Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 23:22

Silasje

www.Entjes.eu

Ik weet niet hoe dat zit, maar ik weet wel dat als je die beelden dan op 95 of 105% snelheid zet, dit niet zo snel herkend wordt door bijvoorbeeld YouTube. Wel is het verstandig om het te vermelden in de aftiteling. Dan laat je in ieder geval zien dat je geen kwade bedoelingen ermee hebt. Buiten dat is het volgensmij toegestaan om korte fragmenten te gebruiken. Volgensmij is dat max 5 sec per fragment.

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:56

SomerenV

It's something!

@tobiasvs: Ik denk dat m'n vriendin helemaal gek zou worden als ik technisch ging filmen tijdens onze vakantie :+ Mooie beelden en de sfeer is goed vastgelegd. Duurt ook niet te lang en de muziek is leuk, vooral in combinatie met de achtergrondgeluiden hier en daar. Leuk filmpje! ;)

@Silasje: Hoewel de beelden een goed beeld geven van de Mercedes vind ik het filmpje vrij lang duren. Misschien een idee om het wat vlotter te knippen in combinatie met vlottere muziek?

@Sjekster: Damn gast! Zitten prachtplaatjes bij :) Ook gaaf gedaan in combinatie met de bewegingen! Zelf heb ik niet echt het geduld voor dat soort zaken O-)

Afgelopen weekend vond in Someren de paascross plaatst. Twee dagen vol brullende afgetrapte wagens, veel zand en veel zon. M'n camera heeft flink wat stof verzameld en vanwege aangescherpte regels kon ik niet overal komen om te filmen, maar ik ben toch erg blij met m'n filmpje :)

Geen gekke effecten, gewoon strak gemonteerd met harde cuts. Overigens een paar mensen die naar me toe kwamen om te vragen waar m'n foto's te zien waren waarop ik antwoordde dat ik aan het filmen was. "Met zo'n camera?" (Heb een 550D). Het mag dan een klein ding zijn, maar je kunt er echt prima beelden uit halen! :9~ Ik verkies dat fototoestelletje van mij in ieder geval boven de grotere en veel duurdere NX5's die bij de lokale omroep staan _/-\o_

Gebruikte gear:
Canon EOS 550D
Canon 18-55 (zonder IS)
Canon 50mm f/1.8
Pentacon 135mm f/2.8
Velbon Sherpa statief (ook deels uit de hand gefilmd)

[ Voor 5% gewijzigd door SomerenV op 22-04-2014 00:45 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:10
@SomerenV
Filmpje in zijn totaliteit werkt lekker, lekker dynamisch vooral! Wat rust punten en daarna weer door. Opbouw en muziek in begin werkt goed. Maar persoonlijk wordt het ook weer wat meer van hetzelfde beetje hetzelfde zoals de feedback die je gaf op Silasje.(het komt misschien ook omdat er geen echte eindclimax is ofzo, maar opbouwt naar hetzelfde).
Maar je wil natuurlijk ook een goed beeld geven wat er in dat weekend zoal is gebeurd, dus het is een afweging.

Ik weet niet of het bewust is, maar ik vind de gekozen feel lekker van je beeld maar op sommige plekken komt het iets beter uit de verf dan bij andere. Het is vooral wat flets in kleur met weinig contrast wat juist wel goed werkt hierbij, geeft het ook een beetje een rauwer en losser sfeertje, maar hier en daar misschien toch een beetje te overbelicht naar mijn smaak. Er zitten wel tools in ML (ervan uitgaande dat je hiermee filmt) om dit wat consequenter op film te krijgen. :)

@Silasje
Nouja ik doelde eigenlijk niet zozeer op Youtube, Vimeo zou dan ook nog wel een optie zijn als het om die reden zou worden verwijderd. Maar doelde meer op als het ergens vertoond zou worden, bijv als inzending voor onderdeel van een filmfestival om maar iets te noemen. Maar ik ga er zelf nog wel even achterna ;)

@Sjekster
Meeste is al wel gezegd. Ik vind hem goed vol te houden qua tijd. Ik zou persoonlijk er juist niet nog meer tekst in zetten. Je zou zelfs alle tekst eruit kunnen halen, voor mij is de toegevoegde waarde ervan nihil. En als je tekst doet zou ik het voor of na die fade doen. Ik zou wel die fade wat langer maken zodat je rustig op de muziek erin kabbelt en weer verdwijnt. Want er zit ook een soort rust in die zooms. Ik vind de muziek er goed bij passen verder. De montage op de muziek kan hier en daar wat scherper, ik denk ook dat je zou kunnen spelen met wisselende snelheden met betrekking op tempo/gevoel of overgangen van de muziek. Nadeel is misschien dat het wat kunstmatig gaat aandoen allemaal. Maar erg tof hoor dat je zoveel plekken hebt samengebracht in een filmpje.

[ Voor 39% gewijzigd door StygMa op 23-04-2014 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

@SomerenV: had nog niet gereageerd, mijn excuses. Beter laat dan nooit :+ Lekkere harde cuts, passen goed bij het muziekje. Vette beelden ook met die opspattende modder! Je zou de volgende keer je 550D op 720p60 kunnen zetten, ik denk dat slowmotion er bij deze races echt supergaaf uitziet :) Ben het eens met bovenstaande: sommige shots lijken een klein beetje overbelicht en na verloop van tijd is het wel veel van hetzelfde.

Omdat hier maar weer eens wat gepost moet worden: bij dezen de aftermovie van een toernooi dat m'n dispuut georganiseerd heeft:

Niet alles is door mij gefilmd (ik was er pas halverwege de middag).

[ Voor 11% gewijzigd door tobiasvs op 17-06-2014 14:37 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:39
@tobiasvs Mooi filmpje, ik vind het lekker wegkijken omdat er veel shots inzitten met persoonlijke interactie geeft de sfeer goed weer denk ik zo. Lekker muziekje ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:03

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik film vaak korte stukjes maar doe er eigenlijk belachelijk weinig mee. Afgelopen weken heb ik mij er eens toe gezet om die stukjes te monteren tot een kort filmpje. er is dan ook niet echt een onderwerp.

Audio was ook moeilijk, vanwege auteursrechten, ik heb een vage remix van een oud nummer gepakt en ook nog eens op 85% laten afspelen. Youtube herkend hem iig niet :P

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hj0H9_pNZIM]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Zelfs al herkent YouTube de muziek wel, dan is er nog niet zoveel aan de hand hoor. Je kunt de video dan vaak alleen niet monetizen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorb
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-02-2024

Ik heb een reis van 3 weken in madagaskar gemaakt. En de camera die ik bij mij had is een GH3. Ik was in een dorpje aan het rondkijken en toen kwam ik dit tegen. Ze zagen hardhout met en handzaag! :)

NAS Server build http://www.youtube.com/watch?v=kBYMVUNrvDY 3DFX Voodoo2 Sli Build introductie http://www.youtube.com/watch?v=5PAIUJCJHGM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

@Victorb Duidelijk wat er gebeurt, maar niet heel bijzonder gefilmd, al zeg ik het zelf. Nou is dat ook niet de bedoeling neem ik aan! maar wat een werk voor die mannen :O

Zelf heb ik afgelopen week dit gefilmd en gemonteerd. Weer voor mijn werk, maar zeker wel verbeterd ten opzichte van de eerdere video die ik hier gepost heb.

Laat maar weten wat jullie er van vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Silasje op 20-07-2014 23:39 . Reden: videolink aangepast ]

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:26
@hierboven. Ziet er vet uit!

Ik heb zelf de afgelopen tijd mijn aller eerste filmpje gemaakt. Ik heb een panasonic GH1 geleend en ben aan de slag gegaan. Stelt niet erg veel voor vergeleken met de rest hier maar vond het erg leuk om te doen dus dacht het toch maar te laten zien.

https://vimeo.com/m/100300041

Alle tips en trucs zijn van harte welkom!

[ Voor 3% gewijzigd door Pindakaas op 20-07-2014 23:51 ]

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

@JeroenF
Mocht je vaker bruiloften gaan filmen, zou ik overwegen om sowieso een statief aan te schaffen. Dan worden de beelden een stukje rustiger om naar te kijken. Ik weet niet wat er afgesproken is met het stel, maar waarom heb je alleen de ceremonie zelf gefilmd? waarom niet de entree, en het feestje na die tijd?

Mooie bruidsvideo's kan je overigens hier ook vinden, veel inspiratie uit te halen:
http://www.liefstedag.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Wat betreft die statief was ik inderdaad zelf ook al (te laat) achtergekomen. Er was niet zoveel afgesproken met het bruidspaar. We (ik en mijn vrouw) zouden foto's maken bij het feest. Het leek mij wel leuk om ook een video erbij te maken.

Dat is ook gelijk de reden waarom bijna alles bij de ceremonie van 1 point of view is. Ik wilde niet teveel opvallen.

Video van het feest heb ik ook. Helaas was het daar al veel te donker en heb ik geen goede flitser of andere belichting..

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:25
Afgelopen weekend heb ik voor het eerst geprobeerd om een drivelapse filmpje te maken met losse foto's Voorheen gebruikte ik altijd ijn E-PL1 camera in diorama movie mode
(een voorbeeld Drive-lapse to the carwash)

Nu heb ik dus een reeks foto's gemaakt met mijn samsung s4 met FV-5 camera (om de 5 sec één foto). Deze foto's heb ik vervolgens met lightroom verscherpt. Tevens heb ik de kleuren aangepast.
Van deze foto's heb ik op 24 fps onderstaand filmpje gemaakt. Ik ben best tevreden maar toch vind ik dat er iets mist? Iemand tips hoe ik volgende filmpjes nog beter kan maken?

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2kLQWvO1XvQ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Om de 5 seconden een foto was een beetje te veel (of eigenlijk weinig) van het goede, denk ik. En daardoor past de muziek ook totaal niet, een superrustig liedje onder een video die supersnel gaat :P

Versnellen kan heel makkelijk, vertragen is een stuk lastiger, dus je kan beter een snellere interval instellen en meer foto's hebben dan nodig is dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
Dus als ik het goed begrijp is het beter om bijvoorbeeld om de 2 seconden een foto te maken en vervolgens een hogere fps te hanteren? Of juist meer foto's en een gelijkwaardige fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Framerate van 24 is goed, maar je kan beter meer foto's schieten dan je nodig hebt en dan bijvoorbeeld de snelheid in nabewerking op 200% zetten, als je vindt dat het toch te langzaam gaat. Wat een goede interval is zou je moeten uitproberen, ik zou 1 seconde proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb (nog) geen filmpje maar ik doe een beroep op jullie ervaring en deskundigheid! Ik heb een Sony HDR-CX330E gekocht met als doel het maken van (gitaar)filmpjes die uiteindelijk op YouTube terecht gaan komen. Via de camera heb ik de keuze uit 4 verschillende niveau's van opnamekwaliteit: FX, FH, HQ en LP (van hoog naar laag). Daarnaast heb ik de keuze uit 50i of 50p. Ik heb echter geen idee welke ik moet kiezen!

Natuurlijk geldt: hoe hoger de kwaliteit, hoe groter de bestanden en daarmee ook hoe langer de uploadttijd? Daarnaast weet ik niet of er (grote) verschillen zitten tussen de bewerkte video en het resultaat dat op YouTube verschijnt en of dit de keuze van het niveau moet beïnvloeden? In dat kader weet ik dus niet of de hoogste kwaliteit ook tot uiting komt op een filmpje op YouTube en of het het waard is om het hoogste kwaliteitsniveau na te streven in verband met grotere bestanden en een langere uploadttijd? Zo ja, scheelt dit veel in tijd/kwaliteit? Kwaliteit heeft de prioriteit! Uiteraard heb ik research gedaan en kwam ik filmpjes tegen die in de verschillende niveau's waren gefilmd. Zeker ingezoomd zie je verschillen. In mijn geval is dit echter niet belangrijk aangezien ik vanaf statief film die op korte afstand staat. Echter, ik kon niks vinden over de invloed op uploadtijd etc.

Aanvullende info:
- Gitaarvideo's
- Hoge beeldkwaliteit heeft prioriteit!
- Opnamekamer is goed verlicht
- Gefilmd vanaf statief
- De video's zullen maar een paar minuten duren met een maximum van 5 minuten.
- Er zal een beetje ge-edit worden.

Moet ik om de 'beste' (mag een compromis zijn dus) video's te produceren gewoon alles op de hoogste stand zetten? Welke settings zouden jullie adviseren op basis van deze post?

Gr. YT-noob

P.S.

Aangezien ik in dit topic post, zal ik mijn video vanzelfsprekend ook hier plaatsen wanneer deze klaar is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Nadat ik het wel leuk vond om de laatste keer een filmpje te maken heb ik ook een filmpje gemaakt van mijn vakantie :)

Jammer genoeg geen professionele camera dus geschoten met mijn mobieltje... (Kijk uit voor schokkerige beelden :P)

Ook nabewerken ben ik nog niet super goed in. Wil graag de kleuren wat helderder/mooier maken maar er nog niet achter gekomen hoe dat precies werkt in premiere pro. Alle tips zijn welkom

Ik hoor graag wat jullie er van vinden! :D

[ Voor 54% gewijzigd door Pindakaas op 03-08-2014 17:19 ]

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 11:17
Soms kan je dingen beter voor jezelf houden en dan bedoel ik:
99% van je vakantie foto's en filmpjes
99,9% van je baby foto's
99% van foto's van je eigen auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Wat is daarvoor de reden dan? Zijn meer dan genoeg foto's te vinden van mensen en hun auto of op vakantie.

Mijn familie staat nauwelijks in het filmpje en zie eigenlijk niet in waarom dit schadelijk kan zijn.
Maar ik wordt graag ongelijk bewezen, dus waarom zou het niet kunnen?

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Haas_nl brengt het een beetje cru, maar hij heeft stiekem ook wel een punt. Hij zegt niet dat het niet kan, maar voor buitenstaanders is een gemiddelde vakantievideo van een wildvreemde gewoon niet heel snel interessant.

Voor jou is het leuk, omdat je er geweest bent en er dus dingen herkent en herinneringen aan hebt, voor ons zijn het vooral veel shots van random locaties waar niet echt veel bijzonders gebeurt. Je video begint bijvoorbeeld met een heel energiek liedje, maar in de eerste minuut zie ik 3x een zwembad (waar niks in gebeurt), anderhalf keer een uitzicht en wat mensen die op een markt rondlopen. Daarom ben ik na anderhalve minuut afgehaakt.

Een vakantievideo waarin weinig gebeurt is gewoon niet snel interessant als je er niet bij bent geweest en/of niks of niemand in de video kent. Is je doel dan toch om een video te maken voor anderen, maak 'm dan zo kort mogelijk (een minuut is al zat om een beeld te krijgen) en stop er zoveel mogelijk actie in :P Een minuut aan rennen, springen, vliegen, vallen (opstaan en weer doorgaan...) is nog wel leuk om te zien van een wildvreemde, maar hoe jij op een markt loopt en door de straten van [random land] loopt verveelt heel snel.

Ik steek 'm voor mezelf vaak zo in: liever kort (en krachtig) en dat mensen vragen of er nog meer gaat komen, dan te lang waardoor niemand het uitkijkt ;) En 'te lang' betekent in YouTube/social media-termen langer dan 1,5/2 minuten.

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 03-08-2014 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Ah op die fiets. Nee dan heb je wel gelijk inderdaad. Doet redelijk saai aan dan inderdaad.

Zal van de week eens kijken of hij korter en boeiender te maken is.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 11:17
Geld ook voor mijn vakantie foto's dus neem het niet persoonlijk ! ;)
Of bekijk het eens zo van mijn kant. Als ik een filmpje van mijn vakantie op internet zet zou je die dan graag willen zien? ;)
Als je nu aan het oefenen was om serieus camera werk te gaan doen. Dan was het wel licht anders geweest maar dan ging het over technische zaken. Niet om de inhoud.
Kijk dit filmpje:
YouTube: Volleyball Promo Video - What I Learned
Nobody cares about het volleybal team. En toch is het interessant om te zien.
BTW als ik na mijn vakantie toch biased foto's ga posten zeg het dan ff :P

[ Voor 84% gewijzigd door Haas_nl op 03-08-2014 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor het eerst met After Effects en Motion Tracking gewerkt. Veel dingen zelf uit kunnen vogelen, maar uiteindelijk toch een kort filmpje kunnen maken.

Achteraf vind ik de kleurcorrecties een beetje over de top. Heeft iemand nog tips/tricks hoe je een simpele en natuurlijke kleurcorrectie toepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
Deze week heb ik twee nieuwe time-lapse filmpjes gemaakt met mijn E-PL1 camera.

Tevens de tips van Hanh in acht genomen, met als resultaat het onderstaande.
Helaas zie je bij time-lapse #2 soms dat ik wat aanpassingen heb gedaan in Potoshop (bv vogels wegwerken).

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=w_zWo-RN_XM]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=iyM7X5FPVW8]

[ Voor 13% gewijzigd door sarlo op 10-08-2014 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Denk een beetje om je voorgrond. Zeker bij de tweede, zo'n dun randje onderin is minder moo imo. Er gebeurd ook niet heel veel spannends in de lucht bij dat filmpje. Wel leuk om te oefenen zo natuurlijk (zonsopgang/ondergang/veel verandering in licht maken timelapses lastiger).

Ik heb zelf een jaar terug wat geprutst met timelapses, maar verder nooit meer wat mee gedaan:

[Vimeo: https://vimeo.com/73796790]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
sarlo schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 12:37:
Deze week heb ik twee nieuwe time-lapse filmpjes gemaakt met mijn E-PL1 camera.

Tevens de tips van Hanh in acht genomen, met als resultaat het onderstaande.
Helaas zie je bij time-lapse #2 soms dat ik wat aanpassingen heb gedaan in Potoshop (bv vogels wegwerken).

[video]

[video]
Eerste vind ik best aardig, alhoewel die voor mij ietsje sneller had gemogen :P Ben het wel met Nordlys eens dat je wat meer voorgrond erop zou kunnen zetten om het interessanter te maken.

Misschien is het ook een idee om gewoon eens een wat langere tijd verschillende timelapses te verzamelen en die achter elkaar te plakken. Als je het een thema geeft, bijvoorbeeld (avond)lucht of een bepaalde stad/streek, dan kan dat heel interessant zijn. Nu kijk je 30-40 seconden naar een stilstaand scenario en ondanks dat de lucht best cool is om te zien, gaat het na 10-20 seconden toch vervelen.

En nog een extra-gratis tip: als je fullsize foto's schiet, dan kan je in de nabewerking ook kiezen om tijdens de timelapse langzaam in (of uit) te zoomen of rond te bewegen. Dat maakt het toch een stuk dynamischer en dus langer interessant om naar te kijken.

In een korte wolken-timelapse die ik een tijdje geleden (een jaar alweer zelfs 8)7) heb gemaakt heb ik het beeld ook subtiel laten verschuiven en dat voegt toch wel wat toe vind ik zelf:

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 10-08-2014 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:03

mrc4nl

Procrastinatie expert

Maar hoe doe je dan zon panning shot in cs5?
ik heb m gewoon zo gelaten :-(
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=bvo4ZP-Nx-M]

ik heb nu wat panning toegevoegd aan de shots, en een muziekje eronder, helaas geen 4k video dit keer :+
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=N4zjUNOf9aY]

[ Voor 92% gewijzigd door mrc4nl op 12-08-2014 20:09 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
CS5 zegt niet zoveel, aangezien dat een legio aan programma's kan zijn ;) Als je een timeline van 1920x1080 hebt (in Premiere Pro, of After Effects, of zelfs Photoshop) en je foto's (of video's) zijn groter dan dat, dan kan je ze resizen en dan door middel van keyframes laten bewegen.

Maar ik zou zeg, ga naar Google/YouTube en zoek er eens op, meer dan genoeg tutorials over te vinden :)

Wel erg vette wolken trouwens :D Ik heb stiekem toch eigenlijk de gehele 2:32 minuten met plezier uitgekeken. Je zou 'm ook na één minuut af kunnen kappen, dan heb je even dat bijna heel de lucht blauw is en dat zou een mooie outro zijn. Maar daarna heb je wel weer coole lichtstralen door de wolken heen.

Zet er een vet muziekje onder en ik vind 'm zo eigenlijk ook al geslaagd.

[ Voor 32% gewijzigd door Hahn op 11-08-2014 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri.vdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-08 13:44
Silasje schreef op zondag 20 juli 2014 @ 23:31:
@Victorb Duidelijk wat er gebeurt, maar niet heel bijzonder gefilmd, al zeg ik het zelf. Nou is dat ook niet de bedoeling neem ik aan!
Kom nou toch! om zo effe te zeggen dat hij het niet bijzonder gefilmd heeft :X
Ik vind victorb zijn filmpje zeer mooi gemaakt, volgens de regels van het vak en met een mooie cameravoering en montage (regie).
Ik heb geen enkel verkeerd kader gezien, de scherpte licht overal perfect en de kleuren zijn ook super, wat mij betreft kan Zijn filmpje zo een onderdeel zijn van een documentaire!

Nu mijn bijdrage aan dit topic :p

Dit filmpje is gemaakt met een team. Mijn rol was hier die van cameraman/monteur/grader/vfx.
Dit filmpje was gemaakt om een crowdfunding campagne op te starten zodat we de film konden realiseren.
De film die Hartendief zal noemen is inmiddels gedraaid en zit in postproductie. Op de set was ik DOP.
De uiteindelijke film speelt zich af in dezelfde setting als de promo maar het verhaal heeft er uiteindelijk niets mee te maken. Als je meer wilt weten over onze groep (opgericht door Marijn Goosens en Robby Pauwels) kan je altijd eens chekken op http://www.pyromafilms.be/ :D

Edit, nog een behind the scene's van de promo. Best nog leuk om te zien :9
Camera door verschillende mensen, (ik ben die jongen met de voeten in de modder 8) ) Montage: ik

[ Voor 8% gewijzigd door Dimitri.vdv op 13-08-2014 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
Wederom de tips toegepast die mij zijn voorgedragen. Dit keer heb ik meer beweging in het filmpje gebracht.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=T3n3s11w1Vc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Haas_nl schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 17:34:
Soms kan je dingen beter voor jezelf houden en dan bedoel ik:
99% van je vakantie foto's en filmpjes
99,9% van je baby foto's
99% van foto's van je eigen auto.
Hehehe :D

Als ik soms de foto's zie in [Verzamel] Dieren - Deel 3 dan zou ik zeggen dat 99,99% van de foto's van je huisdier er ook wel bij kan :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Laatst nog een bruiloft gefilmd voor mijn neef.

beetje abrupt einde maarja..

[ Voor 13% gewijzigd door Pindakaas op 23-08-2014 14:38 ]

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Hier mijn gefilmde bruiloft van een tijdje geleden.

[Vimeo: http://vimeo.com/102021104]

[ Voor 22% gewijzigd door Peter_Aragorn op 29-08-2014 20:43 ]

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:41
Peter_Aragorn schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:41:

[video]
Mooie beelden, de video geeft goed de sfeer van die dag weer.
Het kijkt ook fijn weg dat je het beeld op de maat van de muziek hebt geëdit.
Dat nummer van The Naked And Famous zit trouwens wel in érg veel trouw video's. ;)

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Haha, daar kwam ik achteraf ook achter inderdaad. Maar het is wel een fijn nummer verder :)

En thanks! Ben zelf ook best tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Peter_Aragorn schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:41:

[video]
Best oke :), maar je zou veel meer er uit kunnen halen qua color grading (of hoe je het wilt noemen). Kijk naar bruiloftfotografen die dat goed door hebben. Daar merk je dat alles mooi in 1 frisse stijl doorgaat. Wellicht ook wat videografen, maar ik kan me voorstellen dat daar minder veel goede voorbeelden van te vinden zijn omdat die over het algemeen minder aan kleurcorrecties doen. Mooie voorbeelden zijn bijv deze of deze foto's. Beide op hun eigen manier qua kleuren gewoon erg sterk en sfeervol, wat al de helft van de shots maakt.

Over het algemeen zijn je shots wat onderbelicht (zelfs al loop je tegen clipping aan in het wit, maar dan is de enige oplossing dus juist achteraf het midden wat omhoog te trekken), en kleuren mogen wat frisser en constanter. Het is vooral belangrijk om een constante witbalans, contrast en huidstinten (mooi helder goudkleurig houd ik zelf van) te houden. De rest van de kleuren doen er wat minder toe en komen vaak juist ten goede door wat saturatie er uit te draaien.

De video van JeroenF 1 reactie boven je is wat dat betreft al een stuk beter hoewel het scheelt dat dat grotendeels 1 locatie is. Daarnaast mag het binnen wel wat kouder en buiten een tikje warmer qua kleuren bij die video, maar het komt in ieder geval fris over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Nja je kan niet heel veel qua belichting als het ongelofelijk mooi weer is, je wilt toch een mooi kleine DOF en je hebt geen (grad) ND filters. Dan moet je ergens een lijn trekken.

Qua kleurcorrectie ben ik het met je eens. Maar daar had ik voor dit filmpje weinig zin in. De grote film, van 18 minuten, is uiteraard beter bewerkt wat dat betreft. Wel is het zo dat video een stuk minder bewerkbaar is dan fotografie hoor. Iig als je niet op RAW filmt, wat je bij een bruiloft echt niet wilt doen. Bij fotografie is het wat dat betreft iets makkelijker om op RAW te schieten en je beelden aan elkaar gelijk te maken. Dit is met video, dit soort video iig, een stuk moeilijker te doen. Zeker als je geen of niet te veel kwaliteitsverlies wilt.

JeroenF heeft inderdaad maar een locatie, dat maakt het al een stuk makkelijker.

[ Voor 31% gewijzigd door Peter_Aragorn op 31-08-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Peter_Aragorn schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 19:12:
Nja je kan niet heel veel qua belichting als het ongelofelijk mooi weer is, je wilt toch een mooi kleine DOF en je hebt geen (grad) ND filters. Dan moet je ergens een lijn trekken.
Ik had niet uit de video gehaald dat het 'ongelooflijk mooi weer' was, sowieso vond ik 'm al een tikje aan de donkere kant in veel shots, maar als het echt mooi weer was, dan al helemaal :)

En wat betreft het minder goed kunnen nabewerken, dat is op zich waar, maar ik vind het eerlijk gezegd nogal als een smoes overkomen ;) Het gaat mensen echt niet opvallen als je je footage iets meer rekt dan je misschien zou willen.

[ Voor 19% gewijzigd door Hahn op 31-08-2014 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Haha, check mijn bewerking ;)

Maar prima. Is misschien ook een kwestie van smaak :) En uiteraard kan het in het vervolg weer een stuk beter. Was pas de eerste keer.

edit: ligt er natuurlijk aan wat je probeert te rekken. Het onderbelichte had wellicht gekund inderdaad.

[ Voor 24% gewijzigd door Peter_Aragorn op 31-08-2014 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Right back at ya ;)
Maar prima. Is misschien ook een kwestie van smaak :) En uiteraard kan het in het vervolg weer een stuk beter. Was pas de eerste keer.
Het is altijd een kwestie van smaak, maar kijk maar eens een berg trouwvideo's en je zal zien dat vrijwel iedere (professionele) filmmaker kiest voor een lichte video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Haha! Heerlijk dat bewerken :+

Ja achteraf gezien had ik dat ook meer moeten doen inderdaad. Maarja... Het was overigens wel erg leuk om te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Pardon, vergeten weer in dit topic te kijken.. Ik bedoelde alles vooral in post, ook de belichting. Qua hoe je schiet is denk juist niet zo veel mis mee (mooi nog net niet overbelichte jurken e.d.). Ik heb niet heel veel video ervaring, maar genoeg om te weten dat er best wat in te trekken is, hoewel uiteraard minder dan in RAW foto's. Kwaliteitsverlies is ook maar een subjectief iets, ik denk dat de meeste mensen het meer kwaliteit vinden hebben als het een in post opgetrokken frisse belichting en kleuring heeft vergeleken met een donker inconsistent origineel, zelfs al zijn de gradients dan iets minder vloeiend en de scherpte een tikje lager.

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

@ Peter: nice! Goed alle momenten meegepakt, focus-pull met die bellen is ook erg leuk (wel riskant natuurlijk, die kan je niet eindeloos opnieuw doen). In het begin wel erg veel slides, die geven een erg mooi beeld maar het zijn er nu wel een heleboel waar iets minder ook had volstaan. Kleurcorrectie vond ik eigenlijk niet heel storend, alleen de eerste paar shots hadden wat lichter gemogen.

Onlangs het volgende filmpje gemaakt voor de themaonthulling van het lustrum van mijn studentenvereniging:

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

tobiasvs schreef op donderdag 18 september 2014 @ 16:14:
@ Peter: nice! Goed alle momenten meegepakt, focus-pull met die bellen is ook erg leuk (wel riskant natuurlijk, die kan je niet eindeloos opnieuw doen). In het begin wel erg veel slides, die geven een erg mooi beeld maar het zijn er nu wel een heleboel waar iets minder ook had volstaan. Kleurcorrectie vond ik eigenlijk niet heel storend, alleen de eerste paar shots hadden wat lichter gemogen.

Onlangs het volgende filmpje gemaakt voor de themaonthulling van het lustrum van mijn studentenvereniging:
[video]
Er zit een foutje in...
4:51 en 4:54 komen niet overeen ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Haha verdomme! Ik hoef niet eens te zoeken om te weten welke fout het is... Horloge moest op het laatste moment geregeld worden, en dat zijn we dus vergeten. Goed opgelet!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

tobiasvs schreef op donderdag 18 september 2014 @ 17:37:
Haha verdomme! Ik hoef niet eens te zoeken om te weten welke fout het is... Horloge moest op het laatste moment geregeld worden, en dat zijn we dus vergeten. Goed opgelet!
Noemen ze dat tegenwoordig een horloge :?

[opamodus]
In mijn tijd noemde ze dat gewoon een bustehouder.... Afbeeldingslocatie: http://www.computerforum.de/images/smilies/opa.gif
[/opamodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:18
Zag op youtube het fenomeen "motion timelapse".

Onder het mom van "hey dat is leuk, dat moet ik ook eens proberen" zaterdagavond naar een viaduct vlakbij gereden en daar 140+ foto's gemaakt vanaf een statief. Hier een stukje work in progres:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ek5cJa2Tjjo]

Best grappig al zeg ik het zelf. Natuurlijk is de belichting niet top en zit er veel ruis in. Maar heb ook op ISO 800 en een sluitertijd van 4 seconden geschoten omdat ik niet te lang op het viaduct wou staan :+

Aankomend weekend is er kermis hier in het dorp, dan wil ook proberen een aantal hyperlapses te schieten.
Wellicht dat ik met koopavond ook nog wat leuke mogelijkheden zie om zo een totaal montage te maken van een 1 á 2 minuten :).

[ Voor 13% gewijzigd door Terrz op 20-10-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
tobiasvs schreef op donderdag 18 september 2014 @ 16:14:

[video]
Ik vind 'm heel nice gefilmd en wel grappig verhaal/onderwerp, maar qua lengte kwam constant de titel in me op: dat kan sneller... :+ Was dat de bedoeling? ;)

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Omdat er om gevraagd wordt...
https://vimeo.com/84300845

Even ter verduidelijking, ik heb hieraan meegewerkt, niet alles in mn eentje gedaan.

[ Voor 45% gewijzigd door Gutteguttegut op 13-11-2014 17:40 ]

• AdmiralSnipe
Mooie afwisselende beelden en grappig om te zien hoe veel mensen naar zo'n drone zitten te gapen.
Dat nummer van The XX is trouwens wel een beetje overused. ;)

Is dit een promotiefilmpje voor een of andere event of voor Dubai zelf?
Wat was jouw rol in dit alles (drone operator)?

[ Voor 5% gewijzigd door AdmiralSnipe op 13-11-2014 18:48 ]

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

AdmiralSnipe schreef op donderdag 13 november 2014 @ 18:38:
Mooie afwisselende beelden en grappig om te zien hoe veel mensen naar zo'n drone zitten te gapen.
Dat nummer van The XX is trouwens wel een beetje overused. ;)

Is dit een promotiefilmpje voor een of andere event of voor Dubai zelf?
Wat was jouw rol in dit alles (drone operator)?
Voornamelijk een promo voor onszelf, maar ook voor diverse opdrachtgevers.
Dit is een verzameling van enkele van de mooiste opnames.
Mijn rol is voornamelijk camera operator en technische man.
De edit is trouwens van begin dit jaar, dat nummer was toen minder overused ;)

• AdmiralSnipe
Ah, oké.
Ziet eruit als een toffe baan.

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:33
Minder overused? Debuutalbum van The XX is al weer 5 jaar oud inmiddels...

Maar zeer fraaie shots, vooral van de woestijn! Zit hier ook 3D-werk tussen, of lijkt dat maar? (vooral de eerste 20 seconden).

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Hahn
inquestos schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:37:

Zit hier ook 3D-werk tussen, of lijkt dat maar? (vooral de eerste 20 seconden).
Ik mag van harte hopen dat als dat 3D gerenderd zou zijn (wat het zeker weten niet is), dat het wel wat scherper was geweest :+ Want dat is eigenlijk m'n grootste opmerking, dat de eerste 20 seconden me ernstig tegenvallen qua scherpte.

Verwijderd

Nou hier is mijn vakantie filmpje van Marokko dit jaar, prachtig land, fijn om weer in het land van mijn ouders te zijn. kijk hem direct op youtube ipv op het forum

Geschoten op de 5D Mark III + Magic Lantern RAW firmware hack.
Lenzen : Caon 24-105 F4 en de Samyang 14MM
Grading in Davinci Resolve, online en offline editing gedaan in Premiere Pro

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2014 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Maar zeer fraaie shots, vooral van de woestijn! Zit hier ook 3D-werk tussen, of lijkt dat maar? (vooral de eerste 20 seconden).
Nee geen 3D werk. Alles gefilmt met een Nex7, een FS700 en een 5DmkII.
Hahn schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:39:
[...]
Ik mag van harte hopen dat als dat 3D gerenderd zou zijn (wat het zeker weten niet is), dat het wel wat scherper was geweest :+ Want dat is eigenlijk m'n grootste opmerking, dat de eerste 20 seconden me ernstig tegenvallen qua scherpte.
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:18
Gutteguttegut schreef op donderdag 13 november 2014 @ 17:36:
Omdat er om gevraagd wordt...
https://vimeo.com/84300845

Even ter verduidelijking, ik heb hieraan meegewerkt, niet alles in mn eentje gedaan.
Erg mooie beelden hoor! Die drone-shots geven toch altijd dat cinematic gevoel op de een of andere manier.
Begrijp ik goed dat iemand anders dus de drone bedient en jij de camera die er onder hangt?
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:42:
[video]

Nou hier is mijn vakantie filmpje van Marokko dit jaar, prachtig land, fijn om weer in het land van mijn ouders te zijn. kijk hem direct op youtube ipv op het forum

dat color :D. Mag ik vragen hoelang je bezig bent geweest met graden? Resolve ziet er uit als een moeilijk programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terrz schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 22:40:
[...]

Erg mooie beelden hoor! Die drone-shots geven toch altijd dat cinematic gevoel op de een of andere manier.
Begrijp ik goed dat iemand anders dus de drone bedient en jij de camera die er onder hangt?

[...]

dat color :D. Mag ik vragen hoelang je bezig bent geweest met graden? Resolve ziet er uit als een moeilijk programma.
Graden is iets waar je voor een clip goed de tijd voor kan nemen en dan is het meestal gewoon copy pasten ( meestal wat exposure erbij of er af per clip ) De manier waarop ik grade kan je wel ''moeilijk'' noemen. Ik heb LUTs gebruikt voornamelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31

Ik heb het nummer iig nog nooit gehoord :+ Toch handig, die mainstream vermijden :P.

Tof filmpje, mooie drone shots!

Ondanks al dat zand staat Dubai toch ook nog op mijn lijstje :).

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

[...]
We zijn zo goed als altijd met zn drieën, 1 piloot, 1 camera operator (ik) en een safety mannetje welke de drone ten alle tijden in de gaten houdt.
Sjekster schreef op zondag 16 november 2014 @ 09:50:
[...]
Ik heb het nummer iig nog nooit gehoord :+ Toch handig, die mainstream vermijden :P.

Tof filmpje, mooie drone shots!

Ondanks al dat zand staat Dubai toch ook nog op mijn lijstje :).
Het was het beleven van een echte (jongens)droom 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Laatst online: 11:26
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:42:
[video]

Mooi filmpje zeg! Wij gaan volgend jaar naar Marokko met de auto, heb er nu nog meer zin in gekregen ;)

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:33
Ik zie het filmpje van Tobias nu pas: echt heel goede shots. Je moet een keer een echte short gaan draaien!

filmpje van redaber ga ik nog checken.
Sjekster schreef op zondag 16 november 2014 @ 09:50:Ik heb het nummer iig nog nooit gehoord :+ Toch handig, die mainstream vermijden :P.
The XX was juist allesbehalve mainstream. Maar zoals je wel vaker ziet, duikt het na een aantal jaar toch op in een reclame, en vervolgens hoor je het overal. :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:09
Hier een timelapse filmpje gemaakt met een Mobius actioncam die ook gebruikt kan worden als dashcam.
Gewoon een rondje Noord Holland tijdens een werkdag als service technicus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk een projectje af kunnen ronden.
Voor een competitie een mini-docu gemaakt met een vriend van me over urbex.
De regels waren vrij simpel, hij mag niet langer dan 2 min zijn.
Uiteindelijk is het meer een monoloog geworden met sfeerbeelden maar toch.

Volledig op de 5D mark III gedraaid met Magic Lantern RAW (op 1 shot na...)
Voor de rest op een lenzen kit van Samyang gedraaid, een glidecam en een el cheapo slider.
Grading in Resolve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2014 @ 00:48:

Voor de rest op een lenzen kit van Samyang gedraaid, een glidecam en een el cheapo slider.
Grading in Resolve.

[video]
Zag em net voorbijkomen op Facebook Luuk. Als ik een tip mag geven. Muziek iets zachter, zodat de voice-over iets beter te horen is. Dit is het enige dat mij een beetje stoorde. Ik moest soms echt goed mezelf afsluiten van de muziek om te horen wat jij (of iig de stem) aan het vertellen was.

Verder sterk, maar dit is bij jou altijd het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de tip, had het van anderen ook al gehoord.
Als het goed is moet het nu al wat beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:55

JTfoto

Work hard

Hallo allemaal! Ik heb laatst een filmpje gemaakt voor de vakantie die ik heb gehad met m'n vrienden de afgelopen zomer. Nu vroeg ik mij af of jullie nog de nodige tips hebben wat betreft het veranderen van kleuren, overgangen, de opbouw etcetera. Het lijkt me namelijk leuk om naast fotografie ook wat met video te doen en de vakantie leek me daar een leuk begin voor :)

Bij voorbaat dank!

-Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2014 @ 00:48:

Grading in Resolve.

[video]
Qua beeld: erg gaaf! Mooi gedaan, shots passen prima en volgen elkaar logisch op. Ik zou misschien aan het eind nog een shot hebben geplakt waarbij de lens richting de zonsondergang kijkt (en dan de ruggen van de personen als silhouet ziet). Verder eigenlijk niets op aan te merken, fijne toning :)

Het hoge muziekvolume en de zachte achtergrondstem vind ik echter wel storend. Ik heb een aantal zinnen niet kunnen verstaan, da's jammer. Nederlanders die Engels spreken vind ik verschrikkelijk, maar da's meer mijn persoonlijke smaak :P

Verder echt een topfilmpje, vind een monoloog altijd wel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tobiasvs schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:58:
[...]

Qua beeld: erg gaaf! Mooi gedaan, shots passen prima en volgen elkaar logisch op. Ik zou misschien aan het eind nog een shot hebben geplakt waarbij de lens richting de zonsondergang kijkt (en dan de ruggen van de personen als silhouet ziet). Verder eigenlijk niets op aan te merken, fijne toning :)

Het hoge muziekvolume en de zachte achtergrondstem vind ik echter wel storend. Ik heb een aantal zinnen niet kunnen verstaan, da's jammer. Nederlanders die Engels spreken vind ik verschrikkelijk, maar da's meer mijn persoonlijke smaak :P

Verder echt een topfilmpje, vind een monoloog altijd wel mooi :)
Thanks voor de feedback :)

Eindshot is ook meer een shot uit tijdsnood dan een bewuste keuze.
Wat je nu beschrijft had ik ook als eindshot het idee, maar vanwege de tijdsnood helaas een alternatief shot moeten maken (het shot van ons 2 is dan ook bij mij thuis op het balkon gemaakt...)

Qua stem heb ik ook lang over in dubio gezeten... ik ben ook geen fan van een Nederlandse stem die Engels spreekt maar voor mij moest het wel een Engels monoloog zijn en moest 1 van ons 2 (de makers) de stem zijn om het wel bij ons zelf/persoonlijk te houden. De stem is niet van mij maar van degene waar ik het mee heb gemaakt maar bij mij zou je ook geheid het Nederlandse er in horen.
Dilemma's dilemma's haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Elke keer als je stopt om te denken een node toevoegen maar idd de curve is wat stijl.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:38:
[...]
Qua stem heb ik ook lang over in dubio gezeten... ik ben ook geen fan van een Nederlandse stem die Engels spreekt maar voor mij moest het wel een Engels monoloog zijn en moest 1 van ons 2 (de makers) de stem zijn om het wel bij ons zelf/persoonlijk te houden. De stem is niet van mij maar van degene waar ik het mee heb gemaakt maar bij mij zou je ook geheid het Nederlandse er in horen.
Dilemma's dilemma's haha.
Eigenlijk zou je daarvoor gewoon een Engelstalige grootvader moeten hebben. Lijkt me ideaal voor dit soort situaties _/-\o_

Overigens valt het minder op doordat de stem wat wegvalt bij de muziek. Wel lekker zwaar en laag, veel in post moeten trekken aan de bass of was de opname gewoon van goede kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

In een poging de standaard home video tot een (iets) hoger niveau te tillen :) :

[Vimeo: http://vimeo.com/114071873]

Geluid met de onboard mic van de 5D2. Niet geweldig, geen idee hoe ik 't wat rijker zou kunnen laten klinken (behalve met een externe microfoon, maar die heb ik niet). Tips voor (audio)bewerking in post zijn welkom :)

[ Voor 52% gewijzigd door tobiasvs op 10-12-2014 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tobiasvs schreef op maandag 08 december 2014 @ 22:17:
[...]

Eigenlijk zou je daarvoor gewoon een Engelstalige grootvader moeten hebben. Lijkt me ideaal voor dit soort situaties _/-\o_

Overigens valt het minder op doordat de stem wat wegvalt bij de muziek. Wel lekker zwaar en laag, veel in post moeten trekken aan de bass of was de opname gewoon van goede kwaliteit?
We konden de stem in spreken bij de studio van een vriend, Hij heeft wat aardige mic's dus het was grotendeels door opname van goede kwaliteit.
We hebben qua stem zo goed als niets in de nabewerking gedaan en wat er is gedaan heeft niets met het lage te maken, oftewel een goed begin is het halve werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
tobiasvs schreef op woensdag 10 december 2014 @ 02:16:
In een poging de standaard home video tot een (iets) hoger niveau te tillen :) :

[video]

Geluid met de onboard mic van de 5D2. Niet geweldig, geen idee hoe ik 't wat rijker zou kunnen laten klinken (behalve met een externe microfoon, maar die heb ik niet). Tips voor (audio)bewerking in post zijn welkom :)
Ik had eigenlijk helemaal geen last van het geluid. IMO is het goed genoeg.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

De beeldkwaliteit laat nogal te wensen over en sommige beelden zijn niet door mij gemaakt maar oor iemand die niet weet waar de scherpte zit. geen stabielschouder ding, op de locatie zeeeeer felle LED spots en LED lampen die of het clippen of voor die frequentie/herz lijnen zorgen. geen sluitersnelheidkunstje dat hielp. Het enige dat ik de buurt kwam was filmen met een ND filter op hoge ISO/dB

Maar goed als iemand daar een tip voor heeft, ik hoor het graag. De spotjes die daar boven de bar hangen zijn het allerergst.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:26
ROFLASTC schreef op maandag 15 december 2014 @ 12:09:
[video]

De beeldkwaliteit laat nogal te wensen over en sommige beelden zijn niet door mij gemaakt maar oor iemand die niet weet waar de scherpte zit. geen stabielschouder ding, op de locatie zeeeeer felle LED spots en LED lampen die of het clippen of voor die frequentie/herz lijnen zorgen. geen sluitersnelheidkunstje dat hielp. Het enige dat ik de buurt kwam was filmen met een ND filter op hoge ISO/dB

Maar goed als iemand daar een tip voor heeft, ik hoor het graag. De spotjes die daar boven de bar hangen zijn het allerergst.
Password required...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

o ja in de tussentijd bleek dat een band nog moet laten weten of ze het goed vinden... Hopelijk vandaag meer.... ;(

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:00
Het jaar 2014 zit er weer bijna op. Hierop besloten om de mooie momenten bij elkaar te brengen en hier een film over te maken.

Ik hoor graag jullie feedback. Wat is goed? Wat kan beter? Tips en Trucs, ik hoor ze graag.

Is geedit met final cut pro. Mijn eerste in final cut pro. Hiervoor gewerkt met iMovie maar merkte al snel dat iMovie toch wat beperkter is.

[YouTube: http://youtu.be/6i420xZIMSg]

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swindowmasher
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-08 13:32
Ik ben nog maar heel heel heel onlangs begonnen met filmpjes maken, en ik heb wat geëxperimenteert met greenscreen. Ik gebruikte in elke video een groen fleece dekentje van ongeveer 1,5m op 1m van de ikea. Ik begon door de grootte al meteen problemen te krijgen omdat er geen volledige mensen op kunnen. Mijn camera is die van mijn tablet (galaxypro 8.4) en ik gebruikte vegas pro 11 voor te bewerken (omdat mijn pc hogere versies niet aankan).
Noefoes in space:
[YouTube: http://youtu.be/igTtTNMLL2]
Christmas cats:
[YouTube: http://youtu.be/wrqMu0ZcYB0]

Mijn acteurs zijn de katten

[ Voor 3% gewijzigd door Swindowmasher op 28-12-2014 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-08 13:18
Swindowmasher schreef op zondag 28 december 2014 @ 23:35:
Ik ben nog maar heel heel heel onlangs begonnen met filmpjes maken, en ik heb wat geëxperimenteert met greenscreen. Ik gebruikte in elke video een groen fleece dekentje van ongeveer 1,5m op 1m van de ikea. Ik begon door de grootte al meteen problemen te krijgen omdat er geen volledige mensen op kunnen. Mijn camera is die van mijn tablet (galaxypro 8.4) en ik gebruikte vegas pro 11 voor te bewerken (omdat mijn pc hogere versies niet aankan).
Noefoes in space:
[video]
Christmas cats:
[video]

Mijn acteurs zijn de katten
Mooi gedaan. Nu wachten op een betere greenscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swindowmasher
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-08 13:32
McJawesome schreef op zondag 28 december 2014 @ 23:42:
[...]

Mooi gedaan. Nu wachten op een betere greenscreen!
Haha, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aperture
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-08 11:10
Hey allemaal!

De afgelopen jaren is fotografie mij steeds meer bezig gaan houden en omdat ik een fanatieke reiziger ben komt het vooral daarbij kijken. Onderhand al weer een jaar geleden, heb ik 4 maanden een trip door Z/O Azie gemaakt. Naast een flinke hoeveelheid foto's leek mij het ook leuk om wat bewegend beeld te schieten, destijds denkende dat het leuk zou zijn als ik nog wat (bewegend) materiaal terug kon kijken. Nu ben ik een tijd geleden begonnen met het uitzoeken van vele gigabytes aan materiaal + Premiere Pro / After Effects.
Zeker 1/3e van het filmpje bestaat uit beelden in Myanmar, de rest wisselt van Laos, Vietnam, Cambodja en nog wat shots in Thailand / Maleisië. Ik wist bij voorhand nog niet wat 'flat' filmen was en wat de juiste instellingen waren (exposure etc) om te filmen, al is het wel allemaal in manual geschoten. Voor een volgend filmpje heb ik daar al flink wat meer onderzoek naar gedaan.

Gear: Canon 650D met 18-55 kit lens + 50mm 1.8 & GoPro 3 (Silver). Onderhand heb ik er een Tamron 17-50 2.8 bij en ben ik aan het azen op meer upgrades.

Feedback / tips zijn uiteraard welkom :)

Edit:
Bedacht mij dat ik 'm ook in 1080p op YT had staan:

[ Voor 4% gewijzigd door Aperture op 30-12-2014 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Ik heb met oud en nieuw mijn eerste Time-Lapse gemaakt, leuk om een beetje mee te spelen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
@Martijn.Hermans: gaaf filmpje! Goed op de ritme van 't muziek. Voor jezelf een geweldige herinnering zo'n filmpje. Je zou kunnen overwegen om een nog wat korter filmpje te maken. Voor jezelf zijn deze 5-6 minuten heel kort, maar voor een ander kan het te lang te zijn. Je zou een filmpje van 2-3 minuten kunnen maken met de beste shots er in. Voor een 1e keer overigens een erg goed filmpje, ook zeker de montage. Qua scherpstelling en beweging van beelden is er zeker nog verbetering mogelijk.

@Danielson: ik vind zelf timelapses nooit zo goed uitpakken met vuurwerk. Leuk experimentje natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aperture
@Danielson Waar heb je de timelapse mee gemaakt, een gopro? Timelapses van vuurwerk lijkt mij lastig, het is al iets wat zo snel gaat. Volgende keer zou je misschien kunnen proberen iets meer foto's te maken, een kortere tijdsinstelling (elke halve seconde een beeld oid).

@ Nordlys Allereerst, dankjewel! Ik was mij opzich wel bewust dat het filmpje aan de lange kant was, het doel was het hele nummer 'af' te monteren. Als ik tijd heb ga ik zeker nog eens kijken of ik een samenvatting van deze kan maken, al wil ik dan wel een perfect nummer hebben waar dat mooi onder zou passen :-). Wat bedoel je precies met de beweging van beelden, waar zou ik daarbij op kunnen letten? (De af en toe wisselende scherpstelling was ik mij maar al te goed bewust van geworden tijdens het bewerken haha).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Serieus nice als dit je eerste serieuze poging is tot video ! Vind dat er heerlijke scenes in zitten, lekker sfeervol en er zit afwisseling in.
opbouwende kritiek:
- zitten erg lekkere shots tussen;
- intro is leuk, maar duurt te lang.
- shots die ik zeker zou inkorten:
*3de scene met bootje, terugbregen tot paar seconden;
*4de scene met stad: idem;
*stukje op boot, idem (stuk waar je net door brug heen gaat pakken, voelt aan als een begin dan);
*vrouw die vis maakt inkorten;
*scene nog eens met boot onder brug door, weglaten;
- scene met man die zo raar roeit: kleuren zijn off;
- je draait bij een paar scenes je camera's over een landschap heen, ik zou hier eens proberen het beeld wat te vertragen. Dat oogt wat rustiger dan.
- de stukken waar je focuspulls aan het doen bent duren ook vaker lang. Nog voor je je focuspull begonnen bent voel je al als kijker waar je naartoe wil gaan met de scene en vervolgens moet ik wachten tot je het daadwerkelijk doet.
- muziek vind ik ergens niet helemaal passen. Misschien iets te vinden wat iets meer oosters is ? Normaal zal die muziek niet snel in de smaak vallen bij mensen "hiero", maar met de beelden erbij denk ik dat dat best goed kan werken.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Martijn.Hermans schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:36:
@Danielson Waar heb je de timelapse mee gemaakt, een gopro? Timelapses van vuurwerk lijkt mij lastig, het is al iets wat zo snel gaat. Volgende keer zou je misschien kunnen proberen iets meer foto's te maken, een kortere tijdsinstelling (elke halve seconde een beeld oid).
Een Sony HDR-AS100V Action cam, ik hem nu om de 2 sec een foto laten maken, maar meer foto's had inderdaad geen kwaad gekund! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Zo, het slot is eraf. Als u commentaar heeft, k hoor t graag.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wat een hoop excuses voor zo'n korte video zeg :P En dat terwijl ik 'm eigenlijk best prima vind :) Scherpte en beeldkwaliteit heb ik me helemaal niet aan gestoord eigenlijk.

Het enige wat ik een beetje loos vond waren de enkele slowmotionbeelden van mensen die de trap op liepen. Slowmotion kan bijna alles cool maken, maar een trap beklimmen is zelfs met zware slowmotion niet bijster boeiend, als je het mij vraagt. Dus dat voelde een beetje 'je moet toch wat, hè' aan voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Hahn schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:00:
Wat een hoop excuses voor zo'n korte video zeg :P En dat terwijl ik 'm eigenlijk best prima vind :) Scherpte en beeldkwaliteit heb ik me helemaal niet aan gestoord eigenlijk.

Het enige wat ik een beetje loos vond waren de enkele slowmotionbeelden van mensen die de trap op liepen. Slowmotion kan bijna alles cool maken, maar een trap beklimmen is zelfs met zware slowmotion niet bijster boeiend, als je het mij vraagt. Dus dat voelde een beetje 'je moet toch wat, hè' aan voor mij.
Sja, beetje perfectionistisch ingesteld en nogal gefrustreerd over de belichting aldaar. Zo veel zulke felle LEDS...

Slomos zijn idd een beetje een ding maar ik mocht toen niet binnen filmen... dus idd: je moet wat.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vond de stukjes waarop je mensen ziet lopen zonder slowmotion prima, maar doordat er een paar stukjes waren die wel slowmotion zijn, komt het over alsof je het spectaculair wilt maken. En dat is het niet. Dus dan zou ik gewoon geen slowmotion gebruiken. Dan maar een video die 2 seconden korter is ;)

En perfectionistisch zijn en zelf een kritiekpuntje op eigen werk is niks mis mee, maar je verhaal was wel een grote stapel van excuses en smoesjes a la 'dit was fout, maar dat lag niet aan mij'. Je moet ook wel een beetje achter je werk durven staan, anders moet je het niet laten zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Hahn schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:55:
Ik vond de stukjes waarop je mensen ziet lopen zonder slowmotion prima, maar doordat er een paar stukjes waren die wel slowmotion zijn, komt het over alsof je het spectaculair wilt maken. En dat is het niet. Dus dan zou ik gewoon geen slowmotion gebruiken. Dan maar een video die 2 seconden korter is ;)

En perfectionistisch zijn en zelf een kritiekpuntje op eigen werk is niks mis mee, maar je verhaal was wel een grote stapel van excuses en smoesjes a la 'dit was fout, maar dat lag niet aan mij'. Je moet ook wel een beetje achter je werk durven staan, anders moet je het niet laten zien :P
O ansich durf ik dat wel maar had een stuk laten doen door iemand die niet wist hoe of wat dus voortaan sta ik idd zelf achter mijn werk en nobody else. De rest is gewoon #$!-dingen waar ik (nog) geen controle over heb. Wat ik ook probeerde, niks verhielp het geknipper bij de LEDjes in de bar enzo...

[ Voor 4% gewijzigd door ROFLASTC op 02-01-2015 23:01 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Met jouw werk bedoelde ik meer de video die je maakt, die best uit beelden van anderen kan bestaan. Als het echt niet goed genoeg is om te gebruiken, dan moet je het er niet in stoppen, in plaats van wel te gebruiken en erbij te zetten "tja, die ander wist niet wat 'ie deed" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Hahn schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 23:02:
Met jouw werk bedoelde ik meer de video die je maakt, die best uit beelden van anderen kan bestaan. Als het echt niet goed genoeg is om te gebruiken, dan moet je het er niet in stoppen, in plaats van wel te gebruiken en erbij te zetten "tja, die ander wist niet wat 'ie deed" :+
ah op die fiets. Ja idd. daar sta ik nog wel achter maar meer omdat ik niks anders had en de klant tevreden was. Had ik ander materiaal kunnen gebruiken dan had ik het gedaan.

edit: daarbij dat ik denk dat ik het zelf ook nog wel heel wat beter mag doen trouwens, maar goed. Het resultaat is prima. Wordt flink gekeken vandaag dus prima zo.

[ Voor 12% gewijzigd door ROFLASTC op 02-01-2015 23:12 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aperture
@polthemol Wow hartelijk dank voor de feedback! Daar kan ik zeker iets mee doen! Ik heb het op de muziek proberen te monteren, daardoor zijn sommige shots inderdaad ietwat langer dan ik eigenlijk zou willen. Ik ben van plan om (op een andere track) nog een keer een korte versie te maken. Zeker nu ik de smaak van Adobe Premiere een beetje te pakken begin te krijgen.
- Betreffende de shot van de 'gek' roeiende man, ik was (meen ik mij te herinneren) aan mijn sluitertijd / diafragma aan het draaien terwijl ik aan het filmen was. Eigenlijk zou die shot er gewoon niet in moeten omdat hij mislukt was, toch kon ik het niet laten.
- Die focus pulls moet ik zeker ook aan werken, ook vaak qua 'stilhouden' van de camera. Voor een volgend project weet ik sowieso al veel beter waar ik op moet letten zodat het bij post een stuk makkelijk wordt.
- Dan nog over de muziek, ik heb hier lang over getwijfeld en nog langer naar gezocht. Ik wou iets wat mij een bepaald gevoel gaf en met een randje Aziatische invloeden erbij. Uiteindelijk is het dit nummer geworden en ik denk dat dat heel persoonsgebonden is hoe dat bij het beeld materiaal past.
Nogmaals dank voor de feedback :)!

@ROFLASTC Ik heb mij ook absoluut niet gestoord aan de beeldkwaliteit / scherpte. Sterker nog, ik keek eerst je video en las daarna pas je bericht eronder. Knap staaltje werk hoor! Het gebruik van die beelden door elkaar heen vind ik overigens heel tof gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Thanks Martijn. Jouw werk hierboven mag er wijzen. Duidelijk over na gedacht en goed uitgevoerd. enige wat ik altijd opzoek in dat soort videos is of er iets van een wide angle in zit om te laten zien waar we zijn. Ansich is de algemene ontwikkeling van iedereen hoog genoeg om het te snappen maar een shot voor de totaal onwetenden kan helpen om het geheel wat duidelijker te maken. Je zou bijvoorbeeld een stad van een hoog punt kunnen laten zien en dan het deel dat je er doorheen fietst of een vliegveld/vliegtuig met een bestemming en dan de olifantenboerderij enzo.

Onderhand nog eentje van december:

Als het lukt maak ik er 1 elke maand en die zal ik huis niet allemaal hier posten. In technische zin zit ik nu wat te klooie met welk opname profiel nou goed werkt. Sommige shots uit het videootje hierboven zijn opgenomen met een profiel waarop alle blacks op 0 stonden en niks hoger dan 100IRE kon worden opgenomen. Ander profiel heeft weer diepere blacks en neemt wel superwhite op. Zo op het eerste gezicht doet het niks om clipping van de podium lampen te verhelpen dus daar moet ik nou eens een gericht experiment op doen. Doel is iig dat ik in de zaal opnames kan maken met een groot dynamisch bereik maar vooral dat ik iets vind om het effect van die LED lampen wat meer onder controle te krijgen. De opnames met die mad hatter-joker en dat stelletje in het karretje op de trap bijvoorbeeld; daar had ik een picture profile bij waarmee ik meer heldere gebalanceerde shots kreeg en een groter gevoel van scherpte (door minder blacks contrast wat fijner en daardoor scherper lijkend). Terwijl het profiel waarmee ik tot 109% kon opnemen meer zwart heb maar wel diepere kleuren krijg.

komt tijd komt iets duidelijks naar voren hoop ik.

afijn 8) Ik vind het leuken te klooien met cameras

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Laatst wat zitten knooien op stage :)

https://vimeo.com/118629478

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Ik embed jouw video even voor het gemak

Wat een heerlijke shots _/-\o_. 6x kort en krachtige shots met een geweldige DoF. De details zoals een rollende druppel in het derde shot maken het helemaal af. De condens staat sws goed op het flesje, waardoor je meteen zin krijgt in het ijskoude biertje (en dat alweer op een dinsdagavond :+). De houten achtergrond is goed gekozen, rustig maar toch nog wat karakteristiek, het doet denken aan de bars in Midden-Amerika, wat natuurlijk perfect past.

Om toch nog even wat af te kraken: Let op je render/export settings. Die kleine artefacts, vooral te zien in de textuur van de druppels in het 2e en 5e shot, hadden namelijk echt niet gehoeven. Maar als je er eenmaal op gaat letten komen ze vaker voor. Het is gemierenneuk maar voor commercieel gebruik wel van belang, zeker als je in 1080p / 2160p gaat schieten. Heb je trouwens nog ergens een 1080p versie (om te downloaden)? Dat 720p ziet er zo zielig uit :+ (ik weet dat het een Vimeo beperking is voor niet betalende gebruikers).

Welke gear heb je hier verder voor gebruikt? De DoF en bokeh is namelijk erg netjes. Een 85mm / 100mm f/2.8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Haha, bedankt! 720p is inderdaad jammer, 1080p heb ik zeker. PM me je mail anders ff, kun je hem bekijken.

Wat had ik in mijn render settings anders moeten doen dan? Veel hogere bitrate oid?

Ik heb verschillende gear gebruikt. FS700, 5dIII, 24-70, 35 f/1.4 en wat tussenringetjes. En uiteraard veel lampen e.d.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Let op:
Embed je filmpje met de video tags, kijk in de OP als je niet weet hoe dat moet.
Posts met alleen linkjes worden verwijderd!

Geef ook commentaar op je voorgangers. Jij wil commentaar, zij ook.