2 zijn dan ook niet echt om stereo en surround te scheiden. Het kan wel maar er zitten dus nadelen aan.

Ik zou gewoon een 5.1 set maken met de Heco als front. Je kan een receiver zo instellen om 2.0 te spelen als er een 2.0 signaal binnen komt. Mogelijk (ik denk van wel) heb je nog baat bij de .1 die de fronts kan ondersteunen en aanvullen voor een grootser geluidsbeeld.
Super tip, dat eerste! Had me anders waarschijnlijk weer uren rotgezocht naar waarom er geen geluid uit komt. :P

En dat tweede, dat zal het dan wel worden inderdaad. Zou een mooie bijkomstigheid zijn, met die sub.

Dankjewel! d:)b

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:12
Beginner vraagje, ongetwijfeld al eerder beantwoord maar het is een beetje lastig om op te zoeken.

Ik heb na luisteren in een audiozaak het volgende besteld:

2x Dali Oberon 7
1x Dali Oberon Vokal
1x Denon AVR-X1600H

Misschien later nog een sub, maar aangezien we in een appartement wonen en de Oberon 7 in de winkel al een aardige basweergave had heb ik dat even op de langer termijn geschoven.

Ik heb de spullen nog niet ontvangen.

Nu is dit natuurlijk een 3.0 set op een 7.2 receiver met mogelijkheden om TrueHD en andere fancy geluidsformaten te decoderen.

In de audiozaak vertelde de medewerker mij dat ik het geluid niet op auto of op het juiste dolby formaat moest zetten, want dan zou ik het geluid 'verliezen' wat naar de ontbrekende kanalen wordt gestuurd.

Hij liet mij dit ook horen en inderdaad ontbrak de 'punch' in het geluid en bij multi-channel stereo was deze er wel. Op zich acceptabel voor mij, maar toen ging ik eens googlen en vond ik verscheidende bronnen op het internet die zeiden dat het wel/niet mooi zou zijn om het toch op auto/of het juist dolby signaal te zetten.

Mijn vermoeden is dat het slecht klonk, omdat de receiver in de winkel geconfigureerd was om alle speakers aan te spreken. Hierdoor verdween dan ook een groot gedeelte van de bas en natuurlijk alle surround informatie naar de niet aangesloten speakers.

Klopt deze theorie en kan ik dan ook gewoon de auto/dolby mogelijkheden gebruiken zonder een volledige 5.0/5.1 installatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
Malfoi schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 18:56:
[...]
Super tip, dat eerste! Had me anders waarschijnlijk weer uren rotgezocht naar waarom er geen geluid uit komt. :P
Geen probleem. Je zal niet de eerste zijn die tegen rare dingen met Zone 2 aanloopt, vandaar dat ik deze altijd even aanhaal.
yeehaw schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:41:
In de audiozaak vertelde de medewerker mij dat ik het geluid niet op auto of op het juiste dolby formaat moest zetten, want dan zou ik het geluid 'verliezen' wat naar de ontbrekende kanalen wordt gestuurd.
Dat klopt indien je in de receiver aangeeft dat je een volwaardige 11.4.6 Dolby Atmos set-up heb staan en dan slechts drie speakers fysiek aansluit. Als je echter in de receiver correct aangeeft wat je hebt staan dan gaat er niets verloren. De receiver weet dan immers dat er geen surround/rear kanalen zijn en zal die kanalen over de fronts mixen. Alles valt en staat met de receiver goed instellen.
Hij liet mij dit ook horen en inderdaad ontbrak de 'punch' in het geluid en bij multi-channel stereo was deze er wel.
Alles valt of staat met de bron, track (stereo of surround), aanwezige speakers en hoe alles in is gesteld. Ik kan een paar varianten bedenken waarmee je inderdaad met All Channel Stereo meer punch hebt maar ook genoeg waar het andersom zou werken.
Mijn vermoeden is dat het slecht klonk, omdat de receiver in de winkel geconfigureerd was om alle speakers aan te spreken. Hierdoor verdween dan ook een groot gedeelte van de bas en natuurlijk alle surround informatie naar de niet aangesloten speakers.
Dat is inderdaad één van de mogelijkheden.
Klopt deze theorie en kan ik dan ook gewoon de auto/dolby mogelijkheden gebruiken zonder een volledige 5.0/5.1 installatie?
Mijns inziens niet. Receiver correct instellen dat je "slechts" een 3.0 set hebt staan en er is geen centje pijn als je dan een 7.1 Dolby TrueHD track afspeelt.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 17-04-2020 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
Super! Dat is eigenlijk precies wat ik wilde horen :)

Nu weer verder met ongeduldig wachten op de levering

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Even voor degenen die met Vtuner problemen zaten: zie https://github.com/milaq/YCast
In feite emuleer je er vtuner gewoon mee. Wel even je DNS hard laten verwijzen, maar als een fatsoelijke router hebt of je Pihole hebt draaien mag dat geen issue zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

The Eagle schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 09:57:
Even voor degenen die met Vtuner problemen zaten: zie https://github.com/milaq/YCast
In feite emuleer je er vtuner gewoon mee. Wel even je DNS hard laten verwijzen, maar als een fatsoelijke router hebt of je Pihole hebt draaien mag dat geen issue zijn :)
Hier gebruiken we alleen nog Spotify Connect, maar ik kan me zo voorstellen dat velen hier wat aan hebben. Misschien is het zelfs met pi-hole te combineren... <- en lezen is ook een vak, pi-hole al vermeld... :+

[ Voor 5% gewijzigd door MDKlapwijk op 18-04-2020 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainleduc
  • Laatst online: 14:44
Ik heb een vraag omdat we onze kamer wat anders gaan indelen.

Tot op heden gebruik ik een X1100W receiver met 5.1 wired speakers. In de nieuwe huiskamer setup is het teveel gedoe om de 2 back speakers wired te positioneren. De 3.1 kan ik voorin wel wired laten.

Ik vermoed dat ik niet ontkom om alles om te zetten naar HEOS om wireless backspeakers te hebben.

De vraag is wat de voordeligste keuze zou zijn om dit te bewerkstelligen zonder alles de deur uit te gooien en opnieuw te beginnen.

Klopt het dat ik een Heos receiver zal moeten aanschaffen, de 3.1 speakers gewoon wired laten en ook 2 wireless backspeakers moet aanschaffen?

Met welke receiver / welke backspeakers zou dat kunnen want ik begrijp dat weer niet elke H receiver werkt met elke wiresless speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-08 12:57
The Eagle schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 22:13:
^^^ +1
da's een van de laatste non-networked apparaten. Geen gezeik met firmware updates, ding doet gewoon wat ie moet doen.
uh, ik las dat, maar ik heb zelf echt nog nooit gezeik gehad met m'n Denon en firmware upgrades.

Het kan natuurlijk zijn dat ik wel enkele pagina's extra moet gaan lezen in Het Denon ervaringen topic Deel 1-2-3-4 betreffende firmware gezeik.

Ik ben aangenaam verrast geworden met "een networked Denon" AVR X2000. Ik heb de nodige kennissen met andere merken en veel recentere die veel minder plezier ervan hebben, ook de uitgebreidheid van functies aansturen per netwerk is bij hun merk minder.
Wat er bij TV kijken wel eens opvalt is dat enkele van die geluid instellingen per afstandbediening minder makkelijk te bedienen is dan via de APP.
8 per Afstandbediening en 17 per APP => eigenlijk raar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02:52
Sinds vandaag in het bezit van de avr-x1600h dab. Alles werkt zoals het zou moeten :-) alleen nou heb ik op de afstandsbediening op sound mode movie gedrukt waardoor de receiver bij alles nu op allzone stereo staan en krijg ik geen hd audio meer te zien (toen straks nog wel met mijn blurayspeler). Iemand enig idee hoe ik dat terug krijg zonder terug te gaan naar fabrieksinstellingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:19
dbz1985 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:55:
Sinds vandaag in het bezit van de avr-x1600h dab. Alles werkt zoals het zou moeten :-) alleen nou heb ik op de afstandsbediening op sound mode movie gedrukt waardoor de receiver bij alles nu op allzone stereo staan en krijg ik geen hd audio meer te zien (toen straks nog wel met mijn blurayspeler). Iemand enig idee hoe ik dat terug krijg zonder terug te gaan naar fabrieksinstellingen?
Nog een paar keer op movie drukken totdat je de juiste modus weer hebt.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
Koldur schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 17:26:
[...]

Nog een paar keer op movie drukken totdat je de juiste modus weer hebt.
Thx maar helaas werkt dat niet.
Krijg alleen de keuze stereo of allzone stereo. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@dbz1985, op oudere modellen kreeg je dacht ik een heel menu als je de knop lang ingedrukt houdt, op het display, maar ook op de OSD, misschien dat daar iets tussen staat. En de surround modes zijn meestal afhankelijk van de bron. Heb je al geprobeerd met een bluray af te spelen of ie dan weer surround geeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:45
dbz1985 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:45:
[...]

Thx maar helaas werkt dat niet.
Krijg alleen de keuze stereo of allzone stereo. :'(
Instelling op de bluerayspeler staat misschien op pcm, zet deze op bitstream.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
MDKlapwijk schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 20:08:
@dbz1985, op oudere modellen kreeg je dacht ik een heel menu als je de knop lang ingedrukt houdt, op het display, maar ook op de OSD, misschien dat daar iets tussen staat.
Dat inderdaad (ik snap nog steeds niet dat je de TV aan hebt moeten staan om alle functies te kunnen gebruiken...) of de app even opstarten en daar "Direct" in het lijstje selecteren, geen "Pure Direct".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dbz1985
Vulcan750 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 20:29:
[...]

Instelling op de bluerayspeler staat misschien op pcm, zet deze op bitstream.
Heb gekeken op de blurayspeler (up970) en alles staat op automatisch en heb wel 48khz veranderd naar 192khz.
Daarna alles uitgezet en weer aan.
Nu heb weer hd audio.
Thx voor de tips :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scofield schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:40:
Ja, ik moet idd nodig nog eens de setup draaien, aangezien ik 2 nieuwe vloerstaanders heb gekocht en de setup staat nog op de oude boxen afgsteld. Wellicht dat er dan wat "andere" geluiden tevoorschijn gaan komen. Btw die 2 zuilen zijn puur om m'n stereo meer boost te geven.
En.... is het gelukt? Je had mogelijk ook een extra (Denon) versterker kunnen nemen en die de fronts laten aansturen die je nog had. Geeft meestal een verbetering. Wat had je eerst en wat heb je nu?

Groet,
Frits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeehaw
captainleduc schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 12:45:

Tot op heden gebruik ik een X1100W receiver met 5.1 wired speakers. In de nieuwe huiskamer setup is het teveel gedoe om de 2 back speakers wired te positioneren. De 3.1 kan ik voorin wel wired laten.

Ik vermoed dat ik niet ontkom om alles om te zetten naar HEOS om wireless backspeakers te hebben.

De vraag is wat de voordeligste keuze zou zijn om dit te bewerkstelligen zonder alles de deur uit te gooien en opnieuw te beginnen.

Klopt het dat ik een Heos receiver zal moeten aanschaffen, de 3.1 speakers gewoon wired laten en ook 2 wireless backspeakers moet aanschaffen?

Met welke receiver / welke backspeakers zou dat kunnen want ik begrijp dat weer niet elke H receiver werkt met elke wiresless speaker?
Je hebt met de HEOS achter speakers nog steeds twee stroomkabels nodig, dus helemaal kabelloos wordt het niet.

Mijn broertje had hetzelfde probleem en heeft dit gekocht:

https://www.amazon.nl/Mar...aansluiting/dp/B0765B8G76

Dat is zeg maar 1 kastje aangesloten op de surround aansluitingen van je receiver en 1 kastje op je surround speakers. En dan stuurt hij via 2.4ghz de 'audio' over.

Volgens mijn broertje werkt het perfect, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Misschien het proberen waard voordat je flink investeert in HEOS :) Je kan het altijd retourneren als het niet werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 20:12
captainleduc schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 12:45:

Wireless surround kan alleen als je de Heos AVR receiver hebt en dan met de Heos speakers. Alle andere Heos receivers van Denon ondersteunen wireless surround niet.
Een recente Yamaha receiver kan trouwens ook met de wireless speakers van Yamaha.

Met beide opties kan je je huidige front en center speakers gewoon houden en bedraad aansluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door Wekko306 op 19-04-2020 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2020 @ 11:55:
[...]

En.... is het gelukt? Je had mogelijk ook een extra (Denon) versterker kunnen nemen en die de fronts laten aansturen die je nog had. Geeft meestal een verbetering. Wat had je eerst en wat heb je nu?

Groet,
Frits
Neen, ben er nog niet aan toe gekomen. Ik had eerst een onkyo 5.1 receiver en nu de denon 2400h.
Daarop had ik eerst een pioneer 5.1 set waarvan ik de 2 fronts al had vervangen voor 2 magnat 3 weg boxen. Maar nu heb ik mezelf 2 vloerstaanders kado gedaan en de magnat boxen verkocht. Snappie het nog?
Maar ik moet idd nog de testmicrofoon weer tevoorschijn halen en de uitgebreide setup draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainleduc
  • Laatst online: 14:44
yeehaw schreef op zondag 19 april 2020 @ 13:24:
[...]

Je hebt met de HEOS achter speakers nog steeds twee stroomkabels nodig, dus helemaal kabelloos wordt het niet.

Mijn broertje had hetzelfde probleem en heeft dit gekocht:

https://www.amazon.nl/Mar...aansluiting/dp/B0765B8G76

Dat is zeg maar 1 kastje aangesloten op de surround aansluitingen van je receiver en 1 kastje op je surround speakers. En dan stuurt hij via 2.4ghz de 'audio' over.

Volgens mijn broertje werkt het perfect, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Misschien het proberen waard voordat je flink investeert in HEOS :) Je kan het altijd retourneren als het niet werkt.
Dank voor de tip. Ik ga me er in verdiepen. Als het werkt is dat inderdaad een voordelige en prima optie ipv die dure Heos speakers.
Wekko306 schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:08:
[...]

Wireless surround kan alleen als je de Heos AVR receiver hebt en dan met de Heos speakers. Alle andere Heos receivers van Denon ondersteunen wireless surround niet.
Een recente Yamaha receiver kan trouwens ook met de wireless speakers van Yamaha.

Met beide opties kan je je huidige front en center speakers gewoon houden en bedraad aansluiten.
Ok, jammer van die heos receivers en vreemd vooral. Maar dank voor de opheldering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scofield schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:39:
[...]

Neen, ben er nog niet aan toe gekomen. Ik had eerst een onkyo 5.1 receiver en nu de denon 2400h.
Daarop had ik eerst een pioneer 5.1 set waarvan ik de 2 fronts al had vervangen voor 2 magnat 3 weg boxen. Maar nu heb ik mezelf 2 vloerstaanders kado gedaan en de magnat boxen verkocht. Snappie het nog?
Maar ik moet idd nog de testmicrofoon weer tevoorschijn halen en de uitgebreide setup draaien.
Dat zou ik dan maar gauw doen. Veel succes en ik hoop dat het de verbetering gaat geven die je er van verwacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:54

Wimo.

Shake and Bake!

Ik heb al een tijd een x4500h die ik via Spotify direct aan kan sturen. De muziek komt dan netjes uit de fronts. Nu wil ik dit uitbreiden met een aantal heos/ Denon wireless speakers. Dit is blijkbaar iets bijzonders want de meeste sturen die dingen los aan.

Is er een optie om de heos wireless speakers 'onderdeel' te maken van de hele set en overal dezelfde muziek te spelen ? Het liefst zonder de heos app.. dat is nogal een gedrocht wat ik lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 21:55
Ik heb onlangs mijn AVR-X3200H vervangen door een AVR-X3500H. Sindsdien kan ik bepaalde audiocodecs niet meer afspelen.
Via mijn VU+ Ultimo 4K satellietontvanger kan ik ook vele internationale internetstreams ontvangen, waarvan ik nu alleen beeld maar geen geluid heb. De satellietzenders hoor ik allemaal wel, behalve sommige 4K zenders.
Op mijn Dune Solo 4K mediaplayer staan bepaalde filmpjes, zoals opnames van mijn dashcam waarvan het geluid ook niet meer te horen is. Via mijn pc en tablet heb ik wel geluid, via mijn audioreceiver dus niet meer. Filmpjes van mijn telefoon geven wel geluid. Ik heb alle instellingen van de Denon geprobeerd, maar niets helpt.
Alles is aangesloten via HDMI. Alles is bekabeld aangesloten met HDCP. Wat kan er aan de hand zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Rocketman op 20-04-2020 13:48 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 14:30
Sinds een paar dagen schakelt mijn AVR-X1500H op willekeurige momenten aan. Daarop heb ik netwerkbesturing in standby uitgezet (mocht het probleem uit het netwerk komen) en ook het automatisch aanzetten bij inschakelen van de tv staat nu uit (er is een firmware update van de televisie geweest afgelopen week). Toch blijft het apparaat inschakelen.

Het gebeurt zo'n 2 a 4 keer per dag; soms staat hij 's morgens vroeg al aan, soms gebeurt het overdag.
Hebben anderen vergelijkbare problemen gezien en wat zou een oplossing kunnen zijn?

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@legofanaten, gebruik je spotify connect? Misschien dat je spotify op je telefoon dan misschien af en toe iets stuurt, waardoor hij aanspringt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 14:30
MDKlapwijk schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:55:
@legofanaten, gebruik je spotify connect? Misschien dat je spotify op je telefoon dan misschien af en toe iets stuurt, waardoor hij aanspringt?
Die gebruik ik niet. En omdat de netwerkbesturing uitstaat in standby, zou ik ook niet verwachten dat dat zorgt dat de boel aangaat.

Misschien toch maar eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Is er een manier om de geluidsinstellingen te exporteren / op te slaan? Ik heb geen zin om het inregelen weer opnieuw te doen...

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

legofanaten schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:36:
Sinds een paar dagen schakelt mijn AVR-X1500H op willekeurige momenten aan. Daarop heb ik netwerkbesturing in standby uitgezet (mocht het probleem uit het netwerk komen) en ook het automatisch aanzetten bij inschakelen van de tv staat nu uit (er is een firmware update van de televisie geweest afgelopen week). Toch blijft het apparaat inschakelen.

Het gebeurt zo'n 2 a 4 keer per dag; soms staat hij 's morgens vroeg al aan, soms gebeurt het overdag.
Hebben anderen vergelijkbare problemen gezien en wat zou een oplossing kunnen zijn?
He, die heb ik ooit eerder voorbij zien komen. Betekent dat dat met de search te vinden moet zijn :)
Niet dat soevifieke model iirc, maar een zoekterm als "denon automatisch aan" zou iets op moeten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ah, gevonden: Tronic in "Internetradio gaat spontaan aan terwijl de AVR uit staat"(al kwam daar geen echte oplossing uit, maar wel mensen die je iets kunt vragen)
En ik vond deze: Hoicks in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi!

Graag wil ik mijn Pioneer Vsx 930 Upgraden om meer uit mijn

Oberon 7
Oberon Vokal
Zensor 1 surround
En Altecos

Te halen.

Aangeraden word minimaal een Denon Avr x3600H door klubben. En ze zeggen dat een 4500 niet perse nodig is omdat de 3600 het maximale uut de speakers zal halen.

Tevens werd als andere optie een Marantz Sr5014 gegeven als andere optie.

Wat vinden jullie van de opties?

Thnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:57:
Hoi!

Graag wil ik mijn Pioneer Vsx 930 Upgraden om meer uit mijn

Oberon 7
Oberon Vokal
Zensor 1 surround
En Altecos

Te halen.

Aangeraden word minimaal een Denon Avr x3600H door klubben. En ze zeggen dat een 4500 niet perse nodig is omdat de 3600 het maximale uut de speakers zal halen.

Thnx!
Denon Avr x3600H, omdat ik hem zelf heb en je het vraagt in het Denon topic :)

Ik weet niet hoe luid/hard jij muziek en film luistert, maar qua vermogen voldoet een x1600H zelfs nog. Qua opties en mogelijkheden heeft een x3600H meer te bieden, maar of jij dat nodig hebt kan ik niet beoordelen.

Check https://www.denon.com/nl-nl/shop/avreceiver/avrx3600h en zet de x1600H ernaast bij de specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

Thnx!
Het gaat er niet zozeer om wat zij zeggen of wat wij vinden en specificaties zeggen ook niet zoveel.
Vraag eens of ze de Oberons 7 op verschillende versterkers/receivers voor je willen aansluiten en luister of je verschil hoort.

Als je een andere AV/receiver koopt, neem er dan één met pre-out zodat je de mogelijkheid hebt om er een zwaardere eindversterker aan te hangen voor het aansturen van je front speakers.

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Wat mis je of denk je te missen? Mijns inziens gaat een andere versterker niets brengen en haal je meer uit bijvoorbeeld aanpassingen aan de ruimte (akoestiek).
Jorruchie schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:50:
[...]
Als je een andere AV/receiver koopt, neem er dan één met pre-out zodat je de mogelijkheid hebt om er een zwaardere eindversterker aan te hangen voor het aansturen van je front speakers.
Wat wil je bereiken met meer vermogen? Zeker met speakers met een gevoeligheid van 88,5 dB zal het niet aanzienlijk veel brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]FeaR schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:09:
[...]

Wat mis je of denk je te missen? Mijns inziens gaat een andere versterker niets brengen en haal je meer uit bijvoorbeeld aanpassingen aan de ruimte (akoestiek).

Het kwam voort uit een discussie over bass geluid wat miste en stemgeluid wat niet beter word na optimale instellingen.
Dat de pioneer vermogen mist om de volle potentie van de oberons te benutten en dat de denon een gedetailleerder geluid zou weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Persoonlijk denk ik dat Marantz Sr5014 een hogere status heeft en geeft.
En daar gaat het toch vooral om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bruin Poeper schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:07:
Persoonlijk denk ik dat Marantz Sr5014 een hogere status heeft en geeft.
En daar gaat het toch vooral om.
Status geven? Wat wil dat zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-09 21:28
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:43:
[...]

Het kwam voort uit een discussie over bass geluid wat miste en stemgeluid wat niet beter word na optimale instellingen.
Dat de pioneer vermogen mist om de volle potentie van de oberons te benutten en dat de denon een gedetailleerder geluid zou weergeven.
Zolang je niet op maximaal volume speelt maakt het theoretisch niet uit welke versterker je gebruikt.

Als je aangeeft dat je wat mist in het laag komt dat zeer waarschijnlijk door de interactie van de speakers met de ruimte.

Dat een Denon een gedetailleerder geluid geeft als een Pioneer geloof ik helemaal niks van. Een versterker versterkt simpelweg het signaal, en zolang hij binnen zijn bereik speelt zijn de onderlinge verschillen zo klein dat ze niet te meten zijn. Of jij het dan kan horen mag je zelf beoordelen, ik zou iig een kritische houding aannemen naar verkopers die dat soort uitspraken doen het volgende wat je nodig hebt zijn dan waarschijnlijk speaker kabels van 50 euro/meter 8)7 ;)

Ik zou zelf eens kijken naar de akoestiek en de plaatsing. Geef de speakers eens wat meer of minder toe in, en speel eens met de afstand tot de muur om tot een beter geluidsbeeld te komen. Zoals @FeaR ook al aangaf.

Post anders eens wat foto's van de ruimte en eventueel een plattegrond.

[ Voor 5% gewijzigd door DjaRoel op 24-04-2020 13:17 ]

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjaRoel schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:14:
[...]

Zolang je niet op maximaal volume speelt maakt het theoretisch niet uit welke versterker je gebruikt.

Als je aangeeft dat je wat mist in het laag komt dat zeer waarschijnlijk door de interactie van de speakers met de ruimte.

Dat een Denon een gedetailleerder geluid geeft als een Pioneer geloof ik helemaal niks van. Een versterker versterkt simpelweg het signaal, en zolang hij binnen zijn bereik speelt zijn de onderlinge verschillen zo klein dat ze niet te meten zijn. Of jij het dan kan horen mag je zelf beoordelen, ik zou iig een kritische houding aannemen naar verkopers die dat soort uitspraken doen het volgende wat je nodig hebt zijn dan waarschijnlijk speaker kabels van 50 euro/meter 8)7 ;)

Ik zou zelf eens kijken naar de akoestiek en de plaatsing. Geef de speakers eens wat meer of minder toe in, en speel eens met de afstand tot de muur om tot een beter geluidsbeeld te komen. Zoals @FeaR ook al aangaf.

Post anders eens wat foto's van de ruimte en eventueel een plattegrond.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UpFuksL1rcZeWg29CFH9Xd-T8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fXNEYjxo1vmrgWmNwKtYACkV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcRCRSET1OFVinLbW6Q0NNGyPHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mCqCwhTAOJYdOCbaHOEF8yxW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YyjmyjDIsZqt846k_OegPJKgRUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DYpybh2KdZlM7zrYifgsVvxI.jpg?f=fotoalbum_large

Afstand zitpositie tot fronts is zeker 4,5 meter.

Links hangen gordijnen. En als die openstaan is het glaswerk. Zie fotos.

Rechts is open naar de keuken toe. Vrij grote ruimte.

Ik heb de oberons op spikes gehad en diverse afstanden van de muur. Maar voor mij is er weinig hoorbaar verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:43:
[...]

Optimale instellingen...bedoel je daarmee de instellingen na het inregelen met MCACC? Zo ja: dat zijn de instellingen zoals de engineers bij Pioneer menen dat ze moeten zijn voor de roomcorretie. Er is niks aan gekegen om voor jezelf betere optimale instellingen te maken.
Sure, je kunt een Denon kopen, die heeft geen MCACC maar Audissey en das een vergelijkbaar systeem. Maar de kans dat je ook dan geluid denkt temissen is aanwezig. Is eigenlijk een kwestie van met de equalizer / DSP een beetje bijstellen en je bent er.
Wat Audissey, MCACC en consorten doen is je set inregelen voor de ruimte en voor de zitplek. Dat wil niet zeggen dat het dan ook klinkt zoals jij wilt dat het moet klinken, maar het staat je vrij om dat bij te regelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-09 21:28
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:21:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Afstand zitpositie tot fronts is zeker 4,5 meter.

Links hangen gordijnen. En als die openstaan is het glaswerk. Zie fotos.

Rechts is open naar de keuken toe. Vrij grote ruimte.

Ik heb de oberons op spikes gehad en diverse afstanden van de muur. Maar voor mij is er weinig hoorbaar verschil.
Op die gordijnen na heb je wel een ruimte met allemaal gladde oppervlakken. Dat werkt reflectie en flutter echo in de hand.

Dat kan afbreuk doen aan het gehele geluidsbeeld. Ik zou eens beginnen om een groot dik kleed op de vloer leggen liefst hoogpolig. Ook wat demping in de vorm van akoestische panelen achter de bank zal zeker helpen.

Het probleem wat jij omschrijft, niet helder, slecht stemgeluid past precies bij de inrichting van je huiskamer 😁. Met het kleed neem je de ergste reflectie weg, met de akoestische panelen achter je zorg je dat je geen evenwijdige gladde oppervlakken meer hebt die flutter echo in de hand helpen.

Ik zou dit als eerste aanpakken en dan eens verder kijken naar het laag.

Om even terug te komen op wat @The Eagle zegt, ik zou aanvankelijk helemaal geen correctie toepassen en alleen de speaker afstanden handmatig instellen en het volume gelijk trekken. Iig geen correctie toepassen boven de pak hem beet 120-140hz.

[ Voor 5% gewijzigd door DjaRoel op 24-04-2020 13:31 ]

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

FeaR schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:09:
[...]

Wat wil je bereiken met meer vermogen? Zeker met speakers met een gevoeligheid van 88,5 dB zal het niet aanzienlijk veel brengen.
Ik wil niets bereiken, aangezien ik onlangs zelf aan den lijve heb ondervonden welk effect een andere versterker heeft.

Mijn 15 jaar oude KEF Q35.2 zuiltjes van 90dB werden jaren aangestuurd door een 2x50W NAD C320bee. Deze fungeert nu als voorversterker met de NAD C275bee als eindversterker.

Zelfs zo'n relatief eenvoudige luidspreker komt nu veel meer tot zijn recht. Meer detail, fundament en laag.

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-08 12:57
bowldave
als je zitgelegenheid een meter of 1,5 (oeps covid-19) vrij zouden staan van de achterwand dan heb je ook een beter surround van achter en je zitbank zijn zelf met jou erin een akoestisch absorberende massa die wow en flutter vookomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 13:26:
[...]

Optimale instellingen...bedoel je daarmee de instellingen na het inregelen met MCACC? Zo ja: dat zijn de instellingen zoals de engineers bij Pioneer menen dat ze moeten zijn voor de roomcorretie. Er is niks aan gekegen om voor jezelf betere optimale instellingen te maken.
Sure, je kunt een Denon kopen, die heeft geen MCACC maar Audissey en das een vergelijkbaar systeem. Maar de kans dat je ook dan geluid denkt temissen is aanwezig. Is eigenlijk een kwestie van met de equalizer / DSP een beetje bijstellen en je bent er.
Wat Audissey, MCACC en consorten doen is je set inregelen voor de ruimte en voor de zitplek. Dat wil niet zeggen dat het dan ook klinkt zoals jij wilt dat het moet klinken, maar het staat je vrij om dat bij te regelen :)
Wat mcacc voor mekaar boxt is mij een raadsel. Hele rare waardes. Bv de centre op - 6db gooien. Waardoor stemgeluid bijna weg is.
Dus dat heb ik altijd bijgetweakd..
Instellingen zoals ik ze t beste achte.. Zo is t beter t noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Laatst online: 21-09 14:00
Ik heb een Denon AVR X2500H met 5.1 setup. Alle apparaten (decoder, tv, enz.) zijn hieraan gekoppeld. Nu wil ik in de setup Center Spreiding aanzetten als ik tv kijk, maar deze is niet zichtbaar onder Audio.
Wie kan me helpen hoe ik dit kan aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:52
CAD-tekenaar schreef op maandag 27 april 2020 @ 21:09:
Ik heb een Denon AVR X2500H met 5.1 setup. Alle apparaten (decoder, tv, enz.) zijn hieraan gekoppeld. Nu wil ik in de setup Center Spreiding aanzetten als ik tv kijk, maar deze is niet zichtbaar onder Audio.
Wie kan me helpen hoe ik dit kan aanzetten?
Eerst een geschikte audio upmixer (Dolby) selecteren.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
Hi, krijg vandaag mijn Denon AVR-S750H binnen! Deze ga ik aansluiten i.c.m. Teufel Ultima 40 MK3 5.1 set. Ik heb een LG Oled 55B6, wat is het handigst om te doen qua aansluiten van de HDMI? Ik dacht ooit gelezen te hebben dat de versterkers de bronnen overneemt vanaf de tv? Dus dat ik alles gewoon in me tv kan houden en enkel 1 HDMI naar de output van de versterker heb, zodra ik dan op de tv naar een andere bron schakel doet die dit automatisch op de Denon ook? Of toch gewoon alles op de Denon aansluiten? En hebben jullie nog tips qua instellingen etc? Is er een handig lijstje toevallig? 😂👌🏽

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Rohit, dat hangt een beetje van je voorkeur/situatie af, ik persoonlijk zeg alles over de receiver en zo min mogelijk kabels naar de tv, zeker als deze aan de muur hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
MDKlapwijk schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:14:
@Rohit, dat hangt een beetje van je voorkeur/situatie af, ik persoonlijk zeg alles over de receiver en zo min mogelijk kabels naar de tv, zeker als deze aan de muur hangt.
Zo ff paar uurtjes bezig geweest! Alles nu op de Denon aangesloten en 1 kabel van TV naar Denon.
Audyssy meting ga ik morgen doen, voor nu even snel alles ingesteld om te zien of alles goed werkt.

Ik zat op youtube een aantal 5.1 geluid testjes te beluisteren maar geen enkel op welke geluidsmodus werkt goed.. Surround left komt bijvoorbeeld gewoon van front left.. Tijdens de installatie kwam het geluid wel steeds uit de juiste speaker. Ook in het setup menu als ik een test toon laat horen komt die uit de juiste dus de aansluitngen zijn goed. Kan youtube het gewoon niet doorsturen via de LG WebOS app?

En stel ik kijk via Netflix een film met dolby ofzo welke stand moet ik dan kiezen? Mijn "oude" Sony pakte via HMDI gewoon meteen de juiste stand en kon zelf dan ook nog kiezen, meestal Dolby Prologic 2.

Nog meer tips toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Rohit schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 23:30:
[...]
Kan youtube het gewoon niet doorsturen via de LG WebOS app?
YouTube kan nooit surround doorsturen, YouTube is altijd stereo.
En stel ik kijk via Netflix een film met dolby ofzo welke stand moet ik dan kiezen? Mijn "oude" Sony pakte via HMDI gewoon meteen de juiste stand en kon zelf dan ook nog kiezen, meestal Dolby Prologic 2.
"Direct" (geen "Pure Direct") zou de track weer moeten geven zoals deze wordt gestuurd naar de receiver. Iets als Dolby Pro Logic zou ik niet gebruiken. Dat is pseudo surround en geen echt native surround. Het kan soms redelr werken met stereo signalen. Maar dan zou ik eerder voor All Channel Stereo gaan indien met muziek en gewoon stereo houden met films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repel Steel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 22:44
Rohit schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 23:30:
[...]

Ik zat op youtube een aantal 5.1 geluid testjes te beluisteren maar geen enkel op welke geluidsmodus werkt goed.. Surround left komt bijvoorbeeld gewoon van front left.. Tijdens de installatie kwam het geluid wel steeds uit de juiste speaker. Ook in het setup menu als ik een test toon laat horen komt die uit de juiste dus de aansluitngen zijn goed. Kan youtube het gewoon niet doorsturen via de LG WebOS app?
YouTube is stereo, dus niet surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Hmm oke ga wel wat dingen proberen..

Na de setup kon ik via ip in het menu en werkte de app nog, na de setup ging die updaten en nu werken beide niet meer.. bug of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Rohit schreef op woensdag 29 april 2020 @ 01:37:
Na de setup kon ik via ip in het menu en werkte de app nog, na de setup ging die updaten en nu werken beide niet meer.. bug of?
Niet te zeggen met de informatie die je nu geeft. Is het IP adres überhaupt nog hetzelfde? Welke foutmelding krijg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
FeaR schreef op woensdag 29 april 2020 @ 01:56:
[...]

Niet te zeggen met de informatie die je nu geeft. Is het IP adres überhaupt nog hetzelfde? Welke foutmelding krijg je?
Laat maar werkt weer!! Heel vreemd haha!

Als ik nu op de source knop druk op mijn lg ab dan krijg ik een aantal opties thuis bioscoop (Playstation) Mediabox en AV receiver. Hoe kan ik deze aanpassen? Ik heb een Switch, laptop die ik vaker gebruik dan de PS3 dus had graag gezien dat er ergens een mogelijkheid was om deze bronnen die hij van de Denon krijgt ergens aan te passen.. misschien moet ik het even in het LG Oled topic vragen..

Is er ook een mogelijkheid om automatisch de 192kbps stream als favoriet in te stellen? Nu pakt hij steeds de laagste als eerste.. heb geprobeerd als quick select en als HEOS favoriet maar werkt niet helaas.

Oh en luidspreker configuratie voor mijn Teufel Ultima set staat nu op:

Front : Groot
Center : Klein
Surround : klein.

Ik vind de center niet zo heel klein? Haha staat alles zo goed?

Subwoofer modus staat nu op LFE goed zo of moet die op LFE + Main?

[ Voor 12% gewijzigd door Rohit op 29-04-2020 03:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:50
Als je een subwoofer hebt moeten je fronts ook op klein. Gaat niet over het fysieke formaat, maar over de hoeveelheid van de frequenties die naar die speaker moeten.

PSN: Sluuz

Pagina: 1 ... 73 ... 100 Laatste