Het grote BMW-topic #11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 74 Laatste
Acties:
  • 336.011 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

manzonderdas schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:13:
heeft het zin die olie te laten verversen (bmw zegt standaard van niet, maar schijnbaar is niet iedereen het daarmee eens).
Rond de 2 ton kan het volgens mij nooit kwaad (helpt bij velen tegen stroef schakelen).

Maar inderdaad, dat moeizaam schakelen bij koud weer (enkel koude start) heb ik ook. Een kwestie van iets langer de koppeling inhouden alvorens naar z'n 1 / achteruit te gaan. Het werkt bij mij, en heeft voor zover ik heb gelezen te maken met de dikte van de olie; het duurt wat langer alvorens de olie de juiste 'paden' heeft 'bewandeld' ;).

[ Voor 40% gewijzigd door TommyGun op 20-12-2011 20:42 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Motorolie heeft al behoorlijk wat tijd nodig om op temperatuur te komen, bij een versnellingsbak duurt dit nog een stuk langer. Als je eens een flink lang stuk rij (100km oid) merk je altijd dat de auto fijner schakelt (iig beter dan met mijn dagelijkse 30km enkele reis).

[ Voor 6% gewijzigd door Tortelli op 20-12-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

TommyGun schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:37:
[...]

Rond de 2 ton kan het volgens mij nooit kwaad (helpt bij velen tegen stroef schakelen).

Maar inderdaad, dat moeizaam schakelen bij koud weer (enkel koude start) heb ik ook. Een kwestie van iets langer de koppeling inhouden alvorens naar z'n 1 / achteruit te gaan. Het werkt bij mij, en heeft voor zover ik heb gelezen te maken met de dikte van de olie; het duurt wat langer alvorens de olie de juiste 'paden' heeft 'bewandeld' ;).
Klopt.

Bovendien gaat bij een BMW om de één of andere reden de 1 en achteruit wat moeilijker dan bij veel andere auto's. Bij m'n Compact moest ik hem vaak eerst in de 2 zetten, voor ik hem in stilstand in de 1e kreeg. Met een warme bak ging dat wel makkelijker, maar ook niet altijd. Achteruit blijft ook een lastige, zeker als je de bak niet gewend bent.
Verse olie kan daarbij wel helpen, maar los het zeker niet op.

Nu het koud is, kan ik het bij mijn Cabrio trouwens helemaal merken. Met een koude bak voel ik gewoon de synchromesh...

Mijn Cabrio rijdt weer _/-\o_ Wat het precies was, weet ik niet. Ik heb de DME (ECU) weer los getrokken en de accu er een paar minuten af gehad. Na aansluiten (eerst de DME, daarna de accu) startte hij wat moeizaam, met veel gesputter en geplof. Stationair wou nog niet, tot ik even een wat hoger toerental vasthield. Nu start hij weer direct, loopt mooi stabiel stationair en trekt lekker door de toeren.

Ik vermoed dat de DME de brandstofpomp niet meer inschakelde.

Dat hij het zondag nog wel deed en vanochtend met wat gesputter, kwam waarschijnlijk door het laatste restje brandstof en druk dat nog in de leidingen zat.

Maar weer een wijze les, als je met een ECU o.i.d. gaat rotzooien, dan de accu los! Dan maar de radio elke keer opnieuw moeten instellen...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-05 19:28

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Of misschien een slecht/rot contact wat verbeterd is door dat je stekker eropnieuw hebt ingestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Coenen schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:47:
Of misschien een slecht/rot contact wat verbeterd is door dat je stekker eropnieuw hebt ingestopt.
Hoewel ik het normaal daar wel op zou kunnen gooien, wil ik dat nu toch gelijk ontkrachten. ;) Ik heb afgelopen zondag de ECU ook al los gehad. Alleen heb ik toen de accu er niet af gehad. En laat die ECU permanent spanning krijgen. Dat lostrekken heeft 99% zeker voor een storing in de ECU gezorgd, waardoor hij het uiteindelijk niet meer deed.

Overigens, lichtelijk ironisch in dit hele verhaal, de reden dat ik hem los heb getrokken, was omdat ik wou kijken of er bij de ECU wellicht water stond of oxidatie zit wat het af en toe uitvallen van de krukassensor zou kunnen verklaren...

[ Voor 17% gewijzigd door deepbass909 op 20-12-2011 22:42 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-05 20:10
heeft iemand weleens een brodit houder in de armsteun gemonteerd? zie: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=176948

ondersteuning op phones met snap-in adapter is best crap als je geen iphone gebruikt.

ik ben dat straks van plan en wil graag weten of er zaken zijn waar ik rekening mee kan houden.

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 14:42

Tomatoman

Fulltime prutser

Mouki_9 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:08:
heeft iemand weleens een brodit houder in de armsteun gemonteerd? zie: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=176948

ondersteuning op phones met snap-in adapter is best crap als je geen iphone gebruikt.

ik ben dat straks van plan en wil graag weten of er zaken zijn waar ik rekening mee kan houden.
Je zou kunnen overwegen de E90 hardware te upgraden naar de F30-versie.

Toen je begon over een brodit houder in de armsteun kreeg ik trouwens spontaan het vermoeden dat het om een of ander Ikea-artikel ging :o

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
Tomatoman schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:56:
[...]

Je zou kunnen overwegen de E90 hardware te upgraden naar de F30-versie.

Toen je begon over een brodit houder in de armsteun kreeg ik trouwens spontaan het vermoeden dat het om een of ander Ikea-artikel ging :o
en dan? de f30 heeft wel snap-in adapter voor android phones? (galaxy s2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Mouki_9 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:11:
[...]

en dan? de f30 heeft wel snap-in adapter voor android phones? (galaxy s2)
Dat niet, maar je hebt wel een nieuwere auto :P. Als rechtgeaarde tweaker zoek je natuurlijk altijd naar argumenten om jezelf en je omgeving ervan te overtuigen dat je nieuwe hardware nodig hebt. Het feit dat je telefoon niet compatibel is met je auto lijkt mij typisch zo'n argument.

Serieus: begrijp ik het goed dat het alleen om de muziekfunctie gaat en dat je de adapter niet gebruikt om mee te bellen? Dan zou je kunnen overwegen om een Parrot carkit of iets dergelijks te nemen, die je aansluit op de autoradio. Dan bedien je de telefoon via de Parrot bediening en leg je de telefoon - aan de audiokabel - losje in de middenconsole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
Tomatoman schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:42:
[...]

Dat niet, maar je hebt wel een nieuwere auto :P. Als rechtgeaarde tweaker zoek je natuurlijk altijd naar argumenten om jezelf en je omgeving ervan te overtuigen dat je nieuwe hardware nodig hebt. Het feit dat je telefoon niet compatibel is met je auto lijkt mij typisch zo'n argument.

Serieus: begrijp ik het goed dat het alleen om de muziekfunctie gaat en dat je de adapter niet gebruikt om mee te bellen? Dan zou je kunnen overwegen om een Parrot carkit of iets dergelijks te nemen, die je aansluit op de autoradio. Dan bedien je de telefoon via de Parrot bediening en leg je de telefoon - aan de audiokabel - losje in de middenconsole.
gaat mij eigenlijk puur alleen om opladen en dat de telefoon netjes weggewerkt is. Connectie kan allemaal via bluetooth. De armsteun is perfect, omdat je dan niet met zichtbare kabeltjes zit enz. En de phone los in middenconsole is geen optie gezien de rijstijl ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Mouki_9 op 21-12-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Kun je die houder niet met klittenband of dubbelzijdig plakband vastzetten in de middenconsole? In vliegtuigen hangen ze het halve toiletblok met klittenband aan de wand, dus dat is vast wel Mouki-bestendig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
Tomatoman schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:41:
Kun je die houder niet met klittenband of dubbelzijdig plakband vastzetten in de middenconsole? In vliegtuigen hangen ze het halve toiletblok met klittenband aan de wand, dus dat is vast wel Mouki-bestendig.
dat zou ook nog kunnen, beter dan in de lege houder schroeven :)
schroeven was eerste optie omdat je zo'n lege houder volgens mij wel los kunt bestellen bij bmw

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:04
Naast een hoop andere opties heb ik een 525i te koop zien staan die volledig dealer onderhouden is. De details weet ik niet, maar mijn eisen zijn dat ik er minimaal 3, het liefst 4 jaar zo'n 40K km per jaar mee kan rijden.

Dat gaat op benzine natuurlijk nooit een optie zijn, maar LPG G3 is dat zeker.
Nu kan ik bij verschillende bedrijven online veel offertes zien voor een 523i of een 323i uit 2001, maar heel weinig (GasFX bijvoorbeeld) laten een 525i uit 2001 zien als mogelijkheid. Weten jullie of LPG G3 een optie zou zijn?

Aanschaf zou rond de 6K uitkomen (auto + LPG G3 + Inruil beunbak Clio 1.5dci) voor een 525i excecutive uit 2001 met bijna 2K op de klok. Wat volgens mij voor dit model en deze motor niet een groot issue is.

Het is niet mijn enige optie, maar wel de meest comfortabele optie.

K to the KillaZ

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:52
Reken op serieuze onderhoudskosten t.o.v. de Clio, ondanks de prima kilometerstand van 200k. 2K is inderdaad helemaal geen issue :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• KillaZ
  • Laatst online: 08:04
I know, Clio deed ik bijna alles zelf en ik weet dat ik nooit meer zo goedkoop ga rijden.

Echter wordt dat opgevangen met een uitstekende vergoeding van mijn werkgever dus is het budget er zeer zeker.

K to the KillaZ

• deepbass909

deepbass909

Mouki_9 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:07:
[...]

dat zou ook nog kunnen, beter dan in de lege houder schroeven :)
schroeven was eerste optie omdat je zo'n lege houder volgens mij wel los kunt bestellen bij bmw
De 3M dubbelzijdige tape die vaak bij telefoonhouders wordt meegeleverd is meer dan sterk genoeg om de houder in horizontale positie op z'n plek te houden.
Bij Brodit heb je nogal wat keuze in houders, van passief, tot actieve pass-thru houders.

Ik zou willen dat ik voor mijn Galaxy S zoveel keuze had 1,5 jaar terug...

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:05
Anoniem: 398486 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 18:50:
iemand hier binnen (zuid) limburg die wat wil bij verdienen met werk aan bmw? :) (pm me)
*knip* Andere gebruikers belachelijk maken draagt niks bij aan dit topic...

[ Voor 41% gewijzigd door Grrrrrene op 23-12-2011 16:44 ]

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ook dit voegt niks toe

[ Voor 92% gewijzigd door Grrrrrene op 23-12-2011 16:44 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Edit: verkeerde topic... 8)7

[ Voor 85% gewijzigd door Joopieboy op 22-12-2011 15:54 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 01:16

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Waarom steken ze maar 12gb in zo'n F11 combox?
Wat voor iets zou daar insteken? Gewoon flash geheugen misschien ?

Een upgrade zou nice zijn :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Anoniem: 336409

multipasser schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:59:
Waarom steken ze maar 12gb in zo'n F11 combox?
Wat voor iets zou daar insteken? Gewoon flash geheugen misschien ?

Een upgrade zou nice zijn :)
Dat vond mijn vader ook een tegenvaller inderdaad. De BMW dealer vertelde heel trots dat meneer al zijn muziek gewoon op de 'harde schijf' van zijn auto kon zetten!

Enige probleem is dat mijn vader een muziek database heeft van ongeveer 130GB :P

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:31
Anoniem: 336409 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:09:
[...]

Dat vond mijn vader ook een tegenvaller inderdaad. De BMW dealer vertelde heel trots dat meneer al zijn muziek gewoon op de 'harde schijf' van zijn auto kon zetten!

Enige probleem is dat mijn vader een muziek database heeft van ongeveer 130GB :P
Je kunt ook gewoon de radio gebruiken, dan heb je een oneindige collectie aan muziek. 12GB is al minimaal 120 uur aan muziek, waarom zou je meer willen meenemen? BMW's worden voornamelijk verkocht om mee te rijden en niet voor het beluisteren van muziek.

• mr_petit
  • Laatst online: 10:58

mr_petit

opperprutser

Nee, want rijden en muziekluisteren gaan natuurlijk absoluut niet samen 8)7

Kan je in die F11 niet gewoon een usb stick of portable harddisk pluggen?

"man is not truly one, but truly two,"

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Jawel je kan een stick aanhangen. Op zich kan die groter.

Ik wil graag meer muziekkeuzes ja. Waarom niet 100gig muziek in je auto?
Is toch leuk als je lange ritten moet maken.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Anoniem: 336409 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:09:
[...]

iPod'je van 160GB er aan en klaar :Y)
Heb je ook buiten je auto nog wat aan.

Volgende week de nieuwe 3 bekijken :)

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 22-12-2011 19:07 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 20:34
Het Fantoom schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:54:
[...]

BMW's worden voornamelijk verkocht om mee te rijden en niet voor het beluisteren van muziek.
Ik heb standaard muziek aan als ik rijd. Als je met veel anderen zit dan soms niet, maar anders vrijwel altijd. Volgens mij als ik het zo zie dan hebben de meeste mensen toch wel muziek aan. Ja, met radio kom je al een heel eind, maar kan wel begrijpen dat als je beetje goede geluidsinstallatie hebt dat je ook goede kwaliteit muziek wilt luisteren :P

Facts don't care about your feelings

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Iphone/iphone kabel en snap-in heb ik (trouwens via de snap-in krijg je geen muziek afgespeeld).
Je hebt dus de iphone/ipod kabel nodig met de USB/AUX output.

De muziek die je dan via je iphone bedient wordt via de AUX afgespeeld maar de kwaliteit in geluid is slechter dan de mp3's rechtstreeks op HD, ik heb liggen switchen. Vooral de bassen zijn een verschil. De output intern is hoger.

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:52
YoshiBignose schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:21:
[...]

Ik heb standaard muziek aan als ik rijd. Als je met veel anderen zit dan soms niet, maar anders vrijwel altijd. Volgens mij als ik het zo zie dan hebben de meeste mensen toch wel muziek aan. Ja, met radio kom je al een heel eind, maar kan wel begrijpen dat als je beetje goede geluidsinstallatie hebt dat je ook goede kwaliteit muziek wilt luisteren :P
Onderschat de kwaliteit van radio niet, zeker in vergelijking met mp3.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336409

fsfikke schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:06:
[...]

iPod'je van 160GB er aan en klaar :Y)
Heb je ook buiten je auto nog wat aan.
Dat is ook precies wat hij gedaan heeft ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 336409 op 23-12-2011 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:34

4x2

lộn xộn quá

Het Fantoom schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:54:
[...]
12GB is al minimaal 120 uur aan muziek, waarom zou je meer willen meenemen? BMW's worden voornamelijk verkocht om mee te rijden en niet voor het beluisteren van muziek.
Dit is net zo'n intelligente opmerking als "640KB is genoeg voor iedereen" |:(

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

mr_petit schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:56:
Nee, want rijden en muziekluisteren gaan natuurlijk absoluut niet samen 8)7

Kan je in die F11 niet gewoon een usb stick of portable harddisk pluggen?
In een BMW heb je toch altijd een live-concert van onder de motorkap? Dus waarom nog muziek nodig? :+

Ik zit er zelf over te denken om een harddisk straks aan de DICE te hangen (zodra er een CD43 in de auto zit), alleen ben ik zelf een beetje huiverig voor het navigatie gemak... Oplossingen als een DICE zijn altijd een beetje gekunsteld en niet heel erg geschikt voor grote collecties. Zeker niet als de headunit maar een enkele tekst-regel heeft. Ik merk het nu al met m'n Pioneer, die 3-regelig is en waarop door grote collecties bladeren al niet echt makkelijk gaat... En een grote collectie is dan een iPod van 1GB :X

Maar de DICE ondersteund ook audio over bluetooth, dus waarschijnlijk zal ik toch 99% van de tijd mijn telefoon als audio-bron gebruiken. Lekker Spotify draaien onder het rijden 8)

*knip*
Bij mij voor de deur zit een garage, maar hadden geen tijd.
Echter kom ik er al jaaaaaren dus ze zeiden zet je auto hier neer en als we tussen door tijd hebben doen we het ff voor je.

Gister belde ze en zeiden ze dat hij klaar was :)
Dat was op 17 december... Dus doet hij het nou wel of niet?

[ Voor 13% gewijzigd door Grrrrrene op 23-12-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 20:34
EvaluationCopy schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:52:
[...]

Onderschat de kwaliteit van radio niet, zeker in vergelijking met mp3.
8)7 is een grapje hoop ik? Bovendien hebben we het nu juist over veel GB aan ruimte dus kan je net zo goed FLAC's erop zetten. In mijn navigatie zit een 60GB harde schijf maar kan er weinig mee doordat Pioneer zo'n krom systeem heeft bedacht van kopiëren :')

Op m'n Chinese navigatie in de E23 kan een SD kaartje dus op zich kan je dan ook al heel wat erop zetten en desnoods af en toe switchen. Maar daar heb ik geen radio dus ook geen andere keus :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

De bmw speelt m4a niet af! Als ze op de HD staan.
Waarschijnlijk wel vanaf de iphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Ja, maar dan speelt de iPhone ze af en geeft-ie het signaal door aan de auto waarschijnlijk ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ja maar dat is via Aux en de kwaliteit vind ik minder dan rechtstreeks mp3 afspelen.
Ik convert het wel naar mp3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 20:48

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 18:53

Steffie

Opaque

Daar dus verder.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Pagina: 1 ... 73 74 Laatste

Dit topic is gesloten.