Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66797

Als het passieve sub is niet. En ik verwacht dat jouw sub passief is. Ik zou het er niet op gokken. Hou er rekening mee dat sub geen directe must is mits je fatsoenlijke speakers hebt. Ik heb een 5.0 setup en wil deze met de tijd wel uitbreiden naar 5.1.2 maar goed eerst budget sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-06 12:07
Ik heb een 2xtulp <--> 2xtulp kabeltje door midden gesneden en zo de ene kant in de sub en de andere kant in de receiver gestopt maar dat trucje werkt dus niet :+
Weet iemand of het zou werken indien ik de gewone speakerkabel aansluit op een tulp stekkertje (zie https://www.allekabels.nl...faansluiting-adapter.html) ?
Dus de oorspronkelijke speakerkabel in de sub, uiteinde schroeven in een stekker en aansluiten.

edit: ik lees net dat de sub passief is, dan houdt het op denk ik.

Ik doe het gelijk maar goed en neem een nieuw setje waar ik max 500 euro voor wil uitgeven en dan zou optie 1 een Harman Kardon HKTS 16BQ set kunnen zijn of ietsje meer uitgeven en de Onkyo SKS-HT978THX nemen. (andere tips zeer welkom)

Ik weet alleen niet precies waar ik op moet letten en of het goed samenwerkt met de X2400.

[ Voor 43% gewijzigd door cliors op 20-11-2017 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:38
Anoniem: 66797 schreef op zondag 19 november 2017 @ 18:29:
Als het passieve sub is niet. En ik verwacht dat jouw sub passief is. Ik zou het er niet op gokken. Hou er rekening mee dat sub geen directe must is mits je fatsoenlijke speakers hebt. Ik heb een 5.0 setup en wil deze met de tijd wel uitbreiden naar 5.1.2 maar goed eerst budget sparen
Is een "gevaarlijke" opmerking dat er geen sub nodig is.
Ik kwam er toch echt niet onderuit toen ik naar een X6300H overstapte.

Mijn oude 3808 had ik nergens moeite mee als ik films ofzo keek via mijn 5.0 opstelling.
Maar toen ik voor Atmos een upgrade naar de X6300H deed ging het dus fout.

Ik heb het vermoeden dat de oude 3808 alles filterde voordat het naar mijn mains gestuurd werd.
Maar ik heb dus het gevoel dat de X6300H het LFE kanaal ongefilterd over mijn mains heen gooide in de 5.0 opstelling. Dit resulteerde dus dat mijn front's over hun nek gingen met films waar een stevige LFE in zat, en dan bedoel ik ook goed over hun nek.

Om te zorgen dat de front's hier niet aan onderdoor gingen toch een Sub er bij gezet, en het probleem was verholpen. Is dus echt iets om heel goed in de gaten te houden.

En ik heb dit eigenlijk alleen maar geconstateerd met Atmos of DTS-X tracks.
Vermoed dus dat het ergens in de nieuwe formats niet goed ging zonder sub.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thallyos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-06 10:29
Heeft iemand hier nog problemen gehad met de netwerkfuncties van de x2400h? Tijdens de initiële setup werkt dat wel, maar nadien kan ik via de apps niets vinden. Receiver is gewoon met netwerkkabel verbonden, dus zou in theorie stabiele verbinding moeten hebben.

Ook springt de boel hier constant uit. Als ik de achterste speakers (8Ohm) uittrek lijkt het wel te werken, maar met die speakers erbij springt hij in protect. Mijn 4Ohms vloerstaanders (zonder sub) moeten in elk geval veel zwaarder werken dan ooit met de vorige amp. Ik begin hier ook al te denken dat een sub nodig zal zijn om die speakers wat te ontlasten.

Momenteel twijfel ik nog om de amp gewoon terug te sturen. Trage switchen van input, een tv die via CEC altijd kanaal doet switchen (kan wel via harmony aangepast worden lees ik hier) en netwerkfeatures die meer niet dan wel werken (de HEOS app die mij vraagt een speaker te installeren en mij niet gewoon laat inloggen/App die receiver niet vindt) doen mij het toch wat een miskoop vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwe update beschikbaar voor in mijn geval AVR-X3400H het gaat om update voor DTS: X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09:52
Thallyos schreef op maandag 20 november 2017 @ 08:40:
Heeft iemand hier nog problemen gehad met de netwerkfuncties van de x2400h? Tijdens de initiële setup werkt dat wel, maar nadien kan ik via de apps niets vinden. Receiver is gewoon met netwerkkabel verbonden, dus zou in theorie stabiele verbinding moeten hebben.
In mijn ervaring werkt dat toch goed. Welke apps gebruik je? Kan je bijvoorbeeld internetradio spelen via de interface van de receiver?
Ook springt de boel hier constant uit. Als ik de achterste speakers (8Ohm) uittrek lijkt het wel te werken, maar met die speakers erbij springt hij in protect. Mijn 4Ohms vloerstaanders (zonder sub) moeten in elk geval veel zwaarder werken dan ooit met de vorige amp. Ik begin hier ook al te denken dat een sub nodig zal zijn om die speakers wat te ontlasten.
Officieel mag je geen 4Ohm speakers op deze receiver aansluiten, in de praktijk zou het geen probleem mogen zijn (tenzij je misschien heel luid gaat spelen). Over welke speakers hebben we het? Je kabels zijn toch aan beide kanten proper aangesloten (geen bloot koper)?
Momenteel twijfel ik nog om de amp gewoon terug te sturen. Trage switchen van input, een tv die via CEC altijd kanaal doet switchen (kan wel via harmony aangepast worden lees ik hier) en netwerkfeatures die meer niet dan wel werken (de HEOS app die mij vraagt een speaker te installeren en mij niet gewoon laat inloggen/App die receiver niet vindt) doen mij het toch wat een miskoop vinden.
Traag input switchen klopt, bij andere merken is dit niet veel beter. CEC best op alle toestellen uitzetten, zeker als je met een Harmony werkt.
Wat die netwerkfuncties betreft: je receiver zit toch zeker op hetzelfde netwerk als je tablet/smartphone? Er zit toch nergens nog een router tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alibambam
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Zo, ik heb net de X1400H gekocht. Eerste receiver, en meteen de eerste stap naar een grondig home theatre systeem! Kan niet wachten om er mee aan de slag te gaan!

Tip: hij staat in korting op bol.com, heb er €399 voor betaald.

https://www.bol.com/nl/p/...eceiver/9200000079157014/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thallyos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-06 10:29
mathias82 schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:08:
[...]

In mijn ervaring werkt dat toch goed. Welke apps gebruik je? Kan je bijvoorbeeld internetradio spelen via de interface van de receiver?
Dat ging allemaal niet. Vanmiddag nog eens de hele setup doorlopen en de receiver op de Wifi aangesloten ipv met de kabel. Wonder boven wonder gaat alles dan plots wel. Ook de apps die problemen gaven werken nu probleemloos. Zit nochtans aangesloten op een werkende switch waar de rest van het huis ook op zit, met een kabel waarvan ik weet dat die perfect in orde is (ook met de kabel waarmee mijn NAS aan het netwerk hing geprobeerd).

Waarom de hele setup gedaan? Nadat de initiële setup gedaan was met ethernet wou ik via het setupmenu wifi instellen. Dat kon echter niet voor de ethernetkabel uitgetrokken was. En zelfs al was die al uitgetrokken bleef hij de melding geven dat ik die moet uittrekken. Ook nadat het toestel opnieuw opgestart was.
Officieel mag je geen 4Ohm speakers op deze receiver aansluiten, in de praktijk zou het geen probleem mogen zijn (tenzij je misschien heel luid gaat spelen). Over welke speakers hebben we het? Je kabels zijn toch aan beide kanten proper aangesloten (geen bloot koper)?
Daar ben je dan weer mis: deze is één van de weinige waar je nog 'officieel' tot 4Ohm kunt gaan. Probleem lijkt voorlopig van de baan te zijn met enkele tijdelijke kabels over de vloer naar de rear speakers ipv de kabels die in de muren zitten. Nochtans werken de rears al vier jaar zonder problemen met die kabel in de muur.
Traag input switchen klopt, bij andere merken is dit niet veel beter. CEC best op alle toestellen uitzetten, zeker als je met een Harmony werkt.
Wat die netwerkfuncties betreft: je receiver zit toch zeker op hetzelfde netwerk als je tablet/smartphone? Er zit toch nergens nog een router tussen?
Traag switchen had ik met mijn oude receiver niet, maar die was ook niet zo modern als de huidige natuurlijk.

Momenteel in dubio dus: alles werkt naar behoren (minus de netwerkpoort dan), ook op pijnlijk hoge volumes. Maar het hobbelige parcours om daar te raken boezemt me geen vertrouwen in. Nog tot half december tijd om hem in te wisselen. Even afwachten dus. (Had ik het geld bestelde ik meteen de Sony STR DN1080 ernaast om te vergelijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Kan iemand mij vertellen of je de speaker kabels op HF of LF (BOWERS & WILKINS 685 S2 op AVR-X2400H) moet zetten? (zit een bruggetje tussen)

[ Voor 10% gewijzigd door cliors op 20-11-2017 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Brug op de speakers gewoon laten zitten.

En een fatsoenlijke sub kopen. En: RTFM. Die manual is dik, lees hem en gebruik hem. Dan pas vragen. Dat ding is een computer an sich met een goede handleiding, dus gebruik die :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
The Eagle schreef op maandag 20 november 2017 @ 20:45:
Brug op de speakers gewoon laten zitten.

En een fatsoenlijke sub kopen. En: RTFM. Die manual is dik, lees hem en gebruik hem. Dan pas vragen. Dat ding is een computer an sich met een goede handleiding, dus gebruik die :)
d:)b

Ik weet niet of het een goed idee is om een extra sub aan te schaffen in m'n hobbykamer van 14m2.
Ik geloof dat ik zojuist tijdens het testen het enkel glas van de buren eruit heb geknald. :o

Alhoewel ik hem juist wel een beetje mis wanneer ik het volume knopje zachter heb staan. Veel testen de komende tijd.

[ Voor 9% gewijzigd door cliors op 20-11-2017 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-06 22:33
Vanmorgen update naar firmware 6340-6946-8461-0534 ontvangen, hoe weet ik wat hierin anders is? De nieuwste op de website van Denon is van 3.10.2017 en heeft versienummer 6340-6946-8451-1524

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kreeg een pop-up met de melding dat het een DTS:X update was maar meer info heb ik ook niet. Hij staat inderdaad nog niet op die website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

TheNephilim schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:26:
[...]

Nou ik heb een pricewatch: Denon AVR-X3300W met Audyssey MultEQ XT32, maar ik heb de MultEQ gewoon uitgeschakeld, omdat ik totaal geen bas meer overhoudt. Ik moet eigenlijk nog eens tijd steken in hoe ik zelf de 'Graphic EQ' kan instellen, maar volgens mij heb je dan allerlei bijzondere meetapparatuur nodig.
Dat had ik ook, totdat ik “subwoofer level” inschakelde (een optie op de receiver onder audio, gewoon op 0.0 db laten staan, maar wel inschakelen) en boem, bass volop terug.
Mijn buren zijn wat minder blij..

[ Voor 5% gewijzigd door fonsmeister op 21-11-2017 17:37 ]

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-06 15:36

TheNephilim

Wtfuzzle

fonsmeister schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:35:
[...]

Dat had ik ook, totdat ik “subwoofer level” inschakelde (een optie op de receiver onder audio, gewoon op 0.0 db laten staan, maar wel inschakelen) en boem, bass volop terug.
Mijn buren zijn wat minder blij..
Maar jij hebt waarschijnlijk een subwoofer? Ik heb een stereo opstelling van de pricewatch: Bowers & Wilkins 600 series 683 S2 (Zwart) staan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik heb sinds kort dat mijn x1200 even netwerk contact verliest. Spotify en internet radio spelen een tijdje maar dan valt het geluid uit en komt er even geduld in de display te staan. Ook draait er een cirkeltje in de display, alsof er weer netwerk contact gemaakt moet worden. En na een seconde of wat gaat hij weer verder. Ik heb mijn receiver opnieuw opgestart en ook mijn modem. De receiver is bedraad aangesloten en heeft het altijd prima gedaan. Ik vraag me af of ik het nu aan de modem kant moet zoeken, of aan de receiver kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Laatst online: 18:08
@ilfamo Ik geloof dat je het beste een vast ip buiten de dhcp range kunt toekennen aan vaste apparaten. Dat doe je ergens in de instellingen van het modem. Zo heb ik de receiver, de Nas en de mediaplayer een vast ip toegekend en sindsdien nooit meer verbindingsproblemen gehad. Het is de moeite waard het te proberen.

@TheNephilim Je zou eens in de menu's moeten duiken. Ik ben niet bekend met de nieuwere receivers, maar dit klinkt als een verkeerde instelling (onnodige crossover bijvoorbeeld). Heb je van tevoren de audyssey setup gedraaid?

[ Voor 26% gewijzigd door LA-384 op 21-11-2017 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
LA-384 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:25:
@ilfamo Ik geloof dat je het beste een vast ip buiten de dhcp range kunt toekennen aan vaste apparaten. Dat doe je ergens in de instellingen van het modem. Zo heb ik de receiver, de Nas en de mediaplayer een vast ip toegekend en sindsdien nooit meer verbindingsproblemen gehad. Het is de moeite waard het te proberen.
Ik ga er naar kijken. Begin te vermoeden dat het trouwens meer aan de modem kant zit aangezien het tv beeld ook begint weg te vallen/stil te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

TheNephilim schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:39:
[...]

Maar jij hebt waarschijnlijk een subwoofer? Ik heb een stereo opstelling van de pricewatch: Bowers & Wilkins 600 series 683 S2 (Zwart) staan namelijk.
Ja klopt, met subwoofer. Mooie speakers heb je!

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-06 15:36

TheNephilim

Wtfuzzle

LA-384 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:25:

@TheNephilim Je zou eens in de menu's moeten duiken. Ik ben niet bekend met de nieuwere receivers, maar dit klinkt als een verkeerde instelling (onnodige crossover bijvoorbeeld). Heb je van tevoren de audyssey setup gedraaid?
Ik heb de Audyssey setup zeker gedraaid, zelfs de app voor Android gekocht zodat ik eindelijk eens inzicht had in wat er nu precies gebeurde. Instellingen voor Cross-over zijn sowieso vreemd, LFE blijft bijv. staan terwijl ik geen subwoofer heb.

Zie ook Audyssey MultEQ XT32 ruimtecorrectie resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Die resultaten voor en na zijn nietszeggend zonder waardes in de verticale as. Het lijkt vlakker, maar hetzelfde effect bereik je door de schaalverdeling te veranderen (ik zeg niet dat de app je voor de gek houdt, maar je hebt zo gewoon geen idee hoe goed of slecht die frequency response nou daadwerkelijk is).

Dat terzijde, er hoort geen subwoofer herkend te worden door de receiver. Staat er "yes" achter subwoofer dan is dat het probleem. LFE is in principe het 0.1 kanaal en niet perse de subwoofer. Kun je eens aangeven welke instellingen de receiver heeft na audyssey (evt in dat andere topic) ?

Dus welke speakers er actief zijn volgens de receiver. De crossovers van de speakers. De levels van de speakers. Andere instellingen zoals dynamic EQ en dynamic volume. Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
Laatste update voor de 2017 modellen betreft blijkbaar DTS Virtual X.
http://www.4kfilme.de/dts...ceiver-von-denon-marantz/

Ben benieuwd of dit ook nog naar de 2016 modellen komt.
Aan de andere kant heb ik al 4 plafond speakers, maar ik ben wel benieuwd hoe zich dit verhoud tot de DTS Neural X algoritmes en wat het wezenlijke verschil nu tussen de 2 is.

*update*

Kom nu al de eerste restricties tegen mbt virtual X.
Van de Denon website geplukt :

Notes:
1. It is not possible to use Audyssey room EQ with AVR-X1400H, AVR-X2400H and AVR-X3400H when DTS Virtual:X is selected as sound mode.
2. If Dolby material (Dolby Digital, Dolby Digital +, Dolby TrueHD, Dolby Atmos) is input, DTS Virtual:X cannot be used. This is prohibited by Dolby. Please see this FAQ for more information.

Verdere toelichting puntje 2 :

Please note that DTS Virtual:X only works with speaker configurations that do not contain any Height-, ceiling or Dolby Atmos speakers. If you have set up such a system, DTS Virtual:X will not be available as sound mode.

Due to the license agreement, Dolby prohibits to use any third party 3D virtualisation technology such as DTS Virtual:X with any Dolby source material. Therefore, if the input signal is Dolby Digital (1.0 to 5.1), Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD or Dolby Atmos, DTS Virtual:X cannot be selected as sound mode. You may set the set the source player to output a decoded Dolby signal (such as PCM or Multichannel PCM) - if possible - to use the DTS Virtual:X sound mode.

Bij elkaar dus voor mij geen enkele toegevoegde waarde voor zover ik het begrijp.
Ten eerste heb ik al fysieke Atmos / DTS:X speakers in het plafond zitten, dus daar werkt het al niet mee.
Maar nog belangrijker, de Audyssey RoomEQ doet het niet meer als je Virtual X aan hebt staan.
En daar slaan ze volgens mij compleet de plank mis.

Hoe wil je "virtuele speakers" maken als je niet kan corrigeren op de akoestiek van de kamer ?
Zonder deze correctie lijkt het mij "onmogelijke" om een virtuele locatie voor een speaker te creëren.

[ Voor 69% gewijzigd door Malignant op 22-11-2017 08:12 ]

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:31

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Pas geleden de pricewatch: Denon AVR-X1300W en zag het nieuws gisteren ook voorbij komen. Helaas geen DTS Virtual X update voor de modellen van 2016 zo te zien, jammer.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok klinkt spannend maar is dat niet gewoon DTS: neural???? wat is er zo anders aan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-06 13:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Malignant schreef op woensdag 22 november 2017 @ 07:38:
[...]
Ten eerste heb ik al fysieke Atmos / DTS:X speakers in het plafond zitten, dus daar werkt het al niet mee.
[...]
Waarom zou je virtuele height speakers willen gebruiken als je echt height speakers hebt?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
|sWORDs| schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:12:
[...]

Waarom zou je virtuele height speakers willen gebruiken als je echt height speakers hebt?
Nee, ik bedoelde of dat de upmixing algoritmes van Neural X misschien een aanpassing / update zouden krijgen met virtual X, maar dat is dus niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 66797 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:58:
ok klinkt spannend maar is dat niet gewoon DTS: neural???? wat is er zo anders aan dit?
DTS:X = Atmos (de soundtrack is als DTS:X ge-encode en er zijn surround/height speakers)
DTS Neural:X = Atmos 'effect' (de soundtrack is niet als DTS:X ge-encode en er zijn surround/height speakers)
DTS Virtual:X = Atmos 'effect' zonder surround/height speakers (de soundtrack is als DTS:X ge-encode)
DTS Headphone:X = DTS Virtual:X, maar dan speciaal voor hoofdtelefoons (de soundtrack is als DTS Headphone:X ge-encode)

[ Voor 33% gewijzigd door |sWORDs| op 22-11-2017 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
Had al tegen mijn vrouw gezegd dat er nog 2 speakers bij moesten in het plafond.
Werd helaas niet enthousiast ontvangen |:(

Maar overall vind ik de prijs nog meevallen als je deze naast de huidige x6300 / x6400 lijn legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Malignant schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:03:
[...]

Had al tegen mijn vrouw gezegd dat er nog 2 speakers bij moesten in het plafond.
Werd helaas niet enthousiast ontvangen |:(

Maar overall vind ik de prijs nog meevallen als je deze naast de huidige x6300 / x6400 lijn legt.
Ik ben een beetje bang dat ie alleen bij 'specialisten' te koop gaat zijn en er dan weinig met de marge te doen zal zijn. AVC geeft al aan dat ze hem net als de oude A series indelen en die gingen ook niet naar webshops. (Bij 2699 wil ik misschien wel mijn X7200-WA weg doen, maar bij 3499 gaat dat echt niet gebeuren.)
Vind het ook wel jammer dat er een nieuw topmodel komt, het ging zo leuk met de updates voor de 7200 serie, maar dat zal dan wel afgelopen zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door |sWORDs| op 22-11-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-06 17:18
|sWORDs| schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:16:
[...]

Ik ben een beetje bang dat ie alleen bij 'specialisten' te koop gaat zijn en er dan weinig met de marge te doen zal zijn. AVC geeft al aan dat ze hem net als de oude A series indelen en die gingen ook niet naar webshops. (Bij 2699 wil ik misschien wel mijn X7200-WA weg doen, maar bij 3499 gaat dat echt niet gebeuren.)
Vind het ook wel jammer dat er een nieuw topmodel komt, het ging zo leuk met de updates voor de 7200 serie, maar dat zal dan wel afgelopen zijn.
Er zijn wel wat shops die ik kan bedenken die 'm wel voor minder gaan aanbieden, maar ik vraag mij af of het geluidstechnisch wel een upgrade gaat worden tov de 7200. Het zijn wel schrikbarende prijzen aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:12
Ik zit te denken om mijn Harman Kardon AVR 158 te vervangen voor een Denon.
Zit te twijfelen tussen een 2400h en 3400h.
Ga hem gebruiken icm een Herman Kardon HKTS9 speakerset.

Heb nu nog een Sonos de slaapkamer staan maar deze zal dan ook vervangen worden door een Heos. Ik mis nu muziek door het hele huis heen.

Mij valt het prijsverschil tussen de 2 modellen op. De 3400h is bijna 2x zo duur.
Enkele voordelen die ik zie:

- triggerport voor sub ( gebruik ik nu ook)
- eArc

Wat zouden jullie adviseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

De 2400h. Een dergelijke speakerset met melkpakjes van een afgezakt merk verdient niet beter / is zonde van het geld.
Opties kun je verder op de Denon site gewoon vergelijken. Er is wel meer maar de vraag is of je dat nodig gaat willlen hebben. Vermoed van niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Motion2 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:24:
Ik zit te denken om mijn Harman Kardon AVR 158 te vervangen voor een Denon.
Zit te twijfelen tussen een 2400h en 3400h.
Ga hem gebruiken icm een Herman Kardon HKTS9 speakerset.

Heb nu nog een Sonos de slaapkamer staan maar deze zal dan ook vervangen worden door een Heos. Ik mis nu muziek door het hele huis heen.

Mij valt het prijsverschil tussen de 2 modellen op. De 3400h is bijna 2x zo duur.
Enkele voordelen die ik zie:

- triggerport voor sub ( gebruik ik nu ook)
- eArc

Wat zouden jullie adviseren?
Je vergeet de betere audessey

Zelf heb ik de 3400 en ben daar erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
Anoniem: 66797 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:47:
[...]

Je vergeet de betere audessey

Zelf heb ik de 3400 en ben daar erg blij mee.
Thanks! Ik vraag me alleen af of het de 400 euro prijsverschil waard is..
Vind het wel raar dat de 2400h geen trigger aansluiting heeft.
The Eagle schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:06:
De 2400h. Een dergelijke speakerset met melkpakjes van een afgezakt merk verdient niet beter / is zonde van het geld.
Opties kun je verder op de Denon site gewoon vergelijken. Er is wel meer maar de vraag is of je dat nodig gaat willlen hebben. Vermoed van niet.
Het is inderdaad niet meer wat het is geweest. Maar heb tot nu toe altijd veel plezier beleefd aan deze set. Misschien ooit een x vervangen maar staat niet hoog op de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat betreft de speakers ben ik het enerzijds eens met The Eagle anderzijds heb ik zoiets dat je een receiver voor een lange tijd koopt (ik tenminste) dat is ook waarom ik enorm blij ben met eARC

betere/goede speakers is natuurlijk een must maar ik heb dat ook in stages gedaan en ben er nog niet helemaal. heb wel goede speakers maar nog geen sub en geen height speakers en wil mijn fronts ook vervangen met de tijd

400 euro meerprijs is ook maar hoe je het bekijkt, mijn vorige receiver heb ik 19 jaar mee gedaan en die heeft mij destijds 999 gulden gekost en heb er 200 euro inruil voor gekregen en heb de 3400 dus voor 800 euro gekocht en als je die 400 euro verspreid over de levens verwachting en eventuele opbrengst daarna is het een lachterje al is het natuurlijk op het moment van aanschaf een flink bedrag.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 22-11-2017 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdeb797
  • Laatst online: 02-02 14:04
Zie Denon AVR-X2400H vs Sony STR-DN 1080

[ Voor 76% gewijzigd door FeaR op 23-11-2017 18:00 ]

jdeb797 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 23:47:
Goedenavond,
Ik wil een deze dagen een andere receiver kopen, heeft iemand ervaring met de Denon AVR-X2400H of de Sony STR-DN 1080. Prijs is ongeveer gelijk van de receivers.
Zo ja kan iemand de plus en minnen vermelden of aanbeveling geven.
Alvast bedankt
Dit topic is puur voor en over Denon. Jij wil aankoop advies tussen 2 merken, iets dat in een ander topic hoort. Open een draadje in CEA

• The Eagle

The Eagle

Motion2 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 21:58:
[...]

Thanks! Ik vraag me alleen af of het de 400 euro prijsverschil waard is..
Vind het wel raar dat de 2400h geen trigger aansluiting heeft.

[...]

Het is inderdaad niet meer wat het is geweest. Maar heb tot nu toe altijd veel plezier beleefd aan deze set. Misschien ooit een x vervangen maar staat niet hoog op de lijst.
Ik heb wel een trigger aansluiting op mijn AVR2311 en gebruik hem nooit. Zo'n ding is leuk als je vage apparatuur uit standby wilt halen, maar een master/slave stekkerdoos is net zo effectief en een stuk goedkoper als op ieder apparaat een triggerfunctie.
Ik meen dat @FeaR zijn triggerfunctie wel gebruikt om zijn Emotiva's aan te zetten, maar dat zijn dan ook eindbakken die je eigenlijk niet meer via een MS stekkerdoos wilt schakelen. Dan is het handig.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:29
@The Eagle Noem je nou mijn Emotiva's vaag }:|

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• The Eagle

The Eagle

@FeaR Zijn ze toch ook?

* The Eagle rent :P

Nofi, beide alinea's stonden los van elkaar. Toen ik dat stukje over jouw Emotiva's tikte kon ik me het stukje daarvoor al niet eens meer herinneren. Heb vandaag mijn dag niet helemaal geloof ik :/

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

The Eagle schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:41:
[...]

Ik heb wel een trigger aansluiting op mijn AVR2311 en gebruik hem nooit. Zo'n ding is leuk als je vage apparatuur uit standby wilt halen, maar een master/slave stekkerdoos is net zo effectief en een stuk goedkoper als op ieder apparaat een triggerfunctie.
Ik meen dat @FeaR zijn triggerfunctie wel gebruikt om zijn Emotiva's aan te zetten, maar dat zijn dan ook eindbakken die je eigenlijk niet meer via een MS stekkerdoos wilt schakelen. Dan is het handig.
Tjonge ik voel me wel dom nu... Ik heb zelf met een relais aan de triggers geschakelde stekkerdozen gemaakt, nooit aan master/slave gedacht. Voordeel is wel dat ik nu echt kan schakelen op bron en niet alleen op AVR aan.

• Motion2
The Eagle schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:41:
[...]

Thanks! Welke gebruik je zelf?
Ik kwam deze tegen..
https://www.mediamarkt.nl...-v-antraciet-1219950.html

Volgens mij prima ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Vorige week m'n Denon x2400h gekocht. Nu zie ik de x3400H voor 83 euro meer ergens staan.
Ik kan nog het nog retour doen en de X3400h halen.
Ik zal in m'n huidige opstelling vast niets extra's merken ( Bowers & Wilkins ASW608 + Bowers & Wilkins 685 S2 ), maar de extra mogelijkheden met het oog op de toekomst misschien wel waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-06 23:25
Ben nog aan het twijfelen tussen de x2400 en de x3400.
Grootste verschil nu voor mij is de MultiEQ XT32 tegen MultiEQ XT. De rest is eigenlijk allemaal eventuele toekomst voorbereiding. eARC, DC Trigger out voor subwoofer... 4k in 60hz ipv 30, dat soort verschillen. Daarbij weet ik niet eens of ik deze ooit ga gebruiken.

Hoe goed is XT32 tegenover XT? Uit ervaringen lees ik dat XT32 heel erg nauwkeurig is, maar het verschil tussen deze 2 receivers is toch weer 300 euro op dit moment. Neem aan dat er geen verschil is in geluidskwaliteit tussen deze modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
JvdHoudt schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:04:
Grootste verschil nu voor mij is de MultiEQ XT32 tegen MultiEQ XT. De rest is eigenlijk allemaal eventuele toekomst voorbereiding. eARC, DC Trigger out voor subwoofer... 4k in 60hz ipv 30, dat soort verschillen. Daarbij weet ik niet eens of ik deze ooit ga gebruiken.

Hoe goed is XT32 tegenover XT? Uit ervaringen lees ik dat XT32 heel erg nauwkeurig is, maar het verschil tussen deze 2 receivers is toch weer 300 euro op dit moment. Neem aan dat er geen verschil is in geluidskwaliteit tussen deze modellen?
https://www.amazon.de/gp/...tailpages00?ie=UTF8&psc=1

666 euro.
Dus 131 euro duurder dan de goedkoopste x2400 op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cliors schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:57:
Vorige week m'n Denon x2400h gekocht. Nu zie ik de x3400H voor 83 euro meer ergens staan.
Ik kan nog het nog retour doen en de X3400h halen.
Ik zal in m'n huidige opstelling vast niets extra's merken ( Bowers & Wilkins ASW608 + Bowers & Wilkins 685 S2 ), maar de extra mogelijkheden met het oog op de toekomst misschien wel waard?
Voor 83€ verschil ben je echt gek als je het niet doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Anoniem: 66797 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:27:
[...]

Voor 83€ verschil ben je echt gek als je het niet doet
Dat dacht ik dus eigenlijk ook.
Nu even kijken hoe het zit met garantie via Amazon.
In ieder geval de eerste 30 dagen retour garantie mocht het niet snor zitten allemaal.

Ik ben happy *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Waar zetten jullie je instellingen op wanneer je een surround opstelling hebt? Alle speakers op small en 80hz en de sub op LFE? of moet dat LFE+MAIN zijn?
Ik heb een Denon vrc X4200W, sinds gister (mijn marantz sr7005 verkocht) maar ik vind het geluid icm mijn Dali Zensor 7 speakers erg vlak klinken en bijna geen bass uit de Dali's. Op pure direct is het geluid nog het mooiste maar nog steeds niet hoe het zou moeten zijn. Iemand tips of suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

cliors schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:41:
[...]

Dat dacht ik dus eigenlijk ook.
Nu even kijken hoe het zit met garantie via Amazon.
In ieder geval de eerste 30 dagen retour garantie mocht het niet snor zitten allemaal.

Ik ben happy *O*
hoef je je geen zorgen over te maken. garanties zijn binnen europese wet geregeld dus maakt niet uit waar in de EU je het hebt gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
Garantie loopt dan nog altijd via Amazon als ik Denon mag geloven: https://www.denon-hifi.nl/nl/support/warranty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Eventueel de x2400 voor 485 euro @ FOKA
Even niet op voorraad, maar wel te bestellen.
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2lx8xx.png
JvdHoudt schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:03:
Garantie loopt dan nog altijd via Amazon als ik Denon mag geloven: https://www.denon-hifi.nl/nl/support/warranty
Als je op de duitse versie van Denon een contactformulier wil invullen kan je uit een lijstje van verkooppunten "Amazon" kiezen. Denk dus gewoon de standaard Denon garantie

[ Voor 39% gewijzigd door cliors op 24-11-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JvdHoudt schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:03:
Je mag geloven wat je wilt, maar de wet is altijd leidend en die zijn binnen de EU goed geregeld. Dat is het belangrijkste wie het afhandelen is voor mij secundair. Maar ik denk dat Amazon je moet helpen, dat ze proberen je naar de fabrikant te sturen tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Anoniem: 66797 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:32:
[...]

Je mag geloven wat je wilt, maar de wet is altijd leidend en die zijn binnen de EU goed geregeld. Dat is het belangrijkste wie het afhandelen is voor mij secundair. Maar ik denk dat Amazon je moet helpen, dat ze proberen je naar de fabrikant te sturen tja...

Dear Sir or Madam,

Thank you for your enquiry and your interest in one of our products.
If you purchase an AVR-X3400H at Amazon, you will get the original two-year warranty.
Please mind that Amazon will be your person of contact for any warranty claims.

Yours sincerely
Denon Customer Support

Niet heel anders dan wanneer je in Nederland iets online koopt en via de verkoper de garantie regelt. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:53

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Het is niet alleen dat verschil. Hij klinkt ook gewoon een stuk beter. Heb het al eens eerder genoemd hier, maar ik heb op meerdere locaties de 2300 vs de 3300 gehoord, en de 3300 klonk met dezelfde speakers een stuk beter (natuurlijk, dat is m'n eigen mening), maar toch, ik zou beide luisteren en dan ergens voor gaan. Ik ben iig zeer blij dat ik voor de zwaardere versie gegaan ben. Die extra kosten ben ik nou alweer vergeten.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
NeFoRcE schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:45:
[...]

Het is niet alleen dat verschil. Hij klinkt ook gewoon een stuk beter. Heb het al eens eerder genoemd hier, maar ik heb op meerdere locaties de 2300 vs de 3300 gehoord, en de 3300 klonk met dezelfde speakers een stuk beter (natuurlijk, dat is m'n eigen mening), maar toch, ik zou beide luisteren en dan ergens voor gaan. Ik ben iig zeer blij dat ik voor de zwaardere versie gegaan ben. Die extra kosten ben ik nou alweer vergeten.
Ik ga toch voor de 3400. Amazon weet ik niet zo, heb daar in het verleden gezeur mee gehad met de creditcard. Kunt tegenwoordig wel met iDeal betalen maar dan nog.

Bij Foka is de x3400h het goedkoopst op dit moment, maar het gaat hier om een oost europees model volgens mij. Als ik het volledige typenummer op Google zoek X3400HBKE2 krijg je Russische sites als resultaat. Zou dit nog verschil zijn met de gewone X3400H qua bouwkwaliteit o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
JvdHoudt schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 12:34:
[...]
Bij Foka is de x3400h het goedkoopst op dit moment, maar het gaat hier om een oost europees model volgens mij. Als ik het volledige typenummer op Google zoek X3400HBKE2 krijg je Russische sites als resultaat. Zou dit nog verschil zijn met de gewone X3400H qua bouwkwaliteit o.i.d.?
799 euro bij foka toch? Ik bespaar dan toch liever nog steeds 130 euro bij Amazon, maar dat is iets persoonlijks wellicht :)

AVRX3400HBKE2 staat ook in het tweakers specificatie overzicht. Lijkt mij dus ok?

[ Voor 9% gewijzigd door cliors op 24-11-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
cliors schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:12:
[...]

799 euro bij foka toch? Ik bespaar dan toch liever nog steeds 130 euro bij Amazon, maar dat is iets persoonlijks wellicht :)

AVRX3400HBKE2 staat ook in het tweakers specificatie overzicht. Lijkt mij dus ok?
Precies die inderdaad, heb deze ook besteld. BK staat voor Black en E2 voor Europa. Is maar één model van dit type.

[ Voor 22% gewijzigd door JvdHoudt op 24-11-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
vwtune schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:50:
Waar zetten jullie je instellingen op wanneer je een surround opstelling hebt? Alle speakers op small en 80hz en de sub op LFE? of moet dat LFE+MAIN zijn?
Ik heb een Denon vrc X4200W, sinds gister (mijn marantz sr7005 verkocht) maar ik vind het geluid icm mijn Dali Zensor 7 speakers erg vlak klinken en bijna geen bass uit de Dali's. Op pure direct is het geluid nog het mooiste maar nog steeds niet hoe het zou moeten zijn. Iemand tips of suggesties?
De sub beter afstellen/plaatsen? Als je het op pure direct beter vindt klinken, doet de sub niet wat je wil (daar deze niet meedoet op die stand). Evenzo dat de fronts in niet-pure-direct onder 80hz niet meedoen als de crossover daarop ingesteld staat. De crossover is ervoor bedoelt dat je de lage frequenties aan de sub overlaat. Als deze niet voldoet of slechts geplaatst is, is de sub dus geen goede aanvulling meer.

[ Voor 9% gewijzigd door LA-384 op 24-11-2017 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hm, das een leuke vraag: als ik Pure Direct aanzet en ik heb LFE + main ingesteld, doet de sub dan wel of niet mee? Je kunt het niet echt zien he, display gaat uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
LA-384 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:23:
[...]

... (daar deze niet meedoet op die stand).
Wel als je "LFE + MAIN" in hebt gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
FeaR schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 23:58:
[...]

Wel als je "LFE + MAIN" in hebt gesteld.
Maar dan blijft het feit dat de sub zeer waarschijnlijk de zwakste schakel is als het op pure direct het beste klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

changelog van de update voor de in mijn geval X3400H maar ook andere modellen natuurlijk
Last updated:- 20/11/2017

FW VER 6200-3073-6461-0034

20.09.2017

Firmware vers: 6200-3073-6461-0034 (DZ17-107, AVR-X3400HBKE2)

1) DTS Virtual:X feature added
2) Improvement of DTS:X recognition and processing with specific discs
3) Dolby (Atmos) improvements
4) Bugfix for no sound from AirPlay after standby
5) Bugfix for TV sound grouping with Bitstream/Multi PCM
6) Other bugfixes and stability improvements

Filename:- DPMS_AVR-X3400HALL_LEGO_0008.zip
- heos_40.prod_1.430.160.zip

20.09.2017

Firmware vers: 6100-9260-6451-1024 (DZ17-064, AVR-X3400HBKE2)

1) When playing some ripped Audio CD´s via a USB stick, an "unsupported file
format" error can occur.
2) Added QQ Music for China.
3) Added Amazon music system for Japan, UK, Germany, France, Italy and
Spain.
4) Added HEOS Home Entertainment skill with your Amazon Alexa feature.
(Voice control for Amazon)
5) Added a new feature HLG (Hybrid Log Gamma) for the pass through signal
Wikipedia: Hybrid Log-Gamma

Filename:- DPMS_AVR-X3400HALL_LEGO_0007.zip
- heos_40.prod_1.421.153.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:09
Hallo,
Ik heb een tijdje geleden de Denon HEOS Soundbar met subwoofer gekocht. Mooi systeem dat ik gebruik voor bij de TV, en natuurlijk ook als ik muziek wil afspelen (bijv Spotify).
Nu is het geval dat ik vaak in de keuken zit te werken, en ook al kan ik prima muziek luisteren dat vanuit de woonkamer komt, wil ik toch graag een extra box kopen en in de keuken plaatsen.
Kan ik de HEOS 1 HS2 (de 'kleinste') kopen en die daarvoor gebruiken? En kan ik de box groeperen met de Soundbar (en dus ook Subwoofer)?
Geluid van de TV hoef ik bijvoorbeeld niet in de keuken te hebben. Van wat ik lees is HEOS beperkter in de features bij groeperen van boxen dan bijvoorbeeld een SONOS.
Ik vermoed dat ik al mijn HEOS apparaten prima kan groeperen, maar voordat ik een relatief groot bedrag uitgeef aan een extra box zou ik het heel graag zeker willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Motion2 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:31:
[...]

Thanks! Welke gebruik je zelf?
Ik kwam deze tegen..
https://www.mediamarkt.nl...-v-antraciet-1219950.html

Volgens mij prima ding
Heb zelf ook een Brennenstuhl (meen 6 voudig) en das een prima ding. Zou hem trouwens niet bij de MM gaan halen maar eerder bij de Hornbach: https://www.hornbach.nl/s...-3-m/8819125/artikel.html
Scheelt maar 10 euro, MM zijn uitzuigers vwb de accesoires ;)

Waar je op moet letten is voornamelijk het aantal aansluitingen dat je nodig denkt te hebben en het maximale wattage. Ik kwam met 6 aansluitingen op een gegeven moment tekort :+
Maar goed, ik schakel met master receiver de CD, BR, netwerk player, subwoofer, platenspeler, coax/spdif convertertje en een phono preamp. En dan zal ik vast nog wat vergeten zijn :P

[ Voor 40% gewijzigd door The Eagle op 25-11-2017 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Al jaren speel ik met veel plezier met mijn DRA-700AE stereo receicer en een set Magnat Monitor 1000 speakers.
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/06/2017-06-19-10.52.35-Medium-800x449.jpg
Denon is wel een merk wat ik een warm hart toe draagt, dus vandaag vanuit een stukje jeugdsentiment deze jongen besteld:
Afbeeldingslocatie: https://www.choice.com.au/Assets/Choice/imgs/product/Denon-DP-300F_1.JPG
Denon DP-300F :9

En deze staat nu voor volgende maand in de verlanglijst, Ortofon 2M RED element :)
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/9/6/3/2/9200000024222369.jpg
Mam heeft nog dozen vol met oude lp's, van bands waar ik tegenwoordig veel naar luister worden weer nieuwe uitgebracht, dus dat gaat helemaal goed komen. :9

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 25-11-2017 21:30 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nice. En weer eens een andere post dan over firmware van receivers of HDMI troubles :)
Ga je meteen even doorverwijzen naar Het Grote Vinyl Topic Deel 2 mocht je die nog niet kennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha daar houd ik mij buiten. :+ Draai nog met een inmiddels bijna 10 jaar oude 32 inch toen je daar nog de man mee was. :+

Ben tegenwoordig echt veel meer in de muziek, beetje upgraden her en der. Htpc met een enorme verzameling digitaal die ik nu allemaal in Flac aan het verzamelen ben op de nas. Alleen je mist toch iets. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Ik heb sinds een week het probleem wat in dit topic beschreven staat.

Denon AVR-X1100W Spotify Connect crashed netwerk

Maar niet alleen met sportify, ook met internet radio. Hij speelt een paar minuten en lijkt dan opnieuw het netwerk op te willen starten. In bovengenoemd topic is niet echt een antwoord te vinden. Is er hier iemand die een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ilfamo bedraad aansluiten is per definitie het beste zowel qua snelheid als stabiliteit. Tevens kan je een vast IP adres toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hard IP en DNS toewijzen idd. En dan niet de DNS van Ziggo, maar bijvoorbeeld die van Google of OpenDNS. En bedraad aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Ik heb hem al bedraad, en hij deed het altijd prima. Maar sinds een week is hij aan het wegvallen. Zal kijken of een vast ip toewijzen helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Weet je zeker dat je een Google DNS wilt? :+ Kijk dat ze alles volgen is al bekend maar nu maak je ze het wel heel makkelijk. :+

Maar idd, mijn mediagebeuren hier staat ook allemaal in een aparte vaste ip range, werkt gewoon t beste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:37
ilfamo schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:16:
Ik heb sinds een week het probleem wat in dit topic beschreven staat.
Ik heb ook dit probleem! Iemand al een oplossing gevonden?

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-04 21:30

sourcecode

Prepare for the next ATH

Ik zit te denken om de AVR-X1400H aan te schaffen maar hoe zit het met het stroomverbruik ?

wat betreft speakers denk ik er 2 aan te sluiten van heos. wat zal het ongeveer zijn ?

Prepare for the next ATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Sporedd schreef op zondag 26 november 2017 @ 15:58:
[...]

Ik heb ook dit probleem! Iemand al een oplossing gevonden?
Ook sinds kort? Frustrerende is dat hij het een jaar lang prima deed en nu alleen maar problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Sinds een jaar heb ik een Denon 1300, en vandaag wat geks...
TV aan het kijken, en na 5 minuten, geen audio meer, wel beeld. TV uit aan, receiver uit aan, hele stekkerdoos er uit en weer er in... Telkens na een paar minuten valt het geluid weg.

Iemand enig idee?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:37
@ilfamo ja sinds een paar dagen. Router al gereset en dergelijke. Maar geen oplossing. Viel ook van de een op de andere dag weg.

Enn hij doet het weer??

[ Voor 9% gewijzigd door Sporedd op 26-11-2017 21:01 ]

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
DropjesLover schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:26:
Sinds een jaar heb ik een Denon 1300, en vandaag wat geks...
TV aan het kijken, en na 5 minuten, geen audio meer, wel beeld. TV uit aan, receiver uit aan, hele stekkerdoos er uit en weer er in... Telkens na een paar minuten valt het geluid weg.

Iemand enig idee?
Probeer eens een andere hdmi kabel. Ik heb hier ooit eens gelezen dat een slecht contact dergelijke problemen kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

LA-384 schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:33:
[...]

Probeer eens een andere hdmi kabel. Ik heb hier ooit eens gelezen dat een slecht contact dergelijke problemen kan geven.
Ik kijk al jaren met de zelfde kabel (ook voor deze receiver). En gewoon 5 minuten gaat prima, receiver uit/aan, weer 5 minuten. Kabel verplaatst niet...
Ik heb eerder vandaag 5 uur op de Playstation gespeeld...

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Sporedd schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:27:
@ilfamo ja sinds een paar dagen. Router al gereset en dergelijke. Maar geen oplossing. Viel ook van de een op de andere dag weg.

Enn hij doet het weer??
Nee, hij speelt een paar minuten en gaat dan het netwerk gedeelte weer opnieuw opstarten. Bron maakt niet uit, internet radio, spotify of netwerk, hij doet steeds hetzelfde. Andere bronnen doet hij prima. PS4 en chromecast geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DropjesLover schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:48:
[...]

Ik kijk al jaren met de zelfde kabel (ook voor deze receiver). En gewoon 5 minuten gaat prima, receiver uit/aan, weer 5 minuten. Kabel verplaatst niet...
als je niks probeert zul je nooit tot een oplossing komen. alle HDMI kabels even schoonblazen en opnieuw aansluiten is iets dat kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

DropjesLover schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:48:
[...]

In jaren tijd kan er ook stof verzamelen en/of een kabel wat uitzakken. Loshalen en schoonblazen en aansluitingen controleren dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Anoniem: 66797 schreef op zondag 26 november 2017 @ 21:16:
[...]

als je niks probeert zul je nooit tot een oplossing komen. alle HDMI kabels even schoonblazen en opnieuw aansluiten is iets dat kan helpen.
Ik verbruik per jaar meerdere hdmi kabels (verschillende merken) :')
Om onverklaarbare reden, na tijden het gewoon gedaan te hebben, storingen. Danwel flikkerend beeld (Playstation en tv), nu geluid...
Het is een digitaal signaal via een stekker, daar komt geen stof tussen...
Ik heb al een stuk uit de achterkant van het TV meubel gezaagd (vanochtend) zodat het ook geen knik meer kan zijn...

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Herkenbaar, ik had laatst ook ineens storingen met strepen en vlekken in het beeld of krakend geluid. Bleek dus ook uiteindelijk een hdmi kabel te zijn die al 2-3 jaar in de tv zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
DropjesLover schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:02:
[...]

Ik verbruik per jaar meerdere hdmi kabels (verschillende merken) :')
Om onverklaarbare reden, na tijden het gewoon gedaan te hebben, storingen. Danwel flikkerend beeld (Playstation en tv), nu geluid...
Het is een digitaal signaal via een stekker, daar komt geen stof tussen...
Ik heb al een stuk uit de achterkant van het TV meubel gezaagd (vanochtend) zodat het ook geen knik meer kan zijn...
Dan moeten het de speakers zijn, die zijn tenslotte analoog. Ik zou die eerst vernieuwen dan. Mocht het probleem zich nog steeds voordoen, zou ik naar de tv kijken en die ook vernieuwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Wat is gewoon een goede leverancier van hdmi kabels? ik heb ondertussen verschillende merken van verschillende prijscatoagoriën geprobeerd, van verschillende winkels (Media Markt, alle kabels, kabeltje.nl, €2,50 tot €8).

Ik wordt hier zo moe van :/

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
DropjesLover schreef op maandag 27 november 2017 @ 07:43:
Wat is gewoon een goede leverancier van hdmi kabels? ik heb ondertussen verschillende merken van verschillende prijscatoagoriën geprobeerd, van verschillende winkels (Media Markt, alle kabels, kabeltje.nl, €2,50 tot €8).

Ik wordt hier zo moe van :/
Mijn Audioquest doen het nog steeds na meer dan 5 jaar :9 Lagere prijsklasse maakt RU Connected ook leuke kabels. Alleen zijn die nog steeds een paar keer duurder dan de kabels die je hebt gehad. Ik zou zelf gewoon weer naar iets van de Action gaan en voor een paar euro klaar zijn. Al zijn de kabels de ze nu hebben (althans het filiaal hier) met de zwart gewoven mantel wel echt ruk, veel te stug en willen te graag terug naar het rondje waarin ze ooit op waren gerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Sporedd schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:27:

Enn hij doet het weer??
Slag om de arm maar het lijkt opgelost. De storing lijkt in de powerline te zitten en niet in de Denon. Ik heb hem nu met een kabel rechtstreeks aangesloten en hij speelt nu bijna een uur onafgebroken terwijl hij gisteren om de twee minuten opnieuw opstartte. Ik ga een nieuwe powerline set halen en hopen dat dat de oplossing is, want de mogelijkheid voor rechtstreekse kabel heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ilfamo het kan ook zijn dat er een groep tussen zit een het niet aan de powerline zelf ligt. Ben zelf geen fan van dergelijke systemen. Heb het 1x geprobeerd een was een en al ellende. Maar bij een vriend van me werkte het perfect het ligt echt aan je stroom netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Anoniem: 66797 schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:57:
@ilfamo het kan ook zijn dat er een groep tussen zit een het niet aan de powerline zelf ligt. Ben zelf geen fan van dergelijke systemen. Heb het 1x geprobeerd een was een en al ellende. Maar bij een vriend van me werkte het perfect het ligt echt aan je stroom netwerk
Dat zou kunnen als het niet al een jaar goed gewerkt heeft. Er was geen probleem tot vorige week.

Edit: het zijn wrs ook niet de powerlines. Hij draait nu ook weer prima op de powerline. Hij liep nog 1x vast toen ik radio luisterde en zag dat Spotify connect nog speelde. Toen ik spotify op mijn telefoon ging luisteren stopte de reciever. Ik lees op internet veel problemen met spotify connect en Denon. Gisteren zat toen hij om de zoveel minuten uitviel luisterde mijn zoon spotify (met mijn account) op zijn telefoon. Nu ben ik alleen thuis en doet alles het prima. Ergens zorgt spotify voor een conflict denk ik. Ik ga erop letten dat ik spotify connect afsluit voordat ik naar een andere netwerk bron overschakel.

[ Voor 46% gewijzigd door ilfamo op 27-11-2017 10:55 . Reden: Toevoeging van tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
De x3400h is nog steeds 666 euro bij Amazon.de
Niet op voorraad maar wel te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
cliors schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:25:
De x3400h is nog steeds 666 euro bij Amazon.de
Niet op voorraad maar wel te bestellen.
Thanks voor de tip, was op zoek naar een nieuwe receiver en heb deze besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Sethro schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:45:
[...]

Thanks voor de tip, was op zoek naar een nieuwe receiver en heb deze besteld.
Mijne komt woensdag binnen *O*
De x2400 netjes ingepakt en weer retour gedaan naar coolblue.
Fijn dat dat zo makkelijk kan bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
cliors schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:51:
[...]

Mijne komt woensdag binnen *O*
De x2400 netjes ingepakt en weer retour gedaan naar coolblue.
Fijn dat dat zo makkelijk kan bij hun.
Hoe lang zat er tussen bestellen en bericht krijgen over levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asserti
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2024
Doe ik iets verkeerd? Zie hem enkel aan 705 staan

Bij Darty in Frankrijk staat de x3300w aan 599. Is de 3400 het prijsverschil waard? Die laatste heeft enkel Heos extra?

[ Voor 55% gewijzigd door Asserti op 27-11-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Asserti schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:04:

Bij Darty in Frankrijk staat de x3300w aan 599. Is de 3400 het prijsverschil waard? Die laatste heeft enkel Heos extra?
Ergens onderin staan prijzen van andere verkopers. Klik erop en zoek die van 666 (verkocht door Amazon)

Oops. Prijzen zijn gewijzigd.

[ Voor 4% gewijzigd door cliors op 27-11-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asserti schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:04:

De 3400H heeft ook eARC iets waar ik wel aardig wat waarde hecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
En natuurlijk een jaar langer updates.

Ik ben wel benieuwd, het is mijn eerste Denon na diverse Marantz-en en Sony’s.

[ Voor 54% gewijzigd door Sethro op 27-11-2017 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asserti
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik baal als een stekker dat ik niet vroeger dit topic bekeken heb. Ben 2 dagen op zoek geweest naar een goede prijs voor een x3300. Die heb ik nu gevonden bij Darty un Frankrijk, maar 66eur meer voor een X3400 was leuker geweest.

Daarnet een 2400 in the flesh kunnen bekijken. Wel wat teleurgesteld in de plastiekerigheid van de voorkant en de knoppen
Pagina: 1 ... 55 ... 100 Laatste