Ik heb een oude Marantz receiver, met hdmi 1.4. Die wil ik vervangen, heb zitten denken aan een Marantz SR6015, maar op dit moment zijn de prijzen van alle receivers erg hoog, praktisch alles gaat weg voor de adviesprijzen.
Ook gekeken naar een Denon, de X4700H is ook mooi, maar het gaat allemaal toch wel erg veel geld kosten.
Ik heb een oude 5.1 set van Magnat, die wil ik op den duur aanvullen of geheel vervangen door een mooie Atmos set, maar op dit moment heb ik daar het geld niet voor, voorlopig dus "doorsukkelen" met de 5.1 set.
Dan heb ik de optie om voor dit moment een receiver te kiezen die in een later stadium voldoet om een 5.1.4 Atmos opstelling aan te sturen. Dat kan dan de Marantz SR6015 worden, of de Denon X3700H. Die laatste heeft ook Imax Enhanced, is iets voordeliger (1100 vs. 1250), maar dat is alles bij elkaar toch een smak geld, en de prijzen zijn recent flink gestegen.
Ik heb als alternatief nog de Denon X2700H Dab op het oog. Gaat maar tot 7.1, of 5.1.2, maar is een stuk voordeliger (zelfs nog goedkoper dan de reguliere X2700H). Ze hebben alleen nergens voorraad. Er staat bij niet op voorraad, niet leverbaar, of een verwachte leverdatum eind februari. Alleen Stassen zegt dat de verwachte levertijd 3 dagen is, maar dat stond er een paar dagen geleden ook al, dus ik geloof er niks van dat zij deze receiver snel kunnen leveren.
Ik begrijp wel dat Corona de bevoorrading wereldwijd hindert, maar ik vraag me af of ze niet bewust gestopt zijn met leveren, omdat ze bezig zijn met een nieuwe batch met een verbeterd HDMI board, met een fix voor de HDMI bug. Heeft iemand anders hier misschien iets over gehoord, in de wandelgangen bij een dealer of importeur, die dit uiteraard niet officieel mag melden, ze willen natuurlijk ook van hun oude voorraad af.....
[
Voor 0% gewijzigd door
aouwe op 14-01-2021 12:54
. Reden: typo ]