Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:58
harley2009 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 08:02:
[...]
Hoe staat deze receiver er tegen over b.v de Marantz SR6011. Twijfel tussen deze en de marantz. 2016 model marantz tegenover denon model 2017. De receiver gaat het meest gebruikt worden voor film. 80% film 20% muziek.
Ik zit in twijfel met de Marantz SR6012 en de Denon. Ik heb altijd Marantz-versterkers gehad en ik hou wel van die sound. Echter na verbouwingen heb ik wel interesse om wat meer kamers van muziek te voorzien. Eerst dacht ik aan Sonos, maar Heos zou dit ook kunnen. En als dit dan in de versterker inzit, scheelt me dat toch weer een toestel dat ik minder moet aanschaffen.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:09

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Arator Heos zit tegenwoordig en Denon en Marantz.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-09 21:11
Jorgen schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 01:56:
volgens mij alleen de SR7011 heeft heos ondersteuning de SR6011 niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Laatst online: 21:58
harley2009 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 06:07:
[...]
volgens mij alleen de SR7011 heeft heos ondersteuning de SR6011 niet..
SR6012, die zou normaal in augustus moeten verschijnen.
Jorgen schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 01:56:
Ik weet het. Ik vermoed dat het wachten is op de uiteindelijke prijs, dan de specs vergelijken, schrappen wat niet nodig is. Ik denk niet dat ze ver uit elkander liggen qua prestaties.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Arator schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:38:
[...]

SR6012, die zou normaal in augustus moeten verschijnen.

[...]

Ik weet het. Ik vermoed dat het wachten is op de uiteindelijke prijs, dan de specs vergelijken, schrappen wat niet nodig is. Ik denk niet dat ze ver uit elkander liggen qua prestaties.
al ben ik wel benieuwd wat voor hdmi specs de Denon heeft. hdmi 2.0 of hdmi2.0a/b of hdmi2.1. kan het nergens vinden..

Ff navraag gedaan bij denon, het is HDMI 2.0B.

[ Voor 4% gewijzigd door harley2009 op 20-07-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:38
Als ik een Chromecast Ultra rechtstreeks op mijn Denon aansluit springt het beeld naar onderstaande...? Vreemde is dat hij het soms wel goed doet maar niet altijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gDkK5OysyLSeYronccSPCccW/thumb.jpg

Is dit dan een fout van de Chromecast of de Denon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De Chromecast, en ik vermoed de kabel. Als de Denon geen beeldsignaal binnenkrijgt op een geselecteerde bron geeft ie de Denon screensaver (zwarte achtergrond met groot Denon logo) en geen ruis :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:44

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

The Eagle schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:05:
De Chromecast, en ik vermoed de kabel. Als de Denon geen beeldsignaal binnenkrijgt op een geselecteerde bron geeft ie de Denon screensaver (zwarte achtergrond met groot Denon logo) en geen ruis :)
Idd, Als de Denon (AVR-2310) niets binnen krijgt springt de screensaver in.
Beste kans is de kabel, heb ook wel eens een bokkiewokkie kabel gehad die wisselde tussen goed beeld. ruis en de denon screensaver |:(

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03-2022
hbsJR schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:34:
jongens, ik heb de laatste tijd gezeik met met denon en spotify. Hij ziet soms het apparaat en wanneer ik de denon selecteert springt me reciever aan, maar dan loopt ie vast en zie ik plots " assigning" staan. Heeft iemand tips voor mij om spotify te fixen voor me denon?

Heb recentelijk een firmware gedaan voor mijn Denon AVR-X3100W en sindsdien is het compleet ruk.

Gek genoeg kan ik wel vanuit me macbook via itunes muziekjes naar me denon sturen en ook via me windows machine. maar spotify flipt ie compleet
Bij mij hetzelfde probleem na firmware update x2100w. Bij mij werkte een volledige !! factory reset. De firmware update blijft wel actueel maar alle andere instellingen zijn terug gezet naar standaard. Alleen de netwerk configuratie resetten werkte bij maar even. Wanneer je deze doet blijven wel alle instellingen bewaard.
Hoe te resetten vind je eenvoudig op de site van Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-09 22:29
wilfer schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 12:06:
[...]

Bij mij hetzelfde probleem na firmware update x2100w. Bij mij werkte een volledige !! factory reset. De firmware update blijft wel actueel maar alle andere instellingen zijn terug gezet naar standaard. Alleen de netwerk configuratie resetten werkte bij maar even. Wanneer je deze doet blijven wel alle instellingen bewaard.
Hoe te resetten vind je eenvoudig op de site van Denon.
Bij mij hetzelfde op een x2200w. Eigenlijk door tijdgebrek en frustratie weinig aan gedaan en afgespeeld via bluetooth. Van de week was het probleem echter ineens verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Laatst online: 19:53

hbsJR

All rounder

@wilfer en @anie sinds gisteren doet ie het weer... spotify play blijft cool, maar zo brak dat je afhankelijk bent van hun servers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03-2022
:/
hbsJR schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 17:42:
@wilfer en @anie sinds gisteren doet ie het weer... spotify play blijft cool, maar zo brak dat je afhankelijk bent van hun servers
Bij mij deed spotify connect het soms ook plotseling weer. Wanneer spotify connect niet functioneerde dan kon de Denon App ook geen verbinding maken. De melding "assigning" verscheen dan ook regelmatig. Het zal wel ee combinatie zijn geweest met de aangekondigde veranderingen van Spotify en de firmware update van Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
De x4000 via marktplaats aangeschaft nadat mijn denon 3312 alleen nog maar 2.0 deed. Klinkt erg vergelijkbaar met de 3312, iets beter wellicht.

Nu wil ik echter mijn TV kunnen aanzetten met de denon remote, bij de 3312 werkte dat gelijk maar bij de x4000 niet. Handleiding erbij gepakt maar kom er niet uit. Er staat hou de option en avr knop ingedrukt maar dan? Moet ik dan de code invoeren, gedaan maar dat werkt niet, moet ik daarna op tv klikken, ik kom er in elk geval niet uit. Hopelijk weet iemand hoe dit werkt. Heb een Sony tv.

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 19:46
De Chromecast is aangesloten rechtstreeks via Denon AVR X 3300.
Maar speelt niet automatisch af wanneer gecast wordt tijdens het tv kijken op de lg oled55b6 tv.
De Chromecast is aangesloten op de media player. Dit geld ook voor ps3.
Hoe kan ik dit wel werkend dat beide automatisch beeld krijgt als de apparaat wordt ingeschakeld of is dit niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Evertt schreef op zondag 23 juli 2017 @ 21:54:
De Chromecast is aangesloten rechtstreeks via Denon AVR X 3300.
Maar speelt niet automatisch af wanneer gecast wordt tijdens het tv kijken op de lg oled55b6 tv.
De Chromecast is aangesloten op de media player. Dit geld ook voor ps3.
Hoe kan ik dit wel werkend dat beide automatisch beeld krijgt als de apparaat wordt ingeschakeld of is dit niet mogelijk.
Heb je 'simplink' aan staan op de betreffende HDMI ingang op je TV?

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 19:46
Bedankt het is gelukt alleen de Chromecast schakeld automatisch. Denk dat de ps3 deze functie niet heeft.

Alleen jammer dat na het bekijken van een video via de Chromecast niet automatisch terug gaat naar de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Evertt schreef op maandag 24 juli 2017 @ 20:57:
Bedankt het is gelukt alleen de Chromecast schakeld automatisch. Denk dat de ps3 deze functie niet heeft.
Volgens Google heeft de PlayStation 3 dit vanaf een bepaald model, de CECH-2000-reeks. Even zien of jouw model die of nieuwer is. Zo ja dan vind je HDMI CEC onder het kopje "Controle voor HDMI" (als je de console op NL taalinstellingen hebt staan).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 19:52

Rudios

Lost in space?

Vraagje. Ik heb een Denon w1300x, alleen ik krijg de overlay niet werkend op mijn LG C7 TV. Ik wil dus eigelijk zien hoeveel volume ik draai als ik gewoon TV kijk, nu zie ik alleen +/- via de LG en ik zie niet op welk volume nivo ik zit. Ik moet dan altijd eerst mijn TV meubel open maken om het op de versterker af te lezen, erg omslachtig natuurlijk. Ik heb al bijna alle settings geprobeerd. Met Google kom ik niet verder dan dat de oude modellen dit niet kunnen, maar de nieuwe zouden dit toch wel moeten kunnen? Of zie ik iets over het hoofd?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:02

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Rudios schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:29:
Vraagje. Ik heb een Denon w1300x, alleen ik krijg de overlay niet werkend op mijn LG C7 TV. Ik wil dus eigelijk zien hoeveel volume ik draai als ik gewoon TV kijk, nu zie ik alleen +/- via de LG en ik zie niet op welk volume nivo ik zit. Ik moet dan altijd eerst mijn TV meubel open maken om het op de versterker af te lezen, erg omslachtig natuurlijk. Ik heb al bijna alle settings geprobeerd. Met Google kom ik niet verder dan dat de oude modellen dit niet kunnen, maar de nieuwe zouden dit toch wel moeten kunnen? Of zie ik iets over het hoofd?
Via ARC zie je het (natuurlijk) niet, maar verder werkt overlay hier prima met een B6.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

@|sWORDs| Ik heb het inderdaad via ARC lopen, maar waarom zou het via ARC niet gaan dan? Ik had hiervoor een soundbar en ik kon - ook via ARC - gewoon de overlay van de volume zien op mijn TV.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Rudios schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:35:
@|sWORDs| Ik heb het inderdaad via ARC lopen, maar waarom zou het via ARC niet gaan dan? Ik had hiervoor een soundbar en ik kon - ook via ARC - gewoon de overlay van de volume zien op mijn TV.
Omdat als je het geluid via ARC laat lopen er geen beeld vanuit de Denon weergegeven wordt. Er is dus niets om een overlay van weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

|sWORDs| schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:58:
[...]

Omdat als je het geluid via ARC laat lopen er geen beeld vanuit de Denon weergegeven wordt. Er is dus niets om een overlay van weer te geven.
Oke duidelijk, dan vind ik het alleen vreemd dat het voorheen met de soundbar wel ging. Maar oke, niks aan te doen dus.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Rudios schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:02:
[...]

Oke duidelijk, dan vind ik het alleen vreemd dat het voorheen met de soundbar wel ging. Maar oke, niks aan te doen dus.
Misschien iets met CEC en weergave vanuit de TV? Of gebruikte je dan de soundbar als weergave apparaat?

[ Voor 8% gewijzigd door |sWORDs| op 31-07-2017 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Eigelijk hetzelfde als nu het geval is. Hmm, achja, ik heb nu de Denon app gedownload en kan daar ook zien in welk volume hij staat, hoeft in ieder geval het TV meubel deurtje niet meer open ;)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
Ik bedien het volume ook op mijn lg C7 tv deze stuurt het via HDMI lg simplink naar de receiver x4300h deze laat keurig het niveau zien op de tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Mayet193 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:04:
Ik bedien het volume ook op mijn lg C7 tv deze stuurt het via HDMI lg simplink naar de receiver x4300h deze laat keurig het niveau zien op de tv
Ow? Dus het kan wel? Kun jij me misschien vertellen hoe jij de Video HDMI instellingen op de Denon hebt staan en wat je bij de LG nog hebt ingesteld? Het zou bij mij dan toch ook moeten kunnen?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
kreeg gisteren een mail dat de denon X3400 leverbaar is.. ff nog de reviews afwachten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel193
Rudios schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:02:
[...]

Ow? Dus het kan wel? Kun jij me misschien vertellen hoe jij de Video HDMI instellingen op de Denon hebt staan en wat je bij de LG nog hebt ingesteld? Het zou bij mij dan toch ook moeten kunnen?
Online bediening

Denon

Lg

[ Voor 11% gewijzigd door Michiel193 op 02-08-2017 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Bedankt!! Alleen komen 2 foto's niet goed door.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Denon avr-1909 met 2 speakers focal 816w nu krijg ik via de ps4 en een blu-ray geen HD geluid wat wel op de blu-ray staat. Moeten er meer speakers aangesloten zijn om HD geluid te ontvangen?

Joris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:29:
Ik heb een Denon avr-1909 met 2 speakers focal 816w nu krijg ik via de ps4 en een blu-ray geen HD geluid wat wel op de blu-ray staat. Moeten er meer speakers aangesloten zijn om HD geluid te ontvangen?
HD Audio is de overkoepelende term voor audio tracks als DTS HD Master Audio en Dolby TrueHD. De receiver maakt het niets uit al heb je geen of zeven speakers aangesloten. De receiver laat de informatie in de track ten gehore brengen en mixt de audio van de missende speakers in de setup over de wel aanwezige speakers.

Maar hoezo heb je geen HD geluid? Hoor je dat of zie je bijvoorbeeld niet de gewenste codec op de display?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
Rudios schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:29:
[...]

Bedankt!! Alleen komen 2 foto's niet goed door.
Welke komen niet goed door? Doe ik die nog een keer

Volume regeling Denon via LG TV

LG instellingen

Denon instellingen

[ Voor 176% gewijzigd door Michiel193 op 04-08-2017 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Doe eens resizen ofzo :X
Staat verdorie onderin je plaatjes waarom en hoe ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:20
@Mayet193 Werkt nog steeds niet die eerste twee. Gebruik anders eens www.imgur.com Als je dan een "L" aan de bestandsnaam toevoegt (dus vóór de .jpg) dan heb je ook al een kleiner plaatje. De originele link kan je dan toevoegen zoals in de faq vermeld. Dus;
code:
1
[url=https://i.imgur.com/naam.jpg][img=161,81]https://i.imgur.com/naamL.jpg[/img][/url]

oké, die "=161,81" hoort er niet bij, dat doet tweakers automatisch.

[ Voor 21% gewijzigd door LA-384 op 03-08-2017 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

@Mayet193 die eerste 2 doen 't helaas niet.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel193
Rudios schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:45:
@Mayet193 die eerste 2 doen 't helaas niet.
Heb t nog een keer geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Super, dankje! Nu gaat t goed! Echter, dezelfde settings en geen overlay, ik denk dus echt dat dit alleen mogelijk is bij de wat meer high-end modellen van Denon.

[ Voor 6% gewijzigd door Rudios op 05-08-2017 10:19 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:33
Is het mogelijk om de sub bij muziek uit te zetten en weer aan te zetten voor films zonder de small en large instelling iedere keer te moeten wijzigen?
Als dit via een preset zou kunnen zou dat niet uitmaken, maar helaas slaat hij dat niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:32
Je zou hem op (pure) direct mode kunnen zetten, voor zover ik weet schakelt de subwoofer dan uit. Op de afstandsbediening heb je hiervoor een optie. Je schakelt hiermee ook Audessey uit, maar misschien is dat zelfs een bijkomend voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Laatst online: 19:33
I-King schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 12:28:
Je zou hem op (pure) direct mode kunnen zetten, voor zover ik weet schakelt de subwoofer dan uit. Op de afstandsbediening heb je hiervoor een optie. Je schakelt hiermee ook Audessey uit, maar misschien is dat zelfs een bijkomend voordeel.
Die optie zit er helaas niet op en in de app is deze knop niet ingeschakeld.

O wacht ik zie dat deze via de afstandsbediening wel via een gele knop beschikbaar is en ik zie hem nu ook in de app. Dat was volgens mij bij een oudere app versie niet

[ Voor 16% gewijzigd door fisherman op 14-08-2017 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Straat_Joekel
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14-09 15:52
Beste tweakers, wellicht kunnen jullie mij helpen:
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van de HEOS AVR, deze heb ik bedraad gekoppeld aan een 3.1 systeem van Q Acoustics en wil ik in de toekomst draadloos met rear-speakers uitbreiden. Qua 2.1 geluid is er niks aan de hand, maar dan... Ik heb het volgende probleem:

Zodra ik in de HEOS-app (ja dat kan dus niet anders meer) het center-channel activeer begint het geluid op alle kanalen (fronts, center, sub) te intervallen (halve seconde geluid, twee seconde geen geluid etc.). Dit intervallen vindt plaats op alle ingangsbronnen die ik heb (decoder op HDMI-1, bluray op HDMI-2) en met Spotify-Connect blijft het systeem stereo spelen op 2.1, waardoor ik geen last van intervallen heb, maar de center-speaker gewoonweg niet mee doet.
Om het probleem te isoleren heb ik uiteraard de bedrading gecontroleerd (center speaker speelt perfect op bijv. een front-channel), en daarnaast vindt het probleem zelfs plaats als ik geen enkele speaker aansluit op het center-channel.
Kortom, puur en alleen het activeren van dit kanaal draagt zorg voor een verstoring van de output op alle kanalen. Komt zoiets jullie bekend voor of denken jullie aan een hardware-probleem wat zich toevallig bij mijn systeem voordoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ken het spul niet maar dit neigt wel ernstig naar een firmware probleem. Die Heos AVR is vrij nieuw toch?
Check anders ff http://denon-nl.custhelp.com en http://denon.custhelp.com
De US site wil nog wel eens meer op staan dan de NL is mijn ervaring. En anders een mailtje naar Denon support, wellicht weten zij iets.
Heb ze destijds wel eens gebeld ook ivm een issue met mijn DNP720. Telefonische support is ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Straat_Joekel
The Eagle schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:49:
Ken het spul niet maar dit neigt wel ernstig naar een firmware probleem. Die Heos AVR is vrij nieuw toch?
Check anders ff http://denon-nl.custhelp.com en http://denon.custhelp.com
De US site wil nog wel eens meer op staan dan de NL is mijn ervaring. En anders een mailtje naar Denon support, wellicht weten zij iets.
Heb ze destijds wel eens gebeld ook ivm een issue met mijn DNP720. Telefonische support is ook prima :)
Klopt, de HEOS AVR is enkele maanden te koop geloof ik. Direct na het koppelen van ethernet en opstarten van het apparaat worden diverse update's uitgevoerd, de laatste firmware staat er nu op. Beide service-website's vermelden dit probleem niet. Ik heb wel een e-mail verstuurd naar de Nederlandse support-website (overigens moet je daar in een scroll-down lijst je product kiezen, de HEOS AVR is hier nog niet eens in opgenomen :/ ), dus ik hoop binnen enkele dagen een antwoord te krijgen. Mochten jullie ondertussen nog ideeën hebben hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsenbv.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 08:59
Beste tweakers,

Sinds kort heb ik een Denon avr x3000 omdat de versterker van mijn Philips MX 980 kapot is gegaan. Nu probeer ik mijn speakers en subwoofer van de Philips MX 980 set aan te sluiten op de Denon avr x3000 maar nu loop ik tegen het probleem aan dat er geen geluid uit de speakers komt. Ik ben met goede moed begonnen door alle speakers aan te sluiten, dit gaf geen geluid. Hierna alleen de front speakers + center speaker geprobeerd, wederom geen geluid. Als laatst de denon avr x3000 verbonden met 2 hele oude Philips speakers en hier komt dan wel geluid uit. Betekend dit dat mijn Denon avr x3000 niet compatible is met de speakers van de Philips MX 980 set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Straat_Joekel
Probleem opgelost: Intervallen in de geluidsweergave hadden toch met een fout in de automatische update (firmware) te maken. Terug naar de fabrieksinstellingen en update herhalen was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Is er al iemand die de Denon X3400h heeft. En mij kan/wil vertellen wat zijn/haar ervaringen met deze receiver zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

batsenbv. schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 10:21:
Beste tweakers,

Sinds kort heb ik een Denon avr x3000 omdat de versterker van mijn Philips MX 980 kapot is gegaan. Nu probeer ik mijn speakers en subwoofer van de Philips MX 980 set aan te sluiten op de Denon avr x3000 maar nu loop ik tegen het probleem aan dat er geen geluid uit de speakers komt. Ik ben met goede moed begonnen door alle speakers aan te sluiten, dit gaf geen geluid. Hierna alleen de front speakers + center speaker geprobeerd, wederom geen geluid. Als laatst de denon avr x3000 verbonden met 2 hele oude Philips speakers en hier komt dan wel geluid uit. Betekend dit dat mijn Denon avr x3000 niet compatible is met de speakers van de Philips MX 980 set?
Check je speakerinstellingen ff. Of draai de setup, dan kun je aangeven wat je wel en niet aangesloten hebt. Weet niet of de sub van die Philips actief is, maar zo niet heb je er dus niks aan (de denon verwacht een actieve sub).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Heeft iemand anders problemen dat Spotify Connect zijn Denon laat crashen? Ik lees veel berichten over moeilijkheden met Spotify Connect, maar nog niet dat iemand zijn Denon ook daadwerkelijk uitgaat en dan alleen nog dat knipperende rode lampje heeft. Vanuit het niks gebeurd dat nu ineens sinds een paar weken op m'n X2300W :/.

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Laatst online: 16:26
macciez schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:37:
Heeft iemand anders problemen dat Spotify Connect zijn Denon laat crashen? Ik lees veel berichten over moeilijkheden met Spotify Connect, maar nog niet dat iemand zijn Denon ook daadwerkelijk uitgaat en dan alleen nog dat knipperende rode lampje heeft. Vanuit het niks gebeurd dat nu ineens sinds een paar weken op m'n X2300W :/.
Ik heb op mijn X6200W ook af en toe problemen met spotify connect, hij blijft dan hangen op het laatste nummer, ook al zet ik de receiver uit/aan. voor mij is de enige oplossing dan 5 sec de netwerk kabel er uit halen en er weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Equazor_ schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 10:01:
[...]

Ik heb op mijn X6200W ook af en toe problemen met spotify connect, hij blijft dan hangen op het laatste nummer, ook al zet ik de receiver uit/aan. voor mij is de enige oplossing dan 5 sec de netwerk kabel er uit halen en er weer in.
Die van mij gaat via het WLAN hier. Word er helemaal gek van. Gehele verbinding enzovoort gereset, ander kanaal op de router gekozen, allemaal niks. Denon helpt ook niet en Spotify ook niet. Het was altijd zo relaxed om vanuit bed even via m'n telefoon wat muziek op de zetten die dan door het huis gaat :(

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wlan en denons gaan niet zo lekker samen, net als upnp en dhcp. Gewoon bij voorkeur bedraad aansluiten sowieso vast IP geven en als het kan upnp uit in de router. Oh ja en fatsoenlijke dns instellingen scheelt vaak ook een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Laatst online: 19:53

hbsJR

All rounder

macciez schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:37:
laat toevallig zijn dat ik na een firmware upgrade vet veel gezeik gehad heb met mijn denon reciever. Na alles te proberen (zelfs router gereset, vast ip, etc) dacht ik: Het zou toch niet?

Op aanraden van het internet een factory reset, alles opnieuw ingesteld en spotify connect werkt. Het is echt super vervelend, maar het lijkt wel of denon niet goed kan omgaan met firmware updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
harley2009 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:21:
Is er al iemand die de Denon X3400h heeft. En mij kan/wil vertellen wat zijn/haar ervaringen met deze receiver zijn.
Ik heb de AVR-X3400H toevallig gisteren ontvangen en na een niet al te zorgvuldige setup geïnstalleerd in een 5.1 surround systeem ter vervanging van mijn AVR-3808 CI.

Eerste indruk is goed, maar dat zegt nog niet zoveel.

Ik kan de receiver via mijn LAN muziek van de server laten afspelen. Dat scrollen door mappen gaat vrij langzaam, maar dat was vroeger ook al zo. Wat me opvalt is dat als ik dezelfde muziek bestanden via mijn mediaplayer Nvidia Shield TV laat afspelen het geluid veel meer punch (bass) heeft. Eigenlijk teveel. De mediaplayer is echter veel sneller te bedienen en heeft ook een veel fraaiere interface. Of het mogelijk is dat je de geluidsinstellingen van de ene HDMI-ingang anders kan inregelen in vergelijking met een andere ingang heb ik zo een twee drie nog niet gevonden. Mocht dat wel mogelijk zijn dan kan ik de verschillen weg werken. De nieuwe afstandsbediening voelt veel goedkoper aan dan de oude die ik had. Daar staat tegenover dat het nu wel makkelijker is om de opties van de versterker te gebruiken (betere en snellere toegang).

@harley2009: Heb je specifieke vragen? Misschien kan ik ze beantwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Laatst online: 29-08 18:40
Politoer schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:58:
[...]
Ik heb de AVR-X3400H toevallig gisteren ontvangen en na een niet al te zorgvuldige setup geïnstalleerd in een 5.1 surround systeem ter vervanging van mijn AVR-3808 CI.
Even uit nieuwsgierigheid.
Ik weet niet wat voor speakers je hebt staan, maar wat was je eerste ervaring qua klank met deze Denon.
Ik kwam ook van een 3808 naar een X6300H en moest er wel even aan wennen.
Vond persoonlijk de 3808 veel warmer klinken dan de nieuwe generaties.
Maar inmiddels wel aan het neutrale geluid gewend.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Dat is in mijn geval wat lastig te zeggen, omdat ik tegelijkertijd een deel van mijn speakers heb vervangen.

Ik had een set van Mirage (later door Klipsch overgenomen) met OMD C1 (center speaker, 2x OMD-5 frontspeakers 2x Nanosat prestige surround speakers en een prestige s8 subwoofer). de twee front speakers stonden in een kast en dat is voor omnipolaire speaker niet echt goed. De twee OMD-5's heb ik nu vervangen door twee Bowers en Wilkins CM1 S2 speakers. Deze klinken heel anders. De twee OMD/5 speakers staan nu als surround speakers opgesteld. Het geheel levert nu een rustig, ruimtelijker beeld op. Maar ik denk dat je indruk klopt. Ik vroeg bij HifiKlubben of de AVR/X3400H vergelijkbaar in kwaliteit is met de 3808. Dat bleek niet het geval. Voor een vergelijkbare geluidskwaliteit zou je tegenwoordig voor de AVR-X6300H moeten kiezen, maar die is tweemaal zo duur. Ik heb het toen omgedraaid met de vraag waar ik op uit zou komen uitgaande van de beperkingen van mijn woonruimte. En toen bleek de AVR/X3400H wel een goede keuze.

[ Voor 1% gewijzigd door Politoer op 29-08-2017 17:00 . Reden: typefouten ]

• Stickz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:11
Vraag:

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met het 5.1 systeem van Denon HEOS? Ik heb zelf de HEOS bar + sub en wil tzt gaan uitbreiden met 2 HEOS 1 speakers, of 2 HEOS 3 speakers (uiteraard de HS2).

Ik weet alleen niet zo goed welke ik moet nemen. Het is puur voor de surround ervaring. Muziek wordt sowieso in stereo weergegeven, dus dan gaat de 1 of de 3 niet veel verschil maken lijkt me?

Zie namelijk dat ze bij plattetv een leuke setprijs hebben voor de HEOS 1 HS2, namelijk 2 voor €375,- (€349,- voor de witte, dus die prijs is misschien ook wel los te weken op de zwarte).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

het duurde wat langer maar heb de knoop doorgehakt en het geld bij elkaar gespaard en dinsdag krijg ik de Denon AVR-X3400H kan niet wachten!!!

heb alvast de app geinstalleerd en daarnaast ook de app voor marantz en denon die heeft betere beoordeling echter kent die de AVR-X3400H nog niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Protip: lees eerst de handleiding, doe dan de setup (aan je tv hangen anders zie je niks) en dan pas de voogende vraag hier stellen.
Oh ja, en je wilt graag een bekabelde netwerkverbinding en een vast IP.
Hoe doe je dat? Zie handleiding (evt ook die van je router) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:27:
Protip: lees eerst de handleiding, doe dan de setup (aan je tv hangen anders zie je niks) en dan pas de voogende vraag hier stellen.
Oh ja, en je wilt graag een bekabelde netwerkverbinding en een vast IP.
Hoe doe je dat? Zie handleiding (evt ook die van je router) ;)
WiFi gebruik ik alleen als het niet anders kan zoals tablet en telefoon. De rest komt ook wel goed denk ik. Thanks for the headsup ;)

Edit: weet iemand trouwens wanneer de app:"AVR-Remote for Denon/Marantz" nieuwe modellen toevoegt? Als ik de ervaringen zo leest is die app stukken beter dan de officiële app

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2017 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:08
Opeens besluit mijn X2200 geen geluid meer te geven... Alles doet het verder normaal, maar het is alsof ik 'm gemute heb. Het maakt niet uit op welk kanaal of input (Chromecast, Spotify Connect, AirPlay, internetradio) je iets van hem vraagt: hij doet alsof hij netjes iets aan het afspelen is maar je hoort gewoon helemaal niks.

Heb ik per ongeluk ergens op gedrukt? Mis ik iets? Mute staat niet aan, Zone 2 is het niet. Héél vreemd!

Edit: Ik ben wat aan het troubleshooten geweest, maar het ziet er niet zo heel best uit. Speaker setup gedaan, lijkt allemaal prima te gaan. Ik kreeg weer geluid op de subwoofer en twee fronts: top, alleen nog even de rears aan via multi channel stereo. Ik druk erop in de app en meteen is het geluid weer weg. Terug naar stereo: geluid nog steeds weg. Pas als ik weer naar de speakersetup ga en via de testtoon de speakers af ga, krijg ik weer stereo. Ga ik dan weer naar MCH stereo, dan ben ik het geluid weer kwijt en is het alleen maar weer aan te krijgen via de speaker setup 8)7

Ik ga er maar even een mailtje naar de fabrikant aan wijden, want dit gaat me zo niet lukken... Zit nog binnen de twee jaar garantieperiode, mocht het spannend worden.

[ Voor 47% gewijzigd door BobB op 03-09-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
En je weet zeker dat je rears in orde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Volumeregeling ongemerkt helemaal naar beneden gedraaid? Is mij ook wel eens overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt op een sluiting en dat een of andere beveiliging alles uitschakeld om schade te voorkomen. zou alles wat niet direct nodig is loskoppelen en de bedrading van alles wat aangesloten zit (dus noodzakelijk is) te controleren. dan kijken hoe het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op zondag 3 september 2017 @ 23:28:
lijkt op een sluiting en dat een of andere beveiliging alles uitschakeld om schade te voorkomen. zou alles wat niet direct nodig is loskoppelen en de bedrading van alles wat aangesloten zit (dus noodzakelijk is) te controleren. dan kijken hoe het gaat
Als Denon in de beveiliging vliegt knippert power rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Laatst online: 08-09 21:08
Ik heb momenteel een Denon X2100W en morgen wordt mijn 4K televisie geleverd. Na wat zoekwerk blijkt (op 1e zicht) dat deze receiver geen HDR zou ondersteunen. Klopt dit? Ik gebruik enkel de passthrough. Zou liever geen nieuwe receiver (moeten) kopen maar wil dan ook wel maximale uit de tv kunnen halen. Iemand die hier info over heeft?

Als de receiver moet vervangen worden, dan gaan voor de X2300 of X2400? De X2400 ondersteunt alle nieuwe formaten, maar is dat ook zo voor de X2300? Vind dat niet meteen terug op de site van Denon (voor de firmware changelog moet ik serienummer invullen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:20
@lapino

Ik heb de x1300w eraan hangen, deze geeft alles door qua hdr (incl hlg en dolby vision na de update van vorige week)

4k alles maximaal.

Deze heeft 7.2 kanalen of 5.2.2 als je atmos wilt. 2300 is dezelfde serie maar zal wat meer aansluitingen hebben denk ik.

Gewoon even googlen naar het modelnummer en dan kom je alles tegen :)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
De x1300 is inderdaad nieuwer model, bij de X2100 die ik heb zal het niet lukken. Maar ik heb behoorlijk high-end speakers (Monitor Audio APEX 5.1) en daar zal de X1300 iets te zwak voor zijn. Denk er sterk aan de X3300 te bestellen (via besthomecinema.nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Bon, bij deze de X3300 besteld. Hopelijk naast ondersteuning 4K/HDR ook auditief een verbetering tov mijn X2100W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lapino schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:26:
Bon, bij deze de X3300 besteld. Hopelijk naast ondersteuning 4K/HDR ook auditief een verbetering tov mijn X2100W.
ja naast de 4K/HDR heb je ook nog Audyssey MultEQ XT32 in plaats van de standaard Audyssey MultEQ en wat meer in/uit gangen waaronder een 2e HDMI uit die wel leuk kan zijn voor b.v. beamer

als je het geld er voor (over) hebt kan je ook overwegen de 3400 te halen die ondersteund ook eARC waardoor je in de toekomst apparaat gewoon op TV kan aansluiten en middels eARC het geluid (dus ook dolby atmos enzo) naar je versterker te sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Heb op aanraden van aantal 'kenners' op oa engelstalige fora toch maar voor de X3300 gekozen ipv de X3400 omdat de verschillen tussen beide behoorlijk beperkt zijn. De X3400 heeft 'ouf of the box' ondersteuning voor de nieuwere HDR formaten, maar die komt ook voor de X3300 via updates. En de andere features gebruik ik sowieso niet echt. Die eARC is misschien interessant maar ik sluit sowieso de meeste apparaten aan rechtstreeks op de receiver en heb geen ruimte noch intentie om atmos te installeren in de living. En misschien is een 'ouder' model kopen wel slimmer omdat de kinderziektes daar al uit zijn. Sowieso vond ik het nu al behoorlijk wat geld voor iets waar ik niet op gerekend had (ging ervanuit dat de 4K in mijn X2100 voldoende was, niet dus...).

Is de prijs die je betaalt voor al die nieuwe snufjes hé. Mijn vrouw had al meteen de bedenking : "maar onze tv werkt nu toch ook met die receiver? Waarom heb je dan nieuwe tv én receiver nodig? Vind het beeld nu al prima". Tja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fair enough zelf heb ik wel voor de 3400 gekozen maar goed ik had nog receiver die ik al ruim 18 jaar heb dus tja.

ok hij staat alles aangesloten en doorgelopen. alles leek goed te zijn maar geen audio op TV na wat gekloot te hebben is het nu voor elkaar alles werkt, systeem geupdate en damn ik ben er blij mee!!!

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2017 16:14 ]

• timster82
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-08 11:54
Hoi,

Misschien is de vraag al voorbij gekomen, maar kan het zo niet terug vinden als ik terug blader. Ik heb de Denon 1100W en wil binnen niet al te korte tijd de LG 65C7V aanschaffen. Nu lees ik dat de receiver wel HDR/Dolby vison moet kunnen doorgeven om hier optimaal van te kunnen genieten. Heeft iemand deze receiver of weten jullie of dit mogelijk is? Kan het bijv. met een simpele firmware update of moet er een nieuwe receiver komen?

Verwijderd

@timster82 helaas kan hij dit niet doorgeven vrees dat dit niet met een FW update mogelijk wordt

om dolby vision en of premium HD door te kunnen geven heb je HDMI 2.0a of beter nodig jouw model heeft HDMI 2.0 de X1300 en X1400 kan dit wel maar die kan weer niet upscalen. dus je zal naar de X2300, X2400 of hoger moeten gaan vrees ik.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2017 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
Zo is dat even balen. Ben je flink aan het sparen voor een mooie nieuwe tv, moet er ook meteen een nieuwe receiver komen. Zit niks anders op dus. Nog maar iets langer doorsparen dan. Bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik slecht nieuws moest brengen

Je kan ook overwegen eerst de nieuwe receiver te kopen de 2017 modellen (X1400, X2400 en X3400) zijn nog maar paar maanden uit en dus is het nu de perfecte tijd om met leuke korting de modellen van 2016(X1300, X2300 en X3300) te kopen. Want weg is weg.

ik heb de X1300 er ook bijgezet omdat ik niet heel zeker weet of het probleem is als je receiver niet kan upscalen, als hij het beeld maar doorgeeft zodat je TV dat kan doen is het (mogelijk) ook goed. mogelijk dat iemand anders hier wat nuttigs over kan zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
Geen probleem hoor. Ik hoor het liever van te voren ;-).

Als ik de hele zaak opnieuw moet kopen doe ik het graag meteen goed. Ik wil wel graag optimaal geniet wanneer ik zoveel geld uitgeef aan een nieuwe tv. Dan moet ook alles werken zoals het hoort dus thanx. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:36:
@timster82 helaas kan hij dit niet doorgeven vrees dat dit niet met een FW update mogelijk wordt

om dolby vision en of premium HD door te kunnen geven heb je HDMI 2.0a of beter nodig jouw model heeft HDMI 2.0 de X1300 en X1400 kan dit wel maar die kan weer niet upscalen. dus je zal naar de X2300, X2400 of hoger moeten gaan vrees ik.
ja, je zou het natuurlijk ook wat pragmatischer aan kunnen pakken:
- Al je video leverende randapparatur rechtstreeks op de V. Dan vanaf de TV HDMI naar de receiver.
Kwestie van dan me lipsync aan de gang. ARC aanzetten. Heb je geen moeilijke video passthru nodig enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:19:
[...]

ja, je zou het natuurlijk ook wat pragmatischer aan kunnen pakken:
- Al je video leverende randapparatur rechtstreeks op de V. Dan vanaf de TV HDMI naar de receiver.
Kwestie van dan me lipsync aan de gang. ARC aanzetten. Heb je geen moeilijke video passthru nodig enzo :)
Maar dan zit je nog steeds vast aan de DD5.1 en DTS van 20 jaar geleden, omdat je met normale ARC geen nieuwere geluid kan doorgeven. En eARC heeft zijn receiver ook niet.

Ook zit je dan met max 3 apparaten aangezien je 1 HDMI moet opofferen voor ARC en tv's doorgaans maar 4 HDMI poorten hebben

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2017 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Kijk even op home cinema magazine voor de update
Staat vandaag op welke type een update krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 21:33:
Kijk even op home cinema magazine voor de update
Staat vandaag op welke type een update krijgen
dat is wel lullig voor hem hij heeft de X1100W en dat is zon beetje de enige die de update niet krijgt

Dit zijn de modellen die de update krijgen
AVR-X1300W
AVR-X2300W
AVR-X3300W
AVR-X4300H
AVR-X6300H
AVR-X7200W
AVR-X6200W
AVR-X4200W
AVR-X3200W
AVR-X2200W
AVR-X1200W

bron
kan iemand dit opnemen in de OP? gaan vast meer mensen met deze vraag komen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2017 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
Dat is fijn idd. :( . Zit mijn model niet tussen.

Ik heb me er al bij neergelegd. Als ik flink investeer in een nieuwe televisie moet het geluid en alle nieuwe formaten niet achterblijven. Ik wou er ook een NAS bij aanschaffen, maar las dat deze geen DTS licentie hebben. Moet ik dus nog even over nadenken. Dan misschien toch een Nvidia Shield er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timster82 schreef op maandag 11 september 2017 @ 08:44:
Dat is fijn idd. :( . Zit mijn model niet tussen.

Ik heb me er al bij neergelegd. Als ik flink investeer in een nieuwe televisie moet het geluid en alle nieuwe formaten niet achterblijven. Ik wou er ook een NAS bij aanschaffen, maar las dat deze geen DTS licentie hebben. Moet ik dus nog even over nadenken. Dan misschien toch een Nvidia Shield er bij.
als je nieuwe receiver koopt kijk dan goed naar de verschillen, ik kan je de X3400H aanbevelen maar deze is wel een heel stuk duurder. Zelf wil ik ook graag een nVidia shield omdat mijn TV geen DTS doorgeeft ook ivm DTS licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
Die is idd heel veel duurder ;-)

Een nieuwe tv (LG Oled), Receiver en Shield loopt al aardig in de cijfers dus moet het denk ik bij de 2300 laten. Waarom zou jij de 3400 aanbevelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

timster82 schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:26:

Een nieuwe tv (LG Oled), Receiver en Shield loopt al aardig in de cijfers dus moet het denk ik bij de 2300 laten. Waarom zou jij de 3400 aanbevelen?
belangrijkste punten voor mij waren Audessey EQ32 ipv de standaard Audessey die op de 1X00 en 2X00 zitten en de X3400H heeft ook eARC dat is een nieuwe standaard. De normale ARC kan alleen de standaard DD5.1 en DTS doorgeven alle nieuwere formaten zoals dolby true HD, Dolby Atmos en DTS X enz enz kunnen ze niet doorgeven en via eARC kan dit wel.

zogezegd als je eARC op je receiver had, dan had je geen nieuwe receiver hoeven te kopen omdat je dan alles op de TV konm aansluiten en via de eARC naar de versterker kan gaan en dan alle geluiden via eARC naar je versterker te sturen.

Dus het maakt je versterker meer future proof, echter gaat de techniek snel dus je weet niet als puntje bij paaltje komt of er niet een ander struikelblok is.

edit: voor mij was het simpel mijn vorige versterker heb ik 18,5 jaar mee gedaan en als je dat afzet is de prijs natuurlijk een stuk gunstiger het is maar hoe je het bekijkt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2017 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:05
Je hebt toch niet persé eARC nodig? Als je al je randapparatuur op je receiver aansluit dan kan die het geluidsignaal er toch al afhalen? Dan hoeft het toch niet heen en weer naar je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:11:
Je hebt toch niet persé eARC nodig? Als je al je randapparatuur op je receiver aansluit dan kan die het geluidsignaal er toch al afhalen? Dan hoeft het toch niet heen en weer naar je TV.
als je het zo bekijkt heb je van alles niet nodig, heb ook nooit beweerd dat je het nodig hebt.
enige wat ik heb gepost is wat MIJN redenen waren om naar de X3400H te gaan en wat voor MIJ het zwaarst woog. de X2300H voldoet ook prima heb ook nooit anders beweerd

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2017 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
timster82 schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:26:

Deze kon ik al aankomen voor 750 euro. Dus er zit zekers rek in de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:16

Grudgie

PSN: Grudgie7

Vanmorgen ook de nieuwe update binnen gekregen op mijn Denon 3300W. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mijn AVR2311 snapt nog steeds geen interrnet, dus ook geen updates met leuke gadgets :( :P

Want zo moet je het denk ik ook een beetje zien: leuk dat ie bepaalde geluidsformaten aan kan, maar dan moet je ook bronnen hebben met een dergelijk formaat.
Daarnaast kun je ook altijd bitstream encoding aanzetten, dan moet je van een 7.1 signaal zelf een beetje aangeven wat het is en waar het heen moet, maar dat kan ook altijd nog.

[ Voor 65% gewijzigd door The Eagle op 11-09-2017 21:23 ]

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
jongetje schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:11:
Mocht je via de app van de TV (LG 2017 serie) zelf bij Netflix de Dolby Atmos willen gebruiken, heb je denk ik toch de eARC nodig? (Gebruik namelijk een losse 5.1.4 set up, klinkt in mijn oren beter dan via de soundbars die een soort van Atmos produceren)
En geen losse stream apparaat (wil zo weinig mogelijk randapparatuur) meer nodig om van het Dolby Atmos bij enige ondersteunde films bij Netflix te kunnen kijken, alles direct op en via de tv.

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 23:12

flexje

got-father

Weet er iemand hoe je de wifi antenne uit kunt zetten op een Denon X4300H?
Krijg in mijn DHCP tabel continu een verbinding met de Denon via wifi terwijl hij verbonden is per kabel...

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

@flexje Ik heb de X3400H en als het daar hetzelfde werkt... Ga naar network en kies wired en dat was het wel.

• flexje
  • Laatst online: 15-09 23:12

flexje

got-father

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:58:
@flexje Ik heb de X3400H en als het daar hetzelfde werkt... Ga naar network en kies wired en dat was het wel.
Daar staat ie al op. Ik zie dan ook beide aansluitingen (wifi en bekabeld) terug in mijn router

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

Router en receiver even van de stroom halen. zijn van die simpele dingen die toch met regelmaat het probleem oplossen. Als dat niet werkt weet ik het ook niet meer. Zelf heb ik hem meteen bedraad aangesloten en wifi nooit ingesteld. Dus verder kan ik weinig doen

• LA-384
  • Laatst online: 21:20
flexje schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:05:
Weet er iemand hoe je de wifi antenne uit kunt zetten op een Denon X4300H?
Krijg in mijn DHCP tabel continu een verbinding met de Denon via wifi terwijl hij verbonden is per kabel...
Ik weet niet of je de settings kunt aanpassen, maar anders kun je de settings resetten via onderstaande instructies: Ik verwacht dat dat ook alle internetverbindingen reset.
http://manuals.denon.com/AVRX4300H/EU/EN/DRDZSYwdotxfgr.php

Dat was op zich vrij makkelijk te vinden met de zoektermen: "denon x4300h disconnect wifi"

[ Voor 4% gewijzigd door LA-384 op 13-09-2017 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Laatst online: 13-09 14:38
Mijn AVR-3312 loopt inmiddels echt op zijn laatste benen (HDMI boord lijkt af te sterven, heb nog maar 2 werkende poorten over waarvan er eentje inmiddels ook af en toe uitvalt) dus er moet een nieuwe komen. Vandaag even wezen kijken maar omdat het zo druk was helaas geen info in kunnen winnen. Ik twijfel over 3 modellen (als ik bij Denon blijf iig), de AVR X3400 (nieuw model dus helemaal bij), de AVR X3300 (jaartje ouder maar hierdoor wel overal in de uitverkoop) of de AVR X4300 (ook van het vorige modeljaar dus redelijk betaalbaar in de uitverkoop maar wel heel veel vermogen over plus natuurlijk 2 extra kanalen wat misschien nog wel eens bruikbaar kan worden). De X4400 vind ik gewoon te duur.

De rest van de setup bestaat uit KEF speakers (Q7 fronts, 4 KEF Q1 surrounds, KEF Q9 Center en een Rel Q100 sub), de TV is nu een Samsung 55S7000 maar zal dit jaar of begin volgend jaar vervangen worden door een 4K model, 90% zeker een OLED. Hierbij zal ik ook een UHD blurayspeler (of een Xbox One S/X) bij aanschaffen en een PS4Pro en Mi Box 4K zijn aanwezig. Multiroom features en streaming via de reciever verwacht ik niet te gaan gebruiken.

Mijn vraag is eigenlijk vooral waar de verschillen in de Xx300 en Xx4000 (2016/2017 modellen) inzitten, qua specs vind ik eigenlijk geen echte verschillen maar misschien kijk ik ergens overheen. Wat zouden jullie in mijn geval aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is niet zo moeilijk toch? enige wat niet helemaal klopt is de HDMI versie info de X4400H heeft natuurlijk HDMI 2.0b of 2.1

ik heb gekozen voor de X3400H met name voor de eARC en de audesseyEQ32 maar in dit geval hebben ze dat alle 3 behalve de eARC dat vind je alleen in de X3400H en natuurlijk ook in de X4400H maar die vind je te duur.

vermogens verschil is mijnziens totaal niet boeiend aangezien de versterker bij mij gewoon voor in de woonkamer is en dus is alles wat Denon (of welk ander gerenomeerd bedrijf) uitbrengt ruim voldoende

de X4300 heeft natuurlijk nog 2 extra uitgangen die ik sowieso niet ga gebruiken en heeft aansluiting voor platenspeler wat voor mij ook niet boeiend is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 19:10
Ik heb een probleem met het streamen van mijn telefoon naar de Denon.
Ik gebruik Spotify en als ik stream naar de auto of gewoon luister op mijn telefoon is er geen probleem, maar stream ik naar de Denon dan hoor ik geen geluid.

Hij maakt wel connectie want als ik op de telefoon selecteer dat ik de Denon wil gebruiken springt de Denon op Spotify.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ik had in het verleden wel geluid maar krijg het nu met geen mogelijkheid meer voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:32
Zie je op de TV interface of hij dan ook daadwerkelijk afspeelt? Bij mij springt hij vaak automatisch op pauze, of ik moet het even 2x proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 19:10
I-King schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:27:
Zie je op de TV interface of hij dan ook daadwerkelijk afspeelt? Bij mij springt hij vaak automatisch op pauze, of ik moet het even 2x proberen.
Ik speel hem gewoon af idd. Timer op de phone loopt ook gewoon. Als ik schakel van Denon naar telefoon is er ook gewoon geluid
Pagina: 1 ... 52 ... 100 Laatste