PCan schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:39:
Dank voor je uitgebreide beantwoording.
Ik ben geen audiofiel, meer een videofiel & computerfreak. Ik ga al een tijdje mee. (op Tweakers sinds 2006). Heb mijn huis vol liggen met kabels waar ik niets meer mee kan omdat die techniek achterhaald is.
Uiteraard stel ik een goed geluid zeer op prijs en een slim surround systeem om films zo realistisch mogelijk te kunnen beleven. Dat laatste is het belangrijkste voor mij. Ook wil ik bij TV kijken of muziekvideo
s een helder en mooi geluid hebben. Dus niet zoals op mijn Onkyo dat bij de NPO zenders alles klinkt alsof men zware shag gerookt heeft.
Als ik iets nieuws wil kopen, dan kijk ik vooral naar de toekomst. Hoe lang wil ik er mee kunnen doen en wat ga ik er op aansluiten. Sinds een aantal jaren zijn zaken als Atmos en (inter-) netwerk functionaliteit belangrijk.
Ik kijk ook naar waar ik het neer wil zetten en of het dan zijn warmte kwijt kan.
Dus liefst een receiver die er mooi uitziet en niet groter is dan nodig. Dat grootte en uitgangsvermogen aan elkaar verwant zijn is me duidelijk. Maar door overbodige onderdelen weg te laten is er meer ruimte voor koeling.
Ik ben gecharmeerd van het uiterlijk van de Yamaha MusicCast RX-AS710D, maar helaas geen Atmos, wel DAB+ en slechts 60W/kanaal. De Marantz vind ik gewoon niet mooi. Ik heb een Sony TV. Beter beeld is er volgens mij niet. Dus dacht ik aan Sony. Maar als dat merk te beroerd is om meerdere modellen in NL uit te brengen, fatsoenlijke gegevens online te zetten en een normale 75Ohm antenneaansluiting te plaatsen. Dan bekijken ze het maar.
Mijn verlanglijst voor de nabije toekomst is; Nvidia Shield TV en 4K TV (LG?).
Maar eerst een AVReciever met Atmos filter. 5.1.2. (dus geen virtueel of indirect geleuter).
Dus in de prijsklasse tot €800,- blijven de Denon X2400H en Yamaha RX-V683 of A670 over.
Helaas zijn die laatste ook de duurste. En ik moet wellicht ook nog een paar Dolby enabled boxen voor hoog. (Gebruik nu Celestion 50W/8Ohm). Denon is een relatief oud en bekend merk. Nooit gehad. Wel (Philips (=slecht), Yamaha en Onkyo.
Ook de Denon prijs is schappelijk. Als ik iets wil kopen dan ga ik me er eerst goed in verdiepen.
Wat ik lees en zie wil ik best delen met anderen die ook met dezelfde vragen kampen.
En ik ben zeer geinterreseerd in de ervaringen van anderen.