• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:27
Het lijkt inderdaad op Azie maar dat is heel netjes nagebouwd in een hele grote hangar. Wel leuk dat je gewoon in een tentje op het strand kan overnachten.

De kwaliteit is inderdaad niet super. Is gecombineerd materiaal van mijn telefoon, gopro en mirrorless. Ik vind zelf dat het einde wat abrupt is maar met editten heb ik dit keer een beetje geexperimenteerd.

don't mind me

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06 21:21
JeroenF schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:51:
Het lijkt inderdaad op Azie maar dat is heel netjes nagebouwd in een hele grote hangar. Wel leuk dat je gewoon in een tentje op het strand kan overnachten.

De kwaliteit is inderdaad niet super. Is gecombineerd materiaal van mijn telefoon, gopro en mirrorless. Ik vind zelf dat het einde wat abrupt is maar met editten heb ik dit keer een beetje geexperimenteerd.
Wist niet eens dat dat bestond, leuke info.

Leuk experiment, blijven experimenteren! ;)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Ricepuppet
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nGJXNDul4j0]

Tijdens conventies als wij aan het filmen zijn, zijn er nog steeds mensen die door het beeld heen lopen. Ook wel bekend als 'klootzakken' die niet opletten en teveel in hun eigen wereld bezig zijn. Voor hun hebben wij deze speciale instructie video gemaakt!

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-06 02:28
Dag mede-Tweakers,

Sinds enkele jaren fotografeer ik hobbymatig en sinds kort is de interesse voor video opnieuw gewekt. Ik heb recent een Mavic Pro gekocht en ben deze aan het ontdekken. Deze neem ik mee tijdens onze ze reis naar Azië komende zomer. Ook neem ik dan een Nikon D7100 en een GoPro Hero 5 mee. Ik hoop voor die tijd hier het eea te leren :)

Het monteren van verschillende beelden gaat me redelijk af, vind ik zelf. Ik probeer het interessant te houden door korte shots te gebruiken en de cuts tegelijk te laten lopen met de muziek. Ik ben voornamelijk nog op zoek naar hoe het best een verhaal te vertellen in een video.

Genoeg over mezelf dacht ik zo, ik gooi er een recente video in:

PVOutput | 10320 Wp op Zuid en West

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:55
Mooie dronebeelden. Overweeg binnenkort zelf ook de Mavic aan te schaffen, nog even afwachten wat die nieuwe DJI Spark allemaal gaat doen omdat die prijstechnisch net even wat aantrekkelijker is. Ik vind de kleuren wel wat flets ogen, denk dat er genoeg mooie LUT's beschikbaar zijn voor de Mavic.

Ik ben deze week met 2 vrienden naar een verlaten fabriek gegaan voor wat shots.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-04 09:32
Ik heb inmiddels ook mijn eerste GH5 beelden geschoten. Alleen met de kitlens, moet nog sparen voor nieuwe lenzen. :)

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:26
Gave filmpjes allemaal. Ik ben een paar weken terug met wat vrienden wezen klimmen in Duitsland. Hierbij wat wat gefilmd. Er is een hoop waar ik nog in kan verbeteren, aangezien dit de eerste keer was dat ik met mijn fuji x-e2 heb gefilmd.

Op statief occileert de scherpstelmotor, even op letten.
Sommige scenes zijn erg donker of juist overbelicht.
Filmpje is wat aan de lange kant. Ook hier maar even opletten, het moet wel leuk blijven om naar te kijken :)

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ricepuppet
hood schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:22:
Gave filmpjes allemaal. Ik ben een paar weken terug met wat vrienden wezen klimmen in Duitsland. Hierbij wat wat gefilmd. Er is een hoop waar ik nog in kan verbeteren, aangezien dit de eerste keer was dat ik met mijn fuji x-e2 heb gefilmd.

Op statief occileert de scherpstelmotor, even op letten.
Sommige scenes zijn erg donker of juist overbelicht.
Filmpje is wat aan de lange kant. Ook hier maar even opletten, het moet wel leuk blijven om naar te kijken :)

[video]
Je filmpje heeft nogal een hoge saturatie. Ik denk dat als je de kleuren eens flink zou downgraden, dat het in elk geval genietbaarder is. Ook zou een stabilisator erg fijn zijn, het trilt nogal.

Anyhowz, (onze) de nieuwe Lootchest video!

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=meyVIIxWLFE]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05 21:23
Mooie video's, voor al ook die van Parijs en New York!

Ben zelf een tijdje bezig geweest met een tiltshift-video, Goedkope point 'n shoot (Sony DSC-WX350) gebruik om te laten zien dat je met een goedkoop ding ook nog best wel een grappig videootje in elkaar kan zetten en het niet altijd duur hoeft. Systeemcamera had ik wel achter de hand in geval van backup, maar was niet nodig. Hier en daar nog een DJI Phantom erbij gepakt waar het niet anders kon, maar dat zie je helaas wel terug in een aantal shots, helemaal stil kan zo'n ding ook niet in de lucht hangen, alleen als het windstil is (suc6 in NL).

Heb de lokale krant (AD) er mee gehaald en ze hebben de video ook embedded op hun site gezet. Andere lokale media willen mijn video alleen vertonen in een eigen player met soms zelfs eigen logo er bij. Met embedden kunnen ze toch ook wel reclame er omheen zetten, want dat lijkt mij de enige geldige reden dat je het ergens anders opnieuw wil publiceren. Hebben ze geen recht toe, krijgen ze ook niet. Ik zie de waardering graag terug in views op mijn eigen upload/kanaal, heb er genoeg uurtjes in zitten.

Maar het geheel is wel wat statisch, ik had misschien in wat shots nog moeten pannen. Misschien iets voor part 2, mocht ik ooit zin hebben. Het was maar een eigen hobbyprojectje voor in wat loze uurtjes.
Misschien niet echt interessant voor iemand die niet in deze stad woont, maar voor +/- 150.000 inwoners zal het vast best wel grappig zijn om te zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:19
JK schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:21:
Mooie video's, voor al ook die van Parijs en New York!

Ben zelf een tijdje bezig geweest met een tiltshift-video, Goedkope point 'n shoot (Sony DSC-WX350) gebruik om te laten zien dat je met een goedkoop ding ook nog best wel een grappig videootje in elkaar kan zetten en het niet altijd duur hoeft. Systeemcamera had ik wel achter de hand in geval van backup, maar was niet nodig. Hier en daar nog een DJI Phantom erbij gepakt waar het niet anders kon, maar dat zie je helaas wel terug in een aantal shots, helemaal stil kan zo'n ding ook niet in de lucht hangen, alleen als het windstil is (suc6 in NL).

Heb de lokale krant (AD) er mee gehaald en ze hebben de video ook embedded op hun site gezet. Andere lokale media willen mijn video alleen vertonen in een eigen player met soms zelfs eigen logo er bij. Met embedden kunnen ze toch ook wel reclame er omheen zetten, want dat lijkt mij de enige geldige reden dat je het ergens anders opnieuw wil publiceren. Hebben ze geen recht toe, krijgen ze ook niet. Ik zie de waardering graag terug in views op mijn eigen upload/kanaal, heb er genoeg uurtjes in zitten.

Maar het geheel is wel wat statisch, ik had misschien in wat shots nog moeten pannen. Misschien iets voor part 2, mocht ik ooit zin hebben. Het was maar een eigen hobbyprojectje voor in wat loze uurtjes.
Misschien niet echt interessant voor iemand die niet in deze stad woont, maar voor +/- 150.000 inwoners zal het vast best wel grappig zijn om te zien.

[video]
Ik kan hier maar 1 woord op zeggen: WOW.
Wat een werk moet dat zijn geweest. En je waant je echt in een legoland of Madurodam. Hoeveel uren heb je daar wel niet in zitten? Met recht één van de mooiste filmpjes die ik tot dusver hier gezien heb.

* Snowwie heeft ook niet stilgezeten. Afgezien van z'n reguliere projectjes wou ik eens een 'homage' maken aan mijn Chaos Theory kanaal en daarmee ook met het programma Universe Sandbox 2. Heeft me ongeveer 2 uurtjes gekost. Fragmenten opnemen, sorteren, geschikt muziek zoeken (dat niet gezeik geeft op YouTube met copyright issues, dus meestal wordt het dan een wat oudere s3m bestand), en vervolgens lekker puzzelen in Wondershare Filmora. 4K video editen blijft toch een lastig iets, zeker als je bepaalde audio fragmenten bij bepaalde video fragmenten wilt plaatsen wil geen enkel programma lekker on-the-fly dat 4K ongecomprimeerd videomateriaal afspelen. De keus om 4K raw te captureren is doelbewust geweest, om de CPU zoveel mogelijk te ontzien tijdens een bepaalde game of CPU intensieve taak.

Maar genoeg gelult. Als je onderstaande video wilt zien, en je hebt een 4K monitor, dan heb je wel minimaal 40Mbit downloadsnelheid nodig.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=AY2Ei7BmMj8]
Indien de 4K optie nog niet beschikbaar is, dan is YouTube deze nog aan het verwerken, komt vanzelf zichtbaar

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05 21:23
Snowwie schreef op zondag 4 juni 2017 @ 01:56:
[...]

Ik kan hier maar 1 woord op zeggen: WOW.
Wat een werk moet dat zijn geweest. En je waant je echt in een legoland of Madurodam. Hoeveel uren heb je daar wel niet in zitten? Met recht één van de mooiste filmpjes die ik tot dusver hier gezien heb.
Dank je! Monteren was ongeveer 12 uur werk. Al met al inclusief de stukjes reizen naar locaties, afspraken maken, filmen en monteren zal het uitkomen op ongeveer 40 uur aan tijd, verspreid over 9 maanden.
Kan het sneller? Ongetwijfeld. Maar dat editten kost gewoon het meeste tijd, maar is misschien ook wel het leukste om te doen.

Volgende maand komt het bij RTV Utrecht ook nog terug in een tv-programma, maar weet even niet exact welk programma. Ze belden mij er over op om toestemming te krijgen om het uit te zenden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snowwie
Klopt, het filmen is nog niet eens het meeste werk. Inderdaad het editen kost bergen tijd.

Mijn YouTube Channel

• jffry90
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-05 12:18
@goldmemberf1 erg leuke effecten in het filmpje van one day in paris! Ga hem onthouden voor mijn volgende projecten.

Het editen begint een beetje te komen maar mag vooral nog veel oefenen als ik sommige filmpjes voorbij zie komen.

Zelf ben ik afgelopen weekend aan de slag gegaan, zie onder het resultaat.

• Ricepuppet
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=snlpoTMhSAk]

Zo, de eerste (van de vijf!) Animecon video's staat online! Wij doen onze Cosplay QUIZ met cosplayers Siasity, Hanae Cosplay, JoyWhale, Spino Cosplay, Chi-Yan Yeung en Nicky Steneker! Vergeet niet na afloop te subscriben!

• Ricepuppet
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xifJMEvABTM]

We waren toch op Animecon het hele weekend en het was heet. Dus dan ga je stinken en wat spuit je dan op? Als een puisterige puber AXE op je oksels. De neven effecten staan wij niet voor in. Of juist wel. Jawel, jawel.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=lA8K564JAKo]

We gaan naar Gamestate Rotterdam, gelegen aan het Cor Kieboomplein. Met ons mee gaat Eandora Cosplay, ook wel bekend van haar Lady Thor cosplay! Samen met haar gaat Wesley kijken of we de oude dagen van de arcade hallen opnieuw kunnen beleven!

[Voor 35% gewijzigd door Ricepuppet op 21-06-2017 16:17]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• StevenzeN
Mooi werk hierboven!

Ook een korte video gemaakt, slechts één minuut lang:

Film puur voor de hobby, vind het bewerken erg leuk, tijdrovend maar leuk om te doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pindakaas
@ hierboven, leuk filmpje. Ook goede muziek/stem erbij! Kwaliteit van de beelden zijn ook mooi moet ik zeggen!

Ik probeer altijd leuke filmpjes te maken van vakanties / citytrip. Meerdere leuke tripjes gedaan de laatste tijd. Ik ben het meest tevreden over mijn filmpje van Parijs denk ik. Hier ben ik slechts 2 dagen geweest maar wel veel gefilmt. ik ben benieuwd naar jullie (opbouwende) kritiek!

don't mind me

• StevenzeN
@JeroenF Leuk gedaan! Het shot van het bordje bij de Eiffeltoren op 00:50 was erg mooi!

Ik heb afgelopen weekend wat shots gemaakt met mijn zusjes op het Aekingerzand, mooie locatie in Appelscha(randje Drenthe/Friesland):

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Appelpie3000
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:05
@StevenzeN Mooie shots. Vooral de beperkte scherptediepte (bokeh?) vind ik erg gaaf gedaan!

Maak en monteer zelf al enige jaren vakantiefilmpjes met een GoPro, maar die blijven vaak binnen de vrienden/familiekring. Onlangs een drone aangeschaft om ook leuke beelden vanuit de lucht te kunnen schieten. Zie hieronder het resultaat van de tweede vlucht en eerste montage.

• repeat123
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-01 22:08
@Appelpie3000 Mooi gedaan! Zeer nette shots die met precisie zijn uitgevoerd. Mijn favoriet is die van 1:12. Je had er van mij ook nog een aantal shots in mogen zetten zonder beweging, van bijvoorbeeld details van het gebouw. Op youtube komt hij bij mij niet helemaal lekker over, misschien kan je eens een andere render methode gebruiken? Op fullscreen is het korrelige effectje wel weg. De muziek is trouwens ook perfect.

[Voor 4% gewijzigd door repeat123 op 27-07-2017 22:50]

• mart42
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-06 20:42
Met een drone krijg een ander perspectief, vooral als je eigen honden volgt.
Hardware: yuneec pro, DJI phantom 4 & DJI Mavic Pro, Canon 600D lens 28 - 185, Samsung Galaxy S5, Desktop PC I3 Z68 software: Adobe Premiere pro, photoshop pro, Sonar producer, Audacity,

Nabewerking kost tijd & energie (ook financieël) maar het heeft wat..kijk maar naar de filmpjes:

• Appelpie3000
repeat123 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 22:49:
@Appelpie3000 Mooi gedaan! Zeer nette shots die met precisie zijn uitgevoerd. Mijn favoriet is die van 1:12. Je had er van mij ook nog een aantal shots in mogen zetten zonder beweging, van bijvoorbeeld details van het gebouw. Op youtube komt hij bij mij niet helemaal lekker over, misschien kan je eens een andere render methode gebruiken? Op fullscreen is het korrelige effectje wel weg. De muziek is trouwens ook perfect.
Bedankt voor je feedback!

Met het exporteren heb ik altijd een beetje ruzie. Wat ik vaak doe qua export is de input ook als output gebruiken, met een vrij hoge bitrate, om het vervolgens met handbrake weer wat te comprimeren. Nu heb ik het grootste gedeelte in 4K geschoten en in ADP als 1080P geëxporteerd. Dacht dat het er wel goed uitzag. Zal nog wel eens gaan rommelen. Tips hierover zijn altijd welkom!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snowwie
Ik heb je video ook gedeeld op mijn Facebook en van daaruit wordt ie wel denk ik wel verder gedeeld, omdat ie zeker de moeite waar is.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SV3NNER
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05 19:25

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

StevenzeN schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:25:
Mooi werk hierboven!

[video]

Film puur voor de hobby, vind het bewerken erg leuk, tijdrovend maar leuk om te doen.
Heel mooi gemaakt zeg. in welke modus heb je dit gefilmd? _/-\o_

| Youtube |

• StevenzeN
SV3NNER schreef op zondag 30 juli 2017 @ 23:23:
[...]

Heel mooi gemaakt zeg. in welke modus heb je dit gefilmd? _/-\o_
Thanks! 4K met 60P en Full HD met 180p!

Edit omdat ik toch de laatste reactie heb;

Nieuwe video gemaakt in Gees(Drenthe) enkele hachelijke momenten met Schotse Hooglanders overleefd;

[Voor 31% gewijzigd door StevenzeN op 07-08-2017 21:14]

• Ricepuppet
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=9M94bo4KM5A%5B]

Tomoparty 2017 is waar we naartoe gingen! Zon, strand. Maar ook regen. Gelukkig niet lang en dat werd overschaduwd door mooie dames (en heren) die mee deden met onze speciale Cosplay Quiz!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-05 16:04
Samen met een bevriende fotograaf een persoonlijk project gedaan bij een bevriende jeans artiest. Bij deze de film:

[Voor 4% gewijzigd door Peter_Aragorn op 25-08-2017 21:28]

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• Wout r
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05:42
Filmpje gemaakt met wat beelden van onze vakantie, shots mogen in het vervolg wat korter denk ik en de kleuren vind ik achteraf niet zo geweldig.

Montage gedaan met Premiere Pro en video's geschoten met een GoPro Hero 5 Black.

Tips zijn zeer welkom! d:)b

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 22:40

Karel V

Een simpele ziel

Wout r: Als je film bedoelt is voor je vrienden/medevakantiegangers met dezelfde muziekkeuze dan begrijp ik dat. Anders zou ik toch iets meer zoeken naar muziek met een Venetiaans/middeleeuws accent.

Peter_Aragorn: lijkt me geslaagd. Ik vind je beelden heerlijk om te bekijken. De details stralen vakmanschap uit en ik mag aannemen dat deze jeans artiest hem zo op zijn website plaatst. De eerste 25 seconden was me, zonder context, niet direct duidelijk of de muziek en de verhaallijn nog een creepy kant op zou gaan maar daarna werd de muziek voor mij overduidelijk begeleidend en bijpassend voor het verhaal van deze vakman. Op zijn website vormt dat geen probleem, want dan is de context sowieso wel duidelijk. Alleen die laatste seconde stilte vind ik niet zo prettig. Belangrijker is hoe jullie die laatste dode seconde zelf ervaren.
Voor mijn gevoel is dit overigens categorie hotshots. Dus puik gedaan!

Wel jammer om drie posts achter elkaar te zien zonder reacties op voorgangers. Misschien een ideetje om op elkaar te reageren?

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

@Peter_Aragorn : Eens met Karel V, prettige beelden, slides gaan heel soepel en beelden volgen logisch op elkaar. Macro's/close-ups doen het over het algemeen goed bij dit soort video's, zoals bijvoorbeeld dat shot van de naaimachine. Wat betreft het geluid: muziek aan het eind vind ik logisch aflopen, past goed bij de dip to black. Leuk gedaan met dat teksteffectje aan het eind ook. Beelden van de Ursa Mini zijn erg mooi trouwens, goed veel detail!

Heb zelf wat geëxperimenteerd met een wat oudere super 8-look creëren in Premiere. Kort samengevat: 4:3, korrel, gaussian blur, posterize time op 18fps, wat filmprojectoroverlays, kleurcorrectie met verhoogd zwartpunt en rode tint, en misschien nog wel het belangrijkste: niet al te hard proberen om stabiele shots te maken :+ Een soort ode aan de ouderwetse home video, zeg maar.
Daar is het volgende uit gekomen:

(En voor diegenen die benieuwd zijn naar mijn andere poging met deze look: https://vimeo.com/225721974).

Hebben jullie ook wel eens zoiets geprobeerd? Tips om het nog overtuigender te maken?

[Voor 13% gewijzigd door tobiasvs op 29-08-2017 22:34]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• Peter_Aragorn
@Karel V en @tobiasvs Thanks! Het was ook de bedoeling dat het aan het begin nog niet helemaal duidelijk was welke kant het op gaat. Dus dat is blijkbaar goed gelukt.

Over de Ursa Mini: jep, prachtig ding. Alleen 120FPS op 1080p valt kwalitatief erg tegen. Veel moire en stuk minder gedetailleerd. Dus dat is een minpuntje.

@tobiasvs Leuk gedaan zo! Het effect zorgt ervoor dat het inderdaad een net wat meer uitgedachte home video wordt. Dus dat is goed gedaan :). Verder inhoudelijk natuurlijk niks bijzonders, maar dat was ook niet de gedachte erachter volgens mij :)?

@Wout r Shots zijn inderdaad soms wat lang en de kleuren niet fantastisch. Maar wat mij vooral opvalt: bijna alle shots hebben een behoorlijk afstand tot het onderwerp. Nu is dit met een GoPro lastig op te lossen, aangezien er niet echt andere lenzen voor zijn. Maar toch: Probeer eens wat dingen van dichtbij te filmen. Dit zorgt voor wat meer afwisseling in je shots en in je verhaal.

@Ricepuppet Leuke repo! Misschien wel een idee voor een volgende: de zooms leiden mij persoonlijk een beetje af. Ik snap het: je bent alleen als cameraman en je moet wat. Maar wellicht in het vervolg iets om over na te denken. Misschien standaard 1 camera op statief zetten die het totaaltje geeft en dan met een tweede camera voor de medium of closejes gaan :)

• Ricepuppet
@Ricepuppet Leuke repo! Misschien wel een idee voor een volgende: de zooms leiden mij persoonlijk een beetje af. Ik snap het: je bent alleen als cameraman en je moet wat. Maar wellicht in het vervolg iets om over na te denken. Misschien standaard 1 camera op statief zetten die het totaaltje geeft en dan met een tweede camera voor de medium of closejes gaan :)
Thanks man!

Yup, helemaal gelijk in. Ik ben inderdaad alleen en probeer te letten op wat er gezegd word. Persoonlijk ben ik fan van cinematografie zoals in Modern Family en Brooklyn 99, waarbij het geheel dynamisch is.

Helaas waren

1. De weersomstandigheden slecht (in het begin vooral, regen, wind)
2. Zand onder m'n voeten waardoor ik niet stabiel kon staan.

Normaal is het een stuk minder in zoomen etc.

Een tweede camera is helaas niet mogelijk; veelal sta ik op beurzen met een zeer krappe en beperkte ruimte. Een tweede camera zou daarnaast in de weg staan of erger; tegenaan getikt worden of gestolen worden.

Bij mijn andere werk (niet de conventies) op het kanaal zie je dat ik veel rustiger te werk kan gaan met inderdaad soms een tweede camera.

Aanstaande zaterdag sta ik ook op Amsterdam Comic Con, dus zal er rekening mee proberen te houden ;)

• Peter_Aragorn
Ricepuppet schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:38:
[...]

Thanks man!

Yup, helemaal gelijk in. Ik ben inderdaad alleen en probeer te letten op wat er gezegd word. Persoonlijk ben ik fan van cinematografie zoals in Modern Family en Brooklyn 99, waarbij het geheel dynamisch is.

Helaas waren

1. De weersomstandigheden slecht (in het begin vooral, regen, wind)
2. Zand onder m'n voeten waardoor ik niet stabiel kon staan.

Normaal is het een stuk minder in zoomen etc.

Een tweede camera is helaas niet mogelijk; veelal sta ik op beurzen met een zeer krappe en beperkte ruimte. Een tweede camera zou daarnaast in de weg staan of erger; tegenaan getikt worden of gestolen worden.

Bij mijn andere werk (niet de conventies) op het kanaal zie je dat ik veel rustiger te werk kan gaan met inderdaad soms een tweede camera.

Aanstaande zaterdag sta ik ook op Amsterdam Comic Con, dus zal er rekening mee proberen te houden ;)
Ah tof! Ja die stijl vind ik ook goed! Maar daar is natuurlijk alles altijd spot-on, focus, licht, etc. Maar tof dat je dat probeert na te bootsen!

Cool, ben benieuwd naar die van Comic Con. Heb in deze repo een paar keer hard op moeten lachten 8)

• Ricepuppet
Peter_Aragorn schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:54:
[...]

Ah tof! Ja die stijl vind ik ook goed! Maar daar is natuurlijk alles altijd spot-on, focus, licht, etc. Maar tof dat je dat probeert na te bootsen!

Cool, ben benieuwd naar die van Comic Con. Heb in deze repo een paar keer hard op moeten lachten 8)
Ja dat zou zeker mooi zijn!

Alleen film ik met een DSLR, dus dan zou iemand de focus voor mij moeten regelen met een follow focus op afstand of iets dergelijks, haha.

Helaas is mijn camera vrienden cirkeltje erg klein en kan ik dat soort werk helaas niet aan anderen over laten.

Als je deze reportage leuk vind, dan vind je de nieuwste reportage van gisteren ook misschien wel wat :)

• Peter_Aragorn
Ricepuppet schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:11:
[...]

Ja dat zou zeker mooi zijn!

Alleen film ik met een DSLR, dus dan zou iemand de focus voor mij moeten regelen met een follow focus op afstand of iets dergelijks, haha.

Helaas is mijn camera vrienden cirkeltje erg klein en kan ik dat soort werk helaas niet aan anderen over laten.

Als je deze reportage leuk vind, dan vind je de nieuwste reportage van gisteren ook misschien wel wat :)

[video]
Oh ja, dat is ook lastig hoor! Al doende leert men, maar ik heb daar soms ook nog steeds moeite mee.

Thanks, ga ik kijken!

Edit: snelle tip na 1 minuut kijken. Zet je muziek harder als je alleen b-roll laat zien :)

[Voor 6% gewijzigd door Peter_Aragorn op 30-08-2017 11:18]

• Snowwie
StevenzeN schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:25:
Mooi werk hierboven!

[video]

Mooi gemaakt filmpje. Is het je eigen stem of een bestaand stukje gesproken door iemand?

Ik ben zelf ook een stapje verder gegaan. Ik heb de hyperlapse functie nu beter "ontdekt' op mijn telefoon en heb tevens deze keer de accu aan de lader gehouden, met een verlengsnoertje. Hierdoor kon de telefoon opnames maken van 6:30 in de ochtend tot 21:00 s'avonds. Best wel interessant om toch verscheidene veranderingen in het weer zo te zien.

En een interessante 'berekening' van de gasplaneet uit de intro van Star Trek Voyager:"
Die planeet is als ik het goed berekend heb maar 3 km breed. Wat vinden jullie, klopt het idee een beetje?

[Voor 45% gewijzigd door Snowwie op 30-08-2017 21:29]

Mijn YouTube Channel

• Peter_Aragorn
Snowwie schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:45:
[...]

Mooi gemaakt filmpje. Is het je eigen stem of een bestaand stukje gesproken door iemand?

Ik ben zelf ook een stapje verder gegaan. Ik heb de hyperlapse functie nu beter "ontdekt' op mijn telefoon en heb tevens deze keer de accu aan de lader gehouden, met een verlengsnoertje. Hierdoor kon de telefoon opnames maken van 6:30 in de ochtend tot 21:00 s'avonds. Best wel interessant om toch verscheidene veranderingen in het weer zo te zien.

[video]
Als het zijn eigen stem is: damn, die ga ik dan wel eens boeken ;)

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Peter_Aragorn schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:28:
@tobiasvs Leuk gedaan zo! Het effect zorgt ervoor dat het inderdaad een net wat meer uitgedachte home video wordt. Dus dat is goed gedaan :). Verder inhoudelijk natuurlijk niks bijzonders, maar dat was ook niet de gedachte erachter volgens mij :)?
Klopt helemaal, was meer bedoeld om voor later vast te leggen hoe mijn dagelijks leven nu was. Snap dat de inhoud van het filmpje de onbekende kijker niet zo kan boeien :P

• Ricepuppet
Peter_Aragorn schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:54:
[...]

Bij deze :)

Ook minder zoom shots ;)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=IBFoJiL_5q8]

[Voor 20% gewijzigd door Ricepuppet op 04-09-2017 18:19]

• Snowwie
Kleine ode aan de Enterprise D, voor de Trek liefhebbers :)

Mijn YouTube Channel

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-04 03:54

ThE_ED

Stuffed Animal

Ricepuppet schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:11:

[..]
Cool, leuk altijd als je in een paar minuten de sfeer van iets kunt vastleggen. Wat gebruik je bij je DSLR om die repo's te maken als je wandelt, alleen een statief of een handig dingetje?

Ik ben nu net begonnen om (ook met een DSLR) wat korte filmpjes te maken én dan gelijk ook maar op YT wat tips & tricks filmpjes te maken over online media. Mijn huidige intro en derde op deze manier zelf gemaakte filmpje ooit, ik hoop dat het niet te promotioneel is hier:

Het wordt een soort learning by doing, dus er moet een mooier en iets langer leadertje in voor de komende filmpjes. Titeltjes misschien, hoewel het wat stom is om jezelf van een caption te voorzien. :D En ik merk al dat het best iets rustiger mag...

Ik ben fan van dingen

• Ricepuppet
ThE_ED schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:17:
[...]

Cool, leuk altijd als je in een paar minuten de sfeer van iets kunt vastleggen. Wat gebruik je bij je DSLR om die repo's te maken als je wandelt, alleen een statief of een handig dingetje?
In de video wandel ik niet. Het is statief werk, behalve bij het Quiz gedeelte. Dat is uit de losse pols geschoten.

De Quiz is de kitlens - wat persoonlijk ideaal werkt omdat het dynamischer beeld bevat - de statief shots (en de soms bewegende shots) zijn 50mm met DOF.

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

ThE_ED schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:17:
[...]

Ik ben nu net begonnen om (ook met een DSLR) wat korte filmpjes te maken én dan gelijk ook maar op YT wat tips & tricks filmpjes te maken over online media. Mijn huidige intro en derde op deze manier zelf gemaakte filmpje ooit, ik hoop dat het niet te promotioneel is hier:

[video]

Het wordt een soort learning by doing, dus er moet een mooier en iets langer leadertje in voor de komende filmpjes. Titeltjes misschien, hoewel het wat stom is om jezelf van een caption te voorzien. :D En ik merk al dat het best iets rustiger mag...
Heb het even zonder audio gedaan, maar alvast wat opbouwende kritiek:

- Qua compositie: je shot is mooi ingezoomd, fijn. Prettig ook dat hij vanaf een statief (oid) geschoten is! Volgende keer even waterpas schieten, nu lijkt de camera scheef te staan door de schuine lijnen van de boekenkast erachter.
- Qua camerapositie: film de volgende keer vanaf ooghoogte of iets daarboven. Nu kijk je iets van onderen en dat geeft een beetje een ongemakkelijk beeld. Voorkomt waarschijnlijk ook de reflectie in je brilglazen.
- Qua achtergrond: je boekenkast is uit focus, maar nog steeds een beetje druk. Dat leidt de aandacht wat van jou af. Alternatief: achtergronddoek, witte/grijze muur. Of gewoon wat verder van je boekenkast af gaan staan, dan wordt het vanzelf meer uit focus.
- Qua kleding: ook die is best druk i.c.m. je achtergrond, dat leidt een beetje af.
- Qua belichting: misschien heb je de mogelijkheid om een (daglichttemperatuur)lamp op te hangen en jezelf daarmee te belichten? Bouncen via een muur, schijnend door een reflectiescherm, via een flitsparaplu... Mogelijkheden zat. Dat maakt dat je zelf ook wat meer van je achtergrond afspringt, mocht je de boekenkast willen behouden als standaard backdrop.

Hoop dat je aan bovenstaande wat hebt. Wens je veel succes! :)

[Voor 4% gewijzigd door tobiasvs op 06-09-2017 20:30]

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-04 03:54

ThE_ED

Stuffed Animal

tobiasvs schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:28:
[...]

Hoop dat je aan bovenstaande wat hebt. Wens je veel succes! :)
Top, dankje. Denk inderdaad dat ik op zijn minst wat verder van de kast af moet staan, als ik deze plek behoud en er dan recht voor in plaats van schuin. Dan moet het qua rechte lijnen ook wat beter uitkomen. Binnenkort meer filmpjes, dus ik zal een keer mijn progressie laten zien. :D

Ik ben fan van dingen

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:33

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb hier nog nooit iets gepost omdat ik me zelf toch focus op fotografie, maar goed in dit geval gaat het om filmpjes van het afgelopen jaar. Heb mijn best gedaan, maar er zijn vast velen verbeteringen mogelijk:

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:20
Ik film en edit eigenlijk al een tijdje, maar al een hele tijd niet gedaan.

Laatst kwam een zoon van een vriend van mij langs om te vragen of ik hem wou helpen aan een youtube kanaal + een filmpje. Dat vond ik natuurlijk prima!

Uiteraard is dit compleet uit de hand gelopen en heb hem inmiddels een serie van tot nu toe 5 afleveringen en 60 abonnees bezorgd :')

Nu ben ik wel benieuwd van jullie ervan vinden.

Alles is gefilmd met een galaxy j5 (afl 1) en de rest met een galaxy s8.

Let wel op... het begint een beetje cheeky... maar daarna is het imo wel leuk geworden! En vooral spannend voor de jongere kijkers.

[Video: https://www.youtube.com/playlist?list=PLU1mdd95YpPkTBlKw0vpTdp7fidjGIqQ6]

Hieronder de trailer:

[Voor 4% gewijzigd door CRpt3r55 op 13-09-2017 19:18]

Etuuuuuh!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

@Royz Vette shots, jammer van de fades! Harde overgangen zouden mooier zijn geweest, heeft door dat vervaag nu een beetje een hoog slideshowgehalte en dat doet niet echt recht aan de beelden.

@CRpt3r55 kleurcorrectie en iets stabieler filmen had 't wat prettiger kijken gemaakt! Maar misschien niet nodig voor die doelgroep.

Ohja, enne...

Geef ook commentaar op je voorgangers. Jij wil commentaar, zij ook.
;)

[Voor 3% gewijzigd door tobiasvs op 13-09-2017 22:46]

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:57
Royz schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:31:
Ik heb hier nog nooit iets gepost omdat ik me zelf toch focus op fotografie, maar goed in dit geval gaat het om filmpjes van het afgelopen jaar. Heb mijn best gedaan, maar er zijn vast velen verbeteringen mogelijk:

[video]
Ik vind hem mooi, mooie shots, maar de shots zijn soms iets te snel. Het kijkt niet heel rustig (ook al is het een compilatie). En misschien iets meer de shots structureren, al is dat iets persoonlijks.

U vraagt, wij WebMaken

• Ricepuppet
CRpt3r55 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:17:
Ik film en edit eigenlijk al een tijdje, maar al een hele tijd niet gedaan.

Laatst kwam een zoon van een vriend van mij langs om te vragen of ik hem wou helpen aan een youtube kanaal + een filmpje. Dat vond ik natuurlijk prima!

Uiteraard is dit compleet uit de hand gelopen en heb hem inmiddels een serie van tot nu toe 5 afleveringen en 60 abonnees bezorgd :')

Nu ben ik wel benieuwd van jullie ervan vinden.

Alles is gefilmd met een galaxy j5 (afl 1) en de rest met een galaxy s8.

Let wel op... het begint een beetje cheeky... maar daarna is het imo wel leuk geworden! En vooral spannend voor de jongere kijkers.

[video]

Hieronder de trailer:

[video]
Alhoewel ik wel geinteresseerd bleef kijken, zou ik hem meer op de muziek editen (de beat) met ook wat flitsende b-shots :)

• FabiandJ
  • Niet online
@Royz Mooie shots, ben het wel eens met tobiasvs ik had liever harde overgangen gezien. En ik miste stiekem een tekst bij sommige shots, wat de locatie is.

Zelf heb ik weer een filmpje gemaakt van mijn vakantie in Zuid-Afrika, alles is gefilmd met een Panasonic TZ100. Ben helaas alleen het hier en daar niet helemaal tevreden met de kleur correctie, maar meer kon ik er niet uithalen. Hij schiet helaas niet in vlog of iets in die richting. Ook is het voor het eerst dat ik een variable ND-filter gebruik dus sommige shots zijn of onder of overbelicht.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 21:46
FabiandJ schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:42:

Zelf heb ik weer een filmpje gemaakt van mijn vakantie in Zuid-Afrika, alles is gefilmd met een Panasonic TZ100. Ben helaas alleen het hier en daar niet helemaal tevreden met de kleur correctie, maar meer kon ik er niet uithalen. Hij schiet helaas niet in vlog of iets in die richting. Ook is het voor het eerst dat ik een variable ND-filter gebruik dus sommige shots zijn of onder of overbelicht.

[video]
Ik krijg het idee dat je de video 'dynamisch' wou houden door wat beweging erin te stoppen, maar wat ik vooral zie is dat elk shot bewogen is. En meestal niet in de goede zin van het woord.

Kleuren vind ik op zich weinig mis mee, soms misschien ietwat flets, maar niks wat een beetje saturatie en contrast niet op kan lossen. Als je dat met mate doet hoef je echt niet in VLOG gefilmd te hebben om een redelijk resultaat te krijgen.

Hetzelfde geldt voor de exposure, je zit er vaak niet ver vanaf, dus hier en daar een half stopje exposure erbij kan zonder al te veel problemen.

En verder, zoals altijd: less is more. Deze video had wat mij betreft echt geen 3:44 hoeven zijn. Had in hooguit 2 minuten de leukste shots gestopt en dan had ik 'm beter gevonden. Nu zitten er meerdere shots bij die hetzelfde zijn, maar dan net vanuit een andere hoek of op een iets ander moment.

The devil is in the details.

• Ricepuppet
Hahn schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:53:
[...]

Ik krijg het idee dat je de video 'dynamisch' wou houden door wat beweging erin te stoppen, maar wat ik vooral zie is dat elk shot bewogen is. En meestal niet in de goede zin van het woord.

Kleuren vind ik op zich weinig mis mee, soms misschien ietwat flets, maar niks wat een beetje saturatie en contrast niet op kan lossen. Als je dat met mate doet hoef je echt niet in VLOG gefilmd te hebben om een redelijk resultaat te krijgen.

Hetzelfde geldt voor de exposure, je zit er vaak niet ver vanaf, dus hier en daar een half stopje exposure erbij kan zonder al te veel problemen.

En verder, zoals altijd: less is more. Deze video had wat mij betreft echt geen 3:44 hoeven zijn. Had in hooguit 2 minuten de leukste shots gestopt en dan had ik 'm beter gevonden. Nu zitten er meerdere shots bij die hetzelfde zijn, maar dan net vanuit een andere hoek of op een iets ander moment.
Correct.

Ik vond zelf het 'zand-fiets' gedeelte vanaf 1:27 het meest interessante gedeelte (die paar seconden) Die was goed dynamisch. Daarna gaat het weer terug in de oude stijl.

• Appelpie3000
[...]

Mee eens, je wil eigenlijk altijd teveel laten zien. Ik heb daar zelf ook altijd last. Als je een paar uur film hebt is het erg moeilijk om het in te dikken tot een paar minuten. Wat mij nog al eens wil helpen is nadat je klaar bent met monteren de boel even een week of twee niet aan te raken en dan de film nog eens te bekijken. Kom dan altijd een aantal shots tegen die er zo uit kunnen.

Aan de andere kant moet je jezelf ook afvragen voor wie je de film maakt. Voor jezelf en mensen die mee waren op vakantie, of doe je het voor onbekenden op het internet. De laatste groep is altijd stuk moeilijker geboeid te houden.

Zelf ook weer een kort filmpje gemaakt met de drone. We waren tijdens een weekend zeilen aan het wachten op de wind totdat we wedstrijden konden varen. Had ik mooi even tijd om de drone de lucht in te gooien :)

• Hahn
Appelpie3000 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 11:53:
[...]

Zelf ook weer een kort filmpje gemaakt met de drone. We waren tijdens een weekend zeilen aan het wachten op de wind totdat we wedstrijden konden varen. Had ik mooi even tijd om de drone de lucht in te gooien :)

[video]
Leuke beelden en lekker muziekje! En ook aardig getimed op de muziek. En wat betreft de lengte ideaal ;)

2 opmerkingen van mijn kant:
[list]• Intro zou ik weglaten of aan het einde doen, mede omdat ik 'm niet heel hoogstaand vind (sorry ;)).

• Ik weet niet of je nagedacht hebt over welke shots waar? Halverwege dacht ik van wel, omdat je begint met wat rustige shots, daarna komt er wat vaart (haha, vaart) in met het 'opstijg'-shot, maar vervolgens zie ik weer dezelfde soort rustige shots. Als die vaart er even in had gebleven, om vervolgens te eindigen met een wijds overhead shot, dan had het wat mij betreft wat meer een begin (rustig), midden (snelheid), eind (overzicht) gehad :)

• FabiandJ
  • Niet online
[...]

Ricepuppet schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:16:
[...]

Correct.

Ik vond zelf het 'zand-fiets' gedeelte vanaf 1:27 het meest interessante gedeelte (die paar seconden) Die was goed dynamisch. Daarna gaat het weer terug in de oude stijl.
Appelpie3000 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 11:53:
[...]

Mee eens, je wil eigenlijk altijd teveel laten zien. Ik heb daar zelf ook altijd last. Als je een paar uur film hebt is het erg moeilijk om het in te dikken tot een paar minuten. Wat mij nog al eens wil helpen is nadat je klaar bent met monteren de boel even een week of twee niet aan te raken en dan de film nog eens te bekijken. Kom dan altijd een aantal shots tegen die er zo uit kunnen.

Aan de andere kant moet je jezelf ook afvragen voor wie je de film maakt. Voor jezelf en mensen die mee waren op vakantie, of doe je het voor onbekenden op het internet. De laatste groep is altijd stuk moeilijker geboeid te houden.
Maar even jullie reacties samengevoegd. Het is natuurlijk wel een reis waarbij ik op safari ben geweest, wil je de dieren zien moet er toch stil gestaan worden en moet je geduld hebben. Het is dan vrij lastig om dat om te zetten in dynamisch, of bedoel je dar hier niet mee?

Het filmpje was eerst een stuk langer en na een paar dagen niet aangeraakt te hebben, heb ik er flink wat beeld materiaal uitgegooid. Verder het filmpje is natuurlijk voornamelijk voor mijzelf en de mensen met wie ik op reis was.

• Ricepuppet
Maar even jullie reacties samengevoegd. Het is natuurlijk wel een reis waarbij ik op safari ben geweest, wil je de dieren zien moet er toch stil gestaan worden en moet je geduld hebben. Het is dan vrij lastig om dat om te zetten in dynamisch, of bedoel je dar hier niet mee?

Het filmpje was eerst een stuk langer en na een paar dagen niet aangeraakt te hebben, heb ik er flink wat beeld materiaal uitgegooid. Verder het filmpje is natuurlijk voornamelijk voor mijzelf en de mensen met wie ik op reis was.
Daar heb je helemaal gelijk in! Je gaat op vakantie, voor je vakantie. Niet om een documentaire te filmen.

Afgelopen zaterdag was ik met mijn team bij Firstlook, wat zijn 10-jarig bestaan vierde. Wij zijn al sinds 2007 van de partij en konden dit feestje dus niet missen! Laten wij nu als kadootje deze video reportage ook nog eens in 4K hebben gefilmd!

• groenb
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-10-2017
Hartstikke inspirerend al die zelfgemaakte filmpjes die ik zie langskomen. Ik ben recent ook begonnen met het maken van filmpjes. Het kost me eerlijk gezegd veel meer tijd dan ik verwacht had.

Onderstaand filmpje maakte ik na mijn bezoek van het Legermuseum. Ben een beetje over the top gegaan met de kleur bewerking :)

• Ricepuppet
groenb schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:16:
Hartstikke inspirerend al die zelfgemaakte filmpjes die ik zie langskomen. Ik ben recent ook begonnen met het maken van filmpjes. Het kost me eerlijk gezegd veel meer tijd dan ik verwacht had.

Onderstaand filmpje maakte ik na mijn bezoek van het Legermuseum. Ben een beetje over the top gegaan met de kleur bewerking :)

[video]
De muziek maakt het zeer spannend. Echter, zou ik kiezen om - als je de mogelijkheid zou hebben - niet met een telefoon te filmen (daar lijkt het tenminste op) en als je dan toch misschien die mogelijkheid hebt; met een stabilizer/gimbal filmen.

Nu komt het schokkerig over. Ook de kleur saturatie mag inderdaad naar beneden geschroefd worden. Het lijkt alsof elke voertuig onder de roest zit :)

Nog een tip; als je op voertuigen wilt inzoomen, softwarematig van een foto, zoom dan heel lichtjes in. Zo'n harde zoom verraad dat de foto nogal gepixeleerd is/van lage kwaliteit.

Daarnaast is (zo hard) inzoomen in mijn ogen alleen geschikt als je een comedy effect wilt creeeren.

Anywayz, ik had wat tijd en materiaal over. Dit materiaal had ik al een jaar op mijn harde schijf staan en ik had er ineens een leuke toepassing voor, enjoy!

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Vbp8LOWxf6o]

• Ricepuppet

Ik transformeer in Garrus Vakarian in deze make over! Gedaan door Safira de Meza.

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:36

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Allemaal een hele hoop mooie mooie filmpjes gezien.

Die Amersfoort is heel gaaf. Net als die van New York en Parijs. Heel klap gedaan, maar ik heb ook niet stil gezeten.

Ik ben naar het station Arnhem Centraal geweest en heb er samen met iemand uit mijn klas een filmpje van gemaakt. Hij is al gedeeld in het spoorwegentopic hier, en verder naar alle bedrijven die te maken hebben met het station.

(Muziek heeft een beetje gedoe met de rechten, dus daar moet ik volgende keer echt naar kijken). Ik heb ook een behind the scenes gemaakt met dezelfde muziek, maar die heeft wel last van copyright. Dus die host ik zelf.

En we zijn pas 15 (ik) en 16 jaar oud!

En verder, wat zijn jullie meningen? Ik ben er erg trots op. Maar ik heb ook nog wat leermomentjes gevonden:
  • Een muziekje uitkiezen zonder rechtengedoe. :P
  • Beter op de muziek afstemmen.
  • Misschien toch nog wel wat meer verschillende aspecten laten zien, kleine details naar voren brengen en zo.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Hahn
FabiandJ schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:29:
[...]

Dat bedoelde ik niet inderdaad. Ik zei dat het lijkt alsof je het dynamisch probeerde te maken, maar dat dat voor bewogen beelden heeft gezorgd. Geef mij maar goed stilstaande beelden als ik moet kiezen, ook al is het dan iets minder dynamisch.
Als de video echt enkel en alleen voor jezelf is, dan had je 'm hier niet moeten posten ;) Je deelt 'm hier met de intentie om te horen wat anderen ervan vinden, toch?

• mart42
Een huisdier filmpje van uit de air met de Yuneec nu een Phantom 4 pro en de Mavic pro en geedit met Adobe Premiere:

YouTube: dogs from the air

• mart42
Memories van mijn overleden hond....Jayden.+ O-) O-) ..met de Canon 600D, Premiere Pro,

YouTube: Jayden 2016 D

• StevenzeN
mart42 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 05:44:
Memories van mijn overleden hond....Jayden.+ O-) O-) ..met de Canon 600D, Premiere Pro,

YouTube: Jayden 2016 D
Foto's achter elkaar zetten maakt het geen filmpje, daarnaast snap ik ook niet waarom je wil dat wij dit zien. Ik ga toch geen 7 minuten lang naar iemands hond zitten kijken? Begrijp mij niet verkeerd hoor, ik snap dat dit emotionele waarde heeft voor jou, maar dit doet mij niets.

• Ricepuppet
StevenzeN schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:18:
[...]

Foto's achter elkaar zetten maakt het geen filmpje, daarnaast snap ik ook niet waarom je wil dat wij dit zien. Ik ga toch geen 7 minuten lang naar iemands hond zitten kijken? Begrijp mij niet verkeerd hoor, ik snap dat dit emotionele waarde heeft voor jou, maar dit doet mij niets.
Ik moest wel keihard lachen om de graphics de eerste paar seconden, deed me denken aan het doe-het-zelf VHS tijdperk, m'n brood lag bijna op het toetsenbord 8)7

Acties:
  • +20Henk 'm!

• kipaantspit
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-05 11:56

Mijn vriendin en mezelf konden 26 dagen genieten van alles wat de Nationale Parken van noordwest USA te bieden hebben. Het filmpje probeert dit wat samen te vatten :)

Ik ben voornamelijk hobbyfotograaf maar maak altijd een kort filmpje van ons reizen. Dit filmpje is gemaakt met een Canon 5D mark IV, DJI Mavic Pro en Galaxy S8.

Geniet ervan!

• Peter_Aragorn
kipaantspit schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:41:
[video]

Mijn vriendin en mezelf konden 26 dagen genieten van alles wat de Nationale Parken van noordwest USA te bieden hebben. Het filmpje probeert dit wat samen te vatten :)

Ik ben voornamelijk hobbyfotograaf maar maak altijd een kort filmpje van ons reizen. Dit filmpje is gemaakt met een Canon 5D mark IV, DJI Mavic Pro en Galaxy S8.

Geniet ervan!
Mooi werk!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:24

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

[video]

Geniet ervan!
Normaal heb ik niet zo veel met filmpjes maar deze is echt mooi. Well done!

@gijspeijs | 500px | Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:22

Vos

AFCA

Echt heel mooi gefilmd en in elkaar gezet! Welke software heb je gebruikt?

[Voor 27% gewijzigd door Vos op 05-11-2017 18:19]

• Hahn
[video]

Geniet ervan!
Heel nice! Mooie beelden. Video zelf vond ik ook niet te lang, vooral omdat er veel afwisseling in zat.

Wel zaten er vrij geregeld beelden tussen die ik zelf een tikje lichter zou hebben gedaan (misschien 1/3e of 2/3e stop lichter), want het contrast tussen videobeelden en timelapses (die ik bijna allemaal wel goed belicht vond) is soms vrij groot.

En er zitten beelden tussen die beduidend minder detail bevatten, zijn die met je Galaxy S8 geschoten? Ik vermoed van wel, want ik herken de 'blokkerigheid' van mijn Galaxy S8 :P

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[video]

Geniet ervan!
erg mooi gemaakt!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:28
[video]

Geniet ervan!
VET!

Da's een promo filmpje!
Dat shot op 2:19 :o c

BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)

• kipaantspit
Bedankt allemaal voor de feedback!

Ik heb Premiere Pro CC en After Effects CC gebruikt voor de bewerking.

De beelden van lagere kwaliteit zijn idd van de Galaxy S8 of de iPhone 6s van mijn vriendin. Als er een bizon aan je auto passeert heb je geen tijd om je DSLR uit te halen xD.

De timelapses zijn idd redelijk goed belicht aangezien ik lightroom kon gebruiken. Ik vind het moeilijker om met premiere pro mooie belichting te creeren. Ik schiet met een cinestyle picture profile om maximaal dynamisch bereik te hebben maar mis toch de flexibiliteit van Lightroom om videos te graden..

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@ChickenOnASkewer: _/-\o_ d:)b

Gewoon een heerlijk relaxed filmpje om naar te kijken! Zeker als liefhebber van dit soort weidse, berg-landschappen kan ik heel goed begrijpen waarom je dit in beeld hebt gebracht.
(ben gewoon jaloers, ik wil ook naar de bergen toe 8) )
Tenminste niet van die zenuwenmuziek eronder.. :)

Het enige, ieniemienie minpuntje; niet overal was het helemaal helder en zonnig. Maar dat maakt het wel zo realistisch. En heerlijk lijkt me dat, zo af en toe door de sneeuw ploeteren.

Mooie Plaatjes   

• Pindakaas
@kipaantspit Super vet filmpje!
Wij maken ook altijd filmpjes van onze vakanties en ben druk met ons laatste vakantiefilmpje bezig, maar dat wordt zeker niet zo goed als dit. Vet gedaan, mooie shots, goeie afwisseling en leuke muziek er onder!

Welke lens(en) heb je gebruikt op je Canon?

don't mind me

• kipaantspit
Pindakaas schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 21:24:
@kipaantspit Super vet filmpje!
Wij maken ook altijd filmpjes van onze vakanties en ben druk met ons laatste vakantiefilmpje bezig, maar dat wordt zeker niet zo goed als dit. Vet gedaan, mooie shots, goeie afwisseling en leuke muziek er onder!

Welke lens(en) heb je gebruikt op je Canon?
Hartelijk bedankt!

Ik gebruik voor de gewone shots de tamron 24-70 met stabilisatie en heel soms een cano 70-200 f4 vanop statief. De meeste timelapses zijn echter met de Canon 16-35 f4.

Groetjes!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:26
@kipaantspit Prachtig filmpje. De timelapse rond 2:47 ben ik altijd erg fan van. Ook de shots met drone zijn gaaf.

Ook heb ik zelf weer een filmpje geüpload.

[Voor 27% gewijzigd door hood op 21-11-2017 14:10]

Never fall in love with your own design!

• Ricepuppet

Ik plaats even de summary info in het Engels :)

This year Dutch Comic Con is celebrating its Winter Edition and we were there! We put a contest; rolling dice like in the ghetto for prizes! We dice with visitors, cosplayers, famous actors, actresses and artists present at Dutch Comic Con Winter Edition! Who will win the main prize?

• Snowwie
[video]

Geniet ervan!
Echt heel mooi, sfeervol. Amerika, ik wil er ook nog een keer heen. Maar dan om echt de bekende plekken op te zoeken, vooral bekende plekken uit films e.d.

En je hebt ook in de Yellowstone Caldera gestaan? Hoe heeft dat gevoeld om op een Supervulkaan te staan?

Mijn YouTube Channel

• kipaantspit
Snowwie schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:24:
[...]

Echt heel mooi, sfeervol. Amerika, ik wil er ook nog een keer heen. Maar dan om echt de bekende plekken op te zoeken, vooral bekende plekken uit films e.d.

En je hebt ook in de Yellowstone Caldera gestaan? Hoe heeft dat gevoeld om op een Supervulkaan te staan?
Hoi! Bedankt voor je reactie! Amerika heeft enorm veel te bieden dus ik kan je zeker aanraden er eens naar toe te gaan!

Yellowstone is een prachtig park, en wetende wat er daar onder de aardkorst zit maakt het inderdaad nog wat spectaculairder. Echter vonden wij vooral de fauna schitterend. Zoveel prachtige dieren, gewoon in het wild in hun natuurlijke habitat, dat is echt genieten! 😊

• Pindakaas
Afgelopen weekend eindelijk de laatste hand gelegd aan ons vakantie filmpje.

Laat me weten wat jullie vinden!

don't mind me

• Ricepuppet
Pindakaas schreef op zondag 26 november 2017 @ 19:42:
Afgelopen weekend eindelijk de laatste hand gelegd aan ons vakantie filmpje.

Laat me weten wat jullie vinden!

[video]
Zitten zeker mooie beelden tussen. Het lastige vind ik altijd met dit soort filmpjes, is de tussenweg kiezen voor een buitenstaander; hoe lang moet de video worden? Wat toon ik voor een buitenstaander in de video?

Gelukkig heb je voor een redelijke midden weg gekozen; mooie beelden in slow-mo, gemixed met aardige muziek en veel van de omgeving, zodat je een redelijk beeld ook hebt van de locatie an sich.

Persoonlijk zou ik wat minder Mojo gebruiken en wat minder op de contrast zitten (die twee gecombineerd) zodat de zwart waarden niet overheersen.

Dan een 'toetje' vanaf mijn kant, de outtakes van de Dutch Comic Winter Edition video, afgelopen maand.

• Ricepuppet

Even een kick, nieuwe video! :)

[Voor 35% gewijzigd door Ricepuppet op 28-12-2017 18:08]

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:34

Ik heb de vrije dagen gebruikt om een korte edit te maken van onze trip naar de Azoren afgelopen Oktober.

dion.dev

• Hahn
diotav schreef op zondag 31 december 2017 @ 14:59:
[video]

Ik heb de vrije dagen gebruikt om een korte edit te maken van onze trip naar de Azoren afgelopen Oktober.
Hele mooie beelden en lekkere muziek, maar in de eerste 40 seconden vind ik de meeste beelden wel erg aan de donkere kant.

En het openingsshot zou ik wat korter hebben gedaan. Je hele video is 80 seconden lang (wat mij betreft is 80 seconden beter dan 4+ minuten, dus daarvoor een plus :P), maar het eerste shot is al 15 seconden lang, wat dus bijna 20% van je video is :+

Het contrast tussen de drone shots en de overige shots is ook vrij groot, de drone shots zijn een stuk softer. Misschien dat je daar nog wat in kan winnen in nabewerking.

Sfeer vind ik wel heel goed geslaagd, want het is net alsof het een video is die speciaal gemaakt is voor dit liedje :)

• diotav
Hahn schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:39:
[...]

Hele mooie beelden en lekkere muziek, maar in de eerste 40 seconden vind ik de meeste beelden wel erg aan de donkere kant.

En het openingsshot zou ik wat korter hebben gedaan. Je hele video is 80 seconden lang (wat mij betreft is 80 seconden beter dan 4+ minuten, dus daarvoor een plus :P), maar het eerste shot is al 15 seconden lang, wat dus bijna 20% van je video is :+

Het contrast tussen de drone shots en de overige shots is ook vrij groot, de drone shots zijn een stuk softer. Misschien dat je daar nog wat in kan winnen in nabewerking.

Sfeer vind ik wel heel goed geslaagd, want het is net alsof het een video is die speciaal gemaakt is voor dit liedje :)
Thanks voor je input! Het contrast is eigenlijk deels bewust gezien de Azoren 4 seizoenen per dag kent. Daarnaast is werken met non-flat bestanden (Mavic) best lastig, want ook ik heb mij daaraan zitten irriteren in post. Allemaal input voor de volgende trips! :) Vooral ook méér footage.

dion.dev

• Hahn
diotav schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:56:
[...]

Thanks voor je input! Het contrast is eigenlijk deels bewust gezien de Azoren 4 seizoenen per dag kent.
Die seizoenen heb ik er niet uit gehaald, het viel me vooral op dat de meeste droneshots soft en donker waren en de overige shots niet :+

• diotav
Ik denk dat je daar tevens het grootste nadeel van de Mavic met z’n kleine sensor te pakken hebt. :+

dion.dev

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:11
diotav schreef op zondag 31 december 2017 @ 14:59:
[video]

Mooie drone footage met rustig muziekje. Ik heb dan echter in mijn hoofd zitten dat er allemaal mensen onder lopen met hun handen op hun oren door de herrie :+

• diotav
Fleximex schreef op maandag 1 januari 2018 @ 12:30:
[...]

Mooie drone footage met rustig muziekje. Ik heb dan echter in mijn hoofd zitten dat er allemaal mensen onder lopen met hun handen op hun oren door de herrie :+
Thanks! Op 500 meter hoogte heb je daar geen last van. :*)

dion.dev

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-06 02:28
[video]

Geniet ervan!
Dit onderscheid zich in veel opzichten van de doorsnee reisvideo's, heel gaaf!

Vandaag even kort op pad geweest met de Hero 6, vooral benieuwd naar en gespeeld met de 120 FPS slow motion :)

PVOutput | 10320 Wp op Zuid en West

• Ricepuppet

We went to Comic Con Brussels 2018 and brought a bag load of prizes so guests could win Funkopops for playing our latest Pac-Man game! We also handed out prizes to the best, funniest and good looking cosplay that were present!

Anoniem: 1047927

ik ben een freelance cameraman/ editor en had nooit eerder een kortfilm gemaakt.
ik hoop dat het jullie smaakt maar let op, hij heeft een verassend einde
ik kijk uit naar jullie commentaren of feedback en sta open voor suggesties.

Mochten jullie tips of advies wensen hoe ik precies te werk ga stuur me gerust een mail op (e-mail verwijderd)

[YouTube: https://youtu.be/abrrCZKMNEE]

[Voor 44% gewijzigd door Daan_ op 03-03-2018 23:12. Reden: groeten doen we hier niet ;) en e-mail verwijderd]

• Farezz
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:07
Mooi gemaakt, complimenten!

Offtopic: het is verrassend, sinds de persoon begraafd is

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Anoniem: 1047927 Leuk! Alhoewel, 'leuk' is natuurlijk eigenlijk niet de goede omschrijving. :|

Klein minpuntje in het begin: door die extreme groothoek vallen alle gebouwen om. ;)

Het totale filmpje zie ik meer als een soort van waarschuwing:
"Laat je niet door elektronische devices afleiden in het verkeer!"
Anders: RIP. :-(
...immers de platgereden fietser was aan het filmen...

Of is de boodschap van het filmpje anders?

Mooie Plaatjes   

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:12
Geen idee of het filmpje hier thuis hoort of in ander topic, maar wilde hem toch delen.

Mijn zoontje wilde graag over lava springen. Gezien ik weinig ervaring heb met Adobe after effects toch met een aantal tutorials ver gekomen. Feedback is gewenst!

• Ricepuppet

We went 15 minutes from our home to Comic Con Ahoy Rotterdam, in, Rotterdam.

We show you the best cosplay, we play the Funkopops.nl game with contestants and show you how weird we can be.

• StevenzeN
Leuk dat lava filmpje! Zo zie je maar dat tegenwoordig alles te leren is aan de hand van YouTube tutorials.

Ik heb een kort filmpje gemaakt in de dierentuin:

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:12
Ricepuppet schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 19:16:
[video]

We went 15 minutes from our home to Comic Con Ahoy Rotterdam, in, Rotterdam.

We show you the best cosplay, we play the Funkopops.nl game with contestants and show you how weird we can be.
Ligt het aan mij of is de eerste 1 1/2 minuut de lipsync niet correct met het geluid?

• Ricepuppet
grote_oever schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 17:01:
[...]

Ligt het aan mij of is de eerste 1 1/2 minuut de lipsync niet correct met het geluid?
Zie het.

Ligt aan Youtube zelf. Zie ook dat de framerate nu stottert. Ik heb hem meerdere keren na gekeken, is volgens mij nu een Youtube issue.

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Let op:
Embed je filmpje met de video tags, kijk in de OP als je niet weet hoe dat moet.
Posts met alleen linkjes worden verwijderd!

Geef ook commentaar op je voorgangers. Jij wil commentaar, zij ook.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee