Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

FeaR schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:42:
[...]

Zit je niet naar het kopje "scaling" te kijken? Je moet naar "4K doorvoer" kijken. 4K @ 60Hz moet gewoon lukken met die receiver.
Yes, thanks! Ik zie het.
Ik kon me het al niet voorstellen bij zo'n moderne receiver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:32
http://manuals.denon.com/AVRX2600H/NA/EN/DRDZSYzvebvotm.php

4K Signal Format
Set the format of the 4K signal played back by this unit.
Standard (Default): Select if your TV and playback devices support standard 4K 60p 4:2:0 8 bit video signals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:29
Fireshade schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:30:
Kan iemand mij vertellen of de X2600H ook 4K @ 60Hz ondersteunt?
Op de Denon website (handleiding) zie ik aleen 4K @ 30/25/24 Hz staan.
2600H kan niet verder dan 4K 30/25/24 Hz .
Dan moet je upgraden of een losse upscaler gebruiken.

Ik heb zelf mijn 2600H een paar maanden geleden ook geretourneerd, mede vanwege deze reden.
Ik ga de X4700H kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
X2400H heeft plotseling geen netwerk meer.
Hij weigert DHCP op AAN te zetten, spring weer terug naar UIT. Hij weigert Bedraad netwerk, springt terug naar WiFi, maar WiFi werkt ook niet.
Telkens vraagt hij om een netwerkkabel in het apparaat te steken.

Handmatig invoeren bedraad of WiFi werkt niet.
Al mijn andere 12 apparaten in het netwerk werken prima. Alleen de Denon niet.
Kabels verwisseld, maakt niets uit.
Kabel rechtstreeks op Ziggo modem of Router maakt ook geen verschil.
Hij ziet geen netwerk.
AVR gereset, Voeding eraf en erop, zelfs fabrieksinstellingen geinitialiseerd. Niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

SjigEd schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:36:
http://manuals.denon.com/AVRX2600H/NA/EN/DRDZSYzvebvotm.php

4K Signal Format
Set the format of the 4K signal played back by this unit.
Standard (Default): Select if your TV and playback devices support standard 4K 60p 4:2:0 8 bit video signals.
Het complete plaatje :)
RGB / YCbCr 4:2:0 - 8 (standaard), 10,12 bits (enhanced)
RGB / YCbCr 4:4:4 - 8 bits (enhanced)
RGB / YCbCr 4:2:2 - 12 bits (enhanced)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

FlorisVN schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:58:
[...]

2600H kan niet verder dan 4K 30/25/24 Hz .
Dan moet je upgraden of een losse upscaler gebruiken.

Ik heb zelf mijn 2600H een paar maanden geleden ook geretourneerd, mede vanwege deze reden.
Ik ga de X4700H kopen.
Wat een beest, en duur :X
Maar je TV kan toch ook prima upscalen?

Bij mij is het verhaal dat mijn oude receiver tot 4K @30 Hz ging, en dan wilde de Xbox geen 4K aan de receiver doorgeven. Daarvoor eist de Xbox 60Hz of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Netwerk Reset procedure van Denon;

1. Druk op Power Button om het toestel aan te zetten.
2. Stel SOURCE SELECT in om “HEOS Music” te selecteren.

Hier gaat het al mis, in het display verschijnt "Assigning"

3. Houdt TUNER PRESET CH + en ZONE2 ON/OFF van het hoofdapparaat minstens 3 seconden samen ingedrukt.

Indrukken heeft geen effect, blijft op Assigning staan. In beeld het oneindige zoekwiel met "Even geduld".

4. Neem uw vingers van de twee knoppen wanneer “Network Reset...” verschijnt op het display.
5. “Completed” wordt op het display getoond wanneer reset voltooid is.

http://manuals.denon.com/AVRX2400H/EU/NL/DRDZSYwdotxfgr.php

[ Voor 7% gewijzigd door PCan op 11-07-2020 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dank voor het delen. Hou er wel rekening mee dat die procedure per apparaat kan verschillen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Ja, dus? Dit is de procedure als beschreven door Denon voor de X2400H.
Wat ik ook probeer, het werkt gewoon niet. Hij ziet geen netwerk. Geen draadloos of bedraad netwerk.
Ik vermoed dat het netwerkprint defect is, maar waar vindt ik die en kan ik die (laten-) vervangen of zoiets?
Kortom wat kan ik doen om het netwerk te herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
Fireshade schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:14:
[...]

Wat een beest, en duur :X
Maar je TV kan toch ook prima upscalen?

Bij mij is het verhaal dat mijn oude receiver tot 4K @30 Hz ging, en dan wilde de Xbox geen 4K aan de receiver doorgeven. Daarvoor eist de Xbox 60Hz of hoger.
dat klopt, echter mijn huidige TV kan dit niet.
Tevens kan de X4700H ook composite alsmede component bronnen nog aan, wat ik wel leuk vind ;)

Audio kwaliteit schijnt ook een stuk beter te zijn vanaf de X4000 serie en hoger, wat ik zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

FlorisVN schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:59:
[...]

dat klopt, echter mijn huidige TV kan dit niet.
Tevens kan de X4700H ook composite alsmede component bronnen nog aan, wat ik wel leuk vind ;)

Audio kwaliteit schijnt ook een stuk beter te zijn vanaf de X4000 serie en hoger, wat ik zo lees.
Wat nu de 4000 serie is niet meer. Je moet nu echt al in de 6000 serie zitten voor betere componenten. Met bijvoorbeeld de 430x was het wel zo. Kijk gewoon naar de sticker achterop, made in Japan is wat je daar wil zien.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
|sWORDs| schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:17:
[...]

Wat nu de 4000 serie is niet meer. Je moet nu echt al in de 6000 serie zitten voor betere componenten. Met bijvoorbeeld de 430x was het wel zo. Kijk gewoon naar de sticker achterop, made in Japan is wat je daar wil zien.
hmm ok, vreemd ik zie echter op de achterkant van de X4300H ook made in vietnam, alsmede op de 4500 en 4700.

Maar hoe dan ook, alles niet van made in Japan, is dus eigenlijk toch af te raden.. ? :?
Dan moet ik ff doorsparen voor de X6700H dan.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

FlorisVN schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:24:
[...]

hmm ok, vreemd ik zie echter op de achterkant van de X4300H ook made in vietnam, alsmede op de 4500 en 4700.

Maar hoe dan ook, alles niet van made in Japan, is dus eigenlijk toch af te raden.. ? :?
Ik had het over 4306, 4308, etc. Nog eerder was dat de 38xx reeks.
En afraden gaat erg ver, er is niet veel mis met de versterkers uit China/Vietnam.

[ Voor 3% gewijzigd door |sWORDs| op 11-07-2020 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27
FlorisVN schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:24:
[...]
Mijns inziens niet. Waarom zou je al dat geld uitgeven aan opties op een receiver die je toch niet gebruikt alleen omdat er dan "Made in Japan" op staat? Een upgrade van Audyssey XT naar XT32 kan ik nog inkomen dat je daar een hogere serie voor koopt. Mis je ingangen of uitgangen op lagere series is dat ook een reden om een hogere serie te halen. Verder zijn er naar mijn mening geen argumenten om dat te doen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

FeaR schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:32:
[...]

Mijns inziens niet. Waarom zou je al dat geld uitgeven aan opties op een receiver die je toch niet gebruikt alleen omdat er dan "Made in Japan" op staat? Een upgrade van Audyssey XT naar XT32 kan ik nog inkomen dat je daar een hogere serie voor koopt. Mis je ingangen of uitgangen op lagere series is dat ook een reden om een hogere serie te halen. Verder zijn er naar mijn mening geen argumenten om dat te doen.
Afraden gaat ook ver, maar zeggen dat er geen verdere argumenten zijn ook. Feit blijft dat de niet made in Japan versterkers veel vaker in de beveiliging schieten bij luid spelen op lastig aan te sturen speakers (lage dips). De stroomvoorziening is dus niet gelijkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
|sWORDs| schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:34:
[...]
Afraden gaat ook ver, maar zeggen dat er geen verdere argumenten zijn ook. Feit blijft dat de niet made in Japan versterkers veel vaker in de beveiliging schieten bij luid spelen op lastig aan te sturen speakers (lage dips). De stroomvoorziening is dus niet gelijkwaardig.
Heb je daar een bron van? Als het waar zijn dan vraag ik me nog steeds af hoe reëel het argument is. De hedendaagse speakers zitten behoorlijk hoog in de gevoeligheid waardoor een eventuele dip in weerstand al snel niets of zeer weinig meer uit maakt. Grenzen opzoeken zal altijd een argument blijven maar dan ben ik van mening dat je niet naar Home Cinema/HiFi moet kijken als dat je doel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

FeaR schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:45:
[...]

Heb je daar een bron van? Als het waar zijn dan vraag ik me nog steeds af hoe reëel het argument is. De hedendaagse speakers zitten behoorlijk hoog in de gevoeligheid waardoor een eventuele dip in weerstand al snel niets of zeer weinig meer uit maakt. Grenzen opzoeken zal altijd een argument blijven maar dan ben ik van mening dat je niet naar Home Cinema/HiFi moet kijken als dat je doel is.
Zal binnenkort even wat voorbeelden zoeken, maar de forums staan er vol mee. Bij 8 Ohm speakers nooit een probleem, maar bij aardig wat 4 en sommige 6 Ohm speakers wel.

Denon zelf:
Please note that the minimum impedance (across the entire frequency spectrum) should not fall below a value of 3.2 Ohms.

[ Voor 9% gewijzigd door |sWORDs| op 11-07-2020 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
|sWORDs| schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:42:
[...]
Denon zelf:
Please note that the minimum impedance (across the entire frequency spectrum) should not fall below a value of 3.2 Ohms.
Elke handleiding staat vol met dat soort waarschuwingen. Niet alleen van maximale waardes betreffende weerstand (al in dit geval dan minimale) maar ook over vrije ruimte omdat het device zijn warme lucht kwijt moet kunnen. Er zijn zeker grenzen aan apparatuur maar die liggen over het algemeen verder dan wat de fabrikant stelt. Daarbij heb je ook nog het gebruik. Natuurlijk gaat die Denon (en een AVC-X8500 ook niet) het niet trekken als ik daar een paar Apogee Scintilla (1 Ohm en 73 dB/m) aan koppel en verwacht ze te gebruiken bij een feestje in de buitenlucht met 25 man. Daar zit ook een heel groot gebied: normaal gebruik en het opzoeken van eventuele grenzen. Over het algemeen zit je binnen niet tegen de 100 dB aan en dat gecombineerd met de hedendaagse speakers moet eigenlijk geen probleem zijn.

Edit:
Waarbij een term als "8 Ohm-speaker" ook gevaarlijk is. Er zijn speakers die nominaal 8 Ohm zijn maar verder dippen dan een nominaal 4 Ohm speaker. Helaas geven echter maar weinig fabrikanten alle waardes op.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 11-07-2020 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch jammer om hier te lezen dat er best wel veel gedoe is met de hardware en de software van de huidige HT receivers. Niet alleen Denon, maar ook andere merken hebben hier last van en geven gebruikers best wel frustraties, zo te lezen.

Voor mij een reden geweest om van HT weer naar (ouderwets?) stereo te gaan. Werkt altijd en klinkt super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCan
Inmiddels al weer zo'n 25 minuten in de stand "Network Reset".

Waarin hij ineens wel ging direct na keuze [4 Heos Muziek] en dan tegelijk [Tuner preset ch +] & [ Zone 2 on/off] 3 seconden tegelijk indrukken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/er7eg0K4tJcWtLX7GjJLGuRRl-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gpF6J4nNA4BWddkTC5cY88AU.jpg?f=fotoalbum_large

Dat hielp niet.
Maar dit wel: https://denon-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/7264 :)
FW teruggezet naar originele FW en vervolgens alles opnieuw ingesteld.
Na enige tijd streamde hij weer muziek over het netwerk.
Zat het toch in de software.

[ Voor 17% gewijzigd door PCan op 11-07-2020 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Fijn dat het gefixt is. Ik kan je trouwens iig adviseren om met een vast IP te werken (buiten de DHCP range) en bekabeld aan te sluiten. Wil nog wel eens vage klachten schelen.

Andere tip voor de volgende keer: de US versie van denon custhelp is uitgebreider :)

Iemand trouwens enig idee of ik op mijn AVR2311 een soort van equalizer aan kan sluiten, of een cassettedeck met weergave en opnamefunctie?
Heb op zolder een Pioneer EX9000 dynamische expander staan die ik van de week gefixt heb en wat dat met het geluid doet is onvoorstelbaar. Dus ik wil eens kijken of ik zoiets op mijn AVR beneden ook aan kan sluiten.
Denk dat ik het antwoord wel weet (bron analoog uitsturen, door de EX9000 heen en dan analoog naar de receiver want dat kan sowieso), maar toch benieuwd of er mensen met andere inzichten zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik heb hier een X2000 staan. Nu is mijn tv stuk gegaan en komt er een 4K model voor terug. Nu doet de x2000 4k passthrough, maar weet iemand of dan het signaal van de mibox3 4k doet bijv. met netflix? Ik lees namelijk ook dat de hdmi 1.4 poorten voor een beperking zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
jongetje schreef op zondag 12 juli 2020 @ 16:30:
Ik heb hier een X2000 staan. Nu is mijn tv stuk gegaan en komt er een 4K model voor terug. Nu doet de x2000 4k passthrough, maar weet iemand of dan het signaal van de mibox3 4k doet bijv. met netflix? Ik lees namelijk ook dat de hdmi 1.4 poorten voor een beperking zorgen.
Je zal geen dingen als HDR hebben, gebrek aan HDCP 2.2. Tevens zit je met HDMI 1.4 op een max van 30 Hz met 4K beeld waar je met HDMI 2.0 op 60 Hz zit. Denon geeft zelf enkele tips maar ik zou 4K bronnen rechtstreeks op de TV aansluiten of een nieuwe receiver halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:53
Nieuwe TV aangeschaft LG OLED 55C, dus ik dacht eenvoudig de AVR 2113 aansluiten met de bestaande HDMI kabels, kabels lekker in de Denon laten zitten en de HDMI kabels op de LG.
Helaas toch een beetje moeten schuiven in de kast met de Denon, Nvidia Shield TV gaf opeens een paars beeld.
Verschillende HDMI uitgangen getest op de Denon of geen beeld of een paars beeld, HDMI board naar de knoppen?
Vreemde is wel dat de HDMI In (ARC) op de Denon nog wel werkt of is deze een aparte HDMI aansluiting los van de overige HDMI aansluitingen.
Alle HDMI aansluitingen (KPN decoder, Nvidia Shield TV als test rechtstreeks op de tv aangesloten en het werkt als een speer.
Mis mijn surround geluid over mijn 5.1 opstelling, is een optische kabel een (tijdelijke) oplossing?
Alle rand apparatuur rechtstreeks op de TV aansluiten, optische kabel van TV naar de Denon, heb ik dan mijn surround weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Nou, de TV staat inmiddels. Dat 4K passthrough vergeet ik maar, dat werkt natuurlijk niet (goed).

Maarrrr nu doet die TV met Netflix, videoland etc. allemaal netjes via apps waardoor ik UHD kan kijken. Nu heb ik mijn Denon (X2000) aangesloten op die eARC poort. TV ziet dat netjes en werkte ook even, totdat ik van app of bron verander stopt dat weer. Wat ik wil:
- Als ik via de HDMI bron kijk wil ik het geluid over de speakers of via de Denon (waar het doorheen gaat)
- Als ik via een app kijk moet het geluid via de Denon (via ARC).

Heeft er iemand de oplossing, of is de ARC implementatie gewoon erg onstabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:38

JME

zeg maar Jamie

X2000 met Spotify Direct vanaf iOS: meer mensen last van dat het verschil tussen de volumestappen best groot is? Dus dat bij bediening met de fysieke volumeknoppen van het iDecice standje X amper hoorbaar is en standje X+1 al te hard voor aangename muzak? Ik moet altijd naar de receiver lopen (jaja, puf hijg) om een prettige tussenstand te kiezen. Is daar iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:26
JME schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:50:
X2000 met Spotify Direct vanaf iOS: meer mensen last van dat het verschil tussen de volumestappen best groot is? Dus dat bij bediening met de fysieke volumeknoppen van het iDecice standje X amper hoorbaar is en standje X+1 al te hard voor aangename muzak? Ik moet altijd naar de receiver lopen (jaja, puf hijg) om een prettige tussenstand te kiezen. Is daar iets aan te doen?
Ik heb hetzelfde met de X3100. Enige wat ik kan bedenken is dat je de volumeaanpassingen van de hele receiver anders instelt. Kan je ergens in het setupmenu doen. Misschien dat dat helpt. Zelf nooit geprobeerd.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Laatst online: 22-09 14:49

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@JME, dat is met Android op de 8500 ook wel, maar je kan dan toch het volume via de app/api/web van denon zelf regelen?

Wat bij mij het issue is is dat de spotify app bij optstarten het volume op 50% zet en dat is niet heel prettig...

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:26
MDKlapwijk schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:27:
@JME, dat is met Android op de 8500 ook wel, maar je kan dan toch het volume via de app/api/web van denon zelf regelen?
Op de 3100 is die al heel spartaans (app is zwaar verouderd, web werkt maar ook erg traag), dus ik vraag me af hoe dat werkt op de 2000 :)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Laatst online: 18:38

JME

zeg maar Jamie

Sluuz schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:18:
[...]

Ik heb hetzelfde met de X3100. Enige wat ik kan bedenken is dat je de volumeaanpassingen van de hele receiver anders instelt. Kan je ergens in het setupmenu doen. Misschien dat dat helpt. Zelf nooit geprobeerd.
Zal eens kijken, op zich geen gek idee!
MDKlapwijk schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:27:

Wat bij mij het issue is is dat de spotify app bij optstarten het volume op 50% zet en dat is niet heel prettig...
Dat laatste doet ie soms, niet structureel. Dat eerste is voor mij geen optie, dan moet ik twee apps door elkaar gebruiken en daar heb ik eigenlijk gewoon geen zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
Sinds kort werken de google commando's niet meer op mijn S750.. iemand ook problemen daarmee of toevallig een oplossing? Hij is bekabeld en heeft internet want internetradio werkt wel.. aantal weken geleden kon ik hem nog aan/uit zetten en volume aanpassen..

edit:
gisteren via de app een update uitgevoerd op de Denon, nu lijkt het weer te werken alleen krijg ik het volume niet omhoog.. wel omlaag, en aan/uit..

[ Voor 23% gewijzigd door Rohit op 20-07-2020 10:29 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Heb sinds dit weekend de Denon AVR3805 in gebruik, mijn kennis in audio apparatuur is laag.
Nu ben ik al een aantal uurtjes bezig met het instellen er van, heb een 5.1 test bestand gebruikt, hier werden enkel de fronts en center aangesproken, de surround deel werd ook door de fronts gedaan. waar nu mijn twijfel zit, is het test bestand ruk of heb ik hem verkeert ingesteld?

Uiteindelijk gestopt met het instellen er van en maar TV gaan kijken (Youtube dan...)
Hier viel mij het op dat de achtergrond music wel op de surround speaker terecht kwam, conclusie, versterker is goed aangesloten. (en dat terwijl Youtube 2.0 doet)
toch weer even verder met de instellingen, Dit maal met een dolby video (van hun website afgehaald) Versterker schakelt vanzelf over naar Dolby modus en klinkt hier dik prima..

Wat nu eigenlijk mijn vraag is, wat doet dat Auto setup (met de denon DMS 305 microfoon)?
is dit puur voor EQ/dsp, of doet dit nog meer?
(de betreffende microfoon heb ik niet, anders had ik het uitgevoerd)

apparatuur:
Vero4K+ verbonden via Toslink, audio instellingen op 'Passthrough'
Speakers: 2x front, 1x center, 2x boekenplank speakers naast de bank
speakers aangesloten op: fronts, center en surround A
versterker modus staat momenteel op DTS Neo (en Dolby pl2)

[ Voor 85% gewijzigd door geenwindows op 27-07-2020 09:03 ]

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:36
DTS Neo en Dolby Pro Logic II zijn beiden algoritmen om een surround signaal van een stereo signaal te maken. Ik zou verwachten dat je versterker op "Multichannel" zou springen wanneer er een 5.1 signaal gedetecteerd wordt, tenzij je het zelf overruled hebt, voor zover mogelijk.

Misschien heeft het apparaat waarmee je je 5.1 testbestand hebt afgespeeld het signaal gedownsampled naar stereo en dat vervolgens naar je AVR doorgestuurd?

De microfoon en de setup zouden dus voor de room-correctie setup moeten zijn. Het systeem zal testsignalen uitsturen en meet dan met de microfoon waar correctie nodig is om een beter / natuurlijker geluid te krijgen. Zeker de moeite waard om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
de versterker schakelt over naar PCM stereo en PCM stereo 5channel.
Kodi stuurde dus niet alles zomaar door (ondanks "passthough"), wat zitten rommelen in de instellingen van Kodi en nu schakelt de denon over naar multi-channel. (linkerzijde van scherm weergeeft dan de active speaker aansluitingen)
de betreffende testbestand had aac, dit stuurde kodi dus niet zomaar door.
de surround instellingen de de versterker staan gewoon op "standaard". (geen idee of ik de input kan overrulen)

Ik moet dan maar eens op zoek gaan de de microfoon, baad het niet dan schaad het niet ;)

[ Voor 7% gewijzigd door geenwindows op 27-07-2020 13:49 ]

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Heb de X2400H en dus "maar" 2 plafondspeaker kanalen beschikbaar. (5.1.2 TM of TF).

Ik heb 1 Dali Alteco op de TFR positie aan het plafond geschroefd.

Logischerwijs zou ik dan de 2e op de TFL positie plaatsen, maar ben gaan twijfelen.
Soms komen geluiden van achter uit over je hoofd en soms van voren af.
Dus om met deze beperkte installatie een optimale Atmos verdeling te krijgen zou ik de 2e op de TFM, of zelfs verder naar achteren kunnen plaatsen? (diagonaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 15:08
JME schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:50:
X3000 hier met Spotify connect heeft hetzelfde euvel. Heb 'm nu zo ingesteld dat het 'default' volumenivo niet op 'laatste' blijft staan, maar gewoon hard op een aantal db's wat voor de meeste achtergrondmuziek niet te storend is. Ben benieuwd naar betere oplossingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:26
Misschien volume controle doen via de HEOS app? Die gaat met stapjes van 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compircom
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23-02 07:43
Goedenavond, sinds een aantal dagen ben ik in het bezit van een Denon AVR-X2600H. Aangezien daar Heos Multiroom op zit ging ik er vanuit dat ik de Denon dsw-1h subwoofer draadloos kan aansluiten. Echter lijkt dit niet te gaan. Klopt het dat er eerst een Heos soundbar aangesloten moet worden op die AVR voordat die subwoofer werkt? Wat is de toegevoegde waarde van Heos Multiroom in de AVR als die niet kan communiceren met andere Heos apparaten? Voorlopig maar een 3,5mm jack naar tulp aangesloten tussen subwoofer en de AVR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 22:30
Compircom schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 23:57:
Goedenavond, sinds een aantal dagen ben ik in het bezit van een Denon AVR-X2600H. Aangezien daar Heos Multiroom op zit ging ik er vanuit dat ik de Denon dsw-1h subwoofer draadloos kan aansluiten. Echter lijkt dit niet te gaan. Klopt het dat er eerst een Heos soundbar aangesloten moet worden op die AVR voordat die subwoofer werkt? Wat is de toegevoegde waarde van Heos Multiroom in de AVR als die niet kan communiceren met andere Heos apparaten? Voorlopig maar een 3,5mm jack naar tulp aangesloten tussen subwoofer en de AVR.
HEOS Multiroom is het muziekstreaming platform van Denon/Marantz. Je kunt daarmee door de verschillende zones van je huis heen muzieksystemen (bijv. een AVR of een all-in-one zoals een Denon Home 350) plaatsen en zo in je hele huis muziek luisteren.

De Denon AV surroundversterkers ondersteunen geen draadloze speakers.

Voor het geld van de DSW-1H kun je een betere bedrade subwoofer kopen. Denk aan modellen van REL, B&W, SVS, DALI.

Uiteindelijk levert dat meer luisterplezier op, denk ik. En daar heb je zo'n surroundversterker ook voor:)

[ Voor 6% gewijzigd door christiaans op 30-08-2020 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:05
Als het goed is krijg ik deze week mijn Denon X2700H receiver binnen, dit wordt mijn eerste Denon receiver.
Ik heb al jaren enkel Onkyo receivers gehad maar het gemis van een model met HDMI 2.1 heeft mij voor Denon doen kiezen, en omdat ik wel eens naar een ander merk benieuwd ben.

Ik vind in dit topic echter helemaal niks over deze nieuwe receiver wat mij toch wel verbaasde.
Mijn doel is natuurlijk straks de nieuwe Xbox Series X op de enige HDMI 2.1 poort die de receiver heeft aan te sluiten en VRR met 40-120Hz door te sturen naar mijn LG OLED 65CX.
Ik heb ook maar 1 HDMI kabel vanuit de receiver door de muur naar de TV lopen dus zaken op de TV zelf aansluiten is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Laatst online: 11:48

killercow

eth0

Heeft iemand ervaringen met een Denon die een paar seconde nadat hij aan is gegaan in 'protection' schiet?
De versterker doet dat altijd, met of zonder speakers, met of zonder andere bekabeling dat de power. Ik heb ondertussen een andere versterker, maar het is zo zonde om een wellicht simpele fix niet te proberen voordat ik het apparaat wegbreng of wegdoe.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Marsman83 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:59:
Als het goed is krijg ik deze week mijn Denon X2700H receiver binnen, dit wordt mijn eerste Denon receiver.
Ik heb al jaren enkel Onkyo receivers gehad maar het gemis van een model met HDMI 2.1 heeft mij voor Denon doen kiezen, en omdat ik wel eens naar een ander merk benieuwd ben.

Ik vind in dit topic echter helemaal niks over deze nieuwe receiver wat mij toch wel verbaasde.
Mijn doel is natuurlijk straks de nieuwe Xbox Series X op de enige HDMI 2.1 poort die de receiver heeft aan te sluiten en VRR met 40-120Hz door te sturen naar mijn LG OLED 65CX.
Ik heb ook maar 1 HDMI kabel vanuit de receiver door de muur naar de TV lopen dus zaken op de TV zelf aansluiten is geen optie.
Iirc is de x2700h wel eens langsgekomen, maar goed, maakt ook niet uit eigenlijk. Spul aansluiten, setup draaien en inregelen. En boekje lezen voor je dingen vraagt, dr staat vrij veel in namelijk.
Met 1 HDMI kabel aansluiten moet lukken. Of die HDMI kabel ook 2.1 signalen kan verwerken kunnen we niet zien. En of je evt handshake of andere Hdmi issues gaat krijgen ook niet; dat hangt namelijk net zo goed van de rest van de apparatuur af als van de denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:05
The Eagle schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:21:
[...]

Iirc is de x2700h wel eens langsgekomen, maar goed, maakt ook niet uit eigenlijk. Spul aansluiten, setup draaien en inregelen. En boekje lezen voor je dingen vraagt, dr staat vrij veel in namelijk.
Met 1 HDMI kabel aansluiten moet lukken. Of die HDMI kabel ook 2.1 signalen kan verwerken kunnen we niet zien. En of je evt handshake of andere Hdmi issues gaat krijgen ook niet; dat hangt namelijk net zo goed van de rest van de apparatuur af als van de denon.
Het ging mij ook niet om hoe het aan te sluiten, daar kom ik wel uit. Ik was benieuwd waarom er nog niks over deze receiver werd gezegd en of er meer mensen bezig zijn met HDMI 2.1 of VRR (ter voorbereiding op de Xbox Series X of PS5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Hmja iemand moet een keer de eerste zijn toch? Snap niet zo goed waarom je de vraag stelt "waarom" er nog niks eerder is gezegd over die receiver...
Who cares?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19:49
Marsman83 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:04:
[...]

Het ging mij ook niet om hoe het aan te sluiten, daar kom ik wel uit. Ik was benieuwd waarom er nog niks over deze receiver werd gezegd en of er meer mensen bezig zijn met HDMI 2.1 of VRR (ter voorbereiding op de Xbox Series X of PS5).
Er valt ook niet veel over te zeggen toch? De 2700 zal in de praktijk niet veel anders zijn dan de 2600 behalve HDMI 2.1 maar daar ga je pas bij de next-gen consoles iets van merken.

Zelf wacht ik op de Marantz NR1711 welke in september uit komt, dit omdat het de enige full feature slimline receiver is welke ook HDMI 2.1 aan boord heeft (voor de PS5 straks).

[ Voor 14% gewijzigd door ZeroY85 op 31-08-2020 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compircom
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23-02 07:43
christiaans schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 09:31:
[...]

HEOS Multiroom is het muziekstreaming platform van Denon/Marantz. Je kunt daarmee door de verschillende zones van je huis heen muzieksystemen (bijv. een AVR of een all-in-one zoals een Denon Home 350) plaatsen en zo in je hele huis muziek luisteren.

De Denon AV surroundversterkers ondersteunen geen draadloze speakers.

Voor het geld van de DSW-1H kun je een betere bedrade subwoofer kopen. Denk aan modellen van REL, B&W, SVS, DALI.

Uiteindelijk levert dat meer luisterplezier op, denk ik. En daar heb je zo'n surroundversterker ook voor:)
Kan ik dan bijvoorbeeld wel de DHT-S716H Soundbar aansluiten op die receiver en dan via die soundbar andere draadloze surround denon speakers connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 22:36
Vraagje: Ik heb een Denon AVR-X1400H, dus met HEOS voor internetradio en alles, maar m'n Logitech Harmony slaagt er niet in om de HEOS-opties in te stellen (favoriete zenders enzo). De gewone functies van de Denon lukken wel. Meer mensen die hiermee worstelen?

Niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
minitrue schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:03:
Vraagje: Ik heb een Denon AVR-X1400H, dus met HEOS voor internetradio en alles, maar m'n Logitech Harmony slaagt er niet in om de HEOS-opties in te stellen (favoriete zenders enzo). De gewone functies van de Denon lukken wel. Meer mensen die hiermee worstelen?
Nee, dat kan niet. Als je het met je gewone denk afstandsbedinging kunt instellen dan kan het met je Harmony ook. Zo niet, dat kan het met je Harmony ook niet.
Harmony kan geen 'internet' of app commands geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Laatst online: 28-06 11:38
Iemand een idee?
Ik heb laatst blikseminslag, inductieschade gehad, waardoor diverse zaken kapot zijn gegaan.
TV, laptop, pc satelliet ontvanger.
Allemaal gerepareerd of vervangen.
Heb nu dus de nieuwe tv aangesloten op mijn Denon X2000, maar krijg geen beeld via HDMI out. Ook geen geluid.
Ik dacht dat alles ok was, want display werkte gewoon na de blikseminsalg. Had ik dus eerder moeten controleren. Heb VU+ en Ziggo box op de HDMI in zitten, geven allebei geen beeld, wel direct op HDMI van tv. Kom ook niet meer in settingmenu via de remote, kan wel switchen tussen sources. Hard reset haalt niks uit.
Ik kan wel mijn NAS bereiken en mijn muziekmappen openen en nafspelen, maar geen geluid dus. Ook niet via headphone out.
Nog zinvol om te laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:23
@Bluto Mocht je geen zinvolle reactie krijgen, dan kun je ook kijken welke reparatie bedrijfjes werken met onderzoekskosten, of vragen of je vaste adres dat kan bieden. Je betaalt dan een x-bedrag (zeg €25,-) om te bepalen wat de schade is en op te stellen wat reparatie gaat kosten. Een overkomelijk bedrag denk ik en je komt niet voor verrassingen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
Ik heb al een Sony STR-DN1080 besteld. Heb bijna alles met een stroomkabel opgeblazen gehad met die blikseminslag.
Was toch beetje klaar met de Denon, steeds viel mijn geluid af en toe weg bij Netflix via de Denon. ARC - CEC verhaal denk ik.
Liep met oude Samsung plasma wel altijd goed, met de Sony 65XE9305 dus niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Bluto op 05-09-2020 08:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:55
Hey, centraal topic. Ik meld me even hier. Sinds een aantal weken een mooie Denon versterker:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DKkDr0NopE48Y5-e0GxvyVu3NcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E6jXr0s17oz1vSLQbXYjY3PT.jpg?f=fotoalbum_large

Dit in combinatie met teufel 5.1 theaterset.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Ilx2clGHnFO-d8q1o5B2Zcdja8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ttn53UfiwlLn4ZIoIpn5lch3.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben best onder de indruk van het geluid wat eraf komt, maar wel toegeven dat weinig tot geen ervaring daarin heb. Dus ik vind het lastig om te bepalen wat mooi is. Ik heb audisys doorgelopen en naar mijn idee is het geluid aan de voorkant een beetje “soft”/ver weg. Dus ben nog op zoek hoe ik mijn versterker goed kan afstellen.

Maar zeer mooie versterker en ben er blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Laatst online: 22-09 14:49

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@grote_oever, gewoon beginnen met alle afstanden tot de luisterpositie correct te zetten en alle ruimte correctie uit te laten en dan eens goed luisteren. Vaak klinken de speakers dan al heel redelijk, voor de sub kan je de gain-settings van de Audyssey setting goed als uitgangspunt hanteren.

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:50
grote_oever schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 08:56:
Hey, centraal topic. Ik meld me even hier. Sinds een aantal weken een mooie Denon versterker:

[Afbeelding]

Dit in combinatie met teufel 5.1 theaterset.

[Afbeelding]

Ik ben best onder de indruk van het geluid wat eraf komt, maar wel toegeven dat weinig tot geen ervaring daarin heb. Dus ik vind het lastig om te bepalen wat mooi is. Ik heb audisys doorgelopen en naar mijn idee is het geluid aan de voorkant een beetje “soft”/ver weg. Dus ben nog op zoek hoe ik mijn versterker goed kan afstellen.

Maar zeer mooie versterker en ben er blij mee.
Ik heb de 4700, met dolby klonken de stemmen wat ver weg, dit heb ik opgelost door bij audio/surround parameters geluidsterktebeheer uit te zetten.
Verder heb ik voor muziek de restorer functie uitgezet aangezien dit bij hoge tonen niet goed werkte.

Voor de rest alles ingesteld via de MultEQ app en frequentie bereik op 300 gezet + cross-overs op 80.
Dynamic volume en eq op uit.

Dit levert bij mij tot nu toe het beste resultaat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 22:30
Compircom schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:53:
[...]

Kan ik dan bijvoorbeeld wel de DHT-S716H Soundbar aansluiten op die receiver en dan via die soundbar andere draadloze surround denon speakers connecten?
Waarom wil je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 20:57
Ik heb gisteren de Denon AVR-X2600H besteld via PlatteTV voor 449 EUR.
Daarstraks een mail ontvangen met de melding dat dit model verouderd is, en dat ze me de AVR-X2700H kunnen aanbieden voor 499 EUR (gangbare prijs is 649 EUR).

Is het de meerkost waard?
Vond het een mooie prijs en voor 50 EUR extra geneigd om het te doen, maar twijfel toch :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:04

Zalmanman

So long,

Is er toevallig iets bekend over de leverproblemen van de DCD-800NE? Bij de meeste webshops is 'ie vrij moeilijk te krijgen - en als 'ie er al is, is 'ie aardig aan de prijzige kant.

En ja, inb4 'Wat zeiden de webshops toen je contact opnam?': Zij kunnen mij ook geen indicaties geven.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
praet0rian schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:12:
Daarstraks een mail ontvangen met de melding dat dit model verouderd is, en dat ze me de AVR-X2700H kunnen aanbieden voor 499 EUR (gangbare prijs is 649 EUR).

Vond het een mooie prijs en voor 50 EUR extra geneigd om het te doen, maar twijfel toch :-).
De Hdmi 2.1 poort van de x2700 is wel een mooie extra lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:39
Ik heb een oude avr-1802. Deze heb ik jaren met plezier gebruikt totdat er laatst een storing kwam. De rode lampjes bij de knop knipperen en verder komt er geen leven meer in. Ik vermoed dat 1 van de speaker uitgangen sluiting heeft gemaakt. Er lag stof wat de 2 polen verbond 😬. Zou dit nog te repareren zijn? Ik heb niet veel meer dan een simpele multimeter en soldeerbout in huis 🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-09 15:55
Bluto schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 08:22:
Ik heb al een Sony STR-DN1080 besteld. Heb bijna alles met een stroomkabel opgeblazen gehad met die blikseminslag.
Was toch beetje klaar met de Denon, steeds viel mijn geluid af en toe weg bij Netflix via de Denon. ARC - CEC verhaal denk ik.
Heb je eventueel al de ervaring dat de Sony 1080 muzikaal een mooiere sound in zich heeft dan een Denon?
Op diverse fora wordt er nml. gesproken over het feit dat de Sony een vergelijkbare stereo sound heeft ala Marantz. Heb zelf overigens een Denon x2400h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

praet0rian schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:12:

150 euro korting op een nieuwer model is een mooie deal. Zou ik niet laten schieten. Wel ff opletten of het de DAB of non DAB is (vermoed de laatste). Aan DAB heb je niet zoveel in huis namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
scofield schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:51:
[...]

Heb je eventueel al de ervaring dat de Sony 1080 muzikaal een mooiere sound in zich heeft dan een Denon?
Op diverse fora wordt er nml. gesproken over het feit dat de Sony een vergelijkbare stereo sound heeft ala Marantz. Heb zelf overigens een Denon x2400h.
Als het de sound van Marantz heeft, heeft die met grote zekerheid ook de sound van Denon aangezien Marantz en Denon zo goed als identiek van binnen zijn. Grootste verschil is de ringkern trafo.

Edit : Zie ook het elvenaudio topic https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63138754

[ Voor 7% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 06-09-2020 15:55 ]

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:45
kwaakvaak_v2 schreef op zondag 6 september 2020 @ 15:51:
[...]

Als het de sound van Marantz heeft, heeft die met grote zekerheid ook de sound van Denon aangezien Marantz en Denon zo goed als identiek van binnen zijn. Grootste verschil is de ringkern trafo.

Edit : Zie ook het elvenaudio topic https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63138754
Mijnsinziens is de Sony een klasse lager dan de Denon.
Denon vs Marantz zijn van binnen identiek, maar een ringkerntrafo hebben ze niet.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-09 15:55
Ondanks dat Denon en Marantz volgens Vulcan identiek zijn is het geluid m.i. zeker niet identiek.
"Vroegah" toen er alleen nog maar stereo was en geen sprake van 5.1 of 7.1 was Marantz toch een betere speler kwa geluid dan Denon. En dat vroeg ik me nu ook dus af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
scofield schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:42:
Ondanks dat Denon en Marantz volgens Vulcan identiek zijn is het geluid m.i. zeker niet identiek.
"Vroegah" toen er alleen nog maar stereo was en geen sprake van 5.1 of 7.1 was Marantz toch een betere speler kwa geluid dan Denon. En dat vroeg ik me nu ook dus af.
Niet helemaal waar, beiden hadden vroegah hogere middenklasse en topklasse versterkers. Tegenwoordig zitten zowel Marantz als Denon onder één dak (Sound United) en is het grootste verschil het frontje, intern zijn de gelijkwaardige modellen identiek opgebouwd. Kijk het internet er maar op na. Ik denk dat de verschillen voornamelijk tussen de oren zit. (En dan bedoel ik niet de oren op zich!) ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Vulcan750 op 06-09-2020 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
scofield schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:51:
[...]

Ik moet hem nog binnen krijgen.
Omdat ik CEC problemen had met mijn Denon X2000 icm mijn Sony 65XE9305 nu dus voor de Sony gegaan.
Ook DSD playback was wel een belangrijk punt voor mij.
Maar dat hij onder doet voor Denon lijkt mij dus onwaarschijnlijk. Hij is al 3 maal award winner bij whathifi:
(Hij is trouwens 449 euro bij Smits Arnhem!)

https://www.whathifi.com/sony/str-dn1080/review

[ Voor 3% gewijzigd door Bluto op 07-09-2020 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mja, whathifi is nou niet echt een bron waar ik veel waarde aan zou hechten eerlijk gezegd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
Vulcan750 schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:18:
[...]

Niet helemaal waar, beiden hadden vroegah hogere middenklasse en topklasse versterkers. Tegenwoordig zitten zowel Marantz als Denon onder één dak (Sound United) en is het grootste verschil het frontje, intern zijn de gelijkwaardige modellen identiek opgebouwd. Kijk het internet er maar op na. Ik denk dat de verschillen voornamelijk tussen de oren zit. (En dan bedoel ik niet de oren op zich!) ;)
100% gelijk zijn ze niet, maar uit mijn research zo'n 70-80%.

In Marantz versterkers zitten intern dingen wel echt anders, en zijn er andere componenten gebruikt.
Deze info heb ik o.a gezien uit youtube filmpjes van Sound United.

Maar grotendeels zijn ze het zelfde idd.

Wat ik wel appart vind, is dat de Marantz producten wel vaak duurder zijn dan denon.

[ Voor 5% gewijzigd door FlorisVN op 07-09-2020 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
FlorisVN schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:28:
[...]
Wat ik wel appart vind, is dat de Marantz producten wel vaak duurder zijn dan denon.
Ik vermoed dat dit het VW/Audi effect is... ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Vulcan750 op 07-09-2020 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
Ik denk dat het een combinatie is van: Marketing, nostalgische gevoelens en opzettelijk kleuren van het geluid met een "roll-off" van de hoge tonen, ook wel 'warm' genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vulcan750 schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:00:
[...]

Ik vermoed dat dit het VW/Audi effect is... ;)
Geef mij maar Denon, maar dan wel de PMA 2000ae serie. Is meer grote Volvo.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb al een tijdje een X1500H. Weet iemand of je de tuner presets (analoge FM ontvangst) op de een of andere manier ook via de web interface kunt configureren?
En of je via bijv. Home Assistant of de app van radiozender kunt wisselen?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik ben de analoge tuner nog op geen enkele versterker (ook niet Denon) in een app tegengekomen. DUs ga er vanuit dat wat jij wilt niet kan. Ding doet ook internetradio toch? Daar kan het wel iirc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spe115
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18:12
Op mijn Denon AVR S950H heb ik sinds kort een vage melding als ik overschakel naar, of de receiver inschakel met als ingang HDMI 5, waar ik de Nvidia Shield tv pro 2019 op heb aangesloten.

De melding die ik krijg te zien is:
H=HDMI5/D=NONE.

Ik ervaar geen merkbare fouten/limitaties maar ben wel nieuwsgierig naar een verklaring van deze melding.

Iemand deze melding ook voorbij zien komen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H6o90O_T1gTWYRs6rLNC3LvUO-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UhNqwVZBbolDXXv126bJhhgb.jpg?f=fotoalbum_large

LG Oled 55B7V, Denon S950H, VU+ Zero4K, Nvidia shield TV Pro 2019, PlayStation 4, Harman Kardon BDT 30 Synology DS923+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Das de instelling van je ingangen voor die bron. Je hebt HDMI5 geen aparte naam gegeven bij de input assign gok ik?
Anyway, je hebt de indictie H, D en A. H is HDMI, en hij heeft aan HDMI5. D is Digitaal, dat zijn de coaxiaal / optische SPDIF. A is voor evt analoog. En ja, je kunt aan 1 bron meerdere inputs assignen. Hij kan evhter maar 1 naam hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spe115
The Eagle schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:54:
Das de instelling van je ingangen voor die bron. Je hebt HDMI5 geen aparte naam gegeven bij de input assign gok ik?
Anyway, je hebt de indictie H, D en A. H is HDMI, en hij heeft aan HDMI5. D is Digitaal, dat zijn de coaxiaal / optische SPDIF. A is voor evt analoog. En ja, je kunt aan 1 bron meerdere inputs assignen. Hij kan evhter maar 1 naam hebben :)
Klopt, ik heb die input geen naam gegeven nog.
Audio/Video gaat via HDMI dat klopt ook, dus D Digitaal komt er niet aan te pas.

Dank voor de uitleg, duidelijk zo. _/-\o_

LG Oled 55B7V, Denon S950H, VU+ Zero4K, Nvidia shield TV Pro 2019, PlayStation 4, Harman Kardon BDT 30 Synology DS923+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Yw. Dit was er wel een uit het boekje overigens: http://manuals.denon.com/AVRS950H/NA/EN/GFNFSYicezyjvb.php (staat gewoon in de manual) ;)
Daar staat overigens ook in dat je een Source Rename kunt doen. Maar zo te zien heb je al gewoon mediaplayer geselecteerd, dats de default voor HDMI5.

Interessant dingetje zie ik daar overigens:
TV set top box/satellite users please note

When using the digital audio output on a TV/satellite box:

To play the video signal assigned to “HDMI” combined with the audio signal assigned at “Input Assign” - “DIGITAL”, you will also need to select “DIGITAL” in the “INPUT MODE”.

The same input connector can be assigned to multiple input sources. For example, assign the same HDMI input connector to multiple sources to use each input source in combination with analog or digital audio as you prefer. In such cases, set the audio connector for playback in “INPUT MODE”. (This feature will be supported via firmware update.)
Oftewel: je bent potentieel van een hoop handshake / CEC / audio delay opties af zo :)

• surfing john
Ik heb even hulp nodig:
Ik krijg vanmiddag mijn nieuwe Denon 2600 binnen en ben me aan het inlezen in de handleiding.
Nu raak ik in verwarring over het instellen van mijn sub de BK XXLS 400 FF, in de handleiding staan 2 opties.
Directe stand en zonder directe stand, geen idee wat het verschil is, de sub wil ik gewoon op de uitgang van de Denon aansluiten. Sub wordt alleen gebruikt met 5.1 signalen.

[ Voor 5% gewijzigd door surfing john op 10-09-2020 11:20 ]

• Spe115
[quote]The Eagle schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:15:
Yw. Dit was er wel een uit het boekje overigens: http://manuals.denon.com/AVRS950H/NA/EN/GFNFSYicezyjvb.php (staat gewoon in de manual) ;)
Daar staat overigens ook in dat je een Source Rename kunt doen. Maar zo te zien heb je al gewoon mediaplayer geselecteerd, dats de default voor HDMI5.

[...]

Oftewel: je bent potentieel van een hoop handshake / CEC / audio delay opties af zo :)
[/quote
Had ik ook eigenlijk moeten doen, maar door mijn ervaring hier had ik het idee dat hier sneller antwoord zou komen. d:)b

Source rename heb ik inmiddels voor alle bronnen gedaan, veelal werd het al automatisch ingevuld via handshake per bron.

Die audio opties ga ik eens nalezen , bedankt voor de tip. _/-\o_

• M14
  • Laatst online: 16:45

M14

surfing john schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:14:
Ik heb even hulp nodig:
Ik krijg vanmiddag mijn nieuwe Denon 2600 binnen en ben me aan het inlezen in de handleiding.
Nu raak ik in verwarring over het instellen van mijn sub de BK XXLS 400 FF, in de handleiding staan 2 opties.
Directe stand en zonder directe stand, geen idee wat het verschil is, de sub wil ik gewoon op de uitgang van de Denon aansluiten. Sub wordt alleen gebruikt met 5.1 signalen.
Van wat ik zie in de handleiding van je subwoofer:
Deze heeft een ingebouwde versterker, maar ook de mogelijkheid om een externe versterker te gebruiken (via de Neutrik Speakon connector).

Aangezien de Denon geen ingebouwde subwoofer versterker heeft, maar het subwoofer 'kanaal' als pre-out naar buiten voert, ga je de ingebouwde versterker van je subwoofer gebruiken.

TLDR: Sluit van de Denon de subwoofer pre-out aan op de Mono/R in op de ingebouwde versterker van de subwoofer. Zie pagina 4 van: https://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/XXLS400%201-0.pdf

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Propheticus
surfing john schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:14:
Ik heb even hulp nodig:
Method 2 / Optie 1 op pagina 4: low level input / processor is voor gebruik met een AVR die een LFE out heeft. Hierbij gebruik je de (low-pass) crossover van de receiver en zet je de crossover van de sub in de 'bypass' stand.
"When using a source on the low level input that has built in bass management ( AV
Processors) then you can switch the Filter Bypass Switch to the Out position."
Op je Denon stel je vervolgens je speakers in. Wil je de sub echt alleen gebruiken voor het LFE kanaal: full range speakers, LPF for LFE op 120Hz. Wil je de sub wel laten helpen bij het laag van je fronts: small speakers (ook al zijn ze groot), crossover op ~80Hz en LPF for LFE op 120Hz laten.

• surfing john
M14 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:52:
[...]

Deze heeft een ingebouwde versterker, maar ook de mogelijkheid om een externe versterker te gebruiken (via de Neutrik Speakon connector).

Aangezien de Denon geen ingebouwde subwoofer versterker heeft, maar het subwoofer 'kanaal' als pre-out naar buiten voert, ga je de ingebouwde versterker van je subwoofer gebruiken.

TLDR: Sluit van de Denon de subwoofer pre-out aan op de Mono/R in op de ingebouwde versterker van de subwoofer. Zie pagina 4 van: https://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/XXLS400%201-0.pdf
Top, bedankt!

• surfing john
Propheticus schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:52:
[...]

Method 2 / Optie 1 op pagina 4: low level input / processor is voor gebruik met een AVR die een LFE out heeft. Hierbij gebruik je de (low-pass) crossover van de receiver en zet je de crossover van de sub in de 'bypass' stand.

[...]

Op je Denon stel je vervolgens je speakers in. Wil je de sub echt alleen gebruiken voor het LFE kanaal: full range speakers, LPF for LFE op 120Hz. Wil je de sub wel laten helpen bij het laag van je fronts: small speakers (ook al zijn ze groot), crossover op ~80Hz en LPF for LFE op 120Hz laten.
Ook jij hartelijk dank!

• FeaR
M14 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:52:
[...]
Er zijn actieve en passieve subwoofers. Een actieve heeft een eigen versterker, een passieve niet. De BK subwoofer is actief en zal dat ook blijven. Low Level (RCA) op een Pre Out van een versterker aansluiten is één manier om signaaloverdracht te doen. High Level (via speakerkabel, bij BK en REL met een speakon) is een andere manier. In beide gevallen blijft de subwoofer actief en krijgt deze niet het vermogen van de receiver.

• M14
  • Laatst online: 16:45

M14

FeaR schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:50:
[...]

Er zijn actieve en passieve subwoofers. Een actieve heeft een eigen versterker, een passieve niet. De BK subwoofer is actief en zal dat ook blijven. Low Level (RCA) op een Pre Out van een versterker aansluiten is één manier om signaaloverdracht te doen. High Level (via speakerkabel, bij BK en REL met een speakon) is een andere manier. In beide gevallen blijft de subwoofer actief en krijgt deze niet het vermogen van de receiver.
Oh, ik zie nu hoe die input wordt gebruikt. Dat is best lame. Met high level aansluitingen is er meestal een dubbele terminal aanwezig om door te lussen. Het gebruik van een enkele speakon impliceerde dat deze als passieve input werd gebruikt. Maar dat is dus niet.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Spe115
The Eagle schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:15:

[...]

Ik heb net het linkje doorgelezen, maar ik weet niet of ik hier wat mee kan in mijn setup.
Ja de satelietbox krijgt input via Coax vanaf de schotel, maar gaat vervolgens via hdmi naar de receiver, zonder toevoeging van Optische kabel, dus zowel video als audio gaat via hdmi van de satbox naar receiver. Is het dan evengoed raadzaam om Opt1 ook te selecteren en de Input Mode op Auto te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_2teP
  • Laatst online: 03-09 22:23
The Eagle schreef op zondag 6 september 2020 @ 14:54:
[...]

150 euro korting op een nieuwer model is een mooie deal. Zou ik niet laten schieten. Wel ff opletten of het de DAB of non DAB is (vermoed de laatste). Aan DAB heb je niet zoveel in huis namelijk.
Mocht je willen dat je voor dat geld de DAB versie krijgt. De DAB versie is minimaal EUR 30 duurder.
En daar heb je thuis zeker wat aan. Wel een FM/DAB/DVB-T2 antenne er op aansluiten. Meegeleverde draadantenne is natuurlijk 'speelgoed'. Zelf heb ik de König KN-DVBT-OUT112 (identiek is volgens mij de Nedis EAN-nummer: 5412810309375) van een paar tientjes. Die doet het prima en ik heb 52 heldere storingsvrije zenders. Deze antenne heeft een eigen 12V voedingsadpter op de coax en daar kan de Denon X2600H DAB prima mee omgaan. Ook een goed stukje coax kabel kopen. Ik heb er één gekocht met nu weer nodig de G5 afscherming (Hirschmann Multimedia Koka 9ts).

[ Voor 48% gewijzigd door Jan_2teP op 11-09-2020 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:55
Ik heb een vraagje over de werking van de verschillende geluidtechnieken. En hierin met name voor de verwerking van de versterker hier in. Op dit moment heb ik een nvidia shield aangelosten op de Denon versterker. Nvidia shield verstuurd keurig alle formaten, zoals Dolby Atmos of DTS-HD.

Op dit moment heb ik een 5.1 setje aangesloten aan de Denon versterker. Idee is om later we uit te breiden, maar geld. Enige idee hoe ik hiermee het beste om moet gaan? Kan ik gewoon op een 5.1 setje Dolby Atmos afspelen? Of "mis ik" geluid?

Reden van vraag: Ik heb een aantal test-sounds gedownload via: https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/

Echter is merendeel van het formaat een 7.1 true HD of Atmos formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Je versterker mixt het 7.1 geluid over de kanalen die je wel hebt. Je mist dus geen geluid, maar zonder bijv. hoogtespeakers heb je geen volledige Atmos'ervaring'.
Atmos gebruikt metadata om een deel van het geluid uit die 7.1 kanalen naar hoogtespeakers te kopiëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Spe115 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:27:
[...]

Ik heb net het linkje doorgelezen, maar ik weet niet of ik hier wat mee kan in mijn setup.
Ja de satelietbox krijgt input via Coax vanaf de schotel, maar gaat vervolgens via hdmi naar de receiver, zonder toevoeging van Optische kabel, dus zowel video als audio gaat via hdmi van de satbox naar receiver. Is het dan evengoed raadzaam om Opt1 ook te selecteren en de Input Mode op Auto te zetten?
Als het nu goed werkt, niet aan prutsen.
Ik maakte de omperking meer omdat dit vroeger niet kon, en het een oplossing kan zijn bij handshake / CEC / lipsync problemen :)

Persoonlijk heb ik mijn setup zo staan dat alles waarbij ik niet noodzakelijk de receiver gebruik, direct via TV loopt, en van daar uit naar de receiver. Ik heb een AVR2311 en die heeft geen fatsoenlijke HDMI passthru in standby, dus dat helpt niet qua aansluiten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spe115
The Eagle schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:29:
[...]

Als het nu goed werkt, niet aan prutsen.
Ik maakte de omperking meer omdat dit vroeger niet kon, en het een oplossing kan zijn bij handshake / CEC / lipsync problemen :)

Persoonlijk heb ik mijn setup zo staan dat alles waarbij ik niet noodzakelijk de receiver gebruik, direct via TV loopt, en van daar uit naar de receiver. Ik heb een AVR2311 en die heeft geen fatsoenlijke HDMI passthru in standby, dus dat helpt niet qua aansluiten :P
Ik was even nieuwsgierig of de audio anders geïnterpreteerd zou worden op die manier, ik ervaar met deze satbox dat sommige zenders waarvan ik eerder met een oudere Opticum satbox DD+ audio doorgestuurd kreeg naar m'n receiver, deze dat niet meer doet, wellicht dan nog maar even in de instellingen duiken, of het laten voor wat het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Anders geinterpreteed is een groot woord. Bandbreedte van SPDIF (coax / optical) is kleiner dan van HDMI, dus over SPDIF kun je max een DTS signaal sturen. DTS-HD etc kan niet. Da's voor een settopbox meestal geen probleem, want als er door een zender al meerkanaals audio meegestuurd wordt is dat eigenlijk meestal wel beperkt tot DD, en heel soms DTS. Dus da's prima.
Doet je settopbox ook netflix e.d., dan kan het gebrek aan doorsturen van >DTS wel een ding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spe115
The Eagle schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:09:
Anders geinterpreteed is een groot woord. Bandbreedte van SPDIF (coax / optical) is kleiner dan van HDMI, dus over SPDIF kun je max een DTS signaal sturen. DTS-HD etc kan niet. Da's voor een settopbox meestal geen probleem, want als er door een zender al meerkanaals audio meegestuurd wordt is dat eigenlijk meestal wel beperkt tot DD, en heel soms DTS. Dus da's prima.
Doet je settopbox ook netflix e.d., dan kan het gebrek aan doorsturen van >DTS wel een ding zijn.
Ik gebruik hem puur als satelliet decoder dus DTS is luxe, netflix gaat via tv naar de receiver en eventueel als dat ooit niet meer werkt heb ik de Nvidia Shield die dat ook kan doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Propheticus schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:08:
Je versterker mixt het 7.1 geluid over de kanalen die je wel hebt. Je mist dus geen geluid, maar zonder bijv. hoogtespeakers heb je geen volledige Atmos'ervaring'.
Atmos gebruikt metadata om een deel van het geluid uit die 7.1 kanalen naar hoogtespeakers te kopiëren.
Ik heb momenteel een werkende 7.1 opstelling met 6 Boston Acoustics A25 speakers en een A225C Center op mijn X3600H. Echter heb ik nog 2 dezelfde speakers achter de hand om in te zetten als hoogtekanalen. Is het dan beter om te gaan voor 2 hoogtekanalen aan de voorzijde + mijn huidige 7.1 opstelling handhaven of kan ik dan beter 2 speakers uit de 7.1 halen en naar 4 hoogtekanalen gaan icm met een 5.1 opstelling?

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
Kan beide. 2x mid- heights toevoegen voor 7.1.2 of de hele boel verzetten naar een 5.1.4 opstelling.
Alleen in Atmos materiaal hebben de 4 (of hoeveel je er ook kiest) kanalen ieder een discreet signaal.

Bij Pro Logic of DTS Neo X wordt 'ambient' geluid uit L/R-voor kanalen gehaald en naar de plafondspeakers gestuurd. Een tweede paar plafond speakers krijgt een kopie hiervan. Dat voegt weinig toe denk ik.

Het resultaat hangt een beetje van je kamerindeling af. Heb je bijvoorbeeld wel vrij 'zicht' op alle 4 de surroundkanalen en kan je deze alle vier op een goede plek kwijt? Zo niet dan is 5.1.4 wellicht beter.
THX adviseert echter te gaan voor 7.1.2 omdat de locatie van de speakers in een 5.1.4 opstellen er voor zorgt dat de focus / bubble te veel naar voren schuift.

Speelt ook nog mee of je die hoogtekanalen wel (mooi) kwijt kunt aan je plafond.
Ikzelf heb de luxe niet, maar ik denk dat ik zou gaan voor de minst ingrijpende (en THX geadviseerde) 7.1.2

• Dick Ravestein
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20-09 19:09
Sinds wanneer is een 2.0 of 2.1 systeem een alternatief voor een 7.1 systeem? De alternatieven mogen ook wel eens onder de loep genomen worden hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
Waar/wie heb je het over, Dick? Waar wordt gesteld dat 2.x een alternatief is voor 7.1?
Misschien handiger als je quote waarover je het hebt, want de afgelopen 3 pagina's zie ik het in ieder geval niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dick Ravestein schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:07:
Sinds wanneer is een 2.0 of 2.1 systeem een alternatief voor een 7.1 systeem? De alternatieven mogen ook wel eens onder de loep genomen worden hier!
Totaal offtopic (net als je vraag): sinds iemand met de soundbar op de proppen kwam :+
Maar verder met mijn voorganger, geen idee waar je opmerking ineens vandaan komt. Hij is in dit topic iig niet op zijn plaats, dit gaat over Denon spullenboel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Propheticus schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 17:54:
Kan beide. 2x mid- heights toevoegen voor 7.1.2 of de hele boel verzetten naar een 5.1.4 opstelling.
Alleen in Atmos materiaal hebben de 4 (of hoeveel je er ook kiest) kanalen ieder een discreet signaal.

Bij Pro Logic of DTS Neo X wordt 'ambient' geluid uit L/R-voor kanalen gehaald en naar de plafondspeakers gestuurd. Een tweede paar plafond speakers krijgt een kopie hiervan. Dat voegt weinig toe denk ik.

Het resultaat hangt een beetje van je kamerindeling af. Heb je bijvoorbeeld wel vrij 'zicht' op alle 4 de surroundkanalen en kan je deze alle vier op een goede plek kwijt? Zo niet dan is 5.1.4 wellicht beter.
THX adviseert echter te gaan voor 7.1.2 omdat de locatie van de speakers in een 5.1.4 opstellen er voor zorgt dat de focus / bubble te veel naar voren schuift.

Speelt ook nog mee of je die hoogtekanalen wel (mooi) kwijt kunt aan je plafond.
Ikzelf heb de luxe niet, maar ik denk dat ik zou gaan voor de minst ingrijpende (en THX geadviseerde) 7.1.2
Dan wordt het uiteindelijk 7.1.2. Dit kost mij het minste aan aanpassingen en nieuwe kabels trekken. Dan hoef ik alleen de 2 beugels aan de muur te boren redelijk dicht bij het plafond. Dan een kabelgoot naar de hoek van de kamer en dan naar beneden naar de andere kabelgoten. Mijn 7.1 staat voor mijn doen goed. Ik heb er 3 onder de TV op oorhoogte, 2 halverwege de kamer ingedraaid naar mijn zitpositie en 2 achter mij, redelijk dicht bij de bank, vanwege dat dit al op de vensterbank is. Ze staan allemaal min of meer op 1 hoogte, veel verschil zal er niet in zitten. Alles ingemeten via de microfoon en daarna nog kleine finetuning gedaan om het op gehoor nog iets beter te maken. Nu alleen nog de tijd en de zin vinden om alles te monteren en aan te sluiten. :P Ben nogal lui aangelegd. :9

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 14:49
Advies gevraagd.

Ik heb afgelopen weekend een set Monitor Audio Bronze 2 gekocht, kon deze voor een mooie prijs overnemen bij Remkes audio.
Nu heb ik een 10 jaar oude tv, die een keer vervangen gaat worden, voor bij voorkeur een 65 in oled.

Qua audio wilde ik de Denon AVR-X2600H bestellen. Heb een link in mijn mailbox voor 480 euro (ik zag onlangs de 449, maar helaas was dat van korte duur bij Plattetv) waar ik hem voor kan bestellen.
Bij Smits kan ik de X2700H kopen, voor ca 560 euro.

Ik heb geen PS4, ook geen PS5 in de planning staan maar zeg nooit nooit, en twijfel wat de beste keus is.
80 euro meer voor de X2700H tov de X2600H? meerwaarde, HDMI 2.1 is denk wel de belangrijkste, 4K 120fps bij gaming plus wat features, 8k, dat zal ik niet nodig hebben. BT 4.2 ipv 4.1 wat 2,5x zo snel is, merk ik dat als veelvuldig spotify gebruiker?

IK lees overigens net dat Plattetv de 2700 voor 499 ook kon leveren, niet zo heel lang geleden, daar zou ik ook nog achteraan kunnen gaan...
praet0rian in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4"

gr martinus
Pagina: 1 ... 76 ... 100 Laatste