Acties:
  • +4 Henk 'm!

• klaasiek
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-04 12:32
Worsteneter schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:57:
Hallo allemaal!

Eerst als reactie op de filmpjes hierboven: ikzelf zou het grotendeels chronologisch houden zodat je de reis als het waren herbeleeft, maar geen problemen mee hebben om af en toe te mixen. Uiteindelijk zal dat vrijwel niet opvallen.

Ik maak zelf graag filmpjes van hiken. Dit is mijn laatste.
YouTube: Hiking West Highland Way 2018

Feedback altijd welkom :)
Hah, toevallig. Ik heb er onlangs ook eentje gemaakt over de West Highland Way; herken de plekken die je gefilmd hebt onmiddellijk. Mooie beelden wel! Mijne kan je hier zien, andere insteek qua edit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:32
klaasiek schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:05:
[...]

Hah, toevallig. Ik heb er onlangs ook eentje gemaakt over de West Highland Way; herken de plekken die je gefilmd hebt onmiddellijk. Mooie beelden wel! Mijne kan je hier zien, andere insteek qua edit:

[Vimeo: SCOTLAND - West Highland Way]
Zeker andere insteek maar erg mooi filmpje! Gave shots zeg met de mavic 2!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PJ.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-04 09:05

PJ.

Veel mooie video's in dit topic zeg, lange tijd hier niet meer gekeken. Met name de video van klaasiek en pirodr01 spreken mij aan.

klaasiek, hoe heb je de grade van de beelden gedaan? subtiel maar veel mooie kleuren erin.

pirodr01, wat een mooie wijde shots heb je in je video zitten. Ik gebruik zelf ook de a6500, welke groothoek lens gebruik je?

Van mijn meest recente reis door Bosnië en Kroatië heb ik ook maar weer eens een video in elkaar geknutseld, ben benieuwd wat jullie ervan vinden :)

Gebruikte gear:
Sony a6500
Sigma 30mm f1.4
Sigma 60mm f2.8
Parrot Anafi drone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaasiek
PJ. schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:33:
klaasiek, hoe heb je de grade van de beelden gedaan? subtiel maar veel mooie kleuren erin.
Zo subtiel vind ik ze zelf niet hoor, maar dat zal komen omdat ik de originelen ken ;) Ik filmde alles in SLOG2 & 3. Nadien in Final Cut een "lut" toegepast die de rodige tinten naar boven trok. Met SLOG2 heb je sowieso nog een boel werk om alles handmatig recht te trekken, omdat je alles overbelicht filmt.

Fijne video die je zelf maakte, zitten paar zeer mooie droneshots in (boot die in de haven vaart) en scherpe close-ups. Knap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Even dit topic nieuw leven inblazen! Recent begonnen met wat zelf gemaakte films ineen te boksen!

De laatste nieuwe staat hier :

YouTube: Normandy // France // Fuji XT2 & DJI Mavic Air

Benieuwd naar jullie reactie ... be gentle please ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• klaasiek
Ik maakte ook weer een nieuwe film, over onze reis naar Namibië. Zelf zeer tevreden van het resultaat!

Tips / trics altijd welkom ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:25
klaasiek schreef op zondag 1 september 2019 @ 21:22:
Ik maakte ook weer een nieuwe film, over onze reis naar Namibië. Zelf zeer tevreden van het resultaat!

[Vimeo: NAMIBIA]
Hoe komt het dat sommige drone-beelden zo out of focus waren? Soms waren je drone shots haarscherp, maar meerdere keren was de focus ook way off.

Paar kleine tips: sensor (of lenzen) schoonmaken en gebruikmaken van ND-filters zou bij sommige shots ook hebben geholpen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasiek
Hahn schreef op maandag 2 september 2019 @ 21:54:
[...]

Hoe komt het dat sommige drone-beelden zo out of focus waren? Soms waren je drone shots haarscherp, maar meerdere keren was de focus ook way off.

Paar kleine tips: sensor (of lenzen) schoonmaken en gebruikmaken van ND-filters zou bij sommige shots ook hebben geholpen ;)
Goede opmerking, daar heb ik achteraf ook serieus op gevloekt. Op mijn smartphone was het met dat felle licht vaak amper te zien hoe scherp een shot was. Wellicht opgestegen out-of-focus, en nadien niet meer aangepast. Mijn lenzen moet ik inderdaad leren schoon maken, daar zal het Namibisch zand ook wel voor iets tussen gezeten hebben... Bedankt voor je eerlijke feedback!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Zitten mooie beelden bij! Fijne afwisseling van tele en groothoek. Droneshots ook fraai. Twee puntjes van feedback:
- Sommige beelden zijn wel een beetje overbelicht (maar misschien doelde Hahn daar ook wel op).
- Die eerste beelden van het vliegtuig zijn een beetje cliché. Ze voegen nu niet zo veel toe (des te meer omdat je filmpje al start in Namibië zelf, lijkt het?). Het verduidelijkt wel waar 't filmpje zich afspeelt (door de tekst op de romp van 't vliegtuig) maar dat kan je ook met een titel o.i.d. kenbaar maken.

Ik ben in maart naar Oman geweest, prachtig land! Ook ik heb daar e.e.a. gefilmd:

(eerste keer met een gimbal, so be gentle :+ )

[ Voor 35% gewijzigd door tobiasvs op 04-09-2019 16:05 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-05 08:45

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:36

Karel V

Een simpele ziel

tobiasvs schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:08:
[...]

Zitten mooie beelden bij! Fijne afwisseling van tele en groothoek. Droneshots ook fraai. Twee puntjes van feedback:
- Sommige beelden zijn wel een beetje overbelicht (maar misschien doelde Hahn daar ook wel op).
- Die eerste beelden van het vliegtuig zijn een beetje cliché. Ze voegen nu niet zo veel toe (des te meer omdat je filmpje al start in Namibië zelf, lijkt het?). Het verduidelijkt wel waar 't filmpje zich afspeelt (door de tekst op de romp van 't vliegtuig) maar dat kan je ook met een titel o.i.d. kenbaar maken.

Ik ben in maart naar Oman geweest, prachtig land! Ook ik heb daar e.e.a. gefilmd:

[Vimeo: Oman 2019]

Iedere keer weer een plezier om naar te kijken. Over het algemeen keurig vastgelegd. Details als Arabische tekst en muziek die enigszins past bij de beelden vind ik weer goed uitgewerkt.

Toch vind ik je beelden van ?Nepal? sterker. Die kan ik bij wijze van nog uit mijn hoofd afspelen. Dat ga ik bij deze video niet hebben.
-Ik mis het contact met de mensen wat daar zo sterk in beeld was.
-De beelden herhalen zich te veel. Ik weet niet hoe vaak ik die tent gezien heb, maar na twee keer vind ik het wel genoeg. Het vertelt mij niet het verhaal van Oman.
-Scheve horizon van de zee langs de rotskust zou ik eruit knippen.

Wat je erg sterk in beeld brengt is het contrast tussen de volle veemarkt en de enorme leegte op het plein van de moskee. Enerzijds druk en klein en anderzijds leeg en megalomaan.
Resumerend: knap staaltje werk met hier en daar enkele verbeterpunten.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirodr01
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-06-2024

Leuke intro met opkomende zon, terug naar het vliegtuig had voor mij ook niet gehoeven. Mooie droneshots idd, met name die van de vogels vond k erg tof, jammer van de onscherpe die er tussen zitten. Jullie hebben zichtbaar een leuke tijd met elkaar gehad, dat heb je duidelijk laten zien in je video. Als dat je doel is, is dat natuurlijk helemaal prima, maar voor mij als neutrale kijker is dat wat minder interessant.
Wat ik zelf een beetje mis, is verscheidenheid aan dieren, voor mijn gevoel loopt er meer wild rond in Namibië? Ook de lokale bevolking blijft onderbelicht, we zien vooral jullie, maar geen lokale mensen in hun omgeving, wat ik zelf interessanter zou hebben gevonden. Wel leuke muziekkeuze!
tobiasvs schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:08:
[...]

[Vimeo: Oman 2019]

Je film begint erg mooi, rustig en opbouwend. Je opnames zien er technisch goed uit, niet overbelicht en de kleuren passen bij het land. Ook mooie afwisseling, shots vanuit een laag perspectief bijvoorbeeld. Ik vind de beelden hier en daar wel wat schokkerig, je geeft al aan dat het je eerste keer met een gimbal is, wat inderdaad enige oefening vereist, maar een aantal shots hadden met warp stabilizer misschien nog wat rustiger gemaakt kunnen worden.

Ik vind dat je mooi gebruikt maakt van sound effects, maakt de video een stuk krachtiger, alleen een aantal zijn er naar mijn mening iets te luid, waardoor de muziek bijna overstemd wordt of waardoor het niet matcht met het beeld. Ik vind de klik tussen beelden en muziek wel heel mooi, rustig wanneer de muziek rustig is, sneller wanneer de muziek opzweept. Ook dat je je vrouw/vriendin laat zien op het moment dat de zanger het heeft over ‘the only woman I ever loved’, mooi oog voor detail.

Blijf oefenen met de gimbal, daar zit inderdaad nog ruimte voor verbetering.

Wij zijn dit jaar naar Bali geweest, en heb daar onderstaande video van weten in elkaar te knutselen. Benieuwd naar jullie feedback, bedankt alvast daarvoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
Kreeg de hint om deze hier te droppen ipv een apart topic.

Smaken verschillen natuurlijk, ik vind het redelijk geslaagd, maar inzichten altijd welkom.
Kreeg al mee dat de muziek eigenlijk niet 100% past en de compositie van de beelden niet altijd "je dat" is.

En dat mag :-).
Maar tips om het anders aan te pakken hoor ik liever eigenlijk ;-)

Ps: Bali film hierboven is TOP!

[ Voor 3% gewijzigd door Dieter op 27-10-2019 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Dieter schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 16:21:
Kreeg de hint om deze hier te droppen ipv een apart topic.

[YouTube: A U T U M N // Belgium // Meetshoven (Aarschot) // Fujifilm XT-2 16-55mm 2.8]

Smaken verschillen natuurlijk, ik vind het redelijk geslaagd, maar inzichten altijd welkom.
Kreeg al mee dat de muziek eigenlijk niet 100% past en de compositie van de beelden niet altijd "je dat" is.

En dat mag :-).
Maar tips om het anders aan te pakken hoor ik liever eigenlijk ;-)

Ps: Bali film hierboven is TOP!
Je wandelende shot langs je dochter (?) is mooi stabiel, kleuren passen ook mooi bij het jaargetijde.
Ik vond de compositie eigenlijk helemaal niet storend. Muziek wel: die is erg schreeuwerig en (naar mijn mening te) dramatisch. En zou de volgende keer je intro wat korter maken of gewoon geheel weglaten, daardoor was ik bijna afgehaakt voor 't filmpje überhaupt begon.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creffie
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21-05-2021
Tijdje geleden was ik benieuwd hoe het is om eten te bezorgen met een food delivery service. Ik besloot mij aan te melden bij UberEats en een heel weekend eten te bezorgen om te kijken hoe het is. Ik heb dit allemaal gefilmd en ben benieuwd wat jullie er van vinden!

[ Voor 11% gewijzigd door Creffie op 31-10-2019 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:36

Karel V

Een simpele ziel

Creffie schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:25:
Tijdje geleden was ik benieuwd hoe het is om eten te bezorgen met een food delivery service. Ik besloot mij aan te melden bij UberEats en een heel weekend eten te bezorgen om te kijken hoe het is. Ik heb dit allemaal gefilmd en ben benieuwd wat jullie er van vinden!

[YouTube: Ik ging één weekend eten bezorgen (en verdiende €██)]
Erg leuk gedaan. Een serieuze aanrader voor iemand die overweegt om bij uber te werken. Het kijkt een beetje weg als die YouTube filmpjes van Jan-Willem de politievlogger. Je bent informatief: laat zien hoe het werkt, wat je doet en waar je tegenaan loopt. Je weet het allemaal prettig en enthousiast over te brengen. Dat je zelf vrij gemakkelijk contact maakt geeft toch wel te denken of je hier niet wat meer mee wil gaan doen. Je hebt er talent voor.

Wat die code betreft op het einde, een tikkeltje triggie. Het laat wel zien dat je gevoel voor business hebt. Als het aanslaat overweeg dan ook eens de politiek. Wie weet word je onze toekomstige premier. Iets met CDA/Groenlinks ofzo ;)

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:06
@Dieter @Creffie: Zouden jullie ook nog wat commentaar op voorgangers kunnen geven? Dat is nou juist wat dit topic waardevol maakt :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:12
Creffie schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:25:

[YouTube: Ik ging één weekend eten bezorgen (en verdiende €██)]
Wat is de doelgroep die je wilt aanspreken? Dat is wel van belang om een video te kunnen beoordelen.
Ik heb em nog niet bekeken, maar ik zou em zelf skippen alleen al op basis van de titel en screenshot (mocht deze in m'n suggesties belanden). Ik val zelf dus niet in de doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creffie
@Karel V: Erg bedankt voor je grote compliment. Ik vond het zelf super leuk om deze video te maken dus ik ga binnenkort bezig met een andere video. Ook om zelf meer ervaring te krijgen in storytelling en editen. En betreft die code.. tja, om heel eerlijk te zijn dacht ik "als 10 mensen zich aanmelden en 25 bestellingen afleveren, heb ik €1000,- erbij en kan ik een nieuwe laptop kopen". :)

@LA-384: Thanks, ook hier kan ik veel mee. Eerste indruk is natuurlijk heel erg belangrijk en dat wordt op YouTube gevormd door de titel en thumbnail. En ja, de doelgroep die ik wil aanspreken komt hier inderdaad niet mee overeen. Ik heb namelijk, vind ik, toch wel een goed/leu informatief item gemaakt met een persoonlijk randje. De eerste indruk die je nu krijgt van de video spreekt een veel jongere doelgroep aan. Waarom heb ik voor deze titel/thumbnail combinatie gekozen? Hmm, om eerlijk te zijn heb ik gewoon gekeken wat in Amerika goed werkt.. aangezien je toch wil dat jouw video een groot bereik heeft. Op wat voor titel/thumbnail zou jij wel klikken?

@Wormaap: Ah, ja natuurlijk. Mijn excuses.

@Dieter: Ik vind de muziek wel mooi. Misschien klopt het niet helemaal omdat je veel gebruik maakt van hardcuts en het wellicht, door de muziek, fijner kijkt als je fade shots to black shots ertussen hebt zitten. Daarbij zou ik bij sommige slow-mo's de audio eronder weghalen. Ik vind het altijd heerlijk om dit soort video's te kijken omdat het erg rustgevend is, vooral als er mooie transities bij zitten. Al met al vind ik het een goede video. Ik krijg spontaan zin om nu naar het bos te gaan.

@pirodr01: Wow. Echt heel mooi. Mooie shots, goede muziek (en SFX). Ik heb 3 jaar geleden in Bali gestudeerd en krijg echt een nostalgisch gevoel. Enige wat ik anders zal doen is de tekst in het begin groter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:12
@Creffie Nou spreekt het hele onderwerp mij niet aan, maar doorgaans klik ik sowieso niet op van die samengestelde thumbnails. Die schaar ik namelijk onder "clickbait". Zo ook de titel. Als titel zou een vraag mij meer aanspreken, of gewoon een onderwerp(szin) zoals het "vroeger" meestal het geval was. In dit geval zou een titel kunnen zijn: "Bezorger bij Ubereats, hoe gaat dat in z'n werk?" oid, ik weet niet of de video die titel dekt.

Wat het filmpje betreft, voor mij is de muziek prima gekozen. De beelden op de fiets zijn voor mij te chaotisch, heb je daar je telefooncamera voor gebruikt? Ik denk dat een camera met beeldstabilisatie dat beter kan. Dan zou ik ook voor iets meer groothoek kiezen, of je arm iets verder weg houden. Ik denk dat het beter overkomt wanneer je hoofd niet boven of onder buiten het beeld valt, ook kun je dan iets meer spelen met de compositie (regel van derden), eventueel maak je die scenes wanneer je wat rustiger fietst, voor actie is namelijk niet altijd hoge snelheid nodig. Later ljikt dat al iets beter te gaan. Je hebt een paar veel rustigere beelden van voor op de fiets ertussen zitten, die ogen meteen ook veel prettiger. Tevens ben ik blij dat je niet van die jumpcuts er in hebt verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:32
@Creffie Leuke video, maar wat een irritante achtergrondkleur! haha

@pirodr01 Mooie video, mooie shots. Vond na een tijdje dat veel shots allemaal dezelfde lengte hebben en er weinig spannende overgangen in zitten. Daarnaast zijn jullie ook redelijk vaak in beeld met dezelfde soort shots (van achteren), had van mij ook wel minder gemogen. Het is immers geen vlog maar een cinematic edit. Maar overal een erg mooie video met goede beelden.

don't mind me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mdoos
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-04 22:53
@tobiasvs @klaasiek Jaloers makend mooi!

Be gentle 1 van mijn eerste video's O-) Ik wil een paar video's maken over uitstapjes in Bali, deze over een verborgen strandje in Bali (White Sand Beach)

Gemaakt met een Canon M50, Mavic Air en de eerste stapjes in FCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
mdoos schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:32:
@tobiasvs @klaasiek Jaloers makend mooi!

Be gentle 1 van mijn eerste video's O-) Ik wil een paar video's maken over uitstapjes in Bali, deze over een verborgen strandje in Bali (White Sand Beach)

Gemaakt met een Canon M50, Mavic Air en de eerste stapjes in FCP.

[Vimeo: White sand beach Bali]
Mooie beelden en fijne shots! :) Ik vind't wel een beetje zenuwachtig omdat je best vaak best snel cut. Dat past m.i. niet bij de shots, die juist best relaxed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:58

qless

...vraag maar...

@klaasiek Mooi gedaan, welke drone had je mee?

@tobiasvs Aparte bestemming, leuke b-roll shots :)

@mdoos Mooie sfeer, rustig maar toch dynamisch.

Video vindt ik toch iets laster dan foto's, maar toch eens een poging gewaagd met wat beelden gemaakt in Frankrijk op vakantie:
[YouTube: Droning in France]

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 21:05

Gutteguttegut

CEO of TFD

We vlogen toch in de buurt....

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-01 01:13
@qless Mooie beelden! Vind de muziek wel net iets te extreem voor de beelden.

@Gutteguttegut Dit is niet gedaan met een standaard Mavic Pro of wel? Lekkere kwaliteit, mooie plek om te vliegen!

Ik was een poosje terug in Noorwegen voor een roadtrip van 2 weken. Heb af en toe wat beelden gemaakt waaruit het onderstaande gekomen is:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieter
StevenzeN schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:00:
@qless Mooie beelden! Vind de muziek wel net iets te extreem voor de beelden.

@Gutteguttegut Dit is niet gedaan met een standaard Mavic Pro of wel? Lekkere kwaliteit, mooie plek om te vliegen!

Ik was een poosje terug in Noorwegen voor een roadtrip van 2 weken. Heb af en toe wat beelden gemaakt waaruit het onderstaande gekomen is:

[YouTube: NORWEGIAN ROADTRIP - No Leaders please]
Deze is knap! Ik herken de muziek van de film ... waar heb je die tekst vandaan ? Zoek al langer dergelijke "geluiden".

De grading is soms iets te zacht, maar op het meeste van de beelden vind ik die erg geslaagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
qless schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:32:
@klaasiek Mooi gedaan, welke drone had je mee?

@tobiasvs Aparte bestemming, leuke b-roll shots :)

@mdoos Mooie sfeer, rustig maar toch dynamisch.

Video vindt ik toch iets laster dan foto's, maar toch eens een poging gewaagd met wat beelden gemaakt in Frankrijk op vakantie:
[YouTube: Droning in France]
Mooie droneshots, de muziek is inderdaad nogal hevig voor de actie die je ziet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
Dieter schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:34:
[...]

Deze is knap! Ik herken de muziek van de film ... waar heb je die tekst vandaan ? Zoek al langer dergelijke "geluiden".

De grading is soms iets te zacht, maar op het meeste van de beelden vind ik die erg geslaagd!
Thanks man! Zie onderstaande;

YouTube: No Leaders Please by Charles Bukowski (read by Tom O'Bedlam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
StevenzeN schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:00:

[YouTube: NORWEGIAN ROADTRIP - No Leaders please]
Zitten heel vette beelden tussen, en de muziek/voice-over werken goed. Normaal ben ik zelf wel van wat meer punchy qua beelden, maar in deze ben ik het niet met Dieter eens dat de grading te zacht is, ik vond het wel passen.

Er zijn alleen 2 momenten in je video die ik er zelf uit zou hebben gelaten: eerste is het shot waarin je vrouw (?) aan het tanken is, en je een dure (aanname :P) trouwring ziet. Je ziet constant beelden van iemand in the middle of nowhere, tussen de bergen, verlaten wegen, etc, en dat tankshot haalde me heel erg uit de flow. Tweede is het shot + het geluid van het alarm. Vond ik weinig toevoegen, ook omdat het weer afleidt, terwijl het shot er na al genoeg laat zien dat het laat was.

Psst @Dieter, je mag de edit-knop gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter

Wat doe je zoal op een namiddag ...
Was wel leuk om te maken, maar er waren nog shots die ik wel zag zitten, echter moeilijk uit te voeren zonder cameraman.

Iets totaal anders voor mij, gezien ik meestal hiking of travel films maak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Hahn schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:42:
[...]
Tweede is het shot + het geluid van het alarm. Vond ik weinig toevoegen, ook omdat het weer afleidt, terwijl het shot er na al genoeg laat zien dat het laat was.

Psst @Dieter, je mag de edit-knop gebruiken ;)
Dit haha, ik dacht dat m'n wekker afging :9
En mooie rustige beelden!

Ik ga binnenkort weer op pad om een video van een wandelroute te maken. Ik was in het kader van de voorbereidingen daarop op wat vragen gestuit, deel ze hier even! Benieuwd naar jullie ervaringen.
- hebben jullie een soort routine om van bepaalde scenes/locaties verschillende soorten materiaal te krijgen? Eg 1 wide, 2 zoom een detail etc?
- wat doen jullie om een soepele overgang drone / camera te krijgen?
- ik zie veel natuur videos: wat doen jullie met wb?
- last but not least: muziek. Uiteraard ben ik op zoek naar rustige muziek, maar ook muziek die ik kan gebruiken in commerciële video's. Iemand tips/ goede ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
Worsteneter schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 23:30:
[...]

Dit haha, ik dacht dat m'n wekker afging :9
En mooie rustige beelden!

Ik ga binnenkort weer op pad om een video van een wandelroute te maken. Ik was in het kader van de voorbereidingen daarop op wat vragen gestuit, deel ze hier even! Benieuwd naar jullie ervaringen.
- hebben jullie een soort routine om van bepaalde scenes/locaties verschillende soorten materiaal te krijgen? Eg 1 wide, 2 zoom een detail etc?
- wat doen jullie om een soepele overgang drone / camera te krijgen?
- ik zie veel natuur videos: wat doen jullie met wb?
- last but not least: muziek. Uiteraard ben ik op zoek naar rustige muziek, maar ook muziek die ik kan gebruiken in commerciële video's. Iemand tips/ goede ervaringen?
Ik ben ooit in het filmgebeuren terecht gekomen door hiking video's ;-).
Ik ben niet echt een routine, behalve afwisselende shots : ik neem wat van alles om nadien te mixen.

Overgang drone / camera : drone overzicht shot, en dan een detail shot. Werkt meestal wel
Whitebalance : auto, ik schiet in HLOG3, dus kan nadien nog aanpassen
Muziek : artlist.io. Kost misschien wat, maar daar heb je veel keuze, en zonder copyright claim. Het zoeken is soms wel een uitdaging ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 21:05

Gutteguttegut

CEO of TFD

Geen drones gebruikt bij deze opnames ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter

Nog maar eens bezig gehouden met een "promo" filmpje ...
Geen simpele "stijl", maar wel héél erg leuk om te doen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:32
Lijkt wel op de stijl van Daniel Schiffer. Leuk idee wel en lijkt me inderdaad lastig om uit te voeren.

Vond de shot niet altijd even logisch(en de shots hadden ook wel sneller en korter mogen zijn) en ook de muziek vond ik niet echt lekker erbij. Sommige sound effects passen ook niet bij het beeld lijkt het. Verder een prima videootje, kijkt goed weg.

don't mind me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaise
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-02 11:44
Ik sluit me aan bij Pindakaas.
Hij mag wat mij betreft wat soepeler doorlopen. Nu duurt hij wel aardig lang en wordt je als kijker er niet echt in mee getrokken.
Zoek eens naar 'In camera transitions' op Youtube. Daar kan je mooi zien hoe je mooi dit soort 'one- take' look-a-like video's maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieter
Thanks voor alle commentaar! Het is inderdaad gebaseerd op Daniel Schiffer, en ik merk ook dat het soms niet "snel" genoeg gaat... we proberen nog eens opnieuw later ;-)

Hier is niet veel animo de laatste tijd, hopelijk niet te erg als ik nog een video drop ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creffie
@Dieter Chai Latte video: Cool! Zitten echt een paar hele leuke en creatieve shots tussen. Kijk echt lekker makkelijk weg ook al ligt het totaal niet in mijn interesseveld. Soms vind ik de audio alleen wel een beetje raar. Misschien dat je soms gebruik kon maken van een L/J-cut of fades, vooral in het begin voelen de knipjes (als ik luister) vrij afgekapt.

Hiking and Camping: Wow, deze is echt heel vet. Mooie shots! Super!
__
Ik heb hier een tijdje geleden een video gepost dat ik een weekend ging UberEats bezorgen, sinds toen ben ik bezig geweest om mijn storytelling nog beter te maken (omdat ik dat het leukste vindt). Dus niet zo zeer: mooie shots, goeie editing, etc.. maar echt storytelling. Ben benieuwd wat jullie er van vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
Creffie : thanks!

Die van jou is mooi gedocumenteerd, met een vleugje humor.
Enkel de straatshots met het wiebelend beeld vind ik nogal "onrustig" maar dat was wellicht ook deel van het idee ;-)

Btw : hoe krijg je zoveel views op zo'n korte tijd ? :-)

[ Voor 13% gewijzigd door Dieter op 23-03-2020 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik krijg, als ik klik op de embedded YT videos, een foutmelding:
An error occurred. Please try again later.

Als ik hetzelfde filmpje, rechtstreeks op YT bekijk, werkt 't wel?! Zou dat iets te maken hebben met de bandbreedte inperking?

@Dieter Het 'Borgloon' filmpje schept bij mij verwachtingen dat er iets staat te/gaat gebeuren, mede veroorzaakt door de gebruikte muziek. En dan... dan is het afgelopen... :?

[ Voor 27% gewijzigd door ehtweak op 23-03-2020 09:40 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
ehtweak schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:38:
Ik krijg, als ik klik op de embedded YT videos, een foutmelding:
An error occurred. Please try again later.

Als ik hetzelfde filmpje, rechtstreeks op YT bekijk, werkt 't wel?! Zou dat iets te maken hebben met de bandbreedte inperking?

@Dieter Het 'Borgloon' filmpje schept bij mij verwachtingen dat er iets staat te/gaat gebeuren, mede veroorzaakt door de gebruikte muziek. En dan... dan is het afgelopen... :?
Thanks!
ik weet niet wat jij verwacht dat er staat te gebeuren, maar het is gewoon een wandel filmpje hoor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:51

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@Creffie Ik ben absoluut geen video-expert maar ik vond de laatste video niet denderend. Leuk als reisverslag voor vrienden misschien maar niet meer dan dat soms wat langdradig en rommelig (vooral schokkende beelden). De humor die er in zit, is dan wel weer goed.

Ik denk dat je beter video's kunt maken zoals die Uber Eats video. Die was erg sterk, informatief en ook mooier qua filmen/montage.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dieter schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:55:
[...]

Thanks!
ik weet niet wat jij verwacht dat er staat te gebeuren, maar het is gewoon een wandel filmpje hoor :-)
Dat begrijp ik, dat het een wandelfilmpje is, maar je vroeg om reacties. Vandaar.

En ik zag sfeervolle wandelbeelden, een soortement van aanzwellend/spanning opbouwend muziekje en dan verwacht je op het einde een soort van grand finale/verrassingseffect o.i.d.

B.v. een grandioos uitzicht, of een plotwending in de vorm van een humoristische noot, of het ontwaken uit een droom, o.i.d.
Snap je? ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieter
ehtweak schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:19:
[...]

Dat begrijp ik, dat het een wandelfilmpje is, maar je vroeg om reacties. Vandaar.

En ik zag sfeervolle wandelbeelden, een soortement van aanzwellend/spanning opbouwend muziekje en dan verwacht je op het einde een soort van grand finale/verrassingseffect o.i.d.

B.v. een grandioos uitzicht, of een plotwending in de vorm van een humoristische noot, of het ontwaken uit een droom, o.i.d.
Snap je? ;)
Ja ik snap het ! Mijn muziek keuze is vaak teveel "grandeur" voor de beelden, dan krijg je al snel dat effect.

Ik maakte er in't weekend nog eentje, deze keer met wat rustigere muziek :-D :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 01:17

SomerenV

It's something!

Dieter schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:47:
[...]

Ja ik snap het ! Mijn muziek keuze is vaak teveel "grandeur" voor de beelden, dan krijg je al snel dat effect.

Ik maakte er in't weekend nog eentje, deze keer met wat rustigere muziek :-D :

[YouTube: (cinematic hiking) HORST // SONY A7III // 35mm 1.8 // 4K]
De beelden zien er over het algemeen prima uit, maar die muziek klinkt alsof er iemand op sterven ligt O-) Ook snap ik niet zo goed waarom je perse zelf in de video moet. Wat is de toegevoegde waarde daarvan? Ik zou dan liever zo'n soort video zien waarbij de focus puur ligt op wat jij ziet en meemaakt, niet zozeer op hoe jij in het totaalplaatje past. Uiteindelijk kijkt men toch voor de omgeving waar jij je in bevindt. Al het andere is dan bijzaak. Overigens is muziek vinden bij dat soort video's soms echt ellendig, want waar begin je met zoeken? Soms ben ik een hele dag of langer af en aan kwijt met het zoeken naar het juiste liedje met de juiste sfeer :D

Zelf de afgelopen paar dagen wat gespeeld in de tuin. Geen gebrek aan mieren en vliegende beestjes dus gekeken wat ik er van kon maken. Alles handheld, geen gekke apparatuur (GH4 met wat Canon-lenzen) en de edit gedaan in Premiere Pro CC2018.

Mijn muziekkeuze was eerst ook wat anders overigens. Eerst Negro River van Philip Glass. Toen Paru River, wat al een beter stijltje had maar de eentonigheid stoorde me uiteindelijk teveel. Daarna uitgekomen bij Kala van Danheim maar dat was weer te bombastisch en geëindigd bij Home for a While van s.lyre. Vraag me niet hoe overigens want de zoektocht naar de juiste muziek is veelal een wilde rit :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
SomerenV schreef op zondag 12 april 2020 @ 23:27:
[...]

De beelden zien er over het algemeen prima uit, maar die muziek klinkt alsof er iemand op sterven ligt O-) Ook snap ik niet zo goed waarom je perse zelf in de video moet. Wat is de toegevoegde waarde daarvan? Ik zou dan liever zo'n soort video zien waarbij de focus puur ligt op wat jij ziet en meemaakt, niet zozeer op hoe jij in het totaalplaatje past. Uiteindelijk kijkt men toch voor de omgeving waar jij je in bevindt. Al het andere is dan bijzaak.
Ik ben het met je eens dat de muziekkeuze beter had gekund.

Maar in tegenstelling tot jou snap ik heel goed waarom 'ie zichzelf heeft gefilmd. Z'n video gaat over wandelen, en een video zonder daadwerkelijk mensen zien te wandelen zou voor mij een stuk minder logisch, en dus minder goed, zijn geweest.

Al met al vond ik het zeker geen bijzaak om hem te zien wandelen, maar juist best wel essentieel.

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 12-04-2020 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worsteneter
Onlangs heb ik in opdracht een video gemaakt van de Essentocht, een wandeling in Twente. Bedoeling is om de sfeer van de wandeling vast te leggen. Er zijn nog meer routes die ik ga lopen, dus ik sta zeker op voor opbouwende kritiek - daar kan ik de volgende keer wellicht wat mee. Ben benieuwd wat jullie er van vinden! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:10

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@Worsteneter ik heb je video even hierheen verplaatst aangezien we zo'n mooi verzameltopic hebben. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieter
De afgelopen week de Mullerthal Trail gewandeld op 4 dagen. We wandelden route 3 en route 2... het was best pittig met de tent en rugzak, maar het blijft een geweldig mooie streek!

@Worsteneter : Nice! ook into hiking movies ? Mooi hoor, de drone shots er tussenin zijn ook echt de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dieter schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:38:
De afgelopen week de Mullerthal Trail gewandeld op 4 dagen. We wandelden route 3 en route 2... het was best pittig met de tent en rugzak, maar het blijft een geweldig mooie streek!

[YouTube]
Er zitten mooie beelden bij, en een paar van de foto's erin vind ik erg geslaagd. Maar omdat er eigenlijk niet echt iets gebeurt, had ik na een kleine 2 minuten de neiging om 'm weg te klikken, maar heb ik de laatste 2,5 minuut toch ook maar uitgezeten :P

En je hebt welgeteld zo'n 12 (!) shots waarin jullie van de camera weg lopen, en zo'n 5 shots waarbij iemand van de ene kant naar de andere kant loopt. Dat hielp ook niet heel erg mee met het interessant houden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik heb een stapel ouwde harde schijven die ik in een verveelde bui heb aangesloten om door ouwde troep te bladderen. Kwam een zooi filmpjes gemaakt met mijn RC vliegtuigje waar ik nog nooit iets meegedaan heb.

Bij deze. Is gemaakt met een mobius action cam met fish eye, ik denk iets van 5 jaar geleden terug. Ergens in october in Alberta, Canada. Ook eventjes wat passende muziek voor gemaakt in FL Studio.

[ Voor 5% gewijzigd door Kain_niaK op 12-07-2020 20:03 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirodr01
Dieter schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:38:

[YouTube]
Mooie beelden en passend gekozen muziek! Ook mooi dat er veel omgevingsgeluiden zijn te horen. Je video is in z'n geheel wel wat traag en daardoor niet zo spannend. Doordat je veel/enkel vanaf statief filmt (?) wordt het geheel een beetje statisch. Ik denk dat je werk veel baat zou hebben bij het gebruik van een gimbal, waardoor je meer beweging in je shots kunt krijgen. Verder ziet het er professioneel uit!
Kain_niaK schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:03:
Ik heb een stapel ouwde harde schijven die ik in een verveelde bui heb aangesloten om door ouwde troep te bladderen. Kwam een zooi filmpjes gemaakt met mijn RC vliegtuigje waar ik nog nooit iets meegedaan heb.

Bij deze. Is gemaakt met een mobius action cam met fish eye, ik denk iets van 5 jaar geleden terug. Ergens in october in Alberta, Canada. Ook eventjes wat passende muziek voor gemaakt in FL Studio.

[YouTube: Never Gonna Let The Light Go Down]
Leuke, bijzondere beelden...maar je video is (voor mij als neutrale kijker) te lang en te weinig afwisselend. Wellicht is dat het doel ook niet van je video, maar door de duur van de clips en het ontbreken van variatie in het type shots dwaalt de aandacht snel weg. Ik denk wel dat het als aanvulling op "normale" camerabeelden hele toffe toevoegingen kunnen zijn!

Wij zijn afgelopen maart, vlak voordat Corona uitbrak nog in Egypte geweest, om te duiken in de Rode Zee. Wij zijn nog vrij onervaren duikers en het was mijn eerste keer met een 'grote' onderwatercamera, dus nog een beetje onwennig en spannend ook om ongeveer 2000 euro aan apparatuur onder water te dompelen, maar gelukkig heeft alles het overleefd, en zelf niet ontevreden met het eindresultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Worsteneter schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:23:
Onlangs heb ik in opdracht een video gemaakt van de Essentocht, een wandeling in Twente. Bedoeling is om de sfeer van de wandeling vast te leggen. Er zijn nog meer routes die ik ga lopen, dus ik sta zeker op voor opbouwende kritiek - daar kan ik de volgende keer wellicht wat mee. Ben benieuwd wat jullie er van vinden! :)
[YouTube: Start Hiking wandelt de Essenroute in Twente (Twents Blokje om)]
Persoonlijk vind ik ,als het echt om een video opdracht gaat, dat de wandelaar er te veel in voorkomt , zou meer paden,wegen,overzichten e.d willen zien ter info , ook wellicht de mogelijkheid tot het nuttigen van een hapje en drankje zou daar bij mogen maar als dat er niet is houdt het op .... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenzeN
Eindelijk tijd gehad om de A7Siii voor het eerst te gebruiken, korte video geworden maar zeer onder de indruk. Ik kom van een GH5 en een goed werkende AF is supernice;

[YouTube: SONY A7SIII first test - 24-70 F2.8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-05 20:57

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ondertitelingen.... Noch op YouTube Noch Vimeo krijg ik het gedaan terwijl ik voor zover ik weet vrij exact de aanwijzingen heb gevolgd. Nu is het de 1e keer dat ik zelf subs maak uit Resolve 16 dus wellicht zie ik iets over het hoofd.

Ik heb de ondertiteling uit Res geeexporteerd als UTF-8 bestand en opgeslagen als .srt. Daarna heb ik zelf met Notepad WEBVTT toegeveogd, tekst opmaak legal gekregen en ook de online check van Vimeo vindt geen fouten. Nu is onderhand het enige dat ik kan bedenken is dat ze er wel zijn maar buiten beeld vallen een daar heb ik nog niks over gevonden dus wat zou kunnen veroorzaken dat ze uit beeld vallen? Of is dat niet een reeel probleem?

Really stumped dus ideen zijn welkom.

:F Nevermind. Bij de In en Out points gaat de tijdcode van 0 naar het einde maar de Subs krijgen hun absolute positie mee en die begonnen in dit geval dus pas op 30mijn van een 14min durend stuk film...

Fixed it.

[ Voor 13% gewijzigd door ROFLASTC op 13-10-2020 14:09 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenzeN
Afgelopen weekend tijd gehad om flink te testen met de A7S III en blijf mij verbazen over hoe fijn 4K 100 FPS in 442 is;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
@pirodr01: Mooi! Sowieso jaloers op de plek :+ Als ik iets van commentaar zou moeten geven vallen me twee dingen op. Het eerste is dat er een beetje absolute scherpte lijkt te missen. Nu kan dat natuurlijk aan de waterkwaliteit liggen, maar ik vroeg me af of je daar in post nog iets mee doet.
Het tweede is een beetje twijfelachtig, maar je hoeft er natuurlijk niets mee te doen :+ Toen me in het eerste deel opviel dat je steeds cuts hebt op de snare-drum in de muziek begon het een beetje voorspelbaar te worden. Iets later wissel je naar cuts op elke tweede snare. Aan de ene kant zorgen de korte shots ervoor dat ik mijn aandacht niet verlies en is het daardoor een van de weinige filmpjes die ik daadwerkelijk afkijk. Aan de andere kant zou af en toe een wat langer shot ook niet verkeerd zijn :)

@StevenzeN: Lekkere toning! :) Verder niet echt wat aan te merken, afgezien van dat jammere flaretje op de mond :P

En dan zelf ook maar wat neergooien. In vergelijking met de heren waar ik commentaar op geef is het knap belabberd, maar ik ben dan ook volkomen nieuw in de videowereld. De duikwereld hang ik ook nog niet zo lang in, dus bear with me :+

Geschoten met een GoPro Hero 9 Black.

Een aantal dingen die me zelf opvallen:
- Hypersmooth haalt de ergste shake weg, maar ik moet de camera echt stabieler houden. Ik denk dat ik er niet onderuit kom om toch maar een tray aan te schaffen. Omdat ik nog beginnend duiker ben (dit was mijn 11e duik) heb ik vooralsnog gekozen om nog geen tray te gebruiken zodat ik de camera makkelijk weg kan clippen als ik met het duiken zelf bezig ben. Maar dat helpt de beeldkwaliteit natuurlijk niet.
- Met name in de donkere delen is het wel pijnlijk duidelijk dat een GP eigenlijk een klein, veredeld telefoonsensortje heeft. De enige manier daar omheen is, vrees ik, om videolampen mee te gaan nemen. Ik schiet op 24FPS op 1/48. Deels omdat ik die look mooier vind, maar deels ook om nog een béétje licht te pakken. Mijn duiklamp met z'n nauwe spot moet ik vooral uit het shot houden, want dat draagt niks bij :P
- Mijn Premiere Pro-game heeft nog werk nodig. Ik heb nu gewoon alles met cross dissolves aan elkaargeknoopt en er standaardtiteltjes bijgehangen. Dat geeft't allemaal wel een erge 'oom op zolderkamer'-look :P
- Muziekje erbij maakt't waarschijnlijk wel leuker. Ik vond't allemaal eigenlijk nog wat te belabberd om de moeite te nemen er muziek onder te zetten, maar de Darth Vader-vibes van mijn ademhaling zijn ook geen hele video lang leuk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirodr01
Wormaap schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:49:
@pirodr01: Mooi! Sowieso jaloers op de plek :+ Als ik iets van commentaar zou moeten geven vallen me twee dingen op. Het eerste is dat er een beetje absolute scherpte lijkt te missen. Nu kan dat natuurlijk aan de waterkwaliteit liggen, maar ik vroeg me af of je daar in post nog iets mee doet.
Het tweede is een beetje twijfelachtig, maar je hoeft er natuurlijk niets mee te doen :+ Toen me in het eerste deel opviel dat je steeds cuts hebt op de snare-drum in de muziek begon het een beetje voorspelbaar te worden. Iets later wissel je naar cuts op elke tweede snare. Aan de ene kant zorgen de korte shots ervoor dat ik mijn aandacht niet verlies en is het daardoor een van de weinige filmpjes die ik daadwerkelijk afkijk. Aan de andere kant zou af en toe een wat langer shot ook niet verkeerd zijn :)

@StevenzeN: Lekkere toning! :) Verder niet echt wat aan te merken, afgezien van dat jammere flaretje op de mond :P

En dan zelf ook maar wat neergooien. In vergelijking met de heren waar ik commentaar op geef is het knap belabberd, maar ik ben dan ook volkomen nieuw in de videowereld. De duikwereld hang ik ook nog niet zo lang in, dus bear with me :+

[YouTube: Diving De Beldert 25-10-2020]

Geschoten met een GoPro Hero 9 Black.

Een aantal dingen die me zelf opvallen:
- Hypersmooth haalt de ergste shake weg, maar ik moet de camera echt stabieler houden. Ik denk dat ik er niet onderuit kom om toch maar een tray aan te schaffen. Omdat ik nog beginnend duiker ben (dit was mijn 11e duik) heb ik vooralsnog gekozen om nog geen tray te gebruiken zodat ik de camera makkelijk weg kan clippen als ik met het duiken zelf bezig ben. Maar dat helpt de beeldkwaliteit natuurlijk niet.
- Met name in de donkere delen is het wel pijnlijk duidelijk dat een GP eigenlijk een klein, veredeld telefoonsensortje heeft. De enige manier daar omheen is, vrees ik, om videolampen mee te gaan nemen. Ik schiet op 24FPS op 1/48. Deels omdat ik die look mooier vind, maar deels ook om nog een béétje licht te pakken. Mijn duiklamp met z'n nauwe spot moet ik vooral uit het shot houden, want dat draagt niks bij :P
- Mijn Premiere Pro-game heeft nog werk nodig. Ik heb nu gewoon alles met cross dissolves aan elkaargeknoopt en er standaardtiteltjes bijgehangen. Dat geeft't allemaal wel een erge 'oom op zolderkamer'-look :P
- Muziekje erbij maakt't waarschijnlijk wel leuker. Ik vond't allemaal eigenlijk nog wat te belabberd om de moeite te nemen er muziek onder te zetten, maar de Darth Vader-vibes van mijn ademhaling zijn ook geen hele video lang leuk :+
Hey, bedankt voor je reactie op mijn film! :)
Het klopt idd wat je zegt over de scherpte, het water was best wel troebel door het weer, en ik heb in HD 120 frames gefilmd, waar de A6500 niet in scherpte in uitblinkt. Volgende keer wordt dat 4K, maar wilde de eerste keer beschikken over de luxe te kunnen vertragen in post, omdat je daar redelijk wat shake mee kunt wegpoetsen. Ik heb in post behoorlijk verscherpt, maar op een gegeven moment worden randjes en details heel erg kartelig, en voegt het niets meer toe.

Aangaande jouw video, je haalt zelf al een paar punten aan. Muziek zou inderdaad een goede toevoeging zijn, en ook een beetje een 'storyline', voor zover mogelijk onder water, maar in ieder geval iets dat als intro, opbouw en eind kan werken. Crossovers worden tegenwoordig ook niet veel meer gebruikt, maar je hebt wel muziek nodig wil je cutten op de muziek :)

Je gaat met de Gopro onderwater heel snel tegen beperkingen aanlopen, en lampen gaan daar maar weinig aan toevoegen. Persoonlijk zou ik je aanraden om het geld dat lampen kosten te investeren in een camera + housing, daar ga je echt veel meer rendement van hebben. Een tray is inderdaad ook wel een vereiste, ik heb zelf de set met een kabel aan mijn BCD, zodat ik als het echt nodig is, deze los kan laten en beide handen kan gebruiken. Ik heb lang niet altijd de lampen aangehad tijdens het filmen, dus het meeste wat je ziet is het verschil in kwaliteit van camera, niet zozeer het toevoegen van videolampen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
pirodr01 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:27:
[...]

Hey, bedankt voor je reactie op mijn film! :)
Het klopt idd wat je zegt over de scherpte, het water was best wel troebel door het weer, en ik heb in HD 120 frames gefilmd, waar de A6500 niet in scherpte in uitblinkt. Volgende keer wordt dat 4K, maar wilde de eerste keer beschikken over de luxe te kunnen vertragen in post, omdat je daar redelijk wat shake mee kunt wegpoetsen. Ik heb in post behoorlijk verscherpt, maar op een gegeven moment worden randjes en details heel erg kartelig, en voegt het niets meer toe.

Aangaande jouw video, je haalt zelf al een paar punten aan. Muziek zou inderdaad een goede toevoeging zijn, en ook een beetje een 'storyline', voor zover mogelijk onder water, maar in ieder geval iets dat als intro, opbouw en eind kan werken. Crossovers worden tegenwoordig ook niet veel meer gebruikt, maar je hebt wel muziek nodig wil je cutten op de muziek :)

Je gaat met de Gopro onderwater heel snel tegen beperkingen aanlopen, en lampen gaan daar maar weinig aan toevoegen. Persoonlijk zou ik je aanraden om het geld dat lampen kosten te investeren in een camera + housing, daar ga je echt veel meer rendement van hebben. Een tray is inderdaad ook wel een vereiste, ik heb zelf de set met een kabel aan mijn BCD, zodat ik als het echt nodig is, deze los kan laten en beide handen kan gebruiken. Ik heb lang niet altijd de lampen aangehad tijdens het filmen, dus het meeste wat je ziet is het verschil in kwaliteit van camera, niet zozeer het toevoegen van videolampen.
Thanks voor je input! Blijft toch een specifiek/leuk stuk overlap van twee hobby's :)
Iets meer verhaal zou inderdaad wel handiger zijn. Ik had niet genoeg footage om echt wat mee te doen, maar de volgende keer ga ik denk ik ook wat boven water schieten enzo, om wat meer opbouw te kunnen brengen :) Dan heeft't ook zin om een muziekje eronder te gooien :+
De GoPro is voor mij momenteel vooral een compromis tussen prijs, kwaliteit en handelbaarheid. Als ik'm niet gebruik zit het ding zo onmerkbaar weggeclipt dat ik vergeet dat'ie mee is, waardoor de duik niet volledig om de camera hoeft te draaien. Ondertussen heb ik een tray en lampen bij ome Ali besteld.
Voor de 80D die ik boven water gebruik zijn helaas niet heel veel behuizingen te vinden, en wat er is is ook meteen flink duur. Dus een betere camera meenemen gaat waarschijnlijk niet gebeuren voordat ik over ben op mirrorless.
Qua kwaliteit vind ik de GoPro nog wel acceptabel als er genoeg licht is, maar in donker Nederlands water moet op diepte de ISO zo hard omhoog dat't één groot ruisfestijn wordt. Dat is vooral waar ik hoop met die lampen wat winst te pakken. En als't niet helpt doen ze het vast ook prima met een volgende cam :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirodr01
Wormaap schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:48:
[...]

Thanks voor je input! Blijft toch een specifiek/leuk stuk overlap van twee hobby's :)
Iets meer verhaal zou inderdaad wel handiger zijn. Ik had niet genoeg footage om echt wat mee te doen, maar de volgende keer ga ik denk ik ook wat boven water schieten enzo, om wat meer opbouw te kunnen brengen :) Dan heeft't ook zin om een muziekje eronder te gooien :+
De GoPro is voor mij momenteel vooral een compromis tussen prijs, kwaliteit en handelbaarheid. Als ik'm niet gebruik zit het ding zo onmerkbaar weggeclipt dat ik vergeet dat'ie mee is, waardoor de duik niet volledig om de camera hoeft te draaien. Ondertussen heb ik een tray en lampen bij ome Ali besteld.
Voor de 80D die ik boven water gebruik zijn helaas niet heel veel behuizingen te vinden, en wat er is is ook meteen flink duur. Dus een betere camera meenemen gaat waarschijnlijk niet gebeuren voordat ik over ben op mirrorless.
Qua kwaliteit vind ik de GoPro nog wel acceptabel als er genoeg licht is, maar in donker Nederlands water moet op diepte de ISO zo hard omhoog dat't één groot ruisfestijn wordt. Dat is vooral waar ik hoop met die lampen wat winst te pakken. En als't niet helpt doen ze het vast ook prima met een volgende cam :+
De 80D is idd wel een beetje groot om mee te nemen onderwater :D
Maar een setje als https://www.onderwaterhui...v-fantasea-onderwaterhuis
is een stuk compacter, en helemaal niet veel duurder dan een goede set lampen. Het voordeel is ook, dat je ermee kunt zoomen, in tegenstelling tot de Gopro, en nog met voorzetlenzen kunt gaan werken. Volgende keer wil ik gaan experimenten met een macro voorzetlens :) Maar het is wel wat meer gedoe dan een Gopro, qua gebruik maar ook qua onderhoud, je duik draait dan wel rondom het filmen, dat zeker.

Egypte was wel echt nice en een aanrader trouwens, hopelijk kunnen we qua Corona rond het voorjaar weer die kant op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
pirodr01 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:55:
[...]

De 80D is idd wel een beetje groot om mee te nemen onderwater :D
Maar een setje als https://www.onderwaterhui...v-fantasea-onderwaterhuis
is een stuk compacter, en helemaal niet veel duurder dan een goede set lampen. Het voordeel is ook, dat je ermee kunt zoomen, in tegenstelling tot de Gopro, en nog met voorzetlenzen kunt gaan werken. Volgende keer wil ik gaan experimenten met een macro voorzetlens :) Maar het is wel wat meer gedoe dan een Gopro, qua gebruik maar ook qua onderhoud, je duik draait dan wel rondom het filmen, dat zeker.

Egypte was wel echt nice en een aanrader trouwens, hopelijk kunnen we qua Corona rond het voorjaar weer die kant op :)
Het 'probleem' van zo'n setup is dat't qua prijs weer in de buurt komt van opties die ik interessanter vind. Bijvoorbeeld een behuizing voor de 80D. Of een M50 mét een behuizing (Seafrogs maakt er daar een voor, en da's meteen een stuk betaalbaarder :+) Dus als ik in die prijsklasse kom, dan ga ik als rechtgeaarde FV-mod weer liever voor iets met verwisselbare lenzen. Dan kan ik immers het glas dat ik al heb gebruiken :)
Maar dat neigt allemaal wel weer erg richting hardware uitzoeken, en minder richting kleppen over video :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirodr01
Wormaap schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:00:
[...]

Het 'probleem' van zo'n setup is dat't qua prijs weer in de buurt komt van opties die ik interessanter vind. Bijvoorbeeld een behuizing voor de 80D. Of een M50 mét een behuizing (Seafrogs maakt er daar een voor, en da's meteen een stuk betaalbaarder :+) Dus als ik in die prijsklasse kom, dan ga ik als rechtgeaarde FV-mod weer liever voor iets met verwisselbare lenzen. Dan kan ik immers het glas dat ik al heb gebruiken :)
Maar dat neigt allemaal wel weer erg richting hardware uitzoeken, en minder richting kleppen over video :+
Meerdere wegen naar Rome en zo :D
We dwalen inderdaad wel een beetje af inmiddels ja, gelukkig wel weer een klein beetje leven in dit topic :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Worsteneter
Hi allen!

Vanavond om 20:30 (CET) gaat mijn documentaire KUNGSLEDEN: A Journey Through Northern Sweden in première! Afgelopen zomer liep ik dit geweldige pad van 443km door de Zweedse bergen. Ik legde de prachtige, ongerepte natuur, de lange dagen hiken, het wildkamperen en de verhalen en ontmoetingen langs het pad vast.

Het is mijn eerste (documentaire) film, dus ben benieuwd wat jullie er van vinden. Vanavond dus, vanaf 20:30 YT Instant première.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micalb
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:39
Afgelopen weekend met de kajak bij de Maasvlakte in de branding gevaren met een Gopro8 achterop op het dek gemonteerd met een "polemount".
Best lastige omstandigheden om goede beelden te maken ivm brekende golven en waterdruppels op de lens etc.
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden :)

[ Voor 25% gewijzigd door micalb op 27-01-2021 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:20

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Worsteneter schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:12:
Hi allen!

Vanavond om 20:30 (CET) gaat mijn documentaire KUNGSLEDEN: A Journey Through Northern Sweden in première! Afgelopen zomer liep ik dit geweldige pad van 443km door de Zweedse bergen. Ik legde de prachtige, ongerepte natuur, de lange dagen hiken, het wildkamperen en de verhalen en ontmoetingen langs het pad vast.

Het is mijn eerste (documentaire) film, dus ben benieuwd wat jullie er van vinden. Vanavond dus, vanaf 20:30 YT Instant première.

[YouTube: KUNGSLEDEN: A Journey Through Northern Sweden | Kungsleden hiking documentary | 4K]
Aller eerst, super gave tocht.

Ik ben nu ook bezig met een korte documentaire over een reus die ik twee jaar geleden heb gemaakt.
Daardoor heb ik wat meer afstand kunnen nemen en maak ik een ander verhaal dan dat ik toen direct zou maken.

Veel kan ik nog niet zeggen, ik ben bezig met interviews met een aantal medereizigers, de verhaallijn en dus duurt het nog even voordat ik klaar ben. Ik zal het tegen die tijd zeker delen.

Goed, ik vind het goed hoe je de reis hebt vastgelegd. Ook omdat ik zelf bezig ben, wat vragen. Wist je van tevoren al dat je op deze manier wilde doen?
Heb je in post nog veel aan de kleuren/het beeld moeten doen?
Hoeveel uur beeldmateriaal heb je eigenlijk opgenomen en heb je dingen echt weggelaten en waarom?
Hoe heb je zo'n project aangepakt?

Misschien kan ik er wat van leren?

Heel veel inhoudelijke feedback heb ik niet, behalve dat het een mooi verhaal is met mooie beelden. Ik vind het leuk hoe je de nadruk legt op de mensen die je ontmoette.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worsteneter
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:27:
[...]

Aller eerst, super gave tocht.

Ik ben nu ook bezig met een korte documentaire over een reus die ik twee jaar geleden heb gemaakt.
Daardoor heb ik wat meer afstand kunnen nemen en maak ik een ander verhaal dan dat ik toen direct zou maken.

Veel kan ik nog niet zeggen, ik ben bezig met interviews met een aantal medereizigers, de verhaallijn en dus duurt het nog even voordat ik klaar ben. Ik zal het tegen die tijd zeker delen.

Goed, ik vind het goed hoe je de reis hebt vastgelegd. Ook omdat ik zelf bezig ben, wat vragen. Wist je van tevoren al dat je op deze manier wilde doen?
Heb je in post nog veel aan de kleuren/het beeld moeten doen?
Hoeveel uur beeldmateriaal heb je eigenlijk opgenomen en heb je dingen echt weggelaten en waarom?
Hoe heb je zo'n project aangepakt?

Misschien kan ik er wat van leren?

Heel veel inhoudelijke feedback heb ik niet, behalve dat het een mooi verhaal is met mooie beelden. Ik vind het leuk hoe je de nadruk legt op de mensen die je ontmoette.
Thanks voor je feedback - fijn dat je het een mooi verhaal vond! En vet dat je zelf ook met zoiets bezig bent, ben benieuwd naar het eindresultaat. Kan mij voorstellen dat het de nodige tijd zal vergen :9

- Ik wist van te voren nog niet helemaal hoe ik het wilde doen. Ik heb gewoon veel gefilmd in mijn hoofd. Of het meer een verhaal zou worden of meer chronologisch (dat laatste is het meer geworden) zou ook afhangen van de beelden. Wat ik al wel wist, was dat ik onderweg mensen wilde interviewen om andere perspectieven vast te leggen. Ontmoetingen geven hikes altijd zo'n gouden randje, dat wilde ik terug laten komen. Dus ik had wel een grof idee, ook qua mooie beelden met voice-over, rustige montage, klassieke muziek, maar geen precies shotplan. De docu had echt van 15 min tot een uur kunnen zijn.
- ik heb niet heel veel aan kleurcorrectie gedaan. Ik heb eigenlijk alleen shots uit één scene wat afgestemd op elkaar en alle beelden gecorrigeerd, maar meer op juiste belichting en kleurtemperatuur. Verder zo natuurlijk mogelijk gelaten.
- Ik had zo'n 400 gb aan beelden, denk grofweg zo'n 11 uur? Dus ik heb zeker wat weggelaten. Je kan natuurlijk niet 1000x mijzelf langs een stukje zien wandelen en ook de exposure zat er soms toch naast (lastig zien in 't veld). Kortom, de mooiste beelden hebben het gehaald of die relevant waren voor het verhaal.
- Ik heb het project grofweg zo aangepakt:
* voorbereiding (houvast in instellingen, interview vragen, perspectieven)
* wandelen zelf + filmen
* alles op pc zetten, ordenen per sectie van de wandeling
* alles doorklikken, lijst gemaakt van mooiste beelden
* op basis daarvan gewoon begonnen met editten per onderdeel: intro, eerste week etc. waarbij ik elke keer begon bij 'wat wil ik hier vertellen' en dan grof beelden erin, verhaal opschrijven en inspreken en dan monteren. Muziek is ook wel leidend dan voor het tempo en overgangen.

Achteraf zou ik meer bij het verhaal beginnen, ik begon soms teveel vanuit de beelden te werken. Dan had ik al een hele rits beelden staan, terwijl video veel pakkender wordt als je duidelijk een verhaal hebt wat door de beelden wordt ondersteund. Je kan denk ik ook wel zien dat dat na de eerste 10 minuten ook meer in mijn werkwijze is geslopen.

Maar iedereen z'n eigen manier. Omdat jij er naar vraagt, zo heb ik het gedaan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Worsteneter schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:49:
[...]

Thanks voor je feedback - fijn dat je het een mooi verhaal vond! En vet dat je zelf ook met zoiets bezig bent, ben benieuwd naar het eindresultaat. Kan mij voorstellen dat het de nodige tijd zal vergen :9

- Ik wist van te voren nog niet helemaal hoe ik het wilde doen. Ik heb gewoon veel gefilmd in mijn hoofd. Of het meer een verhaal zou worden of meer chronologisch (dat laatste is het meer geworden) zou ook afhangen van de beelden. Wat ik al wel wist, was dat ik onderweg mensen wilde interviewen om andere perspectieven vast te leggen. Ontmoetingen geven hikes altijd zo'n gouden randje, dat wilde ik terug laten komen. Dus ik had wel een grof idee, ook qua mooie beelden met voice-over, rustige montage, klassieke muziek, maar geen precies shotplan. De docu had echt van 15 min tot een uur kunnen zijn.
- ik heb niet heel veel aan kleurcorrectie gedaan. Ik heb eigenlijk alleen shots uit één scene wat afgestemd op elkaar en alle beelden gecorrigeerd, maar meer op juiste belichting en kleurtemperatuur. Verder zo natuurlijk mogelijk gelaten.
- Ik had zo'n 400 gb aan beelden, denk grofweg zo'n 11 uur? Dus ik heb zeker wat weggelaten. Je kan natuurlijk niet 1000x mijzelf langs een stukje zien wandelen en ook de exposure zat er soms toch naast (lastig zien in 't veld). Kortom, de mooiste beelden hebben het gehaald of die relevant waren voor het verhaal.
- Ik heb het project grofweg zo aangepakt:
* voorbereiding (houvast in instellingen, interview vragen, perspectieven)
* wandelen zelf + filmen
* alles op pc zetten, ordenen per sectie van de wandeling
* alles doorklikken, lijst gemaakt van mooiste beelden
* op basis daarvan gewoon begonnen met editten per onderdeel: intro, eerste week etc. waarbij ik elke keer begon bij 'wat wil ik hier vertellen' en dan grof beelden erin, verhaal opschrijven en inspreken en dan monteren. Muziek is ook wel leidend dan voor het tempo en overgangen.

Achteraf zou ik meer bij het verhaal beginnen, ik begon soms teveel vanuit de beelden te werken. Dan had ik al een hele rits beelden staan, terwijl video veel pakkender wordt als je duidelijk een verhaal hebt wat door de beelden wordt ondersteund. Je kan denk ik ook wel zien dat dat na de eerste 10 minuten ook meer in mijn werkwijze is geslopen.

Maar iedereen z'n eigen manier. Omdat jij er naar vraagt, zo heb ik het gedaan :+
Interessant om te lezen. Ik ben nu heel erg met het verhaal bezig en probeer dan de beelden daarbij te zoeken. Het gaat om ongeveer 20 uur (grof uitgezocht) van de reis plus 12 uur verwacht ik aan interviews (ruw).

Eerder heb ik dit gemaakt, de reis is hetzelfde de invalshoek en het verhaal wordt echt anders.

Verder is dit echt een andere manier van film maken geweest en nu zou ik ook bovenstaande film anders gedaan hebben. Dat is echt vooraf met een script bijna gemaakt en werkte voor dat doel goed. Vooraf had ik alle beelden die moesten komen in een lijst staan. Nu zou ik waarschijnlijk wel gebruik maken van voice over of tekst, maar omdat dit deels ook een schoolopdracht was, had ik niet oneindig de tijd. Verder had ik al erg geled op geluid en de samenhang met muziek.

Uiteindelijk denk ik dat door de relatieve snelheid en afwisseling het wel voldoende 'niet saai' is. Dat is toch wel een van de lastigste dingen van filmpjes, heb ik gemerkt.

Nu gebruik ik de 'toevallige' beelden van de reis en de tekst van de interviews. Het verhaal wordt echt een ander dan bovenstaande.

[ Voor 11% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 28-01-2021 21:18 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:07:
[...]

Interessant om te lezen. Ik ben nu heel erg met het verhaal bezig en probeer dan de beelden daarbij te zoeken. Het gaat om ongeveer 20 uur (grof uitgezocht) van de reis plus 12 uur verwacht ik aan interviews (ruw).

Eerder heb ik dit gemaakt, de reis is hetzelfde de invalshoek en het verhaal wordt echt anders.
[YouTube: Een dag aan boord van de Thalassa - de film - School at Sea 2018 / 2019]

Verder is dit echt een andere manier van film maken geweest en nu zou ik ook bovenstaande film anders gedaan hebben. Dat is echt vooraf met een script bijna gemaakt en werkte voor dat doel goed. Vooraf had ik alle beelden die moesten komen in een lijst staan. Nu zou ik waarschijnlijk wel gebruik maken van voice over of tekst, maar omdat dit deels ook een schoolopdracht was, had ik niet oneindig de tijd. Verder had ik al erg geled op geluid en de samenhang met muziek.

Uiteindelijk denk ik dat door de relatieve snelheid en afwisseling het wel voldoende 'niet saai' is. Dat is toch wel een van de lastigste dingen van filmpjes, heb ik gemerkt.

Nu gebruik ik de 'toevallige' beelden van de reis en de tekst van de interviews. Het verhaal wordt echt een ander dan bovenstaande.
Denk dat vooral de afwisseling en de persoonlijke verhalen de film boeiend maken :)
Achteraf zouden we alles altijd anders hebben gedaan, maar goed. Daar heb je weinig aan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Worsteneter schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:45:
[...]

Denk dat vooral de afwisseling en de persoonlijke verhalen de film boeiend maken :)
Achteraf zouden we alles altijd anders hebben gedaan, maar goed. Daar heb je weinig aan :+
Ja precies. Gelukkig valt er nog genoeg te leren en te maken. Het wordt anders ook maar saai. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirodr01
micalb schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:52:
Afgelopen weekend met de kajak bij de Maasvlakte in de branding gevaren met een Gopro8 achterop op het dek gemonteerd met een "polemount".
Best lastige omstandigheden om goede beelden te maken ivm brekende golven en waterdruppels op de lens etc.

[YouTube: Kayak Surf&Roll]
@ Micalb, ik zie dat jij nog geen reacties hebt gehad op je kayak filmpje, dus bij deze alsnog :)

Op zich een leuk filmpje, met muziek die later begint te matchen met de beelden. In het begin vond ik dit wat minder, omdat de muziek rustig begint, en de beelden meteen vrij heftig zijn. Wellicht was het voor de opbouw, en ook voor de afwisseling, leuk geweest als je iets meer met een intro had gewerkt, bijvoorbeeld van hoe jij/jullie de kayak voorbereiden en te water laten.
Nu beginnen we meteen in heftige wateren, en vallen we er een beetje plotseling in. Ook zou ik je nog als tip willen meegeven om wat meer met camerahoeken te werken, nu zit ik als kijker 3 minuten in dezelfde positie, als je meer afwisselt blijft het voor de kijker langer interessant. Ik snap dat een bewegende boot dat wat lastig maakt, maar juist met een gopro is er veel mogelijk (bijvoorbeeld monteren aan de riemen, of aan de voorzijde of zijkant ipv alleen achterzijde).

Voor het water op de lens kun je trouwens speciale coating kopen die in de duikwereld ook gebruikt wordt, wellicht dat je lens dat wat beter vrijhoudt van water :)
Verder leuk filmpje van een zo te zien leuke hobby, waar met iets meer tijd en aandacht zeker nog meer uit te halen valt wat betreft filmpjes!

Wij zijn afgelopen jaar naar Italie geweest, normaal gesproken stappen we graag in het vliegtuig naar verdere oorden, maar met corona was dat uiteraard helaas niet mogelijk, dus deze keer met de auto op pad :) Uiteraard de uitrusting weer mee, en daar is onder andere onderstaande montage uit voortgekomen. Hoor graag jullie mening, dank alvast voor eventuele feedback!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
pirodr01 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:55:
Wij zijn afgelopen jaar naar Italie geweest, normaal gesproken stappen we graag in het vliegtuig naar verdere oorden, maar met corona was dat uiteraard helaas niet mogelijk, dus deze keer met de auto op pad :) Uiteraard de uitrusting weer mee, en daar is onder andere onderstaande montage uit voortgekomen. Hoor graag jullie mening, dank alvast voor eventuele feedback!

[YouTube: The beauty of Tuscany | Cinematic Travel | Sony A6600 | DJI Mavic Pro]
De beelden en colour grading vind ik erg mooi :) Mijn enige puntje is dat ik het 'blink and it's gone'-gehalte wel erg hoog vind. Je springt op een consistent moordtempo van shot naar shot, en wanneer er afwisseling zit in het tempo van de shots, is dat door nóg wat sneller te wisselen. Vooral de grote, wijdse shots zou ik persoonlijk graag iets langer willen bekijken. Op zich past die manier van editen wel bij de trailer-stijl muziek die je hebt gekozen, maar ik denk dat er best ruimte is om het geheel wat meer te laten ademen door af en toe een shot wat langer aan te houden :)

Maar nondeju, wat een lekkere beelden :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Wormaap schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:01:
[...]

De beelden en colour grading vind ik erg mooi :) Mijn enige puntje is dat ik het 'blink and it's gone'-gehalte wel erg hoog vind. Je springt op een consistent moordtempo van shot naar shot, en wanneer er afwisseling zit in het tempo van de shots, is dat door nóg wat sneller te wisselen. Vooral de grote, wijdse shots zou ik persoonlijk graag iets langer willen bekijken. Op zich past die manier van editen wel bij de trailer-stijl muziek die je hebt gekozen, maar ik denk dat er best ruimte is om het geheel wat meer te laten ademen door af en toe een shot wat langer aan te houden :)

100% mee eens! Prachtige beelden! Ik ben ook geen fan van de montage met een boel shots van minder dan 2 seconden op een rij, of de overgangen waarop een beeld ineens versnelt verschuift enzo. Dat kijkt erg onrustig en leidt erg af van het ontzettend gave beeldmateriaal. Dat shot op het eind met die wolken die over de heuvelkam heen stromen is echt :9~ :9~ O+

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirodr01
Wormaap schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:01:
[...]

SnoeiKoei schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:33:
[...]

100% mee eens! Prachtige beelden! Ik ben ook geen fan van de montage met een boel shots van minder dan 2 seconden op een rij, of de overgangen waarop een beeld ineens versnelt verschuift enzo. Dat kijkt erg onrustig en leidt erg af van het ontzettend gave beeldmateriaal. Dat shot op het eind met die wolken die over de heuvelkam heen stromen is echt :9~ :9~ O+
Bedankt voor jullie reacties! Houd inderdaad wel van een beetje tempo haha, maar zal er de volgende keer zeker op letten! (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• micalb
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:39
@pirodr01 Hartelijk dank voor je uitgebreide reactie (was alweer vergeten dat ik dit gepost had🤣)
Ga zeker proberen wat meer variatie in de filmhoek aan te brengen.
Wat betreft jouw film van Toscane sluit ik me aan bij de anderen: zeer mooie beelden maar voor mij persoonlijk wat te snel gesneden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieter
pirodr01 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:55:
[...]

@ Micalb, ik zie dat jij nog geen reacties hebt gehad op je kayak filmpje, dus bij deze alsnog :)

Op zich een leuk filmpje, met muziek die later begint te matchen met de beelden. In het begin vond ik dit wat minder, omdat de muziek rustig begint, en de beelden meteen vrij heftig zijn. Wellicht was het voor de opbouw, en ook voor de afwisseling, leuk geweest als je iets meer met een intro had gewerkt, bijvoorbeeld van hoe jij/jullie de kayak voorbereiden en te water laten.
Nu beginnen we meteen in heftige wateren, en vallen we er een beetje plotseling in. Ook zou ik je nog als tip willen meegeven om wat meer met camerahoeken te werken, nu zit ik als kijker 3 minuten in dezelfde positie, als je meer afwisselt blijft het voor de kijker langer interessant. Ik snap dat een bewegende boot dat wat lastig maakt, maar juist met een gopro is er veel mogelijk (bijvoorbeeld monteren aan de riemen, of aan de voorzijde of zijkant ipv alleen achterzijde).

Voor het water op de lens kun je trouwens speciale coating kopen die in de duikwereld ook gebruikt wordt, wellicht dat je lens dat wat beter vrijhoudt van water :)
Verder leuk filmpje van een zo te zien leuke hobby, waar met iets meer tijd en aandacht zeker nog meer uit te halen valt wat betreft filmpjes!

[YouTube: The beauty of Tuscany | Cinematic Travel | Sony A6600 | DJI Mavic Pro]
Prachtige beelden man! Ik krijg al zin om naar daar te toe te trekken dus opzet meer dan geslaagd!!!

Enjoy the madness....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieter
micalb schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:52:

[YouTube: Kayak Surf&Roll]
Wow, deze is wel heftig... krijg het er spontaan koud van door al dat water :-)
Knappe beelden, blijft toch boeiend om te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirodr01
Dieter schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:53:
[...]

Prachtige beelden man! Ik krijg al zin om naar daar te toe te trekken dus opzet meer dan geslaagd!!!

Enjoy the madness....
[YouTube: COFFEE ADDICT // CINEMATIC SEQUENCE // SONY A7III // 35mm 1.8 // 4K]
Hoi Dieter, dank voor je reactie! :) Ik reageer ook nog even op de jouwe :) sowieso vooropgesteld, vakkundig gemaakt! Belichting en kleur sfeervol en professioneel, creatieve camera opstellingen (van buiten door het raam bv) en smaakvol gebruik van geluidseffecten. Technisch top, inhoudelijk vond ik het persoonlijk een beetje verwarrend en wist ik niet goed wat er van te denken. Eerst was ik bang in de zoveelste Peter Mckinnon achtige koffie-zet-montage terecht te komen, wat gelukkig uiteraard niet zo bleek te zijn, maar wat het wel precies was weet ik ook niet helemaal. Was het een parodie, was het een serieuze waarschuwing voor caffeine...Maar mogelijk ligt dat helemaal aan mij en ben ik niet meer helemaal scherp op dit tijdstip :)
Maar bovenal, technisch zeer vakkundig d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pirodr01
Dit topic nog maar eens wat leven inblazen met onze tweede video van onze reis naar Italië, ditmaal in het gebied van de Dolomieten. Hopelijk kunnen we er wat voorpret mee opwekken voor degene die toevallig ook die kant op gaan, nu het reizen langzaam weer mogelijk wordt. Ik heb vorige feedback geprobeerd ten harte te nemen door iets minder snel te monteren, en af en toe wat langere shots te laten zien. Gemaakt met 2 sony's A6600 en een DJI mavic pro.

Alvast bedankt voor eventuele feedback!

[ Voor 3% gewijzigd door pirodr01 op 18-06-2021 13:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kipaantspit
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-04 21:47
Op 7 augustus hebben wij ons eerste kindje gekregen. 6 weken later waren we al op reis met onze kleine spruit. Ik moet zeggen het is een stuk uitdagender om beelden te maken als je het schema van een pasgeborene moet volgen, maar ik ben toch tevreden met het resultaat:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipaantspit
pirodr01 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:52:
Dit topic nog maar eens wat leven inblazen met onze tweede video van onze reis naar Italië, ditmaal in het gebied van de Dolomieten. Hopelijk kunnen we er wat voorpret mee opwekken voor degene die toevallig ook die kant op gaan, nu het reizen langzaam weer mogelijk wordt. Ik heb vorige feedback geprobeerd ten harte te nemen door iets minder snel te monteren, en af en toe wat langere shots te laten zien. Gemaakt met 2 sony's A6600 en een DJI mavic pro.

Alvast bedankt voor eventuele feedback!
Schitterende beelden! Wij zijn 2 jaar geleden naar die regio geweest en verlangen al tot we nog eens terug kunnen gaan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirodr01
kipaantspit schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:21:
Op 7 augustus hebben wij ons eerste kindje gekregen. 6 weken later waren we al op reis met onze kleine spruit. Ik moet zeggen het is een stuk uitdagender om beelden te maken als je het schema van een pasgeborene moet volgen, maar ik ben toch tevreden met het resultaat:

[YouTube: Aster's First Trip - French Alps in 4K - Sony A7 IV - DJI Mavic Pro]
Hey kip aan het spit, leuk dat er weer eens wat komt in dit topic! Ik vond het altijd erg leuk en leerzaam om hier te posten en ook zeker om te reageren, dus bedankt voor je bijdrage!

Als feedback op je video, allereerst respect om met zo'n kleintje op stap te gaan! Heel leuk, en super ook voor haar (het is 'haar' geloof ik? :) ) om later terug te kijken! Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat dat invloed heeft op hoevaak je de camera vast kunt houden ja :)

Inhoudelijk doet je stijl wel een beetje denken aan de mijne, ik zie een drone, gebruik van timelapses, leuk. Heb je toevallig in log-mode gefilmd? Ik vind sommige shots namelijk wat overbelicht en hier en daar ook wat flets/kleurloos, het is ook wel de lut die je hebt toegepast en de stijl waar je voor hebt gekozen zo te zien, maar iets maar kleur had hier en daar naar mijn smaak wel gemogen. Hier en daar zie ik ook wat schokjes in de bewegingen, misschien dat je daar met warp stabilizer nog iets mee zou kunnen.
De muziek past lekker, upbeat en vrolijk, en er zit wel lekkere flow in, en de Franse kant van de alpen lijken zeker een bezoek waard!

WIj zijn in de tussentijd ook weer op pad geweest, deze keer naar IJsland, waar onderstaande uit is voortgekomen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:51

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@kipaantspit Netjes hoor. Mooie herinnering zo aan jullie eerste vakantie samen. Muziek is past er ook lekker bij.

@pirodr01 Ook heel mooi. Dat eerste stuk met die gletsjer is erg imposant met die muziek erbij. Sowieso is de video heel goed afgestemd op je audio track. Al met al een ontzettend mooie video van een ontzettend mooi land.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kipaantspit
@pirodr01 hartelijk bedankt voor je reactie en tips! Ik schiet inderdaad in S-log 2 maar heb nu gewoon een LUT erop geknald en niet nauwkeurig per clip alle levels zitten corrigeren. Ik vind het niet eenvoudig om in camera perfecte exposure te hebben met s-log. Toen we nog geen kindje hadden stak ik wel iets meer tijd in mijn edits, met sound effects erbij en soms stabilisatie. Ik vind wel de stabilisatie van Final Cut niet zo goed, vroeger heb ik nog met Premiere gewerkt en daar vond ik de resultaten van Warp stabilisation wel beter.

Zalig filmpje van Ijsland! Daar zijn we 9 jaar geleden geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirodr01
sys64738 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:00:
@kipaantspit Netjes hoor. Mooie herinnering zo aan jullie eerste vakantie samen. Muziek is past er ook lekker bij.

@pirodr01 Ook heel mooi. Dat eerste stuk met die gletsjer is erg imposant met die muziek erbij. Sowieso is de video heel goed afgestemd op je audio track. Al met al een ontzettend mooie video van een ontzettend mooi land.
kipaantspit schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:49:
@pirodr01 hartelijk bedankt voor je reactie en tips! Ik schiet inderdaad in S-log 2 maar heb nu gewoon een LUT erop geknald en niet nauwkeurig per clip alle levels zitten corrigeren. Ik vind het niet eenvoudig om in camera perfecte exposure te hebben met s-log. Toen we nog geen kindje hadden stak ik wel iets meer tijd in mijn edits, met sound effects erbij en soms stabilisatie. Ik vind wel de stabilisatie van Final Cut niet zo goed, vroeger heb ik nog met Premiere gewerkt en daar vond ik de resultaten van Warp stabilisation wel beter.

Zalig filmpje van Ijsland! Daar zijn we 9 jaar geleden geweest!
Thnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t4600c
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-04 17:32
Eindelijk is het Cyberspace VR-surfen dat ons in de jaren 90 en 2000 was beloofd mogelijk.

Werelden en avatars voorbij de euclidische geometrie en verbeelding zijn eindelijk werkelijkheid. Ontmoet mensen van over de hele wereld in teasende 3-D, verken samen uitgestrekte fantasiewerelden of dans op je favoriete muziek met een kleurrijk publiek. Online mensen vinden is niet langer gebonden aan tekst of spraak, maar nu is alles mogelijk terwijl je 'echte' nabijheid ervaart.

Maar de digitale ruimte kan ook een toegangspoort zijn om mensen in het echte leven te ontmoeten, niet als verre vreemden maar als goede vrienden. Zorgen voor zeer emotionele en prachtige ervaringen die blijvende kernherinneringen opleveren. Of ze nu opgeslagen zijn in het digitale domein, op polaroids of op het netvlies.

Ik wilde al deze prachtige expressiemiddelen met elkaar mixen en laten zien wat voor geweldige dingen uit VR en daarbuiten kunnen komen.

Voor wie het leuk vindt, wat saaie details van de apparatuur:
Super 8: Canon Auto Zoom Electronic 1014, Kodak Vision3 50D en 500T, 2K Overscan.
Digitale Video: Nikon Z6 II, Sony eXperia 10 IV
VrChat video: 1080P en 2K met OBS, VrChat camera in stream modus. Vroeger met camera rail mod, nu niet meer mogelijk.
VrChat Foto's: VrChat camera, 4K.
Fotografie: Mamiya 645 S1000, Ektachrome 100 en Portra/Cinestill 800 @ 1600. Polaroid SX-70 Landcamera.

Ondersteun mijn projecten op:Patreon

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 17:22
Normaliter ben ik geneigd om mijn video's te plaatsen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2, maar al maken drone shots nog steeds een groot deel uit van de meeste video's die ik maak zie ik het tegenwoordig toch meer als onderdeel van een geheel.

In september maakten wij een rondreis door het zuiden en midwesten van Noorwegen. Een werkelijk schitterend land wat deze video als aandenken heeft opgeleverd.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirodr01
k7of9 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:03:
Normaliter ben ik geneigd om mijn video's te plaatsen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2, maar al maken drone shots nog steeds een groot deel uit van de meeste video's die ik maak zie ik het tegenwoordig toch meer als onderdeel van een geheel.

In september maakten wij een rondreis door het zuiden en midwesten van Noorwegen. Een werkelijk schitterend land wat deze video als aandenken heeft opgeleverd.

[YouTube: Norway road trip- Cinematic Travel Video - Sony A7IV - DJI Mini 3 Pro]
Hoi k7of9, dank voor het posten :) Wellicht was het je ontgaan maar het is hier een beetje de norm dat wanneer je iets plaatst, je ook iets zegt over het werk voor je, zodat zij ook zinvolle feedback krijgen :)

Toffe edit van zo te zien een prachtig land inderdaad! Mooie beelden, vind je muziekkeuze tof en je kleuren zien er ook goed uit! Vond het over het algemeen een prettige video om naar te kijken!

Als ik ergens kritisch op moet zijn zou het zijn op; Je edit heeft voor mijn gevoel een heel steady tempo, iets meer variatie in duur van de individuele clips zou het hier en daar wat spannender kunnen maken. Je geeft aan normaal gesproken in het drone-topic te posten en dat snap ik wel een beetje, voor mijn gevoel was erg veel met de drone geschoten waardoor veel shots een beetje hetzelfde beeldformaat hebben. Ik denk dat het aanvullend zou werken als je wat meer close-up erbij in zou kunnen verwerken.

En persoonlijk zou ik liever iets van jullie zien, in plaats van je gear. Nu mis ik hoofdpersonen zeg maar, en ik begrijp zelf niet zo de fascinatie om gear in beeld te brengen, maar ik zie het vaker gebeuren dus het zal vast ergens goed voor zijn :)

Maar dit is nittpicken, vond het zeker een leuke edit!

Ik post meteen zelf ook maar eens wat, eens wat anders maar dit jaar de camera eens meegenomen onder water in Egypte, wat heeft geresulteerd in;
(Wel ff op 4k zetten 😊)

[ Voor 8% gewijzigd door pirodr01 op 14-10-2023 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09:42

Rzaan

Altijd zoekende

@pirodr01
Je filmpjes zijn prachtig.
Maar.... ik mis de inhoud. Mooie shots maken en een redelijke montage in elkaar zetten, kunnen veel mensen. Maar iets maken waar ik als buitenstaander geboeid naar blijf kijken... dat is de kunst.
Ik zit nu heel beroepsmatig te kijken en dan zie ik wel wat puntjes (waarom het ene shot zo lang en het andere zo kort? Waarom het audio van het ene shot al niet laten starten in het voorgaande shot? Waarom audio die om een medium of close vraagt, laten horen onder een zeer wijd totaal?)
Maar het grote gemis van je filmpjes - die, en ik zeg het nogmaals, prachtig zijn - vind ik het verhaal.
Bij IJsland dacht ik even dat je met de auto op weg was naar het hoogtepunt van het eiland of de reis. Maar al snel bleek dit niet zo te zijn.
Als je daar nog meer tijd in gaat steken, worden je video's helemaal tof.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Let op:
Embed je filmpje met de video tags, kijk in de OP als je niet weet hoe dat moet.
Posts met alleen linkjes worden verwijderd!

Geef ook commentaar op je voorgangers. Jij wil commentaar, zij ook.