Denon AVR-X1100W Spotify Connect crashed netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 3.633 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Zorian

What the fox?

Topicstarter
Sinds een weekje of 3 heb ik een Denon AVR-X1100W in mijn bezit.
Dit is een pracht van een versterker met heel veel opties, waar ik 1 heel veel van gebruik: Spotify Connect.
Dit heeft tot op 2 dagen geleden elke dag feilloos gewerkt, maar sinds 2 dagen doet hij ineens helemaal niks meer.

Wat is er aan de hand?

Zodra ik Spotify opstart op bijvoorbeeld de PC of mobiel, komt de Denon keurig in het rijtje te staan van apparaten beschikbaar voor Spotify Connect.
Dan tik ik hem aan, waarop de receiver direct reageert door over te schakelen naar Spotify.
De naam van het liedje komt vervolgens ook netjes in beeld, maar afspelen gebeurt vervolgens nooit.
Na circa 10 seconden komt er ineens het volgende in beeld voorbij:

Connecting......
Please wait......
Assigning........
Please wait.......

Dit duurt circa een minuut. Zodra dit gereed is komt hij terecht op internetradio en begint automatisch een totaal willekeurig radiostation af te spelen, zonder dat ik om 1 van deze acties heb gevraagd.
Tijdens die Connecting e.d. verdwijnt de Denon ook uit de lijst, verliest hij zijn verbinding, en als ik naar de Setup ga zijn álle opties die je maar wil kiezen grijs. Alsof ie gecrashed is en opnieuw aan het opstarten is.

Wat heb ik al geprobeerd?

-De receiver factory resetten
-Spotify op alle apparaten uitloggen, verwijderen, herinstalleren en opnieuw inloggen,
-Diverse manieren geprobeerd om het nummer naar de receiver te sturen (andere PC, andere mobiel etc) (Zodra het nummer dus doorgestuurd wordt 'crashed' de receiver)
-Router en modem resetten
-Poorten voor Spotify forwarden
-Firewalls uitgeschakeld
-Alle kabels opnieuw aangesloten
-Receiver zowel bedraad als draadloos geprobeerd aan te sluiten, maakt geen verschil
-Receiver op een vast IP zetten ipv DHCP

Weet iemand wat dit kan zijn? Ik gebruik Spotify Connect heel veel en baal nu verschrikkelijk. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 23:04
Ik heb een X2100W en bij mij gebeurt de laatste dagen precies hetzelfde! Misschien is het iets met de Spotify service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:35

hbsJR

All rounder

Ah, ik wilde bijna een post plaatsen op tweakers. Ik heb er ook giga last van sinds gisteren. Ik heb een 3100w denon. Ik heb het idee dat het een firmware issue is, want als ik opnieuw mijn wifi wil configureren zie ik mijn wireless signaal er niet tussen staan. Mijn router staat in de buurt.

Ben benieuwd wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:54
Hoe heb je de factory reset uitgevoerd, via de tuner preset ch + en -? Je kunt ook namelijk een netwerk reset uitvoeren op een andere wijze, dit is ook gelijk een factory reset. Ik had zelf ook uitval icm een NAS, dit lijkt te hebben geholpen.

De procedure is hetzelfde als factory reset maar dan met zone 2 source en de dimmer knoppen tegelijk indrukken, daarna unit aanzetten met de aan/uit knop en 4 a 5 seconden het flashende scherm afwachten en loslaten.

[ Voor 6% gewijzigd door Romius op 23-08-2015 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Nu online

Zorian

What the fox?

Topicstarter
Romius schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 00:13:
Hoe heb je de factory reset uitgevoerd, via de tuner preset ch + en -? Je kunt ook namelijk een netwerk reset uitvoeren op een andere wijze, dit is ook gelijk een factory reset. Ik had zelf ook uitval icm een NAS, dit lijkt te hebben geholpen.

De procedure is hetzelfde als factory reset maar dan met zone 2 source en de dimmer knoppen tegelijk indrukken, daarna unit aanzetten met de aan/uit knop en 4 a 5 seconden het flashende scherm afwachten en loslaten.
Inderdaad met de preset + en -.
Maar als ik de reacties hierboven zo lees krijg ik eigenlijk de indruk dat het probleem extern ligt. :)
Internetradio werkt namelijk wel, dus een netwerkprobleem is het niet. AirPlay werkt ook, net als Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Zorian schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:01:
[...]

Inderdaad met de preset + en -.
Maar als ik de reacties hierboven zo lees krijg ik eigenlijk de indruk dat het probleem extern ligt. :)
Internetradio werkt namelijk wel, dus een netwerkprobleem is het niet. AirPlay werkt ook, net als Bluetooth.
Dat kan misschien wel zo zijn, maar je hele tcp stack gaat wel over z'n nek zo te zien, ik had precies hetzelfde met connecting, assinging, etc. De Denon valt op dat moment helemaal weg, het is in feite niets meer dan een dlna renderer aan de Denon kant als je Spotify connect gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Nu online

Zorian

What the fox?

Topicstarter
Romius schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:14:
[...]

Dat kan misschien wel zo zijn, maar je hele tcp stack gaat wel over z'n nek zo te zien, ik had precies hetzelfde met connecting, assinging, etc. De Denon valt op dat moment helemaal weg, het is in feite niets meer dan een dlna renderer aan de Denon kant als je Spotify connect gebruikt.
Als je zone 2 en dimmer tegelijk indrukt, is het dan alleen het netwerkdeel wat reset of alles? Want ik heb weinig trek om weer alles te kalibreren... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Zorian schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:15:
[...]

Als je zone 2 en dimmer tegelijk indrukt, is het dan alleen het netwerkdeel wat reset of alles? Want ik heb weinig trek om weer alles te kalibreren... :p
Het is ook een factory reset tegelijk, ik weet niet of de 1100 ook een config save kan doen via de webpagina? Dan hoef je niet opnieuw te kalibreren.

Edit: de 1100 kan iig een save doen van de config lees ik, via het ip en een webbrowser.

[ Voor 10% gewijzigd door Romius op 23-08-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Nu online

Zorian

What the fox?

Topicstarter
Romius schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:21:
[...]

Het is ook een factory reset tegelijk, ik weet niet niet of de 1100 ook een config save kan doen via de webpagina? Dan hoef je niet opnieuw te kalibreren.
Zo te zien kan ie dat, best handig eigenlijk. :9 Neem aan dat Audyssey e.d. mee gaat? Dan ga ik nu even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Zorian schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:22:
[...]

Zo te zien kan ie dat, best handig eigenlijk. :9 Neem aan dat Audyssey e.d. mee gaat? Dan ga ik nu even proberen.
Ja Audyssey, niveau's, speakerafstanden, etc. Zo'n beetje alles, behalve favorieten geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Nu online

Zorian

What the fox?

Topicstarter
Romius schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:24:
[...]

Ja Audyssey, niveau's, speakerafstanden, etc. Zo'n beetje alles, behalve favorieten geloof ik.
Zojuist de reset gedaan, data teruggezet, maar het werkt helaas nog steeds niet. ;(
Ik denk dat het toch extern ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold123
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-02 16:21
Ik heb het zelfde probleem.

Het blijkt dat er meer mensen last van hebben na de 22ste:
https://community.spotify...02/page/9/thread-id/14605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Nu online

Zorian

What the fox?

Topicstarter
Lijkt erop dat het opgelost is, bij jullie ook?

//Alhoewel, na enkele nummers afspelen nokt ie er alweer mee. :')

[ Voor 42% gewijzigd door Zorian op 28-08-2015 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:09

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Hier ook nog niet echt stabiel. Hoop snel op een update van Spotify die het fixen.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flex29
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-10-2015
In het bezit van X1100W na overgang op andere ISP gekozen voor het toewijzen van een fixed IP aan de Denon. Blijkt dat hierin het probleem schuilt voor de Denon, terug gezet naar DHCP vervolgens komt Spotify connect weer beschikbaar maar ook de firmware check van Denon blijkt weer te werken.

De settings voor de IP config uitgevoerd met de webbrowser, hierin schuilt volgens mij ook het probleem. De settings voor subnet, gateway en dns worden niet vastgelegd, althans zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
*schop*

Dit probleem is bij mij ineens weer de kop op gestoken. Spotify Connect heeft het altijd goed gedaan, maar nu opeens wordt er geen verbinding meer gemaakt en krijg ik ook het "please wait" wat in de topicstart wordt gemeld.

Aan het netwerk zou het niet moeten liggen, het IP is fixed en via Airplay lukt het nog wel gewoon om muziek af te spelen via Spotify. Verder lukt geen enkel apparaat het om via de Connect-optie verbinding te maken.

Iemand vergelijkbare problemen opgemerkt? Ik ben in mijn zoektocht nog geen antwoorden tegengekomen, behalve dan dat het probleem in 2015 wat in dit topic is genoemd spontaan voor de meesten is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:49
Mijn "oplossing" hiervoor is even de stekker eruit te trekken en daarna doet hij het weer.
Vervelend is dat ik niet direct bij de stekker van de Denon kan, maar via de stekkerblok moet doen waar ik al mijn apparatuur op het aangesloten

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

SPee schreef op zondag 15 januari 2017 @ 20:19:
Mijn "oplossing" hiervoor is even de stekker eruit te trekken en daarna doet hij het weer.
Vervelend is dat ik niet direct bij de stekker van de Denon kan, maar via de stekkerblok moet doen waar ik al mijn apparatuur op het aangesloten
Dat helpt bij mij niet. Net als het resetten van de router, uitzetten van DHCP, en alle andere trucjes die ik met Googlen heb gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bekabeld of wifi naar de receiver? Staat uPNP toevallig aan? DNS relay in de router schijnt ook wel eens lastig te kunnen zijn. Wat zeggen je router logs? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:11
RoD schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:03:

Dit probleem is bij mij ineens weer de kop op gestoken.
Ik heb sinds enkele weken ook dit probleem, dacht aan een storing, niet dus. Ik heb een X2100 en dit sinds de laatste update van Denon. Ik zie mijn Denon wel in spotify bij andere apparaten staan maar kan geen verbinding maken. Heb je toevallig Ziggo, kan ook nog in het modem zitten.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

gielie schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 11:58:
[...]

Ik heb sinds enkele weken ook dit probleem, dacht aan een storing, niet dus. Ik heb een X2100 en dit sinds de laatste update van Denon. Ik zie mijn Denon wel in spotify bij andere apparaten staan maar kan geen verbinding maken. Heb je toevallig Ziggo, kan ook nog in het modem zitten.
Ik heb inderdaad Ziggo. Het probleem is bij mij overigens niet meer aanwezig. Het kwam spontaan en het vertrok weer spontaan. Denk toch dat het iets in Spotify zelf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 711727

...bekend probleem...ik heb het sinds kort ook bij mijn Denon AVR-X2200. Internet, glasvezel, via de Caiway. Internetradio valt geregeld uit als iemand verbinding met WiFi maakt.

De Denon zit bekabeld aan de router (Sitecom WLR-4100 X4 N300)

Suggesties?

Thnx, Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welkom op GoT :)
Simpelweg je vraag neerplempen en een oud topic omhoog schoppen, dat werkt natuurlijk niet.
Wat had je zelf al gedaan om het proberen op te lossen?

Doe ons en jezelf een lol, maak een eigen topic aan, verwijs naar dit topic en geef aan wat je al geprobeerd had.
Mijn eerste suggestie zou zijn een andere router proberen, uPnP uitzetten en door uitsluiting determineren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Anoniem: 711727 schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:02:
...bekend probleem...ik heb het sinds kort ook bij mijn Denon AVR-X2200. Internet, glasvezel, via de Caiway. Internetradio valt geregeld uit als iemand verbinding met WiFi maakt.

De Denon zit bekabeld aan de router (Sitecom WLR-4100 X4 N300)

Suggesties?

Thnx, Peter
Hier precies hetzelfde. Netwerk functies vallen uit als er contact met WiFi gemaakt wordt door telefoon. Dacht eerst dat het alleen de telefoon van mijn vrouw was, maar nu gebeurt het vrij random. Denon bekabeld, vast ip buiten DHCP. Dns aangepast, maar niks lijkt te helpen. Dit komt bij mij nu sinds een week of drie voor, daarvoor probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 711727

Dank. Ik heb inmiddels een eigen topic aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrauwe
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-08-2022
Mijn avr x1100 blijft na een usb update hangen in een soort loupe,resetten gaat niet ,terug stellen na fabrieksinstelling gaat ook niet meer het enige wat het scherm aangeeft is MAIN 29 MIN
kan er niks meer mee nog geen drie jaar oud,bij Denon boeit het ze geen ene moer waardeloos😠
Als er iemand is die er nog een kapotte heeft en die wil wegdoen,ik hou me aanbevolen

[ Voor 13% gewijzigd door Sgrauwe op 08-07-2018 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:28

FeaR

In GoT we trust

@Sgrauwe
Een topic kicken om het daarna te kapen is sowieso niet de bedoeling. Ranten op een leverancier doen we in Shopping Forum en niet binnen Audio & Hifi. Daarnaast is vragen om producten iets voor Vraag & Aanbod en niet voor op het forum. Ik stel voor dat je de regels nog eens leest voordat je een nieuwe post maakt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.