ThE_ED schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:17:
[...]
Cool, leuk altijd als je in een paar minuten de sfeer van iets kunt vastleggen. Wat gebruik je bij je DSLR om die repo's te maken als je wandelt, alleen een statief of een handig dingetje?
Ik ben nu net begonnen om (ook met een DSLR) wat korte filmpjes te maken én dan gelijk ook maar op YT wat tips & tricks filmpjes te maken over online media. Mijn huidige intro en derde op deze manier zelf gemaakte filmpje ooit, ik hoop dat het niet te promotioneel is hier:
[
video]
Het wordt een soort learning by doing, dus er moet een mooier en iets langer leadertje in voor de komende filmpjes. Titeltjes misschien, hoewel het wat stom is om jezelf van een caption te voorzien.

En ik merk al dat het best iets rustiger mag...
Heb het even zonder audio gedaan, maar alvast wat opbouwende kritiek:
- Qua compositie: je shot is mooi ingezoomd, fijn. Prettig ook dat hij vanaf een statief (oid) geschoten is! Volgende keer even waterpas schieten, nu lijkt de camera scheef te staan door de schuine lijnen van de boekenkast erachter.
- Qua camerapositie: film de volgende keer vanaf ooghoogte of iets daarboven. Nu kijk je iets van onderen en dat geeft een beetje een ongemakkelijk beeld. Voorkomt waarschijnlijk ook de reflectie in je brilglazen.
- Qua achtergrond: je boekenkast is uit focus, maar nog steeds een beetje druk. Dat leidt de aandacht wat van jou af. Alternatief: achtergronddoek, witte/grijze muur. Of gewoon wat verder van je boekenkast af gaan staan, dan wordt het vanzelf meer uit focus.
- Qua kleding: ook die is best druk i.c.m. je achtergrond, dat leidt een beetje af.
- Qua belichting: misschien heb je de mogelijkheid om een (daglichttemperatuur)lamp op te hangen en jezelf daarmee te belichten? Bouncen via een muur, schijnend door een reflectiescherm, via een flitsparaplu... Mogelijkheden zat. Dat maakt dat je zelf ook wat meer van je achtergrond afspringt, mocht je de boekenkast willen behouden als standaard backdrop.
Hoop dat je aan bovenstaande wat hebt. Wens je veel succes!

[Voor 4% gewijzigd door tobiasvs op 06-09-2017 20:30]