Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 74 Laatste
Acties:
  • 336.658 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
BMW_M3 schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:04:
lol Denk eerder dat toekomst een stopcontactje wordt...
Maar waarom is besloten om 98 eruit te halen? Tanken mensen het te weinig?
Omdat steeds minder auto's 98 nodig hebben? En lood is al helemaal niet nodig. Het is toch zinloos om 98 in een auto te gooien die 95 genoeg vindt?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

BMW_M3 schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:02:
Vindt het trouwens wel kut dat je op steeds minder plekken gewoon euro98 kan krijgen. Elke pomp heeft tegenwoordig alleen maar euro95 en euro95 met onzin additieven erbij.
Ik heb het idee dat mijn beemer met 98 net wat lekkerder rijdt. Kan ook tussen de oren zitten maar ik wil het wel gewoon kunnen tanken.
Ik heb nu alleen 1 pinpomp en 1 BP waar ik 98 kan halen.

Vraag me af hoe mensen met echt een flinke motor tanken binnenkort als 98 helemaal weg gaat...
Pallet octane booster aanschaffen en dat er maar steeds bijgooien dan ;)

En verder: wat Yoshi zegt. Waarom al die moeite doen voor iets wat ook tussen de oren kan zitten? Ik weet niet wat voor motor je hebt, maar de 3.0 uit m'n Z3 mag officieel zelfs nog op RON92 lopen wat in Duitsland nog wel eens verkocht wordt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:55

mr_petit

opperprutser

Volgens mij heb ik dezelfde motor als jij (m54 3.0L - 231pk), maar ik verbeeld me dat de motor een stuk beter loopt bij lage toerentallen. Als ik 80 in de 6 cruise, dan heb ik het idee dat de motor veel minder bromt en soepeler loopt met ron98 als met ron95.
Dat er een heel scala aan brandstoffen inkan heeft te maken met de antiklopsensor (detonatiesensor) die vroegtijdig registreert als de ontbranding begint te pingelen, en verlaat zodoende het ontstekingstijdstip om dit tegen te gaan. Dat betekend niet dat het niet uitmaakt. Ik kan me voorstellen dat hoe hoger je compressieratio wordt, des de meer dit ook gaat uitmaken. Als je dus een /m hebt zou het verschil nog groter kunnen zijn.
Ik heb echter nooit objectief getest of ik ook meer vermogen heb of zuiniger rij oid (alhoewel je wel veel zuiniger rijdt als je bij dezelfde snelheid een versnelling hoger schakelt ;)). Zonder dynometer is dat niet te doen, maar het zou een interessante test zijn voor motoren met een wat hogere compressie. In het bmw boekje staat het overigens wel (dat ron98 benodigd is om de opgegeven prestaties van de auto te behalen)

Voor de rest kan ik hier alleen bij de TinQ ouderwetse super tanken. Ach, dan betaal ik niet te veel en is er ook geen hinderlijke shop die je van alles aan probeert te smeren. Bij sommige stations is dat echt op het ergerlijke af.

[ Voor 19% gewijzigd door mr_petit op 22-11-2010 19:24 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Ik tank bij de nurburgring altijd 102. Ik moet zeggen dat merk je wel. In mijn geval merk ik het verschil tussen 98>102 meer dan met 95>98. Hij een stuk feller op het gas (gaat om een atmosferisch blok)

[ Voor 13% gewijzigd door KappeNou op 22-11-2010 20:52 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 10:56
Same here, vooral lage toeren merk ik echt verschil. Toch tank ik het niet altijd maar zo af en toe weer eens een paar tanks en dan weer niet. Het is namelijk toch wel een stuk duurder.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Voor zover ik weet is het zinloos om een auto waar 95 wordt aanbevolen 98 in te gooien. 98 is klopvaster dan 95 en dus verbrandt het "moeilijker". Dat heeft een voordeel bij auto's met hoge compressie. In een auto met dikke turbo's of veel pk's zou het dus wel voordeel kunnen geven, maar een gewone BMW niet. Tuurlijk kan je gewoon 100 in je autootje gooien, maar door de klopsensor wordt de voorontsteking dan toch weer verminderd of vermeerderd.

Tenminste, dat is wat mij ooit verteld is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
YoshiBignose schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:20:
Voor zover ik weet is het zinloos om een auto waar 95 wordt aanbevolen 98 in te gooien. 98 is klopvaster dan 95 en dus verbrandt het "moeilijker". Dat heeft een voordeel bij auto's met hoge compressie. In een auto met dikke turbo's of veel pk's zou het dus wel voordeel kunnen geven, maar een gewone BMW niet. Tuurlijk kan je gewoon 100 in je autootje gooien, maar door de klopsensor wordt de voorontsteking dan toch weer verminderd of vermeerderd.

Tenminste, dat is wat mij ooit verteld is :P
Klopt, in een liter Euro95 zit niet meer of minder energie dan in een liter Euro98 of zelfs Euro102. Wanneer je met EuroXX geen last hebt van pingelen dan heeft brandstof met een hoger octaangetal geen enkele meerwaarde. Anders zou iedereeen die graag het maximale uit zijn motor wil halen wel een LPG-tank inbouwen. LPG heeft namelijk een octaangetal van 115.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Het aangegeven getal is het minimaal aanbevolen voor de compressie verhouding van de auto. Tuurlijk zal een op 98 afgestelde auto hier net wat beter op reageren, maar met de injectie/computer systemen van tegenwoordig is dit zeker niet zinloos.

Met een hoger octaan getal ben je er meer zeker van dat het brandstof mengsel optimaal is voor de compressie verhouding van de betreffende auto. Waardoor je er ook weer meer zekerheid hebt dat deze niet gaat pingelen.

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 23-11-2010 09:38 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

is imho niet helemaal waar.
Als het ontstekingstijdstip vervroegd kan worden door het motormanagement kan je meer vermogen krijgen doordat je een langere en gelijkmatigere verbranding hebt.
Daar zit natuurlijk wel een einde aan maar dat is maar net hoe de motor ontworpen is. Een 'gewone' motor of 'gewone' bmw bestaat niet. Elk ontwerp is anders, en het ene ontwerp kan daar beter van gebruik maken dan het andere.
Zo kan je in vrijwel elke motor nu ook ron92 of misschien nog wel lager gooien voordat het mm niet meer kan bijsturen. Maar dat kost toch echt vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Dat laatste is ook niet helemaal waar. Ik heb zat verhalen gehoord over mensen die RON 91 getankt hebben in DE en de auto gewoon goed liep en soms stationair zelfs lekkerder (maar daar heb ik altijd een hard hoofd in, mensen denken al snel dat het opeens lekkerder loopt).

Leg me dat dan eens uit. Waarom heeft een motor opeens minder vermogen met 91 tov bijv. 98? En dan heb ik het niet over auto's waarbij staat dat er 98 getankt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:50

4x2

lộn xộn quá

Mits het ontstekingstijdstip aan de hand van een klopsensor bijgeregeld wordt op de soort brandstof die er in zit kan een brandstof met een hoger octaangetal een positieve invloed hebben op het vermogen.
Maar eea hangt af van hoe snel het tijdstip bijgeregeld wordt en hoeveel invloed het heeft, want dat verschilt ook per motorblok.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Dat wordt al genoemd in de reactie boven je, het motormanagementsysteem kan het ontstekingstijdstip aanpassen waardoor je een effectievere verbranding krijgt en dus meer vermogen..

Edit:
Demmit, te laat..

[ Voor 7% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 23-11-2010 15:18 ]

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

YoshiBignose schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:10:
Leg me dat dan eens uit. Waarom heeft een motor opeens minder vermogen met 91 tov bijv. 98? En dan heb ik het niet over auto's waarbij staat dat er 98 getankt moet worden.
deze post op driving-fun vond ik altijd een leuk geschreven stukje over wat er in je motor gebeurt met verschillende octaangetallen:
http://www.driving-fun.co...062fab45e014069d6#p628850
Het kan voor een motor dus verschil maken (vooral bij vollast); maar hoeft niet. compressieverhouding is een belangrijke pijler, maar ook bijv. temperatuur van de inlaatlucht.

Bij mijn motor heb ik het vermoeden dat op hele lage toerentallen (1800rpm) bij enige last dus of te vroeg wordt gevonkt, of dat ron95 te snel of op meerdere plaatsen verbrandt.
Waardoor dat komt weet ik dus niet; het kan aan het motormanagement liggen (te vroeg vonken), of aan het ontwerp van de motor, maar als ik dus 80 in de 6 rijd en het gas licht intrap dat bromt de motor duidelijk minder met 98 dan met 95. Of ik op dat moment ook echt meer vermogen heb weet ik niet (dat soort verschillen kan je dus alleen maar met een dynometer meten; je persoonlijke indruk is veel te subjectief), maar ik vind de motor wel mooier lopen als ik een oordeel op mijn oor maak.

[ Voor 7% gewijzigd door mr_petit op 23-11-2010 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
We hadden het hier eerder over hoeveel pk (en potentie) er in de N54 (de 3 liter 6-in-lijn biturbo uit o.a. de 335i) zit. Dat blok lijkt inderdaad aardig schaalbaar getuige dit verhaal: 340pk (1M) en zelf 452pk (1M US of F30/F32 M3) uit een N54 gebaseerde motor: http://www.bmwme.nl/roddels-over-de-1m-en-m3-f30-f32/

[ Voor 4% gewijzigd door zneek op 24-11-2010 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Oke bedankt voor de info :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:10

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

AtleX schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:03:
Die tanken dan E85. ;) Vereist een paar kleine aanpassingen aan de mapping en je moet een boel slangen vervangen maar het kan wel.
Mag jij me vertellen welke? Slangen vervangen voor E85 blijkt bij veruit de meeste auto's niet nodig te zijn. Alleen als de slangen erg oud zijn. En als je een Japanse auto hebt, dan gaat het fout met de koppakking.
Voor een BMW is niets meer nodig dan een aanpassing van het motormanagement en andere injectoren met een grotere capaciteit (vandaar ook een aangepast motormanagement). Voor zo'n $300 kan die je kits al krijgen.

Wat betreft octaan en hoe de motor loopt. Dit kan uitmaken. Met nadruk op kán. Bij 5th gear hebben ze eens een test gedaan met 3 verschillende auto's, namelijk een standaard Renault Clio, een Golf GTI en een Impreza WRX. Bij de Clio was er 0,0 verschil tussen standaard Euro95, Shell V-Power (RON98) en BP Ultimate (RON100). De RON-getallen zijn trouwens voor de UK, in Nederland zijn Shell V-Power en BP Ultimate beiden rond de 98. De Golf GTI had iets meer vermogen bij een hogere RON, de Impreza had significant meer vermogen. Dit hebben ze op een rollerbank vrij uitgebreid getest.

Ik heb zelf een tijdje met BP Ultimate gereden, en hoewel ik in prestaties eigenlijk geen verschil merkte, merkte ik het wel in het gemiddelde verbruik. Dat daalde namelijk licht (wat suggereert dat het toch iets van vermogenstoename plaatst vond).

RON98 en RON100 hebben in potentie meer vermogen, maar of de auto er gebruik van kan maken, is dus geheel afhankelijk van de motor en z'n ontwerp.
YoshiBignose schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:27:
[...]

Omdat steeds minder auto's 98 nodig hebben? En lood is al helemaal niet nodig. Het is toch zinloos om 98 in een auto te gooien die 95 genoeg vindt?
Voor lood tank je geen RON98, dat zit er al iets van 20 jaar niet meer in namelijk. Octaangehalte dat aangegeven is voor een auto, is z'n minimum, dat wil niet zeggen dat het ook de beste is (zie hierboven).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Loodvervanger bedoelde ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Afbeeldingslocatie: http://www.bmw.am/_common/shared/owners/accessories/seasonal_campaigns/spring_2009/img/comfort_travel/e90_Coathanger_.jpg

gescoord voor 20 euro incl verzenden! Zit helaas niet echt stevig maar het doet z'n werk supergoed en ziet er ook nog eens strak uit met een stoer bmw logotje :)

Ik heb trouwens alsnog besloten om een m-pakket te nemen. Eigenlijk wilde ik het lekker orgineel laten, maar vorige week toevallig tijdens het surfen voor 75 euro een zeer strakke m bumper gescoord. Ligt nu te wachten id schuur. De skirts + voorbumper ga ik orgineel bestellen, alleen wacht ik nog lekker tot na de winter.

Ik baal trouwens wel dat de angeleyes op mijn auto (voor facelift) zo softjes zijn :( Ben druk aan het zoeken op internet of hier een oplossing voor is. Op internet zijn het allemaal witte led angeleyes waar ik niks aan heb, vanwege halogeen lampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Umnitza staat op zich wel bekend om goede Angel Eye's, kosten wel wat maarja.
Er staat bij dat ze ook bij een E60 met halogenen passen: http://umnitza.com/umnitz...n-with-remote-p-5680.html

[ Voor 195% gewijzigd door fsfikke op 24-11-2010 20:21 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

fsfikke schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:18:
Umnitza staat op zich wel bekend om goede Angel Eye's, kosten wel wat maarja.
Er staat bij dat ze ook bij een E60 met halogenen passen: http://umnitza.com/umnitz...n-with-remote-p-5680.html
thanks, maar die had ik al gevonden via 5series.net. Punt is dat ik ze het liefst in het geel wil hebben zoals nu maar dan feller. Onmogelijke taak lijkt het :( Witte heb je ook voor 50 euro via ebay, of een 'iets mindere' bij Umnitza voor pak hem beet 70 euro incl. verzenden

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

mr_petit schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:02:
Volgens mij heb ik dezelfde motor als jij (m54 3.0L - 231pk), maar ik verbeeld me dat de motor een stuk beter loopt bij lage toerentallen. Als ik 80 in de 6 cruise, dan heb ik het idee dat de motor veel minder bromt en soepeler loopt met ron98 als met ron95.
Dat er een heel scala aan brandstoffen inkan heeft te maken met de antiklopsensor (detonatiesensor) die vroegtijdig registreert als de ontbranding begint te pingelen, en verlaat zodoende het ontstekingstijdstip om dit tegen te gaan. Dat betekend niet dat het niet uitmaakt. Ik kan me voorstellen dat hoe hoger je compressieratio wordt, des de meer dit ook gaat uitmaken. Als je dus een /m hebt zou het verschil nog groter kunnen zijn.
Ik heb echter nooit objectief getest of ik ook meer vermogen heb of zuiniger rij oid (alhoewel je wel veel zuiniger rijdt als je bij dezelfde snelheid een versnelling hoger schakelt ;)). Zonder dynometer is dat niet te doen, maar het zou een interessante test zijn voor motoren met een wat hogere compressie. In het bmw boekje staat het overigens wel (dat ron98 benodigd is om de opgegeven prestaties van de auto te behalen)

Voor de rest kan ik hier alleen bij de TinQ ouderwetse super tanken. Ach, dan betaal ik niet te veel en is er ook geen hinderlijke shop die je van alles aan probeert te smeren. Bij sommige stations is dat echt op het ergerlijke af.
Kan binnenkort nog wel weer eens superplus tanken bij de Avia, kijken of ik dan toch wat merk. De compressieverhouding van 10,2:1 is in ieder geval te laag om echt van invloed te zijn, wel vreemd dat ze alsnog euro 98 voorschrijven dan.
Maargoed laag in toeren rijden doe ik sowieso al niet veel, een Z3 heeft geen zesbak :|
Dan maar kijken of ie bij 45 in 5 beter oppakt :+

🖥️ | 🚗

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Je moet vooral opletten zo tussen de 1800 en 2100rpm in de hoogste versnelling.
Als je dan dus half het gas intrapt vind ik 'm minder brommen met 98.
Maar het kan net zo goed aan het motormanagement liggen
Of het management tussen mijn oren natuurlijk :+

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08
mr_petit schreef op donderdag 25 november 2010 @ 01:45:
Wat denk je zelf als je dit zo objectief leest? :+

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik heb mijn oog laten valleen op een setje winterbanden in de maat 17"

Voor 225/45/17 en 225/50/17 achter. Kan het verschil in wang dikte problemen opleveren?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Zojuist een 2003 Z4 3.0 Automaat aangeschaft. Very nice, gaat als de bliksem natuurlijk. Als het licht is zal ik foto`s maken.

[ Voor 5% gewijzigd door bombadil op 26-11-2010 19:02 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Feli :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Feli! Pics! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
ken schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:53:
Ik heb mijn oog laten valleen op een setje winterbanden in de maat 17"

Voor 225/45/17 en 225/50/17 achter. Kan het verschil in wang dikte problemen opleveren?
Enige verschil is dus inderdaad dat de band achter hoger is: 10,125 cm voor vs. 11,125 cm achter. Op zich krijg je dan een beetje een naar voren geleunde stand maar ik denk dat dat centimetertje verschil op zich niet voor problemen zal zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Gadverdamme, net een mooie Business CD head unit gekocht ter vervanging van de casette/navi headunit (zonder navi, dat ontbrak compleet, had slechts de head unit overgehouden van de Grote Rooftocht die in mijn auto heeft plaatsgevonden voor ik deze kocht) voor mijn E46, nu lijkt het er op dat het ding geen CD's kan afspelen, krijg steeds 'CD error' in het scherm en dan poept ie de CD weer uit...

[ Voor 17% gewijzigd door _eXistenZ_ op 26-11-2010 22:10 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
_eXistenZ_ schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:08:
Gadverdamme, net een mooie Business CD head unit gekocht ter vervanging van de casette/navi headunit (zonder navi, dat ontbrak compleet, had slechts de head unit overgehouden van de Grote Rooftocht die in mijn auto heeft plaatsgevonden voor ik deze kocht) voor mijn E46, nu lijkt het er op dat het ding geen CD's kan afspelen, krijg steeds 'CD error' in het scherm en dan poept ie de CD weer uit...
dat is erg raar, waarom zit die sleuf er anders in? Voor pannekoeken? Misschien een dealer even laten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Vriend van mij had dat ook met zijn E46. Alleen bij hem deed ie het alleen met gekopieerde cd's van een bepaald merk. Ik zie m zo in de kroeg dan vraag ik wel of die het ooit heeft opgelost.

[ Voor 15% gewijzigd door BMW_M3 op 26-11-2010 22:58 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Boeie, wat heb je in 2010 nog aan CD's ;)

Gewoon een iPod integratie inbouwen (al voor <€100) en je hebt alle liedjes die je wilt ter beschikking en mijn persoonlijke favoriet: streaming Sirius XM radio.

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 27-11-2010 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

bombadil schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 19:01:
Zojuist een 2003 Z4 3.0 Automaat aangeschaft. Very nice, gaat als de bliksem natuurlijk. Als het licht is zal ik foto`s maken.
Mooie bak (ik zou niet anders kunnen beweren O-) ). Ook mooie kleur (ik zag de foto al op het z3 forum ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Heb vanmiddag mijn winterwielen met banden opgehaald (Style 154 wielen met bridgestone banden). Weet iemand zo ook wat het aanhaalmoment is voor deze wielen? In de documentatie die bij de auto zit kan ik dit niet vinden. Bij mijn 316ti was het aanhaalmoment geloof ik 120 nm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Mijn Bentley-boek zegt 120-+10nm maar ze mogen iets strakker, mijne zaten pas nog slechts handvast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Voor zover ik weet is het ook 120nm, maar ik spring altijd gewoon op m'n tang totdat ze vast zitten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
@BMW_M3, heb je nog kunnen checken of die kerel het opgelost heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
We hoeven er niet meer over te discussieren, winterbanden zijn in het vervolg gewoon verplicht in Duitsland, en terecht als je het mij vraagt: http://www.bmwme.nl/waaro...vierwielaangedreven-auto/

Ik merk deze dagen al weer waarom ik zo blij ben met mijn winterbanden. Op mijn zomerbanden had ik in vergelijkbare omstandigheden vorig jaar direct problemen bij optrekken, sturen en remmen. Om nog maar te zwijgen over proberen te parkeren op de parkeerplaats waar sneeuw ligt. Met winterbanden heb je echt meer grip in deze koude natte zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:56

Tacoos

i am i

Ik heb ook nog zo'n mooie business radio/cassette spelert en ben ook van plan die om te ruilen voor eentje met cd-gleuf. Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt en waar je 'em gevonden hebt?
Een quick-scan vertelt me dat ik op marktplaats ruim boven de 100 euro kwijt ga zijn, maar op de duitse e-bay lijkt rond de 70 mogelijk?
fsfikke schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 00:08:
Boeie, wat heb je in 2010 nog aan CD's ;)

Gewoon een iPod integratie inbouwen (al voor <€100) en je hebt alle liedjes die je wilt ter beschikking en mijn persoonlijke favoriet: streaming Sirius XM radio.
Zoiets moet er ook nog komen, maar dan icm mijn HTC Desire. Zelf heb ik nog zo'n 100 cd's liggen die ik nog wel eens luister (eerlijk gezegd neem ik ze zelden mee in de auto hoor O-) ) en voor de kinderen ook eea aan zoethoudertjes op cd, da's toch wel reuze handig ;)

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

mr_petit schreef op donderdag 25 november 2010 @ 01:45:
Euh ja, het zal wel :P
Heb vandaag de tank volgegooid met superplus (kostte me €5 meer) en eens wat rondgereden. Zou best kunnen dat ie soepeler is, zou ook best kunnen dat het niet uitmaakt. Kan niet echt iets merken eigenlijk.
zneek schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:57:
Ik merk deze dagen al weer waarom ik zo blij ben met mijn winterbanden. Op mijn zomerbanden had ik in vergelijkbare omstandigheden vorig jaar direct problemen bij optrekken, sturen en remmen. Om nog maar te zwijgen over proberen te parkeren op de parkeerplaats waar sneeuw ligt. Met winterbanden heb je echt meer grip in deze koude natte zooi.
Als ik "blij" ben met m'n winterbanden is het niet omdat ze het zo goed doen :X
Als zoals vandaag de weg ook maar iets vochtig is heb ik meteen geen grip meer. Wegrijden in de 2 bij een rotonde, plankgas bij 2500rpm en gegarandeerd meteen doorslaande wielen. In bochten glijden ze vrij snel weg, bij remmen zit je ook al snel in de ABS. Op droog zijn ze prima, maar bij het minste aan nattigheid is het kansloos...
Toyo Snowprox trouwens, kan ze zeker niet aanraden tenzij je nog driftbandjes zoekt voor 's winters 8)7

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
MadMarky schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 20:39:
[...]

Als zoals vandaag de weg ook maar iets vochtig is heb ik meteen geen grip meer. Wegrijden in de 2 bij een rotonde, plankgas bij 2500rpm en gegarandeerd meteen doorslaande wielen. In bochten glijden ze vrij snel weg, bij remmen zit je ook al snel in de ABS. Op droog zijn ze prima, maar bij het minste aan nattigheid is het kansloos...
Toyo Snowprox trouwens, kan ze zeker niet aanraden tenzij je nog driftbandjes zoekt voor 's winters 8)7
Lijkt me dan toch eerder aan de banden liggen :P
Gister wat rondgetoerd in een 530d met winterbandjes en die had prima grip. Oke, niet toen ik DSC deactiveerde, de automaat in M zette en plakgas wegreed, maar dat was ook de bedoeling ;)

Ik kijk het met m'n eigen auto'tje maar even een wintertje aan. M'n route gaat op zich langs wegen die altijd goed onderhouden worden en als ik een keertje niet weg kan met de auto is dat ook geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Vanmiddag de nieuwe winterbanden+velgen gemonteerd. Hopelijk gaat het de komende dagen een beetje sneeuwen 8)

Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/s10/v16/p378659905-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/s3/v23/p28103983-3.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Faxe op 27-11-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

_eXistenZ_ schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:03:
@BMW_M3, heb je nog kunnen checken of die kerel het opgelost heeft?
Hij had het inderdaad alleen met gekopieerde cd's van het merk Corporate Express ofzo. Zijn oplossing was om sindsdien philips cdtjes te gebruiken. Niet echt het antwoord waar je naar zoekt denk ik.
Heb jij het met alle soorten cd's? Anders kan de dealer de radio misschien herprogrammeren of iets in die trant.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
MadMarky schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 20:39:

Als zoals vandaag de weg ook maar iets vochtig is heb ik meteen geen grip meer. Wegrijden in de 2 bij een rotonde,
plankgas bij 2500rpm en gegarandeerd meteen doorslaande wielen. In bochten glijden ze vrij snel weg, bij remmen zit je ook al snel in de ABS. Op droog zijn ze prima, maar bij het minste aan nattigheid is het kansloos...

Irgentwo kloppt es nicht _/-\o_ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hoe wou je het dan noemen als je je gaspedaal vloert :?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Tis eerder ironisch dat je klaagt dat je geen grip hebt als je plankgas geeft in de winter... wat verwacht je dán? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dat ie bij zo'n laag toerental gewoon grip houdt? Het is niet alsof ik bij 4K rpm vanuit stilstand de koppeling laat schieten oid...

En wat boeit het dat het winter herfst is? Er ligt geen sneeuw en het is overdag boven nul. Mijn zomerbanden hebben er in ieder geval geen enkel probleem mee, daar moet ik veel lomper mee doen om de grip kwijt te raken. Bij natte of bij droge weg.

@hieronder: komma ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Hmmkay... niks gezegd dan :P ik las het heel anders.

"Zelfs met 1 komma of letter maakt men van Jezus nog een ketter" - Herman Finkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

bombadil schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 19:01:
Als het licht is zal ik foto`s maken.
Ok, het is de hele dag licht geweest: je bent ons een foto verschuldigd! :9 (er moeten meer z4 foto's in dit topic!! O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:28
Net een weekendje Dusseldorf achter de rug. Potverdomme wat een rijke stad, het lijkt of een 5-serie touring (nieuw model!) daar een beetje de middenklasse is :-(

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
EvaluationCopy schreef op zondag 28 november 2010 @ 15:29:
Net een weekendje Dusseldorf achter de rug. Potverdomme wat een rijke stad, het lijkt of een 5-serie touring (nieuw model!) daar een beetje de middenklasse is :-(
Rijkste stad van Europa toch? ff zoeken...
[edit] kan het niet vinden, maar ik heb het zeker ergens gehoord.

[ Voor 9% gewijzigd door zneek op 28-11-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
zneek schreef op zondag 28 november 2010 @ 17:06:
[...]

Rijkste stad van Europa toch? ff zoeken...
[edit] kan het niet vinden, maar ik heb het zeker ergens gehoord.
15 secs googlen :+

http://www.citymayors.com/business/eurocities_gdp.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Toch twijfel ik serieus aan de juistheid van dat lijstje: Monaco staat er geeneens op, terwijl ik toch echt verwacht dat dat europa's rijkste stad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

mr_petit schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:24:
Toch twijfel ik serieus aan de juistheid van dat lijstje: Monaco staat er geeneens op, terwijl ik toch echt verwacht dat dat europa's rijkste stad is.
die lijst slaat nergens op..liverpool staat er zelfs in met 16k de neus :')

en waar is Luxemburg?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik vandaag maar eens de moeite genomen om een paar plaatjes te maken van de 6er:

BMW 650i Wildenborch

BMW 650i Wildenborch

BMW 650i interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

sexy time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Nice! maar die wielen zijn bijna net zo groot als mijn Toyota Aygo :P
En ik blijf die bekerhouder maar zien als een golfclub die uit de console steekt, ziet er nogal vaag uit

[ Voor 45% gewijzigd door Bierkameel op 28-11-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 08:42
@ Foto's van Femme: prachtige auto, maar ik moest toch even glimlachen:
"Deze afbeelding is 1280 * 727 pixels en 614KB groot. Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt. Kijk in de faq als je niet weet hoe dit moet."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Prachtig dat witte leer :9~

Met jeans kom je er zeker niet in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Wel mooi dat open dak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

fsfikke schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:07:
Prachtig dat witte leer :9~

Met jeans kom je er zeker niet in :P
Da's nou weer jammer he...
Je aanpassen aan je auto omdat je anders dat gebruiksvoorwerp niet durft te gebruiken.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guitarist
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:55
Godver, wat een mooie bak!! !! :9~

http://www.brianesselbrugge.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
EvaluationCopy schreef op zondag 28 november 2010 @ 15:29:
avondje Oisterwijk (noord-brabant) dat is een X6 paradijs... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Owja loopt Femme nu ook met 3 gouden kettingen en een bontjas rond op het kantoor? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:48:
Ik vandaag maar eens de moeite genomen om een paar plaatjes te maken van de 6er:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ontzettend vette bak! :9~

Afgelopen vrijdag de 525d touring high executive (2010 model) opgehaald, binnenkort eens wat foto's maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

mr_petit schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 23:46:
[...]

Ok, het is de hele dag licht geweest: je bent ons een foto verschuldigd! :9 (er moeten meer z4 foto's in dit topic!! O-) )
2003 3.0 S automaat met aerodynamica pakket (iets andere bumpers)
Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/img442/5352/img0298640x480.jpg
Witte streepje onder de koplampen komt doordat ik net het knopje koplampsproeiers ontdekte.
Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/1684/img0289640x480.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/5240/img0295640x480.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/4466/img0291640x480.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door bombadil op 28-11-2010 23:19 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

mr_petit schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:24:
GDP gaat over verdienen. In Monaco zit kapitaal nadat het ergens anders verdient is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
bombadil schreef op zondag 28 november 2010 @ 23:23:
[...]

GDP gaat over verdienen. In Monaco zit kapitaal nadat het ergens anders verdient is.
Een hele hoop mensen wonen ook alleen maar op papier in Monaco juist om de inkomensbelasting aldaar :P

Anyhow, hele mooie Z4, met een M-pakketje erop en al :9
En een paar leuke foto's van de F11 (zoals we dat in Europa noemen ;) ) van de familie Floxy zijn natuurlijk ook altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Romke schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:31:
[...]

Da's nou weer jammer he...
Je aanpassen aan je auto omdat je anders dat gebruiksvoorwerp niet durft te gebruiken.
Ik draag alleen maar spijkerbroeken. Je moet gewoon regelmatig het leer schoonmaken (iets wat de vorige eigenaar niet deed). Gelukkig kun je leer goed schoon houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:31
Femme schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:48:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Epic car! Very nice... :9

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik weet niet hoe het met jullie is maar ik vond winterbandjesinvestering nu al de moeite meer dan waard d:)b

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik ben net ook even een stukje wezen rijden maar wat een verschil zeg. Natuurlijk zit het hele winterbanden wie heeft ze topic vol met 's werelds beste chauffeurs die hun auto in alle situaties volledig onder controle hebben maar voor gewone stervelingen zoals ik is het een uitkomst.
Vorig jaar kwam ik niet van mijn parkeerplek af en nu reed ik zo weg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
GVD kwam midden in de sneeuwstorm met m'n E46. Ben te armzalig voor winterbanden :P maar gleed nu al alle kanten op de binnenwegen. Gelukkig is de E21 bijna APK ready en die heeft wel winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:31
Al sneeuw bij jullie? Hier gewoon -3 overdag, maar wel poederdroog.

Ik tuf nu rond met de Vito van de vader >:) Glijden hier, glijden daar, oncontroleerbaar soms...
Geen gewicht op de achteras + versleten zomerbanden + RWD + 110CDI paarden = 8)7

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:50

4x2

lộn xộn quá

Ik moest toch andere banden hebben, net maar ff 4 nieuwe besteld.
Toyo proxes4 195/50/15, vooral omdat ze een sterkere zijwang hebben en met vers profiel doen ze het geheid beter dan de T1R'en die er nu op zitten met <3mm...

Winterbanden heb ik even over gedacht, maar dan moet ik straks 3 sets velgen aanleggen en daar heb ik echt geen zin in.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aries.Mu schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:30:
Al sneeuw bij jullie? Hier gewoon -3 overdag, maar wel poederdroog.

Ik tuf nu rond met de Vito van de vader >:) Glijden hier, glijden daar, oncontroleerbaar soms...
Geen gewicht op de achteras + versleten zomerbanden + RWD + 110CDI paarden = 8)7
hier in de achterhoek ligt toch al gauw zo'n 2 tot 3 centimeter. Het sneeuwt inmiddels niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
er ligt hier al sneeuw sinds vrijdag... ik begrijp dan ook helemaal niets van bijvoorbeeld het nieuws op Fok waarin vandaag verteld wordt dat er eindelijk sneeuw ligt... nu is Groningen opeens niet Nederland? En als jullie je gasformuis of verwarming aanzetten en gas nodig hebben ligt het opeens wel in Nederland? ... :)

[edit] ik zie dat ze nu het artikel aangepast hebben naar "nu sneeuw in heel Nederland". Het was vanochtend "Eindelijk sneeuw in Nederland"....

[ Voor 19% gewijzigd door zneek op 29-11-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:04
Gave bak Femme! :) Ik mag hopen dat je collectie BMW's (4 stuks?) altijd warm&droog binnen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
SyS_ErroR schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:49:
Gave bak Femme! :) Ik mag hopen dat je collectie BMW's (4 stuks?) altijd warm&droog binnen staan?
3, de 330i lease is weg... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Hier in Eindhoven was het al best lastig met de sneeuw op de meeste wegen, heel rustig aan gedaan. Woensdag pas de afspraak bij de bandenboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Zijn er nog te krijgen? Of waren dat bestellingen van eerder? Ik hoor (lees: Twitter) veel dat er vee leveranciers zonder zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

YoshiBignose schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:09:
GVD kwam midden in de sneeuwstorm met m'n E46. Ben te armzalig voor winterbanden :P maar gleed nu al alle kanten op de binnenwegen. Gelukkig is de E21 bijna APK ready en die heeft wel winterbanden.
Ik wou graag winterbanden onder mijn (lelijke) std 16" velgen leggen maar wou dit graag zo lang mogelijk uitstellen (huidige banden zijn nog best oke @ ~5mm). Helaas wat te lang gewacht nu.

Mijn vader is momenteel alleen ziek (keel ontsteking) dus ik rij morgen @ E60 naar mijn werk. Winterbanden + stoel + stuur verwarming :P. Stuk A18 >> A12 was prima te doen, alleen richting mijn dorp was alle sneeuw aangereden en werd het toch wel erg glad.....

DSC lampjes die knipperen met 80+ geeft je bijna het idee in een supercar rond te rijden :P. Heb overigens op mijn weg richting huis wel even een parkeerplaats meegepakt, waar rond 17:15 nog maagdelijke sneeuw lag 8).

[ Voor 12% gewijzigd door Tortelli op 29-11-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Tortelli schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:55:
[...]

Ik wou graag winterbanden onder mijn (lelijke) std 16" velgen leggen maar wou dit graag zo lang mogelijk uitstellen (huidige banden zijn nog best oke @ ~5mm). Helaas wat te lang gewacht nu.

Mijn vader is momenteel alleen ziek (keel ontsteking) dus ik rij morgen @ E60 naar mijn werk. Winterbanden + stoel + stuur verwarming :P. Stuk A18 >> A12 was prima te doen, alleen richting mijn dorp was alle sneeuw aangereden en werd het toch wel erg glad.....
Ik mis de standkachel van m'n pa's E60 ook wel heel erg in m'n E46, dat wordt weer krabben en in een ijskoude auto zitten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Standkachel heeft mijn vader dan weer niet. Als het echt fors gevroren heeft start ik de auto eigelijk altijd een ~5m van te voren. Werkt ook prima, en zorgt ervoor dat de aarde nog wat extra opwarmt in de hoop dat deze sneeuw ellende ons het volgende jaar bespaard blijft ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

pffff het lijkt wel alsof ik hier in een bejaardeclub ben beland zeg....
Standkachels, stoelverwarming, stuurverwarming.....
Volgens mij moeten jullie nog wat borsthaar groeien....
Waarschijnlijk nemen jullie voor het slapen gaan nog een warm kopje chocolademelk alvorens jullie met een kruik onder een dubbel dekbed kruipen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 12:34

GaMeOvEr

Is een hork.

Mijn kruik is lek! :'(

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
mr_petit schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 00:48:
pffff het lijkt wel alsof ik hier in een bejaardeclub ben beland zeg....
Standkachels, stoelverwarming, stuurverwarming.....
Volgens mij moeten jullie nog wat borsthaar groeien....
Waarschijnlijk nemen jullie voor het slapen gaan nog een warm kopje chocolademelk alvorens jullie met een kruik onder een dubbel dekbed kruipen... :P
Net als bij anderen is het voor mij gewoonte die elke week af te scheren O-)

Niets tofs aan om in een ijskoude auto te zitten, ik hoop maar dat het morgen geen verkeerschaos is als er twee vlokjes sneeuw vallen. Maar waarschijnlijk wel, met twee druppels regen gebeurd dat immers ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ben ik blij met mijn verwarmde stoelen en stuur!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Niets zo lekker en efficient als in 12 minuten op de fiets naar je werk... wel koude oren, maar daar zijn ook oplossingen voor :) En ik kan de hele weg vrolijk glimlachend, denkend aan de 900+km file van gisteravond, doorfietsen.... heerlijk wonen en werken in Groningen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ja, maaar fietsen is bijna nog minder koud dan in de auto stappen en dat je zit te bibberen in je stoel. Muts op sjaal om en fietsen dan blijf je nog in beweging. Tot ik beland op dat teringstation en je 15 min. in de kou staat voordat er wat op komt dagen. Dan toch maar de auto ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Heb er toch even over na moeten denken hoe ik die kruik in een BMW topic moet plaatsen en ik kom er niet uit, help even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

zneek schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 08:37:
Niets zo lekker en efficient als in 12 minuten op de fiets naar je werk... wel koude oren, maar daar zijn ook oplossingen voor :) En ik kan de hele weg vrolijk glimlachend, denkend aan de 900+km file van gisteravond, doorfietsen.... heerlijk wonen en werken in Groningen ;)
Dude, dat is wel de laatste post die ik van jou verwacht had.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 13-09 10:56
Kecin schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:06:
[...]

Heeftie eindelijk winterbandjes en pakt hij nog de fiets :P
Zijn er eigenlijk ook winterbanden voor de fiets? Mijn collega rijd motor en volgens hem zijn er ook geen winterbanden voor de motor wat mij nogal verbaast.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

ChiLLeR schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:20:
[...]

Zijn er eigenlijk ook winterbanden voor de fiets? Mijn collega rijd motor en volgens hem zijn er ook geen winterbanden voor de motor wat mij nogal verbaast.
Misschien kan die er off-road spul onder leggen?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

[...]

Hoe dunner de band hoe makkelijker door de sneeuw, uiteindelijk zijn winterbanden gewoon banden die gemaakt zijn om de sneeuw makkelijker opzij te kunnen duwen. Daarom zijn die ford ka's of fiat panda's met dunne bandjes ook iets beter op de sneeuw.

Bij een fiets zijn ze dus zeker overbodig, bij een motor ook neem ik aan, offroad banden zullen idd wel meer groeven hebben om echt de modder te kunnen grijpen voor grip, maar ik weet niet of je dat veel zou helpen op de sneeuw en heb je op de vrijgemaakte stukken veel minder contact oppervlak. Ik denk dat er veel mensen zijn die nu de moto thuis laten. Fiets lijkt mij niet zo'n probleem tenzij je op ijs fietst.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister besloten om deze winter nog op wintersport te gaan met de E46. Ik wou het eerst deze winter nog even aanzien met winterbanden, maar moet ze nu wel hebben ;)

Hoe weet ik of de winterbanden passen onder mijn auto? Wat raden jullie aan: tweedehands of nieuwe banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
Kecin schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:06:
[...]

Ik kan je melden dat hij waarschijnlijk een stuk langer onderweg is als hij met de auto gaat. Helemaal als het zulk weer is en iedereen extreem voorzichtig doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Gewoon noppenbanden pakken voor een MTB, en voor een motor ook offroad banden, die zijn meestal mud+snow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
418O2 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:47:
[...]

Ik kan je melden dat hij waarschijnlijk een stuk langer onderweg is als hij met de auto gaat. Helemaal als het zulk weer is en iedereen extreem voorzichtig doet.
Dat is zeker zo, althans, binnen normale werktijden. Als ik 's avonds nog even iets moet brengen of halen pak ik wel altijd de auto. Maar wat ook meetelt is parkeerplaats. Wij zitten binnen de grachten en krijgen dus geen zakelijke parkeervergunning. Westerhaven Qpark is ontiegelijke duur..... Ik fiets nog wel hoor voor € 20,00 per dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Gelukkig hiero momenteel absoluut geen last van files.
Ik rij elke dag ongeveer 135km naar mijn werk (en weer 135km terug), en dat doe ik rustig met 150 op de cruise control (nou ja, nu 124; oom agent plukte me laatst weer in een anonieme auto van de weg). Ik ben dus ruim een uurtje onderweg, maar geen greintje ergenis :)
900km file? niets van gemerkt :)
En met deze droge kou is het heerlijk in een koude auto te stappen en langzaam warm te worden ;)
Stoelverwarming voelt echt ranzig aan; net alsof er een ander in heeft gezeten die 'm ff flink heeft warmgeruft :+

[ Voor 27% gewijzigd door mr_petit op 30-11-2010 17:13 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.