Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Toen een jaar geleden mijn oude Rotel het begaf heb ik een Denon AVR X3600H gekocht. Dr zitten wat fijne features aan die ik ook veel gebruik, waaronder een phono ingang. Omdat deze Denon HEOS compatible is, dacht ik dat het meteen een mooie opstap zou zijn als ik later multi-room speakers wil aansluiten.

Ik kan alleen nergens vinden hoe dat in theorie zou werken. Graag zou ik in onze nieuwe keuken een Heos of Home speaker willen gebruiken. En dan niet alleen Spotify connect erop aanzetten maar ook een plaatje kunnen afspelen van de platenspeler die op de X3600H is aangesloten.

Maar hoe krijg ik dat voor elkaar :? Ik heb de losse speaker nog niet, maar ben al wel wat aan het puzzelen hoe dat dan zou moeten werken. Iemand al eens geprobeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjisonline
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-03 07:28
B-Bandit schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:39:
[...]

En al verder gekomen? Heb je tijdens het uitvoeren van Audyssey de subwoofer ook wel geactiveerd? Ik moest deze voor de start echt selecteren. Scherm ziet er ongeveer zo uit. En dan bij channel select ook de subwoofer selecteren. Daarnaast moest ik bij aanvang van de calibratie het volume van de subwoofer bijstellen tot deze 75dB was. Heb je die stap ook gehad?

Ik gebruik overigens een 3700h, een generatie nieuwer dus. Maar dat zou geen verschil moeten maken voor dit verhaal.

Ik lees overigens terug dat je zegt dat hij op -12dB wordt ingesteld. Dus dan lijkt ie wel meegenomen te zijn. En als je hem handmatig hoger zet? Met de crossover gespeeld?

Want is het probleem nu dat je laag niet mooi, te weinig, te bonkerig, of wat is? Oh en bij muziek of film? Ik vind Audyssey icm muziek ook niet zo geslaagd tot nu toe.

Verder inmiddels subwoofer met mijn Klipsch ingesteld en ben er wel tevreden over. Heb dan ook wel een subwoofer van SVS gekocht dus dat zal ook wel een verschil uitmaken. Zit nog even te experimenteren met de Klipsch op large of op small icm lage crossover (40Hz).
De subwoofer was wel gedetecteerd en gaf ook geluid tijdens de test signalen. Bij aanvang van de callibratie heb werd niets gemeld over het volume ervan. Dat is ook het rare. De subwoofer heeft een eigen volume regeling en ook een frequentie instelling. Dit zijn zaken die voor de calibratie goed hebt moeten staan, anders zijn de resultaten niet goed. Maar hoe weet je hoe dat moet staan van te voren. Ik heb dus voor de calibratie vast even wat muziek afgespeeld om in te schatten hoe het volume was van de subwoofer. Kwam er op neer dat het ongeveer halverwege in balans was. Dus daarmee ben ik de calibratie gaan doen. Dat hij vervolgens als resultaat een -12dB instelt is onbegrijpelijk.
Uiteindelijk heb ik hem handmatig op 0 gezet. De subwoofer hoor je dan wel. Maar omdat ik sowieso na de calibratie nauwelijks enige bas hoor (dus ook niet van de front speakers, die wel op large staan), hoor je dan alleen gebonk van de subwoofer en het geluid is totaal niet in balans.
Dus ik heb in de curve editor in de app, een boost gegeven aan het laag voor de front speakers. Die klinken dan een stuk beter maar voor het echt diepe laag heb ik dan nog die subwoofer aangeschaft.
Ik heb het nu redelijk ok klinken.
Is het bij jou nu naar wens? Heb je de fronts op large staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

pjisonline schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:59:
[...]

De subwoofer was wel gedetecteerd en gaf ook geluid tijdens de test signalen. Bij aanvang van de callibratie heb werd niets gemeld over het volume ervan. Dat is ook het rare. De subwoofer heeft een eigen volume regeling en ook een frequentie instelling. Dit zijn zaken die voor de calibratie goed hebt moeten staan, anders zijn de resultaten niet goed. Maar hoe weet je hoe dat moet staan van te voren. Ik heb dus voor de calibratie vast even wat muziek afgespeeld om in te schatten hoe het volume was van de subwoofer. Kwam er op neer dat het ongeveer halverwege in balans was. Dus daarmee ben ik de calibratie gaan doen. Dat hij vervolgens als resultaat een -12dB instelt is onbegrijpelijk.
Uiteindelijk heb ik hem handmatig op 0 gezet. De subwoofer hoor je dan wel. Maar omdat ik sowieso na de calibratie nauwelijks enige bas hoor (dus ook niet van de front speakers, die wel op large staan), hoor je dan alleen gebonk van de subwoofer en het geluid is totaal niet in balans.
Dus ik heb in de curve editor in de app, een boost gegeven aan het laag voor de front speakers. Die klinken dan een stuk beter maar voor het echt diepe laag heb ik dan nog die subwoofer aangeschaft.
Ik kan nu even niet kijken in mijn instellingen, maar er staat dacht ik iets bij om met subwoofer de lage tonen via zowel large luidsprekers als de sub te gooien. Ik dacht iets met LFE+Main. Wellicht dat het daardoor komt?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostzondernaam
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:32
Kan iemand mij misschien vertellen of er verschil zit tussen de X3700H en de X3700HBKE2 of is dit gewoon een verschil in benaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.e.L
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-04-2024
Goed nieuws! PS5 icm Denon/Marantz 2020 modellen 4k120 is werkend te krijgen.

YouTube: *CONFIRMED* PlayStation 5 + Denon/Marantz = 4K120 HDR | NO BUGS HERE...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:49
Joostzondernaam schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:15:
Kan iemand mij misschien vertellen of er verschil zit tussen de X3700H en de X3700HBKE2 of is dit gewoon een verschil in benaming?
De een is de 'gewone' modelnaam, de ander de SKU zoals het voorraadsysteem/importeur hem kent.
BK is black en E is vast Europe.
De zilveren variant heeft SP in de naam ipv BK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostzondernaam
Heldere uitleg. Dank je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjisonline
Amiet01 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:20:
[...]

Ik kan nu even niet kijken in mijn instellingen, maar er staat dacht ik iets bij om met subwoofer de lage tonen via zowel large luidsprekers als de sub te gooien. Ik dacht iets met LFE+Main. Wellicht dat het daardoor komt?
Klopt, je kunt instellen LFE+Main of alleen LFE. Bij mij staat het op LFE+Main, want ik wil dat er ook laag naar mijn front speakers gaat. Als je alleen LFE hebt ingesteld, dan gaat al het laag alleen naar je subwoofer. Ik vind het geluid dan te bonkerig worden. Bovendien mis ik het mooie diepe geluid van m'n KEF's dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:20
pjisonline schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:59:
[...]

De 2020 lijn van Denon is wel leuk omdat je de mogelijkheid hebt 2 configuraties tegelijk te draaien. Dus ik heb 1 configuratie met de fronts als large (manueel ingesteld) en 1 als small (en Audyssey calibratie). Ben meer tevreden over de fronts als small en Audyssey. Maar moet zeggen dat ik nog niet helemaal happy ben. Dan heb ik het dus echt over muziek. Films zijn echt al nice!

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-06 17:41
@echoes Ik heb ook de X2400H. Daarop ingesteld dat de firmware automatisch wordt geüpdatet.
Daar merk ik dus normaalgesproken niets van en gaat bijna altijd goed.

Het is mij 1x overkomen dat de software beschadigd was, of dit van een update kwam weet ik niet.
Ik heb toen de AVR teruggezet op fabrieksinstellingen. Daarna opnieuw een update en alles werkte weer.
Je kan daarna alle instellingen nalopen en een Audyssey setup doen om te finetunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:44
Ik heb al flink wat tijd een Denon X1000 surround receiver en heb al enkele jaren last van wegvallende(slechts geruis of flink minder volume dan de overige) kanalen. Het begon met slechts een achter kanaal en is langzaam(letterlijk jaren) naar alle kanalen gegaan.
De remedie was eenvoudig, een tik op de receiver en het kon zomaar een maand of langer goed gaan. De receiver heeft steeds meer slaag nodig en ook steeds harder, maar het ding werkt dan ook gewoon weer goed.

Een internet zoektocht naar bekende problemen leverde weinig op, is er hier iemand die dit probleem bekend in de oren klinkt? Zelf heb ik het idee dat er scheuren in solderingen van eindtrappen zitten of iets in die richting wat eenvoudig te verhelpen is, maar als het bv de ballen onder een chip zouden zijn dan is het voor mij niet te fixen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-06 20:24
Ik ben sinds 2 dagen in het heugelijke bezit van een Denon AVC-X6500h, als opvolger van mijn oude , maar nog steeds prima functionerende Yamaha RX-V1400RDS.
Het aansluiten was nog een aardig klusje, maar ik ben uiteindelijk overal uitgekomen.
Audyssey even z'n werk laten doen, en daarna een cd opgezet, WOW wat mooi!
Naast filmfan ben ik vooral een muziekliefhebber, wat een dynamisch en detailrijk geluid!
Echt een grote upgrade t.o.v. de Yamaha, en dan heb ik het hier alleen nog over stereoweergave! Voorlopig wordt de X6500h 5.0.2 aangestuurd. (fronts zijn 2 vrij grote Infinity Kappa 7 boxen een subwoofer is absoluut niet nodig). Later wordt mijn luidspreker-configuratie 5.0.4.
Ik heb nu nog even geen tijd om de achter luidsprekers op te hangen en draden weg te werken, dat komt nog! :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjisonline
Vulcan750 schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:27:
Ik ben sinds 2 dagen in het heugelijke bezit van een Denon AVC-X6500h, als opvolger van mijn oude , maar nog steeds prima functionerende Yamaha RX-V1400RDS.
Het aansluiten was nog een aardig klusje, maar ik ben uiteindelijk overal uitgekomen.
Audyssey even z'n werk laten doen, en daarna een cd opgezet, WOW wat mooi!
Naast filmfan ben ik vooral een muziekliefhebber, wat een dynamisch en detailrijk geluid!
Echt een grote upgrade t.o.v. de Yamaha, en dan heb ik het hier alleen nog over stereoweergave! Voorlopig wordt de X6500h 5.0.2 aangestuurd. (fronts zijn 2 vrij grote Infinity Kappa 7 boxen een subwoofer is absoluut niet nodig). Later wordt mijn luidspreker-configuratie 5.0.4.
Ik heb nu nog even geen tijd om de achter luidsprekers op te hangen en draden weg te werken, dat komt nog! :)
Kijk, zo had ik het ook graag gehad. Ik heb dan weliswaar een AVR-X2600H, maar ik vraag me af is het verschil dan zo groot? Ik had ook geen subwoofer en front speakers die makkelijk genoeg laag kunnen weergeven, maar bij mij was al het laag weg. Heb een subwoofer moeten aanschaffen en zo veel moeten tweaken in instellen om een beetje mooi geluid te krijgen. Wat een verschil met jou ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
pjisonline schreef op maandag 23 november 2020 @ 07:26:
[...]

Kijk, zo had ik het ook graag gehad. Ik heb dan weliswaar een AVR-X2600H, maar ik vraag me af is het verschil dan zo groot? Ik had ook geen subwoofer en front speakers die makkelijk genoeg laag kunnen weergeven, maar bij mij was al het laag weg. Heb een subwoofer moeten aanschaffen en zo veel moeten tweaken in instellen om een beetje mooi geluid te krijgen. Wat een verschil met jou ervaring!
Ik begrijp niet wat er bij jou fout is gegaan. Ja, het is toch wel een brei van instellingen die je aan kunt/moet passen. Maar als je goede fronts die goede laagweergave hebben, zou een subwoofer eigenlijk overbodig moeten zijn. Dat was met mijn oude, minder krachtiger Yamaha av-reciever (2x 105watt rms) ook niet anders.
Het kan niet anders dan een instellingsfout zijn volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:14
pjisonline schreef op maandag 23 november 2020 @ 07:26:
[...]

Ik heb dit ook eens gehad, bij mij stond de receiver toen op 7.0 ipv 5.0 (audyssey had dit bij mij toen niet ingesteld), nadat ik dit aangepast had ik veel meer bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holdem_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:11
Ik ga deze week een nieuwe Denon aanschaffen ter vervanging van mijn 10 jaar oude Onkyo. Nu luister ik graag radio en ik vroeg mij af of ik dan naar een Denon met DAB moet kijken? Of is radio luisteren via internet net zo makkelijk en kwalitatief goed? Gaat mij ook om het gebruiksgemak. Dus receiver aan en direct goede kwaliteit radio zonder eerst nog de app te moeten starten of wat dan ook? Ben niet helemaal thuis in de nieuwe generatie receivers dus zou graag advies willen. Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Laatst online: 09:46
Holdem_NL schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:48:
Ik ga deze week een nieuwe Denon aanschaffen ter vervanging van mijn 10 jaar oude Onkyo. Nu luister ik graag radio en ik vroeg mij af of ik dan naar een Denon met DAB moet kijken? Of is radio luisteren via internet net zo makkelijk en kwalitatief goed? Gaat mij ook om het gebruiksgemak. Dus receiver aan en direct goede kwaliteit radio zonder eerst nog de app te moeten starten of wat dan ook? Ben niet helemaal thuis in de nieuwe generatie receivers dus zou graag advies willen. Alvast bedankt!!
Zelf sinds kort de 2600 + DAB, ik hoor geen verschil (maar mijn gehoor kan anders zijn dan bij jou)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
TuneIn radio werkt best okay, maar echt soepel/makkelijk te bedienen vind ik het niet.
Eigenlijk is het toch het handigst om de HEOS app te gebruiken om een zender / favoriet te starten.
Veelal moet je dan nog op de zenderopties drukken om een betere streamkwaliteit te selecteren. Hij start vaak standaard met de eerste = laagste kwaliteit stream.
Geen ervaring met DAB+, maar stel me voor dat dit makkelijker werkt. De 2020 modellen hebben veelal ook geen FM-radio receiver meer (vandaar model namen met AVC- ipv AVR-), dus als je radio uit de 'ether' of van de kabel wilt dan heb je inderdaad een DAB versie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Het hangt af van waar je woont. De publieke zenders hebben praktisch landelijke dekking via DAB. Bij de commerciëlen (Veronica, Q-music, etc) is dat wat minder. Heb zelf de antenne moeten verlengen met een coax kabel naar het raam om goede ontvangst te krijgen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Naar mijn mening vind ik DAB fijn voor in de auto, maar in huis valt het aanbod van zenders vaak tegen. Internetradio (via TuneIn) werkt super en je kan de hele wereld in huis halen. Veel internetzenders zenden uit op hoge bitrates (256 of 320kbps) en doen niet onder voor Spotify Premium. Absoluut niet moeilijk om via Heos favorieten aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertje 085
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-04 16:45
Ik heb hierom vorig jaar de x2600H DAB aangeschaft en ik kan niet anders zeggen dan vlekkeloos, de antenne is een beetje een prul maar het werkt hier (Arnhem) altijd 100% zonder problemen.
Inschakelen en de laatst geluisterde zender schakelt in dus net zoals de oude FM zender zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Je kan met internetradio de 4 quickselect knoppen gebruiken om daar je favoriete zenders op te slaan. Als je een zender op hebt, even de desbetreffende quickselect knop ingedrukt houden en de zender zit onder die knop.
Als de Denon reciever uitstaat en je drukt op de betreffende quickselect, dan start de reciever op en gaat direct de zender afspelen. Dit werkt dus ook net als "vroeguh". ;)
Overige Heos favorieten kan je bereiken door te scrollen of natuurlijk ook via de Heos-app op je telefoon of tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Laatst online: 23:48
pjisonline schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:45:
Sinds enige maanden heb ik een Denon AVR-X2600H reciever. Wegens de goede reviews heb ik deze aangeschaft. Na jarenlang een Onkyo HT-RC630 gehad hebbende en ik toch meer 4K wilde afspelen, wilde ik een modernere receiver. De Onkyo gaf altijd een erg goed geluid met mijn speaker opstelling:

Front speakers: KEF Reference Series Model 104aB
Center en surrount: Infinity SAT450 satallite speakers.

Ik had geen subwoofer, want de KEF's geven een prachtig bas geluid. Na de Denon aangesloten te hebben en de complete Audyssey setup gedaan te hebben was ik niet tevreden over het geluid. Ik had geen bas meer! Van alles ingesteld, aangepast, ‎Audyssey MultEQ Editor app aangechaft om meer inzicht in de speaker setup te krijgen. Front speakers op Large, ze moeten immers ook het laag weergeven, gespeeld met de curve editor om zodoende meer laag te krijgen. Het lukt me simpelweg niet om goed geluid te krijgen met het hele spectrum. Toen maar besloten om een subwoover aan te schaffen:

Magnat Monitor Supreme Subwoofer 202 A.

Weer de hele setup gedaan uiteraard. M'n KEF's werden nu op "small" gezet en na de detectie bleek ook dat het subwoofer leven op -12dB stond: weer geen bas!
Inmiddels weer enkele dagen bezig met instellingen en aanpassen, maar het lukt me gewoon niet om fijn uitgebalanceerd geluid te krijgen met een mooi laag erin.
Wie o wie weet wat ik fout doe. Ik lees zoveel positieve verhalen over de Denon receiver, ik begrijp het gewoon niet. Voor mij is het een grote teleurstelling.
Alvast bedankt.
@pjisonline Onlangs heb ik een 3600 aangeschaft en merkte ik op dat m'n subwoofer niet tot nauwelijks trilde in de zware scenes.
Na een reset van de opstelling werkte het nog steeds niet. Totdat ik erachter kwam dat mijn subwoofer kabel 'geknikt' zat wanneer ik de reciever in z'n geheel in de kast schoof. Ik zorgde er voor dat de reciever wat uitstak en ik had m'n bas weer terug 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Laatst online: 23:48
Propheticus schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:59:
TuneIn radio werkt best okay, maar echt soepel/makkelijk te bedienen vind ik het niet.
Eigenlijk is het toch het handigst om de HEOS app te gebruiken om een zender / favoriet te starten.
Veelal moet je dan nog op de zenderopties drukken om een betere streamkwaliteit te selecteren. Hij start vaak standaard met de eerste = laagste kwaliteit stream.
Geen ervaring met DAB+, maar stel me voor dat dit makkelijker werkt. De 2020 modellen hebben veelal ook geen FM-radio receiver meer (vandaar model namen met AVC- ipv AVR-), dus als je radio uit de 'ether' of van de kabel wilt dan heb je inderdaad een DAB versie nodig.
Onlangs ben ik overgestapt van een Onkyo naar de 3600, omdat ik een 7.1.4 opstelling wilde. Qua geluid is het een pracht ding, maar in vergelijking met Onkyo TX-NR686, is het menu redelijk outdated en zeer onhandig te gebruiken als je TuneIn wil gebruiken. De Onkyo deed dat toch wel wat beter. Daar had je niet nog een third-party app voor nodig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
HEOS is niet 3rd party, maar van Denon. Verder eens, de display of onscreen menu zijn maar zozo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
Hoi
Ik ben in het bezit van een Denon x2100. Deze kan geen 4k doorgeven. Ik wil graag een receiver die dit wel kan alleen het budget is klein, derhalve ga ik de 2e hands markt maar eens op.
Nu heb ik een Denon x2300 gezien, het is mijn niet helemaal duidelijk of deze wel 4k doorgeeft?

Het enige wat voor mij belangrijk is aan de receiver dat ie 4k af kan spelen, de rest geloof ik wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Heb je wel gezocht? Staat vrij duidelijk op de info pagina van Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Deze Black Friday hoop ik op een goede deal voor de Denon home 350 en de Denon home 150, zit de pricewatch al te spammen. :) Het viel me wel op dat de prijzen een paar weken geleden voor alle Denon Home speakers omhoog zijn gegaan. Ben benieuwd of de prijzen naar het vorige niveau zullen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-06 09:41
Ik wil met deze Black Friday upgraden van een 2400H naar een 3700H voornamelijk vanwege Audyssey XT32 en HDMI 2.1 (ik ben op de hoogte van de 4k 120hz problemen, maar de 2400H ondersteund geen dingen als ALLM etc). Wat is een prijs die jullie beetje denken te verwachten waarvoor die weggaat? Bij PlatteTV kreeg ik 930 als aanbieding, maar is nou niet echt heel veel lager dan voor hoeveel ie al maanden te koop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-06 22:10
Ik kon bij platte tv de 3700 voor 899€ krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostzondernaam
Kan nog iets goedkoper:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7d_mHMuC9LOohAseg_R4PCThhJg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s1xciigx0cmvnA0pgWCH2aNP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:21
Vandaag de Denon A350 en de denon-dht-s716h beluisterd en besteld! Verkozen boven de Sonos Five na vergelijk.

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Vraagje!

Ik heb een Denon AVR-X 4200W van 5 jaar oud. Sinds kort hoor ik ruis als ik naar Spotify luister. De ruis doet me denken aan de ruis die je hoort als een FM-zender niet helemaal goed is afgesteld.

Alleen is Sporify natuurlijk en digitale stream en zou dus niet kunnen ruizen ;).

Ik hoor (nog) niet een echt patroon terugkomen in waneer de ruis er is. Soms regelmatig, soms een tijdje niet. De ruis zelf duurt enkele seconden en is dan weer weg.

Tot nu doe heb ik het alleen bij Spotify gehoord. Als in geluid via de TV laat lopen (voor een film bijv.) heb ik het nog niet opgemerkt.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Totale setup is overigens (voor zover relevant):
- Denon AVR-X4200W
- BW CM8S2
- BW CM1S2 (uit bij Spotify)
- BW CMCS2 (uit bij Spotify)
- Rel T9i

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-06 09:41
Nou, heb de upgrade gedaan van 2400H naar 3700H en merk toch wel duidelijk verschil in het laag, het is veel cleaner. XT32 corrigeert dat een stuk beter dan normale XT. Nu nog een SVS PB-1000 halen die een stuk lager gaat dan m'n huidige instapper van Klipsch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holdem_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:11
Net een nieuwe OLED tv besteld en ik ben ook op zoek naar een upgrade van mijn 10 jaar oude receiver zoals ik eerder al zei. Alleen nu heb ik een paar winkels geprobeerd en het valt aardig tegen moet ik eerlijk zeggen. Zoek de AVR X2600 of X2700. De 2600 was een tijdje geleden nog 449 Euro maar nu slecht leverbaar... Heeft iemand een tip waar ik het nog zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:42
Holdem_NL schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:28:
Net een nieuwe OLED tv besteld en ik ben ook op zoek naar een upgrade van mijn 10 jaar oude receiver zoals ik eerder al zei. Alleen nu heb ik een paar winkels geprobeerd en het valt aardig tegen moet ik eerlijk zeggen. Zoek de AVR X2600 of X2700. De 2600 was een tijdje geleden nog 449 Euro maar nu slecht leverbaar... Heeft iemand een tip waar ik het nog zou kunnen proberen?
misschien kan je via hifi klubben een luister/demo afspraak inplannen, en is dat wellicht iets voor je.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rich_Art
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-06 13:17
Holdem_NL schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:28:
Ik heb nog niet zolang geleden deze gekocht en die kun je gewoon nog bestellen. Ik heb er wel iets minder voor betaald. €529 meen ik.

https://www.bol.com/nl/p/...RH7Q.1_31.35.ProductTitle

[ Voor 3% gewijzigd door Rich_Art op 27-11-2020 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peejdorie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-05 13:53
Ik wil graag een Denon X1600H kopen maar twijfel door de afmetingen. Het kastje waar hij in moet komen te staan is 35.5 cm diep. Klopt het plaatje zoals hier en denken jullie dat 33.9 cm + hdmi/geluidskabels zouden passen?

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/mOVqnNqlzvpR/550x550.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_2teP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 12:49
Gewoon een flink deel van de achterwand er uit zagen. Niet alleen voor de kabels nodig. Maar ook moet je de warmte kwijt! En dat is vaak niet gering. Om die reden heb ik in de bodem van mijn kast ook 4 grote gaten gemaakt van 5 cm rond.

[ Voor 22% gewijzigd door Jan_2teP op 29-11-2020 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Als het kastje moet dichtkunnen... lijkt me krap. Als het een open kastje is kun je de voorkant iets laten overhangen met de voorste pootjes tot de rand van de plank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Hoe warm wordt het bij jullie in een gesloten kast?
Ik laat mijn kast aan de voorkant een beetje open staan (klapdeurtje) en aan de achterkant heb ik onder 2 gaten voor kabels en aan de bovenkant nog 5 gaten voor de warmte.

Nu wordt het in de kast zo’n 36 graden, dit lijkt me niet te warm of wat denken jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peejdorie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-05 13:53
Dat lijkt me ok qua warmte inderdaad.
Even overleggen met vrouwlief of grote gaten in het dressoir OK zijn :P, dank voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Laatst online: 24-06 16:29

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@TheMystery, @peejdorie, ikzelf forceer de warmte liever uit het compartiment. Ik gebruik 2 120mm fans, 1 om het uit het compartiment te halen en dan nog 1 om het vanuit het tweede compartiment achter de kast te brengen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oSzv9dj7lbAR7nweT1zlg2DEGKQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JGW4pe4gfGexDZGCBXMP8QC5.jpg?f=user_large

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
TheMystery schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:11:
Ik laat mijn kast aan de voorkant een beetje open staan (klapdeurtje) en aan de achterkant heb ik onder 2 gaten voor kabels en aan de bovenkant nog 5 gaten voor de warmte.

Nu wordt het in de kast zo’n 36 graden, dit lijkt me niet te warm of wat denken jullie ?
Gesloten kast is killing voor je Denon! Ik heb mijn X6500h ook in een kast staan. De breedte van het gedeelte waar ie staat is 55cm, de vrije ruimte boven de versterker 3cm (daarboven een sacdspeler en een blurayspeler). De achterkant is volledig verwijderd en de voorkant is een rookglazen deurtje.
Ik kan je zeggen dat na een uurtje of 2 film kijken met volume niet achterlijk hard (60) de bovenkant versterker behoorlijk warm wordt. Ik kan m'n hand er nog wel op hebben, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
MDKlapwijk schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:56:
@TheMystery, @peejdorie, ikzelf forceer de warmte liever uit het compartiment. Ik gebruik 2 120mm fans, 1 om het uit het compartiment te halen en dan nog 1 om het vanuit het tweede compartiment achter de kast te brengen:
[Afbeelding]
Hoe heb je die fans aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Vulcan750 schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:28:
[...]

Gesloten kast is killing voor je Denon! Ik heb mijn X6500h ook in een kast staan. De breedte van het gedeelte waar ie staat is 55cm, de vrije ruimte boven de versterker 3cm (daarboven een sacdspeler en een blurayspeler). De achterkant is volledig verwijderd en de voorkant is een rookglazen deurtje.
Ik kan je zeggen dat na een uurtje of 2 film kijken met volume niet achterlijk hard (60) de bovenkant versterker behoorlijk warm wordt. Ik kan m'n hand er nog wel op hebben, maar toch...
Ik heb links 7 cm ruimte rechts 3 en boven 17cm, dus warmte kan dus wel omhoog.
Heb een aqara sensor er recht opstaan en die geeft dan Max 36 graden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
TheMystery schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:36:
[...]
Ik heb links 7 cm ruimte rechts 3 en boven 17cm, dus warmte kan dus wel omhoog.
Heb een aqara sensor er recht opstaan en die geeft dan Max 36 graden aan.
Dat is al niet verkeerd! Toch zou ik de achterkant (gedeeltelijk bovenaan?) open maken, dan kan aan de voorkant het deurtje dicht blijven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Vulcan750 schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:43:
[...]

Dat is al niet verkeerd! Toch zou ik de achterkant (gedeeltelijk bovenaan?) open maken, dan kan aan de voorkant het deurtje dicht blijven. :)
Daar zitten dus 5 gaten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dke46bzCR7J8JEPlCNglF4xgH3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0mqW9LLEuMoNW68ajd9GCSHK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Vulcan750 schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:31:
[...]

Hoe heb je die fans aangesloten?
Ik heb een 7V adapter op een slave stopcontact zitten, deze voorziet de 2 fans van stroom, maar ook de 2 trigger poorten van de sub woofers. De Denon zit dus op de master poort van de master slave slof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Top, dan heb je het netjes voor elkaar zo! 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
MDKlapwijk schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:05:
[...]
Ik heb een 7V adapter op een slave stopcontact zitten, deze voorziet de 2 fans van stroom, maar ook de 2 trigger poorten van de sub woofers. De Denon zit dus op de master poort van de master slave slof.
Helaas heeft mijn X6500H geen slave stopcontact, die zat wel op mijn oude Yamaha.
Zou ik via de Trigger out (12v DC) een computerfan kunnen aansluiten? Of kan dat überhaupt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Vulcan750 schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:25:
[...]

Helaas heeft mijn X6500H geen slave stopcontact, die zat wel op mijn oude Yamaha.
Zou ik via de Trigger out (12v DC) een computerfan kunnen aansluiten? Of kan dat überhaupt niet?
Mijn 8500 ook niet:
Afbeeldingslocatie: https://www.brennenstuhl.com/temp/thumbnails/4007123611867_1159490936_A000_normal-9be68.jpg
https://www.brennenstuhl....aster-5xslave-2xpermanent

De 12v triggers zou ik afblijven, die kunnen dacht ik maar 100mA aan...

[ Voor 8% gewijzigd door MDKlapwijk op 30-11-2020 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mijn AVR2311 heeft ook trigger in en out. Heb ik geprobeerd te laten werken met andere Denon apparatuur, werkte voor geen meter, ik heb nooit kunnen schakelen.
Bovenstaande brennenstuhl heb ik ook, werkt perfect, en heeft als voordeel geen sluipverbruik.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 16:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

The Eagle schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:24:
Mijn AVR2311 heeft ook trigger in en out. Heb ik geprobeerd te laten werken met andere Denon apparatuur, werkte voor geen meter, ik heb nooit kunnen schakelen.
Bovenstaande brennenstuhl heb ik ook, werkt perfect, en heeft als voordeel geen sluipverbruik.
Triggers heb ik altijd prima kunnen gebruiken, zowel tussen Denon apparaten als naar een relais welke 230V schakelde naar overige apparatuur.
Weet niet helemaal meer wat er mee was (voor het laatst gebruikt met een 4306, welke ook nog een switched AC outlet had, maar mijn huidige 7200WA heeft nog wel twee trigger outs), of bij de triggers of bij IR werkte alleen een mono stekker.

edit, de triggers:
OPMERKING
Gebruik de mono mini-stekkerkabel voor het verbinden van de TRIGGER OUT-aansluitingen. Gebruik geen stereo mini-stekkerkabel.

[ Voor 27% gewijzigd door |sWORDs| op 30-11-2020 15:15 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
MDKlapwijk schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:14:
[...]

Mijn 8500 ook niet:
[Afbeelding]
https://www.brennenstuhl....aster-5xslave-2xpermanent

De 12v triggers zou ik afblijven, die kunnen dacht ik maar 100mA aan...
De triggers schijnen 150mA aan te kunnen. Ik heb nog een paar 8cm computerfans liggen die precies dat vermogen nodig hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Vulcan750 schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:28:
[...]

Over de warmte: helemaal eens. Hier moet het deurtje echt wel open en dan nog...
Maar volume 60 niet achterlijk hard noemen, wauw. Achterlijk hard is het misschien niet, maar als ik 'm (niet eens zo'n fraaie als jij, hier speelt een X2200w) hier op 60 zet, komt er toch een serieus hoog volume uit de Kefs en is op normaal volume converseren er echt niet bij. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

TheMystery schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:11:

Onder de receiver zitten 25 1cm gaten voor lucht aanvoer (plus 2mm rondom klep voorzijde en grote opening achterzijde. Alles kan dichtblijven zelfs bij afspelen op luid volume met een X7200WA.

|sWORDs| in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Ik wil de IR blasters nog eens vervangen door de IR te lussen, Logitech -> Denon IR in, Denon IR out -> LG WX soundbar IR in.

LG OLED65WX9LA
Denon AVR-X7200WA met Sonus Faber Domus (Grand Piano + Center + Concertino)
NVIDIA Shield TV Pro (2019)
Logitech Harmony Ultimate
ARRIS VIP5202 (XS4ALL/KPN IPTV)
Sony UBP-X800M2 (Voor BD en SACD, Denon heeft niets met Dolby Vision)
Avantree TC500 (voor BT audio naar Sony WH-1000XM3)

[ Voor 25% gewijzigd door |sWORDs| op 30-11-2020 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09-2022
Heb zelf een Denon X1600H en zie een beetje op tegen de instellingen allemaal. Hebben jullie tips of een goede video met uitleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Vulcan750 schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:23:
[...]

De triggers schijnen 150mA aan te kunnen. Ik heb nog een paar 8cm computerfans liggen die precies dat vermogen nodig hebben....
Ik zou het er niet op wagen! Een fan trekt waarschijnlijk tijdens het opstarten iet wat meer en geen idee of de unit daar mee overweg kan. Ik heb zelfs het idee dat de triggers op m'n SVS SB2000's al te zwaar waren, vandaar dat ik een externe adapter gepakt heb (+ ik wilde 6V a 7V om de fans zo stil mogelijk te draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:55
Strova schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:58:
Heb zelf een Denon X1600H en zie een beetje op tegen de instellingen allemaal. Hebben jullie tips of een goede video met uitleg?
Een receiver an sich is niet heel spannend. De duizenden opties die je hebt door de verschillende randapparatuur maakt dat het niet zo samen is te vatten. Neem daarbij de speakers die in elke ruimte (akoestiek) zich anders gedragen en je komt eigenlijk uit dat elke instelling persoonlijk/custom is. Zelfs al vind je iemand met dezelfde bronnen en speakers dan nog kan je niet alles één op één overnemen.

Dooddoener maar pak de handleiding en begin daarmee. Site die (delen van) de handleiding om heeft gezet naar iets makkelijker taalgebruik is http://batpigworld.com/fadq.html.
Vulcan750 schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:23:
[...]
Staat er op een Trigger Out wel constant spanning? Of is het een eenmalig signaal wat gegeven wordt bij in- dan wel uitschakelen van de receiver?

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 30-11-2020 17:15 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

FeaR schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:12:
[...]

[...]

Staat er op een Trigger Out wel constant spanning? Of is het een eenmalig signaal wat gegeven wordt bij in- dan wel uitschakelen van de receiver?
Je kunt kiezen wanneer triggers actief worden, bijvoorbeeld bij inschakelen receiver, maar ook alleen bij bepaalde bronnen. En dat is een constant signaal.

[ Voor 3% gewijzigd door |sWORDs| op 30-11-2020 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
|sWORDs| schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:14:
[...]
Je kunt kiezen wanneer triggers actief worden, bijvoorbeeld bij inschakelen receiver, maar ook alleen bij bepaalde bronnen. En dat is een constant signaal.
Die instelling heb ik ook. Of bij schakelen van de receiver doet de trigger iets of alleen bij schakelen naar een bepaalde bron. Maar het is en blijft een trigger. Oftewel signaal om iets te schakelen en daarna niets meer. Als in, geen constante stroom over die kabel. Oftewel geen handige om een fan op aan te sluiten. De fan zou dan alleen even draaien bij inschakelen van de receiver. Of er moet constant stroom over de Trigger Out lopen maar iets in mij denkt dat dat niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
MDKlapwijk schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:02:
[...]

Ik zou het er niet op wagen! Een fan trekt waarschijnlijk tijdens het opstarten iet wat meer en geen idee of de unit daar mee overweg kan. Ik heb zelfs het idee dat de triggers op m'n SVS SB2000's al te zwaar waren, vandaar dat ik een externe adapter gepakt heb (+ ik wilde 6V a 7V om de fans zo stil mogelijk te draaien).
Oké, ik ga dit maar niet proberen. Bedankt voor je meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

FeaR schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:19:
[...]

Die instelling heb ik ook. Of bij schakelen van de receiver doet de trigger iets of alleen bij schakelen naar een bepaalde bron. Maar het is en blijft een trigger. Oftewel signaal om iets te schakelen en daarna niets meer. Als in, geen constante stroom over die kabel. Oftewel geen handige om een fan op aan te sluiten. De fan zou dan alleen even draaien bij inschakelen van de receiver. Of er moet constant stroom over de Trigger Out lopen maar iets in mij denkt dat dat niet zo is.
Ik weet niet 100% zeker of mijn relais met pulse of continu schakelde... Je zou gelijk kunnen hebben, eens kijken of ik die relais nog heb liggen, maar ik weet redelijk zeker dat het geen pulse was.

Edit: Google geeft al twee mensen die bij navraag van Denon hoorde dat het een pulse was.
Edit 2: Hier zie ik weer iets anders: Although, i've had two 140mm fans run off the rear of my Denon 1909 for 8 years before I retired it. En nog een: My Denon 4810 has two tigger outs. I use one trigger to power a small cooling fan when the amp is running multiple channel sound modes.

[ Voor 21% gewijzigd door |sWORDs| op 30-11-2020 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
PFvH schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:47:
[...]

Over de warmte: helemaal eens. Hier moet het deurtje echt wel open en dan nog...
Maar volume 60 niet achterlijk hard noemen, wauw. Achterlijk hard is het misschien niet, maar als ik 'm (niet eens zo'n fraaie als jij, hier speelt een X2200w) hier op 60 zet, komt er toch een serieus hoog volume uit de Kefs en is op normaal volume converseren er echt niet bij. :X
Was ook wel redelijk stevig (en niet de bedoeling er doorheen te praten :X ), maar zeker niet asociaal hard. Mijn frontspeakers (vloerstaande boxen Infinity Kappa 7 ) hebben een vrij laag redement, oftewel moet er relatief aardig wat vermogen ingepompt worden. (gevoeligheid: 88dB @1W op 1meter)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
|sWORDs| schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:24:
[...]
Edit: Google geeft al twee mensen die bij navraag van Denon hoorde dat het een pulse was.
Edit 2: Hier zie ik weer iets anders: Although, i've had two 140mm fans run off the rear of my Denon 1909 for 8 years before I retired it.
Ik word ook een beetje kriegelig dat er niet echt een eenduidig antwoord is :P

Maar puls of continu buiten beschouwing gelaten, velen vinden het geen goed idee. Gros van wat ik tegenkom raadt het af. Al heb je natuurlijk altijd personen waarbij het werkt en goed gaat.

Zo werd het ook afgeraden om bij receivers met een 230 Volt (of 110 Volt) Output (helaas niet meer van deze tijd) apparatuur met meer dan 30-50 Watt opgenomen vermogen op die output aan te sluiten. Er zijn altijd mensen die daar de subwoofer op aansloten. Er zijn vast situaties waarin het goed gaat.
Vulcan750 schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:33:
[...]
Was ook wel redelijk stevig (en niet de bedoeling er doorheen te praten :X ), maar zeker niet asociaal hard. Mijn frontspeakers (vloerstaande boxen Infinity Kappa 7 ) hebben een vrij laag redement, oftewel moet er relatief aardig wat vermogen ingepompt worden. (gevoeligheid: 88dB @1W op 1meter)
88 dB valt toch nog best mee? Er worden nog genoeg speakers uitgebracht die daar nog onder zitten. Pas onder de 80/85 dB zou ik het "vrij laag" gaan noemen.

Verder "standje 60” op de volumeknop zegt niets. Heeft ook met de bron (track) te maken en de eventuele instellingen in de receiver.

Waarbij het warm worden van een receiver ook lang niet alleen zit in het aansturen van speakers. Gros van het opgenomen vermogen en de afgegeven warmte zit in chips (audio processing, video processing, netwerk, etc), niet de eindtrappen. Mijn Denon wordt ook best warm en die doet helemaal niets qua versterking, dat is uitgeschakeld omdat ik alles via mijn eindversterkers laat lopen.

[ Voor 41% gewijzigd door FeaR op 30-11-2020 18:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

@FeaR eens, ik zou ook altijd een (impulse) relais gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman888
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23-06 11:19
Vreemde vraag, ik heb de 1600 DAB, heb nu een nieuwe Samsung Frame 4k TV. Swap ik van TV kijken (FHD) naar Xbox (4K) werkt het. Zet ik TV aan/ Versterker / Xbox blijft de TV aangeven no Input...

Herkent iemand dit?

(en logisch gezegd ligt het aan de TV, want die heb ik gewisseld en daarvoor was het niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09-2022
FeaR schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:12:
[...]

Een receiver an sich is niet heel spannend. De duizenden opties die je hebt door de verschillende randapparatuur maakt dat het niet zo samen is te vatten. Neem daarbij de speakers die in elke ruimte (akoestiek) zich anders gedragen en je komt eigenlijk uit dat elke instelling persoonlijk/custom is. Zelfs al vind je iemand met dezelfde bronnen en speakers dan nog kan je niet alles één op één overnemen.

Dooddoener maar pak de handleiding en begin daarmee. Site die (delen van) de handleiding om heeft gezet naar iets makkelijker taalgebruik is http://batpigworld.com/fadq.html.

[...]

dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Laatst online: 15-06 13:10
Ik heb een AVR X2500 met daarop aangesloten via hdmi:
-LG65" Oled
-Shield mediaplayer
-Mutant HD51 satelliet tuner

Aangezien mij duidelijk is geworden dat de remote app niet goed werkt, zou ik graag zou alle apparatuur willen bedienen met 1 remote, maar dan zonder IR of anders met remote van tv, want ik wil receiver en sat tuner uit het zicht hebben.
Is dat mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
doggy1 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:18:
Ik heb een AVR X2500 met daarop aangesloten via hdmi:
-LG65" Oled
-Shield mediaplayer
-Mutant HD51 satelliet tuner

Aangezien mij duidelijk is geworden dat de remote app niet goed werkt, zou ik graag zou alle apparatuur willen bedienen met 1 remote, maar dan zonder IR of anders met remote van tv, want ik wil receiver en sat tuner uit het zicht hebben.
Is dat mogelijk?
Logitech Harmony :)

https://gathering.tweaker...ist_messages/1421705/last

[ Voor 7% gewijzigd door Hulliee op 02-12-2020 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doggy1
@Hulliee Ik moet nog ergens een Logitech Harmony hebben liggen. Zal zo eens kijken of die werkt. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
doggy1 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:52:
@Hulliee Ik moet nog ergens een Logitech Harmony hebben liggen. Zal zo eens kijken of die werkt. Bedankt voor de tip.
Als je zonder IR wilt, moet je die versie hebben met zo'n losse hub. Die zijn alleen wel duur geworden de laatste maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Hulliee schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:54:
[...]

Als je zonder IR wilt, moet je die versie hebben met zo'n losse hub. Die zijn alleen wel duur geworden de laatste maanden...
zie net dat ik de 700 heb, kansloos dus.
in PW zag ik dat de prijs van Harmony hub nogal varieert. mss wachten op aanbieding :)

[ Voor 13% gewijzigd door doggy1 op 02-12-2020 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Sinds 3 dagen heb ik elke morgen het probleem dat de AVR app niet meer werkt, dit heeft zonder problemen de afgelopen 3 maanden gewerkt. Enige oplossing is om de stroom van de AVR af te halen.

Ik heb mijn denon wel gekoppeld aan home assistant om zo de versterker en tv via Google assistant aan te zetten, maar dit heeft nooit voor problemen gezorgd. Ook zet ik op deze manier mijn subwoofer met een plug aan als de versterker aan gaat. Dit werkt nu helaas niet meer, iemand een idee waar ik het probleem nog kan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:57
Hi,

Ik had mijn (nieuwe) X4500H via de Heos app aan Google Home gelinkt, maar dat nu weer ongedaan gemaakt, ik werd gek van de vraag die ik daarna telkens weer kreeg "You can Stop Denon (naam van de versterker in GA) or Kitchen Speaker, witch do you want to stop" bij elke keer dat ik een timer of alarm wou laten stoppen met een voice commando.
Is er een manier om hem (de versterker) toch te linken zonder dit vreemde verschijnsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:19

Puck

W32.Deadcode.A

TheMystery schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:03:
Sinds 3 dagen heb ik elke morgen het probleem dat de AVR app niet meer werkt, dit heeft zonder problemen de afgelopen 3 maanden gewerkt. Enige oplossing is om de stroom van de AVR af te halen.

Ik heb mijn denon wel gekoppeld aan home assistant om zo de versterker en tv via Google assistant aan te zetten, maar dit heeft nooit voor problemen gezorgd. Ook zet ik op deze manier mijn subwoofer met een plug aan als de versterker aan gaat. Dit werkt nu helaas niet meer, iemand een idee waar ik het probleem nog kan zoeken?
Ik heb hier soms ook last op mijn X3700H (gebruik ook Home Assistant) en enige wat werkt is stroom eraf en er weer op. Lijkt alsof hij continue netwerk-connecties niet aankan o.i.d... Wil hier nog contact over opnemen met Denon, maar tot nu toe 2x gebeurd ofzo, wellicht enkel na een firmware upgrade?

Wellicht knal ik er gewoon een slimme stekker tussen die 'm s'nachts ECHT reset.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Puck schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:26:
[...]

Ik heb hier soms ook last op mijn X3700H (gebruik ook Home Assistant) en enige wat werkt is stroom eraf en er weer op. Lijkt alsof hij continue netwerk-connecties niet aankan o.i.d... Wil hier nog contact over opnemen met Denon, maar tot nu toe 2x gebeurd ofzo, wellicht enkel na een firmware upgrade?

Wellicht knal ik er gewoon een slimme stekker tussen die 'm s'nachts ECHT reset.
Nog wat verder gezocht maar dan op home assistant forum:
https://github.com/home-assistant/core/issues/43670
https://community.home-as...ion-with-denon-avr/247049

Lijkt dus vanaf home assistant versie 0.118 te komen, draai jij deze ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:19

Puck

W32.Deadcode.A

TheMystery schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:39:
[...]

Nog wat verder gezocht maar dan op home assistant forum:
https://github.com/home-assistant/core/issues/43670
https://community.home-as...ion-with-denon-avr/247049

Lijkt dus vanaf home assistant versie 0.118 te komen, draai jij deze ook?
Ik draai bijna altijd de laatste versie ja.

Eerste issue had ik inderdaad al gelezen, heb toen de integratie opnieuw toegevoegd en Denon een power cycle gegeven. Maar gister had ik dus weer hetzelfde.

Lijkt volgens die tweede link toch aan HA te liggen? Zal daar verder kijken, voordat we hier teveel offtopic gaan :)

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 03-12-2020 13:01 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:09
De prijzen van allerhande receivers zijn flink omhoog, ik aas ook op de X2700, maar 589 euro en hoger is het nieuwe normaal. Wellicht even wachten tot na de feestdagen dan maar.

Waar ik wel "mee zit" is dat ik een hoop concerten op bluray/DVD/Schijf heb staan, live opnames zeg maar, welke veelal DTS tracks hebben. Op mijn huidige Onkyo 686 kan ik kiezen voor directe uitvoer, waarbij ik DTS 5.1 geluid heb en dit ook aangegegeven staat op het display. Maar de X2700 heeft geen DTS decoder, hoe kan ik dan het beste het geluid weer laten geven? In Kodi kies ik namelijk (het liefst) voor passtrough, zodat de receiver het werk kan doen.

Weet t soms wel beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
Volgens mij heeft de AVR-X2700H weldegelijk een DTS decoder. Zie de specs maar.
DTS HD Master en DTS:X en dan nog de neural en virtual voor upscaling en virtuele speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 21:20
Inmiddels ben ik al een tijdje in het bezit van de Denon x2700h. Ben zeer tevreden maar loop wel tegen het volgende probleem aan. Op het moment dat ik de versterker aanzet en een bron selecteer dan switch hij automatisch naar een andere bron, bijvoorbeeld de chromecast of xbox ondanks dat deze niet aan staan. Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen? Heb de handleiding doorgepluist maar kan het niet vinden. Heb al diverse instelling uitgeprobeerd maar probleem blijft. Meer mensen die dit probleem ervaren? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:56
Je kunt in het menu o.a. instellen dat hij naar de laatst gebruikte ingangsbron gaat, dacht in het HDMI set up gedeelte van het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Rambie, ik had hier ook last van toen ik een LG C8 met ARC en CEC op de 8500 had zitten. Gelukkig kan je, op de 8500 iig, ARC los van CEC aanschakelen. Dus nu CEC uit op de Denon en ARC apart weer aangezet en geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venimk1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06 08:49
Heb een Denon X1500 met 5.1 setup
Fronts B-W speakers
Surrounds Bose

Als 'k kijk en luister via men Mutant 51HD Sat Decoder, en Dolby surround kies, is er een seriues 'gehis' uit de speakers , uit de surrounds het meest.
Op stereo mode is dit uiteraard niet.

Speakerkabels al gewisseld.
HDMI kabel al vervangen
Als 'k de fronts op surround aansluit is dit ook zelfde, dus ligt niet aan de speakers.

Iemand nog meer info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkmentom
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-06 18:37
Ik had ook last van warm worden met mijn x3600h , waarbij als ik alleen thuis was en de volume lekker hoog draaide op een leuk muziekje de versterker in thermal protection ging, ook doormede het in een kast staat en waarschijnlijk geen goede airflow had mbt de warmte.
Ben toen bij ac infinity uitgekomen en deze op amazon besteld, wat een toppaparaat .
Gewoon de unit op de denon plaatsen en het apparaat zijn werk laten doen, de fans gaan draaien naargelang de temperatuur in de denon, deze blijft nu gewoon koel.
Je hebt er geen omkijken naar gaat automatisch aan en uit en het ziet er niet verkeerd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:44
@Darkmentom Als ik het goed zie, plaats je zo'n AC infinity bovenop de receiver en zuigen de twee fans lucht aan uit de receiver, maar blazen ze dit ook weer naar boven. Warmte stijgt uit zichzelf al en volgens mij is het probleem doorgaans dat de warmte blijft hangen boven de receiver en er dus steeds minder warmte-afgifte kan plaatsvinden. Nou zal de warme lucht met die fans wel enigszins opzij geblazen worden als het tegen een obstakel aan komt, maar heel efficiënt is het volgens mij niet.

Zelf heb ik daarom een paar kleine 5cm fans rechtop staan, deze worden geschakeld met een simpele thermostaat van aliexpress (w1401). Wordt de temperatuur boven de receiver meer dan X graden, gaan de fans aan en blazen de warme lucht zo uit het meubel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkmentom
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-06 18:37
LA-384 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:55:
@Darkmentom Als ik het goed zie, plaats je zo'n AC infinity bovenop de receiver en zuigen de twee fans lucht aan uit de receiver, maar blazen ze dit ook weer naar boven. Warmte stijgt uit zichzelf al en volgens mij is het probleem doorgaans dat de warmte blijft hangen boven de receiver en er dus steeds minder warmte-afgifte kan plaatsvinden. Nou zal de warme lucht met die fans wel enigszins opzij geblazen worden als het tegen een obstakel aan komt, maar heel efficiënt is het volgens mij niet.

Zelf heb ik daarom een paar kleine 5cm fans rechtop staan, deze worden geschakeld met een simpele thermostaat van aliexpress (w1401). Wordt de temperatuur boven de receiver meer dan X graden, gaan de fans aan en blazen de warme lucht zo uit het meubel.
Je hebt die in drie modellen achteraan lucht uit, boven lucht uit en vooraan lucht uit, naargelang je opstelling.
Maar zoals jij het doet gaat het natuurlijk ook perfect (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
MDKlapwijk schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:19:
@Rambie, ik had hier ook last van toen ik een LG C8 met ARC en CEC op de 8500 had zitten. Gelukkig kan je, op de 8500 iig, ARC los van CEC aanschakelen. Dus nu CEC uit op de Denon en ARC apart weer aangezet en geen problemen meer.
Bedankt voor de tip maar kan de optie niet vinden om de cec uit te zetten op de x2700h 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Rambie schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 16:54:
[...]

Bedankt voor de tip maar kan de optie niet vinden om de cec uit te zetten op de x2700h 🙃
Op de x8500h:
Setup -> Video -> HDMI Setup:
- HDMI Control = Off
- ARC = On

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
MDKlapwijk schreef op zondag 6 december 2020 @ 00:03:
[...]

Op de x8500h:
Setup -> Video -> HDMI Setup:
- HDMI Control = Off
- ARC = On
Top!

Probleem lijkt opgelost hiermee!
Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:57
Ik heb sinds gisteren spontaan dat 24hz via mijn Denon AVR-X3500h resulteert in een no signal van mijn tv (LG GX).

25hz werkt wel, 60hz ook, 24hz niet..

HTPC (RX580) rechtstreeks aansluiten werkt gewoon. HDMI passthrough aan/uit maakt geen verschil...

Wellicht dat iemand het hier bekent voorkomt, anders straks maar een topic openen.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman888
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23-06 11:19
Blij te zien dat meer mensen deze issues hebben, ik heb nieuwe HDMI 2.1 kabels besteld. Hopelijk wat minder vaak die foutmelding van Geen Signaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Devian schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:31:
Ik heb sinds gisteren spontaan dat 24hz via mijn Denon AVR-X3500h resulteert in een no signal van mijn tv (LG GX).

25hz werkt wel, 60hz ook, 24hz niet..

HTPC (RX580) rechtstreeks aansluiten werkt gewoon. HDMI passthrough aan/uit maakt geen verschil...

Wellicht dat iemand het hier bekent voorkomt, anders straks maar een topic openen.
24Hz of 23.98Hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:34
Ik heb hier een Samsung TV hangen (pricewatch: Samsung 65RU8000 Zwart) en tot voor kort zat daar een HEOS Home Cinema aan en dat werkte allemaal prima. Als ik bijvoorbeeld naar de radio/TuneIn aan het luisteren was en ik zette de TV aan dan schakelde de soundbar netjes om naar TV input.

Nu heb ik laatst een nieuwe soundbar gekochten, namelijk de Denon DHT-S716H, en daarmee werkt dit ineens niet meer. Ik moet dus iedere keer handmatig de input op TV zetten. De soundbar is trouwens met de HDMI kabel op de ARC ingang van de TV aangesloten, net zoals de vorige soundbar.

Verder heb ik dit ingesteld staan bij de soundbar, maar dat lijkt dus niks uit te maken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8EvD3PCuWbJCc0O-eJHclqqqLB4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aDyguI87ahhigEFu53wjPiyy.jpg?f=fotoalbum_medium

Iemand een idee hoe ik dit toch aan de praat kan krijgen? Mijn vrouw moppert nogal :+

We zijn trouwens wel heel tevreden over het geluid en we staan ook op het punt om achter speakers aan te schaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:57
24hz, via Windows beeldschermeigenschappen....of hij daar stiekem 23.98Hz van maakt dat weet ik niet..

Het is gewoon vervelend. Het enige wat er veranderd is tussen het moment dat het wel werkte en stopte met werken is dat ik de kabel naar de receiver los gehad heb en er een half uur een andere tv rechtstreeks op de PC aangesloten zat.

Daarna de PC weer via de receiver, en sindsdien geen beeld bij 24hz indien het via de receiver loopt. Ik heb wel weer flink lopen klooien met de settings, en ik heb een paar keer beeld gezien op 24hz, dit was echter flink distorted...of een roze gloed erdoorheen of het leek interlaced...

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coone-
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-03 16:32
M'n oude Onkyo receiver mag na 11 jaar op welverdiend pensioen.
Net een Denon AVR X2700H gekocht als nieuwe receiver hub voor m'n PS5, Telenet Digibox, Sony XE9005 en 5.1 speakerset van Wharfedale.

Zo kan ik tenminste al een stuk meer halen uit m'n PS5 dan de 1080 die de Onkyo me opleverde :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:44
InZane schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:33:
Ik heb hier een Samsung TV hangen (pricewatch: Samsung 65RU8000 Zwart) en tot voor kort zat daar een HEOS Home Cinema aan en dat werkte allemaal prima. Als ik bijvoorbeeld naar de radio/TuneIn aan het luisteren was en ik zette de TV aan dan schakelde de soundbar netjes om naar TV input.

Nu heb ik laatst een nieuwe soundbar gekochten, namelijk de Denon DHT-S716H, en daarmee werkt dit ineens niet meer. Ik moet dus iedere keer handmatig de input op TV zetten. De soundbar is trouwens met de HDMI kabel op de ARC ingang van de TV aangesloten, net zoals de vorige soundbar.

Verder heb ik dit ingesteld staan bij de soundbar, maar dat lijkt dus niks uit te maken:

[Afbeelding]

Iemand een idee hoe ik dit toch aan de praat kan krijgen? Mijn vrouw moppert nogal :+

We zijn trouwens wel heel tevreden over het geluid en we staan ook op het punt om achter speakers aan te schaffen :)
Als ik het goed heb, heet hetgeen jij wilt HDMI-cec. Of het ook zo in de handleiding/het menu genoemd wordt is de vraag, maar dat is de officiële term.

Volgens de handleiding van de soundbar, moet je de oplossing in de tv-instellingen zoeken.
http://manuals.denon.com/DHTS716H/EU/NL/DNTXSYklibdgti.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:34
LA-384 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:17:
[...]

Als ik het goed heb, heet hetgeen jij wilt HDMI-cec. Of het ook zo in de handleiding/het menu genoemd wordt is de vraag, maar dat is de officiële term.

Volgens de handleiding van de soundbar, moet je de oplossing in de tv-instellingen zoeken.
http://manuals.denon.com/DHTS716H/EU/NL/DNTXSYklibdgti.php
Ja dat klopt en dat staat ook aan. Het heeft met de vorige soundbar ook gewoon gewerkt. Kan het volume van de nieuwe soundbar wel gewoon regelen met de afstandsbediening van de tv en de soundbar schakelt ook in als ik de tv aan zet, dus er werkt wel iets. Het automatisch omschakelen naar tv input werkt alleen niet als ik bijvoorbeeld al naar TuneIn of Spotify aan het luisteren ben en dan de tv inschakel.
Pagina: 1 ... 79 ... 100 Laatste