Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Momenteel heb ik voor de TV/films een 5.1ch Marantz AVR, met de speakerkabels mooi in de muur weggewerkt. De Marantz AVR is door een defect helaas aan vervanging toe en ik heb een Denon AVR op het oog met HEOS en Dolby Atmos.

3D sound (Atmos 5.1.2) lijkt me wel wat, maar ik kan/ga geen draden trekken naar het plafond. Daarom vroeg ik me af of het mogelijk is om 2 oplaadbare / draadloze plafondspeakers aan te sluiten, naast de 5.1 set die bedraad is aangesloten. Kan dit uberhaubt met een HEOS compatible systeem en ga ik geen last krijgen van delay/sync issues?

Als dit wel mogelijk is, wat voor (compacte) en makkelijk te verwijderen plafondspeakertjes zouden dan mogelijk zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08-2024

STi

Met de HEOS AVR kun je een kleinere HEOS speaker inzetten als surrounds. 2x een HEOS 1 zou hierbij aan je eisen moeten voldoen icm de optionele accu pack. Echter is de HEOS AVR voor zover ik kan zien niet geschikt voor Atmos en zou je ze dus enkel als gewone rear speakers toe kunnen voegen.

De "normale" Denon AV receivers hebben wel HEOS aan boord, maar zover ik kan zien is dat beperkt tot het afspelen van media dmv de HEOS app. Ik heb tijdens een snelle speurtocht nog geen vermelding gezien dat je bij deze devices losse HEOS speakers toe kan voegen als surround, laat staan als Atmos speakers.

Ik ben een beetje bang dat je op dit moment iets zoekt wat (nog) niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Kun je wel 2 draden trekken naar je LF/RF speakers? Met dit soort producten:
http://www.klipsch.com/pr...n-speakers?model=rp-140sa (maar ook Onkyo heeft een goedkoop setje) kun je ze boven op de speakers plaatsen.
Ik heb net alle draden in mijn nieuwbouwwoning getrokken en ben ze dus vergeten :( Moet tegen die tijd maar weer opnieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online
STi schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:33:
Met de HEOS AVR kun je een kleinere HEOS speaker inzetten als surrounds. 2x een HEOS 1 zou hierbij aan je eisen moeten voldoen icm de optionele accu pack.
Ja ik had die HEOS1 met batterypack al gezien. Zit je vast aan deze speakers of zijn ook andere merken mogelijk?
Echter is de HEOS AVR voor zover ik kan zien niet geschikt voor Atmos en zou je ze dus enkel als gewone rear speakers toe kunnen voegen.
Als ik het goed lees moeten HEOS en Atmos wel gecombineerd kunnen worden, maar misschien begrijp ik het toch verkeerd. ("Dankzij de ingebouwde HEOS-technologie levert de AVR-X1400H 7.2-kanaals AV-surround-receiver ultramoderne 3D-surroundgeluidprestaties"). Zie: https://www.denon-hifi.nl...nema/avreceiver/avrx1400h
De "normale" Denon AV receivers hebben wel HEOS aan boord, maar zover ik kan zien is dat beperkt tot het afspelen van media dmv de HEOS app. Ik heb tijdens een snelle speurtocht nog geen vermelding gezien dat je bij deze devices losse HEOS speakers toe kan voegen als surround, laat staan als Atmos speakers.

Ik ben een beetje bang dat je op dit moment iets zoekt wat (nog) niet mogelijk is.
Ja waarschijnlijk wel dan, maar zoiets zou nou juist heel praktisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online
bvbal79 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:33:
Kun je wel 2 draden trekken naar je LF/RF speakers? Met dit soort producten:
http://www.klipsch.com/pr...n-speakers?model=rp-140sa (maar ook Onkyo heeft een goedkoop setje) kun je ze boven op de speakers plaatsen.
Ik heb net alle draden in mijn nieuwbouwwoning getrokken en ben ze dus vergeten :( Moet tegen die tijd maar weer opnieuw :)
Ja best een mooi idee met die elevation speakers. Maar ik heb kleine fronts (Infinity Oreus om precies te zijn) waar dit niet bovenop past. Bovendien is de AVR/surround puur voor TV naast een separate audiofiele hifi setup met dikke zuilen. Ik bof al qua WAF factor maar twee speakers permanent extra ga ik er niet doorheen krijgen. Vandaar dat 2 draadloze/verwijderbare plafondspeakertjes voor Atmos effect me ideaal leek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
JPS schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:26:
[...]

Ja best een mooi idee met die elevation speakers. Maar ik heb kleine fronts (Infinity Oreus om precies te zijn) waar dit niet bovenop past. Bovendien is de AVR/surround puur voor TV naast een separate audiofiele hifi setup met dikke zuilen. Ik bof al qua WAF factor maar twee speakers permanent extra ga ik er niet doorheen krijgen. Vandaar dat 2 draadloze/verwijderbare plafondspeakertjes voor Atmos effect me ideaal leek.
Dat werkt dan helaas niet met de X1400H, je kunt er wel wireless mee streamen naar andere lokaties, maar het niet onderdeel van je 7.1 setje maken. Ik gebruik het bv om te streamen naar de tuin om daar wat muziek te hebben in de zomer.
Pagina: 1