Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik ben zojuist op de chat te weten gekomen dat de (aanzienlijke!) prijsverlaging van de Denon 2300W onder andere, te maken heeft met de BTW vrije dagen. Waarschijnlijk een tijdelijke aanbieding dus. Zaterdag nog maar even naar Hi-Fi Klubben om m'n knoop door te hakken en dan hopelijk een receiver bestellen dit weekend (Y)

chat:

Ik
Dag! Ik zie dat de X2300W van Denon nu flink goedkoper is. Kunt u vertellen of dit een tijdelijke prijsdaling is (aanbieding) of een permanente?

Hij
Goedemiddag

Ik
Dag!

Hij
De Denon X2300W is nu inderdaad in de aanbieding vanwege de btw-vrije dagen

Ik
Dank voor de info! Ik begrijp dus dat de kans aanzienlijk is dat de prijzen na dit weekend weer omhoog gaan?

Ik
Ik wil dit weekend een keuze maken wat betreft receiver. Heeft u enig zicht of de prijzen dit weekend nog (ongeveer) hetzelfde blijven?

Hij
Deze prijzen zullen het hele weekend zo blijven, gedurende de actie dus

Ik
Super. Dan ga ik mij dit weekend nog even verder inlezen, en dan hopelijk een knoop doorhakken en bestellen. Dank!

[ Voor 53% gewijzigd door NeFoRcE op 26-01-2017 11:51 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:39
Ik zit te kijken naar een AVR X2300w, het enige wat ik niet helemaal snap is het volgende:
Mijn setup omvat twee main speakers, en twee 'optionele' speakers in de keuken. Die laatste wil ik makkelijk aan en uit kunnen zetten, maar moeten wel gewoon dezelfde bron weergeven als de main speakers.
Eigenlijk is dit gewoon wat je op standaard stereo versterkers met de A/B knop kon doen, maar ik weet niet of dit op moderne Denon's ook zo mogelijk is?

Het is dus niet de Zone 2 functie (die is voor het weergeven van andere bronnen als ik het goed heb), maar simpelweg het schakelen van extra speakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Je zou ze suround aan kunnen sluiten en dan multi channel stereo gebruiken, dan heb je hetzelfde als de fronts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:36
Alleen wordt met multichannel stereo wel sound processing gedaan, de center doet namelijk ook mee en laag gaat alleen via een eventuele subwoofer.

Ik zou toch die speakers op zone 2 aansluiten. Ik ken die receiver niet maar kun je die surround back aansluitingen niet toewijzen aan zone 2? Dan kun je zelfs in de woonkamer een filmpje/TV/Gamen en in de keuken (internet)radio luisteren. Er zit op de voorkant een knopje om de zone2 aan te zetten en daarnaast om de bron te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
jongetje schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:50:
Ik zou toch die speakers op zone 2 aansluiten. Ik ken die receiver niet maar kun je die surround back aansluitingen niet toewijzen aan zone 2? Dan kun je zelfs in de woonkamer een filmpje/TV/Gamen en in de keuken (internet)radio luisteren.
Dat beschrijft inderdaad het idee en de manier van aansluiten van Zone 2 / Multi Zone. Echter is de AVR-X2300w een lager model waarbij Zone 2 wat beperkingen heeft. Hogere series hebben zelfs een HDMI om naar een andere zone te gaan, maar lagere series worden in functionaliteiten beperkt om hogere series interessant te houden/maken. Voor het beetje extra vermogen hoef je het namelijk niet te doen. Zo zetten lagere series receivers geen digitale bronnen door naar Zone 2. Dit is niet alleen bij Denon, meerdere merken hebben deze beperking.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Mijn X2000 kan alle bronnen naar zone2 toesturen dus was er vanuit gegaan dat de X2300 dat ook wel zou kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
jongetje schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:13:
Mijn X2000 kan alle bronnen naar zone2 toesturen dus was er vanuit gegaan dat de X2300 dat ook wel zou kunnen..
Jouw AVR-X2000 heeft dezelfde beperkingen. Het ligt vooral af van de serie (in dit geval de 2000-serie) en niet aan het modeljaar.

Pagina 175 van de Nederlandse handleiding van de AVR-X2000:
V: Er wordt geen audio uitgevoerd in ZONE2.
A: U kunt geen audio weergeven voor digitale signalen die worden ingevoerd vanaf de HDMI aansluiting of de digitale aansluitingen (OPTICAL/COAXIAL). Maak in plaats daarvan een analoge aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Sorry, my bad.

Ik gebruik inderdaad meestal de FM-tunes of internet radio. Daarnaast is het ook (in mijn ogen althans) niet zo erg dat ik in mijn keuken (waar mijn zone 2 staat) geen geluid van tv kan luisteren, alleen CD zou onhandig zijn. Al is dat op te lossen door deze ook analoog aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De X1300W heeft het bij de setup over calibratie, maar klopt het dat de microfoon niet meegeleverd wordt? Gevonden :)

En is deze calibratie beter dan met de hand distance meten en met de decibelmeter levels invoeren?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2017 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zTz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 16:32

zTz

Heb zojuist een x2300w kunnen aanschaffen voor € 350,- omdat ik over ga naar 4k. Ik kom van een Sony 3600es af dus ben benieuwd of ik vooruit ga qua geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie1962
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-07-2023
Ik heb sinds kort een AVR X2300W en heb er een probleem mee.
Hij wil niet automatisch aangaan als ik een bron aanzet.
Hij gaat die bron dan wel doorsturen, du sheb wel TV, maar ook gewoon geluid uit de TV.
Hij gaat wel gewoon op standbij als ik bv de TV uitzet, maar niet aan als ik hem aanzet.
Dit kon mijn vorige versterker, een Onkyo 414 wel.
Lijkt mij dat deze dat ook moet kunnen en ik een instelling fout heb staan.
Weet iemand hoe dit zit?
:'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 21:00:
De X1300W heeft het bij de setup over calibratie, maar klopt het dat de microfoon niet meegeleverd wordt? Gevonden :)

En is deze calibratie beter dan met de hand distance meten en met de decibelmeter levels invoeren?
Ja dat is beter de vertraging van de subwoofer kun je zelf niet meten, en de versterker past ook roomcorrectie toe voor een mooiere weergave van het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Zo. Jemig. Graag jullie advies ook. Ik ben even de draad kwijt nu.

Ik zocht een goeie receiver, met atmos, hdr, hdmi 2.0a e.d.

Van een longlist naar een shortlist, waarbij voor mij wel een winnaar uit kwam. De Denon 2300. Maar, thuis ons meubel dopgemeten. En daar kan de 2300 wel in (achter een klepdeur). Maar qua hoogte is het wel krap. Nog 6cm over. Dan heb ik daaronder nog een open vak. Maar die is 16cm hoog. Toen gedacht aan een marantz 1607. 10cm hoog, super. Maar toen naar een HiFi zaal hier in Utrecht. Daar heb ik de 2300 Denon beluisterd. Incl 2 zuilspeakers van de prijsklasse die wij graag in de nabije toekomst willen halen nog. De 2300 klonk okee. Toen de 3300. Ongelooflijk, daar zat echt een bizar verschil tussen. (zelfde nr, gewoon de andere receiver aangesloten halverwege t nummer). Klonk echt voller, zuiverder e.d. Echt goed! Daarna de Marantz 1607 geluisterd. Bizar, dat klonk echt veel minder nog. Alsof t geluid elders vandaan kwam.

Nu twijfel ik dis tussen de 2300 en 3300. Helaas is die dus wel erg krap in ons meubel. Deurtje open met films kijken, dat soort dingen. Maar echt een dikke slim-line versterker, krachtig, atmos etc is er niet dacht ik.

Lastig lastig. De 2300 heeft een mooie prijs, maar qua geluidskwaliteit, betaal ik dan liever wat meer. Iets met goedkoop duurkoop.

Wat jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Dat de beschreven verschillen tussen de genoemde receivers zo groot zijn dat ik er eigenlijk zeker van te ben dat ze niet gelijk af stonden gesteld qua instellingen en volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

FeaR schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:01:
[...]

Dat de beschreven verschillen tussen de genoemde receivers zo groot zijn dat ik er eigenlijk zeker van te ben dat ze niet gelijk af stonden gesteld qua instellingen en volume.
Lastig over te brengen dat verschil zo op een forum. Maar ik wil zeker deze apparaten nog beluisteren in een andere hifi zaak. Maar er was zeker een merkbaar verschil tussen de apparaten. Wat een zoektocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:46
FeaR schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:01:
[...]

Dat was ook mijn eerste gedachte. Stonden ze beide in pure , of direct? Of in stereo met totaal andere Audigy instellingen?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:53

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

NeFoRcE schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 15:54:

Van een longlist naar een shortlist, waarbij voor mij wel een winnaar uit kwam. De Denon 2300. Maar, thuis ons meubel dopgemeten. En daar kan de 2300 wel in (achter een klepdeur). Maar qua hoogte is het wel krap. Nog 6cm over. Dan heb ik daaronder nog een open vak. Maar die is 16cm hoog. Toen gedacht aan een marantz 1607. 10cm hoog, super. Maar toen naar een HiFi zaal hier in Utrecht. Daar heb ik de 2300 Denon beluisterd. Incl 2 zuilspeakers van de prijsklasse die wij graag in de nabije toekomst willen halen nog. De 2300 klonk okee. Toen de 3300. Ongelooflijk, daar zat echt een bizar verschil tussen. (zelfde nr, gewoon de andere receiver aangesloten halverwege t nummer). Klonk echt voller, zuiverder e.d. Echt goed! Daarna de Marantz 1607 geluisterd. Bizar, dat klonk echt veel minder nog. Alsof t geluid elders vandaan kwam.

Nu twijfel ik dis tussen de 2300 en 3300. Helaas is die dus wel erg krap in ons meubel. Deurtje open met films kijken, dat soort dingen. Maar echt een dikke slim-line versterker, krachtig, atmos etc is er niet dacht ik.

Lastig lastig. De 2300 heeft een mooie prijs, maar qua geluidskwaliteit, betaal ik dan liever wat meer. Iets met goedkoop duurkoop.

Wat jullie?
Slechter geluid kiezen t.b.v. de form factor krijg je altijd spijt van denk ik. Mijn Denon wordt trouwens over het algemeen niet zo heel warm, behalve bij een film met DTS. Dan kun je er een eitje op bakken.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

caspervc schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:35:
[...]

Dat was ook mijn eerste gedachte. Stonden ze beide in pure , of direct? Of in stereo met totaal andere Audigy instellingen?
Hij zei van wel, ik vroeg nog; "instellingen en alles zijn gelijk?" En daar antwoordde hij ja op. Tis zo'n audio speciaalzaak. Mag toch hopen dat ze je daar niet oplichten haha. Maar om dingen uit te sluiten binnenkort maar even ergens anders luisteren ook. Mensen nog tips hiervoor? Regio utrecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:46
NeFoRcE schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:34:
[...]

Hij zei van wel, ik vroeg nog; "instellingen en alles zijn gelijk?" En daar antwoordde hij ja op. Tis zo'n audio speciaalzaak. Mag toch hopen dat ze je daar niet oplichten haha. Maar om dingen uit te sluiten binnenkort maar even ergens anders luisteren ook. Mensen nog tips hiervoor? Regio utrecht :)
Hifi Klubben geweest denk ik? Ze hebben een vestiging in Hilversum ook. Ook kan je gewoon nog een keer naar Utrecht gaan met een andere verkoper. Dan vooral vergelijken in de Pure modus. Alleen zo kan je ze vergelijken imo... Gele knop op de afstandsbediening.
Ook heb ik goede ervaringen met Hifi Solutions in Amsterdam (misschien nog wel reisbaar O-)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zTz

zTz

Wat jullie?
Ha wat grappig. Ik heb gisteren ook de 2300w en de 3300w beluisterd en ik kwam tot exact dezelfde conclusie. De 3300 klonk inderdaad een stuk voller en ronder!

Omdat ik uiteindelijk de 2300w voor € 350,- heb kunnen krijgen ben ik voor deze gegaan en ik vind € 700,- dan toch net ff te veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
[...]
Hij zei van wel, ik vroeg nog; "instellingen en alles zijn gelijk?" En daar antwoordde hij ja op. Tis zo'n audio speciaalzaak. Mag toch hopen dat ze je daar niet oplichten haha.
Vertrouw nooit een verkoper. Als je van sommige accessoires de inkoop- en verkoopprijs zou weten zou dat haast al onder oplichting vallen :p .

Bij luistersessies neem ik altijd een dB meter mee. Daarmee vallen niet gelijk afgestelde apparaten al vrij snel door de mand. Al is dat met speakers en hun verschil in gevoeligheid nog meer zaak. Punt is ook dat het menselijke oor (of eigenlijk brein) zeer gevoelig is voor dingen die er niet zijn. Puur de gedachte dat een duurdere receiver beter zou moeten spelen kan al genoeg zijn om het te horen. Dat is ook de reden dat echt goed vergelijken blind wordt gedaan.

Overigens is zes centimeter niet echt schokkend. Ik heb mensen minder ruimte over zien hebben tussen receiver/versterker en bovenkant kast. Is de kast van achteren open? Als de warme lucht maar weg kan. Anders kan je ook nog kijken naar een Klasse D versterker. Die hebben een veel hoger rendement waardoor ze een stuk koeler blijven dan een Klasse A/B zoals de Denon en Marantz. Pioneer heeft Klasse D. Zelfs in slim-line waardoor je meer ruimte boven de receiver vrij houdt én de receiver standaard al minder warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:55
De 2300 klonk okee. Toen de 3300. Ongelooflijk, daar zat echt een bizar verschil tussen. (zelfde nr, gewoon de andere receiver aangesloten halverwege t nummer). Klonk echt voller, zuiverder e.d. Echt goed!
Ik ben dus tot dezelfde conclusie gekomen, mijn beste prijs voor de 2300 was 409,- dus de keuze voor de 3300 á 669,- was niet zo heel pijnlijk. Het geluid was inderdaad voller, en meer details, vooral met de Jazz nummers was het duidelijk te horen, beide stonden exact hetzelfde, maar de 2300 klonk duidelijk platter haast 2 dimensionaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 13:02

|sWORDs|

vSphere/ESXi

FeaR schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 21:50:
[...]

Bij luistersessies neem ik altijd een dB meter mee. Daarmee vallen niet gelijk afgestelde apparaten al vrij snel door de mand. Al is dat met speakers en hun verschil in gevoeligheid nog meer zaak. Punt is ook dat het menselijke oor (of eigenlijk brein) zeer gevoelig is voor dingen die er niet zijn. Puur de gedachte dat een duurdere receiver beter zou moeten spelen kan al genoeg zijn om het te horen. Dat is ook de reden dat echt goed vergelijken blind wordt gedaan.

[...]
Verder vind ik het heel belangrijk om muziek mee te nemen die je goed kent. Soms kan voor een bepaald nummer de ene receiver voller klinken dan de andere, maar eigenlijk is er bijvoorbeeld gewoon te veel bas.

Het is net als met televisies, degene die eruit springt in de showroom (onder de TL-banken, in shop demo stand) valt 's avonds thuis op de bank door de mand. Bij TV's moet je ook altijd goed kijken naar huidtinten, bij muziek is dit niet heel anders. Zelf draai ik vaak als eerste even Brothers in arms en let op de verhoudingen tussen hoog, laag en midden, maar dan moet je dus wel een goede referentie in je hoofd hebben zitten.

Verder net als bij de shop demo stand bij de TV goed kijken of de instellingen wel eerlijk zijn.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:04
Weet iemand of je het Spotify connect scherm kan wijzigen bij Denon? Ik hou ervan om op de TV te zien wat momenteel afgespeeld wordt, maar het standaard Denon scherm daarvoor is vrij lelijk, daarenboven is de album art in heel lage resolutie. Ik vind online niet veel, maar misschien heeft iemand van jullie hetzelfde probleem al gehad? FYI, het gaat om dit scherm: http://imgur.com/a/IKJgN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zijn hier mensen die ervaring hebben met de Denon PMA1600 en dan met name met het stukje van de ingebouwde DAC en koppeling met USB? Werkt dit een beetje en biedt dit ook wat extra's?

Zit er misschien toch over te denken om mijn DRA700 te gaan vervangen... Ook om wat betere geluidskwaliteit te krijgen maar ook die mogelijkheid trekt mij erg aan. Combinatie gaat komen samen met een HTPC. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

zTz schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:32:
[...]

Ha wat grappig. Ik heb gisteren ook de 2300w en de 3300w beluisterd en ik kwam tot exact dezelfde conclusie. De 3300 klonk inderdaad een stuk voller en ronder!

Omdat ik uiteindelijk de 2300w voor € 350,- heb kunnen krijgen ben ik voor deze gegaan en ik vind € 700,- dan toch net ff te veel

[...]
[messa[quote]FeaR schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 21:50:
[...]

Vertrouw nooit een verkoper. Als je van sommige accessoires de inkoop- en verkoopprijs zou weten zou dat haast al onder oplichting vallen :p .

Overigens is zes centimeter niet echt schokkend. Ik heb mensen minder ruimte over zien hebben tussen receiver/versterker en bovenkant kast. Is de kast van achteren open? Als de warme lucht maar weg kan. Anders kan je ook nog kijken naar een Klasse D versterker. Die hebben een veel hoger rendement waardoor ze een stuk koeler blijven dan een Klasse A/B zoals de Denon en Marantz. Pioneer heeft Klasse D. Zelfs in slim-line waardoor je meer ruimte boven de receiver vrij houdt én de receiver standaard al minder warm wordt.
[/quote]
ge=50045837,noline]caspervc schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:02[/message]:

[...]

Hifi Klubben geweest denk ik? Ze hebben een vestiging in Hilversum ook. Ook kan je gewoon nog een keer naar Utrecht gaan met een andere verkoper. Dan vooral vergelijken in de Pure modus. Alleen zo kan je ze vergelijken imo... Gele knop op de afstandsbediening.
Ook heb ik goede ervaringen met Hifi Solutions in Amsterdam (misschien nog wel reisbaar O-)
Dank allen voor de reacties!
Ik ben vandaag weer bij die zaak geweest (HiFi klubben inderdaad;) ). Opnieuw gehoord, op gelet dat het inderdaad dezelfde settings en volume e.d. was. En ja hoor, zeker een verschil qua geluid. Niet compleet anders, maar hoorbaar beter. En daar heb ik graag 250 euro voor over. Daarnaast krijg je niet alleen beter geluid, maar ook gewoon een betere receiver met meer features. Ik heb fijne nummertjes gehoord waarbij je goed de verschillen hoorde. Ik ben er denk ik wel uit. Het wordt de Denon 3300.
Wel wil ik, voor ik de knoop definitief doorhak, de boel nog beluisteren in een andere hi-fi zaak. Gewoon, omdat het kan, en om nog meer bevestiging te krijgen. Wel wil ik daar nog de boel blind beluisteren. Dan kijken of ik dezelfde conclusie trek.

Wat een zoektocht. But it's worth it!

Dank voor al jullie inzet, ik houd jullie op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:33
Het zijn verkopers, die schromen niet om bepaalde verschillen extra aan te dikken.
caspervc schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:02:
Dan vooral vergelijken in de Pure modus. Alleen zo kan je ze vergelijken imo... Gele knop op de afstandsbediening.
Het is inderdaad wel dé manier om de prestaties van het versterkerdeel te vergelijken, maar je omzeilt daar natuurlijk wel de "audioverbeteringen" mee. De 3300 heeft een betere versie van audyssey dan de 2300. Ik denk dat maar weinig mensen naar direct of pure direct luisteren, omdat deze optie vooral tegenvalt t.o.v. stereo. In mijn geval gaat het volume flink naar beneden, waardoor het veel minder dynamisch lijkt.
Ik kan me best voorstellen dat er een merkbaar verschil is in gewoon stereo (waarbij je dus het voordeel hebt van audyssey xt32) en dat mag naar mijn idee best meewegen in het vergelijk. Het is tenslotte om de geluidsweergave te doen.

Ik ben zelf nog niet gaan luisteren naar de verschillen tussen receivers, maar ik ben onlangs wel h&c hifi binnengelopen. Het was geen probleem om eens de verschillen te komen testen (tussen een Denon 2113 en 4300h), maar ik werd al wel "gewaarschuwd" dat het erg subtiel zal zijn en dat het voor sommigen niet eens merkbaar zal zijn bij een snelle luistertest. Dat vond ik zo'n eerlijk antwoord dat ik er waarschijnlijk nog eens terug kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Joopieboy schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:27:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met de Denon PMA1600 en dan met name met het stukje van de ingebouwde DAC en koppeling met USB? Werkt dit een beetje en biedt dit ook wat extra's?

Zit er misschien toch over te denken om mijn DRA700 te gaan vervangen... Ook om wat betere geluidskwaliteit te krijgen maar ook die mogelijkheid trekt mij erg aan. Combinatie gaat komen samen met een HTPC. :)
Ik zag je HTPC vraag elders al ;)
Hou er rekening mee dat je als je bij stereo blijft, problemen gaat krijgen met audiosignalen hoger dan DTS. Dat kan namelijk alleen over HDMI. Dan zou je een aparte audio extruder kunnen kopen, maar beter koop je dan gewoon een fatsoenlijke AV receiver die je de boel laat downmixen naar 2.0. Die zijn er voor gemaakt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

The Eagle schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:52:
[...]

Ik zag je HTPC vraag elders al ;)
Hou er rekening mee dat je als je bij stereo blijft, problemen gaat krijgen met audiosignalen hoger dan DTS. Dat kan namelijk alleen over HDMI. Dan zou je een aparte audio extruder kunnen kopen, maar beter koop je dan gewoon een fatsoenlijke AV receiver die je de boel laat downmixen naar 2.0. Die zijn er voor gemaakt :)
Is het vanuit de htpc niet in te stellen dan? Ik ben erg gek van stereo en wil daar ook op termijn betere apparatuur voor aanschaffen, maar een dedicated meerkanaals receiver is imho zonde. :) Lijkt mij gewoon mogelijk om alles in stereo door te zetten toch?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:00
iRbn schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:28:
Weet iemand of je het Spotify connect scherm kan wijzigen bij Denon? Ik hou ervan om op de TV te zien wat momenteel afgespeeld wordt, maar het standaard Denon scherm daarvoor is vrij lelijk, daarenboven is de album art in heel lage resolutie. Ik vind online niet veel, maar misschien heeft iemand van jullie hetzelfde probleem al gehad? FYI, het gaat om dit scherm: http://imgur.com/a/IKJgN
Als je dat echt belangrijk vind dan is het misschien het makkeljkste een chromecast eraan te hangen. Voor zover ik weet is de standaardinterface niet aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chic de Friemel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 09:09
Ja, dat scherm is echt butt-ugly, back to the 90's! Een Chromecast of evt. via PS4 luisteren is fraaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 23:12

flexje

got-father

Ik heb een Denon x4300h aangesloten op mijn tv op de ARC en op de Denon staat de horizon box en ps4.

Nu krijg ik op mijn tv netjes te zien als ik het geluid harder of zachter zet. Maar via Netflix (via tv app) laat de Denon niks zien. Is dit wel in te stellen? Ook het setup menu is niet te zien op het beeld. Hiervoor moet ik weer helemaal terug naar een hdmi source

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zTz

zTz

Is het mogelijk met de denon x2300 om de receiver automatisch van kanaal te laten veranderen zodra ik bijvoorbeeld mn ps4 aanzet of iets cast via mn chromecast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:04
zTz schreef op maandag 30 januari 2017 @ 00:54:
Is het mogelijk met de denon x2300 om de receiver automatisch van kanaal te laten veranderen zodra ik bijvoorbeeld mn ps4 aanzet of iets cast via mn chromecast?
Ik heb de x1300 sinds dit weekend en die doet dat by default zo blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
zTz schreef op maandag 30 januari 2017 @ 00:54:
Dat zou je in HDMI CEC moeten zoeken, ook wel HDMI Control genoemd of welke naam de producent er maar aan wil geven (EasyLink, AnyNet, SimpLink, VIERA Link, et cetera). Let wel dat het aanzetten van HDMI CEC niet zaligmakend is, er kunnen ook rare dingen gebeuren doordat apparatuur met elkaar communiceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik denk toch dat het de Denon 3300W wordt. Ik ga proberen donderdag nog naar een audiozaak in Amersfoort te gaan om daar ook nog blind te luisteren. Ben toch wel erg enthousiast over deze receiver. Tevens zag ik wel mooie ventilator-kits die ik eventueel in ons meubel kan bouwen ter verkoeling. Mocht dat toch nodig zijn (verwacht ik wel helaas)... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
NeFoRcE schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:05:
Ik denk toch dat het de Denon 3300W wordt. Ik ga proberen donderdag nog naar een audiozaak in Amersfoort te gaan om daar ook nog blind te luisteren. Ben toch wel erg enthousiast over deze receiver. Tevens zag ik wel mooie ventilator-kits die ik eventueel in ons meubel kan bouwen ter verkoeling. Mocht dat toch nodig zijn (verwacht ik wel helaas)... :)
Ik hoop dat je hem (AVRx3300w) nog ergens kunt vinden, ik heb hem (zeker nu ie 799 kost) voor een heel mooi bedrag gekocht (649), 1-3 dagen stond er op de website :( Dat was de 26e januari, en na uren aan de telefoon te hebben gehangen vandaag 31e (klantenservice neemt niet op) via Whatsapp eindelijk contact, 17 februari denkt men nieuwe te hebben, schijnt haast overal uitverkocht te zijn. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

RoosW schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:26:
[...]

Ik hoop dat je hem (AVRx3300w) nog ergens kunt vinden, ik heb hem (zeker nu ie 799 kost) voor een heel mooi bedrag gekocht (649), 1-3 dagen stond er op de website :( Dat was de 26e januari, en na uren aan de telefoon te hebben gehangen vandaag 31e (klantenservice neemt niet op) via Whatsapp eindelijk contact, 17 februari denkt men nieuwe te hebben, schijnt haast overal uitverkocht te zijn. |:(
Klopt inderdaad. Ik ga 'm binnenkort bestellen, dat kan ik nog regelen voor 669 euro (ook nog doable). Voor 799 had ik 'm zeker laten liggen. Ik heb ook mijn grenzen ;)

En idd, lastig leverbaar. 17 februari komt ie er weer aan, denk bij veel shops :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
NeFoRcE schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:29:
[...]

Klopt inderdaad. Ik ga 'm binnenkort bestellen, dat kan ik nog regelen voor 669 euro (ook nog doable). Voor 799 had ik 'm zeker laten liggen. Ik heb ook mijn grenzen ;)

En idd, lastig leverbaar. 17 februari komt ie er weer aan, denk bij veel shops :+
Ik hoop dat je succes hebt, mijn leverancier blinkt uit in gebrek aan informatie.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Is er al een nieuwe firmware update naast de [AVR-X3300W] (09/26/2016) versie?
Ik las op Amazon dat deze update die DTS:X toevoegt, voor crashes zorgt bij de verwerking van de ruimte test data (hangen op 83%). Nu kan ik er hopelijk van uitgaan dat de nieuwste firmware al is geïnstalleerd als ik na 17 feb. mijn bestelde Denon AVR-X3300W krijg, maar voor ik het straks op dag 1 direct naar de vaantjes help.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 16:30

MAZZA

Barbie is er weer!

Ik heb een X3300w vorige week binnen gekregen en daar stond de meest recente firmware al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
MAZZA schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:28:
Ik heb een X3300w vorige week binnen gekregen en daar stond de meest recente firmware al op.
Dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:37
Ik kreeg gisteren m'n X2300W van de Mediamarkt en die moest ik nog wel updaten naar de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zTz

zTz

Mijn 2300w moest ik ook nog updaten wat gewoon prima ging verder. Op een of andere manier krijg ik het maar niet voor elkaar om de receiver automatisch van kanaal te laten switchen bij het aanzetten van mn ps4 of bij het casten naar mn Chromecast. Ik heb hdmi control gewoon enabled op de Denon maar no dice :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
zTz schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 17:09:
Mijn 2300w moest ik ook nog updaten wat gewoon prima ging verder. Op een of andere manier krijg ik het maar niet voor elkaar om de receiver automatisch van kanaal te laten switchen bij het aanzetten van mn ps4 of bij het casten naar mn Chromecast. Ik heb hdmi control gewoon enabled op de Denon maar no dice :(
Staat het op de PS4 ook aan? En op de TV ook?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:19
Ik heb een AVR-2113 met daaraan media speler, PS4 en een hoop andere HDMI input. Nu gebruik ik de PS4 bijna altijd met headset. Ik speel niet veel, een uur of 5-6 per week. Omdat mijn PS4 aangesloten is op de Denon, moet deze aanstaan voor beeld op TV, maar geluid hoeft dus niet meer via de speakers. Daarom heb ik HDMI op passthrough staan en gaat de Denon uit. Nu lees ik dat veel apparaten dan zo'n 30-40W in standby gebruiken. Weet iemand of dit voor de Denon ook geldt? dan is het wellicht zuiniger om de passthrough uit te zetten en gewoon de Denon aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
buddow schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:53:
Ik heb een AVR-2113 met daaraan media speler, PS4 en een hoop andere HDMI input. Nu gebruik ik de PS4 bijna altijd met headset. Ik speel niet veel, een uur of 5-6 per week. Omdat mijn PS4 aangesloten is op de Denon, moet deze aanstaan voor beeld op TV, maar geluid hoeft dus niet meer via de speakers. Daarom heb ik HDMI op passthrough staan en gaat de Denon uit. Nu lees ik dat veel apparaten dan zo'n 30-40W in standby gebruiken. Weet iemand of dit voor de Denon ook geldt? dan is het wellicht zuiniger om de passthrough uit te zetten en gewoon de Denon aan te houden.
Een Denon AVR-2113 die aanstaat verbruikt echt wel wat meer idle dan 30-40 watt die passthrough vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zTz

zTz

LuPo schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 17:27:
[...]

Staat het op de PS4 ook aan? En op de TV ook?
Het staat in ieder geval aan op mn ps4 en op de denon receiver. Op de tv wellicht niet. Maar ik dacht dat het signaal naar de receiver werd gestuurd, dus dat de instelling van de tv er niks meer te maken zou hebben verder :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zTz

zTz

Je had gelijk Lupo! Het is nu gelukt. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hatseflats, gisteren de Denon 3300w besteld. 't Zal mij benieuwen! :D

* NeFoRcE is blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
NeFoRcE schreef op maandag 6 februari 2017 @ 08:27:
Hatseflats, gisteren de Denon 3330w besteld. 't Zal mij benieuwen! :D

* NeFoRcE is blij!
Waar heb je 'em besteld en voor welke prijs? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

LuPo schreef op maandag 6 februari 2017 @ 08:29:
[...]

Waar heb je 'em besteld en voor welke prijs? :)
Klubben in Utrecht voor 669 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
NeFoRcE schreef op maandag 6 februari 2017 @ 08:54:
[...]

Klubben in Utrecht voor 669 _/-\o_
Nice _/-\o_ Ik klim even in de spreekwoordelijke pen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

LuPo schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:09:
[...]

Nice _/-\o_ Ik klim even in de spreekwoordelijke pen. ;)
Waarom? :) Ik had 'm n.a.v. een opgestelde offerte toen ie nog goedkoper was een tijdje terug. Ben jij 't niet eens met je prijs ofzo dan? :) Wat is jouw situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
NeFoRcE schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:21:
[...]

Waarom? :) Ik had 'm n.a.v. een opgestelde offerte toen ie nog goedkoper was een tijdje terug. Ben jij 't niet eens met je prijs ofzo dan? :) Wat is jouw situatie?
Even mailen of ik hem ook voor 669 kan krijgen. :)

Aha, dan gaat het misschien niet lukken. Ik heb altijd nog een winkel voor 679 op dit moment })

[ Voor 12% gewijzigd door LuPo op 06-02-2017 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

LuPo schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:23:
[...]

Even mailen of ik hem ook voor 669 kan krijgen. :)

Aha, dan gaat het misschien niet lukken. Ik heb altijd nog een winkel voor 679 op dit moment })
Dat wordt lastig dan denk ik ja. Ze zijn zeer klantvriendelijk, maar dan was je net te laat denk ik. Maar goed, 679 is ook nog een prima prijs (Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Synthetika
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 17:36
Even een ervaringsbericht hier na een week met de Denon AVR-X2300W. Ik kom af van een Pioneer SC-LX71, een prachtige 18 kilo zware klasse D versterker waar ik altijd erg van heb genoten. Ik wilde graag een nieuwe receiver met ARC en de nieuwste surround technieken, maar wilde ook niet meer zoveel geld uitgeven als voor mijn Pioneer een jaar of 8 geleden. Dat bleek voor mij persoonlijk niet zo'n beste keuze.

Laat ik eerst zeggen dat qua ruimtelijkheid, detail en beleving de Denon het er wat mij betreft bijzonder goed vanaf brengt (vooral als je films opzet i.c.m. DTS Neural:X, al is dat natuurlijk heel subjectief). Alleen merkte ik ook dat bij iets hogere volumes de ultralage bastonen er een stuk wolliger uitkomen. Ik hoorde soms nauwelijks verschil tussen een explosie en een doorlopende lage bastoon. Kan ook te maken hebben met dat mijn Wharfedales (Diamond 8.3 zuilen + Diamond 8 center) een niet al te hoge 86dB sensitiveit hebben en 6 ohm zijn, welke dus voor een zwaardere belasting van de Denon zorgen. Daarnaast merkte ik dat de Audussey MultEQ XT calibratie voor mijn gevoel niet zo'n mooi resultaat gaf als de MCACC op mijn Pioneer.

Ik heb daarom besloten de Denon weer te koop aan te bieden. De LX71 doet het nog prima en vind ik gewoon beter klinken. Daar hoeft de Denon zich natuurlijk niet voor te schamen, voor 5.1 setups kan ik deze alleen maar aanraden en daarnaast is de Pioneer wel even van een andere categorie qua opbouw en prijs destijds. De Denon zit bijzonder stevig in elkaar (echt net zo goed als de Pioneer), is lekker compact, gebruiksvriendelijk en klinkt voor zijn geld vind ik heel erg goed.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan, bij vragen, roep maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie1962
Ik snap niet dat de Denon niet automatisch aan gaat als ik een bron aanzet. Is dit niet in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Synthetika schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:58:
Even een ervaringsbericht hier na een week met de Denon AVR-X2300W. Ik kom af van een Pioneer SC-LX71, een prachtige 18 kilo zware klasse D versterker waar ik altijd erg van heb genoten. Ik wilde graag een nieuwe receiver met ARC en de nieuwste surround technieken, maar wilde ook niet meer zoveel geld uitgeven als voor mijn Pioneer een jaar of 8 geleden. Dat bleek voor mij persoonlijk niet zo'n beste keuze.

Laat ik eerst zeggen dat qua ruimtelijkheid, detail en beleving de Denon het er wat mij betreft bijzonder goed vanaf brengt (vooral als je films opzet i.c.m. DTS Neural:X, al is dat natuurlijk heel subjectief). Alleen merkte ik ook dat bij iets hogere volumes de ultralage bastonen er een stuk wolliger uitkomen. Ik hoorde soms nauwelijks verschil tussen een explosie en een doorlopende lage bastoon. Kan ook te maken hebben met dat mijn Wharfedales (Diamond 8.3 zuilen + Diamond 8 center) een niet al te hoge 86dB sensitiveit hebben en 6 ohm zijn, welke dus voor een zwaardere belasting van de Denon zorgen. Daarnaast merkte ik dat de Audussey MultEQ XT calibratie voor mijn gevoel niet zo'n mooi resultaat gaf als de MCACC op mijn Pioneer.

Ik heb daarom besloten de Denon weer te koop aan te bieden. De LX71 doet het nog prima en vind ik gewoon beter klinken. Daar hoeft de Denon zich natuurlijk niet voor te schamen, voor 5.1 setups kan ik deze alleen maar aanraden en daarnaast is de Pioneer wel even van een andere categorie qua opbouw en prijs destijds. De Denon zit bijzonder stevig in elkaar (echt net zo goed als de Pioneer), is lekker compact, gebruiksvriendelijk en klinkt voor zijn geld vind ik heel erg goed.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan, bij vragen, roep maar :)
Als je de X3300W had genomen was het verschil waarschijnlijk niet zo groot. Die heeft namelijk Audyssey XT32 wat overeen komt met MCACC Advanced denk ik. Nu is het inderdaad een hele stap.

Ik overweeg van SC-LX85 naar een X3300W te gaan. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Misschien een domme vraag maar ik krijg het niet voor elkaar en de handleiding is niet echt duidelijk qua 'HDMI Setup'.

Ik heb een X1300W en een Chromecast welke in de AUX-HDMI aansluiting zit en stroom krijgt van de USB poort. Nu wil ik Spotify, Google Music of Tune In casten naar de Chromecast en ervoor zorgen dat die automatisch de X1300W aanzet zodat deze direct de muziek gaat spelen.

Nu heb ik met diverse instellingen gespeeld zoals HDMI Control - RC Select - Pass Source maar ik krijg het niet werkend. Wat ik tot heden krijg:
- er gebeurt helemaal niks (Chromecast was al 'aan' maar de X1300W gaat niet aan na casten).
- zowel de X1300W als de TV gaan beide aan na het casten (TV moet uit blijven). Dat kan ik op mijn Sony overigens wijzigen met 'Auto TV on = uit'.

Mis ik een instelling of lukt het niet een 'power on' van de receiver te triggeren omdat de Chromecast altijd aan blijft staan? Iemand een idee wat de juiste settings zijn?

(eigenlijk dus wat de Denon wel doet als je via Spotify naar de receiver zelf cast ipv naar Chromecast)
Henkie1962 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:47:
Ik snap niet dat de Denon niet automatisch aan gaat als ik een bron aanzet. Is dit niet in te stellen?
Hmm ik zie net pas jouw vraag, die eigenlijk redelijk hetzelfde is.

[ Voor 20% gewijzigd door Aghanim op 06-02-2017 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Henkie1962 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:47:
Volgens mij is dat mogelijk met HDMI CEC, ik zou daar eens op zoeken.
Als dat niet naar tevredenheid werkt, ontkom je denk ik niet aan zo'n universele afstandsbediening.

[ Voor 14% gewijzigd door LA-384 op 06-02-2017 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie1962
LA-384 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:35:
[...]

Als dat niet naar tevredenheid werkt, ontkom je denk ik niet aan zo'n universele afstandsbediening.
Door HDMI CEC gaat hij wel uit als ik de TV uit zet, maar aan ho maar, terwijl m'n vorige receiver, een onkyo, wel aan ging en ik dus maar 1 afstandsbediening nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
LA-384 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:35:
[...]

Dit werkt in elk geval ook niet met een Chromecast. Op zich bijzonder want met deze Chromecast kan ik wel een Sony en Samsung TV aanzetten door er naartoe te casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Ik heb het zelfde. Vorige week de X1300 gekocht en afgelopen weekend aangesloten.

Ik heb hem eigenlijk voornamelijk gekocht omdat ik ook zonder tv aan muziek wil kunnen luisteren, via ChromeCast of Spotify. Maar je hebt de tv nodig om een zender of lijst te selecteren, en zodra je de tv uit zet gaat de versterker ook uit. Nergens in te stellen lijkt het. En de CEC/ARD instellingen kan ik niet vinden op mn tv (Panasonic Viera van 5 jaar oud).

Sowieso vind ik de menu's / instellingen erg beperkt, en slecht te bedienen via het schermpje op de versterker alleen. Ook de app is redelijk minimaal.

Ik wil instellen:
Bij radio/internetradio/spotify/media-speler niet uit samen met tv
Andere quick-select opties (game, internet radio, media speler en tv)
Het start-volume instellen. Nu begint ie op standje 40 en ik hoor pas wat bij standje 55 met mijn speakers.

Mijn vorige versterker was analoog en hing met tulip-aansluitingen aan de tv. Dat werkte ook prima.
Ik heb nu ook met succes de oude speakers van mn vader er aan gehangen (dat wilde op mn oude niet), morgen instellen dat ik 4.0 geluid heb. Hoop dat het goed gaat, die van mn vader klinken een stuk zachter dan mn andere oude op het zelfde volume...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
DropjesLover schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 00:37:
Ik heb hem eigenlijk voornamelijk gekocht omdat ik ook zonder tv aan muziek wil kunnen luisteren, via ChromeCast of Spotify. Maar je hebt de tv nodig om een zender of lijst te selecteren, en zodra je de tv uit zet gaat de versterker ook uit. Nergens in te stellen lijkt het. En de CEC/ARD instellingen kan ik niet vinden op mn tv (Panasonic Viera van 5 jaar oud).
Die moeten er op zitten, HDMI CEC is al iets wat al zo'n tien jaar in de HDMI 1.3 standaard zit. Op de Denon zit het onder "HDMI Control", zie P155 van de handleiding. In principe zou HDMI CEC op één van de apparaten uitzetten al voldoende moeten zijn aangezien de link van twee kanten moet komen.
Sowieso vind ik de menu's / instellingen erg beperkt, en slecht te bedienen via het schermpje op de versterker alleen. Ook de app is redelijk minimaal.
Het is een instap receiver. Dan vind ik het niet gek dat de menu's en instellingen niet echt heel diepgaand zijn. Wil je meer opties zal je naar een hoger model moeten. Idem met dat de versie van Audyssey op de AVR-X1300W ook niet heel denderend is. Receiver instellen via de display is met een twee-regel display al haast niet te doen, laat staan met de ene regel van de AVR-X1300. Dat is ook de reden dat fabrikanten inzetten op een GUI / OSD.

De APP van Denon (en Marantz) is inderdaad niet de beste, dat is al vaker in dit topic naar voren gekomen. Traag en beperkt.
Ik wil instellen:
Volgens mij werkt HDMI CEC niet op de manier die jij wilt, misschien dat "Pow.Off Control" iets brengt maar daar ben ik niet geheel ingedoken.

Dat is ook de reden dat ik HDMI CEC hier geheel uit heb staan. Geen gedoe met de TV altijd aan gaan zodra ik de receiver aan zet. HDMI CEC is overkoepelend. Ik geloof dat men wel bezig is met per HDMI input kunnen enablen dan wel disablen van HDMI CEC.

HDMI CEC is op papier heel leuk, maar in de praktijk niet zo zaligmakend als men over doet komen. Dit doordat elke fabrikant eigen invulling mag geven aan hoe HDMI CEC op hun apparatuur werkt. Dat is de reden dat zelfs producten gelinkt met HDMI CEC van dezelfde fabrikant niet goed samen kunnen werken.
Het start-volume instellen. Nu begint ie op standje 40 en ik hoor pas wat bij standje 55 met mijn speakers.
Start je een bron op met Quick Select? Daar staat iets van beginvolume van 40 (P128 van de Engelse handleiding). Anders kopje "Power On Level" op P148 van dezelfde handleiding.
Hoop dat het goed gaat, die van mn vader klinken een stuk zachter dan mn andere oude op het zelfde volume...
Aan de stand van de volumeknop moet je niets af (willen) lezen. Zolang je niet ergens in de top 90% van het volume zit om een normaal volume te krijgen is er niets aan de hand.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 07-02-2017 07:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
[quote]DropjesLover schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 00:37:
[quote]

Je kan quick-select veranderen door de bron te kiezen die je wil en dan lang op de quick-select knop te drukken die je wil gebruiken. Dan onthoud hij bij mij ook het volume waarop hij op dat moment staat, zo kan je iig voor vier bronnen het start volume bepalen (voor iedere bron apart volume dus).
Verder kan bij mij gewoon de tv uit en blijft hij de gekozen bron afspelen. Gebruik bijvoorbeeld de kpn box voor radio te luisteren en dat zonder tv. Geen idee waar de instelling is maar het kan wel, het is een sony tv misschien dat dat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

[quote]FeaR schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 07:57:
...knip...
Ga ik vanavond eens in duiken, bedankt. Sowieso eens de handleiding downloaden (zat niet in de doos er bij...). Ik was volgens mij al alle menu's doorgelopen.
[...]

Aan de stand van de volumeknop moet je niets af (willen) lezen. Zolang je niet ergens in de top 90% van het volume zit om een normaal volume te krijgen is er niets aan de hand.
Meer dat ik dus 2 (rear) speakers heb die op stand x een hoger volume hebben dan de 2 (front) op dat zelfde volume. Maar dat zal zeker ergens te regelen zijn.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
DropjesLover schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:04:
[quote]FeaR schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 07:57:

Meer dat ik dus 2 (rear) speakers heb die op stand x een hoger volume hebben dan de 2 (front) op dat zelfde volume. Maar dat zal zeker ergens te regelen zijn.
Je kan elke speaker idd apart instellen, ik heb mijn centre wat harder gezet om dat praten op tv wat te zacht was. Als je hem met de microfoon hebt ingesteld vond die wrs dat achter wat harder moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
FeaR schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 07:57:
Volgens mij werkt HDMI CEC niet op de manier die jij wilt, misschien dat "Pow.Off Control" iets brengt maar daar ben ik niet geheel ingedoken.

Dat is ook de reden dat ik HDMI CEC hier geheel uit heb staan. Geen gedoe met de TV altijd aan gaan zodra ik de receiver aan zet. HDMI CEC is overkoepelend. Ik geloof dat men wel bezig is met per HDMI input kunnen enablen dan wel disablen van HDMI CEC.

HDMI CEC is op papier heel leuk, maar in de praktijk niet zo zaligmakend als men over doet komen. Dit doordat elke fabrikant eigen invulling mag geven aan hoe HDMI CEC op hun apparatuur werkt. Dat is de reden dat zelfs producten gelinkt met HDMI CEC van dezelfde fabrikant niet goed samen kunnen werken.
Hopelijk weet je ook het antwoord op mijn vraag die hier aan gerelateerd is, namelijk of het mogelijk is dat een apparaat dat op HDMI zit gekoppeld aan een Denon (X1300W in dit geval) kan triggeren dat de Denon aan gaat? Dus eigenlijk 'wake on xxx'. Dit lukt bijvoorbeeld prima met Airplay of Spotify Connect, de X1300W gaat vanzelf aan als ik via mijn telefoon een liedje stream. Maar met de Chromecast lukt dat niet. Ligt dit aan instellingen of werkt HDMI (CEC) niet op zo'n manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
Aghanim schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:59:
[...]

Hopelijk weet je ook het antwoord op mijn vraag die hier aan gerelateerd is, namelijk of het mogelijk is dat een apparaat dat op HDMI zit gekoppeld aan een Denon (X1300W in dit geval) kan triggeren dat de Denon aan gaat? Dus eigenlijk 'wake on xxx'. Dit lukt bijvoorbeeld prima met Airplay of Spotify Connect, de X1300W gaat vanzelf aan als ik via mijn telefoon een liedje stream. Maar met de Chromecast lukt dat niet. Ligt dit aan instellingen of werkt HDMI (CEC) niet op zo'n manier?
Heb je Chromecast altijd aan staan? Bij mij staat de kpnbox altijd aan (tenminste als hij "uit" staat blijft hij nog wel signaal geven). De kpnbox kan dus niet mijn Denon triggeren. Mijn playstation doet dat wel, omdat hij standby geen signaal geeft over Hdmi en als je hem aanzet wel, dat triggert de Denon. Chromecast altijd aan triggert hem dan weer niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Ook een AVR-X3300w besteld hier. Ben benieuwd hoe hij bevalt. Vooral nieuwsgierig naar Audyssey XT32. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

LuPo schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:43:
Ook een AVR-X3300w besteld hier. Ben benieuwd hoe hij bevalt. Vooral nieuwsgierig naar Audyssey XT32. :)
Nice, voor hoeveel uiteindelijk? En idd, hoor hele goede verhalen over die XT32 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
NeFoRcE schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 19:16:
[...]

Nice, voor hoeveel uiteindelijk? En idd, hoor hele goede verhalen over die XT32 👍
Ik hoor de resultaten van XT32 zelfs met mijn 3300 >:)
Het is echt een zeer groot verschil met alle mindere versies van Audyssey, daar was ik nooit echt tevreden over, maar XT32 is echt goed.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
ilfamo schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:58:
[...]

Heb je Chromecast altijd aan staan? Bij mij staat de kpnbox altijd aan (tenminste als hij "uit" staat blijft hij nog wel signaal geven). De kpnbox kan dus niet mijn Denon triggeren. Mijn playstation doet dat wel, omdat hij standby geen signaal geeft over Hdmi en als je hem aanzet wel, dat triggert de Denon. Chromecast altijd aan triggert hem dan weer niet.
Ja staat altijd aan, althans op standby (oranje lampje) omdat deze in de USB van de X1300 is geplugd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeetje ik wil al een tijdje een nieuwe receiver mijn oude technics van 1999 is aan vervanging toe, niet omdat hij het niet meer goed doet hoor maar omdat ik alles via HDMI wil en Dolby Atmos en DTS X ik wil graag een Denon (of een marantz) en heb hier al eerder gepost.

twijfel nu met de aanschaf omdat ik een receiver toch wel koop voor een lange periode en de HDMI 2.1 toch wel erg veel voordelen heeft ten opzichte van de HDMI 2.0a zoveel dat ik waarschijnelijk ga wachten tot eind van het jaar zodat ik HDMI 2.1 heb, tenminste dat verwacht ik wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:49:
jeetje ik wil al een tijdje een nieuwe receiver mijn oude technics van 1999 is aan vervanging toe, niet omdat hij het niet meer goed doet hoor maar omdat ik alles via HDMI wil en Dolby Atmos en DTS X ik wil graag een Denon (of een marantz) en heb hier al eerder gepost.

twijfel nu met de aanschaf omdat ik een receiver toch wel koop voor een lange periode en de HDMI 2.1 toch wel erg veel voordelen heeft ten opzichte van de HDMI 2.0a zoveel dat ik waarschijnelijk ga wachten tot eind van het jaar zodat ik HDMI 2.1 heb, tenminste dat verwacht ik wel.
HDMI 2.1 zal er op zijn vroegst pas in 2019 zijn, de speciale is net aangekondigd, duurt altijd minimaal twee jaar voordat er hardware mee uitkomt.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koldur schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:04:
HDMI 2.1 zal er op zijn vroegst pas in 2019 zijn, de speciale is net aangekondigd, duurt altijd minimaal twee jaar voordat er hardware mee uitkomt.
als ik dit lees heb ik toch hoop dat Denon en Marantz het mogelijk in hun 2017 lijn uitbrengen, echter kan het ook nog een jaar duren. zou wel balen zijn daar ik +/- 8 maand wachten al lang vind duren maar nog een jaar langer wachten is wel erg lang zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
NeFoRcE schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 19:16:
[...]

€679. Tevreden mee.

Best buy AVSForums: https://www.avforums.com/...-av-receiver-review.13041

Preisklassenreferenz bis €1000: http://www.areadvd.de/tes...-einer-erfolgsgeschichte/

Deze receiver wordt erg goed gereviewed. En dat voor <€700 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:09:
[...]

als ik dit lees heb ik toch hoop dat Denon en Marantz het mogelijk in hun 2017 lijn uitbrengen, echter kan het ook nog een jaar duren. zou wel balen zijn daar ik +/- 8 maand wachten al lang vind duren maar nog een jaar langer wachten is wel erg lang zeg maar.
Ik zie helaas niets onderbouwd worden waarom het in 2018 uit zal komen in producten die op dat moment op de markt voor een normale prijs te koop zullen zijn. AVS Forums heeft het nog nooit mis gehad met voorspellingen en denk de eerste HDMI 2.1 producten pas op de CES van 2018 geïntroduceerd zullen worden. Die producten komen meestal een jaar later pas op de markt. Maar we zullen het zien.

Het is hopelijk wel de sweetspot voor redelijk toekomst zekere standaard. Als het doet wat het belooft en ook meteen alle specs ondersteund worden in de hardware, dan kan je echt heel lang vooruit zonder een upgrade. Alleen heb ik al gelezen dat niet alle features helemaal ondersteund hoeven te worden om onder de 2.1 spec te kunnen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synthetika
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 17:36
LuPo schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:08:
[...]

Als je de X3300W had genomen was het verschil waarschijnlijk niet zo groot. Die heeft namelijk Audyssey XT32 wat overeen komt met MCACC Advanced denk ik. Nu is het inderdaad een hele stap.

Ik overweeg van SC-LX85 naar een X3300W te gaan. :>
Precies, die XT32 zal veel uitmaken i.c.m. het extra vermogen van de AVR-X3300W t.o.v. de X2300W. Zag al dat je de 3300 had besteld, nice! 8) Erg benieuwd hoe hij je gaat bevallen. Wat ga je met je LX85 doen trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Synthetika schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:07:
[...]

Precies, die XT32 zal veel uitmaken i.c.m. het extra vermogen van de AVR-X3300W t.o.v. de X2300W. Zag al dat je de 3300 had besteld, nice! 8) Erg benieuwd hoe hij je gaat bevallen. Wat ga je met je LX85 doen trouwens?
Verkopen. :) Destijds nieuw ~€2500, hoop er nu €750 voor te krijgen. :'( Denk dat er wel een liefhebber voor is die niet de nieuwe standaarden wil (of bronnen direct op tv inplugt), maar wel een extreem goede klasse D receiver in huis wil halen.

Ze worden elke keer héél erg goed gereviewed. :)

http://www.areadvd.de/tes...receiver-pioneer-sc-lx87/

http://www.areadvd.de/tes...0-versus-pioneer-sc-lx88/

http://www.areadvd.de/tes...l-receiver-der-lx-klasse/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 13:51
Ik lees dat de volgende modellen worden voorzien van doorvoer voor HDR-Signalen Dolby Vision en Hybrid Log Gamma (HLG) naast HDR10 wat al mogelijk is.
  • AVR X1300W
  • AVR X2300W
  • AVR X3300W
  • AVR X4300H
  • AVR X6300H
Zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Maandagavond kabels geknipt en getrokken. Kabels getest op de front uitgangen.
Dinsdagavond, speakers configureren en calibreren.

Geen geluid uit speaker rechts surround. Van alles proberen, kabel doorgemeten, alle kabels los gehaald en uit de kabelgootjes...

Probleem: surround links en rechts verwisseld en bij speaker links was de banaanstekker losgeraakt.

Maar het werkt! En op mn TV de optie arc / cec gevonden, nu gaat de versterker wel mee aan, maar niet mee uit (standby na 15min bij geen input).

Yay *O*

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Ik heb vandaag dan eindelijk mijn Onkyo N609 vervangen door de Denon AVR X3300W, verbazend wat een verschil! Brilliant ook dat ie detecteert als je een kabel verkeerd om hebt aangesloten. Nu heb ik de audio check enkel met 3 punten gedaan ipv. de 8 die mogelijk zijn, maakt dat iets uit voor het eindresultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Volgens mij hebben de metingen de grootste invloed op de subwoofer, deze is het meest vatbaar voor verkeerde akoestiek, maar de overige speakers profiteren er uiteraard ook van. Hoe meer meetposities, hoe beter bepaald kan worden waar de speakers precies staan. De eerste meting is voor de afstandsbepaling en is dus belangrijk dat deze exact op de primaire luisterpositie op oorhoogte wordt uitgevoerd. De rest van de metingen dient er een beetje omheen gedaan te worden.

Je kunt beter de focus leggen op alle mogelijke posities van het hoofd op de primaire of evt ook secundaire luisterplek, dan dat je 8 verschillende luisterplekken gaat meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Dank je, ik zal volgende week er dan maar weer mee aan de gang gaan, al vinden mijn katten het een buitengewoon luid en irritant geluid ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
Ik heb nu een Onkyo NR-717, maar ik onlangs een 4K TV gekocht en die Onkyo doet geen 4K passthrough, waardoor ik mijn PS4 direct aan de TV heb hangen en aan de slag moet met CEC en ARC. Iets wat mijn Logitech Harmony helemaal in de war brengt (om maar niet te spreken over mijn vrouw). Het liefst heb ik alles via de receiver lopen.

Ik heb een Canton Movie CD-1000 speakerset en een Magnat subwoofer omdat die Canton kaputt ging. Niets bijzonders, zeker als ik lees dat men hier uitgaat van prijs centerspeaker=prijs receiver. Ik zit te kijken naar de 1300, of is de 2300 echt zoveel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Raziel schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 15:22:
Ik heb nu een Onkyo NR-717, maar ik onlangs een 4K TV gekocht en die Onkyo doet geen 4K passthrough, waardoor ik mijn PS4 direct aan de TV heb hangen en aan de slag moet met CEC en ARC. Iets wat mijn Logitech Harmony helemaal in de war brengt (om maar niet te spreken over mijn vrouw). Het liefst heb ik alles via de receiver lopen.

Ik heb een Canton Movie CD-1000 speakerset en een Magnat subwoofer omdat die Canton kaputt ging. Niets bijzonders, zeker als ik lees dat men hier uitgaat van prijs centerspeaker=prijs receiver. Ik zit te kijken naar de 1300, of is de 2300 echt zoveel beter?
Het zal je verbazen hoe zo'n geluidsverschil zit tussen de X300 series. Dat is ook de reden dat ik uiteindelijk de 3300 ipv de 2300 heb besteld. Ik zou als ik jou was ze allemaal beluisteren in een hifi zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ligt natuurlijk ook (groten)deels aan de aan te sturen speakers. Sure, de 3300 zal puur op vermogen makkelijker speakers aan kunnen sturen dan de 2300, maar als jij speakers met een hoge gevoeligheid hebt ga je dat niet echt snel merken. Hangt dus van meerdere factoren af.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
The Eagle schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 15:57:
Ligt natuurlijk ook (groten)deels aan de aan te sturen speakers. Sure, de 3300 zal puur op vermogen makkelijker speakers aan kunnen sturen dan de 2300, maar als jij speakers met een hoge gevoeligheid hebt ga je dat niet echt snel merken. Hangt dus van meerdere factoren af.
Het verschil in wattage ga je echt niet merken, dan zou je voor een losse amp moeten gaan of zelfs meerdere losse. Wat het grote verschil maakt is dat de 3000 serie XT32 Audyssey ondersteunt waar de 2000 serie de veel mindere XT ondersteunt.

Als je Audyssey goed hebt gemeten in een stille ruimte (ook van buitenaf, dus geen vliegtuigen e.d.) en de akoestiek enigszins normaal is, dan heb je daardoor echt een top geluid met de XT32. Let wel goed op welke curve je mooier vindt.
In mijn geval, met tapijt op mijn muren en plafond, vind ik de "Flat" curve verreweg het beste klinken, maar als je een stuk meer reflecties hebt, is de "reference" curve vaak beter. Maar alleen het uittesten en luisteren kan jou het beste resultaat geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Koldur schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 18:26:
[...]

Het verschil in wattage ga je echt niet merken, dan zou je voor een losse amp moeten gaan of zelfs meerdere losse. Wat het grote verschil maakt is dat de 3000 serie XT32 Audyssey ondersteunt waar de 2000 serie de veel mindere XT ondersteunt.

Als je Audyssey goed hebt gemeten in een stille ruimte (ook van buitenaf, dus geen vliegtuigen e.d.) en de akoestiek enigszins normaal is, dan heb je daardoor echt een top geluid met de XT32. Let wel goed op welke curve je mooier vindt.
In mijn geval, met tapijt op mijn muren en plafond, vind ik de "Flat" curve verreweg het beste klinken, maar als je een stuk meer reflecties hebt, is de "reference" curve vaak beter. Maar alleen het uittesten en luisteren kan jou het beste resultaat geven.
XT is inderdaad (bijna) niets waard. Jaren gehad en altijd als ik het daarmee instelde klonk het voor geen meter. Vooral de subwoofer veel te dominant.. Komende week komt de X3300w als het goed is. Zal mijn bevindingen m.b.t. XT32 hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
LuPo schreef op zondag 12 februari 2017 @ 08:38:
[...]

XT is inderdaad (bijna) niets waard. Jaren gehad en altijd als ik het daarmee instelde klonk het voor geen meter. Vooral de subwoofer veel te dominant.. Komende week komt de X3300w als het goed is. Zal mijn bevindingen m.b.t. XT32 hier posten.
Precies dezelfde ervaring als jij gehad met de niet XT32 versies. Je gaat er plezier aan beleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Sinds kort hier eigenaar van een (2de hands) Denon AVR-X2100W.
Ben erg tevreden met deze versterker, en moet nog veel uitvinden.

Er zijn nu 3 apparaten op de Denon via HDMI aangesloten:
-Horizon box
-Nvidia Shield
-Sat ontvanger

Nou kijk ik niet zoveel via de Horizon box, maar gister deed mn zoon deze aan en toen viel ons op dat we het geluid van de versterker gewoon via de remote van de Horizon konden bedienen.
Echt top...Heb alleen geen idee hoe dit kan hahah.

Voor ik de Denon had, en volume wilde regelen dan reageerde de TV . Nu niet meer, maar de versterker..Top.

Wat ik nog wel moet uitzoeken is hoe ik HDMI passthrough aan de praat moet krijgen.
Soms is het wel makkelijk om geluid via de TV te krijgen.
Heb passthroug al ingesteld in setpup van Denon, alleen geen idee hoe ik dit werkend kan krijgen.
Zodra ik versterker op standby set dan gaat beeld op TV weg en heb ik niets meer.
Als iemand het weet hoor ik het graag

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Sinds de laatste atmos update werk dyn eq behoorlijk goed op de x2200.
Voor de update was de sub dan wel erg overheersend vond ik, nu klinkt het wel lekker bij films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savagenld
  • Laatst online: 07:12
Ik heb nu een 5.1 aangesloten op een x1300w, maar ik wil voor muziek nog een paar extra speakers plaatsen zodat ik overal in de woonkamer goed geluid heb.

Is het mogelijk om 1-2 extra speakers te plaatsen en die voor muziek te gebruiken (middels all channel stereo?), maar de 5.1 te gebruiken als ik tv kijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
savagenld schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 07:06:
Ik heb nu een 5.1 aangesloten op een x1300w, maar ik wil voor muziek nog een paar extra speakers plaatsen zodat ik overal in de woonkamer goed geluid heb.

Is het mogelijk om 1-2 extra speakers te plaatsen en die voor muziek te gebruiken (middels all channel stereo?), maar de 5.1 te gebruiken als ik tv kijk?
Je zou kunnen kijken of je iets met Main Zone en Zone 2 kan. Alleen hangen daar op de lagere series van Denon (en ook andere merken) enkele nadelen aan als alleen analoge ingangen door kunnen sturen naar een andere Zone. In theorie zou je ook gewoon alleen met Main Zone kunnen werken. Als je op alle kanalen geluid wilt dan gebruik je inderdaad Multi Channel Stereo. Met een 5.1 bron zou de receiver op "Direct" moeten staan om de twee extra speakers niet aan te sturen. Met Direct pakt de receiver alleen de kanalen die de track bevat. Je gaat alleen nat als je een 7.1 track hebt. Dan komt Surround Left en Surround Right opeens uit de speakers die je ergens anders in de kamer had gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savagenld
  • Laatst online: 07:12
Bedankt! Dan ga ik eerst wat settings uitproberen voordat ik nieuwe speakers aanschaf.

Ik gebruik geen analoge ingangen, dus mijn voorkeur is de 7.1 opstelling. Voor de multi-room oplossing moet ik dan waarschijnlijk een kabeltje tussen de analoge output en input leggen van de versterker (wat zonde is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 21:22

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Hoi,

Ik ben nieuw met Denon, maar wel reuze enthousiast. Ik ben aan het kijken naar de avr-x1300w als nieuwe aankoop. Ik noet erg op het budget letten dus helaas geen hoger model mogelijk.

Iemand ervaring met een goede speakerset (5.1) voor bij deze set?

Daarnaast zoek ik eigenlijk een bijpassende blueray/dvd speler. Komt toch nog wel voor dat ff een cd, dvd of blueray afgespeeld wordt en wil dit eigenlijk er wel bij hebben, echter kosten ze van Denon een vermogen en wil eigenlijk toch wel eentje die bij design van Denon past.

Thanks

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
martinvdm schreef op zondag 19 februari 2017 @ 09:50:
Hoi,

Ik ben nieuw met Denon, maar wel reuze enthousiast. Ik ben aan het kijken naar de avr-x1300w als nieuwe aankoop. Ik noet erg op het budget letten dus helaas geen hoger model mogelijk.
Open een nieuw topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Dat is de plek voor aankoopadvies. Dergelijke vragen zijn te breed voor een topic als dit. Vergeet niet de Quick Start in te vullen. Zonder iets als budget en voorbeelden kunnen we niet zo veel advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Iemand ervaring met IT extenders icm Denon apparatuur? Had een Samsung oogje geleend, maar dat werkt niet echt, niet als receiver en niet als emitter extender. Mijn SVR2311 heeft een IR in en een IR uit port, beide geen sjoege (getest), of ik doe iets fout?

Verder iemand die die IR in en uit wel eens in gebruik gehad heeft?

Pagina: 1 ... 48 ... 100 Laatste