LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound
Mogelijke oplossing:
Bij jouw LG kun je als het goed is de beeldinstellingen per HDMI aansluiting / bron doen.
Wellicht moet je even op zoek naar gecalibreerde instellingen voor je TV, dikke kans dat die er zijn. En idd, voor games is dat meestal anders dan voor films.
PS4 zou ik iig direct op de TV aansluiten en niet via de Denon.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Zodra ik de game gewoon op normale stand zet is er niets aan de hand.
Pas met HDR upscaling gaat de Denon over zijn nek.
Heb nu toch maar de scaler in de Denon uitgezet en laat de TV alles doen.
Ziet er nog steeds prachtig uit.
Zou tijdelijk wel de PS4 op de TV aan willen/kunnen sluiten, maar ik zit stiekem te hopen dat er voor de PS4 ook een Atmos update komt t.b.v. gaming net zoals met de XB1.
Eerst maar even de OLED tv laten "zetten" en na een uur of 200 eens kijken wat er allemaal gedaan moet worden om de boel te optimaliseren.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound
Kan je niet de framerate begrenzen op de PS4, misschien dat de Denon dat niet bij kan benen terwijl je tv misschien automatisch begrenst is op 30fps?Malignant schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:11:
Probleem zit echt in het HDR signaal.
Zodra ik de game gewoon op normale stand zet is er niets aan de hand.
Pas met HDR upscaling gaat de Denon over zijn nek.
Heb nu toch maar de scaler in de Denon uitgezet en laat de TV alles doen.
Ziet er nog steeds prachtig uit.
Zou tijdelijk wel de PS4 op de TV aan willen/kunnen sluiten, maar ik zit stiekem te hopen dat er voor de PS4 ook een Atmos update komt t.b.v. gaming net zoals met de XB1.
Eerst maar even de OLED tv laten "zetten" en na een uur of 200 eens kijken wat er allemaal gedaan moet worden om de boel te optimaliseren.
3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat
Dit probleem herken ik totaal niet met mijn Denon receiver. Bij mij geeft de Denon receiver prachtig beeld met HDR.Malignant schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 18:32:
Zijn er hier toevallig meer mensen met een 4K HDR TV, PS4 en uiteraard een Denon.
Was in eerste instantie blij verrast toen voor mijn gevoel de Denon X6300H beter beeld produceerde bij het upscalen naar 4K dan mijn nieuwe LG 55C7 tv.
Alleen kom ik er dus vandaag achter dat het bij HDR games op de PS4 finaal fout gaat.
Eindelijk Horizon Zero Dawn gescoord, had hier speciaal mee gewacht tot de oled tv er stond.
Start op, alles springt naar HDR, en het is niet om aan te zien.
Overal artifacts langs de randen van objecten. Heel veel noise in text / subtitels.
Gewoon echt afgrijselijk.
Ik dacht voor de gein eens te kijken hoe de TV hier dan mee om zou gaan om het naar 4K te scalen, en dit is echt waanzinnig mooi juist. Precies waarvoor ik een oled tv wou hebben.
Lastige situatie nu, want bij non-hdr materiaal vind ik qua scaling de denon beter. Maar HDR materiaal kan deze gewoon niet mee overweg blijkbaar. En volgens mij is daar geen aparte pass-through optie voor.
Bedankt!The Eagle schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 19:56:
[...]
Buffer instellen op een AVR of DNP kan bij mijn weten helaas niet.
Je zou wel kunnen testen if het aan bufring ligt; ga ff naar vtuner.com en pik daar de stream op via je PC. Kijken of je dan het zelfde issue hebt. Kan ook zomaar aan de zender liggen natuurlijk
Ik heb het de voorbije week wat in het oog gehouden, maar de haperingen zijn vanzelf verdwenen. Voorlopig niets meer te analyseren dus. :-)
I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.
Zolang ik de receiver laat scalen gaat het fout als deze staat op automatisch of op film.
Schijnt iets met de input te doen of zo. Zodra ik de input op game zet is het probleem weg.
Heel vreemd.
Hieronder 2 shots, nummer 1 is op modus film, waar je duidelijk ziet dat de kleuren overstuurd worden en er iets met de sharpening niet goed gaat. Nummer 2 is game, en dat gaat wel gewoon goed.
Nu de receiver maar vast gezet op game mode.

Verwijderd
Vooral de functie voor huisautomatisering kan wel eens voor de vele tweakers handig zijn
En Marantz twee nieuwe slimline receivers met integrated HEOS!demon326 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:55:
Het lijkt erop dat Denon twee nieuwe AV-netwerk-receivers, AVR-X2400H en AVR-X-1400H op de markt lijkt uit te brengen.
Vooral de functie voor huisautomatisering kan wel eens voor de vele tweakers handig zijn
https://home-theater.be/w...nke-netwerk-av-receivers/
Wat is de meerwaarde van de HEOS AVR van 1000euro nog, behalve dat je wireless rear speakers kunt aansturen en dat ie er esthetisch anders uitziet?
Of juist niet. Dat spul is nog lang niet uitgekristalliseerd en als het in een AVR gebouwd wordt is het vrij standaard spul. Moet in een AVR zeker nog volwassen worden, verwacht veel firmware updates. En het is maar de vraag waar het echt goed mee samenwerkt en waar het mee borked.demon326 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:55:
Het lijkt erop dat Denon twee nieuwe AV-netwerk-receivers, AVR-X2400H en AVR-X-1400H op de markt lijkt uit te brengen.
Ik heb een losse networkplayer, de eerste DNP720 van Denon. Doet het op zich prima maar je merkt wel dat een AVR van een aantal jaren jonger een stuk stabieler en beter is. Kwestie van ervaring met de materie door de makers. Voordeel is dan wel dat de DAC die er in zit een hele goed is, die bouwen ze niet in AVR's in
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
RS232 en IP aansturing van receivers zit al jaren in deze toestellen, is helemaal niets speciaal aan.The Eagle schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:39:
[...]
Of juist niet. Dat spul is nog lang niet uitgekristalliseerd en als het in een AVR gebouwd wordt is het vrij standaard spul. Moet in een AVR zeker nog volwassen worden, verwacht veel firmware updates. En het is maar de vraag waar het echt goed mee samenwerkt en waar het mee borked.
Ik heb een losse networkplayer, de eerste DNP720 van Denon. Doet het op zich prima maar je merkt wel dat een AVR van een aantal jaren jonger een stuk stabieler en beter is. Kwestie van ervaring met de materie door de makers. Voordeel is dan wel dat de DAC die er in zit een hele goed is, die bouwen ze niet in AVR's in
En dat heb ik dus meegemaakt bij het networking deel..dat duurde ook een hele tijd voor alle bugs er uit waren. Het is geen core business.
In principe zou je met de goede verloopjes (RCA naar jack) een PC set op een receiver aan kunnen sluiten. Beetje zonde om zo'n mooie receiver als doorgeefluik naar een dergelijke set te gebruiken maar dat terzijde. Je zit alleen wel met het feit dat je dan een dubbele volumeregeling hebt: op de Denon en op de Logitech.Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:52:
ik heb op het moment een Denon x2300w en wil hierop computerspeaker setje aansluiten namelijk de logitech z2300. echter krijg ik dit voor geen meter aan de praat. ik krijg wel beeld vanaf mijn pc en ps4 via de receiver naar mijn scherm. en heb de speakers aangesloten op de pre out uitgangen ivm de versterking in de logitech set. maar nu komt er geen geluid uit. wat doe ik fout? of gaat dit uberhaupt niet werken?
Tot daar de theorie, dan nu de praktijk waarom het niet werkt: de AVR-x2300 heeft geen Pre Out zoals jij wilt, op Main Zone. De Pre Out op main (zwart) zijn voor een actieve subwoofer. De rode en witte Pre Out zijn voor Zone 2. Dan zou het met een hogere serie receiver nog wel werken omdat die digitale bronnen naar Zone 2 door kunnen zetten. De AVR-x2300 doet echter alleen analoge bronnen en zeker geen HDMI.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Is al eens aan bod gekomen, is niet mogelijk.Mayet193 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 18:45:
Beetje noob vraag misschien, sinds gisteren trotse bezitter van een x4300h. Keurig ingesteld alleen irriteer ik mij aan de volume verspringing van 0,5db ipv 1.0db is dit in te stellen?
Verwijderd
klopt mijn vermoeden toch dat het niet gaat werken.FeaR schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 23:17:
[...]
In principe zou je met de goede verloopjes (RCA naar jack) een PC set op een receiver aan kunnen sluiten. Beetje zonde om zo'n mooie receiver als doorgeefluik naar een dergelijke set te gebruiken maar dat terzijde. Je zit alleen wel met het feit dat je dan een dubbele volumeregeling hebt: op de Denon en op de Logitech.
Tot daar de theorie, dan nu de praktijk waarom het niet werkt: de AVR-x2300 heeft geen Pre Out zoals jij wilt, op Main Zone. De Pre Out op main (zwart) zijn voor een actieve subwoofer. De rode en witte Pre Out zijn voor Zone 2. Dan zou het met een hogere serie receiver nog wel werken omdat die digitale bronnen naar Zone 2 door kunnen zetten. De AVR-x2300 doet echter alleen analoge bronnen en zeker geen HDMI.
ik ben nog op zoek naar 2 boekenplankspeakers en heb al wel de receiver, daarom wou ik in de tussentijd het op elkaar aansluiten. dus maar wat meer haast maken met de zoektocht naar speakers
Als je movie een paar tellen ingedrukt houdt, krijg je een lijstje waar je uit kunt kiezen. Als daar niets tussen staat dat doet wat je wil, dan ondersteund de receiver het niet.
Dus dat betekent dat ik met deze aanbieding:FeaR schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 23:17:
[...]
In principe zou je met de goede verloopjes (RCA naar jack) een PC set op een receiver aan kunnen sluiten. Beetje zonde om zo'n mooie receiver als doorgeefluik naar een dergelijke set te gebruiken maar dat terzijde. Je zit alleen wel met het feit dat je dan een dubbele volumeregeling hebt: op de Denon en op de Logitech.
https://tweakers.net/acties/Vakantiegeld2017_02/
mijn Denon PMA-1510 niet op de zone 2 pre-out aan kan sluiten om mijn Kef Q7 fronts aan te sturen? Dwz, een film kijken en de X1300W de center en rears aan laten sturen en de PMA1510 de fronts?
Ik dacht er namelijk aan om mijn stereo setup op die manier uit te breiden voor wat meer film plezier zonder erop achteruit te gaan qua stereo muziek.
Dan zou ik dus een receiver met een "echte" pre-out moeten vinden. Het probleem is dat dat vaak de wat duurdere modellen zijn, wat imho totaal onnodig is voor het aansturen van een center en 2 rears.
[ Voor 7% gewijzigd door Blaat op 23-05-2017 10:10 ]
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Klopt. Voor de set-up die jij wil bereiken heb je meerkanaals Pre Out nodig en die zitten nu eenmaal alleen maar de op de hogere series. Wat dan meteen weer de vraag schept of je dan nog de PMA nodig hebt (of je die überhaupt als extra nodig hebt zal al de nodige discussie opleveren). Ik gebruik hier een AVR-4520 als voorversterker en stuur alle speakers aan met eindversterkers. Puur om de reden dat een dedicated pre/pro mij te duur was voor de meerwaarde.Blaat schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:04:
[...]
Dus dat betekent dat ik met deze aanbieding:
https://tweakers.net/acties/Vakantiegeld2017_02/
mijn Denon PMA-1510 niet op de zone 2 pre-out aan kan sluiten om mijn Kef Q7 fronts aan te sturen? Dwz, een film kijken en de X1300W de center en rears aan laten sturen en de PMA1510 de fronts?
Ik dacht er namelijk aan om mijn stereo setup op die manier uit te breiden voor wat meer film plezier zonder erop achteruit te gaan qua stereo muziek.
Dan zou ik dus een receiver met een "echte" pre-out moeten vinden. Het probleem is dat dat vaak de wat duurdere modellen zijn, wat imho totaal onnodig is voor het aansturen van een center en 2 rears.
Het scheelt wel dat jouw PMA-1510 een Power AMP Direct heeft waardoor je de voorversterker kan bypassen zodat je alle volume in die stand met de knop van de te kopen receiver kan regelen. Anders had je nog eens gezeten met dubbele voorversterking.
HmmFeaR schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:53:
[...]
Klopt. Voor de set-up die jij wil bereiken heb je meerkanaals Pre Out nodig en die zitten nu eenmaal alleen maar de op de hogere series. Wat dan meteen weer de vraag schept of je dan nog de PMA nodig hebt (of je die überhaupt als extra nodig hebt zal al de nodige discussie opleveren). Ik gebruik hier een AVR-4520 als voorversterker en stuur alle speakers aan met eindversterkers. Puur om de reden dat een dedicated pre/pro mij te duur was voor de meerwaarde.
Het scheelt wel dat jouw PMA-1510 een Power AMP Direct heeft waardoor je de voorversterker kan bypassen zodat je alle volume in die stand met de knop van de te kopen receiver kan regelen. Anders had je nog eens gezeten met dubbele voorversterking.
Ik denk dat ik het dan maar gewoon ga proberen met alleen de X1300W en dan gewoon de fronts bi-ampen. Kijken hoe groot het verschil nu daadwerkelijk is.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Stel ik speel een game op de PS4 waar ik het geluid instel op surround.
Als ik nu de headphone-out gebruik op mijn X1200 met een koptelefoon (ATH-M40x) erop aangesloten, heeft het dan zin om de DTS stand te selecteren? Het kan nl. wel...
Is dit dan echt surround of gewoon stereo?
Stereo. De bron zal best een surround track (in dit geval DTS) kunnen sturen naar de receiver, maar de receiver zal dit wanneer er een hoofdtelefoon aan wordt gesloten terugzetten naar 2.0 stereo. Zie het als slechts twee speakers op de receiver aansluiten, dat wordt ook in de receiver goed gezet.b.o.n.s schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:10:
Is dit dan echt surround of gewoon stereo?
Thanks. Opzich klinkt het eigenlijk ook logisch.FeaR schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:08:
[...]
Stereo. De bron zal best een surround track (in dit geval DTS) kunnen sturen naar de receiver, maar de receiver zal dit wanneer er een hoofdtelefoon aan wordt gesloten terugzetten naar 2.0 stereo. Zie het als slechts twee speakers op de receiver aansluiten, dat wordt ook in de receiver goed gezet.
Uiteindelijk kan ik ingame het geluid dan ook 'het beste' gewoon op stereo zetten omdat dit geen meerwaarde biedt.
Om hier nog even op terug te komen.FeaR schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:08:
[...]
Stereo. De bron zal best een surround track (in dit geval DTS) kunnen sturen naar de receiver, maar de receiver zal dit wanneer er een hoofdtelefoon aan wordt gesloten terugzetten naar 2.0 stereo. Zie het als slechts twee speakers op de receiver aansluiten, dat wordt ook in de receiver goed gezet.
Gamen en dan met name Battlefield 1, met de settings Stereo en Large Speakers op een koptelefoon.. is
Maakt het eigenlijk wel wat uit of je de speakers op large of small instelt als je een koptelefoon aansluit? De koptelefoon zal sowieso het hele bereik tot zich nemen lijkt mij. Daarnaast zel er vast geen subwoofer meespelen als de koptelefoon is ingeplugdb.o.n.s schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:39:
[...]
Om hier nog even op terug te komen.
Gamen en dan met name Battlefield 1, met de settings Stereo en Large Speakers op een koptelefoon.. is
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Nee daar heb je gelijk in, ik bedoel daarmee ook de setting in Battlefield 1Hulleman schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:23:
[...]
Maakt het eigenlijk wel wat uit of je de speakers op large of small instelt als je een koptelefoon aansluit? De koptelefoon zal sowieso het hele bereik tot zich nemen lijkt mij. Daarnaast zel er vast geen subwoofer meespelen als de koptelefoon is ingeplugd
Soms valt er een Heos 1 uit, en een paar seconden later weer aan...
Bij mijn ouders exact hetzelfde verhaal (tegelijk de speakers gekocht). Is dit dus normaal of wat zou ik kunnen veranderen, alles staat in dezelfde ruimte als de router, op 5Ghz en op 2.4 ghz geprobeerd, op lan kabel geprobeerd. sound quality op normal verbeterd het iets maar niet noemenswaardig, lijkt wel alsof ik op de wc tv aan het kijken ben...
lees de draad voordat je blaat
Ik voeg alleen een andere speaker toe op het moment dat ik het tv-geluid in een andere ruimte wil horen.
Ik heb een maand oude x-2300w.
Op de een of andere manier slaat hij een aantal instellingen steeds niet op en een aantal wel.
Speaker formaat, afstanden en cross over onthoud hij bijvoorbeeld wel.
Instellingen als geluidsinstelling op dts nue, zelf ingesteld kanaal niveau, audyssey multeq xt instelling en dergelijke vergeet hij steeds. Dit moet ik telkens opnieuw instellen. Best vervelend.
Als iemand iets weet hoor ik het graag, anders ga er mee terug naar de winkel. Heb alleen niet zo veel zin om hem op te sturen.
Staan onderaan op afstandsbediening en aan rechterkant op versterker naast volumeknop.
Ik vind dat zelf erg goed werken bij mn denon x2200.
[ Voor 16% gewijzigd door Goofy1978 op 07-06-2017 17:51 ]
Nu is deze versterker prima alleen doordat hij geen 4k HDCP 2.2 ondersteund natuurlijk niet gek veel meer waard. Ik twijfel daarom om hem te laten repareren of over te stappen naar een nieuw model.
Als ik kijk naar de specs en dan voornamelijk naar het vermogen (wil er niet op achteruit gaan) dan lijkt het erop dat de 4 serie tegenwoordig vergelijkbaar is met mijn 3312, klopt dit, oude was nog 0,05 en nu 0,08 maar dat zul je wel niet horen.
Mijn 3312:
(8 ohms, 20 Hz - 20 kHz, THD 0.05 %),
(6 ohms, 1 kHz, THD 0.7%)
X4300:
125 watts per channel Uitgangsvermogen (8 Ω/ohm, 20 Hz – 20 kHz, 0,08 % T.H.D.)
165 watts per channel Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 0.7% 2ch Drive)
Dus 2 vragen, overstappen minimaal de 4 serie?
Niet overstappen, wat denken jullie dat het probleem is en of dat al gauw in de papieren gaat oplopen.
PunlArjen
Ik heb een Denon AVR X2200W.
Ik gebruik die voor twee zaken:
* Beluisteren van internet-radio;
* Bekijken (/beluisteren) van Netflix via de aangesloten Chromecast;
Nu merk ik dat er een groot verschil is in geluidsvolume tussen die twee bronnen. De internetradio speelt veel luider dan de Chromecast (Netflix). Dit is enorm storend wanneer ik van Chromecast terug naar internetradio switch. Als je niet oppast, word je van je stoel geblazen...
De volume van de chromecast (te bedienen van de smartphone waarmee je cast) staat al op maximum.
Verder lijkt er alleen maar één mastervolume knop te zijn. Klopt dat?
I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.
Dit is de changelog:
Nou is punt 1 iets wat mij zorgen baart. Bedoelen ze nou te zeggen dat wanneer ik deze update heb doorgevoerd Spotify Connect niet meer gaat werken?changelog_AVRX1100W.txt
Last updated:- 19/06/2017
FW VER 1600-3181-4035 (DZ17-021, AVRX1100WBKE2, AVRX1100WBKE2GB)
19.06.2017
Firmware vers: 1600-3181-4035
1) The Spotify Connect Server side of Spotify will be updated. So, the customer will not be able to play Spotify after updating. (When updating the firmware of the product, the customers currently using Spotify Connect can continue to use the Spotify Connect function even after updating the Spotify Connect Serve.)
(The firmware corrected only E3 models and E2 models.)
2) Even if the customer registers the Audyssey Mult EQ/XT setting to the Quick Select in the following specific operation, the setting of the Mult EQ/XT changes when calling the Quick Select.
2-1) Select the Tuner function.
2-2) Set the Mult EQ/XT to "Reference".
2-3) Store the Quick select.
2-4) Call the Quick select.
2-5) The Audyssey Mult EQ/XT is set to OFF.
The symptom is a problem that the setting of the Mult EQ/XT changes when calling the Quick Select.
3) The product cannot play the specific Podcasts (Radio1 RAI, Radio2 RAI) on the Internet Radio. The symptom is a problem that the specific Podcasts cannot be played.
4) German-specific text characters (Ä, Ö and Ü) are not displayed correctly when the customer plays a specific IR station (WDR3 FM93.1 Cologne Live) in Germany.
The symptom is a problem that German-specific text characters (Ä, Ö and Ü) are not displayed correctly.
5) The noise may occur when the customer plays the specific AAC file bought from Mora (Online music distribution service) by the Music Server or the USB function. The symptom is a problem that the noise may occur when the specific file is played.
is turned off with the AMX command, Dynamic
EQ is also disabled.
Filename:- USB_AVR-X1100E2_000100670200-0006.zip ( 24.968 Mb)
Ik heb maar even gebeld met Denon. Het staat dus wat ongelukkig aangegeven.S_Chief schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:50:
Volgens mij bedoelen ze dat Spotify iets aan hun kant gaan updaten, en als je deze firmwareupdate op je Denon niet doorvoert je straks geen Connect meer kan gebruiken.
Wat er bedoeld wordt:
Receivers met een ingebouwde Spotify (dus geen Connect) zoals de X1000W kunnen vanaf heden en na de update geen Spotify meer gebruiken, at all. Helemaal geblokkeerd door Spotify.
Receivers met een ingebouwde Spotify Connect (dus geen losse app!) hebben nergens last van. Je moet wel updaten om Spotify Connect te kunnen blijven gebruiken.
De update gaat erover dat alle apparatuur welke geen Spotify Connect maar een losse app gebruikt geblokkeerd wordt aan de kant van Spotify. Vandaar dat ze het eruit slopen, want het werkt toch niet meer.
[ Voor 3% gewijzigd door Zorian op 21-06-2017 12:55 ]
+1. Het staat er niet bijster handig maar je zal moeten updaten om gebruik te blijven maken van SpotifyS_Chief schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:50:
Volgens mij bedoelen ze dat Spotify iets aan hun kant gaan updaten, en als je deze firmwareupdate op je Denon niet doorvoert je straks geen Connect meer kan gebruiken.
Edit: Ah je bent er zelf ook al achter
[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 21-06-2017 12:56 ]
Jep. Wel belangrijke informatie dat receivers met gewoon Spotify ipv Spotify Connect geen Spotify meer kunnen gebruiken.Notna schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:54:
[...]
+1. Het staat er niet bijster handig maar je zal moeten updaten om gebruik te blijven maken van Spotify
Edit: Ah je bent er zelf ook al achter
Update: factory reset solved the problem.
[ Voor 4% gewijzigd door hostje op 24-06-2017 23:30 ]
Power cycle door de stroom kabel er een tijdje uit te halen werkt niet.
De HDMI kabel die naar de tv loopt werkt wel, met een ander apparaat krijg ik namelijk wel beeld.
Hij is nu 1,5 jaar oud en zit nog binnen de garantie. Iemand enig idee of er nog wat te proberen valt voordat ik het op garantie ga gooien?
En wat is de snelste route via de winkel (Foto Klein) of via Denon zelf?
En ff je hdmi settings van je tv per input vergelijken. Mijn LG heeft die ook per bron
Whole lot of stars ***
Pagina 202 van de handleiding:Rudios schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:49:
Vraagje, ik heb sinds kort een Denon X1300, erg tevreden. Maar ik vraag me af of hij DD5.1 weergeeft als ik een Netflix film afspeel. Er staat dan wel DD tv en Audyssey, is dit dan ook daadwerkelijk een DD 5.1 track? Want als ik gewoon TV kijk veranderd er niks, dan staat er ook hetzelfde op het display. Ik heb de tv aangesloten met een HDMI kabel op ARC op de Denon, de tv heeft ook ARC.
Als het goed is zie je dan een overzicht waarbij er ook weer wordt gegeven met welke speakers er aan worden gestuurd.Press INFO on the remote control unit to display current source name, volume, sound mode name, and other information at the bottom of the screen.
Ik verwacht in deze via Denon, daar Foto Klein begin 2016 failliet is gegaan.Pandanl schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:27:
En wat is de snelste route via de winkel (Foto Klein) of via Denon zelf?
Thx! Toch snap ik nog een paar dingen niet helemaal.Zoals:FeaR schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:56:
[...]
Pagina 202 van de handleiding:
[...]
Als het goed is zie je dan een overzicht waarbij er ook weer wordt gegeven met welke speakers er aan worden gestuurd.
LPF for LFE
Set LFE signal playback range. Set this when you want to change the playback frequency (low pass filter point) of the subwoofer.
80 Hz / 90 Hz / 100 Hz / 110 Hz / 120 Hz / 150 Hz /
200 Hz / 250 Hz (Default : 120 Hz)
Mijn speaker set eist een crossover van 150hz, alles daaronder + LFE kanaal zou de subwoofer moeten overnemen. Moet ik dan deze optie ook op 150hz zetten? Dit is toch niet echt een crossover optie?
En wat je zegt, je ziet welke speakers er worden aangestuurd, maar niet nog steeds niet of dat virtual surround is, DD of DTS. Ik had even voor te testen een Bluray met DTS track via mijn PS4 afgespeeld, maar ik kan nog steeds niet zien of hij de DTS track speelt?! Bij een oudere Denon receiver van mij zie je gewoon in het display DTS staat als de bron DTS is, of DD als het DD is of Dolby Surround etc.
Ik heb nu dus nog steeds niet het idee dat ik kan zien dat alles volgens de bron ook goed wordt weergegeven. Vaag dat de receiver dat niet gewoon automatisch aangeeft.
Whole lot of stars ***
Verder geef je toch aan dat er gewoon dd in het display staat? Sommige tv zenders zenden ook 5.1 surround.
Waarschijnlijk staat je PS4 dan op linear PCM ingesteld, wat prima is overigens. In de opties van de bluray (te benaderen tijdens afspelen van de bluray) kun je de audio output veranderen naar Dolby bitsream o.i.d.Rudios schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 23:47:
[...]
Thx! Toch snap ik nog een paar dingen niet helemaal.Zoals:
LPF for LFE
Set LFE signal playback range. Set this when you want to change the playback frequency (low pass filter point) of the subwoofer.
80 Hz / 90 Hz / 100 Hz / 110 Hz / 120 Hz / 150 Hz /
200 Hz / 250 Hz (Default : 120 Hz)
Mijn speaker set eist een crossover van 150hz, alles daaronder + LFE kanaal zou de subwoofer moeten overnemen. Moet ik dan deze optie ook op 150hz zetten? Dit is toch niet echt een crossover optie?
En wat je zegt, je ziet welke speakers er worden aangestuurd, maar niet nog steeds niet of dat virtual surround is, DD of DTS. Ik had even voor te testen een Bluray met DTS track via mijn PS4 afgespeeld, maar ik kan nog steeds niet zien of hij de DTS track speelt?! Bij een oudere Denon receiver van mij zie je gewoon in het display DTS staat als de bron DTS is, of DD als het DD is of Dolby Surround etc.
Ik heb nu dus nog steeds niet het idee dat ik kan zien dat alles volgens de bron ook goed wordt weergegeven. Vaag dat de receiver dat niet gewoon automatisch aangeeft.
Je receiver zal het daarna juist weergeven. Hoeft maar éénmalig, daarna onthoudt hij het
PSN: fonsmeister
Oplossing gevonden, ging bij de bron een kodi mediaplanner verkeerd daar de output aangepast van directsound naar wasapi
[ Voor 42% gewijzigd door Michiel193 op 02-07-2017 09:42 ]
Bij mij staat die uit.
En wat is nou echt de functie van de i/p scaler?
Nu is mij vraag de tv staat nu op audio via de HDMI zit er verschil in als deze via de optische kabel gaat? Is er een betere geluid?
Verschillen tussen welke audio tracks HDMI dan wel optisch aan kan/weer kan geven is iets wat je zelf uit kan zoeken. Dat is niet zo heel lastig met een simpele Google. Let wel dat er een stuk theorie is en praktijk. Zo zal je via HDMI ARC en S/PDIF Out van de TV op dit moment in 99% van de gevallen exact hetzelfde signaal hebben. Er zijn enkele TV's zijn die wel gebruik maken van de hogere bandbreedte van HDMI en dus via HDMI ARC, maar welke weet ik zo even niet uit het hoofd.Evertt schreef op zondag 2 juli 2017 @ 23:41:
Nu is mij vraag de tv staat nu op audio via de HDMI zit er verschil in als deze via de optische kabel gaat? Is er een betere geluid?
Ik gebruik hier wel de scaler van de X6300H.Grudgie schreef op zondag 2 juli 2017 @ 21:06:
Voor de Denon gebruikers, gebruiken jullie de i/p scaler? Zoja waarom en waarop hebben jullie die ingesteld?
Bij mij staat die uit.
En wat is nou echt de functie van de i/p scaler?
Omdat ik deze iets beter beeld ( voor mijn gevoel ) vind geven dan de OLED TV, en ook omdat alles via de receiver loopt. Hoop op deze manier audio sync issues ook te voorkomen omdat alles door dezelfde unit gedaan word.
Staat momenteel ingesteld op 4K, met een auto framerate.
Stand staat op Game vast, als ik deze op auto of movie zet gaat er met het scalen van games op de PS4 in HDR iets gruwelijk mis namelijk.
Denon AVR-X3300W
Ik heb nu een Onkyo TX-NR818. pricewatch: Onkyo TX-NR818
De reden dat ik wil updaten is:
- De ondersteuning voor 4K (upgrade naar een 4K tv zit ook in de planning voor dit jaar)
- Ondersteuning voor Dolby Atmos etc.
- De receiver is al weer een paar jaar oud en ik update eigenlijk elke 2 a 3 jaar om zo ook van de nieuwste functies gebruik te kunnen blijven maken.
- Het debacle met de moederbord problemen bij een paar series Onkyo. Sowieso heb ik mijn laatste 3 modellen een keer ter reparatie moeten aanbieden.
- Het ontbreken van Audyssey op de laatste serieus Onkyo
- Een vergelijkbare opvolger van Onkyo zou de Onkyo TX-RZ810 zijn en die is €200 duurder dan de Denon AVR-X3300W
- De Denon AVR-X3300W komt overal ontzettend goed uit de reviews en de vergelijkbare Onkyo’s van de afgelopen jaren toch minder.
Momenteel heb ik een 5.1 setup met m’n front speakers (Monitor Audio Bronze) bi-amp aangesloten. Als ik naar de aansluitingen op de AVR-X3300 kijk, dan zie ik hier een mogelijkheid voor, maar dan kan ik geen extra Atmos front speakers meer aansluiten.
Dus het wordt of Atmos of Bi-Amp. Klopt dit?
Zijn hier meer mensen van Onkyo overgestapt op Denon? Hoe zijn jullie ervaringen?
Firmware is up to date, apparaat is bekabeld op het netwerk aangesloten. Lijkt geen verbindingsissue aangezien een radio MP3 stream op dat moment wel gewoon lekker loopt. Iemand enig idee? Hoop zitten Googlen maar kom ik helaas niet veel verder mee.
Nu gaan wij echter verhuizen, mijn echtgenote wil graag een pvc vloer in het nieuwe huis, en kabels eronderdoor zal gezien het dunne materiaal niet gaan denk ik.
Blijft over kabelgoten/holle plinten (en iets van een holle drempel om via een hal naar de achtermuur te komen) of wireless, dat laatste dan enkel voor de achter speakers.
Dat zouden dan ipv mijn huidige speakers Klipsch R-15PM kunnen worden.
Kan dat direct met de 3300? Of heb ik nu een miskoop?
Ik hoop dat iemand mij wat sturing of ideeën kan geven, ik word een beetje kriegel van de vele uren die ik al aan het rond turen ben geweest op het internet om een zinnige oplossing te vinden.
Dan zal ik het nog maar niet eens over de zij boxen hebben, geen idee waar ik de rechter zij box moet laten aangezien de ruimte erg lang is. Op een standaard naast de bank, maar hoe bekabel ik dat dan weer??
SOS, een mede Tweaker ;-)
kabelgeulen in de betonvloer frezen? of heb je een kruipruimte?RoosW schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:37:
Hi, ik heb recentelijk een Denon x3300w gekocht, na wat aanloop problemen, en meerdere factory resets loopt alles nu naar wens..
Nu gaan wij echter verhuizen, mijn echtgenote wil graag een pvc vloer in het nieuwe huis, en kabels eronderdoor zal gezien het dunne materiaal niet gaan denk ik.
Blijft over kabelgoten/holle plinten (en iets van een holle drempel om via een hal naar de achtermuur te komen) of wireless, dat laatste dan enkel voor de achter speakers.
Dat zouden dan ipv mijn huidige speakers Klipsch R-15PM kunnen worden.
Kan dat direct met de 3300? Of heb ik nu een miskoop?
Ik hoop dat iemand mij wat sturing of ideeën kan geven, ik word een beetje kriegel van de vele uren die ik al aan het rond turen ben geweest op het internet om een zinnige oplossing te vinden.
Dan zal ik het nog maar niet eens over de zij boxen hebben, geen idee waar ik de rechter zij box moet laten aangezien de ruimte erg lang is. Op een standaard naast de bank, maar hoe bekabel ik dat dan weer??
SOS, een mede Tweaker ;-)
De holle plinten die je kunt kopen vind ik vaak ondingen, kun je beter zelf een sleuf in de achterkant van plinten frezen.
Er zit Vloerverwarming onder tegels, geen idee of dat zelfs mogelijk is, ze gaan een egalisatie laag aanbrengen over de tegels en daar het pvc op aanbrengen.Pusherman_ schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:46:
[...]
kabelgeulen in de betonvloer frezen? of heb je een kruipruimte?
De holle plinten die je kunt kopen vind ik vaak ondingen, kun je beter zelf een sleuf in de achterkant van plinten frezen.
Laminaat oid zou makkelijker zijn, dan kun je met 'Ghost wire' of een dergelijk product onder de ondervloer naar de plek waar je uit wilt komen, maar men verteld mij dat het te veel warmte tegen houd van de vloerverwarming.
Er is een kruipruimte, maar kan ik veilig door de vloer heen boren gezien de vloerverwarming? Ik heb geen foto materiaal (zoals van ons huidige huis) waarop te zien is waar het allemaal precies ligt voor het plaatsen van de vloer
wat in me opkomt is een leidingzoeker, maar in hoeverre dat volledig betrouwbaar is met vloerverwarming zou ik niet durven zeggen.RoosW schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:12:
[...]
Er zit Vloerverwarming onder tegels, geen idee of dat zelfs mogelijk is, ze gaan een egalisatie laag aanbrengen over de tegels en daar het pvc op aanbrengen.
Laminaat oid zou makkelijker zijn, dan kun je met 'Ghost wire' of een dergelijk product onder de ondervloer naar de plek waar je uit wilt komen, maar men verteld mij dat het te veel warmte tegen houd van de vloerverwarming.
Er is een kruipruimte, maar kan ik veilig door de vloer heen boren gezien de vloerverwarming? Ik heb geen foto materiaal (zoals van ons huidige huis) waarop te zien is waar het allemaal precies ligt voor het plaatsen van de vloer
Vaak is het zo als men vloerverwarming aanlegt de Slangen minimal 10cm van de muurkant afgehouden worden. Grote kans dat je langs de kant gewoon kunt boren. Je zou ook met een beitel een stuk van de zandcementvloer weg kunnen hakken. De Slangen die gebruikt worden zijn heel stevig dus je hakt er niet zomaar doorheen...Pusherman_ schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:22:
[...]
wat in me opkomt is een leidingzoeker, maar in hoeverre dat volledig betrouwbaar is met vloerverwarming zou ik niet durven zeggen.
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Klopt, is bij mij ook zo, om de warmte verdeling zo efficient mogelijk te maken. Het is over het algemeen voor warme voetjes, die komen doorgaans nou niet echt vlak naast de muur terechtAudione0 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:36:
[...]
Vaak is het zo als men vloerverwarming aanlegt de Slangen minimal 10cm van de muurkant afgehouden worden. Grote kans dat je langs de kant gewoon kunt boren. Je zou ook met een beitel een stuk van de zandcementvloer weg kunnen hakken. De Slangen die gebruikt worden zijn heel stevig dus je hakt er niet zomaar doorheen...
Ik geloof dat vloerverwarming kunststof leidingsystemen zijn, dat gaat dus niet werken denk ik.Pusherman_ schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:22:
[...]
wat in me opkomt is een leidingzoeker, maar in hoeverre dat volledig betrouwbaar is met vloerverwarming zou ik niet durven zeggen.
Dan krijg je een te egaal klankbeeld uit je speakers, volgens sommige audiofielenRoosW schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:00:
Zou het mogelijk zijn iets als ghostwire op de tegelvloer te plakken van de ene kant naar de andere, en er dan overheen egaliseren? Dat zou veel problemen oplossen.
Lijkt mij dat het op zich wel kan, kwestie van proberen. Als het niet lukt, ben je het geld van je ghostwire kwijt.
Romius schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:04:
[...]
Dan krijg je een te egaal klankbeeld uit je speakers, volgens sommige audiofielenSorry, kon het niet laten.
Lijkt mij dat het op zich wel kan, kwestie van proberen. Als het niet lukt, ben je het geld van je ghostwire kwijt.
Als dat alles is probeer ik t wel, ik was bang dat de egaline niet zou hechten en je dan na verloop van tijd met een grindpad onder je pvc zou zitten..
Dat zou een prima idee zijn ware het niet dat we een wat merkwaardig huis gekocht hebben:The Eagle schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:20:
Zoals al vaker aangegeven: over de plint naar de gordijnen toe, avhter de gordijnen omhoog, achter de gordijnrail een goot en aan de andere kant van de kamer weer naar beneden en over de plint. Zie je niks van en vrijwel overal toepasbaar. Kost hooguit wat extra kabel.
Er is geen 'normale' manier anders dan via de kruipruimte of het plafond (niet verlaagd) via plinten moet je ergens de doorloop oversteken.
Dat vierkant in het midden is een patio, en helaas zitten de schuifdeuren minder dan 1 cm boven de tegelvloer, dus gootjes is niet makkelijk
Edit: Teveel aan info op de plattegrond verwijderd.
[ Voor 17% gewijzigd door RoosW op 06-07-2017 22:43 ]
ik zie geen phone ingang maar zou het dan ook nog op een andere manier kunnen ????
Ja, koop een voorversterker en sluit hem aan op de aux ingangharley2009 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:38:
is er ook een mogelijkheid om een platenspeler van audio technica 120 aan te sluiten op deze receiver Denon AVR-X2400H.
ik zie geen phone ingang maar zou het dan ook nog op een andere manier kunnen ????
Als het deze is:harley2009 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:38:
is er ook een mogelijkheid om een platenspeler van audio technica 120 aan te sluiten op deze receiver Denon AVR-X2400H.
http://www.audio-technica...ntables/583f30b3a8662772/
dan is dat direct mogelijk op elke tulp ingang van elke versterker want:
en anders wat ilfamo zegt...A selectable internal stereo phono pre-amplifier allows the turntable to plug directly to components with no dedicated turntable input.
https://www.bax-shop.nl/p...word=phono+voorversterker
[ Voor 7% gewijzigd door Pusherman_ op 07-07-2017 12:59 ]
Oke bedankt.. want dit moet dan eigenlijk mijn nieuwe receiver worden voor 4k en HDR/dolby/hlg ik zag bij coolblue dat er geen geen aansluiting voor platen speler op zou zitten. en dat was het een no go geweest. overigens ik heb de platenspeler die hierboven staat. maar waarom zeggen dan dat je er geen platenspeler op kunt aansluiten.. is toch alleen maar verwarrend zoPusherman_ schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:58:
[...]
Als het deze is:
http://www.audio-technica...ntables/583f30b3a8662772/
dan is dat direct mogelijk op elke tulp ingang van elke versterker want:
[...]
en anders wat ilfamo zegt...
https://www.bax-shop.nl/p...word=phono+voorversterker
Oorspronkelijk geeft een platenspeler zijn signaal onversterkt door. je kunt een platenspeler wel op een (normale tulp aansluiting (waar je bv een cd speler, mp3 speler etc. op aansluit)van) versterker aansluiten, maar dan komt je geluid heel zacht binnen. Daarom zat er vroeger standaard op een versterker een aansluiting voor Phono, die het geluid eerst voorversterkte voordat het naar het centrale versterker gedeelte ging.harley2009 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:10:
[...]
Oke bedankt.. want dit moet dan eigenlijk mijn nieuwe receiver worden voor 4k en HDR/dolby/hlg ik zag bij coolblue dat er geen geen aansluiting voor platen speler op zou zitten. en dat was het een no go geweest. overigens ik heb de platenspeler die hierboven staat. maar waarom zeggen dan dat je er geen platenspeler op kunt aansluiten.. is toch alleen maar verwarrend zo
De wat duurdere modellen van versterkers hebben deze aansluiting nog steeds omdat deze gebruikers vaak ook nog high end platenspelers hebben.
Sommige nieuwe platenspelers hebben tegenwoordig een ingebouwde versterker waardoor het hele voorversterker stukje niet meer nodig is.
Versterkerfabrikanten gaan er niet van uit dat platenspelers een ingebouwde voorversterker hebben, aangezien dat eerder uitzondering dan regel is. En ze gaan er ook vanuit dat mensen die normaal gesproken een platenspeler gebruiken op de hoogte zijn van mijn hierboven getypte uitleg.
toch weer wat geleerd. ik zet dus de platenspeler op line en aansluiten via aux op de receiver en het moet weer werken.. bedankt voor je uitleg..nooit te oud om te lerenPusherman_ schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:40:
[...]
Oorspronkelijk geeft een platenspeler zijn signaal onversterkt door. je kunt een platenspeler wel op een (normale tulp aansluiting (waar je bv een cd speler, mp3 speler etc. op aansluit)van) versterker aansluiten, maar dan komt je geluid heel zacht binnen. Daarom zat er vroeger standaard op een versterker een aansluiting voor Phono, die het geluid eerst voorversterkte voordat het naar het centrale versterker gedeelte ging.
De wat duurdere modellen van versterkers hebben deze aansluiting nog steeds omdat deze gebruikers vaak ook nog high end platenspelers hebben.
Sommige nieuwe platenspelers hebben tegenwoordig een ingebouwde versterker waardoor het hele voorversterker stukje niet meer nodig is.
Versterkerfabrikanten gaan er niet van uit dat platenspelers een ingebouwde voorversterker hebben, aangezien dat eerder uitzondering dan regel is. En ze gaan er ook vanuit dat mensen die normaal gesproken een platenspeler gebruiken op de hoogte zijn van mijn hierboven getypte uitleg.
You're welcome.harley2009 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:08:
[...]
toch weer wat geleerd. ik zet dus de platenspeler op line en aansluiten via aux op de receiver en het moet weer werken.. bedankt voor je uitleg..nooit te oud om te leren
Ik heb mezelf sowieso aangeleerd om bij het aansluiten van een platenspeler op de versterker altijd de volumeknop helemaal uit te draaien als je iets voor het eerst gaat afspelen en dan heel voorzichtig te checken of het correct aangesloten is.
Mijn platenspeler heeft een ingebouwde versterker en mijn av-receiver heeft dat ook. Om zo veel mogelijk de juiste aansluitingen op mijn receiver te gebruiken, zonder extra gedoe, heb ik die op de pick-up uitgezet en gebruik ik alleen die van de receiver.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Nog steeds die x3300w dus, ik ben van plan mijn Klipsch Quintet (2012) restje (zij en achter) te vervangen, nu is mijn vraag dus, hoeveel watt is aan te raden voor zij en achter speakers? Kleine zuilen als bv Klipsch R-26F, of is dat overkill? Kunnen deze: Klipsch RP-150M ook? Of is een combinatie beter?
of nog lichter Klipsch RB-41 II.
Ik geloof dat die satellite speakers van de Quintet 50w tot piek vermogen 200w zijn, maar nu ik de center speaker vervangen heb wil ik ook de laatste Quintet resten verwijderen. Ik loop alleen een beetje verdwaald op het moment ;-)
De rest van mijn speakers: Alles Klipsch
RF-82 L-R Front
RP-440C Center
R-112SW Sub natuurlijk
en dus die arme quintet boxjes.
Alvast bedankt voor de hulp!
Kleine zuilen heb ik hier ook, zeker geen overkill. Je regelt de boel toch met audissey in en je hebt een sub dus alles wat niet via de rears kan gaat via de sub. Een vloerstaander gaat lager dus je sub zal het iets minder druk hebben.
Bij multichannel muziek is het dan wel weer heerlijk om achter vloerstaanders te hebben
Volgens mij klopt dat, of bi-amp of atmos. Ik ben van de onkyo tx-nr905 overgestapt op de x3200 en heb er geen spijt van gekregen. Ik moet er bij melden dat ik ook minder vaak films op hoog volume kijk maar die keren dat ik dat deed klonk alles prima. Stroomverbruik is stukken minder in ieder geval en de denon word ook niet zo heet.Pusherman_ schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:05:
Dus het wordt of Atmos of Bi-Amp. Klopt dit?
Zijn hier meer mensen van Onkyo overgestapt op Denon? Hoe zijn jullie ervaringen?
Verder vraag ik me af of het mogelijk is - ondanks Audyssey setting - de treble iets hoger te krijgen. Het klinkt allemaal vrij goed, echt vind ik het net wat 'softer' dan mijn custom instelling met de treble hoger.
Iemand een idee?
Whole lot of stars ***
Nee, want dat zijn nou juist de dingen die audissey indien nodig aanpast. Dus geen invloed. Dat jij het zelf aanpast, prima. Geluidssmaak is persoonlijk.Rudios schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 13:15:
Even 2 vraagjes. Ik heb mijn Denon w1300x gecalibreerd met Audyssey, echter had ik dit gedaan terwijl er nog wat speaker volumes anders stonden, ik had bv manueel de centre speaker en de surrounds iets harder gezet voordat ik Audyssey startte. Heeft dit invloed gehad op de calibratie? Ik heb ze naderhand allemaal op 0 gezet alleen de centre heb ik op +3db gezet, omdat ik deze iets wat zacht vond overkomen.
Je zegt het zelf al, met de custom instelling.Verder vraag ik me af of het mogelijk is - ondanks Audyssey setting - de treble iets hoger te krijgen. Het klinkt allemaal vrij goed, echt vind ik het net wat 'softer' dan mijn custom instelling met de treble hoger.
Iemand een idee?
Zonder gekheid, in elk merkentopic dezelfde vraag stellen is niet hoe GoT werkt, duik zelf de spec sheet dan wel handleidingen in of open een topic als je er niet uit komt.
[ Voor 98% gewijzigd door FeaR op 09-07-2017 00:08 ]
Vloerverwarming een dag zo koud mogelijk laten lopen volgende dag zo hoog mogelijk zetten en dan met een infraroodcamera kijken waar de leidingen zitten.RoosW schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:01:
[...]
Ik geloof dat vloerverwarming kunststof leidingsystemen zijn, dat gaat dus niet werken denk ik.
Ze zaten bij mijn huis 10 cm uit de muur vandaan. Je krijgt de verwarmingsleidingen niet strak tegen de muur aan zeker niet als ze later in het beton gevreesd zijn.
Dan naar benden boren in de kruipruimten en aan de andere kant hetzelfde.
https://www.homecinemamag...-x3400h-av-receiver-heos/
Denon lanceert deze week een nieuwe middenklasse av-receiver; de AVR-X3400H. Deze 7.2-kanaals receiver beschikt onder meer over ondersteuning voor Dolby Atmos en DTS:X, 4K Ultra HD met HDR (High Dynamic Range) en Dolby Vision, alsmede Audyssey MultEQ-installatie en -optimalisatie. Bovendien is de AVR-X3400H voorzien van HEOS draadloze muziekstreaming.
Denon AVR-X3400H
De nieuwe AVR-X3400H komt naast de onlangs aangekondigde AVR-X1400H en AVR-X2400H in het assortiment. De receiver is de opvolger van de AVR-X3300W en bevat diverse verbeteringen, waaronder HEOS multiroomintegratie, een AK4458VN 32bits/8ch D/A-omzetter, drie HDMI-uitgangen, eARC (Enhanced Audio Return Channel) waarmee je in tv-apps via HDMI toegang krijgt tot object gebaseerde audio, en Audyssey LFC (Laag Frequentie Containment).
Ten opzichte van de AVR-X2400H beschikt de AVR-X3400H over 180W in plaats van 150W vermogen op alle zeven kanalen, geavanceerde videoverwerking met analoog-naar-HDMI-conversie en full-rate upscaling naar 4K, Audyssey MultEQ XT32 met LFC en SubEQ HT, meer opties voor standaard installatie (7.2-kanaals pre-out, RS-232-regeling, Crestron Connected compatibiliteit), en alle HDMI en digitale audio ingangsbronnen kunnen naar de tweede ruimte en het HEOS ECO-systeem worden geleid.
Met de AVR-X3400H kun je muziek vanaf een netwerk of internetbronnen, in hoge resolutie afspelen. Door de HEOS-integratie kun je de inhoud nu op een breed scala aan HEOS-speakers en met HEOS uitgeruste componenten afspelen, te bedienen met de HEOS App. Bovendien is de receiver voorzien netwerkverbindingen via Ethernet en WiFi én van Bluetooth, zodat muziek direct vanaf draagbare apparaten kan worden afgespeeld. Ook heb je de mogelijkheid om muziek weer te geven via Apple AirPlay, netwerkverbonden opslagapparaten (NAS) Internetradio en streamingdiensten zoals Deezer, Spotify Connect en Tidal. Ook worden audiobestanden met hoge resolutie, zoals FLAC, ALAC of DSD (tot 5,6 MHz) ondersteund.
De AVR-X3400H is een 7.2-kanaals receiver met een vermogen van 180 Watt per kanaal, en natuurlijk is er ondersteuning voor Dolby Atmos en DTS:X. Met acht HDMI-ingangen, waaronder een op het voorpaneel, wordt het videodeel aangesloten op: Full 4K Ultra HD, HDCP 2.2, HDR (High Dynamic Range), BT.2020, breed kleurengamma en 4:4:4 Pure Color subsampling passthrough. De receiver is ook geschikt voor Dolby Vision en HLG (Hybrid Log Gamma) pass-through en is voorzien van een geavanceerde videoprocessor om bestaande video’s met lagere resolutie op te waarderen naar 4K Ultra HD, met analoog-naar-HDMI-conversie en Full Rate 4K schaling. Naast Audyssey MultEQ XT32 biedt de receiver de mogelijkheid om de nieuwe Audyssey MultEQ Editor-app te gebruiken, waarmee je de instellingen precies af kunt stellen. Voor degenen die hun av-receiver op een afwijkende installatie willen aansluiten biedt de AVR-X3400H uitgebreide mogelijkheden, zoals infrarood-verbindingen met afstandsbediening, 12V trigger, 7.2-kanaals pre-outs, RS-232-verbinding en compatibiliteit met Creston Connected.
Prijs en beschikbaarheid
De Denon AVR-X3400H heeft een adviesprijs van 999 euro zal in juli 2017 verkrijgbaar zijn.

Als ik nu the matrix blu ray afspeel ingesteld op TrueHD (menu van blu ray) krijg ik op mijn Denon geen TrueHD te zien als ik op Info druk.
- Als ik Pure Direct instel geeft ie alleen Multi ch In PCM aan;
- Als ik Pure Automatisch instel geeft ie Multi ch In PCM aan;
- Als ik Movie instel op Multi ch + Dolby zie ik ook nergens TrueHD staan????
Hoe krijg ik te zien wat het signaal is als TrueHD?
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Hoe is de Xbox ingesteld? Als dit op LPCM is dan zal je nooit iets van Dolby TrueHD zien staan aangezien de console dan de track decodeert en dan doorstuurt naar de receiver. De receiver kan dan niet weten welke track het is en laat dan iets van PCM of Multi Channel zien. Het geluid is identiek, maar je ziet alleen het naampje niet. Als je wilt dat de rexei decodeert dan moet de bron op bitstream in worden gesteld. Iets wat ik bij de PS4 en Xbox One nog niet heb gezien, alleen de opties DD, DTS en LPCM. Moet ik wel zeggen dat ik beide consoles niet als Blu-rayspeler gebruik en dus niet alles opties en instellingen uit mijn hoofd ken.flexje schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:49:
Beste allen, ik bezit een Denon x4300h met een 5.1 setup. Mijn xbox one s is hierop aangesloten met hdmi.
Als ik nu the matrix blu ray afspeel ingesteld op TrueHD (menu van blu ray) krijg ik op mijn Denon geen TrueHD te zien als ik op Info druk.
- Als ik Pure Direct instel geeft ie alleen Multi ch In PCM aan;
- Als ik Pure Automatisch instel geeft ie Multi ch In PCM aan;
- Als ik Movie instel op Multi ch + Dolby zie ik ook nergens TrueHD staan????
Hoe krijg ik te zien wat het signaal is als TrueHD?
Het is gelukt. Op de xbox heb je een optie Dolby Atmos. Zodra je deze kiest gaat ie een update installeren. Na de installatie krijg je de vraag of de xbox het geluid rechtstreeks moet doorsturen naar de receiver.FeaR schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 17:17:
[...]
Hoe is de Xbox ingesteld? Als dit op LPCM is dan zal je nooit iets van Dolby TrueHD zien staan aangezien de console dan de track decodeert en dan doorstuurt naar de receiver. De receiver kan dan niet weten welke track het is en laat dan iets van PCM of Multi Channel zien. Het geluid is identiek, maar je ziet alleen het naampje niet. Als je wilt dat de rexei decodeert dan moet de bron op bitstream in worden gesteld. Iets wat ik bij de PS4 en Xbox One nog niet heb gezien, alleen de opties DD, DTS en LPCM. Moet ik wel zeggen dat ik beide consoles niet als Blu-rayspeler gebruik en dus niet alles opties en instellingen uit mijn hoofd ken.
En ook dien je HDMI-audio op Bitstream uit te zetten.
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Whole lot of stars ***
Of de decoder via de denon nar de tv laten lopen ipv via TV naar Denon, al ben ik bang dat je daar de zelfde effecten gaat zien.
Hoe staat deze receiver er tegen over b.v de Marantz SR6011. Twijfel tussen deze en de marantz. 2016 model marantz tegenover denon model 2017. De receiver gaat het meest gebruikt worden voor film. 80% film 20% muziek.Pusherman_ schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:16:
Denon lanceert AVR-X3400H av-receiver met HEOS
https://www.homecinemamag...-x3400h-av-receiver-heos/
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zit precies met dezelfde twijfel. Ik neig nu toch naar de Marantz, omdat ik graag m'n fronts bi-amped wil aansluiten en ook 2 Atmos speakers wil aansluiten. Dat gaat deze niet doen, de Marantz wel.harley2009 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 08:02:
[...]
Hoe staat deze receiver er tegen over b.v de Marantz SR6011. Twijfel tussen deze en de marantz. 2016 model marantz tegenover denon model 2017. De receiver gaat het meest gebruikt worden voor film. 80% film 20% muziek.
Verder denk ik dat het beiden hele goede keuzes zijn. Even de reviews van de Denon afwachten wellicht?
Heb recentelijk een firmware gedaan voor mijn Denon AVR-X3100W en sindsdien is het compleet ruk.
Gek genoeg kan ik wel vanuit me macbook via itunes muziekjes naar me denon sturen en ook via me windows machine. maar spotify flipt ie compleet
[ Voor 16% gewijzigd door hbsJR op 18-07-2017 13:35 ]
Ik heb idd nu gelezen dat de C7 het wel via de HDMI kan doorgeven middels de meta data over DD+ signaal. Echter weigert mijn Denon x1300w dit signaal op te pikken. Ik zie ook nergens Atmos staan, ook als ik een serie start op Netflix niks van Atmos staan, ik zie in Netflix wel het logo van Atmos in beeld als ik het via de TV-speaker afspeel, maar dus niet via mijn receiver.Jorgen schreef op maandag 17 juli 2017 @ 21:51:
@Rudios waarom zou de C7 dat niet via HDMI kunnen doorgeven? Aangezien er maar 2 speakers inzitten, heb je voor Atmos oftwel een dedicated set nodig ofwel een soundbar met Atmos.
[ Voor 4% gewijzigd door Rudios op 18-07-2017 18:12 ]
Whole lot of stars ***
Klopt wat je zegt. Ik heb een 5.1 setup en ik begrijp dat ik het dan niet kan weergeven. Maar hij zou het toch moeten kunnen 'downgraden' naar 5.1? Het gaat namelijk om het feit dat de Atmos series in Netflix geen DD track hebben, alleen een surround track om uit te kiezen. M.a.w. stel dat je wél een DD receiver hebt maar géén Atmos setup; dan zou je daar toch niet op moeten inleveren? Ik moet nu dus b.v. Okja kijken met een gewone surround track, dit is een stuk minder dan een DD track.Jorgen schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:22:
@Rudios Ik heb de specs van je receiver in de PW opgezocht en hij zou Atmos moeten kunnen verwerken. Is je speakersetup ook geschikt voor Atmos? Dus 5.1.x bijvoorbeeld? M.a.w. heb je ook speakers geïnstalleerd voor je hoogtekanalen (meestal 2 of 4)? Anders krijgt je receiver wel Atmos binnen, maar kan hij er natuurlijk niks mee.
Whole lot of stars ***
Netflix geeft zover ik gezien heb enkel aan of een serie of film 5.1, danwel Atmos geluid heeft. Maar welke 5.1? Daar kunnen tig varianten van zijn natuurlijk.
Ik weet ook niet precies hoe het werkt. Ik heb het hier op Tweakers ook wel eens gevraagd, maar nog geen uitsluitsel gekregen. Maakt een receiver van een hogere codec vanzelf de hoogste-daaronder die hij wel kan afspelen? (Bijv. Atmos > True HD) Of maakt deze van een hogere codec bijv. altijd standaard dolby surround of dd? (Atmos > DS of Atmos > DD). Of kiest hij gewoon de hoogst afspeelbare beschikbare die wordt meegeleverd met het medium? Ik heb geen idee.