Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Devian schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:31:
Ik heb sinds gisteren spontaan dat 24hz via mijn Denon AVR-X3500h resulteert in een no signal van mijn tv (LG GX).

25hz werkt wel, 60hz ook, 24hz niet..

HTPC (RX580) rechtstreeks aansluiten werkt gewoon. HDMI passthrough aan/uit maakt geen verschil...

Wellicht dat iemand het hier bekent voorkomt, anders straks maar een topic openen.
Ik ben iets verder.
Als ik mijn Denon, 4K signal format op 'Enhanced' zet heb ik zobieso geen beeld op 24hz...wel op 25hz, 50hz of 60hz.

Zet ik dit op 'Standard' met Output Settings --> Video Conversion op 'On', i/p scaler of dan krijg ik soms beeld...soms distorted beeld, roze verticale strepen. Het gekke is dat menu overlay dan niet werkt, overlay is belangrijk voor mij omdat de receiver niet in de buurt staat.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sibejan
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-08 15:26
@init6 En? Hoe bevalt 't? En lukt 't om ze middels airplay als "stereo-set" te gebruiken?

Ik overweeg ook om over te stappen naar 2x Denon HOme 350 in de woonkamer, die plaats zouden maken voor mijn stereo met zuilen. Dit omdat A. beide zuilen kapotte speakers hebben, en de versterker ook nagekeken moet worden (dus toch al kosten moet gaan maken) en B. ik zelden meer écht muziek luister door een te druk gezinsleven en een vrouw die er minder van geniet. Surround sound gebruiken we niet.
Als de kinderen uit huis zijn, kan er wellicht wel weer 'ns een echt hi-fi setje voor in de plaats komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
sibejan schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:38:
@init6 En? Hoe bevalt 't? En lukt 't om ze middels airplay als "stereo-set" te gebruiken?

Ik overweeg ook om over te stappen naar 2x Denon HOme 350 in de woonkamer, die plaats zouden maken voor mijn stereo met zuilen. Dit omdat A. beide zuilen kapotte speakers hebben, en de versterker ook nagekeken moet worden (dus toch al kosten moet gaan maken) en B. ik zelden meer écht muziek luister door een te druk gezinsleven en een vrouw die er minder van geniet. Surround sound gebruiken we niet.
Als de kinderen uit huis zijn, kan er wellicht wel weer 'ns een echt hi-fi setje voor in de plaats komen.
Wacht nog een goede deal af, de prijzen zijn omhoog gegaan een paar weken voor black friday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:04
Devian schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:17:
[...]

Ik ben iets verder.
Als ik mijn Denon, 4K signal format op 'Enhanced' zet heb ik zobieso geen beeld op 24hz...wel op 25hz, 50hz of 60hz.

Zet ik dit op 'Standard' met Output Settings --> Video Conversion op 'On', i/p scaler of dan krijg ik soms beeld...soms distorted beeld, roze verticale strepen. Het gekke is dat menu overlay dan niet werkt, overlay is belangrijk voor mij omdat de receiver niet in de buurt staat.
Bij mij was dit opgelost na het aansluiten van hdmi 2.1 kabels

https://www.amazon.de/-/n...ship_o0_img?ie=UTF8&psc=1

Daarna gewoon enhanced (4K HDR) op alle hertzen zonder problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:50

Mip

Hallo mede-Denon-gebruikers,

Ik heb sinds afgelopen vrijdag een DRA-800H in bezit, erg blij mee! Top ding
Enige puntje waar ik mee zit: Ik heb geen FM/DAB-ontvangst
Heb het idee dat er een verkeerde antenne meegeleverd is.. Doos was gesealed

Antenne: Coax (lijkt mij?)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RnATqI2CNINvn7OvDL_DO3GH-Vg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kZbqNB5J0mcPfxEP6bqSG5Go.jpg?f=fotoalbum_large

Aansluiting: F-connector?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N07dvzWtMOCd4cgsviROqhxOpec=/800x/filters:strip_exif()/f/image/psEXClZK2zlzZXpPtplPEQmW.png?f=fotoalbum_large

Heb Denon gebeld vandaag, maar die werken vanuit huis en konden daarom niet meekijken en kwamen alleen maar met wat tips mbt antenne-positie, reset om software probleem uit te sluiten etc.

Iemand dezelfde ervaring?

Edit:
Hier en hier zelfde ervaringen zo te lezen. Heel bijzonder 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Mip op 14-12-2020 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Handig gemaakt / assemblage of productiefoutje. Grappig.
Je antenne is een coaxplug, de aansluiting is een F connector. Zijn verloopjes voor, kost de wereld niet.
Normaal zou ik je langs een elektrozaak sturen, maar dat wordt bestellen nu ff.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:11
Normale coax heeft een dikkere pin. Dit lijkt wel de pin van een F-type connector. Misschien past hij gewoon?
Heb zoiets ook bij m'n ziggo modem. Past gewoon op/over de schroefdraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip

Mip

Propheticus schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:15:
Normale coax heeft een dikkere pin. Dit lijkt wel de pin van een F-type connector. Misschien past hij gewoon?
Heb zoiets ook bij m'n ziggo modem. Past gewoon op/over de schroefdraad.
Hij past ook wel, maar kan geen zenders ontvangen.
Gewoon 0, zowel op DAB als FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Hoe ziet de andere kant van de antenne er uit?

Volgens de handleiding maakt de richting nogal uit. Maar binnenhuis ontvangst (van DAB+) is niet overal goed, dus dan adviseren ze een buitenantenne te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverAlone
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:56
Ik heb dezelfde (DRA-800H) receiver en die bijgeleverde antenne heb ik ook, maar ik heb geen probleem met de ontvangst van FM en DAB+, prima ontvangst. Het zal wel te maken hebben met de ontvangst binnenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman888
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-09 18:39
Ik heb ook geen ontvangst met DAB helaas.

• Mip

Mip

Heb hem vergeleken met mn vorige versterker : Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JoakFSMRvFdKL_pqcrut1jdNdfQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KmHXHmtSs2d9GfdJaYEiB9OU.jpg?f=fotoalbum_largeMarantz NR1607, coax aansluiting

Zelfde aansluiting op de antenne, beide dus coax. duidelijk een andere aansluiting op de versterker zelf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDxHz7aP5IgYow_wiibrd8WbIqs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TS1NgMf9t6GPmpD0nGn3cfrG.jpg?f=fotoalbum_large
Ook nog even de antenne van de Marantz op de Denon aangesloten, zonder resultaat

[ Voor 4% gewijzigd door Mip op 17-12-2020 16:41 ]

• marrek
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-02 12:06
Goedeavond allemaal
Ik ben op zoek naar een Denon AV receiver, ik heb nu een onkyo 646.
Ik zat zelf te denken aan de X2700H of de X3700H.
Het enige verschil is het wattage als ik het goed heb begrepen.
Ik heb sinds vorige week de ook nieuwe front speakers, Teufel ultima 40 mk3.

Maar nu zie ik overal dat de denons niet of nauwelijks te verkrijgen meer zijn.
Heeft dit te maken met de problemen met HDMI2.1 ?
Komen er nieuwe receivers met een nieuwe HDMI board ? Begreep dat de huidige problemen waarschijnlijk niet software matig opgelost kunnen worden.

Tevens de vraag welke receiver adviseren jullie? De X2700H of 3700H?

Mark

• herian10
  • Laatst online: 22-09 20:32
marrek schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:09:
Goedeavond allemaal
Ik ben op zoek naar een Denon AV receiver, ik heb nu een onkyo 646.
Ik zat zelf te denken aan de X2700H of de X3700H.
Het enige verschil is het wattage als ik het goed heb begrepen.
Ik heb sinds vorige week de ook nieuwe front speakers, Teufel ultima 40 mk3.

Maar nu zie ik overal dat de denons niet of nauwelijks te verkrijgen meer zijn.
Heeft dit te maken met de problemen met HDMI2.1 ?
Komen er nieuwe receivers met een nieuwe HDMI board ? Begreep dat de huidige problemen waarschijnlijk niet software matig opgelost kunnen worden.

Tevens de vraag welke receiver adviseren jullie? De X2700H of 3700H?

Mark
hier kun je de verschillen zien tussen de 2 versterkers
let wel op de 3700 heeft in nederland geen tuner aan board hier heet het avc3700
https://www.zkelectronics.../usa/denon-avr-x2700h/uk/

• marrek
herian10 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:16:
[...]

hier kun je de verschillen zien tussen de 2 versterkers
let wel op de 3700 heeft in nederland geen tuner aan board hier heet het avc3700
https://www.zkelectronics.../usa/denon-avr-x2700h/uk/
Thnx!
Inderdaad wat meer vermogen en meer kanalen, ik heb ik nu een 5.1.2 opstelling

Wellicht iemand hier nog misschien met wat meer info over de karige voorraard op dit moment in nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
marrek schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:07:
[...]

Thnx!
Inderdaad wat meer vermogen en meer kanalen, ik heb ik nu een 5.1.2 opstelling

Wellicht iemand hier nog misschien met wat meer info over de karige voorraard op dit moment in nederland?
Ik denk dat het ermee te maken heeft dat de thuisbioscoop nu we met zijn allen thuis zitten erg populair is en dit het populairste model is. Ik heb deze zelf inmiddels maar als tweedekans bij Coolblue bestelt omdat er al maanden geen aanbieding van komt. Ben benieuwd naar de performance ten opzichte van mijn Onkyo TX-NR-414 en dan vooral in het automatisch afstemmen van mijn boxen (Polk S55e 2x + S35e + S15 2x + Klipsch R-10SW)

Iemand nog tips voor het instellen van de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
Dus je kunt met een Denon X2400H geen muziek afspelen op een Bluetooth hoofdtelefoon :-(

En er bestaan, volgens Tweakers, géén AVR'rs met >= BT 5.0 én Dolby Atmos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Het is een receiver. de BT die er op zit is een ontvanger, geen zender. Ik ben ze uberhaupt nog niet tegengekomen met een BT zender - al zou het prima kunnen bestaan, dat durf ik niet te zeggen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-09 15:55
Volgens mij heeft alleen Yamaha receivers met tevens BT onvanger als zender. Naar bv een BT hoofdtelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk013
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23-09 22:08
Beste tweakers,

Is het mogelijk om via mn telefoon op mijn x2600h all zones stereo aan te zetten?

Daarnaast gebruik ik nu 3 afstandbedieningen.
1 voor de tv met netflix, een voor de tv box van tmobile en een voor de receiver (laatste voor bovenstaande kwestie)

Ik wil hem na laatste keer gebruik spotify terug te automatisch terug zetten op tv/sat. (Dit is net gelukt)

En hoe stellen jullie de upschaling opties in?

Hoe hebben jullie dit opgelost? Voor mijn vriendin is het teveel :P trouwens het gaat om een panasonic gzw954 oled tv.

[ Voor 28% gewijzigd door Luuk013 op 18-12-2020 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:41
PCan schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:30:
Dus je kunt met een Denon X2400H geen muziek afspelen op een Bluetooth hoofdtelefoon :-(

En er bestaan, volgens Tweakers, géén AVR'rs met >= BT 5.0 én Dolby Atmos.
Lijkt me sterk dat dat niet kan. Als ik even google
https://denon.custhelp.co...set%20to%20pairing%20mode).

Of mis ik nou iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Ja, en als je dan ff door scrolt naar beneden, dan zie je dat de X2400H er niet bij staat.
Er zit namelijk wel een bluetooth ontvanger in, maar blijkbaar geen zender.
In het getoonde instellingen menu Setup/Algemeen komt Bluetooth zender niet voor.

Trouwens de nieuwere X2600H en X2700H hebben wél een bluetooth zender!

Iemand een losse bluetooth 5.0 zender op de 6.3mm jack hangen (front)? Welke?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mip

Mip

DRA-800H doet ook bluetooth zenden

Ik heb voorheen deze oplossing gehad, werkte prima
Ugreen Bluetooth Zender 5.0
Qgeem Jack 6.5 6.35Mm Stekker Naar 3.5 Mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostzondernaam
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07:23
Vraagje: ik heb laatst een LG GX en een denon X3700h aangeschaft en op elkaar aangesloten via eARC. Nou heb ik de room calibratie zn ding laten doen om de (al behoorlijk oude en niet al te dure) Jamo A407 HCS 5 5.1 speakerset af te stellen. Het geluid wat er uit het systeem komt is erg indrukwekkend maar bij Netflix films gaat het helaas nog wel eens mis. De stemgeluiden worden wel door de center speaker weergegen maar klinken vaak erg dof en daardoor zeer onnatuurlijk. Overigens is dit niet bij alle films. Is dit af te stellen en wat zou ik daarvoor moeten veranderen dan of moet er toch een andere center speaker komen?

[ Voor 0% gewijzigd door Joostzondernaam op 20-12-2020 20:43 . Reden: Type van speakerset aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:18
Joostzondernaam schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:34:
Vraagje: ik heb laatst een LG GX en een denon X3700h aangeschaft en op elkaar aangesloten via eARC. Nou heb ik de room calibratie zn ding laten doen om de (al behoorlijk oude en niet al te dure) Jamo A407 HCS 5 5.1 speakerset af te stellen. Het geluid wat er uit het systeem komt is erg indrukwekkend maar bij Netflix films gaat het helaas nog wel eens mis. De stemgeluiden worden wel door de center speaker weergegen maar klinken vaak erg dof en daardoor zeer onnatuurlijk. Overigens is dit niet bij alle films. Is dit af te stellen en wat zou ik daarvoor moeten veranderen dan of moet er toch een andere center speaker komen?
Als je zeker weet dat het niet aan de audiocodecs ligt*, kun je eens proberen een andere speaker aansluiten om te horen of dat verschil maakt. Het hoeft overigens niet perse een center speaker te zijn, elke speaker zou moeten werken. Eventueel pak je een van je front speakers als er geen alternatief is.

* audiocodecs zoals dolby en dts moeten gedecodeerd worden om er geluid uit te krijgen. Het kan zijn dat dit niet goed gebeurd. Soms staat er een instelling verkeerd waardoor mogelijk een 5.1 track naar 2.0 geconverteerd wordt. Kijk dus even wat er in het display van je receiver staat. Kijk dan ook of de keren dat het dof klinkt, het telkens eenzelfde codec betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostzondernaam
LA-384 schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:32:
[...]

Als je zeker weet dat het niet aan de audiocodecs ligt*, kun je eens proberen een andere speaker aansluiten om te horen of dat verschil maakt. Het hoeft overigens niet perse een center speaker te zijn, elke speaker zou moeten werken. Eventueel pak je een van je front speakers als er geen alternatief is.

* audiocodecs zoals dolby en dts moeten gedecodeerd worden om er geluid uit te krijgen. Het kan zijn dat dit niet goed gebeurd. Soms staat er een instelling verkeerd waardoor mogelijk een 5.1 track naar 2.0 geconverteerd wordt. Kijk dus even wat er in het display van je receiver staat. Kijk dan ook of de keren dat het dof klinkt, het telkens eenzelfde codec betreft.
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb zojuist een andere speaker (van een oude stereo set) als center aangesloten maar dat boodt helaas geen oplossing. De versterker geeft bij alle films dolby digital surround aan. Het gekke is dat de stemmen alleen door de center speaker worden weergegeven maar het klinkt alsof ze van de zijkanten van het scherm komen. Nou moet ik wel zeggen dat de front surround speakers door de opbouw van de kamer redelijk dicht bij elkaar staan. Iemand nog een suggestie?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ldGWcVJJ8izPhE4GF8bJgfFLk8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8MFSIXhNHveOdY6XSxe1GxU1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herian10
Wat je kunt proberen de centrum speaker iets naar voren te zetten kijken of dat verschil maakt .
en kijkenofje instellingen voor je speakers wel goed staan audyssy wil je cross over nogwel eens niet goed zetten en staan je speakers wel op small

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Hier heb ik het probleem ook met een LG WX en een x7200, maar Dynamic EQ aanzetten lost het hier op. Staat die aan of uit?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-09 14:58
Vulcan750 schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:43:
[...]

Dat is al niet verkeerd! Toch zou ik de achterkant (gedeeltelijk bovenaan?) open maken, dan kan aan de voorkant het deurtje dicht blijven. :)
Mijn Denon staat ook in een gesloten kast.
Dit wist ik voordat ik de kast in elkaar zette, dus ik heb de 3mm dichte hardboard achterkant vervangen met 3mm hardboard wat gebruikt wordt in radiator ombouws.
De maakt de volledige achterkant van de kast "open", terwijl er toch voldoende stevigheid uit wordt gehaald voor de kast.
De kast staat een paar cm van de muur af, zodat de warme lucht langs de muur omhoog kan "stromen".

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostzondernaam
|sWORDs| schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:53:
Hier heb ik het probleem ook met een LG WX en een x7200, maar Dynamic EQ aanzetten lost het hier op. Staat die aan of uit?
Bedankt voor de antwoorden! Het was even zoeken aangezien ik compleet niet bekend ben met het Denon instellingen menu maar het uitzetten (stond vantevoren aan) van Dynamic EQ lost het probleem op 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCan
Nog ff voor mijn begrip. X2400H zonder BT zender, wel HEOS.

Er zijn talloze bluetooth speakers, 166x BT5.0 hier op Tweakers pw, en hoofdtelefoons, 848 >=BT5.0 hier op Tweakers pw, waarop je via je Smartphone muziek kunt streamen van talloze streamingdiensten en audiobronnen als je PC, Laptop etc.

Er zijn dure HEOS speakers, waarop je alleen muziek kunt streamen via je Smartphone vanaf je thuisnetwerk of Streamingdiensten. Je kunt geen geluid vanaf een lokale, op je AVR X2400H aangesloten, bron naar je HEOS speaker sturen.

Er zijn geen HEOS hoofdtelefoons. Je kunt er hooguit een bedraad aansluiten op een HEOS 7 speaker.
Je kunt dus wel met HEOS naar muziek luisteren, maar dan verplicht je al je huisgenoten om mee te luisteren. Op nieuwe Denon AVR's, zoals de X2700H, kan je wel een Bluetooth hoofdtelefoon gebruiken, maar alleen als het geluid ook via de luidsprekers wordt weergegeven.

Wat is het nut en de meerwaarde van HEOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Integratie met een wireless speakersysteem dat HEOS heet :)
Waarbij je HEOS soms als 2e room, soms als rearspeakers kunt gebruiken. Er is ook een HEOS AVR en die heeft ales draadloos :)

Je moet het zo zien: er is een HEOS ecosysteem. En er is een regulier ecosysteem (receiver, bedrade speakers). De receiver(s) die jij noemt kunnen ook met het HEOS ecosysteem om gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
Joostzondernaam schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:34:
Je hebt enerzijds de geluidsformat van jouw film (Vb dolby digital plus, of stereo) en je hebt anderzijds de upmixer van jouw receiver (Vb dolby surround, DTS neural x).

Met een film in 5.1 Dolby digital plus, waarbij je geen upmixing toepast, gaan de stemmen en het gros van de actie door in de center speaker. Als je een klein center speaker hebt die maar een beperkte dynamiek heeft, dan gebruik je beter een upmixing erbovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostzondernaam
road rebel schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:38:
[...]

Je hebt enerzijds de geluidsformat van jouw film (Vb dolby digital plus, of stereo) en je hebt anderzijds de upmixer van jouw receiver (Vb dolby surround, DTS neural x).

Met een film in 5.1 Dolby digital plus, waarbij je geen upmixing toepast, gaan de stemmen en het gros van de actie door in de center speaker. Als je een klein center speaker hebt die maar een beperkte dynamiek heeft, dan gebruik je beter een upmixing erbovenop.
Geen idee hoe ik dat in moet stellen want ik ben nogal een noob met betrekking tot afstellen van receivers maar de stemmen klinken nu prima dus mij hoor je niet meer klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
Alle begrip. Dat zijn de surround modes die je met de afstandbediening of de app kunt instellen. Dolby Surround (je hebt dan nog eens de keuze tussen music voor stereo en movies voor multikanaal) zal een deel van het geluid van de center speaker herleiden naar de andere speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 09:53
Joostzondernaam schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:27:
[...]

Geen idee hoe ik dat in moet stellen want ik ben nogal een noob met betrekking tot afstellen van receivers maar de stemmen klinken nu prima dus mij hoor je niet meer klagen :)
Waarschijnlijk staat door het instellen met de microfoon de afstand voor je center heel ver weg of het niveau van de speaker op -.... dB. Dit kun je in je Denon makkelijk afstellen. Tip zet alles op 0 en ga luisteren welke speakers je wat meer of minder dB geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09-2022
Hallo, ik heb een tijdje geleden met denon AVR-1600X aangesloten en het bevalt erg goed. Enige nadeel dat ik kan opmerkingen is dat hij soms opeens aan springt, uit het niets. Is dat bekend en kan ik er iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Toevallig altijd terwijl je de TV aanzet?
Kan zijn dat de versterker aanstond terwijl je de vorige keer de TV uitzette. De TV gaat dan weer aan met audio output nog ingesteld op de AVR. Met de CEC power functionaliteit zet de TV dan de AVR aan.
Dus: altijd eerst de versterker uit en dan pas de TV, of HDMI-CEC opties -ook HDMI control genoemd- op de TV (en AVR?) uitzetten.

Als je een telefoon via bluetooth hebt gekoppeld, en deze maakt verbinding, dan springt hij ook aan:
"When the “Network Control” setting of this unit is set to “Always On” and a Bluetooth device is connected with the unit in the standby state, the power of the unit will be turned on automatically"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman888
Joostzondernaam schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:42:
[...]

Bedankt voor de antwoorden! Het was even zoeken aangezien ik compleet niet bekend ben met het Denon instellingen menu maar het uitzetten (stond vantevoren aan) van Dynamic EQ lost het probleem op 😊
Hier precies hetzelfde, echt heel slecht geluid uit de center speaker.
Overigens was het geluid hier ook niet echt beter als je al die verbeter dingen aan zet van Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strova
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09-2022
Propheticus schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:24:
Toevallig altijd terwijl je de TV aanzet?
Kan zijn dat de versterker aanstond terwijl je de vorige keer de TV uitzette. De TV gaat dan weer aan met audio output nog ingesteld op de AVR. Met de CEC power functionaliteit zet de TV dan de AVR aan.
Dus: altijd eerst de versterker uit en dan pas de TV, of HDMI-CEC opties -ook HDMI control genoemd- op de TV (en AVR?) uitzetten.

Als je een telefoon via bluetooth hebt gekoppeld, en deze maakt verbinding, dan springt hij ook aan:
"When the “Network Control” setting of this unit is set to “Always On” and a Bluetooth device is connected with the unit in the standby state, the power of the unit will be turned on automatically"
Gek genoeg niet. Hij springt aan terwijl ik verder niets aan zet. Als ik de TV uit zet, gaat de versterker automatisch uit.
De telefoon zou kunnen. Ik heb bluetooth gekoppeld dus misschien springt die aan wanneer de telefoon verbinding maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 21:51

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Hier eindelijk een lijstje gevonden met Denon AVR firmware changes nadat ik vanochtend zag dat er een update was voor mijn x3700h, is er inderdaad een nieuwe firmware van begin december, maar staat er niets bij van die firmware qua changes.
https://denon-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3835

ben benieuwd naar de voortgang van sound united naar de hdmi 2.1 problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostzondernaam
Edit: Laat maar.
Inmiddels opnieuw de complete set-up doorlopen en dat biedt helaas ook geen oplossing. Het beestje gaat terug naar de verkoper.

Origineel bericht:
Heb weer wat hulp nodig helaas. Sinds gisteren middag geeft mijn x3700h geen video meer door via eARC (werkte vantevoren prima). Heb een xbox one en een settop box rechtstreeks op aangesloten en die via de receiver doorgestuurd naar de tv. De HDMI kabels heb ik al gewisseld en heb de stroom tussendoor van alles afgehad. Ook de troubleshooting sectie van de handleiding heeft helaas niet geholpen. De tv (lg gx) zit op firmware versie 03.11.30 en de receiver op versie 3220-6274-7161-3085. Wat opvalt is overigens dat het denon on screen menu elke paar seconden wegvalt (no signal melding op de tv) of dat ik het menu helmaal niet te zien krijg op de tv.
Heb net de xbox rechtstreeks aangesloten op de tv en geluid via eARC terug laten lopen naar de receiver en dat werkt wel. De xbox aansluiten op de eARC hdmi poort van de tv en dan het geluid over de tv speaker laten lopen werkt ook dus de tv lijkt in orde. Jutteren aan de hdmi stekker in de eARC poort op de receiver geeft geen effect. Heeft er iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?

[ Voor 7% gewijzigd door Joostzondernaam op 30-12-2020 00:10 . Reden: Update: ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman888
Joostzondernaam schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:37:
Inmiddels opnieuw de complete set-up doorlopen en dat biedt helaas ook geen oplossing. Het beestje gaat terug naar de verkoper.

Origineel bericht:
Heb weer wat hulp nodig helaas. Sinds gisteren middag geeft mijn x3700h geen video meer door via eARC (werkte vantevoren prima). Heb een xbox one en een settop box rechtstreeks op aangesloten en die via de receiver doorgestuurd naar de tv. De HDMI kabels heb ik al gewisseld en heb de stroom tussendoor van alles afgehad. Ook de troubleshooting sectie van de handleiding heeft helaas niet geholpen. De tv (lg gx) zit op firmware versie 03.11.30 en de receiver op versie 3220-6274-7161-3085. Wat opvalt is overigens dat het denon on screen menu elke paar seconden wegvalt (no signal melding op de tv) of dat ik het menu helmaal niet te zien krijg op de tv.
Heb net de xbox rechtstreeks aangesloten op de tv en geluid via eARC terug laten lopen naar de receiver en dat werkt wel. De xbox aansluiten op de eARC hdmi poort van de tv en dan het geluid over de tv speaker laten lopen werkt ook dus de tv lijkt in orde. Jutteren aan de hdmi stekker in de eARC poort op de receiver geeft geen effect. Heeft er iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?
Joost, had jij dan wel beeld van de Xbox?
Ik heb dus een nieuwe Samsung Frame 4k en ik heb de 1600H receiver.
Nu met nieuwe HDMI kabels gaat het wat beter, maar vaak als ik TV aanzet, receiver op Xbox en de Xbox, heb ik " no signal". Zet ik de receiver op T-Mobile TV, heb ik beeld, ga ik dan weer naar de Xbox (xbox is uitgegaan en start dan weer) heb ik wel beeld.
Had eerst ook alles via ARC aangesloten, maar ik gebruik de apps op de TV nog niet, dus heb hem maar weer in HDMI 1 gestopt (zonder ARC).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Nu online
Joostzondernaam schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:37:

Origineel bericht:
Waarschijnlijk heb je op je TV onder instellingen - Beeld - Aanvullende instellingen - "HDMI Ultra HD Deep Colour" aanstaan? Zet dat eens uit...en zet deze instelling op de Denon ook uit (staat ergens onder instellingen - video - hdmi )..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostzondernaam
Snowman888 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 08:32:
[...]

Joost, had jij dan wel beeld van de Xbox?
Ik heb dus een nieuwe Samsung Frame 4k en ik heb de 1600H receiver.
Nu met nieuwe HDMI kabels gaat het wat beter, maar vaak als ik TV aanzet, receiver op Xbox en de Xbox, heb ik " no signal". Zet ik de receiver op T-Mobile TV, heb ik beeld, ga ik dan weer naar de Xbox (xbox is uitgegaan en start dan weer) heb ik wel beeld.
Had eerst ook alles via ARC aangesloten, maar ik gebruik de apps op de TV nog niet, dus heb hem maar weer in HDMI 1 gestopt (zonder ARC).
Nou ik had 2 dagen geleden geen enkel probleem. Alles werkte naar behoren. Receiver schakelde na op "game" gedrukt te hebben beeld en geluid prima door. Maar nu krijg via de receiver vanuit zowel op de T-mobile settop box en de xbox geen beeld meer of het knippert aan en uit en heb zelfs het denon on screen menu al paars/roze of rood/geel zien worden. Heb sterk het vermoeden dat het aan de eARC hdmi aansluiting op de receiver ligt die geen signaal meer doorvoert naar de tv. Geluid terug ontvangen vanuit de TV doet hij echter wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostzondernaam
Devian schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:20:
[...]

Waarschijnlijk heb je op je TV onder instellingen - Beeld - Aanvullende instellingen - "HDMI Ultra HD Deep Colour" aanstaan? Zet dat eens uit...en zet deze instelling op de Denon ook uit (staat ergens onder instellingen - video - hdmi )..
Bedankt voor de suggestie. Heb HDMI deep colour idd uit gezet op de tv. Op de receiver kan ik deze instelling echter niet vinden. Heeft helaas geen effect gehad. Nog steeds geen beeld van de xbox en de t-mobile settop box geeft alleen maar dit weer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ABb5J06NDjnoOo26aEJm3vtdrsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ySgxlSWvWeIL14vrwzhnKEfw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Nu online
Joostzondernaam schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:57:
[...]

Bedankt voor de suggestie. Heb HDMI deep colour idd uit gezet op de tv. Op de receiver kan ik deze instelling echter niet vinden. Heeft helaas geen effect gehad. Nog steeds geen beeld van de xbox en de t-mobile settop box geeft alleen maar dit weer:

[Afbeelding]
Video - 4K Signal Format - en dan op Standard zetten, terwijl het op de TV ook uitstaat..
(het zat op een iets andere plek als ik mij herinnerde)

Als dat niet werkt dan weet ik het ook niet meer ;). Als je dan wel beeld krijgt dan heb je een richting waarin je verder kunt troubleshooten (waarom het niet werkt als het wel aanstaat)

[ Voor 3% gewijzigd door Devian op 30-12-2020 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostzondernaam
Devian schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:02:
[...]

Video - 4K Signal Format - en dan op Standard zetten, terwijl het op de TV ook uitstaat..
(het zat op een iets andere plek als ik mij herinnerde)

Als dat niet werkt dan weet ik het ook niet meer ;). Als je dan wel beeld krijgt dan heb je een richting waarin je verder kunt troubleshooten (waarom het niet werkt als het wel aanstaat)
Helaas. Niets werkt. Bedankt voor de reactie. Ik ga een retouraanvraag aanmaken en hoop maar dat ik dan snel weer een nieuw of gerepareerd exemplaar heb🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel19710401
  • Laatst online: 19-09 12:56
Sinds een aantal weken een AVR-X2700H in gebruik, echter doet zich af en toe het probleem voor dat ie in de beveiliging springt (snel knipperend standby lampje). Zeer onregelmatig trouwens, soms 3x in een uur, soms een paar dagen helemaal niet.
Alles eraf getrokken en 1 voor 1 opnieuw aangesloten. Na elke kabel een dag of 2 gewacht tot de volgende aansluiting. Het probleem bleef uit, ook toen alles er weer in zat. Ik dacht dat ik er vanaf was, toen na 1 week weer 3x in een uur.

Ik heb nu als enigste de coax kabel voor de radio eruit getrokken. Ik las ergens dat die nog wel eens problemen kan geven.
Hoe dan snap ik niet (iets met stroom ?), maar het euvel is nu sinds 1 dag weg. Zegt nog niks maar...fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-08 12:57
Mip schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:50:
Hallo mede-Denon-gebruikers,

Ik heb sinds afgelopen vrijdag een DRA-800H in bezit, erg blij mee! Top ding
Enige puntje waar ik mee zit: Ik heb geen FM/DAB-ontvangst
Heb het idee dat er een verkeerde antenne meegeleverd is.. Doos was gesealed

Antenne: Coax (lijkt mij?)
[Afbeelding]

Aansluiting: F-connector?
[Afbeelding]

Iemand dezelfde ervaring?

Edit:
Hier en hier zelfde ervaringen zo te lezen. Heel bijzonder 8)7
Ik ben mijn antenne met exact dat stekkertje kwijtgeraakt, een andere past gewoon niet!
Kan Mip mij die verkeerd geleverde antenne misschien aanbieden.
Of iemand anders die hem niet gebruikt of er een over compleet heeft??? _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door AntoniusDD op 01-01-2021 12:30 . Reden: quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik zou gewoon een los draadje enten en er in stoppen. Werkt ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Het is een F-type connector (male), een F-quick om precies te zijn. Mocht je iets hebben met een 'normale' (Europese / IEC) antennestekker, kun je een verloopje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel19710401
Marcel19710401 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:58:
Sinds een aantal weken een AVR-X2700H in gebruik, echter doet zich af en toe het probleem voor dat ie in de beveiliging springt (snel knipperend standby lampje). Zeer onregelmatig trouwens, soms 3x in een uur, soms een paar dagen helemaal niet.
Alles eraf getrokken en 1 voor 1 opnieuw aangesloten. Na elke kabel een dag of 2 gewacht tot de volgende aansluiting. Het probleem bleef uit, ook toen alles er weer in zat. Ik dacht dat ik er vanaf was, toen na 1 week weer 3x in een uur.

Ik heb nu als enigste de coax kabel voor de radio eruit getrokken. Ik las ergens dat die nog wel eens problemen kan geven.
Hoe dan snap ik niet (iets met stroom ?), maar het euvel is nu sinds 1 dag weg. Zegt nog niks maar...fingers crossed.
De coax blijkt toch ook niet de boosdoener, avr sprong weer es in de beveiliging.
Na weer wat google speurwerk heb ik nu de ECO stand uit gezet ipv op AUTO.
Dit bleek bij diverse gebruikers met soortgelijk probleem de crux.
So far, so good...ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 08:18
Ik loop tegen een behoorlijk irritant probleem aan waar ik maar niet uit kom.

Mijn tv decoder(zgemma) is aangesloten op de denon x2500h op HDMI poort cbl/sat. (Hdmi1) de tv is aangesloten op de poort monitor1 ivm arc.

Dus als ik de tv aanzet gaat de denon naar cbl/sat voor beeld en geluid, echter heb ik soms dat heet beeld heel erg rood is, de enige oplossing die werkt is de tv stroomloos maken zodat het beeld weer goed is. De denon of decoder stroomloos maken helpt niet.

Sluit ik de decoder aan op de samsung hub (deze heeft 4 HDMI poorten) dan is het beeld wel altijd goed alleen heb ik dan soms weer geen geluid via TV audio op de denon.
Het lijkt dus echt een HDMI conflict te zijn met de denon, iemand een oplossing, of heb ik ergens een instelling niet goed staan. Zo beleef ik weinig plezier aan de x2500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:04
@harryvos probeer eens een andere hdmikabel...

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
Al diverse nieuwe hdmi kabels geprobeerd heeft geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 14:42
Vorige week hield mijn afstandsbediending (RC-1217) van mijn 1400H er ineens mee op. Althans, ik weet het niet zeker.

Batterijen vervangen, en lampje brand op de remote als ik een knop indruk. Maar de receiver reageert niet. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Wow, ergens anders gevonden. Gewoon even de Main zone selecteren. 8)7 Stond blijkbaar op Zone 2.

[ Voor 16% gewijzigd door Malfoi op 12-01-2021 15:59 ]

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:47
Hallo,

Ik werd doorverwezen van het kleine Audio en HiFi topic naar hier:

Onlangs heb ik een Denon-X3600H gekocht. Daar werd een Audyssy calibratie microfoon bij geleverd.
Zodra ik het kalibratie programma start krijg ik uit alle speakers en de subwoofer een testtoon en dit wordt netjes afgewerkt door alle speakers (9 kanalen + 1x subwoofer)
Na het beëindigen van de testtonen wordt de kamer geanalyseerd door de software. Echter blijft de analyse vast hangen op 50%

Ik heb de kalibratie nu reeds 3x uitgevoerd, maar elke keer blijft dit hangen op 50%. Bij de tweede test heb ik 40 minuten gewacht en bij de derde test was er na twee uur nog geen voortgang.

Is dit bekend bij meer mensen en is het op te lossen zonder een reset van de reciever of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
zion schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:30:
[...]
Ik hoop dat ik het antwoord heb:
Heb je de setup op je tv aanstaan, de audyssey vraagt normaliter om minimaal 2 test locaties, ik denk dus dat hij stopt bij het punt dat hij om de 2e locatie vraagt (50%), hij kan tot 8 of 9 locaties, maar 2 is het minimum wat hij wilt, daarna kan je pas op overslaan/voltooid klikken.
(de 2e locatie mag niet hetzelfde zijn als de 1e locatie, en niet meer dan 60cm verwijderd van de 1e locatie)
(die 60cm gaat ook op van 2 > 3, 3 > 4, etc. (bij mij dus van mijn zitplaats, rechts van mij, tafel rechterkant, tafel linkerkant, bank links rechts, bank links links)

Dit is voor mijn Marantz SR6015, Marantz/Denon/Onkyo zijn hetzelfde bedrijf, dus met dezelfde antenne's & software waarschijnlijk. (de audyssey acm1hb om precies te zijn)
Ik heb inderdaad elke positie gebruikt die het menu aangeeft. (dus 8 of 9 keer verplaatst en vervolgens 9x speaker toon + 1x subwoofer).
Maar als ik het goed begrijp, doel je dan op Zone 2 van de reciever? Ik heb de Aydyssey inderdaad aan staan op mijn tv om de voortgang te monitoren, maar ik zie nergens de vraag / knop om naar Zone 2 te switchen. Alleen met de direct 'back' knop kan ik een schermpje terug.
Verder blijft het hangen op 50% analyzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-09 18:29
CuBras schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:43:
Hallo,

Onlangs heb ik een Denon-X3600H gekocht. Daar werd een Audyssy calibratie microfoon bij geleverd.
Zodra ik het kalibratie programma start krijg ik uit alle speakers en de subwoofer een testtoon en dit wordt netjes afgewerkt door alle speakers (9 kanalen + 1x subwoofer)
Na het beëindigen van de testtonen wordt de kamer geanalyseerd door de software. Echter blijft de analyse vast hangen op 50%

Ik heb de kalibratie nu reeds 3x uitgevoerd, maar elke keer blijft dit hangen op 50%. Bij de tweede test heb ik 40 minuten gewacht en bij de derde test was er na twee uur nog geen voortgang.

Is dit bekend bij meer mensen en is het op te lossen zonder een reset van de reciever of zie ik iets over het hoofd?
Mischien helpt het on de audissy wizard over te slaan, je denon een keer te resetten via de software en of te updaten.
En dan nog eens proberen.. ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:05
Malfoi schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:47:
Vorige week hield mijn afstandsbediending (RC-1217) van mijn 1400H er ineens mee op. Althans, ik weet het niet zeker.

Batterijen vervangen, en lampje brand op de remote als ik een knop indruk. Maar de receiver reageert niet. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Wow, ergens anders gevonden. Gewoon even de Main zone selecteren. 8)7 Stond blijkbaar op Zone 2.
Ook al twee keer gehad, kat die over de a.b. heen gewandeld was, en ik me maar afvragen waarom de zaak niet werkte, ze hadden dat van mij onder een plastic kapje mogen stoppen of een 'app only' functie..

Onze katten vinden overigens die Audyssy test tonen echt heel erg, ze zitten dan alle zes heel chagrijnig te kijken..

[ Voor 8% gewijzigd door RoosW op 12-01-2021 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:41
Hallo,

Doe je het via de receiver of via de app op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
SjigEd schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 07:49:
[...]

Doe je het via de receiver of via de app op je telefoon?
Via de receiver. Ik sluit de bijgeleverde microfoon aan op de calibratie line-in aan de voorkant en start dan de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel19710401
Marcel19710401 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 00:23:
[...]

De coax blijkt toch ook niet de boosdoener, avr sprong weer es in de beveiliging.
Na weer wat google speurwerk heb ik nu de ECO stand uit gezet ipv op AUTO.
Dit bleek bij diverse gebruikers met soortgelijk probleem de crux.
So far, so good...ben benieuwd.
Na 11 dagen achtereen zonder problemen, dacht serieus dat het opgelost was, vnv tóch weer in de beveiliging gesprongen.
Zomaar weer op een willekeurig moment.
Ik neig nu erg naar retour receiver, tenzij iemand mss een suggestie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:41
Marcel19710401 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 01:25:
[...]

Na 11 dagen achtereen zonder problemen, dacht serieus dat het opgelost was, vnv tóch weer in de beveiliging gesprongen.
Zomaar weer op een willekeurig moment.
Ik neig nu erg naar retour receiver, tenzij iemand mss een suggestie heeft?
Weerstand van je speakers goed ingesteld? Maken de speakerkabels geen contact met elkaar (kortsluiting)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-08 16:34
Ik heb een oude Marantz receiver, met hdmi 1.4. Die wil ik vervangen, heb zitten denken aan een Marantz SR6015, maar op dit moment zijn de prijzen van alle receivers erg hoog, praktisch alles gaat weg voor de adviesprijzen.

Ook gekeken naar een Denon, de X4700H is ook mooi, maar het gaat allemaal toch wel erg veel geld kosten.

Ik heb een oude 5.1 set van Magnat, die wil ik op den duur aanvullen of geheel vervangen door een mooie Atmos set, maar op dit moment heb ik daar het geld niet voor, voorlopig dus "doorsukkelen" met de 5.1 set.

Dan heb ik de optie om voor dit moment een receiver te kiezen die in een later stadium voldoet om een 5.1.4 Atmos opstelling aan te sturen. Dat kan dan de Marantz SR6015 worden, of de Denon X3700H. Die laatste heeft ook Imax Enhanced, is iets voordeliger (1100 vs. 1250), maar dat is alles bij elkaar toch een smak geld, en de prijzen zijn recent flink gestegen.

Ik heb als alternatief nog de Denon X2700H Dab op het oog. Gaat maar tot 7.1, of 5.1.2, maar is een stuk voordeliger (zelfs nog goedkoper dan de reguliere X2700H). Ze hebben alleen nergens voorraad. Er staat bij niet op voorraad, niet leverbaar, of een verwachte leverdatum eind februari. Alleen Stassen zegt dat de verwachte levertijd 3 dagen is, maar dat stond er een paar dagen geleden ook al, dus ik geloof er niks van dat zij deze receiver snel kunnen leveren.

Ik begrijp wel dat Corona de bevoorrading wereldwijd hindert, maar ik vraag me af of ze niet bewust gestopt zijn met leveren, omdat ze bezig zijn met een nieuwe batch met een verbeterd HDMI board, met een fix voor de HDMI bug. Heeft iemand anders hier misschien iets over gehoord, in de wandelgangen bij een dealer of importeur, die dit uiteraard niet officieel mag melden, ze willen natuurlijk ook van hun oude voorraad af.....

[ Voor 0% gewijzigd door aouwe op 14-01-2021 12:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel19710401
SjigEd schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:00:
[...]

Weerstand van je speakers goed ingesteld? Maken de speakerkabels geen contact met elkaar (kortsluiting)?
Al uitvoerig gecheckt en zie geen issues.
Hij springt nu zelfs direct in de beveiliging na het aanzetten, zelfs met alles afgekoppeld.
Aan de ene kant prettig, dan weet ik tenminste dat het niet aan mn speakers ligt.
Ik heb m zojuist RMA gemeld en opgestuurd.
Afwachten dus.

[ Voor 20% gewijzigd door Marcel19710401 op 14-01-2021 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
Net een prijsopgave ontvangen van Stassen voor de X2700H DAB, met de mededeling dat ze voorraad verwachten, met nadruk op verwachten, schrijven ze, eind januari, begin februari. Heel Nederland is dus uitverkocht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

aouwe schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:49:
Net een prijsopgave ontvangen van Stassen voor de X2700H DAB, met de mededeling dat ze voorraad verwachten, met nadruk op verwachten, schrijven ze, eind januari, begin februari. Heel Nederland is dus uitverkocht.....
Ik hoor je alleen maar Stassen zeggen. Daar hoor ik eigenlijk nooit zulke goede reviews van. Andere bedrijven al geprobeerd? iEar, Hobo, HC Hifi? Gewoon bellen / mailen, die jongens zijn dicht maar draaien echt wel door. Ik zie dat Hifi Klubben hem 26 feb verwacht: https://www.hifiklubben.n...ceiver/denavrx2700hdabbk/
Da's dus al een betere indicatie als die van Stassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
In de pricewatch is Stassen de enige die nog aangeeft binnen een redelijke termijn (3 dagen) te kunnen leveren, de rest heeft helemaal geen voorraad, en hoe je het ook wendt of keert, de verwachte levertijd van eind januari begin februari is toch echt eerder dan de 26 februari van Hifi Klubben.

Overigens kan Stassen dus ook niks leveren.

iEar heeft de SR6015 wel, maar tegen de adviesprijs van € 1249. Voor het geval iemand interesse heeft, Stassen biedt hem aan mij aan voor € 1129. Misschien dat iEar ook wil zakken als ik ze persoonlijk benader. En wat hun reputatie betreft, ze hebben in de pricewatch het maximale aantal van 5 sterren. Jij zal als bezoeker van dit forum wel meer meningen zien, maar je moet ergens vanuit gaan.

Voorlopig zet ik mijn plannen even in de koelkast. Ik vind € 1129 toch een hoop geld, en als ik naar de sku's van de X3700H kijk, dan staat er ook AVCX3700HBKE2 bij. Die E2 aan het eind, Edition 2????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
of ff smits in arnhem hebben meestal wel wat op voorraad
ff berichtje sturen word je altijd ff terug gebeld kunnen altijd wat met de prijs doen ik heb zelf een denon avc 3700 die was nog 75 euro goedkoper als de de goedkoopste
https://www.smitsarnhem.n...-receivers/avc-x2700h-dab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
Ik heb een berichtje gestuurd naar Smits, maar bij alle receivers staat vraag naar de actuele levertijden, dus dat belooft niet veel goeds.

Hobo heeft helemaal geen Denon of Marantz.

HC Hifi heeft alleen oude modellen.

Ik heb bij Art@Craft mijn Oleds gekocht, daarvan heb ik nog een tegoedbon. Die hebben maar 1 Denon, een oudje, en helemaal geen Marantz.

[ Voor 0% gewijzigd door aouwe op 14-01-2021 17:58 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Hallo,

Nee, zone 1, zone 2 is HEOS (draadloze of buiten de kamer verbindingen, daar moet je niet heen), in principe zou hij whoop-whoop-WHOOP moeten doen en dan doorgaan naar de volgende speaker, voor alle speakers in de ruimte (die je vantevoren dient op te geven (front-center-surround-back-highfront-highsurround-highback-subwoofer1-subwoofer2, afhankelijk van je config), en dan zou je de optie moeten krijgen van overslaan/voltooien na minimaal 2 microfoon posities (x het aantal speakers, bij mij dus 2x5). Als je het aantal speakers verkeerd instelt dan kan hij wel blijven hangen (deed hij bij mij de eerste keer ook, omdat ik 7 speakers had ingesteld terwijl ik er maar 5 had (ik had zowel surround als back op ja geklikt, terwijl ik alleen surround had aangesloten)

[ Voor 3% gewijzigd door zion op 14-01-2021 19:15 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
Zojuist bij PlatteTV de X3700H besteld voor € 999, zij zouden er nog wel 1 op voorraad hebben, ik ben benieuwd. Tevreden met de deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrek
aouwe schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:23:
Zojuist bij PlatteTV de X3700H besteld voor € 999, zij zouden er nog wel 1 op voorraad hebben, ik ben benieuwd. Tevreden met de deal.
Ga je geen spijt van krijgen!
Ik heb hem sinds de kerst hier staan in combinatie met een oled65CX als combideal gekocht bij smits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
Ik ben nog niet helemaal wegwijs, maar net een film vanaf mijn nas bekeken, zonder problemen, zonder haperen, geluid helemaal goed.

Kodi werkt dus prima met 4K HDR vanaf mijn nas, en ik heb nu ook 4K via de Shield met de Disney+ en Netflix app. Was voorheen maar HD. Prime Video nog niet geprobeerd. Spotify net, tot groot verdriet van mijn vrouw via spottify connect afgespeeld. Zij en ik hebben niet echt dezelfde smaak, zal ik maar zeggen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Laatst online: 21-09 07:57
Ik heb sinds een week de Denon AVR-S960H in huis met een set Jamo speakers. Deze is via ARC/EARC aangesloten op een Sony KD-65XH9299.
Af en toe valt een paar seconden het geluid weg.
Heb al gezocht op internet maar kan geen oplossing hiervoor vinden..
Heb al diverse keren alles nagelopen, kabels vervangen maar zonder resultaat.
Iemand een idee?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:06
Zijn er hier mensen die een Denon DHT-S716H hebben met Denon DSW-1H Subwoofer en twee losse Denon home 150's welke als surround speakers dienen?

Sinds de laatste firmware vind ik dat de 150's vaak de verbinding verliezen.

Ik speel meestentijds via TuneIn een Radiostream af. De 150's spelen dan net zo goed mee als de soundbar en heb je dus muziek uit alle hoeken. Maar dit stopt al vrij snel.

De 150's van de stroom afhalen helpt niet. Je moet dan de Soundbar van de stroom halen en weer inschakelen wil dit allemaal weer werken. Maar na enkele dagen is het weer klaar.

Grootste nadeel vind ik ook dat alles via de ingebouwde draadloze 5Ghz verbinding moet. Ik had de mogelijk om alles te bekabelen met UTP aansluitingen maar dat staat Denon niet toe helaas. Leek me veel stabieler.

[ Voor 3% gewijzigd door Brutuss op 18-01-2021 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Brutuss schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:39:
Zijn er hier mensen die een Denon DHT-S716H hebben met Denon DSW-1H Subwoofer en twee losse Denon home 150's welke als surround speakers dienen?

Ik speel meestentijds via TuneIn een Radiostream af. De 150's spelen dan net zo goed mee als de soundbar en heb je dus muziek uit alle hoeken. Maar dit stopt al vrij snel.

De 150's van de stroom afhalen helpt niet. Je moet dan de Soundbar van de stroom halen en weer inschakelen wil dit allemaal weer werken. Maar na enkele dagen is het weer klaar.

Grootste nadeel vind ik ook dat alles via de ingebouwde draadloze 5Ghz verbinding moet. Ik had de mogelijk om alles te bekabelen met UTP aansluitingen maar dat staat Denon niet toe helaas. Leek me veel stabieler.
ik doe dit met Heos 1's en af en eigenlijk gaat het bijna altijd goed. Als het wel wegvalt is het vaak na een stroomstoring oid, waarbij ik het idee heb dat de bar een bepaald wifi channel kiest wat niet optimaal is, maar dat komt eigenlijk weinig tot nooit voor (1 x per 3 maanden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:13
Ik zit een beetje met een dilemma.

Ik heb sinds kort een Samsung Frame tv welke 4x HDMI heeft (1x E-arc) en HDR10+

Ik heb nog een oude receiver die dit allemaal niet ondersteunt en ook geen 4K.

Nu zat ik te denken, wat kan ik nu beter als "hdmi switch" gebruiken. Mijn TV of een (nieuwe) receiver.
Ik had mijn ook laten vallen op een Denon AVR-X2700H welke E-arc heeft. Heeft het dan nog meerwaarde om je HDMI apparaten te laten lopen via de versterker?

En zo nee. Dan kan ik ook gaan voor bijvoorbeeld de 1600 wat toch weer een stuk goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 00:08

Hier sinds kort zelfde soort opzet (alleen dan zonder de subwoofer). Zelf geen last van wegvallend geluid!

Twijfel alleen om de set toch weer te retourneren.
Afgezien van een subliem geluid, zijn de instel mogelijkheden zwaar beperkt. Uit de omschrijvingen etc dacht ik te halen dat er veel mogelijk was met Google Home, maar dat is enorm tegenvallend.

Ook het maken van 'groepen' in de HEOS app is beperkt. Zo heb ik nu de soundbar + de 2 150 speakers als 5.0 surround set gezet, maar het is dus niet mogelijk om nog een groep aan te maken met bv alleen de 2x 150 speakers (of bv een extra speaker in de keuken te groeperen met 1 van de 2 150 speakers in de woonkamer. Dit werd bevestigd zojuist door de klantenservice van Denon.

Mooi geluid, maar wat betreft mogelijkheden echt zwaar ondermaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Remcooo87 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:10:
[...]

Hier sinds kort zelfde soort opzet (alleen dan zonder de subwoofer). Zelf geen last van wegvallend geluid!

Twijfel alleen om de set toch weer te retourneren.
Afgezien van een subliem geluid, zijn de instel mogelijkheden zwaar beperkt. Uit de omschrijvingen etc dacht ik te halen dat er veel mogelijk was met Google Home, maar dat is enorm tegenvallend.

Ook het maken van 'groepen' in de HEOS app is beperkt. Zo heb ik nu de soundbar + de 2 150 speakers als 5.0 surround set gezet, maar het is dus niet mogelijk om nog een groep aan te maken met bv alleen de 2x 150 speakers (of bv een extra speaker in de keuken te groeperen met 1 van de 2 150 speakers in de woonkamer. Dit werd bevestigd zojuist door de klantenservice van Denon.

Mooi geluid, maar wat betreft mogelijkheden echt zwaar ondermaats
Raar dan ligt het toch ergens aan mijn setup..

Betreft de mogelijkheden deel ik je mening.

Stom voorbeeld:
Je start een MP3 welke op je NAS staat. Deze begint mooi te spelen maar je kun niet skippen in het geluidsfragment. Euhm hallo zo'n beetje iedere apparaat kan dit wel.

Updates komen ook heel zelden uit en als ze uitkomen is er niet veel bijzonders toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 00:08
Zag nu alleen dat je bv één Sonos speaker ook niet in meerdere groepen kan koppelen.

Op zich wat voor te zeggen. Stel speakers 1 t/m 3 zijn de 5.0 groep voor je films. En tegelijkertijd luister je spotify op speaker 4 en 5.(Multiroom)

Stel Speaker 3 zou onderdeel zijn van beide groepen, kan dit natuurlijk niet. Wel zou het fijn zijn geweest, dat je speaker 3 het ene moment voor film kan gebruiken, en een ander moment als stereo (met speaker 4 in de keuken bv). Dit kan natuurlijk, maar vergt elke keer koppelen en ontkoppelen

En klopt! Updates zijn er amper. En ook de Twitter 'hulp' van DenonUK (Europe) is zwaar beperkt. Het is meer van 'niet zeuren, je doet het maar met de huidige functionaliteiten'

Heb ondertussen wel verder gezocht, maar ook met Sonos was het dus niet mogelijk (plus geluid Denon is beter). Met Harman Kardon kan het wél, alleen is daar de surround en betrouwbaarheid juist zware minpunten. Dus wellicht toch maar bij Denon blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie100
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik heb een nieuw huis en wil nu eindelijk eens een mooi setje neerzetten. Een woonkamer van 25m2 ongeveer. Ik zoek een surround receiver waarbij ik naar mate de tijd steeds wat wil uitbreiden. Wil graag een setje Dali speakers Oberon 3 halen maar ben bang dat ik teveel geld ga uitgeven aan de receiver als het aan mezelf ligt. Wil graag muziek streamen en tv kijken. Welke receiver van Marantz of Denon is geschikt of iig goed genoeg!

[ Voor 6% gewijzigd door Rudie100 op 19-01-2021 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Rudie100 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:47:
Ik heb een nieuw huis en wil nu eindelijk eens een mooi setje neerzetten. Een woonkamer van 25m2 ongeveer. Ik zoek een surround receiver waarbij ik naar mate de tijd steeds wat wil uitbreiden. Wil graag een setje Dali speakers Oberon 3 halen maar ben bang dat ik teveel geld ga uitgeven aan de receiver als het aan mezelf ligt. Wil graag muziek streamen en tv kijken. Welke receiver van Marantz of Denon is geschikt of iig goed genoeg!
Je geeft weinig info verder, maar deze is goed:
https://tweakers.net/pric...490/denon-avr-x1600h.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Dat is even geleden dat ik hier wat gepost heb... maar weer hoog tijd. Na een AVR 2113, een X2000 en nu een X2200W ga ik me toch beraden op een overstap naar stereo. Films worden nauwelijks gekeken, het spul staat alleen aan voor muziek. De DTS- en surround-opties worden nauwelijks gebruikt. Dus het spul speelt stereo of multichannel-"stereo".

Zijn er meer mensen die de 'terug'-gang naar stereo hebben gemaakt? En wat zijn de ervaringen dan op muzikaal gebied? Naar wat voor versterker moet ik dan kijken voor vergelijkbaar volume? Nu zit ik volgens mij op 125 W of 150 W per kanaal. Welke Denons komen dan in aanmerking? De versies met aansluiting voor 2 boxen vallen sowieso af, maar toch is er dan nog veel keus. Moderne modellen als een 720ae of 1500ae, misschien juist terug naar het oudere spul? Ik ben dus niet op zoek naar aankoopadvies, wel naar ervaringen (en misschien moet ik dan concluderen dat ik de huidige set beter kan laten staan).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

In principe komt alles in aanmerking. Wat jij moet doen is gewoon twee mooie zuilspeakers neerzetten, de rest afkoppelen en genieten van muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFvH
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Dat is ook een keuze inderdaad. Er staan nu twee Q5's van Kef aan gekoppeld. De Q9c is al afgekoppeld. De Q1's draaien af en toe nog mee. Meer om ook in de keuken meer geluid te hebben.
Maar dan heb ik een groot apparaat met vele opties, die ik in een kast moet zetten. Het kan, maar ergens knaagt het... Dan wil ik een mooie amp die in het zicht kan staan. Met de ouderwetse VU-meters (waar je vroeger juist vanaf wilde omdat er ineens LEDjes kwamen).
Ach ja. Het zijn luxeproblemen, dat snap ik ook. Maar nu een reele. Soms ben ik impulsief. Vandaag was zo'n dag. De X2200 is verkocht en wordt straks afgehaald. De vraag is nu een andere dus.

Wat zouden jullie prefereren dan? Een oude vintage PMA van Denon? Een nieuwe PMA? Zijn de wattages onderling vergelijkbaar? Ik bedoel, de 125 W van de X22000 zijn nooit vol open gegaan. Maar wat is daar in stereo nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Laatst online: 21-09 01:27
Cool om te lezen dat er meer zijn met de CX en X3700 combi.

Ikzelf loop nu tegen het volgende probleem aan.

Ik zou gaan voor 5.1.4, maar kwam erachter dat de X3700 met bi-amp opstelling 2 extra kanalen kan aansturen.

toevallig heb ik voldoende "goedkope" speakers. Maar puur voor de beleving om te zien of het wat is in mijn oonkamer wou ik voor 7.1.4 gaan. Straks als de winkels weer opengaan, wil ik voor kwaliteit gaan.

Moet zeggen dat Atmos met speakers aan het plafond echt wat toevoegt, ook op goedkope luidsprekers.

Ik heb mijn oude samsung receiver als 2e amp aangesloten, puur voor testdoeleinden. Dit is de Samsung HW-C770S

Ik heb een el cheapo rca kabel 10m lopen van de denon naar de samsung. Deze https://www.kabelshop.nl/...200BK100-i12147-t158.html

Ik hoor een constante brom op de 2 kanalen via de Samsung, die luider wordt als ik de samsung harder zet. Ik dacht aan groundloop en heb deze isolator gekocht. https://www.kabelshop.nl/...CAR-NF01-i4090-t2302.html

Als ik de isolator gebruik, wordt de brom erger. Nu zit ik in dubio wat te doen. Zijn duurdere rca kabels de oplossing? Of is de Samsung receiver niet geschikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 09:30
PFvH schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:29:
Zijn de wattages onderling vergelijkbaar? Ik bedoel, de 125 W van de X22000 zijn nooit vol open gegaan. Maar wat is daar in stereo nodig?
Let alsjeblieft niet op vermogen. Dat is niet relevant en kan je veelal ook niet zo één op één vergelijken. Die 125 Watt die je aanhaalt heb je inderdaad nooit vol open gehad omdat je dat soort vermogens in de gemiddelde huiskamer niet nodig hebt maar vooral omdat de X2200W dat vermogen helemaal niet heeft. Die 125 Watt is creatief gemeten zodat het getal hoog uit komt omdat de gemiddelde consument denkt dat meer beter is. Die 125 Watt is tot stand gekomen door te meten op één kanaal, bij 6 Ohm, bij een pieptoon van 1 kHz en met 0,7 % T.H.D. Denon geeft voor deze receiver zelfs 150 Watt op als de T.H.D. verhoogt wordt naar 1%. Gemeten bij 8 Ohm, op twee kanalen en met minder dan 0,1% T.H.D. komt de Denon volgens Denon zelf op 95 Watt uit. En dat is dan nog opgegeven, als je echt gaat meten kom je wellicht nog lager uit. Maakt het uit? Nee. Zoals gezegd heb je aan een paar Watt veelal voldoende, zeker met speakers met een redelijke gevoeligheid zoals de genoemde KEF.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
MaxHardcore schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:38:
Ik zou gaan voor 5.1.4, maar kwam erachter dat de X3700 met bi-amp opstelling 2 extra kanalen kan aansturen.
Nee, met Bi-Amp actief heb je twee kanalen minder omdat die eindversterkers dan hetzelfde gaan doen als de Front Left en Front Right.
Zijn duurdere rca kabels de oplossing? Of is de Samsung receiver niet geschikt?
Lastig te zeggen maar in deze twijfel ik aan beide. 10 meter RCA kabel opgepropt achter de receivers is sowieso al niet aan te raden. Maar ook de Samsung receiver is niet geheel handig. Je hebt nu twee voorversterkers achter elkaar, de Denon en de Samsung. Je zit daarom ook met twee volumeregelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
FeaR schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 18:42:
[...]

Nee, met Bi-Amp actief heb je twee kanalen minder omdat die eindversterkers dan hetzelfde gaan doen als de Front Left en Front Right.

[...]

Lastig te zeggen maar in deze twijfel ik aan beide. 10 meter RCA kabel opgepropt achter de receivers is sowieso al niet aan te raden. Maar ook de Samsung receiver is niet geheel handig. Je hebt nu twee voorversterkers achter elkaar, de Denon en de Samsung. Je zit daarom ook met twee volumeregelingen.
Misschien zeg ik het verkeerd, maar voor 11 kanalen moet er een extra versterker bij. de versterker heeft 9 kanalen en kan uitgebreid worden tot 11 door 2 kanalen (in mijn geval height 2) via RCA naar een 2e versterker te sturen.

Zoals hier beschreven http://manuals.denon.com/AVRX3700H/NA/EN/DRDZSYrjomlmpo.php heb ik het aangesloten.

Vanavond komt een maatje van me met zijn versterker. Ik zal ook een andere korte rca kabel proberen.

overigens, de Samsung is een el cheapo, maar brommen of iets dergelijks doet ie alleen als ik height 2 op een rca ingang van de samsung aansluit. Verder ook nooit problemen met dat apparaat gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
MaxHardcore schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:06:
[...]
Vanavond komt een maatje van me met zijn versterker. Ik zal ook een andere korte rca kabel proberen.

overigens, de Samsung is een el cheapo, maar brommen of iets dergelijks doet ie alleen als ik height 2 op een rca ingang van de samsung aansluit. Verder ook nooit problemen met dat apparaat gehad.
Eindversterker of versterker die je in kan stellen als eindversterker (HT Pass Through)? Anders zit je wederom met twee voorversterkers. Het kan wel maar het is niet heel handig. Je stuurt nu een reeds verzwakt signaal uit de Pre Out van de Denon naar de Samsung die het dan weer gaat bewerken. Ik zou zelf alleen iets van een eindversterker op de Pre-Out aansluiten. Werkt zo veel makkelijker (en daar is het ook voor bedoelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
FeaR schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:13:
[...]

Eindversterker of versterker die je in kan stellen als eindversterker (HT Pass Through)? Anders zit je wederom met twee voorversterkers. Het kan wel maar het is niet heel handig. Je stuurt nu een reeds verzwakt signaal uit de Pre Out van de Denon naar de Samsung die het dan weer gaat bewerken. Ik zou zelf alleen iets van een eindversterker op de Pre-Out aansluiten. Werkt zo veel makkelijker (en daar is het ook voor bedoelt).
Heb je een voorbeeld versterker die heel goed bij een Denon past?
Zoiets als een Denon PMA-50?

https://www.bol.com/nl/p/...qARQGFnnA9x4aAtCnEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Daarmee heb je hetzelfde probleem, je zoekt een eindversterker. Denon heeft die wel maar die zou ik niet aanraden. Ik zou eerder iets van een tweedehands NAD of Rotel neerzetten, hoeven de hoofdprijs niet te kosten. Maar er zijn meer merken die eindversterkers aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
FeaR schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 20:47:
[...]

Daarmee heb je hetzelfde probleem, je zoekt een eindversterker. Denon heeft die wel maar die zou ik niet aanraden. Ik zou eerder iets van een tweedehands NAD of Rotel neerzetten, hoeven de hoofdprijs niet te kosten. Maar er zijn meer merken die eindversterkers aanbieden.
Heb je een voorbeeld product? via google krijg ik resultaten als bovenstaande en er staat nergens bij dat het om een "eind"versterker gaat.

Update: Nog even gezocht.

Zoiets als dit? DX800 PA eindversterker versterker 800W Schakelbaar

Had nog een andere RCA kabel liggen, welliswaar een korte. Maar wou uitsluiten.. en jawel, de 10m rca kabel is de boosdoener.Met de korte RCA kabel kan ik de Samsung maximaal zetten qua volume en helemaal geen brom. Ik ga de versterker verplaatsen en eerst proberen op de nieuwe plek met kortere rca en speakerkabels omleggen.

[ Voor 36% gewijzigd door MaxHardcore op 23-01-2021 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
Ben het echt kwijt, had het probleem met mijn beeld wat via de Denon loopt hdmi poort Cab/STL.
Zgemma decoder afgelopen week vervangen door een vu+ decoder (geleend van iemand.), heel de week geen probleem gehad met mijn beeld.(conclusie decoder is stuk was gauw gemaakt.)
Nieuwe zgemma besteld en aangesloten, na 1 dag weer problemen met het beeld.

Kan het zijn dat de HDMI poorten van mijn denon stuk zijn dan.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:09
Vraag voor de gebruikers van 2 Denon home 350. Ik zie steeds wisselende antwoorden online. Als je 2 350 als groep selecteert om een linker en recht kanaal te creëren, klopt het dan dat je spotify connect niet kunt gebruiken in stereo weergave, dus alleen mono?

Update:
Inmiddels antwoord gekregen van Denon. Spotify is geen probleem: Gewoon stereo-weergave. AirPlay heeft nog wel een probleem. Wordt aan gewerkt, nog onbekend wanneer dat probeer is opgelost.

[ Voor 27% gewijzigd door keko12 op 27-01-2021 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:48

Johnny E

Dôh !!

Bij mij is het wegvallen van geluid, of eigenlijk een hele home 150, met de laatste update juist opgelost. Ik had gemiddeld 2x per week dat de linker home 150 bij mij volledig weg was, alleen stroomloos maken hielp daarbij. Sinds de laatste update geen probleem meer mee.

Ik heb de dht-s716 via Utp aangesloten en de 2x home 150 en sub via WiFi.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Johnny E schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 00:26:
[...]

Bij mij is het wegvallen van geluid, of eigenlijk een hele home 150, met de laatste update juist opgelost. Ik had gemiddeld 2x per week dat de linker home 150 bij mij volledig weg was, alleen stroomloos maken hielp daarbij. Sinds de laatste update geen probleem meer mee.

Ik heb de dht-s716 via Utp aangesloten en de 2x home 150 en sub via WiFi.
Dan heb je identiek dezelfde setup als mij. Mooi geluidje dus :D Met de laatste firmware bedoel je dan die van een paar dagen geleden welke alleen voor de home 150 was? Heb namelijk het idee dat het nu inderdaad ook weg is.
Pagina: 1 ... 80 ... 100 Laatste