Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 14:27

We are going to Dutch Comic Con 2018 on the 31st March! Be there and you might be in the video; either as being interviewed, or playing the Funkopops.nl game!

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaise
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-05 11:18
We are going to Dutch Comic Con 2018 on the 31st March! Be there and you might be in the video; either as being interviewed, or playing the Funkopops.nl game!
Vond het leuk om je eerste edits te zien. Maar de meerwaarde om elk nieuw filmpje hier te posten zie ik niet :z Denk dat mensen die hierin geïnteresseerd zijn wel abonneren wel op het kanaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricepuppet
Chaise schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:04:
[...]

Vond het leuk om je eerste edits te zien. Maar de meerwaarde om elk nieuw filmpje hier te posten zie ik niet :z Denk dat mensen die hierin geïnteresseerd zijn wel abonneren wel op het kanaal.
Bedankt voor je commentaar :)

Echter, ik post niet elk filmpje wat ik maak. Dit had wat comedic value, vandaar dat ik hem poste (niet om andere aangehaalde redenen)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet

This is the Dutch Comic 2018 Video Report! We went last Saturday the 31st or March to the Jaarbeurs in Utrecht and there you have it: it's a bit different this time as i'm narrating what we actually did. Like Morgan Freeman on crack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-05 20:30
Sinds dit weekend bezit ik een drone. Een mavic Air. Bizar hoe makkelijk de bediening is.

[ Voor 24% gewijzigd door hood op 08-04-2018 16:47 ]

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

hood schreef op zondag 8 april 2018 @ 16:47:
Sinds dit weekend bezit ik een drone. Een mavic Air. Bizar hoe makkelijk de bediening is.

[video]
Je weet dat je daar in de CTR van Schiphol zit?

https://www.vliegjedroneveilig.nl/kaart/

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
Ja dat weet ik. Daarom ben ik niet verder dan 50 meter gegaan en niet hoger dan 30 meter en ik weet het dan mag het nog steeds niet.

Gebruik alsjeblieft wel de goede kaart. https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV3NNER
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 17:59

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

(edit: verkeerde topic)

[ Voor 84% gewijzigd door SV3NNER op 20-04-2018 00:10 . Reden: verkeerde topic ]

| Youtube |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet

Dit past ook wel in de lijn van Tweakers me dunkt :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-05 10:28
Ik heb ook weer een filmpje af! Ditmaal een video over Oeganda, geschoten voor een Nederlands reisbureau. :) Overall blij met het eindresultaat, gezien de tijdsdruk.

Geschoten met een GH5, Mavic Pro en diverse lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirodr01
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Mooie film van Uganda!
Klein technisch foute op 1:22 minuut, dan is er rechts in beeld een stukje zwart te zien van het croppen.
Verder mooie beelden en mooie transities hier en daar. Je nadruk ligt wel veel op mensen, relatief gezien in tijd die je ze in beeld hebt. Ik als neutrale toerist sta nu niet meteen in de starblokken om af te reizen naar Uganda, maar dat kan ook aan mij en mijn persoonlijke voorkeur liggen, of aan de specifieke opdracht van de opdrachtgever. Filmtechnisch in ieder geval heel mooi vastgelegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-01 01:13
@Ricepuppet Leuk! Weet verder niet wat ik er verder over kan zeggen. Denk dat je doelgroep hier prima naar kan kijken! Ziet er goed uit.

Ik heb eindelijk mijn Zhiyun Crane 2 kunnen testen! Balanceren is in het begin kut, denk dat ik hier naar verloop van tijd handiger in wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
StevenzeN schreef op zondag 8 juli 2018 @ 14:03:
@Ricepuppet Leuk! Weet verder niet wat ik er verder over kan zeggen. Denk dat je doelgroep hier prima naar kan kijken! Ziet er goed uit.
Bedankt in elk geval haha 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SV3NNER
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 17:59

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

StevenzeN schreef op zondag 8 juli 2018 @ 14:03:

Ik heb eindelijk mijn Zhiyun Crane 2 kunnen testen! Balanceren is in het begin kut, denk dat ik hier naar verloop van tijd handiger in wordt.
Crane M hier met de Sony RX100, al even geleden gemaakt.

| Youtube |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:40

jd1987

cliquefotografie.nl

Tof @SV3NNER! Prima kwaliteit nog uit die kleine RX100. Ik vond het qua shots op een gegeven moment wel een beetje veel van hetzelfde worden, waardoor mijn aandacht wat verslapte.

@StevenzeN Geinig testje :) Die Zhiyun is zeker stabiel! Fijne grading ook.

Nu ik kinderen heb vind ik het toch wel leuk om een aftermovie van de vakanties in elkaar te gooien. Omdat ik al cameraman/editor ben wel ik het wel fun & light houden, want ik wil nog wel het gevoel hebben dat ik op vakantie ben ;)

Materiaal:

-Osmo Mobile 2 met iPhone 7
-Mavic Air

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

@StevenzeN Fijne grade, mooi stabiele shots ook! Denk dat het inderdaad een goede usecase is voor een gimbal.
@jd1987 Grappig, ben daar enkele jaren geleden ook geweest. Herken de plekken :) Kan me goed voorstellen dat je met kinderen graag wat beeldmateriaal van je vakanties wil hebben. Jammere van zo'n soundtrack is dan natuurlijk wel dat je het geluid niet meer hebt en het allemaal shots van 2 seconden zijn. Is uiteraard een kwestie van smaak, maar vond het zelf altijd leuk om in filmpjes van vroeger te zien omdat je dan juist de interactie in het gezin vast hebt gelegd. Just food for thought ;)

Al met al zie je steeds meer van die gimbals terugkomen op YouTube. Stabiele tracking shots kunnen zeker mooi zijn, maar valt me op dat het wel veel slow-motion + ergens achteraan lopen is. Veel van die YouTube-kanaaltjes die dan de boel opfleuren met nietszeggende B-roll. Beetje veel van hetzelfde, en da's zonde.

Ik heb in mei een reis gemaakt naar Nepal, gisteren was dan eindelijk het filmpje af:

(En ja, achteraf dacht ik wel "Had ik maar een gimbal gehad" :+ )

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricepuppet
tobiasvs schreef op zondag 29 juli 2018 @ 18:01:

Persoonlijk vind ik het er juist mooi uitzien, zonder een gimbal. Dit geeft een meer docu effect. Gimbal had het te strak gemaakt. Dit is juist mooi in de lijn van het avontuurlijke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaise
Ik heb in mei een reis gemaakt naar Nepal, gisteren was dan eindelijk het filmpje af:

Ziet er goed uit! Ik vind het juist wel lekker zonder gimbal. Houd het lekker dynamisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-06 11:37
@StevenzeN Fijne grade, mooi stabiele shots ook! Denk dat het inderdaad een goede usecase is voor een gimbal.
@jd1987 Grappig, ben daar enkele jaren geleden ook geweest. Herken de plekken :) Kan me goed voorstellen dat je met kinderen graag wat beeldmateriaal van je vakanties wil hebben. Jammere van zo'n soundtrack is dan natuurlijk wel dat je het geluid niet meer hebt en het allemaal shots van 2 seconden zijn. Is uiteraard een kwestie van smaak, maar vond het zelf altijd leuk om in filmpjes van vroeger te zien omdat je dan juist de interactie in het gezin vast hebt gelegd. Just food for thought ;)

Al met al zie je steeds meer van die gimbals terugkomen op YouTube. Stabiele tracking shots kunnen zeker mooi zijn, maar valt me op dat het wel veel slow-motion + ergens achteraan lopen is. Veel van die YouTube-kanaaltjes die dan de boel opfleuren met nietszeggende B-roll. Beetje veel van hetzelfde, en da's zonde.

[video]

Het 4e (5e?) shot met de dame en de stok verdient lof! Het hele filmpje overigens, maar dat shot trok in het bijzonder mijn aandacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-05 22:44

Karel V

Een simpele ziel

@Tobiasvs: wat een fijne beelden, hier geniet ik van! Ik kan hier gerust een paar keer achter elkaar naar kijken zonder dat het verveelt. De afwisseling, de tijdsduur van de shots, de muziek, de kwaliteit en de compositie van het beeldmateriaal: alles past keurig bij elkaar. Een hele verademing t.o.v. de lawaaierige ''zie hoe stoer ik ben met mijn gopro op vakantie'' filmpjes. Sommige shots herhalen zich op zo'n manier dat het nog steeds prettig wegkijkt. De tijd die je erin hebt gestoken betaald zich dubbel en dwars terug. Deze gaat me bijblijven. Top dat je hem hier wilt delen d:)b

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Thanks allen! Hij is dus gemaakt met een (semi-oude) Canon-DSLR, zonder gestabiliseerde lens, zonder slow-motion, zonder 4K, zonder aparte microfoon. Bewijst maar weer dat je niet de allernieuwste apparatuur nodig hebt om een leuk filmpje in elkaar te zetten, lijkt me. Was ook geen optie om allerhande accessoires mee te nemen op reis, overigens.
Ghengis schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:43:
[...]

Het 4e (5e?) shot met de dame en de stok verdient lof! Het hele filmpje overigens, maar dat shot trok in het bijzonder mijn aandacht.
Is gemaakt met een Canon 6D i.c.m. Magic Lantern, fps override-functie op 8 fps (oid?). De camera neemt dan geen geluid op, maar bouwt er wel een regulier videobestand van. Sluitertijd wordt daarmee automatisch en onoverkomelijk langer, vandaar de blur in de wandelende mensen. Wil die functie nog een keer gebruiken voor een soort timelapse 's nachts (voorbijrijdende auto's bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-06 11:37
tobiasvs schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:00:

[...]

Is gemaakt met een Canon 6D i.c.m. Magic Lantern, fps override-functie op 8 fps (oid?). De camera neemt dan geen geluid op, maar bouwt er wel een regulier videobestand van. Sluitertijd wordt daarmee automatisch en onoverkomelijk langer, vandaar de blur in de wandelende mensen. Wil die functie nog een keer gebruiken voor een soort timelapse 's nachts (voorbijrijdende auto's bijvoorbeeld).
Het geeft een leuk dynamisch effect, vooral ook in combinatie met de variërende 'tempi' van wandelende mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-06 03:06

Royz

Kleurenblind!!

[video]

Vette reis en mooi filmpje man :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Blijft een bijzondere omgeving, ondanks dat dit land/streek zo vaak in dit soort filmpjes voorbij komt.

Wel een opmerking over het filmpje als geheel: alles is zo 'zand'kleurig en wat flets. Is dat de bedoeling? Of een onbewust (bij)effect o.i.d?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Dat "zandkleurige" is inderdaad bewust en komt o.a. door een LUT, maar wel eentje die de stoffige situatie in het land recht doet! Zeker in Kathmandu was alles bedekt onder een dikke laag stof, door de smog had je geen helderblauwe luchten (behoudens in de bergen dus, die zie je daar ook terug) en er zijn sowieso veel dingen in zandkleur (huizen, daken, straten, noem maar op). Bij terugkomst in Nederland viel dan ook als eerste op hoe groen alles hier eigenlijk is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Terug van Santorini (Oia) en heb met een DJI Mavic Pro shots gemaakt tijdens zonsondergang. Erg lastig om gevarieerde shots te maken (zeker op deze locatie...). Normaal maak ik foto's, dus ik ben gewend om 1 beeld correct te maken maar dat is bij video wel anders (en zeker bij reveal shots). Heb nog wel genoeg te leren :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:30
@Royz Mooie locatie en ook mooie beelden. Maar na 1 minuut had ik als kijker wel het idee dat ik het gezien had. Ik ben daarna door de video heen geskipped en zag erg veel dezelfde beelden voorbij komen. Ik denk dat het belangrijk is om te beseffen dat ook al blijven het mooie beelden, je toch 3/4 weg kunt laten omdat er al een beter beeld is. Probeer nog steeds een verhaal te creëren. Als het om de zonsondergang draait, werk daar naar toe in je verhaal. Geef de big reveal de juiste plek dat het om die zonsondergang draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Royz Ondanks dat het het 'geijkte' vakantievideo plaatje is, toch altijd leuk om te zien. :)

Ik verbaas me er wel over hoeveel mensen er allemaal door die straatjes lopen! Wow; echt rustig is anders... :-(

ff een praktisch vraagje: mag je de gebruikte achtergrondmuziek 'zomaar' gebruiken?

[ Voor 16% gewijzigd door ehtweak op 18-08-2018 22:28 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hood
walletje-w schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 22:21:
@Royz Mooie locatie en ook mooie beelden. Maar na 1 minuut had ik als kijker wel het idee dat ik het gezien had. Ik ben daarna door de video heen geskipped en zag erg veel dezelfde beelden voorbij komen. Ik denk dat het belangrijk is om te beseffen dat ook al blijven het mooie beelden, je toch 3/4 weg kunt laten omdat er al een beter beeld is. Probeer nog steeds een verhaal te creëren. Als het om de zonsondergang draait, werk daar naar toe in je verhaal. Geef de big reveal de juiste plek dat het om die zonsondergang draait.
Hier wil ik nog aan toevoegen dat je je wit balans soms niet klopt. De witte huizen zijn soms erg blauw. Het laatste shot is één van de interessantste, als je meer van deze shots toevoegd is het wel boeiend om het filmpje te blijven bekijken. Maak de shots niet langer dan 5-10 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

ehtweak schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 22:27:
@Royz
ff een praktisch vraagje: mag je de gebruikte achtergrondmuziek 'zomaar' gebruiken?
Thanks voor de feedback! Niet zomaar nee; In je video is auteursrechtelijk beschermde content gevonden.

De eiser staat toe dat zijn content wordt gebruikt in je YouTube-video. Het is echter wel mogelijk dat er advertenties worden weergegeven op je video.
hood schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 22:32:
[...]

Hier wil ik nog aan toevoegen dat je je wit balans soms niet klopt. De witte huizen zijn soms erg blauw. Het laatste shot is één van de interessantste, als je meer van deze shots toevoegd is het wel boeiend om het filmpje te blijven bekijken. Maak de shots niet langer dan 5-10 seconden.
Ja ik blijf color grading een lastig iets vinden, ik zal me er meer in gaan verdiepen om dit consistent te houden. De shots zal ik in het vervolg ook beperken tot 5/10 sec (deed ik al wel redelijk, maar ik heb nu alles uit 1 vlucht moeten halen = 18 min vliegen :))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:24
Pfoe, wat komen hier gave video’s voorbij! Hier kan ik veel inspiratie opdoen.

Ik heb zelf altijd al wel videos gemaakt maar voorheen vooral van foto's. Later ook gecombineerd fotos en video.. Laatst ben ik met mijn vriendin naar Box and Breakfast geweest en heb ik daar gefilmd met mijn iPhone X. Staat natuurlijk niet in verhouding met sommige cameras van jullie.

Ik wil met de trailer en uiteindelijk de film een cinematic gevoel creëren.
Ik heb de trailer inmiddels af en ben benieuwd naar jullie input.

[YouTube: https://youtu.be/KCsDDXGfY1Y]

[ Voor 0% gewijzigd door jdiezrequejo op 20-08-2018 22:11 . Reden: Taalvoutjes ]

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-05 22:44

Karel V

Een simpele ziel

''It gives me a smile''. Vertelt mij het verhaal van een romantisch avondje, alleen had ik wel verwacht dat de vriend nog even binnen zou wandelen. Cinematische effecten zijn geslaagd, zoals die van de deur en het neerploffen op het bed. Het kasteel en het bos vind ik passende keuzes al begrijp ik de overgang niet helemaal. Jammer dat de bestuurder in de auto wegdraait met het hoofd naar buiten het beeld. Ik had hem voor het complete verhaal ook de slaapkamer in willen zien wandelen. Ik begrijp ook niet helemaal de keuze voor dat strakke korte rokje. Komt op mij meer sexy dan romantisch over terwijl het verhaal dat je laat zien toch echt vooral romantisch is. De muziek past goed bij die setting.

Kort gezegd: geslaagde poging, je verhaal komt over en kijkt prettig weg. Hier en daar wel details om mee te nemen voor als je er iets professioneels van maakt. Voor de vriendenkring ben je met vlag en wimpel geslaagd. Ik doe het je niet na in ieder geval ;)

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 16:37
Royz schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 21:49:
Terug van Santorini (Oia) en heb met een DJI Mavic Pro shots gemaakt tijdens zonsondergang. Erg lastig om gevarieerde shots te maken (zeker op deze locatie...). Normaal maak ik foto's, dus ik ben gewend om 1 beeld correct te maken maar dat is bij video wel anders (en zeker bij reveal shots). Heb nog wel genoeg te leren :)

[video]
Mooie locatie, maar ik ben na anderhalve minuut afgehaakt om 3 redenen:
[list=1]• Gebrek aan variatie. Geef je zelf ook al aan, maar ik had het idee naar 5 keer hetzelfde shot te kijken in die anderhalve minuut, maar dan net iets andere hoek.

• Lengte van shots. Bij dit soort video's is een shot van 5, misschien 10 seconden leuk, maar in de anderhalve minuut die ik heb gezien was er zelfs een shot van 40 (!!) seconden.

• Totaal niet op de muziek gemonteerd. Het is een lekker nummertje, en het hoeft ook echt niet op elke beat een ander shot te zijn. Maar in sommige shots verandert de muziek totaal van sfeer, maar blijft het shot gewoon doorgaan, terwijl verandering in de muziek dé uitgelezen kans is om van shot te veranderen.

Tenzij je echt de allermooiste beelden ooit hebt of supergoed kan editen, vind ik 4 minuten echt veel en veel te lang voor een video als dit. Begin eens met een video van een minuut en stop daar je beste beelden in.

Als je op het YouTube-kanaal van GoPro kijkt zie je daar ook bijna alleen maar video's van 1 á 2 minuten lang, dat is een lengte waarbij je óf geboeid blijft óf denkt 'hij duurt nog maar een half minuutje, dat kijk ik wel af' ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Hahn schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:32:
[...]

Mooie locatie, maar ik ben na anderhalve minuut afgehaakt om 3 redenen:
[list=1]• Gebrek aan variatie. Geef je zelf ook al aan, maar ik had het idee naar 5 keer hetzelfde shot te kijken in die anderhalve minuut, maar dan net iets andere hoek.

• Lengte van shots. Bij dit soort video's is een shot van 5, misschien 10 seconden leuk, maar in de anderhalve minuut die ik heb gezien was er zelfs een shot van 40 (!!) seconden.

• Totaal niet op de muziek gemonteerd. Het is een lekker nummertje, en het hoeft ook echt niet op elke beat een ander shot te zijn. Maar in sommige shots verandert de muziek totaal van sfeer, maar blijft het shot gewoon doorgaan, terwijl verandering in de muziek dé uitgelezen kans is om van shot te veranderen.

Tenzij je echt de allermooiste beelden ooit hebt of supergoed kan editen, vind ik 4 minuten echt veel en veel te lang voor een video als dit. Begin eens met een video van een minuut en stop daar je beste beelden in.

Als je op het YouTube-kanaal van GoPro kijkt zie je daar ook bijna alleen maar video's van 1 á 2 minuten lang, dat is een lengte waarbij je óf geboeid blijft óf denkt 'hij duurt nog maar een half minuutje, dat kijk ik wel af' ;)
Waardevolle en uitgebreide feedback, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenzeN
Vond het wel leuk man! iPhone X ziet er ook goed uit, misschien hetzelfde een keer proberen met mijn S9+.

Bij het laatste shot vermoed ik dat je junglegeluiden of iets dergelijks gebruikt hebt, vond ik er niet helemaal bij passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:24
Karel V schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:22:
''It gives me a smile''. Vertelt mij het verhaal van een romantisch avondje, alleen had ik wel verwacht dat de vriend nog even binnen zou wandelen. Cinematische effecten zijn geslaagd, zoals die van de deur en het neerploffen op het bed. Het kasteel en het bos vind ik passende keuzes al begrijp ik de overgang niet helemaal. Jammer dat de bestuurder in de auto wegdraait met het hoofd naar buiten het beeld. Ik had hem voor het complete verhaal ook de slaapkamer in willen zien wandelen. Ik begrijp ook niet helemaal de keuze voor dat strakke korte rokje. Komt op mij meer sexy dan romantisch over terwijl het verhaal dat je laat zien toch echt vooral romantisch is. De muziek past goed bij die setting.

Kort gezegd: geslaagde poging, je verhaal komt over en kijkt prettig weg. Hier en daar wel details om mee te nemen voor als je er iets professioneels van maakt. Voor de vriendenkring ben je met vlag en wimpel geslaagd. Ik doe het je niet na in ieder geval ;)
Thanks voor de feedback! Hier kan ik wat mee. Verder wat betreft het rokje is er eigenlijk geen aandacht besteed aan de kleding. haha Het was warm die dag dus vandaar gewoon een rokje. Maar ik neem jou punten zeker mee!
StevenzeN schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 08:42:
Vond het wel leuk man! iPhone X ziet er ook goed uit, misschien hetzelfde een keer proberen met mijn S9+.

Bij het laatste shot vermoed ik dat je junglegeluiden of iets dergelijks gebruikt hebt, vond ik er niet helemaal bij passen.
Aah thanks. Soms koste het mij wat wel meer moeite om de focus goed te krijgen. Maar je kan bij de iPhone de focus ook vastzetten dus dat hielp wel vaak.
Maar klopt. Ik heb "bosgeluiden" van vogeltjes eronder gezet. Bedankt voor deze feedback. Zal kijken of ik deze wat minder prominent kan laten horen.

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• goldmemberf1

Video gemaakt voor Sawadee Reizen, dus het familie-avontuur icm cultureel avontuur staat centraal in deze video.

Echt blij met de crane 2 overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

goldmemberf1 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 02:50:
[video]

Video gemaakt voor Sawadee Reizen, dus het familie-avontuur icm cultureel avontuur staat centraal in deze video.

Jeetje wat vet om zoiets te mogen doen! Ziet er goed uit ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Mooie beelden! Muziek past goed bij het thema en bouwt subtiel op, tracking shots zijn rustig genoeg (die met dat fietsen in groene poncho's, nice!) en gelukkig niet uit balans met te veel dronebeelden. Strak hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
[video]

Erg indrukwekkend! Prachtige beelden, goed gemonteerd, veel (soepele, mooie) beweging. Ook heel nice dat de omgevingsaudio verwerkt is bovenop de muziek, vind ik echt wat toevoegen.

Dit vind ik een heel mooi voorbeeld waarbij langer dan een minuut of 2 niet erg is, want vrijwel elk shot was mooi genoeg en gevarieerd genoeg om te blijven kijken :) En ik had zowaar maar één keer dat ik dacht 'dit shot had ietsje korter mogen zijn', wat uiteindelijk maar om 2 seconden ging ofzo :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldmemberf1
Dankjulliewel! :)

Ik moet mezelf juist aanleren om shots langer te laten staan. Voorheen maakt ik eigenlijk altijd edits waarbij ik achteraf het gevoel had dat het meer een collage was. Ik probeer nu iets meer rust in te bouwen.

Bij die shot met de fietsers zat ik overigens in de achterbak met de klep open, haha ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
[video]

Heel mooi! Waarmee heb je deze geschoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:22

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@goldmemberf1 Wauw. Wat super mooi. Fantastische beelden, heel goed gemonteerd en perfecte muziekkeuze. Super om naar te kijken.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
StevenzeN schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 18:58:
[...]

Heel mooi! Waarmee heb je deze geschoten?
Panasonic GH5, Mavic pro en diverse lenzen. Super blij met deze camera, ideaal formaat om mee te reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 11:07
Begint hier toch ook te kriebelen om met video en imovie / Final Cut Pro ofzoiets aan de slag te gaan. Maar ben wel eens benieuwd...Hoe zijn jullie precies begonnen ? Opleidingen, tutorials, .... gevolgd ? Superduur video materiaal gekocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Rebbelx schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:29:
Begint hier toch ook te kriebelen om met video en imovie / Final Cut Pro ofzoiets aan de slag te gaan. Maar ben wel eens benieuwd...Hoe zijn jullie precies begonnen ? Opleidingen, tutorials, .... gevolgd ? Superduur video materiaal gekocht ?
Gewoon, beginnen met filmen :?

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Wat @Hahn zegt, gewoon beginnen met filmen. Superduur videomateriaal heb je niet nodig. Een creatief brein wel. De grootmeesters afkijken op Vimeo, niet te veel kijken naar vlogs voor inspiratie (die apen elkaar allemaal na met extreme slowmotion en megafancy transities tussen clips). En dan gewoon beginnen!

Heb je al iets wat je vast kan gaan leggen? Da's namelijk de eerste stap. Kan zo simpel zijn als een home video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mockba
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-05 07:37
Leuk topic dit! Gemodde wagens zijn een hobby en het filmen ervan ook:

Best ook even de intro en outro negeren, because: YouTube :)
Gefilmd met een Hero 6 en een feiyu g5, de edit is in Vegas Pro gebeurd. Verder ben ik wat aan het sparen voor een GH5 en Ronin S om de kwaliteit van het werk wat omhoog te halen.

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-05 13:14
Tip:
Hitfilm Express is gratis en je kan er net zoveel mee als Final Cut of Adobe. En veel tutorials op JoeTjoep.
Heb hem laatst gedownload en ga het gebruiken om eindelijk de filmpje van de geboorte en jaren daarna van mijn dochters te monteren. Mijn oudste dochter is al zes... :D

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hood
Paar maanden geleden heb ik een filmpje gemaakt van de klimtoren (excaliber) in Groningen. Nu ben ik voor de derde keer benaderd of ze mijn filmpje mogen gebruiken voor een reis website. Die genereren zo'n miljoen views per filmpje. Bij de eerste 2 dacht ik wauw wat leuk dus heb ik toestemming gegeven dat ze het mogen gebruiken (gratis), maar daar heb ik nu een beetje spijt van omdat ik er geld voor kant vragen.De derde die mij nu contact bied bij voorbaat al geld (75 euro), nu wil ik jullie vragen wat is een redelijk bedrag om te vragen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:22

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@hood Mooi filmpje... en wat een muur!

Tja geld is altijd moeilijk. 75 klinkt als vrij weinig maar als het non-exclusief en niet in opdracht is, wordt het al aanlokkelijker.

Maar je moet wel rekening houden met een paar dingen. Die muziek die er achter zit, is dat Creative Commons? Zo niet, dan moet je de kosten daarvoor ook doorberekenen. En zodra je commercieel werk gaat doen, heb je ook een drone licentie nodig welke je moet halen (en dus tijd en geld kost).

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
@sys64738 Bedankt. Ja de muziek is Creative Commons en over de drone licentie had ik nog niet overna gedacht. Daar ga ik me even verder in verdiepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoutman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-01 11:03
Filmpje gemaakt van mijn reis naar Cuba afgelopen zomer, helaas is iets misgegaan met importeren / exporteren waardoor het nu "max" 1080P is en YT zoveel compressie erover heen gooit. Gemaakt met de Panasonic G9 met 12-50 f2.8-f4 lens, PL 42.5 f1.2 en GoPro HERO6. Heb wel ontzettend mijn telelens gemist helaas daar, was perfect van pas gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenzeN
@whoutman Leuke vakantievideo man! Wel een aantal nietszeggende shots ertussen omdat je wellicht niet uitkwam qua muziek. Die 42.5 F1.2 is echt een heerlijke lens!

Mijn neefje kwam logeren en ik had nog wat airsoft rookgranaten liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaise
whoutman schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:43:
Filmpje gemaakt van mijn reis naar Cuba afgelopen zomer, helaas is iets misgegaan met importeren / exporteren waardoor het nu "max" 1080P is en YT zoveel compressie erover heen gooit. Gemaakt met de Panasonic G9 met 12-50 f2.8-f4 lens, PL 42.5 f1.2 en GoPro HERO6. Heb wel ontzettend mijn telelens gemist helaas daar, was perfect van pas gekomen.

[YouTube: Cuba 2018]
Leuke shots. Had hem zelf iets rustiger geedit qua muziek en snelheid.
Alleen ik de film op fullscreen bekijk (2560x1080) zie ik dat je 'bars' niet helemaal aansluiten. ;)
leak
StevenzeN schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 08:52:
@whoutman Leuke vakantievideo man! Wel een aantal nietszeggende shots ertussen omdat je wellicht niet uitkwam qua muziek. Die 42.5 F1.2 is echt een heerlijke lens!

[YouTube: Smoke grenades in the forest! | GH5 | Cinematic]

Mijn neefje kwam logeren en ik had nog wat airsoft rookgranaten liggen.
Heel gaaf. Geeft een mooi magisch effect en de muziek past er goed bij! De dag van je neefje kon zeker niet meer stuk :)
Ik heb er ook wel eens over nagedacht om dit te doen maar weet niet in hoe verre dit gewaardeerd word zo in het bos :P

Zelf heb ik in september een roadtrip gemaakt door Noorwegen en Zweden :) :

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenzeN
Chaise schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:19:
[...]

Heel gaaf. Geeft een mooi magisch effect en de muziek past er goed bij! De dag van je neefje kon zeker niet meer stuk :)
Ik heb er ook wel eens over nagedacht om dit te doen maar weet niet in hoe verre dit gewaardeerd word zo in het bos :P

[YouTube: Scandinavian ROADTRIP]
Lekkere video! Heb je geen drone-shot kunnen maken van de mist op het meer? Wil over een poosje ook een soortgelijke roadtrip maken. Lijkt mij een geweldige ervaring. Met welke camera heb je dit geschoten?

M'n neefje had inderdaad een leuk weekend, mede doordat ie onbeperkt fortnite en overwatch kon spelen op mijn edit-pc :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaise
StevenzeN schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:07:
[...]
Lekkere video! Heb je geen drone-shot kunnen maken van de mist op het meer? Wil over een poosje ook een soortgelijke roadtrip maken. Lijkt mij een geweldige ervaring. Met welke camera heb je dit geschoten?
We waren aan het wildkamperen en had de batterij al leeg gevlogen 8)7 Dus jammer genoeg niet kunnen vliegen boven de mist..
Ik heb het meeste gefilmd met de Panasonic G85 i.c.m. de FeiyuTech G6 Plus gimbal. Daarnaast een paar shots met de OnePlus 6 en 1 timelapse met de GoPro 4 silver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
2 weken terug voor het eerst een filmpje geschoten met mij Panasonic g80 die ik een week of 3 geleden aangeschaft heb. Zit echt nog te kijken hoe alles werkt, want ik ben een totale newbie in het hele foto-/videogebeuren, maar vind het wel interessant en wel graag meer kennis en kunde in vergaren in zowel het schieten als het editten.

Deze video heb ik geschoten bij de opening van de brouwerij van kennissen van mij. Ik vond het nog erg onwennig allemaal, maar ben op zich wel tevreden voor een eerste filmpje.

Zoals gezegd de Panasonic g80 met de 12-60 kitlens gebruikt. Geëdit in Adobe Premiere. Zou graag wat opbouwende kritieken van jullie krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaise
Rudolf schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:09:
2 weken terug voor het eerst een filmpje geschoten met mij Panasonic g80 die ik een week of 3 geleden aangeschaft heb. Zit echt nog te kijken hoe alles werkt, want ik ben een totale newbie in het hele foto-/videogebeuren, maar vind het wel interessant en wel graag meer kennis en kunde in vergaren in zowel het schieten als het editten.

Deze video heb ik geschoten bij de opening van de brouwerij van kennissen van mij. Ik vond het nog erg onwennig allemaal, maar ben op zich wel tevreden voor een eerste filmpje.

[YouTube: Opening RBM Brouwerij oktober 2018]

Zoals gezegd de Panasonic g80 met de 12-60 kitlens gebruikt. Geëdit in Adobe Premiere. Zou graag wat opbouwende kritieken van jullie krijgen!
GoT :z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
Sorry! ik vind niet dat ik al voldoende kennis heb om andere te becommentariëren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenzeN
Rudolf schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:59:
[...]

Sorry! ik vind niet dat ik al voldoende kennis heb om andere te becommentariëren ;)
Want je hebt geen mening over hetgeen dat je ziet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirodr01
[b]

[YouTube: Scandinavian ROADTRIP]
Leuk, zo te zien hebben jullie een leuke tijd gehad! Je hebt mooie beelden geschoten, dat vooropstaand. Mooie custom transities gemaakt. Voor mij als neutrale kijker is het aantal 'vrienden onder elkaar' shots wel wat groot, ik zie meer van jullie dan van de pracht van het land. Als dat de bedoeling is van je opname, als herinnering voor jullie zelf, uiteraard geen probleem, maar als je ook graag kijkers wilt interesseren buiten je eigen groepje, is dat misschien iets om rekening mee te houden. Verder is je sound design wat kaal, daar zou je je video nog verder mee kunnen uitbreiden. Er zitten wel hele mooie shots tussen waarbij je goed gebruik maakt van de zon en het tijdstip van de dag, en je colorgrading is passend bij je thema.

Zelf zijn we twee weken geleden thuisgekomen van onze vakantie in Zuid Afrika, en inmiddels ben ik zelf redelijk tevreden met mijn eindresultaat. Ik ben mijn nieuwe camera nog een beetje aan het ontdekken, maar tot nu toe bevalt de kleinere Sony ten opzichte van mijn vorige canon (80D) mij heel goed. Benieuwd wat jullie er van vinden en welke feedback jullie voor mij hebben!

[ Voor 39% gewijzigd door pirodr01 op 04-11-2018 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-05 20:23
pirodr01 schreef op zondag 4 november 2018 @ 08:16:
[...]

Zelf zijn we twee weken geleden thuisgekomen van onze vakantie in Zuid Afrika, en inmiddels ben ik zelf redelijk tevreden met mijn eindresultaat. Ik ben mijn nieuwe camera nog een beetje aan het ontdekken, maar tot nu toe bevalt de kleinere Sony ten opzichte van mijn vorige canon (80D) mij heel goed. Benieuwd wat jullie er van vinden en welke feedback jullie voor mij hebben!

[YouTube: Amazing roadtrip South Africa 2018 | Sony a6500 | Zhiyun V2 | Mavic Pro]
Gave video mooie variatie aan shots en verveelt niet. Welke lenzen gebruik je op je a6500?

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirodr01
Furfoot schreef op zondag 4 november 2018 @ 10:29:
[...]

Gave video mooie variatie aan shots en verveelt niet. Welke lenzen gebruik je op je a6500?
thnx :)
Ik heb de sigma 16mm 1.4, voornamelijk voor in lowlight en op de gimbal, de 10-18mm, de 18-105mm en de 55-210mm. Qua lenzen heb ik niet het gevoel nog iets te missen, maar ik zou wel heel graag 4K 60fps willen in mijn toekomstige upgrade, hopelijk binnenkort een nieuwe a6700.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
pirodr01 schreef op zondag 4 november 2018 @ 08:16:
[...]

[YouTube: Amazing roadtrip South Africa 2018 | Sony a6500 | Zhiyun V2 | Mavic Pro]
Zo te zien heb je flink wat te zien gehad, heel vet!

Wel vind ik een groot deel van je shots overbelicht, en soms niet zo'n beetje ook. En veel van de drone shots zijn wel een beetje kapot gecompressed, wat extra opvalt tussen de close-ups die dat niet zijn en dus wel veel detail bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirodr01
Hahn schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:34:
[...]

Zo te zien heb je flink wat te zien gehad, heel vet!

Wel vind ik een groot deel van je shots overbelicht, en soms niet zo'n beetje ook. En veel van de drone shots zijn wel een beetje kapot gecompressed, wat extra opvalt tussen de close-ups die dat niet zijn en dus wel veel detail bevatten.
bedankt voor je feedback! Ik herken wat je schrijft, ik heb moeite met het vinden van de juiste helderheid op mijn laptop, die niet optimaal gekalibreerd is. Waarom de beelden van de mavic pro er zo uitkomen weet ik ook niet goed, maar ergens verliezen ze scherpte ten opzichte van bv de a6500 ja, of er komt heel stotterig beeld uit waar het eigenlijk vloeiend hoort te zijn, ondanks het gebruik van filters en een lage shutterspeed. Heb jij een mogelijke verklaring voor die compressie?

[ Voor 3% gewijzigd door pirodr01 op 04-11-2018 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
pirodr01 schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:42:
[...]

bedankt voor je feedback! Ik herken wat je schrijft, ik heb moeite met het vinden van de juiste helderheid op mijn laptop, die niet optimaal gekalibreerd is. Waarom de beelden van de mavic pro er zo uitkomen weet ik ook niet goed, maar ergens verliezen ze scherpte ten opzichte van bv de a6500 ja, of er komt heel stotterig beeld uit waar het eigenlijk vloeiend hoort te zijn, ondanks het gebruik van filters en een lage shutterspeed. Heb jij een mogelijke verklaring voor die compressie?
Wat voor exporteer instellingen gebruik je? YouTube kan best gevoelig zijn en de kwaliteit verneuken bij bepaalde instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirodr01
Hahn schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:49:
[...]

Wat voor exporteer instellingen gebruik je? YouTube kan best gevoelig zijn en de kwaliteit verneuken bij bepaalde instellingen.
Ik exporteer in 1920x1080i op 25fps, met de bitrate op max, geloof 60mbps. Ik heb wel een aantal shots met de mavic op 1920x1080 gemaakt ivm 60fps om te kijken of ik daarmee de schokkerigheid in camera tilts kon voorkomen, maar toen ik de 1920x1080 kwaliteit bekeek heb ik m snel weer op 4K gezet, want dat zag er helemaal niet uit. Gebruik jij heel andere exporteer instellingen?

Je hebt iig gelijk dat youtube video's geen dienst bewijst, het originele bestand ziet er beter uit :(

[ Voor 7% gewijzigd door pirodr01 op 04-11-2018 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
pirodr01 schreef op zondag 4 november 2018 @ 12:21:
[...]

Ik exporteer in 1920x1080i op 25fps, met de bitrate op max, geloof 60mbps. Ik heb wel een aantal shots met de mavic op 1920x1080 gemaakt ivm 60fps om te kijken of ik daarmee de schokkerigheid in camera tilts kon voorkomen, maar toen ik de 1920x1080 kwaliteit bekeek heb ik m snel weer op 4K gezet, want dat zag er helemaal niet uit. Gebruik jij heel andere exporteer instellingen?
Waarom 1080i? Dat is interlaced, wat halve resolutie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirodr01
Hahn schreef op zondag 4 november 2018 @ 12:23:
[...]

Waarom 1080i? Dat is interlaced, wat halve resolutie is.
In tegenstelling tot 1920p?

Crap, ik lees t idd...meende ooit gelezen te hebben dat het weinig verschil had. Hmm, zal m eens opnieuw renderen, kijken hoeveel dat verschilt, kan k meteen de highlights hier en daar nog wat terugschroeven 😊

[ Voor 35% gewijzigd door pirodr01 op 04-11-2018 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
pirodr01 schreef op zondag 4 november 2018 @ 12:24:
[...]

In tegenstelling tot 1920p?
1920p is niet echt een term die gebruikt wordt.

1920x1080p = 1080p = 1080 progressive, elk beeld is volledige resolutie
1920x1080i = 1080i = 1080 interlaced, elk beeld is halve resolutie, wat er zo uit ziet:

Afbeeldingslocatie: https://www.videoconverterfactory.com/tips/imgs-2016-self/interlaced-video/interlaced-video-2.jpg

Progressive (p) is altijd beter dan interlaced (i), maar kost natuurlijk wel meer data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirodr01
Hahn schreef op zondag 4 november 2018 @ 12:27:
[...]

1920p is niet echt een term die gebruikt wordt.

1920x1080p = 1080p = 1080 progressive, elk beeld is volledige resolutie
1920x1080i = 1080i = 1080 interlaced, elk beeld is halve resolutie, wat er zo uit ziet:

[Afbeelding]

Progressive (p) is altijd beter dan interlaced (i), maar kost natuurlijk wel meer data.
Thnx voor de info...weet jij of het in de praktijk veel uitmaakt? Heb je wel eens opnames in beide resoluties gemaakt en met elkaar vergeleken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
pirodr01 schreef op zondag 4 november 2018 @ 12:36:
[...]

Thnx voor de info...weet jij of het in de praktijk veel uitmaakt? Heb je wel eens opnames in beide resoluties gemaakt en met elkaar vergeleken?
Vooral bij bewegende beelden kan het veel uitmaken, ja. Maar probeer het vooral uit, zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirodr01
Hahn schreef op zondag 4 november 2018 @ 12:38:
[...]

Vooral bij bewegende beelden kan het veel uitmaken, ja. Maar probeer het vooral uit, zou ik zeggen :)
Ga ik zeker doen, thnx. Volgende keer hopelijk helemaal in 4K 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Weer eens wat anders :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:40

jd1987

cliquefotografie.nl

Tof gefilmd die vlogs(?) @Gutteguttegut! Waar heb je op gedraaid? Ik merk wel dat ik oud wordt, want snap de lol niet om 20 min naar die gasten te kijken :+

Ik ben weer terug van 3 weken vakantie in Zuid-Afrika! Mijn 6x keer, maar het blijft bij uitstek mijn favoriete land. En zoals altijd weer een "familiy holdiay" filmpje in elkaar gegooid, leuk voor later :)

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stevenpattyn
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08-2022
Afgelopen zomer naar de U, S of A geweest. Korte edit van onze roadtrip in elkaar geflanst.

[ Voor 43% gewijzigd door stevenpattyn op 04-01-2019 11:38 . Reden: video ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

jd1987 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:46:
Tof gefilmd die vlogs(?) @Gutteguttegut! Waar heb je op gedraaid? Ik merk wel dat ik oud wordt, want snap de lol niet om 20 min naar die gasten te kijken :+
A7SII's
En tja...het onderwerp...mijn kids vinden het fantastisch (en zijn super stoer op school met alle handtekeningen en filmpjes: YouTube: Alweer een youtuber die mijn naam zegt.(Harm van Legends of Gaming) ).
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-06 18:28

Vos

AFCA

Wat doen jullie veelal bij een video van een reis, de clips op chronologische volgorde of random? Of tips daar in? :)

[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 19-01-2019 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06 10:36
Vos schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 16:16:
Wat doen jullie veelal bij een video van een reis, de clips op chronologische volgorde of random? Of tips daar in? :)
Ligt er maar net aan wat je wilt. Als je een reis maakt door west amerika en je fragmenten in deze volgorde Las Vegas, Phoenix, LA en dan San fransico dan moet je dat wel om een reden doen. Kan soms een leuk effect hebben en bij de meeste reizen weet de kijker helemaal niet dat het in een rare volgorde zit.

Oftewel; meestal speel ik ermee. Geeft soms leuke effecten, maar kan de kijker behoorlijk verwarren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-06 01:07

amphora

Websites & Fotografie

Vanmiddag m'n nieuwe camera uitgelaten in 'me stadsie'. Soort van mini video portretje gemaakt in 4k om camera te leren kennen. Ik ben niet ontevreden!

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
amphora schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:38:
Vanmiddag m'n nieuwe camera uitgelaten in 'me stadsie'. Soort van mini video portretje gemaakt in 4k om camera te leren kennen. Ik ben niet ontevreden!

[YouTube: Utrecht]
Als je het hier post om ook feedback te krijgen: veel van de shots zou ik met minimaal een factor 2 korter maken. Bijvoorbeeld op 00:20 zit je letterlijk 8 seconden naar een stilstaande boom te kijken. Nu is het gemonteerd op een heerlijk rustig en traag liedje, maar na 3 seconden dacht ik al "waarom kijk ik naar deze boom?!".

Als je het hier niet post om ook feedback te krijgen: leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-06 01:07

amphora

Websites & Fotografie

Hahn schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:52:
[...]

Als je het hier post om ook feedback te krijgen: veel van de shots zou ik met minimaal een factor 2 korter maken. Bijvoorbeeld op 00:20 zit je letterlijk 8 seconden naar een stilstaande boom te kijken. Nu is het gemonteerd op een heerlijk rustig en traag liedje, maar na 3 seconden dacht ik al "waarom kijk ik naar deze boom?!".

Als je het hier niet post om ook feedback te krijgen: leuk.
Zeker voor de feedback! Videografie is nieuw voor me dus alle kritiek, ook negatief, is welkom! Sneller snijden dus, daar kan ik wat mee :)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
Vos schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 16:16:
Voor een reis van een paar dagen zou je alles op tijdstip kunnen sorteren. Dus ochtend, middag en avond.
Dat heb ik gedaan met 3 dagen Euro Disney.
Maar voor langere reizen is dat natuurlijk niet te doen. Dan zou ik meer chronologisch of per plaats werken. Dus per plaats/land die je bezoekt een segment.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:21
Hallo allemaal!

Eerst als reactie op de filmpjes hierboven: ikzelf zou het grotendeels chronologisch houden zodat je de reis als het waren herbeleeft, maar geen problemen mee hebben om af en toe te mixen. Uiteindelijk zal dat vrijwel niet opvallen.

Ik maak zelf graag filmpjes van hiken. Dit is mijn laatste.

Feedback altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Worsteneter Leuk!.

Wat ik me dan altijd afvraag bij dit soort filmpjes (het maken daarvan). Zet je iedere keer je camera op een plek neer en loop je er vervolgens demonstratief langs? En bij van die we-lopen-daar-in-de-verte shots; ga je dan weer terug om je camera op te halen?
En blijkbaar had je ook een drone mee. M.a.w. die sjouw je ook ergens in je rugzak mee (inclusief voldoende accu's)?

ik vind het al erg genoeg als ik m'n DSLR meesjouw tijdens het hiken.. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:21
ehtweak schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:01:
@Worsteneter Leuk!.

Wat ik me dan altijd afvraag bij dit soort filmpjes (het maken daarvan). Zet je iedere keer je camera op een plek neer en loop je er vervolgens demonstratief langs? En bij van die we-lopen-daar-in-de-verte shots; ga je dan weer terug om je camera op te halen?
En blijkbaar had je ook een drone mee. M.a.w. die sjouw je ook ergens in je rugzak mee (inclusief voldoende accu's)?

ik vind het al erg genoeg als ik m'n DSLR meesjouw tijdens het hiken.. ;)
Mooie foto's op Flickr!

Ja, ik sleep inderdaad alles mee en loop geregeld terug! :p
Maar dat heb ik graag ervoor over, het is immers hobby. Het valt ook wel mee qua gewicht. Ik heb een Sony systeemcamera, kleine gorillapod en dji spark, dus het zal met een paar accu's (voor de camera) rond de 1.5 a 2kg zitten. De spark red ik met 3 volle accu's voor de hele week, gewoon kiezen qua vluchtmomenten. Eventueel via powerbank bijladen. Lekker alles op de rug.

[ Voor 10% gewijzigd door Worsteneter op 05-02-2019 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet

Puur vanwege de stijl. Ik heb getracht zoveel mogelijk de Gameboy Advance stijl na te bootsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet

• militairtje
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19:32
Ik heb net dit topic ontdekt! Mijn naam is Nicky, en tijdens mijn vakanties en uitstapjes vind ik het leuk om lekker te filmen. Dit heeft natuurlijk als resultaat dat er aftermovies gemaakt moeten worden!
Dit is er eentje van vorig jaar, waar ik met een stel vrienden een week in Albufeira ben geweest. Daarna ben ik in mijn eentje de week erna doorgetrokken naar Lissabon. Ik hoor graag jullie meningen erover, en wat ik bijvoorbeeld kan verbeteren aan mijn filmpjes.
Hetgene waar ik zelf merk waar ik tegenaan loop, is dat ik voor bepaalde dingen beter een Vlog kan maken, zodat het verhaalverloop wat logischer is.

Ik hoor graag jullie reacties! Enjoy!

Met vriendelijke groet,
Nicky :)

• Chaise
Welkom Nicky! :)
Bij deze mijn feedback:
Pro's:
• Kort filmpje! Vaak krijg je met vakantie video's vaak minuten lange filmpjes. Leuk als herrinnering voor jezelf maar niet voor een willekeurige kijker.
• Vlotte edit, kijkt lekker makkelijk weg.

Cons:
• Er zit niet echt een verhaal in het filmpje, wat jezelf ook al aangaf.
• Het einde is een beetje abrupt. Je kijkt naar het flimpje en ineens *biem* zwart.

Ik denk als je met een volgend filmpje dit in je achterhoofd houd je al weer een stap verder bent d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
@militairtje Lekker hoog tempo! Is dit geschoten op een Gopro?

Ik heb sinds vorige week een Mavic Pro 2 en deze 3 dagen kunnen testen in Frankrijk:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• militairtje
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19:32
Hoihoi!
Bedankt voor jullie feedback! Ik ga begin mei weer een paar dagen weg, en zal er zeker rekening mee proberen te houden!

@StevenzeN filmpje is voornamelijk met een Canon eos 77d geschoten met de tamron 18-200 lens. Her en der zitten er ook clipjes van mobiel en namaak gopro tussen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pirodr01
@ StevenzeN

Mooie beelden van Frankrijk, de beelden an sich zien er goed uit! Qua montage is het een beetje de vraag wat je er van wil maken, het ontbreekt naar mijn idee een beetje aan verhaal en opbouw. Als een verzameling mooie shots geen issue, maar wil je je kijker wat meer betrekken ergens in, zou je daar misschien wat meer mee kunnen proberen te doen. Verder aantal leuke transitions en goed gebruikt gemaakt van sound effects. Misschien leuk om naast een drone, waar je wel veel variatie in weet aan te brengen, ook een normale camera te (gaan) gebruiken?

Wij hebben vorige maand drie weken door Amerika rondgereden, helaas hier en daar wat slecht weer getroffen, maar desondanks blijft het een prachtig land waar ik redelijk veel heb kunnen filmen gelukkig. Benieuwd naar jullie mening, bedankt alvast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:30
Welk nummer heb je gebruikt @pirodr01 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
pirodr01 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 18:51:

Wij hebben vorige maand drie weken door Amerika rondgereden, helaas hier en daar wat slecht weer getroffen, maar desondanks blijft het een prachtig land waar ik redelijk veel heb kunnen filmen gelukkig. Benieuwd naar jullie mening, bedankt alvast! :)

[YouTube: Roaptrip South West USA 2019 | Sony a6500 | Zhiyun Crane | Mavic Pro]
Heel vet! Goede kwaliteit beelden, lekker muziekje, korte clips, goed op de muziek gemonteerd, beweging doorgezet (als er beweging naar rechts was ingezet, dan zette je dat ook door in de volgende clip).

Enige 2 opmerkingen die ik wil maken:
1. Lengte. Ondanks de opzwepende muziek en hele mooie beelden, vind ik bijna 220 seconden (3:39) toch net wat te lang voor dit type video. Ik merkte, zeker toen de muziek wat dipte in intensiteit, dat ik toch even ging checken hoe lang 'ie nog ging duren, en dat was na 2 minuten, dus net over de helft. Op zich een prestatie, want meestal gebeurt dat bij mij na zo'n 40-50 seconden :P

Maar toch zou ik zeggen dat 90 seconden, een mooie leidraad is qua lengte. Give or take 30 seconden; als je niet zoveel hebt dan is 1 minuut al meer dan genoeg, heb je heel veel moois (zoals jij nu), dan is 2 minuten ook goed.

2. Herhaling. Bij de 3e keer 'persoon die stil staat en over groots landschap uitkijkt' begon ik het al wat cliché en herhalend te vinden, en daarna gebeurde het nog een paar keer. Zo'n shot lijkt me prima om 1 keer (al dan niet per persoon) te doen, en het daarna niet meer te herhalen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirodr01
Thnx voor de reacties :)

@ Messje, het nummer heet 'Temple of the Mohicans' en is te vinden op audiojungle.

@ Hahn, thanks voor de inhoudelijke feedback! Herken zeker wat je zegt (ben helaas niet bedreven in het monteren/aanpassen van muziek dus soms moet je het doen met wat je hebt :)
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Let op:
Embed je filmpje met de video tags, kijk in de OP als je niet weet hoe dat moet.
Posts met alleen linkjes worden verwijderd!

Geef ook commentaar op je voorgangers. Jij wil commentaar, zij ook.