Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
ja hoor je kan ze gewoon omwisselen en luisteren.
er is toch geen kortsluiting van de speakerkabels? met 4mm steken er nogal snel dunne draadjes uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:15
Dank je, ik zal het morgen gelijk testen.

Als er dunne draadjes uitsteken, zou ik dan niet gelijk kortsluiting gehad moeten hebben?
De versterker heeft zeg maar 14 maanden zonder problemen gedraaid. Niks verandert aan de installatie.

Mocht het kortsluiting van de draadjes zijn. Waar moet ik dan op letten van schade op bv de versterker of de speakers?

Men mij te herinneren van het lezen van de handleiding van het weekeinde om te kijken als daar een oplossing stond dat er een beveiliging voor was. Maar dat kan ik verkeerd onthouden hebben. Zal dat nog even nalezen. Ga nu weg anders had ik dat gelijk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het per bron verschilt dan heb je ws ergens je referentievolume van je bron verkeerd cq te hoog staan. Zie je manual waar dat zit en hoe te corrigeren. En loop ook vooral al je aansluitingen van je bronnen (met name die het probleem hebben) even na voor je begint. Klinkt als een kabeltje los :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
The Eagle schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:39:
Als het per bron verschilt dan heb je ws ergens je referentievolume van je bron verkeerd cq te hoog staan. Zie je manual waar dat zit en hoe te corrigeren. En loop ook vooral al je aansluitingen van je bronnen (met name die het probleem hebben) even na voor je begint. Klinkt als een kabeltje los :)
Kabeltje los was ook het eerste waar ik aandacht.

Op het moment heb ik enkel mijn tv er op aangesloten.
Had ook een mediaplayer en een ps3 aangesloten via HDMI maar beiden heb ik losgekoppeld.

Ik heb effect zowel bij online audio streamen als via de tv.

Nu lekker naar bed en morgen nogmaals alle kabels goed bekijken.
Als alles goed aangesloten zit/zat. Dan de voor en achter speakers met elkaar wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs42
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-02 22:11
Na de verhuizing begin januari ben ik nu aan het kijken hoe ik mijn muziek installatie in brede zin ga opzetten. Helaas een bestaand huis, zonder weggewerkte bedrading voor achter speakers (en te weinig UTP, maar da's een ander verhaal).

Dus dit bericht kwam precies als geroepen:
Devilish schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:27:
Voor iedereen die het budget heeft en nog een oplossing zoekt voor draadloze rear-speakers is dit wellicht een hele mooie toevoeging!

https://www.hifi.nl/artik...-geluid-met-HEOS-AVR.html
Ik ben er nu redelijk uit dat ik in de woonkamer het volgende ga doen:
- Denon Heos AVR
- Voor: 2x pricewatch: Bowers & Wilkins 686 S2 White (Wit)
- Achter: 2x pricewatch: Denon HEOS 1 HS2 Wit

Dat wordt de eerste stap, daarna gaan we nog wel eens kijken naar een subwoofer en/of center. En misschien de HS2 1s vervangen door 5s of 7s. En dan de 1s naar de slaapkamer/badkamer/tuin of zo. Maar dat kan altijd nog. Wel prijzig allemaal, maar dan heb je ook wat, lijkt me.

De HS2 1s zijn al besteld (bij amazon.de waar ze aanzienlijk (bijna 70 euro) goedkoper zijn dan alle webshops in NL, wel langere levertijd).

Wat ik me wel nog afvraag is of ik nou google-fu mis, of dat deze Denon AVR de eerste (of een van de zeer weinige) is die deze draadloze optie voor achter speakers mogelijk maakt? Ik heb wel vaker zitten zoeken, maar een Sonos opstelling (niet AVR, maar soundbar) is het enige wat ik ooit gevonden heb wat erop lijkt. Ben ik nou zo slecht in zoeken of is dit toch niet een graag geziene optie en dus niet veel op de markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilish
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-08 15:10
thijs42 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:15:
Wat ik me wel nog afvraag is of ik nou google-fu mis, of dat deze Denon AVR de eerste (of een van de zeer weinige) is die deze draadloze optie voor achter speakers mogelijk maakt? Ik heb wel vaker zitten zoeken, maar een Sonos opstelling (niet AVR, maar soundbar) is het enige wat ik ooit gevonden heb wat erop lijkt. Ben ik nou zo slecht in zoeken of is dit toch niet een graag geziene optie en dus niet veel op de markt?
Ik hou dit gedeelte (Audio/HiFi) van het Tweakers Forum al enige tijd in de gaten en naar mijn weten is dit een van de eerste receivers die dit draadloos aanbied.

Ik zelf ben in het bezit van een Heos Homecinema soundbar, ik ben wel benieuwd of de Heos AVR de optie ondersteund om samen met de Heos Homecinema en 1 HS2 een surround omgeving kan creëren. Maar ik gok dat je hiervoor natuurlijk de nieuwe Heos Bar nodig hebt.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
Denk inderdaad dat het met een kabeltje te maken heeft.

Als ik enkel de achterspeakers heb aangesloten met de center speaker geen problemen.
De achterspeakers worden op dat moment gebruikt als de voor speakers.

Zal van het weekeinde tijd in plannen om bij de frontspeaker te klimmen en kijken hoe vast/los de kabels daar zitten. Aan de versterker zijde zaten de speakers goed vast.

Wat, mij bevreemd is (gebrek aan kennis) dat als aan één zijde de speakerkabel niet goed vast zit aan de speaker. Dit storing veroorzaakt op de andere speaker. Je zou denken dat als aan van één van de speakers de draad niet goed zit. Dit enkel storing geeft op die speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 23:12

flexje

got-father

Ik heb een Ziggo horizon box aangesloten op mijn x4200h en dan naar mn LG B6 via hdmi arc.

Is het verstandig om i/p scalen aan te zetten voor de hdmi op 4K? Of gewoon uit? Wat hebben jullie aan staan?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:44

TheNephilim

Wtfuzzle

flexje schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:34:
Ik heb een Ziggo horizon box aangesloten op mijn x4200h en dan naar mn LG B6 via hdmi arc.

Is het verstandig om i/p scalen aan te zetten voor de hdmi op 4K? Of gewoon uit? Wat hebben jullie aan staan?
Tjah, volgens mij heb ik het uit staan. Heb er niet heel uitgebreid naar gekeken, maar volgens mij gaf de TV geen 4K-60Hz aan. Moet ik nog eens naar kijken.

Anyway; pixels die er niet zijn krijg je niet terug. Ik zou gewoon eens gaan vergelijken of het voordelen heeft qua kwaliteit van het weergegeven beeld. Over het algemeen voegt het wel input-lag toe, dat is ook nog iets om rekening mee te houden.

Mijn TV doet 'display 1080p as 4 pixels' op mijn 4K TV. Echter zie je dan heel duidelijk de pixels terug. Als ik dat uitschakel heb ik heel mooi strak beeld, dus hij zal dan iets van anti-aliasing toepassen ofzo denk ik.

---

Woei; mijn pricewatch: Denon AVR-X3300W krijg ik morgen weer terug van reparatie. De netwerkaansluiting was kapot, dat was mijn constatering, maar ze kunnen het probleem niet reproduceren. Nu had ik al gezien dat mijn switch erg raar deed, maar was er vanuit gegaan dat de receiver de switch kapot gemaakt had. Daarnaast had ik de receiver al eens direct aan de router gehangen en toen ging er ook geen lampje branden. Maar goed, we zien wel... iig weer blij dat ik weer wat kan thuis :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:16

Grudgie

PSN: Grudgie7

Vandaag dan ook eigenaar geworden van de pricewatch: Denon AVR-X3300W
Hiervoor had ik een pricewatch: Yamaha RX-V773 zwart

Maar wat een verschil zeg. De Yamaha gaf een meer heldere geluid en de Denon meer donker/warmer en dat is echt een heerlijk geluid zeg. Ik hoor in films nu zoveel meer geluiden om mij heen. Echt genieten is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
Groter probleem, het foam is stuk van de woofer en de tweeter.
Ouderdom en misschien door veranderen van AVR.
Heb even bij alle 4 de speakers begint het foam stuk te gaan.
Weet nog niet wat ik doe. Van de frontspeakers zijn ze helemaal stuk en van de achterspeakers beginnen ze net kapot te gaan. Maar zien ze er nog vrij netjes uit. Er zijn refoam setjes voor mijn speakers (philips FB 815).
Misschien dat ik dat probeer bij een speaker. Als dat lukt dan heb ik goedkoop mijn speakers gerepareerd.

En anders moet ik gaan nadenken over andere speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als de foam stuk is dan kraken ze wel ja :D
Refoamen zie je vaker, en gezien de leeftijd van die speakers (25 jaar) is het niet verwonderlijk dat het modig is. Denk dat ze het wel waard zijn, zijn goede speakers, laatste toplijn van Philips :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Mijn Denon AVR-X3300W doet soms wel heeel raar hoor. Kijk ik TV of serie ofzo en dan opeens schakelt hij over uit het niets op Bluetooth of naar Internet Radio. Meerdere mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
The Eagle schreef op donderdag 13 april 2017 @ 21:21:
Als de foam stuk is dan kraken ze wel ja :D
Refoamen zie je vaker, en gezien de leeftijd van die speakers (25 jaar) is het niet verwonderlijk dat het modig is. Denk dat ze het wel waard zijn, zijn goede speakers, laatste toplijn van Philips :)
:) De speaker die het meest kapot was moet ik bij klimmen. De achterspeakers had ik bekeken en die zagen er op eerste oog goed uit. Vermoed dat met het inregelen van de audessey de speakers extra belast zijn op een manier wat ze niet gewend zijn bij mijn normale gebruik. Want na het inregelen vond ik het geluid zo tegenvallen in vergelijking met mijn vorige versterker.
Kapot waren ze toch wel gegaan alleen dan misschien een jaar later.

Was gisteren ook blij verrast toen ik las dat ik als 19 jarige een goede aankoop gedaan had met deze speakers. Ben er ook altijd erg zuinig op geweest.

Een andere vraag wat misschien niet in dit draadje thuis hoort.
Tijdens de zoektocht naar de mogelijkheden van reparatie van de speakers zag ik dingen voorbij komen waar ik nooit rekening mee gehouden heb.
Weet de juiste hoogtes niet meer. Maar op sommige forums staan dat de speakers uit mijn hoofd op maximaal 45 cm hoogte moeten staan voor de beste/juiste luisterpositie. Bij mij hebben ze op de grond gestaan. En nu staan/liggen ze op 1.60 meter hoogte op een kast. En in de vensterbank als de rearspeaker. Is die hoogte en dergelijke echt zo belangrijk of is dat voor de puristen.

En dan vind ik staan/liggen eigenlijk belangrijker met betrekking tot belasting van de speaker.
Ivm de WAF factor, ik mocht ze wel houden toen we gingen samen wonen en trouwen. Maar moest wel proberen ze wat minder op te laten vallen :)
Bij mij liggen ze namelijk op de zijkant op een houten kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Grudgie schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:16:
Mijn Denon AVR-X3300W doet soms wel heeel raar hoor. Kijk ik TV of serie ofzo en dan opeens schakelt hij over uit het niets op Bluetooth of naar Internet Radio. Meerdere mensen hier last van?
Dat niet, maar wel al 2x dat hij zichzelf uitschakelde terwijl ik Spotify aan het luisteren was.

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

fonsmeister schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:14:
[...]

Dat niet, maar wel al 2x dat hij zichzelf uitschakelde terwijl ik Spotify aan het luisteren was.
Dat is ook wel heel vreemd ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
fonsmeister schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:14:
[...]

Kan het niet zijn dat je ingesteld heb staan dat hij na x tijd zichzelf uitschakeld?
Dat had ik ook bij mijn 2200. Als ik het geluid via de tv (cec) harder/zachter zette.
Dan kreeg de receiver geen signaal en dacht dat hij niet gebruikt werd en schakelde zichzelf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Ik wil mijn AVR-2300W in een kastje zetten en dan de achterwand verwijderen. Zou dat voldoende ventilatie moeten geven? Hieronder de plek waar hij gaat komen. De deur aan de voorzijde gaat dan weer dicht. Er staat verder niets op of onder de receiver in het kastje. De bediening gaat dan via een infrarood verlenger.

Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/66dmgt61r/IMAG0922.jpg

Hij kan ook wel op het kastje, maar aangezien hij zo'n 16,5 cm hoog is vindt ik dat best fors. Verder zitten er ook nog wifi antennes bij. Zijn die draaibaar of moeten die ook rechtop staan (is extra hoogte).

Als ik hem bekabeld aansluit op het netwerk heb je dan dezelfde functionaliteiten als via WIFI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 23:21
Ik heb zelf een usb fan in mijn kastje gebouwd bijvoorbeeld:
https://nl.aliexpress.com...n-Cooler/32570285568.html

De functionaliteit is over de kabel het zelfde als over wifi. ik zou aanraden om als het bekabeld kan het bekabeld te doen

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Bedankt voor de tips. Heb je voldoende aan één ventilator? je zou verwachten dat je koele lucht de kast in moet trekken en de warme eruit moet blazen... waar heb je de fan geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

TurboTon1973 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:05:
[...]

Kan het niet zijn dat je ingesteld heb staan dat hij na x tijd zichzelf uitschakeld?
Dat had ik ook bij mijn 2200. Als ik het geluid via de tv (cec) harder/zachter zette.
Dan kreeg de receiver geen signaal en dacht dat hij niet gebruikt werd en schakelde zichzelf uit.
Lijkt me niet, hij stond net 5 minuten aan.

Het gebeurde wel beide keren nadat ik 'm met de telefoon via Spotify had aangezet, dus niet eerst met de afstandsbediening, maar dat zou niet uit moeten maken.

Zal het even in de gaten houden, over het algemeen geen last met Spotify, op die 2x keer na, gebruik het dagelijks, verder echt een topapparaat!

PSN: fonsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Zonet toen ik serie ging kijken gebeurde het weer dat mijn receiver naar Internet Radio ging. En het gebeurde na 15 min. Ik even gekeken en ik denk dat het hierdoor gebeurt.

MAIN ZONE
Stelt de tijd in voor het schakelen naar auto stand-by wanneer er geen audio- of videosignalen in dit apparaat worden ingevoerd.
Voordat het toestel naar de stand-bymodus gaat, wordt “Automatische standby” weergegeven op het display van het toestel en op het menuscherm.

15 min
(Standaard) : Het toestel gaat na 15 minuten naar de stand-bymodus.

Deze heb ik nu uitgezet.

Kijken of dat het is.

En hebben jullie Audyssey MultEQ® XT32, Audyssey Dynamic EQ en Audyssey Dynamic Volume aan? Of hoe hebben jullie dat ingesteld?

Bij mij staat Audyssey MultEQ® XT32 op L/R, Dynamic EQ uit en Dynamic Volume uit.

[ Voor 15% gewijzigd door Grudgie op 14-04-2017 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
Toen ik gedaan had wat Grudgie nu gedaan heeft was voor mij het probleem opgelost.
Wat mij op zich wel bevreemde want er komt wel een audio of videosignaal aan bij de Denon.

Ik drukte alleen niet op een knopje. Maar dat hoeft ook niet als je muziek luistert of een film kijkt.

[ Voor 54% gewijzigd door TurboTon1973 op 14-04-2017 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Hotzenwalder schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:04:
Bedankt voor de tips. Heb je voldoende aan één ventilator?
Ik heb een gat in de achterplaat gemaakt en hem daar met boutjes op vast gezet.

Ik heb 1, 120mm fan, het gaat er om dat je een luchtstroom creëert. Zo warm wordt het nu ook weer niet. Tenminste als je niet 24/7 aan het knallen bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

TurboTon1973 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:52:
[...]

:) De speaker die het meest kapot was moet ik bij klimmen. De achterspeakers had ik bekeken en die zagen er op eerste oog goed uit. Vermoed dat met het inregelen van de audessey de speakers extra belast zijn op een manier wat ze niet gewend zijn bij mijn normale gebruik. Want na het inregelen vond ik het geluid zo tegenvallen in vergelijking met mijn vorige versterker.
Kapot waren ze toch wel gegaan alleen dan misschien een jaar later.

Was gisteren ook blij verrast toen ik las dat ik als 19 jarige een goede aankoop gedaan had met deze speakers. Ben er ook altijd erg zuinig op geweest.

Een andere vraag wat misschien niet in dit draadje thuis hoort.
Tijdens de zoektocht naar de mogelijkheden van reparatie van de speakers zag ik dingen voorbij komen waar ik nooit rekening mee gehouden heb.
Weet de juiste hoogtes niet meer. Maar op sommige forums staan dat de speakers uit mijn hoofd op maximaal 45 cm hoogte moeten staan voor de beste/juiste luisterpositie. Bij mij hebben ze op de grond gestaan. En nu staan/liggen ze op 1.60 meter hoogte op een kast. En in de vensterbank als de rearspeaker. Is die hoogte en dergelijke echt zo belangrijk of is dat voor de puristen.

En dan vind ik staan/liggen eigenlijk belangrijker met betrekking tot belasting van de speaker.
Ivm de WAF factor, ik mocht ze wel houden toen we gingen samen wonen en trouwen. Maar moest wel proberen ze wat minder op te laten vallen :)
Bij mij liggen ze namelijk op de zijkant op een houten kast.
Offtopic idd. Maar Philips had voor die FB8xx lijn ook stands te koop die ze op de juiste hoogte (volgens Philips dan, uiteindelijk kwamen ze met stands allemaal even hoog uit) zette. Zie http://www.mfbfreaks.nl/f...4/imagepages/image82.html (pagina philips magazine 1992/1993) :)

Over luidsprekerplaatsing an sich zijn hele websites geschreven. Belangrijkste is dat jij er tevreden mee bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

TurboTon1973 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 17:50:
Toen ik gedaan had wat Grudgie nu gedaan heeft was voor mij het probleem opgelost.
Wat mij op zich wel bevreemde want er komt wel een audio of videosignaal aan bij de Denon.

Ik drukte alleen niet op een knopje. Maar dat hoeft ook niet als je muziek luistert of een film kijkt.
Oke, dan zal dat van mij vast ook wel opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
Leuk om deze folder te zien. Ik had de 930 serie met de cd wisselaar 935 die ik in 1997 nog heb laten repareren. Maar goed dat hoort niet thuis in dit draadje. Bedankt voor je tips/hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Mijn probleem heb ik nog steeds dus ik heb de receiver maar gereset naar fabrieksinstellingen. Kijken of dat het oplost. Als het dan nog niet is opgelost ga ik wel naar Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:48
enzoronald schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 22:45:
[...]

Hmm heb een sony. Nou ja , ik zie nog geen nadeel persoonlijk aan de optical aansluiting tov de HDMI arc , dus laat t voorlopig zo
Is het geluid niet minder nu je optical gebruikt ipv HDMI? En kun je nog wel alles met de afstandsbediening van je TV besturen? Ik heb ook een Sony (X85C).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 21:46
outlandos schreef op maandag 17 april 2017 @ 16:46:
[...]

Is het geluid niet minder nu je optical gebruikt ipv HDMI? En kun je nog wel alles met de afstandsbediening van je TV besturen? Ik heb ook een Sony (X85C).
Geluid is net zo goed en bediening met remote werkt nog. Je kunt een willekeurige remote inleren in de heos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
enzoronald schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:00:
[...]

Geluid is net zo goed en bediening met remote werkt nog. Je kunt een willekeurige remote inleren in de heos.
Oke, ik krijg de bar donderdag binnen en twijfel ook nog tussen HDMI ARC en optical. Maar denk dat ik dan in eerste instantie voor optical kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelepel88
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-08-2024
Ik krijg hem zaterdag binnen, maar zie toch wel wat voordelen van HDMI ARC, zoals automatisch het TV geluid uit en box geluid aan enzo.

lees de draad voordat je blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Theelepel88 schreef op maandag 17 april 2017 @ 19:05:
Ik krijg hem zaterdag binnen, maar zie toch wel wat voordelen van HDMI ARC, zoals automatisch het TV geluid uit en box geluid aan enzo.
@enzoronald gaat de soundbar niet automatisch aan als je de TV aan zet (via de afstandbediening van de TV)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelepel88
outlandos schreef op maandag 17 april 2017 @ 19:32:
[...]

@enzoronald gaat de soundbar niet automatisch aan als je de TV aan zet (via de afstandbediening van de TV)?
Volgens mij gaat dat juist via ARC?? Zover ik weet kan je met je " TV" ab niet wisselen tussen de functies van de soundbar (Radio/USB/TV/etc) ? Als dat wel kan met een logitech harmony zou ik graag leren hoe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enzoronald
outlandos schreef op maandag 17 april 2017 @ 19:32:
[...]

De soundbar gaat nooit uit. Gaat op soort van stand-by en als ie geluid ontvangt (via HDMI , optical of zelfs gewoon jack) dan gaat ie "echt aan". Na een bepaalde tijd geen geluid gaat ie weer in power safe modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Theelepel88 schreef op maandag 17 april 2017 @ 19:53:
[...]

Volgens mij gaat dat juist via ARC?? Zover ik weet kan je met je " TV" ab niet wisselen tussen de functies van de soundbar (Radio/USB/TV/etc) ? Als dat wel kan met een logitech harmony zou ik graag leren hoe :)
Je kunt het inleren via de app dat je de source van je heos kunt switchen met je eigen remote. Moet t zelf nog even in de harmony instellen, maar werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelepel88
enzoronald schreef op maandag 17 april 2017 @ 20:46:
[...]

Je kunt het inleren via de app dat je de source van je heos kunt switchen met je eigen remote. Moet t zelf nog even in de harmony instellen, maar werkt wel.
Ik heb zo'n Heos bij mijn ouders geinstalleerd en toen in de harmony software gezocht naar Heos, kon alleen de 5,7 vinden. Zaterdag komt mijne binnen, en zou graag de radio kunnen aanzetten met mijn harmony. Mocht jou dat lukken hoor ik uiteraard graag hoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Theelepel88 schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:52:
[...]

Ik heb zo'n Heos bij mijn ouders geinstalleerd en toen in de harmony software gezocht naar Heos, kon alleen de 5,7 vinden. Zaterdag komt mijne binnen, en zou graag de radio kunnen aanzetten met mijn harmony. Mocht jou dat lukken hoor ik uiteraard graag hoe :)
Radio aanzetten gaat je niet lukken volgens mij (tenminste niet De TuneIn die in de Heos zit). Je kunt de volgende functies aan een eigen remote koppelen :

Ingang HDMI OUT (ARC)
Ingang Optical IN
Ingang Coaxial IN
Ingang Aux IN
Ingang HDMI IN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:44

TheNephilim

Wtfuzzle

Af en toe heb ik het idee dat er ergens nog een 'advanced settings' menu moet zitten op mijn pricewatch: Denon AVR-X3300W. Er zijn zo weinig instellingen om mee te spelen :+.

Bijv. 4:4:4 chroma subsampling zie ik nergens terugkomen, of simpel de instellingen die Audyssy heeft ingesteld na calibratie; alleen de speakerafstand kan ik terugvinden.

Mis ik iets? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:48

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

TheNephilim schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:37:
Af en toe heb ik het idee dat er ergens nog een 'advanced settings' menu moet zitten op mijn pricewatch: Denon AVR-X3300W. Er zijn zo weinig instellingen om mee te spelen :+.

Bijv. 4:4:4 chroma subsampling zie ik nergens terugkomen, of simpel de instellingen die Audyssy heeft ingesteld na calibratie; alleen de speakerafstand kan ik terugvinden.

Mis ik iets? :o
Ik denk het? Wanneer je manual kiest bij audessy, kun je o.a. db's per speaker aanpassen.

Vind het juist een super gebruiksvriendelijk apparaat. Als ik 'm vergelijk met de Sony STR820 van m'n pa, is die 3300 een stuk fijner! :D

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 16:55

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Hoe vaak ververst Denon zijn line-up qua AV receivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Lt. Marx schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:52:
Hoe vaak ververst Denon zijn line-up qua AV receivers?
Low- en Mid End veelal één nieuw model per jaar. De hogere series slaan veelal een jaar over en krijgen dan alleen een update. Zo had je de bijvoorbeeld de Denon AVR-X7200W en het jaar erop geen X7300 maar een X7200Wa.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22
Heeft iemand wellicht ergens een manual van de Heos AVR gevonden? Ben benieuwd of er Audyssey mogelijkheden op zitten om de afstand/levels van de speakers te configureren?

In oudere reviews vernam ik wel eens dat het betrouwbaar werken van een wireless HEOS systeem sterk afhankelijk is van de wifi kwaliteit en drukte op het wifi netwerk. Is dat nog steeds zo'n gevoelige kwestie?
(Zit sterk te dubben over SONOS/HEOS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06 18:19
Vraagje, ik zit te kijken om een Denon receiver te kopen en zit te twijfelen tussen een Denon X1300W en een Denon X2300W.

Verschil is oa upschale mogelijkheid op X2300W naar 4K.

Mijn vraag is, als ik een full HD film via X2300W doorzet naar mijn Full HD (max 1080p) beamer, gaat ie dan ook trukjes uithalen en beeld proberen te upschalen naar 4K, of zal je geen verschil merken in beeldkwaliteit omdat ie tot max 1080p gaat en niet verder?

Dit is niet geheel duidelijk voor mij.

Hopelijk kunnen jullie dit toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Giovanni76 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 23:24:

Mijn vraag is, als ik een full HD film via X2300W doorzet naar mijn Full HD (max 1080p) beamer, gaat ie dan ook trukjes uithalen en beeld proberen te upschalen naar 4K, of zal je geen verschil merken in beeldkwaliteit omdat ie tot max 1080p gaat en niet verder?
Zie de handleiding ergens rond pagina 167 geloof ik. Je kan instellen of de receiver überhaupt moet upscalen of niet. En indien wel dan kan je de resolutie instellen. Ik heb hier alles gewoon op pass through staan. Bronnen doen al 1080p en de TV is ook max 1080p. Heb je ook geen eventuele lag door het bewerken.

Puur voor het upscalen naar 4K hoef je niet een hogere versie te pakken als je weergeven die resolutie niet aan kan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
FeaR schreef op donderdag 20 april 2017 @ 23:34:
[...]

Zie de handleiding ergens rond pagina 167 geloof ik. Je kan instellen of de receiver überhaupt moet upscalen of niet. En indien wel dan kan je de resolutie instellen. Ik heb hier alles gewoon op pass through staan. Bronnen doen al 1080p en de TV is ook max 1080p. Heb je ook geen eventuele lag door het bewerken.

Puur voor het upscalen naar 4K hoef je niet een hogere versie te pakken als je weergeven die resolutie niet aan kan.
Bedankt voor je feedback. Dus 4k upscalen zal beeld niet mooier maken op beamer ondanks max 1080p?

Dan zou ik dus voor de 1300w kunnen gaan..wil een van deze dagen gaan kopen, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Giovanni76 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 23:24:
Vraagje, ik zit te kijken om een Denon receiver te kopen en zit te twijfelen tussen een Denon X1300W en een Denon X2300W.

Verschil is oa upschale mogelijkheid op X2300W naar 4K.

Dit is niet geheel duidelijk voor mij.

Hopelijk kunnen jullie dit toelichten?
Als je ook nog eens een TV naast je beamer wil aansluiten is de 2300 ook handig ivm dual hdmi out ;)
Ik vind de laagste versie zelf altijd net niet en zou altijd 100 euro meer uitgeven voor een model hoger :)

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Mensen hier die de Heos Homecinema hebben? Ik heb last dat het geluid tijdens het radio luisteren via TuneIn gewoon opeens stopt. Soundbar is verbonden via netwerk kabel en de snelheid daarop is 300/30...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
outlandos schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:17:
Mensen hier die de Heos Homecinema hebben? Ik heb last dat het geluid tijdens het radio luisteren via TuneIn gewoon opeens stopt. Soundbar is verbonden via netwerk kabel en de snelheid daarop is 300/30...
Ik zal het eens testen voor je. Ik heb hetzelfde met spotify: als ik de app op de iPhone open laat staan en de telefoon niet lock, blijft ie t doen. Anders gaat ie na een halve minuut uit..

Edit : nee lijkt geen probleem te zijn bij mij met tunein. Maaar t probleem met spotify is er nu ook gek genoeg niet meer...

[ Voor 11% gewijzigd door enzoronald op 25-04-2017 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
enzoronald schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:30:
[...]

Ik zal het eens testen voor je. Ik heb hetzelfde met spotify: als ik de app op de iPhone open laat staan en de telefoon niet lock, blijft ie t doen. Anders gaat ie na een halve minuut uit...
Hier stopt ie heel random, soms na 5 minuten, soms na een kwartier, soms zelfs pas na een uur. Dan schiet je naar "TV optical", alsof de tv random 'handshakes' geeft. (Ik heb de soundbar via optical output verbonden aan m'n tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
outlandos schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:54:
[...]

Hier stopt ie heel random, soms na 5 minuten, soms na een kwartier, soms zelfs pas na een uur. Dan schiet je naar "TV optical", alsof de tv random 'handshakes' geeft. (Ik heb de soundbar via optical output verbonden aan m'n tv)
En dan heb jij t specifiek over spotify connect ? Schijnt een groter probleem te zijn als ik de fora zo lees.. maar lees her en der dat ethernet t verschil kan maken. Maar wat jij zegt over dat ie dan naar optical schiet was me nog niet opgevallen dus zal dat eens in de gaten houden de volgende keer als ie weer pauzeert

Edit : en daar is de pauze weer. Opzich wel apart want net stond de tv aan toen ik spotify speelde en ging er niets mis . Nu heb ik de tv uitgedaan , spotify bleef spelen tot 2 nummers later. Nu sprong ie op Optical in de heos app.

Resumé : hij krijgt blijkbaar een signaal van de tv waardoor hij dit doet. Zelfs als de tv uitstaat. Hmm morgen maar eens verder kijken. Als jij iets ontdekt dan hoor ik het graag!

Edit 2 : ik bedenk me net dat ie toch de verbinding met spotify dan kwijt kan zijn en teruggaat naar de standaard bron. Oftewel : optical

[ Voor 29% gewijzigd door enzoronald op 25-04-2017 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:47
Ik ben sinds vandaag eigenaar van de Heos 5.

Wel een vervelend nadeel ontdekt: mijn thuisnetwerk is netjes gesegmenteerd voor security, waarbij alle smarthome-apparaten op een apart subnet zitten.

Er is ook een wifi voor dat smarthome segment. Die heeft een verborgen SSID. Dat is soms de eerste hobbel maar levert in dit geval gelukkig geen probleem op.

Maar dan: mijn telefoon zit in het veilige segment en de HEOS (bij voorkeur) niet. Bij sommige apparaten (Philips Hue, Logitech Harmony) moet je dan eerst een keer de telefoon op hetzelfde netwerk zetten en onthoud hij daarna het IP-adres.

Zo niet met de HEOS. Als ik na bovenstaande uitgevoerd te hebben weer terugga naar mijn veilige netwerk en de HEOS zit op de smarthome, kan ik hem niet meer benaderen. Er zijn geen barrières in het netwerk, de telefoon kan gewoon bij het smarthome netwerk.

Iemand nog tips of ideeën, iemand die misschien dezelfde problemen heeft? Ik ga nog wel even contact opnemen met Denon hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
enzoronald schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 23:01:
[...]

En dan heb jij t specifiek over spotify connect ? Schijnt een groter probleem te zijn als ik de fora zo lees.. maar lees her en der dat ethernet t verschil kan maken. Maar wat jij zegt over dat ie dan naar optical schiet was me nog niet opgevallen dus zal dat eens in de gaten houden de volgende keer als ie weer pauzeert

Edit : en daar is de pauze weer. Opzich wel apart want net stond de tv aan toen ik spotify speelde en ging er niets mis . Nu heb ik de tv uitgedaan , spotify bleef spelen tot 2 nummers later. Nu sprong ie op Optical in de heos app.

Resumé : hij krijgt blijkbaar een signaal van de tv waardoor hij dit doet. Zelfs als de tv uitstaat. Hmm morgen maar eens verder kijken. Als jij iets ontdekt dan hoor ik het graag!

Edit 2 : ik bedenk me net dat ie toch de verbinding met spotify dan kwijt kan zijn en teruggaat naar de standaard bron. Oftewel : optical
Ik heb nog geen drop outs gehad met het besluitesten van muziek via Spotify. Maar ik heb enkel een half uurtje geluisterd dus dat zegt nog niks. Tot op heden heb ik alleen problemen met het luisteren van (Nederlandse) radio stations via TuneIn Radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:09

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het is, geloof ik, al eerder genoemd, maar de afgelopen 2 a 3 maanden is de 4300h steeds goedkoper (ok, minder duur) geworden. Tegenwoordig al voor € 999 bij Stassen. Is de 2017 line up al heel dichtbij? Hier kan ik namelijk vrijwel niks over vinden. Volgens mij komt deze receiver namelijk best wel goed uit de vergelijkingen. Zou zo gauw geen andere weten met zo'n featureset. Dat, plus firmware upgrades voor onder andere HDR, lijkt me dit een heel goed model ten opzichte van de rest van het Denon gamma en de concurrentie. Zie ik wat over het hoofd?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-09 21:28
Jorgen schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:38:
Het is, geloof ik, al eerder genoemd, maar de afgelopen 2 a 3 maanden is de 4300h steeds goedkoper (ok, minder duur) geworden. Tegenwoordig al voor € 999 bij Stassen. Is de 2017 line up al heel dichtbij? Hier kan ik namelijk vrijwel niks over vinden. Volgens mij komt deze receiver namelijk best wel goed uit de vergelijkingen. Zou zo gauw geen andere weten met zo'n featureset. Dat, plus firmware upgrades voor onder andere HDR, lijkt me dit een heel goed model ten opzichte van de rest van het Denon gamma en de concurrentie. Zie ik wat over het hoofd?
Ik denk persoonlijk dat ze pas in 2018 met een nieuwe line up komen gezien de release data van vorige generaties.

Ik heb onlangs de 3300 aangeschaft, de meerprijs voor de 4300 vind ik toch wel stevig, 300 euro ten opzichte van 700 euro en van alle features extra zou alleen Deezer voor mij interessant zijn. Nu gebruik ik Spotify hiervoor. Voorheen gebruikte ik een chrome audio cast om te streamen met deezer, dat werkte prima net als Spotify nu ook prima werkt.

De 4300 biedt verder een iets hoger vermogen per kanaal, maar tenzij je erg ongevoelige speakers hebt is 105w per kanaal op 8ohm voor elke huiskamer meer als genoeg, dit is overigens wel in stereo.

Verder heb ik er een platenspeler op aangesloten, muziek van de nas streamen ik nog steeds via de chrome cast, dat moet ik nog anders in vullen zodat dit direct kan.

Verder valt me op dat de versterker in stereo wel iets minder muzikaal klinkt dan mijn vorige versterker maar misschien dat ik dit nog een beetje kan tweaken. Als ik het niet naar m'n zin krijg ga ik mijn oude versterker aan de pre out hangen.

Ik zou mezelf gewoon goed afvragen welke features je echt gaat gebruiken en waar je veel waarde aan hecht. Hdr support beidt de 3300 ook.

Edit, ik weet niet wat voor speakers je eraan wil hangen, ik denk dat dat ook bepalend kan zijn voor de keuze, ik heb zelf de Tannoy revolution dc6t.

[ Voor 3% gewijzigd door DjaRoel op 26-04-2017 12:53 ]

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE.
Ik ging voor de AVR-X1300W gaan en was er "over" dat die geen Deezer ingebouwd had. Dacht dat enkel Onkyo dit had (bij de low-budgets) en dat is een no-go na alle problemen dat ik daar over lees.
Wat nu? Verder sparen tot ik de 4300H kan betalen of blijven vertrouwen op de Squeezebox die dan weer Deezert (en over enkele maanden wellicht in 2 breekt en die wordt niet meer gemaakt)?
En ik weet ZEKER dat het in de volgende modellen gaat zitten.
Oja en mijn oude receiver is net verkocht.

[ Voor 9% gewijzigd door whackertje op 26-04-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:32
Nvidia Shield heeft bijvoorbeeld ook Deezer, deze werkt bij mij perfect samen met de Denon receiver.
Ik zou niet je receiverkeuze baseren op een van deze diensten, omdat je niet weet hoe lang de receivers compatible blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
Ja klopt maar dan moet er weer een extra bakje aan en dat dacht ik te vermijden. Lijkt me ook iets simpeler om gewoon de receiver op Deezer te zetten dan dat andere apparaat ook nog te moeten besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
whackertje schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:54:
Ja klopt maar dan moet er weer een extra bakje aan en dat dacht ik te vermijden. Lijkt me ook iets simpeler om gewoon de receiver op Deezer te zetten dan dat andere apparaat ook nog te moeten besturen.
Is een Chromecast Audio geen optie? 39 euris :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whackertje
catchingfire schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:56:
[...]

Allicht wel. Alvast goedkoper dan een receiver die 700 duurder is dan diegene waarmee ik ruimschoots toe kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:05
catchingfire schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:56:
[...]

Of een gewone Chromecast op je HDMI poort, dan kun je er ook video naartoe streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:47
Ja, die 4300 is een mooi modelletje. Die staat hier ook op het verlanglijstje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Heb ter vergelijking een SONOS Play:1 en HEOS HS2 1 in gebruik. Wat me opvalt (buiten het feit dat de SONOS app gelikter is en sneller reageert) is dat de SONOS Play:1 veel prettiger, dynamischer, en voller klinkt. Er zit zowaar wat bas in de kleine speaker. Naast elkaar in vergelijking HEOS klinkt als een goedkoop speakertje met nauwelijks bas. Heb al geprobeerd in de HEOS app de kwaliteit op "HOOG" te zetten (geen idee wat dat doet, hoor geen verschil), en met de equalizer de bas wat op te schroeven maar ook dan weinig verbetering.

Dat vind ik nogal jammer, omdat ik neig naar een HEOS setup op basis van een HEOS AVR. Klinken de grotere HEOS HS2 speakers merkbaar beter dan de 1? Kan ik nog iets anders proberen qua settings?

edit: en waarom na al die jaren nog geen wekker-functionaliteit? Dan heeft zo'n speaker nog wat meer nut op een (kinder) slaapkamer.

[ Voor 8% gewijzigd door catchingfire op 26-04-2017 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 23:28
catchingfire schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:02:
Heb ter vergelijking een SONOS Play:1 en HEOS HS2 1 in gebruik. Wat me opvalt (buiten het feit dat de SONOS app gelikter is en sneller reageert) is dat de SONOS Play:1 veel prettiger, dynamischer, en voller klinkt. Er zit zowaar wat bas in de kleine speaker. Naast elkaar in vergelijking HEOS klinkt als een goedkoop speakertje met nauwelijks bas. Heb al geprobeerd in de HEOS app de kwaliteit op "HOOG" te zetten (geen idee wat dat doet, hoor geen verschil), en met de equalizer de bas wat op te schroeven maar ook dan weinig verbetering.

Dat vind ik nogal jammer, omdat ik neig naar een HEOS setup op basis van een HEOS AVR. Klinken de grotere HEOS HS2 speakers merkbaar beter dan de 1? Kan ik nog iets anders proberen qua settings?
De kleinste uit de serie om te vergelijk is inderdaad ten voordele van de Sonos, daarboven vind ik de Heos beter. Hoewel de Heos 3 ook nog niet denderend is, zijn de 5 en de 7 beter/mooier dan de Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

DjaRoel schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:47:
[...]

Ik denk persoonlijk dat ze pas in 2018 met een nieuwe line up komen gezien de release data van vorige generaties.

Ik heb onlangs de 3300 aangeschaft, de meerprijs voor de 4300 vind ik toch wel stevig, 300 euro ten opzichte van 700 euro en van alle features extra zou alleen Deezer voor mij interessant zijn. Nu gebruik ik Spotify hiervoor. Voorheen gebruikte ik een chrome audio cast om te streamen met deezer, dat werkte prima net als Spotify nu ook prima werkt.

De 4300 biedt verder een iets hoger vermogen per kanaal, maar tenzij je erg ongevoelige speakers hebt is 105w per kanaal op 8ohm voor elke huiskamer meer als genoeg, dit is overigens wel in stereo.

Verder heb ik er een platenspeler op aangesloten, muziek van de nas streamen ik nog steeds via de chrome cast, dat moet ik nog anders in vullen zodat dit direct kan.

Verder valt me op dat de versterker in stereo wel iets minder muzikaal klinkt dan mijn vorige versterker maar misschien dat ik dit nog een beetje kan tweaken. Als ik het niet naar m'n zin krijg ga ik mijn oude versterker aan de pre out hangen.

Ik zou mezelf gewoon goed afvragen welke features je echt gaat gebruiken en waar je veel waarde aan hecht. Hdr support beidt de 3300 ook.

Edit, ik weet niet wat voor speakers je eraan wil hangen, ik denk dat dat ook bepalend kan zijn voor de keuze, ik heb zelf de Tannoy revolution dc6t.
Ik heb nu nog helemaal niks.
Wat ik graag zou willen is een av-receiver, 5.1 set met mogelijkheid tot uitbreiding naar Atmos en een platenspeler. De 4300h is de eerste receiver in de huidige line up met een phono-ingang / platenspelervoorversterker. Nu begrijp ik dat er genoeg platenspelers zijn met een ingebouwde pre-amp, of dat je een losse voorversterker kunt kopen. Daarnaast moeten er natuurlijk een mediaspeler, PS4, Switch en kabel (of iptv) decoder op aangesloten kunnen worden.

Qua platenspeler neig ik bijv. naar een Audio Technica AT-LP5. Die heeft een voorversterker die je aan en uit kunt zetten. Qua speakers zag ik dat Kef een mooie Atmos set heeft, met omhoog gerichte speakers. Die set kan je in stapjes opbouwen. Eerst stereo, dan surround, dan Atmos. De MT60D van B&W vind ik ook wel aardig. Klein, best mooi. Maar geen vloerstaanders, dus ik ga uit van minder kwaliteit voor muziek. Dali lijkt ook wel wat voor mij te bieden.

Een budget heb ik niet echt vastgesteld. Geen € 10.000 in elk geval ;) Wat ik me vooral afvraag is of de 4300h geen overkill is voor mijn wensen; of dat je hier juist een heel goede deal mee heb qua totaalplaatje. Zoals eerder genoemd zie ik niet echt een concurrent die het zelfde biedt voor minder geld of in dezelfde range een stukje beter is. Zeker met de huidige prijsdaling tot ca € 1000. (Veel minder is natuurlijk altijd leuk!)

Bij Stassen in Venlo hebben ze in elk geval de Denon + AT + Kef. Dat zou een goed punt zijn om te starten met informeren, ware het niet dat het op 2 uur rijden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
Jorgen schreef op woensdag 26 april 2017 @ 18:26:
[...]

Ik heb nu nog helemaal niks.
Wat ik graag zou willen is een av-receiver, 5.1 set met mogelijkheid tot uitbreiding naar Atmos en een platenspeler. De 4300h is de eerste receiver in de huidige line up met een phono-ingang / platenspelervoorversterker. Nu begrijp ik dat er genoeg platenspelers zijn met een ingebouwde pre-amp, of dat je een losse voorversterker kunt kopen. Daarnaast moeten er natuurlijk een mediaspeler, PS4, Switch en kabel (of iptv) decoder op aangesloten kunnen worden.

Qua platenspeler neig ik bijv. naar een Audio Technica AT-LP5. Die heeft een voorversterker die je aan en uit kunt zetten. Qua speakers zag ik dat Kef een mooie Atmos set heeft, met omhoog gerichte speakers. Die set kan je in stapjes opbouwen. Eerst stereo, dan surround, dan Atmos. De MT60D van B&W vind ik ook wel aardig. Klein, best mooi. Maar geen vloerstaanders, dus ik ga uit van minder kwaliteit voor muziek. Dali lijkt ook wel wat voor mij te bieden.

Een budget heb ik niet echt vastgesteld. Geen € 10.000 in elk geval ;) Wat ik me vooral afvraag is of de 4300h geen overkill is voor mijn wensen; of dat je hier juist een heel goede deal mee heb qua totaalplaatje. Zoals eerder genoemd zie ik niet echt een concurrent die het zelfde biedt voor minder geld of in dezelfde range een stukje beter is. Zeker met de huidige prijsdaling tot ca € 1000. (Veel minder is natuurlijk altijd leuk!)

Bij Stassen in Venlo hebben ze in elk geval de Denon + AT + Kef. Dat zou een goed punt zijn om te starten met informeren, ware het niet dat het op 2 uur rijden is...
Ik zou eerst goed kijken wat voor speakers je wil en je goed inlezen, om even als extreem voorbeeld aan te halen als je voor dat type gaat van b&w in combinatie met een 4300 en een platenspeler zou echt zonde van je geld zijn.

Die ingebouwde voorversterker zou ik niet te veel waarde aan hechten, een losse voorversterker kan je op smaak/kwaliteit kopen.

Zeker naar platen wil je luisteren op de perfecte avr/stereo versterker, op vloerstaanders of boekenplank speakers die iig in staat zijn om een breed geluidsspectrum neer te zetten. Bij voorkeur speakers die geen losse subwoofer nodig hebben iig. Staar je niet blind op de afmetingen van een boekenplank speaker, want die kan ook aardig huishouden weet ik uit ervaring.

Ik ga zoals ik aanhaalde de pre out gebruiken met mijn bestaande stereo versterker voor de front speakers, toevallig vanmiddag wat over gebabbeld met een andere liefhebber. Ik ben niet tevreden met de weergave in stereo.

Maar misschien gaan we nu een beetje off off topic, als je nog hulp wil of ideeën open een topic of pm. Bedenk dat ook veel oudere versterkers tweedehands al vaak een betere stereo weergave hebben als een duurdere avr receiver. _/-\o_

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dankjewel en zal ik doen. Vergat te schrijven dat ik de MT60D vooral voor surround aardig vind, maar dat ik ook de 600-serie gezien had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
Ik ben toch maar voor de X2300W gegaan. Komt as zaterdag binnen. Voornamelijk voor Dolby Atmos 5.1.2 gekocht voor bij mijn KEF eitjes speakers met Kube 2 Subwoofer. Wie weet ooit naar 5.1.4 speakers, maar het is voor in de slaapkamer met beamer, dus eerst maar kijken hoe 5.1.2 klinkt..

[ Voor 9% gewijzigd door Giovanni76 op 27-04-2017 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:22

seninha

god's right foot

Ik heb sinds vandaag een probleem met CEC via mijn Denon AVR X2100W.

Aan de Denon heb ik een Nvidia Shield een een Sat ontvanger hangen. Denon is dan via Monitor 1 aangesloten op mijn Oled LG 55B6 TV.

Tot gister kon ik als ik de Nvidia gebruikte gewoon volume van de Denon zonder enig probleem bedienen.
Soms kon ik geluid opeens niet meer regelen, maar door even in de instellingen van de Nvidia de CEC voor het geluid uit een en aan te zetten kon ik dit weer aan de praat krijgen.
Tot vandaag

kan met geen mogelijkheid geluid meer bedienen. Heb de Nvidia al uit gezet en weer aan. CEC uit en dan aan , maar niets helpt.
Verder heb ik nu ook nog het probleem dat als ik de Nvidia uit zet, TV en versterker gewoon aan blijven.
Zelfde als ik de TV uit zet, versterker blijft ook gewoon aan.

Op de TV heb ik de HDMI CEC functie gewoon aan, zelfde als in de versterker.
En zet ik de versterker uit dan blijft TV en Nvidia ook aan.

Als ik nu klaar ben met kijken dan moet ik nu met drie remotes alle drie de apparaten uit zetten.

Wat wel nog werkt is volume van versterker regelen via de LG remote. Al het andere is gewoon gestopt met werken.

Volgens mij las ik ergens dat Denon wat problemen met CEC heeft.
Vraag me af of iemand al een oplossing hier voor gevonden heeft.

Misschien versterker helemaal naar fabrieks instelling terug zetten?? (liever niet want dan moet ik speakers opnieuw regelen met microfoon.Maar als dat enig oplossing is dan zal het wel moeten).

Zoals ik al zei, tot gister werkte alles perfect. Er is niets veranderd in enig instelling

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Je kan als het goed is ook de aansluitingen via HDMI opnieuw instellen. Via Setup Assistent en dan Setup Ingangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Zojuist Setup Ingangen opnieuw afgegaan.

Als ik nu de Nvidia uitzet dan gaat TV ook op standby. Zelfde als ik TV uit zet dan gaat Nvidia uit.
Alleen versterker blijft aan, en kan nog steeds geluid niet via de Nvidia regelen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Zelf heb ik ook een Nvidia Shield maar regel ik ook gewoon het geluid via mijn receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:15
Ik heb de 3300 van Denon, en een heel raar probleem.
Onafhankelijk van de bron (Interne internet radio, Spotify of extern computer, horizon box) als ik van surround modus switch met een van de gekleurde knoppen onderaan de AB, gebeurd het dat alle boxen behalve de rechts voor wegvallen, en rechts voor geeft het geluid dan minimaal op 175% van de sterkte van het geluid via alle speakers.
Soms is een Aan/Uit noodzakelijk om het euvel te verhelpen.
Iemand die dit ook ervaart?
Is het te verhelpen?
Op advies van HiFi Klubben heb ik een Factory Reset uitgevoerd, maar dat haalde niets uit, het probleem blijft bestaan.
Klubben wil m terugsturen naar Denon, maar ik zit niet te wachten op maanden geen receiver :(

Enig advies van jullie kant over hoe dit aan te pakken? Ik heb hem sinds Februari, de problemen waren heel sporadisch in het begin, maar ik heb een maand geleden gebeld over de storing met de klantenservice, die adviseerden de FR, maar ja, vakantie en heel veel familie zaken kwamen er tussen.
Zucht, ik baal echt als een steker, als ie werkt ben ik zo happy met het geluid!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
RoosW schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:53:
Ik heb de 3300 van Denon, en een heel raar probleem.
Onafhankelijk van de bron (Interne internet radio, Spotify of extern computer, horizon box) als ik van surround modus switch met een van de gekleurde knoppen onderaan de AB, gebeurd het dat alle boxen behalve de rechts voor wegvallen, en rechts voor geeft het geluid dan minimaal op 175% van de sterkte van het geluid via alle speakers.
Soms is een Aan/Uit noodzakelijk om het euvel te verhelpen.
Iemand die dit ook ervaart?
Is het te verhelpen?
Op advies van HiFi Klubben heb ik een Factory Reset uitgevoerd, maar dat haalde niets uit, het probleem blijft bestaan.
Klubben wil m terugsturen naar Denon, maar ik zit niet te wachten op maanden geen receiver :(

Enig advies van jullie kant over hoe dit aan te pakken? Ik heb hem sinds Februari, de problemen waren heel sporadisch in het begin, maar ik heb een maand geleden gebeld over de storing met de klantenservice, die adviseerden de FR, maar ja, vakantie en heel veel familie zaken kwamen er tussen.
Zucht, ik baal echt als een steker, als ie werkt ben ik zo happy met het geluid!!
Ik zou sowieso direct teruggaan naar Klubben zij hebben het product immers geleverd, zodoende zijn ze ook verplicht met een fatsoenlijke oplossing te komen. Bij garantie mag de verkopende partij kiezen of ze het product repareren of vervangen. In beide gevallen mag de consument hier niet langer hinder van ondervinden als noodzakelijk.

Maanden kwijt is dus sowieso niet aan de orde, als ze een beetje coulance tonen ruilen ze het product gewoon om, als je beargumenteerd dat je het probleem hier ook al hebt voorgedragen zullen ze zich misschien wat flexibeler opstellen mocht dat nodig zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
DjaRoel schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:59:
[...]

Ik zou sowieso direct teruggaan naar Klubben zij hebben het product immers geleverd, zodoende zijn ze ook verplicht met een fatsoenlijke oplossing te komen. Bij garantie mag de verkopende partij kiezen of ze het product repareren of vervangen. In beide gevallen mag de consument hier niet langer hinder van ondervinden als noodzakelijk.

Maanden kwijt is dus sowieso niet aan de orde, als ze een beetje coulance tonen ruilen ze het product gewoon om, als je beargumenteerd dat je het probleem hier ook al hebt voorgedragen zullen ze zich misschien wat flexibeler opstellen mocht dat nodig zijn. ;)
Net een belletje gehad van de Klantenservice die hadden contact met Denon gehad. Ze vermoeden bij Denon een kapotte DSP en hebben na overleg aangeboden mijn set om te ruilen voor een nieuwe in de winkel, mede omdat de receiver naar Denon terug moet en daar dan de hele printplaat vervangen moet worden.

Prima service _/-\o_ , blijft enkel dat ik nieuwsgierig ben naar het probleem an sich en hoe vaak het voorkomt.

Is er iemand bij de Denon gebruikers die er ervaringen mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
RoosW schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:14:
[...]

Net een belletje gehad van de Klantenservice die hadden contact met Denon gehad. Ze vermoeden bij Denon een kapotte DSP en hebben na overleg aangeboden mijn set om te ruilen voor een nieuwe in de winkel, mede omdat de receiver naar Denon terug moet en daar dan de hele printplaat vervangen moet worden.

Prima service _/-\o_ , blijft enkel dat ik nieuwsgierig ben naar het probleem an sich en hoe vaak het voorkomt.

Is er iemand bij de Denon gebruikers die er ervaringen mee heeft?
Fijn dat het zo snel is opgelost, hier maakt Klubben toch reclame voor zichzelf _/-\o_

Ik heb zelf precies dezelfde receiver maar heb gelukkig nog geen problemen ondervonden, ik heb hem nu ongeveer 3 weken in mijn bezit.

Prima product, al vind ik de stereo weergave niet van het niveau van mijn oude trouwe kenwood ka5010 en ga ik deze als eindversterker toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
DjaRoel schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:20:
[...]

Fijn dat het zo snel is opgelost, hier maakt Klubben toch reclame voor zichzelf _/-\o_

Ik heb zelf precies dezelfde receiver maar heb gelukkig nog geen problemen ondervonden, ik heb hem nu ongeveer 3 weken in mijn bezit.

Prima product, al vind ik de stereo weergave niet van het niveau van mijn oude trouwe kenwood ka5010 en ga ik deze als eindversterker toepassen.
Ik werd tot mijn verbazing dus binnen een half uur gebeld, indrukwekkend, er was gezegd 'vandaag of morgen' :D
Ik hoop dat het probleem inderdaad enkel mijn systeem betreft, ik kom zelf van een Onkyo 609, een redelijk geluid, maar de Denon is een hoorbaar stuk beter.
Ik heb hem zelden op Stereo staan, haast altijd de een of andere vorm van Surround, ik hou van de ruimtelijkheid die ook bij ordinaire Stereo muziek gecreëerd word door de Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Ik ben ook enorm verliefd op het geluid van mijn Denon. Kom van een Yamaha maar het geluid van Denon is zoveel warmer en meer. Je hoort echt veel meer geluiden om je heen. Echt heerlijk is dat met film/serie kijken.

Bij mijn Yamaha kon ik zoveel verschillende presets selecteren met tv kijken/film/serie en met Denon is dat niet, die pakt dat allemaal automatisch vind ik zoveel fijner. En nu zie ik ook echt welk geluidspoor de receiver pakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
RoosW schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:04:
[...]

Ik werd tot mijn verbazing dus binnen een half uur gebeld, indrukwekkend, er was gezegd 'vandaag of morgen' :D
Ik hoop dat het probleem inderdaad enkel mijn systeem betreft, ik kom zelf van een Onkyo 609, een redelijk geluid, maar de Denon is een hoorbaar stuk beter.
Ik heb hem zelden op Stereo staan, haast altijd de een of andere vorm van Surround, ik hou van de ruimtelijkheid die ook bij ordinaire Stereo muziek gecreëerd word door de Denon.
Bij een goede stereo versterker wordt hetgeen jij ruimtelijkheid noemt juist door de stereo opstelling weergegeven, dat is juist hetgeen waar ik vind dat de Denon tekort komt, samen met een stukje warmte/gelaagdheid ik weet niet zo goed hoe ik dat moet omschrijven.

Als jij vind dat de ruimtelijkheid beter word van het sausje van de versterker zou ik echt eens serieus kijken naar je opstelling want dan gaat er iets niet goed.

Je hoort het pas als het er niet is, of juist wel is, nu luister ik ook graag naar een plaat en daar is dat effect nog duidelijker waarneembaar, en dit kan uiteraard ook weer per speaker/setup verschillen.

Het is ook niet onlogisch, een stereo versterker van een paar 100 euro is zeer waarschijnlijk veel beter in de versterking als een avr met een veelvoud aan kanalen waar desondanks de meerprijs geen veelvoud bedraagt, om over de rest van de mogelijkheden nog maar te zwijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Grudgie schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:16:
Zelf heb ik ook een Nvidia Shield maar regel ik ook gewoon het geluid via mijn receiver.
Deed ik dus ook, maar op dit moment kan ik via de Shield geluid van versterker met geen mogelijkheid bedienen

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Grudgie schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:13:
Ik ben ook enorm verliefd op het geluid van mijn Denon. Kom van een Yamaha maar het geluid van Denon is zoveel warmer en meer. Je hoort echt veel meer geluiden om je heen. Echt heerlijk is dat met film/serie kijken.

Bij mijn Yamaha kon ik zoveel verschillende presets selecteren met tv kijken/film/serie en met Denon is dat niet, die pakt dat allemaal automatisch vind ik zoveel fijner. En nu zie ik ook echt welk geluidspoor de receiver pakt. :)
Ja, het surround is echt ruimte vullend, dat was me ook al opgevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
DjaRoel schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:18:
[...]

Bij een goede stereo versterker wordt hetgeen jij ruimtelijkheid noemt juist door de stereo opstelling weergegeven, dat is juist hetgeen waar ik vind dat de Denon tekort komt, samen met een stukje warmte/gelaagdheid ik weet niet zo goed hoe ik dat moet omschrijven.

Als jij vind dat de ruimtelijkheid beter word van het sausje van de versterker zou ik echt eens serieus kijken naar je opstelling want dan gaat er iets niet goed.
Tja, ik zit met behoorlijke beperking wat betreft opstellingen, ik kan moeilijk muren gaan slopen, gewoon genieten dus van wat de Denon met wat uitmeten en geregel kan doen is meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 16:01
Ik overweeg om een Denon AVR-X4300H aan te schaffen. Deze heeft een zone 2 en zone 3 optie. Het is mijn bedoeling om op de hoofdzone en zone 2 speakers aan te sluiten met een impedantie van 8 ohm. Op zone 3 wil ik 4 speakers met een impedantie van 8 ohm parallel aansluiten (dus 2 op links en 2 op rechts). Als ik het goed begrijp, zou de versterker voor zone 3 dus op een impedantie van 4 ohm ingesteld moeten worden. Maar is dit uberhaupt iets wat ik per zone kan instellen?

Kan iemand bevestigen dat het met deze receiver mogelijk is om gelijktijdig een film te bekijken in de hoofdzone en Spotify te luisteren in één van de andere zones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Waarom stel je die vraag niet ook in je eigen topic? Advies aankoop versterker/receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuvow
The Eagle schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:26:
Waarom stel je die vraag niet ook in je eigen topic? Advies aankoop versterker/receiver
Het andere topic is een algemene vraag om aankoopadvies. Dit is een specifieke vraag omtrent Denon-receivers, waarbij ik hoopte dat er hier meer mensen meelezen om deze specifieke vraag te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
Tuvow schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:02:
Ik overweeg om een Denon AVR-X4300H aan te schaffen. Deze heeft een zone 2 en zone 3 optie. Het is mijn bedoeling om op de hoofdzone en zone 2 speakers aan te sluiten met een impedantie van 8 ohm. Op zone 3 wil ik 4 speakers met een impedantie van 8 ohm parallel aansluiten (dus 2 op links en 2 op rechts). Als ik het goed begrijp, zou de versterker voor zone 3 dus op een impedantie van 4 ohm ingesteld moeten worden. Maar is dit uberhaupt iets wat ik per zone kan instellen?

Kan iemand bevestigen dat het met deze receiver mogelijk is om gelijktijdig een film te bekijken in de hoofdzone en Spotify te luisteren in één van de andere zones?
Ik heb een 3300 en volgens mij kan je de impendaties van de speakers helemaal niet instellen, dit is ook niet echt van belang zolang ze maar binnen het opgegeven bereik van de fabrikant zitten. Uiteindelijk heeft dat invloed op het vermogen wat de versterker op die kanalen kan leveren.

Of je op twee verschillende zones verschillende bronnen kan gebruiken weet ik niet, maar op iets van Denon.nl is dat vast wel te vinden, laat het hier ook even weten ik ben benieuwd ;)

edit: op de site van Denon;

Multi-Source / Multi-Room
Met de AVR-X3300W kun je in de ene ruimte genieten van 5.1-kanaals surroundgeluid, terwijl in een andere 'zone' een andere bron wordt afgespeeld, zoals een cd of streamingaudio. Voor volledig 5-kanaals surroundgeluid in de hoofdruimte en stereogeluid in de tweede ruimte hoef je alleen een setje stereoluidsprekers aan te sluiten op de multiroom-versterkeruitgangen. Of sluit een aparte stereoversterker en luidsprekers aan op de Zone 2-voorversterkeruitgangen voor een fenomenaal 7-kanaals surroundgeluid in de hoofdruimte. Het is zelfs mogelijk Zone 2 aan te sluiten door middel van de HDMI Zone 2-uitgang op de AVR-X3300W.

[ Voor 21% gewijzigd door DjaRoel op 03-05-2017 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuvow
Ik heb dezelfde tekst gelezen op de site van Denon, maar ik ben ook berichten tegengekomen die claimen dat het alleen mogelijk is om analoge inputs af te luisten in zone 2 op het moment dat je bijvoorbeeld een film kijkt in de hoofdzone. Iemand die er gebruikservaring mee heeft?

In de handleiding van de X4300H wordt wel gesproken over het instellen van de impedantie. Maar ik kan nergens terugvinden of dit per zone in te stellen is. En dus inderdaad de vraag of het überhaupt voor mijn gewenste setup nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Laatst online: 14-09 09:49
Hoi,

Ik heb al een tijdje een Denon AVR-X2200W. Als ik die gebruik, is dat altijd via een Chromecast (en beamer). Dit werkt prima.

In sommige situaties wil ik gewoon internet-radio luisteren. Uiteraard kan dit ook die Chromecast (vb. TuneIn), maar dat lijkt wat overkill (de beamer staat dan aan om artiest-info te tonen).

Via de "remote app" kan je door internet radio's navigeren. Maar ongeacht wel radio-station ik kies, na een 10-seconden laden krijg ik altijd de boodschap "server disconnected".

Anderzijds ben ik wel zeker dat hij correct aan het netwerk hangt. Ik kan hem via de app bedienen, en hij kan muziek van mijn NAS afspelen (Synology). De Denon hangt via een UTP kabel aan het netwerk, dus wifi-issues kunnen we uitsluiten.

Ik heb zijn firmware proberen te updaten, en ook daar krijg ik "server disconnected". Een jaar geleden is me dat wel gelukt (sindsdien niet gedaan).

Het lijkt er bijna op dat de Denon wel op het intranet kan, maar niet op het internet. Dit lijkt me raar, ik heb geen firewall ingesteld om de Denon af te schermen van het internet-verkeer.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

[ Voor 5% gewijzigd door DriesA op 08-05-2017 21:00 ]

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Gebruik je DCHP of een vast IP? En wat zijn je DNS servers?
UPNP uitzetten in de router schijnt ook te helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
@The Eagle : bedankt voor de snelle reactie.

Een vast IP, en omdat je achter DNS servers vraagt: die waren niet ingevuld. Ik ging er destijds van uit dat de AVR de DNS servers van de router zou overnemen. Blijkbaar niet dus.

Ik heb er nu de DNS servers van Google ingevuld, en alles werkt weer prima.

Thanks!

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
En als ik meteen zo vrij mag zijn om een bijkomende vraag te stellen:

De internet radio die ik beluister ("Topradio") stopt soms met afspelen.
- Soms na enkele seconden;
- Soms start hij niet op (nog eens op "play" drukken);
- Soms na 10-15 minuten;
Is er een manier om dit op te vangen? Vb. een grotere buffer instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ztevan1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-11-2021
Ik heb vraagje mbt de denon x2300w, en spotify connect via iPhone 6s.

Soms kan ik via spotify geen verbinding krijgen, maar als het eenmaal werkt is het prima.

Alleen als ik het geluid via de app van spotify wil verhogen/verlagen via de volume knoppen of via de volume-slide op de telefoon gaat dat in zeer grote sprongen en niet per db of per 5db bijvoorbeeld. Hij kan eigenlijk via de app alleen te hard of te zacht.

Iemand daar misschien bekend mee en een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Met de denon app harder of zachter zetten.

Je kunt ook ergens een max DB instellen, dan werkt hij tussen 0 en deze max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:08
Ztevan1 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:31:
Ik heb vraagje mbt de denon x2300w, en spotify connect via iPhone 6s.

Soms kan ik via spotify geen verbinding krijgen, maar als het eenmaal werkt is het prima.

Alleen als ik het geluid via de app van spotify wil verhogen/verlagen via de volume knoppen of via de volume-slide op de telefoon gaat dat in zeer grote sprongen en niet per db of per 5db bijvoorbeeld. Hij kan eigenlijk via de app alleen te hard of te zacht.

Iemand daar misschien bekend mee en een oplossing voor?
Dat heb ik ook. Ik vind het al een uitkomst dat sinds kort de volumeknoppen op m'n iPad werken zonder dat ik elke keer de Spotify-app in moet duiken. Is dat onlangs aangepast in Spotify? Ik had m'n Denon afstandsbediening in de hand en zette het volume lager en zag dat mijn iPadvolume mee ging: top! _/-\o_

Maar, ik merk ook dat het laatste stapje van 17db (eigenlijk net te hard voor achtergrondmuziek) naar 0db gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

DriesA schreef op maandag 8 mei 2017 @ 23:21:
En als ik meteen zo vrij mag zijn om een bijkomende vraag te stellen:

De internet radio die ik beluister ("Topradio") stopt soms met afspelen.
- Soms na enkele seconden;
- Soms start hij niet op (nog eens op "play" drukken);
- Soms na 10-15 minuten;
Is er een manier om dit op te vangen? Vb. een grotere buffer instellen?
Buffer instellen op een AVR of DNP kan bij mijn weten helaas niet.
Je zou wel kunnen testen if het aan bufring ligt; ga ff naar vtuner.com en pik daar de stream op via je PC. Kijken of je dan het zelfde issue hebt. Kan ook zomaar aan de zender liggen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ztevan1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-11-2021
BobB schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:15:
[...]

Dat heb ik ook. Ik vind het al een uitkomst dat sinds kort de volumeknoppen op m'n iPad werken zonder dat ik elke keer de Spotify-app in moet duiken. Is dat onlangs aangepast in Spotify? Ik had m'n Denon afstandsbediening in de hand en zette het volume lager en zag dat mijn iPadvolume mee ging: top! _/-\o_

Maar, ik merk ook dat het laatste stapje van 17db (eigenlijk net te hard voor achtergrondmuziek) naar 0db gaat...
Precies dat is mijn probleem. 17db is het net niet en dan ineens naar 0.
De app van denon zelf probeer ik een beetje te vermijden. Die reageert om een of andere reden heel erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
Wie o wie herkent dit 'probleem' ik ben al weer even in het bezit van een AVRX3300W, prima apparaat. Om muziek te streamen gebruik ik hoofdzakelijk Spotify, dan kan je selecteren naar welk apparaat je dit wil streamen, ik heb er meerdere in het netwerk en dat werkt super.

Nu was ik laatst buiten de deur en wilde een muziekje opzetten en tot mijn stomme verbazing staat bij beschikbare apparaten de Denon, dit is dus via een 4g verbinding. Dat betekent dat iedereen die ooit in mijn thuisnetwerk heeft gezeten van overal mijn receiver kan bedienen.

Wie heeft ook dit probleem, of kan het zelf eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
Dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door DjaRoel op 12-05-2017 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:32
De ChromeCast Spotify Connect functie blijft gekoppeld aan het laatst gebruike abonnement/gebruiker.
Als vrienden bij jou zijn geweest is het handig om zelf even te koppelen, om die connectie te verbreken.

Ik heb dat zelf ook eens gehad, werd een dag later muziek opgezet in de woonkamer!

[ Voor 11% gewijzigd door I-King op 12-05-2017 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
Ik zie idd nu dat mijn chrome audio cast hetzelfde heeft, voorheen gebruikte ik Deezer daar deed dit probleem zich niet voor.

Toch niet zo'n prettige gedachte dat mijn apparatuur ook buiten het thuisnetwerk zichtbaar is.

Je kan het in de Spotify app zelf trouwens wel aangeven dat hij alleen apparaten laat zien die binnen het huidige netwerk zitten. Mochten anderen ook niet per ongeluk op vakantie de receiver aan willen zetten 😉

Pagina: 1 ... 50 ... 100 Laatste