Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 21:07

DonMetal

Doet Iets Met Media

ton1234 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:34:
[...]

Ik krijg het idee dat de het geluid bij film 1 niet sync zit, het klinkt zo... ja... anders ook. Bij film 2 krijg ik dit idee niet. De muziekmix is m.i. de muziek te hard.
Mooie info films die goed en in het kort vertellen over het vak schoenmaker.

(mijn mening is ook maar een mening)
Die eerste zit inderdaad niet goed zeg :S Dit krijg je er een beetje van als het lopende band werk wordt. Soms filmen we er zo wel 4 op een dag, dan sluipen dit soort dingen er in. Ontzettend slecht eigenlijk.

Over die muziek mix: alles is op -9Db afgemixt in de audiostudio en de muziek is keurig geduckt. Dit zal denk ik een persoonlijk dingetje zijn, want dit is door onze audiotechnicus afgemixt. Dat je bij de 1e commentaar hebt kan ik snappen, die heb ik namelijk zelf in de studio gedaan ;)

We zitten er overigens over te denken om een glidetrack aan te schaffen, om tijdens interviews toch net een beetje meer dynamiek te pakken.

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-06 09:48

jd1987

cliquefotografie.nl

Hmm sliden tijdens interview, interessant een keertje proberen. Ik zou even wachten met de aanschaf. Vanaf 31 januari is de Glidetrack Hybrid te pre-orderen. Deze heeft naast de de Drylin lagers ook echte metalen lagers. Dit zorgt voor veel strakkere bewegingen. Binnenkort ook als upgrade te koop voor bestaande Glidetrack gebruikers.

Mooi filmpje trouwens, komt het vak mooi naar voren mijn oude schoenmaker zelfs ;)

Dit is mijn laatste camerawerk geweest voor mijn stage, inmiddels afgestudeerd met een 8. Dus nu weer full time aan de slag als ZZP-er, met wat minder mooi speelgoed :'(

[Vimeo: http://vimeo.com/19165744]

[ Voor 31% gewijzigd door jd1987 op 27-01-2011 19:54 ]

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:50

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ziet er goed uit JD. Wat heb je als lichtbron gebruikt bij bijvoorbeeld die kok die in het begin aan het praten is?
Wat me verder opvalt is dat diezelfde vent af en toe een beetje vast zit met zijn verhaal "Uh uh.. aan.. aan ..". (vooral 0:50 en verder) Ik weet niet of je dat met creatief knippen op kunt lossen, of dat je eigenlijk bij zo'n persoon 3x het hele praatje moet opnemen om de beste stukken te kunnen gebruiken.

(720P op youtube zelf)
Videootje van mijn kant. Nogal gehaast gedaan (één avond geschoten, andere avond uurtje gemonteerd), want ik had weinig tijd en een vriend van me moest het inleveren voor zijn studie.

Merk dat ik qua kleuren aanpassen nog veel moet leren. Blijkbaar is 10 jaar photoshop-ervaring niet direct toe te passen op video/premiere :) Ik gebruik Magic Bullet, maar ik vind dat toch een vaag programma. Zelf een mooi filter maken duurt lang, en de standaard MB-presets zijn veel te sterk. Ik mis dan heel erg een knop om de 'opacity' van dat hele filter naar beneden te draaien, zoals je wel heel makkelijk in photoshop kunt doen. En compressed materiaal oppeppen valt behoorlijk tegen als je raws gewend bent :)

Ook heb ik nu bij gebrek aan beter met 4 gloeilampen van 60w gewerkt, terwijl ik mijn lekkere frisse flitsset gewend ben.

En note to self: de slider toch even goed afstellen zodat hij de hele lengte zonder 'hickups' kan afleggen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Thnx, is allemaal voornamelijk uitgelicht met een Litepanel Bi-Color en D-Flood. Soms nog een Arri "Bluehead" om de achtergrond uit te lichten.

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:04

Stoney3K

Flatsehats!

Ik wil zelf ook weer eens wat meer filmpjes gaan maken, maar weet even niet waar ik moet beginnen.

Wat ik zelf merk is dat als ik beelden maak van materiaal 'zoals het is' (dus een camera grijpen en filmen als er iets aan de hand is) dat het altijd óf heel statisch wordt, óf dat ik het moeilijk vind om álle belangrijke momenten erop te krijgen.

Ik heb bijvoorbeeld bij de opening van 3FM Serious Request wel gefilmd, maar ik vond zelf alles niet de moeite waard omdat het een beetje algemeen werd zonder dat er goed geluid bij zat. Zelf zou ik erg graag wat in de fictie doen (dus met acteurs en regisseur en whatnot), maar ik loop daar een beetje vast in het produceren van een fatsoenlijk verhaal. Ben een aardige cameraman en een fatsoenlijke visual artist, maar een belabberd schrijver. ;)

Met één van de rest van de Tweakers meedraaien lijkt me trouwens wel leuk, ik heb zelf niet op een Filmacademie gezeten of stage kunnen lopen bij één of ander groot media-bedrijf, dus als ik me een aantal tools eigen zou willen maken dan moet ik compleet opnieuw beginnen of de hele berg gaan huren. Niet handig. ;)

Iemand tips om mijn portfolio wat op te spicen zodat mensen kunnen zien wat ik in mijn mars heb? Ik loop er nu een beetje tegenaan dat ik niks aan het filmen ben omdat ik niks te filmen heb. En een YouTube-account vol met telefoonkwaliteit-filmpjes van elk popconcert waar ik ben geweest is ook geen goeie reclame. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:51
@Knightwolf
Vind het een leuk filmpje. alleen is 4.32 wel erg lang. De vele bewegingen van de auto en de snelheid maakt een boel goed. Maar niemand gaat er voor zitten en naar kijken voor 4.32 als ze geen goede vrienden of deelnemers zijn. Ik zou het iets korter houden of met meer afwisseling.
Dus camera op statief langs de kant. Auto van voren nemen. scenes van de tussenstop, etc.

@Gizz
Leuk filmpje! :) De muziek voegt echt iets toe. Mooie camera standpunten. Blijft me bezighouden tot het einde. Knap om van één maquette zo'n filmpje te maken. Het enige wat ik als verbetering zou weten zijn de kleuren, ik zou koeler licht gebruiken.

Dit is een crosspost vanuit het Video voor fotografen topic.
Het filmpje is gemaakt voor een school-opdracht en is een examencijfer. Het moet een dag uit mijn leven voorstellen. Gemaakt met behulp van stop motion/time-lapse en film.
Ik had eerst geen beschikking tot een film camera vandaar dat erg veel gewoon met losse foto's gewerkt is. Het piano spel werd daar wel heel lelijk van dus heb ik van iemand een camera kunnen lenen om vloeiend pianospel te kunnen opnemen. (EOS 550D).

Dit is eigenlijk mijn eerste filmpje en heb een boel geleerd! Vraag me wel af is het normaal om dan zo'n project te hebben. Of splitst men dit normaliter gewoon op in verschillende gedeeltes zoals intro/eerste hoofdstuk/laatste hoofdstuk/slot en combineert men dit tot één stuk in een nieuwe sequence?

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
De Canon 550D met een steady cam (HAGUE Mini Motion Cam Stabilizer).
Alle gebruikte instellingen kun je vinden in de film.

Ben gewoon door de wijk gaan lopen. Het vreemde is dat je de neiging hebt om harder te gaan lopen.
Het werkt denk ik sterker als je een persoon volgt. Het is nu niet meer dan een (leeg) plaatje.
De combi is niet zwaar en makkelijk hanteerbaar.
Bij totale onbelans is de cam binnen 2 seconden weer in balans.
Of het goed werkt oordeel / kijk zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:29
Wat ik me afvraag, vindt je die (ongeveer) €100 niet veel voor wat je krijgt?

Ik bedoel, een stuk staal, blokje aluminium, wat gewichtjes..
Enige wat dat misschien nog moeilijk is om zelf te maken is het balanseerballetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-05 13:58
Ik vind dat het beeld te veel verticaal beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
Servertje schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 09:00:
Ik vind dat het beeld te veel verticaal beweegt.
Nou ja beter duur als niet te koop. ;)
Alle hulpmiddelen, zoals rigs, viewfinders etc zijn duur. Als je het zelf kunt maken is het misschien een uitdaging. Voor mij niet. Ben geen klusser en al helemaal niet handig. :(
Voor mij werkt het voldoende en is de m.i. de prijs kwaliteits verhouding in orde. Ook al zal je veel goedkoper uit zijn als je het zelf kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Daan00 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 01:41:
Wat ik me afvraag, vindt je die (ongeveer) €100 niet veel voor wat je krijgt?

Ik bedoel, een stuk staal, blokje aluminium, wat gewichtjes..
Enige wat dat misschien nog moeilijk is om zelf te maken is het balanseerballetje.
Zelfs dat kogelgewricht kun je van een statiefje van 5 euro slopen. Misschien dat je er wat kogellagervet tussen moet doen zodat het wat vlotter beweegt, maar raketwetenschap is het niet.

Werk in uitvoering hier aan een eigen DIY Glidecam-kloon. Pics zet ik wel in een eigen thread, er gaat mee gefilmd worden tijdens NTDS 2011. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
hier koop je inderdaad zo een kogelgewricht voor nog geen 5 euro.

Het enige wat dan misschien nog moeilijk te doen is (zonder apparatuur) is het stukje aluminium buigen.
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/yhr2g.jpg

Vandaar dat ik me afvroeg waarom je ongeveer €100 euro zou uitgeven als je dit zelf kan maken voor ongeveer €20,-....

[ Voor 7% gewijzigd door Daan00 op 14-02-2011 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387553

hey wat handig, kun je er wat meer over vertellen?

ook nog even een linkje naar filmpje van afgelopen zondag
YouTube: Windskate: Windskate II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
Mooi gemaakt Daan. Ik zou di echt niet kunnen ben helemaal geen klusser / doe het-zelfer.
Ben benieuwd naar de werking. Ik hoop dat je er veel plezier aan zult beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
Oh heren, begrijp me niet verkeerd, ik heb dit niet zelf gemaakt.
Dit is een "Indiehardware" camera stabilizer.
Een Hague Mini Motion cam replica.

Ik heb dat plaatje alleen even toegevoegd om de vorm te laten zien.
Ik heb vandaag zelf zoiets proberen te bouwen, maar het is nog knap lastig om precies de juiste vorm te krijgen (de bocht dus) en daarna het ding uit te balanceren.
Hierbij moet ik wel zeggen dat mijn kogelgewricht nog niet binnen is en ik dus zonder kogelgewricht moet testen.

Ik ben van plan een testversie te maken en daarna van dikker aluminium (ik gebruik nu aluminium van 2mm dik.) een uiteindelijke versie te maken.
Reden om zelf te gaan knutselen?
Ik wil geen +/- 100 euro uitgeven voor die 2 filmpjes per maand die ik maak met mijn iPhone 4.
Ik denk dat ik het zelf kan maken en wil dat proberen. Als het niet lukt is het ook niet erg.

maar gaan we niet een beetje offtopic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ton1234 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 16:07:
De Canon 550D met een steady cam (HAGUE Mini Motion Cam Stabilizer).
Alle gebruikte instellingen kun je vinden in de film.

Ben gewoon door de wijk gaan lopen. Het vreemde is dat je de neiging hebt om harder te gaan lopen.
Het werkt denk ik sterker als je een persoon volgt. Het is nu niet meer dan een (leeg) plaatje.
De combi is niet zwaar en makkelijk hanteerbaar.
Bij totale onbelans is de cam binnen 2 seconden weer in balans.
Of het goed werkt oordeel / kijk zelf.

[video]
Leuk filmje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hierbij mijn filmpje, Vanmiddag was de wedstrijd PSV - ajax. De supportersvereniging had de"March of Madness" georganiseerd. Ze gingen vanaf de Catharinakerk met een zo groot mogelijke groep PSV supporters naar het stadion lopen. Vanaf de parkeergarage in de Mathildelaan heb ik met 1 fps foto's gemaakt met mijn D300.
(Full screen in Hd ziet het er een stuk beter uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:34
Leuk topic! Ik heb een filmpje die ik vorige winter gemaakt heb in Philadelphia. Met een in een plastic zak ingepakte camera, want het sneeuwde nog behoorlijk. Alles met de Panasonic GH1 en de 14-140 mm lens. Ik had geen tripod (inmiddels wel) dus sommige beelden wat 'beweegelijk', al is dat in sommige shots niet storend. Alles in Sony Vegas ge-edit. Er is uiteindelijk nog flink wat tijd in gaan zitten. Leuk is wel dat ik onlangs (via Vimeo) benaderd ben of ze mijn filmpje mogen gebruiken als voorfilmpje voor een kleine art house film die ook in Philadelphia speelt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
trigger808 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 03:37:
Hierbij mijn filmpje, Vanmiddag was de wedstrijd PSV - ajax. De supportersvereniging had de"March of Madness" georganiseerd. Ze gingen vanaf de Catharinakerk met een zo groot mogelijke groep PSV supporters naar het stadion lopen. Vanaf de parkeergarage in de Mathildelaan heb ik met 1 fps foto's gemaakt met mijn D300.
(Full screen in Hd ziet het er een stuk beter uit)
[video]
Btje saai zonder geluid, zet er een muziekje onder! Ik zou voor deze gaan: link , haha. Wat een draak van een wedstrijd trouwens :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Nedra schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:57:
[...]

Btje saai zonder geluid, zet er een muziekje onder! Ik zou voor deze gaan: link , haha. Wat een draak van een wedstrijd trouwens :/
Inderdaad mooi filmpje.

Offtopic: wat was Toivonen onsportief zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
@trigger808: Grappig, had ik dat geweten was ik naast je komen staan met m'n D300 ;)

Laatst een GoPro HD op mijn neefje gericht. De boel een beetje netter gemaakt in PPro, geluid even snel in elkaar gezet in Ableton Live...

[Vimeo: http://vimeo.com/20194832]

Edit: deze is nu aangepast; ingekort, nieuwe audio.

[ Voor 8% gewijzigd door hfos op 29-03-2011 13:22 . Reden: Men had geen goed woord over voor de vorige versie..! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Ooooh schattig :D

Edit: Met die muziek ben ik het wel eens, een ander nummer zou leuker zijn.

[ Voor 69% gewijzigd door walletje-w op 01-03-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:31
Wat een irritant muziekje zeg, was 'm al helemaal zat na 30 seconde.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Gelukkig kun je 'm ook muten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dan heb ik het na 10 sec al gezien, want echt veel boeiends gebeurt er niet ;) Een leuk liedje kan het blijven kijken van een filmpje flink rekken, geen liedje geluid is sowieso een minder lang leven beschoren.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 01-03-2011 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
Hmm, als een filmpje het van de muziek moet hebben is er volgens mij iets niet aan de haak. Als je alleen zit te kijken voor de muziek kun je net zo goed een mp3 op zetten. En als je het zonder geluid (zoals ik 90% van de filmpjes bekijk) niks vindt is het waarschijnlijk niets voor je.
En het ding is ook dat ik niet van conventionele muziek onder filmpjes houd, en als het niet moet doe ik liever wat anders. Is gelukkig niet iedereen z'n ding..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 14:42
Vind ik toch ietwat simpel hoe je het nu brengt. Muziek kan de impact van beelden toch wel versterken, en vice versa.

That said, is dit filmpje waarschijnlijke vele malen leuker voor de familie van de knul, dan voor buitenstaanders. Het is een ontzettend leuk joch (met de hickups?) zo in dat filmpje, maar het boeit mij persoonlijk niet genoeg om helemaal tot het eind uit te zitten.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
hfos schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:22:
Hmm, als een filmpje het van de muziek moet hebben is er volgens mij iets niet aan de haak. Als je alleen zit te kijken voor de muziek kun je net zo goed een mp3 op zetten. En als je het zonder geluid (zoals ik 90% van de filmpjes bekijk) niks vindt is het waarschijnlijk niets voor je.
En het ding is ook dat ik niet van conventionele muziek onder filmpjes houd, en als het niet moet doe ik liever wat anders. Is gelukkig niet iedereen z'n ding..!
Toch vind ik het jammer dat je 90% van de filmpjes die je kijkt zonder geluid bekijktt. Hangt er natuurlijk helemaal van af wat voor filmpjes. Vele grappige filmpjes/tutorials/informatieve filmpjes veelal ook op youtube hebben niet echt geluid nodig. Maar de vele korte films op vimeo bijvoorbeeld hebben naar mijn mening echt geluid nodig. Niet omdat het beeld zo slecht is maar omdat de ervaring vele malen beter word met geluid.
Als voorbeeld bijvoorbeeld mijn eigen filmpje, kijk je dat zonder geluid dan is de ervaring vele malen slechter.

Je hebt het filmpje hier geplaatst dus dan mogen we er ook commentaar op geven, mijn commentaar is dat een muziekje eronder, dat de toeschouwer beetpakt, beter bij het beeld past dan wat er nu onder staat.
Ook al heb ik wel bijna het hele filmpje uitgekeken. Het is wellicht ook nog wat te lang voor een vreemde, voor de pappa of mamma kan dit niet lang genoeg duren natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
walletje-w schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:55:
[...]
Toch vind ik het jammer dat je 90% van de filmpjes die je kijkt zonder geluid bekijktt. Hangt er natuurlijk helemaal van af wat voor filmpjes. Vele grappige filmpjes/tutorials/informatieve filmpjes veelal ook op youtube hebben niet echt geluid nodig. Maar de vele korte films op vimeo bijvoorbeeld hebben naar mijn mening echt geluid nodig. Niet omdat het beeld zo slecht is maar omdat de ervaring vele malen beter word met geluid.
Als voorbeeld bijvoorbeeld mijn eigen filmpje, kijk je dat zonder geluid dan is de ervaring vele malen slechter.
Ik zal het inderdaad even nuanceren. Het gros van de filmpjes op het web zijn voor de meeste mensen het bekijken niet waard, de mijne incluis. Dat kan gaan over het onderwerp, cameravoering, editing en het geluid wat eronder zit. Ik ben het zelden eens met de muziek die onder filmpjes gestopt wordt; niet alle muziek ligt me, en ik houd van de optie zelf te kunnen sturen als ik iets bekijk. Ook heb ik bijna altijd al muziek aanstaan. Zo heb ik jouw filmpje net (opnieuw) bekeken met het nieuwe album van Deaf Center op mijn hoofdtelefoon en dat maakt het, in mijn beleving, ontzettend veel beter. Dit verder niets ten nadele van jou, meer ten voordele van mij. Mijn filmpje had oorspronkelijk ook geen geluid, maar ik wist dat er wat onder moest omdat men dat verwacht tegenwoordig. Dus heb ik er maar wat onder geplakt.
Je hebt het filmpje hier geplaatst dus dan mogen we er ook commentaar op geven, mijn commentaar is dat een muziekje eronder, dat de toeschouwer beetpakt, beter bij het beeld past dan wat er nu onder staat.
Ook al heb ik wel bijna het hele filmpje uitgekeken. Het is wellicht ook nog wat te lang voor een vreemde, voor de pappa of mamma kan dit niet lang genoeg duren natuurlijk ;)
Maar natuurlijk verwacht ik commentaar; daarom plaats ik het filmpje hier, zoals je terecht opmerkt. En ik doe er ook wat mee!

Edit: Ik heb het origineel nu aangepast.

[ Voor 9% gewijzigd door hfos op 29-03-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

hfos schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:13:
[...]

Ik zal het inderdaad even nuanceren. Het gros van de filmpjes op het web zijn voor de meeste mensen het bekijken niet waard, de mijne incluis. Dat kan gaan over het onderwerp, cameravoering, editing en het geluid wat eronder zit. Ik ben het zelden eens met de muziek die onder filmpjes gestopt wordt.
Sterker nog, heel YouTube staat bol van 'filmpjes' die niks anders zijn dan aan elkaar gemonteerde foto's met een muziekje eronder in Movie Maker. :X |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 04:14
Ok, niet lachen... Hier twee probeersels van onze kant. Puur voor de grap...

Afgelopen weekend hebben we voor de gein in één avond wat opnames gemaakt. Géén script, totaal geen idee en dus maar even snel wat gedaan. Op de locatie van het nieuwe filmpje deden we wat tests voor belichting met fotografie. Maar aangezien het zo'n leuke plek was snel in een uurtje wat shots opgenomen. Dus ja, een heleboel dingen kloppen niet, dat weten we. Al het geluid is achteraf er in gemonteerd al is mijn stem wel daar opgenomen. Die was alleen nauwelijks te horen door enorm veel lawaai daar, dus hebben we flink moeten rechttrekken. Ach, kijk er gewoon niet te serieus naar zou ik zeggen.

En dit is een ander probeersel. Ook ooit alleen maar opgenomen als testshots maar later bedacht dat er misschien toch nog wat grappigs van te maken viel! (Let niet op de stemmen. :+ )

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Heel leuk gedaan!
Zeker die eerste, spanning bouwt goed op en ik schrok :+ (maar ik schrik al snel hoor ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-06 21:07

Don Quijote

El Magnifico

Moet eerlijk zeggen dat ik aan de hand van de tweede trailer benieuwd ben naar de hele film ;). Dus mocht je nog ergens een paar weken niets te doen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

@Eerste: Je hebt normaal nooit een zaklamp bij je maar wel een steadicam? :+

Het geluid kun je denk ik nog veel aan doen in post, als je de tekst hebt kun je alles in principe gewoon dubben tot je er tevreden mee bent.

@Tweede: Duidelijk een spoof op Paranormal Activity, leuk idee, alleen heb ik een chronische hekel aan reclames of trailers die naar me fluisteren. Maar dat komt vooral vanwege irritante cosmetica-reclames dan fatsoenlijk gebruik van fluister-stemmen als plot device. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22

Dit is een grappig filmpje dat mijn vrienden en ik hebben gemaakt voor ons Nederlands projectje :p

Je kan hier alle films die we gemaakt hebben zien. ;)

[ Voor 145% gewijzigd door CDA441 op 04-03-2011 23:11 ]

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolver1ne
  • Laatst online: 25-01 07:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
hfos schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:22:
Voor mij is een ventje die een beetje met eten zit te kloten niet bepaald heel boeiend, voor jou misschien wel, omdat jij het kind kent.

Zonder muziek ben ik er dus bijzonder snel op uitgekeken, met het (imo) irritante liedje wat je eronder hebt gezet hield ik het iets langer vol dan zonder muziek, maar met een leuk liedje had ik misschien wel heel het filmpje uitgekeken.

Dan moet het filmpje het inderdaad van de muziek hebben, maar zoals ik zei, het filmpje is voor mij gewoon niet boeiend. Dat ik er niks aan vind kan aan mij liggen, maar ik denk dat jij het omgedraaid ook niet heel erg interessant zou vinden als ik een filmpje van 3 minuten zou laten zien van een kind die jij niet kent die een beetje heen en weer zit te wiebelen en meer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-06 23:16

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Probeersel , audio: ik weet het smaken verschillen .

[ Voor 57% gewijzigd door DutchITMaster op 05-03-2011 18:13 ]

Netwerk Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341468

Opgenomen met de Sony Z5. Op dit moment ben ik op zoek naar een vervanger. Heeft iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:17
@ Dieko,

Ik zou nog even wachten met het vervangen van je camera.
Heb dit filmpje bekeken en persoonlijk zou ik het zo niet durven af te leveren.
Veel te veel bewegingen.
Je bent naar mijn mening veel met de camera aan het zoeken, dat merk ik als kijker ook en dan vraag ik me af wat wil je nou dat ik zie.

Mijn kooptips voor jou zijn:
Cameralicht, (auto shot, ander filmpje interview club)
goed rig voor stabielere shots.

Kan je nog iets meer over de achtergrond van het filmpje vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 12:01
Dit filmpje heb ik gemaakt als kleine beknopte samenvatting van een LAN-weekend van de clan [SjoQ]:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=leiVYDLUi_Q]

Deze heb ik gemaakt voor een vriendin voor haar vrijgezellenfeest:

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255680

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:57
Modbreak:Mensen, nogmaals: dit is geen dumpplek voor video's! De regels van FGS gelden ook hier. Geef ook commentaar op je voorgangers anders verliest dit topic zijn nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
Ik vind het lastig om commentaar te geven op de films die hier staan omdat ik denk dat voor iedereen ongeveer dezelfde tips van pas komen:

-lengte, elk shot moet een functie hebben anders kan deze weg. Veel films zijn te lang en worden saai..
-verhaal, begin / midden & eind. Wat wil je vertellen?
-statief (of ander hulpmiddel), want je wordt misselijk van zoveel bewegende shots
-licht, want zonder licht zie je niks
-geluid, want minimaal 50% van je film is geluid

Wanneer je een film maakt is 70% van de tijd (normaal gesproken) besteed aan de voorbereiding. Je weet voordat je begint wat je gaat doen & dus kan je in de montage verwachten dat je film ook te monteren valt zoals jij dat bedacht had.

Enfin! Ik heb ook weer iets gemaakt:

Reclame voor zogenaamde 'Key Light'. Fun project gemaakt met:
5d Mark II
24-70L F2.8
RedRock CinemaRig
Ledpanel
Final Cut Pro + wat plugins

Alleen de titel op het eind valt helaas weg tegen het achterlicht. Nog keertje aanpassen zodat je kan lezen:
'because Light is the Key'

[ Voor 10% gewijzigd door Maarten L op 07-03-2011 12:29 ]

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Siekman schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 18:10:
[video]

Probeersel , audio: ik weet het smaken verschillen .
Één van de leukere filmpjes die hier als laatste gepost zijn. Vind het een leuk idee om zo je foto's te presenteren. Vind het filmpje wel wat te lang, net zoals de meeste die hier geplaatst zijn.
Wat ik verder nog aan opmerkingen heb is dat de oude film look een beetje te nep is. Had wel beter gemogen. De vele lichte flitsen gaan je op het laatst ergeren. De overgang van foto naar foto met een soort patroon tussenin is niet erg mooi en zou ik er tussen weglaten. De aftiteling met een ander lettertype, dit past niet bij de oude stijl die je genomen hebt. De muziek vind ik er prima bij passen.

De kwaliteit van de foto's is hoog, ik vind sommige echt prachtig! Heb je ze ook ergens in het foto forum geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchITMaster

DutchITMaster

walletje-w schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:50:
[...]

Één van de leukere filmpjes die hier als laatste gepost zijn. Vind het een leuk idee om zo je foto's te presenteren. Vind het filmpje wel wat te lang, net zoals de meeste die hier geplaatst zijn.
Wat ik verder nog aan opmerkingen heb is dat de oude film look een beetje te nep is. Had wel beter gemogen. De vele lichte flitsen gaan je op het laatst ergeren. De overgang van foto naar foto met een soort patroon tussenin is niet erg mooi en zou ik er tussen weglaten. De aftiteling met een ander lettertype, dit past niet bij de oude stijl die je genomen hebt. De muziek vind ik er prima bij passen.

De kwaliteit van de foto's is hoog, ik vind sommige echt prachtig! Heb je ze ook ergens in het foto forum geplaatst?
Dank je , ik ben zeer vereerd met je compliment. :+ Ik heb mijn foto's hier nog niet echt durven plaatsen.
Ik moet eerlijk bekennen dat dit het eerste filmpje wat ik heb geproduceerd en wat ook daadwerkelijk op het net is gekomen. Ik ben echt een totale noob met videoprogramma's en photoshop. en vond het een aardig resultaat , vooral het einde toen de camera even op de grond werd gelegd dat vind ik meesterlijk ook mooi met de wegebbende zangeres.

Ik probeer nu met final cut pro een nieuw filmpje te maken van mijn bezoek aan chateau noisy , maar ik kom er nog niet echt uit, maar ik zal met osx toch dit programma moeten gebruiken ben ik bang.

Mocht je nog geïnteresseerd zijn in meer foto's , wees welkom op mijn website : http://jsiekman.nl

Netwerk Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Siekman schreef op maandag 07 maart 2011 @ 20:00:
[...]

Dank je , ik ben zeer vereerd met je compliment. :+ Ik heb mijn foto's hier nog niet echt durven plaatsen.
Ik moet eerlijk bekennen dat dit het eerste filmpje wat ik heb geproduceerd en wat ook daadwerkelijk op het net is gekomen. Ik ben echt een totale noob met videoprogramma's en photoshop. en vond het een aardig resultaat , vooral het einde toen de camera even op de grond werd gelegd dat vind ik meesterlijk ook mooi met de wegebbende zangeres.

Ik probeer nu met final cut pro een nieuw filmpje te maken van mijn bezoek aan chateau noisy , maar ik kom er nog niet echt uit, maar ik zal met osx toch dit programma moeten gebruiken ben ik bang.

Mocht je nog geïnteresseerd zijn in meer foto's , wees welkom op mijn website : http://jsiekman.nl
Nou voor een eerste filmpje behoorlijk geslaagd. Misschien nog even mijn tips meenemen voor de volgende keer ;). Om eerlijk te zijn, ik vond het einde niet eens zo heel sterk, maar dat kan natuurlijk een kwestie van smaak zijn :9 . Ik heb je foto site even bekeken. Zitten erg mooie foto's tussen. Er staan wel veel foto's op vooral bij urban exploring. Ik weet het niet zeker maar ik denk dat ik het aantal wat naar beneden zou halen om zo meer de aandacht op de mooiste te leggen. Is natuurlijk een afweging die je zelf moet maken.

@Maarten L:
Ik vind het begin een beetje plots. Nu na 2 keer kijken begrijp ik het hele filmpje wel. Ik zou toch nog een paar dingetjes anders gedaan hebben.
Ik zou het onderscheid tussen de donkere inbreker en het feestende meisje groter maken. Daardoor word het onderscheid tussen de verschillende scènes duidelijker en heb je sneller door waar je nu naar kijkt (naar welke persoon) Ik zou de scènes van het meisje feller qua kleurgebruik maken en over het algemeen wat meer licht toevoegen bij de feestende mensen, licht is de sleutel he ;)
Het is wel een filmpje waar je over nagedacht hebt, de muziek speelt ook lekker in op de beelden (of andersom natuurlijk). De muziek is zelfs zo verwerkt dat ik het eerst helemaal niet doorhad hoe goed het erin verwerkt is, wat natuurlijk de bedoeling is. Ook qua lengte is het prima.

@Kevinneke:
Wel een leuk filmpje van een schoolfeest?
Als ik naar deze muziek luister zou ik juist harde cut's willen. Dus harde overgangen. Ook sneller afgewisseld. Bij het begin van het filmpje heb je op een gegeven moment dat de muziek op een punt komt dat iedereen gezamelijk begint te springen het is mooi als je dan op dat moment het standpunt zo uitzoekt dat de massa van het publiek mooi naar voren komt en je de eenheid in het publiek dan laat zien, dat zorgt bij mij altijd voor kippenvel. Begin is leuk trouwens als je er zo voor langs loopt.

@wolver1ne:
Tja, sorry hoor maar vond je dit de moeite waard om te uploaden en te posten? En dan ook nog 2.51 lang? Als je zo de overige commentaren leest kun je vast zelf al wat conclusies trekken.

@CDA441:
Grappig ;)

@hfos:
Aha ik snap er geen ene malle moer van dat mijn filmpje mooier is met muziek van het nieuwe album van Deaf Center maar dat is verder niets ten nadele van jou, meer ten voordele van mij. :9 ;)

Ik heb de muziek even zitten beluisteren, het heeft zeker wat qua stijl. Het eerste nummer. Red Square van COH, daar kun je perfect het filmpje op editten. Ik zou het eerst even proberen maar ik probeerde eerst om het beeld te screen capturen dat lukte niet zo goed, en dan moest ik ook nog het geluid downloaden en daarna nog een half uur lang zitten prutsen, wat eigenlijk best leuk is. Maar wat ik nou probeer aan te geven. Met dat nummer en dit beeldmateriaal kun je heel goed een leuk filmpje krijgen wat grappig is en leuk om naar te kijken. Als je het beeldmateriaal nou op zou kunnen sturen zou ik best wel even willen prutsen om een voorbeeld te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door walletje-w op 07-03-2011 21:23 . Reden: Spelling en kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341468

joke_name schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 23:26:
@ Dieko,

Ik zou nog even wachten met het vervangen van je camera.
Heb dit filmpje bekeken en persoonlijk zou ik het zo niet durven af te leveren.
Veel te veel bewegingen.
Je bent naar mijn mening veel met de camera aan het zoeken, dat merk ik als kijker ook en dan vraag ik me af wat wil je nou dat ik zie.

Mijn kooptips voor jou zijn:
Cameralicht, (auto shot, ander filmpje interview club)
goed rig voor stabielere shots.

Kan je nog iets meer over de achtergrond van het filmpje vertellen.
Het filmpje is gemaakt voor een Portugese DJ duo. Het stukje van Schiphol heb ik niet opgenomen.
Ik heb een Sony cameralicht op met LED. Ik dacht zelf om een Dslr te nemen. De Z5 is onhandig vanwege de grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchITMaster

DutchITMaster

walletje-w schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:17:
[...]

Nou voor een eerste filmpje behoorlijk geslaagd. Misschien nog even mijn tips meenemen voor de volgende keer ;). Om eerlijk te zijn, ik vond het einde niet eens zo heel sterk, maar dat kan natuurlijk een kwestie van smaak zijn :9 . Ik heb je foto site even bekeken. Zitten erg mooie foto's tussen. Er staan wel veel foto's op vooral bij urban exploring. Ik weet het niet zeker maar ik denk dat ik het aantal wat naar beneden zou halen om zo meer de aandacht op de mooiste te leggen. Is natuurlijk een afweging die je zelf moet maken.

@
Die overweging was ik al aan het nemen , ik zit al wat plannen uit te dokteren om mijn website ook wat te verbeteren. en daar komt ook een schoonmaak bij

Netwerk Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
@Dieko,

Vergeet niet als je een Dslr neemt dat je eigenlijk ook bijna verplicht bent een shoulder rig erbij de kopen voor goede steady beelden.
1080P en handheld shooting gaan niet zo goed samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Eens met Maarten L, de laatste paar posts vind ik ook niet bepaald showcase materiaal en komt vaak erg camcorder-vakantiebeelden-achtig over.
Afgezien van jouw filmpje zelf Maarten. ;) Leuk kort verhaaltje en toffe beelden!

Ik heb m'n eerste 'HDSLR' film ook af. :*)
Het kwam wat onverwacht toen we op de terugweg van onze vakantie in Noorwegen door gladheid met onze verenigingsbus 'Big Mama' tegen de vangrail klapte, maar met het resultaat ben ik zeker wel tevreden.

De verzamelde onderdelen hebben we gister na de première voor 45 man in de veiling gedaan aan de leden en zo'n €900 opgehaald :D.

[ Voor 4% gewijzigd door -DG- op 09-03-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
@hierboven:
Wat erg wat er met het busje gebeurt is...

Nu mijn filmpje (alweer :9 ):

Filmpje dat mijn vrienden en ik hebben gemaakt, er komt nog een volledige film (10 min ofzo) maar we zijn nog niet klaar met filmen ;) Dit is dus de trailer van de film. Ook, de camerakwaliteit is niet één van de beste. We hebben nog geen geld genoeg voor een HD- camera dus moeten we de camcorder van mijn vader gebruiken (3.2MP) zelfs mijn gsm heeft betere kwaliteit :p

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

NeOpHyTe-NL schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:15:
Ok, niet lachen... Hier twee probeersels van onze kant. Puur voor de grap...

Afgelopen weekend hebben we voor de gein in één avond wat opnames gemaakt. Géén script, totaal geen idee en dus maar even snel wat gedaan. Op de locatie van het nieuwe filmpje deden we wat tests voor belichting met fotografie. Maar aangezien het zo'n leuke plek was snel in een uurtje wat shots opgenomen. Dus ja, een heleboel dingen kloppen niet, dat weten we. Al het geluid is achteraf er in gemonteerd al is mijn stem wel daar opgenomen. Die was alleen nauwelijks te horen door enorm veel lawaai daar, dus hebben we flink moeten rechttrekken. Ach, kijk er gewoon niet te serieus naar zou ik zeggen.

[video]

En dit is een ander probeersel. Ook ooit alleen maar opgenomen als testshots maar later bedacht dat er misschien toch nog wat grappigs van te maken viel! (Let niet op de stemmen. :+ )

[video]
Geweldig sfeertje :) Herken ik overigens "Twitch" van Videocopilot? :D

Ik heb zelf ook een FX filmpje gemaakt nav een tutorial van Andrew Kramer, vind het zelf best realistisch geworden, met uitzondering van de regen - de grond is namelijk niet eens nat, daar was ik te lui voor haha :P Gefilmd met 5DII.

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:01
Ik heb het volgende filmpje gemaakt voor het bedrijf waar mijn vrouw werkt. Het is voor het eerst dat ik ergens geld voor vraag dus ben wel benieuwt naar jullie kritiek.

Mijn vrouw heeft eigenlijk alle beelden zelf gemaakt op haar werk, ze had het idee van een stopmotion wat ik erg leuk vond. Er zat nog een hele filosofie achter, maar ik moest het editten en heb behoorlijk wat weggeknipt om het korter te laten, anders wordt het wel erg saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
BaRF schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:59:
[...]

Geweldig sfeertje :) Herken ik overigens "Twitch" van Videocopilot? :D

Ik heb zelf ook een FX filmpje gemaakt nav een tutorial van Andrew Kramer, vind het zelf best realistisch geworden, met uitzondering van de regen - de grond is namelijk niet eens nat, daar was ik te lui voor haha :P Gefilmd met 5DII.

[video]
GEWELDIG! Na 5 keer kijken moest ik er nog om lachen. _/-\o_ :9
Gaaf gemaakt. Ik ken die tutorials ook zijn op zich wel makkelijk maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

Servertje schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 18:50:
[...]

GEWELDIG! Na 5 keer kijken moest ik er nog om lachen. _/-\o_ :9
Gaaf gemaakt. Ik ken die tutorials ook zijn op zich wel makkelijk maar toch.
haha thanks, en het blijft wel komisch ja :+ De enige die er niet om kan lachen is mn kleine nichtje :P

En net als met zoveel dingen, het *is* op zich wel eenvoudig maar je moet er even de tijd voor nemen - ben nu bezig met een wat langer filmpje waar veel VCP zut in voorkomt :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
@Darkshadow.

Leuk filmpje. Maar wat ik wel storend vind dat soms de namen niet helemaal scherp zijn, maar ik wel het gevoel heb dat ze scherp moeten zijn. Net zoals het laatste shot, moet het nou scherp zijn of niet. B
elangrijk is dat je een duidelijk keuze maakt.

Deze week een filmpje gedraaid en gemaakt voor Alpe d' Huzes voor het Team van StefanHarms in de strijd tegen kanker.

Je kan hem hier zien:

Ben zelf tevreden en de familie helemaal.
De audio settings stonden niet helemaal lekker, dat is ook nog iets waarin ik eens een training voor moet gaan volgen.
De beelden die de fam. zelf heeft gemaakt zijn express niet bewerkt.

[ Voor 33% gewijzigd door joke_name op 22-03-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:01
joke_name schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:48:
@Darkshadow.

Leuk filmpje. Maar wat ik wel storend vind dat soms de namen niet helemaal scherp zijn, maar ik wel het gevoel heb dat ze scherp moeten zijn. Net zoals het laatste shot, moet het nou scherp zijn of niet. B
elangrijk is dat je een duidelijk keuze maakt.
Klopt, had ik zelf niet zoveel invloed op, behalve de laatste shot, die heb ik zelf gedaan (ook enige shot). Helaas moest dat heel gehaast (was eigenlijk foto's maken) en dacht ik dat ik met het sliden ook de focus kon bijstellen, nu ging dat wel, maar kreeg ik het vanwege een langere focusring niet in een keer scherp. Niet echt tijd om het overnieuw te doen. Best zonde. Men was wel erg te spreken gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

@joke_name

Ben benieuwd naar je filmpje, volgens mij zie ik je ook wel eens langs komen bij OMT ;)

Voor Cinevate, een Canadese fabrikant, mag ik volgende maand een demodag geven in een luxe hotel. Cinevate maakt voornamelijk high-end HDSLR accessoires(oa mijn helden van Still Motion werken veel samen met Cinevate :)). Dit spul is normaal niet direct bij een dealer in NL, we hebben zo'n beetje alle populaire spullen klaar liggen waar naar hartelust gespeeld mee mag worden ;) Er is maar beperk ruimte, vandaar dat we werken op invite-only basis. Daarnaast is de voorwaarde dat je op professioneel gebied(ZZP-er of bij een filmproductiebedrijf) bezig bent met HDSLR's. Als je erbij wilt zijn moet je mij even PB-en. Als er nog ruimte is krijg je een uitnodiging ;) Voor bij de uitnodigingsmail hebben we nog even snel een trailer in elkaar gedraaid:

[Vimeo: http://vimeo.com/21269808]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
De video staat weer op het internet: Kijken maar.

Het klopt inderdaad dat ik ook op OMT bent te vinden. Krijg je als je een mac hebt,

[ Voor 28% gewijzigd door joke_name op 22-03-2011 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 21:07

DonMetal

Doet Iets Met Media

Bij het interview had je de geinterviewde niet zo centraal moeten kaderen, dat doet afbreuk aan de rest.

Verder een heel erg mooi portret, op de montage heb ik niet zo veel aan te merken eigenlijk. Wellicht dat je voor het drama effect nog wat met muziek had kunnen spelen.

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 19:59

pcprutser

No message

Inderdaad een mooi portret. Maar inderdaad de kadrering van het interview was niet geweldig. Wel had het zo gekund als het iets closer was geweest, en als er recht in de camera was gekeken.
Owja, een stompe muur is nooit zo mooi, pak dan liever de tuin op de achtergrond (inzoomen en focussen op de geïnterviewde, wordt de achtergrond wazig van), levert altijd een mooi plaatje op.
Nogmaals, verder mooi gedaan, mooie afwisseling tussen foto's en video's

Een van mijn laatste creaties op de stage, let dus niet teveel op het intro en de afsluiting, interview is niet door mij gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
Ik ben het helemaal met jullie eens wat betreft het interview. Uiteindelijk had ik het beter in een mooie plek van de tuin kunnen doen.
Hij wilde het graag daar en ik heb me daardoor te veel laten leiden.

Het shot is nu gewoon te plat.

Weer een leer voor de volgende keer, nog meer je eigen visie erin leggen.

[ Voor 20% gewijzigd door joke_name op 28-03-2011 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
Onlangs op pad geweest naar Leerdam. Wat nemen we mee en wat laten we thuis? Ik neem niet alles mee maar de achterbank van de bolide moest wel geklapt worden ;-)
Wilde bv niet alleen de verlichting in de fabriek gebruiken. Het koude TL licht doet de film geen goed.
Dus 2 lampen opgesteld om het geheel enigszins lichter te maken. Wel thuis gelaten de rails. Die had ik beter wel mee kunnen nemen.

In Leerdam werd de nieuwe collectie gemaakt van Royal Leerdam naar ontwerpen van Carina Riezebos
Een mooi moment om de Canon 550D in de praktijk te proberen. Het proces van glasblazen gaat achter elkaar door. Je kunt ook niet even vragen om te stoppen. Hier door is de cam voor mij minder geschikt. Dit komt mede door alle handmatige instellingen. Ik heb toch een poging gedaan om er iets van te maken.

Ik heb er een fillum van gemaakt in 2 versies. Welke versie spreekt je het meeste aan ?

De normale versie :

De film look versie : [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=nxRSQjUG1Ak]

Veel kijkplezier,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-04 10:11
@ton1234: Die cinema look is goed gelukt. Heb je nog een speciale plugin bij AA gebruikt?

Een filmpje gemaakt voor school voor CKV. Jammer genoeg een niet al te beste camera gebruikt, maar het resultaat vind ik erg leuk geworden :)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=7a6YvuIjlRs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Ik heb afgelopen weekend een filmpje in elkaar gedraaid van een hoop foto's.
Het is ter gelegenheid van het 10-jarig bestaan van een autoclub waar ik regelmatig rondhang, ik had me aangeboden als vrijwilliger om iets van een een filmpje in elkaar te draaien.
Het is het tweede filmpje wat ik ooit heb gemonteerd, dus heel erg veel ervaring heb ik er nog niet mee.
Zelf ben ik er, gezien het korte tijdsbestek, wel tevreden mee, al zijn er een paar dingen die ik zelf liever wat anders had gezien, maar dan moet ik eerst de software wat beter onder de knie krijgen.

Elke vorm van feedback is welkom.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285656

SpongeRob schreef op woensdag 06 april 2011 @ 20:20:
Ik heb afgelopen weekend een filmpje in elkaar gedraaid van een hoop foto's.
Het is ter gelegenheid van het 10-jarig bestaan van een autoclub waar ik regelmatig rondhang, ik had me aangeboden als vrijwilliger om iets van een een filmpje in elkaar te draaien.
Het is het tweede filmpje wat ik ooit heb gemonteerd, dus heel erg veel ervaring heb ik er nog niet mee.
Zelf ben ik er, gezien het korte tijdsbestek, wel tevreden mee, al zijn er een paar dingen die ik zelf liever wat anders had gezien, maar dan moet ik eerst de software wat beter onder de knie krijgen.

Elke vorm van feedback is welkom.

[video]
Hoewel ik het nooit zo op foto-video's heb moet ik je uiteraard wel een compliment geven voor de montage op muziek. Velen zijn er die het simpelweg niet doen. Verder heb je aan mij de verkeerde om er een goed oordeel over te vellen, eventueel foto's veranderen d.m.v. kleurcorrectie in de wat gevorderde montagesoftware is wel aan te raden.

----

Enfin, ik heb laatst een Scholierenparodiesoap gemaakt samen met wat vrienden. Technische kwaliteiten wat betreft lichtsetjes, 5DMII, steadycams e.d. ontbreken. Maar ik vind hem toch wel aardig gelukt.

De weg over Rozen

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=EvTwU2B5NmA]

Wees uiteraard lekker zeikerig. Hoe kritischer, hoe beter ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
@Robekke80: Je kunt om het filmpje wat meer dynamiek te geven in en uitzoomen op je foto's. Kleine bewegingen maken al snel een groot verschil. Let maar eens op bij films ook al heb je een redelijk statisch shot er word vaak heel langzaam een beetje ingezoomd, dat is vaak om het spannender te maken. Verder heb je het goed gedaan en pakt het filmpje wel. Zeker als je er lid van bent zul je er met plezier naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:26
Anoniem: 285656 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:24:
[...]
Enfin, ik heb laatst een Scholierenparodiesoap gemaakt samen met wat vrienden. Technische kwaliteiten wat betreft lichtsetjes, 5DMII, steadycams e.d. ontbreken. Maar ik vind hem toch wel aardig gelukt.

De weg over Rozen

[video]

Wees uiteraard lekker zeikerig. Hoe kritischer, hoe beter ;-)
Opzich zit het leuk in elkaar. Punt van kritiek is in mijn ogen vooral de belichting. De gezichten van de personages zijn vaak onderbelicht, dat kijkt niet zo prettig. Moest soms gewoon zoeken naar emotie en dergelijke, al kan ik me bij de kotsscene voorstellen dat het de bedoeling was. Moest overigens wel even lachen toen ze Bieber opzette :P. Ik ga er overigens vanuit dat het apparaat/object op 3:23 een weegschaal is? Ik vind het een beetje een raar model en bij de eerste keer kijken viel het me niet eens op. Als je zulke (belangrijke) objecten gebruikt, zorg er dan voor dat ze gemakkelijk te herkennen zijn voor de doorsnee kijker, in dit geval bijvoorbeeld een witte analoge weegschaal. Dit zeker wanneer het ding ook niet gebruikt wordt. Als ze erop ging staan was het al duidelijker wat voor apparaat het was. Dus probeer ook over dat soort dingen na te denken. Over het acteren heb ik niet zo veel te zeggen, ik houd bij voorbaat al niet van Nederlandse soaps enzo dus vind dialogen al snel tenenkrommend. :+

Ik denk in ieder geval dat als je voor betere belichting kunt zorgen het er in zijn geheel al een stuk beter uit kan zien. Personages komen dan ook wat overtuigender over, en het oogt een stuk professioneler. Nu krijg je soms de indruk dat er gewoon wat jongeren in een ruimte zitten met een camera erbij en dat is natuurlijk jammer. Andere scenes zien er namelijk weer wel beter uit.

Ik hoop dat dit zeikerig en kritisch genoeg is :+ al valt het zeikerige volgens mij wel mee. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
Trouwens, een klein filmpje van mij. Heb sinds Januari een 550D maar had nog niet echt serieuze testfilmpjes gemaakt, in ieder geval geen beeldmateriaal waar ik ook daadwerkelijk wat mee kon, en ook niet buiten met natuurlijk licht. Dus even geleden toen ik motor ging rijden de camera meegenomen en wat in elkaar gedingest.

Ben zelf wel tevreden over de beeldkwaliteit, kleurcorrectie en dergelijke. Hoop in de toekomst ook wat serieuze filmpjes te kunnen gaan maken die ook echt een doel/ondwerp hebben. Misschien wat korte films ofzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Leuk testfilmpje :) Idd mooie kleurcorrectie. Beeld trilt wel in sommige shots nogal. Heb je gewoon uit de hand gedraaid? Zelf houdt ik daar niet zo van, maar dat is meer een voorkeur.

Zelf heb ik weer een promofilm geproduceerd:

Voor meer info zie:

http://www.rebelfilm.nl/het-camerameisje/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
jd1987 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:22:
Leuk testfilmpje :) Idd mooie kleurcorrectie. Beeld trilt wel in sommige shots nogal. Heb je gewoon uit de hand gedraaid? Zelf houdt ik daar niet zo van, maar dat is meer een voorkeur.

[video]

Voor meer info zie:

Thanks :) is inderdaad gewoon uit de hand gedaan. Was eigenlijk gewoon een snelle walkaround die ik later wat bewerkt heb. Is dus niet bewust voor gekozen ofzo. Als ik serieuzere filmpjes ga maken ga ik wel gewoon stabiliseren.

Filmpje van jou is erg netjes overigens. De intro met de dames maakt het interessant om af te kijken. Verder lekker vlot, mooie beelden. Goed gebruik van time remapping op de goede momenten. Vooral tegen het einde de warme, zachte beelden zijn leuk en erg mooi.

Soms vind ik persoonlijk alleen de focus wat storend, op 1:36 wanneer de man zijn glas heft is er eigenlijk niets scherp, behalve zijn jasje. Had graag zijn hand/glas of de achtergrond scherp gezien. Op 1:42 neig ik ook naar de mensen op de voorgrond (rechts) te kijken. Op 1:45 neig ik ook een beetje naar hetgeen op de voorgrond, weet niet wat het is, de bloemetjes ofzo :P al snap ik natuurlijk dat het om de mensen gaat.

Zijn maar kleine dingetjes, heel storend zijn ze niet maar betrapte mezelf erop dat ik niet direct naar de punten keek die wel in focus waren. Vind het wel een heel netjes en kwalitatief filmpje, erg fijn om naar te kijken. :Y

Edit:
Ik zie op je website dat de kopjes van de sidebar er niet helemaal lekker uitzien in Firefox 4. Heb niet in een andere browser gekeken, dus weet niet of het daar wel goed is. Maar ik dacht ik zeg het er even bij!

[ Voor 6% gewijzigd door Recrush op 12-04-2011 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-04 00:47

Leedbek

Luuk Luchtloper

jd1987 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:22:

[video]

Voor meer info zie:

Leuk, al vind ik het contrast tussen het eerste en tweede deel wel erg hoog. Het begint erg high-tech, vervolgens is er een redelijk abrupte overgang naar een wat meer chique setting. De muziek daarbij is wel erg lijzig, is dat bewust? Want dat zorgt denk ik voor het grote contrast en maakt het tweede deel iets kneuteriger in mijn ogen.

Je zou een aantal versnellingen (vooral in het begin) ook kunnen vervangen door jumpcuts. Oogt vaak net iets strakker. Verder zit het goed in elkaar hoor!

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
@JD1987

Ik ben ook niet zo van versnellingen in het filmpje. Jumpcuts vind ik mooier.

Er lopen inderdaad 2 energieën door elkaar in het filmpje. Het zou mooier geweest zijn om het 1 energie te geven dus of helemaal in de style van het eerste deel of helemaal in de style van het tweede gedeelte.

Daarnaast waarom zit er een aftiteling in een promofilmpje?
Dit is zeer ongewoon. Er bestaat trouwens geen Director of Light deze heet in vaktaal een Gaffer.
Ik mis trouwens ook nog in de aftiteling de Director en Editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366373

@ton1234: Ik houd van dat soort filmpjes. Naar beelden van bijvoorbeeld "How it's made" e.d. kan ik ook uren kijken. Overigens vind ik de eerste beter passen qua look dan de tweede.

Zelf heb ik afgelopen weekend wat shots genomen voor een nieuwe muziekvideo voor Zwart/Wit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:48

SomerenV

It's something!

Vandaag wezen filmen voor de lokale omroep hier in Someren. Heb 2 dagen kunnen genieten van de autocross hier in 't dorp, en tussendoor wat shots gemaakt :+ Thuis de beelden even terug gekeken en toen viel me op hoe lekker de geluiden klinken, dus meteen maar even 4 korte fragmentjes achter elkaar gezet. Eens dezer dagen ga ik aan de slag met een volwaardige compilatie, maar ik kon het niet laten vanwege het overweldigende gebulder van die motoren :9~

Gefilmd met een Sony NX5e, gemonteerd met Adobe Premiere Pro CS5, kleurcorrectie gedaan met Magic Bullet Looks. Hoe vinden jullie de kleurcorrectie trouwens? Zelf vind ik hem lekker veel contrast hebben, maar niet teveel, zodat het er allemaal lekker uitspringt. De volledige montage zal ik hier uiteraard ook posten.

Het was voor mij overigens de eerste keer dat ik een autocross vast heb gelegd. In het begin even wennen, maar na een half uurtje ofzo de draad te pakken gekregen. Ook voordelig dat je als cameraman op plekken mag komen waar de normale bezoeker geen toegang tot heeft >:)

[ Voor 14% gewijzigd door SomerenV op 24-04-2011 20:38 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimmi
  • Laatst online: 14-08-2017
Dit filmpje heb ik met een paar klasgenoten gemaakt als eindproject voor het vak muziek (niet dat we de muziek eronder zelf gemaakt hebben, maar we moesten gewoon een filmpje maken met bijpassende en eventueel zelfgemaakte muziek).

Ik heb voor het filmen een eenvoudige miniDV videocamera gebruikt en bij het editen heb ik Pinnacle Studio 12 en After Effects (ik geloof CS3) gebruikt.

Als er tips/verbeterpunten zijn hoor ik het graag :)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=O6T52GqeHlQ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem_liu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-04 08:21
Onlangs mijn eerste serieuze poging gedaan om te filmen met een dSLR camera.

Feiten op een rijtje
  • Nikon D3100
  • Nikkor 35mm f/1.8 DX G lens
  • Adobe Premiere Pro CS5
  • Alles is uit de hand geschoten.
  • Manual focus omdat autofocus te langzaam is.
  • 720p @ 30fps
Hoe ben ik te werk gegaan
Ik heb 1 lange video gemaakt van het hele nummer Hardest to Switch van Velvvet tijdens het concert. Deze heb ik onafgebroken gefilmd. Verder heb ik van alle andere nummers van Velvvet tijdens het concert korte videobeelden opgenomen in de hoop dat deze bruikbaar worden tijdens montage. Ook hoopte ik aan het eind genoeg materiaal te hebben om de video zo interessant mogelijk te maken. Dit laatste is helaas niet gelukt, omdat ik ook veel materiaal niet goed genoeg vond. Dus in het vervolg zal ik veel meer materiaal opnemen.

In het filmpje zie je vrijwel nooit de zanger zingen. Dit heb ik bewust gedaan omdat het syncen van lippen met de muziek erg moeilijk is. Op momenten dat je de zanger wel ziet zingen, kun je zien dat dit wel overeenkomt met de muziek track. Je ziet ook dat de instrument aanslag totaal niet klopt met de muziek, maar dit is toch minder storend dan een slechte lipsync.

Ik heb gekozen voor een lens met een grote diafragma vanwege de donkere ruimte waarin ik moest filmen, maar ook vanwege de dramatische scherpte-diepte.

Je zou kunnen denken waarom ik niet in 1080p heb gefilmd. Deze keuze heb ik gemaakt omdat ik met proeftesten heb gemerkt dat mijn computer niet goed in staat is om 1080p video na te bewerken. 720p was eigenlijk ook al too much voor mijn arme computer, maar nog enigzins werkbaar.

*edit feiten

[ Voor 9% gewijzigd door willem_liu op 07-06-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-06 22:47
SomerenV schreef op zondag 24 april 2011 @ 20:36:
Eens dezer dagen ga ik aan de slag met een volwaardige compilatie, maar ik kon het niet laten vanwege het overweldigende gebulder van die motoren :9~
Inderdaad, ik houd daar ook wel van :) Het is wat kort, dus het mist opbouw / afbouw, maar dat geef je zelf ook al aan. Ik vind de kleurcorrectie goed, het is lekker "poppy", je kunt zelfs overwegen om het contrast nog iets op te schroeven, maar als je dat te veel doet verlies je te veel detail en dat is ook weer niet de bedoeling :) (ik zou dat sowieso altijd shot-by-shot doen).

Ben benieuwd naar je volledige montage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
Brimmi schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:49:
Dit filmpje heb ik met een paar klasgenoten gemaakt als eindproject voor het vak muziek [...] Ik heb voor het filmen een eenvoudige miniDV videocamera gebruikt en bij het editen heb ik Pinnacle Studio 12 en After Effects (ik geloof CS3) gebruikt.
Het lijkt me een geslaagd filmpje, vooral de cuts en de camera punten zijn goed gekozen, iets dat niet makkelijk is. Ondanks dat ze wat schokkerig zijn vind ik de rotaties om personen heen erg goed, ook qua framing. Verbeterpuntjes:
  • Kleurcorrectie zou helpen om het wat meer een CSI / film-achtige look te geven. Hier is een hoop over te vinden.
  • Er zijn aardig wat shots waar er sprake is van (onopzettelijke) overbelichting. Ik gok dat de miniDV camera meestal op automatische instelling heeft gestaan. Het loont denk ik om, als dat mogelijk is met je camera, wat te spelen met de manual modes om dit te voorkomen. Idealiter lijkt de belichting gelijk.
  • Ik zou zelf meer close-ups / extreme close-ups gebruikt hebben, dat werkt namelijk heel goed in dit soort filmpjes: je wilt angst, woede, etc. op het gezicht van de acteurs goed kunnen zien, maar: daar heb je ook echt goede acteurs voor nodig natuurlijk :)
  • Aangezien er geen dialoog is ben je aangewezen op muziek en geluidseffecten. De muziek is relatief goed gekozen, alhoewel de overgangen soms wat abrupt zijn. Geluidseffecten kunnen denk ik wel een stuk beter, dit zou je misschien met een audiorecorder, of een goede set sound effect samples beter kunnen krijgen. Denk ook aan dingen als voetstappen, etc. Een filmpje gaat daardoor een stuk meer leven.
Maar nogmaals: ik vind het een leuk filmpje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
Impressie van een Rallysprint Event:

Geschoten met een Panasonic SD-700 op een Manfrotto 055XDB(+128RC Head) en een Zoom H1 voor wat beter directioneel (en ambient) geluid. Opbouwende kritiek welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
willem_liu schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:15:
Dus in het vervolg zal ik veel meer materiaal opnemen.
Erg belangrijk punt bij dit soort dingen (d.w.z. waarbij je niet alles onder controle hebt): om iets leuks te monteren heb je vrij veel materiaal nodig.

Ik vind de opening van het filmpje eigenlijk het sterkst, een aantal mooie beelden hielden mijn aandacht daar goed vast. Dat verslapt daarna enigzins, want het is denk ik een wat te lange montage voor wat je wilt laten zien. Dit komt ook omdat er voor mijn gevoel weinig variatie in de hoek zit van waaruit je filmt, en de shots individueel vaak iets te lang duren (maar goed: ik ben van de MTV generatie, misschien is dat meer een persoonlijke voorkeur ;)). Anderzijds, framing, scherptediepte en tilt worden allemaal goed gebruikt, dat zijn mijn inziens dan ook de sterke kanten van het filmpje.

Je geeft zelf al aan dat je alles uit de hand gefilmd hebt, en het schokt me hier en daar toch wat te veel. Ik zou overwegen iets van stabilisatie te gebruiken, misschien kun je uit de voeten met een monopod voor zoiets.

Als laatste: de muziek klinkt lekker, maar de audio aan het einde is niet zo goed, misschien had je het microfoongeluid uit de audioinstallatie aldaar kunnen halen oid? Ik had het weggelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb wat inelkaar gezet, ben benieuwd wat jullie er van vinden.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=R0SYf8n5-Bg&feature=channel_video_title]

Gefilmd met Samsung Galaxy S II,
Bewerkt in Sony Vegas Pro 10.

Het is misschien niet perfect, er zitten helaas nog een aantal kleine foutjes in maar ik ben zelf zeer tevreden met mijn resultaat.

Part 2 is comming sooon ;)
we gaan straks weer even wat filmen, en heb nog genoeg materiaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
gangstahh schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 19:37:
Ik heb wat inelkaar gezet, ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Korte Impressie, Sterke punten:
  • Muziek past redelijk goed bij het beeld, afstemming is goed en klinkt lekker.
  • Framing is veelal goed en de camerastandpunten zijn interessant en uitnodigend genoeg om te blijven kijken.
  • Lengte: het is niet te korte en niet te lang.
  • Je hebt wel gevoel voor wat een goede montage maakt.
Verbeterpunten:
  • Het begin is wat te rommelig en nodigt niet zo uit om verder te kijken.
  • Beeldstabiliteit, het schokt me echt veel te veel, gebruik iets van een stabilisator, of overweeg een camcorder met beeldstabilisatie te gebruiken.
  • Kleurcorrectie is redelijk goed, maar er zitten wel aardig wat overblown highlights in, maar dat kan ook aan de opname / camera zelf liggen natuurlijk.
  • Er zit vrij veel windruis in, de geluidskwaliteit is niet top. Overweeg om hier misschien aparte geluidsopname apparatuur voor te gebruiken. Nu vormt het opgenomen geluid, jammergenoeg, een afleiding in plaats van een toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
rufio64 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 00:51:
[...]

Korte Impressie, Sterke punten:
  • Muziek past redelijk goed bij het beeld, afstemming is goed en klinkt lekker.
  • Framing is veelal goed en de camerastandpunten zijn interessant en uitnodigend genoeg om te blijven kijken.
  • Lengte: het is niet te korte en niet te lang.
  • Je hebt wel gevoel voor wat een goede montage maakt.
Verbeterpunten:
  • Het begin is wat te rommelig en nodigt niet zo uit om verder te kijken.
  • Beeldstabiliteit, het schokt me echt veel te veel, gebruik iets van een stabilisator, of overweeg een camcorder met beeldstabilisatie te gebruiken.
  • Kleurcorrectie is redelijk goed, maar er zitten wel aardig wat overblown highlights in, maar dat kan ook aan de opname / camera zelf liggen natuurlijk.
  • Er zit vrij veel windruis in, de geluidskwaliteit is niet top. Overweeg om hier misschien aparte geluidsopname apparatuur voor te gebruiken. Nu vormt het opgenomen geluid, jammergenoeg, een afleiding in plaats van een toevoeging.
Hartstikke bedankt voor je feedback.
Ik ben maar een amateur/hobbyist het filmpje is gefilmd met een telefoon Samsung Galaxy SII, niet professioneel dus ;p.
Het geluid zit ik zelf ook mee daar moet ik nog even wat op vinden om die ruis te onderdrukken dit zal ik dan ook proberen in mijn volgende montage. Misschien tips ? (sony vegas pro 10 )
Er zitten ook nog een aantal kleine foutjes in, dat is opzich wel jammer, maar ik leer er wel van, ik probeer bij het volgende filmpje zo veel mogelijk beter te doen ;) als die af is post ik hem wel.

Nogmaals bedankt voor je feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Vandaag filmpje afgerond voor school,
voor het vak CKV (cultureel kunstzinnige vorming)

Dit snel in elkaar gezet, ik had niet veel zin om hier uren mee bezig te zijn aangezien ik deze week ook toets week heb en volgende week ook.
Maar desondanks alles ben ik wel tevreden met het resultaat.

-knip plak werk
-filters
-muziek overlay
-intro outro

niet veel bijzonders eygenlijk

[ Voor 11% gewijzigd door gangstahh op 27-06-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:48

SomerenV

It's something!

Mijn eerste korte docu: HermanJoop

Dit is mijn eindopdracht voor de opleiding Audio Visuele Producties op De Eindhovense School. Heb alles zelf gedaan, op audio opname na. Dus de visuele dingetjes zoals de intro, bumpertjes, etc, het camerawerk en de montage. Alle opnames zijn uit de losse pols gedaan, er is geen script gebruikt en geen belichting. De enige twee puntjes van kritiek die school had is dat Herman in het begin erg donker is en dat er op het eind een storende 'trilling' in de beelden zit. Verder ben ik er zelf erg tevreden mee, maar wat vinden jullie ervan? :)

Opnames zijn gedaan met een Sony NX5E, montage met Premiere CS5 en de visuele dingen met After Effects CS5.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem_liu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-04 08:21
rufio64 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 00:35:
[...]

Erg belangrijk punt bij dit soort dingen (d.w.z. waarbij je niet alles onder controle hebt): om iets leuks te monteren heb je vrij veel materiaal nodig.

Ik vind de opening van het filmpje eigenlijk het sterkst, een aantal mooie beelden hielden mijn aandacht daar goed vast. Dat verslapt daarna enigzins, want het is denk ik een wat te lange montage voor wat je wilt laten zien. Dit komt ook omdat er voor mijn gevoel weinig variatie in de hoek zit van waaruit je filmt, en de shots individueel vaak iets te lang duren (maar goed: ik ben van de MTV generatie, misschien is dat meer een persoonlijke voorkeur ;)). Anderzijds, framing, scherptediepte en tilt worden allemaal goed gebruikt, dat zijn mijn inziens dan ook de sterke kanten van het filmpje.

Je geeft zelf al aan dat je alles uit de hand gefilmd hebt, en het schokt me hier en daar toch wat te veel. Ik zou overwegen iets van stabilisatie te gebruiken, misschien kun je uit de voeten met een monopod voor zoiets.

Als laatste: de muziek klinkt lekker, maar de audio aan het einde is niet zo goed, misschien had je het microfoongeluid uit de audioinstallatie aldaar kunnen halen oid? Ik had het weggelaten.
Bedankt voor je feedback. Je hebt mijn vermoedens in ieder geval bevestigd. En in het vervolg zal ik zeker op die punten letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Laatst online: 20:16
Het topic valt weer een beetje dood. Laat ik dan maar een van de slechtste producties van mij posten. Maar ach, het heeft veel media aandacht opgeleverd afgelopen vrijdag (Shownieuws, Novum, 3FM en 538).

Britt - Fcking Vet!

De montage is door de platenmaatschappij gedaan, ik was de DP. Snap alleen niet zo goed waarom het niet HD is, aangezien de beelden wel van een 5D, 60D en 7D komen.

[ Voor 29% gewijzigd door GerardHenninger op 30-06-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
Ik heb ook weer wat inelkaar geflansd, ben benieuwd wat jullie er van vinden:

[Vimeo: http://vimeo.com/25897179]

Descriptie:
Laatst had ik niks te doen en hoorde ik dit nummer, ik kende de orginele clip ook wel vaag, dus ik dacht laat ik bij dit nummer een bij passende clip maken.

Van de orginele clip heb ik een soort van remix gemaakt, net als het nummer is van het originele nummer ;p Dit maar even upgeload, het is misschien geen hip hop of rap, maar toch wel kunst al vind ik het zelf, ben er best lang mee bezig geweest, en toch best trots op het resultaat.

Jammergenoeg zitten er nog wel een aantal kleine foutjes in, maar ik laat het mooi zo als het is, ik ben ook geen prof in bewerken, ik vind het gewoon leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:08
GerardHenninger schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 19:01:
Het topic valt weer een beetje dood. Laat ik dan maar een van de slechtste producties van mij posten. Maar ach, het heeft veel media aandacht opgeleverd afgelopen vrijdag (Shownieuws, Novum, 3FM en 538).

Britt - Fcking Vet!

De montage is door de platenmaatschappij gedaan, ik was de DP. Snap alleen niet zo goed waarom het niet HD is, aangezien de beelden wel van een 5D, 60D en 7D komen.
Ik vind hem gewoon Fcking vet! :P.

Afgezien van het feit dat het een kutnummer is, is de montage en stijl v/d clip wel goed gedaan... Het is geen saaie clip om naar te kijken, dus dat zijn in ieder geval pluspunten... :)

offtopic:
Ben overigens blij dat ik op het moment aan de andere kant van de wereld zit, want ik heb zo'n vermoeden dat dit zo'n kansloos zomerhitje gaat worden in de trant van 'de ketchup song', 'dragosta din tei' en 'que si, que no'...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

GerardHenninger schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 19:01:

Britt - Fcking Vet!

Schaam jij je niet kapot, om zulke irritante brouwsels het leven in te sturen ? :(

spoiler:
Nee, grapje :9 . Videotechnisch wel ok. (maar het blijft een kutnummer)

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Haha geniaal nummer van Britt, clip past er goed bij, lekker snel gesneden.

Vorige week de officiële aftermovie mogen doen voor Veghel Nightlive. Erg leuke ervaring, vooral natuurlijk op het podium met Ali B en Guus Meeuwis! Eerste keer met de Glidecam, tof om te doen, moet wel nog veel oefenen... Eerste edit met Premiere Pro, na overstap van FCP.

[Vimeo: http://vimeo.com/26076856]

http://www.rebelfilm.nl/veghel-nightlive-aftermovie-2011/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
Ik vind dat het geluid onder jouw filmpje niet echt past. Het kijkt voor mij een beetje raar als je Ali B ziet zingen en dan hoor je een trance nummertje eronder zonder tekst. Hetzelfde als bij Guus Meeuwis.
Is dit bij andere mensen ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
gangstahh schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:51:
Ik heb ook weer wat inelkaar geflansd, ben benieuwd wat jullie er van vinden:
Je hebt hier natuurlijk het mee dat het bronmateriaal erg mooi gemaakt is, je eigen bijdrage zit hem in het goed afstemmen van de beeldbeweging op de muziek, en daar slaag je goed in. Het is prettig om naar te kijken en de bewegingen passen erg goed bij het beeld. Er zit veel herhaling in, maar dat komt doordat je maar een beperkt deel van de oorspronkelijke videoclip kon gebruiken, dat is mijn enige echte kritiek, verder is het een mooie creatieve uiting / draai aan de originele clip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
jd1987 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 09:47:
Vorige week de officiële aftermovie mogen doen voor Veghel Nightlive.
Eerste indruk: ziet er mooi uit, de beeldkwaliteit, hoeken en bewegingen zijn overwegend goed. Ik vind de timelapse aan het begin en einde ook mooi, daar past de muziek ook goed bij. Het eerdere commentaar zit wel iets in: het is wat raar als je iemand ziet zingen terwijl er andere muziek onder zit. Ik had er minder shots in gedaan waar je daadwerkelijk de mond van de zanger(s) ziet bewegen, en die shots ook korter gehouden: dan is het minder storend. Helemaal ontkomen doe je er niet aan, en het is ook wat lastig om bij dit soort (korte) impressiefilmpjes de oorspronkelijke muziek goed synchroon te gebruiken. Het viel me daarnaast op dat er op bepaalde momenten wat veel overbelichting in zit, misschien heeft dat een technische oorzaak, maar als je het opzettelijk hebt gedaan is het niet zo mooi. De dansers in het rood komen er helaas ook niet echt goed uit, maar dat heeft ook wel wat te maken met het rookgordijn er achter natuurlijk. Bij het 'interview' stukje met Guus Meeuwis lijkt de camera wat focusproblemen te hebben. Maar, conclusie: het is een mooi, professioneel ogend filmpje. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349417

Ik had eerst 1979 van the smashing pumpkins er onder staan, en dat paste veel beter. Maar youtube deet wat moeilijk en heb ik er iets anders over moeten gooien, en het filmpje heeft zo wel veel karakter verloren. Maar maak nog wel eens een 2de versie samen met andere twixtor beelden.

Jammer dat ik ook geen schoulder rig bijhad, vandaag nogal shaky footage.

Cheers

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 349417 op 19-07-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

@zerocool22 Mooi sfeertje. En ook mooie slowmotions, hoe heb je dat gedaan?

Mijn eerste videoclipje.
In minder dan 3 uur geschoten, zonder script/voorbereiding.
(ivm de datum van release kon het niet anders).
Alleen een Canon 550D en een 17-55 gebruikt.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=7QgWBTMjW7M]

De volgende keer ga ik het wel anders aanpakken.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349417

Gutteguttegut schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 13:20:
@zerocool22 Mooi sfeertje. En ook mooie slowmotions, hoe heb je dat gedaan?

Thanks, slowmo is gedaan met twixtor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272206

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Let op:
Embed je filmpje met de video tags, kijk in de OP als je niet weet hoe dat moet.
Posts met alleen linkjes worden verwijderd!

Geef ook commentaar op je voorgangers. Jij wil commentaar, zij ook.