• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

Topicstarter
Video's maken met behulp van je camera begint gemeengoed te worden. Compactcamera's konden het al langer maar ook nieuwe DSLR's worden tegenwoordig vaak uitgerust met video mogelijkheden. Kon je met compactcamera's nog niet veel instellen, met DSLR's worden tegenwoordig zeer goede producties gedraaid die niet onder hoeven te doen voor producties gemaakt met professionele filmapparatuur. Het aantal accessoires om het filmen makkelijker te maken neemt dan ook sterk toe

Omdat we dit uiteraard willen stimuleren op GoT open we een topic waar je je filmpjes kwijt kan. We houden het laagdrempelig omdat niet iedereen uberskills heeft. Het enige dat we willen is dat het een enigszins interessant filmpje is. Een filmpje van je kat die aan het slapen is opgenomen met je Sweex webcam uit 2003 is hoogst waarschijnlijk niet interessant. 8). De filmpjes mogen uiteraard ook met een videocamera gemaakt zijn.

In dit topic kan je bespreken waar je tegen aan liep en wat er allemaal goed ging. Work in progress filmpjes waar je feedback op wilt, gelikte productie waar je uren/dagen werk in hebt zitten of eenmalige probeersels kunnen hier worden geplaatst. Hardware zaken kunnen hier niet worden besproken, daar is Film & Video voor. In Het video-dSLR hardware topic kun je al je vragen kwijt over de hardware en als je vragen hebt over de planning of hoe je iets moet filmen kun je terecht in Video voor fotografen.

Het uploaden van je filmpjes kan uiteraard naar onder andere Youtube of Vimeo.

Om een video te plaatsen moet je de volgende code gebruiken [video]url van de video[/video]
Dit werkt bij YouTube, Google Video, MySpace, MSN Video en Vimeo.

Iedereen moet ergens beginnen natuurlijk en dat kan hier. Hopelijk worden er lekker veel filmpjes gepost en wordt het niveau van het materiaal steeds beter. Als je een video plaatst, ga er dan in beginsel vanuit dat je hierop commentaar krijgt. Mocht je gevoelig zijn voor kritische opmerkingen, dan kun je je materiaal beter niet plaatsen. Houd het netjes en moedig elkaar aan, dan weet ik zeker dat iedereen heel veel kan leren van dit topic.

[Voor 2% gewijzigd door PowerUp op 11-01-2011 19:39]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-01 09:41

komkommer

Koffie

Is het nou de bedoeling dat er video's worden geplaatst die gemaakt zijn met DSLR's, of mogen videocamera's ook gebruikt worden?

Bitonic B.V.
Bitcoin.nl

Anoniem: 22659

Knock yourself out :P

• komkommer

komkommer

Koffie

Nou, dit is mijn laatste filmpje waar ik wel een beetje tijd in heb gestoken.

Grotendeels opgenomen met een Kodak Playsport en de rijdende beelden zijn opgenomen met een Contour HD.

De beginshot is stilstaand van statief met een softwarematige pan.

Het is gericht op motorliefhebbers en daar krijg je vaak het commentaar dat ze het geluid van de motoren willen horen. Ik vind zelf dat ik de achtergrondmuziek er soms te lomp tussenuit haal.

De meeste tijd is gaan zitten in het normaliseren van het geluid (de dichtbij en ver-weg conversaties).

Edit: gemonteerd in premiere pro 4

[Voor 4% gewijzigd door komkommer op 15-09-2010 21:39]

Bitonic B.V.
Bitcoin.nl

Anoniem: 83

komkommer schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:35:
Nou, dit is mijn laatste filmpje waar ik wel een beetje tijd in heb gestoken.
[video]
omfgwtfkthnxbye mag ik de volgende keer mee???
Vet filmpje! Niet als mede-filmer, maar als kijken vind ik hem echt heel goed gelukt, dat audio afkappen merk je eigenlijk alleen de eerste keer (als ze de weg oprijden) wat van, de rest is mooi gelukt.

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 08:23
Geen verkeerd filmpje, maar anderhalve minuut kijken hoe de motoren de weg op rijden vind ik persoonlijk geen ruk aan... Veel van je dingen zijn veel te lang, het begin is prima gedaan, lekker veel afwisseling (al hadden die foto's er echt niet in gehoeven wat mij betreft) en goed gemonteerd, maar daarna werd het saai en ging ik stukken skippen.

Anoniem: 22659

Het lastige is inderdaad dat je het liefst de mic zo'n beetje op je onderwerp wilt hebben, maar zeker met een dergelijke camera is dat heel erg lastig! Je merkt wel goed welke opnames je hebt gedaan met statief en welke zonder. Overall ziet het er goed uit. Well done! :)

• komkommer

komkommer

Koffie

MPeek schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:12:
Geen verkeerd filmpje, maar anderhalve minuut kijken hoe de motoren de weg op rijden vind ik persoonlijk geen ruk aan...
Ja, dat ben ik met je eens. Dat vond ik zelf ook een moeilijke keuze, maar ik heb het er toch wel ingezet omdat mensen zichzelf graag zien.

Volgende keer ga ik een duidelijkere keuze maken. Of een verslag van het evenement gericht aan de deelnemers, of een sfeerimpressie bedoeld voor de buitenstaander.
Veel van je dingen zijn veel te lang, het begin is prima gedaan, lekker veel afwisseling (al hadden die foto's er echt niet in gehoeven wat mij betreft) en goed gemonteerd, maar daarna werd het saai en ging ik stukken skippen.
Het "voetballen" vind ik zelf ook saai, maar voor de rest vind ik het wel meevallen. Wat vond jij nog meer saai? Ook de scene dat ik drie keer er over doe om de heuvel op te komen?

Bitonic B.V.
Bitcoin.nl

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03-2022

Dit is eigenlijk het eerste en tot nu toe enige filmpje dat ik met behulp van m'n Canon EOS 7D gemaakt heb. In de beschrijving op YouTube staat het één en ander over de gebruikte lenzen. De montage is gebeurt in Adobe Premiere Pro, kleurcorrectie of andere geavanceerde grappen beheerste ik toen nog niet :).

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-06 23:51

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Ik werd hier naartoe geschopt door een modje... dus bij deze nog een keer een herhaling :

M'n eerste videoclip geschoten met video DSLR's.
Geen spannende dingen voor de rest, maar ik ben er blij mee.

Aangezien we hier op Tweakers zitten, hieronder een opsomming van de meest gebruikte spullen:

Hardware
Canon 5D mk2 / Canon 7D (gehuurd) / Canon 550D (gehuurd) / Sony EX3 (zat bij de jib)
17-40 / 24-70 / 70-200 / 15mm fish / 70-200 II (geleend) / 16-35 II
Zoom H4N / Rode Videomic
Jib/Dolly (gehuurd) / Glidecam 4000HD / Manfrotto Monopod / Gorillapod SLR

Software
Adobe Premiere CS5 - PluralEyes - Final Cut Pro (voor PluralEyes) - Apple Compressor (voor export naar Youtube en TMF/MTV) - Soundtrack Pro - Geen plugins voor de rest

Ben nu bezig met de montage van een nieuwe videoclip, zelfde stijl dus niet spannend (lees: weinig budget)

[Voor 15% gewijzigd door GerardHenninger op 19-09-2010 04:38]

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 22:06
Mooie video! :o erg professioneel

Canon EOS 60D + Tamron 17-50 f/2.8 VC + Canon EF 50mm f/1.8 II - Gestolen in Vietnam | Canon 100D + 18-55 stm

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:40

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Hahaha, incl. je eigen cameo! :D

• kazzzdafke
  • Laatst online: 15:28
@ GerardHenninger

Met verstomming geslagen! Wow man! Respect!!!!!!!!!!

BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:27

momania

iPhone 30! Bam!

Nice edit werk :D _o_

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:26
Zo hier staan al leuke filmpjes!

Een paar jaar terug heb ik een videoclip gemaakt voor een bandje. Met hulp van iemand anders voor wat belichting e.d. Verder zelf gefilmd/gemonteerd.

Is geschoten met een Sony HVR-Z1. Verder de nodige belichten en een goedkoop statiefje (meeste uit de hand geschoten).

• lacobo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 11:10

lacobo

Tyros2 fan

Gisteren in Blijdorp geschoten met de Nex5 en de 18-200 mm lens.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=IQ8QHOY_ldo"]http://www.youtube.com/watch?v=IQ8QHOY_ldo[/video]

Bert.

[Voor 5% gewijzigd door lacobo op 23-09-2010 06:59]

LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com

• Exphy
  • Laatst online: 13-05 20:21

een snel filmpje over wat mijn minor inhoudt. Ben niet echt tevreden over de hoeveelheid shots en de dynamiek. Verder is de muziek ook niet zo geweldig en kan 't een grote lading aan kleurencorrectie gebruiken

Maar waar 't eigenlijk om gaat is, hoe moet ik dit exporten zodat ik 16:9 krijg? Want het is in pal(720x576 met een 1.4 pixelratio) en in Vimeo wordt 't gewoon 4:3

[edit]
Voor mensen die misschien later ook naar een oplossing zoeken.
http://www.vimeo.com/forums/topic:4038

Waar het op neer komt is je RAW converteren naar 1024x576 of 872x480

[Voor 21% gewijzigd door Exphy op 24-09-2010 19:06]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Anoniem: 255680

Niets speciaal: gewoon met de D90 gefilmt. Beeldmateriaal is niet altijd evenscherp, maar het was voor mij de aller eerste keer, zowel filmen als editen.

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 255680 op 01-10-2010 16:53]

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:02
heb je nu hetzelfde nummer gebruikt als wat Gerard ook gebruikte in zijn filmpje?

Sowieso leuk dat je met filmen bezig bent, altijd tof. Vind je filmpje niet heel spannend, in het begin wissel je scenes leuk af en kreeg ik wel verwachtingen, maar daarna die lange catwalk walk achter elkaar...mja, you lost me there...daar had meer afwisseling in gemoeten. Vanaf een andere positie filmen e.d. zorgt voor afwisseling in je beeld.

[Voor 68% gewijzigd door Nomad op 01-10-2010 17:37]

Sony A7 III te koop

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Anoniem: 255680 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 16:53:
Niets speciaal: gewoon met de D90 gefilmt. Beeldmateriaal is niet altijd evenscherp, maar het was voor mij de aller eerste keer, zowel filmen als editen.

[video]
Dat mensen nummers "pikken" voor het gebruik onder hun video's is algemeen bekend en misschien heb ik het zelf ook wel eens gedaan zonder toestemming.

Het is echter niet zo handig als je dat doet terwijl de maker van de videoclip van dat nummer in hetzelfde topic post als jij.... Iemand die platenmaatschappijen en artiesten als klant heeft waardoor de kans groter is dat je nummer uit je Youtube video wordt gerukt......

Grappige is, als je aan mij had gevraagd of ik toestemming voor je kon regelen voor het gebruik van dat nummer, dat het dan misschien binnen 3 dagen geregeld was. Meerdere GoT'ers hebben dat zo in het verleden gedaan. Sterker nog, ze krijgen dan van de platenmaatschappij/mij de gemasterde .wav van het nummer.

Platenmaatschappijen kunnen op Youtube met 1 druk op de knop aangeven dat een nummer onrechtmatig wordt gebruikt en dan is je video binnen 24 uur offline of zonder audio. Op dezelfde manier kunnen ze ook goedkeuren geven voor een video.

• MPeek
Nomad schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 17:30:
heb je nu hetzelfde nummer gebruikt als wat Gerard ook gebruikte in zijn filmpje?

Sowieso leuk dat je met filmen bezig bent, altijd tof. Vind je filmpje niet heel spannend, in het begin wissel je scenes leuk af en kreeg ik wel verwachtingen, maar daarna die lange catwalk walk achter elkaar...mja, you lost me there...daar had meer afwisseling in gemoeten. Vanaf een andere positie filmen e.d. zorgt voor afwisseling in je beeld.
QFT, het begin was goed qua afwisseling. Misschien ietwat shaky maar wel prima om naar te kijken, het bleef boeiend totdat het catwalk gebeuren begon, toen haakte ik ook vrijwel meteen af.

GerardHenninger schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 18:26:
[...]

Dat mensen nummers "pikken" voor het gebruik onder hun video's is algemeen bekend en misschien heb ik het zelf ook wel eens gedaan zonder toestemming.

Het is echter niet zo handig als je dat doet terwijl de maker van de videoclip van dat nummer in hetzelfde topic post als jij.... Iemand die platenmaatschappijen en artiesten als klant heeft waardoor de kans groter is dat je nummer uit je Youtube video wordt gerukt......

Grappige is, als je aan mij had gevraagd of ik toestemming voor je kon regelen voor het gebruik van dat nummer, dat het dan misschien binnen 3 dagen geregeld was. Meerdere GoT'ers hebben dat zo in het verleden gedaan. Sterker nog, ze krijgen dan van de platenmaatschappij/mij de gemasterde .wav van het nummer.

Platenmaatschappijen kunnen op Youtube met 1 druk op de knop aangeven dat een nummer onrechtmatig wordt gebruikt en dan is je video binnen 24 uur offline of zonder audio. Op dezelfde manier kunnen ze ook goedkeuren geven voor een video.
Ik heb in de omschrijving wel duidelijk gezet dat het niet bedoeld is om de copyright te schenden, en de artist etc zijn vermeld. Ik heb trouwens ook al een mail gekregen dat Be Yourself Catalogue BV weet dat ik deze muziek gebruik, en dat het verder geen gevolgen heeft.

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Anoniem: 255680 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 19:04:
[...]

Ik heb in de omschrijving wel duidelijk gezet dat het niet bedoeld is om de copyright te schenden, en de artist etc zijn vermeld.
Volgende keer als ik een rondje in jouw auto gereden heb terwijl je op vakantie bent, zal ik even een briefje neerleggen dat het niet m'n bedoeling was om hem te jatten. ;)

• komkommer

komkommer

Koffie

nutteloze reactie

[Voor 255% gewijzigd door Moby op 01-10-2010 19:37]

Bitonic B.V.
Bitcoin.nl

Als de platenmaatschappij er op Youtube geen probleem van maakt, snap ik niet waarom jullie er hier zo op zitten te pikken. Ik heb het nummer genomen omdat ik weet dat GH het clipje gemaakt heeft, en omdat ik het hier gewoon chill bij vond passen. De artiest en titel staat vermeld, en de platenmaatschappij mag en kan reclame maken naast de video.

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Anoniem: 255680 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 19:23:
Als de platenmaatschappij er op Youtube geen probleem van maakt, snap ik niet waarom jullie er hier zo op zitten te pikken. Ik heb het nummer genomen omdat ik weet dat GH het clipje gemaakt heeft, en omdat ik het hier gewoon chill bij vond passen. De artiest en titel staat vermeld, en de platenmaatschappij mag en kan reclame maken naast de video.
Omdat platenmaatschappijen niet de makkelijkste zijn. Toevallig gebruik je nu een nummer van een moderne platenmaatschappij. En ik heb ze via Twitter al op de hoogte gesteld van je video, dus zo snel zullen ze je video niet markeren. Maar probeer het eens bij Sony of een andere grote. Ik moest eerst 3x bellen voordat ik toestemming heb.

Zie het meer als tip.

Bedankt voor de tip dan, ik zal zoals Nomad ook zei volgende keer van wat verschillende standpunten filmen om het wat meer afwisselend te maken.

Ik verwacht dit ook totaal niet vaak te doen.

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 20:38

DonMetal

Doet Iets Met Media

Dan zou ik je ook nog willen adviseren om veel en veel sneller te monteren. Ik heb toevallig laatst op mn stage (1e dag, 1e keer met een fatsoenlijke schoudercamera :P) een fashion-achtige montage gemaakt waar ik ook wat sneller ben geweest, interessante camerabewegingen geprobeerd etc:

http://www.schultenhues.nl/17oktober/

Joejoe!

• martindeman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-05 14:32
GerardHenninger schreef op zondag 19 september 2010 @ 04:07:
Ik werd hier naartoe geschopt door een modje... dus bij deze nog een keer een herhaling :

[video]

Aangezien we hier op Tweakers zitten, hieronder een opsomming van de meest gebruikte spullen:

Hardware
Canon 5D mk2 / Canon 7D (gehuurd) / Canon 550D (gehuurd) / Sony EX3 (zat bij de jib)
Zoom H4N / Rode Videomic

Software
Adobe Premiere CS5 - PluralEyes - Final Cut Pro (voor PluralEyes) - Apple Compressor (voor export naar Youtube en TMF/MTV) - Soundtrack Pro - Geen plugins voor de rest

Ben nu bezig met de montage van een nieuwe videoclip, zelfde stijl dus niet spannend (lees: weinig budget)
Lekker bezig hoor Gerard!

Mag ik vragen waar je de jib gehuurt hebt en hoe hoog deze was? Voor een toekomstig project is dit erg intressant!

lekker resultaat verder man _/-\o_

• Roelaano
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-06 14:33

Roelaano

vd Laan & co.

In plaats van de lange edit heb ik er deze keer voor gekozen om een heel skiseizoen in 1 minuut samen te vatten. Ik ben Premiere Pro CS5 nog steeds aan het ontdekken, maar ik ben wel redelijk te spreken over het resultaat :) Alle beelden zijn opgenomen met een GoPro HD camera. (Komende winter is de D550 ook van de partij :D )

Alle op en aanmerkingen zijn zeer welkom! Er valt nog genoeg te leren.

[Vimeo: http://vimeo.com/15612738]http://vimeo.com/15612738

• GerardHenninger

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

martindeman schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:51:
[...]

Lekker bezig hoor Gerard!

Mag ik vragen waar je de jib gehuurt hebt en hoe hoog deze was? Voor een toekomstig project is dit erg intressant!

lekker resultaat verder man _/-\o_
Thanks! :)

Alles wat ik gehuurd heb is via de platenmaatschappij geregeld, maar volgens mij komt de jib hier vandaan.
Roelaano schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 01:12:
In plaats van de lange edit heb ik er deze keer voor gekozen om een heel skiseizoen in 1 minuut samen te vatten. Ik ben Premiere Pro CS5 nog steeds aan het ontdekken, maar ik ben wel redelijk te spreken over het resultaat :) Alle beelden zijn opgenomen met een GoPro HD camera. (Komende winter is de D550 ook van de partij :D )

Alle op en aanmerkingen zijn zeer welkom! Er valt nog genoeg te leren.

[video]http://vimeo.com/15612738
Jammer dat je niet HD gefilmd/ge-edit hebt. Maar het heeft wel een leuk sfeertje.

• Roelaano

Roelaano

vd Laan & co.

[b][message=34810121,noline]GerardHenninger schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 01:54

[...]

Jammer dat je niet HD gefilmd/ge-edit hebt. Maar het heeft wel een leuk sfeertje.
Hoe bedoel je precies :?

Ik heb de beelden direct van de camera geimporteerd naar Premiere en vervolgens een van de bestanden naar New itemgesleept om een sequence te krijgen met de juiste instellingen. Vervolgens heb ik alles bewerkt en geexporteerd in H.264 met de Vimeo HD Preset. Mocht er een beetere manier zijn dan hoor ik dat natuurlijk graag :)

Ben ook erg beniewd wat de montagekenners vinden van het filmpje :)

• MPeek
Het is sowieso niet beeldvullend en het lijkt 4:3... Anyway, de muziek vind ik persoonlijk he-le-maal niks, daar had je veel beter een wat vlotter nummer bij kunnen gebruiken. Montage is wel aardig, maar niet bijzonder. Het was in ieder geval prettig om naar te kijken. Het leek wel alsof je sommige shots gewoon na 3/4 geknipt had, waardoor je dus midden in de actie naar een andere scene gaat. Daarnaast had ik wat minder gebruik gemaakt van die vloeiende overgangen, maar juist strak op de beat harde overgangen. Prima filmpje in ieder geval!

Aangezien het niet stormloopt in het timelapse topic, hier een schaamteloze crosspost:

[Voor 12% gewijzigd door MPeek op 07-10-2010 22:12]

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-03 15:33
Roelaano schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 21:53:
[...]

Hoe bedoel je precies :?

Ik heb de beelden direct van de camera geimporteerd naar Premiere en vervolgens een van de bestanden naar New itemgesleept om een sequence te krijgen met de juiste instellingen. Vervolgens heb ik alles bewerkt en geexporteerd in H.264 met de Vimeo HD Preset. Mocht er een beetere manier zijn dan hoor ik dat natuurlijk graag :)

Ben ook erg beniewd wat de montagekenners vinden van het filmpje :)
Het zijn mooie opnames, maar de continuïteit ontbreekt. Ieder shot heeft een aandachtspunt, zij het links, rechts of midden bijvoorbeeld. Houd daar rekening mee als je monteert. De timing kun je ook verbeteren. Heb je bij het filmen er aan gedacht om altijd een paar seconden extra te filmen? Dat maakt het editten makkelijker.

Wat betreft resolutie en ratio; experimenteer met alle mogelijke settings. Kies bij voorkeur niet zo'n kant en klaar preset. Vaak kun je veel betere resultaten behalen.

• Roelaano

Roelaano

vd Laan & co.

NMNN schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:14:
[...]

Het zijn mooie opnames, maar de continuïteit ontbreekt. Ieder shot heeft een aandachtspunt, zij het links, rechts of midden bijvoorbeeld. Houd daar rekening mee als je monteert. De timing kun je ook verbeteren. Heb je bij het filmen er aan gedacht om altijd een paar seconden extra te filmen? Dat maakt het editten makkelijker.

Wat betreft resolutie en ratio; experimenteer met alle mogelijke settings. Kies bij voorkeur niet zo'n kant en klaar preset. Vaak kun je veel betere resultaten behalen.
Het probleem is eigenlijk dat ik veels te veel aan materiaal heb.... het onderstaande filmpje heb ik ongeveer 3 maanden geleden in elkaar gezet, maar ik vond het allemaal wat te lang duren. Qua muziek blijf ik het ook altijd erg lastig vinden en ik merk dan ook aan mezelf dat ik snel zomaar een nummertje onder het beeld zet om er maar gemakkelijk vanaf te zijn :) (zet het geluid maar uit bij het filmpje ;) ) Voor de rest in ieder geval erg bedankt voor het commentaar, ik zal is kijken wat ik nog kan verbeteren!

Anoniem: 22545

Voor mij ook is een testje met video... het is nog niet helemaal wat het zijn moet, maar voor een eerste keer kan het door de beugel.

oeps... zat mono geluid op.. nu in stereo :)

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 22545 op 08-10-2010 14:33]

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:52

loewie1984

music addict! pizza monster!!

[video]

Hardware
Zoom H4N / Rode Videomic

Software

Vette clip, denk wat de clip natuurlijk al voor 30 tot 40 % maakt is dat je in dit soort clips veel met afwisselende beelden werkt die de sfeer van het partijtje goed weergeven. Natuurlijk staan je edit skills buiten kijf. Ga zo door man, super vet!

discogs

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:24
echt geweldige video!

hoe krijg je zo'n mooi contrast en het lijkt allemaal zo clean zegmaar.

[video]

Hardware
Zoom H4N / Rode Videomic

Software

• MPeek
Anoniem: 22545 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:59:
Voor mij ook is een testje met video... het is nog niet helemaal wat het zijn moet, maar voor een eerste keer kan het door de beugel.
[video]

oeps... zat mono geluid op.. nu in stereo :)
Hoewel het geen lang filmpje is, vind ik het wel een langdradig filmpje. Ik mis dynamiek in je filmpje, er gebeurt niks interessants in de shots, behalve 1 shot zijn het 13 in een dozijn composities en je hebt niet strak op de muziek gemonteerd dus de overgangen tussen 2 shots komen een beetje misplaatst over.

• D1ON
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 16:34

D1ON

4x4Fotos.nl

http://vimeo.com/2911040

een ouwetje van van mij!
Voor het grootste gedeelte met de eerste Film-DSLR gemaakt, De D90 met een 18-200 VR

[Voor 30% gewijzigd door D1ON op 25-10-2010 21:37]

waar het ijs gesmolten is is geen ijs meer !

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

Topicstarter
Kudo's voor je editing skills, zeer vet. Ik vind het filmpje wel wat veel compressie bevatten, kan dat kloppen? Ik heb er weinig verstand van hoor, maar het viel me wel op

• DiscoSuperFly
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-05 22:17
Leuk en goeie video's ! Ikzelf ben ook van plan om binnenkort een camera aan te schaffen. Ik zit te denken aan een camera rond de 6-700 euro (1e of 2e hands, ben ik nog niet helemaal uit) maar als ik hem heb en ik een filmpje geschoten en ge-edit heb zal ik het zeker posten hier.

Om toch niet helemaal buiten de boot te vallen door geen filmpje te posten, heb ik hier een filmpje gemaakt voor school, dit is al weer een tijd geleden. Zo amateuristisch als wat vol met droge puberale humor en een afkeer tegen school.

[Voor 4% gewijzigd door PowerUp op 11-01-2011 18:34]

• Deity
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-01 22:03
Creatie van klasgenoot en mij voor school. idee was om een filmpje te maken waarbij je uitlegt wat er mis is met marktplaats.nl , niet dat daar geen film van 5 uur mee te vullen is maar we hielden het ff bij 1 ding.
[Vimeo: http://vimeo.com/16288912]
gemaakt met een sony hd cameraatje, film geedit met premiere cs 5, nabewerking in after effects cs5 en desktop recording met Camtasia

Authentically Digital

• MPeek
De intro is misschien wat lang en ik vind hem zelf persoonlijk niet zo boeiend. Het had met die intro net zo goed overal over kunnen gaan. Daarnaast vind ik het jammer dat er geen gesproken tekst in zit, ik moest het filmpje full screen bekijken om überhaupt te weten waar het filmpje over gaat. En als laatste dacht ik aan het einde 'Was dit het nou? Zijn er 2,5 minuten nodig om dit uit te leggen?'.

• Dj Daniel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 11:08
Sinds 2 weken een Canon 7D. Deze week wat gefilmd voor een vriend van mij, die les in Aikibudo geeft. Mijn eigen lens (17-85) op mijn werk laten liggen, nu gefilmd met een geleende 18-200...

Eerste keer filmen en ook eerste keer gemonteerd, in Sony Vegas. Youtube compressie is niet helemaal 100, maar het gaat om het idee:

[Voor 8% gewijzigd door PowerUp op 15-11-2010 20:05]

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-05 22:18

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Leuk gemaakt dat filmpje in de sportzaal :) Wel leuk onderwerp ook. Ze zijn continue wat aan het doen. Hoeveel minuten materiaal heb je geschoten voor dit stukje van 2 minuten?

[Voor 20% gewijzigd door R-O-Y op 15-11-2010 03:06]

Youtube Download ubersnel.nl

• Dj Daniel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 11:08
R-O-Y schreef op maandag 15 november 2010 @ 03:04:
Leuk gemaakt dat filmpje in de sportzaal :) Wel leuk onderwerp ook. Ze zijn continue wat aan het doen. Hoeveel minuten materiaal heb je geschoten voor dit stukje van 2 minuten?
42 minuten en 31 seconden. Het filmpje is trouwens 4 minuten. Had alleen in mijn hoofd hoe ik het begin wilde en het eind. Tussendoor foto's gemaakt en gefilmd.

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
Op zaterdag 30 oktober ben ik na jaren weer eens naar de Diergaarde Blijdorp geweest in Rotterdam.
Zo dichtbij en je komt er toch zo weinig. Voor mij was er veel veranderd en heb heel de dag genoten.

Ik heb hiervan een paar opnamen gemaakt met mijn digitale vriend de Panasonic TZ10. Alles is uit de hand geschoten en zonder extra hulpmiddelen gewerkt. Gemonteerd tot een fillumpie met passende maar misschien ook ongebruikelijke muziek. Het vinden hiervan heeft best nog veel tijd in beslag genomen.

Je kunt het in HD en full screen bekijken. Oordeel zelf veel kijkplezier.

[Voor 5% gewijzigd door PowerUp op 15-11-2010 20:04]

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-05 21:24
Even een tip: met de video tags kan je hier een filmpje embedden. Dus [video]url_van_video[/video]
Dat nodigt wat meer uit om te kijken :)
Bij de laatste twee filmpjes heb ik de linkjes veranderd in embedded filmpjes.

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

• ton1234
Op 23 oktober j.l. was ik op bezoek bij de Railz Mini World in Rotterdam. Na een uitgebreide rondleiding en een kijkje achter de schermen mochten we verder genieten en rondkijken.
Van deze gelegenheid heb ik gebruik gemaakt om de volgende beelden te schieten met de kleine digi compact camera de Panasonic TZ10.

Het bestaande / originele geluid is verwijderd. Ik heb een nieuwe geluidmix toevoegt (soms 7 sporen boven elkaar) waarvan ik dacht dat het zo zou kunnen klinken als je echt ter plaatsen zou zijn.

(weet helaas niet hoe embedded werkt)

[Voor 6% gewijzigd door PowerUp op 11-01-2011 18:34]

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-06 17:02
Ziet er leuk uit. Afentoe toch wel te veel verticale beweging.

Anoniem: 84159

Toen het pas zo sneeuwde en glad was met een collega en z'n mini cooper op pad geweest door Vianen, een kort filmpje geschoten wat een beetje Top Gear look and feel moest krijgen. 's avonds filmen blijft lastig qua kleuren vind ik zelf, en ben niet helemaal tevreden over het laatste stukje, te statisch mijn inziens in verhouding tot de rest.

• Servertje
Leuk filmpje, goed onderwerp. Alleen zijn de effecten afentoe misschien dubbelop. Het is al druk gefilmd en dan ook nog z'n effectje erdoor heen doet het bij mij niet heel erg.
Verder goed gedaan, Top Gear look het het zeker ook wel!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-06 21:03

jd1987

cliquefotografie.nl

Ik ben aan het afstuderen op filmen met DSLR's en kan eindelijk wat laten zien. Tweedecamera voor gedraaid op Sachtler statief met Cinevate Core Rig, 7" Marshall monitor en alle Zeiss Compact Primes. Collega op Glidecam-X10 met Marshall SDI converter, 7" TVLogic SDI Waveform monitor, C-Motion wireless follow focus, Wevi SDI zender en 17' wireless SDI monitor.

[Vimeo: http://www.vimeo.com/17435282]

[Voor 4% gewijzigd door PowerUp op 11-01-2011 18:35]

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

• Servertje
Hele gave filmpjes. Goed onderwerp ook voor het stijl van filmen!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:56

Japie.G

Colour Classic

jd1987 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 23:30:
Ik ben aan het afstuderen op filmen met DSLR's en kan eindelijk wat laten zien. Tweedecamera voor gedraaid op Sachtler statief met Cinevate Core Rig, 7" Marshall monitor en alle Zeiss Compact Primes. Collega op Glidecam-X10 met Marshall SDI converter, 7" TVLogic SDI Waveform monitor, C-Motion wireless follow focus, Wevi SDI zender en 17' wireless SDI monitor.

http://www.vimeo.com/17208779
http://www.vimeo.com/17435282
holy shit, dat ziet er echt goed uit man! De DSLR als filmcamera gaat het helemaal maken in de prof/semi prof filmwereld volgens mij! Helaas zegt al die terminologie mij erg weinig. Misschien kun je wat plaatjes en uitleg over je setup posten? Lijkt mij zeer interessant! :9~

[Voor 9% gewijzigd door Japie.G op 17-12-2010 17:41]

De hartelijke groeten van mij!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-06 22:59
Japie.G schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 17:40:
[...]

holy shit, dat ziet er echt goed uit man! De DSLR als filmcamera gaat het helemaal maken in de prof/semi prof filmwereld volgens mij! Helaas zegt al die terminologie mij erg weinig. Misschien kun je wat plaatjes en uitleg over je setup posten? Lijkt mij zeer interessant! :9~
Het probleem is dat onder andere de bitrate van de huidige generatie HDSLR's niet mee kunnen komen met de prof filmwereld. En daar kunnen ze waarschijnlijk echt wat aan doen als er een nieuwe generatie CF kaartjes uitkomt + bizar veel buffergeheugen.

edit: Overigens echt topfilmpjes! Ziet er supergelikt uit!

[Voor 4% gewijzigd door Kwartjuh op 17-12-2010 18:04]

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• VerasFawaz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-05 10:53
Ik maak zelf ook korte experimentele filmpjes. Hier een paar voorbeelden:
gefilmd met een Canon Legria HF200 met een canon EF 1.4 lens via JAG Adapter, ben zelf aan het sparen voor een Panasonic GH1 vanwege de scherptediepte mogelijkheden.

[YouTube: http://www.youtube.com/v/TMGL5NtcZok]

[Voor 114% gewijzigd door VerasFawaz op 18-12-2010 02:21]

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Bitrate is bij de Canon camera's juist hoger dan de gemiddelde profcam! 50Mbit vind je echt alleen in de topmodellen! Andere DSLR's worden door hun codec tegengehouden, AVCHD heeft als spec max 24 Mbit. De Panasonic GH1 kan echter gehacked worden en op 80+ Mbit draaien! De 5D kan met Magic Latern nu ook op meer dan 60 MBit draaien. Het probleem is line skipping. De camera's moeten het beeld van een 5K sensor omzetten naar 1K(1920x1080). Dit doen ze door elke derde horizontale lijn op de sensor weg te gooien. De overgebleven lijnen worden vervolgens omgezet naar 1920x1080. Door deze rare manier van opnemen krijg je dus veel problemen met moire en aliasing, die terug komen als artifacts/kartelrandjes en dansende regenboog patronen. De nieuwe generatie DSLR's moeten dus probleem gaan oplossen. De GH2 heeft al een groot aantal zaken verbeterd. Canon moet met de nieuwe DIGIC 5 ook het line skipping probleem oplossen.

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
VerasFawaz schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 02:12:
(...) ben zelf aan het sparen voor een Panasonic GH1 vanwege de scherptediepte mogelijkheden.
Ik ben sinds een week voor een tweedehandsje aan het kijken (voor 'erbij'), op eBay Duitsland zie ik ze voor geen 400 euro gaan. Soms zelfs met lens...

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

jd1987 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 23:30:

http://www.vimeo.com/17208779
http://www.vimeo.com/17435282
Qua beeld heb ik er echt niks op aan te merken, de beelden van een DSLR zien er gewoon echt heerlijk uit!

Maar qua Audio valt het me eigenlijk tegen, de mix klinkt ontzettend rommelig/chaotisch en ik hoor ook geen ducking. Ook een stukje equalizing om de stemmen wat lekkerder te laten klinken was wel op zijn plaats geweest hier en daar. Oh ja, en limiten op -9dB :) Zo jammer want de beelden zijn wel heel erg gaaf en dit leidt mij af van de beelden.

Een consument zal het niet merken trouwens, het is meer dat ik een kritische klootzak ben ;)

Joejoe!

Mijn eerste poging tot eens iets anders..

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ha, enkele door mij gemaakte beelden waren vanavond op Veronica te zien, bij "Beat de Mol": http://www.veronicatv.nl/web/show/id=1329826/langid=43 (vanaf 35:55) 8)

Anoniem: 387553

andere hobby van mij...

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2cPEzF8Vtww]

is gemaakt met diverse camera's, afgelopen najaar

en hier nog een andere met te weinig wind om het water op te gaan...

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=DtK6hi6q9MY]

nu een systeem aan het bouwen om lekker tekeer te kunnen gaan met CS5 pro

[Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 387553 op 24-12-2010 09:01]

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:46
[Vimeo: http://www.vimeo.com/18298696]

Promo voor een exclusief feest in Amsterdam januari 2011.

5D mark II
24-70L F2.8
Redrock CinemaRig
Zoom H4n
Final Cut Pro
Apple Color

www.maartenlangelo.nl

• ton1234
Maarten L schreef op donderdag 30 december 2010 @ 23:41:

Promo voor een exclusief feest in Amsterdam januari 2011.
Mooie kleur doet mij denken aan het crossen (fotografie) van weleer. De setting is stijlvol.
Denk zelf dat het voor n promo te lang duurt 35sec, zeker als dit n voorproefje is. Bij de rits denk ik aan een lijkzak... te veel films gekeken misschien 8)

Ben zeker benieuwd naar het eind resultaat.

• Maarten L
Wel, bij deze:

Promo voor een exclusief feest in Amsterdam januari 2011. Wordt via facebook verspreid door mensen te taggen.

5D mark II
24-70L F2.8
16-35L F2.8
Redrock CinemaRig
Glidecam HD-4000
Zoom H4n
Rode VideoMic
Final Cut Pro
Apple Color

[Voor 8% gewijzigd door Maarten L op 03-01-2011 14:01]

www.maartenlangelo.nl

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Maarten L schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:00:
Wel, bij deze:

[video]

Promo voor een exclusief feest in Amsterdam januari 2011. Wordt via facebook verspreid door mensen te taggen.

5D mark II
24-70L F2.8
16-35L F2.8
Redrock CinemaRig
Glidecam HD-4000
Zoom H4n
Rode VideoMic
Final Cut Pro
Apple Color
Verschrikkelijk mooie beelden, maar weer: wat een slechte audiomix. De manier waarop de voice-over over de muziek heen komt is zo niet-lekker dat ik er rillingen van over mijn rug krijg. Het lijkt alsof de stem van achter komt ofzo, maar het klinkt in ieder geval niet fijn.

Maar de beelden zijn echt prachtig, die lekkere scherptediepte van een DSLR, mooie bokeh-shots met dat stadslicht enzo. Heerlijk!

Joejoe!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:07

Stoney3K

Flatsehats!

DonMetal schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:24:
[...]

Verschrikkelijk mooie beelden, maar weer: wat een slechte audiomix. De manier waarop de voice-over over de muziek heen komt is zo niet-lekker dat ik er rillingen van over mijn rug krijg. Het lijkt alsof de stem van achter komt ofzo, maar het klinkt in ieder geval niet fijn.

Maar de beelden zijn echt prachtig, die lekkere scherptediepte van een DSLR, mooie bokeh-shots met dat stadslicht enzo. Heerlijk!
Mee eens, het beeld is super, met Hollywood-style grip-werk (veel beweging OM het onderwerp heen), maar het geluid moet je misschien nog wat aan doen.

Als je de filmtrailer-stem probeert na te bootsen 'In a world...', dan is het meer de spreekstijl die het hem doet, niet noodzakelijk het feit dat die stem zo verdomd laag is. Het klinkt nu allemaal een beetje dof, misschien dat je dat nog op kan lossen door te dubben.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• ton1234
Kunstwerk van Diana Hoogeveen

Ingreep in Ruimtelijkheid
Diana Hoogeveen - ontwerper-kunstenaar

De opnamen zijn gemaakt tijdens het festival Kunst in Duin te Noordwijk
met het landschaps kunst project `Ingreep in Ruimtelijkheid`

Dwaal dromend door het bos, laat je leiden door acht muren. Zij geven je richting,
zij laten je schoonheid en ruimtelijkheid ervaren. De acht muren dwingen je, hoe vrij ben je dan?

Veel kijkplezier,

(met dank aan DonMetal)

[Voor 7% gewijzigd door PowerUp op 11-01-2011 18:35]

• zerocool22
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-02-2020
Hey,

Dit zijn mijn favoriete shots die ik gefilmd heb in 2010. Heb in maart een dslr aangekocht als hobby en dit is het resultaat zover.

YouTube: Demo reel 2010

Groeten

Kritiek en reacites altijd gewenst!

[Voor 10% gewijzigd door zerocool22 op 09-01-2011 15:11]

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-05 15:59
Stoney3K schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:26:
[...]

Mee eens, het beeld is super, met Hollywood-style grip-werk (veel beweging OM het onderwerp heen), maar het geluid moet je misschien nog wat aan doen.

Als je de filmtrailer-stem probeert na te bootsen 'In a world...', dan is het meer de spreekstijl die het hem doet, niet noodzakelijk het feit dat die stem zo verdomd laag is. Het klinkt nu allemaal een beetje dof, misschien dat je dat nog op kan lossen door te dubben.
Zeker vet gefilmd, maar eens met het geluid. Ik heb meer het idee dat het aan de opname ligt. Waarmee is het geluid opgenomen? De camera zelf, of achteraf in een studio-setup? Als het de laatste is, dan zit er iets fout in je processing vermoed ik...

Ioniq 5 Connect+ 73kWh RWD SSG | 5670Wp PV

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Ik heb alleen tweede camera gedraaid en geholpen met licht/grip. Audio is gedaan door geluidsman met Hollywood ervaring op een dikke Aanton X-Cantar. Audio processing ook gedaan door een pro. In de studio klinkt de audio prima, aanpassing is ook niet meer mogelijk aangezien er allang 300 DVD's van zijn gedrukt en verstuurd ;) Maar bedankt voor de complimenten!

• Maarten L
@RobbieB

Audio is achteraf opgenomen met de ZoomH4n. Echter had ik beter mono kunnen opnemen. Les voor de volgende keer. =) Thanks voor comments!

www.maartenlangelo.nl

• -DG-
  • Laatst online: 31-05 18:01
Leuk topic, mooi werk van o.a. Maarten L en JD1987.
Ik heb een maand geleden ook wat gemaakt :P :

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=u1Dgv0gQB-E]

• Servertje
Haha! Leuk gedaan zo! Ook leuke beelden.

Anoniem: 84159

Wow, qua beelden zit die uitnodigingsvideo inderdaad heel lekker in elkaar, met name het gebruik van bewust onscherpe beelden op sommige punten geeft het een lekker sfeertje. Daar kunnen veel mensen (oa ik) nog wat van leren denk ik.

Dat fiets filmpje ben ik zelf niet zo weg van maar ik heb ook zo'n vermoeden dat ie niet met heel veel dedication in elkaar is gezet (Correct me if i'm wrong :X)

Heb zelf een trailer gemaakt voor de deelname van mij bedrijf aan de Alpe d'HuZes om sponsors te werven. Wat ik zelf zo even heb aan verbeterpunten zijn de voice opname (is gewoon de 7D microfoon) en licht is niet helemaal consequent. Door de kleine scherptediepte liep ik ook kwam ik na de opnames achter tegen het probleem aan dat de minste of geringste stap naar voren/achteren iemand onscherp liet worden. Met name bij de 4e testimonial is dat te merken.

Anoniem: 391282

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=_U1S8LyZGe0]

Hopelijk in t juiste forum,

Time lapse in de auto naar t werk en terug (in Miami) met Canon T2i, statief achterin met zandzak vastgezet, Tamron 10-24, intervalometer 1 sec, 1800 frames (ritje van 1800 secondes dus;) 1/5s, F11, m focus, m witbalans.

Misschien net iets te langs voor t mooie naar verder aardig gelukt

[Voor 8% gewijzigd door PowerUp op 11-01-2011 18:36]

• Servertje
Is wel een goed filmpje, het enige dat mij stoorde was het bolletje en de achteruitkijkspiegel. Misschien de volgende keer de camera op het dashboard zetten en bij daglicht rijden.

• -DG-
  • Laatst online: 31-05 18:01
Anoniem: 84159 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 09:45:
Dat fiets filmpje ben ik zelf niet zo weg van maar ik heb ook zo'n vermoeden dat ie niet met heel veel dedication in elkaar is gezet (Correct me if i'm wrong :X)
En bedankt. :P
Haha, nee het was puur voor de lol met een beetje een ironische ondertoon en opgenomen met m'n xperia x1 telefoon die op de grond lag. ;)

Net filmpje verder, technisch vind ik alleen de interviews qua kleuren soms wat erg oranje en een beetje onderbelicht in het gezicht.

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:47

EoG

BOFH

Servertje schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:54:
Is wel een goed filmpje, het enige dat mij stoorde was het bolletje en de achteruitkijkspiegel. Misschien de volgende keer de camera op het dashboard zetten en bij daglicht rijden.
Ik vond hem 's nachts juist wel erg gaaf! Maar ik ben het met je eens met wat betreft de achteruitkijkspiegel! :)

• PowerUp
Modbreak:Ik heb alle posts met linkjes eenmalig omgezet naar embedded filmpjes. Ook al is dit een topic over filmpjes in plaats van foto's, we zitten nog steeds in FGS en daarbij wordt verwacht dat je enige moeite doet om je werk fatsoenlijk te presenteren. In de OP kan je lezen hoe je filmpjes kan embedden. Posts met alleen linkjes zullen vanaf nu worden verwijderd.

Verder is commentaar op je voorgangers altijd welkom. Jij wil commentaar, zij ook.

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-05 11:43
En hoe zit het dan met time lapse en/of stop-motion filmpjes? Mogen die hier ook geplaatst worden of gaat het uitsluitend om de video functie?

• PowerUp
Die zijn hier zeker welkom, het gaat er inderdaad om dat de video-tags gebruikt worden bij het posten van je filmpje/time-lapse/stop-motion

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

jd1987 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:49:
Ik heb alleen tweede camera gedraaid en geholpen met licht/grip. Audio is gedaan door geluidsman met Hollywood ervaring op een dikke Aanton X-Cantar. Audio processing ook gedaan door een pro. In de studio klinkt de audio prima, aanpassing is ook niet meer mogelijk aangezien er allang 300 DVD's van zijn gedrukt en verstuurd ;) Maar bedankt voor de complimenten!
Dat zal best, maar daar is niks van terug te horen in ieder geval... Je mist zowiezo de ducking en de limiting, stemgeluid is nog tot daar aan toe.

Joejoe!

• ton1234
Fotografie en video... het ligt naast elkaar. Fotografie op een andere manier.

Een jaar of 10 geleden kwam ik in contact met Ton. Hij foto ik de videoman op n trouwdag. Ik werk altijd op de achtergrond en hij... ook. Hij liet zijn creatie wandelen en alles gaat zo als het gaat. We voelde elkaar goed aan. Hebben meerdere opdrachten gedaan. Toen kwam het verzoek van mijn kant het 1 en ander van hem in beeld te brengen. Bij de boekpresentatie Ton8 moest ook n fillumpje komen dus met wat oude en nieuwe beelden bij elkaar onstond de film.
Ik maak graag films zoals de ander wellicht achter zijn hengel zit. Ben altijd wel op zoek naar vrije opdrachten. Heb het hier gepost omdat fotografie en video nauw met elkaar zijn verbonden.

[Voor 93% gewijzigd door ton1234 op 12-01-2011 23:42]

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

Topicstarter
Hee Ton, wil je je aan de punten houden in de waarschuwing? Je filmpjes zijn niet embedded en reageren op je voorgangers wordt ook gewaardeerd.

Het lijkt een beetje een filmpjesdump zo, vertel eens iets over je filmpje.

Ik zal ze even embedden voor je

Anoniem: 366373

Muziekvideo van S-Style Music - Horizon

De jongens uit de clip kwamen op visite en iemand kwam op het idee een clip te schieten. Dit zijn we dan ook zonder plan gaan doen in wat langer dan een uur. Het gros van de beelden is handheld geschoten (is waarschijnlijk ook wel te zien :) ).

Gebruikte gear:
Canon 550D, Auto Rikenon 50 mm f1.7 (m42-objectief), Tokina 11-16mm f2.8, statief, ledlampje van de Aldi en een ledlampje van de Action :')

• ton1234
Anoniem: 366373 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:30:

Mooi resultaat, en dat uit de hand stoort mij niet, past wel bij de muziek.
Alleen de muziek zelf... Andre van Duin met File... zit nu nog in mijn hoofd :*)

• Nedra
@Gijsbrand, tof, maar ik denk dat ie mooier was met een nog iets langere sluitertijd, en een muziekje er onder natuurlijk :).
Anoniem: 366373 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:30:
[video]

De jongens uit de clip kwamen op visite en iemand kwam op het idee een clip te schieten. Dit zijn we dan ook zonder plan gaan doen in wat langer dan een uur. Het gros van de beelden is handheld geschoten (is waarschijnlijk ook wel te zien :) ).

Gebruikte gear:
Canon 550D, Auto Rikenon 50 mm f1.7 (m42-objectief), Tokina 11-16mm f2.8, statief, ledlampje van de Aldi en een ledlampje van de Action :')
Ziet er erg goed uit! Ik heb niet de hele videoclip bekeken want de muziek doet me niet zo veel. maar het is echt ongelooflijk hoe goed het er uit ziet. Dit is wat je vroeger met je handycam ook probeerde te bereiken maar keihard in faalde!

Naja ik heb dus helaas nog steeds geen filmfunctie op m'n camera zitten, maar maak af en toe wel iets dmv time lapse. Meestal is dat gewoon een kwestie van m'n camera neerzetten en een artiest z'n gang laten gaan zoals bij onderstaande waar je me zelf af en toe ook voor de camera ziet omdat ik gewoon aan 't werk was:

Maar laatst kwam iemand met de vraag of we het wat rauwer en spannender konden maken, met onderstaande als resultaat:

[Voor 10% gewijzigd door Nedra op 13-01-2011 14:27]

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04 09:44
@Nedra: 2e filmpje is heel vet! Daar heeft veel tijd in gezeten denk ik.

• Nedra
Scirocco schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:42:
@Nedra: 2e filmpje is heel vet! Daar heeft veel tijd in gezeten denk ik.
thanks! hebben we een goede werkdag over gedaan denk ik. Het was voor mij en de artiesten de eerste keer dat we zoiets deden, ik hoop het snel nog een keertje te doen en dan nog wat beter uitgedacht!

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-03 15:33
Nedra schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:33:
[...]

thanks! hebben we een goede werkdag over gedaan denk ik. Het was voor mij en de artiesten de eerste keer dat we zoiets deden, ik hoop het snel nog een keertje te doen en dan nog wat beter uitgedacht!
Mag ik deze dan even met je delen? Stopmotion en wallpaint. Is goede inspiratie! :)

[video] http://www.youtube.com/watch?v=uuGaqLT-gO4"]YouTube: MUTO a wall-painted animation by BLU[/video]

• Nedra
NMNN schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:07:
[...]

Mag ik deze dan even met je delen? Stopmotion en wallpaint. Is goede inspiratie! :)

[video]
haha ja da's ook deels waar we onze inspiratie al vandaan hadden! Die plus een videoclip van Bliss 'n Eso in Australie!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Laat ik dan toch ook eens iets posten.

Op mijn werk beheren we Schoenmaker.com waarvoor we bedrijfspresentaties maken van schoenmakers in heel Nederland. Al tientallen keren is dat gewoon met P2 camera's gedraaid ook nog eens volgens een vast lijstje vragen en dan krijg je dit:

Deze heb ik gefilmd en video/audiomontage gedaan.

Maar nu zijn we toch bezig om de volgende stap te zetten, namelijk kijken of we met een 5Dm2 niet veel mooiere dingen zouden kunnen maken. Dit filmpje is helemaal gemaakt door mijn collega's, maar ik wilde toch eens vragen wat jullie voor op/aanmerkingen hebben.

Er zitten zowiezo al een aantal dingen in die mij opvielen, en qua workflow zullen we nog moeten kijken of dit het meest makkelijke is aangezien we nu een soort zelfbouw-rig gebouwd hebben met spullen die we hadden liggen om te proberen:

U ziet:
5dm2
24-70L
Dynacore cameralampje met makeshift hotshoe-mount
LCD van een L'Aigle Steadycam
V-mount accumount van de Steadycam
V-Mount accu om de boel aan te slingeren.

We zitten in ieder geval aan een Zoom te denken om een XLR-in opnameapparaat te hebben, want nu hebben we audio gewoon nog op een P2 camera mee laten draaien, niet echt ideaal.

[Voor 6% gewijzigd door DonMetal op 26-01-2011 22:45]

Joejoe!

• Knightwolf
  • Laatst online: 05-06 22:02

Knightwolf

Ringmeister

Afgelopen zomer met een kleine tourtocht met Amerikaanse auto's meegedaan. Grootste deel van de route gefilmd. Aangezien dat voor de kijker te saai is heb ik er een timelapse sterk versneld filmpje van gemaakt, met ik vind zelf een best leuk resultaat.

Camera: VholdR ContourHD 720p
Met zuignap aan de binnenkant van het voorraam.
Software: VirtualDub om de scenes aan elkaar te plakken en framerate aan te passen, 16x versneld.
Met Goldwave, RazorLame en NanDub een stukje muziek er onder gezet.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RLttkNrLq44]

[Voor 14% gewijzigd door Knightwolf op 27-01-2011 01:52]

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Die wolken geven best een gaaf effect.

• Knightwolf
  • Laatst online: 05-06 22:02

Knightwolf

Ringmeister

Ja zo'n lucht is perfect voor dat soort opnamen. Alleen door de bochtige wegetjes en toch vrij sterke versnelling (bijna anderhalf uur materiaal in een kort filmpje stoppen) ziet het er wat druk en trubbelig uit in dit filmpje. Zoiets wil ik speciaal met zo'n soort lucht nog een keer opnieuw gaan doen maar dan met alleen snelweg kilometers.

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Knightwolf schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 01:35:
Afgelopen zomer met een kleine tourtocht met Amerikaanse auto's meegedaan. Grootste deel van de route gefilmd. Aangezien dat voor de kijker te saai is heb ik er een timelapse sterk versneld filmpje van gemaakt, met ik vind zelf een best leuk resultaat.

Camera: VholdR ContourHD 720p
Met zuignap aan de binnenkant van het voorraam.
Software: VirtualDub om de scenes aan elkaar te plakken en framerate aan te passen, 16x versneld.
Met Goldwave, RazorLame en NanDub een stukje muziek er onder gezet.

[video]
Rond 2,5 minuut rijden jullie in de buurt van Herwijnen in de Betuwe of niet?

Joejoe!

• ton1234
DonMetal schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:44:
Laat ik dan toch ook eens iets posten.

Op mijn werk beheren we Schoenmaker.com waarvoor we bedrijfspresentaties maken van schoenmakers
Ik krijg het idee dat de het geluid bij film 1 niet sync zit, het klinkt zo... ja... anders ook. Bij film 2 krijg ik dit idee niet. De muziekmix is m.i. de muziek te hard.
Mooie info films die goed en in het kort vertellen over het vak schoenmaker.

(mijn mening is ook maar een mening)
Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Let op:
Embed je filmpje met de video tags, kijk in de OP als je niet weet hoe dat moet.
Posts met alleen linkjes worden verwijderd!

Geef ook commentaar op je voorgangers. Jij wil commentaar, zij ook.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee