Nee man stoelverwarming is zalig met dit weer. Ik vind het geen must-have maar als je het hebt is het wel prettig. Ik rij de hele tijd met stoelverwarming op de laagste stand. Climate control wat kouder, achterwerk en rug lekker warm. Tevens ben je helemaal de bom als je een vrouw in de auto krijgt
.
Nou, ieder zo z'n voorkeuren; in mijn z4 heb ik de stoelverwarming nooit aan. (en andere auto heeft het niet)
Maar ja, ik heb natuurlijk ook geen stoelverwarming nodig om vrouwen mij de bom te laten vinden
Maar ja, ik heb natuurlijk ook geen stoelverwarming nodig om vrouwen mij de bom te laten vinden
[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 30-11-2010 17:49 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Winterbanden wat zijn dat? alleen voor losers dacht ik, helemaal met het non-winterse weer in NL. Voor morgen een afspraak gemaakt met lokale bandenboer, nadat ik heb mogen ervaren hoe lastig een 5 vooruit komt met beeetje sneeuw
Wat vinden we trouwens vd "concurrent"??

Concurrent wil ik het niet eens noemen, bah bah wat een ongelovelijk lelijke hok is het toch geworden.. terwijl ik de huidige A6 een echte klasbak vind. Ze maken het BMW wel erg makkelijk dit keer

Concurrent wil ik het niet eens noemen, bah bah wat een ongelovelijk lelijke hok is het toch geworden.. terwijl ik de huidige A6 een echte klasbak vind. Ze maken het BMW wel erg makkelijk dit keer
Komt Audi in de nabije toekomst nog een keer met een nieuw model? Deze hebben ze toch al sinds 2004?SYQ schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 18:14:
Winterbanden wat zijn dat? alleen voor losers dacht ik, helemaal met het non-winterse weer in NL. Voor morgen een afspraak gemaakt met lokale bandenboer, nadat ik heb mogen ervaren hoe lastig een 5 vooruit komt met beeetje sneeuw![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Godverdegodver
Kom er net achter dat de kap van m'n rechter zijspiegel weg is
Nieuw kost zoiets (gespoten) €150,- bij de dealer. Heeft iemand misschien handige tips waar je zoiets anders ook zou kunnen krijgen?
[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 30-11-2010 18:32 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik heb onder mijn E46 15" stalen velgen (op marktplaats wel te vinden) met vredestein snowtrack 3 in de maat 195/65/R15.. Dit is een standaard maat voor de E46.. Alleen heb je kans dat je minstens 16" nodig hebt vanwege de grootte van je remschijven (6 cilinder uitvoeringen bijvoorbeeld)Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:32:
Gister besloten om deze winter nog op wintersport te gaan met de E46. Ik wou het eerst deze winter nog even aanzien met winterbanden, maar moet ze nu wel hebben
Hoe weet ik of de winterbanden passen onder mijn auto? Wat raden jullie aan: tweedehands of nieuwe banden?
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Op zich vind ik 'm niet lelijk maar het design is wel weer enorm voorspelbaar. Het verbaast me dat Audi hiermee wegkomt als premiumfabrikant. Dan verwacht je mijn inziens bij elk model een product dat specifiek is ontworpen voor de doelgroep van dat model in plaats van dat er een generiek design wordt uitgerold over bijna de hele modellijn.SYQ schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 18:14:
BMW hanteert een hele andere designfilosofie. Een model wordt in een competitie van meerdere designers ontworpen. Die designers kunnen wel van elkaar afkijken maar ze ontwerpen een complete wagen en hebben veel vrijheid. Daardoor zijn de modellen van BMW veel meer op zichzelf staande ontwerpen. Bij Audi wordt er schaamteloos copy/paste gedaan en zitten de verschillen hem in details zoals de verlichting.
Ik ben totaal niet kapot van de huidige generaties Audi. Een paar jaar geleden vond ik de A6 en A4 wel mooie bakken, zeker in S en RS uitvoering, maar de huidige.... beetje triest allemaal, zeker als je die lachwekkende led verlichting ziet. Voor en achterbumper/spoiler geen porem, achterverlichting doet een beetje "droopy-eyed" aan. Voor zover ik kan overzien gaat BMW niet met dat soort speelgoed verlichting komen, hoewel ik er wel een beetje bang voor ben. De LED angels zijn wat mij betreft wel hartstikke prima... en als er dan toch een LED lichtbalkje op moet, doe het dan Merc stijl in een losse strip.
[edit] Enige die ik wel gaaf vindt is de RS5, maar dat komt met name door de dikke uitlaten... Verder vind ik de A5 maar een slechte kopie van een E92.
[edit] Enige die ik wel gaaf vindt is de RS5, maar dat komt met name door de dikke uitlaten... Verder vind ik de A5 maar een slechte kopie van een E92.
[ Voor 11% gewijzigd door zneek op 30-11-2010 19:34 ]
Ik heb de A5 altijd al heel lelijk gevonden. Doet me altijd denken aan de oude CLK, qua grof lijnenspel. De mooiste Audi blijft voor mij de eerste S8.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
alleen zie je een E92 niet staan tussen alle andere auto's. Blijft in standaard vorm (niet M3) gewoon een niet nek omdraaiende lease bak. (en dan bedoel ik dat niet voor de bmw fan boys als ze een 335 zien een harde plasser krijgenzneek schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 19:34:
Daarentegen heeft de A5 veel meer status en merk je sneller op. Of het nou wel of niet je smaak is
Audi is idd vaak wel safe. Maar eens in de zoveel tijd komen ze met een heel ander model. Was ooit met de TT en eerste A6 en toen weer met het singelframe design
[ Voor 19% gewijzigd door KappeNou op 30-11-2010 20:41 ]
KappeNou schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:39:
[...]
alleen zie je een E92 niet staan tussen alle andere auto's. Blijft in standaard vorm (niet M3) gewoon een niet nek omdraaiende lease bak. Daarentegen heeft de A5 veel meer status en merk je sneller op. Of het nou wel of niet je smaak is
Audi is idd vaak wel safe. Maar eens in de zoveel tijd komen ze met een heel ander model. Was ooit met de TT en eerste A6 en toen weer met het singelframe design

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Want als je een A5 aan ziet rijden zie je meteen dat het een, ehh, een Audi is...KappeNou schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:39:
[...]
alleen zie je een E92 niet staan tussen alle andere auto's. Blijft in standaard vorm (niet M3) gewoon een niet nek omdraaiende lease bak. (en dan bedoel ik dat niet voor de bmw fan boys als ze een 335 zien een harde plasser krijgen)
Daarentegen heeft de A5 veel meer status en merk je sneller op. Of het nou wel of niet je smaak is
Net als BMW met de X3 waar nu elk merk een variant van heeft etc.Audi is idd vaak wel safe. Maar eens in de zoveel tijd komen ze met een heel ander model. Was ooit met de TT en eerste A6 en toen weer met het singelframe design
[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 30-11-2010 20:52 ]
Grappig, ik zie dat precies andersom. Er rijden dikke hoeveelheden lease a5 rond, veelal in sneue uitvoeringen met std velgjes ed. E92 kom ik veel minder tegen. En, zonder arrogant te willen klinken, ik heb met regelmaat dat ik iemand voor mijn huis langs zie lopen die even de tijd neemt om rustig mijn auto te bekijken. Maar ik snap het wel, jij moet ook trouw blijven aan je eigen huismerkKappeNou schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:39:
[...]
alleen zie je een E92 niet staan tussen alle andere auto's. Blijft in standaard vorm (niet M3) gewoon een niet nek omdraaiende lease bak. (en dan bedoel ik dat niet voor de bmw fan boys als ze een 335 zien een harde plasser krijgen)
U had het over status?KappeNou schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:39:
[...]
Begrijp me niet verkeerd, de A5 is een prachtige wagen maar met deze opmerking maak je ineens wel alle vooroordelen van een Audi rijder waar!
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Misschien hebben we er een andere kijk op
Hier in de randstad zie ik in ieder geval veel meer E92's
Naar mijn mening heeft de A5 gewoon een betere stance. Wat meer GT sport auto uiterlijk uit zich zelf. De E92 oogt wat smaller en helemaal als je hem zonder performance velgen en verlaging hebt

Ik ben auto fan, ja ik ben meer audi fan, maar dat wil niet zeggen dan de 6er van femme niet een droom auto is.
Naar mijn mening heeft de A5 gewoon een betere stance. Wat meer GT sport auto uiterlijk uit zich zelf. De E92 oogt wat smaller en helemaal als je hem zonder performance velgen en verlaging hebt
ahum.. een 6er is een E92?? Ik denk dat je het beste kan googlen voordat je quoteMrFl0ppY schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:54:
[...]
U had het over status?
Begrijp me niet verkeerd, de A5 is een prachtige wagen maar met deze opmerking maak je ineens wel alle vooroordelen van een Audi rijder waar!
Ik ben auto fan, ja ik ben meer audi fan, maar dat wil niet zeggen dan de 6er van femme niet een droom auto is.
[ Voor 55% gewijzigd door KappeNou op 30-11-2010 21:04 ]
Daar wonen gewoon meer mensen met smaakKappeNou schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:00:
Misschien hebben we er een andere kijk opHier in de randstad zie ik in ieder geval veel meer E92's
Lelijk vind ik een A5 niet (fraaiste Audi na een R8 imo). Jammer is wel dat ze (waar Femme op doelt) nogal voorstelbaar zijn. Je kunt bijna niet meer zien of je een A4 of een A8 voor je ziet rijden. De A8 is wat breeder, maar echt herkenbaar is het niet meer.EvaluationCopy schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 19:57:
Ik heb de A5 altijd al heel lelijk gevonden. Doet me altijd denken aan de oude CLK, qua grof lijnenspel. De mooiste Audi blijft voor mij de eerste S8.
Vanmiddag een RS4 avant (B7) gezien op de snelweg, wat een geweldige bak blijft datKappeNou schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:00:
Dus ook als BMW fan kan ik Audi's waarderen, maar om in het BMW topic te posten dat BMW's saaie leasebakken zijn en dat Audi's veel mooier zijn is nou ook niet de meest geweldige actie
Ik doel ook op de Randstad. Ik zie nergens zoveel A5 rondrijden als op de A6 vanaf Almere, A1 en A10.... misschien kijk jij gewoon verkeerd en valt de E92 juist meer op....KappeNou schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:00:
Misschien hebben we er een andere kijk opHier in de randstad zie ik in ieder geval veel meer E92's
Zie de reply boven mij.Quantor schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:56:
[...]
Heb er toch even over na moeten denken hoe ik die kruik in een BMW topic moet plaatsen en ik kom er niet uit, help even
Aannames zijn fataal.
Kappe nou hoor... de A5 is een saaie lelijke bak. Die komt echt niet in de buurt van de E92.KappeNou schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:00:
Alhoewel deze:

Facts don't care about your feelings
In rotterdam ook genoeg A5'en op de weg; meer dan bmw 3 coupé. Wellicht is zoetermeer echt bmw landzneek schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:15:
[...]
Ik doel ook op de Randstad. Ik zie nergens zoveel A5 rondrijden als op de A6 vanaf Almere, A1 en A10.... misschien kijk jij gewoon verkeerd en valt de E92 juist meer op....
Wat ik een beetje aan te merken heb op audi, is dat ze bijna alle details uit het bodywerk willen weghalen; eigenlijk al sinds de introductie van de A4 (VW heeft er ook een handje vanop).
Waarschijnlijk met de gedachte dat er dan ook geen detail in zit wat je lelijk kan vinden
Het enige waarmee ze enige jaren geleden zijn gekomen is die kerstboomverlichting. Niet mijn smaak.
Ook komt het op mij over dat audi veel vaker van platform/model wisselt als bmw; qua ontwerp eigenlijk geen compliment om marktconform te blijven.
De enige 2 audi's die ik wel erg interessant vind zijn de A8 en de A2, maar dat is mede om technische redenen.
En de A8 ziet er ook goed uit doorgaans; al vanaf toen ie in 1994 op de markt kwam
[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 30-11-2010 23:44 ]
Bwach, bij mij mag je best een leuke aangeklede A5 voor de deur zetten hoor. Liever een E92, maar ik spuug ook niet op de A5.
Aannames zijn fataal.
Nee, ik snap dat een E92 en een 6'er niet gelijk zijn, maar ik kreeg het idee dat je Audi meer status vond hebben dan BMW. Vandaar ook mijn opmerking over de vooroordelen.KappeNou schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:00:
[...]
ahum.. een 6er is een E92?? Ik denk dat je het beste kan googlen voordat je quote
Voor jou ook, eerst lezenfsfikke schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:56:
[...]
Vanmiddag een RS4 avant (B7) gezien op de snelweg, wat een geweldige bak blijft dat
Dus ook als BMW fan kan ik Audi's waarderen, maar om in het BMW topic te posten dat BMW's saaie leasebakken zijn en dat Audi's veel mooier zijn is nou ook niet de meest geweldige actieOf waarderen ze dat soort dingen andersom in het Audi topic wel
Over het algemeen zijn de 3 duitse premium merken bmw audi mercedes sowieso wat saai en op de zakelijke lease markt gericht. Zover ik weet zijn de 3er, A4 en C-klasse nog steeds de best verkopende modellen bij deze merken. Over het algemeen zijn die 3 nou niet echt hele boeiende auto's.
Al die 3 merken hebben er ook weer toppers tussen zitten die ik ook wel zou willen hebben.
@mr_petit: Dan moet ik denk ik is mijn ogen wat beter open doen, want ik ben bijna dagelijks in Rotterdam.
E92 niet boeiend? Ook niet in deze uitvoering: http://www.bmwme.nl/bmw-m...essie-en-fotos/p90065450/ ?
Tuurlijk, de RS5 is ook dik, sterker nog, elke auto die je zo oranje maakt knalt....
Tuurlijk, de RS5 is ook dik, sterker nog, elke auto die je zo oranje maakt knalt....
De E90 vind ik best saai, De E92 daarentegen echt niet. Maar moeten natuurlijk wel dikke velgen onder en verlaagd zijn, zoals die van zneek
Ik zei ook al eerder dat ik het niet over een M3 heb. Ik doelde op gewoon een standaard E92 vs A5.zneek schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:09:
E92 niet boeiend? Ook niet in deze uitvoering: http://www.bmwme.nl/bmw-m...essie-en-fotos/p90065450/ ?
De M3 blijft een machtige wagen, ook al is naar mijn mening de RS5 kwa uiterlijk weer net wat dikker
Idd dat moet je dan doen. Maar standaard is het nou niet echt een nekkendraaier. Naar zo'n versie als zneek heeft zou ik ook even kijkenYoshiBignose schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:14:
De E90 vind ik best saai, De E92 daarentegen echt niet. Maar moeten natuurlijk wel dikke velgen onder en verlaagd zijn, zoals die van zneek
[ Voor 27% gewijzigd door KappeNou op 01-12-2010 12:08 ]
StoelverwarmingFemme schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 17:45:
Nee man stoelverwarming is zalig met dit weer. Ik vind het geen must-have maar als je het hebt is het wel prettig. Ik rij de hele tijd met stoelverwarming op de laagste stand. Climate control wat kouder, achterwerk en rug lekker warm. Tevens ben je helemaal de bom als je een vrouw in de auto krijgt.
Ik heb geen airco, maar wel stoelverwarming, en die staat sinds eind oktober ook weer standaard aan als ik weg rij. Vooral ook om de M43B16 motor even tijd nodig heeft om warm te worden (pas na 10 minuten, als ik de snelweg opdraai komt er ook daadwerkelijk pas warme lucht uit de roosters

Stoelverwarming is voor mij om een andere reden een zegen. Ik vind het verschrikkelijk om met een jas aan in de auto te zitten (zit gewoon niet lekker), dus met deze temperaturen wil ik wel graag zo snel mogelijk wat warmte tegen mijn lichaam aan voelen.
Vanochtend vond m'n auto het trouwens wel nodig om even te laten merken dat hij het blijkbaar erg koud heeft... Sinds afgelopen zaterdag heeft hij stilgestaan, en het starten leek even behoorlijk wat lastiger te gaan dan normaal... Ook na aanslaan had hij even tijd nodig om goed op gang te komen (toerental schommelde, hij leek af en toe een ontsteking te missen, en de bak ging erg stug). Maar goed, hij geeft inmiddels ook al een maand aan dat hij heel graag aandacht wil hebben (een grote beurt), die vanwege tijd en geld even op zich laat wachten.
En de winterbanden zijn weer een zegen
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ekris vind het nodig om 275 euro te rekenen om een relais te vervangen... 3 uur mee bezig geweest om er achter te komen wat er mis was met mijn auto. En dat terwijl ik ze al verteld had dat de opvoerbrandstofpomp het niet deed.
WTF?!
Zekering en relais lijkt mij toch het eerste om naar te kijken... Eens kijken of ik een klacht in kan dienen bij BMW nederland ofzo
(Auto stopte met werken in de Amsterdam Arena, heb de ANWB hem bij Ekris laten neerzetten. Thuis had ik dit zelf wel in een kwartiertje kunnen fixen
)
WTF?!
Zekering en relais lijkt mij toch het eerste om naar te kijken... Eens kijken of ik een klacht in kan dienen bij BMW nederland ofzo
(Auto stopte met werken in de Amsterdam Arena, heb de ANWB hem bij Ekris laten neerzetten. Thuis had ik dit zelf wel in een kwartiertje kunnen fixen
Zullen we de Audi v BMW discussie anders in een apart topic gooien?KappeNou schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:07:
[...]
Ik zei ook al eerder dat ik het niet over een M3 heb. Ik doelde op gewoon een standaard E92 vs A5.
De M3 blijft een machtige wagen, ook al is naar mijn mening de RS5 kwa uiterlijk weer net wat dikker
[...]
Idd dat moet je dan doen. Maar standaard is het nou niet echt een nekkendraaier. Naar zo'n versie als zneek heeft zou ik ook even kijken
Als we toch bezig zijn kunnen we misschien ook meteen een Intel v AMD topic openen, kunnen we dat ook voor eens en altijd ophelderen en natuurlijk een Apple v Android topic.
Maw, beetje zinloze discussie om elkaar te gaat vertellen welke auto dikker/mooier/stoerder is etc.
Ja met een jas aan in de auto rijden vind ik ook waardeloos. Zelfs als ik de auto 100 meter moet verplaatsen doe ik 'm nog liever uit. Je kunt minder goed bewegen en je zitpositie verandert door de dikke jas.deepbass909 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:21:
[...]
Stoelverwarming is voor mij om een andere reden een zegen. Ik vind het verschrikkelijk om met een jas aan in de auto te zitten (zit gewoon niet lekker), dus met deze temperaturen wil ik wel graag zo snel mogelijk wat warmte tegen mijn lichaam aan voelen.
Ik snap ze echt niet, mensen die in de winter met zo'n enorme jas in de auto zitten op een snelweg (dan ben je al even onderweg), terwijl die auto zijn eigen interieur kan opwarmen.
Ik vind het ook irritant, ben al blij als het weer warm genoeg is om mn trui uit te doen.
leeg
Bovendien is het ook nog gevaarlijk met een dikke jas, want daardoor werkt je riem stukken minder efficiënt.
jas in de auto, doe ik eigenlijk nooit. Gevolg is wel dat ik vaak de auto in en uit ga in mijn overhempie.... bij tankstation, of om die kleine van het dagverblijf te halen... met gevoelstemperatuur -15...
Word je hard van
leuk en aardig zonder jas id auto, maar meeste autos hebben minimaal 10min nodig om op te warmen.. en om nou speciaal te gaan stoppen om je jas uit te doen terwijl je misschien 30m onderweg bent.. naja you get the point.
Winterbanden eindelijk eronder, rijd echt beter vind ik..!
ps.
Heb trouwens oplossing gevonden voor mijn softe angel eyes, ook nog eens 23 dollar incl. verzenden.
http://forums.5series.net...s-to-a-12v8w-white-bulbs/
Winterbanden eindelijk eronder, rijd echt beter vind ik..!
ps.
Heb trouwens oplossing gevonden voor mijn softe angel eyes, ook nog eens 23 dollar incl. verzenden.
Same here, maar goed, beetje weerstand opbouwen kan geen kwaadzneek schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:54:
jas in de auto, doe ik eigenlijk nooit. Gevolg is wel dat ik vaak de auto in en uit ga in mijn overhempie.... bij tankstation, of om die kleine van het dagverblijf te halen... met gevoelstemperatuur -15...
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Even bikkelen de eerste kilometers of je stoelverwarming aanzetten als je die hebtSYQ schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:02:
leuk en aardig zonder jas id auto, maar meeste autos hebben minimaal 10min nodig om op te warmen.. en om nou speciaal te gaan stoppen om je jas uit te doen terwijl je misschien 30m onderweg bent.. naja you get the point.
Thuis staat m'n auto in een parkeergarage, dat is ook erg handig in de winter. Geen gedoe met slecht zicht en het vriest er niet.
Ik heb de lampjes van mijn angel eyes vervangen door 5W Kaibird leds:Heb trouwens oplossing gevonden voor mijn softe angel eyes, ook nog eens 23 dollar incl. verzenden.
http://cgi.ebay.co.uk/BMW...ts_SM&hash=item3a605400fb
Ze zijn niet duur en de kleurtemperatuur matched goed met de xenonlampen. De lichtopbrengst is niet heel hoog (wel beter dan de standaard lampjes). Als je beter wilt moet je dure kits nemen van >200 dollar.
Een jas is inderdaad niet altijd even relax. Maar mijn leren jas, die redelijk dun is kan ik goed aan achter het stuur.
Verwijderd
Ik heb ook nooit zo'n problemen met een jas in de auto, zelfs een winterjas. En ik beschouw mezelf toch wel als enigzins auto enthousiast. Maar misschien ligt het aan de stoelen (of aan je jas
).
Voor mij is het vooral de bewegingsvrijheid. Elke jas die ik de laatste jaren heb gekocht, trekt bij mij rond de schouders (lang leve klimmen en de daarbij behorende rugspieren), en ik ben van mezelf al redelijk breed. Zonder jas zit ik al redelijk klem tussen de zijwangen van een standaard stoel, met jas helemaal (naar het oncomfortabele toe). Het is ook echt de auto waarom ik liever geen jas aan heb, in de Transit van m'n ouders heb ik er geen problemen mee om de jas aan te houden (en dat doe je ook een stuk liever, want voor een bestelbus met een inhoud van 3 of 4 kuub is opgewarmd, ben je inmiddels op je eindbestemming)Femme schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:50:
[...]
Ja met een jas aan in de auto rijden vind ik ook waardeloos. Zelfs als ik de auto 100 meter moet verplaatsen doe ik 'm nog liever uit. Je kunt minder goed bewegen en je zitpositie verandert door de dikke jas.
Ik snap ze echt niet, mensen die in de winter met zo'n enorme jas in de auto zitten op een snelweg (dan ben je al even onderweg), terwijl die auto zijn eigen interieur kan opwarmen.
Vandaar dat stoelverwarming zo lekker is. Dat heeft maar even nodig om op temperatuur te komen, en dan is een jas al niet meer nodig. Alleen je handen blijven nog even koud, maar daar heb je met een jas ook last van.SYQ schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:02:
Zelfs in de stromende regen gaat m'n jas eerst uit, voor ik instapTommyGun schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:15:
[...]
Same here, maar goed, beetje weerstand opbouwen kan geen kwaad
Over een weekje krijg hij trouwens weer z'n verwenbeurt... Hoewel ik niks echt bijzonders heb gemerkt de laatste tijd, hou ik toch wel een beetje m'n hart vast... Voorgaande jaren had ik in aanloop van een beurt altijd wel even de tijd om zelf de auto grondig na te lopen op mogelijke defecten, maar dat is er dit jaar niet van gekomen... Ik verwacht niet dat er iets boven water komt, maar je weet het nooit. Ook moet ik even goed nakijken voor welke beurt hij nu precies moet, want volgens het dashboard is het een Inspection II ("inspection" melding + klokje), maar volgens de administratie van de garage zou het om een Inspection I gaan. De belangrijkste reden dat ik het wil weten, is dat m'n auto af en toe ontbrandingen lijkt te missen bij het starten (sputterend starten) als de motor koud is. De eerste verdachte is dan meestal een bougie of kabel, en de bougies worden alleen bij een Inspection II vervangen. Maar ik twijfel of dat de vorige keer wel gebeurd is. Dus maar even in m'n papieren duiken daarvoor.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
je auto geeft zelf wel aan wat nodig is, als de auto aangeeft inspection II zou ik gaan voor de grote beurt
inspectie 1
inspectie 1
inspectie II* Motorolie bij bedrijfstemperatuur verversen door BMW Longlife olie (of olie met BMW LL certificatie zoals Kroon Presteza LL 5W30)
* Oliefilter samen met afdichtrubber(s) vervangen
* Bougies vervangen (Origineel BMW, of Platina/Platinum bougies van NGK of BERU)
* Oliepeil in differentieel controleren en zo nodig bijvullen
* Vloeistofpeil van stuurbekrachtiging controleren, zonodig bijvullen en stuurbekrachtiging op lekkage controleren
* Koelvloeistofpeil en -concentratie controleren, zonodig bijvullen en koelvloeistofslangen op lekkage controleren. De koelvloeistof moet elke twee jaar worden ververst!
* Peil van de elektrolyt in de accu controleren, zonodig destilleerd water bijvullen
* Dieselmotor: Werking van controlelampen voor het voorgloeien en het starten controleren
* Verlichting van instrumenten en opschriften controleren
* Werking van ABS-controlelamp controleren
* Vloeistofpeil en beveiliging tegen bevriezing in ruitensproeierreservoir controleren, zonodig bijvullen
* Wis/was installatie, wisserbladen en afstelling van de sproeiers controleren, zonodig vervangen of afstellen
* De toestand en werking van de veiligheidsgordels controleren
* Motortest volgens voorschrift uitvoeren, contacthoek controleren, ontstekingstijdstip controleren en zondig afstellen, stationair toerental en CO-volumepercentage controleren en zonodig afstellen.
* Eindcontrole met controle op verkeersveiligheid (remsysteem): bij schijfremmen achter: handrem inremmen, stuurinrichting, koppeling / automatische transmissie, veren schokdempers controleren en zonodig afstellen of vervangen
* Verwarmingsaanjager controleren
* Bandenspanning controleren, zonodig corrigeren
* Controle- en waarschuwingslampen van het instrumentenpaneel en Check-control controleren
* Vloeistofpeil in het reservoir van het hydraulisch systeem voor remmen en koppeling controleren, zonodig bijvullen of verversen. Remvloeistof minstens eenmaal per jaar verversen!
* Controleer de spanning en de toestand van alle V- en Multiriemen. Stel de riemen zonodig af. Zonodig vervangen.
* Bevestigingsbouten van de Airco compressor natrekken
* Draaipunten en scharnieren van stangenstelsel van de gasklep hefboom en gasschuif invetten
* Moeren van uitlaatspruitstuk natrekken
* Brandstofleidingen en -tank controleren op ligging en lekkage
* Brandstoffilter vervangen
* Klepspeling controleren en zonodig afstellen
* Luchtfilterelement vervangen, onder stoffige bedrijfsomstandigheden met kortere tussenpozen
* Stuurinrichting op speling controleren en zonodig afstelen
* Toestand van de spoorstangen, draaipunten van de vooras, stuurhuis, stuurstangen en flexibele koppeling controleren
* Toesttand, ligging en ophanging van het uitlaatsysteem controleren en op lekkage controleren
(schaamteloos gejat van B46@bmwportal.nlAlle werkzaamheden van de BMW Inspectie I met de volgende extra controlepunten:
* Indien van toepassing, getande riem vervangen
* Olie van de versnellingsbak of vloeistof van de automatische tranmissie en olie van differentieel in bedrijfswarme toestand verversen
* Vloeistofzeef van de automatische transmissie vervangen
* Koppeling(splaat) op slijtage controleren, zonodig vervangen
* Speling op wiellagers controleren, zonodig vervangen
* Schijfremmen achter: Dikte van de handremvoeringen controlen, zonodig vervangen
* Aandrijfashoezen op lekkage controleren, zonodig vervangen
* Inspuitmoment statisch controleren
* Dieselmotor: Voorgloeibougies vervangen
* Remblokken en -schijven controleren op slijtage, zonodig vervangen
* Midden centrering van lichtmetalen velgen invetten
* Toestand en profieldiepte van de banden controleren, zonodig vervangen
* Bij onregelmatige bandenslijtage wieluitlijning corrigeren
* Aansluitingen en leidingen van het remsysteem op lekkage, beschadigingen en juiste bevestiging controleren
, zonodig vervangen
* Remvoeringen en -trommels achter van de voetrem reinigen en op slijtage controleren, zonodig vervangen
* Wielremcilinders en -manchetten op lekkage controleren, zonodig vervangen
* Handremkabels op gangbaarheid controleren, zonodig afstellen of vervangen
* Sloten van portieren, kofferdeksel en motorkap natrekken. Oliën, invetten en op werking controleren
* Niveauregeling: Vloeistofpeil bij lege auto controleren, zonodig bijvullen
* Koplampen en extra schijnwerpers controleren op werking en afstelling, zonodig afstellen of vervangen
* Verlichting controleren van parkeerlichten, richtingaanwijzers, achterlichten, remlichten, achteruitrijdlampen, mistachterlicht, kentekenplaatverlichting, interieurverlichting, verlichting van het handschoenenkastje en kofferruimte, zonodig vervangen
* Claxon en alarmverlichting controleren, zonodig vervangen
BrZ schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:34:
Ekris vind het nodig om 275 euro te rekenen om een relais te vervangen... 3 uur mee bezig geweest om er achter te komen wat er mis was met mijn auto. En dat terwijl ik ze al verteld had dat de opvoerbrandstofpomp het niet deed.
WTF?!
(Auto stopte met werken in de Amsterdam Arena, heb de ANWB hem bij Ekris laten neerzetten. Thuis had ik dit zelf wel in een kwartiertje kunnen fixen)

Stoelverwarming is het eerste wat bij mij aangaat, maar zelfs dan gaat m'n jas niet uit op weg naar werk. Ritje duurt me veels te kortFemme schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:46:
[...]
Even bikkelen de eerste kilometers of je stoelverwarming aanzetten als je die hebt.
Thuis staat m'n auto in een parkeergarage, dat is ook erg handig in de winter. Geen gedoe met slecht zicht en het vriest er niet.
[...]
Ik heb de lampjes van mijn angel eyes vervangen door 5W Kaibird leds:
http://cgi.ebay.co.uk/BMW...ts_SM&hash=item3a605400fb
Ze zijn niet duur en de kleurtemperatuur matched goed met de xenonlampen. De lichtopbrengst is niet heel hoog (wel beter dan de standaard lampjes). Als je beter wilt moet je dure kits nemen van >200 dollar.
En ledjes gaat niet lukken, ik heb halogeen en van wat ik heb begrepen is enige optie voor mij zulke bulbs. En ach, als het maar iets meer licht afgeeft als nu het geval is vind ik het helemaal goed.
Wanneer er sneeuw op je ruiten ligt zijn ze sowieso vaak niet bevroren, aangezien de sneeuw isoleert. Dit merk ik iedere ochtend althans.
PfftYoshiBignose schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 23:37:
[...]
Kappe nou hoor... de A5 is een saaie lelijke bak. Die komt echt niet in de buurt van de E92.
Dat er helaas inderdaad teveel schrale uitvoeringen van rondrijden (dieseltjes of 1.8Tjes met voorwielaandrijving zonder S-line) is wel jammer. Van de E92 kom ik eigenlijk vrijwel nooit iets anders dan de 335i tegen.
Echt raar dat mensen precies het tegenovergestelde vinden van wat ik vind....Daniel schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:02:
[...]
PfftIk heb een A5 en toen ik die uitzocht was de keuze inderdaad tussen een 335i E92 en de 3.2 FSI A5. Ik vond persoonlijk de A5 dusdanig veel mooier dat ik die briljante motor er voor wilde laten schieten. Daarnaast kon ik de uitrusting meer naar mijn wensen krijgen maar het was voornamelijk het design dat me over de streep trok. Het front van de E92 is wel mooi maar na de portieren wordt hij naar mijn smaak veel te 'dun'. De aflopende achterkant is echt te iel voor een auto van dit kaliber. De A5 heeft veel meer 'presence', ook de achterkant is gewoon nog dik. Daarnaast is de daklijn één van de mooiste die er is.
Dat er helaas inderdaad teveel schrale uitvoeringen van rondrijden (dieseltjes of 1.8Tjes met voorwielaandrijving zonder S-line) is wel jammer. Van de E92 kom ik eigenlijk vrijwel nooit iets anders dan de 335i tegen.
Nou die 335i is wel wat sneller hoor: 40 pk (volgens het boekje, in werkelijkheid eerder 60) en 70 Nm meer, dat merk je wel. Maar voor mijn doeleinden (woon-werk) is die 3.2 V6 goed zat en bovendien is hij nog redelijk zuinig ook. Ik rij over het algemeen behoorlijk door en haal ongeveer 1 op 12.
Op zich ben ik het met je eens, maar ik weet dat de indicator een keer verkeerd gereset is, waardoor het sowieso niet helemaal meer klopt. Het schema is normaal namelijk "service", "inspection I", service, "inspection II".Reloader schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:32:
je auto geeft zelf wel aan wat nodig is, als de auto aangeeft inspection II zou ik gaan voor de grote beurt
inspectie 1
[...]
inspectie II
[...]
(schaamteloos gejat van B46@bmwportal.nl
De laatste beurt was een service afgelopen voorjaar en volgens de administratie van de garage (en rekening) zat daarvoor een "inspection II", dus is het nu logischerwijs dus weer tijd voor een "inspection I". Ik meen mij ook te herinneren dat bij de laatste grote beurt hij nieuwe transmissie en differentieel olie heeft gekregen, wat bij de "inspection II" hoort. Maar dit moet ik even voor de zekerheid nakijken op de laatste rekening.
Ik zal bij afleveren ook vragen of ze de service-indicator kunnen resetten tot het juiste schema (dit is als het goed is namelijk mogelijk).
Daarnaast, een "inspection II" levert de garage meer geld op (meer uren namelijk) en ik moest ze in eerste instantie al overtuigen dat hij toch echt een grote beurt nodig had, en niet een kleine, wat zij in eerste instantie zeiden
Ik heb wat dat betreft veel vertrouwen in mijn garage, ik heb ze in 3 jaar tijd nooit kunnen betrappen op onnodige reparaties of kosten. Alleen 1 keer een klein misverstand over m'n luchtfilter. Ze hadden m'n K&N-inlegfilter weggegooid en vervangen voor een standaard papieren, want hij zag er smerig uit...

1 op 12 is inderdaad netjes. Ik rij 75% stad - 25% snelweg en middel ongeveer 1 op 11. En ik rij ook flink door, als het kanDaniel schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:12:
Nou die 335i is wel wat sneller hoor: 40 pk (volgens het boekje, in werkelijkheid eerder 60) en 70 Nm meer, dat merk je wel. Maar voor mijn doeleinden (woon-werk) is die 3.2 V6 goed zat en bovendien is hij nog redelijk zuinig ook. Ik rij over het algemeen behoorlijk door en haal ongeveer 1 op 12.
Nou ja, dat is dan duidelijk de factor smaakDaniel schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:02:
[...]
PfftIk heb een A5 en toen ik die uitzocht was de keuze inderdaad tussen een 335i E92 en de 3.2 FSI A5. Ik vond persoonlijk de A5 dusdanig veel mooier dat ik die briljante motor er voor wilde laten schieten. Daarnaast kon ik de uitrusting meer naar mijn wensen krijgen maar het was voornamelijk het design dat me over de streep trok. Het front van de E92 is wel mooi maar na de portieren wordt hij naar mijn smaak veel te 'dun'. De aflopende achterkant is echt te iel voor een auto van dit kaliber. De A5 heeft veel meer 'presence', ook de achterkant is gewoon nog dik. Daarnaast is de daklijn één van de mooiste die er is.
Groot gelijk, die K&N filters zijn ook prutdeepbass909 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:25:
[...]
Op zich ben ik het met je eens, maar ik weet dat de indicator een keer verkeerd gereset is, waardoor het sowieso niet helemaal meer klopt. Het schema is normaal namelijk "service", "inspection I", service, "inspection II".
De laatste beurt was een service afgelopen voorjaar en volgens de administratie van de garage (en rekening) zat daarvoor een "inspection II", dus is het nu logischerwijs dus weer tijd voor een "inspection I". Ik meen mij ook te herinneren dat bij de laatste grote beurt hij nieuwe transmissie en differentieel olie heeft gekregen, wat bij de "inspection II" hoort. Maar dit moet ik even voor de zekerheid nakijken op de laatste rekening.
Ik zal bij afleveren ook vragen of ze de service-indicator kunnen resetten tot het juiste schema (dit is als het goed is namelijk mogelijk).
Daarnaast, een "inspection II" levert de garage meer geld op (meer uren namelijk) en ik moest ze in eerste instantie al overtuigen dat hij toch echt een grote beurt nodig had, en niet een kleine, wat zij in eerste instantie zeiden
Ik heb wat dat betreft veel vertrouwen in mijn garage, ik heb ze in 3 jaar tijd nooit kunnen betrappen op onnodige reparaties of kosten. Alleen 1 keer een klein misverstand over m'n luchtfilter. Ze hadden m'n K&N-inlegfilter weggegooid en vervangen voor een standaard papieren, want hij zag er smerig uit...Dat ding was nog niet eens halverwege z'n levensduur voor hij op z'n vroegst gereinigd moest worden...
Verwijderd
Vergelijkbaar met verbruik in de Z4 35i.zneek schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:50:
[...]
1 op 12 is inderdaad netjes. Ik rij 75% stad - 25% snelweg en middel ongeveer 1 op 11. En ik rij ook flink door, als het kan
Heb nu 5 tanks met VPower gevuld en rij plots zuiniger, 1 op 12 nu en toch doorkachelen. Duurde wel 4 tanks voor je het ging merken.
Dat haal ik niet eens met m'n 318ci

Ik ook niet met mijn 320Ci destijds... ook niet met mijn 325i trouwens....
Met dit weer rijden we hier thuis 1 op 12 met de 320d!
Maar de thermostaat moet vervangen worden, dus dat zal zeker invloed hebben...
In de zomer 1 op 16...
Ik begin in januari te werken en ben op zoek naar een 318d e46.
Die gaat maximum een jaartje blijven want daarna stap ik over op een bedrijfswagen (enkel Mazda
)
Binnen max 3 weken moet de wagen hier voor de deur staan met wintersloffen.
Kijk er naar uit
Maar de thermostaat moet vervangen worden, dus dat zal zeker invloed hebben...
In de zomer 1 op 16...
Ik begin in januari te werken en ben op zoek naar een 318d e46.
Die gaat maximum een jaartje blijven want daarna stap ik over op een bedrijfswagen (enkel Mazda
Binnen max 3 weken moet de wagen hier voor de deur staan met wintersloffen.
Kijk er naar uit
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
o.k... De één zal even een teiltje moeten halen en de ander misschien een doekje.
Hoe dan ook, deze (imho) leuke wagen wou ik jullie niet onthouden..

Hoe dan ook, deze (imho) leuke wagen wou ik jullie niet onthouden..

kthxbye, dacht dat het wat bijzonders was en vond het niet echt 'fout'.
Blijkbaar toch verkeerd gedacht, schuimbek hier dan maar even over;

E46 is tijdloze klassebakOpa_vertelt schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:07:
kthxbye, dacht dat het wat bijzonders was en vond het niet echt 'fout'.
[afbeelding]
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Nou laten we niet overdrijven.
Die auto is gewoon wasted en heeft niets meer met BMW te maken. Dat er sub-scene's zijn die het weten te waarderen, a la, maar die scene bevindt zich zeker niet in dit topic.
Wij houden van stijlvolle sportieve mooie auto's
Die auto is gewoon wasted en heeft niets meer met BMW te maken. Dat er sub-scene's zijn die het weten te waarderen, a la, maar die scene bevindt zich zeker niet in dit topic.
Wij houden van stijlvolle sportieve mooie auto's
Sorry hoor, maar die wagen is wel zo uber-camp dat ik er de lol wel weer van in zie. Die knakker ook die erin zit, die foto waar heel z'n 'bodykit' over het asfalt schraapt.. meesterlijk!
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Oh excuseert u mij, Catch22. Hoe heb ik in dit topic durven te posten!
Kom op zeg, get off your high horse. Het kan maar zo zijn dat een ander het
wél leuk vind om te zien en toch óók stijlvolle sportieve auto's kan waarderen.
Je verkondigd je eigen mening als feit en spreekt voor anderen, ben ik niet zo dol op.
Je verkondigd je eigen mening als feit en spreekt voor anderen, ben ik niet zo dol op.
Zo fout dat ik hem echt wel gaaf vind, de velgen zullen vast duurder zijn als de auto zelf
Alleen met dat laatste foto verpest ie het weer voor mij, daar is niks cools aan
Die velgen zijn idd nogal prijzig..
"They are 17×9 and 17×11 with an offset around -11. They are 24k gold plated centers, and
the inners and outers were custom built by Rotiform to step them up from 16" to 17" wheels."

Zo.. Meer plaats ik er niet, anders raakt Catch van slag.
"They are 17×9 and 17×11 with an offset around -11. They are 24k gold plated centers, and
the inners and outers were custom built by Rotiform to step them up from 16" to 17" wheels."

Zo.. Meer plaats ik er niet, anders raakt Catch van slag.
[ Voor 53% gewijzigd door Sinner op 02-12-2010 22:57 ]
jah hoe meer foto's ik ervan zie hoe meer ik het ga waarderen
zit nu op stanceworks, erg coole creaties tussen
Chopped, slammed, ratlook, ziek camber op de achterwielen, opzichtige oliekoeler in de bumper: past vaarschijnlijk prima in een bepaalde Japanse tuning subscene waarvan ik de naam niet ken.
Best vet, maar om dit nou in het BMW topic te posten omdat het een BMW is? Deze auto is een kunstwerk opzich maar heeft eigenlijk weinig meer te maken met de E30 die het ooit was.
Best vet, maar om dit nou in het BMW topic te posten omdat het een BMW is? Deze auto is een kunstwerk opzich maar heeft eigenlijk weinig meer te maken met de E30 die het ooit was.
..vooral omdat het nooit een E30 was. 
Weet je nou echt het verschil niet tussen een 3- en een 5 -serie?
[ Voor 46% gewijzigd door Sinner op 02-12-2010 23:22 ]
Ik weet niet precies waarom, maar ik vind em vet..
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Maar hij lijkt veel langer dan een normale E28. Is dat optisch bedrog doordat het dak verlaagd is?
Check die achterlichten. Dat is gewoon een E28. Ik dacht op de eerste pics dat het een 1st gen 7 serie (E23) was, onder andere door dat gechopte dak.
Aannames zijn fataal.
Och jeetje, moet ik nu het BMW topic uit?Opa_vertelt schreef op donderdag 02 december 2010 @ 23:20:
..vooral omdat het nooit een E30 was.
Jups, het wachten is op een modje met de juiste rechten maar die is al gesommeerdMadMarky schreef op donderdag 02 december 2010 @ 23:48:
[...]
Och jeetje, moet ik nu het BMW topic uit?
Ja dat zeg ik toch ookGaMeOvEr schreef op donderdag 02 december 2010 @ 23:42:
Check die achterlichten. Dat is gewoon een E28.
Op die velgen na, vind ik het wel iets hebben. De velgen zijn voor mij te opzichtig (sowieso). Die "schraap" foto is wel grappig, vooral op er een patrol-wagen voor rijdt.
Het gechopte dak doet 't 'm niet voor mij bij deze auto. Dat trekt teveel de lijn weg, zodat het een lange kaasplank wordt.
heeeeeeejWekkel schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 09:24:
Het gechopte dak doet 't 'm niet voor mij bij deze auto. Dat trekt teveel de lijn weg, zodat het een lange kaasplank wordt.
Deze kaasplank vind hem wel tof
Ik ben voor het eerst blij dat ik in een boerendorpje woon. Alleen hoofdwegen zijn gestrooid, de rest allemaal dikke sneeuw. 1 woord: Sneeuwpret 
Geweldig, heb de hele achterkant onder de sneeuw, antislip uit, winterbandjes, volgas, driften maar! Wauw, wat een heerlijk gevoel. De auto houdt zich trouwens erg netjes! Ondanks de drift, nog steeds onder controle.
Geweldig, heb de hele achterkant onder de sneeuw, antislip uit, winterbandjes, volgas, driften maar! Wauw, wat een heerlijk gevoel. De auto houdt zich trouwens erg netjes! Ondanks de drift, nog steeds onder controle.
Je kunt jeYoshiBignose schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 00:03:
[...]
Ja dat zeg ik toch ookmaar hij lijkt wel stukken langer.
Aannames zijn fataal.
Die velgen vind ik juist wel lekker contrasterend werken.deepbass909 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 01:01:
Op die velgen na, vind ik het wel iets hebben. De velgen zijn voor mij te opzichtig (sowieso). Die "schraap" foto is wel grappig, vooral op er een patrol-wagen voor rijdt.
Het verhaal achter "Rusty" is wel leuk. Gekocht door de huidige eignaar als een normale E28
(motorisering weet ik even niet) met fikse (total-loss) schade om om te bouwen naar een 'rat-rod'.
Iedereen zei dat de schade niet meer te fiksen was en iedereen werd dus van het tegendeel bewezen.
De eigenaar heeft er dus een rat-rod van gemaakt en ook meteen maar een E30 motor (met nog wat
broodnodige technische aanpassingen) er ingelegd. Na een tijdje kreeg ook hij een ongeluk met de
wagen (koprol oid) en dacht iedereen dat deze E28 nooit meer de weg op zou komen (want: krom).
Lange tijd later verscheen Rusty weer ineens met als mededeling "You can't keep me down!" en deze foto's:

Hier nog zonder (o.a.) topchop (pas geleden gedaan) en de bijzondere velgen, echter wel een andere motor.
De E30 M3 motor heeft moeten plaatsmaken voor een Toyota 2.5 twin turbo (1JZ) zoals hier ook te zien is:

Ik zie niet hoe die auto nog iets met BMW te maken heeft behalve dat het karkas ooit wel een BMW geweest is. Vind het ook spuuglelijk om eerlijk te zijn..... ieder zijn meug, maar doe mij maar een auto waar ik mijn oprit mee op kan...
Sjonge jonge, op je teentjes getrapt?Opa_vertelt schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:34:
Oh excuseert u mij, Catch22. Hoe heb ik in dit topic durven te posten!![]()
Ik zit niet op een high-horse. Ik rij verdomme in een E30, dat lijkt me niet echt een stokpaardje. Maar ik waardeer de auto wel omdat hij precies is zoals het ooit bedoeld is.
Dit is gewoon een roestig hok en daar hou ik niet van. En kan me niet voorstellen dat de vaste bezoekers van dit topic echt warm worden van deze creatie.
En een jappenmotor in een BMW? gekkenhuis
ze zullen niet de eerste zijn ;):418O2 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 16:27:
En een jappenmotor in een BMW? gekkenhuis
http://speedhunters.com/a...ueen-st-bmw-drag-car.aspx

Met een motortje van mazda
een mazda motor in een BMW..... mooi hoor, maar verplaats dat maar naar het foute tuning topic.... 
Laat ik dan weer even iets relevants posten:

M3 beste allround wagen ter wereld
Laat ik dan weer even iets relevants posten:

M3 beste allround wagen ter wereld

Loopt prachtig zoiets en je hebt 330pk en 450nm in een standaard blok zitten (wat in standaard uitvoering nog eens behoorlijk verhoogd kan worden)
Overigens zou ik ook zonder moeite een niet bmw blok in een bmw duwen, alleen al om de reacties
leeg
Maar het heeft toch geen reet meer te maken met BMW? En het soort reactie waar je dan op hoopt zijn reacties van afkeuring en walging? Heb je altijd al die neiging gehad om mensen af te stoten?4x2 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 18:09:
[...]
[afbeelding]
Loopt prachtig zoiets en je hebt 330pk en 450nm in een standaard blok zitten (wat in standaard uitvoering nog eens behoorlijk verhoogd kan worden)
Overigens zou ik ook zonder moeite een niet bmw blok in een bmw duwen, alleen al om de reacties
Kunnen we kappen met die offtopic ongein??
Er zat GVD net een een of andere jojo in een Diamantgroep (= werkvoorzieningsschap) busje achterop m'n bumper. Ik stond GVD gewoon stil voor het stoplicht, hoe moeilijk is het?? Kon geen reet zien dus telefoonnummer en kenteken genoteerd, morgen bij daglicht maar eens kijken. Hoop dat het meevalt
Er zat GVD net een een of andere jojo in een Diamantgroep (= werkvoorzieningsschap) busje achterop m'n bumper. Ik stond GVD gewoon stil voor het stoplicht, hoe moeilijk is het?? Kon geen reet zien dus telefoonnummer en kenteken genoteerd, morgen bij daglicht maar eens kijken. Hoop dat het meevalt
Deze week stukje mee gereden in de nieuwe 525d. Mooie lederen bekleding maar verder was deze redelijk standaard uitgerust. Ik was in Marokko en daar zal deze bak ook wel een vermogen kosten dus ik denk dat er daardoor wat bespaart is op de opties.
De standaard 17" velgjes zijn echt wayy te klein op deze bak en de standaard navigatie staat heel ielig in dat enorme dashboard. Ik mistte ook het uitgebreide verlichtings pakket (lichtjes binnen+buiten in deur etc.) wat ik op pers foto's wel gezien heb maar dat zal dan denk ik ook een optie zijn. De nieuwe automaat voelde wel echt heel soepel, totaal geen gevoel tijdens het wisselen van versnelling. Ook klinkt de diesel weer super.
Achterin zit je riant en vergeleken met de achterdeuren van mn 3 zijn de deuren van de 5 net enorme kluisdeuren.
De standaard 17" velgjes zijn echt wayy te klein op deze bak en de standaard navigatie staat heel ielig in dat enorme dashboard. Ik mistte ook het uitgebreide verlichtings pakket (lichtjes binnen+buiten in deur etc.) wat ik op pers foto's wel gezien heb maar dat zal dan denk ik ook een optie zijn. De nieuwe automaat voelde wel echt heel soepel, totaal geen gevoel tijdens het wisselen van versnelling. Ook klinkt de diesel weer super.
Achterin zit je riant en vergeleken met de achterdeuren van mn 3 zijn de deuren van de 5 net enorme kluisdeuren.
[ Voor 3% gewijzigd door ChiLLeR op 03-12-2010 18:35 ]
>> Signature?
In dit geval zit dat blok dr in omdat die gast een supra een lelijk hok vindt en een E30 een mooie auto.zneek schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 18:13:
[...]
Maar het heeft toch geen reet meer te maken met BMW? En het soort reactie waar je dan op hoopt zijn reacties van afkeuring en walging? Heb je altijd al die neiging gehad om mensen af te stoten?
Punt 2 is: omdat het kan.
En ik vind het leuk als mensen zo reageren "want het is geen bmw blok"
Niet naar het technische deel kijken en evt voordelen, nee, het is per definitie kut omdat het geen bmw blok is.
Kortzichtig noem houd ik het dan maar op.
En kortzichtige mensen over de zeik helpen vind ik wel leuk ja
leeg
Dat moet je zelf weten, maar doe dat dan lekker buiten het BMW Topic...4x2 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 18:43:
[...]
In dit geval zit dat blok dr in omdat die gast een supra een lelijk hok vindt en een E30 een mooie auto.
Punt 2 is: omdat het kan.
En ik vind het leuk als mensen zo reageren "want het is geen bmw blok"
Niet naar het technische deel kijken en evt voordelen, nee, het is per definitie kut omdat het geen bmw blok is.
Kortzichtig noem houd ik het dan maar op.
En kortzichtige mensen over de zeik helpen vind ik wel leuk ja
Die E30 hierboven is een BMW met een Toyota blok, ik heb zelf een BMW en als ik daar een Volvo blok in leg (niet dat dat de planing is op het moment) zal ik nog steeds eerder hier posten dan in het Volvo topic.
Als er een ander blok in kan wat beter aan de eisen voldoet dan gaat dat dr in, boeiend welk merk dr op staat (hoewel, een mercedes blok is dan wel weer een tikkeltje teveel van het goede
)
En als iemand dat dan heiligschennis of weet ik wat voor onzin vind zal ik dr een keer om lachen en geef ik dr verder geen reet om.
Als er een ander blok in kan wat beter aan de eisen voldoet dan gaat dat dr in, boeiend welk merk dr op staat (hoewel, een mercedes blok is dan wel weer een tikkeltje teveel van het goede
En als iemand dat dan heiligschennis of weet ik wat voor onzin vind zal ik dr een keer om lachen en geef ik dr verder geen reet om.
leeg
De m3 is natuurlijk een fantastisch kanon, maar werkelijk: wat een kutreview.
De vertellen heel leuk wat ze er allemaal mee gedaan hebben, maar ja, niet in vergelijk met een andere auto. Dan zal die m3 wel als winnaar eruit rollen
De meest interessante vergelijken zijn die met z'n concurrenten. RS6, enkele AMG's dat soort spul (maakt voor de uitslag natuurlijk niets uit
Tja alleen het blok verwisselen ligt niemand wakker van toch? Ik zou het ook wel lachen vinden om in een BMW te rijden met een toyota motor
maar of het alle moeite waard is? Het lijkt me handig om er een voordeel uit te halen. Tenzij je BMW motor het net begeeft en je een toyota ding hebt staan.
Hey, wat dacht je van zo'n 2.0 TFSI in een 3-serie zetten
Ik vind het ook nogal een flut site, weet niet waarom die zo vaak langskomt hiermr_petit schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 19:25:
[...]
De m3 is natuurlijk een fantastisch kanon, maar werkelijk: wat een kutreview.
De vertellen heel leuk wat ze er allemaal mee gedaan hebben, maar ja, niet in vergelijk met een andere auto. Dan zal die m3 wel als winnaar eruit rollen
[ Voor 38% gewijzigd door YoshiBignose op 03-12-2010 19:30 ]
Ho ho, de review is van Motor Trends, don't shoot the messenger....YoshiBignose schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 19:29:
Tja alleen het blok verwisselen ligt niemand wakker van toch? Ik zou het ook wel lachen vinden om in een BMW te rijden met een toyota motormaar of het alle moeite waard is? Het lijkt me handig om er een voordeel uit te halen. Tenzij je BMW motor het net begeeft en je een toyota ding hebt staan.
[...]
Ik vind het ook nogal een flut site, weet niet waarom die zo vaak langskomt hier
Ik vond de foto's wel mooi....
Offtopic?EvaluationCopy schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 18:30:
Kunnen we kappen met die offtopic ongein??
Wij hebben het over BMW's (in het grote BMW-topic), jíj begint over iets wat je in het verkeer hebt
meegemaakt en absoluut niets te maken heeft met BMW's. ..en dan zijn wij offtopic aan het posten?
Kom op zeg.
Schade aan originele BMWs is toch hartstikke ontopic? Had ie nou een Toyota blok gehad, dan was het een ander verhaal geweestOpa_vertelt schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 19:34:
[...]
Offtopic?![]()
Wij hebben het over BMW's (in het grote BMW-topic), jíj begint over iets wat je in het verkeer hebt
meegemaakt en absoluut niets te maken heeft met BMW's. ..en dan zijn wij offtopic aan het posten?
Kom op zeg.
Oh ja hahazneek schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 19:32:
[...]
Ho ho, de review is van Motor Trends, don't shoot the messenger....
Ik vond de foto's wel mooi....
Is dat jouw site?
[ Voor 4% gewijzigd door YoshiBignose op 03-12-2010 19:36 ]
Yepz, mijn verzamelpunt voor allerhande BMW zooi.
[edit] daarom staat ie ook in mijn sig, daarin staan alleen dingen die van mezelf zijn
[ Voor 17% gewijzigd door zneek op 03-12-2010 19:43 ]
Kon uit zijn verhaal niet echt opmaken dat het om een BMW ging, had net zo goed een toyota kunnen zijn.zneek schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 19:35:
[...]
Schade aan originele BMWs is toch hartstikke ontopic? Had ie nou een Toyota blok gehad, dan was het een ander verhaal geweest
Anyway, mogen gewoon erg lage E28's wel?

Zeker wel! Kweenie, ik ben echt allergisch voor tuning, maar zo'n platgeslagen E28 staat het verdomde leuk.Opa_vertelt schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 19:47:
[...]
Kon uit zijn verhaal niet echt opmaken dat het om een BMW ging, had net zo goed een toyota kunnen zijn.
Anyway, mogen gewoon erg lage E28's wel?
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.