Nieuwe surround receiver - max €2000,-

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:02
Hallo Audioliefhebber,

Ik heb momenteel de Denon AVR X3300W, maar overweeg om een stuk moderner en een stap hoger aan te schaffen, mijn dilemma de AVR X4500 of de AVC X4700H, de verschillen lijken minimaal, 8K zie ik er de komende 4 jaar nog niet in sluipen, 4K is al nauwelijks content voor te vinden.
Iemand die beide kent en een overwogen mening heeft?
Of, iemand die op deze zelfde twee benen heeft lopen hinken, en een besluit genomen heeft.

Of de X6700H, maar die ligt net boven wat ik maximaal wil besteden, oi oi, mijn hersenen worden in een Pretzel gedraaid ;)
Of, goede Receiver alternatieven tot 2000,-- max ipv de Denon lijn, waarom die twijfel? mijn 3300 is 2 maal weg geweest voor het HDMI gebeuren, en vertoont nu rare verschijnselen met switchen van bron XYZ naar (linux) computer (beeld word somes groen, soms oranje, even de freq van 30 naar 25 switchen heft het wel op, of de versterker uit, best lang wachten, en dan weer aanzetten (optie 1 is sneller).
Ondanks dat bevalt de Sound me uitstekend, op mijn collectie Klipsch speakers (met de M83 als L&R mains) en dan iets modernere speakers om de surround (7.1) 'rond' te maken. ¯\(゚•゚;)/¯

Overigens alles behalve Sony & Marantz (de laatste omdat ik ze echt foeilelijk vind met dat ronde 'oog'.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:44
Hi Wilco,

Het antwoord hangt af van het beoogde gebruik. Speel je games via pc/console aangesloten op de AVR? En wil je het effect van (Atmos) hoogtespeakers nabootsen zonder deze aan je setup toe te hoeven voegen?

De X4700H biedt vooral op HDMI 2.1 vlak ondersteuning voor features welke de X4500H niet heeft, waaronder VRR en ALLM. Met name handig bij gaming.
Ook kan hij "height virtualisation" toepassen waarbij hoogtespeakers virtueel worden nagebootst. Hoe goed dit klinkt...redelijk okay volgens reviews, maar nooit zo goed als echte speakers.

En dan de dooddoener: het hangt dus af van je wensen en prioriteiten. En hoeveel meer budget je die features waard vindt. Als het enkel nice to haves zijn, zou ik ze niet 500euro extra waard vinden.
X4500H is nu 949,- en de X4700H 1459,-

Veel plezier met puzzelen en kiezen.

PS. Zelf tevreden gebruiker van de X4500H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Propheticus schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:33:
Hi Wilco,

Het antwoord hangt af van het beoogde gebruik. Speel je games via pc/console aangesloten op de AVR? En wil je het effect van (Atmos) hoogtespeakers nabootsen zonder deze aan je setup toe te hoeven voegen?

De X4700H biedt vooral op HDMI 2.1 vlak ondersteuning voor features welke de X4500H niet heeft, waaronder VRR en ALLM. Met name handig bij gaming.
Ook kan hij "height virtualisation" toepassen waarbij hoogtespeakers virtueel worden nagebootst. Hoe goed dit klinkt...redelijk okay volgens reviews, maar nooit zo goed als echte speakers.

En dan de dooddoener: het hangt dus af van je wensen en prioriteiten. En hoeveel meer budget je die features waard vindt. Als het enkel nice to haves zijn, zou ik ze niet 500euro extra waard vinden.
X4500H is nu 949,- en de X4700H 1459,-

Veel plezier met puzzelen en kiezen.

PS. Zelf tevreden gebruiker van de X4500H
Geen games, muziek (vanaf mijn HTPC onder Linux), Spotify etc.
Films via Netflix en KPN IPTV

Ik heb nu dus een 7.1 opstelling, Atmos zou leuk zijn, maar geen must, zou met bv de NAD ook een dure grap worden!

Liep ook nog tegen twee 'misschien ook de moeite waard' tegen kandidaten aan;
A: NAD T 758 V3
B: Arcam FMJ AVR390

8)7 :? :X 7(8)7

[ Voor 4% gewijzigd door RoosW op 14-09-2020 19:43 . Reden: Toevoeging informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:29

FeaR

In GoT we trust

Reacties afgesplitst van Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4 aangezien dit meer een globaal aankoopadvies is dan een specifieke Denon vraag.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
FeaR schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:52:
[MBR] Reacties afgesplitst van Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4 aangezien dit meer een globaal aankoopadvies is dan een specifieke Denon vraag. [/]
Op zich prima, maar had dan even een pm gestuurd met waar ie gebleven was, heeft geruime tijd geduurd voor ik 'mijn nieuwe topic' gevonden had, even zo goed, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Na een hoofdpijn veroorzakende lees, puzzle en speurtocht, is dit nu de shortlist geworden:

Arcam: FMJ AVR390
Cambridge Audio: CXR120 120W AV RECEIVER
Beide hebben serieuze digital multichannel problemen, althans dat zeggen diverse testen (al zijn er ook die laaiend enthousiast zijn vooral over de Arcam [Zoekt een emmer zand om zijn hoofd in te steken]
Denon: AVC-X6700H
AVC-X6500H
AVC-X4700H
AVR-X4500H
AVC-X3700H
NAD: T 758 V3i Was volgens testers onder de maat bij hardere muziek (ga hem toch nog beluisteren)
YAMAHA: RX-A3070

Zitten er directe afraders bij?

Nogmaals samenvattend:

Nu een 7.1 opstelling (incl 1 SW) dus dat is meteen de minimale eis
Geluid beter als de Denon X3300W
5+HDMI 2.0 (minimaal) ingangen
2+HDMI 2.0 uitgangen
Subwoofer aansluiting (duh)
ronde de vanaf 75 tot 120W per kanaal (de max die de surround L&R aankan geloof ik) Hoewel ik er over denk de huidige Surround L&R om te wisselen met de M82's die achter echt weggegooid zijn, moet ik echter mijn echtgenote eerst overtuigen.
Bluetooth 4+ met ondersteuning BT NC Headphone (of de mogelijkheid dit met een BT stick toe te voegen)
Digital Optical in, min x2
Digital Optical out min 1
Bij voorkeur handige AB (ben niet weg van de Denon, ik ben een lel en dat zul je weten AB)
EN/OF goede app om de boel te sturen..?

Ik geloof dat ik alles nu wel 'gedekt' heb.

[ Voor 11% gewijzigd door RoosW op 15-09-2020 13:47 . Reden: Toevoeging informatie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:29

FeaR

In GoT we trust

RoosW schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:04:
[...]
Op zich prima, maar had dan even een pm gestuurd met waar ie gebleven was, heeft geruime tijd geduurd voor ik 'mijn nieuwe topic' gevonden had, even zo goed, bedankt.
Als ik voor elke actie die ik doe mensen een DM/PM moet gaan sturen wordt het wel erg veel werk. Via de instellingen op GoT kan je zelf zien waar je posts zijn en/of kan je deze bookmarken. Tevens lopen de notificaties uit het verleden ook richting het nieuwe topic.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 14-09-2020 22:47 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Ik zal mijn huidige vragen duidelijk proberen te maken.

Na lang wikken en wegen zijn de volgende drie in heftige overwegingen opgenomen:
- Denon AVC X6500H
Een winkel model (demo) met sommige haast onzichtbare micro krasjes; Na aankoop 5 jaar garantie, startende vanaf de aankoopdatum (rond de 1700,-) [model vanaf 2018]

- AVR X7200WA
Een gebruikte (6 maanden oud nog met garantie, 1 1/2 jaar) geupgrade van W naar WA, maar mijn twijfel, als ie nog zo jong is, waarom dan nu weer verkocht? (1450,-) [model 2015-????]

- AVC X6700H wachten op een Black Friday deal en hopen dat die dan wel onder de 2000,- komt?? (sub 2475 Euro) [model 2020]

It is sometimes a good thing I already lost most of my hairs ;-)

Wat is wijsheid??

En, is de meerprijs boven de X4700H ook meer-beter geluid? Of enkel franje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Ik zou sowieso iets kopen wat de nieuwe HDMI standaarden ondersteund. Ik weet niet wat voor luidsprekers je hebt (ik kan niets op Google vinden), maar elke Denon receiver zal de meeste luidsprekers gewoon goed aan kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Hmm je hebt gelijk, relevante informatie.

Front L&R Klipsch RF83K
Center RP-150M RP-440C Centerspeaker
Surround L&R Klipsch RF82
Back L&R RP-150M (gaan vervangen worden door de RP-500M boekenplank speakers van Klipsch)
Subwoofer Klipsch R-112sw

Phew, dat was diep in de facturen duiken, dacht echt dat ik de M83 had bijvoorbeeld ;)

[ Voor 4% gewijzigd door RoosW op 16-09-2020 12:17 . Reden: Toevoeging informatie, en nee ik had geen boekenplankspeaker center ;) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

RoosW schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:54:
Hmm je hebt gelijk, relevante informatie.

Front L&R Klipsch RF83K
Center RP-150M
Surround L&R Klipsch RF82
Back L&R RP-150M (gaan vervangen worden door de RP-500M boekenplank speakers van Klipsch)
Subwoofer Klipsch R-112sw

Phew, dat was diep in de facturen duiken, dacht echt dat ik de M83 had bijvoorbeeld ;)
In dat geval zou ik gewoon de goedkoopste Denon pakken met ondersteuning voor de nieuwe standaarden. Deze luidsprekers zijn gemakkelijk aan te sturen en een krachtigere versterker levert niets meer op. Als je er echt op vooruit wil gaan qua geluid zal je naar een upgrade van de luidsprekers moeten gaan kijken (deze hebben bijvoorbeeld een enorme dip in de mid range/upper midrange en dat is een range waar je eigenlijk niet met je room correction aan de slag wilt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:44
Ik stond laatst, weliswaar met een aanzienlijk lager budget ook voor deze keuze, en ben uiteindelijk voor Yamaha gegaan. Met zo'n budget zou ik de CX A5200 ook eens in mn overweging meenemen.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:55
Ik ga mee met @Anoniem: 159816 schaf een receiver aan die qua aansluitingen voldoet aan je wensen.

Deze speakers hebben een fantastisch rendement en hebben niet veel vermogen nodig. De weerstand is ook niet schokkend https://www.soundandvisio...r-system-ht-labs-measures.

Als je iets anders zoekt qua klank zou ik het niet zoeken in een dure versterker maar in andere speakers of een kritische blik op de akoestiek.

En als je echt serieus gas wil geven, koop een receiver met pre outs en een losse (pa) eindversterker 😋

[ Voor 10% gewijzigd door DjaRoel op 15-09-2020 18:42 ]

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 18:16:
[...]

In dat geval zou ik gewoon de goedkoopste Denon pakken met ondersteuning voor de nieuwe standaarden. Deze luidsprekers zijn gemakkelijk aan te sturen en een krachtigere versterker levert niets meer op. Als je er echt op vooruit wil gaan qua geluid zal je naar een upgrade van de luidsprekers moeten gaan kijken (deze hebben bijvoorbeeld een enorme dip in de mid range/upper midrange en dat is een range waar je eigenlijk niet met je room correction aan de slag wilt).
Tja, dat is een overweging, maar wat betreft de speakers, we hebben gezamenlijk langdurig bij diverse audioboeren gezeten, en deze klonk zoals wij het het mooist vinden, mooier als vergelijkbare KEF, Dali en andere merken.
Smaken, het blijft persoonlijk ;)
Ik ga weer verder studeren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoosW schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 19:01:
[...]

Smaken, het blijft persoonlijk ;)
Onderzoek naar luidsprekervoorkeuren zegt van niet, maar ik ben blij dat ze bevallen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Lange debatten later, het word de 4700, prime day of black friday dan, mijn echtgenote herinderde me er aan dat er nog een nieuwe rollator moet komen 1100€ en de trap renovatie, de beide tuinen... Zucht, ach ja

Bedankt voor de denk hulp ☺️
Pagina: 1