Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr_Boogie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 09:22
Goofy1978 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:52:
Heb pas een lg cx oled icm met een denon x3400 receiver.
De netflix app van de tv geeft vision en atmos aan maar er komt geen atmos op de receiver te staan, maar gewoon dolby digital.
Meer mensen waar atmos niet werkt met arc?
Dolby Atmos is een ongecomprimeerd signaal. ARC is beperkt in bandbreedte waardoor het signaal gecomprimeerd moet worden tot iets anders, bv dolby digital plus. Blijkbaar wordt bij streaming services ook geregeld het dolby atmos signaal "gecomprimeerd en verpakt" in een dolby digital plus signaal. Het is dus geen volledig en lossless signaal meer.

bron: https://www.whathifi.com/...erything-you-need-to-know

Met eARC heb je veel meer bandbreedte ter beschikking en kan je wel het volledige signaal terugsturen naar je receiver.
Als je een ander toestel hebt dat netflix kan streamen, kan je het normale signaal via je receiver naar je tv sturen, zonder de limitaties van ARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
@Herr_Boogie idd maar zowel de tv als receiver hebben earc, maar netflix atmos zou ook op de normale arc moeten werken.
Misschien dat er nog een update komt voor de tv en het dan wel werkt.
Via de pc komt er wel atmos op de receiver te staan, daar werkt netflix atmos wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benzed
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-05 11:15

Benzed

LG65C8 owner

Kijk hier eens, misschien heb je er wat aan. Want normaal moet je receiver dan de dd+ omzetten in atmos.Als je het vanauit de tv zo aanbiedt. Kan zijn dat je een instelling niet goed hebt of iets dergelijks.omdat arc nog weleens voor problemen zorgt.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1960814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Bedankt voor de tips maar krijg het niet goed, wel vreemd dat in de netflix tv app gewoon atmos bij de film of serie staat.
Er word dus wel min of meer herkend dat er een atmos setup aan de tv zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benzed
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-05 11:15

Benzed

LG65C8 owner

Goofy1978 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:10:
Bedankt voor de tips maar krijg het niet goed, wel vreemd dat in de netflix tv app gewoon atmos bij de film of serie staat.
En komt er tijdens het kijken ook atmos logo in beeld. Soms moet je nog apart de goede audio spoor instelllen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Cass Casey schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:12:
Het is inderdaad bizar wat er gebeurd op Amazon.nl. Er staat nu weer een X3600 voor 436,- op. Even gekeken naar de verkoper: een kunststoffabriek in Duitsland. Heeft 270 pagina's met uiteenlopende producten op Amazon staan. Geen beleid aangeleverd over retourregelingen bij Amazon. Kortom: totaal niet betrouwbaar. Misschien in het shopsubforum een topic openen? Ben ook wel benieuwd wat Amazon erover zegt.
Ze zeggen er niet zoveel over ik heb ook wel eens aangekaart, inderdaad bij zoeken op versterkers.
Dan duikt er een shop op met heel weinig reviews (allemaal goed natuurlijk) honderden artikelen van een zeer uiteenlopende diversiteit.
En dat is jammer want er staan ook wel betrouwbare winkels tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-03 16:57
Goofy1978 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:10:
Door bij de instellingen van je tv geluid te kijken moet het lukken. Bij mijn lg oled stomd deze ook niet standaard aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-08 18:38
Ik heb een Avr-X1100W waarvan het display niet meer werkt. Is het de moeite om dit te laten fixen voor de verkoop, ik wil namelijk overstappen op iets anders. Weet iemand wat de kosten ongeveer zijn? Ik ga hem daarna verkopen met mijn boxen Dali Zensor 7 white.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

MarkHero schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:04:
Ik heb een Avr-X1100W waarvan het display niet meer werkt. Is het de moeite om dit te laten fixen voor de verkoop, ik wil namelijk overstappen op iets anders. Weet iemand wat de kosten ongeveer zijn? Ik ga hem daarna verkopen met mijn boxen Dali Zensor 7 white.
Niet via officiële kanalen, dat gaat je vast meer kosten dan opleveren. Reparatie is zo 200+, versterker gaat zo’n 100-160 euro opleveren.

Waarschijnlijk is de zekering stuk, die kun je overbruggen, ben je voor een paar cent klaar.

[ Voor 15% gewijzigd door |sWORDs| op 07-06-2020 13:48 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-09 15:20

grass460

[DPC] Division_Brabant

Ik heb goede ervaringen met audioservice in Elst. Benader hun eens.https://www.audioservice.nl/contactnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
|sWORDs| schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:24:
[...]

Niet via officiële kanalen, dat gaat je vast meer kosten dan opleveren. Reparatie is zo 200+, versterker gaat zo’n 100-160 euro opleveren.

Waarschijnlijk is de zekering stuk, die kun je overbruggen, ben je voor een paar cent klaar.
Dat is het dus anders niet waard nee.
Zeker maar eens proberen te overbruggen, dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dubbelcheck: weet je zeker dat je hem niet op een pure direct audiomodus hebt gezet waarbij ie het display uit doet? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
The Eagle schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:20:
[...]

Dubbelcheck: weet je zeker dat je hem niet op een pure direct audiomodus hebt gezet waarbij ie het display uit doet? :)
Gister gecheckt. Maar een Dubbelcheck kan geen kwaad, dank je 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:15
Iemand hier ervaring met de nieuwe Home 350 speakers in stereo? Ik zit te denken aan een paar, ben daarnaast benieuwd of iemand ze heeft gehoord naast een set Sonos Play:5

Reviews zijn lovend, maar ook benieuwd of hier iemand er ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbormq
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik heb sinds dit weekend een AVR-X1600H DAB, na 9 jaar Onkyo.
Alles werkt prima, alleen zit ik met een "issue" waar ik niet direct een oplossing voor heb.

Om ervoor te zorgen dat hij altijd de meest geschikte surround-modus neemt, zet ik hem op auto. Maar indien er dan gewoon een PCM stereo-signaal wordt doorgestuurd, schakelt de Denon over op gewone Stereo. Het zou leuk zijn dat hij in dat geval overschakelt naar Multi Channel Stereo. Is daar een mogelijkheid toe?
Bij Onkyo kon dat ergens worden ingesteld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 14:49

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@jbormq, op de gewenste bron, met je afstandsbediening d.m.v. de gekleurde knoppen (dacht music lang vasthouden) naar 'multichannel-stereo' schakelen en dan zou hij het voor die bron moeten onthouden. (en ik dacht dat ie het dan ook alleen voor stereo signaal gebruikt en voor de rest auto).

Ik gebruikt het eigenlijk alleen nog maar met spotify-connect en dat is allemaal stereo...

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wordt per input / source onthouden idd. Dus je TV of BR zet je op auto, je DAB op multi channel stereo.
Mediaplayer wordt wat lastiger, tenzij je mediaspeler twee uitgangen heeft die je kunt routen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbormq
@MDKlapwijk @The Eagle Bedankt voor de reactie.
Maar het is inderdaad enkel een probleem als je voor éénzelde bron verschillende audioformaten kan doorkrijgen...
Bv voor een Chromecast, Bij Netfix wordt 5.1 doorgestuurd, bij Spotify of andere muziekbronnen wordt gewone stereo doorgestuurd. In auto-modus heb ik de Denon nog niet zo ver gekregen dat hij schakelt naar Multichannel Stereo. Tenzij jullie andere ervaringen hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

* MDKlapwijk zal zo even boven op de x8500 kijken...

Update: de x8500 schakelt netjes van 'multi channel stereo' naar 'DTS' en 'Dolby surround' zodra er meer dan stereo wordt aangeboden door Kodi. Dit zijn trouwens wel de 'pass-through' codecs...

[ Voor 64% gewijzigd door MDKlapwijk op 09-06-2020 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

jbormq schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:52:
Ik heb sinds dit weekend een AVR-X1600H DAB, na 9 jaar Onkyo.
Alles werkt prima, alleen zit ik met een "issue" waar ik niet direct een oplossing voor heb.

Om ervoor te zorgen dat hij altijd de meest geschikte surround-modus neemt, zet ik hem op auto. Maar indien er dan gewoon een PCM stereo-signaal wordt doorgestuurd, schakelt de Denon over op gewone Stereo. Het zou leuk zijn dat hij in dat geval overschakelt naar Multi Channel Stereo. Is daar een mogelijkheid toe?
Bij Onkyo kon dat ergens worden ingesteld...
Ik zit toevallig net vandaag te lonken naar dit ding.

Hoe is jouw algemene ervaring met deze Denon?
Ik zal zelf van een Pioneer VSX-S500 af komen die eigenlijk 0 extra features heeft waardoor ik nu dus eerder dan verwacht op zoek ben naar iets anders.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

jbormq schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:43:
@MDKlapwijk @The Eagle Bedankt voor de reactie.
Maar het is inderdaad enkel een probleem als je voor éénzelde bron verschillende audioformaten kan doorkrijgen...
Bv voor een Chromecast, Bij Netfix wordt 5.1 doorgestuurd, bij Spotify of andere muziekbronnen wordt gewone stereo doorgestuurd. In auto-modus heb ik de Denon nog niet zo ver gekregen dat hij schakelt naar Multichannel Stereo. Tenzij jullie andere ervaringen hebben...
Er is geen header / signaalpacket dat een indicatie voor multichannel stereo geeft. Een receiver kan alleen iets herkennen als er een herkenningsteken in het signaal zit. Bij bijvoorbeeld DTS of andere formaten is dat het geval. Sowieso is MC stereo een gevalletje upscaling. Ik heb ook discrete 5.1 muziek op SACD liggen, en dan zie je hem naar multichannel schakelen - maar niet multichannel stereo natuurlijk.
Maar het is voor jou simpel op te lossen hoor. Ingebouwde spotify op je receiver gewoon op MC stereo zetten en je denon app gebruiken voor DLNA bronnen bij muziek.
Is dat te moeilijk, koop voor 40 euro een extr GC voor muziek, ben je er ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbormq
RoRoo schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:36:
[...]

Ik zit toevallig net vandaag te lonken naar dit ding.

Hoe is jouw algemene ervaring met deze Denon?
Ik zal zelf van een Pioneer VSX-S500 af komen die eigenlijk 0 extra features heeft waardoor ik nu dus eerder dan verwacht op zoek ben naar iets anders.
Voorlopig positief :)
Extra features waar ik al actief gebruik heb van gemaakt
- Spotify Connect, Soundcloud: werkt prima
- Internet radio: massa's extra radiostations in alle mogelijke genres
- DAB radio: minder zenders te ontvangen dan bv in de auto
- Bluetooth transmitter

Iets waar ik niet enthousiast van was, was de automatisch klankinstelling op basis van meegeleverde microfoon+zelfbouwstandaard. Ik vond het geluid dat er toen uitkwam totaal uit balans. Heb alles dan maar manueel ingesteld.
Verder werkte de bluetooth transmitter niet. Optie stond wel in de menu, maar was niet beschikbaar. Na update van firmware werkte dit wel. Zit wel wel vertraging op, maar ik vermoed dat hier wel een mouw aan te passen is.
Remote control App werkt niet bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

jbormq schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:53:
[...]

- Bluetooth transmitter

Iets waar ik niet enthousiast van was, was de automatisch klankinstelling op basis van meegeleverde microfoon+zelfbouwstandaard. Ik vond het geluid dat er toen uitkwam totaal uit balans. Heb alles dan maar manueel ingesteld.
Verder werkte de bluetooth transmitter niet. Optie stond wel in de menu, maar was niet beschikbaar. Na update van firmware werkte dit wel. Zit wel wel vertraging op, maar ik vermoed dat hier wel een mouw aan te passen is.
d:)b Top dank je! d:)b

Deze komt op de lijst, ben nog even verder aan het kijken binnen dit budget. Vind Spotify én de internet radio's wel een enorme plus. Vooral dat het ook stabiel is :+

De Raspberry Pi met Musicbox werkt prima zolang je geen Spotify wil gebruiken. Dan is het pet.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
[...]

Heb wel eens een Yamaha receiver gehad met DAB. Hier was de ontvangst ook niet geweldig, maar ik woon in een nogal dode zone qua DAB ontvangst. Ik heb toen de antenne-aansluiting verlengt met een coaxkabel van een paar meter richting het raampje boven de achterdeur. Hier heb ik toen de bijgeleverde antenne opgeschroeft en deze tegen het raam geplakt. Had toen perfect ontvangst.

Yamaha was echter onbruikbaar doordat de betaalbare modellen veel te weinig HDMI poorten hebben, dus toen omgeruild voor een Denon.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
[...]

- Bluetooth transmitter

Moet hier ook nog de microfoon aansluiten en alles laten nalopen maar ga binnenkort de tv verplaatsen dus doe dat daarna wel.. Mag ik vragen welke klankinstellingen je hebt veranderd? Bedoel je dan gewoon de Treble en Bass?

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Ik heb sinds vanavond 2x een Denon Home 350 staan welke ik in stereo heb ingesteld. Geluidskwaliteit is fenomenaal - gewoon absurd. Ik kom van 2x Sonos Play:5, wat geen slechte set was, maar Sonos kan hier een puntje aan zuigen daar waar het gaat om de geluidskwaliteit.

Waar ik nog niet achter ben, en dat doet Sonos beter(!), hoe kan ik de speakers in stereo via Airplay aansturen? Vooralsnog lijkt het er op dat Airplay alleen voor een enkele speaker werkt? Want zodra ik ze weer in stereo zet via de Heos app kan ik de speakers niet meer op mijn iPhone in de airplay list terug vinden. Sowieso gek: speakers configureren in de app en Airplay instellen zijn 2 verschillende methodes?

Iemand ervaring of dit met Heos inderdaad het geval is?

[ Voor 5% gewijzigd door renegrunn op 13-06-2020 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk013
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21-09 14:53
Hoi tweakers,

Ik heb problemen met het aansluiten van mijn 2600x. Ik heb een Panasonic GZW 954 en tv via Tmobile.

Nu heb ik mijn tv settop box aangesloten via de receiver en dan merk ik dat het geluid achterloopt tijdens tv kijken. Daarop stel ik de vertraging in op de receiver en vervolgens heb ik het probleem dat wanneer ik netflix kijk via de tv zelf, dat de stemmen weer niet kloppen tenzij ik de vertraging op de receiver weer anders instel. Dit schiet natuurlijk niet op.

Daarnaast heb ik het probleem als ik vertraging instel en dan zone2 aanzet wat hier in de keuken is in dezelfde kamer, dat de muziek van de tv speakers dan achterloopt door die vertraging. Ik krijg dan een soort van echo. Dus wederom moet ik daarvoor de vertraging anders instellen.

Het lijkt me niet dat ik de enige ben met dit probleem. Of wel? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Luuk013 jij hebt niet een denon specifiek probleem en er zijn meerdere oplossingen denkbaar. Wil je uitnodigen een eigen topic met je vraag te maken :)
renegrunn schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 23:11:
Ik heb sinds vanavond 2x een Denon Home 350 staan welke ik in stereo heb ingesteld. Geluidskwaliteit is fenomenaal - gewoon absurd. Ik kom van 2x Sonos Play:5, wat geen slechte set was, maar Sonos kan hier een puntje aan zuigen daar waar het gaat om de geluidskwaliteit.

Waar ik nog niet achter ben, en dat doet Sonos beter(!), hoe kan ik de speakers in stereo via Airplay aansturen? Vooralsnog lijkt het er op dat Airplay alleen voor een enkele speaker werkt? Want zodra ik ze weer in stereo zet via de Heos app kan ik de speakers niet meer op mijn iPhone in de airplay list terug vinden. Sowieso gek: speakers configureren in de app en Airplay instellen zijn 2 verschillende methodes?

Iemand ervaring of dit met Heos inderdaad het geval is?
Ervaring niet, maar het zou me niks verbazen. Airplay is een apple dingetje en dus sowieso niet native voor Denon. Ik vermoed dat het device to device is en dat denon niet voorzien heeft het signaal te splitsen en door te sturen. Gaat het trouwens om airplay 1 of 2? En waarvoor heb je airplay uberhaupt nodig? Ik heb het ook op mijn denon streamer, maar gebruik het vrijwel nooit. Genoeg alternatieven voorhanden :)

Maar je zou eens kunnen zoeken op https://denon.custhelp.com/app/answers/list/st/5/page/3 Das de US site, staat meestal meer op dan de NL site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:25

Snuffel

Vroem!

Luuk013 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:56:
Hoi tweakers,

Ik heb problemen met het aansluiten van mijn 2600x. Ik heb een Panasonic GZW 954 en tv via Tmobile.

Nu heb ik mijn tv settop box aangesloten via de receiver en dan merk ik dat het geluid achterloopt tijdens tv kijken. Daarop stel ik de vertraging in op de receiver en vervolgens heb ik het probleem dat wanneer ik netflix kijk via de tv zelf, dat de stemmen weer niet kloppen tenzij ik de vertraging op de receiver weer anders instel. Dit schiet natuurlijk niet op.

Daarnaast heb ik het probleem als ik vertraging instel en dan zone2 aanzet wat hier in de keuken is in dezelfde kamer, dat de muziek van de tv speakers dan achterloopt door die vertraging. Ik krijg dan een soort van echo. Dus wederom moet ik daarvoor de vertraging anders instellen.

Het lijkt me niet dat ik de enige ben met dit probleem. Of wel? :)
Kan je geen vertraging inzetten op je settop box?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk013
Snuffel schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:11:
[...]

Kan je geen vertraging inzetten op je settop box?
Dat heb ik gecheckt. Maar zover ik weet is het niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
The Eagle schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:57:

Ervaring niet, maar het zou me niks verbazen. Airplay is een apple dingetje en dus sowieso niet native voor Denon. Ik vermoed dat het device to device is en dat denon niet voorzien heeft het signaal te splitsen en door te sturen. Gaat het trouwens om airplay 1 of 2? En waarvoor heb je airplay uberhaupt nodig? Ik heb het ook op mijn denon streamer, maar gebruik het vrijwel nooit. Genoeg alternatieven voorhanden :)

Maar je zou eens kunnen zoeken op https://denon.custhelp.com/app/answers/list/st/5/page/3 Das de US site, staat meestal meer op dan de NL site :)
Ben er ook bang voor. Airplay lijkt me voor geen enkele fabrikant die het ondersteund native, maar ben bang dat je gelijk hebt.

Neem aan de laatste Airplay, dus 2.

Ik wilde het gebruiken het om rechtstreeks muziek vanuit Apple Music wat ik gebruik te kunnen streamen, zoals ik dat ook met Sonos deed. En dat hoop ik nu weer te doen, gezien de Heos app niet echt om over naar huis te schrijven is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:25

Snuffel

Vroem!

Luuk013 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:36:
[...]

Dat heb ik gecheckt. Maar zover ik weet is het niet mogelijk.
Op TV zou je dat ook eens kunnen bekijken. Zowel mijn settopbox als TV hebben die mogelijkheid :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:29
Zo te zien heeft de x3700 geen analoog naar digitaal conversie meer, klopt mijn bevinding hierin ook ?

Ik was van plan om dan te gaan voor de nieuwe x4700h, deze heeft het nog wel zo te zien.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

FlorisVN schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:30:
Zo te zien heeft de x3700 geen analoog naar digitaal conversie meer, klopt mijn bevinding hierin ook ?

Ik was van plan om dan te gaan voor de nieuwe x4700h, deze heeft het nog wel zo te zien.. ?
Wat sluit je in 2020 nog aan met analoge video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbormq
Rohit schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:27:
[...]

Moet hier ook nog de microfoon aansluiten en alles laten nalopen maar ga binnenkort de tv verplaatsen dus doe dat daarna wel.. Mag ik vragen welke klankinstellingen je hebt veranderd? Bedoel je dan gewoon de Treble en Bass?
Dit weekend gemerkt dat mijn subwoofer via verkeerde INPUT aangestuurd werd (geen LFE), vandaar dat ik niet helemaal gelukkig werd van de klank.
Nu dus wel op de LFE-input en de hele config met de bijgeleverde microfoon opnieuw uitgevoerd.
Deze keer wel goed geluid.

Het enige "issue" waar ik nog wat mee zit is dat de center-speaker heel erg stil weergegeven wordt.
Bv bij Netflix, waar 5.1 signaal wordt doorgegeven, worden de conversaties doorgegeven door de center-speaker en zijn in verhouding heel stil, waardoor ik de settings aangepast heb naar + 9Db. Op zich lost dit het probleem wel op, maar is op zich wel raar dat dat signaal zoveel stiller is dan de anders kanalen.
Iemand hier een verklaring voor, of een betere oplossing dan manueel de center ferm luider te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
jbormq schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:41:
[...]

Dit weekend gemerkt dat mijn subwoofer via verkeerde INPUT aangestuurd werd (geen LFE), vandaar dat ik niet helemaal gelukkig werd van de klank.
Nu dus wel op de LFE-input en de hele config met de bijgeleverde microfoon opnieuw uitgevoerd.
Deze keer wel goed geluid.

Het enige "issue" waar ik nog wat mee zit is dat de center-speaker heel erg stil weergegeven wordt.
Bv bij Netflix, waar 5.1 signaal wordt doorgegeven, worden de conversaties doorgegeven door de center-speaker en zijn in verhouding heel stil, waardoor ik de settings aangepast heb naar + 9Db. Op zich lost dit het probleem wel op, maar is op zich wel raar dat dat signaal zoveel stiller is dan de anders kanalen.
Iemand hier een verklaring voor, of een betere oplossing dan manueel de center ferm luider te zetten?
Hier met Netflix en Teufel speakers geen last van gelukkig! Laat wel weten hoe het is na de calibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbormq
Rohit schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:48:
[...]

Hier met Netflix en Teufel speakers geen last van gelukkig! Laat wel weten hoe het is na de calibratie.
Dit was zo na de calibratie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-08 12:57
jbormq,
op welk apparaat staat je netflix app?
ik merkte dat via de Ziggo Next na de update de geluidinstellingen gewijzigd waren en die kan ik nog steeds niet duurzaam wijzigen, spreek na uitschakelen is de instelling weer weg.
Dat beinvloed natuurlijk ook wat je Denon aangeleverd krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbormq
AntoniusDD schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:34:
jbormq,
op welk apparaat staat je netflix app?
ik merkte dat via de Ziggo Next na de update de geluidinstellingen gewijzigd waren en die kan ik nog steeds niet duurzaam wijzigen, spreek na uitschakelen is de instelling weer weg.
Dat beinvloed natuurlijk ook wat je Denon aangeleverd krijgt!
Via Chromecast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
|sWORDs| schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:23:
[...]

Wat sluit je in 2020 nog aan met analoge video?
Gebruik nog klassieke game consoles, zoals xbox en xbox 360 via component.
En tevens bied denon upscaling aan via deze bronnen, wat handig is lijkt me 😉

Mijn tv ondersteund die upscaling over analoge bronnen niet..
Vandaar dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

FlorisVN schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:37:
[...]

Gebruik nog klassieke game consoles, zoals xbox en xbox 360 via component.
En tevens bied denon upscaling aan via deze bronnen, wat handig is lijkt me 😉

Mijn tv ondersteund die upscaling over analoge bronnen niet..
Vandaar dus..
De scaler zit niet in de 3700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Ik kijk via LG WebOS.. Die doet het best prima volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
|sWORDs| schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:34:
[...]

De scaler zit niet in de 3700.
yes helder idd thx en voor deze bevestiging, dit was vroeger nog wel zo met de 3600, helaas dan nu dus niet meer in de opvolger de 3700.
Dan moet ik dus een stapje duurder gaan, en de 4700 nemen lijkt me zo, om deze functie te gebruiken..

[ Voor 3% gewijzigd door FlorisVN op 15-06-2020 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Waarom niet laten up-scalen door de TV? Dus wel door de AVR heen naar de TV, maar de TV de up-scaling af laten handelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
MDKlapwijk schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:50:
Waarom niet laten up-scalen door de TV? Dus wel door de AVR heen naar de TV, maar de TV de up-scaling af laten handelen?
omdat mijn tv geen upscale functies heeft, mogelijk mijn toekomtige tv wel.
maar voorlopig geen plannen om nieuwe tv te halen..

tv's van tegenwoordig hebben ook geen composite/component aansluitingen meer, of word steeds schaarser.
als Denon het nog wel ondersteund met upscaling is dat lijkt me de beste/makkelijkste methode..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
GoT is niet de plek voor prijsbepaling. Ook is het forum niet voor verkoop, daar hebben we Vraag & Aanbod voor.

[ Voor 79% gewijzigd door FeaR op 15-06-2020 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27
FlorisVN schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:55:
[...]
omdat mijn tv geen upscale functies heeft...
Dus als jij een 480p signaal invoert dan wordt dit zeer klein in het midden van het toestel weergegeven omringd door zwarte randen?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 23:31
Heb een Denon X1600H... Onkyo SKS-HT588 speakers.

Welke speaker kabels raden jullie aan?
Die bij Onkyo zitten, zijn echt dun.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Zucht mn denon x3400 is stuk na 23 maanden binnen de garantie, maar had ook nog 3 jaar extra garantie bij coolblue.
Vertrouwde denon niet meer zo toen de vorige x2200 er ook meer ophield na 2.5 jaar ofzo.
Precies hetzelfde probleem wel beeld over alle HDMI inputs maar geen geluid, HDMI board zal wel stuk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
SuperVeloce schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:48:
Heb een Denon X1600H... Onkyo SKS-HT588 speakers.

Welke speaker kabels raden jullie aan?
Die bij Onkyo zitten, zijn echt dun.
Wellicht heb je 0,75 mm² te pakken, zie je wel vaker bij all-in-one setjes. Dat is voor een gemiddelde woonkamer (meer dan) afdoende. Maar ik snap als je wat dikker wilt. Persoonlijk vind ik 2,5mm² altijd wel een fijne maat. Heeft net wat meer body waardoor het lekker in de speaker terminals past. Let wel dat je geen CCA pakt, dat is aluminium met en laagje koper. Al zijn daar de meningen ook over verdeeld hoe erg dat is. Ik zou voor een paar euro de meter gewoon 2 x 2,5mm² pakken. Een merk als Procab komt redelijk vaak naar voren maar ik zie ook wel eens spindels van Oehlbach bij de lokale BCC liggen voor niet al te veel geld. Google geeft mij op "2,5mm² luidsprekerkabel" al een OFC (dus geen CCA) van 50 meter voor net geen zes tientjes. Daar kan je je geen buil aan vallen. Heel veel dikker zou ik niet gaan, dan wordt het lastig de kabel in de klemterminals van de Onkyo te krigjen. Wil je (veel) meer uitgeven dan zou ik Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6 eens doorlezen. De sky is the limit. Kabels van (tien)duizenden euro's zijn er ook mocht je dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
FeaR schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:36:
[...]

Wellicht heb je 0,75 mm² te pakken, zie je wel vaker bij all-in-one setjes. Dat is voor een gemiddelde woonkamer (meer dan) afdoende. Maar ik snap als je wat dikker wilt. Persoonlijk vind ik 2,5mm² altijd wel een fijne maat. Heeft net wat meer body waardoor het lekker in de speaker terminals past. Let wel dat je geen CCA pakt, dat is aluminium met en laagje koper. Al zijn daar de meningen ook over verdeeld hoe erg dat is. Ik zou voor een paar euro de meter gewoon 2 x 2,5mm² pakken. Een merk als Procab komt redelijk vaak naar voren maar ik zie ook wel eens spindels van Oehlbach bij de lokale BCC liggen voor niet al te veel geld. Google geeft mij op "2,5mm² luidsprekerkabel" al een OFC (dus geen CCA) van 50 meter voor net geen zes tientjes. Daar kan je je geen buil aan vallen. Heel veel dikker zou ik niet gaan, dan wordt het lastig de kabel in de klemterminals van de Onkyo te krigjen. Wil je (veel) meer uitgeven dan zou ik Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6 eens doorlezen. De sky is the limit. Kabels van (tien)duizenden euro's zijn er ook mocht je dat willen.
Bedankt voor de info.

Wil inderdaad betere kabel. Net als bij coax voor televisie, 1 meter C18 of 1 meter C9, maakt elkaar kwa TV kijken niks uit, maar toch heb je liever die C9 met dikke koperen kern.

Prijzen kunnen inderdaad echt hoog zijn, ik was bij Klubbe HiFi winkel, pff echt absurde prijzen voor sommige kabels.

In principe, als je een 18gbit hdmi hebt van 5euro of van 50euro van 1 meter, maakt als goed is niks uit.. de 1tjes en 0lentjes komen gewoon aan. Echter op 10meter, gaat het wel verschil maken of je goedkope of duurdere kabel hebt.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
FeaR schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:42:
[...]

Dus als jij een 480p signaal invoert dan wordt dit zeer klein in het midden van het toestel weergegeven omringd door zwarte randen?
Volgens mij niet, niet wat ik gezien op in iedergeval op youtube filmpjes..

Maar jouw ervaringen zijn anders.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@SuperVeloce, Ik gebruik zelf meestal kabels van Tasker, met name de c288, maar voor jouw toepassing zou je de c275 of c276 kunnen pakken:
- https://www.fritz-events....15mm-zwart-100m-copy.html
- https://www.fritz-events....25mm-zwart-per-meter.html

Prijzen vallen mee met 2,20 de meter, maar ik vermoed dat deze jongens in de evenementen business dan ook een groot deel van hun omzet uit kabels en terminals halen....

Note: Ze hebben ook de C102 2x1,50mm voor omgerekend 1,04 de meter, maar die heeft geen buitenmantel.
- https://www.fritz-events....50mm-rood-zwart-100m.html

[ Voor 19% gewijzigd door MDKlapwijk op 16-06-2020 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
SuperVeloce schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:27:
[...]
Bedankt voor de info.

Wil inderdaad betere kabel. Net als bij coax voor televisie, 1 meter C18 of 1 meter C9, maakt elkaar kwa TV kijken niks uit, maar toch heb je liever die C9 met dikke koperen kern.

Prijzen kunnen inderdaad echt hoog zijn, ik was bij Klubbe HiFi winkel, pff echt absurde prijzen voor sommige kabels.

In principe, als je een 18gbit hdmi hebt van 5euro of van 50euro van 1 meter, maakt als goed is niks uit.. de 1tjes en 0lentjes komen gewoon aan. Echter op 10meter, gaat het wel verschil maken of je goedkope of duurdere kabel hebt.
Duurdere kabel voor je gevoel kopen kan altijd, dat heb ik zelf ook gedaan. Het is ook hobby en dat mag mijns inziens soms gewoon geld kosten. Het is alleen niet nodig een fortuin uit te geven.

HDMI is over langere lengtes is inderdaad soms hit or miss. Maar dan is er nog een verschil tussen een kabel van de Action van €3,95, een iets betere kabel van een (paar) tientje(s) of een exotisch merk van een paar honderd (of duizend) euro.
FlorisVN schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:48:
[...]
Volgens mij niet, niet wat ik gezien op in iedergeval op youtube filmpjes..

Maar jouw ervaringen zijn anders.. ?
Ik heb geen ervaring. Je ziet alleen niet vaak dat een TV een inkomend signaal niet beeldvullend weer geeft en dus geen upscaling heeft / 1:1 pixel mapping toepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
MDKlapwijk schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:51:
@SuperVeloce, Ik gebruik zelf meestal kabels van Tasker, met name de c288, maar voor jouw toepassing zou je de c275 of c276 kunnen pakken:
- https://www.fritz-events....15mm-zwart-100m-copy.html
- https://www.fritz-events....25mm-zwart-per-meter.html

Prijzen vallen mee met 2,20 de meter, maar ik vermoed dat deze jongens in de evenementen business dan ook een groot deel van hun omzet uit kabels en terminals halen....

Note: Ze hebben ook de C102 2x1,50mm voor omgerekend 1,04 de meter, maar die heeft geen buitenmantel.
- https://www.fritz-events....50mm-rood-zwart-100m.html
Ik zag deze:
https://www.kabeldirect.n...5-mm-25m-transparant.html
Is ook OFC zoals FeaR aanraadde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Ik ben geen fan van transparante mantels, die worden geel en vaak ook stug. Ik heb veel liever losse kabel-aders die met talk in de buitenmantel liggen, die zijn en blijven lekker soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:45
MDKlapwijk schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:28:
[...]

Ik ben geen fan van transparante mantels, die worden geel en vaak ook stug. Ik heb veel liever losse kabel-aders die met talk in de buitenmantel liggen, die zijn en blijven lekker soepel.
Ik herken hier niks van. Mijn bekabeling in de huiskamer is voor de hoofdluidsprekers (fronts en center) transparante 4mm monstercable, die is na 20 jaar nog steeds 100% en soepel. Voor de surrounds naamloze 2,5mm transparante ofc snoeren, ook deze zijn nog net als nieuw en net zo soepel.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-08 12:57
beste jbormg,
misschien dat het helpt, ik heb de denon app op PC en zet de audio formaat op automatisch, dan schakelt de Denon vanzelf over van PCM naar DD of Multi-in van elke HDMI input en heb daarmee via de netflix app van de ziggo box altijd van zelf het juiste audio formaat dat bij het programma uitgegeven wordt.

Mijn center van teufel speelt mooi mee in m'n 5in1 surround opstelling. LFE subwoofer gebruik ik niet en kan niet zeggen of je daar een instellingsfout hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbormq
AntoniusDD schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:51:
[...]

beste jbormg,
misschien dat het helpt, ik heb de denon app op PC en zet de audio formaat op automatisch, dan schakelt de Denon vanzelf over van PCM naar DD of Multi-in van elke HDMI input en heb daarmee via de netflix app van de ziggo box altijd van zelf het juiste audio formaat dat bij het programma uitgegeven wordt.

Mijn center van teufel speelt mooi mee in m'n 5in1 surround opstelling. LFE subwoofer gebruik ik niet en kan niet zeggen of je daar een instellingsfout hebt.
Ik ben niet de enige met dat fenomeen. Op internet verscheidene fora met gebruikers die hetzelfde ervaren.
Maar door het volume van de center speaker manueel aan te passen is het wel OK.
Alle input-bronnen op elkaar afgestemd. Ben er blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
klopt het dat de X4700H en X6700H uitkomen ergens in Juli.. ?

En zo ja, is dat dan ook voor de EU (Nederland).. ?

Iets bekend hierover wellicht.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@FlorisVN, hier wat info van andere sites
- https://www.stereonet.co....k-ready-av-receiver-range
- https://www.reddit.com/r/...hdmi_21_lineup_announced/
The website has been updated and it is live!
https://www.denon.com/de-de/shop/avreceiver/avcx6700h (Release in July) 2500 EUR MSRP
https://www.denon.com/de-de/shop/avreceiver/avcx4700h (Release in July) 1500 EUR MSRP
https://www.denon.com/de-de/shop/avreceiver/avcx3700h (Release in August) 1100 EUR MSRP
https://www.denon.com/de-de/shop/avreceiver/avrx2700h (Release in September) 650 EUR MSRP
https://www.denon.com/de-de/shop/avr...r/avrx2700hdab (Release in September) 680 EUR MSRP

[ Voor 18% gewijzigd door MDKlapwijk op 23-06-2020 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Ik ben net overgestapt van een simpele Marantz NR1403 naar de Denon X2500H. Mooie versterker, alles netjes ingesteld en ingeregeld met Audyssy, met Q Acoustics 3050's erop. Spotify klinkt heerlijk erop, lekker vol en toch helder in het hoog.

Alleen Netflix klinkt nogal vlak. Alsof er een 5.1 mix in gaat en dat wordt afgespeeld op alleen de front speakers, ipv een mixdown naar 2.0. Ik mis dus wat in het laag, zeker in vergelijk met Spotify. Vast een instelling die ik over het hoofd zie. Paw Patrol( :) ) klinkt namelijk wel goed vol. Als ik in AVR info kijk in de Denon AVR Remote app zie ik ook dat de input PCM 2.0 is.

Mijn LG C9 hangt middels ARC aan de Denon en staat op Passthrough en bitstream. Ik mis vast ergens een instelling bij de Denon, wie verlost mij?

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jd1987 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:56:
Ik mis vast ergens een instelling bij de Denon, wie verlost mij?
Ken Denon niet zo goed, maar probeer deze instelling eens:
http://manuals.denon.com/AVRX2500H/NA/EN/DRDZSYmaychuip.php

Of selecteer sound mode type Stereo:
http://manuals.denon.com/AVRX2500H/NA/EN/DRDZSYyrtgycpw.php

Kijk ook eens naar je Speaker Config en zet Subwoofer op No (default = Yes) als je die niet hebt (2x QA's 3050?)
http://manuals.denon.com/AVRX2500H/NA/EN/GFNFSYcrpfrlsu.php

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2020 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Thnx voor de tips @Verwijderd !
Heb het opgelost door de HDMI Arc op de tv in te stellen op PCM ipv bitstream. Dan wordt er alleen een stereo signaal doorgegeven :)

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk013
Dag heren, vraagje met een X2600. Zone 2, is het daar ook mogelijk om het geluid af te stellen met audyssey? want het lijkt dat die speakers anders klinken dan de speakers in zone 1.

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk013 op 29-06-2020 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainleduc
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:15
Onlangs heb ik een nieuwe TV (LG C9) aan mijn Denon X1100W receiver gehangen en meteen de woonkamer setting aangepast (lees: TV naar andere kant van de woonkamer). Werkt allemaal mooi via ARC na de oude Samsung TV te hebben vervangen trouwens.

Echter heb ik sinds kort wanneer het onweert buiten dat bij elke flits het geluid een seconde wegvalt. De receiver blijft gewoon aan in die seconde, de TV hapert niet maar soms gewoon paar keer per minuut een stilte, zeer vervelend.

Ik heb een ouder huis met ongeaarde stopcontacten, maar dat heb ik al een tijdje en nu pas doet het geluid vreemd bij onweer.

Weet niet precies of dit het juiste topic is aangezien het de TV kan zijn of de elektriciteit of wellicht een langere coax kabel tov de oude situatie die gevoelig is voor de statische energie? Maar het uit zich in ieder geval in het geluid. Het liefst gooi ik niet al m'n muren open om 1 stopcontact te aarden aangezien alles net is voorzien van nieuwe muurversiering dus ik hoop op een iets eenvoudigere oplossing.

Is er iemand die hier verstand van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

captainleduc schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:14:
Onlangs heb ik een nieuwe TV (LG C9) aan mijn Denon X1100W receiver gehangen en meteen de woonkamer setting aangepast (lees: TV naar andere kant van de woonkamer). Werkt allemaal mooi via ARC na de oude Samsung TV te hebben vervangen trouwens.

Echter heb ik sinds kort wanneer het onweert buiten dat bij elke flits het geluid een seconde wegvalt. De receiver blijft gewoon aan in die seconde, de TV hapert niet maar soms gewoon paar keer per minuut een stilte, zeer vervelend.

Ik heb een ouder huis met ongeaarde stopcontacten, maar dat heb ik al een tijdje en nu pas doet het geluid vreemd bij onweer.

Weet niet precies of dit het juiste topic is aangezien het de TV kan zijn of de elektriciteit of wellicht een langere coax kabel tov de oude situatie die gevoelig is voor de statische energie? Maar het uit zich in ieder geval in het geluid. Het liefst gooi ik niet al m'n muren open om 1 stopcontact te aarden aangezien alles net is voorzien van nieuwe muurversiering dus ik hoop op een iets eenvoudigere oplossing.

Is er iemand die hier verstand van heeft?
Is dit op een interne bron (bd/mediabox/chromecast) of op het externe tv-signaal (Ziggo/KPN/Caiway)? Mijn eerste gedachte is een onderbreking in het 'geluidspoor' van de uitzending?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainleduc
MDKlapwijk schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:51:
[...]

Is dit op een interne bron (bd/mediabox/chromecast) of op het externe tv-signaal (Ziggo/KPN/Caiway)? Mijn eerste gedachte is een onderbreking in het 'geluidspoor' van de uitzending?
Extern TV signaal (Ziggo). Althans tijdens het onweer keek ik steeds TV via Ziggo, ik heb eerlijk gezegd nog niet geprobeerd even naar Netflix te switchen (interne app in TV) tijdens het onweer om een vergelijking te kunnen maken.

Het verschil met vorige situatie is wel dat voorheen er een korte COAX kabel direct naar de TV ging en er nu een kabel van 7 meter tussen zit, via de radiator om deze een beetje te verstoppen.

Jouw gedachte zou dus kunnen maar ik vraag me dan af of die statische energie alleen de audio dan kan verstoren op de coax en niet de video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@captainleduc, het kan zo maar zijn dat de storing ontstaat op het moment dat Ziggo het signaal binnen krijgt, dus voordat het als digitaal signaal naar je decoder wordt gestuurd. Als het de kabel in huis zou zijn, zou je de gebruikelijke blokken/happeringen in het beeld ook verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainleduc
MDKlapwijk schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:01:
@captainleduc, het kan zo maar zijn dat de storing ontstaat op het moment dat Ziggo het signaal binnen krijgt, dus voordat het als digitaal signaal naar je decoder wordt gestuurd. Als het de kabel in huis zou zijn, zou je de gebruikelijke blokken/happeringen in het beeld ook verwachten...
Ik twijfel of het echt bij Ziggo ligt, heb hier namelijk nooit eerder problemen mee gehad. Ik kijk via CI+ Module dus ook een schakel minder in het proces.

Wat ik ook onlangs merkte is dat wanneer ik een lamp aan doe in de kamer er naast (zelfde groep) er ook een seconde geluid wegvalt dus eea lijkt misschien toch met de elektriciteit te maken. Zijn er geen speciale stekkerblokken die spanningsverschillen kunnen wegfilteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als het aarding is kun je natuurlijk ook testen met een verlengsnoer naar een geaard stopcontact en dan naar je TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
De Denon x3400 is weer terug van reparatie, het geluid over hdmi werkt weer.
2 weken de tv speakers moeten gebruiken, niet erg geweldig als je 5.1.2 atmos gewend geworden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Goofy1978 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:21:
De Denon x3400 is weer terug van reparatie, het geluid over hdmi werkt weer.
2 weken de tv speakers moeten gebruiken, niet erg geweldig als je 5.1.2 atmos gewend geworden bent.
Is ie bij Denon gerepareerd? Da's best snel, 2 weken! :) Kan me voorstellen dat dat ff slikken was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
@Hulliee ik heb hem terug naar coolblue gestuurd, en hun verder naar een reparateur ik denk denon zelf idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Gisteren is mijn Onkyo SR508 overleden: hij geeft het inkomend HDMI-signaal niet meer door naar de tv.

Direct een goede reden om een Denon x2600 te bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
De denon x3400 is sinds maandag terug van reparatie, had ik vanavond weer hetzelfde probleem.
Geen geluid over de hdmi ingangen enkel beeld.
Ik heb een hard reset gedaan en gelijk de nieuwe firmware erop, de instellingen had ik op usb gezet dat is wel handig.
Nu werkt het weer misschien toch de firmware waar problemen mee waren, stond pas in een nieuwsbericht op hardwareinfo.
Hebben meer mensen problemen met de firmware op een x400 model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Goofy1978 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:23:
...misschien toch de firmware waar problemen mee waren, stond pas in een nieuwsbericht op hardwareinfo.
Dat issue was toch puur netwerkfunctionaliteit? Dit klinkt als een losstaand issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
FeaR schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:05:
[...]

Dat issue was toch puur netwerkfunctionaliteit? Dit klinkt als een losstaand issue.
Ja dat is waar het lijkt me meer een defect hdmi board.
Maar dat gaat niet weer werken na een reset natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Goofy1978 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:08:
[...]
Ja dat is waar het lijkt me meer een defect hdmi board.
Maar dat gaat niet weer werken na een reset natuurlijk.
Daar zou ik ook naar neigen. Zeker omdat het behoorlijk overeenkomsten heeft met de issues die Onkyo tijden gehad heeft. Dat was ook lang niet altijd dat er helemaal niets meer door werd gegeven, soms was dat ook 50-50. Maar inderdaad, een reset waarna het board het weer doet is wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
FeaR schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:14:
[...]

Daar zou ik ook naar neigen. Zeker omdat het behoorlijk overeenkomsten heeft met de issues die Onkyo tijden gehad heeft. Dat was ook lang niet altijd dat er helemaal niets meer door werd gegeven, soms was dat ook 50-50. Maar inderdaad, een reset waarna het board het weer doet is wel apart.
Ja idd mn vorige x2200 had hetzelfde na een hard reset bleef het probleem wel.
Ik neig erg naar yamaha ik ervaar teveel problemen met denon persoonlijk.
Kost in dezelfde klasse wel een pak duurder en zakken niet in prijs ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
Goofy1978 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:24:
[...]

Ja idd mn vorige x2200 had hetzelfde na een hard reset bleef het probleem wel.
Ik neig erg naar yamaha ik ervaar teveel problemen met denon persoonlijk.
Kost in dezelfde klasse wel een pak duurder en zakken niet in prijs ook.
hmm, klinkt niet goed.

Ik wil graag een AVR X4700H gaan kopen, toch maar niet doen vanwege al deze HDMI bord problemen.. ?
Ik wil een goede betrouwbare AVR reciever, welke ik jaren mee vooruit kan nam.
:'(

[ Voor 7% gewijzigd door FlorisVN op 03-07-2020 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
@FlorisVN enkel op mijn ervaring moet je niet beslissen kijk dan op meer forums.
Het is wel mooi spul en elk merk heeft hdmi boards die stuk kunnen.
Ik zou wel 3 jaar extra garantie bijkopen voor een paar tientjes, scheelt wat gezeik als eender welk merk stuk gaat na 4.5 jaar.
Ik heb ook totaal 5 jaar garantie via coolblue.
Toen ik de x3400 kocht vergeleek ik hem met een yamaha 880 receiver die had veel minder watts per kanaal in 5.1 en de preouts waren niet zo goed.
En de yamaha was 300 euro duurder en was het munu van een denon gewend.

[ Voor 56% gewijzigd door Goofy1978 op 03-07-2020 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:13
De 4X00+ modellen worden meestal met andere materialen gebouwd. Dus als je een 4700 wil kopen dan zal je wel goed zitten. Weet niet zeker of het bij alle modellen is, maar onder de 4X00 modellen worden niet in Japan gemaakt en die en erboven wel. Schijnt een groot verschil te maken in het risico van defecte HDMI boards.

[ Voor 13% gewijzigd door Koldur op 03-07-2020 20:42 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
De 4x00 zijn ook made in vietnam denk de 6x00 zelfs nog maar weet het niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk013
Luuk013 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:42:
Dag heren, vraagje met een X2600. Zone 2, is het daar ook mogelijk om het geluid af te stellen met audyssey? want het lijkt dat die speakers anders klinken dan de speakers in zone 1.
Ik quote mezelf omdat ik de oorzaak gevonden heb. Heb alle instellingen geprobeerd, niets werkte. Vervolgens op aanraden van hifi klubben gereset met de knoppen en alles op nieuw ingesteld via de setup en alles werkt nu zoals je verwacht. Had allereerst om te testen als op surround ingesteld en daarna alles met de hand aangepast en de audyssey setup doorlopen. Blijkbaar is het beste om de versterker te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scanniexxl
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 04-02 21:59
Ik heb een AVR-X1300. Tv aangesloten via hdmi.

Ik loop tegen de beperking aan dat geen instellingen kan wijzigen aan de versterker als ik tv kijk. En dus het tv geluid wil afstellen.

Bij het oproepen van setup gaat de versterker van het tv signaal af. Is daar een mogelijkheid voor?

Ook zou ik graag willen zien welke dolby setting er afgespeeld wordt, maar op het display van de versterker is dat niet te lezen. Deze zit verscholen in een kast. Het lukt me niet om dit te laten zien over het tv beeld.

Moet ik de tv anders aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Scanniexxl schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:45:
Ik heb een AVR-X1300. Tv aangesloten via hdmi.

Ik loop tegen de beperking aan dat geen instellingen kan wijzigen aan de versterker als ik tv kijk. En dus het tv geluid wil afstellen.

Bij het oproepen van setup gaat de versterker van het tv signaal af. Is daar een mogelijkheid voor?

Ook zou ik graag willen zien welke dolby setting er afgespeeld wordt, maar op het display van de versterker is dat niet te lezen. Deze zit verscholen in een kast. Het lukt me niet om dit te laten zien over het tv beeld.

Moet ik de tv anders aansluiten?
Ik heb dezelfde "beperkingen" met mijn oudere Denon. Het is mij niet bekend of de set-up als overlay wordt getoond over het inkomende signaal bij de nieuwere series. Hier komt met bijvoorbeeld een setting als Audio Delay het inkomende signaal weer op beeld om dat goed af te kunnen stellen.

Betreffende het zien van wat de in- dan wel output is, de nieuwere series hebben een overlay met precies die informatie. Dan krijg je bijvoorbeeld zoiets (al is deze screenshot van Marantz). Ik heb daar geen last van omdat mijn receiver in het zicht staat. De app laat het volgens mij ook niet zien. Ik kan het wel opgeroepen in het menu maar dan heb je, wederom, geen beeld van wat getoond wordt van de bron.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 05-07-2020 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scanniexxl
Dat is precies hetgeen ik bedoel. Nog lastiger is dat het tv beeld en dus niet meer aanwezig is als je het wilt instellen. Anders aansluiten misschien een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scanniexxl schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:44:
Dat is precies hetgeen ik bedoel. Nog lastiger is dat het tv beeld en dus niet meer aanwezig is als je het wilt instellen. Anders aansluiten misschien een optie?
Ik heb hetzelfde op mijn Onkyo. Ik kan via het display van de AVR ook door het setup-menu navigeren. Is wat lastiger, maar wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scanniexxl
Het is niet mogelijk om via het display de instellingen te doen.
Zodra je in het setup menu zit schakelt de AVR het beeld en het geluid van het inkomende tv signaal via HDMI uit.
Zonder geluid is het lastig in te stellen....
Dat moet toch anders kunnen zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk013
Scanniexxl schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:45:
Het is niet mogelijk om via het display de instellingen te doen.
Zodra je in het setup menu zit schakelt de AVR het beeld en het geluid van het inkomende tv signaal via HDMI uit.
Zonder geluid is het lastig in te stellen....
Dat moet toch anders kunnen zou je zeggen.
Ik heb het op een of andere manier wel voorelkaar gekregen waardoor ik het met een youtube filmpje kon doen. Uiteindelijk allemaal zitten k*tten met afstelling en om het geluid in zone 1 en 2 syncroon te laten kopen een hard reset gedaan en hele setup doorlopen en nu is het zelfs op 0 ms met lipsync goed😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

Misschien vraag ik een hele domme vraag, maar ik heb dus een denon 2600h nu staat hij ingesteld op Dolby Height Virtualization,
maar waar moet ik de instellingen van de speakers dan op zetten? Zone 2? of moet ik hem instellen dat ik wel Atmos speakers heb. Heb een 5.1 opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:27

Argarath

MasterBlaster

agaam schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:24:
Misschien vraag ik een hele domme vraag, maar ik heb dus een denon 2600h nu staat hij ingesteld op Dolby Height Virtualization,
maar waar moet ik de instellingen van de speakers dan op zetten? Zone 2? of moet ik hem instellen dat ik wel Atmos speakers heb. Heb een 5.1 opstelling.
Bij een 5.1 opstelling is dit toch prima? DHV “doet alsof” je Dolby Atmos hoogte speakers hebt, en dat wil je denk ik ook, want je hebt ze niet.

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
agaam schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:24:
Waar kan je allemaal uit kiezen? De handleiding laat niets zien over "Dolby Height Virtualization" maar aangezien die optie met een update toe is gevoegd kan ik daar inkomen. Lijkt me namelijk dat je een dergelijke setting wel uit moet kunnen zetten, ik heb het zelf nooit zo op nagebootste kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

FeaR schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 00:39:
[...]

Waar kan je allemaal uit kiezen? De handleiding laat niets zien over "Dolby Height Virtualization" maar aangezien die optie met een update toe is gevoegd kan ik daar inkomen. Lijkt me namelijk dat je een dergelijke setting wel uit moet kunnen zetten, ik heb het zelf nooit zo op nagebootste kanalen.
Ja klopt je kunt het ook uit zetten, als je iets afspeelt met Atmos wordt de link Height Virtualization in de instelling zichtbaar, en je hoort zeker verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
FeaR schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 00:39:
[...]

Is die functie er op de Denon avr-s750h ook uitgerold?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Rohit schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:25:
[...]

Is die functie er op de Denon avr-s750h ook uitgerold?
Vanaf versie s750h heeft hij dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitteG
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-07-2020
Goedemorgen samen,

Ik heb een X2600H in een dolby atmos opstelling aangesloten.

Is het mogelijk om alleen muziek af te spelen via de plafond speakers?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Kan iemand mij vertellen of de X2600H ook 4K @ 60Hz ondersteunt?
Op de Denon website (handleiding) zie ik aleen 4K @ 30/25/24 Hz staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Fireshade schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:30:
Kan iemand mij vertellen of de X2600H ook 4K @ 60Hz ondersteunt?
Op de Denon website (handleiding) zie ik aleen 4K @ 30/25/24 Hz staan.
Zit je niet naar het kopje "scaling" te kijken? Je moet naar "4K doorvoer" kijken. 4K @ 60Hz moet gewoon lukken met die receiver.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 10-07-2020 12:43 ]

Pagina: 1 ... 75 ... 100 Laatste