Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-08 12:57
Rohit schreef op woensdag 29 april 2020 @ 03:03:
[...]

Als ik nu op de source knop druk op mijn lg ab dan krijg ik een aantal opties thuis bioscoop (Playstation) Mediabox en AV receiver. Hoe kan ik deze aanpassen? Ik heb een Switch, laptop die ik vaker gebruik dan de PS3 dus had graag gezien dat er ergens een mogelijkheid was om deze bronnen die hij van de Denon krijgt ergens aan te passen.. misschien moet ik het even in het LG Oled topic vragen..
in het Denon web interface kun je de input ook hernoemenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MomwRDU1S_A9jUIWuk7erHej6Xs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4LNoziqa2PN00KxsROgY46FR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
AntoniusDD schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:50:
[...]

in het Denon web interface kun je de input ook hernoemen[Afbeelding]
Dat weet ik maar dat bedoel ik niet haha. Thanks

Weet iemand waarom mijn PS3 steeds aangaat? Als ik bijvoorbeeld van HEOS Music naar de setup ga dan gaat mijn PS3 steeds aan... Terwijl ik daarvoor zeker weten niet heb gegamed.. Heel random schiet die dus gewoon aan.. Zelfde deed die met mijn Sony Bluray speler daar heb ik de hdmi link maar uitgezet, maar lijkt me niet echt de bedoeling..

[ Voor 28% gewijzigd door Rohit op 29-04-2020 17:30 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 14:30
The Eagle schreef op woensdag 22 april 2020 @ 17:53:
[...]

He, die heb ik ooit eerder voorbij zien komen. Betekent dat dat met de search te vinden moet zijn :)
Niet dat soevifieke model iirc, maar een zoekterm als "denon automatisch aan" zou iets op moeten leveren.
Bedankt voor je hulp, maar het blijkt hier (natuurlijk) weer net een ander probleem te zijn.
Mijn (Samsung) TV heeft recent een firmware update gehad. Na redelijk zoeken in mijn netwerk blijkt de TV op random momenten uit standby te gaan en contact te zoeken met Samsung servers. Tegelijkertijd gaat de receiver aan (ondanks dat het beeld van de TV uitstaat en op de TV gesynchroniseerd inschakelen uitstaat).

Kan ik ergens in de Denon het automatisch inschakelen met de TV uitzetten? Ik kan de optie wel vinden voor HDMI ingangen, maar hier gaat het natuurlijk om de uitgang poort.

dus...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27
Rohit schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:07:
[...]
Weet iemand waarom mijn PS3 steeds aangaat? Als ik bijvoorbeeld van HEOS Music naar de setup ga dan gaat mijn PS3 steeds aan... Terwijl ik daarvoor zeker weten niet heb gegamed.. Heel random schiet die dus gewoon aan.. Zelfde deed die met mijn Sony Bluray speler daar heb ik de hdmi link maar uitgezet, maar lijkt me niet echt de bedoeling..
HDMI CEC uitzetten, of hoe Sony het op de PS3 mag noemen. Dus idem met wat je op de Sony Blu-rayspeler hebt gedaan. HDMI CEC klinkt leuk in theorie en is leuk als het werkt maar soms heb je dit soort rare verschijnselen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik heb de laatste tijd regelmatig dat het signaal van mijn Denon AVR-X2400H 'wegvalt' richting mijn Philips OLED. Nu heb ik de kabels gecontroleerd / vervangen etc. en daar lijkt het probleem niet te zitten, maar het valt me op dat de HDMI poort op de Denon vrij 'los' is.

Dat wil zeggen: Bij de andere poorten is er duidelijke weerstand bij het inpluggen van de HDMI kabel, maar bij de output lijkt deze er bijna los in te hangen en is redelijk heen en weer te bewegen.

Ik ga hem sowieso retour sturen voor garantie, maar ik vroeg me af of er andere mensen zijn die dit eerder mee hebben gemaakt.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
FeaR schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:47:
[...]

HDMI CEC uitzetten, of hoe Sony het op de PS3 mag noemen. Dus idem met wat je op de Sony Blu-rayspeler hebt gedaan. HDMI CEC klinkt leuk in theorie en is leuk als het werkt maar soms heb je dit soort rare verschijnselen.
Inderdaad gister gedaan en probleem opgelost 👌🏽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn zoektocht naar een nieuwe versterker hoor ik t noemen van echte en neppe wattage..

Wat houd dit exact in?
Mijn Pioneer Vsx 930 s zegt 150 per kanaal te hebben maar eigenlijk is het 105?

De 2 die ik op t oog heb zijn de denon avr x3600h en de marantz sr5014. Ik kan uit de specs ook weinig verschil halen. Maar op de ene website staat t vermogen op 180 en bij andere lees ik 105. Het 'echte' vermogen per kanaal?

Waar moet ik op letten om te weten wat echt is? En dat ik iig dus iets krachtigers koop dan mijn Pioneer.

Ps had al eerder in dit topic wat info gevraagd. Kreeg wat tips over huiskamer indeling etc. Maar daar valt niet aan t tweaken.. En ik wil gewoon graag een nieuwe versterker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:15:
In mijn zoektocht naar een nieuwe versterker hoor ik t noemen van echte en neppe wattage..
Kan je hier wat mee?
FeaR in "AV Receiver voor LG OLED en B&W CWM7.3"

Het gaat dus om de getallen die na "xxx Watt" komen. De weerstand, frequentie(bereik), aantal kanalen en vervorming (THD). Maar zoals daar ook geschreven staat, staar je niet blind op vermogen.

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 02-05-2020 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:18:
[...]

Kan je hier wat mee?

Het gaat dus om de getallen die na "xxx Watt" komen. De weerstand, frequentie(bereik), aantal kanalen en vervorming (THD). Maar zoals daar ook geschreven staat, staar je niet blind op vermogen.
Ik ga ff kijken thnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Blast from the past 8)

Ik ben nog steeds heel blij met mijn Denon AVR-1906.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xxueexDV_EW_9uo7lr4HbOEEUEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IaUsN0xNEyydZjnSNbzCZX5X.jpg?f=fotoalbum_large

Dat ding werkt al 13 jaar als een trein. aangesloten op 2x front, center en 2x surround-back speakers. (geen subwoofer nodig met die speakers die ik heb)

K'heb in die tijd alleen de afstandsbediening moeten vervangen omdat die rot was op een gegeven moment, en de volume-knop moeten fixen met een nieuwe potmeter.

Jammer genoeg geen HMDI, daarom heb ik al die jaren specifiek gezocht naar apparaten die een SP/DIF of coaxiale digitale output hadden (en da's best lastig tegenwoordig) want ik wil echt geen andere versterker hebben zolang deze nog doorgaat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
De x2600 is niet leverbaar op dit moment. De X3600 wel. Ik heb twee Oberons 7. Er zal misschien een center en sub bijkomen. Meer niet. Ik heb gelezen over de geavanceerdere kamercorrectie. Is dit voldoende merkbaar om het prijsverschil te rechtvaardigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:50:
Blast from the past 8)

Ik ben nog steeds heel blij met mijn Denon AVR-1906.

[Afbeelding]

Dat ding werkt al 13 jaar als een trein. aangesloten op 2x front, center en 2x surround-back speakers. (geen subwoofer nodig met die speakers die ik heb)

K'heb in die tijd alleen de afstandsbediening moeten vervangen omdat die rot was op een gegeven moment, en de volume-knop moeten fixen met een nieuwe potmeter.

Jammer genoeg geen HMDI, daarom heb ik al die jaren specifiek gezocht naar apparaten die een SP/DIF of coaxiale digitale output hadden (en da's best lastig tegenwoordig) want ik wil echt geen andere versterker hebben zolang deze nog doorgaat _/-\o_
Ik heb er hier ook zo een staat. Onverwoestbaar. Hier kunnen hele veel merken een puntje aan zuigen.

Bestaan er trouwens geen adapters van hdmi naar optische/coax?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:56:
[...]

Bestaan er trouwens geen adapters van hdmi naar optische/coax?
Jazekers, HDMI splitters / audio extractors.

Alleen heb ik daar zo vaak gedoe mee gehad zoals verkeerde EDID's die worden doorgegeven zodat je maar 2-kanaals i.p.v. 5-kanaals geluid hebt, dat ik liever randapparatuur heb die native een SP/DIF uitgang hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 14:00
Ik heb een Denon AVR X2500H met 5.1 setup. Alle apparaten (decoder, tv, enz.) zijn hieraan gekoppeld. Nu wil ik in de setup Center Spreiding aanzetten als ik tv kijk, maar deze is niet zichtbaar onder Audio.
Ik heb surroundmodus Movie - Dolby Surround geactiveerd en het inkomend signaal is een AC3-signaal, maar deze is niet zichtbaar onder Audio.
Wie kan me helpen hoe ik dit kan aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mastasidaz schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:52:
De x2600 is niet leverbaar op dit moment. De X3600 wel. Ik heb twee Oberons 7. Er zal misschien een center en sub bijkomen. Meer niet. Ik heb gelezen over de geavanceerdere kamercorrectie. Is dit voldoende merkbaar om het prijsverschil te rechtvaardigen?
Wil je wel naar een receiver? Ik ben juist "vooruit" gegaan van een Marantz SR6009 naar een Denon pma 2010ae. Maar voor mij is stereo belangrijker dan surround.

Voor films zorgt de Rel wel voor de grote klappen, dan heb ik genoeg beleving bij het kijken naar een film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:50
Verwijderd schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:05:
[...]

Wil je wel naar een receiver? Ik ben juist "vooruit" gegaan van een Marantz SR6009 naar een Denon pma 2010ae. Maar voor mij is stereo belangrijker dan surround.

Voor films zorgt de Rel wel voor de grote klappen, dan heb ik genoeg beleving bij het kijken naar een film.
Hoe heb je dat opgelost met de HDMI aansluitingen dan die je allemaal verliest? Laat je nu alles via de tv lopen en dan optisch naar de Denon?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venimk1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-08 05:43
CAD-tekenaar schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:56:
Ik heb een Denon AVR X2500H met 5.1 setup. Alle apparaten (decoder, tv, enz.) zijn hieraan gekoppeld. Nu wil ik in de setup Center Spreiding aanzetten als ik tv kijk, maar deze is niet zichtbaar onder Audio.
Ik heb surroundmodus Movie - Dolby Surround geactiveerd en het inkomend signaal is een AC3-signaal, maar deze is niet zichtbaar onder Audio.
Wie kan me helpen hoe ik dit kan aanzetten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23pywGV8qmBTmwHS3M1az7m_JLg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TS1xahqVyku4R1VA9D3ktNAB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuz schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:34:
[...]

Hoe heb je dat opgelost met de HDMI aansluitingen dan die je allemaal verliest? Laat je nu alles via de tv lopen en dan optisch naar de Denon?
Klopt, optisch van TV naar DAC en van daaruit met RCA naar de Denon.

Tuner zit via RCA op de Denon, DVD via HDMI naar de TV en voor alleen CD afspelen ook via RCA naar de Denon
AppleTV ook via HDMI naar TV en van daaruit via optische kabel enz.

Werkt bij mij perfect met (zeer) goede geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Deze regel had ik al gezien, maar hier zit nu net het probleem zoals ik al omschreef.
"Nu wil ik in de setup Center Spreiding aanzetten als ik tv kijk, maar deze is niet zichtbaar onder Audio.
Ik heb surroundmodus Movie - Dolby Surround geactiveerd en het inkomend signaal is een AC3-signaal, maar deze is niet zichtbaar onder Audio."

Het lijkt erop dat alleen bij inkomend stereo-signaal dit mogelijk is en niet bij inkomend dolby surround (AC3) signaal. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
CAD-tekenaar schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:53:
[...]
Het lijkt erop dat alleen bij inkomend stereo-signaal dit mogelijk is en niet bij inkomend dolby surround (AC3) signaal. :(
Dan is de beschrijving in de Nederlandse handleiding waarvan de afbeelding is gepost niet correct. Er staat immers dat het center kanaal met die optie over de Front Left en Front Right wordt gezet zodat er meer spreiding is. In een 2.0 stereo track is er geen center en dus niets om over de andere speakers te zetten. Je zou zeggen dat het toch met een surround track zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
FeaR schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:40:
[...]

Dan is de beschrijving in de Nederlandse handleiding waarvan de afbeelding is gepost niet correct. Er staat immers dat het center kanaal met die optie over de Front Left en Front Right wordt gezet zodat er meer spreiding is. In een 2.0 stereo track is er geen center en dus niets om over de andere speakers te zetten. Je zou zeggen dat het toch met een surround track zou moeten werken.
Inderdaad. Maar de mogelijkheid tot center spreiding hangt af van het inkomend signaal.
Test het maar eens met radio en tv-signaal. (de mijne komt van T-Mobile glasvezel)
radio = stereo-signaal --> center spreiding is mogelijk
tv = AC3-signaal --> center spreiding is niet beschikbaar / niet mogelijk

Maar ik wil juist centerspreiding toepassen bij een AC3-signaal !
Enige ervaring mee hoe dit te realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 14:49

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

CAD-tekenaar schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:46:
[...]

Inderdaad. Maar de mogelijkheid tot center spreiding hangt af van het inkomend signaal.
Test het maar eens met radio en tv-signaal. (de mijne komt van T-Mobile glasvezel)
radio = stereo-signaal --> center spreiding is mogelijk
tv = AC3-signaal --> center spreiding is niet beschikbaar / niet mogelijk

Maar ik wil juist centerspreiding toepassen bij een AC3-signaal !
Met welk doel? Als het voor de verstaanbaarheid van gesproken woord gaat, kom je er dan met het verhogen van de gain op de center ook niet?

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
CAD-tekenaar schreef op maandag 4 mei 2020 @ 17:46:
[...]
Nope. Kom over een jaar of mogelijk twee maar terug als ik de setup vernieuwd heb en de stap naar 4K heb gemaakt met een receiver van dezelfde tijd in plaats van mijn huidige oudje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-03 16:57
Ik heb sinds afgelopen vrijdag een Denon 4500 in huis en ben gewoon door Audssey setup heengegaan. Crossovers ingesteld zoals hier op het forum aan werd geraden (setup zette alles op 40 hz). Mijn Oberon 7 kunnen tot 36 hz dus deze op 60 hz gezet rest op 80 voor de center en surround. De hoogte speakers op 110 hz.

Nu als je gewoon op -40 tot -20 luistert is er niet echt iets aan de hand. Zodra je daarboven gaat dus richting 0 knalt de receiver op Speaker protection mode in sommige test stukken uit Amaze van Dolby Atmos. Ik krijg hem er wel weer uit en dan werkt het weer totdat je hem te hard zet. Nu ben ik zelf op onderzoek uitgegaan en kwam tegen dat de setup soms niveau's te hoog zet. Dit aangepast, maar mocht niet helpen. Vandaag dacht ik doe eens de fronts naar 80 hz zetten kijken wat dat doet en toen was er niks aan de hand.

Klopt het dat Audssey deze instellingen niet zelf goed kan zetten of ligt dat aan dat ik ze gewoon niet goed gecontroleerd en hersteld heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@PsYkOfOoL, heb je de impedantie goed staan? Staat de versterker nog op 8 Ohm, terwijl de speakers 6 of 4 Ohm zijn?

Ik weet bijv. dat mijn Focal 165 KR3 voor in de auto ook een versterkers nodig hebben die tot 1 Ohm stabiel blijven en niet trippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 14:42
Ik begin me de laatste tijd te ergeren aan de volumeregeling van mijn X1400H.

Is het mogelijk om, als je de volumeknoppen op de afstandsbediening ingedrukt houdt, het volume "langzaam" of meer geleidelijk te laten toe- of afnemen?

[ Voor 55% gewijzigd door Malfoi op 05-05-2020 10:46 ]

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Malfoi schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:38:
Ik begin me de laatste tijd te ergeren aan de volumeregeling van mijn X1400H.

Is het mogelijk om, als je de volumeknoppen op de afstandsbediening ingedrukt houdt, het volume "langzaam" of meer geleidelijk te laten toe- of afnemen?
Nee: http://manuals.denon.com/...fimgdw.php#OKNRMLthvftyea
Wat je wel kunt doen is de volumeknop op je ab iedere keer een tikje geven ipv ingedrukt houden. Gaat ie iedere keer een stapje verder. Ik vermoed dat je hem ingedrukt houdt omdat ie niet zo snel reageert als je zou willen (heb ik nl ook). Oorzaak is de IR van de AB, die is niet al te sterk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

PsYkOfOoL schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:39:
Ik heb sinds afgelopen vrijdag een Denon 4500 in huis en ben gewoon door Audssey setup heengegaan. Crossovers ingesteld zoals hier op het forum aan werd geraden (setup zette alles op 40 hz). Mijn Oberon 7 kunnen tot 36 hz dus deze op 60 hz gezet rest op 80 voor de center en surround. De hoogte speakers op 110 hz.

Nu als je gewoon op -40 tot -20 luistert is er niet echt iets aan de hand. Zodra je daarboven gaat dus richting 0 knalt de receiver op Speaker protection mode in sommige test stukken uit Amaze van Dolby Atmos. Ik krijg hem er wel weer uit en dan werkt het weer totdat je hem te hard zet. Nu ben ik zelf op onderzoek uitgegaan en kwam tegen dat de setup soms niveau's te hoog zet. Dit aangepast, maar mocht niet helpen. Vandaag dacht ik doe eens de fronts naar 80 hz zetten kijken wat dat doet en toen was er niks aan de hand.

Klopt het dat Audssey deze instellingen niet zelf goed kan zetten of ligt dat aan dat ik ze gewoon niet goed gecontroleerd en hersteld heb?
Dat is waarom ik geen Denon versterkers uit Vietnam/China wil, maar altijd de modellen uit Japan neem.
Die knallen er super vaak uit met speakers onder de 8 ohm. Zelfs met mijn oude 6 Ohm speakers altijd een probleem geweest, nu met 4 Ohm speakers durf ik het al helemaal niet aan.

4500 (en lager):
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/V674QsV8/Schermafbeelding-2020-05-05-om-16-13-41.png
6500:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HLdtr7Gm/Schermafbeelding-2020-05-05-om-16-14-20.png
8500:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/BvSxS9DQ/Schermafbeelding-2020-05-05-om-16-14-54.png

Mijn geschiedenis: A1 (Japan) met Tannoy (6 Ohm) geen probleem -> 3806 (China) steeds in beveiliging -> 4306 (Japan) geen probleem -> 3313 (China) steeds in beveiliging -> 4520 (Japan) met Sonus Faber (4 Ohm) geen probleem -> 7200WA (Japan) geen probleem

Voor de 3806 en 4520 wat uitstapjes naar Onkyo gehad, dat werkte prima, maar ik vond het erg kil.
En ik heb voor de Sonus Faber nog wat 8 ohm Tannoys gehad, maar de vrouw wilde geen zwarte (black ash) speakers meer.

[ Voor 21% gewijzigd door |sWORDs| op 05-05-2020 16:33 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wel een Vietnam en China model en die zijn hier nog nooit er uitgevlogen.
Zou je hem niet onder garantie kunnen laten omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:49:
Hier wel een Vietnam en China model en die zijn hier nog nooit er uitgevlogen.
Zou je hem niet onder garantie kunnen laten omruilen?
Maar welke impedantie en hoe ver dippen de speakers onder de nominale waarde?

Daarnaast kan er nog een groot verschil zijn met de gevoeligheid (-3dB is toch al weer een verdubbeling van het vermogen) en de grootte van de kamer/vervorming van de speakers (bij vroege vervorming draai je al snel minder hard). Daarover gesproken, @PsYkOfOoL, als je richting de 0dB gaat is een stapje (of twee) omhoog sowieso geen gek idee, hoe dichter bij (of over) de nul, hoe meer vervorming.

[ Voor 38% gewijzigd door |sWORDs| op 05-05-2020 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
|sWORDs| schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:27:
[...]
Daarover gesproken, @PsYkOfOoL, als je richting de 0dB gaat...
Sowieso, dit is één van de eerste keren dat ik iemand tegenkom die richting die waardes gaat. Referentievolume is zo aanzienlijk hard en ongewoon in de gemiddelde woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-03 16:57
FeaR schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:49:
[...]

Sowieso, dit is één van de eerste keren dat ik iemand tegenkom die richting die waardes gaat. Referentievolume is zo aanzienlijk hard en ongewoon in de gemiddelde woonkamer.
Dat is zeker zo, echter zoals ik ook al zei gebeurde dit al bij -15 db. Inmiddels is 0 db geen probleem en draait het gewoon, maar vond het gewoon raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|sWORDs| schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:13:
[...]

Dat is waarom ik geen Denon versterkers uit Vietnam/China wil, maar altijd de modellen uit Japan neem.
Die knallen er super vaak uit met speakers onder de 8 ohm. Zelfs met mijn oude 6 Ohm speakers altijd een probleem geweest, nu met 4 Ohm speakers durf ik het al helemaal niet aan.

4500 (en lager):
[Afbeelding]
6500:
[Afbeelding]
8500:
[Afbeelding]

Mijn geschiedenis: A1 (Japan) met Tannoy (6 Ohm) geen probleem -> 3806 (China) steeds in beveiliging -> 4306 (Japan) geen probleem -> 3313 (China) steeds in beveiliging -> 4520 (Japan) met Sonus Faber (4 Ohm) geen probleem -> 7200WA (Japan) geen probleem

Voor de 3806 en 4520 wat uitstapjes naar Onkyo gehad, dat werkte prima, maar ik vond het erg kil.
En ik heb voor de Sonus Faber nog wat 8 ohm Tannoys gehad, maar de vrouw wilde geen zwarte (black ash) speakers meer.
Bijzonder. Je zou toch verwachen dat qua techniek wat er in zit de receivers gelijk zijn. Kennelijk niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:45:
[...]

Bijzonder. Je zou toch verwachen dat qua techniek wat er in zit de receivers gelijk zijn. Kennelijk niet?
Ik denk dat de voedingen in Japan een stuk beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 14:42
The Eagle schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:51:
[...]

Nee: http://manuals.denon.com/...fimgdw.php#OKNRMLthvftyea
Wat je wel kunt doen is de volumeknop op je ab iedere keer een tikje geven ipv ingedrukt houden. Gaat ie iedere keer een stapje verder. Ik vermoed dat je hem ingedrukt houdt omdat ie niet zo snel reageert als je zou willen (heb ik nl ook). Oorzaak is de IR van de AB, die is niet al te sterk.
Had de manual er al op nageslagen maar hoopte dat iemand hier misschien een geheime tip had. :P

Dat geven van tikjes doe ik inderdaad, maar dat gaat met dan weer te langzaam. Anyway, het is zoals het is. Toch bedankt!

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afstandbediening van je TV anders? Die gebruik ik ook vaak om de volume mee te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:18:
[...]

Kan je hier wat mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eseMfpTZ7Cp7bTIotm7efetBcDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kWMAX0scsTxTZPfDYU0iEwv7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/faOg4fWwUbeBu_opm2h2BvHQBV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sa8boXtEcpqoBXvcwyF2DkHJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sTbjyf4C54SPJBzCdlBtlxVPtuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k3Q2518Wlvsd30YyRMTKGMiX.jpg?f=fotoalbum_large

Oke.. De verschillen zijn minimaal. Alleen bij de vsx is t iets anders weerggegeven.. Waar ligt nou het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:11:
[...]
Oke.. De verschillen zijn minimaal. Alleen bij de vsx is t iets anders weerggegeven.. Waar ligt nou het verschil?
Wat bedoel je concreet met "waar ligt nou het verschil"?

Lange verhaal kort is dat je de methode van 6 Ohm op 1000 Hz (1 kHz) kan vergeten. Die is overal gemeten op één kanaal en bij een berg THD (vervorming). THD wil wel eens afwijken, soms 1%, soms 10%. Door dat verschil kan je beide vermogens al niet tegenover elkaar afzetten, want ze zijn niet onder gelijke omstandigheden gemeten. Plus het blijven leuke getallen maar onrealistisch en onbruikbaar. Kijk vooral naar de cijfers met de THD onder de 0,1% en gemeten op twee kanalen. Als de THD maar onder de 0,1% (volgens sommigen onder de 1%) ligt. Het verschil tussen 0,08% en 0,09% is verwaarloosbaar.
Verschillen zijn inderdaad minimaal en het maakt ook echt niets uit voor in de woonkamer. Zoals gezegd is het verschil tussen 1 en 2 Watt groter dan van 100 naar 150 Watt. De stap van 100 Watt naar 105 Watt is niet eens merkbaar. Dat gaat echt nul verschil maken. Sowieso, als je aan 100 Watt niet genoeg hebt dan heb je ook niet genoeg aan 150 Watt. Dan moet je toch echt aan veel hogere vermogens gaan denken.

Vermogen is dan ook niet waar je een receiver op kiest, je kiest een receiver op functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:36:
[...]

Wat bedoel je concreet met "waar ligt nou het verschil"?

Lange verhaal kort is dat je de methode van 6 Ohm op 1000 Hz (1 kHz) kan vergeten. Die is overal gemeten op één kanaal en bij een berg THD (vervorming). THD wil wel eens afwijken, soms 1%, soms 10%. Door dat verschil kan je beide vermogens al niet tegenover elkaar afzetten, want ze zijn niet onder gelijke omstandigheden gemeten. Plus het blijven leuke getallen maar onrealistisch en onbruikbaar. Kijk vooral naar de cijfers met de THD onder de 0,1% en gemeten op twee kanalen. Als de THD maar onder de 0,1% (volgens sommigen onder de 1%) ligt. Het verschil tussen 0,08% en 0,09% is verwaarloosbaar.
Verschillen zijn inderdaad minimaal en het maakt ook echt niets uit voor in de woonkamer. Zoals gezegd is het verschil tussen 1 en 2 Watt groter dan van 100 naar 150 Watt. De stap van 100 Watt naar 105 Watt is niet eens merkbaar. Dat gaat echt nul verschil maken. Sowieso, als je aan 100 Watt niet genoeg hebt dan heb je ook niet genoeg aan 150 Watt. Dan moet je toch echt aan veel hogere vermogens gaan denken.

Vermogen is dan ook niet waar je een receiver op kiest, je kiest een receiver op functies.
Oke duidelijk. Dank je wel! Ik ga definitief geen nieuwe versterker kopen dan.
Zolang mijnes functioneel blijft hou ik t zo.
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:16
ik zit nog steeds te tweifelen om mischien mijn x2600h in te ruilen voor een x3600h.
Ik heb nog tot einde van deze maand om bij Amazon mijn x2600h te retourneren.

Een overweging welke ik nog heb, is het volgende.
Ik ben van plan een HDMI door te trekken naar een 2de zone (woonkamer). om daar ook al mijn bronnen zichtbaar te maken.
De x2600h staat nu in de slaapkamer, maar naar een 2de zone toe werken lijkt me handig.

de x2600h heeft wel een monitor2 output, maar volgens mij is dat niet hetzelfde als de Zone2 uitgang op de x3600h ??

Of kan ik eventueel met de x2600h met splitters werken of zo.. ?
Wat is handig.. ?

ik hoop dat iemand mij nog wat op weg kan helpen.. ?
In de handleidingen van beide apparaten kom ik nog niet veel wijzer helaas.
staat naar mijn mening erg weinig over beschreven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:21
Too good to be true? €436,- voor een X3600H.

https://www.amazon.nl/Den...n&s=merchant-items&sr=1-1

De verkoper lijkt al wel langer actief op Amazon.de, maar heeft daar (zover ik kon zien) geen producten in de verkoop. Hoe kan je verder zien of een verkoper betrouwbaar is?

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Bleh!

:)

Lijkt mij niet realistisch. En de reviews gaan ook over mondkapjes ed? Weinig kans op service of garantie...

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Dat dus. En niet afgehandeld door Amazon en vrij lange levertijd. Ik kijk wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Laatst online: 14-09 18:11
Cass Casey schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:49:

De verkoper lijkt al wel langer actief op Amazon.de, maar heeft daar (zover ik kon zien) geen producten in de verkoop. Hoe kan je verder zien of een verkoper betrouwbaar is?
Ik heb hem besteld. Maar we zien wel. Als het niks wordt hebben we pech en heb ik mijn geld terug. Is het wel wat, heb ik mooie receiver voor weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
sn33ky schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:07:
[...]

Ik heb hem besteld. Maar we zien wel. Als het niks wordt hebben we pech en heb ik mijn geld terug. Is het wel wat, heb ik mooie receiver voor weinig.
Ben benieuwd. Hij is al niet meer beschikbaar. Dat kan zijn dat er maar een beperkt aantal was, of dat het offline is gehaald door Amazon. Ik hoop dat je hem ontvangt. Al zal ik dan mezelf voor de kop slaan, omdat ik het niet geprobeerd heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
Gisteren heb ik geluisterd naar een x1600 en x2600 icm Dali Oberon 7. Het viel me op dat de muziek op de x2600 wat krachtiger overkwam. Kan het extra vermogen hiervoor zorgen? Ik ben nu ook benieuwd naar het verschil tussen de x2600 en x3600. Volgens de verkoper is er in stereo mode tussen deze twee ook een verschil. Is het mogelijk dat deze receivers anders klinken in stereo modus?

Verder heb ik ook nog een Marantz versterker gehoord. In eerste instantie lijkt de Marantz mooier te klinken, Een voller en breder geluidsbeeld. Bij langer luisteren is het geluidsbeeld van Denon naar mijn mening neutraler en strakker. Herkennen jullie dit?

[ Voor 101% gewijzigd door Mastasidaz op 12-05-2020 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn33ky
Cass Casey schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:50:
[...]

Ben benieuwd. Hij is al niet meer beschikbaar. Dat kan zijn dat er maar een beperkt aantal was, of dat het offline is gehaald door Amazon. Ik hoop dat je hem ontvangt. Al zal ik dan mezelf voor de kop slaan, omdat ik het niet geprobeerd heb...
Ondertussen is het onderweg via GLS naar hier. Het is een baksteen, een x3500 die verkeerd aangeboden is, een totaal ander product of een refurbished x3600. Maar mijn geluk kan niet op als het om een nieuwe ongeopende x3600h gaat (die bv. van de vrachtwagen is gevallen). De rest gaat retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubble-BE
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:50
op een X1400H:

Hoe stel ik in welke bron standaard is bij het aanzetten? Ik vind niets terug in de manual of online. Nu geeft hij wel meteen beeld/geluid maar met de "Now Playing" melding op het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Staat me bij dat dat niet echt in te stellen is. Hij pakt simpelweg de laatst gebruikte bron. Wat dat betreft is het nog steeds net een ouderwetse analoge versterker met een fysieke knop voor bronselectie.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:45
The Eagle schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:39:
Staat me bij dat dat niet echt in te stellen is. Hij pakt simpelweg de laatst gebruikte bron. Wat dat betreft is het nog steeds net een ouderwetse analoge versterker met een fysieke knop voor bronselectie.
Klopt, zo werkt het ook op de X1500H.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Mastasidaz schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 22:28:
Kan het extra vermogen hiervoor zorgen?
Nee. Het verschil in vermogen is zo klein, dat is niet hoorbaar. Plus op de volumes die gemiddeld in de woonkamer gebruikt worden zit geen van genoemde receivers op de max.
Is het mogelijk dat deze receivers anders klinken in stereo modus?
Ja. Kwestie van de ene receiver anders instellen dan de andere en je hebt verschil. Stel je beide receivers gelijk in dan zou er geen verschil mogen zijn. Echter is er maar één persoon die daar echt een mening over kan hebben en dat ben jijzelf. Binnen de audio zijn er grofweg twee kampen. De ene hoort verschillen tussen receivers/versterkers (en/of kabels en/of bronnen en/of andere tweaks), het andere kamp is van mening dat er geen hoorbare (of zelfs meetbare) verschillen zijn. Emotie versus wetenschap. Tot welke van de twee jij behoort kan je alleen zelf uitvinden.
Herkennen jullie dit?
Zie boven. Ik ben van mening dat er geen verschil in zit. Ik gooi het snel op emotie. Dingen willen (of niet) willen horen. Dingen horen omdat een verkoper op je in aan het praten is. Dingen horen omdat je net geld uit hebt gegeven aan een apparaat dus het moet toch wel beter zijn. Et cetera.

Zelf luisteren en wisselen is geen goede test om uit te vinden of er verschil in klank zit. Dat moet je met een blinde AB/X Test doen. Het valt of staat met de instellingen van een receiver. En zelfs al zou een receiver een eigen klank hebben dan nog is dat in de gehele setup niet waar je je op moet focussen als je beter geluid wilt. Met nieuwe speakers haal je meer in huis. Of nog beter, pak de akoestiek van de ruimte aan.

Maar goed, lees Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6 er eens op na betreffende klankverschil of niet. Hier op GoT zal je meer de wetenschappelijke benadering tegenkomen en daarmee geen verschil. Ga je naar bijvoorbeeld een HT Forum of HiFi.nl dan zal men daar eerder verschillen horen. Ander publiek.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 13-05-2020 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

sn33ky schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 05:32:
[...]

Ondertussen is het onderweg via GLS naar hier. Het is een baksteen, een x3500 die verkeerd aangeboden is, een totaal ander product of een refurbished x3600. Maar mijn geluk kan niet op als het om een nieuwe ongeopende x3600h gaat (die bv. van de vrachtwagen is gevallen). De rest gaat retour.
Ben benieuwd. Als het een baksteen is vraag ik me wel af hoeveel gezeik je gaat krijgen though. Een goede oplichter zal zeggen dat ie een receiver terug verwacht ipv een baksteen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:39:
Blij dat ik dat nog heb. Werkt altijd en altijd top geluid. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
FeaR schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:04:
[...]

Nee. Het verschil in vermogen is zo klein, dat is niet hoorbaar. Plus op de volumes die gemiddeld in de woonkamer gebruikt worden zit geen van genoemde receivers op de max.

[...]

Ja. Kwestie van de ene receiver anders instellen dan de andere en je hebt verschil. Stel je beide receivers gelijk in dan zou er geen verschil mogen zijn. Echter is er maar één persoon die daar echt een mening over kan hebben en dat ben jijzelf. Binnen de audio zijn er grofweg twee kampen. De ene hoort verschillen tussen receivers/versterkers (en/of kabels en/of bronnen en/of andere tweaks), het andere kamp is van mening dat er geen hoorbare (of zelfs meetbare) verschillen zijn. Emotie versus wetenschap. Tot welke van de twee jij behoort kan je alleen zelf uitvinden.

[...]

Zie boven. Ik ben van mening dat er geen verschil in zit. Ik gooi het snel op emotie. Dingen willen (of niet) willen horen. Dingen horen omdat een verkoper op je in aan het praten is. Dingen horen omdat je net geld uit hebt gegeven aan een apparaat dus het moet toch wel beter zijn. Et cetera.

Zelf luisteren en wisselen is geen goede test om uit te vinden of er verschil in klank zit. Dat moet je met een blinde AB/X Test doen. Het valt of staat met de instellingen van een receiver. En zelfs al zou een receiver een eigen klank hebben dan nog is dat in de gehele setup niet waar je je op moet focussen als je beter geluid wilt. Met nieuwe speakers haal je meer in huis. Of nog beter, pak de akoestiek van de ruimte aan.

Maar goed, lees Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6 er eens op na betreffende klankverschil of niet. Hier op GoT zal je meer de wetenschappelijke benadering tegenkomen en daarmee geen verschil. Ga je naar bijvoorbeeld een HT Forum of HiFi.nl dan zal men daar eerder verschillen horen. Ander publiek.
Bedankt voor je uitgebreide reactie FeaR. Als ik het goed begrijp maken de speakers of instellingen de verschillen in geluid. De x3600 heeft Audyssey xt32, de x2600 xt. Is dat wellicht een reden om voor de x3600 te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venimk1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-08 05:43
Vulcan750 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:50:
[...]

Klopt, zo werkt het ook op de X1500H.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1iDl6JERKAbW376vjTPP4rhD2E4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vJdq2mNMz0F8hoVcu4kk8904.png?f=fotoalbum_large

Is dat deze setting niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Dat zal best, die setting had ik nog niet ontdekt! :)
Blijkbaar staat ie standaard ingesteld op "laatste".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Mastasidaz schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:05:
[...]
Bedankt voor je uitgebreide reactie FeaR. Als ik het goed begrijp maken de speakers of instellingen de verschillen in geluid. De x3600 heeft Audyssey xt32, de x2600 xt. Is dat wellicht een reden om voor de x3600 te kiezen?
Wat Denon betreft heb ik in de tegenwoordige tijd enkel ervaring met de X1500H.
Maar ik kan je wel vertellen dat de x3600H een preciezere audio-inregeling heeft.
Wat Fear zegt over die "twee kampen", ik zit er denk ik tussenin.
Ik ben van mening dat er wel degelijk verschillen in geluidskwaliteit tussen versterkers zijn. E.e.a. heeft te maken met betere (snellere?) componenten waardoor er ook ruimere dynamiek kan zijn.
Of er tussen de x2600H en x3600H goed ingesteld klankmatig verschil is weet ik niet.
Vroeger (ja, ik ben al wat op leeftijd!) heb ik via Hobo Hifi rustig een weekend thuis een Yamaha C65 voorversterker mogen vergelijken met de M45 en M65 eindversterker aangesloten op mijn Infinity Kappa 7 luidsprekers. Met een paar muziekvrienden blind geluisterd naar een aantal vaste muziekstukken en blind geschakeld tussen de eindversterkers door iemand. Onafhankelijk van elkaar hebben we de verschillen opgeschreven en unaniem kwam de M65 er als mooist en meest dynamisch uit. Dit zit niet tussen je oren.
Waar ik niet in geloof is in extreem dure interlinks, speakerkabels en (nu) dure hdmikabels. Speakerkabels moeten niet te dun zijn, maar elke fatsoenlijke koperkabel voldoet, zo ook interlinks. Bij hdmi is het nog makkelijker; het werkt of het werkt niet.
In de AV-wereld de benen een beetje aan de grond houden is verstandig, maar een versterker van €300 klinkt echt niet net zo mooi, detailrijk en dynamisch als een versterker van €3000. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Vulcan750 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:17:
[...]

Onafhankelijk van elkaar hebben we de verschillen opgeschreven en unaniem kwam de M65 er als mooist en meest dynamisch uit. Dit zit niet tussen je oren.
Waar ik niet in geloof is in extreem dure interlinks, speakerkabels en (nu) dure hdmikabels. Speakerkabels moeten niet te dun zijn, maar elke fatsoenlijke koperkabel voldoet, zo ook interlinks. Bij hdmi is het nog makkelijker; het werkt of het werkt niet.
In de AV-wereld de benen een beetje aan de grond houden is verstandig, maar een versterker van €300 klinkt echt niet net zo mooi, detailrijk en dynamisch als een versterker van €3000. :)
Zo sta ik er ook in. Er zal zeker verschil zitten tussen een dure versterker van tig duizend euro en 1 van 300 euro. Bij die laatste moet er bespaard worden op bepaalde componenten, wat wel een weerslag op het geluid zal hebben. Bekabeling is inderdaad soms zware geldklopperij. Zolang de diameter groot genoeg is dat dit geen bottleneck vormt, hoef je je daar niet druk over te maken. Bij HDMI is de doorvoercapaciteit wel van belang. Maar inderdaad, het werkt of werkt niet.

Tussen merken versterkers zit ook verschil in klank. Dit heeft te maken met een bepaalde filosofie over hoe iets moet klinken. Soms matchen speakers en receivers wel of niet lekker. Voorheen had ik mijn Boston Acoustics A25 (center A225) aan een Onkyo TX-NR607 hangen. Vorig jaar deze vervangen door een Denon X3600h. Deze lijkt mij iets helderder qua klank, hoewel dat moeilijk te vergelijk is zonder tussen beide versterkers te kunnen schakelen. Moet alleen nog 2 hoogtespeakers monteren, nog geen zin aan gehad. Kon voor een leuke prijs nog 2 A25 speakers op de kop tikken. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

FeaR schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 17:04:
[...]
Kwestie van de ene receiver anders instellen dan de andere en je hebt verschil.
[...]
Maar kun je (zelf) twee verschillende receivers wel gelijk instellen? Zo heb ik zelf Onkyo nooit "lekker" kunnen laten klinken. Dat kan natuurlijk zijn omdat mijn eerste versterker een Denon was, maar met Pioneer en Yamaha had ik dan weer weinig moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
[...]

En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
|sWORDs| schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:09:
[...]

Maar kun je (zelf) twee verschillende receivers wel gelijk instellen? Zo heb ik zelf Onkyo nooit "lekker" kunnen laten klinken. Dat kan natuurlijk zijn omdat mijn eerste versterker een Denon was, maar met Pioneer en Yamaha had ik dan weer weinig moeite.
Als je de versterkers op "direct"/ "straight"/ "pure" of hoe het maar mag heten zet, dan omzeil je alle toonregeling electronica. Dat zou het meest eerlijke vergelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr_Boogie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 09:22
[...]

Die stond ook al een tijdje in mijn pricewatch. Ik ben er dus ook op in gegaan... aankomst 18-23mei.
Hopelijk wordt het niet bakstenen vergelijken, maar bij deze ben je al zeker niet de enige hier.
Ik heb een week ervoor een sennheiser pc373d gekocht voor €90 amazon.nl die gewoon is aangekomen, maar die was wel door amazon zelf afgehandeld. Die stond echter ook voor slechts een aantal uren aan die lage prijs. 's Avonds stond die al terug aan +180.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holyjoe
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:56
Herr_Boogie schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 00:58:
[...]

Die stond ook al een tijdje in mijn pricewatch. Ik ben er dus ook op in gegaan... aankomst 18-23mei.
Hopelijk wordt het niet bakstenen vergelijken, maar bij deze ben je al zeker niet de enige hier.
Ik heb een week ervoor een sennheiser pc373d gekocht voor €90 amazon.nl die gewoon is aangekomen, maar die was wel door amazon zelf afgehandeld. Die stond echter ook voor slechts een aantal uren aan die lage prijs. 's Avonds stond die al terug aan +180.
Hier nog iemand die er voor is gegaan.... als het niks is kunnen we in ieder geval met zijn 3en er achteraan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Bolo
  • Laatst online: 16:55
Als het klopt ga ik er ook een bestellen voor deze prijs.
Staat nog steeds op amazon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Koning Bolo schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:25:
Als het klopt ga ik er ook een bestellen voor deze prijs.
Staat nog steeds op amazon.nl
Is een andere verkoper. En aan de naam te zien een kerstspullenkraampje... Ik weet het niet hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Sinterklaas bestaat niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
Wat?!?!? Had dat even tussen spoilers gezet! Nou ja, dan mijn hoop vestigen op de kerstman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
Niet geschoten, is altijd mis!

Amazon blijft altijd verantwoordelijk voor hetgeen er verkocht wordt via hun site. En tot zo ver altijd goede ervaringen gehad met hun retourbeleid en garantieafhandelingen (Amazon.de). Zoals bol.com dat ook goed doet. Dus ik ben in het slechtste geval mijn geld tijdelijk kwijt tussen kopen en retourneren.

Wie weet is het indirect een actie van Denon zelf om de populairtiet van deze receiver in een goed daglicht te zetten (meer user reviews). << Ik droom nog wat verder.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
ik hoop dat iemand nog een antwoord heeft op mijn vraag.. ?

Ik heb verder zitten rondkijken in de handleiding van de X3600H vs mijn huidige X2600H.

http://manuals.denon.com/AVRX3600H/NA/EN/GFNFSYmlxuhedk.php

En terugkomende op mijn vraagstuk, m.b.t 2de zone HDMI, lijkt het erop dat de 3600 dit wel bied, maar de 2600 niet.. ?

Monitor2 van de 2600 is niet hetzelfde als de 3600.. ?
Als ik het goed lees heeft de 2600 namelijk geen audio op Monitor2, terwijl de 3600 dit wel heeft.. ?
Kan iemand dit bevestigen voor mij ?

Ik kan mijn huidige 2600 nog t/m 31 mei terugsturen naar Amazon, en wil dus denk ik upgraden naar een 3600.
Die 2de zone is voor mij belangrijk, hdmi audio en beeld naar een tweede kamer toesturen..

Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven, bedankt zover !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
sn33ky schreef op zondag 17 mei 2020 @ 15:08:
[...]

Niet geschoten, is altijd mis!

Amazon blijft altijd verantwoordelijk voor hetgeen er verkocht wordt via hun site. En tot zo ver altijd goede ervaringen gehad met hun retourbeleid en garantieafhandelingen (Amazon.de). Zoals bol.com dat ook goed doet. Dus ik ben in het slechtste geval mijn geld tijdelijk kwijt tussen kopen en retourneren.

Wie weet is het indirect een actie van Denon zelf om de populairtiet van deze receiver in een goed daglicht te zetten (meer user reviews). << Ik droom nog wat verder.....
Wat zijn jouw ervaringen overigens met het retourneren van producten bij Amazon welke je al hebt geopend en gebruikt.. ?
Ik wil namelijk denk ik mijn gebruikte AVR-X2600H retourneren, welke ik nu ong. kleine 2 maanden in gebruik heb.
Amazon geeft aan dat ze retour zending nog accepteren in mijn geval, t/m 31 Mei.
Ik ben benieuwd naar je reactie, of heeft iemand anders hier zulke retour ervaringen met Amazon.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
FlorisVN schreef op zondag 17 mei 2020 @ 15:41:
[...]

Wat zijn jouw ervaringen overigens met het retourneren van producten bij Amazon welke je al hebt geopend en gebruikt.. ?
Ik wil namelijk denk ik mijn gebruikte AVR-X2600H retourneren, welke ik nu ong. kleine 2 maanden in gebruik heb.
Amazon geeft aan dat ze retour zending nog accepteren in mijn geval, t/m 31 Mei.
Ik ben benieuwd naar je reactie, of heeft iemand anders hier zulke retour ervaringen met Amazon.. ?
Ik heb nog nooit iets geretourneerd dat over de 14 dagen geleden was geleverd of niet defect was.
Ook heb ik eens melding gemaakt dat een product van +-6 euro rommel was. moest ik het niet retourneren en kreeg ik mijn geld terug zonder echt bewijs.
Dus altijd al positieve ervaring tot nu toe. Maar geen idee of dat ook is op een product van paar maanden oud. Maar als ze het toelaten, dan zullen ze er ook wel niet moeilijk over doen.

[ Voor 8% gewijzigd door sn33ky op 19-05-2020 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
ik heb nog een keer goed zitten kijken mijn handleiding van mijn huidige AVR X2600H, maar het ziet er naar uit dat audio enkel via stereo tulp lijntjes naar een 2de zone kan gaan.. ?

En dus de MONITOR2 HDMI uitgang geen audio kan/zal meevoeren ?
Klopt dit ook ?

de handleiding van de AVR X3600H, geeft volgens mij aan dat hij wel audio via de ZONE2 HDMI uitgang weergeeft.. ?
Maar is mij nog steeds niet duidelijk of dit bitstream DTS/DD en Multi-Channel PCM ondersteund.. ?
Er word aangegeven dat volgens mij in ZONE2 alles word teruggeschroeft naar 2.0 PCM Audio ?
Of lees ik dat verkeerd.. ?

Deze pagina had ik gevonden :
http://manuals.denon.com/AVRX3600H/NA/EN/GFNFSYtmyicciu.php

Ik wil graag eigelijk het volgende creeren, wat ik volgens mij nu niet kan met mijn huidige X2600H.
Main Zone (Zone1) 5.1 audio setup, en ZONE2 ook een 5.1 setup.
Beide zone's mogen zelfde beel/audio toegestuurd krijgen, dat is niet erg.
er zal maar 1 zone tegelijkertijd worden gebruikt..

Ik hoop dat iemand mij wat antwoorden kan geven..

[ Voor 16% gewijzigd door FlorisVN op 21-05-2020 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Je leest verkeerd. Je hebt daar drie mogelijkheden vn connecten, waarvan 1 via HDMI. De andere twee doen max een stereo signaal, want analoog.
Daarnaast heb je 3 opties voor zone2 input selectie. Als je "source" selecteert wordt alles doorgestuurd naar zone2; de overige twee opties zijn alleen stereo.
Ergo: HDMI kabel er tussen en alles van zone 1 gaat met de juiste optie ook naar zone 2. Hoe je dan alleen op zone 2 af kunt spelen is me een raadsel, want zone 1 op de receiver zal ook gewoon altijd aan staan. Of je moet die op mute zetten, dat zou denk ik wel moeten werken.

Having said that: je gaat op twee plekken een 5.1 receiver nodig hebben. Als je die toch al hebt, waarom zou je dan een dure receiver extra kopen? Welke bron vereist het dat je dingen door moet sturen nar de tweede zone, en is dat niet met een extra kastje op te lossen?

[ Voor 19% gewijzigd door The Eagle op 21-05-2020 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
FlorisVN schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:59:
ik heb nog een keer goed zitten kijken mijn handleiding van mijn huidige AVR X2600H, maar het ziet er naar uit dat audio enkel via stereo tulp lijntjes naar een 2de zone kan gaan.. ?
Ja, de X2600H heeft geen andere uitgangen voor Zone 2. Wel wordt alles qua input (netwerk, USB, analoog, S/PDIF en HDMI) doorgezet. Maar maximaal 2.0 omdat je Zone 2 max 2.0 is. Maar waarom kijk je naar Zone 2 als de X2600H geen HDMI voor Zone 2 heeft maar een Dual Monitor Out, dat is wat anders. De X3600H heeft inderdaad HDMI naar Zone 2 al vraag ik me af of die wel surround doorstuurt. Kan je niet in de X2600 instellen audio en video naar de TV te sturen (dus audio en video naar HDMI Out) en dan Monitor 2 via HDMI naar je 2e zone trekken? Daar heb je dan één HDMI met beeld en geluid (als het goed is surround) in je 2e Zone. Moet je daar inderdaad nog wel een receiver neerzetten om de Audio Processing te doen. Plus je moet tevens telkens de optie om audio naar de TV te sturen aanpassen als je terug gaat naar alleen Main Zone. Het is maar theorie maar daarin zou het moeten werken. Als je echt twee losse 5.1 sets neer gaat zetten met één receiver als hub voor de Main Zone kan je inderdaad ook kijken naar de X3600H of hoger met een HDMI Out voor Zone 2. Ik durf alleen niet te zeggen of die niet max 2.0 doorsturen. Het beoogde doel wordt volgens mij niet ondersteunt. Het is wel creatief gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
FeaR schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 18:44:
[...]

Ja, de X2600H heeft geen andere uitgangen voor Zone 2. Wel wordt alles qua input (netwerk, USB, analoog, S/PDIF en HDMI) doorgezet. Maar maximaal 2.0 omdat je Zone 2 max 2.0 is. Maar waarom kijk je naar Zone 2 als de X2600H geen HDMI voor Zone 2 heeft maar een Dual Monitor Out, dat is wat anders. De X3600H heeft inderdaad HDMI naar Zone 2 al vraag ik me af of die wel surround doorstuurt. Kan je niet in de X2600 instellen audio en video naar de TV te sturen (dus audio en video naar HDMI Out) en dan Monitor 2 via HDMI naar je 2e zone trekken? Daar heb je dan één HDMI met beeld en geluid (als het goed is surround) in je 2e Zone. Moet je daar inderdaad nog wel een receiver neerzetten om de Audio Processing te doen. Plus je moet tevens telkens de optie om audio naar de TV te sturen aanpassen als je terug gaat naar alleen Main Zone. Het is maar theorie maar daarin zou het moeten werken. Als je echt twee losse 5.1 sets neer gaat zetten met één receiver als hub voor de Main Zone kan je inderdaad ook kijken naar de X3600H of hoger met een HDMI Out voor Zone 2. Ik durf alleen niet te zeggen of die niet max 2.0 doorsturen. Het beoogde doel wordt volgens mij niet ondersteunt. Het is wel creatief gevonden.
ok thx voor je bericht !
Ik had vanochtend mijn vraag ook even op dit topic gesteld, m.b.t een 2de zone op de X2600 vs X3600.
En daar krijg ik o.a het antwoord dat ik dan idd de X3600 moet hebben, welke op de 2de zone via HDMI Multi Channel PCM alsmede Bitstream DD/DTS etc. ondersteund.
Ze geven daar aan, dat ZONE 2 HDMI gewoon ondersteund wat er daar, aan de andere kant is aangesloten.
Dus kortom gelukkig is dit niet gelimiteerd tot enkel PCM 2.0 signaal, wat men mij daar verteld.

Het is mij nog wel even een raatsel wat dan te doen met audio in MAIN Zone 1.
Dit moet dan gemute worden, of hoe gaat dat met het geluid.. ?
Wat denken jullie.. ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
The Eagle schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 18:07:
Je leest verkeerd. Je hebt daar drie mogelijkheden vn connecten, waarvan 1 via HDMI. De andere twee doen max een stereo signaal, want analoog.
Daarnaast heb je 3 opties voor zone2 input selectie. Als je "source" selecteert wordt alles doorgestuurd naar zone2; de overige twee opties zijn alleen stereo.
Ergo: HDMI kabel er tussen en alles van zone 1 gaat met de juiste optie ook naar zone 2. Hoe je dan alleen op zone 2 af kunt spelen is me een raadsel, want zone 1 op de receiver zal ook gewoon altijd aan staan. Of je moet die op mute zetten, dat zou denk ik wel moeten werken.

Having said that: je gaat op twee plekken een 5.1 receiver nodig hebben. Als je die toch al hebt, waarom zou je dan een dure receiver extra kopen? Welke bron vereist het dat je dingen door moet sturen nar de tweede zone, en is dat niet met een extra kastje op te lossen?
Ik heb begrepen via dit topic : https://www.avsforum.com/...read-faq-posts-1-8-a.html
Dat de X3600H kan afspelen wat er word ondersteund door het aangesloten apparaat op ZONE2 HDMI.
Dus als ZONE2 HDMI bijv. Multi Channel PCM of DD/DTS ondersteund dan zal dit kunnen worden afgespeeld.
Dus mijn 2.0 audio probleem lijkt me hiermee beantwoord, en ja ik schijn dus een extra 5.1 geluids systeem zo te kunnen voorzien van volledige audio in een andere ruimte.

Ik heb 2 doelen voor dit project.
1 - alle game consoles staan in 1 kamer, deze kan ik dan eenvoudig doorsturen naar de woonkamer via ZONE 2 HDMI. (daar staat een TV met een Meridian 5.1 geluids opstelling)
2. ik hang er een hdmi splitter tussen, en trek een losse HDMI lijn door naar mijn HTPC met game capture kaart.

Wat betreft geluid in MAIN ZONE is mij ook niet helemaal duidelijk, alles dan muten of zo idd.. ?
ik heb de behoefte om maar in max 1 ruimte te gamen of een film te kijken bijv.
Wellicht dat idd dan Muten van de MAIN ZONE een optie is.. ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Cass Casey schreef op maandag 11 mei 2020 @ 18:49:

Iemand die besteld heeft en al iets heeft vernomen? Ik blijf nieuwsgierig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sn33ky
Cass Casey schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:21:
[...]

Iemand die besteld heeft en al iets heeft vernomen? Ik blijf nieuwsgierig.
Levering staat voor morgen gepland (23-05) volgens de Amazon site. Geef ze tot dinsdag, en dan zal het misschien toch to good to be true zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyT10FU8OthyBcC9I-Prm4f8STs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/12ozSDGdzOcnHS9SLUzFWqmY.png?f=user_large
Update: Niemand gezien op zaterdag. Maandag misschien.

Post hier zodra ik het heb. Eventueel met foto's als bewijs dat het hem (niet) is.

[ Voor 23% gewijzigd door sn33ky op 23-05-2020 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

FlorisVN schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:36:
[...]

Ik heb begrepen via dit topic : https://www.avsforum.com/...read-faq-posts-1-8-a.html
Dat de X3600H kan afspelen wat er word ondersteund door het aangesloten apparaat op ZONE2 HDMI.
Dus als ZONE2 HDMI bijv. Multi Channel PCM of DD/DTS ondersteund dan zal dit kunnen worden afgespeeld.
Dus mijn 2.0 audio probleem lijkt me hiermee beantwoord, en ja ik schijn dus een extra 5.1 geluids systeem zo te kunnen voorzien van volledige audio in een andere ruimte.

Ik heb 2 doelen voor dit project.
1 - alle game consoles staan in 1 kamer, deze kan ik dan eenvoudig doorsturen naar de woonkamer via ZONE 2 HDMI. (daar staat een TV met een Meridian 5.1 geluids opstelling)
2. ik hang er een hdmi splitter tussen, en trek een losse HDMI lijn door naar mijn HTPC met game capture kaart.

Wat betreft geluid in MAIN ZONE is mij ook niet helemaal duidelijk, alles dan muten of zo idd.. ?
ik heb de behoefte om maar in max 1 ruimte te gamen of een film te kijken bijv.
Wellicht dat idd dan Muten van de MAIN ZONE een optie is.. ? 8)7
Als ik dat zo lees dan zou ik als ik jou was eerst eens testen hoe ik met de controllers van de consoles uit kwam ipv een nieuwe receiver te kopen. Leuk die consoles, maar je wilt ze ook kunnen bedienen en het draadloze bereik is lang niet altijd even goed. En hoe dacht je evt bedrade consoles door te trekken? Om welke consoles gaat het uberhaupt? Zal vast niet allemaal HDMI aangesloten zijn neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
The Eagle schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:58:
[...]

Als ik dat zo lees dan zou ik als ik jou was eerst eens testen hoe ik met de controllers van de consoles uit kwam ipv een nieuwe receiver te kopen. Leuk die consoles, maar je wilt ze ook kunnen bedienen en het draadloze bereik is lang niet altijd even goed. En hoe dacht je evt bedrade consoles door te trekken? Om welke consoles gaat het uberhaupt? Zal vast niet allemaal HDMI aangesloten zijn neem ik aan.
Ja thx, hier heb ik idd over nagedacht.
Mijn consoles gaan allemaal over HDMI.
mijn huidige OG Xbox, nu nog via Component, maar hier zal ik in de toekomst nog een keer een goede HDMI adapter voor kopen.

Ik gebruik vooral oudere game consoles, PS3/Wii U / Xbox 360, en daarbij gebruik ik o.a Cronus Max dongles.
Deze werken via USB, en ik zou dus het usb signaal met ethernet adapters naar de 2de ruimte kunnen brengen.
Dan hangt daar de Cronus Max dongle bij de AV installatie klaar voor gebruikt.
Dit lijkt me een goede oplossing..

Het is mij helaas nog niet duidelijk wat er gebeurd met het geluid in de MAIN Zone, moet deze dan worden gemute.. ?
of hoe gaat dit te werk in praktijk.. ?
Iemand hier ervaring mee.. ?

[ Voor 8% gewijzigd door FlorisVN op 23-05-2020 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Is het niet veel makkelijker en goedkoper om alle consoles in een kastje op wieltjes te proppen, stroomvoorziening en HDMI switch er in en klaar? Afhankelijk van waar je wilt gamen rol je het kastje even die kant in. Stroom en HDMI kabel aansluiten en klaar. Heb je het probleem met de bediening ook meteen opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
The Eagle schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 18:07:
Is het niet veel makkelijker en goedkoper om alle consoles in een kastje op wieltjes te proppen, stroomvoorziening en HDMI switch er in en klaar? Afhankelijk van waar je wilt gamen rol je het kastje even die kant in. Stroom en HDMI kabel aansluiten en klaar. Heb je het probleem met de bediening ook meteen opgelost :)
dat is hier geen oplossing, maar thx voor het meedenken !
Er zit een trap tussen.. ;)

Betreft begane grond woonkamer, en game opstelling in slaapkamer op 1ste etage.
Dat is de situatie nam.

Doortrekken van beeld/geluid en usb via UTP is denk ik de beste oplossing..
Er lopen al UTP kabels via een kabelgoot vanuit de woonkamer naar de slaapkamer toe, hier kunnen nog UTP kabels bij voor andere doeleindes.
de UTP kabels komen vlak naast de AV opstelling in de woonkamer uit, dat is erg handig lijkt me in deze situatie.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr_Boogie
sn33ky schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:37:
[...]

Levering staat voor morgen gepland (23-05) volgens de Amazon site. Geef ze tot dinsdag, en dan zal het misschien toch to good to be true zijn.
[Afbeelding]
Update: Niemand gezien op zaterdag. Maandag misschien.

Post hier zodra ik het heb. Eventueel met foto's als bewijs dat het hem (niet) is.
Zelfde melding hier... Maar vandaag ook niemand gezien.
"je pakket is waarschijnlijk bezorgd aangezien het nu aangekomen zou moeten zijn."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn33ky
Herr_Boogie schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:27:
[...]

Zelfde melding hier... Maar vandaag ook niemand gezien.
"je pakket is waarschijnlijk bezorgd aangezien het nu aangekomen zou moeten zijn."
Weer niemand gezien van GLS. en het lijkt wel zeker "to good to be true" te worden....

Ondertussen ben ik er achter dat de wisselende reviews van de koper zijn weggehaald en alleen nog maar negatieve reviews zijn te lezen (allemaal te maken met het niet ontvangen van de receiver vermoed ik).

Ook verwijst het adres van de koper ineens naar een webshop die pepperspray, etc. verkoopt.

Ook mails verzonden via het Amazon platform aan de koper, komen niet aan (Mailserver offline gehaald?)

We moeten eerst de verkoper contacteren, en na 48u hebben we de kans om Amazon.nl zelf om een terugbetaling te vragen. Hopelijk komen ze dan met een oplossing.

Ben benieuwd waar dit eindigt, maar dit gaat een staartje krijgen als amazon.nl niet hun verantwoordelijkheid neemt.

Al hoop ik stiekem dat GLS hier alsnog met een 3600 aankomt. O-) Maar de tekenen spreken boekdelen. Geld terug krijgen lijkt de nieuwe hobby te worden 8)7

Ik heb gelukkig ook garantie op de CC die ik via mijn bank heb. Als ik aangifte doe bij de politie kan ik het bedrag terugkrijgen met een eigen risico van €50,-

Update: 26-05 - Reeds telefonisch contact gehad met een Amazon medewerker. Ze geven het door aan de "speciale" afdeling hiervoor, Ze geven de verkoper 48 uur om te reageren, en onderzoeken of de verkoper zich niet heeft gehouden aan de Amazon richtlijnen/contractafspraken. Indien de verkoper niet reageert, garandeerde ze mij dat Amazon het bedrag gaat terugbetalen aan mij/ons onder A-Z Garantie. Ze maken dit dus blijkbaar wel meer mee en zullen hiervoor verzekerd zijn?

ook kom ik er achter dat er een andere verkoper op Amazon zit die exact hetzelfde probeert te doen. Waarschijnlijk dezelfde. ook hier weer een versterker voor onwaarschijnlijk weinig geld. Is Amazon zo stom dat ze dit gewoon laten doorgaan en dit niet eens doorhebben. En ik er achter paar minuten zoeken er meer tegenkom die hetzelfde doen. En producten dus aanbieden met een te goedkoop om waar te zijn prijzen voor een hele reeks diverse artikels.

Ook deze verkoopt de receiver nog eens aan de te goedkope prijs. Dit heb ik nu ook gemeld bij Amazon. Maar doen ze er iets aan? 1 dag na mijn melding kan deze verkoper gewoon verder gaan met oplichten.

BTW nummer DE 160125470 is trouwens geldig maar geregistreerd zonder adres. Hoe kan dit allemaal toch? Zo kan ik ook rijk worden :p

Update 28-5
De verkoper waarvan ik eergister melding heb gemaakt dat die weer hetzelfde trucje uithaalde. Is nog steeds niet verwijderd. Ook Amazon weer gevraagd waarom hij nog niet verwijderd was. Exact dezelfde (standaard mailtje) reactie gekregen als bij de eerste melding.

Mijn geld is terugbetaald door Amazon. Zoals ik al verwachte dat er zou gebeuren.
Altijd de service van Amazon top gevonden. Dit bewijst dat nog maar eens. Bol.com, Coolblue waardig maar dan zonder de persoonlijke noot 😉

[ Voor 54% gewijzigd door sn33ky op 28-05-2020 19:46 . Reden: Update. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
sn33ky schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:00:
[...]

Weer niemand gezien van GLS. en het lijkt wel zeker "to good to be true" te worden....

Ondertussen ben ik er achter dat de wisselende reviews van de koper zijn weggehaald en alleen nog maar negatieve reviews zijn te lezen (allemaal te maken met het niet ontvangen van de receiver vermoed ik).

Ook verwijst het adres van de koper ineens naar een webshop die pepperspray, etc. verkoopt.

Ook mails verzonden via het Amazon platform aan de koper, komen niet aan (Mailserver offline gehaald?)

We moeten eerst de verkoper contacteren, en na 48u hebben we de kans om Amazon.nl zelf om een terugbetaling te vragen. Hopelijk komen ze dan met een oplossing.

Ben benieuwd waar dit eindigt, maar dit gaat een staartje krijgen als amazon.nl niet hun verantwoordelijkheid neemt.

Al hoop ik stiekem dat GLS hier alsnog met een 3600 aankomt. O-) Maar de tekenen spreken boekdelen. Geld terug krijgen lijkt de nieuwe hobby te worden 8)7
Ik hoop voor je dat Amazon met een oplossing komt.
Hopelijk een Credit card gebruikt als betaal middel bijv. ?
Heb je ook daar altijd nog iets achter de kant..

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr_Boogie
FlorisVN schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:22:
[...]

Ik hoop voor je dat Amazon met een oplossing komt.
Hopelijk een Credit card gebruikt als betaal middel bijv. ?
Heb je ook daar altijd nog iets achter de kant..

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt..
Er wordt gevraagd een aantal dagen te wachten alvorens een probleem te melden omdat sommige verzendingen momenteel vertraging oplopen.

Er staat een knop bij de bestelling: Probleem met de bestelling
Daarop kan je klikken en het probleem opgeven. Hier is dat; pakket niet geleverd.
Je moet dan eerst een bericht sturen naar de verkoper en 48u wachten op reactie. Als er na 48u geen (adequate?) reactie is, kan je een restitutie aanvragen bij amazon.
Aanvraag tot terugbetaling ingediend
U ontvangt binnenkort een e-mail ter bevestiging.Het onderzoeken van aanvragen voor restitutie kan tot een week duren.We zullen u per e-mail op de hoogte stellen van onze beslissing.
Ik heb nog geen contact opgenomen met MasterCard/KBC omdat ik eerst de reactie van amazon wil afwachten. Bij een normale terugbetaling zal dit ook niet nodig zijn.

Er zijn wel degelijk deals die echt zijn en te goed om waar te zijn lijken. Een dikke week eerder kocht ik bij amazon.nl een koptelefoon voor €91 die een paar uur eerder/later aan €188 (adviesprijs 250€). Dat was echter bij amazon.nl zelf en niet bij een andere verkoper op het amazon platform. Ik hoopte dat het een opruiming was of dat er af en toe blitsacties waren om meer aandacht naar amazon.nl te trekken... maar deze oplichters (daar ga ik toch van uit) trekken wel de verkeerde aandacht.

Amazon.nl heeft inderdaad nog veel werk te verrichten. Hopelijke kunnen we deze thread spoedig terug exclusief over Denon laten gaan.... ipv Denon toestellen die MIA zijn.

update 28/5
Volledige terugbetaling is al verstrekt
We hebben een terugbetaling gedaan van € 436,00 voor deze bestelling op mei 27. Het duurt doorgaans 3-5 werkdagen voordat restituties door uw betaalmethode verwerkt zijn. Als u van gedachten bent veranderd en tevreden bent over uw artikel, kunt u uw verzoek om terugbetaling hieronder terugdraaien. We brengen het dan opnieuw bij u in rekening.
update 3/6
terugbetaling is ontvangen

[ Voor 10% gewijzigd door Herr_Boogie op 03-06-2020 09:07 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Het is inderdaad bizar wat er gebeurd op Amazon.nl. Er staat nu weer een X3600 voor 436,- op. Even gekeken naar de verkoper: een kunststoffabriek in Duitsland. Heeft 270 pagina's met uiteenlopende producten op Amazon staan. Geen beleid aangeleverd over retourregelingen bij Amazon. Kortom: totaal niet betrouwbaar. Misschien in het shopsubforum een topic openen? Ben ook wel benieuwd wat Amazon erover zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 23:31
Vanmiddag ontvang ik de Denon X1600H

Nou zat ik aan Teufel consono-35-mk3 te denken, a 300euro.. maar in audio winkel, vond verkoper dat maar 3x niks, zeker ook omdat ze geen fysieke store hebben en als iets niet goed werkt, je moet terug sturen

En lijkt mij Onkyo SKS-HT588-B ook interessant, ook omdat die atmos speakers heeft in front speakers https://eu.onkyo.com/nl-N...ages/sks-ht588-b/p/157276

In audiowinkel had hij een Dali setje samengesteld, a 950euro (zonder atmos speakers).

Maar ik zit liever rond 300-500euro

Iemand suggesties?

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
Niet luisteren naar de verkopende partij die vooral wil verkopen en de Teufel halen als je die tof lijkt. Teufel kan je 8 weken thuis proberen en als het niet bevalt gewoon retour sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@SuperVeloce, wat @FeaR zegt, gewoon proberen! Dali's zijn ook geen verkeerde speakers, als je bijv. de Oberon's pakt, maar inderdaad een stukje duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperVeloce schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:41:

Nou zat ik aan Teufel consono-35-mk3 te denken, a 300euro.. maar in audio winkel, vond verkoper dat maar 3x niks, zeker ook omdat ze geen fysieke store hebben en als iets niet goed werkt, je moet terug sturen

En lijkt mij Onkyo SKS-HT588-B ook interessant, ook omdat die atmos speakers heeft in front speakers https://eu.onkyo.com/nl-N...ages/sks-ht588-b/p/157276

In audiowinkel had hij een Dali setje samengesteld, a 950euro (zonder atmos speakers).

Iemand suggesties?
Kijk eens op MP. Kun je veel moois vinden voor weinig. Ik heb daardoor mijn weg gevonden naar transmissionlines van TDL. Heb nog de Studio 2 en luister nu hoofdzakelijk naar de Studio 3. Flinke speakers, maar een sub ben je niet meer nodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Sinds vorig week soms een probleempje dat als ik Ziggo kijk er geen geluid is.. Doe ik de versterker uit en weer aan werkt het weer..
SuperVeloce schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:41:

Iemand suggesties?
productreview: Teufel Consono 35 Mk3 (Zwart) review door Wizzu

Ik heb zelf na lang wikken en wegen de Teufel Ultima MK3 5.1 set gehaald en het zijn geweldige speakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timxehanort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-06 14:23
Rohit schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:38:
Ik heb zelf na lang wikken en wegen de Teufel Ultima MK3 5.1 set gehaald en het zijn geweldige speakers!
Aan welke receiver heb je die gekoppeld? En zou je die combi aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
timxehanort schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 22:25:
[...]

Aan welke receiver heb je die gekoppeld? En zou je die combi aanraden?
Denon AVR-S750H

Prima combinatie! Geweldig geluid bij films en muziek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Cass Casey schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:12:
Het is inderdaad bizar wat er gebeurd op Amazon.nl. Er staat nu weer een X3600 voor 436,- op. Even gekeken naar de verkoper: een kunststoffabriek in Duitsland. Heeft 270 pagina's met uiteenlopende producten op Amazon staan. Geen beleid aangeleverd over retourregelingen bij Amazon. Kortom: totaal niet betrouwbaar. Misschien in het shopsubforum een topic openen? Ben ook wel benieuwd wat Amazon erover zegt.
Voor bepaalde producten is het een terugkerend iets. Denon versterkers zijn erg geliefd, zie het op Amazon.de (waar shop vanwege m'n woonplaats) ook. Heb destijds ook een tijdje zitten loeren op een nieuwe ultrawide PC monitor en ook daar zag ik hetzelfde patroon. Het betrof daar vooral Spaanse en Italiaanse "ondernemingen" die flink onder de reguliere prijs gingen zitten. Qua prijs leek het nog nét te kunnen (superdeal idee) maar de red flags waren dus het verdere productaanbod van de aanbieder en de reviews die echt té schaars en te algemeen waren. Om in te schatten wat een realistische prijs is gebruik ik de Keepa extension in Firefox. Dat is een prijstracker zoals ook in de Pricewatch voorhanden is.

Even wat anders:

Denon heeft zijn 2020 X-series lineup bekend gemaakt:
https://www.avsforum.com/...duces-2020-x-series-avrs/

Erg mooi spul en een aantal features waar ik erg naar uitkijk. Zo kan je twee Audyssey profielen opslaan om dus twee luisterposities te kunnen configureren. Ook komt er ondersteuning voor VRR en HDMI 2.1 tot 40GB/s.

Ik zit al een tijdje te azen op een nieuwe TV om m'n 42" Philips LCD uit 2010 te vervangen, maar omdat ik mijn PC aan m'n AVR heb hangen, die via ARC aan m'n TV gekoppeld is, vermoed ik dat de hele keten aan de beurt is voor een update. Deze serie lijkt nu dus wel mooi aan te sluiten op wat LG en Philips bieden met hun huidige OLEDs.

Of zou ik mijn X4000 zelfs gewoon kunnen behouden, door mijn PC direct aan de TV te hangen die dan de audio door zou kunnen sturen naar m'n AVR middels ARC? Want Atmos is ook leuk, maar nog niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timxehanort
Rohit schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 02:42:
[...]

Denon AVR-S750H

Prima combinatie! Geweldig geluid bij films en muziek!
Nice. Ik zit zelf te kijken naar de AVR-x2700h. Die moet dus ook meer dan volstaan. Duurt helaas nog wel een paar maanden voordat deze te koop is. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
ik ben blij dat ik onlangs mijn x2600h heb teruggestuurd en mijn geld heb terug gekregen via amazon.nl

ik ga was van plan een dezer dagen een x3600h te kopen, maar ga nu denk ik voor de x4700h.

zie ik het trouwens goed dat de x4700h als de x3700h geen analoog upscaling meer doen.. ?
Dit vind ik wel erg jammer, alsmede de x3700h heeft geen hdmi front aansluiting meer, maar de x4700h nog wel.. ?

[ Voor 34% gewijzigd door FlorisVN op 05-06-2020 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:30
FlorisVN schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:19:
ik ben blij dat ik onlangs mijn x2600h heb teruggestuurd en mijn geld heb terug gekregen via amazon.nl

ik ga was van plan een dezer dagen een x3600h te kopen, maar ga nu denk ik voor de x4700h.

zie ik het trouwens goed dat de x4700h als de x3700h geen analoog upscaling meer doen.. ?
Dit vind ik wel erg jammer, alsmede de x3700h heeft geen hdmi front aansluiting meer, maar de x4700h nog wel.. ?
Wat is voor jou de reden om van de x3600h gelijk de stap naar de x4700h te zetten ipv de x3700h? Zit dat het in die hdmi front?

Heb zelf gisteren ook alle persberichten nageplozen en zit zelf aan het volgende te denken:

Meerwaarde x4700h tov x3700h:
- Heeft 3 zones ipv 2 (zones zijn nu een stuk nuttiger dan voorheen, digitale bronnen nu ook mogelijk)
- 200w per kanaal ipv 180w (marginaal verschil)
- Auro 3D ondersteuning (amper ondersteund volgens mij?)
- AL32 technologie. Van wat ik begrijp is dit een soort van geluidsverbeteraar voor analoge audio. Weet niet of dit dan enkel werkt voor analoge input of voor alle audio die wordt afgespeeld?
- Bass sync
- 1 extra HDMI poort en ook nog een aan de voorkant

Het enige wat ik echt een meerwaarde vind hebben is die extra hdmi input aan de voorkant en evt Auro 3D omdat ik een 5.1.4. opstelling heb. Maar of dat nou 400 euro verschil waard is. Iemand gedachten hierover?

Overigens is de volwaardige ondersteuning voor HDMI 2.1 en de mogelijkheid om 2 Audyssey profielen op te slaan wel echt de moeite waard om voor een 2020 model te gaan. Bij ons staan de surroundspeakers naar de keuken toe gericht en overheersen die als je muziek afspeelt op de volledige set, maar nu zou ik dus een "muziekmodus" kunnen toevoegen waarbij die dan getrimd worden. En HDMI 2.1, met het oog op gamen met een PS5 altijd wel handig. Opzich ondersteunen de 2019 modellen ook al aardig wat functies, maar gezien het eeuwige gezeik wat ik al 10 jaar heb met HDMI, HDCP en handshake problemen ga ik toch liever voor de nieuwste versie om allerlei compatibaliteitsproblemen te voorkomen.

[ Voor 19% gewijzigd door B-Bandit op 05-06-2020 13:18 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timxehanort
Ik zie dat de AVR-x2700h geen HDMI-front meer heeft :| en in totaal 2 HDMI-inputs minder heeft dan de AVR-x2600h (er is er aan de achterkant ook een minder). Een beetje een jammerlijke achteruitgang. Dit is wel iets om op te letten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Heb pas een lg cx oled icm met een denon x3400 receiver.
De netflix app van de tv geeft vision en atmos aan maar er komt geen atmos op de receiver te staan, maar gewoon dolby digital.
Meer mensen waar atmos niet werkt met arc?
Pagina: 1 ... 74 ... 100 Laatste