Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Motion2 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:38:
Ik heb hier een X3400H staan en op de slaapkamer een HEOS 1 en kan beide devices groeperen en dezelfde content afspelen.
Het geluid is aardig synchroon.

Heb het al geprobeerd met Spotify en TuneIn.
Je kan ook een hdmi input streamen maar dat heb ik nog niet getest
Yup dit werkt inderdaad. Groeperen maar en het moet werken. Helaas dus niet voor hdmi input streams nog bij mij. Denon adviseert om alles dan maar te resetten en alle apps op nieuw te installeren. De app is mijn inziens gewoon nog te brak.
atacama schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:56:
@RobertMe heeft er een (goede?) vraag tussen zitten voor degene die niet bekend zijn met de video ondersteuning.
Upscaling naar 4k, Volgens mij kan een 4k tv dit ook zelf doen. Waarom zou ik dit juist op de reciever willen doen? En is er een kwaliteitsverschil tussen de TV en de reciever op dat punt?
nee gewoon je TV het laten doen als dat kan, dus die meerwaarde snap ik nooit zo goed van receivers.

[ Voor 29% gewijzigd door bvbal79 op 08-12-2017 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:38
bvbal79 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:41:
[...]

Yup dit werkt inderdaad. Groeperen maar en het moet werken. Helaas dus niet voor hdmi input streams nog bij mij. Denon adviseert om alles dan maar te resetten en alle apps op nieuw te installeren. De app is mijn inziens gewoon nog te brak.

[...]

nee gewoon je TV het laten doen als dat kan, dus die meerwaarde snap ik nooit zo goed van receivers.
De apps zijn inderdaad brak. Vooral de remote control app. Hierdoor liep de receiver vast waardoor ik zelfs het geluid niet meer harder kon zetten met de normale afstandsbediening.

Net ook wat raars, komen we thuis staat de receiver op de HEOS input met TuneIn..
Vanochtend stond hij toch echt uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

bvbal79 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:41:
[...]

[...]

Ik denk dat die meerwarde voornamelijk tot uiting komt in een evhte home cinema, dwz icm een beamer. Die zijn niet zo goed in upscalen, cq hebben het niet. Die verwachten gewoon een 4K signaal als het ff kan. In een dergelijke setup is de receiver het enige apparaat dat kan upscalen, dus dan is het wel logisch. En aangezien je die markt ook wilt kunnen bedienen en Denon prima upscalers maakt, is het logisch om hem in te bouwen.
Dat iit een netwerkswitch :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik kreeg gisteren een firmware update binnen van mijn X3300W. Ik zie echter nog geen changelog van deze update online? Wellicht dat jullie weten wat dit heeft aangepast?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Iemand die op z'n 2400 al de update binnen heeft gehad?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 10:53
Werkt bij jullie spotify connect nog? Bij mij al een heel tijdje niet meer, dacht gelezen te hebben dat de ondersteuning gestopt was. Maar begin nu te twijfelen of het niet gewoon aan mijn receiver ligt.

Vind er helaas weinig over, op internet.

Edit: Nvm, ding een statisch IP adres geven lost het op. Dat vond ik een tijd geleden ook al op internet, toen ook al geprobeerd, maar werkte toen niet. Denk dat de laatste firmware update van 2-3 weken geleden dat gefixt heeft.

[ Voor 31% gewijzigd door co2301 op 09-12-2017 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:13
Bij mij werkt Spotify connect nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 22:23
Is er een merkbaar verschil tussen een avr-x2300W en een 2400H, vwb de weergave van audio? Aangezien ik toch geen heos oid ga gebruiken. 5.1 is alles wat hier draait, dat vind ik mooi genoeg. Wat zou de aanschaf van een 2400H boven een 2300W dan nog kunnen rechtvaardigen ook als je gewoon je fw updates krijgt en geen meerwaade hebt aan meer hdmi ingangen of uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Heb een x2200 daar werkt blutooth ook niet meer met mn nieuwe telefoon niet, en de tablet die het soms wel eens deed ook niet meer.
Internetradio heeft ook wel eens kuren, maar met de stroom er even af werkt het erna wel weer.
Snap niet dat denon en Marantz er al zo lang mee wegkomen het word ook in geen enkele test naar voren gebracht.
Audysseys dyn volume zou ik niet meer willen missen, al hebben andere merken misschien ook wel zoiets.

[ Voor 13% gewijzigd door Goofy1978 op 09-12-2017 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 10:53
Goofy1978 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 11:44:
Heb een x2200 daar werkt blutooth ook niet meer met mn nieuwe telefoon niet, en de tablet die het soms wel eens deed ook niet meer.
Internetradio heeft ook wel eens kuren, maar met de stroom er even af werkt het erna wel weer.
Snap niet dat denon en Marantz er al zo lang mee wegkomen het word ook in geen enkele test naar voren gebracht.
Audysseys dyn volume zou ik niet meer willen missen, al hebben andere merken misschien ook wel zoiets.
Deze problemen herken ik dan weer niet met m'n 1200w.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Goofy1978 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 11:44:
Valt voor Denon ook niet te testen he, weten zij veel welke telefoons er in de toekomst uitkomen en welke bugs er in toekomstige versies van Android of iOS of weet ik veel welke mobile OS komen te zitten. Kun je testen, werkt dan, maar is momentopname. Ga er vanuit dat ze het met mainstream spul wel testen. Maar bugs pas fixen als ze ook bekend zijn. Dus meld ze bij hen :)

En netwerkproblemen kunnen met alle apparatuur voorkomen, PC's incluis. Aan en uit zetten is dan wel een paardenmiddel natuurlijk. Kun je ook over mopperen, kun je ook wat aan proberen te doen :)
Wat is exact je probleem en wat had je al geprobeerd om het te fixen? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Er valt weinig te fixen aan een denon of Marantz, lees de laatste paginas van het denon of Marantz forum maar eens door.
static ip, hard reset, stroom eraf soms gaat het weer even goed maar na een tijdje is het weer hetzelfde.
En simple bluetooth versterker die ik nog heb pakt gewoon alles met bluetooth, maar bij denon krijgen ze het niet voor elkaar schijnt.
Maar met deze zware minpunten zou ik nog overwegen weer ooit een denon te kopen, versterkergedeelte en vooral dyn volume met films ben ik erg tevreden mee.

[ Voor 16% gewijzigd door Goofy1978 op 09-12-2017 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
En welke is dan je simpele bluetooth versterker die je nog hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Dat is een Marmitek BoomBoom 460 grappig ding.
Heb de denon weer aan de praat gekregen, de oude bleutooth koppeling verwijderd van de tablet en opnieuw verbinding gemaakt.
Was denk ik na een firmware update van denon niet meer geschikt ofzo.
Met mn nieuwe telefoon is verbinden nu ook gelukt.
Internetradio werkt op het moment ook maar heb daar vaak genoeg de stroom van de versterker af moeten halen om dat weer te laten werken.
Ben weer een tevreden denon gebruiker:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik blijf ook problemen met het netwerk houden. Het vreemde is dat mijn bekabelde denon een conflict lijkt te hebben met de telefoon van mijn vrouw. Zodra zij hem ontgrendeld houdt het netwerk deel van de Denon er mee op. Het moet haast iets van een app zijn die daarvoor zorgt aangezien ze net een nieuwe telefoon heeft die hetzelfde doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:00
Hebben jullie die static ip ook buiten de dhcp range van de router zitten? Dat is wel een vereiste, anders kan het idd nog steeds voorkomen dat een mobiel apparaat dezelfde ip krijgt toegewezen als de denon.

Ik heb zelf een oudere denon, maar nooit problemen meer met netwerk (maak er ook niet zoveel gebuik van eerlijk gezegd). Ik weet alleen niet meer of ik de static ip enkel op de router heb ingesteld of ook in de denon. Het loont om beiden te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriez
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 15:02
ilfamo schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:04:
Ik blijf ook problemen met het netwerk houden. Het vreemde is dat mijn bekabelde denon een conflict lijkt te hebben met de telefoon van mijn vrouw. Zodra zij hem ontgrendeld houdt het netwerk deel van de Denon er mee op. Het moet haast iets van een app zijn die daarvoor zorgt aangezien ze net een nieuwe telefoon heeft die hetzelfde doet.
Ik heb exact hetzelfde sinds een week. Echter heb ik in die tijd geen nieuwe apps op mijn telefoon geïnstalleerd. Vanavond maar eens proberen om een vast IP adres toe te kennen aan mijn Denon X1200w. Is namelijk behoorlijk irritant als internetradio iedere keer wegvalt en minimaal een halve minuut nodig heeft om weer terug te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Moriez schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:44:
[...]

Ik heb exact hetzelfde sinds een week. Echter heb ik in die tijd geen nieuwe apps op mijn telefoon geïnstalleerd. Vanavond maar eens proberen om een vast IP adres toe te kennen aan mijn Denon X1200w. Is namelijk behoorlijk irritant als internetradio iedere keer wegvalt en minimaal een halve minuut nodig heeft om weer terug te komen.
Ook Kpn toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriez
Nee, Vodafone + Ziggo. Maar ik heb vanavond nog geen last van een wegvallende verbinding gehad en ik heb nog geen vast IP adres ingesteld.
Wel heb ik (ongerelateerd) gisteren Facebook Messenger van mijn telefoon verwijderd, hiervan kreeg ik regelmatig een melding dat deze app op de achtergrond batterij verbruikte terwijl ik hem nooit gebruik. Kan natuurlijk pure toeval zijn, maar sindsdien geen problemen met de Denon (even afkloppen op hout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Moriez schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:50:
[...]

Nee, Vodafone + Ziggo. Maar ik heb vanavond nog geen last van een wegvallende verbinding gehad en ik heb nog geen vast IP adres ingesteld.
Wel heb ik (ongerelateerd) gisteren Facebook Messenger van mijn telefoon verwijderd, hiervan kreeg ik regelmatig een melding dat deze app op de achtergrond batterij verbruikte terwijl ik hem nooit gebruik. Kan natuurlijk pure toeval zijn, maar sindsdien geen problemen met de Denon (even afkloppen op hout).
Misschien ook maar even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
In mijn zoektocht naar een receiver ben ik bij de Denon avr-x1400 terecht gekomen.
Daarna heb ik heel wat pagina's in deze topic gelezen en blijkbaar zijn er nog steeds problemen met de connectiviteit.
Ik heb sinds een jaar of 5 een Ceol Piccolo, dat ding heeft een ontzettend goed geluid maar het heeft dezelfde problemen ivm de connectiviteit.
Denken jullie dat er op korte termijn nog een oplossing gaat komen of raden jullie eerder aan uit te kijken naar een andere receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Wij van wc eend, als iedereen hier je een andere aanbeveeld hebben ze we allemaal de verkeerde versterker gekocht ha ha.
Als ik nu een gratis upgrade mocht maken van mn Denon x2200 naar een 9.1 versterker van de gangbare merken zou ik kiezen tussen een Denon x4400, Marantz SR7012 en een Pioneer SC-LX801.
Ik heb Pioneer erg hoog staan maar als er geen goed alternatief voor dynamic volume van audyssey op zit zou ik weer voor Denon/Marantz kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Cronimet schreef op maandag 11 december 2017 @ 22:42:
In mijn zoektocht naar een receiver ben ik bij de Denon avr-x1400 terecht gekomen.
Daarna heb ik heel wat pagina's in deze topic gelezen en blijkbaar zijn er nog steeds problemen met de connectiviteit.
Ik heb sinds een jaar of 5 een Ceol Piccolo, dat ding heeft een ontzettend goed geluid maar het heeft dezelfde problemen ivm de connectiviteit.
Denken jullie dat er op korte termijn nog een oplossing gaat komen of raden jullie eerder aan uit te kijken naar een andere receiver?
Er zijn idd mensen die problmen met connectiviteit hebben. maar ieder geval staat op zich. Als jij er gewoon een draadje aan hangt en het ding een vast IP geeft (wel ff uitsluiten van je DHCP range) is er 99% kans niks aan het handje.
Dat sommigen niet snappen hoe dat moet en aan blijven modderen met wifi en domme DNS instellingen kunnen wij ook niks aan doen.
Als je dat ding wilt: gewoon kopen. Evt connectiviteitsproblemen kunnen altijd opgelost worden. De halve wereld en zijn moeder heeft dat ding en die gebruiken ook de connectiviteit, dus bij jou moet het ook kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
The Eagle schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:50:
[...]

Er zijn idd mensen die problmen met connectiviteit hebben. maar ieder geval staat op zich. Als jij er gewoon een draadje aan hangt en het ding een vast IP geeft (wel ff uitsluiten van je DHCP range) is er 99% kans niks aan het handje.
Dat sommigen niet snappen hoe dat moet en aan blijven modderen met wifi en domme DNS instellingen kunnen wij ook niks aan doen.
Als je dat ding wilt: gewoon kopen. Evt connectiviteitsproblemen kunnen altijd opgelost worden. De halve wereld en zijn moeder heeft dat ding en die gebruiken ook de connectiviteit, dus bij jou moet het ook kunnen :)
Bedankt he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als je je aangesproken voelt was dat niet de bedoeling :)
We zitten nu op 113 pagina's en sinds de receivers networked zijn zijn er mensen met problemen - die allen op te lossen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
The Eagle schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:38:
Als je je aangesproken voelt was dat niet de bedoeling :)
We zitten nu op 113 pagina's en sinds de receivers networked zijn zijn er mensen met problemen - die allen op te lossen zijn :)
En toch heb ik nog problemen, ondanks dat de boel bekabeld is met een vast ip. Dus ik heb de oplossing nog niet gevonden 8)7 Helemaal omdat het het een jaar probleemloos gewerkt heeft en van de 1 op de andere dag dat niet meer deed. Zeer frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:25
* knip *
Als je niets zinnigs te posten hebt, post dan niets.

[ Voor 74% gewijzigd door S1NN3D op 13-12-2017 07:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hoop dat je een beetje zit te trollen en zal die reactie negeren :)
ilfamo schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:56:
[...]

En toch heb ik nog problemen, ondanks dat de boel bekabeld is met een vast ip. Dus ik heb de oplossing nog niet gevonden 8)7 Helemaal omdat het het een jaar probleemloos gewerkt heeft en van de 1 op de andere dag dat niet meer deed. Zeer frustrerend.
Ok, das vervelend. Laat even weten
- welke problemen je exact ervaart
- hoe exact je setup is qua hardware (router, bekabeling, evt tussenliggende switches)
- welke instellingen je op je Denon hebt staan qua netwerk (IP, DNS, gateway)
- settings in de router die van belang kunnen zijn, zoals UPNP, multicast settings, evt firewall of DMZ settings
Helpt al een boel bij diagnostiseren

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 12-12-2017 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriez
Moriez schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:50:
[...]
...Facebook Messenger van mijn telefoon verwijderd [...] Kan natuurlijk pure toeval zijn, maar sindsdien geen problemen met de Denon (even afkloppen op hout).
En ja hoor, dit was (natuurlijk) pure toeval. Heb zonet een vast IP adres ingesteld voor de Denon. Nu maar afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 11:20

el-jorge

turn around and feel the vibe

PCan schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:39:
Dank voor je uitgebreide beantwoording.
Ik ben geen audiofiel, meer een videofiel & computerfreak. Ik ga al een tijdje mee. (op Tweakers sinds 2006). Heb mijn huis vol liggen met kabels waar ik niets meer mee kan omdat die techniek achterhaald is.
Uiteraard stel ik een goed geluid zeer op prijs en een slim surround systeem om films zo realistisch mogelijk te kunnen beleven. Dat laatste is het belangrijkste voor mij. Ook wil ik bij TV kijken of muziekvideo
s een helder en mooi geluid hebben. Dus niet zoals op mijn Onkyo dat bij de NPO zenders alles klinkt alsof men zware shag gerookt heeft.

Als ik iets nieuws wil kopen, dan kijk ik vooral naar de toekomst. Hoe lang wil ik er mee kunnen doen en wat ga ik er op aansluiten. Sinds een aantal jaren zijn zaken als Atmos en (inter-) netwerk functionaliteit belangrijk.
Ik kijk ook naar waar ik het neer wil zetten en of het dan zijn warmte kwijt kan.
Dus liefst een receiver die er mooi uitziet en niet groter is dan nodig. Dat grootte en uitgangsvermogen aan elkaar verwant zijn is me duidelijk. Maar door overbodige onderdelen weg te laten is er meer ruimte voor koeling.

Ik ben gecharmeerd van het uiterlijk van de Yamaha MusicCast RX-AS710D, maar helaas geen Atmos, wel DAB+ en slechts 60W/kanaal. De Marantz vind ik gewoon niet mooi. Ik heb een Sony TV. Beter beeld is er volgens mij niet. Dus dacht ik aan Sony. Maar als dat merk te beroerd is om meerdere modellen in NL uit te brengen, fatsoenlijke gegevens online te zetten en een normale 75Ohm antenneaansluiting te plaatsen. Dan bekijken ze het maar.
Mijn verlanglijst voor de nabije toekomst is; Nvidia Shield TV en 4K TV (LG?).
Maar eerst een AVReciever met Atmos filter. 5.1.2. (dus geen virtueel of indirect geleuter).

Dus in de prijsklasse tot €800,- blijven de Denon X2400H en Yamaha RX-V683 of A670 over.
Helaas zijn die laatste ook de duurste. En ik moet wellicht ook nog een paar Dolby enabled boxen voor hoog. (Gebruik nu Celestion 50W/8Ohm). Denon is een relatief oud en bekend merk. Nooit gehad. Wel (Philips (=slecht), Yamaha en Onkyo.
Ook de Denon prijs is schappelijk. Als ik iets wil kopen dan ga ik me er eerst goed in verdiepen.
Wat ik lees en zie wil ik best delen met anderen die ook met dezelfde vragen kampen.
En ik ben zeer geinterreseerd in de ervaringen van anderen.
Ook de X3400H kan je wel voor onder de €800 krijgen.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
The Eagle schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 19:38:
Hoop dat je een beetje zit te trollen en zal die reactie negeren :)

[...]

Ok, das vervelend. Laat even weten
- welke problemen je exact ervaart
- hoe exact je setup is qua hardware (router, bekabeling, evt tussenliggende switches)
- welke instellingen je op je Denon hebt staan qua netwerk (IP, DNS, gateway)
- settings in de router die van belang kunnen zijn, zoals UPNP, multicast settings, evt firewall of DMZ settings
Helpt al een boel bij diagnostiseren
Het is soms om gek van te worden. Nu werkt alles weer prima. Ook bij de trigger, het aanzetten van de telefoon van mijn vrouw, geen problemen. Niks veranderd, maar toch draait het nu goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:01
Sinds een paar dagen geeft de X3400H het beeld en geluid van mijn Humax niet meer door. De Humax moet dan eerst in standby gezet worden, weer ingeschakeld en dat doet deze het. Ik gebruik een Harmony afstandsbediening om de boel in te schakelen waarbij de X3400H als laatste ingeschakeld wordt. Als ik deze herprogrammeer zodat de X3400H voor de Humax ingeschakeld wordt is het probleem waarschijnlijk verholpen, maar ik vind het zo raar dat dit van de een op de andere keer opeens niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Firmware update op een van beiden gehad toevallig? Kabels nog goed vast?

@ilfamo Das mooi maar drop toch die gegevens ff als je wilt. En daarnaast: Wat is je vaste IP range in je router, welk IP heeft de Denon, welk IP krijgt de telefoon?

Nofi, maar jij snapt ook dat een simpel: "hij doet het niet" het niet permanent gaat oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 10:38
ilfamo schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:45:
[...]

Het is soms om gek van te worden. Nu werkt alles weer prima. Ook bij de trigger, het aanzetten van de telefoon van mijn vrouw, geen problemen. Niks veranderd, maar toch draait het nu goed.
Bij mij heeft de Canon printer problemen en stoort het hele netwerk. Soms is Spotify op de receiver niet te draaien en werkt ook bijv. Plex niet. Zet ik de printer uit, is het probleem weg.

Ik heb toen een nieuw wifi gemaakt en 1 voor 1 apparaten toegevoegd tot het weer kapot ging. Ook bij mij is het echter niet 100% als ik de printer aan heb staan dat het dan stoort, meestal gaat het wel goed.

Het zou dus ook nog een combinatie of iets anders vreemds kunnen zijn, maar goed. Het werkt de laatste tijd wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat bedoel ik dus, netwerkissues kunnen vele oorzaken hebben en er is eigenlijk alleen door determinatie en logisch nadenken achter te komen wat de oorzaak en de oplossing is. Of het nou een printer of een receiver betreft.
Gekste wat ik zelf ooit meegemaakt heb is dat het opzetten van een VPN verbinding mijn Ziggo VOIP de nek om draaide. Gewoon ineens geen kiestoon meer. Ook heel vaag.

Maar goed, das een beetje offtopic en ter illustratie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
The Eagle schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:00:
Firmware update op een van beiden gehad toevallig? Kabels nog goed vast?

@ilfamo Das mooi maar drop toch die gegevens ff als je wilt. En daarnaast: Wat is je vaste IP range in je router, welk IP heeft de Denon, welk IP krijgt de telefoon?

Nofi, maar jij snapt ook dat een simpel: "hij doet het niet" het niet permanent gaat oplossen :)
Ga er vanavond even naar kijken.

Edit: DHCP ip range is 251. Ip denon is 252. De telefoon kan ik niet checken, want mijn vrouw is er niet.

[ Voor 9% gewijzigd door ilfamo op 13-12-2017 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Ik wil in de woonkamer met een 5.1 opstelling werken en 2 speakers aansluiten in de keuken.
Deze zouden eventueel allen dezelfde muziek moeten afspelen of enkel woonkamer of enkel keuken.
Speakers zijn Dali Zensor 5 met de Zensor 1 als surround en in de keuken.
Ik kan een X3400H voor 600€ kopen, zou dat een goede deal zijn? En past deze dan hierbij?

Ik hoor graag de reacties van de kenners

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
Je kan idd 5.1 en dual zone stereo,
Dan zijn alle aansluitingen bezet.
Atmos of 7.1 gaat dan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Goofy1978 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 15:17:
Je kan idd 5.1 en dual zone stereo,
Dan zijn alle aansluitingen bezet.
Atmos of 7.1 gaat dan niet meer.
Is de 3400 dan aan te raden of misschien zelfs overkill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

De H versie is een Heos bak. Waarom dan geen draadloze Heos speakers in de keuken? :)

En waarom post je een aankoopadviesvraag niet in het daarvoor bestemde subforum?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 18-09 15:55
Ik heb nu een Denon Heos Bar en wil deze set uitbreiden.

Wat is nu wijsheid, eerst een Sub of eerst de Denon HEOS 1 Duo-Pack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat ligt er aan, erger je je het meest aan gebrek aan laag en punch bij films en muziek, of aan geluidseffecten van achteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
Cronimet schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 18:28:
[...]

Is de 3400 dan aan te raden of misschien zelfs overkill?
Nee is een prima versterker met erg goede room correctie.
De modellen eronder hebben de mindere versie van inregelsoftware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
The Eagle schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 18:34:
De H versie is een Heos bak. Waarom dan geen draadloze Heos speakers in de keuken? :)

En waarom post je een aankoopadviesvraag niet in het daarvoor bestemde subforum?:)
Omdat ik met een bouw bezig ben en dus makkelijk bekabeld kan werken.
Omdat hier de Denon specialisten zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
ilfamo schreef op woensdag 13 december 2017 @ 08:45:
[...]

en het probleem is weer terug. Het blijkt niet specifiek de telefoon van mijn vrouw te zijn die het probleem van het wegvallen van de netwerk functie veroorzaakt. Het lijkt te worden doorgegeven. De ene keer zorgt mijn tablet ervoor, de andere keer de telefoon van mijn zoon. Het gebeurt als je het apparaat activeert en hij uit slaapstand weer contact met de wifi maakt. Statisch IP helpt hier niet tegen. Ik heb het volgende al verandert zonder resultaat.

-direct vanuit de router bekabelen (switch overslaan)
-switch vervangen
-via wifi aangesloten
-via wifi repeater aangesloten
-5ghz wifi uitgezet in het modem
-vast ip adres buiten dhcp range
-dns aangepast naar google dns
-de draadloze verbindingsset is vervangen door kpn
-netwerk reset
-complete reset
-modem opnieuw opstrarten

Zoals ik al zei heeft het meer dan een jaar probleemloos gewerkt, maar ik kan de trigger niet vinden waardoor dit verandert is. Begin een beetje door de opties heen te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 18-09 15:55
The Eagle schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:02:
Dat ligt er aan, erger je je het meest aan gebrek aan laag en punch bij films en muziek, of aan geluidseffecten van achteren?
Geluid achter mis ik. Als ik nu een set heos hs1 bijzet wat voor setup is het dan? 5.0 of 4.0 of. En is de sub alleen bas of ook normaal audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 16:22
Ik heb het gevoel dat ze bij Denon / Spotify hier mee bezig zijn. Het heeft inderdaad een tijd gewerkt maar nu weer niet meer.

Ik luister voorlopig wel even via de Chromecast..

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

ilfamo schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 10:07:
[...]

en het probleem is weer terug. Het blijkt niet specifiek de telefoon van mijn vrouw te zijn die het probleem van het wegvallen van de netwerk functie veroorzaakt. Het lijkt te worden doorgegeven. De ene keer zorgt mijn tablet ervoor, de andere keer de telefoon van mijn zoon. Het gebeurt als je het apparaat activeert en hij uit slaapstand weer contact met de wifi maakt. Statisch IP helpt hier niet tegen. Ik heb het volgende al verandert zonder resultaat.

-switch vervangen
-via wifi aangesloten
-netwerk reset
-complete reset

Zoals ik al zei heeft het meer dan een jaar probleemloos gewerkt, maar ik kan de trigger niet vinden waardoor dit verandert is. Begin een beetje door de opties heen te raken.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het de combi standby / WLAN is als ik dat zo lees. Dat jij nog een IP hebt dat ie onthouden heeft, inclusief onderliggende gegevens als WLAN kanaal etc, en daar iets niet kan vinden. Al dan niet icm een verlopen DHCP lease...dat kan best wel eens hele vage problemen veroorzaken.
Maar goed, om zoveel mogelijk WLan en netwerk ellende uit te sluiten:
Factory reset
Bekabeld aansluiten
Vast IP, buiten DHCP range
Google DNS instellen, ook voor de DHCP range.
DNS forwarding op de router uit
UPNP uit
Multicast op router uit.
En dan nog eens een tijdje proberen

Dikke kans dat je dan op de diverse tels ook ff opnieuw moet zoeken naar de receiver, en vermoedelijk op het vaste IP aangezien de receiver zelf dan ineens naar google kijkt. Dat geeft echter niks, want zo omzeil je evt DNS issues ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanderw040
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-11-2022
ilfamo schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 10:07:
[...]

-switch vervangen
-via wifi aangesloten
-netwerk reset
-complete reset

Ik heb sinds kort hetzelfde probleem met mijn X3200 en Android telefoon / tablet. Een beetje netwerk sniffen met Wireshark laat zien dat de tablet bij wakeup veel (>190) mDNS berichten het netwerk op stuurt. Iets van googlecast, en mijn chromecast reageert er ook op. Als ik een flink deel van die mDNS berichten replay valt de Denon internet radio uit. Ik denk dat de netwerk stack van de Denon gewoon crasht van teveel mDNS berichten. Of de receiver nou aan WiFi of ethernet hangt maakt niets uit.

Een snelle oplossing is een routertje plaatsen tussen de Denon en de rest van het netwerk. Die haalt die broadcast berichten eruit. Internet radio blijft het dan doen. Spotify doet het dan niet meer, die kan de Denon dan niet vinden. Doe ik dan maar via de Chromecast.

Verder is het wachten tot Denon zijn netwerk firmware in orde maakt, of een update van Google om niet zo veel mDNS pakketten het netwerk op te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat zou dus betekenen dat als je met de multicast settings op je router gaat spelen, je het probleem ook op zou lossen. Multicast enabled en IP van je router als DNS server dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:45
Sanderw040 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 14:43:
[...]

Ik heb sinds kort hetzelfde probleem met mijn X3200 en Android telefoon / tablet. Een beetje netwerk sniffen met Wireshark laat zien dat de tablet bij wakeup veel (>190) mDNS berichten het netwerk op stuurt. Iets van googlecast, en mijn chromecast reageert er ook op. Als ik een flink deel van die mDNS berichten replay valt de Denon internet radio uit. Ik denk dat de netwerk stack van de Denon gewoon crasht van teveel mDNS berichten. Of de receiver nou aan WiFi of ethernet hangt maakt niets uit.

Een snelle oplossing is een routertje plaatsen tussen de Denon en de rest van het netwerk. Die haalt die broadcast berichten eruit. Internet radio blijft het dan doen. Spotify doet het dan niet meer, die kan de Denon dan niet vinden. Doe ik dan maar via de Chromecast.

Verder is het wachten tot Denon zijn netwerk firmware in orde maakt, of een update van Google om niet zo veel mDNS pakketten het netwerk op te gooien.
Dit heb ik sinds kort ook met een Android telefoon Oneplus 3 en een x2200. Ik heb de Spotify app van m'n telefoon gegooid en dat lost het probleem op. De internet radio blijft dan gewoon spelen bij een wake up van de telefoon.. Zou het dan aan de Spotify app kunnen liggen?

(ik dacht eerst dat het aan de update naar oreo van de oneplus lag..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilfamo
Sanderw040 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 14:43:
[...]

Ah, zoiets gebeurt er bij mij ook heb ik het gevoel. Er vindt steeds een herstart van het netwerk gedeelte plaats als iemand op wifi gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Maar eens showen met mijn Denon setup:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/12/2017-12-16-18.32.50-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/12/2017-12-16-18.29.48-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/12/2017-12-16-18.31.31-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/12/2017-12-16-18.30.57-Medium.jpg
O+

Denon DRA-700AE en een Denon DP-300F met een Shure M97Xe element. Meer info: Joopiesplace.nl. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderw040
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-11-2022
Stfnlln schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 19:07:
[...]

Dit heb ik sinds kort ook met een Android telefoon Oneplus 3 en een x2200. Ik heb de Spotify app van m'n telefoon gegooid en dat lost het probleem op. De internet radio blijft dan gewoon spelen bij een wake up van de telefoon.. Zou het dan aan de Spotify app kunnen liggen?

(ik dacht eerst dat het aan de update naar oreo van de oneplus lag..)
Heb ik ook geprobeerd, maar bij mij hielp dat niet. Ook zonder Spotify (en Netflix) app ging de radio uit. Maar Spotify Connect gebruikt het mDNS protocol en probeert met de Chromecast te praten, dus het zou zeker effect kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:45
Sanderw040 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:58:
[...]

Heb ik ook geprobeerd, maar bij mij hielp dat niet. Ook zonder Spotify (en Netflix) app ging de radio uit. Maar Spotify Connect gebruikt het mDNS protocol en probeert met de Chromecast te praten, dus het zou zeker effect kunnen hebben.
Helaas, de oplossing was van korte duur, het gaat alsnog niet goed. Waar leg je dit neer, bij Spotify of bij Denon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Stfnlln schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:18:
[...]

Helaas, de oplossing was van korte duur, het gaat alsnog niet goed. Waar leg je dit neer, bij Spotify of bij Denon?
Denon Nederland komt niet verder dan het advies "doe een netwerk reset" maar dat is juist wat hij de hele tijd al doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelnarath
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:06
Hey jongens,

Nornaal gesproken zou ik allemaal reviews lezen en het nodige uitzoek werk doen, echter heb ik nog maar 4 uur de tijd om een vervangend model aan te schaffen voor mijn zonet overleden AVR 1910.

- de kat heeft een vaas omgegooid, elektronica is niet gek op water, droog fuhnen mocht niet meer baten -

Ik zelf heb de 2400 op het oog als vervanger, omdat ik in de toekomst wil overgaan op atmos en de 2400 wordt in menig reviews als uitstekend beloond.

Ik heb 2 kef iq70 + kef kube 2 met 5.1 speakers welke weer aangedreven moeten worden.

Nu zie ik dat de mediamarkt ook de 1300 en 1400 aanbied.

Welke raden jullie aan als vervanger voor de 1910 met oog op upgrade van speakers ivm atmos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Ik denk dat de x2400 de betere keus is, vooral omdat je met atmos straks alle 7 versterkers gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Met een x2400 heb je idd wel net iets meer te zeggen dan met de 1300 of 1400, en wat meer opties. Als ie in het budget ligt zou ik het gewoon doen. Meer is beter ;)

Maar vanwaar die nog maar 4 uur de tijd? Sluit dan de Mediamarkt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-09 15:37
Ik heb mijn subwoofer (B&W ASW608) op automatisch staan en merk dat de x3400 deze dan uitschakelt wanneer ik op lage volume afspeel. Volume omhoog --> Sub springt weer aan.
In de manual staat dat je de sub beter permanent aan kan laten staan en dat zou prima zijn als de x3400 deze dan ook zou uitschakelen wanneer ik de receiver zelf uitschakel. Dat doet het dus niet.

Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
cliors schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:47:
Ik heb mijn subwoofer (B&W ASW608) op automatisch staan en merk dat de x3400 deze dan uitschakelt wanneer ik op lage volume afspeel. Volume omhoog --> Sub springt weer aan.
In de manual staat dat je de sub beter permanent aan kan laten staan en dat zou prima zijn als de x3400 deze dan ook zou uitschakelen wanneer ik de receiver zelf uitschakel. Dat doet het dus niet.

Wat kan ik hier aan doen?
Das eenvoudig de gain op de sub lager zetten zeg 25% ipv 50 die meestal word voorgeschreven.
En dan opnieuw inregelen van je set, de versterker zal veel meer signaal naar de sub sturen dus dan komt hij eerder uit stand by.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Goofy1978 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 17:12:
[...]

Das eenvoudig de gain op de sub lager zetten zeg 25% ipv 50 die meestal word voorgeschreven.
En dan opnieuw inregelen van je set, de versterker zal veel meer signaal naar de sub sturen dus dan komt hij eerder uit stand by.
Zal de versterker ook daadwerkelijk meer signaal sturen of zal ik gewoon minder de sub horen, vanwege de lagere gain? Las ergens een beetje vaagjes dat je in de versterker zelf ook een "volume" hoger moet zetten wellicht (voor extra signaal naar de sub)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Je kunt er mee gaan zitten experimenteren. Of je koopt een master/slave stekkerdoos. Receiver als master, sub als slave en gaan. Receiver aan = sub aan, receiver uit = sub uit. SImple as that :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:14
Dan gaat toch alsnog de sub uit of op standby bij onvoldoende signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als je de sub permanent aan zet ipv op de auto stand niet ;)

Enige wat je dan nog hebt is de instelling van je sub op de receiver (LFE only danwel LFE plus main), maar dat heb je zelf in de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:14
Vandaag een update ontvangen op mijn AVR-X1000 met Spotify Connect-ondersteuning. Aangename verrassing :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:38
Hi, ik heb nu tot tevredenheid al geruime tijd een Denon 3300 receiver, met eigenlijk maar een zeer plekje, waarom kan ik nergens makkelijk de bas lager draaien? Bij sommige bronnen, dreunen de foto's haast van de muren, zelfs op laag vermogen :(
Mis ik iets, zie ik een optie over het hoofd? Ik gebruik de AVR app (android) als afstandsbediening, maar zowel in de normale ab setup, als in de app is geen oplossing, de app showt wel treble & Bass, maar die kun je niet instellen 8)7
Graag tips, of mogelijke oplossingen! Bedankt alvast _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Heb je toevallig loudness aanstaan? :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
Kijk naar dyn eq dat zal wel aan staan.
Dat geeft de bios ervaring met lage volumes zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:38
Goofy1978 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 20:54:
Kijk naar dyn eq dat zal wel aan staan.
Dat geeft de bios ervaring met lage volumes zeg maar.
Hum, inderdaad, en Tone Control stond off, zit ook niet op de meest logische plek, maar goed, muziek zonder dat het voordeur raampje staat te trillen is helemaal top! d:)b
@Joopieboy Jawel hoor, zoiets althans [Grommelt over dingen duidelijke namen geven]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 14:42
Heos vraagje;
Ik lees tegenstrijdige berichten over de Heos 1 speakers als surround (achter) speaker.
Kun je deze speakers gebruiken in een opstelling waarbij fronts, center en sub gewoon bedraad zijn ?
De receiver ondersteund wel Heos uiteraard.

Op de Denon site staat een duidelijke uitleg met verschillende opties.

[ Voor 13% gewijzigd door vndk op 21-12-2017 12:25 . Reden: Antwoord gevonden. ]

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:44
Ik heb eindelijk de converter van de wii naar hdmi ontvangen.
Dus hoopvol de kabel in de x1300 gestopt.
Die snapt er dus niets van!
De wii stuurt natuurlijk 480p weg. De denon lijkt de upscaling naar de tv niet te kunnen.
Als ik de kabel direct in de tv doe dan prima beeld van de wii.
Het gekke is dat ik nergens iets van video output instellingen vind op de 1300w
Zie ik dit over het hoofd of kan het niet? Zou vreemd zijn toch?

• The Eagle

The Eagle

Als ik in de manual van dat ding kijk zie ik niks van upscaling. Dus geen idee of die 1300 dat uberhaupt kan. Is ook geen topmodel natuurlijk.
Lees wel dat HDMI passthru standaard uit staat, wellicht moet je die ff aanzetten: http://manuals.denon.com/AVRX1300W/EU/EN/GFNFSYkabkahie.php
Kan zo te zien ook zijn dat je nog ff met wat standby settings moet spelen voordat da werkt.

Verder zou ik je TV lekker laten upscalen indien nodig. Die is er meer voor gemaakt dan je Denon.

[ Voor 16% gewijzigd door The Eagle op 21-12-2017 19:55 ]

• wesley2004
The Eagle schreef op donderdag 21 december 2017 @ 19:54:
Als ik in de manual van dat ding kijk zie ik niks van upscaling. Dus geen idee of die 1300 dat uberhaupt kan. Is ook geen topmodel natuurlijk.
Lees wel dat HDMI passthru standaard uit staat, wellicht moet je die ff aanzetten: http://manuals.denon.com/AVRX1300W/EU/EN/GFNFSYkabkahie.php
Kan zo te zien ook zijn dat je nog ff met wat standby settings moet spelen voordat da werkt.

Verder zou ik je TV lekker laten upscalen indien nodig. Die is er meer voor gemaakt dan je Denon.
Ja idd niets over te vinden.
Maar ik had verwacht dat je je output resolutie kon kiezen.
Op tv is lastig. Tv aan muur en kabels in muur weggewerkt. Of er nog een hdmi bij past weet ik niet zeker.

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-08 15:22
wesley2004 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 20:03:
[...]

Ja idd niets over te vinden.
Maar ik had verwacht dat je je output resolutie kon kiezen.
Op tv is lastig. Tv aan muur en kabels in muur weggewerkt. Of er nog een hdmi bij past weet ik niet zeker.
De x1300 en x1400 hebben geen upscaling, de 2xxxx serie en hoger wel

• wesley2004
misterd11 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 20:15:
[...]

De x1300 en x1400 hebben geen upscaling, de 2xxxx serie en hoger wel
Das dus jammer
Hij doet dus niets met 480p.
Ik denk dan geeft hij het als 480p door en de tv doet upscaling.
Maar dat kan niet blijkbaar

• The Eagle

The Eagle

Je begrijpt me niet helemaal. Op de receiver moet je HDMI passthru aanzetten (staat standaard uit). Dan Wii op de receiver aansluiten en via receiver naar TV. TV laten upscalen want dat snapt je receiver kennelijk niet, die geeft alleen maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
The Eagle schreef op donderdag 21 december 2017 @ 21:11:
Je begrijpt me niet helemaal. Op de receiver moet je HDMI passthru aanzetten (staat standaard uit). Dan Wii op de receiver aansluiten en via receiver naar TV. TV laten upscalen want dat snapt je receiver kennelijk niet, die geeft alleen maar door.
Oooow dacht idd dat je anders bedoelde!
Ik ga het straks proberen als ik thuis ben. Ik laat het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
The Eagle schreef op donderdag 21 december 2017 @ 21:11:
Ok, ik heb dan wel beeld. Alleen het beeld is helemaal geel en rood.
Lijkt toch of de versterker er iets mee wil doen.
Ik heb bij bron doorgeven de ingang van de wii gekozen.
En rc alleen bron gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neggs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 16:03
Deze week weer een firmware update voor de AVR-X1300 maar ik kan de release notes niet vinden op de site van Denon. Iemand een idee waar deze te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

wesley2004 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:44:
[...]

Ok, ik heb dan wel beeld. Alleen het beeld is helemaal geel en rood.
Lijkt toch of de versterker er iets mee wil doen.
Ik heb bij bron doorgeven de ingang van de wii gekozen.
En rc alleen bron gekozen.
Aangenomen dat die kabel het revhtstreeks op de tv wel goed doet:
Blaas de HDMI aansluiting in je receiver even schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
The Eagle schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 13:19:
[...]

Aangenomen dat die kabel het revhtstreeks op de tv wel goed doet:
Blaas de HDMI aansluiting in je receiver even schoon.
Heb drie verschillende inputs gebruikt om dit probleem te voorkomen dus dat kan et niet zijn helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:47

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

MarcoC schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 19:14:
Vandaag een update ontvangen op mijn AVR-X1000 met Spotify Connect-ondersteuning. Aangename verrassing :) .
Wat relaxed zeg. Heb hier een 2113. Ook ik krijg Spotify connect.
We will add the Spotify Connect functionality by firmware update to these products:

RCD-N8, DRA-N5 (scheduled for beginning of December 2017)
AVR-X1000, AVR-X2000, AVR-X3000, AVR-X4000 (scheduled for mid December 2017)
AVR-1913, AVR-2113, AVR-2313, AVR-3313, AVR-4520 (scheduled for end of February 2018)
Bron: http://denon-uk.custhelp....3/~/spotify-does-not-work

[ Voor 3% gewijzigd door LtMarx op 23-12-2017 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik heb sinds kort de denon avr 3400 en nu het volgende zag ook de firmware staan van virtual x
Maar zie alleen het icoontje virtual staan in de geluidsmodus
En heb hem 7.1 aangesloten met hoogte speakers wanner zie je dan het icoon virtual x verschijnen
Want virtual gewoon klinkt wel zachter als neurale x
Iemand een idee hoe het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Zooo. Met Black friday een x3400h besteld bij Amazon en deze is nog steeds niet geleverd. Aantal keer door Amazon aangeven dat deze er voor de kerst wel zou zijn, niet dus.

Verder geen enkele communicatie en absoluut niet meedenken in iedere soort van oplossing. Ook geen duidelijkheid over wanneer dan wel kunnen leveren.

Bestelling dus geannuleerd en nu weer in de markt voor een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
wesley2004 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 20:48:
[...]

Das dus jammer
Hij doet dus niets met 480p.
Ik denk dan geeft hij het als 480p door en de tv doet upscaling.
Maar dat kan niet blijkbaar
Maar als je hem rechtstreeks in je TV doet doet hij wel upscaling? Dat is dan raar, want ook de 480p signaal vanuit de receiver moet je tv kunnen upscalen, je receiver heeft er niks mee te maken.
De Passtrough functie is bedoelt om 4K materiaal door te sturen en niet standaard 1080p van maakt. Voor 480p maakt die passtrough functie niets uit. Wat verwacht je dat je receiver ermee zou moeten doen? Je TV moet het werk doen, dus je moet denk ik daar het probleem in zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
bvbal79 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:11:
[...]

Maar als je hem rechtstreeks in je TV doet doet hij wel upscaling? Dat is dan raar, want ook de 480p signaal vanuit de receiver moet je tv kunnen upscalen, je receiver heeft er niks mee te maken.
De Passtrough functie is bedoelt om 4K materiaal door te sturen en niet standaard 1080p van maakt. Voor 480p maakt die passtrough functie niets uit. Wat verwacht je dat je receiver ermee zou moeten doen? Je TV moet het werk doen, dus je moet denk ik daar het probleem in zoeken.
Tja toch doet de denon er iets raars mee.
Als ik de kabel vanuit de wii met hdmi de denon in doe en de uitgang van de denon naar de tv heb ik raar beeld.
Verbind ik precies die twee kabels met een hdmi koppelbusje dan heb ik prima beeld.
Dus het ligt niet aan de kabels en ook niet de tv want die laat op dezelfde input dan wel beeld zien.
Ik vermoed dat er toch iets in de denon gebeurt wat vreemd beeld oplevert.
Toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SynergY
  • Laatst online: 17-07 14:54

SynergY

<Insert title here>

Sethro schreef op woensdag 27 december 2017 @ 12:55:
Zooo. Met Black friday een x3400h besteld bij Amazon en deze is nog steeds niet geleverd. Aantal keer door Amazon aangeven dat deze er voor de kerst wel zou zijn, niet dus.

Verder geen enkele communicatie en absoluut niet meedenken in iedere soort van oplossing. Ook geen duidelijkheid over wanneer dan wel kunnen leveren.

Bestelling dus geannuleerd en nu weer in de markt voor een alternatief.
Voor welke prijs heb je hem toen besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Iemand al ervaring met virtual x op de denon
En ook hoe het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:19
Zojuist nog een update voor de X3000 gekregen, nu aan het installeren.

Spotify wordt verwijderd en Spotofy Connect (!!!) toegevoegd. Als dat een beetje goed werkt kan mijn Chromecast Audio de deur uit.

Ik ben benieuwd.

Edit:
Het werkt perfect!

[ Voor 6% gewijzigd door ndonkersloot op 27-12-2017 21:42 ]

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
SynergY schreef op woensdag 27 december 2017 @ 20:29:
[...]

Voor welke prijs heb je hem toen besteld?
660 euro, wel een goede deal. Inmiddels voor 490 euro de x2400h op de kop getikt bij NL dealer en is direct verzonden. Zo kan het ook.

Verwijderd

Hoe hebben jullie de 'Video-modus' (Instellingen > Video > Uitgangsinstellingen) ingesteld? Ik weet namelijk dat bij televisies vaak wordt geadviseerd om de meeste beeldverbeteraars uit te schakelen. Geldt dit ook voor een AVR? Een nadeel van het uitschakelen is dat er dan ook geen informatiedisplay zoals de volumebalk meer zichtbaar is. Ik heb ook mijn PS4 op de receiver aangesloten en wil natuurlijk een zo laag mogelijke inputlag hebben.

• cliors
Sethro schreef op woensdag 27 december 2017 @ 21:53:
[...]

660 euro, wel een goede deal. Inmiddels voor 490 euro de x2400h op de kop getikt bij NL dealer en is direct verzonden. Zo kan het ook.
De x2400 is vandaag EUR 397,40 op de duitste ebay bij een betrouwbare verkoper.

https://www.ebay.de/itm/D...04976f:g:iDkAAOSwrhBZNugJ met kortingscode PERFEKTESJAHR

Ik kan begrijpen dat je voor iets meer liever in NL zit met je aankoop.

• Sethro
Ik had gisteren toevallig met hem gemaild, kwamen nog verzendkosten bij en daarmee was voor mij het verschil te klein.

• cliors
397,40 is inclusief verzendkosten volgens de advertentie

[ Voor 26% gewijzigd door cliors op 28-12-2017 12:31 ]

• klaasjanb
  • Laatst online: 01-05-2021
Lt. Marx schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 17:35:
[...]

Wat relaxed zeg. Heb hier een 2113. Ook ik krijg Spotify connect.
Heb gisteren de update voor mijn X3000 binnengekregen. Beetje mee gespeeld en lijkt precies te doen wat het moet doen, dus happy ;).

Vermoedelijk moeten ze wel omdat de Spotify feature vrij prominent is geadverteerd en het compleet droppen van ondersteuning na 4 jaar een behoorlijk PR drama zou opleveren...

• SynergY
  • Laatst online: 17-07 14:54

SynergY

<Insert title here>

Sethro schreef op woensdag 27 december 2017 @ 21:53:
[...]

Mooie prijs zeg! Ik heb vandaag de Denon X3400H aangeschaft voor €712. Een lagere prijs heb ik niet kunnen vinden. Morgen binnen en dan maar eens flink spelen met de set-up! Even kijken hoe het ook alweer zat met configureren van de subwoofer overschakel-frequentie etc. ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door SynergY op 28-12-2017 16:26 ]

• Sethro
SynergY schreef op donderdag 28 december 2017 @ 16:26:
[...]

Mooie prijs zeg! Ik heb vandaag de Denon X3400H aangeschaft voor €712. Een lagere prijs heb ik niet kunnen vinden. Morgen binnen en dan maar eens flink spelen met de set-up! Even kijken hoe het ook alweer zat met configureren van de subwoofer overschakel-frequentie etc. ;-)
Voor dat bedrag moet je wel een boel geduld hebben, want zat al maand te ‘wachten’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

SynergY schreef op donderdag 28 december 2017 @ 16:26:
[...]

Crossover op sub vol open, sub gain op half en dan Audissey draaien die de rest doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Versta je onder sub gain de subwoofer volume afstellling?
Pagina: 1 ... 57 ... 100 Laatste