Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:50
thunder8 schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:06:
Na lang twijfelen toch maar toegeslagen op een Denon AVR-X3600H voor 839€ met een black friday deal. Tevens meteen een set Nakamichi Bananestekkers gekocht, zodat het aansluiten ook wat makkelijker gaat. Moet nog even wachten totdat alles binnen is, maar ben zeer benieuwd hoe groot de upgrade is vanaf mijn huidige Onkyo TX-NR609 receiver. Het hogere vermogen zouden mijn BA A25 speakers zeker fijn moeten vinden. Binnenkort nog maar 2 wandhouders aanschaffen voor de 2 hoogtekanalen voor een 7.2.2 setup. Maar dat kan op een later tijdstip ook nog wel.
Waar heb je hem gevonden voor die prijs? Laagste wat ik in de pricewatch zie is 888 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Spollie schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:49:
[...]

Waar heb je hem gevonden voor die prijs? Laagste wat ik in de pricewatch zie is 888 euro.
Je hebt een DM. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 15:26
FeaR schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:49:
4K op 30 Hz on verband met HDMI 1.4 en het missen van HDMI 2.0 en HDCP 2.2. Zou het daar kunnen liggen? Dat de bron meer verwacht dan de receiver aan kan? Werkt de Chromecast rechtstreeks op/aan de TV wel? Dan kan je de receiver of de bron uitsluiten.
De CCU geeft 4K door op de TV, dus rechtstreeks aan de TV is geen probleem.
Maar zodra ik hem achter de receiver hang gaat het dus 'mis'. Dan krijg ik enkel 1920x1080 maar via upscalen via de receiver gaat het wel naar 4K, maar dat is uiteraard niet de bedoeling.
Volgens wat ik online heb kunnen vinden met de AVR-X2000 4K kunnen doorgeven ....
Lip schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:36:
@Tazmanian79 uitgaande resolutie wijzigen van de hdmi out port?
Is dat wel mogelijk met de AVR-X2000? Heb zulke instelling nog nergens zien staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22
Tazmanian79 schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:09:
[...]
Volgens wat ik online heb kunnen vinden met de AVR-X2000 4K kunnen doorgeven ....
4K volgens HDMI 1.4 standaard, de Chromecast Ultra is HDMI 2.0 met HDCP 2.2. Dat laatste heeft de Denon niet. De ene 4K is de andere 4K niet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roko14
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-08 20:59
Tazmanian79 schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:52:
Ik heb een Denon AVR-X2000. Volgens wat ik op internet kan vinden moet deze een 4K signaal kunnen doorgeven naar mijn 4K TV.

Ik heb sinds vorige week een Chromecast Ultra. Wanneer ik de CCU aan de TV hang krijgt de TV een 4K signaal, wanneer ik hem aan de receiver hang is het slechts 1920x1080.
Ik kan nergens in de instellingen iets vinden om 4K te 'activeren'.
Wat wel lukt is om de 1920x1080 te upscalen naar 4K, dus het 4K signaal komt dan wel door naar de TV. Maar dat wil ik natuurlijk niet, wil dat 4K > 4K blijft behouden.

Iemand die weet wat het probleem kan zijn?
Heb precies dezelfde situatie. Is via de Denon niet op te lossen.
Ik heb de Chromecast Ultra aan de tv gehangen, en via een optische audio kabel naar de Denon heb ik wel geluid via de reciever. Werkt perfect, optimaal beeld en goed geluid.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben een nieuwe Denon gebruiker. Setup ging goed en netjes
HDMI kabel aangesloten LG Oled op (e)ARC naar de Denon X2600H (e)ARC aansluiting

Humax5200c aangesloten op CBL/SAT
ATV op Media player
Nintendo Switch op Game

Gisteren ontvangen en als bovenstaand geïnstalleerd.

Ik merk dat de apparaten bij het wisselen van opdrachten nogal eens vastlopen.
de Humax Loopt vast (fel groens scherm bijvoorbeeld), of gaat niet aan.
Het geluid doet het niet. Dan moet ik even de knop DVD indrukken en dan weer CBL/SAT en dan doet het geluid het wel.

Dit is best irritant, zeker om uit te leggen aan de rest van de familie :+

Heb het allemaal gekoppeld en ingesteld met een Harmony 950. Maar als dan de ingangen niet goed activeren of als de Humax vastloopt dan is dat niet handig uiteraard.

Zijn dit bekende issues? Nooit problemen gehad met de Humax decoder. tot gisteren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
Nadat mijn subwoofer kabel was afgebroken in mijn Onkyo van 8 jaar oud heb ik toch maar een nieuwe receiver gekocht. Twijfelde heel erg tussen de x1600h, x2600h en de Sony DN1080. Uiteindelijk toch maar voor de eerste gegaan aangezien ik toch al mijn apparaten direct op de TV aan sluit en geen 4k upscaling nodig had. 5w per kanaal boeide me ook niet zo.

Ik moet nog even uitvissen welke sound mode nou het beste werkt. HEOS werkt fijn, zelfde als Airplay en dus Spotify Connect. Zit nog best wel verschil in volume tussen Spotify en gewoon TV. Wel een beetje aan het klooien geweest met soundlevels, maar die zijn gelijk als ik tussen Spotify TV en Spotify HEOS switch. Maar volgens mij gaat het dan met name op sound mode mis.

Verwachtte eigenlijk een beetje dat ie automatisch detecteerde welke sound mode er gebruikt moest worden aan de hand van signaal dat van de TV komt of dus als ik gewoon via HEOS Spotify afspeel. Hebben jullie hier ervaringen mee?

Stapjes qua volume zijn best klein tov de Onkyo die ik had en dus is het best lang volume inhouden om hem op een gewenst niveau te krijgen nadat ik iets op Spotify heb geluisterd.

Zit nog steeds een beetje te twijfelen of ik hem moet houden namelijk hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09-2024
Nyarlathotep schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 15:02:
Volgens mij heb ik een (het?) HDR probleem met mijn X2500.
Als ik mijn Sony 4K speler met 1 HDMI kabel verbindt met de versterker, ziet het beeld er niet uit. Soms vreemde kleuren en erg veel banding.
Als ik de 4K speler met één HDMI kabel verbindt met de versterker voor alleen audio, en één kabel direct aansluit op mijn tv (LG Oled) heb ik geen problemen.

Wat heb ik geprobeerd:
- Uiteraard andere HDMI kabels. Ik gebrui gecertificeerde high speed kabels (18Gbps). Ik heb deze zelfs getest op de Denon zelf via een menu;
- Diverse instellingen nagelopen. HDMI staat op pass-through, en 'Enhanced' mode staat aan;
- Ingang dichter bij de uitgang geprobeerd (zoals Denon ook suggereerd). Het helpt niet.

Ik wil gewoon gebruik maken van één kabel, omdat ik nu soms audio/video sync issues heb (en het hoort gewoon te werken).
Is er iemand die de oplossing heeft? Of moet ik mij gaan melden bij Denon?
Heb je dit probleem opgelost? Ik heb hier hetzelfde probleem op m'n avr-x3100w. Sony x700 als 4K bron maar via de Denon niet op 4k te houden. Wat ik ook aan de instellingen van de Sony player of denon wijzig. Rechtstreekse kabel op de tv geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:49

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Frank B268 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 22:01:
[...]

Heb je dit probleem opgelost? Ik heb hier hetzelfde probleem op m'n avr-x3100w. Sony x700 als 4K bron maar via de Denon niet op 4k te houden. Wat ik ook aan de instellingen van de Sony player of denon wijzig. Rechtstreekse kabel op de tv geen probleem.
Nee helaas. De resolutie is wel goed, alleen de kleuren kloppen niet. En volgens mij is het de HDR die niet (goed) werkt.
Ik heb verder ook niet meer geprobeerd eigenlijk, omdat ik nu twee kabels gebruik en het (lijkt) te werken.

Binnenkort heb ik vakantie en ga ik het nog eens proberen. En als het niet werkt ga ik gewoon garantie claimen. Er komt straks ook een nieuwe 4K capabele HTPC en ik ga niet nóg meer kabels gebruiken...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 13:23
Hi!

Wie kan mij helpen met het volgende.
Ik heb een X4500H en die maakt gebruik van meerdere zones.
Zelf gebruik ik alleen de mainzone. Na een kwartier dat die aanstaat hoor je de receiver zone 2 en 3 uitschakelen. Wat best annyoing kan zijn als je film zit te kijken.

Is er een manier om die zones definitief uit te schakelen? Naar mijn idee heb ik alle instellingen nagelopen, maar kan niks vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door CarJunkyXL op 05-12-2019 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 14:49

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@m.lammers, weet je zeker dat het wel de zones 2+3 zijn die je uit hoort gaan? Is het niet de eco-stand die aan of uit springt? Mijn 8500 schakelt nl. ook iets als je over een bepaald volume/vermogen heen gaat.

Op mijn 2309 kon ik op de webinterface de status van de verschillende zones e.d. bekijken, waarschijnlijk is dat op de 4500 ook wel?

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
MDKlapwijk schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:32:
@m.lammers, weet je zeker dat het wel de zones 2+3 zijn die je uit hoort gaan? Is het niet de eco-stand die aan of uit springt? Mijn 8500 schakelt nl. ook iets als je over een bepaald volume/vermogen heen gaat.

Op mijn 2309 kon ik op de webinterface de status van de verschillende zones e.d. bekijken, waarschijnlijk is dat op de 4500 ook wel?
Ik zal dat eens bekijken vanavond inderdaad. Maar ECO stand staat bij mij volgens mij uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

m.lammers schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:14:
[...]

Ik zal dat eens bekijken vanavond inderdaad. Maar ECO stand staat bij mij volgens mij uit.
Bij mij ook, maar de 8500 lijkt iets, een zwaarder circuit ofzo, bij te schakelen bij meer volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 08:18
Ik heb sinds kort mijn Onkyo 509 ingeruild voor een x2500h, maar loopt tegen een irritant probleem aan.

Mijn situatie is samsung tv HDMI kabel naar x2500h ivm ARC, mijn vu+ in de HDMI aansluiting van de denon cbl/sat.

Echter als ik tv kijk en daarna naar het smart gedeelte van de tv gaat om bv Netflix te kijken speelt het geluid van de vu+ (tv) gewoon door en heb ik dus geen geluid bij Netflix.
Dit moet een HDMI-cec instelling op de denon of de vu+ zijn alleen kom ik hier dus niet uit, iemand hier bekend mee en eventueel een oplossing.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

harryvos schreef op zondag 8 december 2019 @ 16:17:
Ik heb sinds kort mijn Onkyo 509 ingeruild voor een x2500h, maar loopt tegen een irritant probleem aan.

Mijn situatie is samsung tv HDMI kabel naar x2500h ivm ARC, mijn vu+ in de HDMI aansluiting van de denon cbl/sat.

Echter als ik tv kijk en daarna naar het smart gedeelte van de tv gaat om bv Netflix te kijken speelt het geluid van de vu+ (tv) gewoon door en heb ik dus geen geluid bij Netflix.
Dit moet een HDMI-cec instelling op de denon of de vu+ zijn alleen kom ik hier dus niet uit, iemand hier bekend mee en eventueel een oplossing.?
Je moet je Denon dan op de TV audio input zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
Exorcist schreef op zondag 8 december 2019 @ 16:52:
[...]

Je moet je Denon dan op de TV audio input zetten.
Sorry bedoel je tv audio switching ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@harryvos De hdmi port van je receiver toewijzen "Input/Output Assign" van cbl/sat naar TV.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

harryvos schreef op zondag 8 december 2019 @ 22:09:
[...]

Sorry bedoel je tv audio switching ?
Nee, TV Audio knop op je AB. Maar ik heb het even getest op een andere (Sony) TV met m'n andere X2500H, daar werkt ARC alleen als het een externe HDMI input op de TV is en niet op de ingebouwde apps. Dit terwijl mijn 4K Sony TV dit wél via ARC doet, ook met een X2500H.

In principe zou de basis moeten zijn: Versterker aansluiten op de HDMI ARC poort van je TV, TV audiosysteem op extern zetten op je TV vermits een optie.

Als dat niet werkt zit je vast aan een optisch kabeltje tussen versterker en TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
Oke bedankt ga er verder meer stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
MDKlapwijk schreef op donderdag 5 december 2019 @ 13:32:
[...]

Bij mij ook, maar de 8500 lijkt iets, een zwaarder circuit ofzo, bij te schakelen bij meer volume.
Ik heb alles nu zo ingesteld dat ik niks meer standby gaat. Komende week het in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik heb een use case waar ik niet helemaal helemaal niet uit kom om 't makkelijk voor elkaar te krijgen.

Ik heb
  • de DHT-S516H + subwoofer in de woonkamer (hierna soundbar)
  • een HEOS 3 HS2 in de keuken aangrenzend aan de woonkamer (hierna speaker)
  • de HEOS app op m'n telefoon (hierna app)
Ik wil
  • Snel mijn speaker kunnen toevoegen en verwijderen aan de de soundbar.
Waarom?
Als ik alleen thuis ben uit 't werk, aan 't koken ben en vervolgens eten, etc. dan zet ik vrijwel altijd een concertregistratie op. Deze wordt dan afgespeeld op de tv en soundbar. Ik wil het geluid niet te hard zetten en toch mijn muziek ook in de keuken bij de afzuigkap kunnen blijven luisteren. Ik loop tijdens 't koken regelmatig heen en weer, rond door m'n huis, 't is dus prettig dat het geluid overal blijft klinken.
Echter, ik ben ook wel eens niet alleen thuis. In dat geval zou ik speaker gekozen muziek willen kunnen luisteren in de keuken zodat de soundbar beschikbaar blijft voor de tv kijkers.
Mocht dit mooi werken kan ik dit ook doortrekken: als ik de was aan 't doen ben/stofzuigen anderszins thuis bezig ben, kan ik bv. een extra speaker op de 1e verdieping plaatsen.

Wat lukt mij wel
Ik krijg wat ik wil wel voor elkaar, als ik het volgende doe.
  1. Dvd beginnen af te spelen
  2. Audio omleiden naar speaker.
  3. Tv input van mediaspeler afhalen.
  4. Tv output niet naar de soundbar.
  5. Soundbar in de app toevoegen aan de speaker.
Dit is alleen onhandig omdat het gevolg is dat de beelden op tv niet bij 't geluid uit de soundbar horen.

Wat lukt mij niet
Als ik tijdens het afspelen van een dvd de speaker wil toevoegen aan de soundbar groep mbv de app, dan krijg ik een foutmelding. Ik zit nu op m'n werk, maar de melding op de telefoon zegt iets in de trend van 'Kan speaker niet aan tv groep toevoegen'.
Op zich kan ik deze melding wel plaatsen, want waar in de 'surround omgeving bij m'n tv' (als je snapt wat ik bedoel) zou deze speaker dan passen. Maar wat is dan wel een mooie oplossing voor mijn probleem.

Mijn vraag dus:
Wat is dan wel een mooie oplossing voor mijn probleem, kan wat ik wil niet, of moet ik het volledig anders benaderen, zie ik dingen over 't hoofd, doe ik 't verkeerd etc.? En kan ik misschien wel beter m'n speaker weer weg doen.

Edit: en nu bedenk ik me dat ik ook even moet vermelden hoe ik alles heb aangesloten: ik ga even een tekening maken.
Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?export=view&id=1OPE07-WyNRauM8mTSLLHHEvdXJA_Rjfz

[ Voor 3% gewijzigd door Arie- op 09-12-2019 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thevanquish
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 07:12
Vraagje: heeft er nog iemand last van de zichzelf disconnecterende WiFi?

Heb een Denon x1600h die perfect werkt, maar dan na x weken niet meer met de WiFi kan connecteren. WiFi Settings zijn dan ook ineens weg. Enkel een reset van de netwerkkaart verhelpt het probleem... na x weken weer hetzelfde liedje. Ik heb al alles geprobeerd DHCP aan/uit, vast adres op router toekend, netwerkkaart iedere keer mee laten uitschakelen,...

Het enige wat ik nog kan doen is een netwerkkabel trekken. Echter is dit erg veel werk.

Ideeën?

Merci.

[ Voor 3% gewijzigd door thevanquish op 10-12-2019 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:36
thunder8 schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:06:
Na lang twijfelen toch maar toegeslagen op een Denon AVR-X3600H voor 839€ met een black friday deal. Tevens meteen een set Nakamichi Bananestekkers gekocht, zodat het aansluiten ook wat makkelijker gaat. Moet nog even wachten totdat alles binnen is, maar ben zeer benieuwd hoe groot de upgrade is vanaf mijn huidige Onkyo TX-NR609 receiver. Het hogere vermogen zouden mijn BA A25 speakers zeker fijn moeten vinden. Binnenkort nog maar 2 wandhouders aanschaffen voor de 2 hoogtekanalen voor een 7.2.2 setup. Maar dat kan op een later tijdstip ook nog wel.
Tevreden over? Zit er ook naar te kijken, maar zal nog even moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
thevanquish schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 19:12:
Vraagje: heeft er nog iemand last van de zichzelf disconnecterende WiFi?

Heb een Denon x1600h die perfect werkt, maar dan na x weken niet meer met de WiFi kan connecteren. WiFi Settings zijn dan ook ineens weg. Enkel een reset van de netwerkkaart verhelpt het probleem... na x weken weer hetzelfde liedje. Ik heb al alles geprobeerd DHCP aan/uit, vast adres op router toekend, netwerkkaart iedere keer mee laten uitschakelen,...

Het enige wat ik nog kan doen is een netwerkkabel trekken. Echter is dit erg veel werk.

Ideeën?

Merci.
Nee wifi is een ramp ik heb de x3400 bekabeld aangesloten, toen waren de problemen verdwenen.
Wel een vast ip geven. :)
Misschien een access point naast de receiver zetten en bekabeld aansluiten?

[ Voor 4% gewijzigd door Goofy1978 op 10-12-2019 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Dalike schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 19:28:
[...]

Tevreden over? Zit er ook naar te kijken, maar zal nog even moeten wachten.
Tot nu toe wel. Staat sinds zaterdag te draaien. 7.1 aangesloten met bananeplugs, die lekker strak in de terminals gingen. De houders voor de 2 hoogte speakers zijn besteld, die ga ik ergens in januari monteren en instellen.

Setup is makkelijk, alles via de TV, goede uitleg hoe en wat. Calibratie is uitgebreid, geluid is prima. Had nog wel een klein issue met DTS vanaf mijn PS4 die via de TV naar de receiver gaat qua geluid. Maar moet nog uitzoeken waar het probleem zit, met mijn Onkyo werkte dat wel goed. Geluidskleur is met de Denon wel anders dan met de Onkyo. Lijkt wat helderder, iets meer punch. Wel de subwoofer nadien iets harder gezet in de settings, persoonlijke voorkeur.

Nu eerst rustig inspelen, kleine instellingen wijzigen en ook gewoon genieten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 13:54
@thunder8

Welke tv heb je dan? Want de meeste tv's ondersteunen geen DTS over HDMI naar je receiver (eArc).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

renzo4000 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:13:
@thunder8

Welke tv heb je dan? Want de meeste tv's ondersteunen geen DTS over HDMI naar je receiver (eArc).
LG 65C9. Hij geeft gewoon DTS aan op de receiver, geluid komt ook door, maar tijdens het racen merkte ik dat er minder geluid was en niet/nauwelijks geluid op de surround. PS4 omgezet naar DD en alles was weer terug. Ga vanavond testen met PCM, wil wel het beste eruit halen wat mogelijk is. Het geluid ging voor de Denon ook via de TV zonder enige problemen, ook met DTS. Dus zou denken dat het toch met de receiver te maken heeft, maar ga daar nog even langer mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Yay nieuwe speakers! voorpagina.Toch blij dat ik met black Friday niks nieuws heb gekocht. Nu nog bedenken of de kleine Home 150 de moeite waard is om de twee Heos 3 te vervangen als rears. En anders sowieso een Home 250 i.p.v. de Heos 5 die ik eigenlijk wilde aanschaffen.

[ Voor 20% gewijzigd door sheane op 11-12-2019 11:44 ]

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:18

Dark Angel

Corvette LS Power

Ik heb nu de calibratie software gekocht die je bij je Denon kan gaan gebruiken.
Op internet kom ik van alles tegen hoe je de software kan gebruiken. Maar kan niet vinden wat ik nu kan aflezen aan de grafieken die er gemaakt worden.

Heeft iemand misschien een site die dat aan een leek kan uitleggen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/96RaCCc.jpg

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Je wil een zo'n constante "horizontale" lijn als mogelijk zonder dips (bij de 1100 kHz heb je een dipje) maar de room correction lijkt op basis van de grafiek er goed uit te zien. Maar ook ik ben geen expert, @Jag weet hier volgens mij veel meer over.

Edit: ik kom dit forum tegen https://www.avforums.com/threads/denon-audyssey-app.2172211/

[ Voor 16% gewijzigd door renzo4000 op 12-12-2019 20:33 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28
Dark Angel schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:15:
Ik heb nu de calibratie software gekocht die je bij je Denon kan gaan gebruiken.
Op internet kom ik van alles tegen hoe je de software kan gebruiken. Maar kan niet vinden wat ik nu kan aflezen aan de grafieken die er gemaakt worden.

Heeft iemand misschien een site die dat aan een leek kan uitleggen.
[Afbeelding]
Het is best een beetje ingewikkeld. Wat je ziet is de frequentie response: hoe hard het geluid is bij elke frequentie. Idd hoor je daar ongeveer een gladde lijn te zien; alle frequenties zijn dan even hard.

Zo ver het simpele deel; waar het ingewikkeld wordt is dat de microfoon niet alleen het geluid wat rechtstreeks uit de luidsprekers meet maar ook de som van alle reflecties. Wat het nog gecompliceerder maakt is dat de reflecties anders klinken dan het rechtstreekse geluid ( luister maar eens aan de zijkant of achterkant van een luidspreker). Jouw receiver kan dit onderscheid niet maken en vernaggelt in feite het rechtstreekse geluid om het gereflecteerde geluid te corrigeren, slecht idee.

Om nog een laatste laag complexiteit toe te voegen werkt ons gehoor anders voor de lage en hoge tonen; waar het bij hoge tonen direct en gereflecteerd geluid kan onderscheiden, kan ons gehoor dit voor lage tonen niet. Dit alles staat uitgebreid toegelicht, compleet met mooie metingen, in dit vrijelijk toegankelijke artikel.

De bottom line is dat voor lage tonen de methode van de receiver geschikt is (er zijn overigens nog betere maar lastigere methoden), maar voor hoge tonen het resultaat net zo goed slechter kan uitpakken met dit soort automatische "correctie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:18

Dark Angel

Corvette LS Power

Jag schreef op donderdag 12 december 2019 @ 22:26:
[...]

Het is best een beetje ingewikkeld. Wat je ziet is de frequentie response: hoe hard het geluid is bij elke frequentie. Idd hoor je daar ongeveer een gladde lijn te zien; alle frequenties zijn dan even hard.

Zo ver het simpele deel; waar het ingewikkeld wordt is dat de microfoon niet alleen het geluid wat rechtstreeks uit de luidsprekers meet maar ook de som van alle reflecties. Wat het nog gecompliceerder maakt is dat de reflecties anders klinken dan het rechtstreekse geluid ( luister maar eens aan de zijkant of achterkant van een luidspreker). Jouw receiver kan dit onderscheid niet maken en vernaggelt in feite het rechtstreekse geluid om het gereflecteerde geluid te corrigeren, slecht idee.

Om nog een laatste laag complexiteit toe te voegen werkt ons gehoor anders voor de lage en hoge tonen; waar het bij hoge tonen direct en gereflecteerd geluid kan onderscheiden, kan ons gehoor dit voor lage tonen niet. Dit alles staat uitgebreid toegelicht, compleet met mooie metingen, in dit vrijelijk toegankelijke artikel.

De bottom line is dat voor lage tonen de methode van de receiver geschikt is (er zijn overigens nog betere maar lastigere methoden), maar voor hoge tonen het resultaat net zo goed slechter kan uitpakken met dit soort automatische "correctie".
Heel erg bedankt voor deze uitleg. Maar ik kan dus eventueel handmatige wijziging aanbrengen aan de grafiek mochten er spikes in zitten die je niet zou willen of dat er een over correctie plaats vindt.

Is dat ook de reden dat die roomcorrectie die je bij NAD en een paar andere dure merken krijgt zo goed teprezen is . Die zou slimmer moeten omgaan met fouten in de kamer.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:04
@Jag Wat is jouw mening over de validiteit van die grafiek? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het erg kunstmatig wordt weergegeven. Zo zitten tussen de 100-1000 en 1000-10.000hz maar 8 streepjes ipv de gebruikelijke 9. Het eindresultaat lijkt wel heel erg vlak, dat krijgen wij met de Minidsp en meerdere subs nog niet eens voor elkaar. Alsof er gigantische smoothing wordt toegepast, die in de eerste grafiek achterwege wordt gelaten. Voor de vorm worden er dan een paar van die minuscule piekjes toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@LA-384 die kans is wel aanwezig... "wij van wc eend..."

Op mijn genoemde avsforum staat ook een andere uitdraai. Die is iets grilliger:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/n70oIfFbAG3Nr2Y4iSbyYW6j/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bedenk ook dat die tweede grafriek een theoretisch grafiek is van hoe in theorie uit zal zien na de correctie. Eigenlijk zou je naar de correctie een nieuwe meting moeten doen om te zien wat het echte resultaat is.

Ik heb zelf idee dat 1de grafriek de 1de meting is en tweede grafriek van alle metingen bij elkaar is plus de correctie.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2019 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28
Dark Angel schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:15:
[...]

Heel erg bedankt voor deze uitleg. Maar ik kan dus eventueel handmatige wijziging aanbrengen aan de grafiek mochten er spikes in zitten die je niet zou willen of dat er een over correctie plaats vindt.

Is dat ook de reden dat die roomcorrectie die je bij NAD en een paar andere dure merken krijgt zo goed teprezen is . Die zou slimmer moeten omgaan met fouten in de kamer.
Nou je kan beter dus instellen dat ie geen correcties uitvoert op het midhoog, zeg >400hz.

Maar ik zou eens in een vrij uurtje rustig die paper doorlezen die ik je linkte. Ik kan het niet beter uitleggen dan het daarin beschreven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 19:33
Ik ben al een aantal jaren tevreden gebruiker van een Denon AVR-X2000. Ik gebruik deze i.c.m. center speaker, 2 front speakers, subwoofer en 2 (op dit moment niet aangesloten) surround speakers.

Daarnaast heb ik op de HDMI inputs aangesloten, Nvidia Shield TV, XBOX One, XS4All IPTV ontvanger, en ik gebruik een component ingang voor een oude Wii spelcomputer. De TV welke ik er op aan heb gesloten is een Panasonic Plasma TV welke 1080p ondersteunt.

Helaas maak ik al een tijd geen gebruik van de surround mogelijkheden omdat er geen goede mogelijkheid is om kabels netjes weg te werken. 2 weken geleden is de JBL subwoofer er helaas ook mee gestopt.

Nu ben ik aan het kijken of het nog de moeite loont om te (her-)investeren in reparatie van de subwoofer en het evt. wireless connecteren van de surround speakers. Echter is hier maar weinig over te vinden in het algemeen en op dit forum.

Nu heb ik begrepen dat HEOS dit allemaal zou oplossen. Is het voor mijn situatie het beste om te upgraden naar een Denon AVR met HEOS functionaliteit, i.c.m. 2x HEOS 1 voor surround geluid? Als het kan, zou ik de bestaande speakers nog wel willen kunnen gebruiken, zeker de center en front speakers. Reparatie van de subwoofer is een optie, anders evt. vervangen door wireless SUB.

Ik hoef niet per sé een soundbar, ik vind een AVR in het meubel ook netjes staan.

Damn, dit ziet er trouwens strak uit..
https://www.denon-hifi.nl/nl/heos/heos-avr

[ Voor 9% gewijzigd door Lord_Dain op 15-12-2019 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Maar dan moet je toch sowieso stroom hebben bij je surrounds? Of ga je dan met zo'n battery pack telkens lopen klungelen? En wat is de beperking om je kabels weg te werken? Je hebt met plinten heel veel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 19:33
renzo4000 schreef op zondag 15 december 2019 @ 11:58:
Maar dan moet je toch sowieso stroom hebben bij je surrounds? Of ga je dan met zo'n battery pack telkens lopen klungelen? En wat is de beperking om je kabels weg te werken? Je hebt met plinten heel veel mogelijkheden.
Spanningspunten heb ik op de plekken waar de boxen moeten komen. Ik zal eens kijken naar de plinten, of er iets mogelijk is, zal altijd goedkoper zijn dan een nieuwe AVR+wireless boxen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Lord_Dain schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:42:
[...]

Spanningspunten heb ik op de plekken waar de boxen moeten komen. Ik zal eens kijken naar de plinten, of er iets mogelijk is, zal altijd goedkoper zijn dan een nieuwe AVR+wireless boxen :)
En je hebt ook nog platte kabel die je onde de vloerbedeking/laminaat kwijt kan, bijv.:
- https://www.amazon.com/Mo...anufacturer/dp/B00004Y2VV
Niet goedkoop, maar wel makkelijk als je niet eerst WO1 na wilt spelen in je woonkamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Vraagje. Kan je ook aanpassen dat dat Denon logo niet getoond wordt? Ik zie dat soms ineens in beeld staan. Als er een apparaat uit is gezet (bijv switch
Is eruit gepakt). Maar dan staat het dus stil op mn gloednieuwe OLED. En dat wil ik toch liever niet.

Kan je dat aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22
readytoflow schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 13:53:
Vraagje. Kan je ook aanpassen dat dat Denon logo niet getoond wordt? Ik zie dat soms ineens in beeld staan. Als er een apparaat uit is gezet (bijv switch
Is eruit gepakt). Maar dan staat het dus stil op mn gloednieuwe OLED. En dat wil ik toch liever niet.

Kan je dat aanpassen?
Die optie komt me niet bekend voor in de menu's van de modellen van Denon die ik heb gehad. Maar relax, een OLED brandt echt niet in na een paar seconden statisch beeld.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Als t een paar seconden was...maar dan pakken ze de switch uit de cradle en staat ie mss wel uren zo stil in het slechtste geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 09:14
Als ik mijn Shield of AppleTV uitzet of de film is afgelopen en het spul gaat in slaapstand, gaat na een paar minuten mijn LG in standby en na 30 minuten staat de Denon ook in standby

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:28
Hallo allen,

Sinds kort een Denon X2500H. Alles via de versterker aangesloten en dan naar de televisie. Met de Harmony afstandsbediening zo ingesteld dat de versterker in standby netjes schakelt (IR-opdrachten ingeleerd bij apparaat TV).

Het werkt op zich prima. Maar als ik s'morgens TV aan wil doen (dus activiteit TV start, dan gaat TV aan, Humax aan, en de Denon moet schakelen naar HDMI CBL/SAT) dan zie ik dat de Denon keurig schakelt (rode lampje knippert), maar er is geen beeld of geluid.

Als ik vervolgens Denon aan- en dan weer uitzet, dan werkt het weer perfect voor langere tijd. Ook schakelen tussen de activiteiten is dan prima. Het lijkt wel alsof de Denon in een soort deep-standby gaat, of wel er is een handshake probleem met de televisie (want als het niet werkt, werkt het ook met geen enkel apparaat: satelliet, humax, shield, apple tv, bluray).

Ik heb CEC al uitstaan op alle apparaten (Harmony schakelt dus CEC niet nodig), alle ECO modi van de Denon uitgeschakelt...

TV is een Pioneer LX6090... Iemand dezelfde ervaring en/of een idee? Ik heb hem bij Coolblue gekocht als 2e kansje en heb nog tijd om hem terug te sturen...

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 08:17
iemand een oplossing voor het volgende probleem:

Setup:
Heos Bar, d.m.v. HDMI aangesloten op de tv en dient als vervanging van de tv-luidsprekers.
Heos 1. Via de app is deze gekoppeld aan de Heos Bar (beide in 'woonkamer').

probleem:
Als ik door middel van de tv-remote het tv-volume verander gaat het volume van de Heos Bar mee. Echter het volume van de Heos 1 veranderd helaas niet mee.
Via de master-control in de app kan ik wel beide tegelijk aanpassen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik met de remote het volume van alle speakers aanpas?

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
Ik heb een vraag/probleem waar ik niet uit kom. Hopelijk heeft iemand een goede tip.

Ik heb een Denon X1100W en die speelt al jaren naar tevredenheid.
Als ik de radio aanzet (internet radio) gaat deze gewoon spelen. Echter na een paar minuten stopt het geluid. Op de display van de radio zie ik gewoon de naam van de artiest staan, echter er komt geen geluid uit de boxen.

Ik ben aan het "rommelen" geweest met de instellingen, met name ECO. Ik kom er echter niet uit.

Het is wel zo dat deze problemen zijn gaan spelen sinds ik een nieuwe TV heb. Een LG 55C9. Geen idee of dit ermee te maken heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:16
Vandaag gezwicht voor de X1600h. Lange tijd zat ik te azen op de X2600h, maar die was niet op voorraad en de 1600 was 100 euro goedkoper. En eigenlijk is dat voor mij voldoende. Ik kom van een Sony STR-DB930 QS dus mag nu voor het eerst HDMI gebruiken :). De setup vond ik prima werken en alle functies die ik wil gebruiken (HEOS, Bluetooth, phono) werken prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Laatst online: 22:41

JME

zeg maar Jamie

Ruim 5 jaar oude AVR-X2000 wil sinds kort niet meer wisselen van internetradiostation. Laatste firmware, laatste iOS app. Als ik via de receiver zelf of via de (super brakke) Denon app een ander station kies, dan blijft ie gewoon doorspelen op het station waar ie op vast staat. Ik ben inmiddels wel een beetje klaar met Sky Radio The Christmas Station...
Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:26
Layumi schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:48:
Ik heb een vraag/probleem waar ik niet uit kom. Hopelijk heeft iemand een goede tip.

Ik heb een Denon X1100W en die speelt al jaren naar tevredenheid.
Als ik de radio aanzet (internet radio) gaat deze gewoon spelen. Echter na een paar minuten stopt het geluid. Op de display van de radio zie ik gewoon de naam van de artiest staan, echter er komt geen geluid uit de boxen.

Ik ben aan het "rommelen" geweest met de instellingen, met name ECO. Ik kom er echter niet uit.

Het is wel zo dat deze problemen zijn gaan spelen sinds ik een nieuwe TV heb. Een LG 55C9. Geen idee of dit ermee te maken heeft.
Trek de TV eens even uit (HDMI kabel er even tussenuit). Dan weet je het zeker. Kijk daarna eens of het niet te maken heeft met CEC HDMI en schakel dat anders even uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
HyperBart schreef op zondag 22 december 2019 @ 15:56:
[...]

Trek de TV eens even uit (HDMI kabel er even tussenuit). Dan weet je het zeker. Kijk daarna eens of het niet te maken heeft met CEC HDMI en schakel dat anders even uit?
Had inderdaad HDMI eruit getrokken en probleem was over. Simplink wordt automatisch ingeschakeld. Na lang zoeken deze uitgezet. Hopelijk werkt het. Bedankt voor de tip

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik denk dat ik gek word hier...

Nog steeds heb ik het probleem dat wanneer ik mijn Sony UBP-X800M2 4K speler met één HDMI kabel aan mijn Denon X2500H hang, en dan één kabel naar de tv dat het beeld er niet uit ziet. Artefacten en erg veel colour banding.
Als ik vanaf de 4K speler een kabel voor audio naar de versterker doe en een kabel naar de tv dan is het perfect.
En nu komt het... Sinds gisteren een 4K capabele HTPC aangesloten (Intel NUC).
En die doet het wél met 1 kabel...
Ook even snel de kabel van de HTPC gebruikt; zelfde issue.

Is er iemand die een idee heeft? Ik ben wel een beetje wanhopig nu.
Twee kabels kan natuurlijk, maar de ruimte is beperkt en het moet gewoon met 1 kabel werken...

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Nyarlathotep Heb je al gekeken naar een nieuwe firmware update voor je Sony UBP-X800M2 4K speler en de Denon?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Lip schreef op donderdag 26 december 2019 @ 01:25:
@Nyarlathotep Heb je al gekeken naar een nieuwe firmware update voor je Sony UBP-X800M2 4K speler en de Denon?
Jep, zijn beiden up-to-date.
Heb ook al een ingang (CD in dit geval) dichter bij de HDMI out geprobeerd op de Denon. Dit suggereert Denon zelf.
Het moet bijna wel aan die Sony liggen... Maar hoe dan?

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 16:23
Ligt het niet aan de instellingen van die Sony? Kabel voor beeld aan tv en je tv geeft rechtstreeks door wat hij kan hebben. Nu zit de Denon er tussen en gooit wellicht roet in het eten. Heeft de Sony geen instellingen voor resolutie/hz/kleur enz enz?

Edit: stomme vraag, na wat nazoeken in dit topic zie ik dat je al eerder het hebt geprobeerd. Je kan hem eventueel via arc gebruiken, dan heb je technisch gezien geen kabel extra nodig. Maar ideaal is anders. Je woont ook niet echt om de hoek anders had je hem wel eens mogen proberen of het met een 3500h wel goed gaat om het een en ander uit te sluiten

[ Voor 41% gewijzigd door GoldenBatt op 26-12-2019 03:01 ]

Specs!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Nyarlathotep schreef op donderdag 26 december 2019 @ 01:30:
[...]

Jep, zijn beiden up-to-date.
Heb ook al een ingang (CD in dit geval) dichter bij de HDMI out geprobeerd op de Denon. Dit suggereert Denon zelf.
Het moet bijna wel aan die Sony liggen... Maar hoe dan?
http://manuals.denon.com/AVRX2500H/EU/EN/DRDZSYzvebvotm.php

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Zelfs dit trucje laat zien dat de HDMI poorten op 'Enhanced' staan.
Ik heb ook dat andere menu gebruikt om de HDMI kabels te testen. En die kwamen alle tests succesvol door (in tegenstelling tot wat oudere kabels die ik had liggen).

Het enige dat mij nog rest is om wéér andere kabels te gaan proberen. Die ik nu uiteraard niet heb.
Maar ja... Mijn HTPC doet het dus wél, en met diezelfde kabel toont de 4K speler die slechte beelden.

Ik ken ook niemand met een andere 4K speler, maar ik zal nog eens rondvragen.

Ik blijf zoeken. En neem uiteraard alle tips hier mee :)

• mtv1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:36
Nyarlathotep schreef op donderdag 26 december 2019 @ 11:20:
[...]

Het enige dat mij nog rest is om wéér andere kabels te gaan proberen. Die ik nu uiteraard niet heb.
Maar ja... Mijn HTPC doet het dus wél, en met diezelfde kabel toont de 4K speler die slechte beelden.

Ik ken ook niemand met een andere 4K speler, maar ik zal nog eens rondvragen.

Ik blijf zoeken. En neem uiteraard alle tips hier mee :)
Kijk hier eens, heeft wel een ander onderwerp maar komen wat instellingen voorbij op je sony. Iemand heeft m ook aan Denon hangen.

https://community.sony.nl...-van-de-duur/td-p/2408957

En deze ook.

http://www.hifi-forum.de/viewthread-166-10781.html

[ Voor 4% gewijzigd door mtv1 op 26-12-2019 12:05 ]

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

mtv1 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 11:56:
[...]

Kijk hier eens, heeft wel een ander onderwerp maar komen wat instellingen voorbij op je sony. Iemand heeft m ook aan Denon hangen.

https://community.sony.nl...-van-de-duur/td-p/2408957

En deze ook.

http://www.hifi-forum.de/viewthread-166-10781.html
Ik heb even een topic aangemaakt op die Sony site, wie weet :)

En morgen haal ik gewoon een extra kabel bij de Action. Die hangt nu ook aan de HTPC en geeft dus wél probleemloos 4K + HDR door...

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 16:38
Vraagje, ik heb de laatste tijd dat Internet Radio op mijn X-3500h willekeurig stopt met spelen. Uit het niets stopt de muziek dan met afspelen. Enig idee wat dit kan zijn of zijn er die dit ook hebben? Heb aan de configuratie niets aangepast en dit heeft wel gewoon gewerkt

Probleem lijkt meer gelegen te hebben aan de zender dan aan de receiver. Had voor de kerst een kerstkanaal geactiveerd. Nu de kerst weer voorbij is staat deze weer ingesteld op Radio 538 (Internet Radio) welke wel gewoon blijft spelen. Niets aan de hand dus 8)

[ Voor 33% gewijzigd door bluecupra op 27-12-2019 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 18:47
Ik kan voor ongeveer hetzelfde geld als een X4500h splinternieuw een X6300h kopen.
De X6300h heeft 11 seperate eindversterkers en voor stereo 2 kanalen 2x 140 watt rms vermogen.
De X4500h heeft 9 eindversterkers en stereo 2x 125watt rms vermogen.
Ik heb momenteel een 5.0 opstelling (front: Infinity Kappa 7, center: Infinity Alpha, Surround: Infinity Alpha 20) en ik wil dit voor Dolby Atmos dit upgraden naar 5.0.2 (2x Infinity Alpha 5 - heb ik liggen)
Meer gaat het niet worden, dus opzich heb ik aan 9 eindversterkers meer dan genoeg.
Erg belangrijk vind ik naast goed geluid bij films ook goede muziekweergave.
Is de "verouderde" X6300h te prefereren boven de X4500h, of is de nieuwere techniek van de X4500h beter.
Momenteel heb ik als AV-reciever een Yamaha RX-V1400RDS, die overigens na 15 jaar trouwe dienst nog steeds prima werkt.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:04
Vulcan750 schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:44:
Is de "verouderde" X6300h te prefereren boven de X4500h, of is de nieuwere techniek van de X4500h beter.
Je hoeft niet te verwachten dat er jaarlijks magische ontwikkelingen gedaan worden om de aansturing van speakers te verbeteren. Hoofdzakelijk de speakers bepalen dan ook de weergave van het geheel.

Belangrijker is om te kijken naar het verschil in aansluitingen (aantal en versies) en het verschil in compatibiliteit (o.a. audio codecs, wellicht hdr). De kans is dan groot dat elke receiver die aan jouw eisen voldoet, nagenoeg gelijk zal klinken. Of je dan de keuze moet beperken tot de x4500h en de x6300h is dan de vraag. Mogelijk dat een lagere versie ook prima voldoet, scheelt je toch weer €€'s

Plattetv.nl heeft zo te zien diverse locaties in Nederland, mogelijk dat er een in de buurt zit en je zelf kunt luisteren of er/wat het verschil is.

Die x6300h zal gewoon uit de handel moeten aangezien deze al lang en breed is opgevolgd door de 6400 en 6500 en binnenkort waarschijnlijk de 6600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 18:47
Bij Platte tv had ik dit inderdaad gezien, ook een afgeprijsde X4400. Maar ik vraag me af welke van deze twee de meest audiofiele versterker is. De nieuwe surroundmodes vind ik best belangrijk, maar hoe de versterker presteert in stereo qua muziekweergave vind ik nog belangrijker.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 20:12
Vulcan750 schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:03:
Bij Platte tv had ik dit inderdaad gezien, ook een afgeprijsde X4400. Maar ik vraag me af welke van deze twee de meest audiofiele versterker is. De nieuwe surroundmodes vind ik best belangrijk, maar hoe de versterker presteert in stereo qua muziekweergave vind ik nog belangrijker.
Dat is een lastige vraag, omdat velen zullen aangeven dat er objectief 0 bewijs is dat een bepaalde versterker / receiver meetbaar beter is dan een ander model, tenzij één van beide stuk is of er gebruik wordt gemaakt van verschillende processing. Maar je hebt ook een groep mensen die stellig beweert dat er wel verschil is (vaak ook medewerkers in hifi zaken) waarbij doorgaans toevallig een duurder / hoger geplaatst model beter klinkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Wekko306 op 30-12-2019 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dafsnafbaf
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20-09 11:40
De kerst is weer voorbij, dus er is wat ge-hobbied:

Hoewel er wel wat documentatie is voor het remote aansturen van Denon/Marantz receivers, lijkt deze incompleet. M.b.v. wireshark heb ik wat meer details uitgezocht.

Op https://github.com/ThijsWithaar/DenonControl staat informatie en C++ code over de 3 protocollen die ik ben tegengekomen:
  • Serieel protocol (telnet)
  • Upnp / DLNA
  • Denon's protocol voor de mobile apps
Ik kan nu de receiver ook met een kleine systeem-tray app vanuit de laptop aansturen. Wie weet is het ook voor iemand anders interressant.

Alvast een fijne jaarwisseling allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
Weet iemand welke instelling ik moet aanpassen bij het onderstaande probleem.
Bij het switchen van tv zenders begint het geluid eerst zacht en wordt daarna automatisch luider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Laatst online: 23:35
@harryvos En waar switch je de tv kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
Met mijn externe ontvanger de zgemma H2H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Nyarlathotep Nog voorruitgang geboekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wekko306 schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:17:
[...]

Dat is een lastige vraag, omdat velen zullen aangeven dat er objectief 0 bewijs is dat een bepaalde versterker / receiver meetbaar beter is dan een ander model, tenzij één van beide stuk is of er gebruik wordt gemaakt van verschillende processing. Maar je hebt ook een groep mensen die stellig beweert dat er wel verschil is (vaak ook medewerkers in hifi zaken) waarbij doorgaans toevallig een duurder / hoger geplaatst model beter klinkt.
Ben ook zo'n iemand die veel meer gelooft in speakers dan in versterkers. Ik verslijt versterkers bij de vleet, maar dat is met name door de codecs/andere goodies dan het geloof in "beter" geluid. Ben geen audiofiel wat dat betreft, ik hoor met mijn oude B&W's geen verschil tussen mijn oude Pioneer VSX-10** of m'n huidige twee X2500H. Voor mij dus nooit een serieuze high-end versterker, altijd de middenmoot.

Gebruik m'n X2500H's in res. ruimtes van 40 en 10 m2 dus de moeite niet om een versterker te kiezen met 7x 150W en daarbij behorende speakers (of meer/beter),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Niet echt. Ik gebruik nu gewoon weer twee HDMI kabels. Ik snap er ook niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hebben meer mensen last van onderstaand probleem? En weet iemand een eventuele oplossing?

Wij spelen vaak Spotify af via Spotify Connect op onze Denon AVR-X2000, die aangesloten zit op ons WiFi netwerk. De laatste tijd (zonder wijzigingen in set-up) is het ineens vaak 't geval dat de Denon niet meer zichtbaar is als afspeeloptie bij een van ons in de telefoon. Dit wisselt om de paar dagen, dan is 't op mijn telefoon (iPhone 8), dan op de telefoon van m'n vriendin (OnePlus 7).

Bijv. in week 1 ben ik aan de beurt om af te spelen lijkt 't wel en is de Denon bij mij wel zichtbaar en bij mijn vriendin niet, en na een week is de Denon bij mij niet meer zichtbaar als optie om af te spelen en bij m'n vriendin verschijnt ie ineens als optie. En heel af en toe staat hij bij ons beiden als afspeeloptie er bij.

Wat hebben we al geprobeerd:
- Telefoons opnieuw opstarten hebben we gedaan, helpt niet
- Denon firmware update - niet nodig, meest recente
- Denon opnieuw met wifi netwerk verbonden, hielp niet
- Telefoons opnieuw met wifi netwerk verbonden, hielp niet

Iemand die 't probleem herkent en een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer de Denon eens een vast IP te geven en als het kan op een UTP kabel te hangen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 22-09 15:13
Koehandelaar schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:28:
Hebben meer mensen last van onderstaand probleem? En weet iemand een eventuele oplossing?

Wij spelen vaak Spotify af via Spotify Connect op onze Denon AVR-X2000, die aangesloten zit op ons WiFi netwerk. De laatste tijd (zonder wijzigingen in set-up) is het ineens vaak 't geval dat de Denon niet meer zichtbaar is als afspeeloptie bij een van ons in de telefoon. Dit wisselt om de paar dagen, dan is 't op mijn telefoon (iPhone 8), dan op de telefoon van m'n vriendin (OnePlus 7).

Bijv. in week 1 ben ik aan de beurt om af te spelen lijkt 't wel en is de Denon bij mij wel zichtbaar en bij mijn vriendin niet, en na een week is de Denon bij mij niet meer zichtbaar als optie om af te spelen en bij m'n vriendin verschijnt ie ineens als optie. En heel af en toe staat hij bij ons beiden als afspeeloptie er bij.

Wat hebben we al geprobeerd:
- Telefoons opnieuw opstarten hebben we gedaan, helpt niet
- Denon firmware update - niet nodig, meest recente
- Denon opnieuw met wifi netwerk verbonden, hielp niet
- Telefoons opnieuw met wifi netwerk verbonden, hielp niet

Iemand die 't probleem herkent en een oplossing weet?
Denon staat erom bekend dat het netwerk gedeelte in die (relatief) wat oudere receivers nogal brak is. Mijn X3100W heeft er ook last van en daarom heb ik hem nu bekabeld aangesloten. Dan nog zal ie soms uitvallen trouwens. Een netwerk reset lost dat op (google daar even op, is twee knopjes op de voorkant ingedrukt houden maar verschilt per model).

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Sluuz schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:04:
[...]

Denon staat erom bekend dat het netwerk gedeelte in die (relatief) wat oudere receivers nogal brak is. Mijn X3100W heeft er ook last van en daarom heb ik hem nu bekabeld aangesloten. Dan nog zal ie soms uitvallen trouwens. Een netwerk reset lost dat op (google daar even op, is twee knopjes op de voorkant ingedrukt houden maar verschilt per model).
Dat ga ik beiden even proberen vanavond. Hopelijk helpt dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:09
Sluuz schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:04:
[...]

Dat is volgens mij niet alleen een netwerk reset maar een complete reset naar fabrieksinstellingen ?
Scheelt nogal als je alles opnieuw kunt instellen. (cross-overs en dergelijke)

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Freubel schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:17:
[...]

Dat is volgens mij niet alleen een netwerk reset maar een complete reset naar fabrieksinstellingen ?
Scheelt nogal als je alles opnieuw kunt instellen. (cross-overs en dergelijke)
Nee: https://denon-uk.custhelp...enon-audio-video-receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:09
Duidelijk, bij mijn Denon 3400 is het tuning + & - en dan power on, dan wordt het apparaat naar fabrieksinstellingen terug gebracht. :)

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Mijn internetradio op de AVR-X2000 wil sinds een poosje niet meer van kanaal wisselen. Volgens de audiospeciaalzaak moet ik UPnP op mijn Experiabox op “aan” zetten. En zowel de Denon als de Experiabox naar Google DNS laten verwijzen. In dit topic lees ik telkens dat UPnP juist op “uit” moet. Hoe zit dat nu? En hoe zit dat met die DNS server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
Nyarlathotep schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:22:
[...]

Ik heb even een topic aangemaakt op die Sony site, wie weet :)

En morgen haal ik gewoon een extra kabel bij de Action. Die hangt nu ook aan de HTPC en geeft dus wél probleemloos 4K + HDR door...
Ik heb niet alles doorgelezen, maar in mijn ervaring duiden de problemen die je ervaart meestal op een "slechte" HDMI kabel (die de bitrate niet aankan). Hou er ook rekening mee dat de ene 4K niet de andere 4K is, zelfs met HDR. Zo heeft 4K @ 30fps, 4:2:0 en HDR 9Gbps bandbreedte nodig, terwijl 4K @ 60 fps, 4:4:4 en HDR 24Gbps nodig heeft. Dat is bijna 3 keer zoveel!

Als je dit nog niet gedaan hebt zou ik eens beginnen met de Sony vast op 4K, 30fps en 4:2:0 te zetten (al dan niet met HDR, dat maakt niet veel uit). Dan stelselmatig alles verhogen tot de problemen beginnen.

En kabels van de Action, tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03:29
Vraagje,

Is het mogelijk om banaan stekkers te gebruiken op de Denon X1600H?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
DM89 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 19:16:
Vraagje,

Is het mogelijk om banaan stekkers te gebruiken op de Denon X1600H?
Die info vind je met de eerste hit op google? Of wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri.b
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-07 13:48
Wat een drama apparaat is die 2500h van mij. Om de paar maanden valt het geluid op de paar seconden uit en dan moet ik alle netwerk instellingen resetten en dan houd het op. Vandaag kwam er helemaal geen geluid uit de speakers als ik m op “ziggo” zet. Terwijl de andere kanalen wel geluid produceren. Vervolgens het hele apparaat gereset. En van de Bij de Heos speakers valt constant een speaker uit terwijl een andere speaker het wel altijd doet. Heeft iemand ook deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
Henri.b schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 20:30:
Wat een drama apparaat is die 2500h van mij. Om de paar maanden valt het geluid op de paar seconden uit en dan moet ik alle netwerk instellingen resetten en dan houd het op. Vandaag kwam er helemaal geen geluid uit de speakers als ik m op “ziggo” zet. Terwijl de andere kanalen wel geluid produceren. Vervolgens het hele apparaat gereset. En van de Bij de Heos speakers valt constant een speaker uit terwijl een andere speaker het wel altijd doet. Heeft iemand ook deze problemen?
Probeer je problemen eens wat duidelijker te omschrijven want zo is het nogal warrig:

- Het geluid valt "op de paar seconden uit", wat bedoel je daarmee? Is dat op alle bronnen het geval?
- Helemaal geen geluid wanneer je hem op "ziggo" zet. Wat is "ziggo"? Je TV-decoder? Je internetradio? Je analoge radio? Dat komt namelijk allemaal via de kabel binnen.
- de andere kanalen produceren wel geluid: ik veronderstel dat je de andere bronnen bedoelt?
- Bij Heos valt een speaker uit. Heb je het dan over een aparte Heos luidspreker (1, 3, 5 of 7)? Of een luidspreker die op je 2500h is aangesloten?

Kortom graag wat meer en duidelijkere uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik zou dr idd gewoon een eigen topic voor maken @Henri.b Met meer informatie, want hoe jij "ziggo" binnenkrijgt en of daar een devoder of iets tussen zit is mij een raadsel
En qua heos: dat neigt sterk naar een bokkende wifi. Die apparaten ziin best dom, die willen elkaar gewoon fatsoenlijk kunnen vinden, en bijvoorbeeld een frankenstein setup helpt dan niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Mijn huidige Sony versterker heeft de laatste tijd wat netwerkproblemen, en daarom ben ik op zoek naar een nieuwe. De Denon X2600H heeft nu mijn interesse, ik heb alleen nog één vraag die ik niet goed uitgevonden krijg: Mijn Sony had een ingebouwde Chromecast audio, dit lijkt niet op de Denon te zitten. Ik en mijn vriendin maakten veel gebruik van de Google Assistent om muziek af te spelen op de versterker.

Nu zie ik dat Denon ondersteuning heeft voor Assistant, maar niet voor de Chromecast en niet voor Nederlands. Uiteindelijk wil ik weer in dezelfde situatie terecht komen als wat ik had: ik vraag Google om mijn muziek af te spelen, de versterker springt aan, tv blijft uit (met ARC en cec ingeschakeld) en Spotify streamt naar de versterker. Protocol maakt mij niet veel uit, daar doe ik niets mee. Is dit mogelijk met de Denon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 16:07

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Interessante trainingsvideo over nieuwe Denon producten. Voor mijzelf interessant: Nieuwe AV receivers van Denon met hdmi 2.1 komen in september 2020 uit waarschijnlijk.

YouTube: Denon 2019-2020 Range & Technology Update [01 November 2019]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Ik kan opeens geen internet radiostations meer zoeken, ik moet van de X2000 naar radiodenon.com. Eenmaal daar aangekomen moet ik een betaald account aanmaken. Watskeburt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folke
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 21:58
JME schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:26:
Ik kan opeens geen internet radiostations meer zoeken, ik moet van de X2000 naar radiodenon.com. Eenmaal daar aangekomen moet ik een betaald account aanmaken. Watskeburt?
Hier hetzelfde probleem, lijkt op het stoppen van een samenwerking te zijn:
https://www.avforums.com/...ntz-denon-3-case.2269858/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Het gekke is dat ik heel die vtuner nooit nodig heb gehad, ik deed alles rechtstreeks op de receiver. Kan een Denon die service zomaar stoppen en een eindgebruiker verplichten naar een derde partij te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folke
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 21:58
JME schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:14:
Het gekke is dat ik heel die vtuner nooit nodig heb gehad, ik deed alles rechtstreeks op de receiver. Kan een Denon die service zomaar stoppen en een eindgebruiker verplichten naar een derde partij te gaan?
Ik heb ook nooit iets bewust gebruikt. Ik denk dat het twijfelachtig is, maar heb jij de kleine lettertjes gelezen? :?

Van de handleiding op de site van Denon:
Er zijn veel internetradiozenders in de wereld en dit toestel kan afstemmen op al deze zenders. Maar het kan moeilijk worden de gewenste zender te vinden omdat er gewoon te veel zenders zijn. Als dat het geval is, kunt u vTuner gebruiken, een zoekwebsite voor internetradiozenders, speciaal ontworpen voor dit toestel. U kunt uw PC gebruiken om internetradiozenders te zoeken en ze toe te voegen als uw favorieten. Dit toestel kan radiozenders weergeven die zijn toegevoegd aan vTuner.
Dus vTuner alleen nodig als je presets wil maken. Ik ga ze zo maar eens bellen

[ Voor 45% gewijzigd door Folke op 21-01-2020 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Radiodenon is sowieso veel makkelijker voor het maken van presets. Zit keurig een search op, toevoegen aan je favorieten en hij zou in je denon moeten komen. Ik kan al mijn presets nog gewoon benaderen vziw, maar zal straks ff testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Ik kan ook nog bij mijn Favorieten, maar nieuwe stations zoeken lijkt er niet meer in te zitten zonder abo af te sluiten. Suf hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Volgens mijn hifizaak is dit een keuze van een partner van Denon geweest. Die hebben van de ene op de andere dag hun samenwerking opgezegd en een betaalsysteem voor eindgebruikers geïntroduceerd. Lekker dan. Denon is ook not amused en onderzoekt welke opties ze hebben. Verder niets bekend.
Weet je, het gaat me niet eens om die lullige 3 dollar per jaar, het gaat me om het principe. Zoiets doe je gewoon niet. Vind ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Tsja, als ik Vtuner was en een klant als Denon/Marantz stapt ineens over naar Tunein, dan zou ik ook gewoon een contract uitdienen en vervolgens zeggen "zak er in". Denon krijgt het op zijn kloten en terecht, want die is de veroorzaker. Kunnen we met z'n allen gaan ranten op de mensen achter vtuner maar dat heeft geen zin lijkt me. DIt is puur zakelijk tussen hun en Denon / Marantz.

Edit: samen here trouwens, kon alleen nog maar bij de favorieten. En mijn DNP wijst vrolijk naar radiodenon.com voor meer info. 3 dollar betaald en alles werkt weer, vrijwel direct.

[ Voor 19% gewijzigd door The Eagle op 21-01-2020 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Aha, is dat het verhaal! Dat vertelden ze er niet bij!
Nog een kans dat Denon met een firmware update ook de oude klanten overzet naar Tunein? Aangenomen dat dat iets vergelijkbaars is?

[ Voor 4% gewijzigd door JME op 21-01-2020 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brian_ehv
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-01-2021
The Eagle schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:07:
Tsja, als ik Vtuner was en een klant als Denon/Marantz stapt ineens over naar Tunein, dan zou ik ook gewoon een contract uitdienen en vervolgens zeggen "zak er in". Denon krijgt het op zijn kloten en terecht, want die is de veroorzaker. Kunnen we met z'n allen gaan ranten op de mensen achter vtuner maar dat heeft geen zin lijkt me. DIt is puur zakelijk tussen hun en Denon / Marantz.

Edit: samen here trouwens, kon alleen nog maar bij de favorieten. En mijn DNP wijst vrolijk naar radiodenon.com voor meer info. 3 dollar betaald en alles werkt weer, vrijwel direct.
Onzin. Vtuner onlangs ook stop gezet bij Yamaha althans de gratis variant. vTuner was tot voorheen een non profit organisatie die alleen gelden kreeg uit reclame. Denon/Marantz geldt puur als platform provider dus voor vTuner. Dat hier nu 3 dollar voor betaald moet worden heeft dus alleen maar met de keuze van vTuner te maken. Als Spotify vanaf heden zou stoppen met integratie in receivers zou dat ook gewoon een keuze zijn van Spotify niet van een fabrikant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

JME schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:42:
Aha, is dat het verhaal! Dat vertelden ze er niet bij!
Nog een kans dat Denon met een firmware update ook de oude klanten overzet naar Tunein? Aangenomen dat dat iets vergelijkbaars is?
Nope, gaan ze niet doen. Zit technisch ook wat anders in elkaar qua streams. Vtuner deed gewoon standaard streams als pls en asx, tunein is veel meer cloud native en app integrated. Compleet ander platform, veel te duur om voor een pud platform om te bouwen of extra te ontwikkelen.
Bovendien, tunein wil je eigenlijk helemaal niet, die knallen er reclame doorheen op een youtube achtige manier, dwz tunein bepaalt wat en wanneer je reclame hoort. Vtuner was gewoon een doorgeefluik van zenders, een telefoonboek met geheugen if you will.

En daarom snap ik ook helemaal dat vtuner nu geld vraagt. Hun platform moet ergens van in de lucht gehouden worden. Vind het ergens vtuner wel sieren dat ze dit zo doen. 3 dollar per jaar is peanuts. Tunein vraagt 10 dollar per MAAND voor een premium subscription.

Dat denon overgestapt is zal ongetwijfeld lucratief voor beiden zijn geweest, want wat ze hadden was gewoon simpel en werkte. Maar spotify stak anders in elkaar en iedereen wilde dat, dus men heeft vermoed ik ook gezocht naar een radio streaming plaform dat daar bij aansloot. Enter tunein.

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 21-01-2020 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 22:30
Ik ben van plan om een multi-room set in de loop van het jaar bij elkaar te gaan kopen, en ik zat te denken om te beginnen met een Denon Home speaker die er binnenkort aankomt. Nu heb ik op dit moment een airport express blokje met daar aan geluidssetje. Weet iemand of ik dan ook tegelijkertijd dezelfde muziek kan afspelen, zowel op de airport express als op de Denon speaker? Ik weet dat Denon airplay ondersteund, maar heb ik dan dezelfde voordelen als HEOS (multiroom etc.?)

Verder was ik benieuwd of de gehele HEOS setup (inclusief die app) ook zonder internet-verbinding werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
3V3RT schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:46:
Ik ben van plan om een multi-room set in de loop van het jaar bij elkaar te gaan kopen, en ik zat te denken om te beginnen met een Denon Home speaker die er binnenkort aankomt. Nu heb ik op dit moment een airport express blokje met daar aan geluidssetje. Weet iemand of ik dan ook tegelijkertijd dezelfde muziek kan afspelen, zowel op de airport express als op de Denon speaker? Ik weet dat Denon airplay ondersteund, maar heb ik dan dezelfde voordelen als HEOS (multiroom etc.?)

Verder was ik benieuwd of de gehele HEOS setup (inclusief die app) ook zonder internet-verbinding werkt?
HEOS en Airplay (2) zijn twee verschillende protocollen die niet mixen.

HEOS gebruiken: Airport Express kan niet worden benaderd/gebruikt
Airplay 2 gebruiken: Alleen Denon Home speaker speelt, Airport Express ondersteunt geen Airplay 2
Airplay 1 gebruiken: ondersteunt geen meerdere speakers

Gaat dus niet werken.

Pagina: 1 ... 71 ... 100 Laatste