Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:28
RoosW schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:01:
[...]
(zo ja, weinig keuze, gezien het versterk vermogen valt de goedkope optie van de twee af, want: 60 watt).
[...]
Samenvattend, welk vermogen (watt) moet ik als 'gangbaar' voor mijn versterker aanhouden als minimum, en maakt het wat uit welk merk je kiest voor de atmos speakers?
Ik wil bij jou geen film komen kijken als je 60Watt nominaal uit je hoogtekanalen knalt. Dan heb je de boel namelijk wel heel hard staan. Ik denk dat je je hier teveel blind staart op power handling van speakers die relatief weinig power te verwerken zullen krijgen.

Verder denk ik dat je met je vraag beter terecht kunt in Consumentenelektronica Aankoopadvies

[ Voor 7% gewijzigd door Propheticus op 27-10-2020 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:11
Ok, dus het één is niet gelijk aan het ander, ok heel duidelijk, dat geeft een boel ruimte, bedankt voor de verduidelijking (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:27
Als ik zo een beetje lees is die hele HDMI 2.1 bug enkel van toepassing als je een console aansluit?
Ik was namelijk ook aan het uitkijken om een Denon X2700H te kopen rond Black Friday.

Gamen doe ik niet, enkel films streamen en gewone TV kijken. Veel last zou ik dus niet hebben van deze bug veronderstel ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:33
readytoflow schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:36:
Ik heb nu bijna een jaar een Denon X2600H icm een LG oled65C9PLA

Laatste weken heb ik ineens dat dan het geluid via de Denon om de zoveel tijd een aantal seconden wegvalt. Complete stilte dus.
Zowel bij tv kijken als met de PS4.

Alles met goede HDMI kabels aangesloten. Juiste kanalen etc.

Het werkte ook perfect. Maar dan ineens heeft ie er geen zin. Meer in en gaat dan deze kuren vertonen. En even zo plotseling is het weer over?

Iemand een idee voor deze wazige ‘bug’?
Hier een zelfde soort probleem. Afgelopen zondag de Marantz 5015 aangeschaft en vertoont gelijkwaardige problemen. Ook valt af en toe het beeld weg om na een herstart pas weer terug te komen.. Geen lekker begin dus. Mocht er iemand een oplossing hebben hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:23
Tibs schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:11:
Als ik zo een beetje lees is die hele HDMI 2.1 bug enkel van toepassing als je een console aansluit?
Ik was namelijk ook aan het uitkijken om een Denon X2700H te kopen rond Black Friday.

Gamen doe ik niet, enkel films streamen en gewone TV kijken. Veel last zou ik dus niet hebben van deze bug veronderstel ik?
Klopt.. maar de kans bestaat dat de levering tijdelijk stopgezet wordt tot het probleem opgelost is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:35

Ook nvidia video kaarten hadden last van deze bug, dat is wat ik me kan herinneren over wat ik er over had gelezen..
Mogelijk dus ook nog meer apparaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
Een alternatief is er niet zeker? Ik lees dat andere merken ook dezelfde chipset gebruiken.

Nog even wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
Tibs schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:33:
Een alternatief is er niet zeker? Ik lees dat andere merken ook dezelfde chipset gebruiken.

Nog even wachten dus.
Klopt idd, even afwachten helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drial
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-12-2021
Ik ben nu een paar weken in het bezit van de Denon home 350. Deze bevalt echt ontzettend goed, ik wist niet dat muziek zo mooi kon klinken! Nu kan je een 2e Denon home 350 koppelen voor stereo geluid. Nu heb ik in een aantal reviews gezelen dat wanneer je deze koppelt voor stereo geluid, dat je dan geen gebruik meer kan maken van diensten zoals spotify. Zijn er gebruikers die hier ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Drial schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:27:
Ik ben nu een paar weken in het bezit van de Denon home 350. Deze bevalt echt ontzettend goed, ik wist niet dat muziek zo mooi kon klinken! Nu kan je een 2e Denon home 350 koppelen voor stereo geluid. Nu heb ik in een aantal reviews gezelen dat wanneer je deze koppelt voor stereo geluid, dat je dan geen gebruik meer kan maken van diensten zoals spotify. Zijn er gebruikers die hier ervaring mee hebben?
Dat is een hele goeie, gezien ik juist van plan een 2e te kopen voor in de woonkamer om het geluid nog voller te maken. Waar heb je deze reviews gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaneda228
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04 14:14

Klopt maar tis een hoop geld wat je voor die Denon of Marantz neertelt en moet gewoon werken.
Daarbij ,als je dat apparaat wil doorverkopen laten weet je voorhand al dat het problemen kan geven met bepaalde typen apparaten.

Nog even afwachten dus idd. zelfde hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:36
Zal dit topic ook maar volgen aangezien ik sedert vandaag in het bezit ben van een Denon AVR-X1600H.
Installatie gewoon vlotjes verlopen (kleine uurtje) om dan achteraf het boekje "Read this first" te bekijken, zoals waarschijnlijk iedereen;)

Wel nog eens zoeken hoe ik in de Heos app de versterker toevoeg. Krijg nu de melding dat er niets gevonden is. Maar zal wel in orde komen. Nu eerst beetje genieten van filmke oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drial
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-12-2021
init6 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:58:
[...]

Dat is een hele goeie, gezien ik juist van plan een 2e te kopen voor in de woonkamer om het geluid nog voller te maken. Waar heb je deze reviews gelezen?
Kan het niet meer terug vinden. Maar als je in dit forum zoekt op “Denon Home 350” dan geeft een tweaker gebruiker dit euvel aan dat je niet meer van AirPlay gebruik kunt maken in stereo opstelling. Misschien is het wel opgelost inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Drial schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 19:24:
[...]

Kan het niet meer terug vinden. Maar als je in dit forum zoekt op “Denon Home 350” dan geeft een tweaker gebruiker dit euvel aan dat je niet meer van AirPlay gebruik kunt maken in stereo opstelling. Misschien is het wel opgelost inmiddels?
Kan het nergens vinden. Zodra ik mijn Sonos systemen verkocht heb ga ik het proberen. Hij kan altijd retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja3000
  • Laatst online: 13:26
Sinds kort heb ik een Oled LG GX en Nvidia Shield Pro aangeschaft. Deze heb ik verbonden via mijn Denon AVR-2113. Een wat ouder model, maar die zou wel 4K ondersteunen. De Shield is verbonden aan de Denon, en de Denon vervolgens naar de TV.

Nu heb ik het probleem dat het beeld erg roze is bij het gebruik van de Shield. Als de Shield opstart zie ik het Nvidia logo in de juiste kleurstelling, Maar zodra het Andriod laadscherm komt wordt alles meer roze. In eerste instantie dacht ik dat het aan de HDMI kabels lag. Deze heb ik vervangen maar het probleem blijft bestaan.
Het vreemde is dat als ik de Shield direct op mijn TV aansluit (of op een pc monitor) de kleuren wel goed zijn. Ik vermoed daarom dat het aan de Denon AVR ligt.

Ik heb de firmware van de Denon AVR geupdate, zonder resultaat. Al verschillende HDMI porten van de Denon AVR geprobeerd. Met mijn oude HTPC geen probleem met de kleuren, maar met de Shield geen verbetering. Nog steeds roze. Het geluid en de bediening via CEC werken prima overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:29

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Ranja3000, misschien iets met de colour space of compression settings?
- Wikipedia: xvYCC
- https://pcmonitors.info/a...r-on-nvidia-and-amd-gpus/

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• surfing john
  • Laatst online: 18:06
Ranja3000 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:14:
Sinds kort heb ik een Oled LG GX en Nvidia Shield Pro aangeschaft. Deze heb ik verbonden via mijn Denon AVR-2113. Een wat ouder model, maar die zou wel 4K ondersteunen. De Shield is verbonden aan de Denon, en de Denon vervolgens naar de TV.

Nu heb ik het probleem dat het beeld erg roze is bij het gebruik van de Shield. Als de Shield opstart zie ik het Nvidia logo in de juiste kleurstelling, Maar zodra het Andriod laadscherm komt wordt alles meer roze. In eerste instantie dacht ik dat het aan de HDMI kabels lag. Deze heb ik vervangen maar het probleem blijft bestaan.
Het vreemde is dat als ik de Shield direct op mijn TV aansluit (of op een pc monitor) de kleuren wel goed zijn. Ik vermoed daarom dat het aan de Denon AVR ligt.

Ik heb de firmware van de Denon AVR geupdate, zonder resultaat. Al verschillende HDMI porten van de Denon AVR geprobeerd. Met mijn oude HTPC geen probleem met de kleuren, maar met de Shield geen verbetering. Nog steeds roze. Het geluid en de bediening via CEC werken prima overigens.
Ik had hetzelfde probleem, bij mij waren alle HDMI poorten naar de knoppen, behalve de Monitor Out, nieuwe Denon X 2600 gekocht, geen problemen meer.
Eerlijk gezegd stond de nieuwe al op mijn verjaardags lijstje 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja3000
  • Laatst online: 13:26
Bedankt! eens naar gekeken. Gespeeld met de settings, maar geen resultaat helaas.
surfing john schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:08:
[...]

Ik had hetzelfde probleem, bij mij waren alle HDMI poorten naar de knoppen, behalve de Monitor Out, nieuwe Denon X 2600 gekocht, geen problemen meer.
Eerlijk gezegd stond de nieuwe al op mijn verjaardags lijstje 😀
Niet het antwoord waar ik op gehoopt had, toch bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-06 15:55
Ranja3000 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:17:
[...]

Bedankt! eens naar gekeken. Gespeeld met de settings, maar geen resultaat helaas.

[...]

Niet het antwoord waar ik op gehoopt had, toch bedankt.
Staan videoconversie en i/p scaler uit? Zie handleiding pagina 107.

Je AVR-2113 ondersteunt dan wel 4K (tot 30Hz), maar geen HDCP2.2. Vele bronnen gaan dus weigeren om in 4K te spelen. Hij ondersteunt ook geen HDR, wat je net nodig hebt om je OLED & Shield tot hun recht te laten komen. Maw: sluit die Shield snel rechtstreeks op je TV aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
Kenhas schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:29:

Wel nog eens zoeken hoe ik in de Heos app de versterker toevoeg. Krijg nu de melding dat er niets gevonden is. Maar zal wel in orde komen. Nu eerst beetje genieten van filmke oOo
Dit gaat normaal gezien vanzelf: als je receiver en smartphone op hetzelfde netwerk zitten moet de receiver vanzelf in de app verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
Misschien off-topic, maar @FikkieHo en @Diego27 : zou het niet beter zijn om de Denon en Marantz topics samen te voegen? Uiteindelijk zijn die toestellen (zeker de receivers) identiek hetzelfde qua opbouw, functies en software. Enkele interne componenten en de sound tuning zijn wat anders, maar dat maakt voor de topics niet veel uit.

Ik zie namelijk vaak dezelfde vragen terugkomen in beide topics, het zou makkelijker zijn om alles te bundelen zodat antwoorden op vragen makkelijker teruggevonden kunnen worden en mede-tweakers sneller antwoord op hun vragen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlorisVN
mathias82 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:09:
Misschien off-topic, maar @FikkieHo en @Diego27 : zou het niet beter zijn om de Denon en Marantz topics samen te voegen? Uiteindelijk zijn die toestellen (zeker de receivers) identiek hetzelfde qua opbouw, functies en software. Enkele interne componenten en de sound tuning zijn wat anders, maar dat maakt voor de topics niet veel uit.

Ik zie namelijk vaak dezelfde vragen terugkomen in beide topics, het zou makkelijker zijn om alles te bundelen zodat antwoorden op vragen makkelijker teruggevonden kunnen worden en mede-tweakers sneller antwoord op hun vragen krijgen.
Lijkt mij een goed plan.. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:43
mathias82 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:09:
Dat lijkt mij geen goed idee. Dubbele vragen is mijns inziens beter dan topics samen gaan voegen omdat ze producten vanuit dezelfde holding komen. Dan moeten ook het Onkyo en Pioneer topic samen worden gevoegd. Trekken we de lijn verder dan is er ook één OLED topic en niet een topic los voor LG, Sony, Panasonic, Philips (en eventueel Loewe) aangezien de panelen van LG zijn en dat is toch het grootste onderdeel van een TV. Dan kunnen we ook meteen het Audi, Seat, Skoda, Porsche, et cetera topic dicht gooien en gaan we met z'n allen in het Volkswagen topic verder.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
FeaR schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:20:
[...]

Dat lijkt mij geen goed idee. Dubbele vragen is mijns inziens beter dan topics samen gaan voegen omdat ze producten vanuit dezelfde holding komen. Dan moeten ook het Onkyo en Pioneer topic samen worden gevoegd. Trekken we de lijn verder dan is er ook één OLED topic en niet een topic los voor LG, Sony, Panasonic, Philips (en eventueel Loewe) aangezien de panelen van LG zijn en dat is toch het grootste onderdeel van een TV. Dan kunnen we ook meteen het Audi, Seat, Skoda, Porsche, et cetera topic dicht gooien en gaan we met z'n allen in het Volkswagen topic verder.
Die vergelijkingen zijn onzin en dat besef je zelf ook. De mogelijkheden, software en instellingen van LG, Sony, Panasonic... zijn helemaal anders. Hetzelfde geldt voor Audi vs Skoda.

Bij Denon en Marantz zijn het identiek dezelfde toestellen qua aansluitingen, software en instellingen. Zoals ik reeds zei is het enige verschil dat er intern wat andere componenten gebruikt worden en het "Marantz" logo ipv het "Denon" logo in de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
mathias82 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:03:
[...]

Dit gaat normaal gezien vanzelf: als je receiver en smartphone op hetzelfde netwerk zitten moet de receiver vanzelf in de app verschijnen.
Dat dacht ik dus ook. Maar lukt niet. Er zijn verschillende apps maar geen enkele vindt de versterker op het netwerk.
Ik lees nog redelijk veel klachten over de apps als ik zoek op internet. Eigenlijk zou die app, zoals ik het nu in mijn hoofd heb, toch maar 1 nut hebben en dat is het selecteren van een radio stream. Er is een integratie met Home Assistant (die geen problemen heeft om het toestel te vinden) dus eventueel kan ik het via die weg starten.
Het verschil in volume is trouwens zeer groot tussen een radio stream en video. Gisteren na het bekijken van een film een een radio stream gestart. De buren waren ook direct wakker ;)
Via Home Assistant kan ik dan waarschijnlijk eerst het volume verlagen en dan pas de stream starten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
mathias82 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:26:
[...]
Die vergelijkingen zijn onzin en dat besef je zelf ook. De mogelijkheden, software en instellingen van LG, Sony, Panasonic... zijn helemaal anders. Hetzelfde geldt voor Audi vs Skoda.
Die voorbeelden waren om aan te geven dat losse topics tot meer overzicht leiden dan vele losse topics en dat met samenvoegen het einde zoek is. Ik heb hem even op de achtergrond in de groep gegooid: het blijven losse topics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
Kenhas schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:07:
[...]

Dat dacht ik dus ook. Maar lukt niet. Er zijn verschillende apps maar geen enkele vindt de versterker op het netwerk.
Hoe staat de Netwerkbediening optie ingesteld?
"Bij gebruik van de webregelfunctie Denon 2016 AVR Remote App of HEOS App moet u de “Netwerkbediening”-instelling op “Altijd aan” zetten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
FeaR schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:19:
[...]

Die voorbeelden waren om aan te geven dat losse topics tot meer overzicht leiden dan vele losse topics en dat met samenvoegen het einde zoek is. Ik heb hem even op de achtergrond in de groep gegooid: het blijven losse topics.
Ok, als de meerderheid daar zo over denkt leg ik mij daar uiteraard bij neer ;)

Ik ben er mee akkoord dat het zo overzichtelijker is, maar ik denk wel dat het in het nadeel is van de "gemiddelde tweaker": heel veel zaken worden dubbel gepost, en sommige vragen blijven onbeantwoord (vooral in het Marantz topic) die anders wellicht wel beantwoord zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
Kenhas schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:07:
[...]

Ik lees nog redelijk veel klachten over de apps als ik zoek op internet. Eigenlijk zou die app, zoals ik het nu in mijn hoofd heb, toch maar 1 nut hebben en dat is het selecteren van een radio stream. Er is een integratie met Home Assistant (die geen problemen heeft om het toestel te vinden) dus eventueel kan ik het via die weg starten.
Het verschil in volume is trouwens zeer groot tussen een radio stream en video. Gisteren na het bekijken van een film een een radio stream gestart. De buren waren ook direct wakker ;)
Via Home Assistant kan ik dan waarschijnlijk eerst het volume verlagen en dan pas de stream starten.
Er is maar één "echte" HEOS app, je moet wel zien dat je de juiste gebruikt:
- Voor IOS: https://apps.apple.com/be/app/heos/id843129434?l=nl
- Voor Android: https://play.google.com/s...=com.dnm.heos.phone&hl=nl

Over eender welk systeem zal je klachten vinden op internet. Ik gebruik zelf Heos en heb het bij heel veel klanten geïnstalleerd en hoor heel zelden klachten. Mijn enige klacht is dat de app nogal gedateerd is tov de concurrentie, maar hij doet wat hij moet doen.

Je zou inderdaad eens kunnen kijken of netwerkbediening aanstaat, zoals @Propheticus al zei.

Een groot volume-verschil tussen video en radio is niet normaal. Wat is je video-bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
@Propheticus bedankt voor de suggestie maar de instelling staat op "Altijd Aan".
Ondertussen toegevoegd in Home Assistant en kan die perfect bedienen. Dus netwerkbediening werkt zoals het hoort.
Dus denk dat de instellingen op de tv wel juist staan. Op mijn telefoon is er niet echt veel in te stellen. Is zelfde netwerk

@mathias82 Heb die Heos app maar daarnaast heb je ook nog die Denon 2016 AVR Remote App. Geen van beide vindt een toestel op mijn netwerk.

De videobronnen zijn een Telenet Digicorder en een Mi Box S. Die twee hebben onderling ongeveer hetzelfde volume. Zet ik die op 45 volume, komt die ongeveer overeen met 25 in TuneIn op de versterker. Overschakelen van video naar audio kan een mens even doen schrikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Misschien valt het een en ander te verhelpen door middel van de bronniveau instellingen?
Hier bijvoorbeeld de videobronnen beide in de plus (betwijfel of internetradio aan te passen is, omdat dit geen fysieke ingang is).

Wordt lastiger wanneer vanaf 1 bron de niveaus verschillen. Zo is op mijn TV de Youtube app vele malen harder dan CI+ kabel TV of Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
Kenhas schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:17:

@mathias82 Heb die Heos app maar daarnaast heb je ook nog die Denon 2016 AVR Remote App. Geen van beide vindt een toestel op mijn netwerk.

De videobronnen zijn een Telenet Digicorder en een Mi Box S. Die twee hebben onderling ongeveer hetzelfde volume. Zet ik die op 45 volume, komt die ongeveer overeen met 25 in TuneIn op de versterker. Overschakelen van video naar audio kan een mens even doen schrikken ;)
Heel vreemd dat beide apps de receiver niet vinden. Ben je zeker dat je smartphone met hetzelfde netwerk als de receiver is verbonden?

En dat volumeverschil is ook niet normaal. De Mi Box S ken ik niet, maar ik vermoed dat het volume van je Digicorder gedempt is. Je moet dit altijd op 100% laten staan en het volume regelen met de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Propheticus schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:23:
Misschien valt het een en ander te verhelpen door middel van de bronniveau instellingen?
Hier bijvoorbeeld de videobronnen beide in de plus (betwijfel of internetradio aan te passen is, omdat dit geen fysieke ingang is).

Wordt lastiger wanneer vanaf 1 bron de niveaus verschillen. Zo is op mijn TV de Youtube app vele malen harder dan CI+ kabel TV of Netflix.
Dat was een goede tip. Gezien dat ook internetradio aan te passen is. Om digicorder/Mi Box S ongeveer gelijk te krijgen, moet ik de eerste allebei op +12 zetten en internet radio op -4. Lijkt me toch wel beetje veel om juist te zijn.

Enigste dat ik nog kan bedenken, zijn de hdmi kabels. Deze gaan ondertussen al een paar jaar mee en zijn eigenlijk veel te lang. Ik ga deze vervangen door nieuwe van een iets betere lengte. Ik vermoed dat de kabels een invloed hebben op het volume maar aangezien ik ze toch al ging vervangen...
mathias82 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 16:40:
[...]

Heel vreemd dat beide apps de receiver niet vinden. Ben je zeker dat je smartphone met hetzelfde netwerk als de receiver is verbonden?

En dat volumeverschil is ook niet normaal. De Mi Box S ken ik niet, maar ik vermoed dat het volume van je Digicorder gedempt is. Je moet dit altijd op 100% laten staan en het volume regelen met de receiver.
Bij zowel de digicorder als de mediaplayer staat het volume op 100%. Ik zal straks eens kijken of ik gewoon via bluetooth kan streamen (los van app) en wat daar het volume is in vergelijking.

En smartphone zit heel zeker op hetzelfde netwerk. Heb het net nog geprobeerd met een Android tablet en andere Android telefoon maar ook daar wordt er niets gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
Kenhas schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:37:
[...]

Dat was een goede tip. Gezien dat ook internetradio aan te passen is. Om digicorder/Mi Box S ongeveer gelijk te krijgen, moet ik de eerste allebei op +12 zetten en internet radio op -4. Lijkt me toch wel beetje veel om juist te zijn.

Enigste dat ik nog kan bedenken, zijn de hdmi kabels. Deze gaan ondertussen al een paar jaar mee en zijn eigenlijk veel te lang. Ik ga deze vervangen door nieuwe van een iets betere lengte. Ik vermoed dat de kabels een invloed hebben op het volume maar aangezien ik ze toch al ging vervangen...

[...]

Bij zowel de digicorder als de mediaplayer staat het volume op 100%. Ik zal straks eens kijken of ik gewoon via bluetooth kan streamen (los van app) en wat daar het volume is in vergelijking.

En smartphone zit heel zeker op hetzelfde netwerk. Heb het net nog geprobeerd met een Android tablet en andere Android telefoon maar ook daar wordt er niets gevonden.
Toch erg vreemd allemaal. Dat volumeverschil is zeker niet normaal en andere HDMI kabels gaan daar niets aan veranderen: het geluid is digitaal, het kan niet "stiller worden" door langere kabels. Plus het feit dat je je receiver niet vindt in de app doet mij vermoeden dat er toch iets mis is met je receiver...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
mathias82 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:41:
[...]

Toch erg vreemd allemaal. Dat volumeverschil is zeker niet normaal en andere HDMI kabels gaan daar niets aan veranderen: het geluid is digitaal, het kan niet "stiller worden" door langere kabels. Plus het feit dat je je receiver niet vindt in de app doet mij vermoeden dat er toch iets mis is met je receiver...
Dat van die nieuwe kabels. Dat weet ik maar, tegen beter weten in, is het een combinatie van "je weet maar nooit" en "baat het niet, dan schaadt het niet" ;)

Met de app wel vorderingen gemaakt. Waarom weet ik niet maar toen ik bezoek kreeg van iemand met een Iphone daarnet, heb ik gevraagd of hij eens de app kon installeren. Gezocht en de versterker werd onmiddellijk gevonden. Ik start de app op mijn eigen telefoon en hopla, de versterker komt er op. Kan zelfs niets bedenken qua verklaring. Misschien werd er iets getriggerd door de iphone (of misschien Home Assistant gisteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:42
Hier gister ook last dat ik de versterker niet kon bereiken via de denon avr remote app.. netwerk bediening staat op altijd aan, ip adres is gereserveerd in router en versterker is bekabeld.. toch gebeurd het vaker dat hij geen netwerkverbinding heeft in standby.. iemand nog tips? Met Google Assistent krijg ik hem vaak ook niet aan. Nadat hij handmatig dan aangezet word doet hij het wel..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
Begrijp ik het goed dat de problemen met de chip in de nieuwe receivers alleen optreden i.c.m. een spelcomputer?

Ik heb geen spelcomputer en zal er ook niet komen maar vraag me af of de problemen niet zullen optreden i.c.m. andere apparatuur die ik erop aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
ronnym schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:44:
Begrijp ik het goed dat de problemen met de chip in de nieuwe receivers alleen optreden i.c.m. een spelcomputer?

Ik heb geen spelcomputer en zal er ook niet komen maar vraag me af of de problemen niet zullen optreden i.c.m. andere apparatuur die ik erop aansluit.
Voor zover ik heb gelezen, hebben nvidia kaarten ook last van de bug.
Mogelijk ook nog meer apparaten, ik denk dat nog niet alles is getest en of bekend is op dit moment..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
ronnym schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:44:

Als ik het goed heb begrepen komt het door een verkeerde implementatie van de standaard op de chip. Op dit moment zijn de geforce kaarten en de next-gens de enige outputs van dit format.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:27
Het treed ook enkel op bij 4K 120Hz, kan me voorstellen dat iedere bron met dit formaat signaal problemen gaat geven.
De workaround is de bron op max 4K 60Hz te zetten, of rechtstreeks op de TV aansluiten.
Ik ben heel benieuwd wanneer we de HDMI board replacements kunnen verwachten, aangezien ik deze receiver speciaal voor 4K 120Hz aangeschaft heb, ik heb ook maar 1 HDMI kabel naar de TV liggen door de muur (apparatuur staat in de wandkast achter de TV muur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:54

flexje

got-father

Ik had laatst met mijn Denon X4300H dat ie uitviel als ik volume op > 60 gooide.
Lampje op de receiver knipperde rood, dat betekent dat ie in beveiliging schiet.

Na wat schroeven aangedraaid te hebben op een paar speakers is het probleem verholpen...

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quizzical
  • Laatst online: 21-05 17:48
Ik wil de Denon AVR-X1600H DAB receiver kopen en daarmee:
- Een 5.1 set in de TV-ruimte aansturen
- 2 speakers in de keuken aansturen via de 'zone 2' aansluiting.
Bedoeling is dat de kinderen bijvoorbeeld televisie kunnen kijken terwijl ik in de keuken naar iets luister terwijl ik aan het koken ben.
Als ik de handleiding van deze receiver lees staat er echter:
U kunt dit toestel gebruiken om audio te gebruiken in een andere kamer (ZONE2) dan de kamer waar dit toestel is geplaatst (MAIN ZONE).

U kunt dezelfde bron tegelijkertijd zowel in de MAIN ZONE en ZONE2 weergeven. U kunt ook afzonderlijke bronnen weergeven in de MAIN ZONE en ZONE2.

Als de ingang voor ZONE2 op “Source” is ingesteld, kunt u vanuit ZONE2 zowel naar aangesloten digitale als analoge apparatuur luisteren.

Als de ingang voor ZONE2 op een specifieke bron is ingesteld (zoals CBL/SAT), kunt u vanuit ZONE2 alleen naar aangesloten analoge apparatuur luisteren.
Hoe moet ik dit interpreteren in het scenario dat ik dus iets anders wil afspelen in de keuken dan in de TV-ruimte:
1) Digitale bronnen zoals internetratio / DAB radio / MP3 op mijn NAS /... kan niet maar wel de FM-radio en elk apparaat dat analoog is aangesloten op de receiver?
2) In de handleiding bij probleemoplossing staat voor het scenario dat er geen geluid is in ZONE 2: "Digitale audiosignaalinvoer vanaf de HDMI-aansluiting of de digitale audio-aansluitingen (OPTICAL) kan niet worden afgespeeld. Gebruik analoge aansluitingen." Dit betekend dat internetradio, bluetooth,DAB, ... wel kan, maar niet bvb een chromecast die op de HDMI poort is aangesloten, of een CD-speler die digitaal is aangesloten.
Welk is volgens jullie het juiste antwoord?

In het eerste geval, zou ik de veel duurdere AVR-X3700H overwegen omdat die wat meer mogelijkheden lijkt te hebben volgens de handleiding:
If the input for ZONE2 is set to “Source”, all types of input signals can be listened to from ZONE2.

If the input for ZONE2 is set to a specific source (like CBL/SAT), only analog signal or 2-channel PCM signal input (from HDMI connectors or digital connectors (OPTICAL/
COAXIAL)) can be listened to from ZONE2. To playback HDMI signal other than 2-channel PCM in ZONE2, set “HDMI Audio” to “PCM”.
2-channel PCM signals are output from a device connected to the input source selected for ZONE2 and can be played back in ZONE2.
In this case, the MAIN ZONE audio will also be converted to 2-channel PCM signals if the MAIN ZONE and ZONE2 are set to the same input source. However, depending on
the playback device, the playback signal may not be converted to PCM even if this setting is configured.
Dit vind ik nog moeilijker te begrijpen, betekent dit dat dit toestel wel digitale bronnen kan afspelen in de keuken terwijl de kinderen televisie kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als jij iets andrs in de keuken wilt dan in de woonkamer dan kan dat op de 1600 alleen van een analoge aangesloten bron (bijvoorbeeld een cd speler die met rood/witte tulp is aangesloten). Beide zones tegelijk kan wel digitaal zijn
De 3700 kan ook digitale bronnen afzonderlijk doorzetten naar zone 2, maar alleen stereo, dus tweekanaals. Verder de kanttekening voor de 3700 dat als je een apparaat in beide zones tegelijk wilt beluisteren, dat alleen stereo kan zijn.

Als je het mij vraagt ben je heel moeilijk en potentieel duur aan het doen voor wat extra muziek in de keuken. Ik zou gewoon lekker een los device neerzetten, BT speakertje ofzo. . Scheelt je nog eens kabels trekken ook.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
quizzical schreef op donderdag 5 november 2020 @ 23:23:
1) Digitale bronnen zoals internetratio / DAB radio / MP3 op mijn NAS /... kan niet maar wel de FM-radio en elk apparaat dat analoog is aangesloten op de receiver?
2) In de handleiding bij probleemoplossing staat voor het scenario dat er geen geluid is in ZONE 2: "Digitale audiosignaalinvoer vanaf de HDMI-aansluiting of de digitale audio-aansluitingen (OPTICAL) kan niet worden afgespeeld. Gebruik analoge aansluitingen." Dit betekend dat internetradio, bluetooth,DAB, ... wel kan, maar niet bvb een chromecast die op de HDMI poort is aangesloten, of een CD-speler die digitaal is aangesloten.
Verneukeratief. Op de spec-pagina van Denon staat dat de Xx600-serie alles naar Zone 2 stuurt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/87UFg3VZ_8wTNCtj7nC-_guOAy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eldLVrt82y4Fxc7IZ481ijOL.jpg?f=fotoalbum_large

Sterker nog, op die spec is die receiver wel eens aan een Tweaker verkocht door een winkel en ik heb Denon meerdere malen een veer in de r**t gestoken omdat ik het netjes vond om de Zone 2 beperking weg te halen.
In het eerste geval, zou ik de veel duurdere AVR-X3700H overwegen omdat die wat meer mogelijkheden lijkt te hebben volgens de handleiding:
Die kan volgens de handleiding inderdaad wel digitale inputs naar Zone 2 doorsturen, echter maximaal op 2.0 stereo. Al is de Zone 2 dat volgens mij altijd. Let wel op de HDMI 2.1 bug die in de X3700 (en alle andere HDMI 2.1 receivers) zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
Ik zal de X3700H dan overwegen vermits jullie beiden aangeven dat dit wel zou moeten werken. Wel behoorlijk overkill voor mijn compacte wharfedale DX-2 speakers die ik erbij wil, en ik zie ook dat er geen DAB uitvoering van de X3700H is...
De handleiding van de X3700H toont alleen scenario's waar je ook een televisie in zone 2 hebt met beeld, maar ik ga ervan uit dat het ook perfect mogelijk is alleen geluid naar zone 2 te sturen.
The Eagle schreef op donderdag 5 november 2020 @ 23:49:
Als jij iets anders in de keuken wilt dan in de woonkamer dan kan dat op de 1600 alleen van een analoge aangesloten bron (bijvoorbeeld een cd speler die met rood/witte tulp is aangesloten).
...
De 3700 kan ook digitale bronnen afzonderlijk doorzetten naar zone 2, maar alleen stereo, dus tweekanaals.
...
OK dus ik begrijp dat deze zin in de handleiding dan extreme misleidend is omdat niet alleen digitale aansluitingen, maar eveneens ingebouwde digitale bronnen (internetradio, Bluetooth, DAB, MP3'tje op de NAS,...) uitgesloten zijn. "Digitale audiosignaalinvoer vanaf de HDMI-aansluiting of de digitale audio-aansluitingen (OPTICAL) kan niet worden afgespeeld. Gebruik analoge aansluitingen."
FM-radio zou dan wel werken?
Als je het mij vraagt ben je heel moeilijk en potentieel duur aan het doen voor wat extra muziek in de keuken. Ik zou gewoon lekker een los device neerzetten, BT speakertje ofzo. . Scheelt je nog eens kabels trekken ook.
Je hebt waarschijnlijk gelijk, maar ik heb in de keuken op plafondhoogte speakerkabel klaarliggen op 2 plaatsen die naar mijn TV-ruimte lopen. Ik heb daar geen stopcontacten (hetgeen een BT speaker nodig zou hebben). Dus aansluiting op een ZONE 2 kan wel, standalone device kan niet. Wat eventueel zou kunnen is een 2.0 amplifier in de TV ruimte die de keuken aanstuurt, maar dat zou wat raar zijn.
FeaR schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 07:38:
[...]

Verneukeratief. Op de spec-pagina van Denon staat dat de Xx600-serie alles naar Zone 2 stuurt.
...
Sterker nog, op die spec is die receiver wel eens aan een Tweaker verkocht door een winkel en ik heb Denon meerdere malen een veer in de r**t gestoken omdat ik het netjes vond om de Zone 2 beperking weg te halen.
Als ik je goed begrijp schrijf je dus dat je onterecht Denon hebt geprezen en dat hun statement op de spec pagina misleidend is.
Deze zin vind ik ook erg misleidend omdat het aangeeft dat enkele fysieke digitale aansluitingen niet werken (ik hoopte dus onterecht dat DAB, internetradio enz wel zouden werken) "Digitale audiosignaalinvoer vanaf de HDMI-aansluiting of de digitale audio-aansluitingen (OPTICAL) kan niet worden afgespeeld. Gebruik analoge aansluitingen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaj
  • Laatst online: 08-06 10:49

zaj

Ik heb een 3 jaar oude denon x2400h die het vandaag begeven heeft (buiten garantie).
De menu's etc van de versterker werken nog, maar de usb poort vooraan geeft geen stroom meer, de luidsprekers spelen geen geluid meer af, en wanneer we van hdmi kanaal veranderen naar één van de apparaten die aangesloten zijn op de versterker. blijft het beeld ook zwart. de ledjes van UTP kabel knipperen ook niet meer. de hdmi verbinding naar de TV werkt wel nog. ik kan bijvoorbeeld wel nog internet radio afspelen via de speakers van de tv zelf.

dus het besturingssysteem werkt nog maar al de rest niet. ik heb al een factory reset gedaan, de kabels van de speakers nagekeken, de speaker setup opnieuw doorlopen ( ook geen geluid).

ik vermoed dat er ergens iets met de power delivery mis... iemand een idee wat zo iets kost om het buiten garantie te herstellen?

vrij zuur dat een 600 euro kostende receiver het nog geen 4j heeft volgehouden :'( voor mij allesinds een reden om nooit nog denon te kopen....

Like retro longplays? check out my youtube channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@zaj, misschien een stomme vraag, maar heb je de versterker al zo'n 30 minuten zonder stroom laten staan? Misschien dat er ergens een zekering/beveiliging is ingeslagen op het 5V circuit van de usb poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-06 22:10
Ik heb de volgende vraag
Wil graag een avr3700h kopen
Nu het volgende heeft deze een fm aansluiting ik kom via google niet verder bij de ene site staat dat die er op zit en bij anderen weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-06 12:13

rajackar

Blood Minister

herian10 schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:49:
Ik heb de volgende vraag
Nu het volgende heeft deze een fm aansluiting ik kom via google niet verder bij de ene site staat dat die er op zit en bij anderen weer niet
Ik heb het even nagekeken op mijn 4700. Die heeft een tuner ingang maar geen ingebouwde FM tuner.
Dat is misschien waar de verwarring ontstaat. Internet radio is wel ingebouwd.

[ Voor 213% gewijzigd door rajackar op 09-11-2020 10:00 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Even op de details letten: het gaat hier om de AVC-X3700H neem ik aan?
Volgens https://www.denon.com/nl-nl/shop/avreceiver/avcx3700h zou die geen FM radio aan boord hebben - en dus ook geen aansluiting.
Klopt ook met het plaatje van de achterkant: de antenneaansluitingen zijn voor wifi / BT:

Afbeeldingslocatie: https://www.denon.com/-/media/Images/ProductImages/DenonEU/Products/AVC-X3700H/Denon_AVC_X3700H_Gallery_IMG_03.jpg

Zijn broertje de AVC-X4700H zou wel een FM radio moeten hebben volgens de specs: https://www.denon.com/nl-nl/shop/avreceiver/avcx4700h
Welke antenne ie daar vervolgens voor zou moeten gebruiken is mijn echter een raadsel, want op de achterkant zie ik geen aansluiting zitten.

Having said that: Als je perse een FM radio wilt, zou ik voor een los apparaat gaan. Kost je de wereld niet, is 2e hands ook onwijs veel goeds voor een prikkie te krijgen, en scheelt je een hoop geld aan een receiver die het (nog) ingebouwd heeft. Dat wordt steeds zelfdzamer lijkt het.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:13
herian10 schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:49:
Ik heb de volgende vraag
Die 'H' achter het modelnummer staat toch voor Heos? Dan kun je gewoon gebruikmaken van TuneIn om radio te luisteren. Dan heb je heul veul radiostations :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
The Eagle schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:00:
Zijn broertje de AVC-X4700H zou wel een FM radio moeten hebben volgens de specs: https://www.denon.com/nl-nl/shop/avreceiver/avcx4700h
Welke antenne ie daar vervolgens voor zou moeten gebruiken is mijn echter een raadsel, want op de achterkant zie ik geen aansluiting zitten.
Lijkt er op dat de specs niet kloppen. Inderdaad geen antenne (coax) aansluiting en de handleiding zegt in de troubleshooting sectie:
"No sound comes out when selecting Tuner input.
0 This unit does not have built-in FM/AM tuner. Connect an external tuner to the TUNER inputs."

Het is ook eigenlijk al te zien in de modelnaam; een AVR, met de R van receiver, heeft een FM tuner. Een AVC niet.
Denon removed the radio tuner from their higher end models in the 2020 lineup. Because of that they're technically not receivers anymore, so they changed the R in the model name to C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Makes sense :)

Tunein zuigt apeballen overigens (veel beschikbaar, maar gewoon betaalde optie en anders val je om van de reclame).
* The Eagle blij dat ie vtuner nog heeft :)

Ik wist het wel, gewoon een mooie Denon tuner van MP scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Laatst online: 15-06 22:10
hier het voorbeeld met fm aansluiting
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLgJzsLba6v0FHy5glqVPxAnVNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lLk1XeIfpcGTmfam6mSm2Vn4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaj
  • Laatst online: 08-06 10:49

zaj

MDKlapwijk schreef op maandag 9 november 2020 @ 08:09:
@zaj, misschien een stomme vraag, maar heb je de versterker al zo'n 30 minuten zonder stroom laten staan? Misschien dat er ergens een zekering/beveiliging is ingeslagen op het 5V circuit van de usb poort?
vandaag wat verder getest.

eens met slechts 1 speaker aangesloten en enkel hdmi naar de tv. ( geen usb) en alle kabels terug netjes gestript.

tijdens de speaker test setup begint er iets heel luid te klikken.

volgens mij schiet de zekering dan idd aan.

lijkt mij op een defecte capacitator?

Like retro longplays? check out my youtube channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostzondernaam
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08:43
https://www.amazon.nl/gp/...N=B089QM4J25&linkCode=asm

Ik ben er niet zeker van dat dit het juiste forum is hiervoor maar dit klinkt mij een beetje te goed om waar te zijn... Iemand hier een mening over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
Joostzondernaam schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:39:
https://www.amazon.nl/gp/...N=B089QM4J25&linkCode=asm

Ik ben er niet zeker van dat dit het juiste forum is hiervoor maar dit klinkt mij een beetje te goed om waar te zijn... Iemand hier een mening over?
Zoiets is al eerder voorbij gekomen, ik dacht met de AVR-X3600h, die is nooit geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostzondernaam
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08:43
Zoiets is al eerder voorbij gekomen, ik dacht met de AVR-X3600h, die is nooit geleverd.
Dank je. Dan weet ik genoeg. Daar ga ik mn vingers dus niet aan branden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Heeft iemand ervaring met de Denon AVR-X3300W? Deze heeft vaak de onhebbelijke gewoonte om de communicatie met de tablet/smartphone te verliezen. Is dat al opgelost? Ik lees er niks meer over?
En is de laatste update betrouwbaar?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:11
Ik heb net mijn 3300 verkocht om een 4500 te kopen, de laatste update voor de 3300 is betrouwbaar, en nee het probleem is niet (compleet) opgelost. Wel overigens in de 4500, die heeft geen verbindingsproblemen ;)
Heb je de antennes (bluetooth & Wifi) achterop wel omhoog staan? Dat voorkwam bij mij 50% van de problemen, al was het nooit een wonder van connectiviteit..

[ Voor 3% gewijzigd door RoosW op 09-11-2020 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Om een punthoofd van te krijgen:

Ziggo Next Mediabox op "cbl/sat" en Xbox One X op "game" naar AVC-X4700H naar LG C9.

Kabel van Ziggobox naar AVR en van AVR naar TV zijn van RU Connected, "HDMI 2.1", 2 meter.
Kabel van Xbox One X naar AVR is de "Microsoftkabel" die er bij zat.

Ik kijk TV, ik zet Xbox One X aan, ik switch input van "cbl/sat" naar "game".... no signal. :-( }:|

Even een andere inout kijken en dan weer terug naar "game", lost het dingetje wel op, zodat ik wèl beeld krijg. Maar het moet gelijk werken, lijkt mij (na 1 keer inout kiezen en niet na 3 keer).

Het "no signal"-probleem komt zelfs voor na de info-schermen van de AVR.

CEC's/Simplink's staan voor zover ik weet uit, evenals Quickstart.

Iemand enig idee?

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:14
Springbokkie schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:09:

Ziggo Next Mediabox op "cbl/sat" en Xbox One X op "game" naar AVC-X4700H naar LG C9.

Kabel van Ziggobox naar AVR en van AVR naar TV zijn van RU Connected, "HDMI 2.1", 2 meter.

Ik kijk TV, ik zet Xbox One X aan, ik switch input van "cbl/sat" naar "game".... no signal. :-( }:|

Even een andere inout kijken en dan weer terug naar "game", lost het dingetje wel op, zodat ik wèl beeld krijg. Maar het moet gelijk werken, lijkt mij (na 1 keer inout kiezen en niet na 3 keer).

Iemand enig idee?
Duurt het niet gewoon even alvorens de XBOX beeld uitgeeft? Dus dat je wellicht te snel wisselt? Of zeg ik nu iets stoms?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
Xbox staat op instant-on en als dat signaal doorgeven even duurt, krijgt de AVR alsnog een signaal en moet het niet volharden in "no signal".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:13
The Eagle schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:10:
Makes sense :)

Tunein zuigt apeballen overigens (veel beschikbaar, maar gewoon betaalde optie en anders val je om van de reclame).
* The Eagle blij dat ie vtuner nog heeft :)

Ik wist het wel, gewoon een mooie Denon tuner van MP scoren :)
TuneIn zit in de Heos app geïntegreerd. Niks geen reclame verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:37
InZane schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:24:
[...]

TuneIn zit in de Heos app geïntegreerd. Niks geen reclame verder.
Bij mijn X1500H ook geen enkele reclame, behalve die door de zenders zelf worden uitgezonden natuurlijk... :+

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-06 20:50
zaj schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:55:
[...]
volgens mij schiet de zekering dan idd aan.
lijkt mij op een defecte capacitator?
Je gaf aan dat je receiver nog maar 3 jaar oud was? Dan is de garantie verlopen, maar kan je het alsnog met de verkoper gaan hebben over conformiteit. Je zou meer mogen verwachten qua gebruiksduur (de vuistregel is 1 jaar per 100 euro). Als een apparaat buiten garantie vroeg stuk gaat heb je in ieder geval recht op een gedeeltelijke vergoeding. Ik zou in ieder geval niet zelf gaan prutsen maar eerst eens met de verkoper praten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Ik heb nu bijna een jaartje de Denon X2600H receiver, en hij werkt echt heerlijk. Het enige wat ik nu heb (kan me niet herinneren dat het in het begin ook zo was) is dat wanneer ik een liedje vanuit Spotify of een radiostation vanuit de HEOS app afspeel vanuit standby, dat de muziek nooit in één keer afspeelt. Ik moet dan altijd nog een keer op play drukken, waarna de muziek gewoon afspeelt.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik speel af via de iOS apps van Spotify en/of HEOS.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Ik heb behalve een X1500h (in mijn zomerhuisje) nu nog een (onderhand wat verouderde) Yamaha RX-V1400RDS in mijn huiskamer.
Deze wil ik rond BF gaan vervangen voor een Denon X3600h of X4500h. Hopelijk vind ik een mooie aanbieding! 😉
De afstandsbediening van de X4500h is uitgebreider dan van de lagere series. Nu vraag ik mij af of je op de numerieke toetsen ook je voorkeuze TuneIn internetradio-zenders op kan slaan? Op de X1500h kan je slechts 4 zenders direct opslaan op de toetsen 1, 2,3,4. De andere opgeslagen zenders zijn enkel wat omslachtig te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Laatst online: 22-06 15:40
Springbokkie schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:09:

Iemand enig idee?
Kun je het elke keer reproduceren? Heeft de Xbox one een vaste resolutie?
Er is vandaag nieuwe firmware uitgekomen kun je die ff installeren en kijken of het daarmee is opgelost?

[ Voor 5% gewijzigd door JBnl op 11-11-2020 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
JBnl schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:59:
[...]

Kun je het elke keer reproduceren? Heeft de Xbox one een vaste resolutie?
Er is vandaag nieuwe firmware uitgekomen kun je die ff installeren en kijken of het daarmee is opgelost?
Gisteren nog gekeken voor die update, toen nog niets. Ik zal zo eens kijken voor een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Laatst online: 22-06 15:40
Springbokkie schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:49:
[...]

Gisteren nog gekeken voor die update, toen nog niets. Ik zal zo eens kijken voor een update.
Nee klopt vandaag online gekomen.

• quizzical
quizzical schreef op donderdag 5 november 2020 @ 23:23:
Ik wil de Denon AVR-X1600H DAB receiver kopen en daarmee:
- Een 5.1 set in de TV-ruimte aansturen
- 2 speakers in de keuken aansturen via de 'zone 2' aansluiting.
Bedoeling is dat de kinderen bijvoorbeeld televisie kunnen kijken terwijl ik in de keuken naar iets luister terwijl ik aan het koken ben.
...
Ik heb nog even gebeld naar Denon. Die gaven me een uitleg die duidelijk niet overeenkwam met de handleiding. Toen ik hen daarop wees beloofden ze intern verder navraag te doen. Na nog wat pingpong heb ik deze uitleg gekregen:
- U kunt inderdaad een bron afspelen in zone 2 als de main zone niet in gebruik is.

- ZONE 2 kan alleen digitale bronnen in stereo geluid afspelen wanneer deze gelijk is aan de mainzone. Dus digitale bronnen in zone 2 ALLEEN wanneer main zone en zone 2 hetzelfde afspelen. NIET afzonderlijk dus.
Voorbeeld: Internetradio wordt afgespeeld in main zone > internetradio wordt stereo afgespeeld in Zone 2

- ZONE 2 kan wel afzonderlijk andere bronnen afspelen, echter ALLEEN analoge bronnen afzonderlijk.
Voorbeeld: In de main zone wordt TV gekeken > in ZONE 2 wordt CD-speler afgespeeld

- U kan dus NIET online bronnen zoals internetradio (en NAS) afspelen in ZONE 2 terwijl je TV kijkt in de main zone

- U kan WEL Tuner (FM/DAB radio) in ZONE 2 afspelen terwijl hij TV kijkt in de main zone
Dus kort samengevat kan je als je in Zone 2 iets anders wil afspelen dan in Zone 1 alleen analoge bronnen en FM/DAB radio kiezen.

Verder schreven ze
U kunt op dit moment de zone 2 alleen bedienen via de meegeleverde afstandsbediening.
Ik heb daar verder verduidelijking over gevraagd en ze schreven
U kunt via de HEOS applicatie inderdaad internet radio afspelen en diverse volume aanpassingen doen. U kunt dan het geluid voor beide zones bedienen en niet apart de zones bedienen.
Eerst dacht ik dat ze fout waren vanwege dit filmpje over de Denon Remote App die lijkt te tonen dat je Zone 2 gewoon kan bedienen met de smartphone. Maar dat is een oud filmpje en ik krijg de indruk dat die app (ook al staat hij in de google play store) vervangen is door de "HEOS" app en op basis van dit filmpje en de reacties eronder krijg ik de indruk dat deze inderdaad niet meer individuele zones van de receiver kan bedienen maar enkel alle zones tegelijkertijd. Ik zou dan elke keer van de keuken naar de televisieruimte moeten lopen wanneer ik andere muziek wil luisteren in de keuken. Dat is uiteraard ook geen doen!

Het lijkt me dat dit probleem bij alle receivers zou zijn (dus ook bij de duurdere X3700-H die wel in Zone 2 bvb internetradio kan spelen terwijl de kids TV kijken)?

Dan moet ik inderdaad best het advies van @The Eagle volgen en geen gebruik maken van de speakeraansluitingen van de TV Ruimte naar de keuken (=mijn ZONE 2) lopen en gewoon een draadloze HEOS standalone speaker in de keuken plaatsen op een stopcontact? Geluid zal vast wel minder zijn van zo 1 wireless speaker op het aanrecht dan van 2 speakers gemonteerd in 2 uithoeken van de keuken.
Alternatief is om een aparte HEOS Amplifier te kopen die in de TV-ruimte staat en de keuken bediend. Maar dat is ook best een rare oplossing en dan zal de Bluetooth connectiviteit denk ik niet goed werken vanwege de afstand.

• Vulcan750
Vulcan750 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:45:
Ik heb behalve een X1500h (in mijn zomerhuisje) nu nog een (onderhand wat verouderde) Yamaha RX-V1400RDS in mijn huiskamer.
Deze wil ik rond BF gaan vervangen voor een Denon X3600h of X4500h. Hopelijk vind ik een mooie aanbieding! 😉
De afstandsbediening van de X4500h is uitgebreider dan van de lagere series. Nu vraag ik mij af of je op de numerieke toetsen ook je voorkeuze TuneIn internetradio-zenders op kan slaan? Op de X1500h kan je slechts 4 zenders direct opslaan op de toetsen 1, 2,3,4. De andere opgeslagen zenders zijn enkel wat omslachtig te bereiken.
Ahum, ik quote even mezelf... :P
Ik heb contact opgenomen met Denon Customer Care, en kreeg al heel snel antwoord. Helaas zijn de numerieke toetsen van de X4500h enkel voor FM radio te gebruiken. |:( Jammer!

Antwoord van Denon:
Bedankt voor de interesse in onze producten.

Lang verhaal kort, voor internetradio moet op beide apparaten de quick select knoppen gebruikt worden.
De cijfers 0-9 kunnen alleen ingesteld worden als voorkeuzezenders voor de FM/AM-uitzendingen.

Zie ook: http://manuals.denon.com/...vfixit.php#SEHFMLaewlayct
(Bedieningstoetsen schema)

Internetradio zenders kunt u toevoegen aan uw HEOS favorieten en worden als volgt opgeroepen: http://manuals.denon.com/AVRX4500H/EU/NL/DRDZSYufaghjqf.php

• Tibs
quizzical schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:08:
[...]

Ik heb nog even gebeld naar Denon. Die gaven me een uitleg die duidelijk niet overeenkwam met de handleiding. Toen ik hen daarop wees beloofden ze intern verder navraag te doen. Na nog wat pingpong heb ik deze uitleg gekregen:

[...]

Dus kort samengevat kan je als je in Zone 2 iets anders wil afspelen dan in Zone 1 alleen analoge bronnen en FM/DAB radio kiezen.
Je kan dus niet alleen in zone 2 internetradio beluisteren zonder dat zone 1 aan ligt?

Ik zoek namelijk een oplossing om 's morgens in de keuken de radio te beluisteren. In de woonkamer moet dan niets spelen. Anders ga ik die zone 2 niet gebruiken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quizzical
Tibs schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:42:
[...]

Je kan dus niet alleen in zone 2 internetradio beluisteren zonder dat zone 1 aan ligt?
Ik heb nog eens goed naar het tweede filmpje gekeken in mijn vorige post.
Ik denk dat je voor de AVR dus een muziekbron kan kiezen om af te spelen, en ook kan kiezen in welke zone je deze wil spelen (en of je deze ook tegelijkertijd op andere HEOS apparaten wil afspelen).
Zelfs als dat niet lukt zie je in het filmpje duidelijk dat je het geluid van zone 1 op 0 kan zetten. Dus dat lijkt me goed voor jouw situatie.

Maar ik denk niet dat je dan vervolgens kan kiezen om in de andere zone een andere muziekbron af te spelen (dat kan enkel met de afstandsbediening en met de beperkingen beschreven in mijn vorige reactie).

• Tibs
Dan zou de X1600 genoeg zijn voor wat ik nodig heb. Eens kijken wat die doet op Black Friday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Tibs schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:42:
[...]

Ik zoek namelijk een oplossing om 's morgens in de keuken de radio te beluisteren. In de woonkamer moet dan niets spelen. Anders ga ik die zone 2 niet gebruiken...
Serieus bedoeld: koop een retro ghettoblaster oid. Ziet er leuk uit, relatief goedkoop, geeft je radio via de ether. Als dat is wat je nodig hebt dan ben je er. Wil je wat moderner, koop een losse DAB plus internetradio unit met ingebouwde speaker, of desnoods een losse streamer en twee actieve speakers. Ben je dr ook.

Bedenk je ook zeker of je vanuit de keuken wel constant dingen aan wilt sturen via een app, en wat als dat niet lekker werkt voor je? Fysieke units zijn gewoon zoveel fijner. Knopje aan en muziek :)

• Tibs
The Eagle schreef op donderdag 12 november 2020 @ 21:02:
[...]

Serieus bedoeld: koop een retro ghettoblaster oid. Ziet er leuk uit, relatief goedkoop, geeft je radio via de ether. Als dat is wat je nodig hebt dan ben je er. Wil je wat moderner, koop een losse DAB plus internetradio unit met ingebouwde speaker, of desnoods een losse streamer en twee actieve speakers. Ben je dr ook.

Bedenk je ook zeker of je vanuit de keuken wel constant dingen aan wilt sturen via een app, en wat als dat niet lekker werkt voor je? Fysieke units zijn gewoon zoveel fijner. Knopje aan en muziek :)
Ik zoek een receiver die ook de dolby surround van de TV kan verzorgen. Liefst alles in 1 apparaat. De boxen zitten al overal ingebouwd en komen samen aan de TV. Een receiver zou dus denk ik de beste oplossing zijn. Tenzij jullie hier andere en betere oplossingen voor weten? Misschien moet ik dit eens vragen in het aankoop draadje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

RoosW schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:08:
Ik heb net mijn 3300 verkocht om een 4500 te kopen, de laatste update voor de 3300 is betrouwbaar, en nee het probleem is niet (compleet) opgelost. Wel overigens in de 4500, die heeft geen verbindingsproblemen ;)
Heb je de antennes (bluetooth & Wifi) achterop wel omhoog staan? Dat voorkwam bij mij 50% van de problemen, al was het nooit een wonder van connectiviteit..
Ik heb hem op LAN aangesloten op de router, en dan zelf nog op de FritzBox meer prioriteit ingesteld, en een brakke switch weggehaald. (:X)

Dat heeft wel geholpen, maar het probleem is er sporadisch nog wel. De app is ook echt iets dat je met fluwelen handschoenen moet vasthouden. Want als je als een malle rondklikt, en een hoop playlists instelt, dan gaat hij onderuit. In een enkel geval moest ik hem helemaal stroomloos maken.

Ik houd het in de gaten, en misschien dat ik anders een 4500 neem.

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 13-11-2020 13:58 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06 14:23
Sorry dat ik zo tussen een discussie in breek. Maar ik loop ergens tegen aan waar ik niet verder mee kom. Maar misschien ligt het aan mij.

2 maanden geleden reageerde ik hier dat ik wat moeite had met het afstellen van het geluid. Met jullie advies flink verbeteringen kunnen maken. De bluray speler maakt overuren en geluid knalt lekker door m’n bioscoopruimte. Ook gedownload films klinken prima via m’n Nvidia shield. Hier ben ik tevreden mee. Echter krijg ik het geluid van Disney en Netflix niet lekker afgesteld. Nu heeft dit vermoedelijk te maken met de kwaliteit van geluid op beide streaming site. Het aanpassen hierop zorgt er weer voor dat m’n blurays niet lekker meer klinken. Probleem zit hem met name in stemmen en achtergrondgeluid. Op Netflix en Disney lijken de stemmen geluiden verspreid te worden over de voorste speakers. Hierdoor lijken stemmen verder weg. Vooral in scenes met aktie/achtergrond geluid verdwijnen stemmen in het achtergrond geluid en moet je echt focussen op wat er gezegd wordt. Dit probleem heb ik alleen met Netflix en Disney. En niet met de gedownloade film/blurays.

Is dit een probleem waar iedereen mee worstelt of zijn er manieren om toch beide goed te laten klinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-06 13:50
Ik draai eigenlijk alleen maar Netflix via e-ARC van mijn TV, maar heb je al eens geprobeerd vanaf een ander device of andere app deze af te spelen? Wat gebeurt er dan? Is het via een aparte input (andere HDMI-poort) of allemaal dezelfde? Bijv. eens met laptop proberen?
Is de stream kwaliteit wel DD+/Atmos?

[ Voor 12% gewijzigd door The__Virus op 13-11-2020 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 16:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

grote_oever schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:43:
Sorry dat ik zo tussen een discussie in breek. Maar ik loop ergens tegen aan waar ik niet verder mee kom. Maar misschien ligt het aan mij.

2 maanden geleden reageerde ik hier dat ik wat moeite had met het afstellen van het geluid. Met jullie advies flink verbeteringen kunnen maken. De bluray speler maakt overuren en geluid knalt lekker door m’n bioscoopruimte. Ook gedownload films klinken prima via m’n Nvidia shield. Hier ben ik tevreden mee. Echter krijg ik het geluid van Disney en Netflix niet lekker afgesteld. Nu heeft dit vermoedelijk te maken met de kwaliteit van geluid op beide streaming site. Het aanpassen hierop zorgt er weer voor dat m’n blurays niet lekker meer klinken. Probleem zit hem met name in stemmen en achtergrondgeluid. Op Netflix en Disney lijken de stemmen geluiden verspreid te worden over de voorste speakers. Hierdoor lijken stemmen verder weg. Vooral in scenes met aktie/achtergrond geluid verdwijnen stemmen in het achtergrond geluid en moet je echt focussen op wat er gezegd wordt. Dit probleem heb ik alleen met Netflix en Disney. En niet met de gedownloade film/blurays.

Is dit een probleem waar iedereen mee worstelt of zijn er manieren om toch beide goed te laten klinken?
Ik had dit ook met Netflix via ARC, dynamic EQ weer aangezet en het is een stuk beter.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjisonline
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-03 07:28
Sinds enige maanden heb ik een Denon AVR-X2600H reciever. Wegens de goede reviews heb ik deze aangeschaft. Na jarenlang een Onkyo HT-RC630 gehad hebbende en ik toch meer 4K wilde afspelen, wilde ik een modernere receiver. De Onkyo gaf altijd een erg goed geluid met mijn speaker opstelling:

Front speakers: KEF Reference Series Model 104aB
Center en surrount: Infinity SAT450 satallite speakers.

Ik had geen subwoofer, want de KEF's geven een prachtig bas geluid. Na de Denon aangesloten te hebben en de complete Audyssey setup gedaan te hebben was ik niet tevreden over het geluid. Ik had geen bas meer! Van alles ingesteld, aangepast, ‎Audyssey MultEQ Editor app aangechaft om meer inzicht in de speaker setup te krijgen. Front speakers op Large, ze moeten immers ook het laag weergeven, gespeeld met de curve editor om zodoende meer laag te krijgen. Het lukt me simpelweg niet om goed geluid te krijgen met het hele spectrum. Toen maar besloten om een subwoover aan te schaffen:

Magnat Monitor Supreme Subwoofer 202 A.

Weer de hele setup gedaan uiteraard. M'n KEF's werden nu op "small" gezet en na de detectie bleek ook dat het subwoofer leven op -12dB stond: weer geen bas!
Inmiddels weer enkele dagen bezig met instellingen en aanpassen, maar het lukt me gewoon niet om fijn uitgebalanceerd geluid te krijgen met een mooi laag erin.
Wie o wie weet wat ik fout doe. Ik lees zoveel positieve verhalen over de Denon receiver, ik begrijp het gewoon niet. Voor mij is het een grote teleurstelling.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@pjisonline, even een quote van mijzelf uit een ander topic:
MDKlapwijk schreef op maandag 30 september 2019 @ 22:00:
@Ljsvv, je zou het eens volledig handmatig in kunnen stellen voor 1 centrale luisterpositie:
- geluid op 'direct',
- afstanden meten en invoeren,
- sound test uitvoeren en volume per speaker ongeveer gelijk instellen.
En dan nog maar eens luisteren of het nog steeds zo slecht klinkt.

Al dat automagische spul is leuk, maar in de basis moet het zonder al goed klinken anders kan je correctie toepassen wat je wil, maar of het echt gaat helpen....
En staat je sub zelf niet op max. gain, ik dacht dat je die tijdens het Audyssey-vehaal op 1/3 moet/mag staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-06 23:31
pjisonline schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:45:
Sinds enige maanden heb ik een Denon AVR-X2600H reciever. Wegens de goede reviews heb ik deze aangeschaft. Na jarenlang een Onkyo HT-RC630 gehad hebbende en ik toch meer 4K wilde afspelen, wilde ik een modernere receiver. De Onkyo gaf altijd een erg goed geluid met mijn speaker opstelling:

Ik had geen subwoofer, want de KEF's geven een prachtig bas geluid. Na de Denon aangesloten te hebben en de complete Audyssey setup gedaan te hebben was ik niet tevreden over het geluid. Ik had geen bas meer! Van alles ingesteld, aangepast, ‎Audyssey MultEQ Editor app aangechaft om meer inzicht in de speaker setup te krijgen. Front speakers op Large, ze moeten immers ook het laag weergeven, gespeeld met de curve editor om zodoende meer laag te krijgen. Het lukt me simpelweg niet om goed geluid te krijgen met het hele spectrum. Toen maar besloten om een subwoover aan te schaffen:

Weer de hele setup gedaan uiteraard. M'n KEF's werden nu op "small" gezet en na de detectie bleek ook dat het subwoofer leven op -12dB stond: weer geen bas!
Inmiddels weer enkele dagen bezig met instellingen en aanpassen, maar het lukt me gewoon niet om fijn uitgebalanceerd geluid te krijgen met een mooi laag erin.
Wie o wie weet wat ik fout doe. Ik lees zoveel positieve verhalen over de Denon receiver, ik begrijp het gewoon niet. Voor mij is het een grote teleurstelling.
Alvast bedankt.
Ik loop tegen een vergelijkbaar probleem aan, maar dan zonder subwoofer. Na uitvoeren Audyssey is alle bas weg uit mijn Klipsch RP-8000F fronts. Als ik tijdens het afspelen de calibratie zet op EQ + L+R bypass dan hoor ik de bas knallen, maar weer te veel. Eigenlijk zou ik ertussen in willen gaan zitten. Ook ik heb van het weekend een subwoofer gekocht met de hoop dat ik mijn bas beter kan gaan managen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjisonline
MDKlapwijk schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:31:
@pjisonline, even een quote van mijzelf uit een ander topic:

[...]

En staat je sub zelf niet op max. gain, ik dacht dat je die tijdens het Audyssey-vehaal op 1/3 moet/mag staan?
Nee, heb sub op halverwege staan. Maar inderdaad, heb al zitten denken aan het uitschakelen/omzeilen van Audyssey. Mijn vorige receiver had zoiets ook niet en klonk gewoon meteen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjisonline
B-Bandit schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:26:
[...]

Ik loop tegen een vergelijkbaar probleem aan, maar dan zonder subwoofer. Na uitvoeren Audyssey is alle bas weg uit mijn Klipsch RP-8000F fronts. Als ik tijdens het afspelen de calibratie zet op EQ + L+R bypass dan hoor ik de bas knallen, maar weer te veel. Eigenlijk zou ik ertussen in willen gaan zitten. Ook ik heb van het weekend een subwoofer gekocht met de hoop dat ik mijn bas beter kan gaan managen.
Ok, ja, je zou zeggen dat veel meer mensen dit moeten ervaren. Zijn jouw fronts als small aangemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
pjisonline schreef op zondag 15 november 2020 @ 14:35:
[...]

Ok, ja, je zou zeggen dat veel meer mensen dit moeten ervaren. Zijn jouw fronts als small aangemerkt?
Nu nog als large. Heb immers geen subwoofer. Als ze als small zijn ingesteld klopt het dat je geen laag hoort.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMRMOJO
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-11-2023
Ik heb een probleem bij het afspelen van het geluid van SONY KD-55 AG9 via DENON X2600H home cinema.
Het geluid van specifiek Netflix betreffende Atmos valt weg tijdens uitzendingen. Maar ik ervaar steeds meer problemen ook bij bv. Youtube. Het enige wat enigzins stabiel speelt is Plex waar men meestal gebruik maakt van TrueHD Atmos.
Bij nazicht door leverancier denkt men aan incompatibiliteit van de software SONY vs. Denon X2600H (DAB versie) waardoor er iets misloopt van HDMI-eArc/Dolby Atmos passthrough ?
Bij gebruik van de tv zonder home cinema via Denon ziet het er naar uit dat dit geen problemen geeft. Er wordt gebruik gemaakt van een top notch Monster HDMI cable (wellicht veel te duur voor hetgeen nodig is).
Bij contactname met Sony krijg ik wel degelijk tips en instructies zonder resultaat. De support van Denon reageert helemaal niet...
Iemand hier ervaring mee of tips om verdere tests uit te voeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Amiet01 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:19:
Ik heb nu bijna een jaartje de Denon X2600H receiver, en hij werkt echt heerlijk. Het enige wat ik nu heb (kan me niet herinneren dat het in het begin ook zo was) is dat wanneer ik een liedje vanuit Spotify of een radiostation vanuit de HEOS app afspeel vanuit standby, dat de muziek nooit in één keer afspeelt. Ik moet dan altijd nog een keer op play drukken, waarna de muziek gewoon afspeelt.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik speel af via de iOS apps van Spotify en/of HEOS.
Heeft iemand ook last hiervan? Iemand die me kan helpen met tips om dit weer goed te krijgen?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Mn Denon X4300H valt weer uit als ik volume > 60 zet....

Speaker kabels zijn goed aangedraaid en goed vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
flexje schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:22:
Mn Denon X4300H valt weer uit als ik volume > 60 zet....

Speaker kabels zijn goed aangedraaid en goed vast.
Als de kabels geen sluiting maken zou ik de Denon terugbrengen voor garantie. Als je nog steeds de eerder genoemde B&W speakers hebt dan is er intern iets niet goed. Dit lijkt mij geen kwestie van te warm worden omdat de speakers te zwaar zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 16-11-2020 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

FeaR schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:47:
[...]

Als de kabels geen sluiting maken zou ik de Denon terugbrengen voor garantie. Als je nog steeds de eerder genoemde B&W speakers hebt dan is er intern iets niet goed. Dit lijkt mij geen kwestie van te warm worden omdat de speakers te zwaar zijn.
Hmm heb hem in 2016 gekocht, altijd prima gedaan eigenlijk. Werd wel altijd gloeiend heet maar schijnt "normaal" te zijn bij die dingen.

Even bellen met de dealer morgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
flexje schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:05:
[...]
Hmm heb hem in 2016 gekocht, altijd prima gedaan eigenlijk. Werd wel altijd gloeiend heet maar schijnt "normaal" te zijn bij die dingen.

Even bellen met de dealer morgen...
Gloeiend heet? Kan je in de receiver de impedantie instellen? Zet die eens op 4 Ohm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-06 17:42
Ik heb zelf een x2400H en daar staat in de handleiding op blz 35 héea over impedantie beschreven.
8 Ohm blijkt de standaard te zijn, bij 4 of 6 moet je een aanpassing uitvoeren met een bepaalde instelling.

[ Voor 35% gewijzigd door scofield op 16-11-2020 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

FeaR schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:42:
[...]

Gloeiend heet? Kan je in de receiver de impedantie instellen? Zet die eens op 4 Ohm.
Kan dat met 8 ohm speakers? Heb er niet echt verstand van dus ga op jouw advies af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
flexje schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:33:
[...]
Kan dat met 8 ohm speakers? Heb er niet echt verstand van dus ga op jouw advies af
Zie hier wat die instelling doet: JvS in "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic" Ik ben benieuwd of de receiver minder warm wordt (en eventueel niet uitschakelt) als je hem middels die setting wat terugzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echoes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-06 18:37
Nieuwe firmware voor AVR-X2400H

Gisteravond opeens een melding op de TV dat er nieuwe firmware beschikbaar is voor bovengenoemde versterker. Probleemloos geinstalleerd.

General/Firmware
Version 4600-6134-7061-3085,
- DTS Version 3.90.50.00

Onduidelijk wat er veranderd is, DTS Version (?) lijkt al een paar jaar actief te zijn.
Op de Japanse site van Denon wordt de 4600-.... versie genoemd, gepubliceerd op 11-11-2020.

Iets met 'Amazon Music HD' ...(dus HEOS?).

Wie heeft meer info? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-06 09:17
Major Updates Recap for this Firmware Includes:

DTS:X Pro for the Denon AVR-X6700H and Marantz SR8015 as well as the AVR-X8500H, AVR-A110 and the Marantz AV8805!
Adding back Dolby Center Spread Feature for the 2019 and 2020 AVR lineup.
Dolby Surround Front Wide support for AVR-X8500H and AV8805.
Dolby Height Virtualization for the AVR-X8500H and the AV8805.
Adding back DTS Neural:X capability on Dolby content for 2019 AVR lineup (2020 lineup supports it out of box).
180Hz crossover settings.
Change from 70Hz crossover settings for IMAX to 80Hz for the speakers + sub and 120Hz for LFE just like it's done for Dolby Atmos and DTS:X.
Screen Saver function for 2020 AVR lineup.
Power up volume level default fix. In our review of the Marantz SR8015 we found a bug with respect to power up volume not engaging to its preset level but instead, defaulting to minimum.

https://www.audioholics.c...n-marantz-firmware-update

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
pjisonline schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:45:

Alvast bedankt.
En al verder gekomen? Heb je tijdens het uitvoeren van Audyssey de subwoofer ook wel geactiveerd? Ik moest deze voor de start echt selecteren. Scherm ziet er ongeveer zo uit. En dan bij channel select ook de subwoofer selecteren. Daarnaast moest ik bij aanvang van de calibratie het volume van de subwoofer bijstellen tot deze 75dB was. Heb je die stap ook gehad?

Ik gebruik overigens een 3700h, een generatie nieuwer dus. Maar dat zou geen verschil moeten maken voor dit verhaal.

Ik lees overigens terug dat je zegt dat hij op -12dB wordt ingesteld. Dus dan lijkt ie wel meegenomen te zijn. En als je hem handmatig hoger zet? Met de crossover gespeeld?

Want is het probleem nu dat je laag niet mooi, te weinig, te bonkerig, of wat is? Oh en bij muziek of film? Ik vind Audyssey icm muziek ook niet zo geslaagd tot nu toe.

Verder inmiddels subwoofer met mijn Klipsch ingesteld en ben er wel tevreden over. Heb dan ook wel een subwoofer van SVS gekocht dus dat zal ook wel een verschil uitmaken. Zit nog even te experimenteren met de Klipsch op large of op small icm lage crossover (40Hz).

Pagina: 1 ... 78 ... 100 Laatste