I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
tomatoman schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:14:
Binnenkort komt Audi met gewijzigde modelnamen in de VS en Canada. De A3 gaat dan Ledger of Tabloid heten, de A4 wordt naar alle waarschijnlijkheid Letter of Legal. De A5 wordt wellicht Junior Legal, maar hierover bestaat nog veel discussie omdat de naam impliceert dat het model kleiner is dan de A3. Namen van andere modellen zijn nog niet vrijgegeven.

Type: BMW 325i
Kenteken (zie bovenstaande foto
Bouwjaar: 2009-06
Km stand: 43800
Kleur: montego blauw
Opties: Automaat, saddlebrown Leren bekleding, prof. Navi., bluetooth, 17” stijl 285 velgen.
Business line uitvoering (bestaat uit; gescheiden klimaatregeling, dynamic cruise control en bi-xenon), leren sportstuur, neerklapbare achterbank, elektrische trekhaak en zwarte hemelbekleding.
Auto is altijd in onderhoud geweest bij Ekris Nijkerk.
Foto's: http://westl337.home.xs4all.nl/bmw/
Prijs: 35.000euro.
[ Voor 15% gewijzigd door ChiLLeR op 14-12-2011 16:35 ]
>> Signature?
De USA, mazzelaar. Dat wordt daar een dikke BMW uitzoeken voor weinig.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Mwah ik vind dat hier wel kunnen. Ben er 1x geweest en welgeteld 2 rondjes gereden dus geen ring koning ofzoEvaluationCopy schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:36:
Die ring-foto zou ik niet in de advertentie zetten maar dat is persoonlijk
De USA, mazzelaar. Dat wordt daar een dikke BMW uitzoeken voor weinig.
en tja in USA is het inderdaad interessant shoppen. Maargoed m'n baas wil geen auto kopen dus dan huur ik toch lekker daar, is veel duurder maar dat willen ze niet horen.
>> Signature?
Dat is de eerste opmerking die iemand zegt die wat wil kopenChristoph schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:41:
Chiller, welke business zit je in dat je naar US gaat? BTW je vraagprijs ga je nooit krijgen...
@ Chiller, doe voor de grap eens je ImageShack-plaatje clickable maken naar de grote, niemand kan het kenteken zo lezen
[ Voor 18% gewijzigd door _eXistenZ_ op 14-12-2011 17:26 ]
There is no replacement for displacement!
Anoniem: 398486
Maak het beest eens schoon voordat die op de foto gaat joh!ChiLLeR schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:31:
Ik weet dat dit geen verkoop forum is maar toch voor de liefhebber, in de aanbieding ivm verhuizing naar USA:
[afbeelding]
Type: BMW 325i
Kenteken (zie bovenstaande foto)
Bouwjaar: 2009-06
Km stand: 43800
Kleur: montego blauw
Opties: Automaat, saddlebrown Leren bekleding, prof. Navi., bluetooth, 17” stijl 285 velgen.
Business line uitvoering (bestaat uit; gescheiden klimaatregeling, dynamic cruise control en bi-xenon), leren sportstuur, neerklapbare achterbank, elektrische trekhaak en zwarte hemelbekleding.
Auto is altijd in onderhoud geweest bij Ekris Nijkerk.
Foto's: http://westl337.home.xs4all.nl/bmw/
Prijs: 35.000euro.
Mooie bak dat dan weer wel. En ja idd, wat voor werk doe je?
Aan elke sleutel wordt 1 profiel toegewezen.
Aan de deuren heb je ook de M(emory) 1 2 knoppen om de stoel en stuur positie vast te leggen.
Maar ik vind niets terug hoe dat gekoppeld is met de sleutel? Heeft elke sleutel 2 positie waardes?
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Anoniem: 336409
Kort gezegd; Ja!multipasser schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:10:
Vraagje. Ik heb een F11 en natuurlijk 2 sleutels.
Aan elke sleutel wordt 1 profiel toegewezen.
Aan de deuren heb je ook de M(emory) 1 2 knoppen om de stoel en stuur positie vast te leggen.
Maar ik vind niets terug hoe dat gekoppeld is met de sleutel? Heeft elke sleutel 2 positie waardes?
Elke sleutel heeft 2 'memory waardes' die je in kunt stellen. 4 in totaal dus.
Daarom is het ook een vraagprijsChristoph schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:41:
Chiller, welke business zit je in dat je naar US gaat? BTW je vraagprijs ga je nooit krijgen...
Ik denk dat niemand hier aan die gare kar van jou wil sleutelen.Anoniem: 398486 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 18:50:
iemand hier binnen (zuid) limburg die wat wil bij verdienen met werk aan bmw?(pm me)
wat was het ook alweer? een e36 318i met een 328i blok, onee toch een 320i?
http://forum.fok.nl/topic/1751462
Precies, uiteraard moet je ergens beginnen met vragen. Het blijft een beetje wheelen en dealen. Dus als iemand interesse heeft doe een bod zou ik zeggen.Daniel schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:44:
[...]
Daarom is het ook een vraagprijsAls ik in de premium selection van BMW kijk dan is de goedkoopste E90 325i met leer en navi 40k. Die is dan wel een half jaar nieuwer en heeft minder kilometers gereden, plus natuurlijk 2 jaar fabrieksgarantie. Breeman in Rotterdam heeft er eentje uit 2008 met 80k op de teller waar nog 32k voor gevraagd wordt. Particulier zou ik rond de 32-33k voor die van ChiLLeR wel redelijk vinden maar hij kan natuurlijk wat hoger beginnen.
Je hebt ook mensen die zetten hun uiterste verkoop prijs neer, en die willen/kunnen dan niets meer weggeven bij de onderhandeling, dan verkoop je de auto dus ook niet.
[ Voor 10% gewijzigd door ChiLLeR op 15-12-2011 12:37 ]
>> Signature?
De Bimmer is weer terug van de schadehersteller, ziet er weer top uit (voor zover kunnen zien bij dit weer).Trent900 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:28:
Zou mij niets verbazen als dat een near total loss is. Zo'n 318i uit '99 kost echt niets meer.
Kan meevallen, maar ook heel erg tegenvallen met dit soort plaatschade. Vooral de farngruen is een moeilijke kleur om te vinden.
Totaal schadebedrag heb ik niet te horen gekregen, maar aangezien het al een aantal dagen geduurd heeft alvorens de verzekeraar toestemming gaf zegt volgens mij wel genoeg (dat het dus richting de dagwaarde zat. Schatting was dus 2500 in eerste instantie).
[ Voor 95% gewijzigd door TommyGun op 15-12-2011 13:27 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
super thanksAnoniem: 336409 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:29:
[...]
Kort gezegd; Ja!
Elke sleutel heeft 2 'memory waardes' die je in kunt stellen. 4 in totaal dus.
Dat was wel niet duidelijk in de handleiding
Aanleiding
In december 2009 heb ik uit Duitsland een goed aangeklede Volvo V70 (model 2000-2007) geïmporteerd met ongeveer 150.000 km op de teller. Inmiddels heb ik daar zo'n 100.000 km mee gereden. In maart dit jaar heb ik een V70 (model 2008-2011) voor mijn vrouw geïmporteerd. Ik vind het een beetje overdone om twee auto's binnen een jaar te importeren, maar ergens in de loop van volgend jaar gaat het er wellicht weer van komen. Hoewel ik erg tevreden ben over de Volvo's, wil ik liever niet nóg een V70 op de oprit zetten - dan zouden we twee precies dezelfde auto's hebben. Een S80 zou een optie zijn, maar ik ben ook erg geïnteresseerd in een BMW 5-serie (sedan of touring), X5 of 7-serie. Ik kijk telkens naar het huidige model (respectievelijk F10, E70, F01), omdat de hogere aanschafprijs over een jaar of 2 grotendeels wordt gecompenseerd door een hogere restwaarde.Zoekcriteria en prijzen
Gebruikte zoekcriteria: maximaal 3 jaar oud, diesel, > 200 pk, max. 150.000 km, automaat, leder, navigatie, stoelverwarming bestuurder, parkeersensoren, bluetooth voorbereiding, xenon, levering door handelaar of particulierTot mijn verbazing zie ik op www.mobile.de dat de 3 genoemde BMW-modellen ongeveer in dezelfde prijsrange vallen: telkens 35.000-40.000 euro (met Duits kenteken). ik even vooropstellen: dit valt ruimschoots buiten het budget, zeker aangezien er nog BPM bijkomt. Kortom: einde zoektocht voor dit moment
Analyse
Het gaat mij daarom niet om een aankoopbeslissing, maar ik probeer te begrijpen waarom die prijzen zo dicht bij elkaar liggen. Tijd voor een analyse.Bij de X5 en 7-serie zijn de gewenste opties bijna allemaal standaard, terwijl ze bij de 5-serie optioneel zijn. Kennelijk komen ze daardoor ongeveer in dezelfde prijsrange terecht. Ik vermoed dat de 5-serie ook nog erg duur is vanwege het geringe aanbod. De F01 is leverbaar vanaf eind 2008, de F10 vanaf medio 2010. Ik vermoed daarom dat de prijzen van beide modellen de komende tijd nog wel een paar duizend euro gaan zakken, omdat er dan wat meer aanbod komt van exemplaren die twee jaar tot drie jaar oud zijn. De E70 is leverbaar vanaf begin 2007 en ik verwacht dat die het komende jaar nog weinig in aanschafprijs zal dalen.
Klopt dat?
Hoe kijken jullie tegen de prijsontwikkeling van de genoemde modellen aan? Wishful thinking of zit er een kern van waarheid in?Een goede grap mag vrienden kosten.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Anoniem: 434800
Je wordt miljonair door als multimiljonair een 7 serie te kopen
Anoniem: 434800 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 21:13:
Aan het eind van de rit, zal de F01 denk ik het minst waard zijn. Dit baseer ik voornamelijk op de vorige generaties 7 serie. Er heerst volgens mij nog steeds een stigmata over de running costs van een 7 en de afschrijving is nog steeds duizelingwekkend.
Je wordt miljonair door als multimiljonair een 7 serie te kopen
Een goede grap mag vrienden kosten.
misschien zijn er nog tweakers die interesse hebben? stuur me dan een PB voor een prijsopgave
Dan daalt de prijs al gauw he
Ik dacht al dat ik deze oproep eerder had gezien... Hij staat ook al op bmwfan.nl418O2 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:45:
[...]
Ik denk dat niemand hier aan die gare kar van jou wil sleutelen.
wat was het ook alweer? een e36 318i met een 328i blok, onee toch een 320i?
http://forum.fok.nl/topic/1751462
@alexmeijer
GoT is niet echt het forum voor dit soort oproepen... Sowieso geeft het niet echt de goede indruk dat je een sleutelauto koopt maar zelf niet kan sleutelen (no offence) en dan via een forum een oproep doet voor hulp...
Zoek in de buurt gewoon een (onafhankelijke) garage en laat daar de auto fixen. Zolang je de rit kort houdt, kan je nog wel rijden, want als het echt de bekende waterpompkwaal is, pompt hij gewoon niet geweldig meer, maar zit de boel niet vast. Daarbij een auto die een jaar stil heeft gestaan kan wel een goede onderhoudsbeurt gebruiken.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
[ Voor 88% gewijzigd door Bartjeee op 16-12-2011 12:38 ]
A3: led DRL met minieme buiging
A4: led DRL met grote buiging
A5: led DRL met iets andere grotere buiging
A6: led DRL zonder buiging
A7: geen idee
A8: ook geen idee
Dus prima uit elkaar te houden!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Een wééééreld van verschil toch...
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Sorry, maar ik vind het echt 5 keer hetzelfde op wat minimale verschillen na. Een herkenbaar gezicht is één ding, maar audi is daarin behoorlijk doorgeslagen imo.... Zelfs Mercedes heeft nog meer variatie in de neuzen zitten...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Daartegen (ook allemaal ongeveer contemporaries):

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Ben benieuwd hoe die rijdt!
Volgens mij heb je 2 keer de 3 erin staan... Maar ik zie meer variatie in de neus dan bij de AudiDexterBelgium schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:35:
Mijn sarcasme-lettertype is niet doorgekomenInderdaad: pure copy paste. Onderste is een S8 denk ik.
Daartegen (ook allemaal ongeveer contemporaries):
[afbeelding]
Maar goed, BMW, Audi, Merc, Jaguar, etc hebben allemaal een heel herkenbaar gezicht, met relatief weinig verschil tussen de modellen. Hoe vaak ik mij ook al heb vergist in de BMW die ik in de spiegel zag... Denk je een 5 te zien, is het een 1 als je de voorbij komt...

Niet echt goed te zien, maar na een crash nieuwe voorfront en bbs bumper erop. Moet alleen nog gespoten worden
Facts don't care about your feelings
In het rijtje Audi-neuzen ontbreekt deze nog:

Waar zouden die ontwerpers hun inspiratie toch vandaan halen?

De Mitsubishi-fronts zijn geïnspireerd op gevechtsvliegtuigen, zoals ze zelf zo mooi zeggentomatoman schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 18:20:
Een voorfront. Zijn er ook ander fronten?
In het rijtje Audi-neuzen ontbreekt deze nog:
[afbeelding]
Waar zouden die ontwerpers hun inspiratie toch vandaan halen?
Nee, merp!
Op een Audi-gevechtsvliegtuig zekerPauseBreak schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:06:
[...]
De Mitsubishi-fronts zijn geïnspireerd op gevechtsvliegtuigen, zoals ze zelf zo mooi zeggen
Dat viel me al op toen ik een plaatje zocht. De Mitsubishi-neuzen zijn heel verschillend, maar toch allemaal duidelijk als Mitsubishi herkenbaar. Dat neemt niet weg dat Mitsubishi op bijvoorbeeld de ASX een grille heeft geplaatst die net een ondersteboven gemonteerde Audi-neus is.Overigens zijn Mitsubishi's prima uit elkaar te houden.
On topic: zondag kan ik de 750i eens van dichtbij bewonderen en uitproberen. Dat is ongetwijfeld de meest luxueuze auto waar ik ooit in heb gereden - het is een xDrive high executive met nog wat noodzakelijke en minder noodzakelijke opties. Met een auto van ruim 2100 kg in 5,1 seconde van 0 naar 100 lijkt me ook wel aardig om eens te proberen.
[ Voor 7% gewijzigd door Tomatoman op 17-12-2011 11:14 ]
sharknose ftw!YoshiBignose schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 17:43:
Ja die neusgaten worden steeds groter. Dit waren pas de echte BMW neuzen:
[afbeelding]
![]()
Niet echt goed te zien, maar na een crash nieuwe voorfront en bbs bumper erop. Moet alleen nog gespoten worden
Ik heb laatst het plezier gehad om met de 750i lange uitvoering te rijden en ik vond het stiekem wat tegenvallen. Natuurlijk gaat het snoeihard, maar je hebt het geheel niet door, wat natuurlijk eigenlijk ook de bedoeling is in een limo. Maar daardoor is het eigenlijk maar wat klinisch en saai, misschien had ik er de verkeerde verwachting bij.Tomatoman schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:53:
[...]
Op een Audi-gevechtsvliegtuig zeker. Ik vind die uitspraak van Mitsubishi trouwens eerder bij Saab passen.
[...]
Dat viel me al op toen ik een plaatje zocht. De Mitsubishi-neuzen zijn heel verschillend, maar toch allemaal duidelijk als Mitsubishi herkenbaar. Dat neemt niet weg dat Mitsubishi op bijvoorbeeld de ASX een grille heeft geplaatst die net een ondersteboven gemonteerde Audi-neus is.
On topic: zondag kan ik de 750i eens van dichtbij bewonderen en uitproberen. Dat is ongetwijfeld de meest luxueuze auto waar ik ooit in heb gereden - het is een xDrive high executive met nog wat noodzakelijke en minder noodzakelijke opties. Met een auto van ruim 2100 kg in 5,1 seconde van 0 naar 100 lijkt me ook wel aardig om eens te proberen.
Wel goed te zien, blij dat hij nog naar de spuiter gaatYoshiBignose schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 17:43:
Ja die neusgaten worden steeds groter. Dit waren pas de echte BMW neuzen:
[afbeelding]
![]()
Mijn eerste ervaring met het vorige model was ongeveer hetzelfde. Het ging allemaal zo soepel en vanzelfsprekend, dat er minder sensatie was dan ik zou verwachten. Toen ik er de eerste ritten mee had gemaakt, was dat gevoel veranderd in diep respect, juist omdat alles zou vanzelfsprekend voelt. Ik heb een paar weken met de 745i rondgereden, waaronder een paar duizend kilometer in Frankrijk.JottemJ schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 19:07:
[...]
Ik heb laatst het plezier gehad om met de 750i lange uitvoering te rijden en ik vond het stiekem wat tegenvallen. Natuurlijk gaat het snoeihard, maar je hebt het geheel niet door, wat natuurlijk eigenlijk ook de bedoeling is in een limo. Maar daardoor is het eigenlijk maar wat klinisch en saai, misschien had ik er de verkeerde verwachting bij.
Een tijdje geleden reed ik weer eens zelf in die auto. Tot mijn verbazing bleek hij bloedsnel in het Nederlandse verkeer, ik kon me niet herinneren dat ik die sensatie bij die uitgebreide leenperiode had gehad. Kennelijk voelt het verschil het grootst als je vanuit een andere auto direct overstapt naar de 7-serie en daarin je rit vervolgt.
Het belangrijkste aan auto's vind ik maximaal comfort (waaraan een goede motor bijdraagt). Wat dat betreft zijn auto's uit het topsegment moeilijk te overtreffen
Ja dit is een two-tonet_captain schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 19:34:
[...]
Wel goed te zien, blij dat hij nog naar de spuiter gaat
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Deur dicht gooien is dan niet gevaarlijk voor een kind met vingers er tussen?multipasser schreef op maandag 19 december 2011 @ 00:57:
Softclose is levensgevaarlijk. Zit er maar (als kind) met je vingers tussen.
>> Signature?
En met softclose worden ze rustig en vakkundig afgekniptTomatoman schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:45:
Dan dempen de vingers de dichtslaande deur.
Maar er zal ongetwijfeld een beveiliging in zitten die bij iets te hoge weerstand gelijk het portier weer opent, net als bij de ramen. Ik heb, net als vele anderen, nu juist ruzie met die beveiliging... Als de weerstand even iets te hoog wordt, stoppen de ramen direct...
De BMW 1 Convertible heeft op de achterste ramen geen beveiligingdeepbass909 schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:12:
[...]
En met softclose worden ze rustig en vakkundig afgeknipt
Maar er zal ongetwijfeld een beveiliging in zitten die bij iets te hoge weerstand gelijk het portier weer opent, net als bij de ramen. Ik heb, net als vele anderen, nu juist ruzie met die beveiliging... Als de weerstand even iets te hoog wordt, stoppen de ramen direct...
Overigens: ik heb bij mij juist 2 kindervingers aan elke kant hangen, kwestie van het geluid een beetje te dempen

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Die knop voor alle 4 de ruiten is natuurlijk wel über geil
Ik zou die knop rood schilderen met de text: "Fart alert".deepbass909 schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:50:
Ik zit even denken of ik de achterste raampjes wel automatisch kan sluiten... Volgens mij moet ik de knop ingedrukt houden, zowel voor de achterste ruitjes zelf als de knop voor alle vier de ramen.
Die knop voor alle 4 de ruiten is natuurlijk wel über geilMet 1 druk alle ramen naar beneden
Ik vrees dat het of de startonderbreker is (als de startmotor wel aangrijpt) of de startmotor... Hopelijk dat ik vanavond iets kan ontdekken (en het droog is dan...)
Als je startmotor wel een geluid maakt kan het je brandstof pomp zijn. Poos terug ook gehad, lijkt alsof je je accu leeg hebt maar je lampen e.d. werken wel. Startmotor maakt geluid, maar start niet door.deepbass909 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 10:36:
Hmmz... Mijn cabrio wou vanochtend niet meer startenWat er precies aan de hand is weet ik niet... In eerste instantie sloeg hij namelijk half aan, om daarna af te slaan. En sindsdien wil hij helemaal niet meer starten... Ik hoor de startmotor wel draaien, maar kon vanochtend met het lawaai van de regen op het canvas niet horen of de startmotor wel of niet aangrijpt... Daarbij had ik vanochtend ook niet echt de tijd om uit te vogelen wat er aan de hand kan zijn.
Ik vrees dat het of de startonderbreker is (als de startmotor wel aangrijpt) of de startmotor... Hopelijk dat ik vanavond iets kan ontdekken (en het droog is dan...)
De accu is in ieder geval niet leeg, alles werkt verder en de startmotor draaide ook duidelijk.
Omdat ik nog niet helemaal goed weet wat er nou wel en niet gebeurd, is het een beetje moeilijk uit te leggen. Het enige wat ik weet is dat hij niet wou starten...
Edit:
Ohja, geen verbranding (dus geen vonk, te weinig/te veel benzine) klinkt vaak net alsof je geen compressie meer hebt ja
[ Voor 30% gewijzigd door Rostvertol-Mil op 20-12-2011 13:28 ]
dot.blaat
Ik weet hoe dat klinkt, dat was dit duidelijk niet. Sowieso was het half aanslaan al raar. In het half jaar dat ik hem nu heb (en de 11,5d gereden kilometers) heeft hij dat nog nooit gedaan. Of hij sloeg direct aan, of ik liet de sleutel te snel los. Niet dat hij half aansloeg.Rostvertol-Mil schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 13:27:
Heb je hem niet gewoon verzopen? (Met het oog op half aanslaan) Meestal starten ze erg rijk, en is half aanslaan-afslaan net genoeg om hem te verzuipen.
Edit:
Ohja, geen verbranding (dus geen vonk, te weinig/te veel benzine) klinkt vaak net alsof je geen compressie meer hebt ja
Ik ben zondag even bezig geweest met de ECU, om te kijken of daar vocht zat omdat ik af en toe last heb van een wegvallende krukassensor. Ik heb hem daarna een aantal keer zonder problemen kunnen starten, maar ik vrees dat ik het daar wel moet zoeken.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Als je maar lang genoeg rijdt wordt het vanzelf lente en wordt de versnellingsbakolie weer warmer.tdw schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 19:20:
Dat hebben meer auto's. De versnellingsbakolie is nog vrij koud, en daardoor gaat het allemaal wat stroever. Naarmate je langer rijdt zou het vanzelf weg moeten gaan.
Rond de 2 ton kan het volgens mij nooit kwaad (helpt bij velen tegen stroef schakelen).manzonderdas schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:13:
heeft het zin die olie te laten verversen (bmw zegt standaard van niet, maar schijnbaar is niet iedereen het daarmee eens).
Maar inderdaad, dat moeizaam schakelen bij koud weer (enkel koude start) heb ik ook. Een kwestie van iets langer de koppeling inhouden alvorens naar z'n 1 / achteruit te gaan. Het werkt bij mij, en heeft voor zover ik heb gelezen te maken met de dikte van de olie; het duurt wat langer alvorens de olie de juiste 'paden' heeft 'bewandeld'
[ Voor 40% gewijzigd door TommyGun op 20-12-2011 20:42 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
[ Voor 6% gewijzigd door Tortelli op 20-12-2011 20:56 ]
Klopt.TommyGun schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:37:
[...]
Rond de 2 ton kan het volgens mij nooit kwaad (helpt bij velen tegen stroef schakelen).
Maar inderdaad, dat moeizaam schakelen bij koud weer (enkel koude start) heb ik ook. Een kwestie van iets langer de koppeling inhouden alvorens naar z'n 1 / achteruit te gaan. Het werkt bij mij, en heeft voor zover ik heb gelezen te maken met de dikte van de olie; het duurt wat langer alvorens de olie de juiste 'paden' heeft 'bewandeld'.
Bovendien gaat bij een BMW om de één of andere reden de 1 en achteruit wat moeilijker dan bij veel andere auto's. Bij m'n Compact moest ik hem vaak eerst in de 2 zetten, voor ik hem in stilstand in de 1e kreeg. Met een warme bak ging dat wel makkelijker, maar ook niet altijd. Achteruit blijft ook een lastige, zeker als je de bak niet gewend bent.
Verse olie kan daarbij wel helpen, maar los het zeker niet op.
Nu het koud is, kan ik het bij mijn Cabrio trouwens helemaal merken. Met een koude bak voel ik gewoon de synchromesh...
Mijn Cabrio rijdt weer
Ik vermoed dat de DME de brandstofpomp niet meer inschakelde.
Dat hij het zondag nog wel deed en vanochtend met wat gesputter, kwam waarschijnlijk door het laatste restje brandstof en druk dat nog in de leidingen zat.
Maar weer een wijze les, als je met een ECU o.i.d. gaat rotzooien, dan de accu los! Dan maar de radio elke keer opnieuw moeten instellen...
Hoewel ik het normaal daar wel op zou kunnen gooien, wil ik dat nu toch gelijk ontkrachten.Coenen schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:47:
Of misschien een slecht/rot contact wat verbeterd is door dat je stekker eropnieuw hebt ingestopt.
Overigens, lichtelijk ironisch in dit hele verhaal, de reden dat ik hem los heb getrokken, was omdat ik wou kijken of er bij de ECU wellicht water stond of oxidatie zit wat het af en toe uitvallen van de krukassensor zou kunnen verklaren...
[ Voor 17% gewijzigd door deepbass909 op 20-12-2011 22:42 ]
ondersteuning op phones met snap-in adapter is best crap als je geen iphone gebruikt.
ik ben dat straks van plan en wil graag weten of er zaken zijn waar ik rekening mee kan houden.
xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7
Je zou kunnen overwegen de E90 hardware te upgraden naar de F30-versie.Mouki_9 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:08:
heeft iemand weleens een brodit houder in de armsteun gemonteerd? zie: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=176948
ondersteuning op phones met snap-in adapter is best crap als je geen iphone gebruikt.
ik ben dat straks van plan en wil graag weten of er zaken zijn waar ik rekening mee kan houden.
Toen je begon over een brodit houder in de armsteun kreeg ik trouwens spontaan het vermoeden dat het om een of ander Ikea-artikel ging
en dan? de f30 heeft wel snap-in adapter voor android phones? (galaxy s2)Tomatoman schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:56:
[...]
Je zou kunnen overwegen de E90 hardware te upgraden naar de F30-versie.
Toen je begon over een brodit houder in de armsteun kreeg ik trouwens spontaan het vermoeden dat het om een of ander Ikea-artikel ging
Dat niet, maar je hebt wel een nieuwere autoMouki_9 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:11:
[...]
en dan? de f30 heeft wel snap-in adapter voor android phones? (galaxy s2)
Serieus: begrijp ik het goed dat het alleen om de muziekfunctie gaat en dat je de adapter niet gebruikt om mee te bellen? Dan zou je kunnen overwegen om een Parrot carkit of iets dergelijks te nemen, die je aansluit op de autoradio. Dan bedien je de telefoon via de Parrot bediening en leg je de telefoon - aan de audiokabel - losje in de middenconsole.
gaat mij eigenlijk puur alleen om opladen en dat de telefoon netjes weggewerkt is. Connectie kan allemaal via bluetooth. De armsteun is perfect, omdat je dan niet met zichtbare kabeltjes zit enz. En de phone los in middenconsole is geen optie gezien de rijstijlTomatoman schreef op woensdag 21 december 2011 @ 21:42:
[...]
Dat niet, maar je hebt wel een nieuwere auto. Als rechtgeaarde tweaker zoek je natuurlijk altijd naar argumenten om jezelf en je omgeving ervan te overtuigen dat je nieuwe hardware nodig hebt. Het feit dat je telefoon niet compatibel is met je auto lijkt mij typisch zo'n argument.
Serieus: begrijp ik het goed dat het alleen om de muziekfunctie gaat en dat je de adapter niet gebruikt om mee te bellen? Dan zou je kunnen overwegen om een Parrot carkit of iets dergelijks te nemen, die je aansluit op de autoradio. Dan bedien je de telefoon via de Parrot bediening en leg je de telefoon - aan de audiokabel - losje in de middenconsole.
[ Voor 3% gewijzigd door Mouki_9 op 21-12-2011 22:06 ]
dat zou ook nog kunnen, beter dan in de lege houder schroevenTomatoman schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:41:
Kun je die houder niet met klittenband of dubbelzijdig plakband vastzetten in de middenconsole? In vliegtuigen hangen ze het halve toiletblok met klittenband aan de wand, dus dat is vast wel Mouki-bestendig.
schroeven was eerste optie omdat je zo'n lege houder volgens mij wel los kunt bestellen bij bmw
Dat gaat op benzine natuurlijk nooit een optie zijn, maar LPG G3 is dat zeker.
Nu kan ik bij verschillende bedrijven online veel offertes zien voor een 523i of een 323i uit 2001, maar heel weinig (GasFX bijvoorbeeld) laten een 525i uit 2001 zien als mogelijkheid. Weten jullie of LPG G3 een optie zou zijn?
Aanschaf zou rond de 6K uitkomen (auto + LPG G3 + Inruil beunbak Clio 1.5dci) voor een 525i excecutive uit 2001 met bijna 2K op de klok. Wat volgens mij voor dit model en deze motor niet een groot issue is.
Het is niet mijn enige optie, maar wel de meest comfortabele optie.
K to the KillaZ
Echter wordt dat opgevangen met een uitstekende vergoeding van mijn werkgever dus is het budget er zeer zeker.
K to the KillaZ
De 3M dubbelzijdige tape die vaak bij telefoonhouders wordt meegeleverd is meer dan sterk genoeg om de houder in horizontale positie op z'n plek te houden.Mouki_9 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:07:
[...]
dat zou ook nog kunnen, beter dan in de lege houder schroeven
schroeven was eerste optie omdat je zo'n lege houder volgens mij wel los kunt bestellen bij bmw
Bij Brodit heb je nogal wat keuze in houders, van passief, tot actieve pass-thru houders.
Ik zou willen dat ik voor mijn Galaxy S zoveel keuze had 1,5 jaar terug...
*knip* Andere gebruikers belachelijk maken draagt niks bij aan dit topic...Anoniem: 398486 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 18:50:
iemand hier binnen (zuid) limburg die wat wil bij verdienen met werk aan bmw?(pm me)
[ Voor 41% gewijzigd door Grrrrrene op 23-12-2011 16:44 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Grrrrrene op 23-12-2011 16:44 ]

[ Voor 85% gewijzigd door Joopieboy op 22-12-2011 15:54 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Wat voor iets zou daar insteken? Gewoon flash geheugen misschien ?
Een upgrade zou nice zijn
Dat vond mijn vader ook een tegenvaller inderdaad. De BMW dealer vertelde heel trots dat meneer al zijn muziek gewoon op de 'harde schijf' van zijn auto kon zetten!multipasser schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:59:
Waarom steken ze maar 12gb in zo'n F11 combox?
Wat voor iets zou daar insteken? Gewoon flash geheugen misschien ?
Een upgrade zou nice zijn
Enige probleem is dat mijn vader een muziek database heeft van ongeveer 130GB
Je kunt ook gewoon de radio gebruiken, dan heb je een oneindige collectie aan muziek. 12GB is al minimaal 120 uur aan muziek, waarom zou je meer willen meenemen? BMW's worden voornamelijk verkocht om mee te rijden en niet voor het beluisteren van muziek.Anoniem: 336409 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:09:
[...]
Dat vond mijn vader ook een tegenvaller inderdaad. De BMW dealer vertelde heel trots dat meneer al zijn muziek gewoon op de 'harde schijf' van zijn auto kon zetten!

Kan je in die F11 niet gewoon een usb stick of portable harddisk pluggen?
"man is not truly one, but truly two,"
Ik wil graag meer muziekkeuzes ja. Waarom niet 100gig muziek in je auto?
Is toch leuk als je lange ritten moet maken.
iPod'je van 160GB er aan en klaarAnoniem: 336409 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:09:
[...]
Dat vond mijn vader ook een tegenvaller inderdaad. De BMW dealer vertelde heel trots dat meneer al zijn muziek gewoon op de 'harde schijf' van zijn auto kon zetten!
Heb je ook buiten je auto nog wat aan.
Volgende week de nieuwe 3 bekijken
[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 22-12-2011 19:07 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik heb standaard muziek aan als ik rijd. Als je met veel anderen zit dan soms niet, maar anders vrijwel altijd. Volgens mij als ik het zo zie dan hebben de meeste mensen toch wel muziek aan. Ja, met radio kom je al een heel eind, maar kan wel begrijpen dat als je beetje goede geluidsinstallatie hebt dat je ook goede kwaliteit muziek wilt luisterenHet Fantoom schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:54:
[...]
BMW's worden voornamelijk verkocht om mee te rijden en niet voor het beluisteren van muziek.
Je hebt dus de iphone/ipod kabel nodig met de USB/AUX output.
De muziek die je dan via je iphone bedient wordt via de AUX afgespeeld maar de kwaliteit in geluid is slechter dan de mp3's rechtstreeks op HD, ik heb liggen switchen. Vooral de bassen zijn een verschil. De output intern is hoger.
Onderschat de kwaliteit van radio niet, zeker in vergelijking met mp3.YoshiBignose schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:21:
[...]
Ik heb standaard muziek aan als ik rijd. Als je met veel anderen zit dan soms niet, maar anders vrijwel altijd. Volgens mij als ik het zo zie dan hebben de meeste mensen toch wel muziek aan. Ja, met radio kom je al een heel eind, maar kan wel begrijpen dat als je beetje goede geluidsinstallatie hebt dat je ook goede kwaliteit muziek wilt luisteren
Dat is ook precies wat hij gedaan heeftfsfikke schreef op donderdag 22 december 2011 @ 19:06:
[...]
iPod'je van 160GB er aan en klaar
Heb je ook buiten je auto nog wat aan.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 336409 op 23-12-2011 01:12 ]
Dit is net zo'n intelligente opmerking als "640KB is genoeg voor iedereen"Het Fantoom schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:54:
[...]
12GB is al minimaal 120 uur aan muziek, waarom zou je meer willen meenemen? BMW's worden voornamelijk verkocht om mee te rijden en niet voor het beluisteren van muziek.

leeg
In een BMW heb je toch altijd een live-concert van onder de motorkap? Dus waarom nog muziek nodig?mr_petit schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:56:
Nee, want rijden en muziekluisteren gaan natuurlijk absoluut niet samen
Kan je in die F11 niet gewoon een usb stick of portable harddisk pluggen?
Ik zit er zelf over te denken om een harddisk straks aan de DICE te hangen (zodra er een CD43 in de auto zit), alleen ben ik zelf een beetje huiverig voor het navigatie gemak... Oplossingen als een DICE zijn altijd een beetje gekunsteld en niet heel erg geschikt voor grote collecties. Zeker niet als de headunit maar een enkele tekst-regel heeft. Ik merk het nu al met m'n Pioneer, die 3-regelig is en waarop door grote collecties bladeren al niet echt makkelijk gaat... En een grote collectie is dan een iPod van 1GB

Maar de DICE ondersteund ook audio over bluetooth, dus waarschijnlijk zal ik toch 99% van de tijd mijn telefoon als audio-bron gebruiken. Lekker Spotify draaien onder het rijden
*knip*
Dat was op 17 december... Dus doet hij het nou wel of niet?Bij mij voor de deur zit een garage, maar hadden geen tijd.
Echter kom ik er al jaaaaaren dus ze zeiden zet je auto hier neer en als we tussen door tijd hebben doen we het ff voor je.
Gister belde ze en zeiden ze dat hij klaar was
[ Voor 13% gewijzigd door Grrrrrene op 23-12-2011 16:46 ]
EvaluationCopy schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:52:
[...]
Onderschat de kwaliteit van radio niet, zeker in vergelijking met mp3.

Op m'n Chinese navigatie in de E23 kan een SD kaartje dus op zich kan je dan ook al heel wat erop zetten en desnoods af en toe switchen. Maar daar heb ik geen radio dus ook geen andere keus
Waarschijnlijk wel vanaf de iphone?
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ik convert het wel naar mp3
There is no replacement for displacement!
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
Dit topic is gesloten.