@
Romius Volgens mij heb ik mij niet goed uitgedrukt, want we bedoelen hetzelfde als ik jouw bericht lees.
Ik zeg nergens dat het niet goed kan klinken in pure direct, maar verwacht niet dat het als een muzikale stereo versterker gaat klinken.
Echter heb je in een receiver zoals deze denon de mogelijkheid om met EQ jouw luidsprekers en/of ruimte te corrigeren en daar zit heel veel potentieel in.
Tenminste als je tijd neemt om die setup te optimaliseren en -indien je daar de mogelijkheid toe hebt- ook verder gaat finetunen.
Je kan niet verwachten dat je met 1 knop-omdraai jouw luidsprekers 2x beter klinken. Audyssey is alles behalve een wondermiddel, maar het kan de set beter doen klinken -niet alleen in surround maar ook in stereo-.
Als je geen/amper moeite doet om een AVR in te stellen om vervolgens te gaan zeggen: "het is slecht"
tjah dan had je jouw geld -mijn inziens- beter uitgegeven in een muzikale versterker.
Net zoals ik overtuigd ben dat @
fisherman zijn set naar een hoger niveau zou kunnen tillen mits een goede integratie van de subwoofer. Maar dat gaat niet zonder de nodige finetuning.
Hopelijk ben ik nu iets duidelijker in mijn verwoording.
Edit: blijkbaar verdween er een zin: Er zijn ook -hele- goede stereo versterkers met EQ en/of DSP.]
Edit2:
En nu we toch bezig zijn:
Romius schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 14:03:
[...]
Ja en nee, DTS is een groot gemis, maar ik snap aan de ene kant wel het ontbreken van HDMI. Sonos wil graag
een probleemloos apparaat op de markt brengen, een optisch ingang werkt immers altijd. Maar HDMI is gewoon verrot met tientallen versies en beperkingen. Deze is nu ook al verouderd, want HDMI 2.1 komt straks uit met oa dynamic HDR. Dat komt straks dan weer niet door via je soundbar, dus dat komt het gebruiksgemak niet ten goede - iets waar Sonos wel voor staat.
Ook dat is marketing BS.
HDMI is
de consumenten-AV standaard. Toslink is zowat het meest fragiele connector van de hele AV-industrie.
Ondertussen had Sonos reeds een playbar en/of playbase kunnen uitbrengen met HDMI-ARC
en toslink input.
Het is niet omdat je HDMI in een soundbar implementeert dat je dan de consument verplicht alle HDMI switching uit te voeren via deze Soundbar.
Echter zou een HDMI interface betekenen dat ook mensen zonder toslink (consoles, decoders, mediaboxen, TVs) gebruik hadden kunnen maken van de soundbar zonder een of andere switcher of extractor.
De reden waarom Sonos tot op heden niet in het HDMI-verhaal gestapt is, wijt ik eerder een tekort aan kennis, R&D en maximalisatie van de marges. Voor kleine spelers kan ik mij vinden in de te hoge instap in het HDMI forum (15.000USD per jaar), R&D, Dev. boards en nodige outsourcing met mogelijk vrijgeven van jouw multiroom protocol.
Ik ben een Sonos fan (ik heb Heos en Sonos staan thuis maar gebruik enkel Sonos), alleen kan je dat niet goedpraten. Het verhaaltje van "wij doen zuiver muziek en HDMI is slecht omdat er ook
video en zo doorloopt" is een marketingverhaaltje die na ruim 10jaar wel eens veranderd mag worden.
[
Voor 48% gewijzigd door
road rebel op 16-03-2017 17:00
]