Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffels
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01 23:40
Heeft er iemand een idee waarom de Denon AVR-X1600H DAB zo slecht verkrijgbaar is ? Zowel bij plattetv, alternate en enkele andere retailers is de levertijd meer dan 2 weken of zelfs onbekend.

Bij alternate wist men het gewoon niet wanneer hij beschikbaar is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:00
stoffels schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:03:
Heeft er iemand een idee waarom de Denon AVR-X1600H DAB zo slecht verkrijgbaar is ? Zowel bij plattetv, alternate en enkele andere retailers is de levertijd meer dan 2 weken of zelfs onbekend.

Waarom DAB? Met internetradio kan je letterlijk de wereld aan radiostations beluisteren, en vaak op zeer hoge bitrates. DAB is fijn in de auto, maar binnenshuis valt de ontvangst vaak tegen en is de zenderkeuze beperkt.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:13
martinus83 schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:53:
Advies gevraagd.

Ik heb afgelopen weekend een set Monitor Audio Bronze 2 gekocht, kon deze voor een mooie prijs overnemen bij Remkes audio.
Nu heb ik een 10 jaar oude tv, die een keer vervangen gaat worden, voor bij voorkeur een 65 in oled.

Qua audio wilde ik de Denon AVR-X2600H bestellen. Heb een link in mijn mailbox voor 480 euro (ik zag onlangs de 449, maar helaas was dat van korte duur bij Plattetv) waar ik hem voor kan bestellen.
Bij Smits kan ik de X2700H kopen, voor ca 560 euro.

Ik heb geen PS4, ook geen PS5 in de planning staan maar zeg nooit nooit, en twijfel wat de beste keus is.
80 euro meer voor de X2700H tov de X2600H? meerwaarde, HDMI 2.1 is denk wel de belangrijkste, 4K 120fps bij gaming plus wat features, 8k, dat zal ik niet nodig hebben. BT 4.2 ipv 4.1 wat 2,5x zo snel is, merk ik dat als veelvuldig spotify gebruiker?

IK lees overigens net dat Plattetv de 2700 voor 499 ook kon leveren, niet zo heel lang geleden, daar zou ik ook nog achteraan kunnen gaan...
praet0rian in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4"

gr martinus
Ga a.u.b. altijd voor de nieuwste HDMI standaard als dit beschikbaar is voor een normale prijs! Nu denk je waarom? Maar straks is er weer een nieuwe manier van aanbieden van media dat alleen 2.1 ondersteund, zit je met je receiver die niet meer mee komt.
Waarom zeg ik dit? Ervaringen uit het verleden. Misschien dat het niet opgaat met 2.1, maar ik weet dat ik lekker achter het net viste dat ik naar 4K wilde, terwijl ik eerst dacht dat toch nooit te doen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 21:20
Sinds 2 weken ben ik in het bezit van de Denon x2700h. Ben zeer tevreden maar loop wel tegen het volgende probleem aan. Op het moment dat ik de versterker aanzet en een bron selecteer dan switch hij automatisch naar een andere bron, bijvoorbeeld de chromecast of xbox ondanks dat deze niet aan staan. Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen? Heb de handleiding doorgepluist maar kan het niet vinden. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:40
Hi,

ik heb een X3700H i.c.m. een OLED77CX6LA en als ik gebruik maak van de Netflix app hoor ik een soort van "klik"\"poef" geluid als ik switch naar een andere tegel, dus zeg maar op het moment dat hij een preview\trailer wil laden van de desbetreffende tegel van de serie of film.

Wat ik ook probeer ik krijg dat geluidje niet weg, zonder de versterker heeft de TV deze issue niet.

Heeft iemand een idee of ooit iets gelezen wat dit probleem zou kunnen oplossen?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-06 14:02

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Bschnitz, bij Kodi is er een setting om "white/pink-noise" naar de versterker te sturen, dit zorgt er voor dat het signaal niet weg valt en de versterker niet in een soort van spaarstand terecht komt. Misschien dat je TV ook zo'n soort setting heeft.

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06 06:13
Koldur schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:40:
[...]

Ga a.u.b. altijd voor de nieuwste HDMI standaard als dit beschikbaar is voor een normale prijs! Nu denk je waarom? Maar straks is er weer een nieuwe manier van aanbieden van media dat alleen 2.1 ondersteund, zit je met je receiver die niet meer mee komt.
Waarom zeg ik dit? Ervaringen uit het verleden. Misschien dat het niet opgaat met 2.1, maar ik weet dat ik lekker achter het net viste dat ik naar 4K wilde, terwijl ik eerst dacht dat toch nooit te doen.
Thanks, ja je hebt natuurlijk gelijk. Al is goed goed maar t kan altijd beter. Heb de 2700 bij platte tv besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-06 15:44
stoffels schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:03:

Een paar weken geleden de AVR-X1600H gekocht. Ook die was slecht verkrijgbaar. In de winkel waar ik 'm heb gekocht (Expert) zeiden ze dat de slechte verkrijgbaarheid te maken had met de corona pandemie die impact zou hebben op de productie en/of transport...

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffels
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01 23:40
Vulcan750 schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:17:
[...]

Waarom DAB? Met internetradio kan je letterlijk de wereld aan radiostations beluisteren, en vaak op zeer hoge bitrates. DAB is fijn in de auto, maar binnenshuis valt de ontvangst vaak tegen en is de zenderkeuze beperkt.
Ik wou dab omdat ik zeer slechte fm ontvangst thuis heb, maar als je al vermeld dat het met dab niet veel beter is moet ik idd nadenken over internet radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Laatst online: 24-06 06:13
stoffels schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:56:
[...]

Ik wou dab omdat ik zeer slechte fm ontvangst thuis heb, maar als je al vermeld dat het met dab niet veel beter is moet ik idd nadenken over internet radio.
Is bekend he. Fm werkt in mijn garage prima, ontvangst, mwa 80%, soms beter dan de andere keer. Vermoed dat een DAB het daar helemaal niet zou doen. DAB doet het of wel, of niet natuurlijk.. Bij oma heb ik hem verplaatst naar het raam omdat ze maar niet snapte waarom de DAB radio het niet deed :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-06 09:55
Bschnitz schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:08:
ik heb een X3700H i.c.m. een OLED77CX6LA en als ik gebruik maak van de Netflix app hoor ik een soort van "klik"\"poef" geluid als ik switch naar een andere tegel, dus zeg maar op het moment dat hij een preview\trailer wil laden van de desbetreffende tegel van de serie of film.
Is het niet het klikken van het schakelen tussen codecs? Dat het menu van Netflix gewoon in 2.0 stereo is en de trailer in 5.1 surround en dat de receiver wisselt. Ik dacht ooit zoiets gelezen te hebben al ging dat over volume verschil tussen film en "trailer"/menu maar daar werd wel gesproken over verschillende codecs.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Bschnitz, hetgeen wat @FeaR aangeeft is ongeveer hetzelfde wat ik aangaaf en zou ook goed kunnen zijn dat het dat is. De white/pink-noise optie in Kodi zorgt er eigenlijk voor dat de codec niet naar 'geen' of 'no input' springt.

Dat kan je waarschijnlijk op het display zien, 'speaker layout inkomend' oid. en anders in de web interface van de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:24
Voor aankoopadvies is er Consumentenelektronica Aankoopadvies. Graag in het topic Nieuwe surround receiver - max €2000,- verder, nu is het crossposten wat niet toe is gestaan.

[ Voor 123% gewijzigd door FeaR op 15-09-2020 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
MDKlapwijk schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:39:
@Bschnitz, hetgeen wat @FeaR aangeeft is ongeveer hetzelfde wat ik aangaaf en zou ook goed kunnen zijn dat het dat is. De white/pink-noise optie in Kodi zorgt er eigenlijk voor dat de codec niet naar 'geen' of 'no input' springt.

Dat kan je waarschijnlijk op het display zien, 'speaker layout inkomend' oid. en anders in de web interface van de receiver.
Het vreemde is dus dat ik dit bij geen enkele andere app of apparaat heb. Wellicht inderdaad iets met autoplay tussen 2.0 en dolby. Ik ga eens testen of ik dit bij oude films of series ook heb die alleen stereo hebben.

Hoe dan ook ik word er letterlijk knettergek van, als je door het menu heen gaat is het net alsof iemand op je aan het schieten is ofzo....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
Bschnitz schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:45:
[...]
Het vreemde is dus dat ik dit bij geen enkele andere app of apparaat heb.
Ik ken zo ook geen bron die zo snel tussen codecs zou moeten wisselen om dergelijk gedrag te vertonen. Nogmaals, het is een gok van mijn kant dat tracks het probleem zijn. Je kan eventueel de TV laten decoderen (dus op PCM instellen), dan zal de receiver altijd dezelfde track binnen krijgen. Nadeel is dat je niet meer op de receiver kan zien of je bijvoorbeeld Dolby of DTS binnen krijgt, de TV decodeert immers al. Of zoals @MDKlapwijk zegt even zien welke track er binnen komt. Ik zie alleen dat Denon de 3700 een display met slechts één regel gegeven heeft. Geen idee of daar de inkomende track/in gebruik zijnde codec dan zichtbaar is, ik ken alleen het gedrag van receivers met twee regels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Bschnitz schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:45:
[...]

Het vreemde is dus dat ik dit bij geen enkele andere app of apparaat heb. Wellicht inderdaad iets met autoplay tussen 2.0 en dolby. Ik ga eens testen of ik dit bij oude films of series ook heb die alleen stereo hebben.

Hoe dan ook ik word er letterlijk knettergek van, als je door het menu heen gaat is het net alsof iemand op je aan het schieten is ofzo....
Bij Kodi heb ik bij al mijn Denon's (2309, 4520 en de 8500) zonder white/pink noise, dat de interface geluiden, dus het van item wisselen in een menu, de input van 'none' naar 'stereo' switcht en het interface geluid maar half hoorbaar is of zelfs alleen maar klikt (hetgeen een beetje lijkt op wat jij omschreef).

Nog even opgezocht in de wiki:
1.9 Send low volume noise
Settings level: Advanced
Description: To keep AV Receivers awake, an inaudible random noise signal is sent. This setting can be disabled when using headphones or analogue outputs.
Je zou ook kunnen kijken of er een setting is die interface geluiden uitzet, mischien dat het daarvandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
FeaR schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:59:
[...]

Ik ken zo ook geen bron die zo snel tussen codecs zou moeten wisselen om dergelijk gedrag te vertonen. Nogmaals, het is een gok van mijn kant dat tracks het probleem zijn. Je kan eventueel de TV laten decoderen (dus op PCM instellen), dan zal de receiver altijd dezelfde track binnen krijgen. Nadeel is dat je niet meer op de receiver kan zien of je bijvoorbeeld Dolby of DTS binnen krijgt, de TV decodeert immers al. Of zoals @MDKlapwijk zegt even zien welke track er binnen komt. Ik zie alleen dat Denon de 3700 een display met slechts één regel gegeven heeft. Geen idee of daar de inkomende track/in gebruik zijnde codec dan zichtbaar is, ik ken alleen het gedrag van receivers met twee regels.
Dit is wel een manier om het te testen of dit een codec switch issue is, ik weet dat ik op de TV een instellingen heb voor PCM etc. en zoals jij zegt klopt het dat die dan idd altijd PCM op de receiver zegt. Maar als het geluid hiermee weg is zitten we op zin minst in de goede hoek te kijken. Ik ga vanavond na werk gelijk kijken wat het effect is van verschillende instellingen op de TV, heb tot nu toe alleen op de receiver gezocht.

PS: Ik had dit probleem niet met mijn oude setup, hens dat ik het niet begrijp en weet dat dit op te lossen moet zijn. Dat was een OLED en Denon uit 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Bschnitz schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:45:
[...]
PS: Ik had dit probleem niet met mijn oude setup, hens dat ik het niet begrijp en weet dat dit op te lossen moet zijn. Dat was een OLED en Denon uit 2018.
Niet of niet merkbaar.... Met mijn oude Denon had ik het idee dat deze veel soepeler omsprong met wisselen van tracks. Sneller ook, nu mis ik wel eens een eerste zin in een film/serie terwijl ik met de oude Denon daar geen last van had. Nieuwe Denon laat ook een klik horen als ik van de ene naar de andere serie ga met dezelfde track/codec, de oude deed dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
FeaR schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:01:
[...]

Niet of niet merkbaar.... Met mijn oude Denon had ik het idee dat deze veel soepeler omsprong met wisselen van tracks. Sneller ook, nu mis ik wel eens een eerste zin in een film/serie terwijl ik met de oude Denon daar geen last van had. Nieuwe Denon laat ook een klik horen als ik van de ene naar de andere serie ga met dezelfde track/codec, de oude deed dan niets.
Bijzonder, dat is idd min of meer hetzelfde probleem. Maar hierbij een update, we zitten in de juiste hoek! Er gaat idd een .DIG aan en uit tijdens het wisselen van Netflix tegels, ongeacht welke codec. Mits ik de TV op PCM zet blijft er op de versterker heel de tijd PCM en .DIG staan en is de klik weg. Helaas is dit geen optie omdat dan Netflix geen atmos of 5.1 tracks meer ziet en dit ook niet langer een optie is om af te spelen. Dus terug bij af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Bschnitz schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:27:
[...]
Bijzonder, dat is idd min of meer hetzelfde probleem. Maar hierbij een update, we zitten in de juiste hoek! Er gaat idd een .DIG aan en uit tijdens het wisselen van Netflix tegels, ongeacht welke codec. Mits ik de TV op PCM zet blijft er op de versterker heel de tijd PCM en .DIG staan en is de klik weg. Helaas is dit geen optie omdat dan Netflix geen atmos of 5.1 tracks meer ziet en dit ook niet langer een optie is om af te spelen. Dus terug bij af....
Dat laatste snap ik niet. Hoezo ziet Netflix geen Atmos of 5.1 track meer? Je stelt de bron in op Bitstream of PCM, de media zou daar geen verschil in moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
FeaR schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:51:
[...]

Dat laatste snap ik niet. Hoezo ziet Netflix geen Atmos of 5.1 track meer? Je stelt de bron in op Bitstream of PCM, de media zou daar geen verschil in moeten geven.
Je hebt 3 opties op de TV, passeren = bitstream en PCM of automatisch. En Netflix verwijderd alle 5.1 tracks of hoger, ook geen optie om deze te kiezen. Wellicht werkt de hdcp niet op PCM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Laatst online: 25-06 14:41
FeaR schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:51:
[...]

Dolby Atmos via Netflix? Nooit eerder gezien of is er bij Netflix een optie om dit te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
surfing john schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 18:14:
[...]

Dolby Atmos via Netflix? Nooit eerder gezien of is er bij Netflix een optie om dit te kiezen?
Er zijn veel titels te vinden met Atmos, mits jou Netflix app kan zien dat je het ook kan afspelen. Blijkbaar bij mij kan de TV Netflix app via PCM niet zien dat er Atmos en of Surround afgespeeld kan worden maar wel via bitstream. Normal zou dit wel moeten kunnen dus er is hier iets vreemd aan de hand...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52
In theorie ondersteunt eARC inderdaad surround PCM (ARC enkel 2.0 PCM), maar:
oeps.
Edit: En de update die het zou moeten verhelpen werkt blijkbaar niet voor iedereen even lekker.

[ Voor 35% gewijzigd door Propheticus op 15-09-2020 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 06:42
Propheticus schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:33:
oeps.
Edit: En de update die het zou moeten verhelpen werkt blijkbaar niet voor iedereen even lekker.
klopt idd, tv's welke Multi channel PCM goed kunnen uitsturen is anno 2020, nog steeds helaas niet helemaal top.

Ik wacht nog even tot dit echt compleet bug free goed werkt over earc, en dan koop ik in de toekomst een nieuwe 4K tv.
als upgrade vanaf mijn huidige 1080p tv.

ik vind wel dat deze functie er min, op moeten zitten, en goed moet werken...

• Bschnitz
Propheticus schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:33:
oeps.
Ok top, dus dit maakt dingen wat duidelijker en nu snap ik ook dat Netflix over PCM maar stereo geeft.

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:47
Ik heb sinds kort een Denon X2700H, daarbij kan je het opstart volume instellen op laatst gebruikt of vaste waarde.
Laatst gebruikt gaat prima echter is dat soms irritant als je vergeten bent hem weer zacht te zetten voordat je hem uitzet.
Als ik echter een vaste waarde van zeg 40 instel en ik start de Denon opnieuw op, staat altijd het volume op 0...
Zou dit een bugje zijn of is er wellicht een andere verklaring?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propheticus
Bekend probleem met *700H series.
Is dus inderdaad een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:32
Van de week een x3700h aangeschaft. Mooi aangesloten op de plafondspeakers. Die zijn nog niet in het plafond gemonteerd, dat komt in het volgende huis, maar toch al aardig beeld van gekregen.

Conclusie voor mij is dat ik met een Klipsch RP-8000F, Definitive Technology bipolar speakers als surround eigenlijk niet heel veel toegevoegde meerwaarde ervaar van Atmos tot op heden. Dat is wel erg jammer. Ben benieuwd of dat straks anders is als de speakers echt in het plafond zitten, nu klinken ze natuurlijk een stuk minder vol.

Ik loop er overigens tegenaan dat sommige inputs af en toe een groene/paarse waas hebben. Dit is vrij makkelijk op te lossen door even naar een andere input te wisselen op de receiver en dan weer terug. Toch vind ik het vreemd. Voor nu opgelost door in te stellen dat de receiver bij standby altijd overschakelt naar de input DVD (die niet wordt gebruikt) en bij inschakelen dus altijd moet schakelen naar de daadwerkelijk input. Heb voor nu maar een nieuwe Belkin hdmi 2.1 kabel besteld vanaf de receiver naar de TV. Maar opzich had ik al een goede hdmi 2.1 kabel.

Ik vind het mooi dat de x3700h in feite alle gangbare formaten ondersteunt waardoor ik niet afhandelijk ben van (e)ARC. Gebruik het overigens wel voor de ingebouwde apps op de tv. Maar het is niet nodig aangezien we een Shield hebben die rechtstreeks is aangesloten op de receiver. Werkt tot op heden best aardig. Straks de PS5 nog erop aansluiten en dan ben ik voorlopig wel weer zoet. Gezien de discussie net een paar posts eerder over multichannel PCM ben ik erg benieuwd hoe dat straks gaat zijn.

Op dit moment voedt mijn PS4 de receiver ook met multichannel PCM en wordt dat netjes weergegeven en kies ik ervoor dit up te mixen naar Atmos/DTS X voor hoogtekanalen. Volgens mij bestaat er nog geen multichannel PCM met Atmos oid dus ben ook erg benieuwd welk formaat de PS5 output.

[ Voor 26% gewijzigd door B-Bandit op 22-09-2020 14:04 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 06:42
Volgens mij gaat multi channel pcm maar tot 7.1 dus atmos zal daar lijkt me nooit bij komen.
Dat word dan denk ik bitstreamen voor atmos signalen..

• B-Bandit
FlorisVN schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:10:
Volgens mij gaat multi channel pcm maar tot 7.1 dus atmos zal daar lijkt me nooit bij komen.
Dat word dan denk ik bitstreamen voor atmos signalen..
Ja voor zover ik weet ook maar tot 7.1. De Xbox encode de gamedata naar een Atmos mix dus dat gaat goed. Sony doet dat zeer waarschijnlijk niet. Dat is wel echt balen. Ben benieuwd wat het dus uiteindelijk gaat worden. Ondertussen hoop ik niet dat ik nu net een miskoop daarmee doe met de x3700h.

Overigens is de nieuwe feature met 2 verschillende luidsprekerconfiguraties wel vet. Goed kunnen gebruiken om met een druk op de knop te wisselen tussen 5.1.4 en 5.1 opstelling om te zien wat de meerwaarde van Atmos is. Daarnaast ga ik straks preset 2 programmeren voor muziek en de standaard instelling voor films. Dat is natuurlijk erg handig.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:18
Ik zit met een dilemma m.b.t. welke denon reciever aan te schaffen en of ik verschil ga merken:
Ik twijfel nu tussen de SR2600H/SR2700H/S960H. De verschillen tussen de 2600 en 2700 zijn me redelijk duidelijk (vooral hdmi 2.1). Maar het verschil tussen de SR2700H en de S960H is mij minder duidelijk (zeker omdat de vergelijkingsdeel op de Denon website mank gaat bij deze 2 receivers). Daar komt bij dat ik de S960 voor +/- 550 euro kan krijgen door het inwisselen van freebees bij de BCC. Al met al weet ik niet zo goed waar ik de S960H moet plaatsen bij de andere 2 (de S960H staat ook niet in de pricewatch hier, en op webshops is het al helemaal zoeken naar de verschillen). Kan iemand mij de verschillen toelichten?

Met het verschil kan ik zelf wel bepalen welke ik ga aankopen. Als dit echt in aankoop advies moet, verneem ik dat graag!

[ Voor 11% gewijzigd door Ferrox1 op 29-09-2020 15:34 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
De X2700H en S960H zijn nagenoeg identiek.
X2700H heeft een iets betere variant Audyssey MultEQ XT vs MultEQ (zonder XT).
X2700H heeft een pre-out voor 2 extra kanalen. Dit maakt het mogelijk een externe stereoversterker te gebruiken voor zone 2. Zo behoud je alle 7 versterkte kanalen voor je main zone.
Bij de S960H kun je alleen 2 paar speakeraansluitingen gebruiken voor een zone 2 en hou je dus nog 5 versterkte kanalen over voor je main zone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:18
Oeps, kom van Marantz af, vandaar de SR 8)7

Dankjewel voor de toelichting, dan kan ik verder op zoek of mij die verschillen het geld waard zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphZ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-12-2020
Hoi, ik heb netjes mijn 3 dollar overgemaakt naar V-tuner, maar twee van mijn favoriete zenders zijn al weg bij V-tuner (blijkbaar). Ik luister die zenders nu via mijn telefoon (simple radio-app) en de chromecast, maar eigenlijk vind ik dit onbevredigend.

Zien meer mensen hun favoriete zenders wegvallen? Is er een andere aanbieder ipv v-tuner die ik op mijn Denon kan krijgen?

Een andere reciever aanschaffen is ook nog een optie, want ik wilde toch al een upgrade van mijn reciever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Welke Denon heb je? Beetje afhankelijk daarvan:
TuneIn radio. Misschien via de receiver/versterker zelf, misschien via de HEOS app.

Omweg als de receiver ten minste DLNA netwerk streaming ondersteunt:
Installeer 2 apps: TuneIn en BubbleUPnP, dan:
"Play a station in Tunein, select the horizontal 3 dot menu on the Now Playing screen, tap Share, select BubbleUPnP"
Selecteer de Denon receiver als 'renderer'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:37

PnD

like in Pinda ^_^

@renegrunn Ik las dat je enthousiast bent over de Home350. Ik heb er sinds juli één staan en ik speel met name van Spotify af. Af en toe vind ik hem heel erg overstemmen qua bass. Als je het volume hoger zet lijkt ie dat weer te compenseren en geeft hij minder bass.
Heb jij ook dergelijke ervaringen?

Af en toe twijfel ik of hij wel helemaal goed is. De reviews zijn allemaal zo lovend, maar ik ben er nog niet kapot van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-06 19:15
Ik heb sinds kort een Denon X4500H in een 7.1.2 opstelling, zie ook hier: JAHRASTAFARI in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"

Wat ik mij nu afvraag is hoe ik geluid uit de surround back luidsprekers krijg bij een 5.1 signaal. Dus dat het signaal wordt gedeeld met de surround (side) luidsprekers.

Met echt 7.1 signaal doen ze wel mee spelen, ook bij het inmeten doen deze surround back luidsprekers mee.

Afbeeldingslocatie: https://www.dolby.com/siteassets/about/support/guide/setup-guides/7.1.2-overhead-speaker-placement/7.1.2-Speaker-Placement.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 05-10-2020 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
Kwestie van een andere weergavepreset kiezen die upmixt. Bijvoorbeeld DD + Dolby Surround. DTS heeft neural x als tegenhanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-06 19:15
Propheticus schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:47:
Kwestie van een andere weergavepreset kiezen die upmixt. Bijvoorbeeld DD + Dolby Surround. DTS heeft neural x als tegenhanger.
Beiden al eens geprobeerd, maar dan gebeurt niks. :? Misschien heb ik iets verkeerd gedaan qua instellingen? Of op de verkeerde aansluitingen gehangen?

Zie hier de instellingen onder luidsprekerconfiguratir, vreemd dat er staat 5.1 + SB (surround back) ipv 7.1.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5U1kKphbSeAEcD78gqRalw4uYCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lW2hYeXwQ9vk2p6JhmEK8huD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mY_zSN4EH92EnhAsddYTLkEugfI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oZTGjnxnpqgcU3sIxuQlBmFR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 05-10-2020 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Laatst online: 23:56
PnD schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:17:
@renegrunn Ik las dat je enthousiast bent over de Home350. Ik heb er sinds juli één staan en ik speel met name van Spotify af. Af en toe vind ik hem heel erg overstemmen qua bass. Als je het volume hoger zet lijkt ie dat weer te compenseren en geeft hij minder bass.
Heb jij ook dergelijke ervaringen?

Af en toe twijfel ik of hij wel helemaal goed is. De reviews zijn allemaal zo lovend, maar ik ben er nog niet kapot van.
Klopt, en ben nog steeds enthousiast over het geluid! Hoe heb je de speakers staan, dicht tegen de muur? En heb je laatste update met 'Speaker placement'? Daarmee kun je de bass naar wens aanpassen a.d.h.v. de positie.

Edit: voor de duidelijkheid, ik heb er 2 in stereo opgesteld..

[ Voor 4% gewijzigd door renegrunn op 05-10-2020 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

renegrunn schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:14:
[...]

Klopt, en ben nog steeds enthousiast over het geluid! Hoe heb je de speakers staan, dicht tegen de muur? En heb je laatste update met 'Speaker placement'? Daarmee kun je de bass naar wens aanpassen a.d.h.v. de positie.

Edit: voor de duidelijkheid, ik heb er 2 in stereo opgesteld..
Bedankt voor je reactie. Inderdaad de nieuwe versie met speaker placement e.d. Al verschillende instellingen geprobeerd. Wat ik vooral bijzonder vindt is dat het enorm schilt per volume instelling. Jij hebt daar dus geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Laatst online: 23:56
PnD schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:32:
[...]

Bedankt voor je reactie. Inderdaad de nieuwe versie met speaker placement e.d. Al verschillende instellingen geprobeerd. Wat ik vooral bijzonder vindt is dat het enorm schilt per volume instelling. Jij hebt daar dus geen last van?
Nee dat herken ik totaal niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:15
Ik ben van plan een Denon X2600 of een X2700 te kopen, vooral vanwege het HEOS systeem. Ik heb hier een vraag over. Als ik op de receiver bekabeld een 5.1 set aansluit (geen Denon) en twee losse Denon speakers (één tuin, één keuken), is het dan mogelijk om via één speaker muziek te beluisteren? Dus als ik via spotify in de tuin wil streamen moet de 5.1 set en de andere Denon speaker niet meedoen. Kan de receiver dus differentiëren tussen de set en de twee losse speakers?

Ik moet natuurlijk ook kunnen TV kijken (gebruik 5.1 set) terwijl iemand anders muziek luistert (gebruik één van de twee HEOS speakers).

[ Voor 12% gewijzigd door mister_S op 06-10-2020 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Hi,

Een vraag aan bezitters van een X?700 Denon receiver;
Hoe goed werkt de Google Home koppeling? Is het nuttig?
Ik kreeg de indruk dat het nogal incompleet is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badmeerkoet
  • Laatst online: 19-06 08:30
Hey luitjes, ik zit hier met een probleem en ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik heb een Sony KD-55XD9305 4K HDR TV. Hieraan hangt een Nvidia shield (2017). Hiervoor had ik een Onkyo TX-nr575e en met deze receiver werkte alles perfect. 4K, HDR op 60Hz, nooit enig probleem behalve dat de Onkyo net niet in mijn tv meubel paste. Het scheelde echt een millimeter. Daarom opzoek gegaan naar een Denon en het werd de X2500H. Overgenomen van iemand en lijkt in prima staat. Echter eenmaal aangesloten begonnen de problemen.

De ARC doet raar, geluid blijft alleen maar over de receiver gaan hoe ik het ook instel. Enige optie is de receiver uitzetten. Echter als ik dat doe spelen mijn 4K HDR films ineens niet meer af (terwijl er niets aan de hand was met de receiver aan). Ik krijg alleen maar een enorm stotterend beeld. Zet ik de receiver weer aan is het probleem verholpen maar loopt het geluid weer alleen over de receiver. Iets wat niet altijd wenselijk is (baby van 1 jaar en iets met teveel bass enzo). Zodra ik dit eenmaal geprobeerd heb blijf ik daarna echter last houden van flikkerend beeld, zelfs met de receiver aan.

HDMI kabels zijn in orde. Zowel op de tv, shield, als de receiver staat enhanced hdmi support aan voor 4K HDR. Andere HDMI poort heeft geen effect. Warmte is geen probleem. Ik ben een beetje ten einde raad en krijg er niet echt vat op waar het aan zou kunnen liggen. Iemand hier ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badmeerkoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Hangt de shield aan de receiver of direct aan de tv?
Uit je verhaal lijkt het tweede, maar dan snap ik de invloed van receiver aan of uit (ook) niet.
Als het toch via de receiver loopt: probeer eens de HDMI input zo dicht mogelijk bij de output.

Misschien eens proberen met CEC (tv audio switching) uit? Ipv automatische switch van geluidsuitgang, moet je dan wel iedere keer handmatig op je tv switchen tussen interne speaker en extern. Om uit te sluiten dat er in standby toch communicatie over HDMI is tussen TV en versterker waardoor tv misschien denkt dat die aan staat. Niet alle merken combineren lekker qua cec/smartlink/simplink/bravia link/<andere eigen naam> protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badmeerkoet
Propheticus schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:38:
Hangt de shield aan de receiver of direct aan de tv?
Uit je verhaal lijkt het tweede, maar dan snap ik de invloed van receiver aan of uit (ook) niet.
Als het toch via de receiver loopt: probeer eens de HDMI input zo dicht mogelijk bij de output.

Misschien eens proberen met CEC (tv audio switching) uit? Ipv automatische switch van geluidsuitgang, moet je dan wel iedere keer handmatig op je tv switchen tussen interne speaker en extern. Om uit te sluiten dat er in standby toch communicatie over HDMI is tussen TV en versterker waardoor tv misschien denkt dat die aan staat. Niet alle merken combineren lekker qua cec/smartlink/simplink/bravia link/<andere eigen naam> protocol.
De shield hangt aan de receiver. Heb al de meest dichtbijzijnde poort geprobeerd maar dat had ook geen effect. Ook cec uit al geprobeerd maar het blijft niet goed gaan. Heb de receiver al 3x gereset om vanaf 0 andere instellingen te proberen maar vooralsnog lijkt niets te helpen. Gloednieuwe HDMI kabels gehaald, geen effect. Ik snap er nog de ballen van 😅

Wel bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Bij mij was het de combi LG oled tv met een Onkyo receiver die niet wilde werken over ARC... toen maar optisch aangesloten (toslink). Nu met een Denon receiver juist geen problemen met ARC. De standaard wordt blijkbaar niet even standaard geïmplementeerd door verschillende merken.

Dus misschien heb je pech en willen ze gewoon niet lief samenspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badmeerkoet
Daar begint het op te lijken. Zou jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

* MDKlapwijk heeft net 2 Lindy non-cec pluggen besteld, omdat sinds de C8 hdmi-cec aan heeft staan voor Netflix via arc er telkens andere apparatuur aangeschakeld wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-06 17:41
Het MP4 bestand "dolby-test-tones_5_1_2" werkt. Hiermee wordt speaker voor speaker een bromgeluid gegeven en weet je dat je ATMOS-systeem functioneert. Ik heb dit zowel vanaf mijn PC, Shield als Blu-ray speler getest. Werkt alle drie.

https://www.reddit.com/r/...video_file_download_link/

Na testen blijkt dat de kleurweergave via de X2400H, van mijn Harry Potter DVD's, aanzienlijk minder is in vergelijking met het rechtstreeks aansluiten op mijn Sony tv (HDMI). Ik heb dit zowel met de Sony BDP-S470 als met de Sony UBP-X800M2 uitgeprobeerd. Ik heb alle mogelijke instelling van de spelers uitgeprobeerd.
De TV is de Sony KDL-46NX710 (1080P 24P).
Het beeld bevat veel minder kleur, is grijzer en donkerder als het via de AVR wordt doorgegeven naar mijn TV.

[ Voor 6% gewijzigd door PCan op 12-10-2020 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
PCan schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:49:
Het MP4 bestand "dolby-test-tones_5_1_2" werkt. Hiermee wordt speaker voor speaker een bromgeluid gegeven en weet je dat je ATMOS-systeem functioneert. Ik heb dit zowel vanaf mijn PC, Shield als Blu-ray speler getest. Werkt alle drie.

https://www.reddit.com/r/...video_file_download_link/

Na testen blijkt dat de kleurweergave via de X2400H, van mijn Harry Potter DVD's, aanzienlijk minder is in vergelijking met het rechtstreeks aansluiten op mijn Sony tv (HDMI). Ik heb dit zowel met de Sony BDP-S470 als met de Sony UBP-X800M2 uitgeprobeerd. Ik heb alle mogelijke instelling van de spelers uitgeprobeerd.
De TV is de Sony KDL-46NX710 (1080P 24P).
Het beeld bevat veel minder kleur, is grijzer en donkerder als het via de AVR wordt doorgegeven naar mijn TV.
Heb je in de Denon setup onder deze bron ingesteld dat hij upscalen en dergelijke uit moet zetten?
Dat zit onder Video, let erop dat je de betreffende bron van tevoren geselecteerd hebt.

Ik heb alles volledig uitgezet in mijn X2700H zodat mijn TV zelf alles doet en er ook geen inputlag ontstaat.
Nadeel is wel dat je zo het onscreen menu kwijt raakt (volume weergave enzo).
Maar zo kan je iig even testen of het dan wel goed gaat, in theorie mag er zo geen verschil zijn met rechtstreeks of de Denon ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-06 17:41
Ik heb de UBP nu met 2 kabels aangesloten zodat het geluid via de 2e HDMI uitgang naar de AVR gaat en het beeld direct via HDMI1>HDMI2 van de TV.
HDMI audio uit> staat op AVR (standaard).
Videomodus> staat op Bypass.
Nadeel is dat je dan HDMI bediening uit moet zetten, anders schakelt de AVR telkens terug naar TV audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzee
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-10-2022
Goedemorgen, kan iemand mij helpen met ervaring of zelfde probleem.

Ik heb een Denon AVR X2300 BK, daaraan gekoppeld via HDMI een mediaplayer HiMedia Q10 Pro en de Ziggo Next box...

Als ik op mijn afstandsbediening (Logitech Harmony 650) TV kijken selecteer start alles keurig op, maar zonder geluid, TV gaat aan HDMI1, Denon start op voor HDMI van Ziggo en de Ziggo Next gaat aan, maar geen geluid.

Schakel ik dan vervolgens de HiMedia Q10 Pro in, heb ik wel geluid vanaf de mediaplayer. Als ik daarna terug ga naar de Ziggo Next, dus TV kijken heb ik wel geluid.

Om Ziggo TV te kunnen kijken met geluid, moet ik altijd/vaak de mediaplayer eerst opstarten! :F

Ik heb alles al geprobeerd, beide kastjes met HDMI en de Himedia ook met optisch.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Veel dank,

Hanzee,
Zwolle

[ Voor 6% gewijzigd door Hanzee op 13-10-2020 09:58 . Reden: Extra informatie over opstarten ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt mij als het CEC detectie signaal van de gebruikte input wordt verstuurd voordat de Denon zover is dat ie hem kan detecteren. En bij het switchen en terugswitchen wordt er opnieuw een handshake gestuurd vanuit de Denon en gaat het wel goed.
Welke in- en outputs heb je in gebruik voor de apparatuur en welke input verzorgt het geluid van de TV?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzee
Hi The Eagle,

Ik gebruik de ingangen die Denon op rij heeft staan voor de diverse apparatuur,
dus Mediaplayer voor de Himedia en CBL/Sat voor de Ziggobox.

By the way: super dat je reageert!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Hanzee, je zou even na kunnen gaan of de Harmony start volgorde AVR, TV, NEXT verbetering brengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzee
Dank MD, ik heb die opties handmatig allemaal geprobeerd met de eigen afstandsbedieningen van elk apparaat. Dus eerst een keer de AVR, dan de TV, dan... enz. met alle apparaten.
Maakte geen verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzee
Ik zal de Harmony in ieder geval zo even aan de laptop hangen en kijken of ik opstart volgorde kan wijzigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzee
Ik heb nog eens andere ingangen geprobeerd en HDMI instellingen in de Denon aangepast.
Nextbox op BluRay werkt niet... Maar voor nu probleem weer even opgelost...
Dank voor de reacties, ik blijf vandaag even verder sleutelen en aan/uit zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Hanzee, ok dat had je al geprobeerd; staat de NEXT in standby eco-mode?

Ik moet je trouwens zeggen dat ik eigenlijk alle CEC-meuk heb uitgeschakeld en alles via de Harmony doe, zelfs de Kodi via Harmony-bluetooth. Ik heb weer CEC issues sinds het aanstaat voor ARC vanaf Netflix op LG C8.

[ Voor 59% gewijzigd door MDKlapwijk op 13-10-2020 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tholef
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-11-2020
Vraag, ik heb nu de avr 2100w, ik moet 3 dollar betalen om internet stations te ontvangen. Geld dit alleen voor oudere modellen of ook voor de nieuwe? Heb geen PayPal of credit card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@tholef, het is al eens eerder aanbod gekomen, maar er zijn alternatieven:
- https://github.com/milaq/YCast

Deze zou je bijvoorbeeld op een pihole kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

MDKlapwijk schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:40:
@Hanzee, ok dat had je al geprobeerd; staat de NEXT in standby eco-mode?

Ik moet je trouwens zeggen dat ik eigenlijk alle CEC-meuk heb uitgeschakeld en alles via de Harmony doe, zelfs de Kodi via Harmony-bluetooth. Ik heb weer CEC issues sinds het aanstaat voor ARC vanaf Netflix op LG C8.
En die issues lijken nu opgelost; blijkt dat de Denon wel ARC zonder CEC kan doen? Lijkt me zichzelf een beetje tegen te spreken, maar als je CEC uit zet, kan je ARC weer los aanzetten.

Heb trouwens toch het idee dat via spdif anders klinkt dan via ARC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Misschien omdat SPDIF max 5.1 ondersteunt en geen Dolby Atmos, Dolby Digital Plus, TrueHD, of DTS HD. Dus misschien hoor je het verschil omdat je een 'hoogwaardige' bron hebt die voor doorgifte via spdif wordt gedowngrade naar 5.1 Dolby Digital?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Propheticus schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:37:
Misschien omdat SPDIF max 5.1 ondersteunt en geen Dolby Atmos, Dolby Digital Plus, TrueHD, of DTS HD. Dus misschien hoor je het verschil omdat je een 'hoogwaardige' bron hebt die voor doorgifte via spdif wordt gedowngrade naar 5.1 Dolby Digital?
Dat is idd. wat ik vermoed, ondanks dat ik maar een 5.1 setup achter de versterker draai...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
PnD schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:32:
[...]

Zelf ook een Denon home 350 sinds vorige week en geen enkel probleem met bass, ik wil alleen wel een 2e om het geluid voller te krijgen op lage volumes. Eerst de Sonos play 1 setjes verkopen op Marktplaats. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

init6 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:41:
[...]

Zelf ook een Denon home 350 sinds vorige week en geen enkel probleem met bass, ik wil alleen wel een 2e om het geluid voller te krijgen op lage volumes. Eerst de Sonos play 1 setjes verkopen op Marktplaats. :+
Bedankt, ik overweeg een melding te maken om te kijken of er wellicht iets mis is met de speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:25
HoI!

Een vraag waarvan ik hoop dat jullie een oplossing hebben.. Ik heb zojuist een nieuwe tv gekocht de LG OLEDB9, alles werkt vlekkeloos tot nu toe en ook het geluid gaat nu via de Denon AVR1713, echter het vreemde is, zodra ik op de Netflix knop van de afstandsbediening druk of ik wil Spotify luisteren via de tv dan schiet de receiver op de input ' TV Audio ' waardoor er dan ook geen geluid doorkomt.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
dropkikker schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:46:
...het geluid gaat nu via de Denon AVR1713...
Hoe heb je de TV op de Denon aangesloten? S/PDIF of HDMI ARC?
...dan schiet de receiver op de input ' TV Audio ' waardoor...
Klinkt als HDMI CEC (of hoe dat ook per merk mag heten). Geen idee alleen of je HDMI CEC los kan koppelen van HDMI ARC en af of het wenselijk is af van het antwoord op de vraag hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:25
Ik heb de tv aangesloten middels HDMI ARC, zal eens prutsen in het menu van de Denon, maar daar snap ik ook niet veel van ;)
FeaR schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:26:
[...]

[...]

Klinkt als HDMI CEC (of hoe dat ook per merk mag heten). Geen idee alleen of je HDMI CEC los kan koppelen van HDMI ARC en af of het wenselijk is af van het antwoord op de vraag hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

FeaR schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 21:26:
[...]

[...]

MDKlapwijk schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:04:
[...]

En die issues lijken nu opgelost; blijkt dat de Denon wel ARC zonder CEC kan doen? Lijkt me zichzelf een beetje tegen te spreken, maar als je CEC uit zet, kan je ARC weer los aanzetten.

Heb trouwens toch het idee dat via spdif anders klinkt dan via ARC...
Ja dat kan dus, ik draai inmiddels alles weer via de Harmony en CEC uit waar het uit kan. Geen issues meer.

Metname de LG C8 maakt er een zooitje van lijkt het...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostzondernaam
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:04
https://www.audioholics.com/news/bug-in-hdmi-2.1-chipsets

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Bijvoorbeeld of dat deze panasonic HDMI 2.1 chipsets ook in de europese modellen verwerkt zitten? Wil namelijk dolgraag met black friday een mooi geprijsde X3700H scoren ergens maar heb zo het gevoel dat dit het feestje wel eens kan verknallen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-12-2024
Joostzondernaam schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:56:

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Bijvoorbeeld of dat deze panasonic HDMI 2.1 chipsets ook in de europese modellen verwerkt zitten? Wil namelijk dolgraag met black friday een mooi geprijsde X3700H scoren ergens maar heb zo het gevoel dat dit het feestje wel eens kan verknallen :/
Las dit ook net op Reddit. Ik wacht nog even met aanschaffen van een nieuwe Denon receiver tot hier meer duidelijkheid over is. Wel jammer, want mijn 12 jaar oude Marantz begint het nu wel echt te begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-06 13:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Joostzondernaam schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:56:

Ja, Denon gebruikt dezelfde chips tussen continenten.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostzondernaam
  • Laatst online: 21:04
[/quote]

Thanks! Dat is slecht nieuws dus. Nu maar hopen dat het probleem te fixen is met een software update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-06 23:23

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Joostzondernaam schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:43:
[/quote]

Thanks! Dat is slecht nieuws dus. Nu maar hopen dat het probleem te fixen is met een software update...
Volgens het artikel niet. Nu ook een bericht op hardware info. Workaround is makkelijk genoeg maar niet de bedoeling van de aanschaf van m'n nieuwe Denon.

https://nl.hardware.info/...ik-van-bepaalde-receivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:53
Podverdikkie, ik heb net een X2700H besteld en was niet op de hoogte van dit probleem 😡. Ik twijfel sterk om deze dan maar retour te sturen en een 'ouder' model met eARC te kopen.

Zou een Denon X1600H voldoende zijn voor de Q Acoustics 3020i speakers ?

Dan die maar tijdelijk als receiver..

[ Voor 24% gewijzigd door DM89 op 25-10-2020 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17:25
Zo te lezen gaan ze het wel fixen maar wanneer? Hopelijk voor de next-gen consoles uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
ZeroY85 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 17:41:
Zo te lezen gaan ze het wel fixen maar wanneer? Hopelijk voor de next-gen consoles uit zijn.
Inderdaad wanneer en hoe, waarschijnlijk is het niet op te lossen door een firmware update door een ontwerp fout in de HDMI module van Panasonic..

Schijnbaar zijn HDMI 2.1 de receivers niet getest met HDMI 2.1 hardware vandaar dat dit probleem nu pas tevoorschijn komt.

Ben toch sterk aan het twijfelen of ik de x2700h in huis hou of retour stuur. Heb eigenlijk ook geen zin om de receiver voor reparatie retour te moeten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spe115
  • Laatst online: 19-06 12:46
Zijn er mensen bij wie hun zone 2 aan gaat en blijft na gebruik van de receiver zonder dat deze bewust gebruikt wordt?

Bij mij wellicht na de laatste Heos update blijft na uitschakeling van de receiver de zone 2 ingeschakeld en moet ik die elke keer specifiek uitzetten met de knop of Heos app.

Schijnbaar is het aanzetten van de tweede zone gelinkt met andere processen, maar er wordt gewerkt aan een oplossing om dat onafhankelijk te laten werken zodat de zone 2 uitblijft na het uitschakelen van de receiver, dit zal waarschijnlijk via firmware opgelost gaan worden.
https://denon-nl.custhelp...2-is-automatisch-aangezet

LG Oled 55B7V, Denon S950H, VU+ Zero4K, Nvidia shield TV Pro 2019, PlayStation 4, Harman Kardon BDT 30 Synology DS923+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:00
DM89 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 14:48:
Podverdikkie, ik heb net een X2700H besteld en was niet op de hoogte van dit probleem 😡. Ik twijfel sterk om deze dan maar retour te sturen en een 'ouder' model met eARC te kopen.

Zou een Denon X1600H voldoende zijn voor de Q Acoustics 3020i speakers ?

Dan die maar tijdelijk als receiver..
Waarom twijfel je eraan of de X1600h wel voldoende zou zijn voor deze luidsprekertjes?
Ik heb een X1500H met Infinity Alpha 20 luidsprekers, en dat gaat meer dan prima. Klinkt fantastisch goed, gedetailleerd met een mooi diep laag bereik en dat zonder subwoofer. Kan erg hard als het moet, maar blijft ook mooi vol klinken op laag volume.

[ Voor 5% gewijzigd door Vulcan750 op 26-10-2020 05:22 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
LtMarx schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:10:
[...]

Volgens het artikel niet. Nu ook een bericht op hardware info. Workaround is makkelijk genoeg maar niet de bedoeling van de aanschaf van m'n nieuwe Denon.

https://nl.hardware.info/...ik-van-bepaalde-receivers
Tja dat is hun eer te na lijkt mij. Als het softwarematig niet kan worden opgelost zullen ze moeten terugroepen. Zo niet, dan zullen heel wat mensen ontbinding van hun koopovereenkomst vorderen.

Voorlopig lijkt het erop dat ik met een ps5 geen hinder hiervan ondervind. Desalniettemin gewoon vervelend. Via eARC oplossen kan, maar dan ben je ook erg afhankelijk van hoe je tv om gaat met doorsturen van (ongecomprimeerd) multikanaal geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Vulcan750 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 05:20:
[...]

Waarom twijfel je eraan of de X1600h wel voldoende zou zijn voor deze luidsprekertjes?
Ik heb een X1500H met Infinity Alpha 20 luidsprekers, en dat gaat meer dan prima. Klinkt fantastisch goed, gedetailleerd met een mooi diep laag bereik en dat zonder subwoofer. Kan erg hard als het moet, maar blijft ook mooi vol klinken op laag volume.
Ik twijfel altijd, te weinig ervaring hiermee 😅

Of ik de x2700h retour stuur en wacht op een oplossing voor het probleem. Maar de vraag is wat voor oplossing en wanneer. Xbox Series X werkt wel op 4k60 HDR maar niet met 4k120 HDR. Verwacht wordt dat dit niet opgelost kan worden met een firmware update.

120hz vind ik persoonlijk niet zo heel belangrijk maar heb er toch voor betaald dus moet het ook uiteindelijk ook werken.

Of ik bestel een x1600h tot de receivers komen met HDMI 2.1 zonder bug maar dan hoop ik dat eARac goed werkt zonder lipsync issue. (LG C9) 🤔 dan sluit ik de Xbox series X aan op de TV.

[ Voor 15% gewijzigd door DM89 op 26-10-2020 06:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ik baal behoorlijk van dit probleem, ik had speciaal voor de komende Xbox Series X de X2700H aangeschaft.
Met name omdat mijn oude reciever nog HDMI 1.4 was.
Hopelijk komen ze snel met een HDMI board replacement.
Alles op de tv rechtstreeks aansluiten is geen optie omdat ik maar 1 dikke HDMI 2.1 kabel door de muur heb liggen naar mijn receiver.

Ik heb overigens ook nog steeds de bug dat het opstartvolume wat ingesteld staat niet hersteld wordt na aanzetten, deze is altijd 0 na aanzetten. Ik had inmiddels toch wel een firmware update hiervoor verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:59
DM89 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:29:
[...]

Inderdaad wanneer en hoe, waarschijnlijk is het niet op te lossen door een firmware update door een ontwerp fout in de HDMI module van Panasonic..

Schijnbaar zijn HDMI 2.1 de receivers niet getest met HDMI 2.1 hardware vandaar dat dit probleem nu pas tevoorschijn komt.

Ben toch sterk aan het twijfelen of ik de x2700h in huis hou of retour stuur. Heb eigenlijk ook geen zin om de receiver voor reparatie retour te moeten sturen.
Ik zou het wel raar vinden dat ze de bug niet oplossen. Hun nieuwste release, die 2 maand oud is, heeft deze bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
grote_oever schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:49:
[...]

Ik zou het wel raar vinden dat ze de bug niet oplossen. Hun nieuwste release, die 2 maand oud is, heeft deze bug.
Ze hebben gezegd dat het opgelost wordt maar wanneer is nog niet bekend, hoogstwaarschijnlijk wordt het een terugroepactie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-06 14:07
Ik heb met Audyssey mijn speakers laten instellen, nu heeft die dus alle speakers vanaf mijn hoofd luisterpositie geconfigureerd alleen is die plek dus erg dichtbij de surround rechts speaker. Nu vind ik hem nog steeds te luid eigenlijk. Verandert hij deze instellingen voor alle bronnen of hoe zit dat? Want bijvoorbeeld TV audio (netflix) staan de channel levels nu op 0, terwijl in de hoofdinstellingen ze verschillend staan (allemaal - trouwens) Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden?

Vind trouwens ook raar dat hij de crossovers zo raar instelt. Front-Center-Surround staan nu op 40Hz.. Luidsprekerconfig staat nu op Front: Groot, Center : Groot, Surround : Klein

[ Voor 15% gewijzigd door Rohit op 26-10-2020 21:12 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Rohit schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:03:
Vind trouwens ook raar dat hij de crossovers zo raar instelt. Front-Center-Surround staan nu op 40Hz.. Luidsprekerconfig staat nu op Front: Groot, Center : Groot, Surround : Klein
Heb je een subwoofer? Zo ja dan zou ik alles op SMALL verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
DM89 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:51:
[...]

Ze hebben gezegd dat het opgelost wordt maar wanneer is nog niet bekend, hoogstwaarschijnlijk wordt het een terugroepactie..
Het is niet op te lossen, alles wat ze kunnen doen is deze laten opsturen en recyclen. Dan krijg krijgen we een V2 of een type die beter is en deze bug niet heeft. Tenminste dat hoop ik, anders heb ik 1000€ voor niks uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb nu bijna een jaar een Denon X2600H icm een LG oled65C9PLA

Laatste weken heb ik ineens dat dan het geluid via de Denon om de zoveel tijd een aantal seconden wegvalt. Complete stilte dus.
Zowel bij tv kijken als met de PS4.

Alles met goede HDMI kabels aangesloten. Juiste kanalen etc.

Het werkte ook perfect. Maar dan ineens heeft ie er geen zin. Meer in en gaat dan deze kuren vertonen. En even zo plotseling is het weer over?

Iemand een idee voor deze wazige ‘bug’?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:59
Ik denk dat iemand binnen Denon toch een pittig gesprek gaat hebben.

Vooral als ik dit zo lees:
DM89 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:29:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-06 14:07
FeaR schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:31:
[...]

Heb je een subwoofer? Zo ja dan zou ik alles op SMALL verwachten.
Ja Teufel Ultima 40 5.1 MK3

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-06 15:55
Bschnitz schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:33:
[...]

Het is niet op te lossen, alles wat ze kunnen doen is deze laten opsturen en recyclen. Dan krijg krijgen we een V2 of een type die beter is en deze bug niet heeft. Tenminste dat hoop ik, anders heb ik 1000€ voor niks uitgegeven.
Waarom zou dit niet op te lossen zijn? Gewoon een ander HDMI bord erin en het probleem is opgelost. Heel de receiver recyclen lijkt mij nogal extreem...
grote_oever schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 22:04:
[...]

Ik denk dat iemand binnen Denon toch een pittig gesprek gaat hebben.

Vooral als ik dit zo lees:

[...]
Het zou mij heel erg verbazen dat ze zowel bij Panasonic als bij Sound United en Yamaha geen HDMI 2.1 / FRL testen gedaan hebben. Waarschijnlijk hebben ze die gedaan met hun eigen test-hardware en komt er nu een bug aan het licht wanneer de bron een andere HDMI chip gebruikt dan degene die zij gebruikt hebben om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
mathias82 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:28:
[...]

Waarom zou dit niet op te lossen zijn? Gewoon een ander HDMI bord erin en het probleem is opgelost. Heel de receiver recyclen lijkt mij nogal extreem...

[...]

Het zou mij heel erg verbazen dat ze zowel bij Panasonic als bij Sound United en Yamaha geen HDMI 2.1 / FRL testen gedaan hebben. Waarschijnlijk hebben ze die gedaan met hun eigen test-hardware en komt er nu een bug aan het licht wanneer de bron een andere HDMI chip gebruikt dan degene die zij gebruikt hebben om te testen.
Niet echt, er is maar 2 maanden lang verkocht, dus nog beperkt. Mooi set onderdelen voor reparatie van een V2 versie etc.

Het is heel veel werk en kostbaar om hiervoor een reparatielijn op te zetten, goedkoper op mensen een nieuwe te geven en dat intern anders te gebruiken.

Alles wat ik zeg dat het bedrijfstechnisch dus niet rendabel is om dit te laten vervangen. Wat ze gaan doen weet ik inderdaad niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-06 15:55
Bschnitz schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:31:
[...]

Niet echt, er is maar 2 maanden lang verkocht, dus nog beperkt. Mooi set onderdelen voor reparatie van een V2 versie etc.

Het is heel veel werk en kostbaar om hiervoor een reparatielijn op te zetten, goedkoper op mensen een nieuwe te geven en dat intern anders te gebruiken.

Alles wat ik zeg dat het bedrijfstechnisch dus niet rendabel is om dit te laten vervangen. Wat ze gaan doen weet ik inderdaad niet.
Gewoon HDMI board swappen, is niets moeilijk aan. Zijn in het verleden ook al recalls voor geweest.

Er moet helemaal geen aparte reparatielijn voor opgezet worden, dit wordt gewoon in de service centers van het merk gedaan, die doen dat al vaak voor herstellingen. No way dat het meer rendabel is om de volledige receiver om te ruilen dan een HDMI bordje te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Ik heb een vraag over Atmos, ik heb nu een Denon AVR X4500H versterker, met Klipsch front RF 83, surr. & back RF 82, center RP 440C en een joekel (redelijk overbodige) subwoofer (ook Klipsch).
Klinkt uitstekend, maar wil nu uitbreiden naar Atmos geluid, en zit een beetje te emmeren met welke (om op de front speakers te plaatsen) nu te kiezen.
Waarom? Wel, is het aan te raden ook hier Klipsch voor te nemen? (zo ja, weinig keuze, gezien het versterk vermogen valt de goedkope optie van de twee af, want: 60 watt).
Ander merk? Maakt dat wat uit? En waarom heeft niet elke fabrikant het vermogen van de speakers in de specs staan? Whaaa.. (Teufel bv)

Samenvattend, welk vermogen (watt) moet ik als 'gangbaar' voor mijn versterker aanhouden als minimum, en maakt het wat uit welk merk je kiest voor de atmos speakers?

Het zijn vast heel erge newbie vragen, maar ik kom er echt niet uit..
Pagina: 1 ... 77 ... 100 Laatste