• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:10

momania

iPhone 30! Bam!

Nice edit werk :D _o_

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-01 19:41

DonMetal

Doet Iets Met Media

Laat ik dan toch ook eens iets posten.

Op mijn werk beheren we Schoenmaker.com waarvoor we bedrijfspresentaties maken van schoenmakers in heel Nederland. Al tientallen keren is dat gewoon met P2 camera's gedraaid ook nog eens volgens een vast lijstje vragen en dan krijg je dit:

Deze heb ik gefilmd en video/audiomontage gedaan.

Maar nu zijn we toch bezig om de volgende stap te zetten, namelijk kijken of we met een 5Dm2 niet veel mooiere dingen zouden kunnen maken. Dit filmpje is helemaal gemaakt door mijn collega's, maar ik wilde toch eens vragen wat jullie voor op/aanmerkingen hebben.

Er zitten zowiezo al een aantal dingen in die mij opvielen, en qua workflow zullen we nog moeten kijken of dit het meest makkelijke is aangezien we nu een soort zelfbouw-rig gebouwd hebben met spullen die we hadden liggen om te proberen:

U ziet:
5dm2
24-70L
Dynacore cameralampje met makeshift hotshoe-mount
LCD van een L'Aigle Steadycam
V-mount accumount van de Steadycam
V-Mount accu om de boel aan te slingeren.

We zitten in ieder geval aan een Zoom te denken om een XLR-in opnameapparaat te hebben, want nu hebben we audio gewoon nog op een P2 camera mee laten draaien, niet echt ideaal.

[Voor 6% gewijzigd door DonMetal op 26-01-2011 22:45]

Joejoe!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-03 21:07
hier koop je inderdaad zo een kogelgewricht voor nog geen 5 euro.

Het enige wat dan misschien nog moeilijk te doen is (zonder apparatuur) is het stukje aluminium buigen.

Vandaar dat ik me afvroeg waarom je ongeveer €100 euro zou uitgeven als je dit zelf kan maken voor ongeveer €20,-....

[Voor 7% gewijzigd door Daan00 op 14-02-2011 19:22]

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:29
Heb gister een 1e poging gedaan met mijn dslr te filmen. Heb de volgende combi gebruikt:

En een voorlopig resultaat, moet nog wat uitproberen qua kleur / toning in de software (heb Video Pad gebruikt). Tevens de stabilisatie feature van Video Pad moet ik nog aanpassen, die is nu nog beetje te zweverig in sommige stukjes film.

Heeft iemand tips qua hoe je een cinematic look kan krijgen qua toning?

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=BnmEHnOXc44]

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-03 14:56
tobiasvs schreef op donderdag 18 september 2014 @ 17:37:
Haha verdomme! Ik hoef niet eens te zoeken om te weten welke fout het is... Horloge moest op het laatste moment geregeld worden, en dat zijn we dus vergeten. Goed opgelet!
Noemen ze dat tegenwoordig een horloge :?

[opamodus]
In mijn tijd noemde ze dat gewoon een bustehouder.... http://www.computerforum.de/images/smilies/opa.gif
[/opamodus]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-03 17:19

• Chaise
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-02 11:11
Sbakker1982 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 08:32:

Weet iemand hoe hij die shots doet dat hij heel snel vooruit gaat, soort sprong vooruit van 2 sec en dan in 1x slowmo een shot laat zien? Vanaf seconde 0:20 gebeurt dat een aantal keer
Hogere snelheid afspelen en daarna weer op 'n lagere snelheid. Het ziet er soepel uit omdat hij gebruik maakt van een gimbal:

[Voor 4% gewijzigd door Chaise op 29-12-2016 09:27]

• Chaise
whoutman schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:43:
Filmpje gemaakt van mijn reis naar Cuba afgelopen zomer, helaas is iets misgegaan met importeren / exporteren waardoor het nu "max" 1080P is en YT zoveel compressie erover heen gooit. Gemaakt met de Panasonic G9 met 12-50 f2.8-f4 lens, PL 42.5 f1.2 en GoPro HERO6. Heb wel ontzettend mijn telelens gemist helaas daar, was perfect van pas gekomen.

[YouTube: Cuba 2018]
Leuke shots. Had hem zelf iets rustiger geedit qua muziek en snelheid.
Alleen ik de film op fullscreen bekijk (2560x1080) zie ik dat je 'bars' niet helemaal aansluiten. ;)
StevenzeN schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 08:52:
@whoutman Leuke vakantievideo man! Wel een aantal nietszeggende shots ertussen omdat je wellicht niet uitkwam qua muziek. Die 42.5 F1.2 is echt een heerlijke lens!

[YouTube: Smoke grenades in the forest! | GH5 | Cinematic]

Mijn neefje kwam logeren en ik had nog wat airsoft rookgranaten liggen.
Heel gaaf. Geeft een mooi magisch effect en de muziek past er goed bij! De dag van je neefje kon zeker niet meer stuk :)
Ik heb er ook wel eens over nagedacht om dit te doen maar weet niet in hoe verre dit gewaardeerd word zo in het bos :P

Zelf heb ik in september een roadtrip gemaakt door Noorwegen en Zweden :) :

• Chaise
Rudolf schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:09:
2 weken terug voor het eerst een filmpje geschoten met mij Panasonic g80 die ik een week of 3 geleden aangeschaft heb. Zit echt nog te kijken hoe alles werkt, want ik ben een totale newbie in het hele foto-/videogebeuren, maar vind het wel interessant en wel graag meer kennis en kunde in vergaren in zowel het schieten als het editten.

Deze video heb ik geschoten bij de opening van de brouwerij van kennissen van mij. Ik vond het nog erg onwennig allemaal, maar ben op zich wel tevreden voor een eerste filmpje.

[YouTube: Opening RBM Brouwerij oktober 2018]

Zoals gezegd de Panasonic g80 met de 12-60 kitlens gebruikt. Geëdit in Adobe Premiere. Zou graag wat opbouwende kritieken van jullie krijgen!
GoT :z :z

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 21:00
pirodr01 schreef op zondag 4 november 2018 @ 12:24:
[...]

In tegenstelling tot 1920p?
1920p is niet echt een term die gebruikt wordt.

1920x1080p = 1080p = 1080 progressive, elk beeld is volledige resolutie
1920x1080i = 1080i = 1080 interlaced, elk beeld is halve resolutie, wat er zo uit ziet:

Progressive (p) is altijd beter dan interlaced (i), maar kost natuurlijk wel meer data.

The devil is in the details.

Pagina: 1

Let op:
Embed je filmpje met de video tags, kijk in de OP als je niet weet hoe dat moet.
Posts met alleen linkjes worden verwijderd!

Geef ook commentaar op je voorgangers. Jij wil commentaar, zij ook.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee