Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:21
mike0001 schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:16:
Ik heb een probleem met het streamen van mijn telefoon naar de Denon.
Ik gebruik Spotify en als ik stream naar de auto of gewoon luister op mijn telefoon is er geen probleem, maar stream ik naar de Denon dan hoor ik geen geluid.

Hij maakt wel connectie want als ik op de telefoon selecteer dat ik de Denon wil gebruiken springt de Denon op Spotify.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ik had in het verleden wel geluid maar krijg het nu met geen mogelijkheid meer voor elkaar.
Probleem heb ik ook geregeld.
Oplossing is het netwerkdeel va je Denon aanpassen.
Geef hem een statisch ip-adres.
Reset je router.

Op de een of andere manier is het airplay deel van de Denon's erg gevoelig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-06 12:23
Anoniem: 66797 schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:32:
[...]

belangrijkste punten voor mij waren Audessey EQ32 ipv de standaard Audessey die op de 1X00 en 2X00 zitten en de X3400H heeft ook eARC dat is een nieuwe standaard. De normale ARC kan alleen de standaard DD5.1 en DTS doorgeven alle nieuwere formaten zoals dolby true HD, Dolby Atmos en DTS X enz enz kunnen ze niet doorgeven en via eARC kan dit wel.
Weet je (of een andere lezer) trouwens of enkel de AVR-X x400 eARC zullen krijgen of indien ze dat met een firmware update zullen aanbieden aan vorige modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
dinandus schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:52:
[...]

Mocht je via de app van de TV (LG 2017 serie) zelf bij Netflix de Dolby Atmos willen gebruiken, heb je denk ik toch de eARC nodig? (
Neen, op Netflix heb je Atmos over Dolby Digital Plus en dat kan op sommige TVs zoals de 2017 LG (En enkel bravia topmodellen) gewoon over plain old HDMI ARC.
Niet te verwarren met Dolby Atmos over Dolby True HD, daar heb je full bandwidth eARC nodig (7.1.4 lossless Surround), maar dat zal je de komende tijd niet op netflix tegenkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 66797

road rebel schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:29:
Weet je (of een andere lezer) trouwens of enkel de AVR-X x400 eARC zullen krijgen of indien ze dat met een firmware update zullen aanbieden aan vorige modellen?
Zekerheid kan ik hierover niet geven. Ik verwacht het zelf echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
Ik heb de vraag gesteld aan Denon NL. Wie weet. En anders komt er binnenkort een amper gebruikte X4300H in de V&A :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@road rebel ik ben ook wel nieuwsgierig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
Van zodra ik een antwoord krijg post ik die hier

Er is nieuwe update voor HLG Passthrough, kreeg net de pop-up op mijn AVR-X3400H

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik heb een Denon AVR-X3400H. Klopt het dat ik daar geen bluetooth koptelefoon op aan kan sluiten? Ik hoorde dat je alleen bluetooth afspeel apparaten met de versterker kunt koppelen, maar dat de versterker niet via bluetooth een geluidssignaal verstrekt.

• Politoer
Politoer schreef op donderdag 21 september 2017 @ 17:45:
Ik heb een Denon AVR-X3400H. Klopt het dat ik daar geen bluetooth koptelefoon op aan kan sluiten? Ik hoorde dat je alleen bluetooth afspeel apparaten met de versterker kunt koppelen, maar dat de versterker niet via bluetooth een geluidssignaal verstrekt.
Is de enige manier om een bluetooth koptelefoon op de versterker aan te sluiten door een bluetooth zender op de analoge koptelefoonuitgang van de versterker aan te sluiten? Ik zie geen digitale audio uitgangen op de AVR-X3400H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Politoer schreef op donderdag 21 september 2017 @ 17:45:
Klopt. Je receiver heeft alleen een BT ontvanger en geen BT zender aan boord.
Dus BT headphone aansluiten kan wel, maar dan
- moet je een losse BT zender kopen (conrad, ali, dx, etc), of
- de boel bedraad aansluiten.

Ik weet trouwens even niet of als je een plug in de headphones uitgang doet, de receiver de speakers uitschakelt. Das wel ff een key natuurlijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
Ja, de sprekers worden uitgeschakeld als je een plug in de headphones uitgang stopt. Dat maakt me overigens niet uit.
Wel vreemd dat je in deze tijd van bluetooth heafphones deze niet op een Denon kunt aansluiten waar de meest uitzinnige toeters en bellen opzitten. Ik zal niet de enige zijn die deze optie mist. Op de 3400H zitten sowieso nauwelijks audio uitgangen naast hdmi.
Het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik snap je, maar ik vermoed dat je een denkfout maakt. Een receiver is in de eeste plaats een versterker. Die gebruik je dus om een inkomend signaal te versterken voor weergave door bedrade speakers. In dat geval kun je ook de hele zaak inregelen qua akoestiek etc, terwijl dat via bijv een headphones uitgang niet kan. Terecht imho want dat is in weze gewoon een setje stereo weergevers, niet meer en niet minder.

BT headphones zijn met name gemaakt om met weergaveapparaten met BT (telefoon, ipod) te werken, en dan met name de mobiele apparaten. Compleet andere insteek in de essentie. Je hebt er ook vaak geen BT zender bij omdat men er vanuit gaat dat het weergaveapparaat al een zender ingebouwd heeft. Een receiver is, zoals al gezegd, geen weergaveapparaat maar een versterkingsapparaat.

Sowieso, welke bron had je via BT weer willen geven? En waarom zou dat niet via je telefoon kunnen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:19
Het wordt receiver zegt al genoeg toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jongetje schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:17:
Het wordt receiver zegt al genoeg toch ;)
Dat is natuurlijk onzin. Receiver staat voor de combinatie versterker en radio en dat was al ver voordat wifi ingeburgerd was laat staan Bluetooth!

Ik vind het niet vreemd dat iemand verwacht/denkt dat het werkt, Bluetooth is immers een standaard. Heb ook nog nooit een melding gezien van Bluetooth ontvanger en/of zender. In het verlengde vind ik het zelfs vreemd dat een koptelefoon met Bluetooth niet werkt.

@The Eagle ik kan wel wat situaties verzinnen..
1. Zone 2 om muziek te luisteren terwijl iemand anders mainzone gebruikt
2. TV omdat het laat is en je via hoofdtelefoon wilt luisteren zodat je niemand wakker maakt.

En zo kan ik nog wel paar verzinnen

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 22-09-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Je kunt natuurlijk op de zone 2 pre-outs een Bluetooth zender aansluiten. Dat is maar een kleine investering, staan al voor een tientje op een bepaalde Chinese site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat id. Want dat gaan de producenten niet voor je doen. Is ook helemaal hun core business niet, ze maken hifi en geen connectivity dingen.
@Anoniem: 66797
1) Zone 2 gebruiken slaat nergens op. Dan ben je dus ergens anders in huis, EN je wilt een andere bron gebruiken. Dan ga je toch niet de receiver in de woonkamer gebruiken maar pak je toch een lokale muziekbron?
2) Ik ken weinig TV's zonder hoofdtelefoonaansluiting. Nogmaals, de receiver is er voor AV, niet vor het aandrijven van een hoofdtelefoon. Dat dat kan betekent niet dat ie er voor gemaakt is ;)

Maar goed, verwachtingen van apparaten verschillen kennelijk. Ik hoop dat je begrijpt dat versterkers en receivers al sinds de jaren 60 of langer bestaan en in essentie niet veranderd zijn. Ja, ze kunnen meer bronnen aan. Maar nog steeds niet meerdere typen uitgangen, worden ze simpelweg niet voor gebouwd :)

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-06 21:23
Anoniem: 66797 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 00:42:
Er is nieuwe update voor HLG Passthrough, kreeg net de pop-up op mijn AVR-X3400H
Ook voor X4300H beschikbaar

• The Eagle

The Eagle

Iemand enig idee of US firmware ook op een EU product gaat werken?
Zie dat er voor mijn DNP720AE een US update van feb 2017 beschikbaar is die ook Pandora en andere streaming toestaat. Maar de laatste EU update is van 2014 :(

Kan ik de FW op de een of andere mnier backuppen en testen met de US FW?

@The Eagle ik zou het niet weten, proberen lijkt me nogal riskant. Je kan ook Denon EU bericht sturen met de vraag of en wanneer die update naar jouw EU model komt

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
Om een BT headphone direct aan te sturen/te connecten aan je AV is in de markt een ander merk die dat wel ondersteund, nml Yamaha. Heb het halve internet afgestruind en met meerdere winkels aan de chat gezeten. Ook deze shops wisten te melden dat zij als enigen BT uitsturing hebben.

• The Eagle

The Eagle

Erm, @Politoer stelt de vraag en @scofield doet een beldrondje. Does not compute :?
Of wilde je het zelf ook heel heel heel graag weten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
Ik ben blij dat ik jouw kronkel niet kan volgen @The Eagle. Ikzelf heb een Onkyo tx-nr509 en was/ben ook op zoek naar een av die BT uitsturing ondersteund, vandaar dat ik weet welk merk of type dit wel heeft. En m'n huidige av heeft dit ook niet, maar met een bt transmittertje van idd een tientje uit Azië gaat het ook best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ah, dat verklaart :)
Ik zag Politoer in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4" en vervolgens kom jij met de reactie dat alleen Yamaha dat kennelijk ondersteunt. Hoe groot is de kans dat twee Denon users exact het zelfde willen?
* The Eagle vermoedde een kloon account maar dat is dus niet het geval :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@scofield weet niet of het je intentie is maar met opmerkingen als:"ik ben blij dat ik jouw kronkel niet kan volgen" zet je alleen maar kwaad bloed. Het is onnodig beledigend. Dit forum is bedoeld om elkaar te helpen dat werkt beter zonder dat er elkaar beledigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
Anoniem: 66797 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:23:
[...]

Dat is natuurlijk onzin. Receiver staat voor de combinatie versterker en radio en dat was al ver voordat wifi ingeburgerd was laat staan Bluetooth!

Ik vind het niet vreemd dat iemand verwacht/denkt dat het werkt, Bluetooth is immers een standaard. Heb ook nog nooit een melding gezien van Bluetooth ontvanger en/of zender. In het verlengde vind ik het zelfs vreemd dat een koptelefoon met Bluetooth niet werkt.

@The Eagle ik kan wel wat situaties verzinnen..
1. Zone 2 om muziek te luisteren terwijl iemand anders mainzone gebruikt
2. TV omdat het laat is en je via hoofdtelefoon wilt luisteren zodat je niemand wakker maakt.
Ik zie dat Legolas mij begrijpt. Al mijn bronnen leveren signaal aan de AVR-versterker, die het dan doorstuurt naar TV en boxen. Wanneer meerdere mensen in dezelfde ruimte zijn, kan het de voorkeur hebben dat het geluid naar een hoofdtelefoon gaat. Als die draadloos kan ontvangen heb je geen problemen met snoeren die in de weg liggen, waar je over kan struikelen, etc.
Ja, spotify kan ik met mijn mobiel met een bluetoooth hoofdtelefoon verbinden. Dat kan echter niet met alle andere bronnen. Bovendien zou het zo handig zijn als je investeert in een goede bluetooth hoofdtelefoon en dat je die zowel thuis als in de trein en waar dan ook kunt gebruiken. Wat is er handiger dan dat? Dat lijkt me helemaal niet zo'n gekke gedachte, maar dat kan aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Politoer ik begrijp het zeker en over core business of niet ze hebben ook HEOS geintegreerd dus best raar dat een bluetooth headset nog geen optie is.

blijf het ook vreemd vinden dat ze dus overal bluetooth aangeven maar de meeste dus alleen kunnen ontvangen waardoor een headset niet werkt. toch vreemd fonkelnieuwe receiver van een goed merk niet een ding dat je koopt voor een habbekrats en je niet uit de specs kan halen dat iets redelijk cruciaals niet gaat werken.

ik blijf erbij dat dit raar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-04 09:53
Anoniem: 66797 schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:21:
[...]

als je nieuwe receiver koopt kijk dan goed naar de verschillen, ik kan je de X3400H aanbevelen maar deze is wel een heel stuk duurder. Zelf wil ik ook graag een nVidia shield omdat mijn TV geen DTS doorgeeft ook ivm DTS licentie.
Zojuist de Denon x2400H besteld bij plattetv.nl. In eerste instantie had ik de 2300w besteld, maar die hadden ze niet meer. Voor dezelfde prijs deze gekregen. :9 . Goede service hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@timster82 top! ook een mooi apparaat hoor, veel plezier ermee

ok kan iemand hier iets mee? heb het in Sony topic geplaatst maar mogelijk ligt het ook aan receiver ik weet het niet meer

FIXED

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 26-09-2017 11:47 ]

Anoniem: 336876

Hoi, ik heb een vraag, heeft er iemand ervaring met het volgende probleem:

Ik heb een Denon AVR2113 receiver met daarop aangesloten een Sony 55XD8599 4k tv en een Minix Neo U1 mediaplayer.

De tv zit op de HDMI out op de receiver en de mediaplayer op 1 van de HDMI in poorten.
De Minix staat ingesteld op 3840x2160 hardwarematig. Op de Minix draai ik XMBC 16 voor Minix. In XBMC 16 staat de resolutie in system settings ook op 3840x2160.

Als ik nu een Bluray 1920x1080 af ga spelen met de software dan zie je in de filmspecificaties terwijl hij spelt 1080p staan.

Tot zover prima.

Maar nu komt het. Als ik klaar ben met de film en ik terug wil gaan naar het XMBC menu , dan probeert de player (denk ik) terug te schakelen naar de 3840 resolutie, ik zie dat ook linksboven op mijn tv. Maar hij blijft in een loop, en scherm blijft zwart. Als ik vervolgens mijn receiver aan en uit zet is de handshake weer goed en zie ik mijn menu weer van de player.

Is hier iets aan te doen? het zal vast een handshakeprobleem zijn tussen tv/receiver/player, maar ik weet niet wat ik er aan kan doen. ik wil niet steeds mijn versterker aan en uit moeten zetten of weer beeld te krijgen.

PS als ik Kodi 17.3 gebruik heb ik het probleem niet, maar dat komt omdat Kodi 17.3 een fixed 1920/1080 resolutie heeft in het programma en dat wil ik niet. is een bug in 17.3, Vandaar dat ik 16 gebruik.

Wat kan ik doen?

• The Eagle

The Eagle

Een eigen topic aanmaken. Dit heeft niet specifiek met de Denon van doen namelijk. :)
Die AVR van jou snapt spwieso geen 4K dus dar kan een probleem zitten, maar dat hoeft natuurlijk miet.

[ Voor 37% gewijzigd door The Eagle op 27-09-2017 19:25 ]

Het heeft wel degelijk met de denon te maken want als ik de player via de tv aansluit heb ik er geen last van. En de avr2113 is wel degelijk een 4k apparaat. Als ik de avr aan en uitzet heb ik weer beeld. Het zit m in de handshake tussen mediaplayer en avr lijkt mij. Bedankt alvast voor de hulp

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 336876 op 27-09-2017 19:33 ]

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-05 19:46
Ik ben sterk aan het twijfelen tussen de Denon AVR-X2300W en de Denon AVR-X2400H. Is HEOS in de receiver echt een meerwaarde vraag ik me af. Als je een HEOS speaker los aanstuurt met Spotify Connect dan heb je toch ook geluid?

Ik kan me voorstellen dat het een toegevoegde waarde is als je een Zone2 hebt op de je receiver en je eigen lokale FLAC muziek files op je NAS draadloos naar je HEOS speaker afspeelt. Maar als je Spotify altijd als bron gebruikt heb je toch niks aan HEOS op je receiver? Of begrijp ik het verkeerd.

Ik heb namelijk geen lokale muziek bibliotheek en gebruik alleen een streamingdienst als Spoitify. Ik probeer voor mijzelf de meerwaarde van de ingebouwde HEOS functie te vinden.

Kan iemand mij hierbij helpen?

iRacing profile | Racing rig

zoals ik het lees heb je de beslissing min of meer al gemaakt en zoek je bevestiging of stukje meer zekerheid. Ik denk dat het aankomt op waarde, wat gaat de 2400H meer kosten tov de 2300W

de verschillen zijn minimaal paar kleine dingen die mogelijk na update helemaal niks zijn zodat effectief alleen HEOS overblijft.

ik heb geen ervaring met HEOS en weet dus niet of wat jij denkt/zegt over HEOS klopt. hoe dan ook is het een meerwaarde, vraag is wil je die betalen?

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-06 22:08
Geluid van de X2400H schijnt hoorbaar beter te zijn in filmomgeving (review what-hifi). Dat is voor mij meer waard dan HEOS. Dus het hangt echt af van wat je zelf wilt...

JvdHoudt schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:21:
Geluid van de X2400H schijnt hoorbaar beter te zijn in filmomgeving (review what-hifi). Dat is voor mij meer waard dan HEOS. Dus het hangt echt af van wat je zelf wilt...
Dit soort berichten vallen bij mij nooit zo goed.... Dat komt door het woord schijnt, ik hoor graag feiten en onderbouwing. Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet klopt of zou kunnen kloppen. Ik mis gewoon bewijs.

Ik weet niet beter dan dat ze technisch vrijwel identiek zijn qua specs er zijn wat kleine verschillen maar een aantal en mogelijk alle verschillen zijn met de laatste update gelijk getrokken. Dan is het moeilijk te geloven dat er grote verschillen zijn in de geluidskwaliteit.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 28-09-2017 11:10 ]

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-06 22:08
Anoniem: 66797 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:00:
[...]

Dit soort berichten vallen bij mij nooit zo goed.... Dat komt door het woord schijnt, ik hoor graag feiten en onderbouwing. Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet klopt of zou kunnen kloppen. Ik mis gewoon bewijs.

Ik weet niet beter dan dat ze technisch vrijwel identiek zijn qua specs er zijn wat kleine verschillen maar een aantal en mogelijk alle verschillen zijn met de laatste update gelijk getrokken.
Ik ga dan af op wat ze zeggen in de review. Voor mij is dat een "schijnt" ja want ik heb het zelf niet ervaren... als je het zo beschrijft kunnen ze wel ophouden met reviews schrijven.
Of bedoel je dat de bron what-hifi niet betrouwbaar zou zijn?

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:53

Snuffel

Vroem!

En wat voor bewijs zou je willen hebben dan?
Dat iets beter klinkt is nog altijd de perceptie van de luisteraar. Wat de een mooi vindt klinken wil niet zeggen dat iedereen hetzelfde ervaart.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• The Eagle

The Eagle

JvdHoudt schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:21:
Mja, reviews van what-hifi moet je met een behoorlijke kilo zout nemen. Dus die zou ik links laten liggen.

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-05 19:46
Anoniem: 66797 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:33:
zoals ik het lees heb je de beslissing min of meer al gemaakt en zoek je bevestiging of stukje meer zekerheid. Ik denk dat het aankomt op waarde, wat gaat de 2400H meer kosten tov de 2300W

de verschillen zijn minimaal paar kleine dingen die mogelijk na update helemaal niks zijn zodat effectief alleen HEOS overblijft.

ik heb geen ervaring met HEOS en weet dus niet of wat jij denkt/zegt over HEOS klopt. hoe dan ook is het een meerwaarde, vraag is wil je die betalen?
Enige grote verschil tussen de 2 is Heos.

Maar wat ik me afvraag, wat heb je nu precies aan Heos op een receiver? Ik denk dat je alleen een voordeel hebt als je een lokale muziek bibliotheek hebt en deze draadloos wilt streamen. Maar ik kan het missen?

iRacing profile | Racing rig

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-05 20:34
Lijkt me een handshake probleem. Ik vermoed dat je dit met bijvoorbeeld een CYP Re-EDID kunt fixen zodat je mediaplayer geen niet-compatibele informatie ontvangt van je receiver.
Anoniem: 336876 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:30:
Hoi, ik heb een vraag, heeft er iemand ervaring met het volgende probleem:

Ik heb een Denon AVR2113 receiver met daarop aangesloten een Sony 55XD8599 4k tv en een Minix Neo U1 mediaplayer.

De tv zit op de HDMI out op de receiver en de mediaplayer op 1 van de HDMI in poorten.
De Minix staat ingesteld op 3840x2160 hardwarematig. Op de Minix draai ik XMBC 16 voor Minix. In XBMC 16 staat de resolutie in system settings ook op 3840x2160.

Als ik nu een Bluray 1920x1080 af ga spelen met de software dan zie je in de filmspecificaties terwijl hij spelt 1080p staan.

Tot zover prima.

Maar nu komt het. Als ik klaar ben met de film en ik terug wil gaan naar het XMBC menu , dan probeert de player (denk ik) terug te schakelen naar de 3840 resolutie, ik zie dat ook linksboven op mijn tv. Maar hij blijft in een loop, en scherm blijft zwart. Als ik vervolgens mijn receiver aan en uit zet is de handshake weer goed en zie ik mijn menu weer van de player.

Is hier iets aan te doen? het zal vast een handshakeprobleem zijn tussen tv/receiver/player, maar ik weet niet wat ik er aan kan doen. ik wil niet steeds mijn versterker aan en uit moeten zetten of weer beeld te krijgen.

PS als ik Kodi 17.3 gebruik heb ik het probleem niet, maar dat komt omdat Kodi 17.3 een fixed 1920/1080 resolutie heeft in het programma en dat wil ik niet. is een bug in 17.3, Vandaar dat ik 16 gebruik.

Wat kan ik doen?

• The Eagle

The Eagle

Ik ken veel apparatuur maar moest serieus zoeken over wat voor een ding je het had :o
Maar zonder gekheid, dat ding zie ik voor ruim 100 GBP op ebay staan. Dat lijkt me wat overkill voor een probleem dat ws ergens in een van de firmwares zit.

Wat als je de boel via de receiver aansluit, werkt het dan beter? :)

Het werkt allemaal wel, maar het enige is dat de terugkoppeling vanuit 1080p film terug maar het menu van de mediaplayer (die op 3840 staat) , niet goed gaat. Dan blijft de avr proberen te schakelen met het beeld op zwart. (Loop) Als je dan de avr uit en aanzet zit je weer in het menu van de player.

In het slechtste geval moet ik daarmee leren leven 😖

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 336876 op 28-09-2017 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JvdHoudt schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:11:
Ik ga dan af op wat ze zeggen in de review. Voor mij is dat een "schijnt" ja want ik heb het zelf niet ervaren... als je het zo beschrijft kunnen ze wel ophouden met reviews schrijven.
Of bedoel je dat de bron what-hifi niet betrouwbaar zou zijn?
ik snap dat je er schijnt neerzet aangezien het niet je eigen ervaring is. Mijn punt is dat via via en bron noemen die ook volledig open staat voor eigen interpretatie niet echt veel toevoegd. Ik heb de review gelezen en ik interpreteer het als: "een klein verschil die dus volgens de reviewer hoorbaar is maar marginaal: "a touch" jij maakt ervan dat het hoorbaar beter is, dat is niet perse fout maar ik vind het niet accuraat. het gaat er hier niet om wie er gelijk heeft maar dat het verschilt van mens tot mens zoals kop half vol of half leeg. The Eagle gaat verder en neemt het alleen al op basis van de site met een:"zak zout"
Snuffel schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:12:
En wat voor bewijs zou je willen hebben dan?
Dat iets beter klinkt is nog altijd de perceptie van de luisteraar. Wat de een mooi vindt klinken wil niet zeggen dat iedereen hetzelfde ervaart.
zoals ik al aangaf ik weet niet beter dan dat ze technisch identiek zijn als je de specs naast elkaar zet. de paar miniscule verschillen hebben mijnziens niets te maken met kwaliteit van geluid en zijn mogelijk allemaal softwarematig al gelijk getrokken. Stel dat er in de specs beduidende verschillen waren of er een betrouwbare bron was dat ze een ander type component hadden gebruikt. Maar nee het is via via uit een review en dat is gewoon enorm open voor interpretatie

@Anoniem: 336876 of je zet het menu ook op 1080p en dan is het opgelost lijkt me aangezien hij dan niet hoeft te schakelen. en wat boeit het nou of menu op 1080 of op 3840 draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
ik zit met het volgende probleem.

Ik kan direct naar de reciever via airplay muziek streamen. Alleen hoor ik niets als mijn tv uitstaat.

En ik zou graag muziek willen streamen zonder dat mijn tv aanstaat. Is dat mogelijk anno 2017?😝

Edit:

Ik ben verder gekomen. Ik had bron tuner verborgen. Alleen pauzeerd het muziek na 1 sec afspelen

[ Voor 17% gewijzigd door DeeSung op 29-09-2017 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeeSung schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:58:
ik zit met het volgende probleem.

Ik kan direct naar de reciever via airplay muziek streamen. Alleen hoor ik niets als mijn tv uitstaat.

En ik zou graag muziek willen streamen zonder dat mijn tv aanstaat. Is dat mogelijk anno 2017?😝
ja ik kan dit wel op mijn AVR-X3400H maar je geeft eigenlijk alleen het probleem weer en niet de situatie. het is wel handig om wat dingen te vermelden zoals welke apparaten je hebt en wat exact de situatie is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Anoniem: 66797 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:07:
[...]

ja ik kan dit wel op mijn AVR-X3400H maar je geeft eigenlijk alleen het probleem weer en niet de situatie. het is wel handig om wat dingen te vermelden zoals welke apparaten je hebt en wat exact de situatie is
Oja is wel handig idd😋

Ik heb een denon x2400h,
Mijn tv heeft ARC (staat nu uit).

De reciever gaat netjes aan als ik via spotify de reciever selecteer. En er staat ook spotify op de reciever zelf.

Ik hoor 1 sec muziek en daarna pauzeerd de muziek uit zichzelf op mijn telefoon.

Edit:

Laatmaar ik heb t probleem al gevonden.

(Een vriendin die niet in offline modus aan het luisteren is :F )

[ Voor 8% gewijzigd door DeeSung op 29-09-2017 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hi legolas ik heb Mn player idd op 1080p gezet nu. Nu werkt het idd zonder schakelen ;-) thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-06 12:48
Hoi,
Ik gebruik al een tijdje een Denon AVR-X2200W. Ik luister voornamelijk muziek via de Spotify app. De Denon Remote App gebruik ik nooit.

Ik wil nu ook de tweede zone gebruiken. Alleen...kan dit wel ism de Spotify app? Ik kan in de app wel de Denon AVR kiezen als apparaat, maar hij maakt geen onderscheid tussen Zone1 en Zone2.

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je zone2 wel ingeschakeld? Want standaard staat deze uit.
Heb je überhaupt een TV aangesloten op de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als ik de manual er op nalees dan zou je met de remote eerst zone2 moeten selecteren en dan de bron, met je afstandsbediening. Werkt dat wel?
Ik weet dat je geen digitale bronnen (HDMI, optical) naar Zone2 door kunt sturen, maar of dat voor spotify ook geld durf ik niet te zeggen. Nochthans zou je internet radio of online music moeten kunnen selecteren op je AB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
Anoniem: 66797 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:59:
Heb je zone2 wel ingeschakeld? Want standaard staat deze uit.
Heb je überhaupt een TV aangesloten op de receiver?
Zone2 staat aan, ja (ingeschakeld via de Denon Remote App). Maar in de Spotify app zie ik de versterker maar één keer ("Denon AVR") in plaats van twee keer ("Denon AVR - Zone 1", "Denon AVR - Zone 2"). Betekent dit dat je altijd eerst de juiste zone moet aanzetten/activeren via de Remote app voordat je aan de slag kan met de Spotify app?

Ivm TV op de receiver: neen. Het gaat puur over muziek.
The Eagle schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:09:
Als ik de manual er op nalees dan zou je met de remote eerst zone2 moeten selecteren en dan de bron, met je afstandsbediening. Werkt dat wel?
Ik weet dat je geen digitale bronnen (HDMI, optical) naar Zone2 door kunt sturen, maar of dat voor spotify ook geld durf ik niet te zeggen. Nochthans zou je internet radio of online music moeten kunnen selecteren op je AB :)
Via de Remote App kan ik voor Zone2 internet radio kiezen. Maar via de Spotify app niet. Ook is de Denon Remote App niet geïntegreerd met Spotify, zoals met een Sonos wel het geval is. Zo kan ik via de Denon app dus geen Spotify playlists/artiesten zoeken en afspelen. Klopt dat?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Denon app en spotify app zijn vziw niet geintegreerd. Verschillende makers enzo.
Verder wellicht nuttige input (ik wist wel dat ik de vraag eerdr had gezien): Archie_T in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4"
Zoek ook ff in dit topic op "spotify zone2", krijg je nog meer leesvoer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
The Eagle schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:28:
Denon app en spotify app zijn vziw niet geintegreerd. Verschillende makers enzo.
Verder wellicht nuttige input (ik wist wel dat ik de vraag eerdr had gezien): Archie_T in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4"
Zoek ook ff in dit topic op "spotify zone2", krijg je nog meer leesvoer :)
Bedankt!
Ik ben er eens doorgegaan, en heb weer wat bijgeleerd.

Samengevat:
1. Zone 1 op Spotify.
2. Zone 2 op Source,
3, Zone 1 weer terug naar de andere bron.

Dat betekent ook dat, als je bijvoorbeeld een film aan het kijken bent in Zone1, deze tijdelijk wordt onderbroken omdat je op zone2 spotify wilt. Dat is jammer. Ook jammer dat je moet wisselen tussen twee apps (Denon en Spotify).

Ok, ander idee: als ik naast de Denon AVR 2400 ook nog een ChromeCast koop.
Kan ik dan zoiets instellen als:
* De ChromeCast altijd op zone1 afspelen (en daar heb ik dan ook Spotify mee);
* De Spotify Connect altijd op zone2 afspelen
Met deze Chromecast kan ik dan nog andere dingen doen dan Spotify luisteren.

Of ik koop de ChromeCast audio (analoge line in):
* Spotify Connect altijd op zone1 afspelen;
* De line in ingang moet de input altijd doorgeven aan zone2;

Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Probeer het gewoon uit? Ben je nou een tweaker of niet? :P
Maar standaard op zone 2 een bepaalde analoge input pakken moet kunnen lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
The Eagle schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:56:
Probeer het gewoon uit? Ben je nou een tweaker of niet? :P
Maar standaard op zone 2 een bepaalde analoge input pakken moet kunnen lijkt me :)
Graag! Alleen heb ik geen ChromeCast Audio :) . Mag ik die van jou lenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DriesA schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:48:
[...]

bestel er 1 online als het niet werkt kan je hem terugsturem binnen 14 dagen (wet koop op afstand) natuurlijk moet je alles netjes terugsturen met alle verpakking etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Anoniem: 66797 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:05:
[...]

bestel er 1 online als het niet werkt kan je hem terugsturem binnen 14 dagen (wet koop op afstand) natuurlijk moet je alles netjes terugsturen met alle verpakking etc etc
Je kunt natuurlijk ook even iets anders aansluiten om het te testen zoals een telefoon met een analoge uitgang , een MP3 speler, de analoge uitgang van je TV etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

DriesA schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:48:
[...]

Je mag er voor mij ook eentje bestellen :P
Maar al eens gedacht aan een kabeltje van je telefoon naar je receiver? Is ook analoog he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
Ik heb eerst even Denon Support gecontacteerd.

Het eerste antwoord was best grappig:
i believe it should mirror main zone. But its not done automatically you do have to do a few presses on buttons.
Maar nadat ik wat verduidelijking vroeg, kreeg ik bevestiging:
There is no automatic feature.

You use the remote to turn on main zone.

Turn on the source.

Turn on zone 2 for that source.

(A few button presses)

Does this make sense? Or you can use the remote app too.

Now if you are looking to do custom installation with macros programmed into a remote or custom automation you need to contact a custom installer.
Hmm... dan heb ik dus nog geen oplossing.

Ik overweeg om die tweede zone er helemaal tussenuit te laten. Dan zoek ik enkel nog een goedkope versterker die een audio jack/mini-TOSLINK socket ingang heeft (voor ChromeCast audio) en die twee stereospeakers kan aansturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:40
Weet iemand of de 2400 ook met een te mogelijk te verwachten update ook eARC kan ondersteunen of heb ik hiervoor de 3400 nodig, is in de speld nog niet terug te vinden hoewel het hier en daar op diverse forums benoemd wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Nee dan zal je echt de X3400H moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

DriesA schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 23:12:
Ik heb eerst even Denon Support gecontacteerd.

Het eerste antwoord was best grappig:
[...]

Maar nadat ik wat verduidelijking vroeg, kreeg ik bevestiging:

[...]

Hmm... dan heb ik dus nog geen oplossing.

Ik overweeg om die tweede zone er helemaal tussenuit te laten. Dan zoek ik enkel nog een goedkope versterker die een audio jack/mini-TOSLINK socket ingang heeft (voor ChromeCast audio) en die twee stereospeakers kan aansturen...
Waarom zo moeijlijk? Zoek een devive dat spotify aan kan, en koop een PC speakersetje of een ander actief speakersetje als je wat hogere kwaliteit wilt. Als het alleen om spotify gaat is dat het makkelijkste lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Eagle schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 21:36:
[...]

Waarom zo moeijlijk? Zoek een devive dat spotify aan kan, en koop een PC speakersetje of een ander actief speakersetje als je wat hogere kwaliteit wilt. Als het alleen om spotify gaat is dat het makkelijkste lijkt me ;)
sorry hoor maar dit vind ik wel een belachelijke reactie... Ik koop geen versterker van 1000€ MET spotify suport om een :"goedkoop setje met spotify en een paar knaken speakers" te kopen om spotify te luisteren 8)7 |:(

kan me niet voorstellen dat ik de enige ben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DriesA
Ik ben het eens met @Anoniem: 66797 , ik verwacht bij twee zones gewoon twee volwaardige zones. Er zitten toch wat beperkingen op. Software matig zou dit perfect in orde gebracht kunnen worden.

Hierdoor lijk ik genoodzaakt om een aparte receiver te kopen voor de tweede ruimte (zie apart topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:27

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Gents, sinds kort een Denon X2400H gekocht en gisteren ingebouwd en speakers afgesteld enzo.
Nou werkte gisteren de internetradio Tunein prima en kreeg ik ook het menu etc op de tv om met de ab de zenders te selecteren.
Nu vandaag heb ik wederom de internetradio aan (fm werkt niet fatsoenlijk in mijn huis) maar daarbij gaat het beeld compleet op zwart.
indrukken van de verschillende knoppen zoals info werkt wel (ik krijg de overlay wel even te zien maar een heel scherm lijkt te ontbreken en in plaats daarvan op zwart te gaan).
gisteren kreeg ik ook tijdens het muziek draaien het actuele nummer in beeld, nu dus ook niet.
Kan dit komen door een fw update? als ik die nu aanklik blijft hij daar ook op hangen zo te zien...
TNX!

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-04 13:27
Is het mogelijk om de grootte van de stappen van het volume te wijzigen? Momenteel staat die op 0.5, wil het graag naar 2. Ik heb het ooit ergens zien staan maar kan het nergens meer vinden. Gaat om een X1200W met twee Dali speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Simpel antwoord: nee dat kan niet :)

Vwb dat zone2 verhaal: als je bepaalde verwachtingen hebt, check die dan voor je een apparaat koopt. Dat zone2 alleen analoog doet is bij Denon al jaren zo. Kun je achteraf over miepen, helpt niks :P

Bovendien moet ik zeggen dat ik dat hele zone2 verhaal nogal onhandig vind. Uiteindelijk wil je het volume toch via de ab regelen en moet je dus ook ontvangst hebben voor die ab. Voor IR betekent dat een of andere IR extender fixen (duur) en voor de app moet je netwerk hebben. En dan nog aparte kabels en speakers, en hoe vaak gebruik je dat nou helemaal? En hoe handig is het? Persoonlijk heb ik liever gewoon een radio of whatever in de keuken of slaapkamer of buiten staan, net zo makkelijk en geen geklooi met kabels. Als ik evht hard wil pak ik de installatie in de woonkamer wel, die staat er voor.

Vraag me serieus af hoeveel procent van de Denon klanten dat zone2 nou echt actief gebruiken. Denk vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het ging mij niet zo over de 2e zone die gebruik ik niet. Ik koop de receiver omdat ik kwaliteit wil. Ga dan dus geen goedkoop apparaat kopen met knaken speakers om Spotify te luisteren. Dat was mijn enige punt. Zone 2 boeit mij niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 11:36
Sinds gister eigenaar geworden van een X2300W. Hiervoor de Sony str-dg510 gehad. Deze werkte met actieve subwoofer.
Gister het proces doorlopen met de audyssey setup doorlopen voor de speakers. Hierin deed de subwoofer gezellig mee.
Maar nu als ik muziek luister via streaming of Spotify, films bekijk of wat dan ook, de subwoofer blijft "dood". Ook van automatische standby gehaald. Unplugged, even op de stekker getapd en de subwoofer leeft wel. Zodra weer terug in de receiver, doet hij het niet meer.
Setting van LFE+Main geprobeerd. Front speakers als small. Niets helpt.
Als ik DTS test files afspeel via mediaspeler, dan zie ik keurig de aanduiding wat de geluidstrack is: DTS-X of DTS HDMA bijvoorbeeld.
Speakers set Jamo S 506 HCS 3
Subwoofer Jamo J10
Iemand nog ideeen om de subwoofer te laten werken?

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:00
Heb je de crossover ook aangepast na het op small zetten van de speakers (zal ergens tussen 60 en 120hz moeten liggen)? Hoe staat het subwoofer level in de receiver (idealiter ergens rond 0db)? Welke gain gebruik je op de subwoofer (standaard advies zegt 50%)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-06 18:40
Komt de sub niet uit standby, of staat ie gewoon aan zonder geluid te geven?
In het eerste geval kun je de gain lager zetten zodat het signaal van de versterker sterker word, en de sub eerder uit de slaapstand gaat.
In het 2e geval is er iets stuk vrees ik, met speakers op small moet de sub altijd meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
Cross over stond op 100. Heb wat getest door vanaf 60 naar 120 te gaan. Helaas geen reactie van de sub.
Onder Levels stond the sub op -12dB. Geprobeerd om op 0dB te zetten, maar geen oplossing.
Gain op 50%
Low-Pass staat op 100 nu.
Phase op 0 (Op 180 geen verschil)

Het vreemde is, dat het met de audyssey calibratie de sub wel reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
Wederom de Audyssey test gedaan: geen subwoofer. Wederom de kabel ontkoppeld en erop getapd met mijn vinger, soms geen reactie. Ik ga even een andere kabel halen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

toastingnow schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 11:55:
Wederom de Audyssey test gedaan: geen subwoofer. Wederom de kabel ontkoppeld en erop getapd met mijn vinger, soms geen reactie. Ik ga even een andere kabel halen nu.
nieuwe posts plaatsen als de laatste post ook van jou is (zeker na zon korte tijd) word op tweakers niet gewaardeerd, daar is de edit optie voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
-12 is veel te laag de versterker zend bijna geen signaal naar de sub op deze manier, en ie komt niet uit de slaapstand.
Je moet de gain op de sub omlaag zetten zoals ik al zei.
Zet die eens op 20% en doe een nieuwe calibratie

[ Voor 12% gewijzigd door Goofy1978 op 15-10-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
Kabel vervangen. Bij de Mediamarkt hadden ze alleen een dun Hama kabel, maar: Subwoofer werkt nu :)
Had al opnieuw calibratie gedaan, Gain op 50% en Low-Pass op 100. Klinkt nog niet goed. Zal eens op 20% zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Ok mooi dat het werkt idd.
-12 is de laagste stand dus je weet niet of ie eigenlijk nog lager moet om goed afgesteld te zijn.
Als je een beetje rond de 0 db zit is het altijd goed, en je sub krijgt genoeg signaal om aan te springen.
De crossover op de sub zelf moet helemaal open staan of uit als dat kan, de versterker de crossovers laten regelen.

[ Voor 20% gewijzigd door Goofy1978 op 15-10-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
Goofy1978 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 13:11:
Ok mooi dat het werkt idd.
-12 is de laagste stand dus je weet niet of ie eigenlijk nog lager moet om goed afgesteld te zijn.
Als je een beetje rond de 0 db zit is het altijd goed, en je sub krijgt genoeg signaal om aan te springen.
De crossover op de sub zelf moet helemaal open staan of uit als dat kan, de versterker de crossovers laten regelen.
Ik ga gewoon nog drie settings testen qua gain, bedankt voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als ik me goed herinner staat in de manuals van Denon dat je voor het inregelen met Audissey, de gain op half en de crossover op de sub vol open moet draaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iuuk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-04 16:19
Is het mogelijk om een afstandsbedieningskabel van tulp naar 3.5mm te laten lopen zonder speciale trucjes? Na het overstappen op een Denon AVRX-3300W receiver met 3.5mm plug voor remote out/in (nav mijn vorige topic waaruit ik kon opmaken dat niets echt aansloot op m'n eisen) en het nog hebben van een oude Marantz CD6002 met een tulpplug kan ik deze niet met een normale kabel verbinden. Het is geen enorm gemis, aangezien ik zelden nog cd's luister, maar het zou wel handiger zijn om ze met dezelfde remote te kunnen bedienen.

Niet per se een Denon-specifieke vraag, maar aangezien ik hier geen apart topic voor wil maken stel ik hem maar hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als ik me goed herinner zijn die 3,5mm ook gewoon mono pluggen. Dus een verloop van tulp naar mono 3,5mm zou moeten werken. Alternatief kun je ook een stereo tulp naar 3,5mm pakken en dan zou een van de twee pluggen iig moeten werken, zo niet beiden. Probeer het uit, moet geen kwaad kunnen :)

Overigens zou het me niks verbazen als je je Denon remote in kunt leren voor je Marantz CD speler. Vheck het boekje ff, dikke kans dat het er in staat :)

[ Voor 21% gewijzigd door The Eagle op 16-10-2017 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok ik vind iets raar.. heb nu eindelijk een apparaat die ook DTS:X en lager en Dolby Atmos en lager aan kan een nVidia shield TV nu speel ik iets af en ongeacht of ik Dolby True HD, Dolby Atmos, DTS, DTS HD MA of welk spoor dan ook kies hij werkt wel maar op de versterker zie ik alleen multi in. dat is toch vreemd? hij geeft rechts ook aan PCM heb ik iets fout staan in KODI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

number of channels staat op 7.1
allow passthrough maakt niet uit zowel aan als uit zelfde resultaat
boven multi in brand het HDMI en rechts naast source brand PCM en DIG.

edit: sorry 2 posts achter elkaar

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 16-10-2017 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Met welke receiver?
* The Eagle te lui om terug te zoeken ;)

Staat er trouwens iets in de handleiding over wat je zou moeten / kunnen verwachten qua indicatie? ou me niks verbazen. Kan ook standaardgedrag zijn natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

X3400H aangesloten met HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als ik hier kijk: http://manuals.denon.com/AVRX3400H/NA/EN/GFNFSYwdnzswtk.php dan zou ik idd verwcahten dat er met het ingangssignaal iet niet helemaal goed gaat. Jij had Kodi op je TV OS draaien toch? Dan dikke kans dat het een limitatie van de TV is.

Ik blijf er bij, koop een Pi voor Kodi en draai daarmee. Kost de wereld niet, meer functionaliteit en minder gezeik. Rechtstreeks aansluiten op je receiver en van daar uit naar de TV. Voor RC van Kodi via de webpagina hoeft je tv toch niet aan te staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:25
Anoniem: 66797 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:57:
ok ik vind iets raar.. heb nu eindelijk een apparaat die ook DTS:X en lager en Dolby Atmos en lager aan kan een nVidia shield TV nu speel ik iets af en ongeacht of ik Dolby True HD, Dolby Atmos, DTS, DTS HD MA of welk spoor dan ook kies hij werkt wel maar op de versterker zie ik alleen multi in. dat is toch vreemd? hij geeft rechts ook aan PCM heb ik iets fout staan in KODI?
Ik denk dat je inderdaad iets in KODI fout hebt staan, je moet bij de geluidsinstellingen aanvinken dat je receiver DTS-HD en TrueHD aan kan, anders zal hij terugvallen op DTS/DD, en bij remuxes PCM.
Als ik in KODI iets afspeel met DTSHD of True HD, krijg ik dat ook netjes op het display te zien.

Als je BV een Remux van een film af speelt dan zal hij waarschijnlijk Multichannel In aangeven, en dit klopt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Equazor_ ok en waar kan ik dat vinden? Enige dat ik kan vinden is hoeveel kanalen en die staat keurig op 7.1 en de Passthrough aan of uit maakt ook niks uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:25
Anoniem: 66797 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:09:
@Equazor_ ok en waar kan ik dat vinden? Enige dat ik kan vinden is hoeveel kanalen en die staat keurig op 7.1 en de Passthrough aan of uit maakt ook niks uit
Ik gebruik zelf kodi op een NUC, ik weet niet op het bij alle varianten hetzelfde is.
Het kan zijn dat je bij geluid moet aangeven, "expert mode" dan heb je meer opties beschikbaar.

Zodra je passtrough aan hebt staan moet je daar onder kunnen aanvinken welke formaten je receiver ondersteund.

Kodi

Ik ga er ook van uit dat je het zo hebt aangesloten "Shield HDMI uit --> Receiver HDMI in--> TV HMDI in" en niet eerst via de TV, en dan met bv HDMI ARC terug naar je receiver, dat kan ook voor problemen zorgen aangezien ARC geen DTS-HD en TrueHD aan kan.

[ Voor 28% gewijzigd door Equazor_ op 17-10-2017 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is gelukt thnx
PS de X3400H heeft eARC ;) maar heb hem inderdaad aangesloten op receiver en receiver op TV

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 17-10-2017 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Equazor_ schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:17:
[...]

Ik gebruik zelf kodi op een NUC, ik weet niet op het bij alle varianten hetzelfde is.
Het kan zijn dat je bij geluid moet aangeven, "expert mode" dan heb je meer opties beschikbaar.

Zodra je passtrough aan hebt staan moet je daar onder kunnen aanvinken welke formaten je receiver ondersteund.

[afbeelding]

Ik ga er ook van uit dat je het zo hebt aangesloten "Shield HDMI uit --> Receiver HDMI in--> TV HMDI in" en niet eerst via de TV, en dan met bv HDMI ARC terug naar je receiver, dat kan ook voor problemen zorgen aangezien ARC geen DTS-HD en TrueHD aan kan.
Zo werkt het ook bij andere systemen, ik heb een ASRock op mijn Denon aangesloten en het werkt als een tierelier.
(als ik tenminste niet vergeet de expert mode aan te zetten en de juiste HDMI selecteer voor de passthrough)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iuuk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-04 16:19
The Eagle schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:22:
Als ik me goed herinner zijn die 3,5mm ook gewoon mono pluggen. Dus een verloop van tulp naar mono 3,5mm zou moeten werken. Alternatief kun je ook een stereo tulp naar 3,5mm pakken en dan zou een van de twee pluggen iig moeten werken, zo niet beiden. Probeer het uit, moet geen kwaad kunnen :)

Overigens zou het me niks verbazen als je je Denon remote in kunt leren voor je Marantz CD speler. Vheck het boekje ff, dikke kans dat het er in staat :)
Dan zal ik eens zo'n kabeltje zoeken, dankjewel. De handleiding voor m'n receiver heeft praktisch geen informatie over de remote en Google wil ook niet echt helpen (buiten; het is met sommige afstandsbedieningen mogelijk, zoek maar codes of knoppencombinaties), maar aangezien het geen prioriteit heeft zal ik dan eens proberen of een 3,5 naar tulp gaat lukken.

Voor de rest had ik dit eigenlijk veel eerder moeten doen. Een receiver is zoveel makkelijker met kabelmanagement en (goed) 5.1 voegt veel meer toe dan ik had verwacht. Zelfs stereogeluid is met deze set-up leuker, dingen buiten beeld in een van je boxjes horen ipv overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

I know ;)
Zou verwachten dat Denon en Marantz de zelfde codes voor hun CD spelers hanteren, dus beetje uitproberen en je komt er wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zTz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-06 15:54

zTz

Sinds kort heb ik een probleem met mijn Denon 2300w. Deze schakelt zichzelf namelijk at random uit. Hierbij wordt niet aangeven wat de reden hiervan is. Iemand anders dit probleem ook gehad of moet ik een beroep gaan doen op mijn garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:27
Heb je naar de eco instellingen gekeken, als hij voor een x minuten geen input heeft schakelt hij zichzelf uit.

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zTz

zTz

Sporedd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:38:
Heb je naar de eco instellingen gekeken, als hij voor een x minuten geen input heeft schakelt hij zichzelf uit.
Ja had deze ook al uitgeschakeld maar dit heeft niet geholpen. Het gebeurt overigens tijdens het kijken van content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:21

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Wordt ie wellicht te warm? Waar staat ie?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zTz

zTz

Staat los op een tv meubel zonder dingen erop en genoeg ruimte naar de muur toe. Zou de receiver dan ook niet een foutmelding moeten geven indien hij wel te warm wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06 19:21
Knippert je aan/uit led of niet ?

Zo ja, dan is het inderdaad de thermische beveiliging.

http://denon.custhelp.com...-on%2Fstandby-led-flashes

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Pagina: 1 ... 53 ... 100 Laatste