Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zTz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 16:32

zTz

Nee hij schakelt zichzelf uit en de led blijft solid rood, precies hetzelfde als dat ik hem bewust uit zou zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@zTz Kortsluiting op de luidsprekerterminals op de receiver of luidsprekers (plus naar massa)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zTz

zTz

Lip schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:24:
@zTz Kortsluiting op de luidsprekerterminals op de receiver of luidsprekers (plus naar massa)
Zou hij dan niet een soort van safety melding moeten geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Nee dat hoeft niet perse

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zTz

zTz

Ah ok. Dan ga ik vanavond even al mijn kabels nalopen. Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@zTz Is het nou foetsie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zTz

zTz

Nog geen tijd gehad om het goed te testen. Ik laat het na het weekend even weten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een AVR en neig naar een Denon. Nu twijfel ik echter tussen de AVR-X1300W, AVR-X1400H, AVR-X2300W en AVR-X2400H. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen met de keuze hierin :)

De speakerset zal (zeer waarschijnlijk) bestaan uit de Dali Zensor 5, Dali Zensor Vokal, Dali Zensor Pico en de SVS SB-1000.

Wat betreft aansluitingen en features heb ik, voor zover ik me heb kunnen inlezen, genoeg aan de 1300W of 1400H. Hoe zit het echter met verschil in de kwaliteit van het geluid tussen beide modellen i.c.m. de uitgezochte speakerset? Ik lees namelijk in een review van What Hi-Fi? dat er een verschil in geluidskwaliteit zit tussen het 2016 en 2017 model (in ieder geval tussen de 2300W en 2400H):
We unbox the AVR-X2300W for a direct comparison, and find the X2400H sounds a touch more solid. Rumbling thunder and explosions sound a little deeper and punchier, leaving the X2300 a touch vague in contrast when it needs to make an impact.

The X2400H sounds marginally crisper throughout as well. You can hear slightly more detail in the swish of a cloak or in sharp, shattering glass. Dialogue, in particular, is clearer and packs more emotion.
Geldt dit verschil ook voor de 1400H t.o.v. de 1300W?

Verder vraag ik mij af of de 2300W en 2400H meerwaarde in mijn situatie hebben. Zoals eerder aangegeven heb ik volgens mij voldoende aan de aansluitingen en features van de 1300W en 1400H. Ik heb echter de afgelopen dagen ook gelezen (link helaas niet opgeslagen) dat de 2400H een iets betere geluidskwaliteit geeft dan de 1400H door het gebruik van (deels) andere hardware. Is dat ook daadwerkelijk het geval?

Alvast bedankt voor de hulp! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:23
@Verwijderd Als je wat naar beneden scrollt (naar "specificaties") kun je hier mooi de verschillen zien tussen de 1400h en twee andere denon receivers (bijvoorbeeld 1300w en 2400h).
https://www.denon-hifi.nl...nema/avreceiver/avrx1400h

Ik zie weinig noemenswaardige verschillen. Qua verschil in geluidskwaliteit zal het wel meevallen. Dat schrijven ze meestal en volgens mij is what-hifi niet heel erg objectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LA-384 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:36:
@Verwijderd Als je wat naar beneden scrollt (naar "specificaties") kun je hier mooi de verschillen zien tussen de 1400h en twee andere denon receivers (bijvoorbeeld 1300w en 2400h).
https://www.denon-hifi.nl...nema/avreceiver/avrx1400h

Ik zie weinig noemenswaardige verschillen. Qua verschil in geluidskwaliteit zal het wel meevallen. Dat schrijven ze meestal en volgens mij is what-hifi niet heel erg objectief.
Dank!

Ik zie op die website onder het kopje geluidsverbeteringen al wat ik bedoelde. De 2300W en 2400H beschikken over 'High Grade Audio Components', de 1300W en 1400H niet. Dit verschil valt dus te verwaarlozen?

Verder staat er onder datzelfde kopje ook dat de 2300W en 2400H over 'Pure Direct' beschikken. Is dat nog waardevol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd moeilijk voor een ander te beantwoorden het hangt naar mijn mening af van de volgende zaken:
1. Hoe zuiver is de bron als dat bv MP3 is op 128kbit dan boeit het niet
2. Hoe goed is je gehoor
3. Hoeveel prioriteit stel je aan de kwaliteit
4. Budget
5. Rest van je setup zoals speakers kabels en andere AV apparatuur

Deze redenen variëren van persoon tot persoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 12:50:
[...]

Dank!

Ik zie op die website onder het kopje geluidsverbeteringen al wat ik bedoelde. De 2300W en 2400H beschikken over 'High Grade Audio Components', de 1300W en 1400H niet. Dit verschil valt dus te verwaarlozen?

Verder staat er onder datzelfde kopje ook dat de 2300W en 2400H over 'Pure Direct' beschikken. Is dat nog waardevol?
Niet echt. Het verschil tussen Direct en Pure Direct is dat bij de laatste ook het display wordt uitgeschakeld, evenals wat andere interne signaalbanen die mogelijk zouden kunnen storen bij audiofiel luistergedrag.
Ik heb het op mijn AVR-2310 beide zitten en ik hoor geen verschil - en dat bij speakers die in het hoog vrij onvergeeflijk zijn (Klipsch F3, hoorntweeters).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:37:
@Verwijderd moeilijk voor een ander te beantwoorden het hangt naar mijn mening af van de volgende zaken:
1. Hoe zuiver is de bron als dat bv MP3 is op 128kbit dan boeit het niet
2. Hoe goed is je gehoor
3. Hoeveel prioriteit stel je aan de kwaliteit
4. Budget
5. Rest van je setup zoals speakers kabels en andere AV apparatuur

Deze redenen variëren van persoon tot persoon
The Eagle schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:47:
[...]

Niet echt. Het verschil tussen Direct en Pure Direct is dat bij de laatste ook het display wordt uitgeschakeld, evenals wat andere interne signaalbanen die mogelijk zouden kunnen storen bij audiofiel luistergedrag.
Ik heb het op mijn AVR-2310 beide zitten en ik hoor geen verschil - en dat bij speakers die in het hoog vrij onvergeeflijk zijn (Klipsch F3, hoorntweeters).
Bedankt, dan denk ik dat ik - gezien mijn situatie - voor de 1300W of 1400H ga d:)b Hopelijk gaat de prijs van de 1400H de komende weken (net zoals de trend in de voorgaande jaren) een stukje naar beneden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als de 1400H qua prijs omlaag gaat verwacht ik dat ook de 2300W een stukje omlaag gaat. Dan zou ik die in de smiezen houden, heb je een net iets betere en uitgebreide receiver voor je geld :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:24:
Als de 1400H qua prijs omlaag gaat verwacht ik dat ook de 2300W een stukje omlaag gaat. Dan zou ik die in de smiezen houden, heb je een net iets betere en uitgebreide receiver voor je geld :)
De X2300W zit nu op € 465,-. Ik zie in de prijshistorie dat hij meerdere malen net boven de € 400,- (€ 410,-?) is geweest.

Als hij weer richting die prijs gaat, betekent dat een prijsverschil van € 50,- a € 60,- t.o.v. de X1300W of eventueel de X1400H. Hoewel dat bedrag voor mij valt te overzien, vraag ik me af of de X2-serie daadwerkelijk meerwaarde voor mij heeft. Wat betreft features en aansluiting heb ik voldoende aan de X1-serie. Indien de X2-serie daadwerkelijk betere geluidskwaliteit produceert, ben ik wel bereid deze meerprijs te betalen. Ik vraag me echter af hoe het in de praktijk zit met dit eventuele verschil, vandaar mijn post gisteravond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft verwarrend; gisteren een paar offertes opgevraagd en het eerste antwoord dat ik vandaag ontvang: "Mijn advies zou zijn neem een zwaardere versterker want dan klinkt je speaker set beter. Bijvoorbeeld AVR-X2400" (dit als reactie op mijn verzoek m.b.t. de 1400H).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ik verwacht niet dat je er iets van merkt. Het verschil in vermogen is niet veel, daarnaast komt vermogen vooral bij de lagere frequenties om de hoek kijken en laat je daar nou net die subwoofer voor hebben.

Maar goed, als je zelf blijft twijfelen moet je ze eens gaan beluisteren. Of voor de "zwaardere" versterker gaan. Als je de lichtere hebt en je hebt het gevoel dat je wat mist, zul je altijd de versterker de schuld geven, terwijl het zeer waarschijnlijk wat anders zal zijn.

Ik zie dat iemand weer de verkeerde specs heeft toegevoegd aan de price watch. Die 2400h heeft een vermogen van 95w (en niet 150, zoals in de pw staat).

[ Voor 13% gewijzigd door LA-384 op 22-10-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vermogen verschil van 80 naar 95 watt is compleet te verwaarlozen. Dat verschil is niet eens hoorbaar. Om 3 DB meer te krijgen heb je een verdubbeling van vermogen nodig. Dus die 15 watt verschil zal op zijn best een minuscuul verschil in volume geven.

Met andere woorden het lijkt erop als ik alles bekijk dat het niet uitmaakt of hij de 1300, 1400, 2300 of de 2400 haalt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2017 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0123405
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb een X1300W met daaraan een SVS PB1000. Wanneer ik de receiver aanraak komt er soms een luide brom/plop uit de sub. Met de eerder receiver, een AVR2113, was dat niet zo.

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn? De X1300W heeft naar mijn weten geen geaarde stekker (doordat het een tweepinsstekker is), is dat een mogelijke oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LA-384 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 19:53:
Ik verwacht niet dat je er iets van merkt. Het verschil in vermogen is niet veel, daarnaast komt vermogen vooral bij de lagere frequenties om de hoek kijken en laat je daar nou net die subwoofer voor hebben.

Maar goed, als je zelf blijft twijfelen moet je ze eens gaan beluisteren. Of voor de "zwaardere" versterker gaan. Als je de lichtere hebt en je hebt het gevoel dat je wat mist, zul je altijd de versterker de schuld geven, terwijl het zeer waarschijnlijk wat anders zal zijn.

Ik zie dat iemand weer de verkeerde specs heeft toegevoegd aan de price watch. Die 2400h heeft een vermogen van 95w (en niet 150, zoals in de pw staat).
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 20:06:
Het vermogen verschil van 80 naar 95 watt is compleet te verwaarlozen. Dat verschil is niet eens hoorbaar. Om 3 DB meer te krijgen heb je een verdubbeling van vermogen nodig. Dus die 15 watt verschil zal op zijn best een minuscuul verschil in volume geven.

Met andere woorden het lijkt erop als ik alles bekijk dat het niet uitmaakt of hij de 1300, 1400, 2300 of de 2400 haalt.
Bedankt. Puur 'verkooppraatje' dus wat ik heb gekregen :) Ik wacht de rest van de offertes even af en ga dan een keuze maken *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd dat je aan 1300 of 1400 genoeg hebt wil niet zeggen dat je bij een goede deal niet toch voor de 2300 of 2400 kan gaan, maar goed dat is aan jezelf. Ik zou de verschillen afwegen tegen eventuele aanbiedingen en als het verschil niet te groot is kan je hogere serie nemen.

1 ding is zeker als de 1300 of 1400 qua vermogen onvoldoende is dan is de 2300 en 2400 dat ook, maar 80 watt is heel ruim voldoende voor normale woonkamer.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd dat is ook precies mijn gedachte, vandaar dat ik de overige offertes afwacht. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Voor zover ik kon zien heb je de H series en de W series en zit het verschil hem met name in Heos (voor de H) en Tunein ipv Vtuner. Tunein ken ik niet, Vtuner is leuk maar wat lastig te onderhouden. En de 2400 lijkt ook net wart meer opties te hebben die hem gewoon compleet maken topv de 1400. De 2400 zou mijn keuze zijn, ook bij een verschil van 100 euro. Das het verschil tussen "lekker ruim" en "is het net niet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGG
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

RGG

Bij expert is het dit weekend 20% korting op alle Denon.

https://www.expert.nl/merken/denon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er trouwens een changelog van de updates? want bepaalde dingen zouden komen met updates zoals DTS: X en DTS neural als ook eARC ik heb wel een update gehad toen ik hem installeerde maar nergens een changelog te vinden.

ben gewoon benieuwd hoe het ervoor staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

http://firmware.denon.eu/index.php zou het bij moeten staan :)
Maar kruip maar vast achter je apparatuur want ze moeten perse het serinummer hebben :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
The Eagle schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:49:
http://firmware.denon.eu/index.php zou het bij moeten staan :)
Maar kruip maar vast achter je apparatuur want ze moeten perse het serinummer hebben :(
Ik kan gewoon een "0" invullen in het serienummer veld als ik een firmware voor mijn x2000 wil downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ztevan1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-11-2021
Ik ben sinds een aantal maanden in het bezit van een x2300w naar volle tevredenheid.

Sinds vanavond geeft de center ineens een verstoord geluid weer. Alsof er hele harde wind op de achtergrond meespeelde.
Heb de stekkers al verwisseld en de fronts op het center kanaal getest. Nog steeds dezelfde verstoring. De speakers zijn dus in orde.

Het lijkt of het center kanaal niet meer goed aangestuurd wordt. Waar zou dit aan kunnen liggen? Meer mensen met dit probleem? Zou het aan een instelling kunnen liggen? (Hoewel ik niets heb aangepast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Probeer eens een factory reset en op ieuw inregelen? En doet ie het op alle bronnen? Kan ook een digitale ruis zijn, digitale kabeld ie niet lekker zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:41
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 20:40:
[...]

[...]

Bedankt. Puur 'verkooppraatje' dus wat ik heb gekregen :) Ik wacht de rest van de offertes even af en ga dan een keuze maken *O*
Vergeet niet dat het aantal Watt niet alleen wat zegt over volume wat geproduceerd kan worden, maar zeker ook hoeveel controle de versterker over een luidspreker heeft. Voor volume heb je maar zelden méér nodig, maar het verschil in controle is vaak duidelijk hoorbaar bij een versterker met meer vermogen.
Zoals ook door anderen genoemd zou ik daarom in de winkel verschillende modellen beluisteren om vast te stellen of je het de extra kosten waard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ztevan1
The Eagle schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:56:
Probeer eens een factory reset en op ieuw inregelen? En doet ie het op alle bronnen? Kan ook een digitale ruis zijn, digitale kabeld ie niet lekker zit.
Dat ga ik nog even proberen. Bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ztevan1
Helaas. De reset heeft niets veranderd.
Toch naar even contact opnemen met de winkel.

De ruis blijft. Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-08 07:54
Ik heb wat hulp nodig:
- AVR-X3400H
- LG OLED C7
- HTPC
- Telenet Digicorder

Om via mijn HTPC te kunnen geniet van bluray titels in 4K met HDR10/Dolby Vision is het noodzakelijk dat de ketting tot aan de TV dit ondersteunt. Dit wil zeggen, 4K formaat (http://manuals.denon.com/AVRX3400H/EU/EN/DRDZSYzvebvotm.php) in de instellingen van denon zetten op 'Verhoogd' en vervolgens ook in de instellingen van de LG OLED de optie "UltraHD DeepColor" aangezet.
Dit werkt allemaal naar behoren, maar het probleem is dat ik nu geen geluid meer heb van mijn Telenet Digicorder. Dit is natuurlijk geen state-of-the-art 4K settop box, maar een gewone 1080i decoder box. Blijkbaar slaat het 4K formaat in de Denon instellingen dan op het gehele toestel en kan je dit niet per ingang instellen?!

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tripkip wat betreft 1080i geen idee ik kijk alleen 1080p en 4K mijn setup is een AVR-X3400H en een nVidia shield TV met een Samsung Q7 en nog een oude 1080p blu-ray speler

bij mij werkt alles qua beeld en geluid perfect zowel 4K (met of zonder HDR en of 10bit) als ook op 1080p geluid en beeld. ik heb hiervoor op de receiver bij beeld de instelling veranderd van standaard 4K naar advanced en zoals jij al aangaf ook de UHD color settings op mijn TV ingeschakeld. uiteraard ook op mijn shield.

ik kan de shield aanbevelen pracht apparaat en speelt alles af wat ik voor zijn voeten gooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

tripkip schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:30:
Ik heb wat hulp nodig:
- AVR-X3400H
- LG OLED C7
- HTPC
- Telenet Digicorder

Om via mijn HTPC te kunnen geniet van bluray titels in 4K met HDR10/Dolby Vision is het noodzakelijk dat de ketting tot aan de TV dit ondersteunt. Dit wil zeggen, 4K formaat (http://manuals.denon.com/AVRX3400H/EU/EN/DRDZSYzvebvotm.php) in de instellingen van denon zetten op 'Verhoogd' en vervolgens ook in de instellingen van de LG OLED de optie "UltraHD DeepColor" aangezet.
Dit werkt allemaal naar behoren, maar het probleem is dat ik nu geen geluid meer heb van mijn Telenet Digicorder. Dit is natuurlijk geen state-of-the-art 4K settop box, maar een gewone 1080i decoder box. Blijkbaar slaat het 4K formaat in de Denon instellingen dan op het gehele toestel en kan je dit niet per ingang instellen?!
Dit is geen specifiek Denon probleem en had volgens mij best een eigen topic mogen hebben, maar soit :)

Weet niet hoe je de boel aangesloten hebt? Gaat Telenet nu via de receiver naar de TV? Zo ja, sluit hem eens rechtstreeks op je TV aan. Dan hoeft die Denon niet meer voor de decoder te upscalen, hou je beide signaalpaden schoon. Evt TV via optical / coaxial aansluiten, die gaat toch nooit hoger dan DTS weergeven en dan heb je ook geen last van handshake issues of delays.
Sowieso zou ik upscalen alleen doro de TV laten doen. Die is er voor gemaakt, de Denon in essentie toch meer voor de audio. Wil niet zeggen dat ie het niet kan, maar twee keer beeldbewerking gaat natuurlijk een stukje vertraging en daarmee ook mogelijk sync issues geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-08 07:54
The Eagle schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:58:
[...]

Dit is geen specifiek Denon probleem en had volgens mij best een eigen topic mogen hebben, maar soit :)

Weet niet hoe je de boel aangesloten hebt? Gaat Telenet nu via de receiver naar de TV? Zo ja, sluit hem eens rechtstreeks op je TV aan. Dan hoeft die Denon niet meer voor de decoder te upscalen, hou je beide signaalpaden schoon. Evt TV via optical / coaxial aansluiten, die gaat toch nooit hoger dan DTS weergeven en dan heb je ook geen last van handshake issues of delays.
Sowieso zou ik upscalen alleen doro de TV laten doen. Die is er voor gemaakt, de Denon in essentie toch meer voor de audio. Wil niet zeggen dat ie het niet kan, maar twee keer beeldbewerking gaat natuurlijk een stukje vertraging en daarmee ook mogelijk sync issues geven.
Ik heb er ook aan gedacht om de settopbox rechtstreeks aan te sluiten i.c.m. optical naar de AVR,
maar ik heb één HDMI lopen van de AVR naar mijn TV, en had gehoopt dit zo te kunnen behouden.
Het zal dan zo moeten, maar had niet verwacht tegen dit probleem aan te lopen. HDMI spec is een spec, en als beide toestellen die spec ondersteunen dan moet dat gewoon werken. Waar dient die HDMI handshake dan anders voor... Daarom vind ik die 4K specifieke settings ook bizar, alhoewel deze misschien tot leven zijn geroepen omdat ze er niet van kunnen uitgaan dat iedereen HDMI kabel heeft die 18Gbps ondersteunen... Dat zou zorgen voor glitches en zwarte schermen. Dit geval is anders, geen geluid.. dan is er toch iets fout in ofwel de Telenet decoder, ofwel de Denon firmware lijkt me.

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tripkip de handshake is er ook gewoon, het is enkel om aan te geven wat je apparatuur aankan. zoals ik al poste ik kan gewoon iets in 1080p afspelen op blu-ray of shield als ook op de TV maar ook 4K en omdat ik alles op UHD heb staan kan ik ook 10bit en HDR kijken. zou ik dit uitzetten door geavenceerd op standaard te zetten in de receiver zal de receiver geen 10bit doorgeven en dit wordt geregeld middels die handshake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Laatst online: 17-09 13:12
Vreemd dat op de Denon site wel de DV update voor de X6300H staat, maar OTA krijg ik deze niet te pakken.
Vanmiddag thuis maar eens kijken of ik deze er op krijg.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

tripkip schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:08:
[...]

Ik heb er ook aan gedacht om de settopbox rechtstreeks aan te sluiten i.c.m. optical naar de AVR,
maar ik heb één HDMI lopen van de AVR naar mijn TV, en had gehoopt dit zo te kunnen behouden.
Het zal dan zo moeten, maar had niet verwacht tegen dit probleem aan te lopen. HDMI spec is een spec, en als beide toestellen die spec ondersteunen dan moet dat gewoon werken. Waar dient die HDMI handshake dan anders voor...
Ja, websites doen het ook altijd zonder meer prima onder zowel chrome, firefox als Internet Explorer :P
Snap je mijn punt? Zoveel fabrikanten zoveel implementaties. Zou moeten zijn ja, is niet zo. WED ;)
Daarom vind ik die 4K specifieke settings ook bizar, alhoewel deze misschien tot leven zijn geroepen omdat ze er niet van kunnen uitgaan dat iedereen HDMI kabel heeft die 18Gbps ondersteunen... Dat zou zorgen voor glitches en zwarte schermen. Dit geval is anders, geen geluid.. dan is er toch iets fout in ofwel de Telenet decoder, ofwel de Denon firmware lijkt me.
Denon heeft zijn zaakjes meestal wel goed op orde, die telenet decoder is vermoedelijk een hakkietakkiding dat al bestond voor 4K het licht zag en nooit met nieuwere standaarden rekening heeft gehouden. Kan ook niet natuurlijk, glazen bollen bestaan niet ;)

Maar onder de streep zie ik twee opties:
- receiver upscaling naar 4K lekker uitlaten (4K through uiteraard wel aan laten als daar een setting voor is) en je TV evt laten upscalen.
- telenet rechtstreeks aan de TV en met optical of coaxial werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50

justifire

Shut up and squat !!

Kreeg vanmorgen een firmware update op mijn X3200W (versie 5400-9380-4472)
Kan het nergens vinden, iemand hier die de changelog weet ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:02:
Kreeg vanmorgen een firmware update op mijn X3200W (versie 5400-9380-4472)
Kan het nergens vinden, iemand hier die de changelog weet ?
http://firmware.denon.eu/index.php

type invoeren SN gewoon 0 invullen en dan kan je de changelog lezen

edit: lijkt erop dat de laatste update van 20-07-2017 is dan krijg je hem nu wel vrij laat :S of de nieuwe staat er nog niet op...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2017 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:21:
[...]

http://firmware.denon.eu/index.php

type invoeren SN gewoon 0 invullen en dan kan je de changelog lezen

edit: lijkt erop dat de laatste update van 20-07-2017 is dan krijg je hem nu wel vrij laat :S of de nieuwe staat er nog niet op...
Nieuwe staat er niet bij (zie versie) vandaar dat ik me af vaag of iemand hier het weet :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 15:37
justifire schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:53:
[...]

Nieuwe staat er niet bij (zie versie) vandaar dat ik me af vaag of iemand hier het weet :)
Ik heb er ook 1 uit de x2xx serie, ik kreeg de update een paar weken terug en volgens mij is overal hetzelfde:

1) When playing the DSD file from USB drive between 0:59-1:07 minute marks
I can clearly hear several clicking sounds that are not part of the track. When
playing the same file on the computer (software converted to PCM) or via BluRay
player (PCM over HDMI)
2) Spotify does not Play Songs from the cue.
1. Play one song.
2. Add next song to the cue.
3. After finishing Playback of 1st title, music stops.
3) Impossible to play WAV file in the HAP-Z1ES (SONY Audio Player) at the
network function.
4) At specific Internet Radio station (,1000Schlager laut.fm) well known
problem with mutual vowels:
5) Rear channel level cannot be adjusted via Apps for iPhone/iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Voor hen die nazitten te denken zoals ik om de AVR-X1400H aan te schaffen. De prijzen zijn vandaag omlaag gegaan. (Ook voor de AVR-X2400H trouwens)

Bij Platte TV krijg je er een bleutooth speaker erbij. Wil je die niet, dan konden ze een prijs fixen van 409,-
https://tweakers.net/pricewatch/776833/denon-avr-x1400h.html

[ Voor 12% gewijzigd door bvbal79 op 10-11-2017 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een vaag probleem ik keek met een film op mijn Nvidia shield TV en toen ik volume omhoog zette zag ik dit niet terwijl on screen aanstaat en mijn shield is aangesloten op mijn Denon.

Heb de settings nagelopen alles staat goed zodra ik op setup druk en dan volume aanpassen komt de balk wel in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
bvbal79 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:14:
Voor hen die nazitten te denken zoals ik om de AVR-X1400H aan te schaffen. De prijzen zijn vandaag omlaag gegaan. (Ook voor de AVR-X2400H trouwens)

Bij Platte TV krijg je er een bleutooth speaker erbij. Wil je die niet, dan konden ze een prijs fixen van 409,-
https://tweakers.net/pricewatch/776833/denon-avr-x1400h.html
Ik heb beiden op de korrel, twijfel nog, voornamelijk vanwege prijs.
De 15W per channel extra zijn niet verkeerd, wat meer controle. En het upscalen, tsja.. Twijfel ik ook over. Weet dat je het meestal aan de tv kunt overlaten, maar ik heb ter overbrugging (tot OLED nog wat zakt) een el-cheapo Samsung 4K gekocht, een 55UE6000. Het zou me verbazen als die daar goed in is, en wellicht is de Denon daar beter in. Iemand ervaring?

/edit
Zijn de overlay GUI's nog steeds zo 1980 style? Pioneer had al jaren mooie GUI, maar de 1912 die hier nu staat heeft me toch een partij lelijke overlay zeg. Niet spannend, maar toch :P

[ Voor 9% gewijzigd door UltraSub op 14-11-2017 05:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
@UltraSub Die 15w per channel ga jij niets van merken. Kan best dat die 2400 de speakers beter aanstuurt, maar niet dankzij het vermogen.

Over het upscalen, gebeurt dat nu niet dan (omdat je nog geen 4k receiver hebt, maar wel een 4k TV)? En zie je artefacten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
LA-384 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 05:51:
@UltraSub Die 15w per channel ga jij niets van merken. Kan best dat die 2400 de speakers beter aanstuurt, maar niet dankzij het vermogen.
Daar denkt what-hifi toch anders over in hun AVR1300 review:
Ultimately the extra dollops of power, authority and scale of the AVR-X2300W deem it the better buy of the two.

The 15W-per-channel discrepancy in power may not seem much in numerical terms, but in practise holds the weight of a 1-0 football win, the difference between a powerful and mightily powerful sound.
En ik ben geneigd ze te geloven eigenlijk.
Over het upscalen, gebeurt dat nu niet dan (omdat je nog geen 4k receiver hebt, maar wel een 4k TV)? En zie je artefacten?
Ik neem aan dat er niet wordt geupscaled, ik zie de tv altijd melden dat er 1080p/60 input komt. Of hij het dan intern upscaled naar een native resolutie, not sure. Ik kan er weinig over vinden. Beeld is niet slecht, maar ook niet geweldig, zoals verwacht in die prijs range. Heb er nog nooit een echte 4K bron aan gehad, dus moeilijk verschil te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Dan zou ik de antwoorden van andere tweakers nog afwachten. De algehele tendens over vermogen is dat het niets uitmaakt op normaal luistervolume en al helemaal niet bij dergelijk kleine verschillen. Het kan best dat de voeding van hogere kwaliteit is en daardoor ook onder lastigere omstandigheden het beloofde vermogen stabiel aan de speakers geeft, maar dat komt dan dus niet door die extra 15w. Dat is vooral marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zo spannend vind ik het ook niet hoor. Heb er een setje Q Acoustics 3020, 3090c en een Klipsch RP-112SW aan hangen. En op dit moment nog wat Infinity meuk als surround. Ben nog steeds aan het wachten op een mooie aanbieding voor het completeren van de set met 2x 3050 zodat de 3020's naar hun geplande surround plek kunnen. Dan denk ik dat het wel een mooie set is. Gaat die 2400 daar veel meer in brengen dan een 1400, ik weet het niet. Met mijn muziekstijl (overwegend techno/house, maar toch ook wel all-round stijl) zal het niet zo heel veel uit gaan maken. Volume is maar zelden hoog en die Klipsch heeft zijn eigen vermogen natuurlijk.

Het is met name de 4K upscaling waar ik tegenaan hik, voor de komende jaren waar 1080p nog de overhand heeft in bronnen. En als er uiteindelijk weer een goede kwaliteit TV hangt heb je die ook niet meer nodig in de receiver.

[ Voor 6% gewijzigd door UltraSub op 14-11-2017 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 13:33
Heeft iemand hier eigenlijk al persoonlijke ervaring met Audyssey LFC? De X3400H beschikt hierover terwijl de X2400H dit niet heeft. Theoretisch zou dit een leuke oplossing moeten zijn, maar werkt dit in de praktijk ook fatsoenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

UltraSub schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 05:58:
[...]

En ik ben geneigd ze te geloven eigenlijk.

[...]
Net als in..
Sprookjes, Sinterklaas, Elfjes? Op Whathifi zal niet veel zinnigs staan, afgezien wat reclame & banners... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhub85
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 17:53
Binnenkort ga ik verhuizen en ben ik van plan nieuwe apparatuur aan te schaffen. Waar ik redelijk zeker van ben:

TV: LG C7
Speakers: 2x Klipsch 280F
Bron: HTPC (uitgang via 1030) en PS4 pro.

Nu zoek ik nog een receiver. Ik was er eigenlijk zeker van dat ik een X1300 wilde aanschaffen, maar na lang nadenken en het lezen van dit topic ben ik gaan twijfel.
Vragen:
1. De X1300 heeft alleen HDMI 2.0b als uitgang. Zover ik weet krijgt dit geen update na 2.1, klopt dat?
2. Als ik kijk naar de 1400H heeft deze wel HDMI 2.1, de 2400 heeft echter alleen 2.0b volgens de pricewatch. Klopt dit? Ik vind het raar namelijk dat de duurdere versie dit niet heeft.
3. En dan zit ik nog met de twijfel of ik niet een receiver zal nemen met 2 HDMI uitgangen. We hebben namelijk 2 tv’s naast elkaar staan, een om te gamen, een voor TV. In principe is alles aangesloten op de “TV, TV” en komt het geluid tijdens het gamen gewoon uit de TV. Echter lijkt het me ook wel fijn om dit met de druk van een knop te kunnen veranderen, wanneer de andere TV niet gebruikt wordt. Kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Lip schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:23:
[...]

Net als in..
Sprookjes, Sinterklaas, Elfjes? Op Whathifi zal niet veel zinnigs staan, afgezien wat reclame & banners... :)
Mja, zit wel wat in, ik weet niet precies waarom ik ze redelijkerwijs meer vertrouwde dan andere sites. Net nog eens gekeken, en gemiddelde rating is toch net wat te hoog, doen eigenlijk nooit een slechte review. Dusch. :)

Blijft dus mijn vraag staan voor upscale verhaal, ik kan nergens een serieuze review vinden over dit onderwerp met betrekking tot de Denon. En om het ding nou aan te schaffen om vervolgens te zien dat het geen zak uit maakt ten opzichte van de scaling van de tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repel Steel
  • Laatst online: 18-09 12:11
Waarom denk je eigenlijk dat een receiver beter is in upscalen dan een TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Low budget tv, minder processing power/dedicated chip. Receiver > dedicated chip (not sure). Upscaling == rekenvermogen. Daarnaast, doet de low budget tv wel aan upscaling? Ik heb in 2008 een 47" Philips gekocht voor toen 3200 euro, na bijna 3 jaar zoeken naar een goed panel en prestaties. Toen ik een goede aanbieding kreeg voor de 55" 4K instap Samsung dacht ik dat het niet meteen slechter kon worden dan een panel van bijna 9-10 jaar oud. Boy, was I wrong. Het ding heeft aardig beeld, maar als ik naar de slaapkamer verhuis waar de 47 Philips nog steeds hangt ben ik nog steeds onder de indruk van de kleuren en shudder free weergave bij 24p. Ik had gewoon weer mijn standaard research moeten doen in plaats van de aanname dat het sowieso niet slechter zou worden. :P
Maar goed, niet gedaan, dus nu even paar jaar instap Samsung. Als ik daar al shudder in sommige situaties bij 24p weergave zie dan kan ik me haast niet voorstellen dat die de rest ook goed afhandelt. Vandaar.

/edit
En vandaar dat ik het ook vraag, want ik kwam ook gevallen tegen (even bron niet meer bij de hand) waarin de upscaling van de receiver ook naadje was.

[ Voor 7% gewijzigd door UltraSub op 14-11-2017 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dhub85
1. Verwacht het niet maar er kunnen wel functies bijkomen in de toekomst, verwacht geen 100% HDMI 2.1 support dat zal de volgende lijn (1500, 2500, 3500 en 4500) pas zijn. Wel heb je vanaf de 3400 eARC wat wel een fijne toevoeging is ivm toekomst.
2. Nee, geen enkele Denon receiver nu heeft HDMI 2.1 wel zijn er enkele onderdelen uit HDMI 2.1 die ondersteund worden zoals eARC en hybrid log gamma b.v.
3. Lijkt me wel, geen ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhub85
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:27:
@dhub85
1. Verwacht het niet maar er kunnen wel functies bijkomen in de toekomst, verwacht geen 100% HDMI 2.1 support dat zal de volgende lijn (1500, 2500, 3500 en 4500) pas zijn. Wel heb je vanaf de 3400 eARC wat wel een fijne toevoeging is ivm toekomst.
2. Nee, geen enkele Denon receiver nu heeft HDMI 2.1 wel zijn er enkele onderdelen uit HDMI 2.1 die ondersteund worden zoals eARC en hybrid log gamma b.v.
3. Lijkt me wel, geen ervaring mee
Dank voor je reactie.

Moet ik me bij die C7 dan zorgen maken over de dynamische HDR? Volgens mij ondersteunt de TV het wel, maar de HDMI poort niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dhub85 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:45:
[...]

Dank voor je reactie.

Moet ik me bij die C7 dan zorgen maken over de dynamische HDR? Volgens mij ondersteunt de TV het wel, maar de HDMI poort niet :?
Durf ik geen uitspraak over te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 20:11
Sinds vorige week in het bezit van een X2400H. En naar tevredenheid. Ik zit wel met wat vraagjes, want ik kom van ver ;)
Tot 4 weken geleden had ik nog een onverslijtbare Philips CRT beeldbuis staan onder het mom van: hij doet het nog, dus vervangen is zonde. Maar het ding ging niet dood en de behoefte aan een beter beeld begon zich steeds nadrukkelijker op te dringen. Heb bewust gekozen voor een domme monitor https://tweakers.net/pric...isplay-49-inch-zwart.html. Maar het digitale scherm liep niet lekker sync met mijn analoge versterker (hdmi vs tulpjes). Dus vorige week de 2400H opgehaald.

Nu heb ik daar toch wat vragen bij:
  1. waar zijn de bass en treble knoppen gebleven? Of anders: hoe personalieer ik het geluid?
  2. kan ik met Android apparaten geen geluid streamen naar de 2400H, anders dan via bluetooth? Lees: heb geen Apple spul voor de geïntegreerde Apple play. Moet ik mijn Chromecast Audio weer inprikken? 8)7
Bij toeval heb ik overigens min of meer gelijk tijdig mij eerste Kickstarter product ontvangen: de universele afstandsbediening van NEEO. Daarin wordt de 2400H uitstekend ondersteund :) Zie: https://neeo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Marcva dit zeg ik niet vaak, maar krijg de indruk dat de handleiding nog in het zakje zit. Mijn tip haal die er eens uit een lees het eens door er is een hoop veranderd in de jaren.

Om te beginnen kan je met aydessey het geluid laten inregelen, je kan dit later aanpassen ja ook de bass en trebble .

Edit en je je kan geluid streamen via Spotify of welke andere dienst, als ook via bluetooth. Maakt niet uit of het Android of Apple is

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2017 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 09:14
Ik heb laatst een CEOL N8 gekocht voor 100 euro. Prima apparaat voor een volgens mij redelijke prijs.

Er komt een prima geluid uit, de bediening is logisch en de mooiste `bonus' is dat ik nu eindelijk mijn televisie met een optische kabel aan heb kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Da's idd een hele nette prijs. Nieuw ergens? Of tweedehands?
Marcva schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:30:
Sinds vorige week in het bezit van een X2400H. En naar tevredenheid. Ik zit wel met wat vraagjes, want ik kom van ver ;)
Tot 4 weken geleden had ik nog een onverslijtbare Philips CRT beeldbuis staan onder het mom van: hij doet het nog, dus vervangen is zonde. Maar het ding ging niet dood en de behoefte aan een beter beeld begon zich steeds nadrukkelijker op te dringen. Heb bewust gekozen voor een domme monitor https://tweakers.net/pric...isplay-49-inch-zwart.html. Maar het digitale scherm liep niet lekker sync met mijn analoge versterker (hdmi vs tulpjes). Dus vorige week de 2400H opgehaald.

Nu heb ik daar toch wat vragen bij:
  1. waar zijn de bass en treble knoppen gebleven? Of anders: hoe personalieer ik het geluid?
  2. kan ik met Android apparaten geen geluid streamen naar de 2400H, anders dan via bluetooth? Lees: heb geen Apple spul voor de geïntegreerde Apple play. Moet ik mijn Chromecast Audio weer inprikken? 8)7
Bij toeval heb ik overigens min of meer gelijk tijdig mij eerste Kickstarter product ontvangen: de universele afstandsbediening van NEEO. Daarin wordt de 2400H uitstekend ondersteund :) Zie: https://neeo.com
Zoals al gezegd: RTFM. En dat zeg ik ook niet vaak :P
Dat dikke boekje dat je er bij kreeg zit er niet voor niks bij en is ook niet voor niks dik ;)

Nee, d'r zit geen bass en treble knop op. Dr zit een weet ik hoeveel bands elektronische equalizer op die je onderhand per bron, surround- en stereosetting apart in kunt stellen en die zichzelf in kan regelen op je ruimte. Daar was ondermeer dat microfoontje voor, of had je die ook ff gemist? ;)

Wat je doet: speakers aansluiten, Initial setup wizard draaien en inregelen en dan eens kijken hoe het bevalt. Bijregelen kan daarna, ook van de individuele volumelevels per speaker. Afstanden moet je afblijven, da's niet handig om die aan te passen. Maar check je boekje dus over hoe en wat :)

Finetunen naar je eigen smaak kan wel even duren, maar is de moeite waard. Gebruik muziek en films die je goed kent. begin bij stereo (muziek dus), dan volgt de rest vanzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 20:11
@Legolas_1973 Die handleiding is zeker wel uit het zakje gekomen. Die gaat alleen niet verder dan: sluit de snoeren aan en download de app. Maar de beoordelingen van de HEOS app deden mij terugdeinsen. Die heb ik er nu toch maar wel bijgepakt en het werkt idd icm mijn NAS. Maar echt prettig is het niet. Zo kun je alleen bladeren en ontbreekt een zoekfunctie. Ik mis de mogelijkheid om á la Chromecast vanuit een willekeurige app te streamen en o.m. de volumeknoppen van van mijn mobiel te gebruiken. Maar goed, dat zal moeten wennen.

@The Eagle: thx voor je uitgebreide reactie. Enne nee, dat boekje is niet zo dik hoor ;) Meer dan een quick start zat er bij mij niet bij. Online wel een manual gevonden hoor, daar niet van. En die auto-setup heb ik ook keurig doorlopen. Dank voor de toelichting iig. Ik het de equalizer gevonden, maar of ik dat nu voor 1 bron, heb aangepast geen idee }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugzL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 19:03
JvdHoudt schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:51:
Heeft iemand hier eigenlijk al persoonlijke ervaring met Audyssey LFC? De X3400H beschikt hierover terwijl de X2400H dit niet heeft. Theoretisch zou dit een leuke oplossing moeten zijn, maar werkt dit in de praktijk ook fatsoenlijk?
Ik heb het uitgeprobeerd (X4400H), maar ik vind dat er te veel bas verdwijnt, zelfs op LFC niveau 1, alsof de subwoofer wordt uitgezet. Maar goed, ik heb er ook niet veel behoefte aan, mijn huis is goed geïsoleerd en mochten de kopjes bij de buren gaan rammelen 's avonds laat dan zet ik liever het hele volume wat lager. Niet voor niets die hele audyssey setup doorlopen met een goede subwoofer, alle tonen moeten op het juiste volume weergegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
dhub85 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:45:
[...]

Dank voor je reactie.

Lees dit even, dolby vision en hlg komen met updates mee, binnen een paar maanden verwacht ik: http://denon-nl.custhelp....hdr-formaat-compatibileit

Verwijderd

Romius schreef op woensdag 15 november 2017 @ 23:53:
[...]

Lees dit even, dolby vision en hlg komen met updates mee, binnen een paar maanden verwacht ik: http://denon-nl.custhelp....hdr-formaat-compatibileit
hij heeft het volgens mij over de TV en niet de receiver

• Romius
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 00:30:
[...]

hij heeft het volgens mij over de TV en niet de receiver
Lijkt mij niet, want de LG C7 heeft al support voor beide.

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:35
Ik heb een vraag over de werking van inputs van de Denon Heos bar of Heos algemeen:

Ik lees dat er maar liefst 4 HDMI inputs zijn, waardoor je bijvoorbeeld ook een Chromecast zou kunnen aansluiten.

Je kan die input dan 5.1 afspelen door bijvoorbeeld 2 Heos 1 spelers in een groep te zetten.

Maar kan je ook de input van de bar, afspelen op andere Heos speakers, en dan juist niet op de bar? Met andere woorden, is het mogelijk om tegelijkertijd een film te spelen op de Heos bar, en op een andere kamer te luisteren naar Google play music, via de Chromecast die op de bar is aangesloten? Of heb je dan sowieso een Heos Drive of AVR nodig.

• Romius
jurjen_g schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:11:
Ik heb een vraag over de werking van inputs van de Denon Heos bar of Heos algemeen:

Ik lees dat er maar liefst 4 HDMI inputs zijn, waardoor je bijvoorbeeld ook een Chromecast zou kunnen aansluiten.

Je kan die input dan 5.1 afspelen door bijvoorbeeld 2 Heos 1 spelers in een groep te zetten.

Maar kan je ook de input van de bar, afspelen op andere Heos speakers, en dan juist niet op de bar? Met andere woorden, is het mogelijk om tegelijkertijd een film te spelen op de Heos bar, en op een andere kamer te luisteren naar Google play music, via de Chromecast die op de bar is aangesloten? Of heb je dan sowieso een Heos Drive of AVR nodig.
Nee, volgens mij kan dat niet. Maar is het niet handiger om direct vanuit Google Music je muziek te casten direct naar je speaker in de andere kamer? Daarom heet ook een multiroom audio systeem.

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:35
Romius schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:18:
[...]

Nee, volgens mij kan dat niet. Maar is het niet handiger om direct vanuit Google Music je muziek te casten direct naar je speaker in de andere kamer? Daarom heet ook een multiroom audio systeem.
Ik had begrepen dat Heos Google Music niet ondersteunt?

• Romius
jurjen_g schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:30:
[...]

Ik had begrepen dat Heos Google Music niet ondersteunt?
Ik dacht van wel, maar ik kan het ook mis hebben. Dan zou je al een extra chromecast audio moeten hebben en deze weer op de aux input moeten aansluiten, maar dat is een beetje overkill denk ik. Of uitwijken naar bluetooth uiteraard.

[ Voor 4% gewijzigd door Romius op 16-11-2017 14:42 ]

• intruder1400
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Beste forumleden,

Ik heb eenvraag over de instelling van de HEOS sub die ik heb aangeschaft. Ik vind dat er regelmatig te veel geluid uitkomt waarvan ik vermoed dat de buren er niet blij mee zijn. Zelfs als ik het niveau van de sub in de instellingen zo laag mogelijk zet.
Nu zie ik ook een instelling 'lowpass' die op optimaal staat. Als ik deze op 40 zet, hoor ik veel minder bass. Maar ik weet niet zo goed wat deze instelling nu doet en wat het effect is in verschillende situaties (muziek, film). Ik heb op internet gezocht en weet nu dat er bepaalde frequenties gefilterd worden.
Wie kan mij uitleggen hoe ik het beste de sub in kan stellen en wat het effect is van de lowpass op 40hz ipv optimaal.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

BugzL schreef op woensdag 15 november 2017 @ 18:18:
[...]

Ik heb het uitgeprobeerd (X4400H), maar ik vind dat er te veel bas verdwijnt, zelfs op LFC niveau 1, alsof de subwoofer wordt uitgezet. Maar goed, ik heb er ook niet veel behoefte aan, mijn huis is goed geïsoleerd en mochten de kopjes bij de buren gaan rammelen 's avonds laat dan zet ik liever het hele volume wat lager. Niet voor niets die hele audyssey setup doorlopen met een goede subwoofer, alle tonen moeten op het juiste volume weergegeven worden.
Nou ik heb een pricewatch: Denon AVR-X3300W met Audyssey MultEQ XT32, maar ik heb de MultEQ gewoon uitgeschakeld, omdat ik totaal geen bas meer overhoudt. Ik moet eigenlijk nog eens tijd steken in hoe ik zelf de 'Graphic EQ' kan instellen, maar volgens mij heb je dan allerlei bijzondere meetapparatuur nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 09:14
The Eagle schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:57:
Da's idd een hele nette prijs. Nieuw ergens? Of tweedehands?
Tweedehands, maar in een zeer nette staat. De afstandsbediening was zelfs nog ongebruikt. Het enige `smetje' is een krasje op voorkant van het apparaat. Maar ja, dat maakt voor de werking niet uit en valt nauwelijks meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 13:55
TheNephilim schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:26:
[...]

Nou ik heb een pricewatch: Denon AVR-X3300W met Audyssey MultEQ XT32, maar ik heb de MultEQ gewoon uitgeschakeld, omdat ik totaal geen bas meer overhoudt. Ik moet eigenlijk nog eens tijd steken in hoe ik zelf de 'Graphic EQ' kan instellen, maar volgens mij heb je dan allerlei bijzondere meetapparatuur nodig.
Ik heb een Denon X3000 maar uiteindelijk de Audyssey ook uitgeschakeld, kreeg het niet helemaal lekker :) .

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 13:33
BugzL schreef op woensdag 15 november 2017 @ 18:18:
[...]

Okay bedankt. Had gehoopt dat deze feature toch wel wat zou toevoegen. Volume lager is dan inderdaad de beste oplossing om mooi geluid te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 08:03

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Hallo, wij hebben een Denon X2400H tot tevredenheid. De plasma tv werkt uitstekend en alles doet redelijk goed, echter... wij hebben 4 boxen in plafondkoof zitten waar goed geluid uit komt. Nu komt de vraag, wat kunnen we nog meer qua geluid zonder kabels trekken etc... Deze versterker heeft HEOS ingebouwd, maar kan ik bekabelde boxen met draadloos combineren? (denk van niet, maar geen expert), wat denken jullie? Wat is slim om te doen om toch meer geluid te maken qua surround en dergelijke??

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Volgens mij moet je draadloos en bedraad prima kunnen combineren. Echter is de vraag waar de speakers dan allemaal zitten (bijv voor of achter zitplek) en of het zinnig is om die bijvoorbeeld als height speakers voor en/of achter voor Doby Atmos en cs in te zetten, danwel als gewone speaker.

Weet miet wat je verder voor setup hebt staan qua speakers, maar denk ik de moeite van een eigen topic waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

peterpijpelink schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:37:
Deze versterker heeft HEOS ingebouwd, maar kan ik bekabelde boxen met draadloos combineren? (denk van niet, maar geen expert), wat denken jullie?
Die vraag had ik ook, maar aan de antwoorden te zien lijkt het niet te kunnen:
Atmos/HEOS AVR: speakers draadloos en bedraad door elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhub85
[...]

Bedankt! Ik ga het eens doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

[...]

oOo Mijn X7200W, die de A upgrade heeft gehad, kan dus weer even mee!!! Niet gek van eind 2014 tot eind 2018 alle formaten met alleen een hardware upgrade voor 149 euro (+ eventueel 149 euro voor Auro-3D welke ik niet heb).

[ Voor 16% gewijzigd door |sWORDs| op 18-11-2017 12:14 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Nu online
Ik ga misschien een domme/stomme (noem het maar op) vraag stellen, maar hoop er toch een beslissing door te kunnen maken om alsnog een Denon x2400 te halen.

Ik heb momenteel een Optoma HD141X beamer waar ik een hele zooi apparaten aan heb vastgekoppeld. Normaal gesproken zitter er geloof ik 2 hdmi ingangen in, maar heb simpele alixpress splitters gebruikt waardoor ik nu een PS4, Chromecast,Dreambox en een home cinema set.
Enige wat niet is aangesloten op de beamer is m'n pc, maar daar kan ik de chromecast dan weer voor gebruiken.

Waarom ik een Denon X2400H wil? Omdat het gewoon een mooi apparaat is en ik het een rustgevend idee vind als alle kabels in zo'n receiver kunnen en de beamer alleen als beeld wordt gebruikt.
In principe moet ik hier dan 567 euro voor betalen.

Wat wil ik bereiken met deze post denk je nu. :o
Ik vraag mij dus werkelijk af of ik misschien iets over het hoofd zie en zo'n Denon wel degelijk extra functies/opties met zich zal meebrengen. Ik ben momenteel niet van plan draadloos te streamen ook dus dat zie ik nu nog niet als een extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
cliors schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 21:30:
Ik ga misschien een domme/stomme (noem het maar op) vraag stellen, maar hoop er toch een beslissing door te kunnen maken om alsnog een Denon x2400 te halen.

Ik heb momenteel een Optoma HD141X beamer waar ik een hele zooi apparaten aan heb vastgekoppeld. Normaal gesproken zitter er geloof ik 2 hdmi ingangen in, maar heb simpele alixpress splitters gebruikt waardoor ik nu een PS4, Chromecast,Dreambox en een home cinema set.
Enige wat niet is aangesloten op de beamer is m'n pc, maar daar kan ik de chromecast dan weer voor gebruiken.

Waarom ik een Denon X2400H wil? Omdat het gewoon een mooi apparaat is en ik het een rustgevend idee vind als alle kabels in zo'n receiver kunnen en de beamer alleen als beeld wordt gebruikt.
In principe moet ik hier dan 567 euro voor betalen.

Wat wil ik bereiken met deze post denk je nu. :o
Ik vraag mij dus werkelijk af of ik misschien iets over het hoofd zie en zo'n Denon wel degelijk extra functies/opties met zich zal meebrengen. Ik ben momenteel niet van plan draadloos te streamen ook dus dat zie ik nu nog niet als een extra.
Wat een rare vraag. Je wilt de Denon eigenlijk gewoon als een soort HDMI switch gebruiken, zonder er luidsprekers op aan te sluiten? In dat geval is het nogal geldverspilling en kan je beter een degelijke HDMI switch kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Nu online
mathias82 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 21:38:
[...]

Wat een rare vraag. Je wilt de Denon eigenlijk gewoon als een soort HDMI switch gebruiken, zonder er luidsprekers op aan te sluiten? In dat geval is het nogal geldverspilling en kan je beter een degelijke HDMI switch kopen.
In principe bestaan rare vragen niet.
Vergeten te zeggen dat ik de luidsprekers wel degelijk op de denon zal aansluiten. De dvd speler wordt daarbij "buitenspel" gezet, maar dat zie ik niet als een probleem, waarschijnlijk kan die ook wel afzonderlijk aangesloten worden.

Zal het geluid heel veel beter worden op de Denon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

cliors schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 22:53:
[...]

Vergeten te zeggen dat ik de luidsprekers wel degelijk op de denon zal aansluiten. De dvd speler wordt daarbij "buitenspel" gezet, maar dat zie ik niet als een probleem, waarschijnlijk kan die ook wel afzonderlijk aangesloten worden.

Dat hangt van veel factoren af. Met alleen een goede receiver ben je er niet als je pruts boxen hebt met slechte kabels dan zal het niet ineens geweldig klinken.

Maar indien alles van goede kwaliteit is wel natuurlijk, dat een de extra formats zoals Dolby Atmos en DTS x natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
[...]

Wat een rare stelling

Nogal moeilijk te zeggen als we niet weten welke apparatuur je momenteel gebruikt, maar als het zo'n home cinema setje van 100-500€ is dan is het antwoord "nee".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Nu online
mathias82 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 23:02:
[...]

Wat een rare stelling

[...]

Nogal moeilijk te zeggen als we niet weten welke apparatuur je momenteel gebruikt, maar als het zo'n home cinema setje van 100-500€ is dan is het antwoord "nee".
Het is inderdaad een 100-500 setje. Betere boxen erbij kan later nog dacht ik, mocht ik alles ooit verplaatsen naar de woonkamer. (het staat nu in m'n hobbykamer)

In principe blijft het vooralsnog een luxe en vooral geldverspilling als ik het moet geloven. Grappig dat een chromecast eigenlijk zo'n beetje alles kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou er rekening mee dat speakers van die home cinema sets vaak crap zijn qua kwaliteit en ook vaak afwijkende aansluitingen danwel rare doorlussen hebben.

Maar goed ik ben dan ook zwaar allergisch voor dat soort setjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 23:20:
Hou er rekening mee dat speakers van die home cinema sets vaak crap zijn qua kwaliteit en ook vaak afwijkende aansluitingen danwel rare doorlussen hebben.

Maar goed ik ben dan ook zwaar allergisch voor dat soort setjes.
Ik vind die setjes ook niets, maar voor een hobbykamer ooit gekocht en doet het goed genoeg.
De woonkamer is voorzien van bose : )

Anyway. Ik zie denk ik dan af van de receiver. Jammer.

edit: Volgens mij zie ik toch een puntje dat mij over de streep kan trekken.
Spotify via m'n pc streamen op het home cinema setje gaat dus alleen wanneer de beamer AAN staat, aangezien de chromecast via de beamer gaat. Lijkt mij niet handig de hele dag m'n beamer aan te zetten met beeld voor muziek alleen.

[ Voor 23% gewijzigd door cliors op 18-11-2017 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

het punt is dat die kant en klare pruts setjes verhoudingsgewijs veel duurder zijn en kwalitatief (zowel qua geluid als ook hoe lang het werkt) gewoon slecht te noemen is.

vriend van mij is al aan zijn 3e setje in 5 jaar tijd ofzo, nu heeft hij mijn 19 jaar oude technics receiver en die doet het nog steeds fantastisch enige reden dat ik nu een nieuwe denon heb is de nieuwe standaarden (dolby atmos, DTS x en ingebouwde spotify support en USB, blutooth etc etc)

je hoeft ook geen vermogen aan boxen uit te geven als je beetje leuk shopt kan je best aardigwe speakers kopen voor weinig. zowel nieuw als 2e hands.

sowieso beamer aanmoeten zetten om spotify te luisteren lijkt me onwenselijk want die lamp slijt wel en die zijn vrij duur naar mijn weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:05
Chromecast rechtstreeks op de Denon lost dat op toch...? Hier zit ie ook direct op m'n x4300 ivm lipsync issues via de LG C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Nu online
Mayet193 schreef op zondag 19 november 2017 @ 08:57:
Chromecast rechtstreeks op de Denon lost dat op toch...? Hier zit ie ook direct op m'n x4300 ivm lipsync issues via de LG C7
Klopt. Dat is ook de reden dat ik hem toch maar heb gehaald vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merkwaardige oplossing om van lip sync issue af te komen... Zou zeker niet mijn oplossing zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik zal mijn bankrekening even DM'en voor het geval je nog meer geld nutteloos kwijt moet :P

For what its worth: dikke kans dat je huidige subwoofer niet gaat werken met die Denon omdat je blikken subwoofer passief is en de Denon een actieve nodig hebt. Maar daar kom je vanzelf achter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Nu online
The Eagle schreef op zondag 19 november 2017 @ 14:13:
Ik zal mijn bankrekening even DM'en voor het geval je nog meer geld nutteloos kwijt moet :P

For what its worth: dikke kans dat je huidige subwoofer niet gaat werken met die Denon omdat je blikken subwoofer passief is en de Denon een actieve nodig hebt. Maar daar kom je vanzelf achter ;)
Hmm. Daar hield ik geen rekening mee, maar in ieder geval 1 reden alvast om een setje boxen te zoeken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Nu online
Hoezo dan?
Ik zoek een optie om m'n beamer niet als 'receiver' te gebruiken aangezien dat ding AAN moet staan al wil ik alleen geluid (Spotify).
Heb daarnaast een 10 jaar oud Samsung setje die ook wel vervangen kan worden indien het noodzakelijk is.
De x2400 is wat mij betreft dan een prima begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:05
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:53:
Merkwaardige oplossing om van lip sync issue af te komen... Zou zeker niet mijn oplossing zijn
Had ook zeker mijn voorkeur niet. Issues waren er alleen met Dolby Digital geluidsporen via onder andere Netflix. Auto of handmatige correcties op versterker en/of TV konden dit niet oplossen aangezien de niet Dolby Digital geluidsporen weer out of sync kwamen. Helaas dus voor mij zover ik weet de enige optie.

[ Voor 5% gewijzigd door Michiel193 op 19-11-2017 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Nu online
The Eagle schreef op zondag 19 november 2017 @ 14:13:

Ik kan de subwoofer inderdaad niet gebruiken vrees ik.
De ingang voor de subwoofer is niet gewoon een kabeltje erin steken zoals de andere speakers.
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/344bers.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/6f9vye.jpg

Zou het wel gewoon werken als ik een tulp dingetje op de kabel van de sub monteer?

Dit is de homecinema trouwens. https://www.cnet.com/products/samsung-ht-x250/specs/

[ Voor 14% gewijzigd door cliors op 19-11-2017 18:20 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 100 Laatste