• Nerbys80
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-04 10:50
Iemand ook ervaring met de TEUFEL Impaq 8000 Blu-ray Receiver. Ik zit te twijfelen tussen deze en de Denon AVR-X1300W. Vooral omdat Teufel nu 15% korting op sets waardoor een set goedkoper is dan losse Teufel cubycon boxen en T4000 sub met Denon receiver.

• Asserti
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2024
Yes! Heb hem alsnog gevonden aan 666 euro bij cyberport.de!
Lang leve idealo.de _/-\o_

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nerbys80 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 00:34:
Iemand ook ervaring met de TEUFEL Impaq 8000 Blu-ray Receiver. Ik zit te twijfelen tussen deze en de Denon AVR-X1300W. Vooral omdat Teufel nu 15% korting op sets waardoor een set goedkoper is dan losse Teufel cubycon boxen en T4000 sub met Denon receiver.
Ga alsjeblieft zelf reviews zoeken en lezen en open een topic in het aankoopadvies subforum als je meer advies wilt. Dit is het topic voor Denon vragen en niet voor ervaringen met Teufel. Wij hebben alleen Denon ;)

Verder zou ik nooit een alles in 1 ding willen, tenzij het een echte high end zou zijn. Aan een BR speler kun je je geen buil vallen en dan komt het toch op het receiverdeel neer namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-12 13:04
Sethro schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:01:
[...]

Hoe lang zat er tussen bestellen en bericht krijgen over levertijd?
Ik had hem besteld toen hij nog op voorraad was, dus al vrij snel.

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:42

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb een Denon AVR-X1400H receiver gekocht en als totale noob vraag ik mij af hoe ik die nu moet aansluiten op mijn tv.

Nu heb ik ziggo, en heb een colorado kastje voor het beeld aangesloten via HDMI op de tv. Kan ik de receiver gewoon koppelen aan de tv of moet de receiver gekoppeld worden aan het Ziggo Kastje?

Ter land, ter zee en in de kroeg

• giedo555
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-11 23:41
Al enkele jaren vol tevredenheid een Denon X-2000. Er is echter één probleempje wat al een hele lange tijd (misschien zelfs vanaf het begin maar dat weet ik niet meer) speelt maar ik nooit wat aan gedaan heb.

Als ik vanaf de bank op de computer zit, aangesloten op de versterker (hdmi) die weer naar de tv (hdmi) loopt, en ik ben wat aan het surfen op internet gaat alles prima. Totdat ik op sites kom met videomateriaal. Het scherm wordt even zwart en lijkt naar een modus te schakelen (1920x1080 / 60P). Prima als dit een keer gebeurd, maar…

Zit ik op Facebook met heel veel videomateriaal (wat niet automatisch afspeelt) en ik ben aan het scrollen heb ik kans dat het scherm continu flikkert, op zwart springt en ‘1920x1080 / 60P’ komt elke keer in beeld. Resolutie of verversingssnelheid verandert ook verder niet.

Zelf heb ik al een keer naar de instellingen gekeken van de versterker, zelfs alle instellingen gereset maar dit mag niet baten. Herkent iemand het probleem en/of weet iemand de oplossing hiervoor? Of heeft dit niks met de versterker te maken, wat mij wel lijkt want zonder de versterker ertussen is dit probleem er niet.

• The Eagle

The Eagle

Zit hem ws in de upscaling /beeldbewerking die je op je denon aan hebt staan. Zet die eens uit. Een beetje TV kan prima zelf beeldbewerking doen, of je laat dat door de bron doen (BR speler ofzo).
Christiano007 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:23:
Ik heb een Denon AVR-X1400H receiver gekocht en als totale noob vraag ik mij af hoe ik die nu moet aansluiten op mijn tv.

Nu heb ik ziggo, en heb een colorado kastje voor het beeld aangesloten via HDMI op de tv. Kan ik de receiver gewoon koppelen aan de tv of moet de receiver gekoppeld worden aan het Ziggo Kastje?
Het kan beiden :)
Ziggo > TV > receiver
Ziggo > receiver > TV.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• giedo555
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-11 23:41
The Eagle schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:14:
Zit hem ws in de upscaling /beeldbewerking die je op je denon aan hebt staan. Zet die eens uit. Een beetje TV kan prima zelf beeldbewerking doen, of je laat dat door de bron doen (BR speler ofzo).
Bij de instellingen voor Video/Uitgangsinstellingen staan de volgende opties:
Videomodus --> automatisch
Videoconversie --> aan (op uit heb ik geen beeld)
i/p scaler --> HDMI
Resolutie (HDMI) --> 1080P
Progressive modus --> automatisch
Demensieverhouding --> 16:9

Zit het m hier ergens in?

Edit: Als ik de i/p scaler uitzet lijkt het euvel op facebook voorbij te zijn. Ik krijg het nu alleen nog als ik een filmpje van klein naar volledig beeld verander. Ik kijk het zo even aan.

[ Voor 13% gewijzigd door giedo555 op 29-11-2017 20:27 ]

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-12 23:32
Wat valt me de HEOS app tegen zeg. Heb een AVR-X1400H en nu een HEOS1 speaker. Maar de App heeft al moeite om ze goed te groeperen, laat staan het geluid van de ingang van de AVR-X1400H over de HEOS1 speaker te laten lopen, continu time out. Als ik dan het knopje TV groeperen druk, crashed de heos op de receiver :(

Meer die deze problemen ondervincen met een receiver een HEOS speaker?

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Kan je de lfc niet per bron aan of uit laten staan? als ik hem aan of uitzet dan is dat voor elke bron zo. Ik wil het eigenlijk alleen voor internet radio aan hebben staan. Wanneer ik internet radio luister, dan is er veel te veel laag (subwoofer) aanwezig, terwijl dat bij alle andere bronnen welke ik luister, niet het geval is. Hoe kan dat eigenlijk? Is er een andere oplossing/ manier hoe ik dit problem kan tackelen?

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Net de x1400 aangeschaft en grotendeels ingeregeld.
Even een Noob vraagje over het te kiezen output formaat bij tv/films. Ik kan ongeacht het inputformaat (DD, DTS, Stereo, 5.1, 7.1 etc) allerlei outputformaten kiezen (DTS Neural:x, DTS Virtual:X, Dolby Surround etc).

Ik heb een standaard 5.1 setup, dus geen atmos speakers. Welk output formaat kan ik dan het beste kiezen voor TV/films en maakt het dan nog uit welk inputformaat wordt aangeboden?

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-12 08:57

Theck88

If it's hard just KISS!

Christiano007 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:23:

Te lui om de gebruiksaanwijzing te lezen...

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Verwijderd

JPS schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:13:
Net de x1400 aangeschaft en grotendeels ingeregeld.
Even een Noob vraagje over het te kiezen output formaat bij tv/films. Ik kan ongeacht het inputformaat (DD, DTS, Stereo, 5.1, 7.1 etc) allerlei outputformaten kiezen (DTS Neural:x, DTS Virtual:X, Dolby Surround etc).

Ik heb een standaard 5.1 setup, dus geen atmos speakers. Welk output formaat kan ik dan het beste kiezen voor TV/films en maakt het dan nog uit welk inputformaat wordt aangeboden?
kwestie van smaak probeer ze uit en kies wat je het mooist vind klinken.

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-12 23:11
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:16:
[...]

Ik gebruik neural X en daar meer dan tevreden over

[ Voor 12% gewijzigd door Michiel193 op 30-11-2017 13:19 ]

• vwtune
vwtune schreef op woensdag 29 november 2017 @ 22:08:
Kan je de lfc niet per bron aan of uit laten staan? als ik hem aan of uitzet dan is dat voor elke bron zo. Ik wil het eigenlijk alleen voor internet radio aan hebben staan. Wanneer ik internet radio luister, dan is er veel te veel laag (subwoofer) aanwezig, terwijl dat bij alle andere bronnen welke ik luister, niet het geval is. Hoe kan dat eigenlijk? Is er een andere oplossing/ manier hoe ik dit problem kan tackelen?
Iemand? Ik zou graag per bron dus het bas gedeelte willen instellen, en niet dat het voor alles bronnen dan ook zo wordt.

• JPS
  • Niet online

JPS

Ok dank, ik zal het eens proberen. Ik kan me wel zo voorstellen dat het ene inputformaat zich niet zo fijn laat omzetten naar een ander output formaat (bijv stereo naar DTS met Atmos), maar dat is dus niet relevant?

Verwijderd

JPS schreef op donderdag 30 november 2017 @ 13:56:
Ok dank, ik zal het eens proberen. Ik kan me wel zo voorstellen dat het ene inputformaat zich niet zo fijn laat omzetten naar een ander output formaat (bijv stereo naar DTS met Atmos), maar dat is dus niet relevant?
er is wel verschil en die is doorgaans persoonlijk. de suggestie blijft dus proberen en kies wat het best klinkt voor jou

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:16:
[...]

@JPS
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Natuurlijk valt over smaak niet te twisten, maar het is niet altijd de beste keuze om een bepaalde output te forceren.

Meestal kiest de receiver zelf de juiste output (stereo=stereo, dolby=dolby, etc). De opties die genoemd worden; dts neural x, dts virtual x en waarschijnlijk nog enkele andere, zijn zogenaamde upmixing modes. Zo kun je van een stereo signaal toch soort van surround maken. Of van een 5.1 signaal een soort van 7.1 of meer signaal. De kanalen worden geanalyseerd en er wordt een kunstmatige herverdeling gemaakt over de aanwezige speakers. Ik kies er zelf vaak voor om een stereo signaal om te zetten naar surround. In mijn geval klinkt het dan wat duidelijker, maar dat is persoonlijke voorkeur.

Als het om surround gaat, zou ik zoveel mogelijk het origineel aan houden. De receiver hoort dit automatisch te kiezen, zoniet, dan kun je zelf als het goed is kiezen voor gewoon surround. Als het goed is staat in de handleiding hoe je dat doet.

• JPS
  • Niet online

JPS

@LA-384 dank voor je toevoeging. Ik heb net even wat getest en vergeleken (Met een DTS-HD en een gewonde DTS track). Ben er nog niet uit wat het fijnste klinkt in mijn situatie: DTS, neural, virtual of 'normaal'.

Ook heb ik me nog wat verder ingelezen in de verschillende formaten en begrepen dat Dolby tracks al niet zijn om te zetten op de Denon in DTS output (wegens copyright redenen). Oplossing kan zijn om de bron in (L)PCM uit te laten sturen.

Je opmerking lijkt me dus zeker terecht om bronformaat ook zoveel mogelijk het output formaat te laten zijn. En er nog evt een sausje Neural of Virtual overheen te gieten als je geen plafondspeakers hebt zoals in mijn geval.

• cliors
Het is denk ik een stukje smaak en een stukje gebruik van de techniek.

Ik zit momenteel zelf te pielen met een 3.1 systeem (B&W front 685 S2, center HTM62 S2, sub ASW608). Met muziek klinkt de surround/movie modus soms beter dan stereo (alleen front speakers), ligt een beetje aan de muziek zelf.
Met films mis ik de rears niet heel erg. De modus movie (dolby digital + dolby surround) is prima voor overdag, maar in de late avonden wanneer de buren inmiddels al slapen doet pure/direct (minder lage tonen) z'n werk.

• vwtune
Gebruikt niemand de LFC instelling op hun Denon? Ik vraag me af of je deze per bron kan instellen of is het een algehele instellingen die dan voor elke bron geldt?

Verwijderd

vwtune schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:11:
Gebruikt niemand de LFC instelling op hun Denon? Ik vraag me af of je deze per bron kan instellen of is het een algehele instellingen die dan voor elke bron geldt?
ik heb nog geen subs, ik zou het eens proberen in het topic over subs want het hier om de 3 posts te herhalen schiet niet op.

• vwtune
Mijn vraag is niet hoe het klinkt, maar of de instelling op de Denon voor alle bronnen is of alleen voor 1 bron.
Ik weet nu al dat als ik het in het sub forum vraag dat ze gaan zeggen dat ik het in het Denon forum moet vragen... beetje van het kastje naar de muur?

[ Voor 40% gewijzigd door vwtune op 01-12-2017 12:19 ]

Verwijderd

vwtune schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:17:
Mijn vraag is niet hoe het klinkt, maar of de instelling op de Denon voor alle bronnen is of alleen voor 1 bron.
Ik weet nu al dat als ik het in het sub forum vraag dat ze gaan zeggen dat ik het in het Denon forum moet vragen... beetje van het kastje naar de muur?
nou dat weet ik dus niet, kijk van mij mag je het hier blijven vragen maar zie niet echt antwoorden. Ik heb ze niet voor je sorry... probeer het anders dichter bij de bron en vraag het aan denon?

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb de Denon 1400h aangesloten via HDMI ARC op de tv en naar de setupbox van Ziggo . Werkt allemaal naar behoren. Als ik de tv uitzet zet hij de receiver ook automatisch uit. En volume is regelbaar met de setupbox afstandsbediening.

Maar als ik Spotify wil luisteren kan dit alleen als de tv aan staat. Is er een manier om net zoals alleen radio luisteren zonder dat de tv aan moet voor Spotify?

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-12 14:01
Als ik een oude wii met de gele tulp plug aansluit.
Klopt het dat ik dan geen beeld heb op hdmi?
Misschien iets met upscaling ofzo van analoog naar digitaal omzetting wat niet lukt.
Heb helaas geen oude tv om dit te testen.

Verwijderd

wesley2004 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 20:50:
Als ik een oude wii met de gele tulp plug aansluit.
Klopt het dat ik dan geen beeld heb op hdmi?
Misschien iets met upscaling ofzo van analoog naar digitaal omzetting wat niet lukt.
Heb helaas geen oude tv om dit te testen.
ja dat klopt want composiet is geen HDMI

• wesley2004
Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 21:07:
[...]

ja dat klopt want composiet is geen HDMI
Dat weet ik maar ik dacht misschien zet versterker het om.
Waarom zou er anders compisiet in op zitten?
Of alleen voor die ene composiet uit?

• The Eagle

The Eagle

vwtune schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:17:
Ik snap je frustratie, maar hoe lang denk je dat Denon apparatuur mee gaat? ;) En dus, van hoeveel van de users op GoT verwacht je dat ze EN apparatuur hebben die over LFC (wat samenhangt met de laatste versie(s) van Audissey), EN het ook nog eens uitgetest hebben ook? Vandaar ook dat er al een verwijzing naar Denon Support gemaakt wordt. Het is simpelweg vrij nieuw alelmaal :)

Verder: http://www.avsforum.com/f...ntainment-exactly-do.html
Wat ik daar lees hangt het dus samen met Audissey, en moet je sommige andere settings uit hebben staan om het te gebruiken. Maar in dat verhaalt haalt het dus de bas helemaal weg...en da's volgens mij het tegenovergestelde van wat jij ervaart? Dus dan zou er iets anders niet lekker zitten.
Having said that: ik weet dat je zaken als Audissey, Dynamic EQ en anderen pre bron in kunt stellen. Als het samenhangt met AUdissey en Dynamic EQ uit moet staan, gooi die voor die bepaalde bronnen eens uit, kijk wat je ervaart. Zelf uitproberen en uitzoeken is toch het beste :)

Daarnaast: bij Denon is het idd zo dat sommige dingen per bron gaan, en anderen per type sound. Stereo vs surround bijvoorbeeld, dat zijn twee instellingen.

• JPS
  • Niet online

JPS

Christiano007 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:53:
Maar als ik Spotify wil luisteren kan dit alleen als de tv aan staat. Is er een manier om net zoals alleen radio luisteren zonder dat de tv aan moet voor Spotify?
Ik kan prima Spotify gebruiken zonder dat de tv aan staat. Je moet dan wel de receiver aanzetten als de TV uit is ivm HDMI-CEC.

Verwijderd

JPS schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 23:57:
Ik kan prima Spotify gebruiken zonder dat de tv aan staat. Je moet dan wel de receiver aanzetten als de TV uit is ivm HDMI-CEC.
yup ik kan dat ook. maar ik heb CEC ook uitstaan omdat ik met logitech harmony werk

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
wesley2004 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 21:08:
[...]

Dat weet ik maar ik dacht misschien zet versterker het om.
Waarom zou er anders compisiet in op zitten?
Of alleen voor die ene composiet uit?
Als het goed is kan je per bron selecteren welke aansluiting daarbij hoort. Kijk even in het menu, ik weet de naam waaronder het staat zo niet, maar weet wel dat ik ergens een menu heb, waarbij ik kan kiezen welke hdmi, composiet of component ingang gebruikt wordt bij welke bron (blu-ray, mediaspeler, tv, en andere).

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:10
Kun je met de usb aanlsuiting, welke op de voorzijde zit, van een x2300 ook een bluetooth transmitter van voeding voorzien om een bt hoofdtelefoon te gebruiken?

• The Eagle

The Eagle

Ligt helemaal aan de hoeveelheid mA die die BT transmitter vraagt. Is meestal niet zoveel. Probeer het uit. Wordt case heb je een oude adapter van je vorige telefoon nodig.

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

JPS schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 23:57:
[...]

Klopt, het switchen is gewoon even wennen. Als je tv kijkt en dan spotify erop knalt en dán de tv uit doet dan gaat de receiver hier ook uit. Dus gewoon eerst de tv uit en dan spotify :)

Nog een laatste vraag, ik heb eerst de zuilen aangesloten, dat werkt perfect. Nu wil ik een center speaker aansluiten en als ik de setup doe van Denon dan hoor ik er ook gewoon geluid uit. Maar als ik dan muziek / tv kijk komt er geen signaal uit. Iemand een idee?

Opgelost, andere source van de audio gekozen. Multi Channel Stereo :')

[ Voor 5% gewijzigd door Christiano007 op 02-12-2017 14:42 ]

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-12 21:14
LA-384 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:57:
[...]
@JPS
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Natuurlijk valt over smaak niet te twisten, maar het is niet altijd de beste keuze om een bepaalde output te forceren.

Meestal kiest de receiver zelf de juiste output (stereo=stereo, dolby=dolby, etc). De opties die genoemd worden; dts neural x, dts virtual x en waarschijnlijk nog enkele andere, zijn zogenaamde upmixing modes. Zo kun je van een stereo signaal toch soort van surround maken. Of van een 5.1 signaal een soort van 7.1 of meer signaal. De kanalen worden geanalyseerd en er wordt een kunstmatige herverdeling gemaakt over de aanwezige speakers. Ik kies er zelf vaak voor om een stereo signaal om te zetten naar surround. In mijn geval klinkt het dan wat duidelijker, maar dat is persoonlijke voorkeur.

Als het om surround gaat, zou ik zoveel mogelijk het origineel aan houden. De receiver hoort dit automatisch te kiezen, zoniet, dan kun je zelf als het goed is kiezen voor gewoon surround. Als het goed is staat in de handleiding hoe je dat doet.
Gematrixed bedoel je waarschijnlijk. De ene processor is daar beter in dan de andere. Bij een echt goede processor merk je zo goed als geen verschil tussen matrixed en discrete kanalen.

• scofield
The Eagle schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 13:34:
Ligt helemaal aan de hoeveelheid mA die die BT transmitter vraagt. Is meestal niet zoveel. Probeer het uit. Wordt case heb je een oude adapter van je vorige telefoon nodig.
De adapter vraagt 5V dc, dus dat is standaard voeding voor iedere usb op een receiver. De batterij capaciteit staat op Mah 150.

[ Voor 9% gewijzigd door scofield op 02-12-2017 15:45 ]

• The Eagle

The Eagle

Die 5V DC is de standaard van de USB spec. Alles daarboven is afwijkend ;)
Het gaat om de aantallen mAh. Standaard USB doet max 500mAh dus als jouw transmitter 150 nodig heeft dan zou dat moeten kunnen :)

• scofield
\batterij type: 3.7 v 200 mah staat er bij de specs van dit chinese apparaatje.
En idd vermeld de site ook dit nog op z'n chinees nederlands:
"de andere kabel is Micro usb-kabel die gewoon biedt power om de YET-TX10 Bluetooth Zender. Plug deze in een USB socket-ofwel op uw TV, Stereo, etc, of gebruik elke Micro USB Telefoon oplader." Dus het zou probleemloos kunnen werken met continu voeding. Maar om bij Denon te blijven, die kan ermee overweg.

[ Voor 6% gewijzigd door scofield op 02-12-2017 16:01 ]

• The Eagle

The Eagle

Als je hem al hebt, probeer het dan gewoon ipv er hier over te vragen. net zo makkelijk :)

• wesley2004
LA-384 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 01:47:
[...]

Als het goed is kan je per bron selecteren welke aansluiting daarbij hoort. Kijk even in het menu, ik weet de naam waaronder het staat zo niet, maar weet wel dat ik ergens een menu heb, waarbij ik kan kiezen welke hdmi, composiet of component ingang gebruikt wordt bij welke bron (blu-ray, mediaspeler, tv, en andere).
Klopt dat is er idd ook.
Maar het beeld gebeurt er niets als ik analoge video kies.
Denk probleem met conversie van analoog naar digitaal.
Heb voor paar euro converter voor de wii besteld.
Hopelijk werkt die wel als ik die heb.

• JPS
  • Niet online

JPS

Voor wie het interesseert heb ik een review met mijn overwegingen en eerste ervaringen met de X1400 geschreven: productreview: Denon AVR-X1400H review door JPS

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-12 10:54
JPS schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:00:
Voor wie het interesseert heb ik een review met mijn overwegingen en eerste ervaringen met de X1400 geschreven: productreview: Denon AVR-X1400H review door JPS
Helemaal top, de x1400h staat hier al bijna een week. Maar de teufel speakers laten nog even op zich wachten. Ik heb 2 oude harman kardons neergezet als atmos. Ik laat het weten of dit wat is!

• scofield
The Eagle schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 17:27:
Als je hem al hebt, probeer het dan gewoon ipv er hier over te vragen. net zo makkelijk :)
Ik heb (nog) geen 2300W of 2400H hier, maar heb de intentie om 1 vd twee aan te schaffen. Weet alleen niet of de 2400H zoveel meer kan betekenen voor me als een 2300W aangezien ik geen Heos of 5.1.2 ga gebruiken.

Verwijderd

scofield schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:03:
[...]

Ik heb (nog) geen 2300W of 2400H hier, maar heb de intentie om 1 vd twee aan te schaffen. Weet alleen niet of de 2400H zoveel meer kan betekenen voor me als een 2300W aangezien ik geen Heos of 5.1.2 ga gebruiken.
de X1300W, X1400H, X2300W en X2400H kunnen allemaal een 7.2 of 5.1.2 opstelling aan.

• misterd11
scofield schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:03:
[...]

Ik geloof dat de x1400h en de x2400h ( nieuwere types) enkel t verschil was dat deze tov de 1300 en 2300 dts X ondersteuning hebben.

Maar aangezien je hier geen gebruik van gaat maken, neem lekker wat je wilt

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-12 14:36
Volgens Tweakers heeft de X2400H Gigabit Ethernet 1Gbps. Maar ik kan het nergens vinden.

• scofield
Dat zal wel een foutje zijn want zelfs de X6400H heeft "maar" 100 Mbps volgens Tweakers zelf.

• The Eagle

The Eagle

En wat is het nu daarvan? Enige wat er overheen gaat is Spotify of streaming muziek. En evt een aantal digitale signalen voor Heos, heb me laten vertellen dat dat via wifi loopt. Maar zo groot kan die bandbreedte niet zijn dat dar Gbit voor nodig is.
Dat het wellicht goedkoper is om tegenwoordig een Gbit chip in te bouwen dan een 10/100, dat zou nog kunnen.

Verwijderd

PCan schreef op zondag 3 december 2017 @ 19:04:
Volgens Tweakers heeft de X2400H Gigabit Ethernet 1Gbps. Maar ik kan het nergens vinden.
die specs kloppen helaas niet altijd. op de Denon site zelf geven ze het ook niet aan wat wel merkwaardig is.

Verwijderd

The Eagle schreef op zondag 3 december 2017 @ 20:19:
En wat is het nu daarvan? Enige wat er overheen gaat is Spotify of streaming muziek. En evt een aantal digitale signalen voor Heos, heb me laten vertellen dat dat via wifi loopt. Maar zo groot kan die bandbreedte niet zijn dat dar Gbit voor nodig is.
Dat het wellicht goedkoper is om tegenwoordig een Gbit chip in te bouwen dan een 10/100, dat zou nog kunnen.
ben ik niet met je eens. ik heb al mijn apparaten aangesloten op mijn receiver dus als ik een 4K film met 10bit kleur en HDR met een HD audio source afspeel moet hij die doorgeven via het netwerk en dan is 100MBit echt niet voldoende

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:43
Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:06:
[...]

ben ik niet met je eens. ik heb al mijn apparaten aangesloten op mijn receiver dus als ik een 4K film met 10bit kleur en HDR met een HD audio source afspeel moet hij die doorgeven via het netwerk en dan is 100MBit echt niet voldoende
Wat moet hij dan doorgeven over het netwerk? Hoogstens een stream naar een HEOS speaker maar dat zal niet meer dan een paar mbit zijn..

Verwijderd

Motion2 schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:09:
[...]

Wat moet hij dan doorgeven over het netwerk? Hoogstens een stream naar een HEOS speaker maar dat zal niet meer dan een paar mbit zijn..
hij moet ALLE data doorgeven en daar moet hij voldoende bandbreedte voor hebben en dat zal meer zijn dan 100MBit

mijn setup
modem ==> 8 poort gigabit switch ==> hierop zitten de onderstaande apparaten

Samsung QLED QE49Q7F
Denon AVR-X3400H
Nvidia shield TV
Blu-ray speler
NAS
PC

alles heeft dus zijn eigen internet verbinding echter zijn alle apparaten aangesloten op mijn Denon dus als ik iets afspeel van mijn NAS gaat die data altijd via de Denon en zal hij alles door moeten geven dat hij niks hoeft te verwerken maakt niet uit hij moet het doorgeven dus linksom of rechtsom is 100MBit niet voldoende

• The Eagle

The Eagle

Lol. Nou haal je dingen door elkaar.

Netwerkverkeer op een switch gaat alleen tussen zender en ontvanger. Dus van NAS naar bijv je mediaplayer. Die gaat vervolgens met HDMI naar je receiver. Maar dat heeft niks met de netwerkverbinding te maken :)

Verwijderd

The Eagle schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:17:
Lol. Nou haal je dingen door elkaar.

Netwerkverkeer op een switch gaat alleen tussen zender en ontvanger. Dus van NAS naar bijv je mediaplayer. Die gaat vervolgens met HDMI naar je receiver. Maar dat heeft niks met de netwerkverbinding te maken :)
nee jij ziet het fout.

ik kies op mijn nvidia shield een bestand die ik wil afspelen. deze haalt hij van mijn NAS en gooit het signaal naar de Denon die geeft het door naar de shield dus als 100MBit niet voldoende is gaat dat een probleem geven

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
En er zit geen HDMI kabel tussen Shield en Denon?

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:22:
[...]

nee jij ziet het fout.

ik kies op mijn nvidia shield een bestand die ik wil afspelen. deze haalt hij van mijn NAS en gooit het signaal naar de Denon die geeft het door naar de shield dus als 100MBit niet voldoende is gaat dat een probleem geven
Als je iets afspeelde op je shield krijgt je denon de film alleen binnen over de hdmi aansluiting. Je kunt de ethernet / wifi van je Denon halen om dat te testen.

Verwijderd

Sethro schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:27:
En er zit geen HDMI kabel tussen Shield en Denon?
jawel, ik heb het denk ik fout :X

• cliors
Christiano007 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 14:31:
[...]

Klopt, het switchen is gewoon even wennen. Als je tv kijkt en dan spotify erop knalt en dán de tv uit doet dan gaat de receiver hier ook uit. Dus gewoon eerst de tv uit en dan spotify :)

Nog een laatste vraag, ik heb eerst de zuilen aangesloten, dat werkt perfect. Nu wil ik een center speaker aansluiten en als ik de setup doe van Denon dan hoor ik er ook gewoon geluid uit. Maar als ik dan muziek / tv kijk komt er geen signaal uit. Iemand een idee?

Opgelost, andere source van de audio gekozen. Multi Channel Stereo :')
Klinkt het met center speaker ook beter? Ik heb een best goede center speaker van B&W, maar muziek luisteren doe ik toch gewoon stereo.

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:50
Ik merkte vandaag toevallig een serieuze bug op in Spotify connect. Als iemand op je wifi ooit verbinding hebt gemaakt met je Denon, kan deze voortaan je Spotify aansturen vanaf elke plek, dus niet alleen via je eigen netwerk.. :X

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Dat kan je uitzetten in je Spotify app, dan zie je alleen apparatuur in je huidige netwerk.

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

cliors schreef op zondag 3 december 2017 @ 23:09:
[...]

Klinkt het met center speaker ook beter? Ik heb een best goede center speaker van B&W, maar muziek luisteren doe ik toch gewoon stereo.
Het voegt iets meer volume en detail toe, maar muziek is het niet een schrikbaar verschil. Meer voor normaal tv kijken.

• yoekel
  • Laatst online: 21-03 20:03
ilfamo schreef op maandag 4 december 2017 @ 07:48:
Dat kan je uitzetten in je Spotify app, dan zie je alleen apparatuur in je huidige netwerk.
Jij kunt dat dan wel voor jouw Spotify-app uitzetten, maar op diegene die ooit bij jou in het netwerk verbonden heeft gezeten heeft dat geen impact.

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
yoekel schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:44:
[...]

Jij kunt dat dan wel voor jouw Spotify-app uitzetten, maar op diegene die ooit bij jou in het netwerk verbonden heeft gezeten heeft dat geen impact.
Oftewel, iemand speelt Spotify vanaf zijn app via jou Denon en je weet niet wie. Da's idd lastig. Dat kan je idd niet ongedaan maken dus je moet hopen dat voor degene snel de lol er vanaf is.

Verwijderd

ilfamo schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:55:
[...]

Oftewel, iemand speelt Spotify vanaf zijn app via jou Denon en je weet niet wie. Da's idd lastig. Dat kan je idd niet ongedaan maken dus je moet hopen dat voor degene snel de lol er vanaf is.
zoals eerder gepost kan je in spotify aangeven dat ze alleen via jouw netwerk kunnen en dan is het probleem opgelost

• yoekel
  • Laatst online: 21-03 20:03
Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:57:
[...]

zoals eerder gepost kan je in spotify aangeven dat ze alleen via jouw netwerk kunnen en dan is het probleem opgelost
Ik zie in de Spotify-app (Android) de optie "Alleen lokale apparaten weergeven" --> "Alleen apparaten op jouw wifi- of Ethernet-netwerk weergeven in het menu Apparaten".

Dit heeft dan toch invloed op jouw eigen Spotify, op jouw telefoon, etc. maar niet op dat toevallige familielid welke op jouw wifi ermee heeft lopen spelen?

[ Voor 0% gewijzigd door yoekel op 04-12-2017 13:15 . Reden: Het woordje "niet" vergeten in laatste zin ]

• bvbal79
is dit dan een bug in spotify of in de Denon? Zit hier inderdaad ook niet op te wachten dat mensen die bij me komen mijn denon zien en dan van buiten er nog bij kunnen dan.

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:39
Dat is geen bug, het is een 'feature'. Er is namelijk geen administratie nodig. Als jij koppelt aan een dergelijk Spotify connect apparaat blijft hij in je lijst staan. De enige echte oplossing om dit te voorkomen is een los gast netwerk opzetten, zodat iemand anders geen connectie meer maakt, óf als iemand anders dat (tijdelijk) heeft gedaan, hierna zelf weer even verbinding te maken zodat hij uit de lijst van de ander verdwijnt.

• Kapitein Iglo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-12 12:18
Een vraag over de X2200 icm de Xbox One X en Dolby Atmos.

Als ik Dolby Atmos instel op de xbox one x (met HDMI audio op Bitstream) dan krijg ik bij de dolby app en netflix films die het ondersteunen ook netjes Dolby Atmos in de display van de receiver te zien, klinkt super. Maar alle andere situaties zoals games en het hoofdmenu toont de receiver display "DDSurround" (wat volgens de manual Dolby Surround betekent, een upmixer voor 2 kanaals geluid) en bij de 'audio modus' heb ik alleen maar de keuze uit "Stereo" en "Dolby Surround".

In de Denon app (bij info -> input) zie ik dat de input bij niet Atmos content PCM is en dat er in principe 5.1 kanalen binnen komen. Het is dan dus vreemd dat ik alleen dolby surround krijg als optie, ik zou dan tenminste dolby digital verwachten of altijd dolby atmos.

Heeft iemand dezelfde ervaring of is het bij jullie anders?

• PCan
Ik heb een 100% Gigabit-Cat6 bekabeld thuisnetwerk. Gigabit is gewoon 10x sneller dan 100Mbit.
Een trager onderdeel in je netwerk beïnvloed de snelheid van de rest ook negatief.
Zie het als de rails voor hogesnelheidstreinen. Als daar een boemeltje op gaat rijden, houdt hij de boel op.
Voor streamen van HD films is het zeer nuttig. Mijn internet is nu al 200Mbit en dat wordt regelmatig verhoogd. Bovendien is Gigabit al meer dan 10 jaar de standaard. 100Mbit is gewoon van toen vroeger.Een losse Gigabit switch kost €20,-. Feitelijk zou een hedendaags homecinema center standaard zo'n switch ingebouwd moeten hebben. Het is toch het middelpunt van al je apparatuur.

• Motion2
PCan schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:43:
Ik heb een 100% Gigabit-Cat6 bekabeld thuisnetwerk. Gigabit is gewoon 10x sneller dan 100Mbit.
Een trager onderdeel in je netwerk beïnvloed de snelheid van de rest ook negatief.
Zie het als de rails voor hogesnelheidstreinen. Als daar een boemeltje op gaat rijden, houdt hij de boel op.
Voor streamen van HD films is het zeer nuttig. Mijn internet is nu al 200Mbit en dat wordt regelmatig verhoogd. Bovendien is Gigabit al meer dan 10 jaar de standaard. 100Mbit is gewoon van toen vroeger.Een losse Gigabit switch kost €20,-. Feitelijk zou een hedendaags homecinema center standaard zo'n switch ingebouwd moeten hebben. Het is toch het middelpunt van al je apparatuur.
Euh.. een receiver is geen switch..
Verder is het niet zo dat een 100mbit device de rest negatief beïnvloed.. de meeste tv's hebben ook 100 mbit aangezien dit voor zo'n apparaat voldoende is.

• The Eagle

The Eagle

@PCan voor WLAN gaat je op erking op, daar schakelt men idd terug naar lagere snelheden als er een traag apparaat op zit. Voor standaard LAN praat je poep, tenzij je nog ergens een oude HUB oid gebruikt, of je netwerkapparatuur gewoon prut is. Overigens zegt "overal 100% Gbit bekabeling" niks over je apparatuur :P
Maar als jij gewoon een Gbit switch neer zet kun je in principe tot 1Gbit per poort halen.
Vwb die "centrumfunctie": het heeft een centrale AV functie, geen centrale netwerkfunctie. Het is gewoon een networked device, net als alle andere in huis :)
Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:36:
[...]

jawel, ik heb het denk ik fout :X
Dat denk ik niet, dat weet ik ;)
Maar om het leed te verzachten: HDMI is in weze ook een soort van ethernet. Lang verhaal, zoek maar eens op :)

[ Voor 48% gewijzigd door The Eagle op 04-12-2017 20:15 ]

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-12 01:36

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Denon heeft wel een switch in de 4520 gehad. Vond dat geen slecht idee, echter moet het dan wel beter gedaan worden (echt gigabit, IGMP snooping, etc).

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• The Eagle

The Eagle

Klopt, er zijn idd receivers met ingebouwde switch geweest. Type(s) ken ik zo niet maar waren de hogere, dus 4520 kan best. Was wel een 100Mbit switch iirc. Want meer heb je zoals gezegd niet nodig voor audio - dat is waar het ding voor gebouwd is namelijk. En bovendien meer een gimmick dan echt praktisch.

Reken maar uit: als ik als receiverbouwer een switch moet inbouwen, kost me dat ruimte, designconsequenties van binnen, researchkosten, etc etc. Dat moet ik doorbelasten aan de consument. Receiver wordt dan zomaar 100 - 150 euro aan consumentenprijs hoger.
Een simpele 8 poort swicth kost een paar tientjes. Waar kies de consument voor, en wat heeft hij vermoedelijk al lang staan? Juistem. Business case om een switch in te bouwen is vrijwel nihil. No matter what een user op T.net zou willen ;)

• PCan
De Denon 4520 en Sony STR-DA5800ES (10/100). Laat die switch, als dat zo'n probleem zou wezen.
Ga gewoon met je tijd mee. Er is vrijwel geen prijsverschil tussen inbouwen 100Mbit en 1000Mbit aansluiting.
Enige dat die ouwe waarschijnlijk tegen dumpprijzen in te kopen zijn, zodat het bij grote aantallen iets oplevert voor de producent. Een AVR is voor audio en video. Maar internet wordt steeds belangrijker. Alles staat in de cloud. Over een paar jaar is toch alles glasvezel. Er zijn al HDMI kabels van glasvezel.

En trouwens. Als die overbodige analoge aansluitingen die je never nooit meer gaat gebruiken?
Waarom zitten die er nog steeds op dan? Dat kost de 'receiverbouwer' toch ook geld en ruimte.

[ Voor 15% gewijzigd door PCan op 04-12-2017 22:29 ]

• Romius
  • Laatst online: 14:50
bvbal79 schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:34:
is dit dan een bug in spotify of in de Denon? Zit hier inderdaad ook niet op te wachten dat mensen die bij me komen mijn denon zien en dan van buiten er nog bij kunnen dan.
Een bug, zijn meer klachten over: https://community.spotify...ct/idi-p/1651456#comments

• The Eagle

The Eagle

PCan schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:50:
De Denon 4520 en Sony STR-DA5800ES (10/100). Laat die switch, als dat zo'n probleem zou wezen.
Nou spreek je jezelf tegen. Eerst zeg je dat ie er met alle geweld in zou moeten horen want centraal deel van de AV, en nou ineens niet meer. Make up your mind :?
Ga gewoon met je tijd mee. Er is vrijwel geen prijsverschil tussen inbouwen 100Mbit en 1000Mbit aansluiting.
Enige dat die ouwe waarschijnlijk tegen dumpprijzen in te kopen zijn, zodat het bij grote aantallen iets oplevert voor de producent. Een AVR is voor audio en video. Maar internet wordt steeds belangrijker. Alles staat in de cloud. Over een paar jaar is toch alles glasvezel. Er zijn al HDMI kabels van glasvezel.
Koper zal nooit sterven. Te makkelijk en daar oor ligt er teveel. En in huis is fiber lastiger verwerken dan koper. Verder: Het spul is allemaal networked volgens standaard ethernet. Gaat niet om een simpel chipje, maar om redesign van het mainboard, en dan vermoedelijk voor meerdere types. Major overhaul. Alles zit geintegreerd. Kost klauwen, en is niet nodig. Netwerkswitch waar het ding aan hangt ziet toch wel dat het maar 100Mbit is en handelt daar naar.
En trouwens. Als die overbodige analoge aansluitingen die je never nooit meer gaat gebruiken?
Waarom zitten die er nog steeds op dan? Dat kost de 'receiverbouwer' toch ook geld en ruimte.
Zie vorige opmerking. Zat vermoedelijk al in het mainboard design, dus zo te gebruiken. Tegenwoordig alleen op de wat duurdere types. En gewoon handig als je bijvoorbeeld een oudere gameconsole of platenspeler aan wilt sluiten. Er zijn hordes consumenten waarvoor een analoge aansluiting wel een pluspunt is, itt een snellere netwerkaansluiting.
Als je Gbit op een receiver zou zetten tot slot is dat meer marketingtechnisch handig dan nodig - dat moge duidelijk zijn :)

Last: nofi, maar als ik je zo lees vraag ik me af hoe lang je al meedraait in de AV wereld, danwel dat een beetje als hobby hebt. Ik zeg niet dat ik de wijsheid in pacht heb, zeer zeker niet. Maar als ik jou zo hoor dan kom je me over als iemand die net de home cinemareceiver wereld een beetje kent, en alles qua stereo links laat liggen, laat staan de overgang van standaard stereo naar de keus tussen stereo, home cinema en meer meegemaakt heeft. Nogmaals: nofi :)
* The Eagle had zijn eerste radio met speakers op zijn 11e, dat was in 1989, en toen ging het (tot grote irritatie van mijn ouders) mis :P

[ Voor 13% gewijzigd door The Eagle op 05-12-2017 10:03 ]

• PCan
Dank voor je uitgebreide beantwoording.
Ik ben geen audiofiel, meer een videofiel & computerfreak. Ik ga al een tijdje mee. (op Tweakers sinds 2006). Heb mijn huis vol liggen met kabels waar ik niets meer mee kan omdat die techniek achterhaald is.
Uiteraard stel ik een goed geluid zeer op prijs en een slim surround systeem om films zo realistisch mogelijk te kunnen beleven. Dat laatste is het belangrijkste voor mij. Ook wil ik bij TV kijken of muziekvideo
s een helder en mooi geluid hebben. Dus niet zoals op mijn Onkyo dat bij de NPO zenders alles klinkt alsof men zware shag gerookt heeft.

Als ik iets nieuws wil kopen, dan kijk ik vooral naar de toekomst. Hoe lang wil ik er mee kunnen doen en wat ga ik er op aansluiten. Sinds een aantal jaren zijn zaken als Atmos en (inter-) netwerk functionaliteit belangrijk.
Ik kijk ook naar waar ik het neer wil zetten en of het dan zijn warmte kwijt kan.
Dus liefst een receiver die er mooi uitziet en niet groter is dan nodig. Dat grootte en uitgangsvermogen aan elkaar verwant zijn is me duidelijk. Maar door overbodige onderdelen weg te laten is er meer ruimte voor koeling.

Ik ben gecharmeerd van het uiterlijk van de Yamaha MusicCast RX-AS710D, maar helaas geen Atmos, wel DAB+ en slechts 60W/kanaal. De Marantz vind ik gewoon niet mooi. Ik heb een Sony TV. Beter beeld is er volgens mij niet. Dus dacht ik aan Sony. Maar als dat merk te beroerd is om meerdere modellen in NL uit te brengen, fatsoenlijke gegevens online te zetten en een normale 75Ohm antenneaansluiting te plaatsen. Dan bekijken ze het maar.
Mijn verlanglijst voor de nabije toekomst is; Nvidia Shield TV en 4K TV (LG?).
Maar eerst een AVReciever met Atmos filter. 5.1.2. (dus geen virtueel of indirect geleuter).

Dus in de prijsklasse tot €800,- blijven de Denon X2400H en Yamaha RX-V683 of A670 over.
Helaas zijn die laatste ook de duurste. En ik moet wellicht ook nog een paar Dolby enabled boxen voor hoog. (Gebruik nu Celestion 50W/8Ohm). Denon is een relatief oud en bekend merk. Nooit gehad. Wel (Philips (=slecht), Yamaha en Onkyo.
Ook de Denon prijs is schappelijk. Als ik iets wil kopen dan ga ik me er eerst goed in verdiepen.
Wat ik lees en zie wil ik best delen met anderen die ook met dezelfde vragen kampen.
En ik ben zeer geinterreseerd in de ervaringen van anderen.

• cliors
PCan schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:39:

Dus in de prijsklasse tot €800,- blijven de Denon X2400H en Yamaha RX-V683 of A670 over.
Helaas zijn die laatste ook de duurste.
Ik heb de Denon x3400H (999 in NL webshops) voor 650 euro weten te kopen op amazon.de (verkocht door amazon) afgelopen week. Hou het in de gaten zou ik zeggen.

• PCan
Wil niet vervelend doen, maar google ff op: "Hoe Amazon westerse slavernij bedrijft".
Daar wil ik niet aan meewerken. Sorry.

X2400H voor €469,45 bij Hifix.co.uk inclusief verzending vanuit de UK.
Geen idee of dit betrouwbaar is.

[ Voor 30% gewijzigd door PCan op 05-12-2017 19:14 ]

• cliors
PCan schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 18:55:
Wil niet vervelend doen, maar google ff op: "Hoe Amazon westerse slavernij bedrijft".
Daar wil ik niet aan meewerken. Sorry.

X2400H voor €469,45 bij Hifix.co.uk inclusief verzending vanuit de UK.
Geen idee of dit betrouwbaar is.
Vast wel betrouwbaar, gewoon doen. Ook niets bekend over slavernij bij Hifix dus toppie 8)7
Maar goed, het is je goed recht het niet te doen : )

[ Voor 5% gewijzigd door cliors op 05-12-2017 20:10 ]

• misterd11
Slavernij of niet, hard werken moet ik ook voor mijn geld. Dus als het veel geld scheelt lekker bij amazon kopen!

• The Eagle

The Eagle

@PCan dat was een hele lap tekst, alleen maar om te concluderen dat je aankoopadvies wilt. Doe ons en jezelf een lol, maak een eigen topic aan in Consumentenelektronica Aankoopadvies
En meld er dan meteen even bij dat je niet bij Amazon wilt kopen, wel zo duidelijk ;)

Je zit nu in het topic voor vragen en gebruikers van Denon, niet boor vergelijking met andere merken. Wij hoeven die andere merken niet zo nodig ;)

[ Voor 17% gewijzigd door The Eagle op 05-12-2017 20:22 ]

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Hee denon guru's, een vraag van een newbie. Ik ben geinteresseerd in de AVRX1400 ter vervanging van mijn onkyo tx-nr414. Een vraag over het HEOS gedeelte: kan ik over de fysiek aangesloten normale speakers een bron afspelen, die ik dan synchroon ook naar een HEOS 1 speaker in een andere ruimte afspeel?

• The Eagle

The Eagle

Durf het bij gebrek aan ervaring niet te zeggen, maar zou zeggen van wel. Check ff http://denon-nl.custhelp.com voor de HEOS mogelijkheden, en check ook vooral de online manual van de X1400H over wat er met HEOS kan met die receiver :)

• Motion2
Ik heb hier een X3400H staan en op de slaapkamer een HEOS 1 en kan beide devices groeperen en dezelfde content afspelen.
Het geluid is aardig synchroon.

Heb het al geprobeerd met Spotify en TuneIn.
Je kan ook een hdmi input streamen maar dat heb ik nog niet getest

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-12 15:53
gysman11 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:36:
Hee denon guru's, een vraag van een newbie. Ik ben geinteresseerd in de AVRX1400 ter vervanging van mijn onkyo tx-nr414. Een vraag over het HEOS gedeelte: kan ik over de fysiek aangesloten normale speakers een bron afspelen, die ik dan synchroon ook naar een HEOS 1 speaker in een andere ruimte afspeel?
ff google info zat
https://www.denon-hifi.nl...nema/avreceiver/avrx1400h

• gysman11
  • Niet online
Mooie site inderdaad. En al gezien. En waar precies staat dan het antwoord op mijn specifieke vraag? Want daar was ik dus naar op zoek...

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-12 15:17
gysman11 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:57:
Mooie site inderdaad. En al gezien. En waar precies staat dan het antwoord op mijn specifieke vraag? Want daar was ik dus naar op zoek...
Handleiding?

Nickname does not reflect reality

• gysman11
  • Niet online
Dat ik een handleiding kan lezen begrijp ik. En ja, door dat interactieve boekwerk ben ik ook heengegaan. En omdat mij de functionaliteit niet duidelijk was, bleef ik met een vraag zitten. Ik was onder de indruk dat hier een specifieke vraag gesteld kon worden over bepaalde functionaliteit. Sommigen snappen dat, en geven een antwoord waar ik wat mee kan. Dank daarvoor. Anderen zeggen "zie handleiding". Daar kan ik niet zoveel mee. Zeker niet omdat ik, ook na herhaaldelijk kijken, niet het antwoord op mijn vraag vindt. Dan heb ik liever geen antwoord. Laten we maar zeggen dat de mate van hulp blijkbaar fluctueert per gebruiker/forum...

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:39
Niet gelijk de ander de schuld geven. Er wordt op dit forum ook verwacht dat eigen inzet toont en aangeeft wat je al gedaan had. Als je had aangegeven de handleiding al gelezen te hebben dan was er wellicht ook een ander antwoord gekomen. Veel vragen op dit forum zijn makkelijk opgelost door de handleiding even door te nemen.

Ik heb de apparatuur zelf niet, maar in de handleiding: http://manuals.denon.com/...L/pdf/AVRX1400H_EU_NL.pdf

Zie pagina 13, inclusief afbeelding:
HEOS draadloos geluidssysteem voor meerdere kamers zorgt ervoor
dat u altijd en overal in huis van uw favoriete muziek kan genieten. Door
gebruik te maken van uw bestaande thuisnetwerk en de HEOS App
(beschikbaar voor iOS, Android en Amazon-apparaten), kan u muziek
ontdekken, doorbladeren en muziek afspelen van je eigen
muziekbibliotheek of van vele online streaming muziekdiensten.
Wanneer meerdere HEOS-apparaten aangesloten zijn op hetzelfde
netwerk, kunnen de HEOS-apparaten gegroepeerd worden om
tegelijkertijd dezelfde muziek op alle apparaten af te spelen of kan er op
elk afzonderlijk HEOS-apparaat andere muziek worden afgespeeld.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-12 15:17
gysman11 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:01:
Dat ik een handleiding kan lezen begrijp ik. En ja, door dat interactieve boekwerk ben ik ook heengegaan.
Had je ook even kunnen melden, samen met alle andere dingen die je al geprobeerd.

Maar zinvolle informatie verstrekken verschilt nu eenmaal per gebruiker van dit forum.

Nickname does not reflect reality

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:21
Wat zijn de precieze verschillen tussen de 1400H en de 2400H? Wat ik zelf heb gezien zijn:
* aantal aansluitingen, waarbij de 2400H vooral meer analoog heeft (maar ook iets meer HDMI)
* Maximaal vermogen
* "Iets met advanted settings" (hoe advanced is advanced?)
* 4K upscaling op de 2400H wat mist op de 1400H
* De 2400H is iets groter (hoger)

Ik wil een van beiden aanschaffen voor gebruik in combinatie met een NVidia Shield en LG 4K OLED TV. Het aantal aansluitingen is daardoor geen probleem (en hetzelfde geldt voor vermogen). M.b.t. 4K upscaling lijkt mij dat dat irrelevant is omdat ik mag aannemen dat de Shield en/of TV dat beter kunnen. Blijft dus over de "advanced settings". Maar hoe advanced is advanced, en is dat het prijsverschil waard? Of zijn er nog andere verschillen die het het prijsverschil waard zouden kunnen maken?

En hoe zit het in zijn algemeenheid met support. Krijgen alle modellen net zo lang support, of zie je bij Denon dat de goedkopere (1000 serie) bv minder updates krijgt als de duurdere? (alhoewel het verschil tussen de 1000 serie en 2000 serie natuurlijk ook niet zo groot is, aangezien ze er 6? hebben).

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-12 15:53
2400h
•7.2-kanaals AV-receiver met 150 W per kanaal
•8 HDMI-ingangen (1 op voorpaneel) met volledige HDCP 2.2-ondersteuning; 2 HDMI-uitgangen
•Geavanceerde videoverwerking met opschaling naar 4K voor HDMI-bronnen
1400h
•7.2-kanaals AV-receiver met 145 W per kanaal
•6 HDMI-ingangen / 1 uitgang
•Geen geavanceerde videoverwerking met opschaling naar 4K

dit is het verschil en de prijs

De grootste verschillen zitten onder andere in het aantal hdmi poorten, zes tegen over 8 op het andere model, verder is er geen 4K opschaling en ontbreken de huisautomatisering opties. Het toestel heeft ook minder power

[ Voor 20% gewijzigd door herian10 op 07-12-2017 14:43 ]

• atacama
  • Laatst online: 26-12 14:27
@RobertMe heeft er een (goede?) vraag tussen zitten voor degene die niet bekend zijn met de video ondersteuning.
Upscaling naar 4k, Volgens mij kan een 4k tv dit ook zelf doen. Waarom zou ik dit juist op de reciever willen doen? En is er een kwaliteitsverschil tussen de TV en de reciever op dat punt?

-= Its dry in the dessert =- So what??

• The Eagle

The Eagle

Er zal best kwaliteitsverschil zijn, maar dat hangt natuurlijk van de individuele upscalers in de componenten af :)
Persoonlijk zou ik het de tv af laten handelen, die is er voor gemaakt.
Reden dat je het in de receiver zou willen doen: gemak (alles komt met 4K binnen bij de TV) en het minimalizeren van audiosync verschillen. Beeldbewerking kost natuurlijk altijd wat tijd.
Maar een TV doet natuurlijk ook beeldbewerking afhankelijk van zijn settings - en die staan meestal wel aan. Laat je de TV upscalen gooit ie het audiosignaal synced over zijn HDMI naar buiten, dus dan heb je dat issue ook niet.
Sleutel zit hem een beetje in het eerst aangesloten apparaat na de weergever, ie ga je van mediaplayer > TV > receiver of mediaplayer > receiver > TV.
Persoonlijk zou ik zeggen, alles wat (al dan niet 4K) beeld moet doen, eerst naar de TV; dan hoeft de receiver niet perse aan te staan. Want das nog een nadeel: als jij wilt upscalen moet de receiver iets doen en dus aan staan.

• RobertMe
The Eagle schreef op donderdag 7 december 2017 @ 19:00:
Persoonlijk zou ik zeggen, alles wat (al dan niet 4K) beeld moet doen, eerst naar de TV; dan hoeft de receiver niet perse aan te staan. Want das nog een nadeel: als jij wilt upscalen moet de receiver iets doen en dus aan staan.
Dus je kunt de upscaler (/alle beeldverwerkers) op de Denon niet uitzetten? En lijkt mij dat in ieder geval het signaal altijd doorgegeven kan worden via passthrough, ook als de Denon uit staat (en de mediaspeler op de Denon is aangesloten).

Nadeel van alles via TV laten gaan is dan weer dat ARC niet alles aan kan, zoals Atmos. En daarnaast heb ik TV aan een uittrek- en kantelbaar beugel, dus liever die kabel minder van meubel naar de TV.

Overigens nog wat verschillen tussen de 1400H en 2400H.
* 2 HDMI uitgangen zodat TV en beamer tegelijk aangesloten kunnen zijn
* Pre-out voor zone 2 zodat daarop dus (extra) speakers aangesloten kunnen worden (zonder verlies van de laatste 2 speakers die IIRC altijd configureerbaar zijn voor back, height of zone 2)

• The Eagle

The Eagle

Wat ik bedoel is dat als jij de Denon wilt laten upscalen, die Denon aan moet staan. In standby doet het ding weinig natuurlijk ;) Staat de Denon uit en wil je upscalen, moet je tv dat doen. Dat kan dan net zo goed meteen, hoeft de denon het niet te doen :)

Ga je ov Atmos praten dan snap ik je, maar dan staat je receiver toch aan - lijkt me stug dat de TV dat kan werergeven. Of ie het over ARC terug kan geven weet ik niet, zal wellicht ook aan de TV liggen.

Maar met Atmos kwam je in eerste instantie niet aan, je vroeg alleen om upscalen. Als audiotracks ineens ook relevant worden, dan zou ik alles via de Denon laten lopen maar alsnog je TV laten upscalen ipv de Denon. Dan heb ej al je audiotracs en de upscaling werkt ook als de receiver uit staat.

• RobertMe
The Eagle schreef op donderdag 7 december 2017 @ 19:54:
Maar met Atmos kwam je in eerste instantie niet aan, je vroeg alleen om upscalen. Als audiotracks ineens ook relevant worden, dan zou ik alles via de Denon laten lopen maar alsnog je TV laten upscalen ipv de Denon. Dan heb ej al je audiotracs en de upscaling werkt ook als de receiver uit staat.
Dat was het antwoord waar ik naar op zoek was :). "Mediaspeler => receiver => TV zal ook gewoon werken als de receiver uit staat". Maar uiteraard mis je dan de fancy audio. Maar ook dan kan de upscaling gewoon door de TV gebeuren. Maar IIRC zal de SHIELD zelf al upscaling doen, dus als het goed is hoeft de receiver, noch de TV dat te doen. Maar in ieder geval is het dus geen probleem als de receiver uit staat en de apparatuur wel via de receiver is aangesloten. Deze zal dan altijd de passthrough doen. Want waarschijnlijk ga ik de receiver dus niet altijd gebruiken.

• bvbal79
Niet om lullig te doen. Maar daar staat dus niet het antwoord.

Maar hier:
http://denon-nl.custhelp....~/heos-speakers-groeperen

[ Voor 15% gewijzigd door bvbal79 op 08-12-2017 16:44 ]

Pagina: 1 ... 56 ... 101 Laatste