Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 10:04
heb het volgende probleem .
Als ik de receiver avr x2000 aanzet en op de stand tuner dan speelt die gewoon geluid af .
Nu komt het volgende : als de rpi2 aansluit op de versterker en weer aan zet gaat die wel aan.
Maar op de stand tuner speelt hij geen geluid af.
Heb dan wel geluid via de tv als die aanstaat dan hoor ik de radio via de tv maar niet via de versterker.
rpi2 is aangesloten via hdmi en de tuner via de kabel [ziggo]
het probleem doet zich alleen voor als de rpi2 aangesloten is want alle hdmi poorten zitten vol kan alle apparaten aanzetten dan doet het tuner normaal

wie weet raad

[ Voor 26% gewijzigd door herian10 op 22-02-2017 08:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Goede Nederlandse volzinnen maken met correcte interpunctie en gebruik van hoofdletters?

Ik kom uit de huidige post niet echt uit wat het probleem precies is.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 21-02-2017 17:43 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Moest ook drie keer lezen maar bolgens mij moet ie gewoon bij zijn broninstellingen even aangeven welke HDMI poort de pi gebruikt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:19
Ik zie nu dat enkele receivers een flinke prijsdaling hebben gehad (december/januari). Zitten er alweer nieuwe aan te komen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 20:05

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ach ja, hoe vaak zie je in dit forum geen "Ik" aan het begin van de zin staan, waar dat wel zou moeten (twee posts hierboven nog) of begint een zin met 'Iemand hier die..." in plaats van de correcte vraagstelling. Als we daaraan gaan beginnen hier, dan kun je over een paar weken beter stemmen op een partij die kwaliteit van het onderwijs hoog in het vaandel heeft staan. En dan wordt het hier over twintig jaar wel beter denk ik ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 22-02-2017 08:59 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:20
LA-384 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:15:
Ik zie nu dat enkele receivers een flinke prijsdaling hebben gehad (december/januari). Zitten er alweer nieuwe aan te komen of zo?
Daar ben ik ook benieuwd naar. In ieder geval heeft de X4300H een prachtige daling gemaakt van zo'n € 500,-. Daarmee is hij in één keer een stuk betaalbaarder geworden!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 10:48
Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar heb gehoord dat er eind maart een nieuwe Denon Heos Soundbar met sub uitkomt. Ik heb dit van een grote tv en audio zaak dus denk redelijk betrouwbaar. Ze konden echter nog geen specs geven. Je zou toch zeggen dat een maand voor het op de markt komen dit toch wel bekend moet zijn. Ik kan zelf ook niets vinden, dus hoop ik dat iemand hier al iets gehoord of gelezen heeft? Ik moet zsm beslissen of ik iets ga terug sturen en dan wachten op de nieuwe Denon Heos Soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Mogelijk lees ik eroverheen, maar is het mogelijk met een AVR-x2000 een 2.1 setup/modus voor muziek te maken? Bij de oude 1900-series was daar een optie voor kan ik me herinneren, maar ik kom niks tegen mbt de 2000 serie.

Heeft een van jullie een idee?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 09:05
Tallguy schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 10:50:
Mogelijk lees ik eroverheen, maar is het mogelijk met een AVR-x2000 een 2.1 setup/modus voor muziek te maken? Bij de oude 1900-series was daar een optie voor kan ik me herinneren, maar ik kom niks tegen mbt de 2000 serie.

Heeft een van jullie een idee?
Uiteraard kan dit :) Als je alleen fronts en een subwoofer instelt in de instellingen ben je er al :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Brad Pitt schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 10:52:
[...]

Uiteraard kan dit :) Als je alleen fronts en een subwoofer instelt in de instellingen ben je er al :)
Maar hoe dan? Ik heb tig instellingen qua geluid, maar ik zie de optie om de SUV default erbij te zetten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 09:05
Tallguy schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 11:03:
Maar hoe dan? Ik heb tig instellingen qua geluid, maar ik zie de optie om de SUV default erbij te zetten niet.
Wat is SUV? Oh zal wel sub zijn :)

Je hebt ook geen DSP instellingen (heet "hier" bijv. Stereo) om de sub er ook bij te laten spelen?

[ Voor 21% gewijzigd door Brad Pitt op 25-02-2017 11:06 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:12
Tallguy schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 11:03:
[...]

Als je bv stereo als instelling hebt dan doet de sub ook mee , stel je direct of pure direct in dan doet de sub niet mee , als je een app hebt kun je de actieve speakers ook zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@Treevium hmmm. Heb de instellingen nog een keer doorlopen en de cross-overs voor alle speakers aangezet ipv individueel. Nu doet de sub mee. Denk dat het daar aan lag.
Thx anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Weet je wat ik trouwens vreemd vind , als ik Spotify connect gebruik dan staat er alleen Spotify in beeld , ik wil graag de titel/artiest zien , volgens Denon onmogelijk MAAR als je op status drukt op de unit zelf dan zie je het wel (na input switch of uit en aanzetten is het weer weg)

Erg vreemd , ik heb trouwen de AVR-X2300

[ Voor 4% gewijzigd door Cardwizard op 25-02-2017 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Treevium schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 16:22:
Weet je wat ik trouwens vreemd vind , als ik Spotify connect gebruik dan staat er alleen Spotify in beeld , ik wil graag de titel/artiest zien , volgens Denon onmogelijk MAAR als je op status drukt op de unit zelf dan zie je het wel (na input switch of uit en aanzetten is het weer weg)

Erg vreemd , ik heb trouwen de AVR-X2300
onmogelijk is natuurlijk onzin... ik kan het met spotify op mijn PC zien en ook op telefoon kan ik het gewoon zien zelfs op mijn smarwatch kan ik zien welk nr en van welke artiest er speelt op mijn telefoon. Dus het is absoluut mogelijk,

er zal een andere reden zijn waarom je dit niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 17:16:
[...]

onmogelijk is natuurlijk onzin... ik kan het met spotify op mijn PC zien en ook op telefoon kan ik het gewoon zien zelfs op mijn smarwatch kan ik zien welk nr en van welke artiest er speelt op mijn telefoon. Dus het is absoluut mogelijk,

er zal een andere reden zijn waarom je dit niet ziet
Ik vrees een gebrek aan programmeer skills

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidjoesz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 18:56
Is het bij de AVR 1300 en hoger mogelijk om de inputnamen die op het display staan te wijzigen?

[ Voor 15% gewijzigd door sidjoesz op 25-02-2017 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
sidjoesz schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:23:
Is het bij de AVR 1300 en hoger mogelijk om de inputnamen die op het display staan te wijzigen?
yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan de avr x3300 te gaan kopen, maar zie deze niet lager dan € 735,00 op het internet. Hier op het forum zie ik een prijs van € 679,00 . Wie kan mij aangeven welke winkel dit is?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik zie op de pricewatch van Tweakers ook niets lager dan 735 euro. Zelfde voor Kieskeurig. Ga er maar vanuit dat dit nu gewoon de prijs is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 14:48

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2017 @ 11:07:
Ik ben van plan de avr x3300 te gaan kopen, maar zie deze niet lager dan € 735,00 op het internet. Hier op het forum zie ik een prijs van € 679,00 . Wie kan mij aangeven welke winkel dit is?
Alvast bedankt.
Dit waren concurrerende aanbiedingen bij verschillende shops gedurende de btw dagen eind januari. Je vist net achter het net. De receiver hing hele lange tijd rond 800-900 euro. 735 is nog steeds een prima prijs 👌

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:05
Heeft iemand ervaring met aansluiten bluetooth dongel op bijvoorbeeld een Denon Homecinema soundbar? Ik heb een bluetooth 4.0 dongel gekocht. Ik sluit de dongel aan, druk 3 seconden op het connect knopje, maar de soundbar wordt niet gevonden.

Dongel die ik heb
https://www.amazon.co.uk/...5721_37986871_TE_item#Ask

Ik lees op de site van Denon het volgende bij de HS1/HS2 speakers over bluetooth

Use the USB Bluetooth adapter included in the HEOS1 Go Pack or buy USB Bluetooth V4.0 adapter using BCM20702 chipset from Broadcom.
Note: We do not guarantee HEOS Bluetooth functionality with every Bluetooth adapter incorporating this chip.

Ok, we do not guarantee. Waarschijnlijk geldt dat ook voor de HomeCinema. Maar zou het echt kunnen zijn dat de ene adapter wel werkt en de andere niet? Meestal is het toch allemaal wel redelijk universeel zeg maar. Als ik dit eerder had gelezen had ik een dongel met BCM20702 chipset gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:38
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2017 @ 11:07:
Alvast bedankt.
Resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. ;)

Verder wat NeFoRcE zegt. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nu besteld voor € 735,00.
Soms zit het mee, soms zit het tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik heb een Denon AVR 3808CI die nog goede diensten levert (netwerk functionaliteit is echter defect). Ik vroeg me af of er een manier is om Bluetooth headphones op deze versterker aan te sluiten die zelf geen Bluetooth heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:15
Politoer schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:40:
Ik heb een Denon AVR 3808CI die nog goede diensten levert (netwerk functionaliteit is echter defect). Ik vroeg me af of er een manier is om Bluetooth headphones op deze versterker aan te sluiten die zelf geen Bluetooth heeft.
https://www.indiegogo.com...labs-bluetooth-audio--5#/

Ah.. sorry, lezen 8)7 Je wilt een Bluetooth Headphone aansluiten op een niet bluetooth versterker.

Zoiets als dit misschien? https://www.amazon.com/Mi...Single-Link/dp/B002HHLOWC

[ Voor 20% gewijzigd door RoosW op 06-03-2017 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
Dat zou inderdaad een optie kunnen zijn. Wel een groot ding by the way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilish
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-08 15:10
Voor iedereen die het budget heeft en nog een oplossing zoekt voor draadloze rear-speakers is dit wellicht een hele mooie toevoeging!

https://www.hifi.nl/artik...-geluid-met-HEOS-AVR.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
De Audyssey MultEP app zou er bijna moeten zijn.
Ik hoorde ook dat er een update bij Denon en Marantz rondgaat voor het gebruik van deze app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoekel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-03 20:03
Ligt het aan mij of staat er op de aankondigingspagina van de nieuwe AVR boven de Heos HomeCinema een product wat ik niet ken?

Afbeeldingslocatie: https://i963.photobucket.com/albums/ae115/yoekel/Heos_zpsyplyz3o4.jpg

Link: https://www.denon-hifi.nl/nl/heos/heos-avr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilish
yoekel schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:50:
Ligt het aan mij of staat er op de aankondigingspagina van de nieuwe AVR boven de Heos HomeCinema een product wat ik niet ken?

[afbeelding]

Link: https://www.denon-hifi.nl/nl/heos/heos-avr
Verrek!

Lijkt wel een nieuwe soundbar!

Zie onderstaand bericht.
cassiekai schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 23:02:
Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar heb gehoord dat er eind maart een nieuwe Denon Heos Soundbar met sub uitkomt. Ik heb dit van een grote tv en audio zaak dus denk redelijk betrouwbaar. Ze konden echter nog geen specs geven. Je zou toch zeggen dat een maand voor het op de markt komen dit toch wel bekend moet zijn. Ik kan zelf ook niets vinden, dus hoop ik dat iemand hier al iets gehoord of gelezen heeft? Ik moet zsm beslissen of ik iets ga terug sturen en dan wachten op de nieuwe Denon Heos Soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoekel
Zal het overigens ooit nog zover komen dat er bij de "oude" HomeCinema 5.1 kan worden geproduceerd met twee losse HEOS 1's? Je kunt ze nu wel groeperen met het tv-geluid, maar niet als 5.1 en het loopt ook nog eens hopeloos out-of-sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilish
yoekel schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:59:
Zal het overigens ooit nog zover komen dat er bij de "oude" HomeCinema 5.1 kan worden geproduceerd met twee losse HEOS 1's? Je kunt ze nu wel groeperen met het tv-geluid, maar niet als 5.1 en het loopt ook nog eens hopeloos out-of-sync.
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar. Nu nog in het bezit van een Heos Homecinema maar zodra de mogelijkheid komt wil ik wel uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:16
Ik heb een kleine uitdaging met mijn Denon Heos set, deze bestaat uit de volgende componenten;
- Heos Soundbar met subwoofer
- 2x Denon Heos 1 (HS2)

Ik heb alle 3 de speakers in dezelfde groep zitten en TV sound grouping is uitgeschakeld. Nu heb ik sinds kort het volgende;

Eerst werkte dit als volgt;
Als ik radio afspeelde op de gehele groep en vervolgens de tv aanzette dan schakelde beide Heos 1 speakers zich uit en ging het TV geluid alleen via de soundbar (en subwoofer). Als ik vervolgens weer radio of Spotify af ging spelen dan ging dit weer vanzelf over alle 3 de speakers.

Helaas werkt dit nu niet meer zoals ik graag zou willen; als ik nu de TV aanzet speelt deze via de soundbar maar blijven de speakers gewoon radio afspelen.

Dit is redelijk irritant omdat we eigenlijk altijd muziek aan hebben staan op de achtergrond en dus elke keer als ik de TV aanzet moet ik de andere speakers apart uit zetten omdat daar de muziek op blijft afspelen. En als ik na het tv kijken weer muziek op wil zetten moet ik de soundbar weer opnieuw aan de groep toevoegen.

Heb al verschillende combinaties van aanzetten, groeperen en afspelen geprobeerd maar krijg het niet meer zoals het eerst werkte.

Kan het niet herleiden naar een update o.i.d. waar dit het gevolg van zou moeten zijn.

Iemand een idee? Wellicht dat ik iets over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:23
Vandaag m'n Heos 1 binnen gekregen, ik ben er helemaal blij mee :D TuneIn had ik nog nooit gebruikt maar dat is nu al best handig. Daarnaast ook een perfecte integratie met Spotify-connect.

Vraagje trouwens: maakt het uit of ik in m'n Spotify app de stream en download kwaliteit op automatisch of op extreme kwaliteit heb staan? Ik weet niet zo goed of het verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Hmm kreeg melding firmware update voor Denon x1300w. Geen uitgebreide beschrijving alleen performance improvement etc. Maar versie is 3600-0916-8022. 0916 lijkt te wijzen op september 2016, waar ook een update was. Misschien verandering dts versie? Die is 3.90.35.00

Zie op firmware.denon.eu wel een zip bestand van 6 maart met bovenstaand versie nummer, maar enige changelog dateert van 19 september 2016.

Kan iemand vergelijken die niet recent geüpdate heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had voor mijn home cinema een Yamaha RX-V667 maar aangezien ik zopas een PS4 Pro aangeschaft had (en reeds een 4K HDR TV had) wilde ik mijn receiver ook upgraden naar 4K en HDR.

Dus ik heb de Denon AVR-X1300W gekocht, na alles aan te sluiten en de calibratie met de microfoon te doen heb ik de volgende opmerkingen / problemen. Ik heb een 5.1 speakersysteem trouwens van Canton.

positief: de positie van het geluid bij games is veel beter afgesteld, zeker naar de achterste speakers toe. Destijds had ik ook de RX-V667 met een bijgeleverde microfoon afgesteld maar de manier bij Denon werkt blijkbaar wel beter.

negatief:
1) Het geluid op zich klinkt echt slecht van kwaliteit. In vergelijking met de RX-V667 ben ik blijkbaar alle diepe lage basgeluiden kwijt. Alles klinkt veel te scherp, alsof mijn subwoofer er totaal niet is (maar hij wordt wel aangestuurd). Is er een equalizer of iets dergelijks waarmee ik het geluid kan verbeteren want dit is echt niet te doen. Ook vreemd: vooral het geluid van mijn XBox One games is negatief beinvloed, geluid staat daar als HDMI ingesteld (5.1 lossless) en bv. het geluid van Forza Horizon 3 is niet om aan te horen terwijl dat met de Yamaha net super was. Ik heb ook het gevoel dat de Denon stemgeluiden veel luider weergeeft, is dat een setting voor films of zo? Maar als ik met de gekleurde knopjes alle combinaties van movie, games, music, pure afga dan is er nergens iets dat in de verste verte in de buurt komt van de Yamaha.

2) Ik had mijn Telenet Digicorder (HD2200) op de CBL/SAT HDMI ingang aangesloten maar ik heb geen geluid. Heb hem verhuisd naar een andere HDMI ingang en opnieuw geen geluid. Als ik heb rechtstreeks op mijn TV aansluit heb ik daar wel geluid. Bij de Digicoder zelf kan ik niets van geluidsinstellingen controleren maar normaal stuurt die gewoon stereo uit. Ik heb ook gisteren na installeren een popup voor een firmware update gekregen maar die verhielp het probleem van ontbreken van geluid niet vanaf die Digicorder. De Yamaha had trouwens geen enkel probleem om vanuit de Digicorder geluid te ontvangen,

Kan iemand helpen met de geluidssettings van die Denon en wat het mogelijke probleem zou kunnen zijn (en oplossing) waarbij ik geen geluid krijg van die Telenet Digicorder?

Die X1300W kreeg veel lovende reviews maar tot zover heb ik er geen al te goeie indruk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Crossovers moet je zelf meestal nog afstellen, grofweg 80hz voor boekenplank en 60hz voor grote vloerstaanders.
Zet het subwooferlevel eens 5 of 7 db harder, heb ik ook gedaan met de x2200.

[ Voor 4% gewijzigd door Goofy1978 op 12-03-2017 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:25
En op hoeveel luisterposities heb je Audyssey gedraaid? Ik zou adviseren dat op een minimaal aantal posities te doen en niet het maximale van 8 te gebruiken. Meer is niet persé beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
@Verwijderd
Voor de diepe geluiden:
Bij ADSY verkiezen sommige mensen om de sub na meting manueel te verhogen.
Jouw yamaha (EQ) deed niets met de Sub overigens.

Voor de luide stemgeluiden:
Hier vind ik 3 metingen beter klinken dan 8 metingen (minder scherp/ rauw).
Maar als de sub lager ingesteld staat (vermoedelijk was die bij de yamaha te hoog ingesteld maar dat is een andere kwestie) dan ervaar je hoge tonen als luider. Het kan natuurlijk ook dat jouw 1300 niet krachtig genoeg is en daardoor schel overkomt.

Voor de digicorder:
Hoe is de Denon ingesteld (een receiver is tevens een complexe HDMI switching device, als je geluk hebt werkt het automatisch dankzij de hdmi handshake, heb je pech dan mag je voor elke ingang en uitgang aangeven waar welk toestel is aangesloten, welk toestel audio doorstuurt en op welke manier. Je moet telkens geven of het om een analoog of digitaal signaal is en stereo of surround).
Je zegt trouwens dat je geen enkele audio instelling hebt op de digicorder. Dat lijkt me straf, heb je al gekeken op de telenet website? Daar lijkt mij toch dat je dolby digital en PCM kan in stellen.

[ Voor 4% gewijzigd door road rebel op 14-03-2017 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2017 @ 17:48:
Ik had voor mijn home cinema een Yamaha RX-V667 maar aangezien ik zopas een PS4 Pro aangeschaft had (en reeds een 4K HDR TV had) wilde ik mijn receiver ook upgraden naar 4K en HDR.

Dus ik heb de Denon AVR-X1300W gekocht, na alles aan te sluiten en de calibratie met de microfoon te doen heb ik de volgende opmerkingen / problemen. Ik heb een 5.1 speakersysteem trouwens van Canton.

positief: de positie van het geluid bij games is veel beter afgesteld, zeker naar de achterste speakers toe. Destijds had ik ook de RX-V667 met een bijgeleverde microfoon afgesteld maar de manier bij Denon werkt blijkbaar wel beter.

negatief:
1) Het geluid op zich klinkt echt slecht van kwaliteit. In vergelijking met de RX-V667 ben ik blijkbaar alle diepe lage basgeluiden kwijt. Alles klinkt veel te scherp, alsof mijn subwoofer er totaal niet is (maar hij wordt wel aangestuurd). Is er een equalizer of iets dergelijks waarmee ik het geluid kan verbeteren want dit is echt niet te doen. Ook vreemd: vooral het geluid van mijn XBox One games is negatief beinvloed, geluid staat daar als HDMI ingesteld (5.1 lossless) en bv. het geluid van Forza Horizon 3 is niet om aan te horen terwijl dat met de Yamaha net super was. Ik heb ook het gevoel dat de Denon stemgeluiden veel luider weergeeft, is dat een setting voor films of zo? Maar als ik met de gekleurde knopjes alle combinaties van movie, games, music, pure afga dan is er nergens iets dat in de verste verte in de buurt komt van de Yamaha.

2) Ik had mijn Telenet Digicorder (HD2200) op de CBL/SAT HDMI ingang aangesloten maar ik heb geen geluid. Heb hem verhuisd naar een andere HDMI ingang en opnieuw geen geluid. Als ik heb rechtstreeks op mijn TV aansluit heb ik daar wel geluid. Bij de Digicoder zelf kan ik niets van geluidsinstellingen controleren maar normaal stuurt die gewoon stereo uit. Ik heb ook gisteren na installeren een popup voor een firmware update gekregen maar die verhielp het probleem van ontbreken van geluid niet vanaf die Digicorder. De Yamaha had trouwens geen enkel probleem om vanuit de Digicorder geluid te ontvangen,

Kan iemand helpen met de geluidssettings van die Denon en wat het mogelijke probleem zou kunnen zijn (en oplossing) waarbij ik geen geluid krijg van die Telenet Digicorder?

Die X1300W kreeg veel lovende reviews maar tot zover heb ik er geen al te goeie indruk van.
Die V667 is gewoon een stap hoger qua segment. Vergelijk het met een auto. Een A-segmenter is ook minder comfortabel/luxe/stil etc. dan een auto in het B-segment.

Ik denk dat je beter voor een andere receiver had kunnen gaan. Je hebt nu eigenlijk gedowngrade qua geluid, wel geupgrade qua nieuwe techniek aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:33
Zijn er nog meer mensen die met audyssey een probleem hebben met de stereoweergave?
Als ik de bypass inschakel voor l+r , dan klinkt het al een heel stuk beter.
Ook die dynamic opties maken het geluid niet bepaald mooier voor stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:42
fisherman schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:05:
Zijn er nog meer mensen die met audyssey een probleem hebben met de stereoweergave?
Het is geen probleem, kwestie van smaak. Ik zet bij muziekweergave altijd source/pure direct aan, dan wordt audyssey niet gebruikt. Het klinkt anders teveel opgepompt, wat bij films meestal prima uit de verf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Romius schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:51:
[...]

Het is geen probleem, kwestie van smaak. Ik zet bij muziekweergave altijd source/pure direct aan, dan wordt audyssey niet gebruikt. Het klinkt anders teveel opgepompt, wat bij films meestal prima uit de verf komt.
Ik zal eens kijken of die functie er ook op zit, als voorversterker gebruik ik een x3200w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
fisherman schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:05:
Kan je meer vertellen over wat je problematisch vindt?

Ik ben terug gegaan van 8 naar 3 metingen en dat kwam het geluid zeker ten goede (minder scherp en beter stereobeeld).

Dynamic Volume dat is castratie van jouw dynamiek, die wil je niet aan. Maar Dynamic EQ vind ik zeker niet verkeerd voor geluidsspoor van TV en Video (concert). Ze gaan namelijk de geluidsbalans wat gaan compenseren naargelang het volume (in vergelijking met het referentievolume van film materiaal, die 5 tot 20dB hoger ligt).

Bij Audio voegt het niets toe, maar Audyssey op zich wel, indien het goed werd ingesteld.
Zeker op basbereik (subwoofer) vind ik ADSY XT32 goed werk leveren, ik kan ook niet wachten op de ADSY app om het verder te finetunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegades08
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
De nieuwe HEOS Bar en Subwoofer zijn aangekondigd.
Wat een gaaf design van de Bar zeg en eindelijk een 5.1 oplossing MET DTS! _/-\o_

https://www.denon-hifi.nl/nl/heos/heos-bar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
Dit is gewoon de soundbar die Sonos had moeten uitbrengen.
Jammer genoeg bieden ze bij Heos geen ondersteuning voor iTunes, iCloud en Apple music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
road rebel schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:47:
Dit is gewoon de soundbar die Sonos had moeten uitbrengen.
Ja en nee, DTS is een groot gemis, maar ik snap aan de ene kant wel het ontbreken van HDMI. Sonos wil graag een probleemloos apparaat op de markt brengen, een optisch ingang werkt immers altijd. Maar HDMI is gewoon verrot met tientallen versies en beperkingen. Deze is nu ook al verouderd, want HDMI 2.1 komt straks uit met oa dynamic HDR. Dat komt straks dan weer niet door via je soundbar, dus dat komt het gebruiksgemak niet ten goede - iets waar Sonos wel voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoekel
Gaaf hoor. Hoewel het design me nog niet zo aanspreekt. Subwoofer is nu aanvullend, zou de oude sub ook passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 21:46
renegades08 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:00:
De nieuwe HEOS Bar en Subwoofer zijn aangekondigd.
Wat een gaaf design van de Bar zeg en eindelijk een 5.1 oplossing MET DTS! _/-\o_

https://www.denon-hifi.nl/nl/heos/heos-bar
Tja, ben toch nog blij dat ik de Heos Homecinema heb kunnen kopen voor 430 euro :)

Dit wordt nog prijziger dan de Sonos (incl. subwoofer 1700 euro). Wellicht dat t geluid beter zal zijn dan de HomeCinema en het is natuurlijk top dat t eindelijk de mogelijkheid heeft om 5.1 te doen. Kan me trouwens niet voorstellen dat dit alleen hardwarematig is die 5.1. Zou dit niet softwarematig kunnen ?

Al met al : waarom betaal je nu (even uitgaande van de 'normale' adviesprijs van 799) nu bijna 1000 euro meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
road rebel schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 09:25:
[...]

Kan je meer vertellen over wat je problematisch vindt?

Ik ben terug gegaan van 8 naar 3 metingen en dat kwam het geluid zeker ten goede (minder scherp en beter stereobeeld).

Dynamic Volume dat is castratie van jouw dynamiek, die wil je niet aan. Maar Dynamic EQ vind ik zeker niet verkeerd voor geluidsspoor van TV en Video (concert). Ze gaan namelijk de geluidsbalans wat gaan compenseren naargelang het volume (in vergelijking met het referentievolume van film materiaal, die 5 tot 20dB hoger ligt).

Bij Audio voegt het niets toe, maar Audyssey op zich wel, indien het goed werd ingesteld.
Zeker op basbereik (subwoofer) vind ik ADSY XT32 goed werk leveren, ik kan ook niet wachten op de ADSY app om het verder te finetunen.
Ik kan volgens mij alleen 8 metingen doen. Het is net alsof het stereobeeld aangetast wordt. Veel minder 3D geluid in stereo. Alsof iedereen even verberg speelt.
Nu moet ik wel zeggen dat je bij mijn speakers (PMC) letterlijk alles hoort, maar dezelfde muziek met audyssey uit geeft wel een duidelijker dieper stereobeeld.
Ik wil natuurlijk alles zo puur mogelijk laten klinken door de eindversterker en de luidsprekers, zonder een of ander algoritme erop los te laten.
Geen idee of dat volledig uit kan met de denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
Je kan ten aller tijde de adsy meting stoppen. Persoonlijk heb ik een betere stereobeeld met 3 metingen dan met 8.

Persoonlijk geloof ik meer in wat ik hoor en meet dan in spirituele queestes:
ttz. het maakt mij niet uit of er nu een algoritme erop speelt of niet, als het maar goed klinkt.

Koop je een receiver met HDMI en EQ e.d. dan zal er altijd meer processing geschieden dan bij een eenvoudig stereo versterkertje. Overigens gaan de top stereo versterkers ook mee in het hele EQ gebeuren, er valt dus meer te winnen dan te verliezen. Maar vaak wordt dat -ten onrechte- goed gepraat met marketing BS. Het geluid is "zuiverder".
Nu bestaat er bij denon wel zoiets als "pure direct" waarbij je ADSY gaat bypassen. Maar jouw receiver klinkt dan nog steeds niet even goed als een stereoversterker van gelijk vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
road rebel schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 17:24:
Je kan ten aller tijde de adsy meting stoppen. Persoonlijk heb ik een betere stereobeeld met 3 metingen dan met 8.

Persoonlijk geloof ik meer in wat ik hoor en meet dan in spirituele queestes:
ttz. het maakt mij niet uit of er nu een algoritme erop speelt of niet, als het maar goed klinkt.

Koop je een receiver met HDMI en EQ e.d. dan zal er altijd meer processing geschieden dan bij een eenvoudig stereo versterkertje. Overigens gaan de top stereo versterkers ook mee in het hele EQ gebeuren, er valt dus meer te winnen dan te verliezen. Maar vaak wordt dat -ten onrechte- goed gepraat met marketing BS. Het geluid is "zuiverder".
Nu bestaat er bij denon wel zoiets als "pure direct" waarbij je ADSY gaat bypassen. Maar jouw receiver klinkt dan nog steeds niet even goed als een stereoversterker van gelijk vermogen.
Ik had tot vorig jaar een echte pre processor in de vorm van een tag McLaren avr32. Die was erg goed in stereo. Echter had ik toen veel minder goede speakers, waardoor je dat minder goed kon horen.
Ik ben toen vanwege het gebrek aan HDMI naar een receiver gegaan, met pre outs die ik aan mijn eindversterker gekoppeld heb.
Ik heb de avr32 niet in de huidige situatie dus direct kunnen vergelijken met de X3200w. Hoewel de toenmalige nieuwprijs van de tag een veelvoud was van de nieuwprijs van de denon, is de denon natuurlijk wel een heel stuk nieuwer. En de interne DAC zal dus ook moderner zijn.
Een andere optie is natuurlijk gewoon een externe dac voor stereobronnen. Die moet dan wel beduidend beter zijn dan de interne DAC van de denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
@fisherman Mijn eigen ervaring is dat het belang van de DAC sterk wordt overgewaardeerd.
Hetgeen de doorslag geeft bij een DAC is de signaal-ruisverhouding. Eens die goed is, dan is die ook goed genoeg.Ik vrees dat je marginaal vooruit gaat met een andere DAC op dezelfde Denon. Nu is die DAC in de Denon misschien wel nieuwer, ik heb nog maar weinig kunnen vinden over DAC in hun receivers, terwijl ze bij marantz er wel altijd mee te koop lopen.

Een TAG is nu eenmaal veel mooier opgebouwd, het voorversterker gedeelte heeft een betere scheiding van de kanalen. Ik veronderstel dat de eindversterker gedeelte van jouw eindbak ook wel beter was dan de versterkermoduletjes die je in een denon x3200 vindt, of gebruik je de Denon enkel als processor? Overigens lusten de meeste PMC wel wat, de meesten zijn vrij laag in rendement toch?

Desalniettemin ben ik ervan overtuigd dat je sowieso een meerwaarde kunt halen uit audyssey EQ, ook in stereo. Ik weet dat veel mensen een Denon of Marantz kopen met alle toeters en bellen om vervolgens alles te bypassen in een "pure direct" mode omdat "het signaal onaangetast en zuiver blijft", maar dat is marketing bs; ook in pure direct gebeurt er processing; en dan heb je veel geld betaald voor een relatief slechte stereo versterker.

[ Voor 3% gewijzigd door road rebel op 16-03-2017 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
road rebel schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:09:
@fisherman Mijn eigen ervaring is dat het belang van de DAC sterk wordt overgewaardeerd.
Hetgeen de doorslag geeft bij een DAC is de signaal-ruisverhouding. Eens die goed is, dan is die ook goed genoeg.Ik vrees dat je marginaal vooruit gaat met een andere DAC op dezelfde Denon. Nu is die DAC in de Denon misschien wel nieuwer, ik heb nog maar weinig kunnen vinden over DAC in hun receivers, terwijl ze bij marantz er wel altijd mee te koop lopen.

Een TAG is nu eenmaal veel mooier opgebouwd, het voorversterker gedeelte heeft een betere scheiding van de kanalen. Ik veronderstel dat de eindversterker gedeelte van jouw eindbak ook wel beter was dan de versterkermoduletjes die je in een denon x3200 vindt, of gebruik je de Denon enkel als processor? Overigens lusten de meeste PMC wel wat, de meesten zijn vrij laag in rendement toch?

Desalniettemin ben ik ervan overtuigd dat je sowieso een meerwaarde kunt halen uit audyssey EQ, ook in stereo. Ik weet dat veel mensen een Denon of Marantz kopen met alle toeters en bellen om vervolgens alles te bypassen in een "pure direct" mode omdat "het signaal onaangetast en zuiver blijft", maar dat is marketing bs; ook in pure direct gebeurt er processing; en dan heb je veel geld betaald voor een relatief slechte stereo versterker.
Ik begreep dat er wel een moderne 32 bit DAC in zit. Op zich is het volgens mij altijd goedkoper om een goedkope stereo (voor)versterker te kopen, en deze op de composiet aansluitingen aan te sluiten. Dan sla je de interne dac ook gewoon over.

Ik zal de audyssey sowieso nog wel een kans geven, je kan relatief snel switchen, dus dan is het makkelijk te bepalen of het verschil aangenaam is of niet.

Ik gebruik de interne versterkers van de Denon helemaal niet. Er hangt zware 6 kanaals eindversterker met veel meer vermogen dan de Denon. Meerkanaals wordt de Denon dus inderdaad slechts gebruikt als pre processor.

Op zich hebben mijn PMC's een lager rendement, 87db. Maar ze zijn wel 8 ohm in tegenstelling tot de grotere modellen van PMC die vaak 4 ohm zijn.
Ik heb ze natuurlijk wel ingesteld als large, terwijl het slechte kleine vloerstaanders zijn.
Maar ze zijn (zeker gezien het formaat) virtueel full range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
Die small en large is van belang wanneer je een subwoofer hebt of wanneer jouw luidsprekers niet tot 20Hz spelen.

Indien je een subwoofer hebt kies je best altijd voor small, indien jouw luidsprekers niet tot 20Hz geraken maar je hebt geen subwoofer dan zou ik ze ook op large laten. Het heeft niet zozeer te maken met goed of slecht klinken maar eerder met het correct instellen van cross-over. Ik ben benieuwd naar jouw ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
road rebel schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:31:
Die small en large is van belang wanneer je een subwoofer hebt of wanneer jouw luidsprekers niet tot 20Hz spelen.

Indien je een subwoofer hebt kies je best altijd voor small, indien jouw luidsprekers niet tot 20Hz geraken maar je hebt geen subwoofer dan zou ik ze ook op large laten. Het heeft niet zozeer te maken met goed of slecht klinken maar eerder met het correct instellen van cross-over. Ik ben benieuwd naar jouw ervaring!
Ik heb wel een subwoofer, maar die vind ik vaak al snel te overheersend qua Bass. Met films is dat anders dan met muziek.
De pmc's gaan tot 29hz. Ze geven natuurlijk niet dezelfde geluidsdruk als die van de sub. Met muziek is dat voor mij ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
road rebel schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:09:
@fisherman

Je kunt 'm ook omdraaien, Audyssey moet aanstaan omdat het op alle vlakken een wondermiddel is voor je muziekcollectie? Dat is ook onzin. Zoals ik al zei, het gaat er puur om wat je zelf prettig vind. Er zit een duidelijk verschil in de source/pure direct en Audyssey. Gewoon zelf luisteren wat mooi is.

Een goede stereoversterker heeft ook geen Audyssey en andere toeters en bellen en volgens mij worden die nog altijd geprezen vanwege de goede muziekkwaliteit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
@Romius Volgens mij heb ik mij niet goed uitgedrukt, want we bedoelen hetzelfde als ik jouw bericht lees.

Ik zeg nergens dat het niet goed kan klinken in pure direct, maar verwacht niet dat het als een muzikale stereo versterker gaat klinken.
Echter heb je in een receiver zoals deze denon de mogelijkheid om met EQ jouw luidsprekers en/of ruimte te corrigeren en daar zit heel veel potentieel in.
Tenminste als je tijd neemt om die setup te optimaliseren en -indien je daar de mogelijkheid toe hebt- ook verder gaat finetunen.

Je kan niet verwachten dat je met 1 knop-omdraai jouw luidsprekers 2x beter klinken. Audyssey is alles behalve een wondermiddel, maar het kan de set beter doen klinken -niet alleen in surround maar ook in stereo-.
Als je geen/amper moeite doet om een AVR in te stellen om vervolgens te gaan zeggen: "het is slecht"
tjah dan had je jouw geld -mijn inziens- beter uitgegeven in een muzikale versterker.

Net zoals ik overtuigd ben dat @fisherman zijn set naar een hoger niveau zou kunnen tillen mits een goede integratie van de subwoofer. Maar dat gaat niet zonder de nodige finetuning.

Hopelijk ben ik nu iets duidelijker in mijn verwoording.

Edit: blijkbaar verdween er een zin: Er zijn ook -hele- goede stereo versterkers met EQ en/of DSP.]

Edit2:
En nu we toch bezig zijn:
Romius schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:03:
[...]

Ja en nee, DTS is een groot gemis, maar ik snap aan de ene kant wel het ontbreken van HDMI. Sonos wil graag een probleemloos apparaat op de markt brengen, een optisch ingang werkt immers altijd. Maar HDMI is gewoon verrot met tientallen versies en beperkingen. Deze is nu ook al verouderd, want HDMI 2.1 komt straks uit met oa dynamic HDR. Dat komt straks dan weer niet door via je soundbar, dus dat komt het gebruiksgemak niet ten goede - iets waar Sonos wel voor staat.
Ook dat is marketing BS.
HDMI is de consumenten-AV standaard. Toslink is zowat het meest fragiele connector van de hele AV-industrie.
Ondertussen had Sonos reeds een playbar en/of playbase kunnen uitbrengen met HDMI-ARC en toslink input.
Het is niet omdat je HDMI in een soundbar implementeert dat je dan de consument verplicht alle HDMI switching uit te voeren via deze Soundbar.
Echter zou een HDMI interface betekenen dat ook mensen zonder toslink (consoles, decoders, mediaboxen, TVs) gebruik hadden kunnen maken van de soundbar zonder een of andere switcher of extractor.

De reden waarom Sonos tot op heden niet in het HDMI-verhaal gestapt is, wijt ik eerder een tekort aan kennis, R&D en maximalisatie van de marges. Voor kleine spelers kan ik mij vinden in de te hoge instap in het HDMI forum (15.000USD per jaar), R&D, Dev. boards en nodige outsourcing met mogelijk vrijgeven van jouw multiroom protocol.

Ik ben een Sonos fan (ik heb Heos en Sonos staan thuis maar gebruik enkel Sonos), alleen kan je dat niet goedpraten. Het verhaaltje van "wij doen zuiver muziek en HDMI is slecht omdat er ook video en zo doorloopt" is een marketingverhaaltje die na ruim 10jaar wel eens veranderd mag worden.

[ Voor 48% gewijzigd door road rebel op 16-03-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Ik heb sinds een week of 3 de Denon HEOS HomeCinema set. Vanaf de HDMI ARC van de TV loopt een HDMI kabel naar de soundbar. 2,5 week lang ging het geluid automatisch aan (zij het na een seconde of 5 tot 10) als de TV aangezet werd. Maar sinds enkele dagen is dat niet meer het geval.
De HEOS app heeft bij TV ingang HDMI Arc ingesteld staan, en ook de switch voor "Automatisch afspelen" staat aan. Ik maak op het moment van TV inschakelen geen gebruik van andere diensten als bijv Spotify.
Als ik in de HEOS app naar "Muziek" ga, en ik druk op de knop "TV", dan gaat het geluid pas aan.
Wat kan er aan de hand zijn? De Denon apparatuur krijgt geen signaal meer dat de TV aan staat, zo lijkt het.

[ Voor 54% gewijzigd door technoaddict op 20-03-2017 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzu
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik heb zojuist een nieuwe update gekregen op mijn Denon AVR x1200W. Kan nergens terug vinden wat het inhoud dus misschien weten jullie daar iets van. Kan iemand mij vertellen wat er precies veranderd is?

Versie
3400-6370-4065

DTS Versie
3.90.35.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 17:34

4POX

Everybody is wired

Wizzu schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 21:12:
Ik heb zojuist een nieuwe update gekregen op mijn Denon AVR x1200W. Kan nergens terug vinden wat het inhoud dus misschien weten jullie daar iets van. Kan iemand mij vertellen wat er precies veranderd is?

Versie
3400-6370-4065

DTS Versie
3.90.35.00
Misschien aanpassingen voor de nieuwe apps die voor de telefoon uitkwamen. Er stond in dat de app pas werkt na een firmware update.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
4POX schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:00:
[...]

Misschien aanpassingen voor de nieuwe apps die voor de telefoon uitkwamen. Er stond in dat de app pas werkt na een firmware update.
Nee, die werkt wel met de 1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha. Ging iets fout geloof ik.

Ik zit met het volgende probleem.

Heb een Denon AVR-4310
Daarop zijn de volgende devices aangesloten:
- Bluray speler
- STB Ziggo Horizon
- Apple TV3
- Plasma tv

Het probleem zit in de Apple TV.

Zoals altijd is de amp het hart van de installatie en zijn alle apparaten er per HDMI op aangesloten (eerste 3 apparaten in, tv uit)
Bij de Bluray speler en de STB geeft dit geen problemen. De amp herkent (wanneer aanwezig) direct de 'multi channel in' en heb dan dus een mooi geluid.
Alleen bij de Apple TV dus niet.

Hij maakt er altijd een 'DTS neo 6 cinema' signaal van, wat natuurlijk kwalitatief stukken minder is dan een écht signaal.
Heb al verschillende instellingen geprobeerd, maar krijg het niet aan het werken.
Content vanaf m'n pc waar ik meestal vanaf stream, doe ik met Airvideo HD.

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen om ervoor te zorgen dat ik ook mooi geluid krijg vanaf m'n Apple TV?

Thanks voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Je probleem zal niet in de Denon zitten. DTS: Neo 6 of Dolby Pro Logic II wordt weergegeven als er een stereotrack binnen komt en de receiver middels het Neo of Pro Logic-sausje er surround van probeert te maken. Oftewel de Apple TV stuurt 2.0 uit en geen 5.1 track. In de bron of de aansturing daarvan zal je de oplossing moeten zoeken. Zoek eens op iets van "bitstream" of "pass through" in de instellingen.

Sowieso staan de andere bronnen ook op LPCM of in ieder geval de instellingen dat de Blu-rayspeler dan wel STB het geluid zal decoderen. Daarom zie je "Multi Channel In", omdat de receiver de audiotrack niet meer herkent als Dolby of DTS doordat de bron het geluid al gedecodeerd heeft. Bron instellen op bitstream en je zal wel in de display zien welke track er speelt. Onder de streep zou de kwaliteit gelijk moeten zijn trouwens, maar je ziet niet vaak dat men bewust kiest voor LPCM Out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
De x2200 kreeg ook een update geen idee wat het was, klinkt nog steeds goed in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus in het menu van de STB, Apple tv en de Bluray speler het geluid instellen op bitstream of pass through.

Ja die multi channel in klinkt in mijn oren als een DTS geluid. In ieder geval veel betere kwaliteit dan de 'saus-sound'.

Heb van een vriend de tip gekregen het eens met een chromecast te proberen icm Plex.
Hij heeft daat ook hele goede resultaten mee.

Thanks voor je reactie btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savagenld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:12
Het afstellen van het geluid op mijn x1300w gaat met stapjes van 0,5 dB wat erg langzaam gaat. Bij het inhouden van de volume toets gaat de volume aanpassing weer heel erg snel.

Ik kon zelf niks vinden op internet/handleiding, maar is er een manier om het volume beter te controleren?
Evt met de Harmony afstandsbediening die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

* NeFoRcE heeft sinds gisteren de Denon 3300 binnen! Woej! Speakers aan't plafond zijn bijna klaar. Zondag de boel inregelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:13:
Ja die multi channel in klinkt in mijn oren als een DTS geluid. In ieder geval veel betere kwaliteit dan de 'saus-sound'.
Knap dat je weet dat het als een DTS-geluid klinkt. Zoals gezegd heeft de receiver doordat de bron het geluid al decodeert geen idee wat er binnen komt. Het kan net zo goed DTS HD, Dolby Digital of Dolby TrueHD zijn. Dat is ook de reden dat er eigenlijk altijd voor bitstream wordt gekozen, dan zie je wat er binnen komt
savagenld schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 06:20:
Het afstellen van het geluid op mijn x1300w gaat met stapjes van 0,5 dB wat erg langzaam gaat. Bij het inhouden van de volume toets gaat de volume aanpassing weer heel erg snel.

Ik kon zelf niks vinden op internet/handleiding, maar is er een manier om het volume beter te controleren?
Evt met de Harmony afstandsbediening die ik heb.
Volume aanpassen van schaal zou je kunnen doen. Dan loopt het van 0 - 98 in stappen van één in plaats van –79.5 dB – +18.0 dB in stappen van 0,5dB. De app van Denon kan je ook nog proberen. Daar kan je het volume regelen met een slider en dat gaat wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savagenld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:12
Tnx! De 0 - 98 loopt bij mij jammer genoeg ook in stappen van 0,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
Sinds kort schakelt mijn Denon X1200W automatisch bij het opstarten naar CBL/SAT. Ik heb een Logitech Harmony afstandsbediening (Elite) en heb al meerdere malen de activiteit opnieuw geconfigureerd. Heb daarnaast de setup van de X1200W opnieuw gedaan en hem uit de MyLogitech verwijderd etc. Hij blijft zichzelf telkens op CBL/SAT zetten, op iedere activiteit. Iemand hier een oplossing voor?

Edit: oplossing bleek eenvoudiger dan gedacht; stroom eraf voor 10 seconden.

Edit2: Probleem kwam de volgende dag weer terug. Heb de CBL/SAT kabel maar verplaatst naar Blu-ray/DVD en CBL/SAT uitgeschakeld in de instelling van Denon. Probleem lijkt hiermee opgelost te zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door tweegroenethee op 25-03-2017 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 23:21
Het kan zijn dat er een apparaat een aan commando stuurt over de HDMI. Dan spring de versterker naar dat kanaal

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort een trotse eigenaar van een AVR-x2100w. Nieuw in de versterker wereld, maar deze versterker is uitgebreid met alle hedendaagse opties dus vandaar de keuze :) ! Helaas kan ik de functie 'Multi Channel Stereo' niet vinden. Ik geloof dat het zo heet, maar de bedoeling is om door alle speakers(5.1) mijn muziek te streamen via Spotify :9 . Iemand hier ervaring mee? Het zou mogelijk moeten zijn, maar kan ik het helaas niet vinden. Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2017 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Afstandsbediening, knopje music onderaan aantal keer indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 23:21
Dit vond ik ook verwarrend, dit zit soms onder options en soms onder de output selectie zoals @I-King opmerkt.

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
Ik heb onlangs op mijn AVR 3808 een Nvidia Shield TV via HDMI aangesloten. Alles werkt prima, zij het dat de Shield TV alle audio met een enorme hoeveelheid bass doorgeeft. Nu kan ik mijn woofer een stuk knijpen, maar dat gaat weer ten koste van het geluid van andere op de AVR 3808 aangesloten bronnen.
Kan ik voor een specifieke HDMI ingang de bass verzwakken? Ik heb er geen instelling voor gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 10:44

TheNephilim

Wtfuzzle

Gisteren eindelijk mijn pricewatch: Denon AVR-X3300W in gebruik genomen met de pricewatch: Bowers & Wilkins 600 series 683 S2 (Zwart).

De Audyssey MultEQ XT32 op 'flat' lijkt goed z'n werk te doen. De Dynamic EQ heb ik toch ook weer uitgezet, al is het voor series en films misschien wel een goede toevoeging. Verder had ik eerlijk gezegd meer opties verwacht, al is de eenvoud van de menu's wellicht juist te prijzen gezien ik toch geen features mis. Erg irritant is wel dat hij standaard na 15 minuten in standby gaat, met TV aan in ieder geval. Dat heb ik meteen maar weer uit gezet.

Toch één probleem waar ik ontzettend van baal... Eergisteren had ik de receiver al aangesloten en heb meteen een firmware update gedaan, maar gisteren kwamen de speakers pas dus kon ik er pas echt mee aan de slag. Het lijkt er op dat de bedrade netwerkverbinding dood is. Sowieso duurt het aanpassen van instellingen voor Wi-Fi of netwerk een eeuwigheid trouwens, erg vervelend. Hoe dan ook laat mijn switch geen groen lampje zien op de poort waarop de AVR-X3300W is aangesloten. Terwijl ik er gisteren nog een firmware update mee gedaan heb. Wellicht is dat de oorzaak geweest. Ik ben bang dat hij weer terug moet :/.

[ Voor 3% gewijzigd door TheNephilim op 30-03-2017 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

TheNephilim schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:27:
Gisteren eindelijk mijn pricewatch: Denon AVR-X3300W in gebruik genomen met de pricewatch: Bowers & Wilkins 600 series 683 S2 (Zwart).

De Audyssey MultEQ XT32 op 'flat' lijkt goed z'n werk te doen. De Dynamic EQ heb ik toch ook weer uitgezet, al is het voor series en films misschien wel een goede toevoeging. Verder had ik eerlijk gezegd meer opties verwacht, al is de eenvoud van de menu's wellicht juist te prijzen gezien ik toch geen features mis. Erg irritant is wel dat hij standaard na 15 minuten in standby gaat, met TV aan in ieder geval. Dat heb ik meteen maar weer uit gezet.

Toch één probleem waar ik ontzettend van baal... Eergisteren had ik de receiver al aangesloten en heb meteen een firmware update gedaan, maar gisteren kwamen de speakers pas dus kon ik er pas echt mee aan de slag. Het lijkt er op dat de bedrade netwerkverbinding dood is. Sowieso duurt het aanpassen van instellingen voor Wi-Fi of netwerk een eeuwigheid trouwens, erg vervelend. Hoe dan ook laat mijn switch geen groen lampje zien op de poort waarop de AVR-X3300W is aangesloten. Terwijl ik er gisteren nog een firmware update mee gedaan heb. Wellicht is dat de oorzaak geweest. Ik ben bang dat hij weer terug moet :/.
Hele fijne receiver inderdaad! Wij hebben een aardig forse woonkamer en vind dat daar 'Reference' toch wel het beste klink. 'Flat' wordt ook aangeraden voor kleinere ruimtes begreep ik.

Al geprobeerd je receiver naar fabrieksinstellingen te zetten? Andere netwerkkabel, rechtstreeks op een switch, of gewoon even direct op een laptop? Dingen uitsluiten zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

NeFoRcE schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:41:
[...]

Hele fijne receiver inderdaad! Wij hebben een aardig forse woonkamer en vind dat daar 'Reference' toch wel het beste klink. 'Flat' wordt ook aangeraden voor kleinere ruimtes begreep ik.

Al geprobeerd je receiver naar fabrieksinstellingen te zetten? Andere netwerkkabel, rechtstreeks op een switch, of gewoon even direct op een laptop? Dingen uitsluiten zeg maar :)
Nou ondanks dat we gewoon een tussenwoning hebben, zit ik toch behoorlijk ver van de TV :+. Maar ik moet dit weekend nog maar eens rustig luisteren naar de verschillen. Gisteravond kon ik zo laat niet al te gek doen natuurlijk.

Ja dat eerste ga ik nog even proberen, maar andere aansluiting ed. heb ik al geprobeerd en dat haalt niks uit helaas. Het zou een domper zijn om via Wifi verbinding te moeten maken en bij zo'n dure receiver wil ik wel graag dat alles werkt. Nadeel is dat ik dan wel zo weer een paar dagen of misschien weken zonder receiver zit :'( Besteld bij Bol.com, al weet ik niet hoe vlot die ermee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

TheNephilim schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:51:
[...]

Nou ondanks dat we gewoon een tussenwoning hebben, zit ik toch behoorlijk ver van de TV :+. Maar ik moet dit weekend nog maar eens rustig luisteren naar de verschillen. Gisteravond kon ik zo laat niet al te gek doen natuurlijk.

Ja dat eerste ga ik nog even proberen, maar andere aansluiting ed. heb ik al geprobeerd en dat haalt niks uit helaas. Het zou een domper zijn om via Wifi verbinding te moeten maken en bij zo'n dure receiver wil ik wel graag dat alles werkt. Nadeel is dat ik dan wel zo weer een paar dagen of misschien weken zonder receiver zit :'( Besteld bij Bol.com, al weet ik niet hoe vlot die ermee zijn.
Ah ja, dan is het wel fijn om daar even wat tijd in te steken nog ja. Ene keer vind je iets ook beter klinken dan een andere keer denk ik. Gewoon wat mee stoeien :)

En dan ben je niet de enige die mogelijk lang moet wachten. Heb m'n 3300 bij een zaak in utrecht gekocht, maar de levertijd vanuit Denemarken (Denon's home place) liet op zich wachten. 5 februari besteld, afgelopen donderdag geleverd... *gaap :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 07:30
Leuk om te horen, ben zelf ook aan het kijken naar deze combi.
Heb je ook de centerspeaker en eventueel nog rears erbij gekocht? Ik denk zelf aan de M-1 als rears te nemen.
Wat heb je voor de boxen betaald als ik vragen mag? Heb een offerte verzoek uitstaan bij Audiovison.

Nog meer offtopic: Heb je nog andere boxen beluisterd in deze prijsklasse? Mag ook via DM eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

sNielz123 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:56:
[...]

Heb je ook de centerspeaker en eventueel nog rears erbij gekocht? Ik denk zelf aan de M-1 als rears te nemen.
Wat heb je voor de boxen betaald als ik vragen mag? Heb een offerte verzoek uitstaan bij Audiovison.

Nog meer offtopic: Heb je nog andere boxen beluisterd in deze prijsklasse? Mag ook via DM eventueel.
Speakerqualiteit is echt zo verschillend per persoon en receiver. Ik zou zeggen, luister eens combi's in meerdere audiozaken op verschillende dagen, en trek dan conclusies :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

[...]

Nee dat werd me een beetje duur, om in één keer een te schaffen, alles bij elkaar. Misschien dat ik die centerspeaker (pricewatch: Bowers & Wilkins 600 series HTM62 S2 (Zwart) nog aan schaf, puur voor verstaanbaarheid in series en films. Die rearspeakers komen misschien nog wel een keer, die hebben in ieder geval geen haast. Een subwoofer kan ik wel waarderen denk ik, maar de buren misschien wat minder ben ik bang :P

Ik heb ze besteld bij een Hifi zaak in de buurt, voor 750 euro per stuk. Ze werden ook (gratis) aan huis bezorgd, ideaal!

Eigenlijk moet ik bekennen niet zoveel verschillende speakers beluisterd te hebben. Ik heb de 684 S2's wel gehoord, maar dat is gewoon wat minder en hoort (vond ik) echt thuis in een 5.1 set, terwijl de 683 S2 prima stereo speakers zijn. Verder ben ik net niet genoeg audiofiel om stad en land af te reizen naar luisterstudio's. Het hoorbare verschil in zo'n luisterruimte kan heel anders zijn bij jezelf in de woonkamer, dus dat vind ik lastig beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 07:30
Thnx voor je reactie.
Ik hoop eigenlijk vooral een goede korting te kunnen bedingen door alles in 1 keer te kopen. Zelfs misschien tegelijk met een 65" OLED.

Het rondreizen voor speakers herken ik wel. Wat ik lees is B&W een veilige keuze dus heel erg slecht kan het ook niet klinken denk ik dan. Ik heb nu een HK set en de sub staat zelfs uit. Ik ga ook voor een 5.0 set.

De Denon lijkt me voor mijn gebruik ook meer dan voldoende. Zeker als je al aangeeft dat de menu's simpel zijn is het wel een goede keuze voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik wilde een IR extender op mijn 3300 aansluiten. Nu zat er bij onze Samsung TV een IR extender:

http://thumbs.ebaystatic....YAAOSwzgBY1f3B/s-l225.jpg

Maar deze lijkt niet te werken op m'n receiver. Volgens mij is dat raar toch? IR is IR? Er zit ook weinig poespas aan die extender. Zou ik toch een andere extender moeten hebben? Of moet ik iets instellen in de Denon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ook eens geprobeerd op een 2311, ook een samsung. Werkte niet. Zowel als ontvanger als extra extender (dus als oogje) geprobeerd.

Wat Denon zelf zegt: http://denon.custhelp.com...m-control-of-av-receivers

Klinkt als dat de RC in op de receiver niet voor een oogje is, maar je een IR receiver met wat eectronica moet hebben en de uitgang naar een IR blaster oogje daarvan met een mono 3,5mm jack op de Denon moet aansluiten. Nog niet aan uitproberen toegekomen hier trouwens.

[ Voor 60% gewijzigd door The Eagle op 31-03-2017 22:18 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
[...]

Ik zou dan niet M1 erbij doen, maar dan minstens de 686 S2 (mits er ruimte voor is natuurlijk). Ik denk dat anders de balans er een beetje uit is, de 683's zijn best flinke speakers. Ik heb ze zelf staan met de 685's achter en dat is een perfecte combi. Nou kon ik ook een leuker prijsje krijgen voor de 685's, nl. 270 p/st.
Center moest ik door ruimte wel een tandje kleiner doen, eigenlijk hoort de HTM61 erbij, maar die is huge. Daarvoor staat nu de HTM62.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Heb een vraag heb een denon x3200 die geen dts-hd , dolby-true hd geluid meer door geeft. Gewoon dolby en dts doet het maar alles van blu-ray audio geluid werkt niet meer.heb alle kabels al na gekeken avr een reset gegeven maar los het probleem niet op. Kan meerderen van mijn blu-ray films niet meer kijken wel beeld geen geluid hebben alleen dts-hd spoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Als je een 2.0 opstelling hebt; wat moet je dan met die 'LPF voor LPE' setting? Hij staat standaard op 250 Hz, daar heb ik al eens 120 Hz van gemaakt, maar hij kan niet lager dan 80 Hz en uitschakelen zie ik ook nergens staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Volgens mij speakers op 'Large' zetten, dan kun je die setting negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

I-King schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:31:
Volgens mij speakers op 'Large' zetten, dan kun je die setting negeren.
Oké, ze staan op 'groot', dus dat klopt dan. Toch vreemd dat ze die setting dan niet uitzetten.

Trouwens, mijn pricewatch: Denon AVR-X3300W moet toch terug naar bol.com voor reparatie. Ik krijg de netwerkaansluiting niet aan de praat; lampje op switch brand niet. Andere kabels geprobeerd, rechtstreeks op router aansluiten en een factory reset werken allemaal niet :/.

Zal wel foto's maken van de receiver voor ik hem opstuur. Je hoort nog wel eens van die horrorverhalen van compleet verwoeste receivers ná reparatie.

[ Voor 47% gewijzigd door TheNephilim op 04-04-2017 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
technoaddict schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:08:
Ik heb sinds een week of 3 de Denon HEOS HomeCinema set. Vanaf de HDMI ARC van de TV loopt een HDMI kabel naar de soundbar. 2,5 week lang ging het geluid automatisch aan (zij het na een seconde of 5 tot 10) als de TV aangezet werd. Maar sinds enkele dagen is dat niet meer het geval.
De HEOS app heeft bij TV ingang HDMI Arc ingesteld staan, en ook de switch voor "Automatisch afspelen" staat aan. Ik maak op het moment van TV inschakelen geen gebruik van andere diensten als bijv Spotify.
Als ik in de HEOS app naar "Muziek" ga, en ik druk op de knop "TV", dan gaat het geluid pas aan.
Wat kan er aan de hand zijn? De Denon apparatuur krijgt geen signaal meer dat de TV aan staat, zo lijkt het.
Dit is wel apart . Had precies hetzelfde probleem. Uiteindelijk na veeeel klagen van de vrouw die "het belachelijk vind dat je een app moet gebruiken om het weer goed te krijgen ", toch maar alles aangesloten via de optical. Nog geen nadeel hier bij ervaren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
enzoronald schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:10:
[...]

Dit is wel apart . Had precies hetzelfde probleem. Uiteindelijk na veeeel klagen van de vrouw die "het belachelijk vind dat je een app moet gebruiken om het weer goed te krijgen ", toch maar alles aangesloten via de optical. Nog geen nadeel hier bij ervaren .
Het gaat nu sinds een paar dagen opeens weer goed.
Ik las vandaag nog wel dit artikel:
http://denon-nl.custhelp....van-de-arc-van-mijn-lg-tv.

Ik heb een LG TV. Zal morgen eens kijken of die setting aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
technoaddict schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 22:37:
[...]

Het gaat nu sinds een paar dagen opeens weer goed.
Ik las vandaag nog wel dit artikel:
http://denon-nl.custhelp....van-de-arc-van-mijn-lg-tv.

Ik heb een LG TV. Zal morgen eens kijken of die setting aan staat.
Hmm heb een sony. Nou ja , ik zie nog geen nadeel persoonlijk aan de optical aansluiting tov de HDMI arc , dus laat t voorlopig zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
Wie o wie heeft de nieuwe ADSY app reeds geprobeerd met zijn 2017 denon?

Afbeeldingslocatie: http://icdn2.digitaltrends.com/image/audyssey-720x720.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
road rebel schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:27:
Wie o wie heeft de nieuwe ADSY app reeds geprobeerd met zijn 2017 denon?

[afbeelding]
Kost geld toch? #zuinigenederlanders ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
Ik heb de app meteen gekocht, moet er nog even tijd voor vinden hem te gebruiken. Maar €20,- is niets voor wat je kan met de app. Als je dit met een pro kalibratie hebt laten doen kost het je veel meer geld! Echt top dat dit nu mogelijk is.
Nog geen eigen metingen gedaan, maar wel een meting van iemand anders gepakt en gekeken hoe dat werkt, en dat gaat erg goed met gave mogelijkheden.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 17:15
Ik heb een vreemd probleem sinds kort. Weet niet zeker of het begonnen is voor of na de firmware update.

Ik heb een Denon AVR-2200W van januari 2016 met 4 Philips FB 815 speakers die ik als front en rear speakers gebruik.
En een sony SS-CN X7 center speaker. Geen subwoofer aangesloten. De Philips speakers geven voor mij de bassen goed genoeg weer.
De front speakers zijn met 4mm kabel aangesloten en de achterspeakers met 2.5 mm draad. Alles bare metal. Tot gisteren toen heb ik aan de receiver kant de kabels opnieuw aangesloten en adereindhulzen op de kabels gezet.

Vanaf het begin vond ik het geluid tegen vallen in vergelijking met de vorige receiver de Philips FR995.
Die had voller geluid en het volume hoefde minder hoog te staan als bij de Denon.
De bas staat veel hoger bij de Denon als bij de Philips. Na het instellen met Audyssey setup

Heb hem eigenlijk nooit extreem hard aan staan. volume maximaal 30

Het lijkt of mijn front speakers zijn opgeblazen.

De front speakers vervormen heel erg bij stereo weergaven als er lagere tonen weer gegeven moeten worden. Ook bij de testtoon.
Het vervormen begon is bij de linkerspeaker en daarna bij de rechterfront speaker. Niet dat ik de versterker sinds de vervorming vaak aan gehad heb. Hoorde het eerst een enkele keer links alsof er een storing was. Daarna continu en ook rechts.
Van het weekeinde heb ik alle aansluitingen gecontroleerd, maar die zaten nog goed vast. Voor de zekerheid toch opnieuw gestript en ader eindhulzen aangedaan.
Geen resultaat. Daarna vond ik op de site van Denon dat de eco-stand het probleem kan veroorzaken. Maar helaas geen verbetering na uitschakelen.
Daarna een volledige reset gedaan. Ook dit heeft niet geholpen.

Als ik tv kijk op 5.1 dan is er weinig vervorming. Als de tv zender in stereo uitzend gelijk veel vervorming.
Kijk ik een film op Netflix dan is er gelijk veel vervorming op de front stereo speakers.
Idem bij de testtoon, enkel op de front speakers.

Voordat ik naar de winkel ga wil ik de kijken of het de versterker is of de speakers. Aangezien mijn voor en achter speakers van dezelfde sterkte zijn. Denk ik erover om de draden van de voor speakers en achterspeakers met elkaar te verwisselen. Kan ik dit zonder gevaar doen?
Pagina: 1 ... 49 ... 100 Laatste